Dat is waar... maar goed; dat is een kwestie van persoonlijkheid. Ik houd van de mensen; zit graag in het plantsoen mensen kijken en ga graag naar festivals. Voor rust ga ik naar mijn huis.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...
Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.
En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlandersquote:
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Het wordt mij te druk in Nederland. Ik heb bijna geen mogelijkheid meer om ergens in dit land de rust te vinden. Ja, de uithoeken van Friesland en Groningen, maar zelfs daar is het hooguit een uur voor er weer één of andere egocentrisch herriemakend figuur langskomt, zonder enige vorm van respect voor het stukje rust waar ik op dat moment in verkeerde...
Kortom, ik wil gewoon weg kunnen uit de gekte op het moment dat ik dat wil. En die gekte moet ik in ongeveer een uur reistijd achter me kunnen laten, zonder kans op één of andere broekhoest die me daarin komt storen.
En er zijn genoeg andere landen waar je die mogelijkheid hebt. En daar hoort Nederland niet meer bij. Hier zijn overal en altijd mensen...
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiOp zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes. Er zijn natuurlijk wel plaatsen die een beetje anders zijn zoals de duinen en zuid-limburg en een stad als Rotterdam maar de verschillen zijn niet zo extreem als in andere landen.
Ik woon nu in Groningen stad. Ik houd namelijk ook best van de drukte en van de mensen om me heen. Maar ik houd er ook heel erg van om af en toe om samen met mijn vrouw, en in de toekomst onze kinderen, de rust te zoeken van de natuur. Ergens rustig uren kunnen liggen boeklezen zonder dat je auto's hoort, zonder dat je andere mensen hoort en ziet, gewoon het geluid van alleen de natuur om je heen. En hier rond Groningen zijn nog wel wat plekjes te vinden, maar ze worden zo langzamerhand schaars...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Maar waar speelt dit probleem niet? Met andere woorden: waar woon je nu dan?
Preciesquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat betreft ruige natuur en grote steden is Nederland inderdaad één van de saaiste landen ter wereld. Elke keer als ik op reis ga is het weer een verademing om vanuit een gigantische stad binnen no time weer in een afgelegen gebied te zitten!
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:05 schreef cikolata het volgende:
[..]
PreciesEn ik hou vooral van steden aan zee met mooie boulevards en huizen met uitzicht over het water, zoals Barcelona, Istanbul, San Francisco... Hier kom je niet verder dan zandvoort en scheveningen
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:23 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En dan kom je direkt bij de uitspraak dat het gras elders altijd groener is. Want voor toeristen zijn Scheveningen en Zandvoort heel erg mooie plekken, maar wij zien zelf die schoonheid niet meer... en ik denk dat je datzelfde effect ook in andere landen toch zult krijgen. Het duurt even, want eerst is het allemaal nieuw en tof en mooi, maar na verloop van tijd...Maar ik begrijp je wel, ik ken het gevoel. Sydney ligt ook schitterend aan zee. Alle Australische steden, op de hoofdstad na, liggen aan zee, en de één nog mooier als de andere.
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:32 schreef Dven het volgende:
[..]
De schoonheid herken ik wel, alleen haalt deze het simpelweg niet in vergelijking bij veel andere badsteden op de wereld. Het strand van Melbourne is overigens wel waardeloos!het is dat de stad weergaloos is
Ook als je objectief kijkt zijn Zandvoort en Scheveningen waardeloze steden, al vind ik ze nog wel leuker dan veel andere nederlandse steden. Er is geen bijzondere architectuur te vinden behalve misschien het Kurhaus dat ooit bijna afgebroken werd. En het strand is sowieso veel mooier in tropische landen met wit zand en een lichtblauwe zee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
Fijn om te weten dat mijn mening niet als persoonlijke waarheid maar als verstandsvertroebeling genomen wordt en dat enkel en alleen omdat ik niet laaiend enthousiast ben over de Nederlandse badplaatsen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, en dat is gezien door je eigen ogen... toch iets met groener gras...
Haha, deze mag zeker in het reden-voor-vertrek-lijstje!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen(en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Het is echt niet per se saaiheid hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef boekenworm het volgende:
Wouw... bedankt voor de reacties.
Theoretisch kan ik het wel begrijpen. Maar volgens mij ben ik gewoon te saaimijn grootste wens is een mooie carriere te maken in het onderwijs, een leuke relatie te hebben, veel leuke dingen te ondernemen (en weer thuis te belanden) en gelukkig blijven (want ik ben echt gelukkig met mijn leven).
Anderzijds heb ik een heel roerig leven gehad en kan ik de vastigheid wel waarderen.
En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
27 jaar op het moment dat ik vertrok, baan die me niet beviel, elk weekend de zelfde mensen in de kroeg, kortom ik voelde een beetje een sleur en ik had geen verplichtingen zoals huis, relatie etc dus ik ben op de bonnefooi in het vliegtuig gestapt en na 13 jaar nog geen spijt...en eerlijk gezegd ik denk dat ik me hier beter ontwikkeld heb dan ik ooit had gekend in Nederland.
Nederland is ook vrij saai maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Persoonlijk liever wat saai dan dat opgeblazen extravagante wat veel mensen vaak leuk vinden aan de bekende wereldsteden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
[..]
Hmm, ik vind Nederland juist te saaiOp zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.
Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes.
Om te beginnen, ik ben helemaal niet avontuurlijk aangelegd en 1 maand voordat ik vertrok nooit echt plannen gehad om te emigreren. maar ik was het opeens zat in Nederland en kon een andere baan krijgen in Nieuw Zeeland dus ik ben hals over de kop vertrokken en ben hier nu alweer jaren algemeen bedrijfsleider op een grote bloembollenkwekerij.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Omkron het volgende:
[..]
En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:
[..]
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:
[..]
precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
Die gedragen zich doorgaans beterquote:Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.
Ik neem aan dat er met buitenlanders in dit topic de lastige allochtonen worden bedoeld .quote:
of die nou bestaat of niet, het gaat erom hoe men het ervaart!quote:Op donderdag 1 juli 2010 03:24 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
De tsunami van de Islam bestaat niet.
Gelukkig maar dat we niet allemaal op hetzelfde plekje willen wonen. Hoe groot het land ook is, met een paar miljard wordt het toch dringen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is echt niet per se saaiheid hoor.
Sommige mensen komen in het buitenland en denken: "Hier wil ik blijven!" Maar jij hebt dat gevoel blijkbaar niet, jij geeft aan dat je toch altijd weer terugverlangt naar Nederland. Prima, daar is niks mis mee.
Omdat ik hier beter en leuker werk kan krijgen dan in Nederland, tegen een veel hoger salaris. En eigenlijk ook omdat ik na jaren studeren niet, zoals al mijn vrienden, naar Amsterdam toe wilde. Begrijp me niet verkeerd, het is een superstad, maar ik had geen zin om weer met allemaal dezelfde mensen te zitten. Iedereen naar dezelfde hippe kroeg, in dezelfde kleding, etc... En een andere stad in Nederland leek me al snel te klein, ik wilde juist groter - Het werd dus Londen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Ik mis de zee, maar dat hoeft niet perse de Nederland te zijn. Ik groeide echter op aan zee, dus mis het nu enorm. De taal mis ik niet, die spreek ik dagelijks. De mensen mis ik ook niet, ik ken genoeg Nederlanders en daarbij zijn Nederlanders nou ook weer niet zo uniek. Zweden, Fransen, Denen, Libanesen, etc etc - allemaal ook weer leuk en anders. Ik mis Amsterdam ofzo af en toe, dat hele relaxte struinen door de stad en lekker pintje doen in een bruine kroeg (maar na een weekend zie ik vervolgens ook de puinhopen en heb ik het weer gehad). Verder mis ik kroketten. Enorm.quote:Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?
oi! hoe zijn de Kiwi-vrouwen eigenlijk? open-minded? losbandig? gereserveerd? generaliseren mag!quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ondertussen ook al weer 8 jaar getrouwd met een "kiwi chick" dus NZ is echt thuis geworden...
Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zienquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
over het algemeen gereserveerder dan de Nederlandse vrouw denk ik...het land is zoiezo conservatiever dan vele landen en helemaal Nederland.
Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zien
moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijkquote:Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn
Daar gaan we een biertje op drinken dan!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!
[..]
moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijk
good as gold!!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:02 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Daar gaan we een biertje op drinken dan!![]()
Ik stuur je tzt wel een PM.
Alomvattendquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld, maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen.
En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.quote:Waarom weg uit Nederland?
Een paar losse termen:
Koophuis, hypotheek, leaseauto, nieuwe keuken, lcd/plasma televisie, pensioen plannen, alles mag (behalve marokkanen) etc
Met bovenstaande heb ik dus absoluut niks. Tel daarbij op het klimaat in Nederland en tja voor mij was er een beter leven in het buitenland te vinden.
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
AlomvattendIk heb er vaak moeite mee als ik het over Nederland en de Nederlanders heb, in het buitenland. Want hoe leg je uit dat die reputatie van tolerant en progressief volk, waar alles kan en alles mag, niet strookt met de werkelijkheid? Dat tussen de coffeeshops en de raampjes op de wallen mensen rondlopen die een hekel hebben aan iedereen die anders is dan zij. Dat er bij Nederlanders een soort latente haat tegenover vrijwel alles aanwezig is: een soort van afgunst, het misgunnen van een ander zijn geluk. Leg het maar eens uit.
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 03:08 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Nederland is vol
Nederland heeft niet zo een landschap zoals andere landen,
het lijkt alsof alle gebouwen door dezelfde architect ontworpen zijn.
Deze man spreekt de waarheid.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.
Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage
Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Deze man spreekt de waarheid.
hehehe inderdaad!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:41 schreef rocketscientist het volgende:
Ja,dit dus.
[..]
En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.
quote:
quote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Deze man spreekt de waarheid.
Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:57 schreef AKnynke het volgende:
en waar wonen jullie allemaal?
[..]
[..]
[..]
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).
Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.
Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:42 schreef maartena het volgende:
Wat ik me wel afvraag: Een deel van de Bijna alle kankeraars op Nederland.... woont daar nog wel. Dus aan hen die vraag:
afbeelding
En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:40 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.
Het waren in de eerste plaats toch echt de Nederlanders die mij hebben doen verhuizen, en de politiek. Ik vond en vind dat Nederland een land met ontzennend veel potentie is, maar dat we het verkwanselen. Dat geld ook voor de Nederlanders als mensen. "Dit land kan zoveel beter" is een verschrikkelijke uitspraak van een verschrikkelijke man maar wél de waarheid. Het was voor mij moeilijk om in Europa te blijven als je ziet dat aan onze rechterhand heel Azië opstoomt, en aan de linkerhand een Amerika dat moedig blijft strijden om haar plekje op het wereldtoneel - en dat wij als Europa net als het Nederlands elftal in de 90ste minuut de handoek in de ring hebben gegooid
Maargoed, dat alles gezegd en gedaan, ik woon inmiddels weer in Nederland en heb hier ook een aanstelling, dus ik geef mijn vaderland een tweede kans. Wellicht ben ik over 5 jaar weer weg, maar wie weet
Edit: ik heb in China en Taiwan gewoond, overigens.
Waar bent u naar verhuisd?quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:52 schreef alida69 het volgende:
Mijn reden was mijn gezondheid. Een warmer klimaat is beter voor me. Nederland mis ik weldegelijk. De taal, het eten en de eenvoud van alles. Alles is goed geregeld in Nederland en je weet precies waar je wat kunt halen. Dit voor zowel producten als diensten en hier snap ik er na bijna 16 maand nog steeds niet echt veel van.
Racisten heb je overal, dat staat als een paal boven water.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukstquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?
Midden Marokko, dus altijd lekker warm en niet te vochtig, iets wat ook niet echt goed voor mijn gezondheid is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:26 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
Waar bent u naar verhuisd?
Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukstIn ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.
Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
Nee, ze zijn geen van beiden veel draaglijker geworden maar het is ook niet zo dat ze ondraaglijk zijn of waren. Ik ben nog altijd wel Nederlander natuurlijk, het is me allemaal niet vreemd. Heimwee was het ook niet. Het was simpelweg een besluit dat ik een andere richting in wilde met mijn carriere en die mogelijkheid had ik in Nederland. Dat was voor mij een klein minpunt; de carrierestap een groter pluspunt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?
Zijn "de Nederlanders" en "de politiek" dragelijker geworden in de periode dat je weg bent geweest? Of was het meer een soort van heimwee (aangezien je gezin en familie noemt)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |