Hier geef je het zelf al een beetje aan. Het is maar wat je er zelf onder verstaat. De één gaat voor mooie natuur, heerlijk klimaat, rust, weetikveelwat.quote:de kwaliteit van leven
Maar uiteindelijk hopelijk ruim voor mijn 65 67e emigreren naar een warmer oord. Beetje de pensionado uithangen, lekker zeilen, duiken en af en toe een biertje drinkenquote:Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef LXIV het volgende:
Nederland
+ familie, vrienden
+ werkgelegenheid
+ voorzieningen
- klimaat
- stress, werkdruk,tijdsgebrek
- sfeer
niet echt...quote:Op maandag 8 februari 2010 13:03 schreef donthate het volgende:
omdat het veel beter geregeld is als in mijn eigen land
Waarom probeer je niet voor een Nederlands reisblad een reportage te maken over voormalige Nederlanse kolonieen? Noord Brazilie, Indonesie, Suriname, Sri Lanka, Antillen, Taiwan voldoen allemaal aan die voorwaarden, en je zou bv kunnen kijken of er nog mensen Nederlands speken of dat er nog Nederlandse woorden in de lokale taal zijn. Succes!quote:Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef Koewam het volgende:
Vandaag weer terug van vakantie. Superzon, super mensen, mooie stad. Voorzieningen zijn goedkoop, eten is goedkoop, de taal is mooi.
Ik ben weer terug, thuis in Amsterdam. Ik vraag me dan serieus af wat mij dan in Nederland houdt. Ja, familie en vrienden is eigenlijk het enige. Natuurlijk zie je in een korte vakantie minder snel de negatieve kanten van een land, zoals gebrek aan sociale voorzieningen, werkgelegenheid en wat nog meer. Maar is dat iets om je tegen te laten houden?
Nederlandse belasting betaal ik braaf. Mijn zorgverzekering heb ik absoluut geen problemen mee. Zwakkeren in de samenleving steunen vind ik geen probleem. Ik ben opgegroeid in Nederland en hou van het land, ik ben trots op de taal en de cultuur. Maar is elders de kwaliteit van leven niet stukken groter?
Ik heb geen hypotheek. Geen vaste baan. Ik ben nog jong. Vrienden maak je (op den duur) overal wel. Het enige is dat ik m'n familie erg ga missen. En heb ik nog wat aan mijn studie, journalistiek? Dat is vooral op Nederland(se taal) gericht.
Vraag jij jezelf nog weleens af wat je hier houdt?
Hehe, nee, ik ook niet meerquote:
dat geldt (uiteraard) voor alle vaste gasten in dit subforum ....quote:Op maandag 8 februari 2010 21:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, nee, ik ook niet meer![]()
Het klimaat is hier helaas wel bagger...
Hoe er ook rekening mee dat als je nog inkomsten moet genereren tijdens je verblijf, dat die dan evenredig laag zijn aan de kosten van onderhoud. Het eten met een Nederlands inkomen goedkoop lijkt te zijn blijkt dan opeens een normale prijs te hebben in verhouding tot je inkomen...quote:Op maandag 8 februari 2010 12:30 schreef Koewam het volgende:
Vandaag weer terug van vakantie. Superzon, super mensen, mooie stad. Voorzieningen zijn goedkoop, eten is goedkoop, de taal is mooi.
...
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?quote:Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef LXIV het volgende:
Nederland
(...)
- stress, werkdruk,tijdsgebrek
(...)
de vraag was wat je in NEDERLAND houdt.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:23 schreef Anne het volgende:
Met stip op één -> Familie.
Maar als je een kilometer of 10-20 de grens over bent, dan speelt dat natuurlijk niet echt. Als ze naar Braband was verhuisd ipv de andere kant op had het op hetzelfde neergekomen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:33 schreef z80 het volgende:
[..]
de vraag was wat je in NEDERLAND houdt.
deze geld voor jou niet meer.
je bent net als ik, een economisch vluchteling geworden.
Dat snap ik ook niet helemaal. Dat zal inderdaad voor een aantal landen best gelden, maar als je een beetje carrière wil maken dan is de werkdruk overal wel redelijk hoog.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?
Werkdruk in NL zou juist een plus op je lijst moeten zijn !
Dan hoop ik voor je dat je in een goedkoop land terecht komt, in Noorwegen heb je vrij weinig aan een Nederlands salarisquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:54 schreef Northside het volgende:
Voor mijn volgende baan overweeg ik serieus om op een ambassade ofzo te gaan werken. Met een Nederlands salaris in het buitenland wonen, wat wil een mens nog meer?
Zelfde in Denemarken, en waarschijnlijk ook Zweden / Finland.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:
Dan hoop ik voor je dat je in een goedkoop land terecht komt, in Noorwegen heb je vrij weinig aan een Nederlands salaris
Het weer is maar één redenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:32 schreef Northside het volgende:
Ik dacht meer aan een land rond de evenaar. Als ik regen en sneeuw en grijze luchten wil kan ik ook in Nederland blijven.
Er zitten ook gewoon "normale" mensen daar... beveiliging, administratie, ict... Maar idd, je komt er niet zomaar tussen. Maar ik blijf rondkijken!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:35 schreef Sejt het volgende:
Het weer is maar één reden
Ik heb geen idee wat voor kwalificaties een ambassadeur (of medewerker) moet hebben, maar het lijkt me niet een baan die je 1-2-3 hebt. Politieke achtergrond en kennis van cultuur e.d. lijkt me toch wel handig.
Bij een Ambassade of Consulaat kom je niet zomaar terecht echter. Veel van de functies worden lokaal ingehuurd (zoals administratief medewerkers die kennis hebben van lokale zaken), en de hogere functies worden meestal uitgezonden vanaf het ministerie van Buitenlandse Zaken, ofwel mensen die daar al werken en dan een tijdje naar een ambassade gestuurd worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:54 schreef Northside het volgende:
Voor mijn volgende baan overweeg ik serieus om op een ambassade ofzo te gaan werken. Met een Nederlands salaris in het buitenland wonen, wat wil een mens nog meer?
Phase 1 complete.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:50 schreef maartena het volgende:
Bij een Ambassade of Consulaat kom je niet zomaar terecht echter. Veel van de functies worden lokaal ingehuurd (zoals administratief medewerkers die kennis hebben van lokale zaken), en de hogere functies worden meestal uitgezonden vanaf het ministerie van Buitenlandse Zaken, ofwel mensen die daar al werken en dan een tijdje naar een ambassade gestuurd worden.
IT personeel etc, hebben ze zelden, tenzij het om een grote ambassade gaat.... meestal gebeurd de support namelijk gewoon op afstand vanuit Nederland. Ook veel andere officiële zaken worden gewoon in Den Haag geregeld. Een paspoort aanvraag bijvoorbeeld wordt doorgestuurd naar Nederland, en iemand in Den Haag handelt het af.
Je zou dus eigenlijk eerst in Nederland voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag moeten werken op de afdeling voor de ambassades/attachés in het buitenland.
Kortom: Je wordt eerst ambtenaar, en dan uitgezonden ambtenaar.
Beveiliging wordt doorgaans lokaal ingehuurd, als het om veilige/westerse/bevriende landen gaat. Een Nederlandse ambassade is doorgaans geen politiek doel zoals de Amerikaanse die vaak een eigen peloton mariniers meenemen. Moet de ambassade wel zwaarder beveiligd worden, dan gebeurd dat door de marechaussee, dus dan zou je eerst daar terecht moeten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef Northside het volgende:
Er zitten ook gewoon "normale" mensen daar... beveiliging, administratie, ict... Maar idd, je komt er niet zomaar tussen. Maar ik blijf rondkijken!
quote:
De enige reden dat ik nog in Nederland woon. Maar nu er nog een metrolijn door dit dorpje moet komen voor miljarden euro's zal het niet lang meer duren...quote:
Waar vriest het regelmatig in AU?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:42 schreef Kontiki het volgende:
Ik woon zelf niet meer in Nederland, maar ik zou iedereen die overweegt te vertrekken willen aanraden om je goed voor te bereiden. Het is niet zo dat je al je zorgen en irritaties achterlaat wanneer je naar een nieuw land vertrekt.
Ik vertrek over een paar maanden weer naar een ander land, Australië. Veel mensen hebben een cliché beeld over dit land: altijd zon, goedkope huizen en vriendelijke mensen. Maar omdat ik me goed heb geïnformeerd en al vaak in het land ben geweest, weet ik dat ik daar straks in de winter het ijs van mijn auto sta te schrapen, de huizenprijzen binnen 3 maanden 70,000 AUS dollar zijn gestegen en Australiërs net als Nederlanders niet altijd dol op allochtonen zijn. Eigenlijk net als hier dus.
Inderdaad.quote:
In Italie wonen inderdaad nauwelijks buitenlandersquote:Op maandag 29 maart 2010 02:02 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Inderdaad.Lekker een beetje smoken als je zin hebt!
Maar natuurlijk ook de opleidingsmogelijkheden en een goed inkomen.Ik vind ook de multiculturele ish goed, want er lopen inderdaad in Nederland echt mooie vrouwen rond van allerlei culturen
Lijkt me saai als je in Italië ergens gaat wonen en er lopen alleen maar Italiaanse vrouwen rond.
Was puur een voorbeeld.quote:Op maandag 29 maart 2010 02:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Italie wonen inderdaad nauwelijks buitenlanders
Dus jij denkt dat in de rest van alle landen die jij niet noemt in (met uitzondering van de echt grote (hoofd)steden) er overal diverse etnische groeperingen wonen?quote:Op maandag 29 maart 2010 02:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Finland, Japan en Zuid Korea zijn ongeveer de enige 'pure' Westerse landen
In dorpen niet misschien in grotere plaatsen welquote:Op maandag 29 maart 2010 02:27 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat in de rest van alle landen die jij niet noemt in (met uitzondering van de echt grote (hoofd)steden) er overal diverse etnische groeperingen wonen?
Chill.quote:Op maandag 29 maart 2010 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In dorpen niet misschien in grotere plaatsen wel
Chili is een smeltkroesquote:
Het zal nergens 'regelmatig' vriezen in Australie, maar in Melbourne en Tasmanie daalt de temperatuur in de winter 's nachts nog wel eens onder het vriespunt. Overdag is het gelukkig voor ons NL-ers goed uit te houden, zo rond een graad of 13-15 op zijn koudst.quote:Op maandag 29 maart 2010 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar vriest het regelmatig in AU?
Voor koud weer (en skiën) moet je op het zuid-eiland van Nieuw Zeeland zijn.... daar kan het wel vriezen in de zuidelijk-halfrond-winter.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:46 schreef Kontiki het volgende:
Het zal nergens 'regelmatig' vriezen in Australie, maar in Melbourne en Tasmanie daalt de temperatuur in de winter 's nachts nog wel eens onder het vriespunt. Overdag is het gelukkig voor ons NL-ers goed uit te houden, zo rond een graad of 13-15 op zijn koudst.
Ik zou Japan en Zuid Korea niet als westers willen beschouwen.....quote:Op maandag 29 maart 2010 02:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Nederland heb je in december, januari en febuari regelmatig en in november en maart zo nu dan dagen dat heel de dag niet boven de 0 komt.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:46 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het zal nergens 'regelmatig' vriezen in Australie, maar in Melbourne en Tasmanie daalt de temperatuur in de winter 's nachts nog wel eens onder het vriespunt. Overdag is het gelukkig voor ons NL-ers goed uit te houden, zo rond een graad of 13-15 op zijn koudst.
Mischien gaat de vergelijking wel op als je bedenkt dat verwarming waarschijnlijk niet standaard is in een Australisch huis.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Nederland heb je in december, januari en febuari regelmatig en in november en maart zo nu dan dagen dat heel de dag niet boven de 0 komt.
Denk dat je vergelijking niet helemaal opgaat
Alleen Zuid Korea mischien.... Maarja puur bestaat dus niet...en gelukkig maarquote:Op maandag 29 maart 2010 02:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel landen die behoorlijk 'puur' zijn zoals die landen die ik opnoemdequote:Op woensdag 31 maart 2010 01:37 schreef breaky het volgende:
[..]
Alleen Zuid Korea mischien.... Maarja puur bestaat dus niet...en gelukkig maar
Puur qua lokale bevolkingquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:58 schreef MoneyTalks het volgende:
Waarom is Zuid Korea zo puur westers volgens jullie
quote:Op maandag 5 april 2010 12:48 schreef Cristal het volgende:
Veel mensen posten hier, dat ze in NL zouden blijven alleen vanwege familie of vrienden, maar als die naar eind Limburg verhuizen & jij zit in Groningen, zul je elkaar net zo vaak zien, dan als je ergens in China woont denk ik hoor.
Dan nog kan het best fijn zijn om je ouders af en toe te zien hoorquote:Op maandag 5 april 2010 13:50 schreef Lunar het volgende:
Het ligt er ook maar net aan hoe snel je vrienden kunt maken en hoe zelfstandig je bent.
Wat gaat Mr. Moblo doen als jij je master doet in de UK?quote:Op maandag 5 april 2010 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
DML! Wat ga jij dan aan werk/studie daar doen?
Dat is inderdaad iets wat overal te doen is. Bedrijfseconomie van mijn meneer is ook internationaal prima te doen. Mijn eigen vakgebied is teveel aan lokale regelgeving onderhevig om zomaar in het buitenland in te kunnen stappen.quote:Op maandag 5 april 2010 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo gaat daar werk zoekenHij is informaticus en vertrouwt er op met zijn programmeer en ook (Engelstalige) bedrijfskundige skills wel aan het werk te kunnen daar
Dat is zeker zo, ja.quote:Op maandag 5 april 2010 14:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan nog kan het best fijn zijn om je ouders af en toe te zien hoor[..]
wel fijn dat de salarissen daar wat hoger liggen zodat je wat meer opties hebt, zoals en werken en studeren... dat zal in de UK wat minder makkelijk gaan...quote:Op maandag 5 april 2010 14:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets wat overal te doen is. Bedrijfseconomie van mijn meneer is ook internationaal prima te doen. Mijn eigen vakgebied is teveel aan lokale regelgeving onderhevig om zomaar in het buitenland in te kunnen stappen.
Ik ben totaal niet op de hoogte van salarissen in de UK eigenlijk, sorryquote:Op maandag 5 april 2010 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wel fijn dat de salarissen daar wat hoger liggen zodat je wat meer opties hebt, zoals en werken en studeren... dat zal in de UK wat minder makkelijk gaan...![]()
spannend hoor! Heb je al een termijn waarop 't waarschijnlijk gaat gebeuren?
Idd qwery,quote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?
Werkdruk in NL zou juist een plus op je lijst moeten zijn !
Kosten zijn niet te vergelijken, met het keer op keer falende openbaar vervoer in Nederland zie ik nog een keer gebeuren dat je sneller vanuit Peking in Amsterdam staat dan vanuit Limburg in Groningenquote:Op maandag 5 april 2010 12:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]ja, tuurlijk.. een treinkaartje Groningen vanuit Limburg kost inderdaad net zoveel als een retourtje Peking
Werkquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd qwery,
men denkt wel eens dat het in Brazilië bv lekker lui wezen is. Niks is minder waar.
Hier werk je keihard om je brood te verdienen. In NL ligt de werkdruk stukken lager dan bv Brazilië waar men vaak gewoon echt 12 uur per dag aan het werk is, of soms zelfs nog meer.
Hou in je achterhoofd dat relatief betere lonen ook betekent dat de cost of living duurder is. Het betere loon heb je dus ook echt nodigquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet op de hoogte van salarissen in de UK eigenlijk, sorry![]()
Maar ik klaag uiteraard niet over de relatief betere lonen in Zwitserland.
Termijn: totaal geen idee. Hij kan morgen aangenomen worden maar het kan ook nog 5 jaar duren helaas. Als hij aangenomen wordt gaan we wel direct. Maar doordat we specifiek een bepaalde regio willen ben je gebonden aan de opties daar. Zurich is bijvoorbeeld makkelijker want grote werkgelegenheid maar ja Zurich is niet interessant
Dat weet ik, maar in verhouding is het als nog beter dan hier hoorquote:Op zondag 11 april 2010 23:16 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Hou in je achterhoofd dat relatief betere lonen ook betekent dat de cost of living duurder is. Het betere loon heb je dus ook echt nodig
Jij hebt duidelijk nog nooit in Brasil gewerkt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Werk
Aanwezig zijn is niet het zelfde als werken
Jij wel natuurlijk en daarmee heb jij gelijk?quote:Op maandag 12 april 2010 10:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit in Brasil gewerkt.
Tip: Hollywood films uit de jaren 50 laten niet altijd de realiteit zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |