abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:02:01 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88931626
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:05 schreef DAMH het volgende:
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...

Juist in California (LA) proefde ik de seperatie van verschillende groepen het meest, Negers, Latino's en blanken maartja dat zal wel persoonlijk geweest zijn,, tenzij je San Fran bedoelde als vb voor California maar daar lopen dan ook alleen maar hippe homos :P,, als die ook gaan haten terwijl er zoveel op hun gehaat word dan is het einde zoek :D
Klopt.... er zijn grote separaties. De zwarte wijken zijn in de jaren 50 en 60 zo gegroeid, toen de Amerikaanse politiek er nog steeds een was van rassenscheiding. Dat is nooit echt meer goed gekomen, alhoewel de African-American community wel steeds meer diversifieerd. Latino's en Aziaten gaan ook niet echt lekker met elkaar om.... ik werk in een stad waar 80% van de bevolking Vietnamees is. En dat zie je overal terug op de uithangborden, de reclames langs de wegen de stickers op auto's, en de taal die overal gesproken wordt.

Maar wat ik dus eigenlijk bedoel is dat NIEMAND zich echt druk maakt dat Coca Cola langs de snelwegen tijdens het WK in het Spaans adverteerde - omdat dat hier de grootste doelgroep is voor voetbal liefhebbers - en dat AT&T in het Vietnamees in de stad waar ik werk langs de wegen een nieuwe mobiele telefoon aanprijst.

Persoonlijk denk ik dat de PVV met alle 24 blauwe-stoelen-houders in de kamer spontaan rood zouden aanlopen als een Nederlands bedrijf als de KPN het in haar hoofd zou halen om langs de A10 Amsterdam-West, waar enorm veel Marokkanen wonen - een nieuwe mobiele telefoon zouden gaan aanprijzen in het Arabisch. Volgens mij zou Wilders per direct Kamervragen gaan stellen en eisen dat die walgelijke vertoning onmiddellijk wordt verwijderd.

En ik bedoel dus eigenlijk meer dat soort acceptaties. Racisme, zoals je zelf al opmerkt, bestaat overal. En zeker in steden als Los Angeles waar je GROTE culturele groepen hebben (Los Angeles is de stad waar de meeste Koreanen wonen buiten Korea, in KoreaTown) zie je duidelijk dat er een soort-zoekt-soort migratie plaatsvind, waar bepaalde culturen in eigen wijken gaan wonen.... Ik ga wel eens naar "Little Gaza" voor de shoarma, ik weet de straten te vinden waar alle Indiase winkels zitten, en er is ZELFS een aantal straten waar in de jaren 50 en 60 alleen maar Nederlanders woonden, en nog zit er in de buurt een Nederlandse winkel. De laatste Nederlandse bakker is vorig jaar dicht gegaan - de eigenaar ging eindelijk met pensioen.

Men zoekt elkaar op.... ik heb nu nog een groep Nederanders die elke maand voor een lekkere pot bier bij elkaar komen in de kroeg, en met het WK hadden we 150 Nederlanders in een Oranje kroeg.

Maar toch is er meer acceptatie..... de politiek is voornamelijk gefocussed op het tegenhouden van illegale migranten (California heeft er zo'n 3 miljoen van de geschatte 15 miljoen in totaal), maar de legale migranten die Amerikaan worden (eventueel met behoud van eigen nationaliteit zonder problemen) worden hier als Amerikaan gezien. Ja, ze zijn African-American, Asian-American, Latino-American, maar AMERICAN desalniettemin.

Ik denk om het in het kort even samen te vatten: Er zijn in Nederland stromingen die het niet mogelijk achten dat iemand meerdere culturen kan mixen, en toch volledig Nederlander kan zijn, die in Amerika veel minder aanwezig zijn.

Er zijn wat rechtse radiogekken die wel eens zeuren over Obama's geboortebewijs, maar voor vrijwel iedereen is die man - geboren uit een buitenlandse vader - 100% Amerikaan. En niet "half-Amerikaan" of "allochtoon", wat hij in Nederland wel zou zijn met een buitenlandse vader.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88933550
Nederlandse televisie mis ik in ieder geval als kiespijn. Na een bezoekje aan Nederland ben ik altijd weer opgelucht dat ik niet meer naar Gordon, Irene Moors of derderangs soapacteurs hoef te kijken.

Discriminatie vind je overal trouwens, daar is Nederland echt geen uitzondering in.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:13:24 #228
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88935972
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:08 schreef Kontiki het volgende:
Nederlandse televisie mis ik in ieder geval als kiespijn. Na een bezoekje aan Nederland ben ik altijd weer opgelucht dat ik niet meer naar Gordon, Irene Moors of derderangs soapacteurs hoef te kijken.

De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!
reset
pi_88936994
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus mee eens. Ik denk dat een verschillende aanpak natuurlijk ook een nadeel heeft, maar zo heb ik het in Canada ook ervaren. En daar zag je dus een niet-geintegreerde (maar geaccepteerde) 1e generatie en vervolgens een 2e generatie die niet tussen wal en het schip viel. Daar voelen mensen zich prima als Canadees-Libanees, de 2e generatie wil zelf ook gewoon goed meegaan met de Canadese maatschappij, maar ze hoeven er hun culturele achtergrond niet voor te verstoppen, zoals ik in Nederland soms het gevoel heb.

Zoals hierboven genoemd werd, mijn Turkse vriend moet echt goed zijn best doen om zo Nederlands mogelijk te zijn. Dan heeft hij de meeste kans op een goeie carriere. Dat soort problemen zie je volgens mij minder in de VS, of zelfs in de UK.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88947066
Het weer
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_88967595
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:13 schreef Individual het volgende:

[..]

De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!
Mwoah het is maar wat je top vind. De BBC is kwalitatief vele malen beter imho. En commerciele televisie in NL. Dat is toch wel naast de televisie in de VS het dieptepunt van vermaak voor het volk. :')
Profiel opgeheven.
pi_88967649
Ik zou wel weg willen uit Nederland omdat de "meer" verdieners hier gemolken worden. Het belastingklimaat is uit balans. Nederland is tevens alles behalve service georiënteerd.
Ik kom vaak in de US en ik moet zeggen dat daar het leven me een stuk beter bevalt. We houden het vooralsnog open. Zelfs London vind ik een fijner klimaat hebben met mensen die er wonen. Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant! :N
pi_88967778
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant! :N
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc

Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen. :')
Profiel opgeheven.
pi_88967818
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc

Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen. :')
Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..
pi_88967878
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:48 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..
Klopt beste voorbeeld vind ik daar pakistaanse politie agenten. Die hebben een special custom made politie tulbandje.
Profiel opgeheven.
pi_88968312
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Ik zou wel weg willen uit Nederland omdat de "meer" verdieners hier gemolken worden. Het belastingklimaat is uit balans. Nederland is tevens alles behalve service georiënteerd.
Ik kom vaak in de US en ik moet zeggen dat daar het leven me een stuk beter bevalt. We houden het vooralsnog open. Zelfs London vind ik een fijner klimaat hebben met mensen die er wonen. Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant! :N
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent :D
pi_88970733
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent :D
Echt? :P Ik wil naar Londen! :D
pi_88970941
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:

[..]

En die afkeurende geluiden komen maar al te vaak uit de richting van ambtenaren-types, die zelf al jarenlang 1 of ander onbenullig, risicoloos baantje doen :')

Maar goed, het is niet zo dat dit soort jaloezie alleen in Nederland voorkomt. Hoewel de manier waarop het wordt geuit in andere landen toch vaak minder storend is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_88971003
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:39 schreef LeNick het volgende:

[..]

Echt? :P Ik wil naar Londen! :D
Ik heb een wat vertekend beeld door het feit dat ik in SW woon, maar mensen zijn hier wel minder geneigd afgunstig naar elkaar te kijken. En Engelsen zijn gek op auto's, dus je ziet hier een relatief goed wagenpark...
pi_88974967
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt). :)
pi_88975174
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt). :)
En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 14:57:25 #242
45833 crew  Fogel
pi_88975215
Verhuis naar een afgelegen gebied en ga daar genieten van het gebrek aan andere mensen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 21 november 2010 @ 15:12:46 #243
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88975734
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?

Vergeet niet om contact op te nemen met ikvertrek (020-893 6000) zodat we kunnen zien hoe succesvol je emigratie gaat worden. Het belooft een mooi script. w/
reset
pi_88975921
Dat dus. Mensen met die instelling vertrekken a) in 99% van de gevallen toch niet en b) worden nooit gelukkig als ze toch verhuizen.
pi_88976279
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika. :)

Ik hou nog even voor me welk land we op het oog hebben ivm privacy enzo. ;)
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 15:29:50 #246
45833 crew  Fogel
pi_88976373
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:

[..]

Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika. :)

Dus andere culturen zijn OK zolang de mensen maar niet een getint uiterlijk hebben?
Of ben ik nu te direct?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88976397
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:

[..]

Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?
pi_88976515
-edit, spam-

[ Bericht 95% gewijzigd door SwJ op 21-11-2010 15:42:48 ]
pi_88976594
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?
En post ook even je volledige naam en adres.
pi_88976678
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Virgiel = knorrenbloed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')