Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...
Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.
En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlandersquote:
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...
Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.
En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiOp zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
Ik woon nu in Groningen stad. Ik houd namelijk ook best van de drukte en van de mensen om me heen. Maar ik houd er ook heel erg van om af en toe om samen met mijn vrouw, en in de toekomst onze kinderen, de rust te zoeken van de natuur. Ergens rustig uren kunnen liggen boeklezen zonder dat je auto's hoort, zonder dat je andere mensen hoort en ziet, gewoon het geluid van alleen de natuur om je heen. En hier rond Groningen zijn nog wel wat plekjes te vinden, maar ze worden zo langzamerhand schaars...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Preciesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:05 schreef cikolata het volgende:
[..]
PreciesEn ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:23 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd...Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:32 schreef Dven het volgende:
[..]
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos!het is dat de stad weergaloos is
Ook als je objectief kijkt zijn Zandvoort en Scheveningen waardeloze steden, al vind ik ze nog wel leuker dan veel andere nederlandse steden. Er is geen bijzondere architectuur te vinden behalve misschien het Kurhaus dat ooit bijna afgebroken werd. En het strand is sowieso veel mooier in tropische landen met wit zand en een lichtblauwe zee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
Fijn om te weten dat mijn mening niet als persoonlijke waarheid maar als verstandsvertroebeling genomen wordt en dat enkel en alleen omdat ik niet laaiend enthousiast ben over de Nederlandse badplaatsen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
Haha, deze mag zeker in het reden-voor-vertrek-lijstje!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen(en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Het is echt niet per se saaiheid hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef boekenworm het volgende:
Wouw... bedankt voor de reacties.
Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saaimijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).
Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |