abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:51:53 #51
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83529032
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Alomvattend Ik heb er vaak moeite mee als ik het over Nederland en de Nederlanders heb, in het buitenland. Want hoe leg je uit dat die reputatie van tolerant en progressief volk, waar alles kan en alles mag, niet strookt met de werkelijkheid? Dat tussen de coffeeshops en de raampjes op de wallen mensen rondlopen die een hekel hebben aan iedereen die anders is dan zij. Dat er bij Nederlanders een soort latente haat tegenover vrijwel alles aanwezig is: een soort van afgunst, het misgunnen van een ander zijn geluk. Leg het maar eens uit.
Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:16:08 #52
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83529954
Ik denk dat het voor heel veel KAA'ers (inclusief mijzelf) niet perse wegwillen uit Nederland is, want dat is geen goede motivatie om in het buitenland te gaan wonen. Het is eerder mogelijkheden die zich in het buitenland aandienen en niet bang zijn om in een nieuw avontuur te gaan stappen gecombineerd met niet al te gehecht zijn aan het wekelijkse bezoekje aan vrienden en familie die ervoor zorgen dat mensen in het buitenland gaan wonen.

Zo was het voor mij in ieder geval. Ik kon gaan studeren in Zweden, daar 2 jaar gestudeerd en nu begin ik daar straks met werken..Ik hoef m'n vrienden niet elke week te zien, en de 3x per jaar dat ik m'n ouders zie is vaak genoeg (vinden zij ook, trouwens!)...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:42:16 #53
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83530918
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hoewel Amerikanen wat soepeler lijken in de omgang ben ik er toch velen tegengekomen die een grote haat hebben tegen alle negers en import amerikanen. Vraag me dus af in hoeverre jouw opsomming uniek is voor Nederlanders.
Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.

Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage

Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83531659
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:08 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Nederland is vol
Nederland heeft niet zo een landschap zoals andere landen,
het lijkt alsof alle gebouwen door dezelfde architect ontworpen zijn.

je wilt zeggen dat de duitse bouwkunde zo verfrissend en verschillend is?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83531739
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:42 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik refereerde eigenlijk niet eens specifiek naar vreemdelingenhaat. Dat is in Nederland nogal gepolariseerd, omdat het zo'n politieke issue is. Ik had het meer over de 'uitstekende spijkers' of de 'koppen boven het maaiveld'. Als je rijk bent, kun je in Nederland veel afgunst verwachten. Ook als je arm bent. Of als je universitair opgeleid bent. Of als je HBO doet. Of als je bent gaan werken na je middelbare school. Of als je werkloos bent - maar ook als je putjesschepper bent, of advocaat. Iedereen is in Nederland zo gebrand op zijn / haar eigen mening, dat we dus ook overal een mening over hebben - over iedereen.

Zal wel voort komen uit het eeuwige gekanker van veel Nederlanders. Als het warm is, is het té warm. Als het koud is, is het té koud. Als we een voetbalwedstrijd winnen, is het niet mooi genoeg voetbal. Als we een wedstrijd verliezen, hadden we minder mooi moeten spelen en gewoon moeten winnen. Ze zijn nu naast mijn kantoor in Nederland aan het bouwen. Levert wel eens wat herrie op, wat tot gevolg heeft dat de hele werkvloer verontwaardigd is over de werkomstandigheden. Echter, nog geen twee maanden geleden was iedereen aan het zeuren dat ze geen parkeergelegenheid hadden. Wat zijn ze nu aan't bouwen? Juist, een parkeergarage

Dit soort dingen vind ik erg Nederlands. Ze zijn niet éxclusief aan Nederland, maar wel typisch.
Deze man spreekt de waarheid.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:42:37 #56
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83533148
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:46:39 #57
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83533273
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:41 schreef rocketscientist het volgende:
Ja,dit dus.
[..]

En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.
hehehe inderdaad!

En iedereen heeft het ook altijd druk!
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:49:05 #58
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83533343
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]

ik ook
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:57:32 #59
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83533666
en waar wonen jullie allemaal?
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef copilco het volgende:

[..]

ik ook
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:02 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 15:11:08 #60
45833 crew  Fogel
pi_83534130
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:57 schreef AKnynke het volgende:
en waar wonen jullie allemaal?
[..]

[..]

[..]
Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:15:30 #61
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83534281
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het is een feit dat Nederlanders extreem veel klagen, over alles, maar of dat de reden is van het "koppen niet boven het maaiveld uit laten komen", dat denk ik niet. In Noorwegen, waar ook "iedereen" "gelijk" "moet" (ja, alle 3 apert met "") zijn klagen de mensen bijzonder weinig (en zeker in vergelijking tot Nederland).
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 15:19:27 #62
45833 crew  Fogel
pi_83534404
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:15 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het volledig mee eens.. maar ik denk niet dat het feit dat Nederlands graag klagen voor heel veel mensen een motief is om te gaan emigreren. Ik denk dat andere zaken als kansen en mogelijkheden of liefde in het buitenland een veel grotere rol spelen. Want, elk volk zal z'n gebrek hebben.
Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.

Maar als je de vraag omdraait "waarom blijf je in je nieuwe land ipv terug te keren naar Nederland?" zouden enkele van de genoemde punten me er inderdaad wel van kunnen weerhouden om terug te gaan. Voornamelijk gebrek aan plek en natuur.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:40:34 #63
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83535269
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Weggaan omdat je je ergert over geklaag, buren, gebrek aan natuur, of wat het dan ook moet zijn, is waarschijnlijk nooit een goed plan, juist omdat -zoals je al aangeeft- je alleen maar andere dingen zal vinden om je je over te ergeren bij een ander volk.

Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.

Het waren in de eerste plaats toch echt de Nederlanders die mij hebben doen verhuizen, en de politiek. Ik vond en vind dat Nederland een land met ontzennend veel potentie is, maar dat we het verkwanselen. Dat geld ook voor de Nederlanders als mensen. "Dit land kan zoveel beter" is een verschrikkelijke uitspraak van een verschrikkelijke man maar wél de waarheid. Het was voor mij moeilijk om in Europa te blijven als je ziet dat aan onze rechterhand heel Azië opstoomt, en aan de linkerhand een Amerika dat moedig blijft strijden om haar plekje op het wereldtoneel - en dat wij als Europa net als het Nederlands elftal in de 90ste minuut de handoek in de ring hebben gegooid

Maargoed, dat alles gezegd en gedaan, ik woon inmiddels weer in Nederland en heb hier ook een aanstelling, dus ik geef mijn vaderland een tweede kans. Wellicht ben ik over 5 jaar weer weg, maar wie weet

Edit: ik heb in China en Taiwan gewoond, overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinterman op 01-07-2010 16:02:24 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:42:39 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83539835
Wat ik me wel afvraag: Een deel van de kankeraars op Nederland.... woont daar nog wel. Dus aan hen die vraag:

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_83540073
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:42 schreef maartena het volgende:
Wat ik me wel afvraag: Een deel van de Bijna alle kankeraars op Nederland.... woont daar nog wel. Dus aan hen die vraag:

afbeelding
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83540135
Mijn reden was mijn gezondheid. Een warmer klimaat is beter voor me. Nederland mis ik weldegelijk. De taal, het eten en de eenvoud van alles. Alles is goed geregeld in Nederland en je weet precies waar je wat kunt halen. Dit voor zowel producten als diensten en hier snap ik er na bijna 16 maand nog steeds niet echt veel van.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 17:55:30 #67
45833 crew  Fogel
pi_83540259
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:40 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Muah, voor mij was de algehele sfeer in Nederland, waar dat klagen dus veel mee te maken heeft, toch wel erg belangrijk hoor. Financieel gezien hield ik in het buitenland niet zo veel extra over: ik betaalde veel minder belasting maar verdiende ook minder. Ik was rijker zolang ik m'n geld daar uitgaf, maar niet als ik het zou sparen. Om de liefde heb ik het ook niet gedaan, en zo slecht waren mijn vooruitzichten in Nederland ook niet, met een universiteitsdiploma.

Het waren in de eerste plaats toch echt de Nederlanders die mij hebben doen verhuizen, en de politiek. Ik vond en vind dat Nederland een land met ontzennend veel potentie is, maar dat we het verkwanselen. Dat geld ook voor de Nederlanders als mensen. "Dit land kan zoveel beter" is een verschrikkelijke uitspraak van een verschrikkelijke man maar wél de waarheid. Het was voor mij moeilijk om in Europa te blijven als je ziet dat aan onze rechterhand heel Azië opstoomt, en aan de linkerhand een Amerika dat moedig blijft strijden om haar plekje op het wereldtoneel - en dat wij als Europa net als het Nederlands elftal in de 90ste minuut de handoek in de ring hebben gegooid

Maargoed, dat alles gezegd en gedaan, ik woon inmiddels weer in Nederland en heb hier ook een aanstelling, dus ik geef mijn vaderland een tweede kans. Wellicht ben ik over 5 jaar weer weg, maar wie weet

Edit: ik heb in China en Taiwan gewoond, overigens.
En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?
pi_83540577
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:52 schreef alida69 het volgende:
Mijn reden was mijn gezondheid. Een warmer klimaat is beter voor me. Nederland mis ik weldegelijk. De taal, het eten en de eenvoud van alles. Alles is goed geregeld in Nederland en je weet precies waar je wat kunt halen. Dit voor zowel producten als diensten en hier snap ik er na bijna 16 maand nog steeds niet echt veel van.
Waar bent u naar verhuisd?
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:37:05 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83540903
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:51 schreef caroline88 het volgende:
Racisten heb je overal, dat staat als een paal boven water.

Of het meer of minder is in de VS, weet ik ook niet.... wel weet ik dat wij in de VS geen politici hebben die zitten zaniken dat mensen twee paspoorten hebben, een kopvoddentax willen invoeren voor een kledingstuk dat hen niet aanstaat, en het stichten van scholen en gebedsgebouwen voor de ene religie niet, en voor de andere religie wel toe te laten.

Dat soort zaken gaan tegen de grondbeginselen van de Amerikaanse grondwet, en de vrijheden die daarmee gegarandeerd worden. En dat gaat dan inderdaad wel twee kanten op, neo-nazisme kan hier bijvoorbeeld in het openbaar bestaan onder het mom van vrije meningsuiting.

Nu woon ik in een enorm multi-culturele staat, met 35% Latinos, 5% zwarten, 15% Aziaten, en 45% Europeanen (en eigenlijk nog ergens 2% Native American die ik ergens had tussen moeten stoppen), dus eigenlijk heeft geen enkele groep de meerderheid, niet zoals in Nederland waar men voor 90% of meer "Blank Nederlander" is....

Het is hier bijvoorbeeld heel gewoon om bijvoorbeeld een Koreaanse wijk te hebben "Korea Town" nabij Los Angeles, waar alle uithangborden in het Koreaans staan, waar overal Koreaans wordt gesproken, en waar zelfs reclames langs de wegen in het Koreaans zijn.... En zo ook in het Spaans (veel vaker voorkomend) en het Vietnamees (Ik werk midden in een Vietnamees district, omdat hier nu eenmaal ook een Industrial Park ligt...).

Om dat even naar Nederland te halen: Ik denk dat Wilders spontaan zou ontploffen als KPN langs de A20 in Rotterdam opeens een bord langs de snelweg zou zetten om een nieuwe telefoon aan te prijzen...... In het Arabisch.

En ik denk dat zoiets ook veel minder geaccepteerd zal worden door Nederlanders, dan door Amerikanen met betrekking tot vreemde talen midden in de samenleving.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:37:24 #70
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83540911
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

En wat is de reden dat je toch weer teruggekomen bent naar het land zonder potentiebenutting en vol met zeikerds? Was het nog "erger" om in China en Taiwan te zijn? Immers, waarom terugkomen als het daar beter is?
Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukst In ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.

Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
pi_83543409
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:26 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Waar bent u naar verhuisd?
Midden Marokko, dus altijd lekker warm en niet te vochtig, iets wat ook niet echt goed voor mijn gezondheid is.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:47:21 #72
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_83545699
Wij deden eens een rondje Scandinavië, via Zweden en Finland naar de Noordkaap, en via Noorwegen weer terug.
En we werden verliefd !
Op het land en de mentaliteit van de mensen.
We dachten het gaat wel over.....niet dus.
Noorse les genomen en verschillende keren en ook in verschillende jaargetijden terug geweest.
Het gevoel bleef.
Eerst was het een wilde gedachte....Hoe zou t zijn om hier te wonen....
Je weet wel wat je hebt, en je weet niet wat je krijgt.
We hadden tenslotte een leuk en goed leven in Nederland,en om dat nu allemaal achter te laten.....
We gingen plus en min lijstjes maken, en het plus-lijstje werd langer,en het min-lijstje werd korter .
Het avontuur won .
En waarom in Noorwegen??
Finland viel af door de taal.Zweden viel af omdat we het er te netjes vonden
Noorwegen heeft één grote plus .....ZE ZITTEN NIET IN DE EU!!!!!!

Geheel per ongeluk zijn we op deze plek terecht gekomen, 's morgens wilde na hier te hebben overnacht weggaan , 's middags had mijn man een baan en hadden we een huurhuis......soms denk je dat toeval niet bestaat.

En wat we gedaan hebben om ons thuis te voelen?
We zijn allebei op een plaatselijke club gegaan.
Zo zit ik hier nu op een zangkoor haha en ik kan echt niet zingen haha, maar dat is niet belangrijk zeggen mijn plaats genoten het gaat om het samenzijn.
En we doen mee aan alles wat hier belangrijk is.Ik doe hier dus dingen die ik in Nederland nooit van zijn leven gedaan zou hebben en ik laat ook dingen die ik Nederland wel deed.
Als je niet de wil hebt om open te staan en te veranderen moet je niet gaan emigreren.

We voelde ons hier al snel thuis, en hebben nu ons eigen huis met een stukje grond
( We wonen nu in een gehucht van nog geen 100 mensen, de meeste ken ik bij naam en weet waar ze wonen, ze kennen ons ook......juist omdat hier zo weinig mensen wonen wordt je gezien, in Nederland woonden we in de stad, daar ben je anoniem)

het enige wat ik écht mis is mijn familie en vrienden ( maar die komen lekker vakantie bij ons vieren, dan blijven ze minstens een week )
En de kaas en drop natuurlijk, maar die nemen ze wel voor ons mee.

Als ik geen familie en vrienden meer had in Nederland dan kwam ik er denk ik niet meer, nu gaan we 2 of 3 keer ff mensen knuffelen ( en de 2e hands boekwinkel leeg kopen).
Maar als het vliegtuig hier in Noorwegen weer landt, denk ik altijd ha fijn weer, bijna, thuis.
Als we nu in Nederland zijn vallen ons een paar dingen op.
Iedereen heeft haast.
Overal beton
Altijd ergens licht ( jullie weten niet meer wat echt donker is )
Altijd lawaai, ook 's nachts.
En het stinkt ( in de plaats waar we voordat we hier kwamen woonden.)

Neeeeee, het is geen kritiek, maar WIJ zijn veranderd.
We hebben hier rust,ruimte, stilte,natuur ( bossen,bergen,meren en riviertjes), geen last van andermans licht ( 's winters zien we de Melkweg....fascinerend...).en mensen om ons heen wonen die nog de tijd om een praatje te maken hebben.
Kortom hier zijn we thuis.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 20:50:38 #73
45833 crew  Fogel
pi_83545838
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Neuh, was niet erger, zeker niet in Taiwan. Maar mijn schaal is niet erg - erger - ergst, maar leuk - leuker - leukst In ieder geval, je kunt niet altijd zijn op de plaats waar je het liefste bent. Dat is ook een antwoord op de post van maartena. Taiwan en China zouden dan ook niet mijn eerste keuzes zijn; ik kan wel landen bedenken waar ik liever zou wonen. Maar je moet er wel kunnen werken, en aangezien ik geen economische vluchteling ben zou ik dat ook graag doen in een branche waar ik in wíl werken, niet als schoenenpoetser dus. Dat moet ook met visa geregeld kunnen worden, enfin, dat hoef ik je allemaal niet te vertellen lijkt me.

Ik ben teruggekomen omdat er ook andere belangen meespelen dan alleen mijn eigen plaatsgebonden gelukje. Dat ik bepaalde dingen in Nederland niet geweldig vind wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier doodongelukkig ben, omdat er andere dingen zijn die zwaarder kunnen wegen. Gezin en familie bijvoorbeeld, of een carrierestap. Dat laatste was voor mij het geval. Ik zou liever hetzelfde werk gaan doen in bijvoorbeeld Califonië, maar zo zijn de kaarten niet gedeeld. Daar heb ik best vrede mee hoor
Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?
Zijn "de Nederlanders" en "de politiek" dragelijker geworden in de periode dat je weg bent geweest? Of was het meer een soort van heimwee (aangezien je gezin en familie noemt)?
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:46:29 #74
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83547875
@maartena: Dank voor je reactie, heel opmerkzaam van jou dat verschil in acceptatie van gebruik van vreemde talen.
Stel hier ook nog wel eens vraagtekens bij onze veelgeprezen "tolerantie" omdat ik daar weinig van merk.

@KarinJ: donker?
jaloers
Lichtvervuiling en lawaai maken mij bepaald niet gelukkig. Bracht als kind vrij veel tijd door op een plekje waar het 's nachts wel stil en donker was en sliep daar stukken beter dan in de stad.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:04:28 #75
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83548929
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je bent dus vanwege "de Nederlanders en de politiek" weggegaan, hebt carriere gemaakt in landen die niet je hoogste voorkeur genoten (maar wel leuker zijn dan Nederland) en bent vervolgens ook weer voor je carriere teruggegaan en neemt nu maar wel genoegen met de Nederlanders en de politiek?
Zijn "de Nederlanders" en "de politiek" dragelijker geworden in de periode dat je weg bent geweest? Of was het meer een soort van heimwee (aangezien je gezin en familie noemt)?
Nee, ze zijn geen van beiden veel draaglijker geworden maar het is ook niet zo dat ze ondraaglijk zijn of waren. Ik ben nog altijd wel Nederlander natuurlijk, het is me allemaal niet vreemd. Heimwee was het ook niet. Het was simpelweg een besluit dat ik een andere richting in wilde met mijn carriere en die mogelijkheid had ik in Nederland. Dat was voor mij een klein minpunt; de carrierestap een groter pluspunt.

Kijk, mijn leven is nog lang niet voorbij Ik maak keuzes met een blik op de toekomst. Ik kan nu wel mijn spullen pakken en verhuizen naar mijn favoriete land, maar wat moet ik daar doen? Wat ik hier nu doe kan daar niet. Ik zou daar niet gelukkiger zijn dan hier, omdat er veel dingen in mijn leven zouden ontbreken. Zo'n land is alleen leuk als al het andere ook een beetje meezit natuurlijk. Ik zie mezelf niet oud worden in Nederland - maar ik vertoef er nu, en ben tevreden, doch kritisch.
pi_83549223
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:47 schreef KarinJ. het volgende:
Wij deden eens een rondje Scandinavië, via Zweden en Finland naar de Noordkaap, en via Noorwegen weer terug.
En we werden verliefd !
Op het land en de mentaliteit van de mensen.
We dachten het gaat wel over.....niet dus.
Noorse les genomen en verschillende keren en ook in verschillende jaargetijden terug geweest.
Het gevoel bleef.
Eerst was het een wilde gedachte....Hoe zou t zijn om hier te wonen....
Je weet wel wat je hebt, en je weet niet wat je krijgt.
We hadden tenslotte een leuk en goed leven in Nederland,en om dat nu allemaal achter te laten.....
We gingen plus en min lijstjes maken, en het plus-lijstje werd langer,en het min-lijstje werd korter .
Het avontuur won .
En waarom in Noorwegen??
Finland viel af door de taal.Zweden viel af omdat we het er te netjes vonden
Noorwegen heeft één grote plus .....ZE ZITTEN NIET IN DE EU!!!!!!

Geheel per ongeluk zijn we op deze plek terecht gekomen, 's morgens wilde na hier te hebben overnacht weggaan , 's middags had mijn man een baan en hadden we een huurhuis......soms denk je dat toeval niet bestaat.

En wat we gedaan hebben om ons thuis te voelen?
We zijn allebei op een plaatselijke club gegaan.
Zo zit ik hier nu op een zangkoor haha en ik kan echt niet zingen haha, maar dat is niet belangrijk zeggen mijn plaats genoten het gaat om het samenzijn.
En we doen mee aan alles wat hier belangrijk is.Ik doe hier dus dingen die ik in Nederland nooit van zijn leven gedaan zou hebben en ik laat ook dingen die ik Nederland wel deed.
Als je niet de wil hebt om open te staan en te veranderen moet je niet gaan emigreren.

We voelde ons hier al snel thuis, en hebben nu ons eigen huis met een stukje grond
( We wonen nu in een gehucht van nog geen 100 mensen, de meeste ken ik bij naam en weet waar ze wonen, ze kennen ons ook......juist omdat hier zo weinig mensen wonen wordt je gezien, in Nederland woonden we in de stad, daar ben je anoniem)

het enige wat ik écht mis is mijn familie en vrienden ( maar die komen lekker vakantie bij ons vieren, dan blijven ze minstens een week )
En de kaas en drop natuurlijk, maar die nemen ze wel voor ons mee.

Als ik geen familie en vrienden meer had in Nederland dan kwam ik er denk ik niet meer, nu gaan we 2 of 3 keer ff mensen knuffelen ( en de 2e hands boekwinkel leeg kopen).
Maar als het vliegtuig hier in Noorwegen weer landt, denk ik altijd ha fijn weer, bijna, thuis.
Als we nu in Nederland zijn vallen ons een paar dingen op.
Iedereen heeft haast.
Overal beton
Altijd ergens licht ( jullie weten niet meer wat echt donker is )
Altijd lawaai, ook 's nachts.
En het stinkt ( in de plaats waar we voordat we hier kwamen woonden.)

Neeeeee, het is geen kritiek, maar WIJ zijn veranderd.
We hebben hier rust,ruimte, stilte,natuur ( bossen,bergen,meren en riviertjes), geen last van andermans licht ( 's winters zien we de Melkweg....fascinerend...).en mensen om ons heen wonen die nog de tijd om een praatje te maken hebben.
Kortom hier zijn we thuis.

Leuk om te lezen!

Ik wil zelf ook ooit nog eens emigreren. Ik neig naar Amerika, maar er zijn ook zoveel andere leuke landen/steden. Voornamelijk door het gemis van mooie natuur en de saaiheid. Het lijkt wel alsof we in Nederland veel meer in een cirkel zitten. Een cirkel met veel haast. En de sfeer in Amerika, althans, ik ben er helaas nog nooit geweest, spreekt mij erg aan. Ook de mensen lijken veel zelfkritischer. Heb nu ongeveer 2 maanden lang al dagelijks contact met een Amerikaan uit Illinois. Hij bouwt nu een gitaar voor me. Als je in Nederland een wijziging wilt achteraf dan beginnen ze meteen over meerprijs. Bij die Amerikaan niet. Nou is dit er natuurlijk één, maar zulke ervaringen vormen natuurlijk wel een persoonlijk beeld.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:11:54 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83549338
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:
gebrek aan goede smaak (als je kijkt naar de gemiddelde kleding maar ook bijvoorbeeld architectuur).
Volgens mij wordt Nederlands architectuur en architecten juist over de hele wereld geroemd?
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:16:49 #78
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83549646
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:47 schreef KarinJ. het volgende:
Ik denk dat je met het woordje hier de spijker op zijn kop slaat ....when in Rome....
ik heb hier ook precies het zelfde gedaan.
quote:
( 's winters zien we de Melkweg....fascinerend...).
inderdaad prachtig, hier op het platteland van NZ is het ook aardedonker, als er geen maan is dan zie je werkelijk geen hand voor ogen. soms zit ik dan op een warme zomeravond wel eens op de veranda tijdenlang naar de melkweg te kijken.....geluk in pure eenvoud

[ Bericht 15% gewijzigd door rechtsedirecte op 01-07-2010 22:27:39 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:19:22 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83549801
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Waar in Taiwan heb je gewoond?
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 22:22:48 #80
45833 crew  Fogel
pi_83550023
@Pinterman: duidelijk
@karin: ik zou echt niet kunnen wonen zoals jullie, werd zelfs al in een stadje van 27000 man gillend gek omdat er niks te doen is.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:30:45 #81
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83550479
Ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat bijna elke emigrant gevlucht is voor iets
Ik kan me daar in mijn eigen situatie wel in vinden....gevlucht voor de onvrede, de sleur, een mislukte relatie etc?

Harrie Jekkers somt het aardig op:
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:30:51 #82
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83550485
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar in Taiwan heb je gewoond?
Alleen in Taipei. Maar als het weer en de tijd het toelieten ging ik rijden langs de oostkust, en bleef daar vaak bij vrienden in de buurt van Taitung. Mooier daar Maar niet praktisch voor mij.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:34:31 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83550689
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:30 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Alleen in Taipei. Maar als het weer en de tijd het toelieten ging ik rijden langs de oostkust, en bleef daar vaak bij vrienden in de buurt van Taitung. Mooier daar Maar niet praktisch voor mij.
taitung ben ik nog nooit geweest ik kom regelmatig in taipei en hsinchu.

waar in taipei ongeveer?
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:46:53 #84
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83551405
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

taitung ben ik nog nooit geweest ik kom regelmatig in taipei en hsinchu.

waar in taipei ongeveer?
5 Minuutjes lopen van Taipei Main Station in een zijstraat van Zhongshan N. Road, rode / blauwe lijn. Beetje het little Tokyo van Taipei. Kleurrijke buurt met veel Japanse hostess-barretjes, restaurants, en massage parlors Zelf geen gebruik van gemaakt maar er kwam interessant volk over straat. Leuk dat je vaak in Taiwan komt. Hsinchu voor werk neem ik aan?

Off-topic, sorry
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:50:15 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83551557
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:46 schreef Pinterman het volgende:

[..]

5 Minuutjes lopen van Taipei Main Station in een zijstraat van Zhongshan N. Road, rode / blauwe lijn. Beetje het little Tokyo van Taipei. Kleurrijke buurt met veel Japanse hostess-barretjes, restaurants, en massage parlors Zelf geen gebruik van gemaakt maar er kwam interessant volk over straat. Leuk dat je vaak in Taiwan komt. Hsinchu voor werk neem ik aan?

Off-topic, sorry
en de 'special' ktv zit daar ook toch?

Ja voor werk. Helaas weinig tijd om wat van de omgeving te zien. Vorige jaar een keer in danshui geweest.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:50:38 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83551575
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad prachtig, hier op het platteland van NZ is het ook aardedonker, als er geen maan is dan zie je werkelijk geen hand voor ogen. soms zit ik dan op een warme zomeravond wel eens op de veranda tijdenlang naar de melkweg te kijken.....geluk in pure eenvoud
Inderdaad.... prachtig! Dat heb je hier in de woestijn ook..... overnachten/kamperen in een park als Joshua Tree bijvoorbeeld, en dan 's nachts alleen met een kampvuur naar de sterren kunnen kijken.....

In de stad, waar ik woon, word het licht gewoon weggefilterd door alle stadslichten..... Maar het kost me gelukkig niet al te veel tijd om de woestijn in te gaan.
-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:51:53 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83551644
Maar inderdaad gebrek aan ECHTE stilte en het alom aanwezige licht is ook iets wat mij stoort. Ik weet nog dat ik met de aswolk midden op de veluwe eens een keer echt niets hoorde.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:59:01 #88
304638 KarinJ.
pi_83551984
caroline88 : Ja DONKER,als er geen maan is kan je letterlijk geen hand voor ogen zien.
We hebben dus een heel assortiment met zaklantaarns.zelfs een aan mijn sleutelbos.
De maan wordt hier dus echt gewaardeerd.:-)

LeNick: Ga er heen, kijk er rond,leer de taal.
Enne BIJ TWIJFEL NIET DOEN !!!!!!!!

rechtsedirecte : haha en ik zit bij min 20 naar de melkweg te kijken.
Op de veranda of nog beter in de hottub......zucht.....het leven is zwaar hier....

Fogel : nix te doen??????? We hebben het nog nooit zo druk gehad.Ik zie mijn buren hier vaker dan dat ik de Nederlandse buren zag.
Verder moet er nog het een en ander aan t huis geknutseld worden, enne å slappe av is toch een van de belangrijkste werkwoorden hier?
nee als je van uitgaan ofzo houdt dan is er niet veel te doen, dan moet je hier ook niet gaan zitten. ;-)
Maarhe wij hebben genoeg grote stad gezien, wij genieten juist van het nix.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 23:08:56 #89
45833 crew  Fogel
pi_83552416
@Karin: Ik wil juist de balans van de rust, maar wel het "aanbod" van de stad. En dat heb ik gevonden waar ik nu woon uitgaan hoef niet wekelijks, zelfs niet maandelijks, maar als ik het wil, dan moet er wel een mogelijkheid voor zijn
In die kleine stad werd ik helemaal gek van de buren, 3x op een dag aankloppen is me teveel van het goede en in de stad zelf was compleet niks te doen na 15:30u, alsof je in een spookstad was.
Maar å slappe av is inderdaad belangrijk, maar ieder op zijn eigen manier. Een badestamp zou ik ook wel willen, maar heb daar waar ik nu woon geen plek voor. Da's natuurlijk weer het nadeel van in/bij een stad wonen, je hebt iets minder grote stukken grond en de prijzen zijn aanzienlijk hoger.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:25:44 #90
304638 KarinJ.
pi_83553103
Als ik mijn buren wil zien, moet ik de auto pakken...grijns.
We wonen nogal wijd verspreid hier.

En mijn stads behoefde voldoe ik eens in de zoveel tijd met n dagje Amsterdam.Daarna kan ik er weer een half jaartje tegenaan.
tja badestamp, bålpanne......af en toe een flink fikkie stoken ( maar nu niet, het is te droog, er mag ook al niet meer in de bossen gewerkt worden)heerlijk.
Precies wat we zochten, en vonden.
Ik weet waar je huis staat :-) , moet daar tijdens een vakantie ofzo maar eens gaan rondkijken....toeristje spelen in mjn eigen land haha
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:37:41 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83555960
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar inderdaad gebrek aan ECHTE stilte en het alom aanwezige licht is ook iets wat mij stoort. Ik weet nog dat ik met de aswolk midden op de veluwe eens een keer echt niets hoorde.
Zeg, wanneer kan ik je nu als buurman verwelkomen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:03:10 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559075
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Zeg, wanneer kan ik je nu als buurman verwelkomen?
Gaat niet gebeuren denk ik. Ik veranker steeds dieper met dit land en ik ben gewoon een schijterd natuurlijk.
pi_83559121
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:59 schreef KarinJ. het volgende:

nee als je van uitgaan ofzo houdt dan is er niet veel te doen, dan moet je hier ook niet gaan zitten. ;-)
zelf ben ik op een punt in mijn leven belandt dat ik dat Hollandse "stappen" wel gezien heb. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de afgelopen vijftien jaar ieder weekend wel in een club of bar heb gehangen in Amsterdam of een andere stad. Op een gegeven moment is dat genoeg geweest, nog los van het feit dat je oren er van naar de klote gaan. Ik heb er geen enkele moeite mee om dat los te laten en in een land te gaan wonen wat nieuwe mogelijkheden voor vrijetijdsbesteding biedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door andlikethathesgone op 02-07-2010 08:12:24 ]
pi_83559177
Sorry dubbelpost
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:06 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

zelf ben ik op een punt in mijn leven belandt dat ik dat Hollandse "stappen" wel gezien heb. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de afgelopen vijftien jaar ieder weekend wel in een club of bar heb gehangen in Amsterdam of een andere stad. Op een gegeven moment is dat genoeg geweest, nog los van het feit dat je oren er van naar de klote gaan. Ik heb er geen enkele moeite mee om dat los te laten en in een land te gaan wonen wat nieuwe mogelijkheden voor vrijetijdsbesteding biedt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:12:58 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559209
Emigreren voor de uitgaans gelegenheden
pi_83559231
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Emigreren voor de uitgaans gelegenheden
naja, d'r zijn nogal wat hollanders bang dat ze in een sociaal isolement belanden hoor.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:23:19 #97
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83559372
quote:
zelf ben ik op een punt in mijn leven belandt dat ik dat Hollandse "stappen" wel gezien heb. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de afgelopen vijf tien jaar ieder weekend wel in een club of bar heb gehangen in Amsterdam of een andere stad. Op een gegeven moment is dat genoeg geweest
natuurlijk geen hoofdreden maar ik voelde het zelfde en had het gevoel dat ik een vacuum terecht was gekomen
pi_83559497
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:37 schreef maartena het volgende:

Om dat even naar Nederland te halen: Ik denk dat Wilders spontaan zou ontploffen als KPN langs de A20 in Rotterdam opeens een bord langs de snelweg zou zetten om een nieuwe telefoon aan te prijzen...... In het Arabisch.

En ik denk dat zoiets ook veel minder geaccepteerd zal worden door Nederlanders, dan door Amerikanen met betrekking tot vreemde talen midden in de samenleving.
Dat komt omdat Amerikanen verschillende culturen/talen als een kans zien, Wilders en de zijnen zien het als een probleem
Honey ! Take me drunk, i am home !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:32:18 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559533
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat komt omdat Amerikanen verschillende culturen/talen als een kans zien, Wilders en de zijnen zien het als een probleem
Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.
pi_83559635
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.
Ik reageerde op de opmerking wat er zou gebeuren als KPN reclame zou maken in het Arabisch. Daar zijn Amerikanen praktischer en ruimdenkender in.

Landelijk bezien is Nederland absoluut dichter bevolkt, maar als we bijvoorbeeld de omgeving van LA nemen, lijkt mij ook redelijk dichtbevolkt. Heeft men daar dezelfde 'problemen' als in Nederland ? Of worden daar 'problemen gezien' analoog aan de Nederlandse situatie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')