abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 20:26:43 #51
294637 Haroldinho
Once you had Asian...
pi_78905747
Liever vandaag dan morgen weg. Maar goed, net als de topicstarter heb ik ook journalistiek gedaan en is werk in die sector in het buitenland niet makkelijk te vinden...
pi_78911234
Ik denk niet dat er veel landen zijn waar je beter af bent dan hier. Het enige wat me tegenstaat is de dorpse mentaliteit. Ik wil het liefst in een grote stad wonen met veel verschillende musea, clubs, restaurants en andere zaken die het leven aangenamer maken. Amsterdam vind ik te toeristisch maar op zich wel fijn, Rotterdam is te kil hoewel interessant, Den Haag is de weinig een mix en Utrecht al te klein.

Ik heb 7 maanden in Stockholm gewoond en dat was geweldig. De maatschappij in Zweden is natuurlijk van dezelfde hoge kwaliteit als in Nederland. Wat me beviel aan Stockholm is dat het een stad is waar je echt voor je plezier een stukje gaat wandelen; prachig gelegen, overal leuke cafétjes en plekken waar je goedkoop kunt eten of koffiedrinken, divers en schoon. Dat tref ik in Nederlandse steden te weinig helaas.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  dinsdag 9 maart 2010 @ 01:23:49 #53
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_78917682
Hypotheek met bijbehorend appartement. Ik denk niet dat ik dat op korte termijn gunstig kan verkopen.
En werk, ik zou graag naar de usa (californie) berhuizen, maar dan zal ik wel eerst (vast) werk moeten zien te vinden, wat natuurlijk lastig is vanuit NL .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_79671616
Ik woon zelf niet meer in Nederland, maar ik zou iedereen die overweegt te vertrekken willen aanraden om je goed voor te bereiden. Het is niet zo dat je al je zorgen en irritaties achterlaat wanneer je naar een nieuw land vertrekt.

Ik vertrek over een paar maanden weer naar een ander land, Australië. Veel mensen hebben een cliché beeld over dit land: altijd zon, goedkope huizen en vriendelijke mensen. Maar omdat ik me goed heb geïnformeerd en al vaak in het land ben geweest, weet ik dat ik daar straks in de winter het ijs van mijn auto sta te schrapen, de huizenprijzen binnen 3 maanden 70,000 AUS dollar zijn gestegen en Australiërs net als Nederlanders niet altijd dol op allochtonen zijn. Eigenlijk net als hier dus.
pi_79695042
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:42 schreef Kontiki het volgende:
Ik woon zelf niet meer in Nederland, maar ik zou iedereen die overweegt te vertrekken willen aanraden om je goed voor te bereiden. Het is niet zo dat je al je zorgen en irritaties achterlaat wanneer je naar een nieuw land vertrekt.

Ik vertrek over een paar maanden weer naar een ander land, Australië. Veel mensen hebben een cliché beeld over dit land: altijd zon, goedkope huizen en vriendelijke mensen. Maar omdat ik me goed heb geïnformeerd en al vaak in het land ben geweest, weet ik dat ik daar straks in de winter het ijs van mijn auto sta te schrapen, de huizenprijzen binnen 3 maanden 70,000 AUS dollar zijn gestegen en Australiërs net als Nederlanders niet altijd dol op allochtonen zijn. Eigenlijk net als hier dus.
Waar vriest het regelmatig in AU?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79695111
drugs en vrouwen natuurlijk.
  maandag 29 maart 2010 @ 01:59:40 #57
294141 tarantism
hups in die kont
pi_79695157
woewie, ik ben sinds kort geëmigreerd., Ik studeer nog, maar volg een research master in het buitenland. Vriendin en familie wonen nog in Nederland, maar ik ga nimmer terug.

Alleen mijn vriendinnetje, die zou ik toch graag bij me hebben
pi_79695179
quote:
Op maandag 29 maart 2010 01:55 schreef Salvad0R het volgende:
drugs en vrouwen natuurlijk.
Inderdaad. Lekker een beetje smoken als je zin hebt!
Maar natuurlijk ook de opleidingsmogelijkheden en een goed inkomen. Ik vind ook de multiculturele ish goed, want er lopen inderdaad in Nederland echt mooie vrouwen rond van allerlei culturen Lijkt me saai als je in Italië ergens gaat wonen en er lopen alleen maar Italiaanse vrouwen rond.
pi_79695263
quote:
Op maandag 29 maart 2010 02:02 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Inderdaad. Lekker een beetje smoken als je zin hebt!
Maar natuurlijk ook de opleidingsmogelijkheden en een goed inkomen. Ik vind ook de multiculturele ish goed, want er lopen inderdaad in Nederland echt mooie vrouwen rond van allerlei culturen Lijkt me saai als je in Italië ergens gaat wonen en er lopen alleen maar Italiaanse vrouwen rond.
In Italie wonen inderdaad nauwelijks buitenlanders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79695308
quote:
Op maandag 29 maart 2010 02:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In Italie wonen inderdaad nauwelijks buitenlanders
Was puur een voorbeeld. Beter voorbeeld? Je gaat bijvoorbeeld in Amerika wonen in een relatief kleine stad in bijvoorbeeld Texas, zo'n ons-kent-ons stadje met van die lieve rednecks. Nee, dan liever NL toch?
pi_79695328
Finland, Japan en Zuid Korea zijn ongeveer de enige 'pure' Westerse landen
pi_79695440
quote:
Op maandag 29 maart 2010 02:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus jij denkt dat in de rest van alle landen die jij niet noemt in (met uitzondering van de echt grote (hoofd)steden) er overal diverse etnische groeperingen wonen?
pi_79695451
quote:
Op maandag 29 maart 2010 02:27 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat in de rest van alle landen die jij niet noemt in (met uitzondering van de echt grote (hoofd)steden) er overal diverse etnische groeperingen wonen?
In dorpen niet misschien in grotere plaatsen wel
pi_79695476
quote:
Op maandag 29 maart 2010 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In dorpen niet misschien in grotere plaatsen wel
Chill.
pi_79695565
quote:
Op maandag 29 maart 2010 02:31 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Chill.
Chili is een smeltkroes
  maandag 29 maart 2010 @ 02:51:49 #66
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_79695585
Mijn ex. Ik heb namelijk altijd te dealen met dochter's vader. Was dat niet het geval, dan was ik hier allang weggeweest.
pi_79716205
quote:
Op maandag 29 maart 2010 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar vriest het regelmatig in AU?
Het zal nergens 'regelmatig' vriezen in Australie, maar in Melbourne en Tasmanie daalt de temperatuur in de winter 's nachts nog wel eens onder het vriespunt. Overdag is het gelukkig voor ons NL-ers goed uit te houden, zo rond een graad of 13-15 op zijn koudst.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:44:02 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79718732
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:46 schreef Kontiki het volgende:
Het zal nergens 'regelmatig' vriezen in Australie, maar in Melbourne en Tasmanie daalt de temperatuur in de winter 's nachts nog wel eens onder het vriespunt. Overdag is het gelukkig voor ons NL-ers goed uit te houden, zo rond een graad of 13-15 op zijn koudst.
Voor koud weer (en skiën) moet je op het zuid-eiland van Nieuw Zeeland zijn.... daar kan het wel vriezen in de zuidelijk-halfrond-winter.

Veel Australiërs gaan ook daar op wintersport.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 maart 2010 @ 19:45:47 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79718817
quote:
Ik zou Japan en Zuid Korea niet als westers willen beschouwen.....

Modern, Kapitalistisch, Democratische politiek en vrijheden: Ja....

Maar westers? Nee, dat niet. De cultuur is compleet anders dan wat wij als "westers" beschouwen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_79734918
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:23 schreef Anne het volgende:
Met stip op één -> Familie.
woonde jij niet in Duitsland?
Ja doei.
pi_79735064
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:46 schreef Kontiki het volgende:

[..]

In Nederland heb je in december, januari en febuari regelmatig en in november en maart zo nu dan dagen dat heel de dag niet boven de 0 komt.

Denk dat je vergelijking niet helemaal opgaat
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:33:21 #72
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_79774244
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 07:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In Nederland heb je in december, januari en febuari regelmatig en in november en maart zo nu dan dagen dat heel de dag niet boven de 0 komt.

Denk dat je vergelijking niet helemaal opgaat
Mischien gaat de vergelijking wel op als je bedenkt dat verwarming waarschijnlijk niet standaard is in een Australisch huis.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:37:13 #73
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_79774305
quote:
Alleen Zuid Korea mischien.... Maarja puur bestaat dus niet...en gelukkig maar
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_79774994
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:37 schreef breaky het volgende:

[..]

Alleen Zuid Korea mischien.... Maarja puur bestaat dus niet...en gelukkig maar
Wel landen die behoorlijk 'puur' zijn zoals die landen die ik opnoemde
pi_79784472
Waarom is Zuid Korea zo puur westers volgens jullie
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_79790677
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:58 schreef MoneyTalks het volgende:
Waarom is Zuid Korea zo puur westers volgens jullie
Puur qua lokale bevolking
pi_79937264
Niets, helemaal niets.

Wacht, wat doe ik hier eigenlijk nog?
  maandag 5 april 2010 @ 12:48:06 #78
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79963941
Veel mensen posten hier, dat ze in NL zouden blijven alleen vanwege familie of vrienden, maar als die naar eind Limburg verhuizen & jij zit in Groningen, zul je elkaar net zo vaak zien, dan als je ergens in China woont denk ik hoor.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_79963966
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:48 schreef Cristal het volgende:
Veel mensen posten hier, dat ze in NL zouden blijven alleen vanwege familie of vrienden, maar als die naar eind Limburg verhuizen & jij zit in Groningen, zul je elkaar net zo vaak zien, dan als je ergens in China woont denk ik hoor.
ja, tuurlijk.. een treinkaartje Groningen vanuit Limburg kost inderdaad net zoveel als een retourtje Peking
Ja doei.
pi_79964029
hoe vaak je je familie ziet, hangt af van je band met je familie
mensen die hier blijven voor familie, willen die dus graag regelmatig zien, ook als ze in Groningen gaan wonen, of China.

Zelf woon ik op 165km van mijn ouders vandaan, en zie ze ook eens in de 3 maanden eens een keer... dat zou inderdaad hetzelfde zijn als wanneer ik in de UK ofzo zou gaan wonen, maar wrsch meer dan wanneer ik naar Chili zou gaan
Ja doei.
pi_79965778
Het ligt er ook maar net aan hoe snel je vrienden kunt maken en hoe zelfstandig je bent.
pi_79966683
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:50 schreef Lunar het volgende:
Het ligt er ook maar net aan hoe snel je vrienden kunt maken en hoe zelfstandig je bent.
Dan nog kan het best fijn zijn om je ouders af en toe te zien hoor En hoe verder weg, hoe minder vaak dat kan. Alleen al vanwege de kosten.

Niks houdt mij in ieder geval in Nederland. Meneer is al aan het solliciteren. Maar dat is Zwitserland en dat is prima aan te rijden vanuit NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 05-04-2010 14:37:33 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_79966749
DML! Wat ga jij dan aan werk/studie daar doen?

mij houdt mijn Bachelor me nog even hier master wil ik in buitenland doen (1 a 2 jaar) om te kijken of in het buitenland wonen iets voor mij is of ik Nederland echt ga missen en dat soort dingen.
Dat verschilt uiteraard wel per buitenland, en master zal wrsch in de UK zijn, dus niet ál te ver, maar ver genoeg om eens uit te proberen. Na mijn master de wereldreis en dan gaan we meer plekken zien, en wellicht komen we er een tegen waarvan we denken: hier blijven we
Ja doei.
  maandag 5 april 2010 @ 14:32:08 #84
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_79967065
Eigenlijk niks. Ik kan als ik wil, zo een Amerikaans paspoort halen en voor enige tijd vertrekken naar California. Maar wil eerst aan de studie beginnen, en hopelijk laatste jaar daarvan in California doen. Maar ik heb een vermoeden dat ik als ik m'n P eenmaal heb volgend jaar ergens, ik dan even een paar maanden naar California vertrek.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_79967154
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
DML! Wat ga jij dan aan werk/studie daar doen?
Wat gaat Mr. Moblo doen als jij je master doet in de UK?

Ik ben nu met mijn (Hoog)Duits bezig. Ik zal eerst genoegen moeten nemen met een minder baantje omdat ik totaal geen ZwitsersDuits ook maar kan volgen. Tenzij ik mijn werk van nu bij een internationaal bedrijf zou kunnen doen maar die kans is in Luzern niet zo groot
Maar een bekende van ons daar kan me aan adressen helpen om tijdelijk 'nanny' te zijn. Ik hou van kinderen dus dat vind ik niet erg om te doen. En anders kan je in de horeca ook terecht zonder ZwitersDuits.
Als mijn Duits goed genoeg is wil ik daar weer gaan studeren. Ik stel het hier uit omdat ik niet midden in een studie wil zitten als we daar naar toe verkassen. Plus ik verdien hier nu te goed om minder te gaan werken voor een studie. Kan ik dat beter daar doen als ik toch niet zulk uitdagend werk heb. En de lonen ligger daar hoger, ook voor minder uitdagend werk.
The way you rock'n'roll
pi_79967200
Mr.Mo gaat daar werk zoeken Hij is informaticus en vertrouwt er op met zijn programmeer en ook (Engelstalige) bedrijfskundige skills wel aan het werk te kunnen daar
Ja doei.
pi_79967284
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo gaat daar werk zoeken Hij is informaticus en vertrouwt er op met zijn programmeer en ook (Engelstalige) bedrijfskundige skills wel aan het werk te kunnen daar
Dat is inderdaad iets wat overal te doen is. Bedrijfseconomie van mijn meneer is ook internationaal prima te doen. Mijn eigen vakgebied is teveel aan lokale regelgeving onderhevig om zomaar in het buitenland in te kunnen stappen.
The way you rock'n'roll
  maandag 5 april 2010 @ 14:40:48 #88
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79967300
Mijn vriendin, die moet nog even afstuderen. Hiervoor in Australie gewoond, daarvoor in Duitsland.

Probleem is alleen dat Australie echt een pleuriseind weg is. 24 uur vliegen, koekoek.
pi_79967321
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dan nog kan het best fijn zijn om je ouders af en toe te zien hoor [..]
Dat is zeker zo, ja.
pi_79967350
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets wat overal te doen is. Bedrijfseconomie van mijn meneer is ook internationaal prima te doen. Mijn eigen vakgebied is teveel aan lokale regelgeving onderhevig om zomaar in het buitenland in te kunnen stappen.
wel fijn dat de salarissen daar wat hoger liggen zodat je wat meer opties hebt, zoals en werken en studeren... dat zal in de UK wat minder makkelijk gaan... spannend hoor! Heb je al een termijn waarop 't waarschijnlijk gaat gebeuren?
Ja doei.
  maandag 5 april 2010 @ 15:30:22 #91
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_79968674
voedsel, cultuur, taal en de ultieme thuisgevoel.

Ik woon nu al een ruim half jaar in Denemarken, nog paar maanden dan is het weer NL.
Het is heerlijk hier hoor maar ik zal een gat in lucht springen als ik weer terug in Nederland ben. Nederland is mijn thuis, ga heel veel op reis maar altijd weer blij als ik terug ben.
pi_80017435
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wel fijn dat de salarissen daar wat hoger liggen zodat je wat meer opties hebt, zoals en werken en studeren... dat zal in de UK wat minder makkelijk gaan... spannend hoor! Heb je al een termijn waarop 't waarschijnlijk gaat gebeuren?
Ik ben totaal niet op de hoogte van salarissen in de UK eigenlijk, sorry
Maar ik klaag uiteraard niet over de relatief betere lonen in Zwitserland.

Termijn: totaal geen idee. Hij kan morgen aangenomen worden maar het kan ook nog 5 jaar duren helaas. Als hij aangenomen wordt gaan we wel direct. Maar doordat we specifiek een bepaalde regio willen ben je gebonden aan de opties daar. Zurich is bijvoorbeeld makkelijker want grote werkgelegenheid maar ja Zurich is niet interessant
The way you rock'n'roll
pi_80133066
dat ik 16 ben ...
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:21:27 #94
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80134226
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Waar halen veel mensen toch dat idee vandaan dat in andere landen de werkdruk lager ligt dan in NL ?
Werkdruk in NL zou juist een plus op je lijst moeten zijn !
Idd qwery,

men denkt wel eens dat het in Brazilië bv lekker lui wezen is. Niks is minder waar.
Hier werk je keihard om je brood te verdienen. In NL ligt de werkdruk stukken lager dan bv Brazilië waar men vaak gewoon echt 12 uur per dag aan het werk is, of soms zelfs nog meer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_80140236
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, tuurlijk.. een treinkaartje Groningen vanuit Limburg kost inderdaad net zoveel als een retourtje Peking
Kosten zijn niet te vergelijken, met het keer op keer falende openbaar vervoer in Nederland zie ik nog een keer gebeuren dat je sneller vanuit Peking in Amsterdam staat dan vanuit Limburg in Groningen
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80147764
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Idd qwery,

men denkt wel eens dat het in Brazilië bv lekker lui wezen is. Niks is minder waar.
Hier werk je keihard om je brood te verdienen. In NL ligt de werkdruk stukken lager dan bv Brazilië waar men vaak gewoon echt 12 uur per dag aan het werk is, of soms zelfs nog meer.
Werk

Aanwezig zijn is niet het zelfde als werken
pi_80209596
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet op de hoogte van salarissen in de UK eigenlijk, sorry
Maar ik klaag uiteraard niet over de relatief betere lonen in Zwitserland.

Termijn: totaal geen idee. Hij kan morgen aangenomen worden maar het kan ook nog 5 jaar duren helaas. Als hij aangenomen wordt gaan we wel direct. Maar doordat we specifiek een bepaalde regio willen ben je gebonden aan de opties daar. Zurich is bijvoorbeeld makkelijker want grote werkgelegenheid maar ja Zurich is niet interessant
Hou in je achterhoofd dat relatief betere lonen ook betekent dat de cost of living duurder is. Het betere loon heb je dus ook echt nodig
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80215293
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:16 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Hou in je achterhoofd dat relatief betere lonen ook betekent dat de cost of living duurder is. Het betere loon heb je dus ook echt nodig
Dat weet ik, maar in verhouding is het als nog beter dan hier hoor Je draagt bijvoorbeeld veel minder belasting af. Mijn meneer heeft er gewoond dus we weten waar we onszelf instorten.
The way you rock'n'roll
  maandag 12 april 2010 @ 10:27:18 #99
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80217157
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Werk

Aanwezig zijn is niet het zelfde als werken
Jij hebt duidelijk nog nooit in Brasil gewerkt.

Tip: Hollywood films uit de jaren 50 laten niet altijd de realiteit zien.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80237759
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit in Brasil gewerkt.

Tip: Hollywood films uit de jaren 50 laten niet altijd de realiteit zien.
Jij wel natuurlijk en daarmee heb jij gelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')