abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:14:39 #151
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_84084716
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
...

Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.

...
Zeg hé hé, wat heb ik daarmee te maken?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_84093325
Weg omdat ik mij in Nederland opgesloten voelde, niet tegen de sleur kon, niet meer tegen die overwegend individualistische mentaliteit van de mensen kon, en het gevoel had dat ik niet echt leefde wat ik hier in Spanje wel heel erg heb. Daarnaast heeft die hele lange regenachtige, grauwe en koude periode in Nederland een negatieve invloed op mijn humeur.

Voor mij persoonlijk is de kwaliteit van het leven hier een stuk beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door deBoomkip op 16-07-2010 09:36:09 ]
pi_84621172
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
De voor mij misselijk makende mentaliteit van ikke ikke ikke.
Het nederland dat mij compleet uitkleedt voor sociale voorzieningen die niet gegeven worden.
Zo wordt mijn oma 1x per week gewassen in het verzorgingstehuis en laten ze mijn vader niet met rust terwijl er geen werk te krijgen is voor hem met zijn 60 jaar en hartproblemen die steeds met het UWV duidelijk weer naar voren komen. Slapenloze nachten krijgt hij van die slavendrijvers.
Mijn geestelijk gehandicapte neef is in het verleden van pedofilie beschuldigd omdat hij met kinderen wil spelen (geestelijk is hij 6 jaar en speelt met poppen, helemaal niet met sex bezig, het is gewoon een kind).
En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt en als dat dan toch moet dan maar liever in duitsland.
Verder heb ik het wel goed hier ja, maar de mensen om mij heen niet. In zo'n land hoef ik niet te leven, die de mensen waar ik van hou het leven zo zuur maakt. Ik ben namelijk niet van de ikke ikke ikke mentaliteit.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:04:53 #154
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_84649663
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Nederland juist te saai :P Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.

En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kleding :') maar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.
Met deze post ben ik het grotendeels eens.
Algemeen gezien lijkt alles in NL wat teveel op elkaar, de meeste architectuur in de steden is eentonig en de natuur is niet echt ruig en wild vergeleken met veel andere landen.

Naast de al eerder genoemde 'minpunten' van Nederland (gebrek aan plaats en rust, hoge belastingen en vervelende regeltjes) lijkt het me sowieso altijd interessant om ergens naar het buitenland te gaan als je de mogelijkheid hebt, al is het maar voor tijdelijk. In het buitenland leer je andere mensen kennen en verbreed je je horizon.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_85055280
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:29:16 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85059506
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....

....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:44:51 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85060106
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....

Niet altijd. Zeker niet binnen de EU. Mijn emigratie duurde 5 dagen. Een week voordat ik daadwerkelijk vloog wist ik nog van niets. ;)

Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.

Geldt niet voor iedereen natuurlijk.
reset
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:29:47 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85061856
Ja binnen de EU kan het heel snel inderdaad.... Ik bedoel, als je in de omgeving Eindhoven woont, en in Eindhoven werkt..... en je koopt een huis in België, dan ben je officieel ook ge-emigreert ja. ;)

Toch denk ik dat het bij de meesten veel geschreeuw, weinig wol is.... zeker bij de "Als (noem politieke partij hier) gaat regeren, nou... DAN vertrek ik echt" topics.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85062053
Zodoende mijn vraag. De mensen die het hardst schreeuwen, vertrekken bijna nooit. Ook omdat het nu eenmaal een bepaalde frustratie toont die je eerder tegenkomt bij mensen die vaak niet in staat zijn om, uit eigen initiatief, hun eigen omstandigheden te veranderen. Meeste mensen die immigreren zien er weinig bijzonders in en doen het vrij simpel als het toevallig uitkomt qua werk, etc... Volgens mij mensen die in Nederland ook niet echt gefrustreerd waren, omdat ze in staat zijn om dingen aan te pakken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:37:37 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85062154
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:44 schreef Individual het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.
check
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:56:25 #161
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85062930
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

check
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?

Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
reset
pi_85063467
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:20:13 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85064053
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoelang duurde het van plan tot vertrek?

Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
2 weken, ticket gekocht en als toerist het land binnen gekomen.
toen werkvergunning gaan aanvragen en daarna een werkvergunning.
Vergeet niet, dit was ruim 13 geleden en toen waren de regels wat immigratie betreft nog een stuk makkelijker.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:25:49 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85064349
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
QFT
reset
pi_85071701
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 22:35:31 #166
45833 crew  Fogel
pi_85072253
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:25 schreef Tiger_Woods het volgende:
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
Wat is er zo goed geregeld in Nederland/slecht geregeld in de andere landen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_85141007
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef tsjas het volgende:

[..]

En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt.
Dit dus.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:57:33 #168
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85149245
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Precies wat AlphaOmega zegt. Nederland is gewoon veel te druk. En "waar speelt dit probleem niet", um in bijna elk ander land? Nederland is 1 van de dichtst-bevolkte landen. Het is ZO klein en dan al bijna 17 miljoen mensen? Talloze eindeloze files, nooit een redelijke zitplaats in de trein (nauwelijks ruimte om te staan!). Het is letterlijk te druk. Ik hou ook van mensen, daar gaat het niet om maar ik hou er niet van om te betalen voor een treinkaartje en niet te kunnen zitten, en ook niet om urenlang in een file te staan.

Ik woon nu in Duitsland en het is heerlijk hier. Hier heb je tenminste natuur en kan je rustig wandelen en rustig de weg op zonder dat je altijd weer vast staat.

Verder: de Nederlandse attitude bevalt me niet. Nuchter? Dacht het niet. Tolerant? Hell no. En maar blijven volhouden dat NL zo een mooi land is...

En: ook ik wil TS niet aanvallen hoor, ik ben gewoon echt geen fan van Nederland & haar attitude.
Geek is the new Chique
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:00:46 #169
291167 OMGitsNoelle
pi_85149328
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen. ;)
yay ik behoor tot de 1% :D
Geek is the new Chique
pi_85160271
Beter klimaat, hogere levensstandaard
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:26:41 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85160637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:00 schreef OMGitsNoelle het volgende:
yay ik behoor tot de 1% :D
^O^
-
pi_85218017
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.

Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.

Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:39:41 #173
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_85218048
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 05:30 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.

Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.

Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 06:12:17 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85218120
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje. ;)
-
pi_85218285
Ja wie gaat er nu ook in LA wonen. ;) :D
Woon in North Carolina en het enigste probleem dat je hier op de straat hebt zijn de wilden dieren. Zeker als je een aanrijding met bv. een hert hebt.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:09:24 #176
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_85222281
Dit topic maar even opgezocht..Wat is Nederland toch eigenlijk klein en vol inderdaad maar bovenal erg saai in natuur.

Ben weer in de Alpen in de buurt van Annecy geweest. Voel me gewoon thuis in de bergen en het feit dat je daar drukte hebt maar het ook zo kan ontvluchten. In de stad is het druk maar ook wel gezellig, 15km verder in een rustig bergdorpje hoor je hoogstens een schaap blaten of een koe met z'n bel om de nek.

En je hebt er in de natuur gewoon zoveel variatie en tenminste echte zomers en winters. Het weer is extremer wat dan ook weer een hobby is. Ik behoor nog lang niet tot die 1% ofzo maar denk er wel serieus over om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor zo'n verhuizing.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:17:09 #177
45833 crew  Fogel
pi_85222546
Hoor ik trouwens opnieuw bij de 1 of 99%? Ik ben al weg uit Nederland, maar heb plannen om tijdelijk naar de VS te gaan (maar niet omdat het me hier niet bevalt) :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:21:20 #178
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_85225057
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 06:12 schreef maartena het volgende:
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje. ;)
In Sydney wel de verkeersdrukte, niet de rijstroken, wel de belachelijke huurprijzen. Vandaar dat ik dat eigenlijk ook verwacht in Melbourne.
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:11:38 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85302227
Nu al ruim 10 jaar weg uit NL. Weggegaan om m'n horizon te verbreden. Ik heb nooit de intentie gehad om NL definitief te verlaten want NL is een prima land, maar dingen zijn gewoon zo gelopen.

China, Belgie, Taiwan en nu Engeland. Engeland is ook niet de eindhalte maar voorlopig woon ik hier nog prima.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85380945
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 05:39 schreef SlamD het volgende:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
Valt wel mee eigenlijk. We zitten nu te kijken naar vrijstaande huizen/townhouses met tuin en garage. Voor hetzelfde budget als waarmee ik in Nederland een rijtjeshuis had. Niet voor niks dat veel Australiers Melbourne leefbaarder vinden dan Sydney ;)

Het is meer de populariteit van dat soort woningen waar ik me aan stoor in Melbourne. Op een bezichtiging komen rustig meer dan 30 man af. Vorige week stond er een rij voor het betreffende huis. En dan maar hopen dat je wordt uitgekozen.

Ik heb hiervoor in Belfast gewoond en daar liggen de huurhuizen voor het oprapen. In elke straat hangen vele 'te huur' bordjes. Allemaal zeer betaalbaar. Maar je verdient er dan ook geen flikker.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:06:18 #181
291167 OMGitsNoelle
pi_88514533
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Wat je zelf al noemde. Dat vind ik mis met Nederland. De mensen zijn niet echt ruimdenken en/of tolerant, de omgeving/natuur is behoorlijk saai en tsja, wat dat betreft ben ik het met Pim/Geert eens: Nederland is VOL! Veel te vol. Ik irriteer me nog mateloos wanneer ik naar NL ga voor school of naar familie. Geen ruimte!! Dan is het altijd zo een verademing om weer terug in Duitsland te zijn waar je volop ruimte hebt!
Geek is the new Chique
pi_88515422
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
pi_88534876
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Mee eens
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_88536517
quote:
Ook mee eens, hoewel ik niet zo'n ontdekkingsreiziger was. Ik voel me gewoon fijner in een stad als Londen, waar je heerlijk op gaat in de massa en altijd veel te doen is. Lekker reizen voor je werk, druk bezig zijn en goed leven. Ondertussen niet beoordeeld hoeven te worden door de Nederlandse standaard van "doe maar normaal" en lekker vrij zijn.

Ik kom echt graag in A'dam, maar na een week wordt het allemaal te klein voor me en wil ik weer relaxed thuis zijn.
  woensdag 10 november 2010 @ 02:02:08 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88543046
quote:
Inderdaad.... alles heeft voordelen en nadelen. Persoonlijk denk ik dat als je weg gaat omdat je van alles te kankeren hebt op Nederland, dat je na een jaar of 3 wonen in je nieuwe thuisland ook genoeg te kankeren hebt op DAT land. Je kunt zelf voorkeuren hebben voor het type klimaat, economie, politieke situatie, etc..... maar zelfs een 3e-wereldland als Kenia kan voor iemand een beter land zijn dan Nederland. Het is puur persoonlijk.

Ikzelf zou niet meer in Nederland WILLEN wonen, maar ik zou me niet ongelukkig voelen als het zou moeten. Maar ik wil het echt niet meer. :P

Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
-
pi_88543217
Voor mij was het een enorme behoefte aan verandering van omgeving. Omdat ik klaar zou zijn met de middelbare school was het het ideale moment. Ik ben er behoorlijk zeker van dat ik heus wel in Nederland zal eindigen, maar nu vind ik het héérlijk om het grootste deel van het jaar niet daar te wonen, zorgt er ook voor dat ik Nederland meer waardeer.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_88595278
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juni 2010 11:34 schreef _Michiel_ het volgende:
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
  donderdag 11 november 2010 @ 14:35:30 #188
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88595313
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
Ik weet zeker dat ik mij een stuk nederiger op zou stellen dan het gros van de buitenlanders (sorry voor de generalisering) hier in Nederland.
pi_88605772
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:10:07 #190
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_88619167
Ik ben ook naar Australië gegaan vanwege mijn vriendin. Zij kon na haar studie daar makkelijk een permanente verblijfsvergunning (en nu ook citizenship) krijgen, en mij sponsoren. Nederland was wellicht wel mogelijk geweest, maar dan zou het lastig zijn voor haar om een passende baan te vinden; Vietnam was niet echt een optie.

Nu ze officieel Australische is, is Europa weer een optie voor de toekomst. Vietnam wellicht ook tijdelijk, maar aangezien ze als puber (zonder haar ouders) naar Australië vertrok schijnt ze een andere mentaliteit (?) erop na te houden en ze weet niet of ze zich kan aanpassen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 06:32:37 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88623210
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef kenowa het volgende:

[..]

Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:14:14 #192
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_88623311
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Vooropgesteld, ik ben niet geemigreerd. 3 jaar geleden een half jaar in Vietnam gewerkt, en zit nu voor een half jaar in China... Het beviel en bevalt dusdanig goed, dat ik het 'bepaald niet uitsluit' dat ik de volgende keer voor langere (lees: mogelijk onbepaalde tijd) vertrek. Maar dat hangt ook een beetje van mijn werk af...

Je stelt een aantal vragen die redelijk met elkaar samenhangen:
Waarom gegaan?
Wat is er mis met Nederland?
Waarom voel je je daar thuis?

Voor mij is het heel simpel. De mentaliteit is voor mij het allerbelangrijkste waarom ik het hier naar mijn zin heb (en had in Vietnam):
Er hangt hier, ondanks alle problemen, terkortkomingen, imperfecties etc, zo'n enorme positieve en gedreven sfeer om verder te komen. Van het armoedige platteland, waar mensen oprecht zin hebben in de toekomst omdat ze zien dat ze het ieder jaar beter hebben dan het jaar ervoor, tot de stad waar de krantverkoper nog echt met een goed idee en hard werken enorme sprongen kan maken. Mensen hier kijken meer naar voren, wat ze kunnen en willen winnen/bereiken.
Mijn ervaring in Nederland is dat men zoveel heeft, dat men vooral bezig is om dingen niet te verliezen, risico's te vermijden en vast te klampen een wat men heeft. Dat werkt enorm verlammend.

Vergis je niet, ik ben ontzettend blij dat mijn wieg in NL heeft gestaan, ik heb er veel aan te danken, dus ik ga ook niet beweren dat het allemaal niet goed is in NL... Ik vraag me alleen af of ik daar op lange termijn gelukkig wordt. :)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_88644027
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 06:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
We zitten nu in Buenos Aires en in januari vlieg ik voor 7 maanden naar Kazachstan. Daarna nog een half jaartje in NL verblijven en dan kijken waar we gaan wonen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar.
Jij woont ook ergens anders dan in NL?
pi_88695552
Ik speel al een paar jaar met de gedachte om weg te gaan uit Nederland. Een paar redenen om dit te doen zou voor mij zijn:

- Iedereen heeft altijd haast
- Nederlanders zijn zogenaamd heel tolerant maar als je iets anders doet dan kijkt men je al snel met de nek aan.
- Er is in Nederland in groeiende mate steeds minder ruimte voor gezin en familie. Als je zegt dat je vriendin huismoeder is en je het idee van kinderdagverblijf niet ziet zitten dan kijkt men je aan alsof ze water zien branden.
- Wanneer je dan niet beide fulltime werkt is een 'redelijk' huisje ver buiten je bereik door absurd hoge huizenprijzen.
- Er is een groeiende tendens om kinderen vanaf 2,5 jaar al naar school te sturen (instutationaliseren).
- Voor 300K kan je een (gezins)woning kopen met een tuin ter grootte van een postzegel.
- Bij dat huis van 300K krijg je dan extragratis de zeikerige buren.
- Gebrek aan echte donker! Wales (Aberystwyth) bij nacht zijn de sterren zo onbeschrijvelijk mooi!
- Voor elke scheet moet een vergunning aanvragen, boompje geplant die inmiddels groter is dan 2 meter? Ja je mocht hem zelf planten, maar kappen = vergunning. Buurtfeestje? Ja tuurlijk als je in drievoud 8 weken vantevoren een vergunning aanvraagt ivm de 'veiligheid'.
- Men verwacht dat je de complete IKEA uitzet heb, iedereen (lijkt) elkaar voortdurend te proberen overbluffen met materialistische spullen.
- Wanneer je ambitieus bent of idealistisch in de humane zin weet men hier moeilijk mee om te gaan.
- De natuurgebieden zijn hier ongeveer net zo groot als de tuinen.
- Ik ben de sleur en de hele mensenmassa beu.
- Alles verdwijnt hier ongevraagd in allerlei digitale dossiers. Electronische Patientendossier, Electronische Kinderdossier, Gemeentelijke Basis Administratie, gekoppelde systemen van consultatiebureau tot aan de wijkagent.

En zo kan ik nog wel veel langer doorgaan. Ik besef dat negatieve issues een slechte reden is om te willen vertrekken. Maar ik denk oprecht dat ik met mijn spaargeld en beroep over de grens veel meer waar kan krijgen en een veel rustigere levenstempo.
Profiel opgeheven.
pi_88700279
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
pi_88729214
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:05 schreef Igen het volgende:
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
Ik denk eerlijkheidshalve dat er geen enkel land bestaat wat niet op evenveel punten slechter is in zijn algemeen. Wel denk ik dat iedere individu andere prioriteiten heeft waardoor een land voor die individu beter uit de bus komt.

Voor mij zouden dat zijn Wales, Canada of Noorwegen. Met name omdat in de buitengebieden de grondprijzen iets normaler zijn, er over het algemeen minder mensen op een bepaalde oppervlakte wonen en het levenstempo er iets aangenamer is. Daar staat tegenover dat je geen bijenkorf of iets dergelijks meer hoeft te verwachten. Je heel goed moet onderzoeken waar je met je beroep aan de bak kan komen en je misschien op den duur heimwee krijgt naar dichtbevolkte steden.

Het is ook zo dat volgens mij niemand met zekerheid vantevoren kan zeggen of het gaat bevallen. Maar ik ga het denk ik wel in de komende jaren proberen.
Profiel opgeheven.
pi_88730349
Dan zou ik voor Canada of Noorwegen kiezen. De UK is namelijk toch zo'n beetje het schoolvoorbeeld van de surveillancestaat (waar jij het blijkbaar ook niet zo op hebt) en met hun klassenmaatschappij, torenhoge tuition fees enzo lijkt het mij ook niet de ideale plek om een kind te laten opgroeien. Tenzij je nu al weet dat je aldaar bij de upper class zal behoren natuurlijk.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 10:29:33 ]
pi_88730357
Voor mij zijn de redenen waarom ik weg wil trouwens voor een deel hetzelfde: te dure huizen, te weinig natuur, te veel digitale dossiers van de overheid.

Verder mis ik bergen en uitzicht. Ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond, en in m'n vrije tijd niets liever gedaan dan met de mountainbike de bergen in. Maar in Nederland kan dat niet, daar kun je alleen de toeristische wind-mee-fietsroute langs de trekvaart doen.

En spontaniteit. Als je in Nederland iemand vraagt of 'ie zin heeft om eens langs te komen dan is het al gauw van "Woensdag over twee weken, schikt dat?" :r Zo ver wil ik niet vooruit moeten plannen! En als dat betekent dat de loodgieter dan ook soms spontaan niet op z'n afspraak verschijnt, dat moet ik dan maar op de koop toenemen.

Maar welk land daarbij hoort? Geen idee, dat ben ik nog aan het uitvogelen. Ik denk wel dat Duitsland i.i.g. al dichter in de buurt komt dan Nederland.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2010 10:33:44 ]
pi_88735940
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven? :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 15 november 2010 @ 16:03:04 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88741235
quote:
15s.gif Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven? :{
Ik zou zeggen, begin er eentje?

Of misschien is dat juist een voorbeeld van Nederlanders die niet willen vertrekken: Weinig initiatief. ;)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')