abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88976961
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:12 schreef Individual het volgende:

[..]

En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?

Vergeet niet om contact op te nemen met ikvertrek (020-893 6000) zodat we kunnen zien hoe succesvol je emigratie gaat worden. Het belooft een mooi script. w/
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet. :')
  zondag 21 november 2010 @ 15:49:54 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_88977046
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_88977141
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden :')
Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden. :)
pi_88977191
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:

[..]

Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet. :')
Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken? :P
Dus eigenlijk moet je ze niet weg willen krijgen of begrijp ik het verkeerd? :@
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 15:53:49 #255
45833 crew  Fogel
pi_88977207
Op Spitsbergen kom je ook niet veel gekleurden tegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88977289
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:37 schreef bewaker het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?
En post ook even je volledige naam en adres.
Er is niks mis met monocultureel, ik vroeg enkel waar je dat nog ging vinden? Mijn naam heeft er niks mee te maken en ik woon in Londen, Engeland.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88977317
quote:
12s.gif Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden. :)
Ik denk ook niet dat je daar niet veel niet-blanken tegenkomt, in een Oost-Duits stadje niet ver van Polen. Misschien vindt bewaker Polen of Rusland wel wat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_88977322
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Ja, en Russen zijn ook enorm relaxed met Nederlandse middenstanders die er heen verhuizen.
  zondag 21 november 2010 @ 15:59:17 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88977416
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:

[..]

Dan hou je toch gewoon je mond erover tegen de programmamakers? Als je dan in je mono-cultuur aankomt (om er een multi-cultuur van te maken) hoef je je er toch niet meer aan te ergeren. ;)
reset
pi_88977518
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
pi_88977616
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:

[..]

Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland.
Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Ik vraag me af of je überhaupt het verschil tussen een Turk, een Bulgaar, een Griek, een Algerijn of een Italiaan zou kunnen herkennen. :D
pi_88977699
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc

Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen. :')
Iets wat me ook wel stoord in Nederland is idd dat je soms een wat gecontroleerd gevoel hebt, een erfenis van de calvinistische cultuur denk ik. Wat betreft arbeidsethos en economie kan je de calvinistische cultuur wel als iets positiefs zien (hard werken, goed omgaan met geld) maar door die cultuur zien we ook veel betuttelende aspecten terug in ons land, bv. om iets te verbouwen in je huis en het autorijden. Er is geen enkel land met zoveel verkeersdrempels zoals in NL of rode kruizen op de derde baan van de snelweg. Het hele verkeersbeleid begint me dus steeds meer te storen aan NL. :r
Dat maakt NL wel wat saai en gecontroleerd.
voor sommige zaken staat NL bekend als zeer tolerant maar NL'ers kunnen dus ook behoorlijk betuttelend of moeilijk doen over andere dingen.
pi_88977726
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:53 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken? :P
Dus eigenlijk moet je ze niet weg willen krijgen of begrijp ik het verkeerd? :@
pi_88977781
quote:

[..]

Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...
pi_88977864
quote:

[..]

Frankrijk heeft uiteraard veel mensen uit dat soort landen omdat de Maghreb-landen en veel Afrikaanse landen vroeger kolonies van Frankrijk waren. In Italie heeft in ieder geval de islam minder invloed omdat het katholieke geloof daar nog steeds groter is dan elders.
Griekenland kamt de laatste tijd wel met illegale immigranten uit o.a. Turkije zoals je de laatste tijd in het nieuws hoort.
pi_88977926
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...
in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeuners
pi_88977990
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeuners
Dat zeg ik toch nergens?
pi_88978020
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens?
Nee maar sommige mensen denken meteen alleen daar aan.
pi_88978099
Wij gaan weg om eens te kijken wat er buiten Nederland te vinden is.

Ik studeer zelf Engelse Taal en Cultuur en daarom ga ik (en mijn man wil mee) 2 jaar in de UK wonen: goed voor m'n studie, en we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen. Tijdens mijn studie is een mooi moment en gelukkig heeft mijn man een opleiding in een sector waar hij wereldwijd mee aan de slag kan.

Of we willen blijven weten we niet, of we terug komen ook niet. We houden alle opties open en zien wel waar het schip strandt.

Plan is om oktober volgend jaar te 'vertrekken', naar York of een dorpje in de buurt van York. Hopelijk kunnen we iets eerder omdat dat betekent dat mijn man dan werk heeft gevonden en ik geen herkansingen heb. Collegejaar hier eindigt (zonder herkansingen) begin juli, dus hopelijk vinden we tussen 1 juli en 1 oktober ergens een huis en hij een baan, vooral :)
Ja doei.
pi_88978204
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 16:31:21 #271
45833 crew  Fogel
pi_88978566
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij gaan weg om eens te kijken wat er buiten Nederland te vinden is.

Ik studeer zelf Engelse Taal en Cultuur en daarom ga ik (en mijn man wil mee) 2 jaar in de UK wonen: goed voor m'n studie, en we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen. Tijdens mijn studie is een mooi moment en gelukkig heeft mijn man een opleiding in een sector waar hij wereldwijd mee aan de slag kan.

Of we willen blijven weten we niet, of we terug komen ook niet. We houden alle opties open en zien wel waar het schip strandt.

Plan is om oktober volgend jaar te 'vertrekken', naar York of een dorpje in de buurt van York. Hopelijk kunnen we iets eerder omdat dat betekent dat mijn man dan werk heeft gevonden en ik geen herkansingen heb. Collegejaar hier eindigt (zonder herkansingen) begin juli, dus hopelijk vinden we tussen 1 juli en 1 oktober ergens een huis en hij een baan, vooral :)
Ben je inmiddels getrouwd?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88978664
yup, afgelopen zomer! :) :Y
Ja doei.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 16:47:42 #273
45833 crew  Fogel
pi_88979155
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
yup, afgelopen zomer! :) :Y
*O* Proficiat!

Ook al plannen wat je na de twee jaar York wil, indien in het buitenland wonen inderdaad bevalt?
pi_88979280
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen.
ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel. ;)
pi_88979283
Daar willen we gaandeweg achter komen. Wellicht in de UK blijven maar wel elders, wellicht terug naar Nederland of een ander buitenland waar een van ons of beide een baan aangeboden krijgt, ofzo :+

We houden de opties een beetje open, maar willen vooral eerst ervaren hoe het ons vergaat in 'Niet Nederland'. In verband met de gezondheid van mijn schoonmoeder (terminaal zonder indicatie van tijd) zoeken we het voorlopig ook niet aan de andere kant van de wereld, en ik denk dat we over 2 jaar (of eigenlijk over 3 jaar, vanaf nu dus) wel even zie hoe het er allemaal voor staat.

Eerste doel is bachelor en master halen in York (al doe ik m'n Bachelor officieel nog wel in Nijmegen) en een ervaring rijker worden..

We willen er niet met allerlei verwachtingen en plannen die al verder rijken dan dit in stappen om teleurstellingen te voorkomen of mogelijke opties die opdoemen al bij voorbaat uit te sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 21-11-2010 17:16:10 ]
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')