abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:26:43 #1
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83434778
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:27:19 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_83434805
Omdat Job cohen hier de sharia wil invoeren
pi_83435087
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...

Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.

En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:34:22 #4
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_83435172
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:40:40 #5
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83435511
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:27 schreef ukga het volgende:
Omdat Job cohen hier de sharia wil invoeren
Oke, Cohen deugt idd niet
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:41:55 #6
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83435575
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...

Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.

En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:49:13 #7
97111 ukga
Siewosie baas
pi_83435917
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:40 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Oke, Cohen deugt idd niet
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:51:23 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83436014
Ik woon in Nederland maar zie mezelf in de toekomst dit land wel verlaten. Niet dat ik zoveel problemen met het land heb, wat dat betreft zal het op erg veel punten juist één van de betere landen zijn om in te wonen maar om hier mijn hele leven te blijven zie ik niet zitten. Daarvoor vind ik het veel te leuk om andere landen te ontdekken.

Ook het weer spreekt me niet aan, het is te warm en te koud, klimatologisch gezien houd ik meer van extremen. Wildernis kennen we hier niet en pessimisme zit vaak diep in onze genen geworteld. Daarbij doen we het voorkomen alsof de gemiddelde Nederlander zo ruimdenkend en open is, waarmee we onszelf schromelijk overschatten.

In de zomer Spanje en in de winter Zweden. Dat lijkt mij ideaal voor de toekomst maar voorlopig wil ik eerst maar eens hier mijn studie starten en afronden en alle uithoeken van de wereld leren kennen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_83436070
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:

Hmm, ik vind Nederland juist te saai Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.

En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kleding maar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door cikolata op 29-06-2010 12:01:03 ]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:58:59 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83436352
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Nederland juist te saai Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_83436498
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Ik woon nu in Groningen stad. Ik houd namelijk ook best van de drukte en van de mensen om me heen. Maar ik houd er ook heel erg van om af en toe om samen met mijn vrouw, en in de toekomst onze kinderen, de rust te zoeken van de natuur. Ergens rustig uren kunnen liggen boeklezen zonder dat je auto's hoort, zonder dat je andere mensen hoort en ziet, gewoon het geluid van alleen de natuur om je heen. En hier rond Groningen zijn nog wel wat plekjes te vinden, maar ze worden zo langzamerhand schaars...

Verder zijn mijn vrouw en ik bezig om te gaan emigreren naar Australië, waar je vanuit iedere grote stad in ongeveer een uur tijd die rust wel hebt.
pi_83436681
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
Precies En ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
pi_83437237
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:05 schreef cikolata het volgende:

[..]

Precies En ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd... Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:29:10 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83437446
Barcelona was echt een tegenvaller voor mij, erg onrustig en vies en architectonisch ook niet wat ik er van had verwacht, m.u.v. de meesterwerken van Gaudi, natuurlijk!

Ik houd sowieso meer van rustige stranden en wat dat betreft is de omgeving van Cadiz, met de mooiste stranden van Spanje echt perfect! Al haalt dat het niet bij de relaxte en ongedwongen sfeer die je in Tarifa en omgeving vind.. Qua steden is Sevilla voor mij de onbetwiste nummer één. Zo authentiek, zo sfeervol! Het enige wat die stad mist is het strand, zo ongelofelijk heet! Wat wel weer als voordeel heeft dat het er in de zomer niet wemelt van de toeristen. Ga dit najaar ook weer terug en dan slaap ik zowaar in een hotel i.p.v. parkjes rondom het Reales Alcazares en Plaza de Espana waarvan de laatste dé homo-ontmoetingsplek van Spanje bleek te zijn (chupa chup? )
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:32:06 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83437588
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:23 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd... Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos! het is dat de stad weergaloos is
pi_83438336
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:32 schreef Dven het volgende:

[..]

De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos! het is dat de stad weergaloos is
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
pi_83439912
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ook als je objectief kijkt zijn Zandvoort en Scheveningen waardeloze steden, al vind ik ze nog wel leuker dan veel andere nederlandse steden. Er is geen bijzondere architectuur te vinden behalve misschien het Kurhaus dat ooit bijna afgebroken werd. En het strand is sowieso veel mooier in tropische landen met wit zand en een lichtblauwe zee.

Tuurlijk is het leuk voor een dagje strand of voor toeristen die alleen maar willen zonnen maar als je het vergelijkt met de sfeer en cultuur in de meeste andere badsteden vallen ze echt in het niet. Het is ook niet alsof er vanuit de hele wereld mensen speciaal naar Nederland komen voor het strand, het zijn vooral Duitsers. Dat maakt ook wel duidelijk dat het niet bijzonder is.

[ Bericht 0% gewijzigd door cikolata op 29-06-2010 13:34:43 ]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:59:23 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83446928
Mijn vrouw is Amerikaanse, en de reden waarom ik nu in de VS zit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:27:35 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83456449
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat mijn mening niet als persoonlijke waarheid maar als verstandsvertroebeling genomen wordt en dat enkel en alleen omdat ik niet laaiend enthousiast ben over de Nederlandse badplaatsen.

Denk je werkelijk dat ook maar één iemand die

In de achtertuin heeft liggen zal zeggen dat hij liever langs het strand van dorp Zandvoort loopt? Het groene gras werkt helaas blijkbaar maar één kant op

Maar goed zoals jij het wilt: Ik heb met eigen ogen de achtertuin onder de loep genomen en daarna maar direct die van de buurman bekeken. Helaas moet ik concluderen dat zijn tuintje er simpelweg gewoon een stuk beter bij ligt dan die van mij. Gelukkig ben ik niet zo star en koppig om dit tegen te spreken, in tegendeel. Ik ben tevreden met mijn tuintje, toch maak ik graag eens een wandeling door die van de buurman en complimenteer hem dan ook met de schoonheid van zijn tuintje.
pi_83463471
Ik vind Nederland een prima land en ik heb er tot heden met veel plezier gewoond (voornamelijk in de grote steden). Nederland is mijn roots en die zal ik nooit verloochenen.

Wat ik wel jammer vind is dat Nederlanders helemaal niet zo open-minded en losjes zijn als ze denken. Dat geldt overigens voor wel meer Europese volkeren. Amerikanen noemen dat mooi "uptight".

Waarom ga ik weg? Om nieuwe mensen te ontmoeten, mijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen te testen en gewoon omdat ik van afwisseling en avontuur houd. De "negatieve" redenen zijn de absurd hoge huizenprijzen (die alleen nog maar zullen dalen en dus geen investering rechtvaardigen), de blijvende Linkse politiek en het klimaat.

Kortom, Nederland prima land, maar nu ff niet
pi_83463580
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen (en ja, ik heb er zat geprobeerd).
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:11:13 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83469355
27 jaar op het moment dat ik vertrok, baan die me niet beviel, elk weekend de zelfde mensen in de kroeg, kortom ik voelde een beetje een sleur en ik had geen verplichtingen zoals huis, relatie etc dus ik ben op de bonnefooi in het vliegtuig gestapt en na 13 jaar nog geen spijt...en eerlijk gezegd ik denk dat ik me hier beter ontwikkeld heb dan ik ooit had gekend in Nederland.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:37:46 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83482922
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen (en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Haha, deze mag zeker in het reden-voor-vertrek-lijstje!
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:06:01 #24
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83499301
Wouw... bedankt voor de reacties.

Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saai mijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).

Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
pi_83499458
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef boekenworm het volgende:
Wouw... bedankt voor de reacties.

Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saai mijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).

Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
Het is echt niet per se saaiheid hoor.

Sommige mensen komen in het buitenland en denken: "Hier wil ik blijven!" Maar jij hebt dat gevoel blijkbaar niet, jij geeft aan dat je toch altijd weer terugverlangt naar Nederland. Prima, daar is niks mis mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 18:11:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')