abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84093325
Weg omdat ik mij in Nederland opgesloten voelde, niet tegen de sleur kon, niet meer tegen die overwegend individualistische mentaliteit van de mensen kon, en het gevoel had dat ik niet echt leefde wat ik hier in Spanje wel heel erg heb. Daarnaast heeft die hele lange regenachtige, grauwe en koude periode in Nederland een negatieve invloed op mijn humeur.

Voor mij persoonlijk is de kwaliteit van het leven hier een stuk beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door deBoomkip op 16-07-2010 09:36:09 ]
pi_84621172
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
De voor mij misselijk makende mentaliteit van ikke ikke ikke.
Het nederland dat mij compleet uitkleedt voor sociale voorzieningen die niet gegeven worden.
Zo wordt mijn oma 1x per week gewassen in het verzorgingstehuis en laten ze mijn vader niet met rust terwijl er geen werk te krijgen is voor hem met zijn 60 jaar en hartproblemen die steeds met het UWV duidelijk weer naar voren komen. Slapenloze nachten krijgt hij van die slavendrijvers.
Mijn geestelijk gehandicapte neef is in het verleden van pedofilie beschuldigd omdat hij met kinderen wil spelen (geestelijk is hij 6 jaar en speelt met poppen, helemaal niet met sex bezig, het is gewoon een kind).
En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt en als dat dan toch moet dan maar liever in duitsland.
Verder heb ik het wel goed hier ja, maar de mensen om mij heen niet. In zo'n land hoef ik niet te leven, die de mensen waar ik van hou het leven zo zuur maakt. Ik ben namelijk niet van de ikke ikke ikke mentaliteit.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:04:53 #154
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_84649663
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Nederland juist te saai :P Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.

En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kleding :') maar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.
Met deze post ben ik het grotendeels eens.
Algemeen gezien lijkt alles in NL wat teveel op elkaar, de meeste architectuur in de steden is eentonig en de natuur is niet echt ruig en wild vergeleken met veel andere landen.

Naast de al eerder genoemde 'minpunten' van Nederland (gebrek aan plaats en rust, hoge belastingen en vervelende regeltjes) lijkt het me sowieso altijd interessant om ergens naar het buitenland te gaan als je de mogelijkheid hebt, al is het maar voor tijdelijk. In het buitenland leer je andere mensen kennen en verbreed je je horizon.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_85055280
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:29:16 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85059506
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....

....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:44:51 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85060106
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....

Niet altijd. Zeker niet binnen de EU. Mijn emigratie duurde 5 dagen. Een week voordat ik daadwerkelijk vloog wist ik nog van niets. ;)

Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.

Geldt niet voor iedereen natuurlijk.
reset
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:29:47 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85061856
Ja binnen de EU kan het heel snel inderdaad.... Ik bedoel, als je in de omgeving Eindhoven woont, en in Eindhoven werkt..... en je koopt een huis in België, dan ben je officieel ook ge-emigreert ja. ;)

Toch denk ik dat het bij de meesten veel geschreeuw, weinig wol is.... zeker bij de "Als (noem politieke partij hier) gaat regeren, nou... DAN vertrek ik echt" topics.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85062053
Zodoende mijn vraag. De mensen die het hardst schreeuwen, vertrekken bijna nooit. Ook omdat het nu eenmaal een bepaalde frustratie toont die je eerder tegenkomt bij mensen die vaak niet in staat zijn om, uit eigen initiatief, hun eigen omstandigheden te veranderen. Meeste mensen die immigreren zien er weinig bijzonders in en doen het vrij simpel als het toevallig uitkomt qua werk, etc... Volgens mij mensen die in Nederland ook niet echt gefrustreerd waren, omdat ze in staat zijn om dingen aan te pakken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:37:37 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85062154
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:44 schreef Individual het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.
check
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:56:25 #161
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85062930
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

check
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?

Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
reset
pi_85063467
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:20:13 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85064053
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoelang duurde het van plan tot vertrek?

Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
2 weken, ticket gekocht en als toerist het land binnen gekomen.
toen werkvergunning gaan aanvragen en daarna een werkvergunning.
Vergeet niet, dit was ruim 13 geleden en toen waren de regels wat immigratie betreft nog een stuk makkelijker.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:25:49 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85064349
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
QFT
reset
pi_85071701
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 22:35:31 #166
45833 crew  Fogel
pi_85072253
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:25 schreef Tiger_Woods het volgende:
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
Wat is er zo goed geregeld in Nederland/slecht geregeld in de andere landen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_85141007
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef tsjas het volgende:

[..]

En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt.
Dit dus.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:57:33 #168
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85149245
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Precies wat AlphaOmega zegt. Nederland is gewoon veel te druk. En "waar speelt dit probleem niet", um in bijna elk ander land? Nederland is 1 van de dichtst-bevolkte landen. Het is ZO klein en dan al bijna 17 miljoen mensen? Talloze eindeloze files, nooit een redelijke zitplaats in de trein (nauwelijks ruimte om te staan!). Het is letterlijk te druk. Ik hou ook van mensen, daar gaat het niet om maar ik hou er niet van om te betalen voor een treinkaartje en niet te kunnen zitten, en ook niet om urenlang in een file te staan.

Ik woon nu in Duitsland en het is heerlijk hier. Hier heb je tenminste natuur en kan je rustig wandelen en rustig de weg op zonder dat je altijd weer vast staat.

Verder: de Nederlandse attitude bevalt me niet. Nuchter? Dacht het niet. Tolerant? Hell no. En maar blijven volhouden dat NL zo een mooi land is...

En: ook ik wil TS niet aanvallen hoor, ik ben gewoon echt geen fan van Nederland & haar attitude.
Geek is the new Chique
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:00:46 #169
291167 OMGitsNoelle
pi_85149328
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen. ;)
yay ik behoor tot de 1% :D
Geek is the new Chique
pi_85160271
Beter klimaat, hogere levensstandaard
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:26:41 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85160637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:00 schreef OMGitsNoelle het volgende:
yay ik behoor tot de 1% :D
^O^
-
pi_85218017
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.

Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.

Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:39:41 #173
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_85218048
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 05:30 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.

Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.

Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 06:12:17 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85218120
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje. ;)
-
pi_85218285
Ja wie gaat er nu ook in LA wonen. ;) :D
Woon in North Carolina en het enigste probleem dat je hier op de straat hebt zijn de wilden dieren. Zeker als je een aanrijding met bv. een hert hebt.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:09:24 #176
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_85222281
Dit topic maar even opgezocht..Wat is Nederland toch eigenlijk klein en vol inderdaad maar bovenal erg saai in natuur.

Ben weer in de Alpen in de buurt van Annecy geweest. Voel me gewoon thuis in de bergen en het feit dat je daar drukte hebt maar het ook zo kan ontvluchten. In de stad is het druk maar ook wel gezellig, 15km verder in een rustig bergdorpje hoor je hoogstens een schaap blaten of een koe met z'n bel om de nek.

En je hebt er in de natuur gewoon zoveel variatie en tenminste echte zomers en winters. Het weer is extremer wat dan ook weer een hobby is. Ik behoor nog lang niet tot die 1% ofzo maar denk er wel serieus over om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor zo'n verhuizing.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:17:09 #177
45833 crew  Fogel
pi_85222546
Hoor ik trouwens opnieuw bij de 1 of 99%? Ik ben al weg uit Nederland, maar heb plannen om tijdelijk naar de VS te gaan (maar niet omdat het me hier niet bevalt) :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:21:20 #178
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_85225057
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 06:12 schreef maartena het volgende:
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje. ;)
In Sydney wel de verkeersdrukte, niet de rijstroken, wel de belachelijke huurprijzen. Vandaar dat ik dat eigenlijk ook verwacht in Melbourne.
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:11:38 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85302227
Nu al ruim 10 jaar weg uit NL. Weggegaan om m'n horizon te verbreden. Ik heb nooit de intentie gehad om NL definitief te verlaten want NL is een prima land, maar dingen zijn gewoon zo gelopen.

China, Belgie, Taiwan en nu Engeland. Engeland is ook niet de eindhalte maar voorlopig woon ik hier nog prima.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85380945
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 05:39 schreef SlamD het volgende:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
Valt wel mee eigenlijk. We zitten nu te kijken naar vrijstaande huizen/townhouses met tuin en garage. Voor hetzelfde budget als waarmee ik in Nederland een rijtjeshuis had. Niet voor niks dat veel Australiers Melbourne leefbaarder vinden dan Sydney ;)

Het is meer de populariteit van dat soort woningen waar ik me aan stoor in Melbourne. Op een bezichtiging komen rustig meer dan 30 man af. Vorige week stond er een rij voor het betreffende huis. En dan maar hopen dat je wordt uitgekozen.

Ik heb hiervoor in Belfast gewoond en daar liggen de huurhuizen voor het oprapen. In elke straat hangen vele 'te huur' bordjes. Allemaal zeer betaalbaar. Maar je verdient er dan ook geen flikker.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:06:18 #181
291167 OMGitsNoelle
pi_88514533
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Wat je zelf al noemde. Dat vind ik mis met Nederland. De mensen zijn niet echt ruimdenken en/of tolerant, de omgeving/natuur is behoorlijk saai en tsja, wat dat betreft ben ik het met Pim/Geert eens: Nederland is VOL! Veel te vol. Ik irriteer me nog mateloos wanneer ik naar NL ga voor school of naar familie. Geen ruimte!! Dan is het altijd zo een verademing om weer terug in Duitsland te zijn waar je volop ruimte hebt!
Geek is the new Chique
pi_88515422
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
pi_88534876
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Mee eens
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_88536517
quote:
Ook mee eens, hoewel ik niet zo'n ontdekkingsreiziger was. Ik voel me gewoon fijner in een stad als Londen, waar je heerlijk op gaat in de massa en altijd veel te doen is. Lekker reizen voor je werk, druk bezig zijn en goed leven. Ondertussen niet beoordeeld hoeven te worden door de Nederlandse standaard van "doe maar normaal" en lekker vrij zijn.

Ik kom echt graag in A'dam, maar na een week wordt het allemaal te klein voor me en wil ik weer relaxed thuis zijn.
  woensdag 10 november 2010 @ 02:02:08 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88543046
quote:
Inderdaad.... alles heeft voordelen en nadelen. Persoonlijk denk ik dat als je weg gaat omdat je van alles te kankeren hebt op Nederland, dat je na een jaar of 3 wonen in je nieuwe thuisland ook genoeg te kankeren hebt op DAT land. Je kunt zelf voorkeuren hebben voor het type klimaat, economie, politieke situatie, etc..... maar zelfs een 3e-wereldland als Kenia kan voor iemand een beter land zijn dan Nederland. Het is puur persoonlijk.

Ikzelf zou niet meer in Nederland WILLEN wonen, maar ik zou me niet ongelukkig voelen als het zou moeten. Maar ik wil het echt niet meer. :P

Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
-
pi_88543217
Voor mij was het een enorme behoefte aan verandering van omgeving. Omdat ik klaar zou zijn met de middelbare school was het het ideale moment. Ik ben er behoorlijk zeker van dat ik heus wel in Nederland zal eindigen, maar nu vind ik het héérlijk om het grootste deel van het jaar niet daar te wonen, zorgt er ook voor dat ik Nederland meer waardeer.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_88595278
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juni 2010 11:34 schreef _Michiel_ het volgende:
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
  donderdag 11 november 2010 @ 14:35:30 #188
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88595313
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
Ik weet zeker dat ik mij een stuk nederiger op zou stellen dan het gros van de buitenlanders (sorry voor de generalisering) hier in Nederland.
pi_88605772
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:10:07 #190
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_88619167
Ik ben ook naar Australië gegaan vanwege mijn vriendin. Zij kon na haar studie daar makkelijk een permanente verblijfsvergunning (en nu ook citizenship) krijgen, en mij sponsoren. Nederland was wellicht wel mogelijk geweest, maar dan zou het lastig zijn voor haar om een passende baan te vinden; Vietnam was niet echt een optie.

Nu ze officieel Australische is, is Europa weer een optie voor de toekomst. Vietnam wellicht ook tijdelijk, maar aangezien ze als puber (zonder haar ouders) naar Australië vertrok schijnt ze een andere mentaliteit (?) erop na te houden en ze weet niet of ze zich kan aanpassen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 06:32:37 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88623210
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef kenowa het volgende:

[..]

Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:14:14 #192
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_88623311
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Vooropgesteld, ik ben niet geemigreerd. 3 jaar geleden een half jaar in Vietnam gewerkt, en zit nu voor een half jaar in China... Het beviel en bevalt dusdanig goed, dat ik het 'bepaald niet uitsluit' dat ik de volgende keer voor langere (lees: mogelijk onbepaalde tijd) vertrek. Maar dat hangt ook een beetje van mijn werk af...

Je stelt een aantal vragen die redelijk met elkaar samenhangen:
Waarom gegaan?
Wat is er mis met Nederland?
Waarom voel je je daar thuis?

Voor mij is het heel simpel. De mentaliteit is voor mij het allerbelangrijkste waarom ik het hier naar mijn zin heb (en had in Vietnam):
Er hangt hier, ondanks alle problemen, terkortkomingen, imperfecties etc, zo'n enorme positieve en gedreven sfeer om verder te komen. Van het armoedige platteland, waar mensen oprecht zin hebben in de toekomst omdat ze zien dat ze het ieder jaar beter hebben dan het jaar ervoor, tot de stad waar de krantverkoper nog echt met een goed idee en hard werken enorme sprongen kan maken. Mensen hier kijken meer naar voren, wat ze kunnen en willen winnen/bereiken.
Mijn ervaring in Nederland is dat men zoveel heeft, dat men vooral bezig is om dingen niet te verliezen, risico's te vermijden en vast te klampen een wat men heeft. Dat werkt enorm verlammend.

Vergis je niet, ik ben ontzettend blij dat mijn wieg in NL heeft gestaan, ik heb er veel aan te danken, dus ik ga ook niet beweren dat het allemaal niet goed is in NL... Ik vraag me alleen af of ik daar op lange termijn gelukkig wordt. :)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_88644027
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 06:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
We zitten nu in Buenos Aires en in januari vlieg ik voor 7 maanden naar Kazachstan. Daarna nog een half jaartje in NL verblijven en dan kijken waar we gaan wonen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar.
Jij woont ook ergens anders dan in NL?
pi_88695552
Ik speel al een paar jaar met de gedachte om weg te gaan uit Nederland. Een paar redenen om dit te doen zou voor mij zijn:

- Iedereen heeft altijd haast
- Nederlanders zijn zogenaamd heel tolerant maar als je iets anders doet dan kijkt men je al snel met de nek aan.
- Er is in Nederland in groeiende mate steeds minder ruimte voor gezin en familie. Als je zegt dat je vriendin huismoeder is en je het idee van kinderdagverblijf niet ziet zitten dan kijkt men je aan alsof ze water zien branden.
- Wanneer je dan niet beide fulltime werkt is een 'redelijk' huisje ver buiten je bereik door absurd hoge huizenprijzen.
- Er is een groeiende tendens om kinderen vanaf 2,5 jaar al naar school te sturen (instutationaliseren).
- Voor 300K kan je een (gezins)woning kopen met een tuin ter grootte van een postzegel.
- Bij dat huis van 300K krijg je dan extragratis de zeikerige buren.
- Gebrek aan echte donker! Wales (Aberystwyth) bij nacht zijn de sterren zo onbeschrijvelijk mooi!
- Voor elke scheet moet een vergunning aanvragen, boompje geplant die inmiddels groter is dan 2 meter? Ja je mocht hem zelf planten, maar kappen = vergunning. Buurtfeestje? Ja tuurlijk als je in drievoud 8 weken vantevoren een vergunning aanvraagt ivm de 'veiligheid'.
- Men verwacht dat je de complete IKEA uitzet heb, iedereen (lijkt) elkaar voortdurend te proberen overbluffen met materialistische spullen.
- Wanneer je ambitieus bent of idealistisch in de humane zin weet men hier moeilijk mee om te gaan.
- De natuurgebieden zijn hier ongeveer net zo groot als de tuinen.
- Ik ben de sleur en de hele mensenmassa beu.
- Alles verdwijnt hier ongevraagd in allerlei digitale dossiers. Electronische Patientendossier, Electronische Kinderdossier, Gemeentelijke Basis Administratie, gekoppelde systemen van consultatiebureau tot aan de wijkagent.

En zo kan ik nog wel veel langer doorgaan. Ik besef dat negatieve issues een slechte reden is om te willen vertrekken. Maar ik denk oprecht dat ik met mijn spaargeld en beroep over de grens veel meer waar kan krijgen en een veel rustigere levenstempo.
Profiel opgeheven.
pi_88700279
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
pi_88729214
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:05 schreef Igen het volgende:
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
Ik denk eerlijkheidshalve dat er geen enkel land bestaat wat niet op evenveel punten slechter is in zijn algemeen. Wel denk ik dat iedere individu andere prioriteiten heeft waardoor een land voor die individu beter uit de bus komt.

Voor mij zouden dat zijn Wales, Canada of Noorwegen. Met name omdat in de buitengebieden de grondprijzen iets normaler zijn, er over het algemeen minder mensen op een bepaalde oppervlakte wonen en het levenstempo er iets aangenamer is. Daar staat tegenover dat je geen bijenkorf of iets dergelijks meer hoeft te verwachten. Je heel goed moet onderzoeken waar je met je beroep aan de bak kan komen en je misschien op den duur heimwee krijgt naar dichtbevolkte steden.

Het is ook zo dat volgens mij niemand met zekerheid vantevoren kan zeggen of het gaat bevallen. Maar ik ga het denk ik wel in de komende jaren proberen.
Profiel opgeheven.
pi_88730349
Dan zou ik voor Canada of Noorwegen kiezen. De UK is namelijk toch zo'n beetje het schoolvoorbeeld van de surveillancestaat (waar jij het blijkbaar ook niet zo op hebt) en met hun klassenmaatschappij, torenhoge tuition fees enzo lijkt het mij ook niet de ideale plek om een kind te laten opgroeien. Tenzij je nu al weet dat je aldaar bij de upper class zal behoren natuurlijk.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 10:29:33 ]
pi_88730357
Voor mij zijn de redenen waarom ik weg wil trouwens voor een deel hetzelfde: te dure huizen, te weinig natuur, te veel digitale dossiers van de overheid.

Verder mis ik bergen en uitzicht. Ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond, en in m'n vrije tijd niets liever gedaan dan met de mountainbike de bergen in. Maar in Nederland kan dat niet, daar kun je alleen de toeristische wind-mee-fietsroute langs de trekvaart doen.

En spontaniteit. Als je in Nederland iemand vraagt of 'ie zin heeft om eens langs te komen dan is het al gauw van "Woensdag over twee weken, schikt dat?" :r Zo ver wil ik niet vooruit moeten plannen! En als dat betekent dat de loodgieter dan ook soms spontaan niet op z'n afspraak verschijnt, dat moet ik dan maar op de koop toenemen.

Maar welk land daarbij hoort? Geen idee, dat ben ik nog aan het uitvogelen. Ik denk wel dat Duitsland i.i.g. al dichter in de buurt komt dan Nederland.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 10:33:44 ]
pi_88735940
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven? :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 15 november 2010 @ 16:03:04 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88741235
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
Ik zou zeggen, begin er eentje?

Of misschien is dat juist een voorbeeld van Nederlanders die niet willen vertrekken: Weinig initiatief. ;)
-
  maandag 15 november 2010 @ 16:54:35 #201
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88743331
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
Wat houdt jou in Nederland?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_88783577
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:29 schreef Igen het volgende:
Dan zou ik voor Canada of Noorwegen kiezen. De UK is namelijk toch zo'n beetje het schoolvoorbeeld van de surveillancestaat (waar jij het blijkbaar ook niet zo op hebt) en met hun klassenmaatschappij, torenhoge tuition fees enzo lijkt het mij ook niet de ideale plek om een kind te laten opgroeien. Tenzij je nu al weet dat je aldaar bij de upper class zal behoren natuurlijk.
Mjah ik zou zelf graag voor Canada gaan. Maar wij hebben veel familie in Europa. Noorwegen trekt mij op zich ook wel. Maar aan de andere kant. Mijn vriendin is Brits en haar moeder woont in Londen. Nu is Wales dan niet om de hoek maar wel op rij afstand voor haar moeder waardoor ik mij kan voorstellen dat mijn vriendin dat wel ziet zitten.

Wat ik zelf tov Nederland als positief ervaar is de vrijheid van onderwijs. Huisonderwijs is in Nederland strikt verboden. Je kan dan ook niet echt spreken van een leerplicht maar je zou het beter schoolplicht kunnen noemen. In Groot Britannie ben je vrij daar zelf invulling aan te geven. Nou weet ik niet zozeer of ik tot de upperclass behoor. Maar ik ben redelijk hoog opgeleid en ik denk dat ik mij door de tuition fees heen zou kunnen worstelen. Met als voorwaarde dat ik dan wel heerlijk landelijk kan wonen. Eigenlijk is het jammer dat ik nog een aantal dingen heb lopen in Nederland die ik moet afronden. Maar wat mij betreft was ik liever gisteren verhuisd dan morgen.
Profiel opgeheven.
pi_88820814
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.

Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage :')

Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Na het lezen van deze post en enkele andere kenmerkende eigenschappen van Nederlanders (en dus niet zozeer Nederland), schrok ik een beetje.
Ik denk er precies zo over en erger mij dood aan al het gezeik en bezorgdheid. Niet alleen op macro-niveau, maar ook gewoon met vrienden e.d.
Daarnaast merk ik gewoon een veel tte grote bewijzingsdrang onder de mensen, dat is niet erg op zakelijk gebied, maar op sociaal gebied erger ik mij aan al die mensen die altijd maar de grootste bek moeten hebben.

Ik schrok dus even, omdat dit dus een drijfveer was om weg te gaan uit NLvoor enkelen hier en voelde dat dit waarschijnlijk ook een oplossing is voor mij.

Ik weet het zo nog niet maar het iets waar ik overna ga denken de komende jaren en het ligt hierbij ook aan kansen die zich voordoen. Zo zou ik die stap sneller maken wanneer er een zakelijk aanbod komt voor een aantrekkelijk land.

Welk land zou dat dan moeten zijn is natuurlijk de vraag. Een lastige vraag, maar kijkende naar de motieven om weg te gaan komt Australië of New Zealand als eerst in mij op.
Jammer genoeg ben ik er nog nooit geweest en verwacht ook niet dat dit snel gaat gebeuren. Ik houd van reizen, maar blijf tijdens een vrijetijds vakantie altijd maar kort op dezelfde plek. Daarvoor zou ik eigenlijk ook een uitwissling moeten doen zoals ik nu in TO doe, om het dagelijkse leven te ervaren en te zien of het 'no worries' klimaat er ook echt heerst, want dat is gezien de vertrekmotieven wel hetgeen waar ik naar op zoek ben.

Verder trekt Europa mij niet, waarom weet ik niet.
Asia is interessant, heb zes weken in China gezeten dit jaar, waarvan vier weken op een uni in Shanghai en vind het een lastig te beoordelen land. Veel mensen, maar in de grote steden woont 50% achter een muur in een krottenwijk, had nou niet echt het gevoel dat de steden als Beijing en Shanghai te druk waren.
De mensen daar trekken mij echter niet zo, hun houding tov buitenlanders kwam wat raar over en ik vind het een wat lomp (en ok een beetje smerig) volk.
Op zakelijk gebied is het natuurlijk wel heel interessant en als je de taal spreekt gaat er echt een wereld voor je open, dat merkte ik zelfs met de zeer beperkte vocabulair die ik mijzelf had aangeleerd.
Canada. Zit ik nu en ik weet het niet. Werkklimaat oogt behoorlijk stressvol, maar met de kwaliteiten die wij Nederlanders hebben denk ik dat je hier behoorlijk belangrijk worden. Het komt op mij behoorlijk inefficient over. Mensen zijn hier verder heel aardig (hoewel veel Canadezen juist weer zeggen dat TO-nians onbeschoft zijn) en vind de stad echt super, groot, maar eigenlijk ook heel klein.
US trekt mij gelijk heel erg, maar daar ben ik nog nooit geweest. Over een maand ga ik er voor drie weken heen, maar dat is echt als ubertoerist dus een heel goed beeld zal ik er niet van krijgen.

Nou dat was even hard op denken, lang verhaal geworden.
pi_88890086
Ik ben een Nederlander van Turkse afkomst. Ben geboren en getogen in Amsterdam.

Vanaf jongs af aan hebben mijn ouders ervoor gezorgd dat ik op blanke scholen kwam waar amper allochtonen op zaten. Sterker nog op mijn basisschool werden destijds niet eens allochtonen toegelaten, ik en een aantal anderen waren een uitzondering.

Toen ik een jaar of 10 was besloot mijn moeder te verhuizen naar een blanke nieuwbouw wijk zodat ik niet te veel in contact zou komen met allochtonen. Mijn middelbare school keuze werd tevens door hun bepaald en weer werd ik naar een school gestuurd die zeer gerespecteerd was met een zeer laag niveau van buitenlandse leerlingen.

Mijn beste vrienden zijn Nederlands, ik spreek en schrijf beter Nederlands dan de meesten, en ben iemand die alles goed voor elkaar heeft. Qua uiterlijk lijk ik absoluut niet op een turk en zou gemakkelijk door het leven kunnen als Nederlander.

Maar toch haat ik het hier en ga ik vertrekken.

Vanaf jongs af aan word ik al uitgemaakt voor kut-turk, crimineel, allochtoon, etc. etc. als ik het woord ''turk'' laat vallen veranderen mensen spontaan van mening en ben ik ineens niet meer zo spontaan en leuk meer.

Ik word altijd bestempeld als niets-nut en als ik mensen vertel dat ik studeer lachen ze me uit en denken dat ik lieg. Terwijl ik voor mijn leeftijd een zeer indrukwekkende academische achtergrond heb en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.

Hoe zeer ik ook me best doe, hoe veel diploma's ik ook haal, hoe hard ik me ook aanpas. Ik zal altijd die tering turk blijven. Ik kan niet eens beschrijven hoe het voelt om niet geaccepteerd te worden terwijl je precies hetzelfde bent als de rest.

Van al mijn reizen en leven in het buitenland heb ik geleerd hoe bekrompen Nederlanders zijn en hoe zielig onze maatschappij is. Het is een en al schijn, de liberalistische en vrijdenkende houding word alleen maar in stand gehouden om toeristen te trekken omdat hier ''alles kan''.

Er is geen enkel ander land in de wereld dat het woord allochtoon kent, mensen waar zijn we mee bezig? Als ik op sollicitatie ga bij een top bedrijf word ik doorboord door de ogen van de mensen om mij heen, ik voel me niet gewild. En het feit dat ik daar dan als enige ''buitenlander'' rondloop maakt het niet veel beter.

In het buitenland kan ik gewoon mezelf zijn, ik hoef me Turkse achtergrond niet te verbergen, redenen genoeg om te vertrekken, weinig redenen om hier te blijven.
Mooooooooo
pi_88890488
Herkenbaar, hoewel niet voor mezelf. Een van mijn beste vrienden heeft exact jouw achtergrond, met als enige verschil dat hij er enorm Turks uitziet (type olieworstelaar, zeg maar). Hij heeft er iets minder problemen mee dan jij, denk ik, maar hij ik weet dat hij er mee blijft worstelen. Maar goed, uiteindelijk heeft hij wel een top baan gekregen (en dan bedoel ik ook echt top), dus het heeft hem nooit echt tegen gehouden. Momenteel woont hij net buiten Nederland, en hij vind dat inderdaad iets prettiger. Heeft deels met zijn ambities te maken (buitenland past in zijn carriere), en deels met wat je hierboven beschrijft.

Maar goed, je moet het zelf ook proberen niet te negatief te benaderen. Wat je hierboven beschrijft geloof ik graag en ik kan me niet eens voorstellen hoe ellendig dat is. Je wordt er makkelijk negatief van qua instelling, maar dat kun je altijd nog zelf bijstellen. Als je zelf ook in een negatieve spiraal terecht komt, wordt het er niet beter op. :)
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:32:36 #206
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88897496
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 04:46 schreef Chief-Patron het volgende:
en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.

Van al mijn reizen en leven in het buitenland heb ik geleerd hoe bekrompen Nederlanders zijn en hoe zielig onze maatschappij is. Het is een en al schijn, de liberalistische en vrijdenkende houding word alleen maar in stand gehouden om toeristen te trekken omdat hier ''alles kan''.

In het buitenland kan ik gewoon mezelf zijn, ik hoef me Turkse achtergrond niet te verbergen, redenen genoeg om te vertrekken, weinig redenen om hier te blijven.
Hahaha lol,, en dan zit je op FOK, top 2% !!!

Overal in de wereld word gediscrimineerd, dus ik wens je veel succes om een plek te vinden waar dat niet zo is... Zogenaamd slim en wereldkennis,, jaja alles komt samen op FOK!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_88898171
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:32 schreef DAMH het volgende:

[..]

Overal in de wereld word gediscrimineerd, dus ik wens je veel succes om een plek te vinden waar dat niet zo is... Zogenaamd slim en wereldkennis,, jaja alles komt samen op FOK!
Zo ontzettend onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen op Fok die zijn gepromoveerd of aan het promoveren zijn. Sterker nog die hebben ook nog een eigen topic. En slechts 0,5% van de Nederlandse bevolking kan zeggen dat hij of zij een doctorsgraad heeft.

Hooguit ongelukkig verwoord van hem. Maar ik vind je reactie kortzichtig.
Profiel opgeheven.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:15:22 #208
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88898988
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:53 schreef Bierie het volgende:

[..]

Zo ontzettend onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet. Er zijn hier ook genoeg mensen op Fok die zijn gepromoveerd of aan het promoveren zijn. Sterker nog die hebben ook nog een eigen topic. En slechts 0,5% van de Nederlandse bevolking kan zeggen dat hij of zij een doctorsgraad heeft.

Hooguit ongelukkig verwoord van hem. Maar ik vind je reactie kortzichtig.
dus die 0,5% van NL zit op fok,,, Fok! het forum waar iedereen hoogbegaafd is, niemand je begrijpt, iedereen een lul van 21+cm heeft en salaris van 10000 bruto of meer....

Mijn reactie is in die zin kortzicht daar een normale reactie geen zin heeft. Aangezien meneer zo bijster slim en opgeschept over zich zelf, vind ik het ronduit bizar dat hij woorden gebruikt als "Ik HAAT het hier"...

Ja de Nederlander (de meeste) hebben een ubergevoel ten opzichte van andere nationaliteiten die nergens op gebasseerd is, ja tis vaak gewoon racistisch al dan niet onbedoelt etc.. Maar als je pretendeerd zoveel wereldkennis te hebben dan zou je moeten weten, dat die indiaan in mexico ook niet voor vol wordt aangezien, die Turk van het platteland in turkije ook niet etc...

En ja het is erg gesteld in NL, maar nogmaals als je zo slim bent dan had je kunnen weten dat het in de aard van de mens zit en dat daar nou eenmaal niks aan te veranderen valt,, dat je je er dan nog steeds zo druk om maakt dat je het haat,, vertelt mij gewoon dat je met al je slimheid controle over je eigen geest zou moeten hebben... en dus eigenlijk niet zo slim bent..

Anyway ik wens hem veel suc6 in het buitenland en hoop voor hem dat ze daar de pik op andere zullen hebben zodat hij buitenschot blijft,, En zelfs in Turkije zal hij niet als turk beschouwt,, maar als een nederlandse turk :P

Ps staat promoveren gelijk aan tot de slimste horen? Ik snap dat je slim moet zijn en dat het slim is,, maar maakt het je dan ook meteen de slimste?
-the Dude-
pi_88899635
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef DAMH het volgende:

[..]

dus die 0,5% van NL zit op fok,,, Fok! het forum waar iedereen hoogbegaafd is, niemand je begrijpt, iedereen een lul van 21+cm heeft en salaris van 10000 bruto of meer....

Pfff als je had gelezen had je ook kunnen zien dat ik nergens stel dat die volledige 0,5% van de Nederlanders op Fok zitten. (gelukkig niet zeg). Ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten wezen. Bij de PVV hebben ze binnenkort vast nog wel een vacature voor je :P

Bovendien is het dat soort calvanisme dat mij stoort. Wat maakt het uit of men beweert of daadwerkelijk 10.000 bruto of meer verdient, hoogbegaafd is etc. Raken die dingen jou direct? Het zou mij eerlijk gezegd allemaal om het even zijn.

En nou ben ik wel weer klaar met deze compleet offtopic discussie. :P
Profiel opgeheven.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:36:30 #210
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88899895
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:30 schreef Bierie het volgende:

[..]

Pfff als je had gelezen had je ook kunnen zien dat ik nergens stel dat die volledige 0,5% van de Nederlanders op Fok zitten. (gelukkig niet zeg). Ga lekker ergens anders gefrustreerd zitten wezen. Bij de PVV hebben ze binnenkort vast nog wel een vacature voor je :P

Bovendien is het dat soort calvanisme dat mij stoort. Wat maakt het uit of men beweert of daadwerkelijk 10.000 bruto of meer verdient, hoogbegaafd is etc. Raken die dingen jou direct? Het zou mij eerlijk gezegd allemaal om het even zijn.

En nou ben ik wel weer klaar met deze compleet offtopic discussie. :P
Ik bedoelde het grappig gast, ben dan zeer zeker ook niet gefrustreerd en raken doet het me niet,, kan er juist altijd wel om lachen...

En ik bij de PVV, hmmz moet ik eerst iemand in de fik steken voor een strafblad,, toevallig nog een haatdragende turk in de buurt :P

Ps dit laatste meen ik natuurlijk niet echt he ;)
-the Dude-
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:37:28 #211
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88899944
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:32 schreef DAMH het volgende:

[..]

Dit topic verbaast mij ook. Zoveel mensen die in het buitenland wonen en schijnbaar niet doorhebben dat al die 'problemen' die ze aankaarten over Nederlanders gewoon overal bestaan. Mensen houden zichzelf graag voor de gek schijnbaar.

Zelf ben ik ouderwets verhuisd voor mijn werk en was wel toe aan een beetje avontuur. Moet er ook aan toevoegen dat ik me al lang niet meer verbonden voel met de Nederlandse cultuur. Ik ben er helaas wel een product van, dus ik merk dat ik ook niet makkelijk integreer in de duitse 8)7
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:10:10 #212
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88901260
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:37 schreef kingmob het volgende:

Dit topic verbaast mij ook. Zoveel mensen die in het buitenland wonen en schijnbaar niet doorhebben dat al die 'problemen' die ze aankaarten over Nederlanders gewoon overal bestaan. Mensen houden zichzelf graag voor de gek schijnbaar.

De meeste mensen hier die in het buitenland wonen hebben niet veel meer te klagen dan de Nederlanders in Nederland. Het is al vaak gezegd in KAA dat verhuizen omdat er 'thuis' zoveel problemen zijn niet het beste begin van een emigratie is omdat je nieuwe land z'n eigen problemen heeft.

Die slimme Turk hierboven mag een een hoog IQ hebben, maar het EQ heeft wat tekortkomingen zo te lezen of hij heeft gewoon een slechte dag. ;)
reset
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:18:26 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_88901610
Als je weg wilt uit een rijk en goed geregeld land als NL vanuit een negatieve motivatie ("NL = kut", etc) dan is dat gedoemd te mislukken. Bijna alle landen (ook rijke, westerse landen) zijn slechter geregeld en meer frustrerend dan NL. En bijna alle "problemen" ( :') ) die NL heeft hebt je ook in andere landen.

Als je echter vertrekt vanuit een positieve motivatie (horizon verbreden, leuke baan, specifieke interesse in het nieuwe thuisland, etc) dan kan het bijna niet mislukken en moet je vooral gaan!
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:38:34 #214
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88902434
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:18 schreef SeLang het volgende:
Als je weg wilt uit een rijk en goed geregeld land als NL vanuit een negatieve motivatie ("NL = kut", etc) dan is dat gedoemd te mislukken. Bijna alle landen (ook rijke, westerse landen) zijn slechter geregeld en meer frustrerend dan NL. En bijna alle "problemen" ( :') ) die NL heeft hebt je ook in andere landen.

Als je echter vertrekt vanuit een positieve motivatie (horizon verbreden, leuke baan, specifieke interesse in het nieuwe thuisland, etc) dan kan het bijna niet mislukken en moet je vooral gaan!
compleet eens.

Behalve dat ik Zweden beter geregeld vind dan Nederland, maar met de motivaties ben ik het helemaal eens!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88902674
quote:
Herkenbaar, hoewel niet voor mezelf. Een van mijn beste vrienden heeft exact jouw achtergrond, met als enige verschil dat hij er enorm Turks uitziet (type olieworstelaar, zeg maar). Hij heeft er iets minder problemen mee dan jij, denk ik, maar hij ik weet dat hij er mee blijft worstelen. Maar goed, uiteindelijk heeft hij wel een top baan gekregen (en dan bedoel ik ook echt top), dus het heeft hem nooit echt tegen gehouden. Momenteel woont hij net buiten Nederland, en hij vind dat inderdaad iets prettiger. Heeft deels met zijn ambities te maken (buitenland past in zijn carriere), en deels met wat je hierboven beschrijft.

Maar goed, je moet het zelf ook proberen niet te negatief te benaderen. Wat je hierboven beschrijft geloof ik graag en ik kan me niet eens voorstellen hoe ellendig dat is. Je wordt er makkelijk negatief van qua instelling, maar dat kun je altijd nog zelf bijstellen. Als je zelf ook in een negatieve spiraal terecht komt, wordt het er niet beter op. :)
Goed om te horen dat je vriend het zo goed doet :)

Ik had wel zo een negatieve periode maar nu trek ik me er niks meer van aan, maar dat betekent niet dat ik me er niet bewust van ben. Ik ben niet zo zeer een persoon die per se geaccepteerd moet geworden door anderen maar dat ik niet eens gewild ben in me eigen land vind ik echt te gek voor woorden (heb gewoon een Nederlands paspoort).

Het buitenland bied gewoon meer kansen voor wereldburgers.

quote:

Fok, het internet, you name it. Als je een hoog niveau van intelligentie bezit is het zeer lastig om gelijken te vinden om een ''normaal gesprek'' mee te kunnen voeren. Het internet bied daarom een goede oplossing om te kunnen reageren op meer inhoudelijke discussies.

Daarnaast ben ik nog maar 20 jaar oud, ik was al een jaar geleden vertrokken en leefde gelukkig in het buitenland maar ben pas geleden terug gekomen vanwege familie omstandigheden. Ik zit hier nu echt tegen mijn zin in en zal ook vertrekken wanneer dat kan.

Kijk verder dan je neus lang is.. :)
Mooooooooo
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:50:25 #216
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88902942
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:44 schreef Chief-Patron het volgende:

[..]

Fok, het internet, you name it. Als je een hoog niveau van intelligentie bezit is het zeer lastig om gelijken te vinden om een ''normaal gesprek'' mee te kunnen voeren. Het internet bied daarom een goede oplossing om te kunnen reageren op meer inhoudelijke discussies.

Wat een flauwekul, je leeft in een waanidee. Met zo'n instelling zul jij het overal moeilijk gaan krijgen. En je bovendien helemaal kapot schrikken wanneer iemand slimmer dan jij blijkt te zijn.

[edit]
Lees nu dat je pas 20 bent, ja dat past dan wel weer in het plaatje. Komt nog wel goed.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_88903155
quote:
Wat een flauwekul, je leeft in een waanidee. Met zo'n instelling zul jij het overal moeilijk gaan krijgen. En je bovendien helemaal kapot schrikken wanneer iemand slimmer dan jij blijkt te zijn.
Haha, die fase waarin ik dacht slimmer te zijn dan iedereen ben ik allang voorbij. Maar ik begrijp goed wat je bedoelt :)
Mooooooooo
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:59:01 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88903320
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 04:46 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik ben een Nederlander van Turkse afkomst. Ben geboren en getogen in Amsterdam.

Vanaf jongs af aan hebben mijn ouders ervoor gezorgd dat ik op blanke scholen kwam waar amper allochtonen op zaten. Sterker nog op mijn basisschool werden destijds niet eens allochtonen toegelaten, ik en een aantal anderen waren een uitzondering.

Toen ik een jaar of 10 was besloot mijn moeder te verhuizen naar een blanke nieuwbouw wijk zodat ik niet te veel in contact zou komen met allochtonen. Mijn middelbare school keuze werd tevens door hun bepaald en weer werd ik naar een school gestuurd die zeer gerespecteerd was met een zeer laag niveau van buitenlandse leerlingen.

Mijn beste vrienden zijn Nederlands, ik spreek en schrijf beter Nederlands dan de meesten, en ben iemand die alles goed voor elkaar heeft. Qua uiterlijk lijk ik absoluut niet op een turk en zou gemakkelijk door het leven kunnen als Nederlander.

Maar toch haat ik het hier en ga ik vertrekken.

Vanaf jongs af aan word ik al uitgemaakt voor kut-turk, crimineel, allochtoon, etc. etc. als ik het woord ''turk'' laat vallen veranderen mensen spontaan van mening en ben ik ineens niet meer zo spontaan en leuk meer.

Ik word altijd bestempeld als niets-nut en als ik mensen vertel dat ik studeer lachen ze me uit en denken dat ik lieg. Terwijl ik voor mijn leeftijd een zeer indrukwekkende academische achtergrond heb en behoor tot de top 2% slimste mensen van Nederland.

Hoe zeer ik ook me best doe, hoe veel diploma's ik ook haal, hoe hard ik me ook aanpas. Ik zal altijd die tering turk blijven. Ik kan niet eens beschrijven hoe het voelt om niet geaccepteerd te worden terwijl je precies hetzelfde bent als de rest.

Er is geen enkel ander land in de wereld dat het woord allochtoon kent, mensen waar zijn we mee bezig? Als ik op sollicitatie ga bij een top bedrijf word ik doorboord door de ogen van de mensen om mij heen, ik voel me niet gewild. En het feit dat ik daar dan als enige ''buitenlander'' rondloop maakt het niet veel beter.

Lijkt me toch erg vervelend als ik 't zo lees. :{ Waar wil je heen, heb je enige binding met Turkije behalve dat je ouders Turks zijn?
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:28:06 #219
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88904627
Dat wat wordt aangekaart door Chief-Patron is dus voor mij echt een reden om niet terug te gaan naar Nederland. Mijn dochter is immers een niet-Westerse allochtoon in NL, iets wat ik heel lastig te verkroppen vindt, met name omdat ze hier gewoon Canadese is, en er is daar gewoon geen discussie over. De man en ik hebben verder geen bijzondere binding met Canada, noch willen we hier blijven wonen per definitie, maar toch is zij hier meer onderdeel van de maatschappij dan dat ze dat in Nederland zou zijn. Al helemaal nu natuurlijk, en wij zijn ook nog eens (praktiserende) moslims. Kan niet natuurlijk :).

Maar goed, we kijken eens rond, volgend gaan we emigreren voor een paar jaar, minimaal, naar Jordanie, en zien hoe dat bevalt... Nederland daarentegen, niet echt een optie voor ons nu.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88904901
quote:
Lijkt me toch erg vervelend als ik 't zo lees. :{ Waar wil je heen, heb je enige binding met Turkije behalve dat je ouders Turks zijn?
Ik heb een aantal maanden in Turkije gewoond (Istanbul) maar vind dat niks. Ik ben wel van plan om op wat oudere leeftijd in de Turkse bergen te gaan wonen, daar voel ik me wel thuis.

Ik zit er serieus aan te denken om in Zuid-Korea (Seoul) te gaan wonen, heeft namelijk een grote indruk op mij achtergelaten. Verder zijn Thailand en Japan ook nog een optie. Ik moet nog het gehele Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse, en Noord-Amerikaanse continent afreizen. Na mijn reizen maak ik pas de definitieve keuze.

quote:
Dat wat wordt aangekaart door Chief-Patron is dus voor mij echt een reden om niet terug te gaan naar Nederland. Mijn dochter is immers een niet-Westerse allochtoon in NL, iets wat ik heel lastig te verkroppen vindt, met name omdat ze hier gewoon Canadese is, en er is daar gewoon geen discussie over. De man en ik hebben verder geen bijzondere binding met Canada, noch willen we hier blijven wonen per definitie, maar toch is zij hier meer onderdeel van de maatschappij dan dat ze dat in Nederland zou zijn. Al helemaal nu natuurlijk, en wij zijn ook nog eens (praktiserende) moslims. Kan niet natuurlijk :).

Maar goed, we kijken eens rond, volgend gaan we emigreren voor een paar jaar, minimaal, naar Jordanie, en zien hoe dat bevalt... Nederland daarentegen, niet echt een optie voor ons nu.
Jordanië schijnt heel leuk te zijn. Had gesproken met mensen uit Jordanië en ze waren zeer tevreden over hun leven en het land waarin ze woonden. Ben er zelf nog niet geweest.
Mooooooooo
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:54:31 #221
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_88905726
Voor mij zouden redenen zijn:

saai kutklimaat
saaie steden en dorpen, fantasieloze bouw
geen stukje natuur meer te bekennen, en wat er is is overspoeld met nordic walkers en bejaarden op de fiets
negatieve mentaliteit van de mensen
en vooral: veel te druk :r overal waar je komt mensen, nergens een plekje voor jezelf, nergens rust, altijd files en drukte om je heen.
hoge belastingen en idioot hoge huizenprijzen
lichtvervuiling
stank van de industrie en dieselauto's :r
Véél te veel regeltjes en bemoeizucht van de overheid

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 19-11-2010 16:28:10 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:04:35 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88906129
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:15 schreef DAMH het volgende:
Ja de Nederlander (de meeste) hebben een ubergevoel ten opzichte van andere nationaliteiten die nergens op gebasseerd is, ja tis vaak gewoon racistisch al dan niet onbedoelt etc.. Maar als je pretendeerd zoveel wereldkennis te hebben dan zou je moeten weten, dat die indiaan in mexico ook niet voor vol wordt aangezien, die Turk van het platteland in turkije ook niet etc...
Klopt, racisme heb je bijna overal. In het zuiden van de VS zijn (in sommige kleine plaatsen) nog scholen waar men aparte eindejaarsdansen organiseren, eentje voor de blanke, en eentje voor de zwarte leerlingen. Als je daar omgaat met iemand van het andere ras, wordt je vaak met de nek aangekeken. Bekijk de documentaire "Prom night in Mississippi" maar eens.

Zie ook hier: http://jezebel.com/531969(...)night-in-mississippi

Maar er zijn ook grote delen van de VS waar dat niet zo is. In California bijvoorbeeld zijn er wel bepaalde negatieve gevoelens tegenover ILLEGALEN die de grens oversteken, maar verder maakt het niet uit wat voor ras, wat voor geloof, of wat voor huidkleur je hebt.... in het dagelijks leven is maar weinig sprake van discriminatie.

Iemand van Turkse afkomst zou zich in ieder geval vrij snel thuis kunnen voelen. En er zijn genoeg Turken hier als minderheid als je toch de behoefte hebt om even weer Turks te babbelen.

Ik snap verder trouwens best dat als je in Nederland geboren bent van Turkse afkomst, dat je jezelf ook ergens in het midden voelt..... je bent in Nederland geboren, maar "echte" Nederlanders.... zien je toch niet aan als Nederlander.... maar als Turk. En dan vraag ik me toch echt een keer af: Wanneer wordt iemand WEL als Nederlander aangezien? Kan dat echt alleen als je een blonde kaaskop bent, of kan iemand met voorouders uit een andere cultuur, geloof en land ooit echt Nederlander zijn?

En alhoewel racisme ook hier in de VS bestaat, is dat toch wel 1 van de verschillen: Ongeacht waar je ouders of grootouders vandaan kwamen..... als je in de VS bent geboren, en je spreekt fatsoenlijk Engels..... dan maakt het niet zoveel meer uit: You are an American.

Zou het nog ooit zover komen dat dat ook automatisch in Nederland zo is? Stel dat Chief-Patron een Turks meisje ontmoet wat ook in Nederland geboren is, en samen stichten ze een gezin in Nederland..... beiden in Nederland geboren.... worden hun kinderen ook nog gezien als "kut-turken"? Wanneer zijn ze dan WEL Nederlander?
-
pi_88906694
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik snap verder trouwens best dat als je in Nederland geboren bent van Turkse afkomst, dat je jezelf ook ergens in het midden voelt..... je bent in Nederland geboren, maar "echte" Nederlanders.... zien je toch niet aan als Nederlander.... maar als Turk. En dan vraag ik me toch echt een keer af: Wanneer wordt iemand WEL als Nederlander aangezien? Kan dat echt alleen als je een blonde kaaskop bent, of kan iemand met voorouders uit een andere cultuur, geloof en land ooit echt Nederlander zijn?

Het is vaak ook niet enkel het feit dat mensen zo worden aangekeken, het is soms ook echt een soort "disconnect" tussen het woonland en het thuisland. Ik heb familie van mijn leeftijd (30) in Canada wonen, die daar geboren en getogen zijn. Ze voelen zich er verder ook wel thuis, maar nooit 100%. Aan de andere kant zijn ze ook geen Nederlander, hoewel ze bepaalde dingen wel weer missen (cultuur/sociale houding hebben ze natuurlijk thuis mee gekregen). Blijft lastig, zij hebben het er echt nog een soort lastig mee, terwijl dat natuurlijk niks met huidskleur te maken heeft.
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:05:00 #224
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88912680
quote:

Maar er zijn ook grote delen van de VS waar dat niet zo is. In California bijvoorbeeld zijn er wel bepaalde negatieve gevoelens tegenover ILLEGALEN die de grens oversteken, maar verder maakt het niet uit wat voor ras, wat voor geloof, of wat voor huidkleur je hebt.... in het dagelijks leven is maar weinig sprake van discriminatie.
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...

Juist in California (LA) proefde ik de seperatie van verschillende groepen het meest, Negers, Latino's en blanken maartja dat zal wel persoonlijk geweest zijn,, tenzij je San Fran bedoelde als vb voor California maar daar lopen dan ook alleen maar hippe homos :P,, als die ook gaan haten terwijl er zoveel op hun gehaat word dan is het einde zoek :D
-the Dude-
pi_88927291
quote:

[..]

Alleen als je een op en top kaaskop van onbesproken gedrag bent.

Het is zelfs zo erg, dat ik als Nederlander in Duitsland meer werd geaccepteerd, dan later als Nederlander in Nederland die een paar jaar in Duitsland had gewoond. :')

En dat terwijl mijn bloed zo Nederlands is als maar kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2010 23:49:36 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:02:01 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88931626
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:05 schreef DAMH het volgende:
Fijn dat je ILLEGALEN zo schrijft, in CALIFORNIA schijnt 1 op de 3 werkeloos te zijn, die dus bijna allemaal zeiken op die ILLEGALEN omdat hun hun banen inpakken omdat ze goedkoper zijn,,, maar ze zijn niet goedkoper omdat ze dat willen, maar omdat ze dat moeten...

Juist in California (LA) proefde ik de seperatie van verschillende groepen het meest, Negers, Latino's en blanken maartja dat zal wel persoonlijk geweest zijn,, tenzij je San Fran bedoelde als vb voor California maar daar lopen dan ook alleen maar hippe homos :P,, als die ook gaan haten terwijl er zoveel op hun gehaat word dan is het einde zoek :D
Klopt.... er zijn grote separaties. De zwarte wijken zijn in de jaren 50 en 60 zo gegroeid, toen de Amerikaanse politiek er nog steeds een was van rassenscheiding. Dat is nooit echt meer goed gekomen, alhoewel de African-American community wel steeds meer diversifieerd. Latino's en Aziaten gaan ook niet echt lekker met elkaar om.... ik werk in een stad waar 80% van de bevolking Vietnamees is. En dat zie je overal terug op de uithangborden, de reclames langs de wegen de stickers op auto's, en de taal die overal gesproken wordt.

Maar wat ik dus eigenlijk bedoel is dat NIEMAND zich echt druk maakt dat Coca Cola langs de snelwegen tijdens het WK in het Spaans adverteerde - omdat dat hier de grootste doelgroep is voor voetbal liefhebbers - en dat AT&T in het Vietnamees in de stad waar ik werk langs de wegen een nieuwe mobiele telefoon aanprijst.

Persoonlijk denk ik dat de PVV met alle 24 blauwe-stoelen-houders in de kamer spontaan rood zouden aanlopen als een Nederlands bedrijf als de KPN het in haar hoofd zou halen om langs de A10 Amsterdam-West, waar enorm veel Marokkanen wonen - een nieuwe mobiele telefoon zouden gaan aanprijzen in het Arabisch. Volgens mij zou Wilders per direct Kamervragen gaan stellen en eisen dat die walgelijke vertoning onmiddellijk wordt verwijderd.

En ik bedoel dus eigenlijk meer dat soort acceptaties. Racisme, zoals je zelf al opmerkt, bestaat overal. En zeker in steden als Los Angeles waar je GROTE culturele groepen hebben (Los Angeles is de stad waar de meeste Koreanen wonen buiten Korea, in KoreaTown) zie je duidelijk dat er een soort-zoekt-soort migratie plaatsvind, waar bepaalde culturen in eigen wijken gaan wonen.... Ik ga wel eens naar "Little Gaza" voor de shoarma, ik weet de straten te vinden waar alle Indiase winkels zitten, en er is ZELFS een aantal straten waar in de jaren 50 en 60 alleen maar Nederlanders woonden, en nog zit er in de buurt een Nederlandse winkel. De laatste Nederlandse bakker is vorig jaar dicht gegaan - de eigenaar ging eindelijk met pensioen.

Men zoekt elkaar op.... ik heb nu nog een groep Nederanders die elke maand voor een lekkere pot bier bij elkaar komen in de kroeg, en met het WK hadden we 150 Nederlanders in een Oranje kroeg.

Maar toch is er meer acceptatie..... de politiek is voornamelijk gefocussed op het tegenhouden van illegale migranten (California heeft er zo'n 3 miljoen van de geschatte 15 miljoen in totaal), maar de legale migranten die Amerikaan worden (eventueel met behoud van eigen nationaliteit zonder problemen) worden hier als Amerikaan gezien. Ja, ze zijn African-American, Asian-American, Latino-American, maar AMERICAN desalniettemin.

Ik denk om het in het kort even samen te vatten: Er zijn in Nederland stromingen die het niet mogelijk achten dat iemand meerdere culturen kan mixen, en toch volledig Nederlander kan zijn, die in Amerika veel minder aanwezig zijn.

Er zijn wat rechtse radiogekken die wel eens zeuren over Obama's geboortebewijs, maar voor vrijwel iedereen is die man - geboren uit een buitenlandse vader - 100% Amerikaan. En niet "half-Amerikaan" of "allochtoon", wat hij in Nederland wel zou zijn met een buitenlandse vader.
-
pi_88933550
Nederlandse televisie mis ik in ieder geval als kiespijn. Na een bezoekje aan Nederland ben ik altijd weer opgelucht dat ik niet meer naar Gordon, Irene Moors of derderangs soapacteurs hoef te kijken.

Discriminatie vind je overal trouwens, daar is Nederland echt geen uitzondering in.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:13:24 #228
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88935972
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:08 schreef Kontiki het volgende:
Nederlandse televisie mis ik in ieder geval als kiespijn. Na een bezoekje aan Nederland ben ik altijd weer opgelucht dat ik niet meer naar Gordon, Irene Moors of derderangs soapacteurs hoef te kijken.

De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!
reset
pi_88936994
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus mee eens. Ik denk dat een verschillende aanpak natuurlijk ook een nadeel heeft, maar zo heb ik het in Canada ook ervaren. En daar zag je dus een niet-geintegreerde (maar geaccepteerde) 1e generatie en vervolgens een 2e generatie die niet tussen wal en het schip viel. Daar voelen mensen zich prima als Canadees-Libanees, de 2e generatie wil zelf ook gewoon goed meegaan met de Canadese maatschappij, maar ze hoeven er hun culturele achtergrond niet voor te verstoppen, zoals ik in Nederland soms het gevoel heb.

Zoals hierboven genoemd werd, mijn Turkse vriend moet echt goed zijn best doen om zo Nederlands mogelijk te zijn. Dan heeft hij de meeste kans op een goeie carriere. Dat soort problemen zie je volgens mij minder in de VS, of zelfs in de UK.
pi_88947066
Het weer
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_88967595
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:13 schreef Individual het volgende:

[..]

De commerciele NL TV is flinke bagger idd, maar de publieke zenders zijn top!
Mwoah het is maar wat je top vind. De BBC is kwalitatief vele malen beter imho. En commerciele televisie in NL. Dat is toch wel naast de televisie in de VS het dieptepunt van vermaak voor het volk. :')
Profiel opgeheven.
pi_88967649
Ik zou wel weg willen uit Nederland omdat de "meer" verdieners hier gemolken worden. Het belastingklimaat is uit balans. Nederland is tevens alles behalve service georiënteerd.
Ik kom vaak in de US en ik moet zeggen dat daar het leven me een stuk beter bevalt. We houden het vooralsnog open. Zelfs London vind ik een fijner klimaat hebben met mensen die er wonen. Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant! :N
pi_88967778
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant! :N
Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc

Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen. :')
Profiel opgeheven.
pi_88967818
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:47 schreef Bierie het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik werk bij een heel klein bedrijf en daarom werk ik meer dan geregeld thuis. (immers wat voor zin heeft het om in mijn eentje op kantoor te gaan zitten). Dan hoor ik mijn buurman nog wel eens mompelen in de tuin ofzo (ouder echtpaar). "Hmm hij is weer eens thuis hoor" etc

Nederlanders zijn oh zo tolerant. Maar ze gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen. :')
Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..
pi_88967878
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:48 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik kom regelmatig in de UK (London) en ik heb serieus het gevoel dat de mensen daar veel en veel toleranter zijn dan in ons O zo tolerante Amsterdam. Ik zie veel moslims met lange baarden werken in overheidsrollen, treinen etc..
Klopt beste voorbeeld vind ik daar pakistaanse politie agenten. Die hebben een special custom made politie tulbandje.
Profiel opgeheven.
pi_88968312
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:39 schreef draaijer het volgende:
Ik zou wel weg willen uit Nederland omdat de "meer" verdieners hier gemolken worden. Het belastingklimaat is uit balans. Nederland is tevens alles behalve service georiënteerd.
Ik kom vaak in de US en ik moet zeggen dat daar het leven me een stuk beter bevalt. We houden het vooralsnog open. Zelfs London vind ik een fijner klimaat hebben met mensen die er wonen. Als je hier hard werkt en een dikke auto hebt, dan krijg je afkeurende blikken en of commentaar. Tja, NL is zoooo tolerant! :N
Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent :D
pi_88970733
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Daar heb je in Londen zeker minder last van, met name omdat je in je Porsche nog steeds relatief gezien een behoorlijk pauper bent :D
Echt? :P Ik wil naar Londen! :D
pi_88970941
quote:

[..]

En die afkeurende geluiden komen maar al te vaak uit de richting van ambtenaren-types, die zelf al jarenlang 1 of ander onbenullig, risicoloos baantje doen :')

Maar goed, het is niet zo dat dit soort jaloezie alleen in Nederland voorkomt. Hoewel de manier waarop het wordt geuit in andere landen toch vaak minder storend is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_88971003
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:39 schreef LeNick het volgende:

[..]

Echt? :P Ik wil naar Londen! :D
Ik heb een wat vertekend beeld door het feit dat ik in SW woon, maar mensen zijn hier wel minder geneigd afgunstig naar elkaar te kijken. En Engelsen zijn gek op auto's, dus je ziet hier een relatief goed wagenpark...
pi_88974967
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt). :)
pi_88975174
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef bewaker het volgende:
Voor mij een reden om volgend jaar te emigreren is dat ik me al heel lang niet thuisvoel in multicultureel Nederland. Bepaalde groepen ben ik gewoon spuugzat (marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers, nigerianen) en zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland verdwijnen. Helaas gaat dat niet lukken, dus vertrek ik binnenkort zelf uit Nederland, samen met m'n vriendin (die er gelukkig ook zo over denkt). :)
En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 14:57:25 #242
45833 crew  Fogel
pi_88975215
Verhuis naar een afgelegen gebied en ga daar genieten van het gebrek aan andere mensen.
  zondag 21 november 2010 @ 15:12:46 #243
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88975734
quote:
En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?

Vergeet niet om contact op te nemen met ikvertrek (020-893 6000) zodat we kunnen zien hoe succesvol je emigratie gaat worden. Het belooft een mooi script. w/
reset
pi_88975921
Dat dus. Mensen met die instelling vertrekken a) in 99% van de gevallen toch niet en b) worden nooit gelukkig als ze toch verhuizen.
pi_88976279
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En waar wil je heen dan? Ik kan me zo 1-2-3 geen plek bedenken waar ze allemaal nog netjes mono-cultureel zijn.
Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika. :)

Ik hou nog even voor me welk land we op het oog hebben ivm privacy enzo. ;)
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 15:29:50 #246
45833 crew  Fogel
pi_88976373
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:26 schreef bewaker het volgende:

[..]

Monocultureel hoeft niet eens (is er soms iets mis met mono-cultureel?), maar er zijn gelukkig maar weinig andere landen die net zoals Nederland hun grenzen wijd hebben opengezet voor iedereen uit de Maghreb en donker Afrika. :)

Dus andere culturen zijn OK zolang de mensen maar niet een getint uiterlijk hebben?
Of ben ik nu te direct?
pi_88976397
quote:

[..]

Wat voor privacy onzin? Noem eens 1 land?
pi_88976515
-edit, spam-

[ Bericht 95% gewijzigd door SwJ op 21-11-2010 15:42:48 ]
pi_88976594
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?
En post ook even je volledige naam en adres.
pi_88976678
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88976961
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:12 schreef Individual het volgende:

[..]

En dan kom je in je nieuwe land aan en dan ben jij ineens de buitenlander, helemaal in een monocultuur. Al enig idee welk land?

Vergeet niet om contact op te nemen met ikvertrek (020-893 6000) zodat we kunnen zien hoe succesvol je emigratie gaat worden. Het belooft een mooi script. w/
Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet. :')
  zondag 21 november 2010 @ 15:49:54 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_88977046
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden :')
Mijn reisverslagen
pi_88977141
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik altijd wel humor, mensen die iets tegen allochtonen hebben en daarom willen emigreren en zich (kennelijk) niet realiseren dat ze in dat nieuwe land zelf zo'n vuile allochtoon worden :')
Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden. :)
pi_88977191
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:

[..]

Daar mag je alleen zeggen dat je Nederland te druk vindt of dat je weggaat vanwege de "toenemende intolerantie". Zeggen dat je genoeg hebt van de alsmaar groter wordende groep mensen uit "warme landen" mag natuurlijk niet. :')
Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken? :P
Dus eigenlijk moet je ze niet weg willen krijgen of begrijp ik het verkeerd? :@
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 15:53:49 #255
45833 crew  Fogel
pi_88977207
Op Spitsbergen kom je ook niet veel gekleurden tegen.
pi_88977289
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:37 schreef bewaker het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op m'n vraag: wat is er mis met monocultureel?
En post ook even je volledige naam en adres.
Er is niks mis met monocultureel, ik vroeg enkel waar je dat nog ging vinden? Mijn naam heeft er niks mee te maken en ik woon in Londen, Engeland.
pi_88977317
quote:
12s.gif Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, als het om huidskleur gaat dan kan hij prima naar bijvoorbeeld Cottbus. Die stad wordt grondig beschermd tegen niet-blanken; studenten van de TU die een kleurtje hebben durven daar nauwelijks nog de universiteitscampus af. Daar zou hij dus volgens mij best kunnen aarden. :)
Ik denk ook niet dat je daar niet veel niet-blanken tegenkomt, in een Oost-Duits stadje niet ver van Polen. Misschien vindt bewaker Polen of Rusland wel wat.
pi_88977322
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ik denk dat die landen best wel te vinden zijn. In Rusland, Finland en enkele oostbloklanden (deze zijn vrij vaak racistisch) kan 'bewaker' best slagen.
Ja, en Russen zijn ook enorm relaxed met Nederlandse middenstanders die er heen verhuizen.
  zondag 21 november 2010 @ 15:59:17 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88977416
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:48 schreef bewaker het volgende:

[..]

Dan hou je toch gewoon je mond erover tegen de programmamakers? Als je dan in je mono-cultuur aankomt (om er een multi-cultuur van te maken) hoef je je er toch niet meer aan te ergeren. ;)
reset
pi_88977518
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
pi_88977616
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef bewaker het volgende:

[..]

Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland.
Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Ik vraag me af of je überhaupt het verschil tussen een Turk, een Bulgaar, een Griek, een Algerijn of een Italiaan zou kunnen herkennen. :D
pi_88977699
quote:

[..]

Iets wat me ook wel stoord in Nederland is idd dat je soms een wat gecontroleerd gevoel hebt, een erfenis van de calvinistische cultuur denk ik. Wat betreft arbeidsethos en economie kan je de calvinistische cultuur wel als iets positiefs zien (hard werken, goed omgaan met geld) maar door die cultuur zien we ook veel betuttelende aspecten terug in ons land, bv. om iets te verbouwen in je huis en het autorijden. Er is geen enkel land met zoveel verkeersdrempels zoals in NL of rode kruizen op de derde baan van de snelweg. Het hele verkeersbeleid begint me dus steeds meer te storen aan NL. :r
Dat maakt NL wel wat saai en gecontroleerd.
voor sommige zaken staat NL bekend als zeer tolerant maar NL'ers kunnen dus ook behoorlijk betuttelend of moeilijk doen over andere dingen.
pi_88977726
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:53 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar als je nickname werkelijk je beroep is, is het toch dankzij de allochtonen dat hun je beroep nog een beetje spannend maken? :P
Dus eigenlijk moet je ze niet weg willen krijgen of begrijp ik het verkeerd? :@
pi_88977781
quote:

[..]

Ook in minder koude landen als Italië en Griekenland is de hoeveelheid mensen uit maghreb/afrika een stuk kleiner als in Nederland. Sterker nog, volgens mij heeft alleen Frankrijk meer van dat soort lui rondlopen, dus keuze zat, zowel binnen als buiten Europa.
Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...
pi_88977864
quote:

[..]

Frankrijk heeft uiteraard veel mensen uit dat soort landen omdat de Maghreb-landen en veel Afrikaanse landen vroeger kolonies van Frankrijk waren. In Italie heeft in ieder geval de islam minder invloed omdat het katholieke geloof daar nog steeds groter is dan elders.
Griekenland kamt de laatste tijd wel met illegale immigranten uit o.a. Turkije zoals je de laatste tijd in het nieuws hoort.
pi_88977926
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sure. Niet teveel opgelet volgens mij, Italie heeft een enorm immigratie probleem met zowel Oost-Europeanen en Afrikanen. Zelfde geldt voor veel warme landen, ze liggen er tenslotte wat dicht bij. Maar ook Zweden heeft een lekkere hoeveelheid Somaliers, Iraniers...
in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeuners
pi_88977990
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

in Italie zijn de Roemenen de grooste minderheidsgroep, maar dit heus niet allemaal zigeuners
Dat zeg ik toch nergens?
pi_88978020
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens?
Nee maar sommige mensen denken meteen alleen daar aan.
pi_88978099
Wij gaan weg om eens te kijken wat er buiten Nederland te vinden is.

Ik studeer zelf Engelse Taal en Cultuur en daarom ga ik (en mijn man wil mee) 2 jaar in de UK wonen: goed voor m'n studie, en we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen. Tijdens mijn studie is een mooi moment en gelukkig heeft mijn man een opleiding in een sector waar hij wereldwijd mee aan de slag kan.

Of we willen blijven weten we niet, of we terug komen ook niet. We houden alle opties open en zien wel waar het schip strandt.

Plan is om oktober volgend jaar te 'vertrekken', naar York of een dorpje in de buurt van York. Hopelijk kunnen we iets eerder omdat dat betekent dat mijn man dan werk heeft gevonden en ik geen herkansingen heb. Collegejaar hier eindigt (zonder herkansingen) begin juli, dus hopelijk vinden we tussen 1 juli en 1 oktober ergens een huis en hij een baan, vooral :)
Ja doei.
pi_88978204
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef SeLang het volgende:
Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 16:31:21 #271
45833 crew  Fogel
pi_88978566
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij gaan weg om eens te kijken wat er buiten Nederland te vinden is.

Ik studeer zelf Engelse Taal en Cultuur en daarom ga ik (en mijn man wil mee) 2 jaar in de UK wonen: goed voor m'n studie, en we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen. Tijdens mijn studie is een mooi moment en gelukkig heeft mijn man een opleiding in een sector waar hij wereldwijd mee aan de slag kan.

Of we willen blijven weten we niet, of we terug komen ook niet. We houden alle opties open en zien wel waar het schip strandt.

Plan is om oktober volgend jaar te 'vertrekken', naar York of een dorpje in de buurt van York. Hopelijk kunnen we iets eerder omdat dat betekent dat mijn man dan werk heeft gevonden en ik geen herkansingen heb. Collegejaar hier eindigt (zonder herkansingen) begin juli, dus hopelijk vinden we tussen 1 juli en 1 oktober ergens een huis en hij een baan, vooral :)
Ben je inmiddels getrouwd?
pi_88978664
yup, afgelopen zomer! :) :Y
Ja doei.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 16:47:42 #273
45833 crew  Fogel
pi_88979155
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
yup, afgelopen zomer! :) :Y
*O* Proficiat!

Ook al plannen wat je na de twee jaar York wil, indien in het buitenland wonen inderdaad bevalt?
pi_88979280
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
we willen beide graag eens zien hoe het is om niet in Nederland te wonen.
ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel. ;)
pi_88979283
Daar willen we gaandeweg achter komen. Wellicht in de UK blijven maar wel elders, wellicht terug naar Nederland of een ander buitenland waar een van ons of beide een baan aangeboden krijgt, ofzo :+

We houden de opties een beetje open, maar willen vooral eerst ervaren hoe het ons vergaat in 'Niet Nederland'. In verband met de gezondheid van mijn schoonmoeder (terminaal zonder indicatie van tijd) zoeken we het voorlopig ook niet aan de andere kant van de wereld, en ik denk dat we over 2 jaar (of eigenlijk over 3 jaar, vanaf nu dus) wel even zie hoe het er allemaal voor staat.

Eerste doel is bachelor en master halen in York (al doe ik m'n Bachelor officieel nog wel in Nijmegen) en een ervaring rijker worden..

We willen er niet met allerlei verwachtingen en plannen die al verder rijken dan dit in stappen om teleurstellingen te voorkomen of mogelijke opties die opdoemen al bij voorbaat uit te sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 21-11-2010 17:16:10 ]
Ja doei.
pi_88979313
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:51 schreef bewaker het volgende:

[..]

ik zie geen antwoord op de vraag uit de titel. ;)
Dan ben je blind :)
Ja doei.
pi_88979380
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan ben je blind :)
Ik zie een hoop redenen om naar York te gaan, maar niet waarom je even buiten NL wilt wonen. Wat voor verbeteringen hoop je aan te treffen in York? :)
pi_88979415
mensen gaan niet altijd weg omdat ze het hier slecht hebben of verwachten dat het ergens anders 'beter' is.

Studie/werk/ontwikkeling zijn m.i. betere redenen om weg te gaan in vergelijking met 'kankeren op Nederland en denken dat alles elders 'beter' is'.
Ja doei.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 18:02:03 #279
45833 crew  Fogel
pi_88981465
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef bewaker het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
En de bepalende factor voor jou blijkt uitsluitend op de huidskleur te berusten... of heb je toch andere argumenten? Generaliseren is namelijk wel erg makkelijk.
  zondag 21 november 2010 @ 18:21:10 #280
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88981986
quote:
Je zult er achter komen dat ALLE westerse landen een "bepaalde groepen" probleem heeft. De VS hebben Latino's, African Americans, Vietnamezen, Koreanen, Puerto Ricanen en ga zo maar door.... en al die groepen zorgen voor gang-problemen en criminaliteit. Canada eenzelfde verhaal, daar zijn het vooral de Pakistani's die de problemen veroorzaken.

In geheel Europa zijn er minderheden uit het zuiden en zuid-oosten. In heel Noord Amerika zijn er minderheden uit het zuiden en zuid-oosten.

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef bewaker het volgende:Het gaat er dan ook niet om of ze allochtoon zijn of niet, het gaat erom of het volk is waar je mee kunt leven of die je juist spuugzat bent.
Maar wat zijn dan precies de redenen dat je er niet mee kunt leven? En waarom denk je bijvoorbeeld dat Latino's in de VS, Pakistanen in Canada, Vietnamezen in Australië, etc. echt zoveel beter zijn?

Je zal er denk ik achter komen dat als je een probleem hebt met minderheden uit meerdere continenten (Antillianen, Surinamers, Marokkanen EN Turken noem je) dat je waarschijnlijk ook problemen gaat hebben met minderheden uit meerdere continenten in andere landen.

Ik ben benieuwd welk land je denkt heen te gaan waar dergelijke minderheidsproblemen NIET bestaan?
-
  zondag 21 november 2010 @ 18:35:34 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88982362
quote:
In Griekenland barst het van de Roemenen/Bulgaren, EN Afrikanen. Griekenland is namelijk een redelijk makkelijk land om binnen te komen voor niet-EU mensen, vanwege de ligging en geen directe land-verbinding met de EU tot voor kort. Griekenland is een enorm interessante bestemming voor asielzoekers die verderop in Europa (bijv. Duitsland) heil willen zoeken.... alleen worden ze volgens EU wetten weer terug gestuurd naar Griekenland, die het probleem moet oplossen. Grieken en Turken liggen elkaar wellicht niet zo, maar er zijn enorm veel Turken in Griekenland, velen illegaal.

Zie ook hier: http://blog.gale.com/spea(...)illegal-immigration/

Dan Italië. Italië is door haar ligging het ultieme landingspunt voor moslims uit Noord Afrika, die soms met hele veerboten tegelijk aankomen, zonder paspoorten uiteraard die ze tijdens de reis in de Middellandse Zee flikkeren. Ook heeft Italië veel Roemenen die enorm veel problemen en criminaliteit veroorzaken, en deze eeuw zijn daar ook veel Latino's bijgekomen die - naast Spanje - ook veel vaker voor andere landen met de Latijnse taal kiezen.

http://www.guardian.co.uk(...)aly-milan-race-riots

Dan zijn er nog andere warme landen: Spanje, welke bijvoorbeeld 500.000 illegalen legaliseerde een jaar of 2 terug, onder wie grote delen Marokkanen en Noord-Afrikanen, waar jij van probeert te ontsnappen....

TIP: Als je echt van Noord-Afrikanen af wil, (en blijkbaar ook Zuid-Amerikanen zoals Antillianen en Surinamers), dan is het niet verstandig DICHTER bij die landen te gaan wonen. Als je wil wonen waar men 98% blank is, en problemen met immigranten en/of minderheden niet bestaan, dan dien je te gaan naar het noordelijke deel van Finland, Zweden of Noorwegen, IJsland, en wellicht het Canadese platteland. NIET waar de zon schijnt in ieder geval, want daar willen ook de meeste migranten uit Afrika en Zuid-Amerika blijven. ;)
-
  zondag 21 november 2010 @ 18:40:17 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88982510
quote:
Wat een onzin? Alsof iemand uit dit forum daaruit zou kunnen afleiden wie je precies bent. Je zit hier midden in een groep mensen die allemaal buiten NL wonen, (op een enkeling na) en ik denk dat het er wellicht meer te maken mee heeft dat het land van je keuze..... er eentje is die waarschijnlijk net zo goed te kampen heeft met immigratieproblemen, maar je nog een roze bril op hebt. ;)

quote:
Maar jij noemt ook Antillianen en Surinamers. Die komen niet uit de Maghreb en donker Afrika, alhoewel de laatste groep daar wel als slaaf vandaan getrokken is een jaar of 300 geleden.

En noem eens een Europees land waar weinig mensen uit Noord-Afrika wonen?

Hier in ieder geval een mooi overzicht: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4385768.stm

Elk land in de EU heeft dus wel een Noord-Afrikaanse minderheid. Je kunt dan dus net zo goed in Friesland of Zeeland gaan wonen, dan kom je ze ook veel minder tegen dan in Rotterdam. ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door maartena op 21-11-2010 18:48:22 ]
-
pi_88982819
quote:
_O-

If you can't beat them, join them
pi_88983530
onze bewaker is ineens verdacht stil.. maar dat komt vast omdat hij ook andere dingen te doe heeft dan op FOK! posten ;)
Ja doei.
pi_88983645
Waarom weg uit Nederland? Omdat Nederland enorm weinig te bieden heeft wat betreft carriere, goed weer en natuur. (dat ik nu in een land zit waar dat ook niet veel beter is maar geen donder uit :6 :P )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88983701
De zon schijnt altijd in London, toch?
Ja doei.
pi_88983996
quote:
99s.gif Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
De zon schijnt altijd in London, toch?
Welke zon? Ik ken niemand die voor het weer naar Londen komt. Het mag er misschien warmer zijn dan in de andere britse steden maar dat komt denk ik door de smog.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_88984035
/sarcasm
Ja doei.
pi_88984072
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

hahahaha precies :Y
pi_88984094
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke zon? Ik ken niemand die voor het weer naar Londen komt. Het mag er misschien warmer zijn dan in de andere britse steden maar dat komt denk ik door de smog.
Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stad :) Maar die zon heb ik idd ook nog nooit gezien daar :{
Profiel opgeheven.
pi_88984120
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:

[..]

Londen. een van de weinige plekken in de wereld waar je nadat je in de metro heb gezeten of door de inner city heb gewandeld ineens zwarte smurrie heb wanneer je je neus wilt snuiten . En toch is het er heerlijk. Heb er 6 maanden gewoond. Prachtige stad :) Maar die zon heb ik idd ook nog nooit gezien daar :{
Tja, bijna iedere wereldstad heeft daar wel last van
pi_88984149
het was een grapje mensen, sorry ;(
Ja doei.
pi_88984306
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik zit nu 2.5 jaar in Londen en moet zeggen dat het zwarte smurrie gebeuren echt minder aan het worden is! ^O^
pi_88984520
quote:
Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef Bierie het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Ik heb er in 5 jaar in ieder geval nog nooit last van gehad.
pi_88984841
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Ik heb er in 5 jaar in ieder geval nog nooit last van gehad.
Nog nooit! :{ Dan doe je dat vrij aardig. Zelfs na een run in hyde park heb ik smurrie in de neus zitten. Het is inderdaad overdreven dat het continu bij iedereen elke dag voorkomt, maar nooit in 5 jaar is misschien ook wat overdreven :P. Maarja, je snuit je neus dan ook niet elke dag :P

Misschien is de lucht in SW ook wel schoner (8>
  zondag 21 november 2010 @ 19:53:56 #296
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88984962
Ik was afgelopen week nog in Londen, maar ik had ook wel wat van die zwarte smurrie hoor. Wel bijna continu buiten geweest, dat scheelt natuurlijk. :)

Niet dat het me uitmaakt, ik kan niet wachten tot ik er over twee maanden kan gaan wonen. Niet omdat Nederland zo kut is overigens, maar omdat de opleiding daar beter bij mijn wensen aansluit en ik gewoon zin heb in iets nieuws.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88985129
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik was afgelopen week nog in Londen, maar ik had ook wel wat van die zwarte smurrie hoor. Wel bijna continu buiten geweest, dat scheelt natuurlijk. :)

Niet dat het me uitmaakt, ik kan niet wachten tot ik er over twee maanden kan gaan wonen. Niet omdat Nederland zo kut is overigens, maar omdat de opleiding daar beter bij mijn wensen aansluit en ik gewoon zin heb in iets nieuws.
Oe ja, mede universiteit klant ^O^ :7
  zondag 21 november 2010 @ 19:59:52 #298
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88985233
Jep, we kunnen in het voorjaar wel eens een biertje gaan doen daar. :7

Het viel me van de week wel weer op dat die universiteit qua lelijkheid toch moeilijk te overtreffen is. Wat een grauwe zooi zeg. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 21 november 2010 @ 20:00:04 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88985240
Ik denk dat 't in London niet veel erger is dan in de randstad:
pi_88985589
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:59 schreef Jabberwocky het volgende:
Jep, we kunnen in het voorjaar wel eens een biertje gaan doen daar. :7

Het viel me van de week wel weer op dat die universiteit qua lelijkheid toch moeilijk te overtreffen is. Wat een grauwe zooi zeg. :P
Kom eens langs op Moorgate in de city campus. Daar zit ik zelf ook altijd. De bovenste etage is alleen voor postgraduates en is afgelopen zomer volledig gefurbished. Ziet er vrij super de luxe uit en is in complete contrast met de rest van de universiteit!
pi_88985641
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:00 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat 't in London niet veel erger is dan in de randstad:
[ afbeelding ]
Dat plaatje zie ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')