abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:14:39 #151
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_84084716
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
...

Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.

...
Zeg hé hé, wat heb ik daarmee te maken?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_84093325
Weg omdat ik mij in Nederland opgesloten voelde, niet tegen de sleur kon, niet meer tegen die overwegend individualistische mentaliteit van de mensen kon, en het gevoel had dat ik niet echt leefde wat ik hier in Spanje wel heel erg heb. Daarnaast heeft die hele lange regenachtige, grauwe en koude periode in Nederland een negatieve invloed op mijn humeur.

Voor mij persoonlijk is de kwaliteit van het leven hier een stuk beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door deBoomkip op 16-07-2010 09:36:09 ]
pi_84621172
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
De voor mij misselijk makende mentaliteit van ikke ikke ikke.
Het nederland dat mij compleet uitkleedt voor sociale voorzieningen die niet gegeven worden.
Zo wordt mijn oma 1x per week gewassen in het verzorgingstehuis en laten ze mijn vader niet met rust terwijl er geen werk te krijgen is voor hem met zijn 60 jaar en hartproblemen die steeds met het UWV duidelijk weer naar voren komen. Slapenloze nachten krijgt hij van die slavendrijvers.
Mijn geestelijk gehandicapte neef is in het verleden van pedofilie beschuldigd omdat hij met kinderen wil spelen (geestelijk is hij 6 jaar en speelt met poppen, helemaal niet met sex bezig, het is gewoon een kind).
En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt en als dat dan toch moet dan maar liever in duitsland.
Verder heb ik het wel goed hier ja, maar de mensen om mij heen niet. In zo'n land hoef ik niet te leven, die de mensen waar ik van hou het leven zo zuur maakt. Ik ben namelijk niet van de ikke ikke ikke mentaliteit.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:04:53 #154
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_84649663
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Nederland juist te saai :P Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.

En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kleding :') maar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.
Met deze post ben ik het grotendeels eens.
Algemeen gezien lijkt alles in NL wat teveel op elkaar, de meeste architectuur in de steden is eentonig en de natuur is niet echt ruig en wild vergeleken met veel andere landen.

Naast de al eerder genoemde 'minpunten' van Nederland (gebrek aan plaats en rust, hoge belastingen en vervelende regeltjes) lijkt het me sowieso altijd interessant om ergens naar het buitenland te gaan als je de mogelijkheid hebt, al is het maar voor tijdelijk. In het buitenland leer je andere mensen kennen en verbreed je je horizon.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_85055280
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:29:16 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85059506
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:
Maar jullie wonen voorlopig dus nog steeds in Nederland als ik het goed begrijp?
Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....

....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:44:51 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85060106
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Emigratie duurt minstens een paar maanden om op te zetten in het gunstigste geval, en kan het makkelijk een jaar duren voordat je daadwerkelijk alles geregeld hebt....

Niet altijd. Zeker niet binnen de EU. Mijn emigratie duurde 5 dagen. Een week voordat ik daadwerkelijk vloog wist ik nog van niets. ;)

Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.

Geldt niet voor iedereen natuurlijk.
reset
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:29:47 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85061856
Ja binnen de EU kan het heel snel inderdaad.... Ik bedoel, als je in de omgeving Eindhoven woont, en in Eindhoven werkt..... en je koopt een huis in België, dan ben je officieel ook ge-emigreert ja. ;)

Toch denk ik dat het bij de meesten veel geschreeuw, weinig wol is.... zeker bij de "Als (noem politieke partij hier) gaat regeren, nou... DAN vertrek ik echt" topics.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85062053
Zodoende mijn vraag. De mensen die het hardst schreeuwen, vertrekken bijna nooit. Ook omdat het nu eenmaal een bepaalde frustratie toont die je eerder tegenkomt bij mensen die vaak niet in staat zijn om, uit eigen initiatief, hun eigen omstandigheden te veranderen. Meeste mensen die immigreren zien er weinig bijzonders in en doen het vrij simpel als het toevallig uitkomt qua werk, etc... Volgens mij mensen die in Nederland ook niet echt gefrustreerd waren, omdat ze in staat zijn om dingen aan te pakken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:37:37 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85062154
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:44 schreef Individual het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg mensen op de bonnefooi vertrokken die succes hebben.
check
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:56:25 #161
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85062930
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

check
Hoelang duurde het van plan tot vertrek?

Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
reset
pi_85063467
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:20:13 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85064053
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoelang duurde het van plan tot vertrek?

Bora Bora heeft het ook gedaan. ...waar is ze gebleven trouwens?
2 weken, ticket gekocht en als toerist het land binnen gekomen.
toen werkvergunning gaan aanvragen en daarna een werkvergunning.
Vergeet niet, dit was ruim 13 geleden en toen waren de regels wat immigratie betreft nog een stuk makkelijker.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:25:49 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_85064349
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb het niet op de bonnefooi gedaan, maar voor de UK heb je echt nul voorbereiding nodig.
QFT
reset
pi_85071701
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 22:35:31 #166
45833 crew  Fogel
pi_85072253
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:25 schreef Tiger_Woods het volgende:
Vier keer verhuisd en gewerkt in zes jaar tijd. In Azie en Europa.
Het is nergens zo goed geregeld als in NL...
Wat is er zo goed geregeld in Nederland/slecht geregeld in de andere landen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_85141007
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef tsjas het volgende:

[..]

En omdat ik hier niet mag wonen zonder een wurgcontract af te sluiten bij een bank van 300k hypotheek. Ik wordt de koopmarkt opgedrukt.
Dit dus.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:57:33 #168
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85149245
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Precies wat AlphaOmega zegt. Nederland is gewoon veel te druk. En "waar speelt dit probleem niet", um in bijna elk ander land? Nederland is 1 van de dichtst-bevolkte landen. Het is ZO klein en dan al bijna 17 miljoen mensen? Talloze eindeloze files, nooit een redelijke zitplaats in de trein (nauwelijks ruimte om te staan!). Het is letterlijk te druk. Ik hou ook van mensen, daar gaat het niet om maar ik hou er niet van om te betalen voor een treinkaartje en niet te kunnen zitten, en ook niet om urenlang in een file te staan.

Ik woon nu in Duitsland en het is heerlijk hier. Hier heb je tenminste natuur en kan je rustig wandelen en rustig de weg op zonder dat je altijd weer vast staat.

Verder: de Nederlandse attitude bevalt me niet. Nuchter? Dacht het niet. Tolerant? Hell no. En maar blijven volhouden dat NL zo een mooi land is...

En: ook ik wil TS niet aanvallen hoor, ik ben gewoon echt geen fan van Nederland & haar attitude.
Geek is the new Chique
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:00:46 #169
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85149328
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

....maar eens verder, ik denk dat de meeste "ik wil emigreren" topics op FOK! een slagingspercentage van om en nabij de 1% hebben..... ofwel, er zit er 1 tussen die er serieus mee bezig is, en de rest heeft er nog niets aan gedaan en gaat er niets aan doen. ;)
yay ik behoor tot de 1% :D
Geek is the new Chique
pi_85160271
Beter klimaat, hogere levensstandaard
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:26:41 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85160637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:00 schreef OMGitsNoelle het volgende:
yay ik behoor tot de 1% :D
^O^
-
pi_85218017
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.

Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.

Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:39:41 #173
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_85218048
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 05:30 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb Nederland verlaten vanwege de liefde, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkeren. Het is een fijn land, maar naar mijn idee ook een beetje saai en burgerlijk. Neem bijvoorbeeld onze kustlijn: 1 lange strook met her en der een dorpje. Je betaalt je blauw voor een klein flatje.

Aan de andere kant zit je wel lekker centraal in Europa, en is een weekendje weg zo geregeld.

Verkeersdrukte kom je overal wel tegen als je in een stad woont. Ik woon momenteel in Melbourne en de files hier zijn nog veel erger dan in Nederland.
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 06:12:17 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85218120
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje. ;)
-
pi_85218285
Ja wie gaat er nu ook in LA wonen. ;) :D
Woon in North Carolina en het enigste probleem dat je hier op de straat hebt zijn de wilden dieren. Zeker als je een aanrijding met bv. een hert hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')