In Sydney wel de verkeersdrukte, niet de rijstroken, wel de belachelijke huurprijzen. Vandaar dat ik dat eigenlijk ook verwacht in Melbourne.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 06:12 schreef maartena het volgende:
In Los Angeles heb je EN verkeersdrukte van 7 rijstroken breed, EN betaal je je blauw aan een klein flatje.
Valt wel mee eigenlijk. We zitten nu te kijken naar vrijstaande huizen/townhouses met tuin en garage. Voor hetzelfde budget als waarmee ik in Nederland een rijtjeshuis had. Niet voor niks dat veel Australiers Melbourne leefbaarder vinden dan Sydneyquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 05:39 schreef SlamD het volgende:
En... daar betaal je je niet blauw aan een klein flatje?
Wat je zelf al noemde. Dat vind ik mis met Nederland. De mensen zijn niet echt ruimdenken en/of tolerant, de omgeving/natuur is behoorlijk saai en tsja, wat dat betreft ben ik het met Pim/Geert eens: Nederland is VOL! Veel te vol. Ik irriteer me nog mateloos wanneer ik naar NL ga voor school of naar familie. Geen ruimte!! Dan is het altijd zo een verademing om weer terug in Duitsland te zijn waar je volop ruimte hebt!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Mee eensquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Ook mee eens, hoewel ik niet zo'n ontdekkingsreiziger was. Ik voel me gewoon fijner in een stad als Londen, waar je heerlijk op gaat in de massa en altijd veel te doen is. Lekker reizen voor je werk, druk bezig zijn en goed leven. Ondertussen niet beoordeeld hoeven te worden door de Nederlandse standaard van "doe maar normaal" en lekker vrij zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
Eigenlijk weinig mis met Nederland, we hebben ondanks weinig bewegingsruimte wel veel vrijheid en zaakjes zijn goed geregeld. Voor mij is er gewoon te veel moois te zien en te ontdekken op deze wereld om altijd maar in NL te blijven. Zoals andere al zeiden, onze natuur is ook nog eens behoorlijk saai..
Inderdaad.... alles heeft voordelen en nadelen. Persoonlijk denk ik dat als je weg gaat omdat je van alles te kankeren hebt op Nederland, dat je na een jaar of 3 wonen in je nieuwe thuisland ook genoeg te kankeren hebt op DAT land. Je kunt zelf voorkeuren hebben voor het type klimaat, economie, politieke situatie, etc..... maar zelfs een 3e-wereldland als Kenia kan voor iemand een beter land zijn dan Nederland. Het is puur persoonlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:26 schreef kenowa het volgende:
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:34 schreef _Michiel_ het volgende:
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
Ik weet zeker dat ik mij een stuk nederiger op zou stellen dan het gros van de buitenlanders (sorry voor de generalisering) hier in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
LOL, als je naar het buitenland gaat ben jij de "buitenlander"
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!quote:Op woensdag 10 november 2010 02:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar ja, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, ik ben ook niet weg gegaan omdat ik Nederland zo'n kutland vond, maar omdat mijn vrouw toevallig ergens anders vandaan kwam waar het OOK goed toeven kan zijn.
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef kenowa het volgende:
[..]
Same here, we zijn nu nog samen op reis maar we moeten nog maar even zien waar we ons gaan settelen!
Vooropgesteld, ik ben niet geemigreerd. 3 jaar geleden een half jaar in Vietnam gewerkt, en zit nu voor een half jaar in China... Het beviel en bevalt dusdanig goed, dat ik het 'bepaald niet uitsluit' dat ik de volgende keer voor langere (lees: mogelijk onbepaalde tijd) vertrek. Maar dat hangt ook een beetje van mijn werk af...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
We zitten nu in Buenos Aires en in januari vlieg ik voor 7 maanden naar Kazachstan. Daarna nog een half jaartje in NL verblijven en dan kijken waar we gaan wonen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar.quote:Op vrijdag 12 november 2010 06:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen? Als 'European' is het redelijk makkelijk vestigen daar, daar buiten wordt wat lastiger.
Ik denk eerlijkheidshalve dat er geen enkel land bestaat wat niet op evenveel punten slechter is in zijn algemeen. Wel denk ik dat iedere individu andere prioriteiten heeft waardoor een land voor die individu beter uit de bus komt.quote:Op zondag 14 november 2010 15:05 schreef Igen het volgende:
Heb je dan ook al een idee welk land op die punten beter is, zonder op evenveel andere punten slechter dan Nederland te zijn?
Ik zou zeggen, begin er eentje?quote:Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
is er ook een topic waarom mensen zoals ik graag in NL willen blijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |