abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83499593
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
27 jaar op het moment dat ik vertrok, baan die me niet beviel, elk weekend de zelfde mensen in de kroeg, kortom ik voelde een beetje een sleur en ik had geen verplichtingen zoals huis, relatie etc dus ik ben op de bonnefooi in het vliegtuig gestapt en na 13 jaar nog geen spijt...en eerlijk gezegd ik denk dat ik me hier beter ontwikkeld heb dan ik ooit had gekend in Nederland.
En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:17:02 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83499657
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Nederland juist te saai Op zich voel ik me wel thuis hier maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om in een ander land te wonen.

Ik mis in Nederland grote steden maar ook ruige natuur. Nederland zie ik als een groot weiland met allemaal op elkaar lijkende rijtjeshuizen en pittoreske binnenstadjes.
Nederland is ook vrij saai maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Persoonlijk liever wat saai dan dat opgeblazen extravagante wat veel mensen vaak leuk vinden aan de bekende wereldsteden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:56:31 #28
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83507071
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Omkron het volgende:

[..]

En wat ben je gaan doen, waar heen gegaan etc.
Om te beginnen, ik ben helemaal niet avontuurlijk aangelegd en 1 maand voordat ik vertrok nooit echt plannen gehad om te emigreren. maar ik was het opeens zat in Nederland en kon een andere baan krijgen in Nieuw Zeeland dus ik ben hals over de kop vertrokken en ben hier nu alweer jaren algemeen bedrijfsleider op een grote bloembollenkwekerij.
In Nederland zijn heel veel tuinbouwbedrijven familie bedrijven en het valt niet altijd mee om daarin als buitenstaander een management positie te krijgen vandaar mijn redenatie dat ik qua werk meer heb kunnen bereiken dan in Nederland.
Ondertussen ook al weer 8 jaar getrouwd met een "kiwi chick" dus NZ is echt thuis geworden...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_83519552
Nederland is vol
Nederland heeft niet zo een landschap zoals andere landen,
het lijkt alsof alle gebouwen door dezelfde architect ontworpen zijn.
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:16:25 #30
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519596
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:

[..]

precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_83519609
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:

[..]

precies, het land wordt verneukt doopr dit soort mongolen die alles maar accepteren van buitenlanders
Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:19:54 #32
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519610
Nederland is saai en burgerlijk en er zijn veeel te veel regels. Kom op hey, op zondag de winkels dicht? Wat is dat voor iets achterlijks!
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:20:33 #33
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519614
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Wat een onzin, van Nederlanders mag je zeker wel alles accepteren.
Die gedragen zich doorgaans beter
pi_83519615
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:20 schreef copilco het volgende:

[..]

Die gedragen zich doorgaans beter
Wat is een buitenlander?
  donderdag 1 juli 2010 @ 03:22:40 #35
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519624
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:21 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Wat is een buitenlander?
Ik neem aan dat er met buitenlanders in dit topic de lastige allochtonen worden bedoeld .

Met buitenlanders is doorgaans niets mis, I love em!
pi_83519634

De tsunami van de Islam bestaat niet.
pi_83519636
Vriendin en zuid-oost aziatische talen

Maar ik zit nu al weer veel te lang in Nederland... Het vliegtuig gaat weer in Oktober maar ik moet nog x aantal examens maken die uitgesteld zijn geworden en t duurt allemaal zo fucking lang
  donderdag 1 juli 2010 @ 04:12:03 #38
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83519809
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:24 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

De tsunami van de Islam bestaat niet.
of die nou bestaat of niet, het gaat erom hoe men het ervaart!
  donderdag 1 juli 2010 @ 04:18:40 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83519832
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is echt niet per se saaiheid hoor.

Sommige mensen komen in het buitenland en denken: "Hier wil ik blijven!" Maar jij hebt dat gevoel blijkbaar niet, jij geeft aan dat je toch altijd weer terugverlangt naar Nederland. Prima, daar is niks mis mee.
Gelukkig maar dat we niet allemaal op hetzelfde plekje willen wonen. Hoe groot het land ook is, met een paar miljard wordt het toch dringen...

Ik ben ook een gelukkige Nederlander trouwens.
  donderdag 1 juli 2010 @ 05:22:52 #40
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_83519949
Waarom weg uit Nederland?

Een paar losse termen:

Koophuis, hypotheek, leaseauto, nieuwe keuken, lcd/plasma televisie, pensioen plannen, alles mag (behalve marokkanen) etc

Met bovenstaande heb ik dus absoluut niks. Tel daarbij op het klimaat in Nederland en tja voor mij was er een beter leven in het buitenland te vinden.

Dat ik daardoor een stuk minder verdien, daar zit ik niet mee.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_83521753
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:26 schreef boekenworm het volgende:
Dit subforum is voor mij een van de meest intrigerende om te lezen. Ikzelf ben een Nederlander die woont in Nederland, en heb een vraag voor jullie die geemigreert zijn: Waarom? En wat zorgt ervoor dat je in het land waar je woont, je thuis voelt?
Omdat ik hier beter en leuker werk kan krijgen dan in Nederland, tegen een veel hoger salaris. En eigenlijk ook omdat ik na jaren studeren niet, zoals al mijn vrienden, naar Amsterdam toe wilde. Begrijp me niet verkeerd, het is een superstad, maar ik had geen zin om weer met allemaal dezelfde mensen te zitten. Iedereen naar dezelfde hippe kroeg, in dezelfde kleding, etc... En een andere stad in Nederland leek me al snel te klein, ik wilde juist groter - Het werd dus Londen.

Ik voel me hier thuis omdat het nou eenmaal niet zover van Nederland verwijderd is. In Londen (zeker in het centrum) is veel minder dan de helft Brits, dus eigenlijk zijn we allemaal buitenlanders en dat merk je in de relaxte en open houding van mensen. Ik voel me dus nooit een vreemdeling en daarmee vrij snel thuis. Daarbij heb ik een mooi huis, een leuke baan en stiekem veel Nederland vrienden.
quote:
Ikzelf ben een echte kaaskop. Ben een echte nationalist en houd van Nederland. Wanneer ik op vakantie naar het buitenland ben, mis ik al heel snel het mooie Nederland. De taal, de mensen, de omgeving en noem maar op. Wat vinden jullie mis met Nederland?

Ik mis de zee, maar dat hoeft niet perse de Nederland te zijn. Ik groeide echter op aan zee, dus mis het nu enorm. De taal mis ik niet, die spreek ik dagelijks. De mensen mis ik ook niet, ik ken genoeg Nederlanders en daarbij zijn Nederlanders nou ook weer niet zo uniek. Zweden, Fransen, Denen, Libanesen, etc etc - allemaal ook weer leuk en anders. Ik mis Amsterdam ofzo af en toe, dat hele relaxte struinen door de stad en lekker pintje doen in een bruine kroeg (maar na een weekend zie ik vervolgens ook de puinhopen en heb ik het weer gehad). Verder mis ik kroketten. Enorm.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:00:19 #42
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83522716
Destijds ben ik om een hoop redenen weggegaan (te klein, te veel regeltjes, geen natuurschoon, saai, enzovoorts) maar de belangrijkste was toch wel dat ik gewoon niet de helft van mijn inkomen aan belasting e.d. wil afstaan.

In het buitenland kun je gewoon veel meer loon naar werken verdienen.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83525279
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ondertussen ook al weer 8 jaar getrouwd met een "kiwi chick" dus NZ is echt thuis geworden...
oi! hoe zijn de Kiwi-vrouwen eigenlijk? open-minded? losbandig? gereserveerd? generaliseren mag!
Er schijnt iig een overschot aan vrouwen te zijn in NZ
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:33:25 #44
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83525994
over het algemeen gereserveerder dan de Nederlandse vrouw denk ik...het land is zoiezo conservatiever dan vele landen en helemaal Nederland.
pi_83526767
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
over het algemeen gereserveerder dan de Nederlandse vrouw denk ik...het land is zoiezo conservatiever dan vele landen en helemaal Nederland.
Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zien
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:01:39 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83527065
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Dat zijn Amerikaanse vrouwen ook. Maar ik heb liever gereserveerd aan de buitenkant en losbandig van binnen, dan dat Hollandse vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld (lees: vriendinnen), maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen. Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn. Misschien een waanidee, we zullen zien
Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!
quote:
Ik heb het idee dat Angelsaksische vrouwen meer vrouw zijn
moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijk
pi_83527112
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:01 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Deze opsomming komt ook aardig in de buurt van de NZ'se vrouw!

[..]

moeilijk om precies aan te geven hoe maar je hebt gelijk
Daar gaan we een biertje op drinken dan!
Ik stuur je tzt wel een PM.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:04:11 #48
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83527174
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:02 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Daar gaan we een biertje op drinken dan!
Ik stuur je tzt wel een PM.
good as gold!!
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:30:43 #49
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83528264
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:54 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

vrijgevochten gedrag voor de buitenwereld, maar als het erop aankomt calvinistisch bekrompen.
Alomvattend Ik heb er vaak moeite mee als ik het over Nederland en de Nederlanders heb, in het buitenland. Want hoe leg je uit dat die reputatie van tolerant en progressief volk, waar alles kan en alles mag, niet strookt met de werkelijkheid? Dat tussen de coffeeshops en de raampjes op de wallen mensen rondlopen die een hekel hebben aan iedereen die anders is dan zij. Dat er bij Nederlanders een soort latente haat tegenover vrijwel alles aanwezig is: een soort van afgunst, het misgunnen van een ander zijn geluk. Leg het maar eens uit.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83528650
Ja,dit dus.
quote:
Waarom weg uit Nederland?

Een paar losse termen:

Koophuis, hypotheek, leaseauto, nieuwe keuken, lcd/plasma televisie, pensioen plannen, alles mag (behalve marokkanen) etc

Met bovenstaande heb ik dus absoluut niks. Tel daarbij op het klimaat in Nederland en tja voor mij was er een beter leven in het buitenland te vinden.
En die vre-se-lijke haast die iedereen heeft en altijd en overal dat idiote gejakker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')