abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77797730
Alleen mijn studie en mijn vriendin houden me hier. De eerste is nog niet af en de tweede woont nog thuis en verhuist niet zomaar mee naar het buitenland.

Ik zou wel graag willen emigreren. Ik kan voor NL klanten blijven werken vanuit het buitenland (ICT), en kan naar mate de tijd gaat ook buitenlandse klanten werven als ik de taal onder de knie heb. Ik heb het een beetje gehad met de aftakelende Nederlandse maatschappij waarin je van alle kanten genaaid en gekort wordt.
pi_77832664
Momenteel studie en gebrek aan geld.
pi_77951902
Wat mij nog in Nederland houdt is het sparen tot ik genoeg heb om te emigreren en mijn familie.
75 topics = FIN
  zaterdag 13 februari 2010 @ 21:33:29 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_77966179
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:23 schreef Anne het volgende:
Met stip op één -> Familie.
de vraag was wat je in NEDERLAND houdt.
deze geld voor jou niet meer.
je bent net als ik, een economisch vluchteling geworden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 21:40:13 #30
45833 crew  Fogel
pi_77966451
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:33 schreef z80 het volgende:

[..]

de vraag was wat je in NEDERLAND houdt.
deze geld voor jou niet meer.
je bent net als ik, een economisch vluchteling geworden.
Maar als je een kilometer of 10-20 de grens over bent, dan speelt dat natuurlijk niet echt. Als ze naar Braband was verhuisd ipv de andere kant op had het op hetzelfde neergekomen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 13 februari 2010 @ 23:29:20 #31
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_77971577
Sociale voorzieningen en educatie. Meer niet... Nadat ik klaar ben met school, ben ik waarschijnelijk weg.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:54:07 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78125529
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?
Werkdruk in NL zou juist een plus op je lijst moeten zijn !
Dat snap ik ook niet helemaal. Dat zal inderdaad voor een aantal landen best gelden, maar als je een beetje carrière wil maken dan is de werkdruk overal wel redelijk hoog.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78133009
Studie, vriendin, vrienden, familie, financiele zekerheid.

Mocht ik in een positie komen dat er nog maar weinig van bovenstaande 6 punten over blijven, dan vertrek ik
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_78183002
Laat mij als raad het volgende meegeven

Neem NOOIT een vakantie als referentiekader omtrent je tevredenheid met Nederland.

Ik heb zoveel mensen zien komen omdat men "daar wil wonen waar anderen vakantie maken" en bijna 90% van deze mensen sneuvelt daaraan.

Het hele concept vakantie mag geen rol spelen in de zichtwijze.

Om weg te willen uit Nederland moet je;
Meer als nieuwsgierig zijn naar andere culturen.
Een avontuursdrang in je hebben en risikobereid zijn.
Je moet weinig verwachten.
Je moet bereid zijn onderaan te beginnen

Mensen die weg gaan uit nederland omdat ze zich aan Nederland ergeren , komen meestal ook van een koude kermis thuis. Meestal zijn dat notoire zeikerds die dan opeens merken dat Amtenaren in veel Buitenlanden nog erger kunnen zijn als in Nederland. Of dat je in het Buitenland nog veel harder moet werken voor vaak minder als in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 19-02-2010 14:37:14 ]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:45:37 #35
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_78185141
studie, maar als dat klaar is... Kijk al twee jaar naar vacatures in het buitenland
The more debt, the better
pi_78185514
Voor mijn volgende baan overweeg ik serieus om op een ambassade ofzo te gaan werken. Met een Nederlands salaris in het buitenland wonen, wat wil een mens nog meer?
Ja, ik generaliseer.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 15:11:21 #37
45833 crew  Fogel
pi_78186197
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:54 schreef Northside het volgende:
Voor mijn volgende baan overweeg ik serieus om op een ambassade ofzo te gaan werken. Met een Nederlands salaris in het buitenland wonen, wat wil een mens nog meer?
Dan hoop ik voor je dat je in een goedkoop land terecht komt, in Noorwegen heb je vrij weinig aan een Nederlands salaris
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:27:20 #38
277865 Sejt
Ondertitel
pi_78186832
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:

Dan hoop ik voor je dat je in een goedkoop land terecht komt, in Noorwegen heb je vrij weinig aan een Nederlands salaris
Zelfde in Denemarken, en waarschijnlijk ook Zweden / Finland.
I love my mispoken words.
pi_78187057
Ik dacht meer aan een land rond de evenaar. Als ik regen en sneeuw en grijze luchten wil kan ik ook in Nederland blijven.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:35:37 #40
277865 Sejt
Ondertitel
pi_78187168
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:32 schreef Northside het volgende:
Ik dacht meer aan een land rond de evenaar. Als ik regen en sneeuw en grijze luchten wil kan ik ook in Nederland blijven.
Het weer is maar één reden
Ik heb geen idee wat voor kwalificaties een ambassadeur (of medewerker) moet hebben, maar het lijkt me niet een baan die je 1-2-3 hebt. Politieke achtergrond en kennis van cultuur e.d. lijkt me toch wel handig.
I love my mispoken words.
pi_78187493
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:35 schreef Sejt het volgende:
Het weer is maar één reden
Ik heb geen idee wat voor kwalificaties een ambassadeur (of medewerker) moet hebben, maar het lijkt me niet een baan die je 1-2-3 hebt. Politieke achtergrond en kennis van cultuur e.d. lijkt me toch wel handig.
Er zitten ook gewoon "normale" mensen daar... beveiliging, administratie, ict... Maar idd, je komt er niet zomaar tussen. Maar ik blijf rondkijken!
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:50:17 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78187759
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:54 schreef Northside het volgende:
Bij een Ambassade of Consulaat kom je niet zomaar terecht echter. Veel van de functies worden lokaal ingehuurd (zoals administratief medewerkers die kennis hebben van lokale zaken), en de hogere functies worden meestal uitgezonden vanaf het ministerie van Buitenlandse Zaken, ofwel mensen die daar al werken en dan een tijdje naar een ambassade gestuurd worden.

IT personeel etc, hebben ze zelden, tenzij het om een grote ambassade gaat.... meestal gebeurd de support namelijk gewoon op afstand vanuit Nederland. Ook veel andere officiële zaken worden gewoon in Den Haag geregeld. Een paspoort aanvraag bijvoorbeeld wordt doorgestuurd naar Nederland, en iemand in Den Haag handelt het af.

Je zou dus eigenlijk eerst in Nederland voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag moeten werken op de afdeling voor de ambassades/attachés in het buitenland.

Kortom: Je wordt eerst ambtenaar, en dan uitgezonden ambtenaar.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78187924
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:50 schreef maartena het volgende:
Bij een Ambassade of Consulaat kom je niet zomaar terecht echter. Veel van de functies worden lokaal ingehuurd (zoals administratief medewerkers die kennis hebben van lokale zaken), en de hogere functies worden meestal uitgezonden vanaf het ministerie van Buitenlandse Zaken, ofwel mensen die daar al werken en dan een tijdje naar een ambassade gestuurd worden.

IT personeel etc, hebben ze zelden, tenzij het om een grote ambassade gaat.... meestal gebeurd de support namelijk gewoon op afstand vanuit Nederland. Ook veel andere officiële zaken worden gewoon in Den Haag geregeld. Een paspoort aanvraag bijvoorbeeld wordt doorgestuurd naar Nederland, en iemand in Den Haag handelt het af.

Je zou dus eigenlijk eerst in Nederland voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag moeten werken op de afdeling voor de ambassades/attachés in het buitenland.

Kortom: Je wordt eerst ambtenaar, en dan uitgezonden ambtenaar.
Phase 1 complete.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:00:28 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78188201
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef Northside het volgende:
Er zitten ook gewoon "normale" mensen daar... beveiliging, administratie, ict... Maar idd, je komt er niet zomaar tussen. Maar ik blijf rondkijken!
Beveiliging wordt doorgaans lokaal ingehuurd, als het om veilige/westerse/bevriende landen gaat. Een Nederlandse ambassade is doorgaans geen politiek doel zoals de Amerikaanse die vaak een eigen peloton mariniers meenemen. Moet de ambassade wel zwaarder beveiligd worden, dan gebeurd dat door de marechaussee, dus dan zou je eerst daar terecht moeten.

ICT word voor het grootste deel op afstand en lokaal gedaan. Beheer van servers en computers kan allemaal op afstand, en als er iets kapot gaat dan gaat men naar een lokale winkel/leverancier, of het wordt gewoon vanuit Nederland opgestuurd. Wellicht dat een grote ambassade zoals die in Washington DC, Duitsland, België, etc wel een eigen IT persoon hebben, maar de meeste ambassades/consulaten bestaan uit, 10-12 personen hooguit, in ieder geval ruim onvoldoende om een IT functie te hebben.

Administratieve functies.... zou kunnen. Maar ook die worden voor een groot deel lokaal ingehuurd, omdat administratieve medewerkers eigenlijk meer kennis moeten hebben van lokale (niet vertaalde) documenten dan de Nederlandse. Lokaal personeel inhuren is ook veel goedkoper, men gaat vaak gewoon op zoek naar Nederlanders die al lokaal aanwezig zijn voordat men de weg inslaat van relatief dure uitzending.

Maar nogmaals: Vrijwel iedereen die uitgezonden wordt naar een ambassade heeft eerst een paar jaar gewerkt bij het ministerie van BuZa in Den Haag.
-
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:01:43 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78188245
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:53 schreef Northside het volgende:
Phase 1 complete.
Je werkt al bij BuZa?
-
pi_78189095
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:01 schreef maartena het volgende:
Je werkt al bij BuZa?
Ik ben al ambtenaar. Over een half jaar ook bij buza.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:25:06 #47
243636 emmerhoofd
(bijna) unbotherable
pi_78189125
De fijnere coffeeshops zijn voor mij wel een reden om te blijven
pi_78723330
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:43 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Amsterdam
De enige reden dat ik nog in Nederland woon. Maar nu er nog een metrolijn door dit dorpje moet komen voor miljarden euro's zal het niet lang meer duren...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:19:39 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_78829668
Mijn studie houdt me hier, dat is eigenlijk alles. Zodra dat zometeen klaar is ben ik dan ook weg Familie hoef ik niet per se vaak te zien, en vrienden maak je ergens anders ook wel weer
pi_78881068
Zo`n beetje alles behalve het weer en de foodcourts.

Maar idd een vakantie is geen leven opbouwen.

Als je ziet hoe goed alles geregeld het is in NL, hoe schoon het land is en hoeveel vrijheid we hebben, dan zou ik nooit willen emigreren naar een ander land dan 1 in noord-west Europa
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')