abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:26:43 #1
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83434778
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?

Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Het is trouwens gaan aanvallende vraag, maar ik ben puur nieuwsgierig naar wat een mens drijft te emigreren.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:27:19 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_83434805
Omdat Job cohen hier de sharia wil invoeren
pi_83435087
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...

Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.

En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:34:22 #4
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_83435172
In before, vanwege al die buitenlanders hier!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:40:40 #5
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83435511
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:27 schreef ukga het volgende:
Omdat Job cohen hier de sharia wil invoeren
Oke, Cohen deugt idd niet
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:41:55 #6
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83435575
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...

Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.

En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:49:13 #7
97111 ukga
Siewosie baas
pi_83435917
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:40 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Oke, Cohen deugt idd niet
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:51:23 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83436014
Ik woon in Nederland maar zie mezelf in de toekomst dit land wel verlaten. Niet dat ik zoveel problemen met het land heb, wat dat betreft zal het op erg veel punten juist één van de betere landen zijn om in te wonen maar om hier mijn hele leven te blijven zie ik niet zitten. Daarvoor vind ik het veel te leuk om andere landen te ontdekken.

Ook het weer spreekt me niet aan, het is te warm en te koud, klimatologisch gezien houd ik meer van extremen. Wildernis kennen we hier niet en pessimisme zit vaak diep in onze genen geworteld. Daarbij doen we het voorkomen alsof de gemiddelde Nederlander zo ruimdenkend en open is, waarmee we onszelf schromelijk overschatten.

In de zomer Spanje en in de winter Zweden. Dat lijkt mij ideaal voor de toekomst maar voorlopig wil ik eerst maar eens hier mijn studie starten en afronden en alle uithoeken van de wereld leren kennen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_83436070
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:

Hmm, ik vind Nederland juist te saai Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.

En daarnaast is er de mentaliteit van 'doe maar gewoon', vooral niet tot het uiterste gaan, gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kleding maar ook bijvoorbeeld architectuur). Kortom de eeuwige gematigdheid past niet bij mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door cikolata op 29-06-2010 12:01:03 ]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:58:59 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83436352
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Nederland juist te saai Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_83436498
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Ik woon nu in Groningen stad. Ik houd namelijk ook best van de drukte en van de mensen om me heen. Maar ik houd er ook heel erg van om af en toe om samen met mijn vrouw, en in de toekomst onze kinderen, de rust te zoeken van de natuur. Ergens rustig uren kunnen liggen boeklezen zonder dat je auto's hoort, zonder dat je andere mensen hoort en ziet, gewoon het geluid van alleen de natuur om je heen. En hier rond Groningen zijn nog wel wat plekjes te vinden, maar ze worden zo langzamerhand schaars...

Verder zijn mijn vrouw en ik bezig om te gaan emigreren naar Australië, waar je vanuit iedere grote stad in ongeveer een uur tijd die rust wel hebt.
pi_83436681
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
Precies En ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
pi_83437237
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:05 schreef cikolata het volgende:

[..]

Precies En ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd... Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:29:10 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83437446
Barcelona was echt een tegenvaller voor mij, erg onrustig en vies en architectonisch ook niet wat ik er van had verwacht, m.u.v. de meesterwerken van Gaudi, natuurlijk!

Ik houd sowieso meer van rustige stranden en wat dat betreft is de omgeving van Cadiz, met de mooiste stranden van Spanje echt perfect! Al haalt dat het niet bij de relaxte en ongedwongen sfeer die je in Tarifa en omgeving vind.. Qua steden is Sevilla voor mij de onbetwiste nummer één. Zo authentiek, zo sfeervol! Het enige wat die stad mist is het strand, zo ongelofelijk heet! Wat wel weer als voordeel heeft dat het er in de zomer niet wemelt van de toeristen. Ga dit najaar ook weer terug en dan slaap ik zowaar in een hotel i.p.v. parkjes rondom het Reales Alcazares en Plaza de Espana waarvan de laatste dé homo-ontmoetingsplek van Spanje bleek te zijn (chupa chup? )
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:32:06 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83437588
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:23 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd... Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos! het is dat de stad weergaloos is
pi_83438336
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:32 schreef Dven het volgende:

[..]

De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos! het is dat de stad weergaloos is
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
pi_83439912
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ook als je objectief kijkt zijn Zandvoort en Scheveningen waardeloze steden, al vind ik ze nog wel leuker dan veel andere nederlandse steden. Er is geen bijzondere architectuur te vinden behalve misschien het Kurhaus dat ooit bijna afgebroken werd. En het strand is sowieso veel mooier in tropische landen met wit zand en een lichtblauwe zee.

Tuurlijk is het leuk voor een dagje strand of voor toeristen die alleen maar willen zonnen maar als je het vergelijkt met de sfeer en cultuur in de meeste andere badsteden vallen ze echt in het niet. Het is ook niet alsof er vanuit de hele wereld mensen speciaal naar Nederland komen voor het strand, het zijn vooral Duitsers. Dat maakt ook wel duidelijk dat het niet bijzonder is.

[ Bericht 0% gewijzigd door cikolata op 29-06-2010 13:34:43 ]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:59:23 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83446928
Mijn vrouw is Amerikaanse, en de reden waarom ik nu in de VS zit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:27:35 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83456449
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat mijn mening niet als persoonlijke waarheid maar als verstandsvertroebeling genomen wordt en dat enkel en alleen omdat ik niet laaiend enthousiast ben over de Nederlandse badplaatsen.

Denk je werkelijk dat ook maar één iemand die

In de achtertuin heeft liggen zal zeggen dat hij liever langs het strand van dorp Zandvoort loopt? Het groene gras werkt helaas blijkbaar maar één kant op

Maar goed zoals jij het wilt: Ik heb met eigen ogen de achtertuin onder de loep genomen en daarna maar direct die van de buurman bekeken. Helaas moet ik concluderen dat zijn tuintje er simpelweg gewoon een stuk beter bij ligt dan die van mij. Gelukkig ben ik niet zo star en koppig om dit tegen te spreken, in tegendeel. Ik ben tevreden met mijn tuintje, toch maak ik graag eens een wandeling door die van de buurman en complimenteer hem dan ook met de schoonheid van zijn tuintje.
pi_83463471
Ik vind Nederland een prima land en ik heb er tot heden met veel plezier gewoond (voornamelijk in de grote steden). Nederland is mijn roots en die zal ik nooit verloochenen.

Wat ik wel jammer vind is dat Nederlanders helemaal niet zo open-minded en losjes zijn als ze denken. Dat geldt overigens voor wel meer Europese volkeren. Amerikanen noemen dat mooi "uptight".

Waarom ga ik weg? Om nieuwe mensen te ontmoeten, mijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen te testen en gewoon omdat ik van afwisseling en avontuur houd. De "negatieve" redenen zijn de absurd hoge huizenprijzen (die alleen nog maar zullen dalen en dus geen investering rechtvaardigen), de blijvende Linkse politiek en het klimaat.

Kortom, Nederland prima land, maar nu ff niet
pi_83463580
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen (en ja, ik heb er zat geprobeerd).
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:11:13 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83469355
27 jaar op het moment dat ik vertrok, baan die me niet beviel, elk weekend de zelfde mensen in de kroeg, kortom ik voelde een beetje een sleur en ik had geen verplichtingen zoals huis, relatie etc dus ik ben op de bonnefooi in het vliegtuig gestapt en na 13 jaar nog geen spijt...en eerlijk gezegd ik denk dat ik me hier beter ontwikkeld heb dan ik ooit had gekend in Nederland.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:37:46 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_83482922
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen (en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Haha, deze mag zeker in het reden-voor-vertrek-lijstje!
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:06:01 #24
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83499301
Wouw... bedankt voor de reacties.

Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saai mijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).

Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
pi_83499458
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef boekenworm het volgende:
Wouw... bedankt voor de reacties.

Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saai mijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).

Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
Het is echt niet per se saaiheid hoor.

Sommige mensen komen in het buitenland en denken: "Hier wil ik blijven!" Maar jij hebt dat gevoel blijkbaar niet, jij geeft aan dat je toch altijd weer terugverlangt naar Nederland. Prima, daar is niks mis mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 18:11:39 ]
pi_83499593
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
27 jaar op het moment dat ik vertrok, baan die me niet beviel, elk weekend de zelfde mensen in de kroeg, kortom ik voelde een beetje een sleur en ik had geen verplichtingen zoals huis, relatie etc dus ik ben op de bonnefooi in het vliegtuig gestapt en na 13 jaar nog geen spijt...en eerlijk gezegd ik denk dat ik me hier beter ontwikkeld heb dan ik ooit had gekend in Nederland.
En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:17:02 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83499657
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes.
Nederland is ook vrij saai maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Persoonlijk liever wat saai dan dat opgeblazen extravagante wat veel mensen vaak leuk vinden aan de bekende wereldsteden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:56:31 #28
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83507071
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Omkron het volgende:

[..]

En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.
Om te beginnen, ik ben helemaal niet avontuurlijk aangelegd en 1 maand voordat ik vertrok nooit echt plannen gehad om te emigreren. maar ik was het opeens zat in Nederland en kon een andere baan krijgen in Nieuw Zeeland dus ik ben hals over de kop vertrokken en ben hier nu alweer jaren algemeen bedrijfsleider op een grote bloembollenkwekerij.
In Nederland zijn heel veel tuinbouwbedrijven familie bedrijven en het valt niet altijd mee om daarin als buitenstaander een management positie te krijgen vandaar mijn redenatie dat ik qua werk meer heb kunnen bereiken dan in Nederland.
Ondertussen ook al weer 8 jaar getrouwd met een "kiwi chick" dus NZ is echt thuis geworden...
pi_83519552
Nederland is vol
Nederland heeft niet zo een landschap zoals andere landen,
het lijkt alsof alle gebouwen door dezelfde architect ontworpen zijn.
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:16:25 #30
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519596
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:

[..]

precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_83519609
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:

[..]

Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:19:54 #32
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519610
Nederland is saai en burgerlijk en er zijn veeel te veel regels. Kom op hey, op zondag de winkels dicht? Wat is dat voor iets achterlijks!
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:20:33 #33
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519614
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.
Die gedragen zich doorgaans beter
pi_83519615
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:20 schreef copilco het volgende:

[..]

Die gedragen zich doorgaans beter
Wat is een buitenlander?
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:22:40 #35
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519624
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:21 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Wat is een buitenlander?
Ik neem aan dat er met buitenlanders in dit topic de lastige allochtonen worden bedoeld .

Met buitenlanders is doorgaans niets mis, I love em!
pi_83519634

De tsunami van de Islam bestaat niet.
pi_83519636
Vriendin en zuid-oost aziatische talen

Maar ik zit nu al weer veel te lang in Nederland... Het vliegtuig gaat weer in Oktober maar ik moet nog x aantal examens maken die uitgesteld zijn geworden en t duurt allemaal zo fucking lang
  donderdag 1 juli 2010 @ 04:12:03 #38
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519809
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:24 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

De tsunami van de Islam bestaat niet.
of die nou bestaat of niet, het gaat erom hoe men het ervaart!
  donderdag 1 juli 2010 @ 04:18:40 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83519832
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is echt niet per se saaiheid hoor.

Sommige mensen komen in het buitenland en denken: "Hier wil ik blijven!" Maar jij hebt dat gevoel blijkbaar niet, jij geeft aan dat je toch altijd weer terugverlangt naar Nederland. Prima, daar is niks mis mee.
Gelukkig maar dat we niet allemaal op hetzelfde plekje willen wonen. Hoe groot het land ook is, met een paar miljard wordt het toch dringen...

Ik ben ook een gelukkige Nederlander trouwens.
  donderdag 1 juli 2010 @ 05:22:52 #40
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_83519949
Waarom weg uit Nederland?

Een paar losse termen:

Koophuis, hypotheek, leaseauto, nieuwe keuken, lcd/plasma televisie, pensioen plannen, alles mag (behalve marokkanen) etc

Met bovenstaande heb ik dus absoluut niks. Tel daarbij op het klimaat in Nederland en tja voor mij was er een beter leven in het buitenland te vinden.

Dat ik daardoor een stuk minder verdien, daar zit ik niet mee.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_83521753
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Omdat ik hier beter en leuker werk kan krijgen dan in Nederland, tegen een veel hoger salaris. En eigenlijk ook omdat ik na jaren studeren niet, zoals al mijn vrienden, naar Amsterdam toe wilde. Begrijp me niet verkeerd, het is een superstad, maar ik had geen zin om weer met allemaal dezelfde mensen te zitten. Iedereen naar dezelfde hippe kroeg, in dezelfde kleding, etc... En een andere stad in Nederland leek me al snel te klein, ik wilde juist groter - Het werd dus Londen.

Ik voel me hier thuis omdat het nou eenmaal niet zover van Nederland verwijderd is. In Londen (zeker in het centrum) is veel minder dan de helft Brits, dus eigenlijk zijn we allemaal buitenlanders en dat merk je in de relaxte en open houding van mensen. Ik voel me dus nooit een vreemdeling en daarmee vrij snel thuis. Daarbij heb ik een mooi huis, een leuke baan en stiekem veel Nederland vrienden.
quote:
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Ik mis de zee, maar dat hoeft niet perse de Nederland te zijn. Ik groeide echter op aan zee, dus mis het nu enorm. De taal mis ik niet, die spreek ik dagelijks. De mensen mis ik ook niet, ik ken genoeg Nederlanders en daarbij zijn Nederlanders nou ook weer niet zo uniek. Zweden, Fransen, Denen, Libanesen, etc etc - allemaal ook weer leuk en anders. Ik mis Amsterdam ofzo af en toe, dat hele relaxte struinen door de stad en lekker pintje doen in een bruine kroeg (maar na een weekend zie ik vervolgens ook de puinhopen en heb ik het weer gehad). Verder mis ik kroketten. Enorm.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:00:19 #42
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83522716
Destijds ben ik om een hoop redenen weggegaan (te klein, te veel regeltjes, geen natuurschoon, saai, enzovoorts) maar de belangrijkste was toch wel dat ik gewoon niet de helft van mijn inkomen aan belasting e.d. wil afstaan.

In het buitenland kun je gewoon veel meer loon naar werken verdienen.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83525279
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ondertussen ook al weer 8 jaar getrouwd met een "kiwi chick" dus NZ is echt thuis geworden...
oi! hoe zijn de Kiwi-vrouwen eigenlijk? open-minded? losbandig? gereserveerd? generaliseren mag!
Er schijnt iig een overschot aan vrouwen te zijn in NZ
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:33:25 #44
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83525994
over het algemeen gereserveerder dan de Nederlandse vrouw denk ik...het land is zoiezo conservatiever dan vele landen en helemaal Nederland.
pi_83526767
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
over het algemeen gereserveerder dan de Nederlandse vrouw denk ik...het land is zoiezo conservatiever dan vele landen en helemaal Nederland.
Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zien
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:01:39 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83527065
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zien
Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!
quote:
Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn
moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijk
pi_83527112
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:01 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!

[..]

moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijk
Daar gaan we een biertje op drinken dan!
Ik stuur je tzt wel een PM.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:04:11 #48
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83527174
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:02 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Daar gaan we een biertje op drinken dan!
Ik stuur je tzt wel een PM.
good as gold!!
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:30:43 #49
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83528264
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld, maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen.
Alomvattend Ik heb er vaak moeite mee als ik het over Nederland en de Nederlanders heb, in het buitenland. Want hoe leg je uit dat die reputatie van tolerant en progressief volk, waar alles kan en alles mag, niet strookt met de werkelijkheid? Dat tussen de coffeeshops en de raampjes op de wallen mensen rondlopen die een hekel hebben aan iedereen die anders is dan zij. Dat er bij Nederlanders een soort latente haat tegenover vrijwel alles aanwezig is: een soort van afgunst, het misgunnen van een ander zijn geluk. Leg het maar eens uit.
pi_83528650
Ja,dit dus.
quote:
Waarom weg uit Nederland?

Een paar losse termen:

Koophuis, hypotheek, leaseauto, nieuwe keuken, lcd/plasma televisie, pensioen plannen, alles mag (behalve marokkanen) etc

Met bovenstaande heb ik dus absoluut niks. Tel daarbij op het klimaat in Nederland en tja voor mij was er een beter leven in het buitenland te vinden.
En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:51:53 #51
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83529032
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Alomvattend Ik heb er vaak moeite mee als ik het over Nederland en de Nederlanders heb, in het buitenland. Want hoe leg je uit dat die reputatie van tolerant en progressief volk, waar alles kan en alles mag, niet strookt met de werkelijkheid? Dat tussen de coffeeshops en de raampjes op de wallen mensen rondlopen die een hekel hebben aan iedereen die anders is dan zij. Dat er bij Nederlanders een soort latente haat tegenover vrijwel alles aanwezig is: een soort van afgunst, het misgunnen van een ander zijn geluk. Leg het maar eens uit.
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:16:08 #52
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83529954
Ik denk dat het voor heel veel KAA'ers (inclusief mijzelf) niet perse wegwillen uit Nederland is, want dat is geen goede motivatie om in het buitenland te gaan wonen. Het is eerder mogelijkheden die zich in het buitenland aandienen en niet bang zijn om in een nieuw avontuur te gaan stappen gecombineerd met niet al te gehecht zijn aan het wekelijkse bezoekje aan vrienden en familie die ervoor zorgen dat mensen in het buitenland gaan wonen.

Zo was het voor mij in ieder geval. Ik kon gaan studeren in Zweden, daar 2 jaar gestudeerd en nu begin ik daar straks met werken..Ik hoef m'n vrienden niet elke week te zien, en de 3x per jaar dat ik m'n ouders zie is vaak genoeg (vinden zij ook, trouwens!)...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:42:16 #53
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83530918
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.

Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage

Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
pi_83531659
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:08 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Nederland is vol
Nederland heeft niet zo een landschap zoals andere landen,
het lijkt alsof alle gebouwen door dezelfde architect ontworpen zijn.

je wilt zeggen dat de duitse bouwkunde zo verfrissend en verschillend is?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83531739
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.

Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage

Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Deze man spreekt de waarheid.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:42:37 #56
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83533148
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:46:39 #57
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83533273
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:41 schreef rocketscientist het volgende:
Ja,dit dus.
[..]

En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.
hehehe inderdaad!

En iedereen heeft het ook altijd druk!
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:49:05 #58
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83533343
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]

ik ook
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:57:32 #59
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83533666
en waar wonen jullie allemaal?
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef copilco het volgende:

[..]

ik ook
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 15:11:08 #60
45833 crew  Fogel
pi_83534130
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:57 schreef AKnynke het volgende:
en waar wonen jullie allemaal?
[..]

[..]

[..]
Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:15:30 #61
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83534281
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 15:19:27 #62
45833 crew  Fogel
pi_83534404
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.
Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.

Maar als je de vraag omdraait "waarom blijf je in je nieuwe land ipv terug te keren naar Nederland?" zouden enkele van de genoemde punten me er inderdaad wel van kunnen weerhouden om terug te gaan. Voornamelijk gebrek aan plek en natuur.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:40:34 #63
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83535269
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.

Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.

Het waren in de eerste plaats toch echt de Nederlanders die mij hebben doen verhuizen, en de politiek. Ik vond en vind dat Nederland een land met ontzennend veel potentie is, maar dat we het verkwanselen. Dat geld ook voor de Nederlanders als mensen. "Dit land kan zoveel beter" is een verschrikkelijke uitspraak van een verschrikkelijke man maar wél de waarheid. Het was voor mij moeilijk om in Europa te blijven als je ziet dat aan onze rechterhand heel Azië opstoomt, en aan de linkerhand een Amerika dat moedig blijft strijden om haar plekje op het wereldtoneel - en dat wij als Europa net als het Nederlands elftal in de 90ste minuut de handoek in de ring hebben gegooid

Maargoed, dat alles gezegd en gedaan, ik woon inmiddels weer in Nederland en heb hier ook een aanstelling, dus ik geef mijn vaderland een tweede kans. Wellicht ben ik over 5 jaar weer weg, maar wie weet

Edit: ik heb in China en Taiwan gewoond, overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinterman op 01-07-2010 16:02:24 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:42:39 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83539835
Wat ik me wel afvraag: Een deel van de kankeraars op Nederland.... woont daar nog wel. Dus aan hen die vraag:

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_83540073
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:42 schreef maartena het volgende:
Wat ik me wel afvraag: Een deel van de Bijna alle kankeraars op Nederland.... woont daar nog wel. Dus aan hen die vraag:

afbeelding
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83540135
Mijn reden was mijn gezondheid. Een warmer klimaat is beter voor me. Nederland mis ik weldegelijk. De taal, het eten en de eenvoud van alles. Alles is goed geregeld in Nederland en je weet precies waar je wat kunt halen. Dit voor zowel producten als diensten en hier snap ik er na bijna 16 maand nog steeds niet echt veel van.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 17:55:30 #67
45833 crew  Fogel
pi_83540259
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:40 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.

Het waren in de eerste plaats toch echt de Nederlanders die mij hebben doen verhuizen, en de politiek. Ik vond en vind dat Nederland een land met ontzennend veel potentie is, maar dat we het verkwanselen. Dat geld ook voor de Nederlanders als mensen. "Dit land kan zoveel beter" is een verschrikkelijke uitspraak van een verschrikkelijke man maar wél de waarheid. Het was voor mij moeilijk om in Europa te blijven als je ziet dat aan onze rechterhand heel Azië opstoomt, en aan de linkerhand een Amerika dat moedig blijft strijden om haar plekje op het wereldtoneel - en dat wij als Europa net als het Nederlands elftal in de 90ste minuut de handoek in de ring hebben gegooid

Maargoed, dat alles gezegd en gedaan, ik woon inmiddels weer in Nederland en heb hier ook een aanstelling, dus ik geef mijn vaderland een tweede kans. Wellicht ben ik over 5 jaar weer weg, maar wie weet

Edit: ik heb in China en Taiwan gewoond, overigens.
En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?
pi_83540577
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:52 schreef alida69 het volgende:
Mijn reden was mijn gezondheid. Een warmer klimaat is beter voor me. Nederland mis ik weldegelijk. De taal, het eten en de eenvoud van alles. Alles is goed geregeld in Nederland en je weet precies waar je wat kunt halen. Dit voor zowel producten als diensten en hier snap ik er na bijna 16 maand nog steeds niet echt veel van.
Waar bent u naar verhuisd?
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:37:05 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83540903
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:
Racisten heb je overal, dat staat als een paal boven water.

Of het meer of minder is in de VS, weet ik ook niet.... wel weet ik dat wij in de VS geen politici hebben die zitten zaniken dat mensen twee paspoorten hebben, een kopvoddentax willen invoeren voor een kledingstuk dat hen niet aanstaat, en het stichten van scholen en gebedsgebouwen voor de ene religie niet, en voor de andere religie wel toe te laten.

Dat soort zaken gaan tegen de grondbeginselen van de Amerikaanse grondwet, en de vrijheden die daarmee gegarandeerd worden. En dat gaat dan inderdaad wel twee kanten op, neo-nazisme kan hier bijvoorbeeld in het openbaar bestaan onder het mom van vrije meningsuiting.

Nu woon ik in een enorm multi-culturele staat, met 35% Latinos, 5% zwarten, 15% Aziaten, en 45% Europeanen (en eigenlijk nog ergens 2% Native American die ik ergens had tussen moeten stoppen), dus eigenlijk heeft geen enkele groep de meerderheid, niet zoals in Nederland waar men voor 90% of meer "Blank Nederlander" is....

Het is hier bijvoorbeeld heel gewoon om bijvoorbeeld een Koreaanse wijk te hebben "Korea Town" nabij Los Angeles, waar alle uithangborden in het Koreaans staan, waar overal Koreaans wordt gesproken, en waar zelfs reclames langs de wegen in het Koreaans zijn.... En zo ook in het Spaans (veel vaker voorkomend) en het Vietnamees (Ik werk midden in een Vietnamees district, omdat hier nu eenmaal ook een Industrial Park ligt...).

Om dat even naar Nederland te halen: Ik denk dat Wilders spontaan zou ontploffen als KPN langs de A20 in Rotterdam opeens een bord langs de snelweg zou zetten om een nieuwe telefoon aan te prijzen...... In het Arabisch.

En ik denk dat zoiets ook veel minder geaccepteerd zal worden door Nederlanders, dan door Amerikanen met betrekking tot vreemde talen midden in de samenleving.
-
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:37:24 #70
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83540911
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukst In ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.

Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
pi_83543409
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:26 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Waar bent u naar verhuisd?
Midden Marokko, dus altijd lekker warm en niet te vochtig, iets wat ook niet echt goed voor mijn gezondheid is.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:47:21 #72
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_83545699
Wij deden eens een rondje Scandinavië, via Zweden en Finland naar de Noordkaap, en via Noorwegen weer terug.
En we werden verliefd !
Op het land en de mentaliteit van de mensen.
We dachten het gaat wel over.....niet dus.
Noorse les genomen en verschillende keren en ook in verschillende jaargetijden terug geweest.
Het gevoel bleef.
Eerst was het een wilde gedachte....Hoe zou t zijn om hier te wonen....
Je weet wel wat je hebt, en je weet niet wat je krijgt.
We hadden tenslotte een leuk en goed leven in Nederland,en om dat nu allemaal achter te laten.....
We gingen plus en min lijstjes maken, en het plus-lijstje werd langer,en het min-lijstje werd korter .
Het avontuur won .
En waarom in Noorwegen??
Finland viel af door de taal.Zweden viel af omdat we het er te netjes vonden
Noorwegen heeft één grote plus .....ZE ZITTEN NIET IN DE EU!!!!!!

Geheel per ongeluk zijn we op deze plek terecht gekomen, 's morgens wilde na hier te hebben overnacht weggaan , 's middags had mijn man een baan en hadden we een huurhuis......soms denk je dat toeval niet bestaat.

En wat we gedaan hebben om ons thuis te voelen?
We zijn allebei op een plaatselijke club gegaan.
Zo zit ik hier nu op een zangkoor haha en ik kan echt niet zingen haha, maar dat is niet belangrijk zeggen mijn plaats genoten het gaat om het samenzijn.
En we doen mee aan alles wat hier belangrijk is.Ik doe hier dus dingen die ik in Nederland nooit van zijn leven gedaan zou hebben en ik laat ook dingen die ik Nederland wel deed.
Als je niet de wil hebt om open te staan en te veranderen moet je niet gaan emigreren.

We voelde ons hier al snel thuis, en hebben nu ons eigen huis met een stukje grond
( We wonen nu in een gehucht van nog geen 100 mensen, de meeste ken ik bij naam en weet waar ze wonen, ze kennen ons ook......juist omdat hier zo weinig mensen wonen wordt je gezien, in Nederland woonden we in de stad, daar ben je anoniem)

het enige wat ik écht mis is mijn familie en vrienden ( maar die komen lekker vakantie bij ons vieren, dan blijven ze minstens een week )
En de kaas en drop natuurlijk, maar die nemen ze wel voor ons mee.

Als ik geen familie en vrienden meer had in Nederland dan kwam ik er denk ik niet meer, nu gaan we 2 of 3 keer ff mensen knuffelen ( en de 2e hands boekwinkel leeg kopen).
Maar als het vliegtuig hier in Noorwegen weer landt, denk ik altijd ha fijn weer, bijna, thuis.
Als we nu in Nederland zijn vallen ons een paar dingen op.
Iedereen heeft haast.
Overal beton
Altijd ergens licht ( jullie weten niet meer wat echt donker is )
Altijd lawaai, ook 's nachts.
En het stinkt ( in de plaats waar we voordat we hier kwamen woonden.)

Neeeeee, het is geen kritiek, maar WIJ zijn veranderd.
We hebben hier rust,ruimte, stilte,natuur ( bossen,bergen,meren en riviertjes), geen last van andermans licht ( 's winters zien we de Melkweg....fascinerend...).en mensen om ons heen wonen die nog de tijd om een praatje te maken hebben.
Kortom hier zijn we thuis.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 20:50:38 #73
45833 crew  Fogel
pi_83545838
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukst In ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.

Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?
Zijn "de Nederlanders" en "de politiek" dragelijker geworden in de periode dat je weg bent geweest? Of was het meer een soort van heimwee (aangezien je gezin en familie noemt)?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:46:29 #74
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83547875
@maartena: Dank voor je reactie, heel opmerkzaam van jou dat verschil in acceptatie van gebruik van vreemde talen.
Stel hier ook nog wel eens vraagtekens bij onze veelgeprezen "tolerantie" omdat ik daar weinig van merk.

@KarinJ: donker?
jaloers
Lichtvervuiling en lawaai maken mij bepaald niet gelukkig. Bracht als kind vrij veel tijd door op een plekje waar het 's nachts wel stil en donker was en sliep daar stukken beter dan in de stad.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:04:28 #75
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83548929
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?
Zijn "de Nederlanders" en "de politiek" dragelijker geworden in de periode dat je weg bent geweest? Of was het meer een soort van heimwee (aangezien je gezin en familie noemt)?
Nee, ze zijn geen van beiden veel draaglijker geworden maar het is ook niet zo dat ze ondraaglijk zijn of waren. Ik ben nog altijd wel Nederlander natuurlijk, het is me allemaal niet vreemd. Heimwee was het ook niet. Het was simpelweg een besluit dat ik een andere richting in wilde met mijn carriere en die mogelijkheid had ik in Nederland. Dat was voor mij een klein minpunt; de carrierestap een groter pluspunt.

Kijk, mijn leven is nog lang niet voorbij Ik maak keuzes met een blik op de toekomst. Ik kan nu wel mijn spullen pakken en verhuizen naar mijn favoriete land, maar wat moet ik daar doen? Wat ik hier nu doe kan daar niet. Ik zou daar niet gelukkiger zijn dan hier, omdat er veel dingen in mijn leven zouden ontbreken. Zo'n land is alleen leuk als al het andere ook een beetje meezit natuurlijk. Ik zie mezelf niet oud worden in Nederland - maar ik vertoef er nu, en ben tevreden, doch kritisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')