de vraag was wat je in NEDERLAND houdt.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:23 schreef Anne het volgende:
Met stip op één -> Familie.
Maar als je een kilometer of 10-20 de grens over bent, dan speelt dat natuurlijk niet echt. Als ze naar Braband was verhuisd ipv de andere kant op had het op hetzelfde neergekomen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:33 schreef z80 het volgende:
[..]
de vraag was wat je in NEDERLAND houdt.
deze geld voor jou niet meer.
je bent net als ik, een economisch vluchteling geworden.
Dat snap ik ook niet helemaal. Dat zal inderdaad voor een aantal landen best gelden, maar als je een beetje carrière wil maken dan is de werkdruk overal wel redelijk hoog.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?
Werkdruk in NL zou juist een plus op je lijst moeten zijn !
Dan hoop ik voor je dat je in een goedkoop land terecht komt, in Noorwegen heb je vrij weinig aan een Nederlands salarisquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:54 schreef Northside het volgende:
Voor mijn volgende baan overweeg ik serieus om op een ambassade ofzo te gaan werken. Met een Nederlands salaris in het buitenland wonen, wat wil een mens nog meer?
Zelfde in Denemarken, en waarschijnlijk ook Zweden / Finland.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:
Dan hoop ik voor je dat je in een goedkoop land terecht komt, in Noorwegen heb je vrij weinig aan een Nederlands salaris
Het weer is maar één redenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:32 schreef Northside het volgende:
Ik dacht meer aan een land rond de evenaar. Als ik regen en sneeuw en grijze luchten wil kan ik ook in Nederland blijven.
Er zitten ook gewoon "normale" mensen daar... beveiliging, administratie, ict... Maar idd, je komt er niet zomaar tussen. Maar ik blijf rondkijken!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:35 schreef Sejt het volgende:
Het weer is maar één reden
Ik heb geen idee wat voor kwalificaties een ambassadeur (of medewerker) moet hebben, maar het lijkt me niet een baan die je 1-2-3 hebt. Politieke achtergrond en kennis van cultuur e.d. lijkt me toch wel handig.
Bij een Ambassade of Consulaat kom je niet zomaar terecht echter. Veel van de functies worden lokaal ingehuurd (zoals administratief medewerkers die kennis hebben van lokale zaken), en de hogere functies worden meestal uitgezonden vanaf het ministerie van Buitenlandse Zaken, ofwel mensen die daar al werken en dan een tijdje naar een ambassade gestuurd worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:54 schreef Northside het volgende:
Voor mijn volgende baan overweeg ik serieus om op een ambassade ofzo te gaan werken. Met een Nederlands salaris in het buitenland wonen, wat wil een mens nog meer?
Phase 1 complete.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:50 schreef maartena het volgende:
Bij een Ambassade of Consulaat kom je niet zomaar terecht echter. Veel van de functies worden lokaal ingehuurd (zoals administratief medewerkers die kennis hebben van lokale zaken), en de hogere functies worden meestal uitgezonden vanaf het ministerie van Buitenlandse Zaken, ofwel mensen die daar al werken en dan een tijdje naar een ambassade gestuurd worden.
IT personeel etc, hebben ze zelden, tenzij het om een grote ambassade gaat.... meestal gebeurd de support namelijk gewoon op afstand vanuit Nederland. Ook veel andere officiële zaken worden gewoon in Den Haag geregeld. Een paspoort aanvraag bijvoorbeeld wordt doorgestuurd naar Nederland, en iemand in Den Haag handelt het af.
Je zou dus eigenlijk eerst in Nederland voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag moeten werken op de afdeling voor de ambassades/attachés in het buitenland.
Kortom: Je wordt eerst ambtenaar, en dan uitgezonden ambtenaar.
Beveiliging wordt doorgaans lokaal ingehuurd, als het om veilige/westerse/bevriende landen gaat. Een Nederlandse ambassade is doorgaans geen politiek doel zoals de Amerikaanse die vaak een eigen peloton mariniers meenemen. Moet de ambassade wel zwaarder beveiligd worden, dan gebeurd dat door de marechaussee, dus dan zou je eerst daar terecht moeten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef Northside het volgende:
Er zitten ook gewoon "normale" mensen daar... beveiliging, administratie, ict... Maar idd, je komt er niet zomaar tussen. Maar ik blijf rondkijken!
quote:
De enige reden dat ik nog in Nederland woon. Maar nu er nog een metrolijn door dit dorpje moet komen voor miljarden euro's zal het niet lang meer duren...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |