abonnement Unibet Coolblue
pi_84030536
Ik heb eigenlijk nog een paar korte vragen

Voor het eerst krijg ik te maken met de ehh 'vloeistoffen regeling'...
Ik wil problemen voorkomen. Begrijp ik goed dat ik ff een doorzichtige literzak moet regelen en daar vloeistoffen tot max 100 ml in moet doen? In flesjes, potjes e.d. Moeten die doorzichtig zijn? En waar kan ik deze het beste in doen? In mijn gewone bagage of handbagage?

Ik heb bijv lensenvloeistof van 360 ml ofzo. Moet ik dat dan in een flesje van 100 ml vullen?
En hoe weten ze dat dat lenzenvloeistof is? Dat kun je dan toch niet zien?

Mag in mijn handbagage van die mini deo, tandpasta enzo gestopt worden?

Ja mensen, ik heb echt al lang niet meer gevlogen lol
~The present is all there is~
pi_84031053
handbagage is is idd max 100 ml per item en een plastic 1L zak. Wordt vaak niet gecontroleerd maar als ze het wel doen kan je het kwijt zijn. In je ruimbagage maakt het allemaal niet uit.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_84031687
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 03:06 schreef grazz het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een paar korte vragen

Voor het eerst krijg ik te maken met de ehh 'vloeistoffen regeling'...
Ik wil problemen voorkomen. Begrijp ik goed dat ik ff een doorzichtige literzak moet regelen en daar vloeistoffen tot max 100 ml in moet doen? In flesjes, potjes e.d. Moeten die doorzichtig zijn? En waar kan ik deze het beste in doen? In mijn gewone bagage of handbagage?

Ik heb bijv lensenvloeistof van 360 ml ofzo. Moet ik dat dan in een flesje van 100 ml vullen?
En hoe weten ze dat dat lenzenvloeistof is? Dat kun je dan toch niet zien?

Mag in mijn handbagage van die mini deo, tandpasta enzo gestopt worden?

Ja mensen, ik heb echt al lang niet meer gevlogen lol
Inderdaad een doorzichtige zak, formaat daarvan nemen ze niet zo nauw. Elk item mag max 100ml zijn en hoeft niet doorzichtig te zijn. Het makkelijkst is natuurlijk alles in de bagage te doen die je in checkt, dan geldt dit allemaal niet en mag je zoveel meenemen als je wilt natuurlijk. De regels die jij hier aan haalt, gelden enkel voor handbagage.

Lensenvloeistof kun je dus beter gewoon in grote verpakking in je koffer doen en inchecken. In je handbagage mag je, indien je dus verpakkingen neemt van minder dan 100ml en ze allemaal in een doorzichtige zak stop, prima mini deo en tandpasta meenemen natuurlijk.

Duidelijk al lang niet meer gevlogen, maar zo streng is het allemaal niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84048366
Bedankt mensen Valt dus idd wel mee, ik zag het al helemaal voor me; koffer open doen, alles laten zien..pffff
~The present is all there is~
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:56:09 #30
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_84049517
Wat zijn de meningen over/ervaringen met IcelandAir hier?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_84050200
Toevallig wilde ik net ook een vraag stellen over Icelandair.
Iemand die al weet op hoeveel en welke kisten al een laptop-aansluiting is geïmplementeerd.

Las volgens mij ergens op hun site dat ze op enkele vliegtuigen al wel actief waren.
pi_84143253
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.

AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.

Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.

In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
pi_84149958
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.

AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.

Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.

In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
Ik ken beide luchthavens niet, maar als het connecting flights van eenzelfde maatschappij/aliantie zijn dan zou het niet tot echte problemen mogen leiden. Je kan een vlucht missen, maar dan zal je op een volgende vlucht geplaatst worden.
Dit is voor zover ik het weet, misschien dat iemand dit kan bevestigen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:18:59 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_84151572
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.

AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.

Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.

In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben want vauit LIS is er maar één directe vlucht per dag naar Caracas (TAP om 11:10). Hopelijk heeft deze vlucht geen vertraging want de vervolgvlucht is zeker met COPA? Ik hoop voor je dat deze trip op één ticket geboekt is, want dan zorgt de LVM wel voor een oplossing, maar anders heb je echt een probleem bij het missen van je aansluiting,
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_84152230
Ik vlieg voor mijn werk dus mijn baas heeft alles geregeld.

Ik vlieg om 9:25 met TP0131 een airbus 330-200 dus het zal wel afwachten zijn hoe het gaat.

Heb nog nooit vaker dan 1 keer hoeven over te stappen. .

Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede. Achja anders wacht die boot maar even een paar dagen...
pi_84153726
Ik zit nu toevallig op de luchthaven van Caracas te wachten voordat mijn vlucht naar Parijs vertrekt. Hou er maar rekening mee dat je meer dan 90 procent kans hebt je vlucht te missen. Dit is een hele moeilijke luchthaven, soms heb je wel 3 of 4 controles, ook als je in transit bent. Succes!
pi_84164185
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede.
Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 13:04:22 #38
45833 crew  Fogel
pi_84165983
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.
Sommige reisverzekeringen vergoeden ook een nieuwe vlucht in zulke situaties, als je maar aan kan tonen dat je voldoende tijd had voor de overstap (mijn verzekering heeft een minimum van 2 uur in zulke gevallen).
Maar dan nog, als het voor de baas is, dan krijgt uiteraard de baas die extra kosten van een eventueel nieuw ticket voor zijn kiezen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:13:15 #39
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_84168020
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg voor mijn werk dus mijn baas heeft alles geregeld.

Ik vlieg om 9:25 met TP0131 een airbus 330-200 dus het zal wel afwachten zijn hoe het gaat.

Heb nog nooit vaker dan 1 keer hoeven over te stappen. .

Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede. Achja anders wacht die boot maar even een paar dagen...
Nou nou, dat is dan niet een al te beste baas, als je weet dat die baas ook vanaf Schiphol een directe 11 uur durende vlucht met KLM had kunnen boeken. Je laat je personeel toch geen 2 keer overstappen als het niet nodig is? Volgende keer toch eerst zelf maar eens uitzoeken wat de vlucht met de kortste reistijd is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_84175320
Ben hellaas niet alleen. En er waren nog maar 3 plaatsen vrij en we vliegen met zijn vieren...

(En het is een zeeman ticket mischien dat dat ook nog wat uitmaakt
pi_84185908
Even een andere vraag tussendoor... Weet even geen betere plek om 'm te stellen dan in dit topic.

Ik heb binnenkort een stopover in Abu Dhabi van 8 uur en zit er sterk aan te denken om daar een transit visum te regelen, zodat ik daar het vliegveld kan verlaten en nog even de stad in kan. Is hier toevallig iemand die daar ervaring mee heeft, en die me kan vertellen hoeveel kosten hieraan verbonden zijn? Op internet kom ik allerlei tegenstrijdige teksten tegen... De ene site vermeldt dat het kostenvrij is, ergens anders staat weer iets van 70 dollar, etc.

En kan zo'n transit visum überhaupt ter plekke (dus bij aankomst) geregeld worden, of moet ik daar vooraf ook nog wat voor regelen?
pi_84191476
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:08 schreef Omniej het volgende:
En kan zo'n transit visum überhaupt ter plekke (dus bij aankomst) geregeld worden, of moet ik daar vooraf ook nog wat voor regelen?
Op de website van de luchthaven van Abu Dhabi ( http://www.abudhabiairport.ae/travelinfo/index.asp ) staat aangegeven dat Nederlanders een gratis visum bij aankomst krijgen uitgereikt. Waarschijnlijk krijg je bij de check-in op Schiphol of in het vliegtuig een aanvraagformuliertje dat je onderweg moet invullen. Als daar om een verblijfadres in de UAE wordt gevraagd, vul je daar TRANSIT in.

Een transit visum is trouwens iets anders: dit heb je nodig als je tijdens een reis een overstap maakt in een land waarvoor je normaalgesproken een visum nodig hebt. Zo'n transitvisum is dan iets goedkoper of makkelijker aan te vragen, maar alleen geschikt om rechtstreeks van je aankomst gate naar je vertrek gate te lopen in het land van de overstap.

Gebruik dus niet de term transit visum, want je zaait alleen maar verwarring. Je wilt een gewoon visum dat je 8 uur lang zult gebruiken. Dit is volkomen normaal, zeker bij een stopover van 8 uur. Maak vooraf een plan wat je in Abu Dhabi wilt doen, dan heb je een duidelijk en sluitend verhaal als de douane bijvoorbeeld vraagt waarom je geen koffer bij je hebt.
pi_84192163
Hmm, hier heb ik wel wat aan, thanks. Ik was in de veronderstelling dat een transit visum 96 uur geldig was en ik die dus nodig had om tijdens m'n overstap het vliegveld te kunnen verlaten, maar blijkbaar heb ik het dan met iets anders verward. Even voor de volledigheid: ik vlieg van Manila naar Abu Dhabi, en moet daar 8 uur wachten voor m'n volgende vlucht naar Frankfurt wat dus m'n eindbestemming is. Die 8 uur wil ik nu dus gaan gebruiken om nog een paar uurtjes wat van Abu Dhabi te kunnen zien.

Ik had inderdaad wel gelezen dat Nederlanders gratis visit visa kunnen krijgen, maar gaat dat niet alleen op als Abu Dhabi ook daadwerkelijk je eindbestemming is? Nu kom ik er in feite alleen maar even langs vliegen natuurlijk, maar wil ik "nu ik er toch ben" ook wel even wat meer zien dan alleen de airport.

Maar ook in dit geval zou het dus volstaan om gewoon het douaneformulier dat in het vliegtuig uitgereikt wordt in te vullen (zolang ik vermeld dat het om 'transit' gaat)?
  zondag 18 juli 2010 @ 11:23:17 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84192564
Een transit visum is overigens geen visum waarmee je van gate van aankomst naar gate van vertrek kunt, want in dat geval heb je over het algemeen geen visum nodig aangezien je airside blijft. (Alleen in de UK zijn er enkele landen welke als uitzondering ook een transitvisum moeten hebben zelfs als deze airside blijven, maar dan heb je het wel over een beperkt aantal hoog risico landen welke bekend staan dat er veel asielzoekers vandaan komen).Een transit visum is als je als visumplichtige een visum nodig hebt om het land binnen te komen, met een lange stopover kan het dan natuurlijk prettig zijn even daadwerkelijk de stad in te gaan, deze zijn inderdaad wat gemakkelijker te krijgen dan een regulier (toeristen)visa en door de beperkte duur ook in de regel goedkoper.

Voor de Abu Dhabi of Dubai heb je met de Nederlandse nationaliteit geen problemen om een gratis visa bij aankomst te krijgen, ook een sluitend verhaal voor de douane is niet nodig, de controle van de grensdocumenten vindt plaats voordat je je bagage krijgt, de douane controleert alleen of je eventueel dingen in je bagage hebt die je niet mag invoeren. Met zoveel business travelers zal het echt niet opvallen of je wel of geen bagage bij je draagt. Bij de grenscontrole kan je aangeven dat je 1 dag verblijft, kan prima transit noemen maar dit is aaan mij nog nooit gevraagd.

Het zal dus geen problemen opleveren om Abu Dhabi binnen te gaan, want alle documenten kloppen, je hebt een NL paspoot, een vlucht welke binnen de termijn van 30 dagen vertrekt. Wel een belangrijk gegeven, mocht je een Israelische stempel in je paspoort hebben kan daar moeilijk over gedaan worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84194259
Mooi zo, dat moet dan geen probleem worden.

Dank voor de goede reacties beiden.
pi_84196513
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:23 schreef ozzietukker het volgende:
]Een transit visum is als je als visumplichtige een visum nodig hebt om het land binnen te komen, met een lange stopover kan het dan natuurlijk prettig zijn even daadwerkelijk de stad in te gaan, deze zijn inderdaad wat gemakkelijker te krijgen dan een regulier (toeristen)visa en door de beperkte duur ook in de regel goedkoper.
Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.
quote:
Voor de Abu Dhabi of Dubai heb je met de Nederlandse nationaliteit geen problemen om een gratis visa bij aankomst te krijgen, ook een sluitend verhaal voor de douane is niet nodig.
Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:50:05 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_84204225
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.
[..]

Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.
De authoriteiten in de VS verplichten iedereen die met een vliegtuig binnenkomt door de immigratie te gaan en de koffers op te halen. Daarna kan je opnieuw inchecken en de koffers afgeven om een verdere (internationale) vlucht te maken.
In dat geval heb je wel een transit visum nodig, maar ook dan ga je door de paspoortcontrole en door de douane, hoewel het transitvisum wellicht het doel heeft om de volgende vlucht te halen, en wellicht ook voor maximaal die tijd wordt uitgegeven ben je wel degelijk 'echt' in de VS.
In de UK kan je wel een transfer doen, maar van inwoners uit sommige landen wordt, zelfs als je 'airside' blijft ook een transitvisum verplicht gesteld omdat uit het verleden is gebleken dat deze inwoners onder het mom van een doorvlucht toch asiel in de UK vroegen.

Op luchthavens zoals Hong Kong, Amsterdam, Dubai, Abu Dhabi en vele anderen kan je gewoon airside blijven en is een transitvisum niet noodzakelijk, als je het land in wil is een visum wel nodig, maar deze krijg je in dit specifieke geval in Abu Dhabi als visa on arrival.

Uiteraard kan het geen kwaad om aan te kunnen geven wat je gaat doen, maar over het algemeen is dat niet nodig als Nederlander, en persoonlijk ben ik uitsluitend in Iran, Syrie en Israel gevraagd wat en waarom ik het land binnen wilde komen en wat mijn reisdoel was. Dus een beetje een idee wat je gaat doen is prima, maar vor Abu Dhabi hoef je echt geen uitgebreid reisplan te bedenken, het is geen Noord-Korea!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_84229416
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:00 schreef Vogue het volgende:
Ik zit nu toevallig op de luchthaven van Caracas te wachten voordat mijn vlucht naar Parijs vertrekt. Hou er maar rekening mee dat je meer dan 90 procent kans hebt je vlucht te missen. Dit is een hele moeilijke luchthaven, soms heb je wel 3 of 4 controles, ook als je in transit bent. Succes!
Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.

Alleeen in Caracas werde we de hele tijd verwezen naar de verkeerde gate... 22 ipv 28. En onze bagage had het niet gered. Daarvoor moesten we nog 1 uur wachten op onze bagage die kwam een vlucht later maar we moesten toch wachten op onze visa .

In Caracas hadden we wonder boven wonder maar 1 veiligheids controle en we hoefden de immigratie dienst niet te paseren. We konden meteen doorlopen naar de verkeerde gate en hadden daar nog een 2 uur lopen te wachten. Toen onmoete we een man en die vertelde dat wij in de verkeerde gate stonden te wachten en dat we het andere kant van het vliegtuig moesten zijn. (Na veel gezeur van ons)

Ondanks dat kwamen we optijd bijd de gate we vertrokken alleen wel later dan normaal.
pi_84232780
Ik heb even een vraag.

Volgende week maandag vlieg ik naar Belo Horizonte, via Lissabon met TAP.
Geen problemen verder, alleen omdat het in Belo Horizonte 's nachts altijd wel koud kan zijn moet ik dus een slaapzak meenemen. Die gaat natuurlijk nooit passen in mijn koffer, dus mijn vraag is:

Hoe verwerken jullie (ervaren?) reizigers een slaapzak bij de bagage?

Gewoon vastmaken aan de koffer, of mee als handbagage? Wat is de beste manier?

Dank bij voorbaat
pi_84234018
Ik zou toch proberen het in je koffer te proppen. Het is namelijk best groot om als handbagage mee te nemen. Of eventueel als 2e stuks bagage in te laten checken. Moet je even kijken bij je ticketvoorwaarden of je 2 stuks incheck bagage mag meenemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')