Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb ik iets aan het feit dat op m'n itinerary tot nu toe de stoelen naast mij vrij zijn? Of zijn bijvoorbeeld er genoeg mensen die nog niet direct hun stoel kiezen bij de boeking?
Ok, dank.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 06:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig, vrees ik. Vaak is het 24 uur van tevoren pas half vol, maar is het vliegtuig bij vertrek afgeladen. Je kunt er weinig over zeggen.
Laatste keer dat ik keek stond mijn vlucht er niet, nu ligt de site eruit.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:50 schreef Fogel het volgende:
Met seatcounter.com kan je enig inzicht krijgen in hoe vol/leeg het vliegtuig is.
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:49 schreef fishbeer het volgende:
Hallo,
We hebben het plan opgevat om misschien een paar weekjes naar Dominica te gaan in december. Iemand tips voor 'goedkope' vluchten? Wellicht is het handiger om via Duitsland of Belgie te vliegen? Iemand wel eens geweest en heeft tips?
Gr, Martijn
Over het formaat niet nee. Maar soms mag je maar 1 stuks bagage inchecken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...quote:Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
Daar even melden met dezelfde post, dan zijn er wel een aantal users die je kunnen helpen.
Haha laatste post, ik zal even een nieuwe aanmaken en je post daarin verwerken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:59 schreef fishbeer het volgende:
[..]
Nou dat heb ik gedaan en na mijn verzoek is gelijk het hele topic gesloten...
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:49 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik vlieg binnenkort met Emirates, heb begrepen dat ik 30kg bagage mee mag nemen. Echter kan ik bijna niks vinden over de afmetingen en aantal stukken bagage, weet iemand dit? Gaan ze moeilijk doen over een grote rugzak/weekendtas en een normaal formaat koffer?
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel even opletten dan wanneer je eindbestemming niet Dubai is, of je op je vervolg vlucht ook 30 kg mag meenemen. Toevallig zag ik dat op de vlucht met de A380 DXB-BKK maar 20kg wordt toegelaten terwijl dit op de vlucht AMS/DUS-DXB 30kg is. En ik heb zo'n vermoeden dat wanneer je met een 30kg koffer op Schiphol staat, ze je terplekke voor die 10kg overgewicht op je aansluitende vlucht zullen laten betalen.
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:51 schreef EddyAlbena het volgende:
Je hebt toch niks aan online inchecken als er op de luchthaven geen bagage drop-off point is en je bij het boeken al een stoel hebt gekozen?
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel, want dan kan je zelf een stoel uitkiezen ipv op een middenstoel geplaatst te worden omdat de rest van de stoelen al vergeven is.
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:18 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Huh? Maar die heb je gekozen tijdens het boeken..
Ah ok. Dank!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
En minder kans dat je de gebeten hond bent bij overboekingen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Het stoel uitkiezen bij het boeken blijkt inderdaad een soort van 'best effort' service. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik opnieuw een stoel moest uitkiezen bij het inchecken, waarbij mijn oorspronkelijk gekozen stoel geen keuze mogelijkheid was.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je intercontinentaal vliegt kan dat inderdaad zo zijn, maar pas als je de boarding card hebt ben je zeker van je plek.
Als je de tijd hebt ikke ook graag . Helemaal als er maar 1 vlucht gaat, en je een dagje mag overblijven . Maar goed, als je snel naar huis wilt, is het best kutquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:38 schreef Fogel het volgende:
Ik accepteer graag de compensatie voor overboekte vluchten
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:56 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik zit wat te kijken en ze hebben op die site zo'n calculator. Daar wordt voor zowel AMS-DXB-BKK als alleen DXB-BKK 30kg wordt toegestaan. Volgens die calculator dus. Zou niet heel prettig zijn als dit een fout blijkt te zijn.
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse marktenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kreeg ook de indruk dat die 20 kg restrictie alleen geldt voor een A380 vlucht in economy. Het hele gekke is namelijk dat op mijn trip summary staat:
AMS-DXB 30kg (777-200)
DXB-BKK 20kg (A380) ****************
BKK-DXB 30kg (777-300)
DXB-AMS 30kg (777-200)
Het gaat om een ander vliegtuigtype dan die andere trajecten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die 20kg geldt ook alleen voor de heenreis. Logica van een appelgebakje, of Emirates heeft aandelen in de Bangkokse markten
Dat dus. En immigratie buiten Europa is niet zo efficient als hier. Wachten in een lange rij is dan gewoon, Get used to it!quote:Op maandag 16 augustus 2010 04:07 schreef Telates het volgende:
[..]
Als je bang bent voor te weinig tijd moet je t.z.t. zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang in het vliegtuig zit. Dan ben je bij de immigration voordat er rijen staan en dan gaat her verrassend snel. Ik heb meegemaakt dat ik er binnen 15 minuten doorheen was maar mensen achter uit het vliegtuig 2 uur later nog maar net hun aansluiting haalden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |