abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77764598
Vandaag weer terug van vakantie. Superzon, super mensen, mooie stad. Voorzieningen zijn goedkoop, eten is goedkoop, de taal is mooi.

Ik ben weer terug, thuis in Amsterdam. Ik vraag me dan serieus af wat mij dan in Nederland houdt. Ja, familie en vrienden is eigenlijk het enige. Natuurlijk zie je in een korte vakantie minder snel de negatieve kanten van een land, zoals gebrek aan sociale voorzieningen, werkgelegenheid en wat nog meer. Maar is dat iets om je tegen te laten houden?

Nederlandse belasting betaal ik braaf. Mijn zorgverzekering heb ik absoluut geen problemen mee. Zwakkeren in de samenleving steunen vind ik geen probleem. Ik ben opgegroeid in Nederland en hou van het land, ik ben trots op de taal en de cultuur. Maar is elders de kwaliteit van leven niet stukken groter?

Ik heb geen hypotheek. Geen vaste baan. Ik ben nog jong. Vrienden maak je (op den duur) overal wel. Het enige is dat ik m'n familie erg ga missen. En heb ik nog wat aan mijn studie, journalistiek? Dat is vooral op Nederland(se taal) gericht.
Vraag jij jezelf nog weleens af wat je hier houdt?
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 12:31:36 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77764629
wordt correspondent best of both worlds
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_77764877
quote:
de kwaliteit van leven
Hier geef je het zelf al een beetje aan. Het is maar wat je er zelf onder verstaat. De één gaat voor mooie natuur, heerlijk klimaat, rust, weetikveelwat.

Ikzelf acht kwaliteit van leven in Nederland o.a.: bekendheid met de cultuur, prima sociale voorzieningen (ziekenhuis, politie, uitkering/ bijstand, etc), standaard voorzieningen (dichtbijheid van steden, uitstekend bekabeld netwerk in NL, etc.), prima loonstructuur, etc.

Rust & klimaat acht ik van minder belang. Het is maar waar je zelf vanuitgaat....
pi_77764956
Amsterdam
  maandag 8 februari 2010 @ 12:53:38 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_77765190
Ja. Ik vraag me zo nu en dan wel af wat ik in nederland doe.

En het meeste komt van gemakzucht. Ik vind het hier ook wel prima.

Mijn vakgebeid is science dus waarschijnlijk zal ik op een moment vast wel een keer het buitenland wonen en werken(zou goed zijn voor de carriere). Mijn voorkeuren zijn dan Canada, New Zeeland en Australie. Niet een te grote culture shock.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 8 februari 2010 @ 12:57:40 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77765284
Nederland
+ familie, vrienden
+ werkgelegenheid
+ voorzieningen
- klimaat
- stress, werkdruk,tijdsgebrek
- sfeer
The End Times are wild
  maandag 8 februari 2010 @ 12:58:50 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_77765318
Familie houdt me hier. Ouders, schoonouders, broers, zussen, etc, en die zou ik toch missen en vice versa als ik zou emigreren.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 8 februari 2010 @ 13:01:14 #8
245691 missU
Same shit, different day?
pi_77765398
Zo'n mooi en zonnig land is heel erg leuk en aardig, maar je zal op een gegeven moment toch moeten gaan werken. Meestal is het salaris een stuk minder. Tenzij je mazzel hebt natuurlijk. Doordat je moet werken kan je niet echt van het land genieten en kan je net zo goed lekker in nederland blijven.

Vakantie geeft vaak een verkeerd beeld van de realiteit.
WcPot is my bottom bitch!
  maandag 8 februari 2010 @ 13:03:58 #9
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77765479
omdat het veel beter geregeld is als in mijn eigen land
pi_77765544
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef LXIV het volgende:
Nederland
+ familie, vrienden
+ werkgelegenheid
+ voorzieningen
- klimaat
- sfeer
Maar uiteindelijk hopelijk ruim voor mijn 65 67e emigreren naar een warmer oord. Beetje de pensionado uithangen, lekker zeilen, duiken en af en toe een biertje drinken
  maandag 8 februari 2010 @ 13:07:08 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77765566
Ik vind Nederland gewoon geweldig, alleen het weer doet mij dromen over het leven in een ander landje.
Al dat gezeik op dit land, vind alles prima geregeld, merk hier zelf weinig van die rassenhaat die aan de gang is/schijnt te zijn en ook de voorzieningen zijn prima hier.
Voor zo'n klein landje is er zat te doen en te vinden, de steden vind ik tof en divers en de mensen zelf vind qua karakter ook wel fijn.
Ieder land heeft wel iets moois en magisch, maar dat hou ik lekker bij de vakanties en uiteindelijk valt het toch tegen als je je daar daadwerkelijk vestigd.
pi_77766283
Altijd dat gezeur over het 'slechte' weer in Nederland. En als ik terug ben van vakantie ben ik altijd blij als ik weer in Nederland ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2010 13:33:18 ]
pi_77766664
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:03 schreef donthate het volgende:
omdat het veel beter geregeld is als in mijn eigen land
niet echt...
pi_77766692
Sorry voor mijn nogal botte post net. Wat ik mooi vind aan Nederland:

-goede sociale voorzieningen
-er wordt veel rekeningen gehouden met fietsers (in andere landen hebben ze vaak niet eens fietspaden)
-het platteland met de mooie dorpjes

Wat ik niet mooi vind aan Nederland is de gestresste sfeer vooral in de Randstad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2010 13:45:32 ]
pi_77767785
Nederland:
+ Familie, vrienden
+ Studie
+ Baan
+ Mensen
+ Relatie
- Weer
- Stress in de randstad indd
- druk op elkaar, woning kost veel geld.
- weinig werk te vinden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_77768040
Familie, vrienden, baan, sociale zekerheden...

Vakantie naar een warm land is heerlijk. Maar ben toch altijd weer blij als ik na een tijd weer naar huis mag!
  maandag 8 februari 2010 @ 14:22:53 #17
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77768066
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:43 schreef jslavenburg het volgende:

[..]

niet echt...
dus je vind het op antillen beter geregeld
pi_77768098
Met stip op één -> Familie.
pi_77768271
Niks
Ik woon niet meer in Nederland
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  maandag 8 februari 2010 @ 21:39:07 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_77786835
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef Koewam het volgende:
Vandaag weer terug van vakantie. Superzon, super mensen, mooie stad. Voorzieningen zijn goedkoop, eten is goedkoop, de taal is mooi.

Ik ben weer terug, thuis in Amsterdam. Ik vraag me dan serieus af wat mij dan in Nederland houdt. Ja, familie en vrienden is eigenlijk het enige. Natuurlijk zie je in een korte vakantie minder snel de negatieve kanten van een land, zoals gebrek aan sociale voorzieningen, werkgelegenheid en wat nog meer. Maar is dat iets om je tegen te laten houden?

Nederlandse belasting betaal ik braaf. Mijn zorgverzekering heb ik absoluut geen problemen mee. Zwakkeren in de samenleving steunen vind ik geen probleem. Ik ben opgegroeid in Nederland en hou van het land, ik ben trots op de taal en de cultuur. Maar is elders de kwaliteit van leven niet stukken groter?

Ik heb geen hypotheek. Geen vaste baan. Ik ben nog jong. Vrienden maak je (op den duur) overal wel. Het enige is dat ik m'n familie erg ga missen. En heb ik nog wat aan mijn studie, journalistiek? Dat is vooral op Nederland(se taal) gericht.
Vraag jij jezelf nog weleens af wat je hier houdt?
Waarom probeer je niet voor een Nederlands reisblad een reportage te maken over voormalige Nederlanse kolonieen? Noord Brazilie, Indonesie, Suriname, Sri Lanka, Antillen, Taiwan voldoen allemaal aan die voorwaarden, en je zou bv kunnen kijken of er nog mensen Nederlands speken of dat er nog Nederlandse woorden in de lokale taal zijn. Succes!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:39:53 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_77786878
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:29 schreef laforest het volgende:
Niks
Ik woon niet meer in Nederland
Hehe, nee, ik ook niet meer
Het klimaat is hier helaas wel bagger...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:54:47 #22
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_77787606
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hehe, nee, ik ook niet meer
Het klimaat is hier helaas wel bagger...
dat geldt (uiteraard) voor alle vaste gasten in dit subforum ....

en wat betreft het klimaat hier:
zonnig Brasil
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 21:59:46 #23
45833 crew  Fogel
pi_77787832
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef Koewam het volgende:
...
Hoe er ook rekening mee dat als je nog inkomsten moet genereren tijdens je verblijf, dat die dan evenredig laag zijn aan de kosten van onderhoud. Het eten met een Nederlands inkomen goedkoop lijkt te zijn blijkt dan opeens een normale prijs te hebben in verhouding tot je inkomen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 8 februari 2010 @ 22:31:08 #24
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_77789345
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef LXIV het volgende:
Nederland
(...)
(...)
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?
Werkdruk in NL zou juist een plus op je lijst moeten zijn !
zonnig Brasil
pi_77797618
Nederland
+ Familie en vrienden.
+ De flexibiliteit in reizen.
+ De rust op de Veluwe in het weekend.
+ De openheid van mensen, je komt makkeljiker in contact met anderen.

- De rust op de Veluwe.
- de stad waar ik nu woon
- de zeikerige sfeer die nu in Nederland hangt. (terecht of niet, het irriteert me enorm)
- de ver'disney'sering in Nederland (alle winkels in de stad zijn franchises tegenwoordig. Met uitgaan heb je ook lang niet meer zoveel verschil in uitgaansgelegenheden als vroeger. Vooral eigenzinnige winkeltjes en horecagelegenheden zijn aan het doodgaan)
- Arbeidsethos, mensen trekken hier veel te zwaar aan hun werk. Er is niets mis met werken, ik vind het zelfs leuk maar je krijgt hier snel het gevoel opgejaagd dat werk het enige doel van het leven is en dat je vooral niet moet proberen je mond open te trekken als beginner. Daarbij werken we misschien het minst qua uren op wereld schaal maar het maakt het er niet leuker op.

[ Bericht 7% gewijzigd door Prenzlauer op 09-02-2010 09:34:54 ]
Doe eens lief!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')