Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...
Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.
En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlandersquote:
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...
Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.
En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiOp zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
Ik woon nu in Groningen stad. Ik houd namelijk ook best van de drukte en van de mensen om me heen. Maar ik houd er ook heel erg van om af en toe om samen met mijn vrouw, en in de toekomst onze kinderen, de rust te zoeken van de natuur. Ergens rustig uren kunnen liggen boeklezen zonder dat je auto's hoort, zonder dat je andere mensen hoort en ziet, gewoon het geluid van alleen de natuur om je heen. En hier rond Groningen zijn nog wel wat plekjes te vinden, maar ze worden zo langzamerhand schaars...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Preciesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:05 schreef cikolata het volgende:
[..]
PreciesEn ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:23 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd...Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:32 schreef Dven het volgende:
[..]
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos!het is dat de stad weergaloos is
Ook als je objectief kijkt zijn Zandvoort en Scheveningen waardeloze steden, al vind ik ze nog wel leuker dan veel andere nederlandse steden. Er is geen bijzondere architectuur te vinden behalve misschien het Kurhaus dat ooit bijna afgebroken werd. En het strand is sowieso veel mooier in tropische landen met wit zand en een lichtblauwe zee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
Fijn om te weten dat mijn mening niet als persoonlijke waarheid maar als verstandsvertroebeling genomen wordt en dat enkel en alleen omdat ik niet laaiend enthousiast ben over de Nederlandse badplaatsen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
Haha, deze mag zeker in het reden-voor-vertrek-lijstje!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen(en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Het is echt niet per se saaiheid hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef boekenworm het volgende:
Wouw... bedankt voor de reacties.
Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saaimijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).
Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
27 jaar op het moment dat ik vertrok, baan die me niet beviel, elk weekend de zelfde mensen in de kroeg, kortom ik voelde een beetje een sleur en ik had geen verplichtingen zoals huis, relatie etc dus ik ben op de bonnefooi in het vliegtuig gestapt en na 13 jaar nog geen spijt...en eerlijk gezegd ik denk dat ik me hier beter ontwikkeld heb dan ik ooit had gekend in Nederland.
Nederland is ook vrij saai maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Persoonlijk liever wat saai dan dat opgeblazen extravagante wat veel mensen vaak leuk vinden aan de bekende wereldsteden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiOp zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes.
Om te beginnen, ik ben helemaal niet avontuurlijk aangelegd en 1 maand voordat ik vertrok nooit echt plannen gehad om te emigreren. maar ik was het opeens zat in Nederland en kon een andere baan krijgen in Nieuw Zeeland dus ik ben hals over de kop vertrokken en ben hier nu alweer jaren algemeen bedrijfsleider op een grote bloembollenkwekerij.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Omkron het volgende:
[..]
En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:
[..]
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:
[..]
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
Die gedragen zich doorgaans beterquote:Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.
Ik neem aan dat er met buitenlanders in dit topic de lastige allochtonen worden bedoeld .quote:
of die nou bestaat of niet, het gaat erom hoe men het ervaart!quote:Op donderdag 1 juli 2010 03:24 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
De tsunami van de Islam bestaat niet.
Gelukkig maar dat we niet allemaal op hetzelfde plekje willen wonen. Hoe groot het land ook is, met een paar miljard wordt het toch dringen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is echt niet per se saaiheid hoor.
Sommige mensen komen in het buitenland en denken: "Hier wil ik blijven!" Maar jij hebt dat gevoel blijkbaar niet, jij geeft aan dat je toch altijd weer terugverlangt naar Nederland. Prima, daar is niks mis mee.
Omdat ik hier beter en leuker werk kan krijgen dan in Nederland, tegen een veel hoger salaris. En eigenlijk ook omdat ik na jaren studeren niet, zoals al mijn vrienden, naar Amsterdam toe wilde. Begrijp me niet verkeerd, het is een superstad, maar ik had geen zin om weer met allemaal dezelfde mensen te zitten. Iedereen naar dezelfde hippe kroeg, in dezelfde kleding, etc... En een andere stad in Nederland leek me al snel te klein, ik wilde juist groter - Het werd dus Londen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Ik mis de zee, maar dat hoeft niet perse de Nederland te zijn. Ik groeide echter op aan zee, dus mis het nu enorm. De taal mis ik niet, die spreek ik dagelijks. De mensen mis ik ook niet, ik ken genoeg Nederlanders en daarbij zijn Nederlanders nou ook weer niet zo uniek. Zweden, Fransen, Denen, Libanesen, etc etc - allemaal ook weer leuk en anders. Ik mis Amsterdam ofzo af en toe, dat hele relaxte struinen door de stad en lekker pintje doen in een bruine kroeg (maar na een weekend zie ik vervolgens ook de puinhopen en heb ik het weer gehad). Verder mis ik kroketten. Enorm.quote:Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
oi! hoe zijn de Kiwi-vrouwen eigenlijk? open-minded? losbandig? gereserveerd? generaliseren mag!quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ondertussen ook al weer 8 jaar getrouwd met een "kiwi chick" dus NZ is echt thuis geworden...
Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zienquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
over het algemeen gereserveerder dan de Nederlandse vrouw denk ik...het land is zoiezo conservatiever dan vele landen en helemaal Nederland.
Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zien
moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijkquote:Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn
Daar gaan we een biertje op drinken dan!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!
[..]
moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijk
good as gold!!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:02 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Daar gaan we een biertje op drinken dan!![]()
Ik stuur je tzt wel een PM.
Alomvattendquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld, maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen.
En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.quote:Waarom weg uit Nederland?
Een paar losse termen:
Koophuis, hypotheek, leaseauto, nieuwe keuken, lcd/plasma televisie, pensioen plannen, alles mag (behalve marokkanen) etc
Met bovenstaande heb ik dus absoluut niks. Tel daarbij op het klimaat in Nederland en tja voor mij was er een beter leven in het buitenland te vinden.
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
AlomvattendIk heb er vaak moeite mee als ik het over Nederland en de Nederlanders heb, in het buitenland. Want hoe leg je uit dat die reputatie van tolerant en progressief volk, waar alles kan en alles mag, niet strookt met de werkelijkheid? Dat tussen de coffeeshops en de raampjes op de wallen mensen rondlopen die een hekel hebben aan iedereen die anders is dan zij. Dat er bij Nederlanders een soort latente haat tegenover vrijwel alles aanwezig is: een soort van afgunst, het misgunnen van een ander zijn geluk. Leg het maar eens uit.
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 03:08 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Nederland is vol
Nederland heeft niet zo een landschap zoals andere landen,
het lijkt alsof alle gebouwen door dezelfde architect ontworpen zijn.
Deze man spreekt de waarheid.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.
Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage
Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Deze man spreekt de waarheid.
hehehe inderdaad!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:41 schreef rocketscientist het volgende:
Ja,dit dus.
[..]
En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.
quote:
quote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Deze man spreekt de waarheid.
Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:57 schreef AKnynke het volgende:
en waar wonen jullie allemaal?
[..]
[..]
[..]
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).
Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.
Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:42 schreef maartena het volgende:
Wat ik me wel afvraag: Een deel van de Bijna alle kankeraars op Nederland.... woont daar nog wel. Dus aan hen die vraag:
afbeelding
En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:40 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.
Het waren in de eerste plaats toch echt de Nederlanders die mij hebben doen verhuizen, en de politiek. Ik vond en vind dat Nederland een land met ontzennend veel potentie is, maar dat we het verkwanselen. Dat geld ook voor de Nederlanders als mensen. "Dit land kan zoveel beter" is een verschrikkelijke uitspraak van een verschrikkelijke man maar wél de waarheid. Het was voor mij moeilijk om in Europa te blijven als je ziet dat aan onze rechterhand heel Azië opstoomt, en aan de linkerhand een Amerika dat moedig blijft strijden om haar plekje op het wereldtoneel - en dat wij als Europa net als het Nederlands elftal in de 90ste minuut de handoek in de ring hebben gegooid
Maargoed, dat alles gezegd en gedaan, ik woon inmiddels weer in Nederland en heb hier ook een aanstelling, dus ik geef mijn vaderland een tweede kans. Wellicht ben ik over 5 jaar weer weg, maar wie weet
Edit: ik heb in China en Taiwan gewoond, overigens.
Waar bent u naar verhuisd?quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:52 schreef alida69 het volgende:
Mijn reden was mijn gezondheid. Een warmer klimaat is beter voor me. Nederland mis ik weldegelijk. De taal, het eten en de eenvoud van alles. Alles is goed geregeld in Nederland en je weet precies waar je wat kunt halen. Dit voor zowel producten als diensten en hier snap ik er na bijna 16 maand nog steeds niet echt veel van.
Racisten heb je overal, dat staat als een paal boven water.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukstquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?
Midden Marokko, dus altijd lekker warm en niet te vochtig, iets wat ook niet echt goed voor mijn gezondheid is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:26 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Waar bent u naar verhuisd?
Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukstIn ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.
Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
Nee, ze zijn geen van beiden veel draaglijker geworden maar het is ook niet zo dat ze ondraaglijk zijn of waren. Ik ben nog altijd wel Nederlander natuurlijk, het is me allemaal niet vreemd. Heimwee was het ook niet. Het was simpelweg een besluit dat ik een andere richting in wilde met mijn carriere en die mogelijkheid had ik in Nederland. Dat was voor mij een klein minpunt; de carrierestap een groter pluspunt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?
Zijn "de Nederlanders" en "de politiek" dragelijker geworden in de periode dat je weg bent geweest? Of was het meer een soort van heimwee (aangezien je gezin en familie noemt)?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:47 schreef KarinJ. het volgende:
Wij deden eens een rondje Scandinavië, via Zweden en Finland naar de Noordkaap, en via Noorwegen weer terug.
En we werden verliefd !
Op het land en de mentaliteit van de mensen.
We dachten het gaat wel over.....niet dus.
Noorse les genomen en verschillende keren en ook in verschillende jaargetijden terug geweest.
Het gevoel bleef.
Eerst was het een wilde gedachte....Hoe zou t zijn om hier te wonen....
Je weet wel wat je hebt, en je weet niet wat je krijgt.
We hadden tenslotte een leuk en goed leven in Nederland,en om dat nu allemaal achter te laten.....
We gingen plus en min lijstjes maken, en het plus-lijstje werd langer,en het min-lijstje werd korter .
Het avontuur won .
En waarom in Noorwegen??
Finland viel af door de taal.Zweden viel af omdat we het er te netjes vonden![]()
Noorwegen heeft één grote plus .....ZE ZITTEN NIET IN DE EU!!!!!!![]()
Geheel per ongeluk zijn we op deze plek terecht gekomen, 's morgens wilde na hier te hebben overnacht weggaan , 's middags had mijn man een baan en hadden we een huurhuis......soms denk je dat toeval niet bestaat.
En wat we gedaan hebben om ons thuis te voelen?
We zijn allebei op een plaatselijke club gegaan.
Zo zit ik hier nu op een zangkoor haha en ik kan echt niet zingen haha, maar dat is niet belangrijk zeggen mijn plaats genoten het gaat om het samenzijn.
En we doen mee aan alles wat hier belangrijk is.Ik doe hier dus dingen die ik in Nederland nooit van zijn leven gedaan zou hebben en ik laat ook dingen die ik Nederland wel deed.
Als je niet de wil hebt om open te staan en te veranderen moet je niet gaan emigreren.
We voelde ons hier al snel thuis, en hebben nu ons eigen huis met een stukje grond
( We wonen nu in een gehucht van nog geen 100 mensen, de meeste ken ik bij naam en weet waar ze wonen, ze kennen ons ook......juist omdat hier zo weinig mensen wonen wordt je gezien, in Nederland woonden we in de stad, daar ben je anoniem)
het enige wat ik écht mis is mijn familie en vrienden ( maar die komen lekker vakantie bij ons vieren, dan blijven ze minstens een week)
En de kaas en drop natuurlijk, maar die nemen ze wel voor ons mee.
Als ik geen familie en vrienden meer had in Nederland dan kwam ik er denk ik niet meer, nu gaan we 2 of 3 keer ff mensen knuffelen ( en de 2e hands boekwinkel leeg kopen).
Maar als het vliegtuig hier in Noorwegen weer landt, denk ik altijd ha fijn weer, bijna, thuis.
Als we nu in Nederland zijn vallen ons een paar dingen op.
Iedereen heeft haast.
Overal beton
Altijd ergens licht ( jullie weten niet meer wat echt donker is)
Altijd lawaai, ook 's nachts.
En het stinkt ( in de plaats waar we voordat we hier kwamen woonden.)
Neeeeee, het is geen kritiek, maar WIJ zijn veranderd.
We hebben hier rust,ruimte, stilte,natuur ( bossen,bergen,meren en riviertjes), geen last van andermans licht ( 's winters zien we de Melkweg....fascinerend...).en mensen om ons heen wonen die nog de tijd om een praatje te maken hebben.
Kortom hier zijn we thuis.
Volgens mij wordt Nederlands architectuur en architecten juist over de hele wereld geroemd?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kledingmaar ook bijvoorbeeld architectuur).
Ik denk dat je met het woordje hier de spijker op zijn kop slaat ....when in Rome....quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:47 schreef KarinJ. het volgende:
En we doen mee aan alles wat hier belangrijk is.Ik doe hier dus dingen die ik in Nederland nooit van zijn leven gedaan zou hebben en ik laat ook dingen die ik Nederland wel deed.
Als je niet de wil hebt om open te staan en te veranderen moet je niet gaan emigreren.
inderdaad prachtig, hier op het platteland van NZ is het ook aardedonker, als er geen maan is dan zie je werkelijk geen hand voor ogen. soms zit ik dan op een warme zomeravond wel eens op de veranda tijdenlang naar de melkweg te kijken.....geluk in pure eenvoudquote:( 's winters zien we de Melkweg....fascinerend...).
Waar in Taiwan heb je gewoond?quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukstIn ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.
Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
Alleen in Taipei. Maar als het weer en de tijd het toelieten ging ik rijden langs de oostkust, en bleef daar vaak bij vrienden in de buurt van Taitung. Mooier daarquote:
taitung ben ik nog nooit geweest ik kom regelmatig in taipei en hsinchu.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Alleen in Taipei. Maar als het weer en de tijd het toelieten ging ik rijden langs de oostkust, en bleef daar vaak bij vrienden in de buurt van Taitung. Mooier daarMaar niet praktisch voor mij.
5 Minuutjes lopen van Taipei Main Station in een zijstraat van Zhongshan N. Road, rode / blauwe lijn. Beetje het little Tokyo van Taipei. Kleurrijke buurt met veel Japanse hostess-barretjes, restaurants, en massage parlorsquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
taitung ben ik nog nooit geweest ik kom regelmatig in taipei en hsinchu.
waar in taipei ongeveer?
en de 'special' ktv zit daar ook toch?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:46 schreef Pinterman het volgende:
[..]
5 Minuutjes lopen van Taipei Main Station in een zijstraat van Zhongshan N. Road, rode / blauwe lijn. Beetje het little Tokyo van Taipei. Kleurrijke buurt met veel Japanse hostess-barretjes, restaurants, en massage parlorsZelf geen gebruik van gemaakt maar er kwam interessant volk over straat. Leuk dat je vaak in Taiwan komt. Hsinchu voor werk neem ik aan?
Off-topic, sorry
Inderdaad.... prachtig! Dat heb je hier in de woestijn ook..... overnachten/kamperen in een park als Joshua Tree bijvoorbeeld, en dan 's nachts alleen met een kampvuur naar de sterren kunnen kijken.....quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad prachtig, hier op het platteland van NZ is het ook aardedonker, als er geen maan is dan zie je werkelijk geen hand voor ogen. soms zit ik dan op een warme zomeravond wel eens op de veranda tijdenlang naar de melkweg te kijken.....geluk in pure eenvoud
Zeg, wanneer kan ik je nu als buurman verwelkomen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar inderdaad gebrek aan ECHTE stilte en het alom aanwezige licht is ook iets wat mij stoort. Ik weet nog dat ik met de aswolk midden op de veluwe eens een keer echt niets hoorde.
Gaat niet gebeuren denk ik. Ik veranker steeds dieper met dit land en ik ben gewoon een schijterd natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg, wanneer kan ik je nu als buurman verwelkomen?
zelf ben ik op een punt in mijn leven belandt dat ik dat Hollandse "stappen" wel gezien heb. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de afgelopen vijftien jaar ieder weekend wel in een club of bar heb gehangen in Amsterdam of een andere stad. Op een gegeven moment is dat genoeg geweest, nog los van het feit dat je oren er van naar de klote gaan. Ik heb er geen enkele moeite mee om dat los te laten en in een land te gaan wonen wat nieuwe mogelijkheden voor vrijetijdsbesteding biedt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:59 schreef KarinJ. het volgende:
nee als je van uitgaan ofzo houdt dan is er niet veel te doen, dan moet je hier ook niet gaan zitten. ;-)
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:06 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
zelf ben ik op een punt in mijn leven belandt dat ik dat Hollandse "stappen" wel gezien heb. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de afgelopen vijftien jaar ieder weekend wel in een club of bar heb gehangen in Amsterdam of een andere stad. Op een gegeven moment is dat genoeg geweest, nog los van het feit dat je oren er van naar de klote gaan. Ik heb er geen enkele moeite mee om dat los te laten en in een land te gaan wonen wat nieuwe mogelijkheden voor vrijetijdsbesteding biedt.
naja, d'r zijn nogal wat hollanders bang dat ze in een sociaal isolement belanden hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Emigreren voor de uitgaans gelegenheden
natuurlijk geen hoofdreden maar ik voelde het zelfde en had het gevoel dat ik een vacuum terecht was gekomenquote:zelf ben ik op een punt in mijn leven belandt dat ik dat Hollandse "stappen" wel gezien heb. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de afgelopen vijf tien jaar ieder weekend wel in een club of bar heb gehangen in Amsterdam of een andere stad. Op een gegeven moment is dat genoeg geweest
Dat komt omdat Amerikanen verschillende culturen/talen als een kans zien, Wilders en de zijnen zien het als een probleemquote:Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef maartena het volgende:
Om dat even naar Nederland te halen: Ik denk dat Wilders spontaan zou ontploffen als KPN langs de A20 in Rotterdam opeens een bord langs de snelweg zou zetten om een nieuwe telefoon aan te prijzen...... In het Arabisch.
En ik denk dat zoiets ook veel minder geaccepteerd zal worden door Nederlanders, dan door Amerikanen met betrekking tot vreemde talen midden in de samenleving.
Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat komt omdat Amerikanen verschillende culturen/talen als een kans zien, Wilders en de zijnen zien het als een probleem
Ik reageerde op de opmerking wat er zou gebeuren als KPN reclame zou maken in het Arabisch. Daar zijn Amerikanen praktischer en ruimdenkender in.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.
Amerikanen hebben simpelweg meer ruimte. Vanuit praktisch elke grote stad zit je binnen een uurtje rijden in de middle of nowhere. In Nederland is dat simpelweg niet vindbaar. En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik reageerde op de opmerking wat er zou gebeuren als KPN reclame zou maken in het Arabisch. Daar zijn Amerikanen praktischer en ruimdenkender in.
Landelijk bezien is Nederland absoluut dichter bevolkt, maar als we bijvoorbeeld de omgeving van LA nemen, lijkt mij ook redelijk dichtbevolkt. Heeft men daar dezelfde 'problemen' als in Nederland ? Of worden daar 'problemen gezien' analoog aan de Nederlandse situatie.
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar ik heb het gevoel dat ten opzichte van integratie/seggegratie men kiest zo je wilt voor seggegratie en daar niet zo 'n issue van maakt als in Nederland. Enerzijds hoeft dat ook niet gezien de ruimte die ze hebben (in Nederland ben je min of meer gedwongen tot integratie), anderzijds, ziet men het als een probleem dat er bevolkingsgroepen langs elkaar heen leven ?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
Wat een expert ben jij, zeg! Schrijf een boek, zou ik zeggen.... En jij woont in?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:40 schreef KarinJ. het volgende:
Zo moeilijk is integreren niet
Leer de taal, en indien mogelijk leer iets van de geschiedenis.
Als je er bent, ga op een plaatselijke club, zo leer jij je buren kennen, en zij jou.
Ga NIET alleen met je landgenoten om.
Doe mee wat belangrijk is in je nieuwe vaderland.Gedenk de doden als zij het ook doen, vier feest als het een feestdag is.
Doe buiten de deur wat je nieuwe landgenoten ook doen.
Verwacht niet dat de mensen in je nieuwe land zich aanpassen aan jou, pas jezelf aan
Als je je niet wil/kan aanpassen aan de nieuwe woonomgeving, emigreer dan niet.
JIJ ben tenslotte degene die in een ander land wil gaan wonen.
ZO simpel, en na een tijdje zal je merken dat je niet alleen een huis hebt, maar je je er ook echt thuis voelt.
Ik vind het wel interessant waar je woont, ja.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:06 schreef KarinJ. het volgende:
Is het belangrijk waar ik woon?
Ehhh rijstijl aanpassen, schoenen uit bij de deur, pas plantjes in de tuin planten als zij het ook doen.
Vooral praktische dingen dus.
Een file is als er meer dan 5 autos voor een verkeerslicht stilstaanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:03 schreef KarinJ. het volgende:
Lees dit en je weet t :-) KarinJ. [] donderdag 1 juli 2010 @ 20:47
Ik ben dus ervaringsdeskundige haha en als de truc bij mij werkt, werkt ie toch ook bij een ander?
Hier gelden zo ong. dezelfde regels als in Nederland.
Het grote verschil is dat hier weinig tot geen stress is ( enne file????? Wat is dat????).
Wij sukkelen nu dus ook, net als de rest.
(daarbij komt 30 km te snel....rijbewijs kwijt, en dan kom je je erf dus niet meer af)
Ik had t ook over BUITENSHUIS.......hoewel...ik zet nu ook een hele taart ( of taarten) op tafel, kan iedereen zoveel en zo vaak nemen als ie wil ;-)
Oh leuk, een puzzeltje.....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:03 schreef KarinJ. het volgende:
Lees dit en je weet t :-) KarinJ. [] donderdag 1 juli 2010 @ 20:47
Ik ben dus ervaringsdeskundige haha en als de truc bij mij werkt, werkt ie toch ook bij een ander?
Hier gelden zo ong. dezelfde regels als in Nederland.
Het grote verschil is dat hier weinig tot geen stress is ( enne file????? Wat is dat????).
Wij sukkelen nu dus ook, net als de rest.
(daarbij komt 30 km te snel....rijbewijs kwijt, en dan kom je je erf dus niet meer af)
Ik had t ook over BUITENSHUIS.......hoewel...ik zet nu ook een hele taart ( of taarten) op tafel, kan iedereen zoveel en zo vaak nemen als ie wil ;-)
samequote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:23 schreef KarinJ. het volgende:
verkeerslichten???? De ene staat 40 km verderop, de ander 60 km verderop haha
maar idd 15 auto's en t komt in de krant.
Maar jij woont dan ook afgelegen, ik in een stad (de "fileinformatie" op de lokale radio gaat nog steeds op kruispuntniveau)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:23 schreef KarinJ. het volgende:
verkeerslichten???? De ene staat 40 km verderop, de ander 60 km verderop haha
maar idd 15 auto's en t komt in de krant.
wie niet?quote:
Ik verdomme ook! kost me 1900 $ om even voor de finale en de huldiging naar NL te vliegenquote:
quote:
Maar dat gaat dan weer totaal niet op voor een gebied als de Greater Los Angeles area..... 16 miljoen mensen in een gebied zo groot als Gelderland en Overijsel, criminaliteits problemnen die de spuigaten uitlopen, Koreaanse gangs die vechten met Zwarte gangs, en Vietnamese gangs die vechten met Latino gangs,etc.... een moord-ratio dat vele malen hoger ligt dan dat van Nederland etc....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.
Je mist het punt een beetje. Waarom zou in Nederland een advertentiebord van de KPN in het Arabisch niet kunnen, en een bord in het Koreaans of Vietnamees wel in de VS?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Amerikanen hebben simpelweg meer ruimte. Vanuit praktisch elke grote stad zit je binnen een uurtje rijden in de middle of nowhere. In Nederland is dat simpelweg niet vindbaar. En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
Hier kan ik me ook in vinden .quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen(en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Paar redenen waar ik zo aan kan denken:quote:Op zaterdag 3 juli 2010 03:48 schreef maartena het volgende:
Waarom ontbreekt die tolerantie in Nederland?
In Nederland is er een ongelooflijke diversiteit aan mensen. Ik mis juist de hoge aantallen vrouwen in Nederland, niet alleen in discotheken maar ook het straatbeeld. Ik woon nu in Spanje en hier zijn de vrouwen echt lelijk. De mooie exemplaren zijn meestal Zuid-Amerikanen of Noorse vrouwen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
Saai ok, maar winkels dicht? Daar is absoluut niets Nederlands aan. In Spanje gaat op zaterdag middag alles al dicht, rond een uur of 2, en dan gaan ze maandag ochtend pas weer open hoor. Supermarkten zijn wel open op zaterdag, maar op zondag bijna nooit. Heb gemerkt dat dat in heel veel landen zo is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef copilco het volgende:
Nederland is saai en burgerlijk en er zijn veeel te veel regels. Kom op hey, op zondag de winkels dicht? Wat is dat voor iets achterlijks!
E was wel Spaanstalige invloed inderdaad.... maar niet op de wijze waarop jij denkt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:49 schreef Individual het volgende:
Jouw gebied is relatief gezien nog niet zo lang USA en was daarvoor Mexico en daarmee dus Spaanstalige invloed die er al was voordat de gringos er kwamen wonen.
Ja dat klopt inderdaad.... er is geen officiële taal. En ik ken genoeg Amerikanen die het vervelend vinden dat al die Mexicanen geen Engels spreken, maar toch word het in de normale omgang, en ook zeker in de politiek gewoon geaccepteerd dat dat zo is.quote:Het sociale systeem in de USA is veel minder aanwezig en dus betalen de belastingbetalers niet de riante uitkeringen van immigranten die de officiele taal van het land niet eens spreken. Nederland heeft dus wel een officiele taal, daar functioneert het land in en we zouden dus kunnen verwachten dat iedereen met een NL paspoort het spreekt. (ik weet dat het niet zo is)
Je hebt inderdaad veel segregatie gehad van cultuur en taal, waardoor wijken als Koreatown ook mogelijk werden. Maar het lijkt er sterk op dat een deel van de Nederlanders daar ook voor stemmen. Het politieke platform van de PVV bevorderd de segregatie namelijk alleen maar, en er zijn anderhalf miljoen Nederlanders die wel wat voelen voor een grondwet waarin Christelijke en Joodse normen en waarden "meer waardevol" worden aangemerkt dan Islamitische. Men is dus in Nederland juist - in ieder geval de afgelopen 5, 10 jaar - op weg naar een segregatie van de verschillende culturen, in plaats van integratie. Men heeft het gevoel dat integratie niet werkt, men realiseert zich dat assimilatie niet kan, en dan blijft alleen maar over bepaalde culturen in hun eigen hokjes te zetten, of althans..... zo denkt een (nog klein) deel van NL er over.quote:En zoals als eerder gezegd: segregatie ipv integratie. In NL probeert men (ook door ruimte) iedereen te betrekken in dezelfde maatschappij en in de USA heb je veel 'walled communities'.
Tja, ik denk dat het politieke stelsel in Nederland (Waar je voor een lijst van namen stemt in plaats van op personen) ook veel meer ruimte laat voor extremisten. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de details van het Engelse politieke stelsel niet zo ken.... en alhoewel ook het Amerikaanse systeem een hoop verbeteringen nodig heeft, is het wel zo dat ELKE senator, ELKE afgevaardigde, de President, de Vice President, en de Speaker of the House op die plek zit..... omdat zij als persoon meer dan 50% van de stemmen kregen.quote:Ook al is er ook affirmative action in de USA, dat geld niet voor politie en justitie. Iedereen wordt in theorie en in het algemeen op dezelfde manier 'geknuffeld' in de USA als het op ras aankomt. (klassenjustitie bestaat overal) De NL politie doet meer aan pappen en nathouden met bepaalde groepen en dat is schadelijk voor iedereen.
Dat allemaal opgeteld, laag opleidingsniveau, lage sociale klasse, een populist/catalyst als Wilders en presto: veel mensen zijn bang voor iets waar ze ervoor nog nauwlijks van wisten.
En de UK ligt een beetje 50/50 tussen Europa en USA in, hoewel de Britse Wilders (Nick Griffin) geen enkele invloed en erg weinig support heeft.
Ik bedoel ook niet dat Hollandse vrouwen lelijk zijn, dat ligt er maar net aan in welke omgeving je vertoeft (stad vs. dorpquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:22 schreef illusions het volgende:
[..]
In Nederland is er een ongelooflijke diversiteit aan mensen. Ik mis juist de hoge aantallen vrouwen in Nederland, niet alleen in discotheken maar ook het straatbeeld. Ik woon nu in Spanje en hier zijn de vrouwen echt lelijk. De mooie exemplaren zijn meestal Zuid-Amerikanen of Noorse vrouwen.
[..]
In Amerika moet je wel enigszins integreren om een buck te kunnen verdienen!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:27 schreef Pinterman het volgende:
Tja, het probleem is dat het hele integratietraject anders is gelopen in Nederland dan in de VS. Als je in NL gaat adverteren in het Arabisch, zal dat in opspraak komen, maar dat is voornamelijk omdat moslims hier in opspraak zijn. In het Chinees zul je prima kunnen adverteren - daar zal Wilders denk ik geen aandacht aan besteden, omdat Chinezen geen problematische groep immigranten zijn.
Ik heb het idee dat veel buitenlanders in Nederland zich toch op de eerste plaats buitenlander blijven voelen. In de VS, correct me if I'm wrong, heerst onder immigranten meer het "we zijn Amerikanen" -gevoel. Ook is de VS natuurlijk een land waar uiteindelijk bijna iedereen een immigrant is, en de hele cultuur heeft niet zo lang de tijd gehad om zich te vormen voordat er ook niet-Europese buitenlanders bij kwamen kijken. Desalniettemin hebben ze ook daar hun aandeel problemen wel gehad, in de jaren '60 en '70 met de rassenrellen.
Ofwel, ik denk niet dat we in Nederland een ander soort samenleving nastreven, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, en eerst bestaande problemen oplossen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:54 schreef copilco het volgende:
[..]
In Amerika moet je wel enigszins integreren om een buck te kunnen verdienen!
In NL ga je lekker in een sociale huurwoning zitten en hou je je handje op. Laat je je gewoon verwennen door vadertje-staat. Why the fuck zou je integreren. Das toch helemaal niet nodig?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
9 op 10 niet-westerse allochtonen hebben in Nederland gewoon een baan hoor.
91,0% in 2008, is dat precies genoeg voor jou?quote:
De enige echte "buitenlander" heeft een kleurtje natuurlijk!quote:Op zondag 4 juli 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
De mensen die "de buitenlanders"als argument zien om te vertrekken uit Nederland, vergeten één ding, ze worden zelf "de buitenlander".
niet zo zeer met stemgedrag te maken...mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..quote:Op zondag 4 juli 2010 13:21 schreef Individual het volgende:
[..]
De enige echte "buitenlander" heeft een kleurtje natuurlijk!![]()
Dat is niet alleen in NL zo. Hier in een pub zat een man luidkeels zijn gal op buitenlanders te spuwen. Ik vertelde hem dat ik ook een buitenlander was. "Yeah but you're all right. Want another pint mate?" Kansloos BNP (Britse PVV) volk.
Precies.... velen in Nederland denken ook dat het "de moslims" zijn die problemen veroorzaken, maar in werkelijkheid zijn het gewoon "de minderheden", en geloof of cultuur heeft er alleen zijdelings wat mee te maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
niet zo zeer met stemgedrag te maken...mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Hier in NZ zijn het vooral de Aziaten die gezien als de buitenlanders terwijl ik hier gewoon volledig geaccepteerd ben
Plus zo'n beetje alle westerse....en ook een hele hoop niet-westerse.... hebben een groep "buitenlanders" die als minder waardig worden gezien. Als je in Nederland op Marokkanen zit te kankeren, dan ga je in de VS ook op Mexicanen kankeren.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
De mensen die "de buitenlanders"als argument zien om te vertrekken uit Nederland, vergeten één ding, ze worden zelf "de buitenlander".
Wat deze meneer zei ging verder dan alleen houden van z'n eigen mensen..quote:Op zondag 4 juli 2010 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet zo zeer met stemgedrag te maken... mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Ik heb hier het geluk dat we hier in Engeland de 'favoriete' buitenlanders zijn. Veel Engelsen (Britten zelfs) staan nu achter Oranje. Nog een paar andere volken ook.quote:Hier in NZ zijn het vooral de Aziaten die gezien als de buitenlanders terwijl ik hier gewoon volledig geaccepteerd ben
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten, en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Plus zo'n beetje alle westerse....en ook een hele hoop niet-westerse.... hebben een groep "buitenlanders" die als minder waardig worden gezien. Als je in Nederland op Marokkanen zit te kankeren, dan ga je in de VS ook op Mexicanen kankeren.Duurt misschien een paar jaar....
En ja.... je bent dan zelf opeens allochtoon.
Oh? Voor zover ik weet heeft iedereen in Nederland een dak boven z'n hoofd, en zijn we qua voedselvoorziening zelfs nog zelfvoorzienend ook. Dus waar precies zie jij een ruimtegebrek?quote:Op zondag 4 juli 2010 22:35 schreef erik666 het volgende:
[..]
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten,
Wat denk jij, wat de eisen zijn die Nederland stelt om het land binnen te mogen?quote:en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
Je komt dus makkelijker de VS binnen dan Nederland. Helemaal als je getrouwd bent met een buitenlandse, het is bijna onmogelijk om terug te keren naar Nederland zonder dat je eerst zelf naar Nederland gaat een een vast contract regelt.... En als je eens goed kijkt naar de migratiecijfers van het CBS, dan valt het nogal mee.... zoveel nieuwe migranten komen er niet bij, en de meesten die binnenkomen zijn EU-land bewoners. De problemen in Nederland liggen ook niet aan nieuwe migranten.... maar bij hen die hier geboren zijn, zoals puber-marokkaantjes etc.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:35 schreef erik666 het volgende:
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten, en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
Ik ga liever 's nachts op straat in Spangen (wijk in R'dam) in ieder geval dan in Inglewood. (voorstad van L.A.)quote:Op zondag 4 juli 2010 22:57 schreef Igen het volgende:
Wat denk jij, waar er meer ellende en criminaliteit is: in een Nederlandse wijk met veel allochtonen, of in een willekeurige Project in de VS?
Zelfde vergelijking met Londen. Sommige metro-stations durf ik overdag ook echt niet uit te lopen.quote:Op maandag 5 juli 2010 02:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ga liever 's nachts op straat in Spangen (wijk in R'dam) in ieder geval dan in Inglewood. (voorstad van L.A.)
Serieus??quote:Op maandag 5 juli 2010 08:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zelfde vergelijking met Londen. Sommige metro-stations durf ik overdag ook echt niet uit te lopen.
Pff, zo vaak kom ik niet eens buiten de zones 1-2. Maar goed, als je in de tube richting Heathrow zit, zijn er delen die met niet erg vriendelijk lijken. Uiteindelijk zijn bijna alle grotere council estates buiten het centrum natuurlijk een tyfus zooi. Het probleem in Londen is vaak dat de vervelendere gebieden soms vrij klein zijn en weer omringd worden door prima gebieden. Brixton is bijvoorbeeld niet compleet ellendig, maar er zitten wel stukken in waar je mij echt niet zult vinden. Neasden vind ik ook zo'n kut gebied. Net als delen van Hackney, terwijl andere stukken daar weer top zijn.quote:
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:45 schreef Drive-r het volgende:
Maar goed, ik heb waarschijnlijk gewoon "council estate"-anxiety
Als ik door Neasden heen moet lopen, krijg ik daar toch echt weinig positieve vibes bij. Vast aardige mensen, maar het enige wat ik zie zijn pittbulls, dichtgespijkerde huizen en een hele hoop jonge mensen die verveeld rond hangen. Ik loop daar dan gewoon niet graag. Met een beetje gezellig etnische wijk heb ik geen probleem, maar er zitten gewoon buurten tussen die ik echt ellende vind. Heb ik in NL niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Er is geen enkel gebied in London waar ik me overdag of 's nachts onveilig voel. Ik kom ook wel op council estates en kan meestal wel met de mensen opschieten.
Een van de weinig keren dat me wel wat onveiliger voelde was na middernacht in South Central LA zonder geld op zak (teveel uitgegeven in TJ) en het hotel was bij LAX. Dat hele metrolijntje van Central naar Long Beach (Compton, Inglewood en Watts) was ook niet zo 'gevaarlijk' als de films doen vermoeden. Zolang je maar niet bij een gang hoort en een beetje verstandig ben is er niets aan de hand. Aardige mensen ook.
Zeg hé hé, wat heb ik daarmee te maken?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
...
...
De voor mij misselijk makende mentaliteit van ikke ikke ikke.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Met deze post ben ik het grotendeels eens.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kledingmaar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
Niet altijd. Zeker niet binnen de EU. Mijn emigratie duurde 5 dagen. Een week voordat ik daadwerkelijk vloog wist ik nog van niets.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....
checkquote:Op maandag 9 augustus 2010 18:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?quote:
2 weken, ticket gekocht en als toerist het land binnen gekomen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?
Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
QFTquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
Wat is er zo goed geregeld in Nederland/slecht geregeld in de andere landen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:25 schreef Tiger_Woods het volgende:
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
Dit dus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef tsjas het volgende:
[..]
En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt.
Precies wat AlphaOmega zegt. Nederland is gewoon veel te druk. En "waar speelt dit probleem niet", um in bijna elk ander land? Nederland is 1 van de dichtst-bevolkte landen. Het is ZO klein en dan al bijna 17 miljoen mensen? Talloze eindeloze files, nooit een redelijke zitplaats in de trein (nauwelijks ruimte om te staan!). Het is letterlijk te druk. Ik hou ook van mensen, daar gaat het niet om maar ik hou er niet van om te betalen voor een treinkaartje en niet te kunnen zitten, en ook niet om urenlang in een file te staan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.
Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
yay ik behoor tot de 1%quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....
....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen.
quote:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 05:30 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.
Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.
Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
In Sydney wel de verkeersdrukte, niet de rijstroken, wel de belachelijke huurprijzen. Vandaar dat ik dat eigenlijk ook verwacht in Melbourne.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 06:12 schreef maartena het volgende:
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje.
Valt wel mee eigenlijk. We zitten nu te kijken naar vrijstaande huizen/townhouses met tuin en garage. Voor hetzelfde budget als waarmee ik in Nederland een rijtjeshuis had. Niet voor niks dat veel Australiers Melbourne leefbaarder vinden dan Sydneyquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 05:39 schreef SlamD het volgende:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
Wat je zelf al noemde. Dat vind ik mis met Nederland. De mensen zijn niet echt ruimdenken en/of tolerant, de omgeving/natuur is behoorlijk saai en tsja, wat dat betreft ben ik het met Pim/Geert eens: Nederland is VOL! Veel te vol. Ik irriteer me nog mateloos wanneer ik naar NL ga voor school of naar familie. Geen ruimte!! Dan is het altijd zo een verademing om weer terug in Duitsland te zijn waar je volop ruimte hebt!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Mee eensquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Ook mee eens, hoewel ik niet zo'n ontdekkingsreiziger was. Ik voel me gewoon fijner in een stad als Londen, waar je heerlijk op gaat in de massa en altijd veel te doen is. Lekker reizen voor je werk, druk bezig zijn en goed leven. Ondertussen niet beoordeeld hoeven te worden door de Nederlandse standaard van "doe maar normaal" en lekker vrij zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Inderdaad.... alles heeft voordelen en nadelen. Persoonlijk denk ik dat als je weg gaat omdat je van alles te kankeren hebt op Nederland, dat je na een jaar of 3 wonen in je nieuwe thuisland ook genoeg te kankeren hebt op DAT land. Je kunt zelf voorkeuren hebben voor het type klimaat, economie, politieke situatie, etc..... maar zelfs een 3e-wereldland als Kenia kan voor iemand een beter land zijn dan Nederland. Het is puur persoonlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:34 schreef _Michiel_ het volgende:
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
Ik weet zeker dat ik mij een stuk nederiger op zou stellen dan het gros van de buitenlanders (sorry voor de generalisering) hier in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!quote:Op woensdag 10 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef kenowa het volgende:
[..]
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
Vooropgesteld, ik ben niet geemigreerd. 3 jaar geleden een half jaar in Vietnam gewerkt, en zit nu voor een half jaar in China... Het beviel en bevalt dusdanig goed, dat ik het 'bepaald niet uitsluit' dat ik de volgende keer voor langere (lees: mogelijk onbepaalde tijd) vertrek. Maar dat hangt ook een beetje van mijn werk af...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
We zitten nu in Buenos Aires en in januari vlieg ik voor 7 maanden naar Kazachstan. Daarna nog een half jaartje in NL verblijven en dan kijken waar we gaan wonen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar.quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
Ik denk eerlijkheidshalve dat er geen enkel land bestaat wat niet op evenveel punten slechter is in zijn algemeen. Wel denk ik dat iedere individu andere prioriteiten heeft waardoor een land voor die individu beter uit de bus komt.quote:Op zondag 14 november 2010 15:05 schreef Igen het volgende:
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
Ik zou zeggen, begin er eentje?quote:Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven?
Wat houdt jou in Nederland?quote:Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven?
Mjah ik zou zelf graag voor Canada gaan. Maar wij hebben veel familie in Europa. Noorwegen trekt mij op zich ook wel. Maar aan de andere kant. Mijn vriendin is Brits en haar moeder woont in Londen. Nu is Wales dan niet om de hoek maar wel op rij afstand voor haar moeder waardoor ik mij kan voorstellen dat mijn vriendin dat wel ziet zitten.quote:Op maandag 15 november 2010 10:29 schreef Igen het volgende:
Dan zou ik voor Canada of Noorwegen kiezen. De UK is namelijk toch zo'n beetje het schoolvoorbeeld van de surveillancestaat (waar jij het blijkbaar ook niet zo op hebt) en met hun klassenmaatschappij, torenhoge tuition fees enzo lijkt het mij ook niet de ideale plek om een kind te laten opgroeien. Tenzij je nu al weet dat je aldaar bij de upper class zal behoren natuurlijk.
Na het lezen van deze post en enkele andere kenmerkende eigenschappen van Nederlanders (en dus niet zozeer Nederland), schrok ik een beetje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.
Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage
Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 04:46 schreef Chief-Patron het volgende:
en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.
Van al mijn reizen en leven in het buitenland heb ik geleerd hoe bekrompen Nederlanders zijn en hoe zielig onze maatschappij is. Het is een en al schijn, de liberalistische en vrijdenkende houding word alleen maar in stand gehouden om toeristen te trekken omdat hier ''alles kan''.
In het buitenland kan ik gewoon mezelf zijn, ik hoef me Turkse achtergrond niet te verbergen, redenen genoeg om te vertrekken, weinig redenen om hier te blijven.
Zo ontzettend onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen op Fok die zijn gepromoveerd of aan het promoveren zijn. Sterker nog die hebben ook nog een eigen topic. En slechts 0,5% van de Nederlandse bevolking kan zeggen dat hij of zij een doctorsgraad heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:32 schreef DAMH het volgende:
[..]
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!
Overal in de wereld word gediscrimineerd, dus ik wens je veel succes om een plek te vinden waar dat niet zo is... Zogenaamd slim en wereldkennis,, jaja alles komt samen op FOK!
dus die 0,5% van NL zit op fok,,, Fok! het forum waar iedereen hoogbegaafd is, niemand je begrijpt, iedereen een lul van 21+cm heeft en salaris van 10000 bruto of meer....quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:53 schreef Bierie het volgende:
[..]
Zo ontzettend onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen op Fok die zijn gepromoveerd of aan het promoveren zijn. Sterker nog die hebben ook nog een eigen topic. En slechts 0,5% van de Nederlandse bevolking kan zeggen dat hij of zij een doctorsgraad heeft.
Hooguit ongelukkig verwoord van hem. Maar ik vind je reactie kortzichtig.
Pfff als je had gelezen had je ook kunnen zien dat ik nergens stel dat die volledige 0,5% van de Nederlanders op Fok zitten. (gelukkig niet zeg). Ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten wezen. Bij de PVV hebben ze binnenkort vast nog wel een vacature voor jequote:Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef DAMH het volgende:
[..]
dus die 0,5% van NL zit op fok,,, Fok! het forum waar iedereen hoogbegaafd is, niemand je begrijpt, iedereen een lul van 21+cm heeft en salaris van 10000 bruto of meer....
Ik bedoelde het grappig gast, ben dan zeer zeker ook niet gefrustreerd en raken doet het me niet,, kan er juist altijd wel om lachen...quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:30 schreef Bierie het volgende:
[..]
Pfff als je had gelezen had je ook kunnen zien dat ik nergens stel dat die volledige 0,5% van de Nederlanders op Fok zitten. (gelukkig niet zeg). Ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten wezen. Bij de PVV hebben ze binnenkort vast nog wel een vacature voor je
Bovendien is het dat soort calvanisme dat mij stoort. Wat maakt het uit of men beweert of daadwerkelijk 10.000 bruto of meer verdient, hoogbegaafd is etc. Raken die dingen jou direct? Het zou mij eerlijk gezegd allemaal om het even zijn.
En nou ben ik wel weer klaar met deze compleet offtopic discussie.
Dit topic verbaast mij ook. Zoveel mensen die in het buitenland wonen en schijnbaar niet doorhebben dat al die 'problemen' die ze aankaarten over Nederlanders gewoon overal bestaan. Mensen houden zichzelf graag voor de gek schijnbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:32 schreef DAMH het volgende:
[..]
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!
Overal in de wereld word gediscrimineerd, dus ik wens je veel succes om een plek te vinden waar dat niet zo is... Zogenaamd slim en wereldkennis,, jaja alles komt samen op FOK!
De meeste mensen hier die in het buitenland wonen hebben niet veel meer te klagen dan de Nederlanders in Nederland. Het is al vaak gezegd in KAA dat verhuizen omdat er 'thuis' zoveel problemen zijn niet het beste begin van een emigratie is omdat je nieuwe land z'n eigen problemen heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:37 schreef kingmob het volgende:
Dit topic verbaast mij ook. Zoveel mensen die in het buitenland wonen en schijnbaar niet doorhebben dat al die 'problemen' die ze aankaarten over Nederlanders gewoon overal bestaan. Mensen houden zichzelf graag voor de gek schijnbaar.
compleet eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:18 schreef SeLang het volgende:
Als je weg wilt uit een rijk en goed geregeld land als NL vanuit een negatieve motivatie ("NL = kut", etc) dan is dat gedoemd te mislukken. Bijna alle landen (ook rijke, westerse landen) zijn slechter geregeld en meer frustrerend dan NL. En bijna alle "problemen" () die NL heeft hebt je ook in andere landen.
Als je echter vertrekt vanuit een positieve motivatie (horizon verbreden, leuke baan, specifieke interesse in het nieuwe thuisland, etc) dan kan het bijna niet mislukken en moet je vooral gaan!
Goed om te horen dat je vriend het zo goed doetquote:Herkenbaar, hoewel niet voor mezelf. Een van mijn beste vrienden heeft exact jouw achtergrond, met als enige verschil dat hij er enorm Turks uitziet (type olieworstelaar, zeg maar). Hij heeft er iets minder problemen mee dan jij, denk ik, maar hij ik weet dat hij er mee blijft worstelen. Maar goed, uiteindelijk heeft hij wel een top baan gekregen (en dan bedoel ik ook echt top), dus het heeft hem nooit echt tegen gehouden. Momenteel woont hij net buiten Nederland, en hij vind dat inderdaad iets prettiger. Heeft deels met zijn ambities te maken (buitenland past in zijn carriere), en deels met wat je hierboven beschrijft.
Maar goed, je moet het zelf ook proberen niet te negatief te benaderen. Wat je hierboven beschrijft geloof ik graag en ik kan me niet eens voorstellen hoe ellendig dat is. Je wordt er makkelijk negatief van qua instelling, maar dat kun je altijd nog zelf bijstellen. Als je zelf ook in een negatieve spiraal terecht komt, wordt het er niet beter op.
Fok, het internet, you name it. Als je een hoog niveau van intelligentie bezit is het zeer lastig om gelijken te vinden om een ''normaal gesprek'' mee te kunnen voeren. Het internet bied daarom een goede oplossing om te kunnen reageren op meer inhoudelijke discussies.quote:Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!
Wat een flauwekul, je leeft in een waanidee. Met zo'n instelling zul jij het overal moeilijk gaan krijgen. En je bovendien helemaal kapot schrikken wanneer iemand slimmer dan jij blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef Chief-Patron het volgende:
[..]
Fok, het internet, you name it. Als je een hoog niveau van intelligentie bezit is het zeer lastig om gelijken te vinden om een ''normaal gesprek'' mee te kunnen voeren. Het internet bied daarom een goede oplossing om te kunnen reageren op meer inhoudelijke discussies.
Haha, die fase waarin ik dacht slimmer te zijn dan iedereen ben ik allang voorbij. Maar ik begrijp goed wat je bedoeltquote:Wat een flauwekul, je leeft in een waanidee. Met zo'n instelling zul jij het overal moeilijk gaan krijgen. En je bovendien helemaal kapot schrikken wanneer iemand slimmer dan jij blijkt te zijn.
Lijkt me toch erg vervelend als ik 't zo lees.quote:Op vrijdag 19 november 2010 04:46 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik ben een Nederlander van Turkse afkomst. Ben geboren en getogen in Amsterdam.
Vanaf jongs af aan hebben mijn ouders ervoor gezorgd dat ik op blanke scholen kwam waar amper allochtonen op zaten. Sterker nog op mijn basisschool werden destijds niet eens allochtonen toegelaten, ik en een aantal anderen waren een uitzondering.
Toen ik een jaar of 10 was besloot mijn moeder te verhuizen naar een blanke nieuwbouw wijk zodat ik niet te veel in contact zou komen met allochtonen. Mijn middelbare school keuze werd tevens door hun bepaald en weer werd ik naar een school gestuurd die zeer gerespecteerd was met een zeer laag niveau van buitenlandse leerlingen.
Mijn beste vrienden zijn Nederlands, ik spreek en schrijf beter Nederlands dan de meesten, en ben iemand die alles goed voor elkaar heeft. Qua uiterlijk lijk ik absoluut niet op een turk en zou gemakkelijk door het leven kunnen als Nederlander.
Maar toch haat ik het hier en ga ik vertrekken.
Vanaf jongs af aan word ik al uitgemaakt voor kut-turk, crimineel, allochtoon, etc. etc. als ik het woord ''turk'' laat vallen veranderen mensen spontaan van mening en ben ik ineens niet meer zo spontaan en leuk meer.
Ik word altijd bestempeld als niets-nut en als ik mensen vertel dat ik studeer lachen ze me uit en denken dat ik lieg. Terwijl ik voor mijn leeftijd een zeer indrukwekkende academische achtergrond heb en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.
Hoe zeer ik ook me best doe, hoe veel diploma's ik ook haal, hoe hard ik me ook aanpas. Ik zal altijd die tering turk blijven. Ik kan niet eens beschrijven hoe het voelt om niet geaccepteerd te worden terwijl je precies hetzelfde bent als de rest.
Van al mijn reizen en leven in het buitenland heb ik geleerd hoe bekrompen Nederlanders zijn en hoe zielig onze maatschappij is. Het is een en al schijn, de liberalistische en vrijdenkende houding word alleen maar in stand gehouden om toeristen te trekken omdat hier ''alles kan''.
Er is geen enkel ander land in de wereld dat het woord allochtoon kent, mensen waar zijn we mee bezig? Als ik op sollicitatie ga bij een top bedrijf word ik doorboord door de ogen van de mensen om mij heen, ik voel me niet gewild. En het feit dat ik daar dan als enige ''buitenlander'' rondloop maakt het niet veel beter.
In het buitenland kan ik gewoon mezelf zijn, ik hoef me Turkse achtergrond niet te verbergen, redenen genoeg om te vertrekken, weinig redenen om hier te blijven.
Ik heb een aantal maanden in Turkije gewoond (Istanbul) maar vind dat niks. Ik ben wel van plan om op wat oudere leeftijd in de Turkse bergen te gaan wonen, daar voel ik me wel thuis.quote:Lijkt me toch erg vervelend als ik 't zo lees.Waar wil je heen, heb je enige binding met Turkije behalve dat je ouders Turks zijn?
Jordanië schijnt heel leuk te zijn. Had gesproken met mensen uit Jordanië en ze waren zeer tevreden over hun leven en het land waarin ze woonden. Ben er zelf nog niet geweest.quote:Dat wat wordt aangekaart door Chief-Patron is dus voor mij echt een reden om niet terug te gaan naar Nederland. Mijn dochter is immers een niet-Westerse allochtoon in NL, iets wat ik heel lastig te verkroppen vindt, met name omdat ze hier gewoon Canadese is, en er is daar gewoon geen discussie over. De man en ik hebben verder geen bijzondere binding met Canada, noch willen we hier blijven wonen per definitie, maar toch is zij hier meer onderdeel van de maatschappij dan dat ze dat in Nederland zou zijn. Al helemaal nu natuurlijk, en wij zijn ook nog eens (praktiserende) moslims. Kan niet natuurlijk.
Maar goed, we kijken eens rond, volgend gaan we emigreren voor een paar jaar, minimaal, naar Jordanie, en zien hoe dat bevalt... Nederland daarentegen, niet echt een optie voor ons nu.
Klopt, racisme heb je bijna overal. In het zuiden van de VS zijn (in sommige kleine plaatsen) nog scholen waar men aparte eindejaarsdansen organiseren, eentje voor de blanke, en eentje voor de zwarte leerlingen. Als je daar omgaat met iemand van het andere ras, wordt je vaak met de nek aangekeken. Bekijk de documentaire "Prom night in Mississippi" maar eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef DAMH het volgende:
Ja de Nederlander (de meeste) hebben een ubergevoel ten opzichte van andere nationaliteiten die nergens op gebasseerd is, ja tis vaak gewoon racistisch al dan niet onbedoelt etc.. Maar als je pretendeerd zoveel wereldkennis te hebben dan zou je moeten weten, dat die indiaan in mexico ook niet voor vol wordt aangezien, die Turk van het platteland in turkije ook niet etc...
Het is vaak ook niet enkel het feit dat mensen zo worden aangekeken, het is soms ook echt een soort "disconnect" tussen het woonland en het thuisland. Ik heb familie van mijn leeftijd (30) in Canada wonen, die daar geboren en getogen zijn. Ze voelen zich er verder ook wel thuis, maar nooit 100%. Aan de andere kant zijn ze ook geen Nederlander, hoewel ze bepaalde dingen wel weer missen (cultuur/sociale houding hebben ze natuurlijk thuis mee gekregen). Blijft lastig, zij hebben het er echt nog een soort lastig mee, terwijl dat natuurlijk niks met huidskleur te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap verder trouwens best dat als je in Nederland geboren bent van Turkse afkomst, dat je jezelf ook ergens in het midden voelt..... je bent in Nederland geboren, maar "echte" Nederlanders.... zien je toch niet aan als Nederlander.... maar als Turk. En dan vraag ik me toch echt een keer af: Wanneer wordt iemand WEL als Nederlander aangezien? Kan dat echt alleen als je een blonde kaaskop bent, of kan iemand met voorouders uit een andere cultuur, geloof en land ooit echt Nederlander zijn?
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
Maar er zijn ook grote delen van de VS waar dat niet zo is. In California bijvoorbeeld zijn er wel bepaalde negatieve gevoelens tegenover ILLEGALEN die de grens oversteken, maar verder maakt het niet uit wat voor ras, wat voor geloof, of wat voor huidkleur je hebt.... in het dagelijks leven is maar weinig sprake van discriminatie.
Alleen als je een op en top kaaskop van onbesproken gedrag bent.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap verder trouwens best dat als je in Nederland geboren bent van Turkse afkomst, dat je jezelf ook ergens in het midden voelt..... je bent in Nederland geboren, maar "echte" Nederlanders.... zien je toch niet aan als Nederlander.... maar als Turk. En dan vraag ik me toch echt een keer af: Wanneer wordt iemand WEL als Nederlander aangezien? Kan dat echt alleen als je een blonde kaaskop bent, of kan iemand met voorouders uit een andere cultuur, geloof en land ooit echt Nederlander zijn?
Klopt.... er zijn grote separaties. De zwarte wijken zijn in de jaren 50 en 60 zo gegroeid, toen de Amerikaanse politiek er nog steeds een was van rassenscheiding. Dat is nooit echt meer goed gekomen, alhoewel de African-American community wel steeds meer diversifieerd. Latino's en Aziaten gaan ook niet echt lekker met elkaar om.... ik werk in een stad waar 80% van de bevolking Vietnamees is. En dat zie je overal terug op de uithangborden, de reclames langs de wegen de stickers op auto's, en de taal die overal gesproken wordt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:05 schreef DAMH het volgende:
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...
Juist in California (LA) proefde ik de seperatie van verschillende groepen het meest, Negers, Latino's en blanken maartja dat zal wel persoonlijk geweest zijn,, tenzij je San Fran bedoelde als vb voor California maar daar lopen dan ook alleen maar hippe homos,, als die ook gaan haten terwijl er zoveel op hun gehaat word dan is het einde zoek
De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!quote:Op zaterdag 20 november 2010 07:08 schreef Kontiki het volgende:
Nederlandse televisie mis ik in ieder geval als kiespijn. Na een bezoekje aan Nederland ben ik altijd weer opgelucht dat ik niet meer naar Gordon, Irene Moors of derderangs soapacteurs hoef te kijken.
Hier ben ik het dus mee eens. Ik denk dat een verschillende aanpak natuurlijk ook een nadeel heeft, maar zo heb ik het in Canada ook ervaren. En daar zag je dus een niet-geintegreerde (maar geaccepteerde) 1e generatie en vervolgens een 2e generatie die niet tussen wal en het schip viel. Daar voelen mensen zich prima als Canadees-Libanees, de 2e generatie wil zelf ook gewoon goed meegaan met de Canadese maatschappij, maar ze hoeven er hun culturele achtergrond niet voor te verstoppen, zoals ik in Nederland soms het gevoel heb.quote:
Mwoah het is maar wat je top vind. De BBC is kwalitatief vele malen beter imho. En commerciele televisie in NL. Dat is toch wel naast de televisie in de VS het dieptepunt van vermaak voor het volk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:13 schreef Individual het volgende:
[..]
De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etcquote:Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant!
Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..quote:Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc
Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen.
Klopt beste voorbeeld vind ik daar pakistaanse politie agenten. Die hebben een special custom made politie tulbandje.quote:Op zondag 21 november 2010 10:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bentquote:Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Ik zou wel weg willen uit Nederland omdat de "meer" verdieners hier gemolken worden. Het belastingklimaat is uit balans. Nederland is tevens alles behalve service georiënteerd.
Ik kom vaak in de US en ik moet zeggen dat daar het leven me een stuk beter bevalt. We houden het vooralsnog open. Zelfs London vind ik een fijner klimaat hebben met mensen die er wonen. Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant!
Echt?quote:Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent
En die afkeurende geluiden komen maar al te vaak uit de richting van ambtenaren-types, die zelf al jarenlang 1 of ander onbenullig, risicoloos baantje doenquote:Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc
Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen.
Ik heb een wat vertekend beeld door het feit dat ik in SW woon, maar mensen zijn hier wel minder geneigd afgunstig naar elkaar te kijken. En Engelsen zijn gek op auto's, dus je ziet hier een relatief goed wagenpark...quote:
En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt).
En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt).
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika.quote:Op zondag 21 november 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.
Dus andere culturen zijn OK zolang de mensen maar niet een getint uiterlijk hebben?quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
[..]
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika.
Ik hou nog even voor me welk land we op het oog hebben ivm privacy enzo.
Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
[..]
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika.
Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?quote:Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?
Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.quote:Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 november 2010 15:12 schreef Individual het volgende:
[..]
En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?
Vergeet niet om contact op te nemen met ikvertrek (020-893 6000) zodat we kunnen zien hoe succesvol je emigratie gaat worden. Het belooft een mooi script.
Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden.quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden
Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken?quote:Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:
[..]
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet.
Er is niks mis met monocultureel, ik vroeg enkel waar je dat nog ging vinden? Mijn naam heeft er niks mee te maken en ik woon in Londen, Engeland.quote:Op zondag 21 november 2010 15:37 schreef bewaker het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?
En post ook even je volledige naam en adres.
Ik denk ook niet dat je daar niet veel niet-blanken tegenkomt, in een Oost-Duits stadje niet ver van Polen. Misschien vindt bewaker Polen of Rusland wel wat.quote:Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden.
Ja, en Russen zijn ook enorm relaxed met Nederlandse middenstanders die er heen verhuizen.quote:Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Dan hou je toch gewoon je mond erover tegen de programmamakers? Als je dan in je mono-cultuur aankomt (om er een multi-cultuur van te maken) hoef je je er toch niet meer aan te ergeren.quote:Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:
[..]
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet.
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.quote:Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Ik vraag me af of je überhaupt het verschil tussen een Turk, een Bulgaar, een Griek, een Algerijn of een Italiaan zou kunnen herkennen.quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
[..]
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland.
Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Iets wat me ook wel stoord in Nederland is idd dat je soms een wat gecontroleerd gevoel hebt, een erfenis van de calvinistische cultuur denk ik. Wat betreft arbeidsethos en economie kan je de calvinistische cultuur wel als iets positiefs zien (hard werken, goed omgaan met geld) maar door die cultuur zien we ook veel betuttelende aspecten terug in ons land, bv. om iets te verbouwen in je huis en het autorijden. Er is geen enkel land met zoveel verkeersdrempels zoals in NL of rode kruizen op de derde baan van de snelweg. Het hele verkeersbeleid begint me dus steeds meer te storen aan NL.quote:Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 november 2010 15:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken?![]()
Dus eigenlijk moet je ze niet weg willen krijgen of begrijp ik het verkeerd?
Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
[..]
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Frankrijk heeft uiteraard veel mensen uit dat soort landen omdat de Maghreb-landen en veel Afrikaanse landen vroeger kolonies van Frankrijk waren. In Italie heeft in ieder geval de islam minder invloed omdat het katholieke geloof daar nog steeds groter is dan elders.quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
[..]
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeunersquote:Op zondag 21 november 2010 16:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...
Dat zeg ik toch nergens?quote:Op zondag 21 november 2010 16:13 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeuners
Nee maar sommige mensen denken meteen alleen daar aan.quote:
Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden
Ben je inmiddels getrouwd?quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij gaan weg om eens te kijken wat er buiten Nederland te vinden is.
Ik studeer zelf Engelse Taal en Cultuur en daarom ga ik (en mijn man wil mee) 2 jaar in de UK wonen: goed voor m'n studie, en we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen. Tijdens mijn studie is een mooi moment en gelukkig heeft mijn man een opleiding in een sector waar hij wereldwijd mee aan de slag kan.
Of we willen blijven weten we niet, of we terug komen ook niet. We houden alle opties open en zien wel waar het schip strandt.
Plan is om oktober volgend jaar te 'vertrekken', naar York of een dorpje in de buurt van York. Hopelijk kunnen we iets eerder omdat dat betekent dat mijn man dan werk heeft gevonden en ik geen herkansingen heb. Collegejaar hier eindigt (zonder herkansingen) begin juli, dus hopelijk vinden we tussen 1 juli en 1 oktober ergens een huis en hij een baan, vooral
quote:
ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel.quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen.
Dan ben je blindquote:Op zondag 21 november 2010 16:51 schreef bewaker het volgende:
[..]
ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel.
Ik zie een hoop redenen om naar York te gaan, maar niet waarom je even buiten NL wilt wonen. Wat voor verbeteringen hoop je aan te treffen in York?quote:
En de bepalende factor voor jou blijkt uitsluitend op de huidskleur te berusten... of heb je toch andere argumenten? Generaliseren is namelijk wel erg makkelijk.quote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef bewaker het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
Je zult er achter komen dat ALLE westerse landen een "bepaalde groepen" probleem heeft. De VS hebben Latino's, African Americans, Vietnamezen, Koreanen, Puerto Ricanen en ga zo maar door.... en al die groepen zorgen voor gang-problemen en criminaliteit. Canada eenzelfde verhaal, daar zijn het vooral de Pakistani's die de problemen veroorzaken.quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Maar wat zijn dan precies de redenen dat je er niet mee kunt leven? En waarom denk je bijvoorbeeld dat Latino's in de VS, Pakistanen in Canada, Vietnamezen in Australië, etc. echt zoveel beter zijn?quote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef bewaker het volgende:Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
In Griekenland barst het van de Roemenen/Bulgaren, EN Afrikanen. Griekenland is namelijk een redelijk makkelijk land om binnen te komen voor niet-EU mensen, vanwege de ligging en geen directe land-verbinding met de EU tot voor kort. Griekenland is een enorm interessante bestemming voor asielzoekers die verderop in Europa (bijv. Duitsland) heil willen zoeken.... alleen worden ze volgens EU wetten weer terug gestuurd naar Griekenland, die het probleem moet oplossen. Grieken en Turken liggen elkaar wellicht niet zo, maar er zijn enorm veel Turken in Griekenland, velen illegaal.quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
Wat een onzin? Alsof iemand uit dit forum daaruit zou kunnen afleiden wie je precies bent. Je zit hier midden in een groep mensen die allemaal buiten NL wonen, (op een enkeling na) en ik denk dat het er wellicht meer te maken mee heeft dat het land van je keuze..... er eentje is die waarschijnlijk net zo goed te kampen heeft met immigratieproblemen, maar je nog een roze bril op hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
Maar jij noemt ook Antillianen en Surinamers. Die komen niet uit de Maghreb en donker Afrika, alhoewel de laatste groep daar wel als slaaf vandaan getrokken is een jaar of 300 geleden.quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Welke zon? Ik ken niemand die voor het weer naar Londen komt. Het mag er misschien warmer zijn dan in de andere britse steden maar dat komt denk ik door de smog.quote:Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
De zon schijnt altijd in London, toch?
hahahaha preciesquote:Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stadquote:Op zondag 21 november 2010 19:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke zon? Ik ken niemand die voor het weer naar Londen komt. Het mag er misschien warmer zijn dan in de andere britse steden maar dat komt denk ik door de smog.
Tja, bijna iedere wereldstad heeft daar wel last vanquote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stadMaar die zon heb ik idd ook nog nooit gezien daar
Ik zit nu 2.5 jaar in Londen en moet zeggen dat het zwarte smurrie gebeuren echt minder aan het worden is!quote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stadMaar die zon heb ik idd ook nog nooit gezien daar
Overdrijven is ook een kunst. Ik heb er in 5 jaar in ieder geval nog nooit last van gehad.quote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Nog nooit!quote:Op zondag 21 november 2010 19:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Ik heb er in 5 jaar in ieder geval nog nooit last van gehad.
Oe ja, mede universiteit klantquote:Op zondag 21 november 2010 19:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik was afgelopen week nog in Londen, maar ik had ook wel wat van die zwarte smurrie hoor. Wel bijna continu buiten geweest, dat scheelt natuurlijk.![]()
Niet dat het me uitmaakt, ik kan niet wachten tot ik er over twee maanden kan gaan wonen. Niet omdat Nederland zo kut is overigens, maar omdat de opleiding daar beter bij mijn wensen aansluit en ik gewoon zin heb in iets nieuws.
Kom eens langs op Moorgate in de city campus. Daar zit ik zelf ook altijd. De bovenste etage is alleen voor postgraduates en is afgelopen zomer volledig gefurbished. Ziet er vrij super de luxe uit en is in complete contrast met de rest van de universiteit!quote:Op zondag 21 november 2010 19:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Jep, we kunnen in het voorjaar wel eens een biertje gaan doen daar.![]()
Het viel me van de week wel weer op dat die universiteit qua lelijkheid toch moeilijk te overtreffen is. Wat een grauwe zooi zeg.
Dat plaatje zie ik niet.quote:Op zondag 21 november 2010 20:00 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat 't in London niet veel erger is dan in de randstad:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |