Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb ik iets aan het feit dat op m'n itinerary tot nu toe de stoelen naast mij vrij zijn? Of zijn bijvoorbeeld er genoeg mensen die nog niet direct hun stoel kiezen bij de boeking?
Ok, dank.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 06:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.
Laatste keer dat ik keek stond mijn vlucht er niet, nu ligt de site eruit.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:50 schreef Fogel het volgende:
Met seatcounter.com kan je enig inzicht krijgen in hoe vol/leeg het vliegtuig is.
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:49 schreef fishbeer het volgende:
Hallo,
We hebben het plan opgevat om misschien een paar weekjes naar Dominica te gaan in december. Iemand tips voor 'goedkope' vluchten? Wellicht is het handiger om via Duitsland of Belgie te vliegen? Iemand wel eens geweest en heeft tips?
Gr, Martijn
Over het formaat niet nee. Maar soms mag je maar 1 stuks bagage inchecken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...quote:Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
Daar even melden met dezelfde post, dan zijn er wel een aantal users die je kunnen helpen.
Haha laatste post, ik zal even een nieuwe aanmaken en je post daarin verwerken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:59 schreef fishbeer het volgende:
[..]
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:51 schreef EddyAlbena het volgende:
Je hebt toch niks aan online inchecken als er op de luchthaven geen bagage drop-off point is en je bij het boeken al een stoel hebt gekozen?
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:18 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..
Ah ok. Dank!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
En minder kans dat je de gebeten hond bent bij overboekingen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Het stoel uitkiezen bij het boeken blijkt inderdaad een soort van 'best effort' service. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik opnieuw een stoel moest uitkiezen bij het inchecken, waarbij mijn oorspronkelijk gekozen stoel geen keuze mogelijkheid was.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Als je de tijd hebt ikke ook graagquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:38 schreef Fogel het volgende:
Ik accepteer graag de compensatie voor overboekte vluchten
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:56 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse marktenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:
AMS-DXB 30kg (777-200)
DXB-BKK 20kg (A380) ****************
BKK-DXB 30kg (777-300)
DXB-AMS 30kg (777-200)
Het gaat om een ander vliegtuigtype dan die andere trajecten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse markten
Dat dus. En immigratie buiten Europa is niet zo efficient als hier. Wachten in een lange rij is dan gewoon, Get used to it!quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:
[..]
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
klopt. Als je online hebt ingechecked kan je deze alsnog aan de counter uit laten printenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
Zoals al werd gezegd is dat prima. Ik reis zelf nooit met tickets, ik check altijd via blackberry in en print mijn ticket op het vliegveld uit. Of mijn secretaresse print ze soms uit, maar meestal vergeet ik ze dan alsnogquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Toch nog een vraag hierover. Moet je per se je boarding card meenemen? Heb de laatste dagen namelijk geen printer.. In hun systeem staat dan toch dat ik heb ingecheckt en kunnen zij tijdens het inchecken van bagage alsnog een boarding card uitprinten lijkt me(?).
als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?
dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
Simpel antwoord: NEE!!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:01 schreef Essebes het volgende:
Kan het boeken van een retourtje en slechts de heenreis gebruiken mij nog in de problemen brengen?
dit aangezien voor een bepaalde vlucht een enkeltje 3x zo duur is als een retourtje.
het is ws eenmalig, en een vlucht missen kan toch altijdquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
als ik me niet vergis niet, tenzij je dit heel consequent doet. Officieel mag het niet
Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Simpel antwoord: NEE!!!
Luchtvaartmaatschappijen kunnen nog zoveel voorwaarden stellen, maar deze is gewoon illegaal.
Net zoals je geen cross tickets zou mogen boeken. Wanneer ik 2 weken in Milaan moet werken boek ik echt één retour AMS-MXP en één retour MXP-AMS met dus allebei een zaterdag nacht in de trip. En ben dus voor 2 tickets minder kwijt dan één retour van maandag tot vrijdag. Laat KLM maar lekker de schijt krijgen. Geen hond die mij ooit zal kunnen nabelasten, en dat weten ze zelf ook wel.
Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:21 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om in het vliegtuig te stappenje kan toch de terugvlucht tijdig annuleren, dan is er toch niets aan de hand. Misschien dat je dan administratiekosten moet betalen, maar eigenlijk heb je het ticket al betaald.
Idd. Ik las m andersomquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je leest zijn post verkeerd, hij geeft juist aan dat vliegmaatschappijen niet kunnen eisen dat je ook echt gebruik maakt van je retour ticket.
Je kunt vragen of de bagage doorgelabeled wordt, zodat je die niet hoeft op te pikken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:18 schreef reem het volgende:
Ik vlieg morgenavond van Buenos Aires naar Amsterdam - via Washington. Op de heenreis wilde ik eventjes rondneuzen in Washington (tamelijk lange overstap), maar omdat ik toch minder tijd had dan gedacht ben ik gewoon overgestapt. Echter, als ik me niet vergis moest ik EERST kiezen voor 'overstap' of 'eindbestemming' bij t verlaten van het vliegtuig en kreeg ik daarna pas toegang tot mijn bagage.
Dus als ik nu (veel langere overstap) gewoon DC in wil, hoe kan ik dan alsnog van het vliegveld afkomen als ik eerst voor de 'transit' rij moet kiezen om mijn bagage opnieuw in te checken voor mijn vlucht naar Amsterdam? Heb immers geen zin om me 8 uur te vervelen op Dulles Airport.
Dan zijn ze vanuit het vliegtuig direkt op de band gezet, zonder een systeem ervoor om ze te sorteren. Als je de koffer zelf niet zou hebben opgepakt, dan zou een bagage medewerker die naderhand hebben opgepakt om ze weer in het systeem te krijgen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:42 schreef reem het volgende:
Bagage werd doorgelabeled, maar ik heb de vorige keer toch helemaal zelf mijn koffer van de ene op de andere band moeten plaatsen. Vandaar mijn twijfels.
nee, als je de eerste vlucht skipped gaat het niet lukken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 06:14 schreef jens007 het volgende:
Klein vraagje: kun je van een vlucht met overstap ook alleen maar 1 gedeelte vliegen, om precies te zijn het laatste gedeelte?
Bv. : Vlucht New York - Atlanta - Brussel.
En dan alleen van Atlanta naar Brussel.
Ach, security-medewerkers hebben vaak ook een hekel aan die vloeistoffenonzin en terecht! Ik neem ook vaak dingen mee, waar je als je het op de keper beschouwd als terrorist iets mee zou kunnen: Een wokpan, frikandellen (lijkt op dynamiet) , souvenirs. Enkel een lekkere fles Hela Curry lukt nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Pindakaas van Calve koop ik gewoon op Schiphol natuurlijk. Tevens worden de meeste etenswaren niet tot vloeistof regerekend, gek genoeg. Laatste 2kg boerenkool, 3 rookworsten en 2l erwtensoep(allen zelf gemaakt door familie) mee naar huis genomen voor dinertje met Nederlandse vrienden in Londen. Geen probleem in de handbagage, idioot natuurlijk.
Inmiddels is het ons gelukt om (via www.fox.nl) een pakketreis te boeken met een stopover van een week in New York. In deze week vliegen we voor de feestdagen naar de familie in Seattle en na een week vervolgen we de reis naar Costa Rica. Is eigenlijk de boeking zonder noemenswaardige problemen simpel geregeld geweest, gelukkig! Hopelijk gaat de echte vlucht ook zo soepel!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:08 schreef jaco het volgende:
[..]
Ok. Als het ticket in the pakketreis zit inbegrepen dan denk ik niet dat dit gaat lukken. Of het kan wel maar tegen een forse meerprijs. De aanbieder heeft zijn pakket prijs gebaseerd op een 'normaal' retourticket, waarbij de stopover hooguit een paar uur is omdat er op een ander toestel moet worden overgestapt. Als je de stopover echter zelf zo lang probeert te maken, dan wordt de overstaphaven als een bestemming beschouwd in een ticket met 3 'legs'. Waarschijnlijk zal de vliegmaatschappij hier behoorlijk wat meer voor vragen, maar je kunt dit natuurlijk navragen. De vergelijking met het oorspronkelijke ticket gaat echter niet meer op.
De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:35 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil een vlucht naar Madrid boeken met KLM. woensdag heen, donderdag retour.
Voer ik die zo in kost het retourtje ¤560.
Pak ik echter 2 retourtjes:
zondag heen, donderdag terug
&
woensdag heen, zondag terug
Dan kost dat me ¤130 per vlucht dus ¤260 totaal.
Dus ik boek 4 vluchten in plaats van 2. Terwijl dezelfde vluchten erin verwerkt zitten. Toch kost het me veel minder.
Belachelijkof ik maak gebruik van een foutje in hun systeem oid. Nu boek ik in ieder geval 4 vluchten waarvan ik er 2 niet wil gebruiken...
het idee staat me tegen....geen idee waarom.
Maar is het niet zo dat de retourvlucht op donderdag wordt geannuleerd omdat hij de heenvlucht op zondag niet heeft genomen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
De eerste optie is duurder omdat je geen 3 nachten weg bent, wat een voorwaarde is voor goedkopere tickets.
Je maakt geen gebruik van een fout, je kan het zelfs direct bij KLM aan de telefoon boeken zonder dat ze mokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |