Hier geef je het zelf al een beetje aan. Het is maar wat je er zelf onder verstaat. De één gaat voor mooie natuur, heerlijk klimaat, rust, weetikveelwat.quote:de kwaliteit van leven
Maar uiteindelijk hopelijk ruim voor mijn 65 67e emigreren naar een warmer oord. Beetje de pensionado uithangen, lekker zeilen, duiken en af en toe een biertje drinkenquote:Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef LXIV het volgende:
Nederland
+ familie, vrienden
+ werkgelegenheid
+ voorzieningen
- klimaat
- stress, werkdruk,tijdsgebrek
- sfeer
niet echt...quote:Op maandag 8 februari 2010 13:03 schreef donthate het volgende:
omdat het veel beter geregeld is als in mijn eigen land
Waarom probeer je niet voor een Nederlands reisblad een reportage te maken over voormalige Nederlanse kolonieen? Noord Brazilie, Indonesie, Suriname, Sri Lanka, Antillen, Taiwan voldoen allemaal aan die voorwaarden, en je zou bv kunnen kijken of er nog mensen Nederlands speken of dat er nog Nederlandse woorden in de lokale taal zijn. Succes!quote:Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef Koewam het volgende:
Vandaag weer terug van vakantie. Superzon, super mensen, mooie stad. Voorzieningen zijn goedkoop, eten is goedkoop, de taal is mooi.
Ik ben weer terug, thuis in Amsterdam. Ik vraag me dan serieus af wat mij dan in Nederland houdt. Ja, familie en vrienden is eigenlijk het enige. Natuurlijk zie je in een korte vakantie minder snel de negatieve kanten van een land, zoals gebrek aan sociale voorzieningen, werkgelegenheid en wat nog meer. Maar is dat iets om je tegen te laten houden?
Nederlandse belasting betaal ik braaf. Mijn zorgverzekering heb ik absoluut geen problemen mee. Zwakkeren in de samenleving steunen vind ik geen probleem. Ik ben opgegroeid in Nederland en hou van het land, ik ben trots op de taal en de cultuur. Maar is elders de kwaliteit van leven niet stukken groter?
Ik heb geen hypotheek. Geen vaste baan. Ik ben nog jong. Vrienden maak je (op den duur) overal wel. Het enige is dat ik m'n familie erg ga missen. En heb ik nog wat aan mijn studie, journalistiek? Dat is vooral op Nederland(se taal) gericht.
Vraag jij jezelf nog weleens af wat je hier houdt?
Hehe, nee, ik ook niet meerquote:
dat geldt (uiteraard) voor alle vaste gasten in dit subforum ....quote:Op maandag 8 februari 2010 21:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, nee, ik ook niet meer![]()
Het klimaat is hier helaas wel bagger...
Hoe er ook rekening mee dat als je nog inkomsten moet genereren tijdens je verblijf, dat die dan evenredig laag zijn aan de kosten van onderhoud. Het eten met een Nederlands inkomen goedkoop lijkt te zijn blijkt dan opeens een normale prijs te hebben in verhouding tot je inkomen...quote:Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef Koewam het volgende:
Vandaag weer terug van vakantie. Superzon, super mensen, mooie stad. Voorzieningen zijn goedkoop, eten is goedkoop, de taal is mooi.
...
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?quote:Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef LXIV het volgende:
Nederland
(...)
- stress, werkdruk,tijdsgebrek
(...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |