De voor mij misselijk makende mentaliteit van ikke ikke ikke.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Met deze post ben ik het grotendeels eens.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiOp zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kledingmaar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
Niet altijd. Zeker niet binnen de EU. Mijn emigratie duurde 5 dagen. Een week voordat ik daadwerkelijk vloog wist ik nog van niets.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....
checkquote:Op maandag 9 augustus 2010 18:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?quote:
2 weken, ticket gekocht en als toerist het land binnen gekomen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?
Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
QFTquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
Wat is er zo goed geregeld in Nederland/slecht geregeld in de andere landen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:25 schreef Tiger_Woods het volgende:
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
Dit dus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef tsjas het volgende:
[..]
En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt.
Precies wat AlphaOmega zegt. Nederland is gewoon veel te druk. En "waar speelt dit probleem niet", um in bijna elk ander land? Nederland is 1 van de dichtst-bevolkte landen. Het is ZO klein en dan al bijna 17 miljoen mensen? Talloze eindeloze files, nooit een redelijke zitplaats in de trein (nauwelijks ruimte om te staan!). Het is letterlijk te druk. Ik hou ook van mensen, daar gaat het niet om maar ik hou er niet van om te betalen voor een treinkaartje en niet te kunnen zitten, en ook niet om urenlang in een file te staan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.
Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
yay ik behoor tot de 1%quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....
....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen.
quote:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 05:30 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.
Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.
Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
In Sydney wel de verkeersdrukte, niet de rijstroken, wel de belachelijke huurprijzen. Vandaar dat ik dat eigenlijk ook verwacht in Melbourne.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 06:12 schreef maartena het volgende:
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje.
Valt wel mee eigenlijk. We zitten nu te kijken naar vrijstaande huizen/townhouses met tuin en garage. Voor hetzelfde budget als waarmee ik in Nederland een rijtjeshuis had. Niet voor niks dat veel Australiers Melbourne leefbaarder vinden dan Sydneyquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 05:39 schreef SlamD het volgende:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
Wat je zelf al noemde. Dat vind ik mis met Nederland. De mensen zijn niet echt ruimdenken en/of tolerant, de omgeving/natuur is behoorlijk saai en tsja, wat dat betreft ben ik het met Pim/Geert eens: Nederland is VOL! Veel te vol. Ik irriteer me nog mateloos wanneer ik naar NL ga voor school of naar familie. Geen ruimte!! Dan is het altijd zo een verademing om weer terug in Duitsland te zijn waar je volop ruimte hebt!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Mee eensquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Ook mee eens, hoewel ik niet zo'n ontdekkingsreiziger was. Ik voel me gewoon fijner in een stad als Londen, waar je heerlijk op gaat in de massa en altijd veel te doen is. Lekker reizen voor je werk, druk bezig zijn en goed leven. Ondertussen niet beoordeeld hoeven te worden door de Nederlandse standaard van "doe maar normaal" en lekker vrij zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Inderdaad.... alles heeft voordelen en nadelen. Persoonlijk denk ik dat als je weg gaat omdat je van alles te kankeren hebt op Nederland, dat je na een jaar of 3 wonen in je nieuwe thuisland ook genoeg te kankeren hebt op DAT land. Je kunt zelf voorkeuren hebben voor het type klimaat, economie, politieke situatie, etc..... maar zelfs een 3e-wereldland als Kenia kan voor iemand een beter land zijn dan Nederland. Het is puur persoonlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:34 schreef _Michiel_ het volgende:
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
Ik weet zeker dat ik mij een stuk nederiger op zou stellen dan het gros van de buitenlanders (sorry voor de generalisering) hier in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!quote:Op woensdag 10 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef kenowa het volgende:
[..]
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
Vooropgesteld, ik ben niet geemigreerd. 3 jaar geleden een half jaar in Vietnam gewerkt, en zit nu voor een half jaar in China... Het beviel en bevalt dusdanig goed, dat ik het 'bepaald niet uitsluit' dat ik de volgende keer voor langere (lees: mogelijk onbepaalde tijd) vertrek. Maar dat hangt ook een beetje van mijn werk af...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
We zitten nu in Buenos Aires en in januari vlieg ik voor 7 maanden naar Kazachstan. Daarna nog een half jaartje in NL verblijven en dan kijken waar we gaan wonen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar.quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
Ik denk eerlijkheidshalve dat er geen enkel land bestaat wat niet op evenveel punten slechter is in zijn algemeen. Wel denk ik dat iedere individu andere prioriteiten heeft waardoor een land voor die individu beter uit de bus komt.quote:Op zondag 14 november 2010 15:05 schreef Igen het volgende:
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
Ik zou zeggen, begin er eentje?quote:Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven?
Wat houdt jou in Nederland?quote:Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven?
Mjah ik zou zelf graag voor Canada gaan. Maar wij hebben veel familie in Europa. Noorwegen trekt mij op zich ook wel. Maar aan de andere kant. Mijn vriendin is Brits en haar moeder woont in Londen. Nu is Wales dan niet om de hoek maar wel op rij afstand voor haar moeder waardoor ik mij kan voorstellen dat mijn vriendin dat wel ziet zitten.quote:Op maandag 15 november 2010 10:29 schreef Igen het volgende:
Dan zou ik voor Canada of Noorwegen kiezen. De UK is namelijk toch zo'n beetje het schoolvoorbeeld van de surveillancestaat (waar jij het blijkbaar ook niet zo op hebt) en met hun klassenmaatschappij, torenhoge tuition fees enzo lijkt het mij ook niet de ideale plek om een kind te laten opgroeien. Tenzij je nu al weet dat je aldaar bij de upper class zal behoren natuurlijk.
Na het lezen van deze post en enkele andere kenmerkende eigenschappen van Nederlanders (en dus niet zozeer Nederland), schrok ik een beetje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.
Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage
Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 04:46 schreef Chief-Patron het volgende:
en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.
Van al mijn reizen en leven in het buitenland heb ik geleerd hoe bekrompen Nederlanders zijn en hoe zielig onze maatschappij is. Het is een en al schijn, de liberalistische en vrijdenkende houding word alleen maar in stand gehouden om toeristen te trekken omdat hier ''alles kan''.
In het buitenland kan ik gewoon mezelf zijn, ik hoef me Turkse achtergrond niet te verbergen, redenen genoeg om te vertrekken, weinig redenen om hier te blijven.
Zo ontzettend onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen op Fok die zijn gepromoveerd of aan het promoveren zijn. Sterker nog die hebben ook nog een eigen topic. En slechts 0,5% van de Nederlandse bevolking kan zeggen dat hij of zij een doctorsgraad heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:32 schreef DAMH het volgende:
[..]
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!
Overal in de wereld word gediscrimineerd, dus ik wens je veel succes om een plek te vinden waar dat niet zo is... Zogenaamd slim en wereldkennis,, jaja alles komt samen op FOK!
dus die 0,5% van NL zit op fok,,, Fok! het forum waar iedereen hoogbegaafd is, niemand je begrijpt, iedereen een lul van 21+cm heeft en salaris van 10000 bruto of meer....quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:53 schreef Bierie het volgende:
[..]
Zo ontzettend onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen op Fok die zijn gepromoveerd of aan het promoveren zijn. Sterker nog die hebben ook nog een eigen topic. En slechts 0,5% van de Nederlandse bevolking kan zeggen dat hij of zij een doctorsgraad heeft.
Hooguit ongelukkig verwoord van hem. Maar ik vind je reactie kortzichtig.
Pfff als je had gelezen had je ook kunnen zien dat ik nergens stel dat die volledige 0,5% van de Nederlanders op Fok zitten. (gelukkig niet zeg). Ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten wezen. Bij de PVV hebben ze binnenkort vast nog wel een vacature voor jequote:Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef DAMH het volgende:
[..]
dus die 0,5% van NL zit op fok,,, Fok! het forum waar iedereen hoogbegaafd is, niemand je begrijpt, iedereen een lul van 21+cm heeft en salaris van 10000 bruto of meer....
Ik bedoelde het grappig gast, ben dan zeer zeker ook niet gefrustreerd en raken doet het me niet,, kan er juist altijd wel om lachen...quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:30 schreef Bierie het volgende:
[..]
Pfff als je had gelezen had je ook kunnen zien dat ik nergens stel dat die volledige 0,5% van de Nederlanders op Fok zitten. (gelukkig niet zeg). Ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten wezen. Bij de PVV hebben ze binnenkort vast nog wel een vacature voor je
Bovendien is het dat soort calvanisme dat mij stoort. Wat maakt het uit of men beweert of daadwerkelijk 10.000 bruto of meer verdient, hoogbegaafd is etc. Raken die dingen jou direct? Het zou mij eerlijk gezegd allemaal om het even zijn.
En nou ben ik wel weer klaar met deze compleet offtopic discussie.
Dit topic verbaast mij ook. Zoveel mensen die in het buitenland wonen en schijnbaar niet doorhebben dat al die 'problemen' die ze aankaarten over Nederlanders gewoon overal bestaan. Mensen houden zichzelf graag voor de gek schijnbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:32 schreef DAMH het volgende:
[..]
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!
Overal in de wereld word gediscrimineerd, dus ik wens je veel succes om een plek te vinden waar dat niet zo is... Zogenaamd slim en wereldkennis,, jaja alles komt samen op FOK!
De meeste mensen hier die in het buitenland wonen hebben niet veel meer te klagen dan de Nederlanders in Nederland. Het is al vaak gezegd in KAA dat verhuizen omdat er 'thuis' zoveel problemen zijn niet het beste begin van een emigratie is omdat je nieuwe land z'n eigen problemen heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:37 schreef kingmob het volgende:
Dit topic verbaast mij ook. Zoveel mensen die in het buitenland wonen en schijnbaar niet doorhebben dat al die 'problemen' die ze aankaarten over Nederlanders gewoon overal bestaan. Mensen houden zichzelf graag voor de gek schijnbaar.
compleet eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:18 schreef SeLang het volgende:
Als je weg wilt uit een rijk en goed geregeld land als NL vanuit een negatieve motivatie ("NL = kut", etc) dan is dat gedoemd te mislukken. Bijna alle landen (ook rijke, westerse landen) zijn slechter geregeld en meer frustrerend dan NL. En bijna alle "problemen" () die NL heeft hebt je ook in andere landen.
Als je echter vertrekt vanuit een positieve motivatie (horizon verbreden, leuke baan, specifieke interesse in het nieuwe thuisland, etc) dan kan het bijna niet mislukken en moet je vooral gaan!
Goed om te horen dat je vriend het zo goed doetquote:Herkenbaar, hoewel niet voor mezelf. Een van mijn beste vrienden heeft exact jouw achtergrond, met als enige verschil dat hij er enorm Turks uitziet (type olieworstelaar, zeg maar). Hij heeft er iets minder problemen mee dan jij, denk ik, maar hij ik weet dat hij er mee blijft worstelen. Maar goed, uiteindelijk heeft hij wel een top baan gekregen (en dan bedoel ik ook echt top), dus het heeft hem nooit echt tegen gehouden. Momenteel woont hij net buiten Nederland, en hij vind dat inderdaad iets prettiger. Heeft deels met zijn ambities te maken (buitenland past in zijn carriere), en deels met wat je hierboven beschrijft.
Maar goed, je moet het zelf ook proberen niet te negatief te benaderen. Wat je hierboven beschrijft geloof ik graag en ik kan me niet eens voorstellen hoe ellendig dat is. Je wordt er makkelijk negatief van qua instelling, maar dat kun je altijd nog zelf bijstellen. Als je zelf ook in een negatieve spiraal terecht komt, wordt het er niet beter op.
Fok, het internet, you name it. Als je een hoog niveau van intelligentie bezit is het zeer lastig om gelijken te vinden om een ''normaal gesprek'' mee te kunnen voeren. Het internet bied daarom een goede oplossing om te kunnen reageren op meer inhoudelijke discussies.quote:Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!
Wat een flauwekul, je leeft in een waanidee. Met zo'n instelling zul jij het overal moeilijk gaan krijgen. En je bovendien helemaal kapot schrikken wanneer iemand slimmer dan jij blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef Chief-Patron het volgende:
[..]
Fok, het internet, you name it. Als je een hoog niveau van intelligentie bezit is het zeer lastig om gelijken te vinden om een ''normaal gesprek'' mee te kunnen voeren. Het internet bied daarom een goede oplossing om te kunnen reageren op meer inhoudelijke discussies.
Haha, die fase waarin ik dacht slimmer te zijn dan iedereen ben ik allang voorbij. Maar ik begrijp goed wat je bedoeltquote:Wat een flauwekul, je leeft in een waanidee. Met zo'n instelling zul jij het overal moeilijk gaan krijgen. En je bovendien helemaal kapot schrikken wanneer iemand slimmer dan jij blijkt te zijn.
Lijkt me toch erg vervelend als ik 't zo lees.quote:Op vrijdag 19 november 2010 04:46 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik ben een Nederlander van Turkse afkomst. Ben geboren en getogen in Amsterdam.
Vanaf jongs af aan hebben mijn ouders ervoor gezorgd dat ik op blanke scholen kwam waar amper allochtonen op zaten. Sterker nog op mijn basisschool werden destijds niet eens allochtonen toegelaten, ik en een aantal anderen waren een uitzondering.
Toen ik een jaar of 10 was besloot mijn moeder te verhuizen naar een blanke nieuwbouw wijk zodat ik niet te veel in contact zou komen met allochtonen. Mijn middelbare school keuze werd tevens door hun bepaald en weer werd ik naar een school gestuurd die zeer gerespecteerd was met een zeer laag niveau van buitenlandse leerlingen.
Mijn beste vrienden zijn Nederlands, ik spreek en schrijf beter Nederlands dan de meesten, en ben iemand die alles goed voor elkaar heeft. Qua uiterlijk lijk ik absoluut niet op een turk en zou gemakkelijk door het leven kunnen als Nederlander.
Maar toch haat ik het hier en ga ik vertrekken.
Vanaf jongs af aan word ik al uitgemaakt voor kut-turk, crimineel, allochtoon, etc. etc. als ik het woord ''turk'' laat vallen veranderen mensen spontaan van mening en ben ik ineens niet meer zo spontaan en leuk meer.
Ik word altijd bestempeld als niets-nut en als ik mensen vertel dat ik studeer lachen ze me uit en denken dat ik lieg. Terwijl ik voor mijn leeftijd een zeer indrukwekkende academische achtergrond heb en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.
Hoe zeer ik ook me best doe, hoe veel diploma's ik ook haal, hoe hard ik me ook aanpas. Ik zal altijd die tering turk blijven. Ik kan niet eens beschrijven hoe het voelt om niet geaccepteerd te worden terwijl je precies hetzelfde bent als de rest.
Van al mijn reizen en leven in het buitenland heb ik geleerd hoe bekrompen Nederlanders zijn en hoe zielig onze maatschappij is. Het is een en al schijn, de liberalistische en vrijdenkende houding word alleen maar in stand gehouden om toeristen te trekken omdat hier ''alles kan''.
Er is geen enkel ander land in de wereld dat het woord allochtoon kent, mensen waar zijn we mee bezig? Als ik op sollicitatie ga bij een top bedrijf word ik doorboord door de ogen van de mensen om mij heen, ik voel me niet gewild. En het feit dat ik daar dan als enige ''buitenlander'' rondloop maakt het niet veel beter.
In het buitenland kan ik gewoon mezelf zijn, ik hoef me Turkse achtergrond niet te verbergen, redenen genoeg om te vertrekken, weinig redenen om hier te blijven.
Ik heb een aantal maanden in Turkije gewoond (Istanbul) maar vind dat niks. Ik ben wel van plan om op wat oudere leeftijd in de Turkse bergen te gaan wonen, daar voel ik me wel thuis.quote:Lijkt me toch erg vervelend als ik 't zo lees.Waar wil je heen, heb je enige binding met Turkije behalve dat je ouders Turks zijn?
Jordanië schijnt heel leuk te zijn. Had gesproken met mensen uit Jordanië en ze waren zeer tevreden over hun leven en het land waarin ze woonden. Ben er zelf nog niet geweest.quote:Dat wat wordt aangekaart door Chief-Patron is dus voor mij echt een reden om niet terug te gaan naar Nederland. Mijn dochter is immers een niet-Westerse allochtoon in NL, iets wat ik heel lastig te verkroppen vindt, met name omdat ze hier gewoon Canadese is, en er is daar gewoon geen discussie over. De man en ik hebben verder geen bijzondere binding met Canada, noch willen we hier blijven wonen per definitie, maar toch is zij hier meer onderdeel van de maatschappij dan dat ze dat in Nederland zou zijn. Al helemaal nu natuurlijk, en wij zijn ook nog eens (praktiserende) moslims. Kan niet natuurlijk.
Maar goed, we kijken eens rond, volgend gaan we emigreren voor een paar jaar, minimaal, naar Jordanie, en zien hoe dat bevalt... Nederland daarentegen, niet echt een optie voor ons nu.
Klopt, racisme heb je bijna overal. In het zuiden van de VS zijn (in sommige kleine plaatsen) nog scholen waar men aparte eindejaarsdansen organiseren, eentje voor de blanke, en eentje voor de zwarte leerlingen. Als je daar omgaat met iemand van het andere ras, wordt je vaak met de nek aangekeken. Bekijk de documentaire "Prom night in Mississippi" maar eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef DAMH het volgende:
Ja de Nederlander (de meeste) hebben een ubergevoel ten opzichte van andere nationaliteiten die nergens op gebasseerd is, ja tis vaak gewoon racistisch al dan niet onbedoelt etc.. Maar als je pretendeerd zoveel wereldkennis te hebben dan zou je moeten weten, dat die indiaan in mexico ook niet voor vol wordt aangezien, die Turk van het platteland in turkije ook niet etc...
Het is vaak ook niet enkel het feit dat mensen zo worden aangekeken, het is soms ook echt een soort "disconnect" tussen het woonland en het thuisland. Ik heb familie van mijn leeftijd (30) in Canada wonen, die daar geboren en getogen zijn. Ze voelen zich er verder ook wel thuis, maar nooit 100%. Aan de andere kant zijn ze ook geen Nederlander, hoewel ze bepaalde dingen wel weer missen (cultuur/sociale houding hebben ze natuurlijk thuis mee gekregen). Blijft lastig, zij hebben het er echt nog een soort lastig mee, terwijl dat natuurlijk niks met huidskleur te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap verder trouwens best dat als je in Nederland geboren bent van Turkse afkomst, dat je jezelf ook ergens in het midden voelt..... je bent in Nederland geboren, maar "echte" Nederlanders.... zien je toch niet aan als Nederlander.... maar als Turk. En dan vraag ik me toch echt een keer af: Wanneer wordt iemand WEL als Nederlander aangezien? Kan dat echt alleen als je een blonde kaaskop bent, of kan iemand met voorouders uit een andere cultuur, geloof en land ooit echt Nederlander zijn?
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
Maar er zijn ook grote delen van de VS waar dat niet zo is. In California bijvoorbeeld zijn er wel bepaalde negatieve gevoelens tegenover ILLEGALEN die de grens oversteken, maar verder maakt het niet uit wat voor ras, wat voor geloof, of wat voor huidkleur je hebt.... in het dagelijks leven is maar weinig sprake van discriminatie.
Alleen als je een op en top kaaskop van onbesproken gedrag bent.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap verder trouwens best dat als je in Nederland geboren bent van Turkse afkomst, dat je jezelf ook ergens in het midden voelt..... je bent in Nederland geboren, maar "echte" Nederlanders.... zien je toch niet aan als Nederlander.... maar als Turk. En dan vraag ik me toch echt een keer af: Wanneer wordt iemand WEL als Nederlander aangezien? Kan dat echt alleen als je een blonde kaaskop bent, of kan iemand met voorouders uit een andere cultuur, geloof en land ooit echt Nederlander zijn?
Klopt.... er zijn grote separaties. De zwarte wijken zijn in de jaren 50 en 60 zo gegroeid, toen de Amerikaanse politiek er nog steeds een was van rassenscheiding. Dat is nooit echt meer goed gekomen, alhoewel de African-American community wel steeds meer diversifieerd. Latino's en Aziaten gaan ook niet echt lekker met elkaar om.... ik werk in een stad waar 80% van de bevolking Vietnamees is. En dat zie je overal terug op de uithangborden, de reclames langs de wegen de stickers op auto's, en de taal die overal gesproken wordt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:05 schreef DAMH het volgende:
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...
Juist in California (LA) proefde ik de seperatie van verschillende groepen het meest, Negers, Latino's en blanken maartja dat zal wel persoonlijk geweest zijn,, tenzij je San Fran bedoelde als vb voor California maar daar lopen dan ook alleen maar hippe homos,, als die ook gaan haten terwijl er zoveel op hun gehaat word dan is het einde zoek
De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!quote:Op zaterdag 20 november 2010 07:08 schreef Kontiki het volgende:
Nederlandse televisie mis ik in ieder geval als kiespijn. Na een bezoekje aan Nederland ben ik altijd weer opgelucht dat ik niet meer naar Gordon, Irene Moors of derderangs soapacteurs hoef te kijken.
Hier ben ik het dus mee eens. Ik denk dat een verschillende aanpak natuurlijk ook een nadeel heeft, maar zo heb ik het in Canada ook ervaren. En daar zag je dus een niet-geintegreerde (maar geaccepteerde) 1e generatie en vervolgens een 2e generatie die niet tussen wal en het schip viel. Daar voelen mensen zich prima als Canadees-Libanees, de 2e generatie wil zelf ook gewoon goed meegaan met de Canadese maatschappij, maar ze hoeven er hun culturele achtergrond niet voor te verstoppen, zoals ik in Nederland soms het gevoel heb.quote:
Mwoah het is maar wat je top vind. De BBC is kwalitatief vele malen beter imho. En commerciele televisie in NL. Dat is toch wel naast de televisie in de VS het dieptepunt van vermaak voor het volk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:13 schreef Individual het volgende:
[..]
De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etcquote:Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant!
Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..quote:Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc
Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen.
Klopt beste voorbeeld vind ik daar pakistaanse politie agenten. Die hebben een special custom made politie tulbandje.quote:Op zondag 21 november 2010 10:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bentquote:Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Ik zou wel weg willen uit Nederland omdat de "meer" verdieners hier gemolken worden. Het belastingklimaat is uit balans. Nederland is tevens alles behalve service georiënteerd.
Ik kom vaak in de US en ik moet zeggen dat daar het leven me een stuk beter bevalt. We houden het vooralsnog open. Zelfs London vind ik een fijner klimaat hebben met mensen die er wonen. Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant!
Echt?quote:Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent
En die afkeurende geluiden komen maar al te vaak uit de richting van ambtenaren-types, die zelf al jarenlang 1 of ander onbenullig, risicoloos baantje doenquote:Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc
Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen.
Ik heb een wat vertekend beeld door het feit dat ik in SW woon, maar mensen zijn hier wel minder geneigd afgunstig naar elkaar te kijken. En Engelsen zijn gek op auto's, dus je ziet hier een relatief goed wagenpark...quote:
En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt).
En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt).
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika.quote:Op zondag 21 november 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.
Dus andere culturen zijn OK zolang de mensen maar niet een getint uiterlijk hebben?quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
[..]
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika.
Ik hou nog even voor me welk land we op het oog hebben ivm privacy enzo.
Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
[..]
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika.
Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?quote:Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?
Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.quote:Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 november 2010 15:12 schreef Individual het volgende:
[..]
En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?
Vergeet niet om contact op te nemen met ikvertrek (020-893 6000) zodat we kunnen zien hoe succesvol je emigratie gaat worden. Het belooft een mooi script.
Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden.quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden
Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken?quote:Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:
[..]
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet.
Er is niks mis met monocultureel, ik vroeg enkel waar je dat nog ging vinden? Mijn naam heeft er niks mee te maken en ik woon in Londen, Engeland.quote:Op zondag 21 november 2010 15:37 schreef bewaker het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?
En post ook even je volledige naam en adres.
Ik denk ook niet dat je daar niet veel niet-blanken tegenkomt, in een Oost-Duits stadje niet ver van Polen. Misschien vindt bewaker Polen of Rusland wel wat.quote:Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden.
Ja, en Russen zijn ook enorm relaxed met Nederlandse middenstanders die er heen verhuizen.quote:Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Dan hou je toch gewoon je mond erover tegen de programmamakers? Als je dan in je mono-cultuur aankomt (om er een multi-cultuur van te maken) hoef je je er toch niet meer aan te ergeren.quote:Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:
[..]
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet.
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.quote:Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Ik vraag me af of je überhaupt het verschil tussen een Turk, een Bulgaar, een Griek, een Algerijn of een Italiaan zou kunnen herkennen.quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
[..]
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland.
Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Iets wat me ook wel stoord in Nederland is idd dat je soms een wat gecontroleerd gevoel hebt, een erfenis van de calvinistische cultuur denk ik. Wat betreft arbeidsethos en economie kan je de calvinistische cultuur wel als iets positiefs zien (hard werken, goed omgaan met geld) maar door die cultuur zien we ook veel betuttelende aspecten terug in ons land, bv. om iets te verbouwen in je huis en het autorijden. Er is geen enkel land met zoveel verkeersdrempels zoals in NL of rode kruizen op de derde baan van de snelweg. Het hele verkeersbeleid begint me dus steeds meer te storen aan NL.quote:Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 november 2010 15:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken?![]()
Dus eigenlijk moet je ze niet weg willen krijgen of begrijp ik het verkeerd?
Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
[..]
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Frankrijk heeft uiteraard veel mensen uit dat soort landen omdat de Maghreb-landen en veel Afrikaanse landen vroeger kolonies van Frankrijk waren. In Italie heeft in ieder geval de islam minder invloed omdat het katholieke geloof daar nog steeds groter is dan elders.quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
[..]
Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeunersquote:Op zondag 21 november 2010 16:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...
Dat zeg ik toch nergens?quote:Op zondag 21 november 2010 16:13 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeuners
Nee maar sommige mensen denken meteen alleen daar aan.quote:
Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden
Ben je inmiddels getrouwd?quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij gaan weg om eens te kijken wat er buiten Nederland te vinden is.
Ik studeer zelf Engelse Taal en Cultuur en daarom ga ik (en mijn man wil mee) 2 jaar in de UK wonen: goed voor m'n studie, en we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen. Tijdens mijn studie is een mooi moment en gelukkig heeft mijn man een opleiding in een sector waar hij wereldwijd mee aan de slag kan.
Of we willen blijven weten we niet, of we terug komen ook niet. We houden alle opties open en zien wel waar het schip strandt.
Plan is om oktober volgend jaar te 'vertrekken', naar York of een dorpje in de buurt van York. Hopelijk kunnen we iets eerder omdat dat betekent dat mijn man dan werk heeft gevonden en ik geen herkansingen heb. Collegejaar hier eindigt (zonder herkansingen) begin juli, dus hopelijk vinden we tussen 1 juli en 1 oktober ergens een huis en hij een baan, vooral
quote:
ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel.quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen.
Dan ben je blindquote:Op zondag 21 november 2010 16:51 schreef bewaker het volgende:
[..]
ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel.
Ik zie een hoop redenen om naar York te gaan, maar niet waarom je even buiten NL wilt wonen. Wat voor verbeteringen hoop je aan te treffen in York?quote:
En de bepalende factor voor jou blijkt uitsluitend op de huidskleur te berusten... of heb je toch andere argumenten? Generaliseren is namelijk wel erg makkelijk.quote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef bewaker het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
Je zult er achter komen dat ALLE westerse landen een "bepaalde groepen" probleem heeft. De VS hebben Latino's, African Americans, Vietnamezen, Koreanen, Puerto Ricanen en ga zo maar door.... en al die groepen zorgen voor gang-problemen en criminaliteit. Canada eenzelfde verhaal, daar zijn het vooral de Pakistani's die de problemen veroorzaken.quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Maar wat zijn dan precies de redenen dat je er niet mee kunt leven? En waarom denk je bijvoorbeeld dat Latino's in de VS, Pakistanen in Canada, Vietnamezen in Australië, etc. echt zoveel beter zijn?quote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef bewaker het volgende:Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
In Griekenland barst het van de Roemenen/Bulgaren, EN Afrikanen. Griekenland is namelijk een redelijk makkelijk land om binnen te komen voor niet-EU mensen, vanwege de ligging en geen directe land-verbinding met de EU tot voor kort. Griekenland is een enorm interessante bestemming voor asielzoekers die verderop in Europa (bijv. Duitsland) heil willen zoeken.... alleen worden ze volgens EU wetten weer terug gestuurd naar Griekenland, die het probleem moet oplossen. Grieken en Turken liggen elkaar wellicht niet zo, maar er zijn enorm veel Turken in Griekenland, velen illegaal.quote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:
Wat een onzin? Alsof iemand uit dit forum daaruit zou kunnen afleiden wie je precies bent. Je zit hier midden in een groep mensen die allemaal buiten NL wonen, (op een enkeling na) en ik denk dat het er wellicht meer te maken mee heeft dat het land van je keuze..... er eentje is die waarschijnlijk net zo goed te kampen heeft met immigratieproblemen, maar je nog een roze bril op hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
Maar jij noemt ook Antillianen en Surinamers. Die komen niet uit de Maghreb en donker Afrika, alhoewel de laatste groep daar wel als slaaf vandaan getrokken is een jaar of 300 geleden.quote:Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:
quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Welke zon? Ik ken niemand die voor het weer naar Londen komt. Het mag er misschien warmer zijn dan in de andere britse steden maar dat komt denk ik door de smog.quote:Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
De zon schijnt altijd in London, toch?
hahahaha preciesquote:Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stadquote:Op zondag 21 november 2010 19:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke zon? Ik ken niemand die voor het weer naar Londen komt. Het mag er misschien warmer zijn dan in de andere britse steden maar dat komt denk ik door de smog.
Tja, bijna iedere wereldstad heeft daar wel last vanquote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stadMaar die zon heb ik idd ook nog nooit gezien daar
Ik zit nu 2.5 jaar in Londen en moet zeggen dat het zwarte smurrie gebeuren echt minder aan het worden is!quote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stadMaar die zon heb ik idd ook nog nooit gezien daar
Overdrijven is ook een kunst. Ik heb er in 5 jaar in ieder geval nog nooit last van gehad.quote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Nog nooit!quote:Op zondag 21 november 2010 19:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Ik heb er in 5 jaar in ieder geval nog nooit last van gehad.
Oe ja, mede universiteit klantquote:Op zondag 21 november 2010 19:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik was afgelopen week nog in Londen, maar ik had ook wel wat van die zwarte smurrie hoor. Wel bijna continu buiten geweest, dat scheelt natuurlijk.![]()
Niet dat het me uitmaakt, ik kan niet wachten tot ik er over twee maanden kan gaan wonen. Niet omdat Nederland zo kut is overigens, maar omdat de opleiding daar beter bij mijn wensen aansluit en ik gewoon zin heb in iets nieuws.
Kom eens langs op Moorgate in de city campus. Daar zit ik zelf ook altijd. De bovenste etage is alleen voor postgraduates en is afgelopen zomer volledig gefurbished. Ziet er vrij super de luxe uit en is in complete contrast met de rest van de universiteit!quote:Op zondag 21 november 2010 19:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Jep, we kunnen in het voorjaar wel eens een biertje gaan doen daar.![]()
Het viel me van de week wel weer op dat die universiteit qua lelijkheid toch moeilijk te overtreffen is. Wat een grauwe zooi zeg.
Dat plaatje zie ik niet.quote:Op zondag 21 november 2010 20:00 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat 't in London niet veel erger is dan in de randstad:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |