abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 08:40:33 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83559667
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik reageerde op de opmerking wat er zou gebeuren als KPN reclame zou maken in het Arabisch. Daar zijn Amerikanen praktischer en ruimdenkender in.

Landelijk bezien is Nederland absoluut dichter bevolkt, maar als we bijvoorbeeld de omgeving van LA nemen, lijkt mij ook redelijk dichtbevolkt. Heeft men daar dezelfde 'problemen' als in Nederland ? Of worden daar 'problemen gezien' analoog aan de Nederlandse situatie.
Amerikanen hebben simpelweg meer ruimte. Vanuit praktisch elke grote stad zit je binnen een uurtje rijden in de middle of nowhere. In Nederland is dat simpelweg niet vindbaar. En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
pi_83560352
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:

En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar ik heb het gevoel dat ten opzichte van integratie/seggegratie men kiest zo je wilt voor seggegratie en daar niet zo 'n issue van maakt als in Nederland. Enerzijds hoeft dat ook niet gezien de ruimte die ze hebben (in Nederland ben je min of meer gedwongen tot integratie), anderzijds, ziet men het als een probleem dat er bevolkingsgroepen langs elkaar heen leven ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:27:54 #103
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83568308
Tja, het probleem is dat het hele integratietraject anders is gelopen in Nederland dan in de VS. Als je in NL gaat adverteren in het Arabisch, zal dat in opspraak komen, maar dat is voornamelijk omdat moslims hier in opspraak zijn. In het Chinees zul je prima kunnen adverteren - daar zal Wilders denk ik geen aandacht aan besteden, omdat Chinezen geen problematische groep immigranten zijn.

Ik heb het idee dat veel buitenlanders in Nederland zich toch op de eerste plaats buitenlander blijven voelen. In de VS, correct me if I'm wrong, heerst onder immigranten meer het "we zijn Amerikanen" -gevoel. Ook is de VS natuurlijk een land waar uiteindelijk bijna iedereen een immigrant is, en de hele cultuur heeft niet zo lang de tijd gehad om zich te vormen voordat er ook niet-Europese buitenlanders bij kwamen kijken. Desalniettemin hebben ze ook daar hun aandeel problemen wel gehad, in de jaren '60 en '70 met de rassenrellen.

Ofwel, ik denk niet dat we in Nederland een ander soort samenleving nastreven, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, en eerst bestaande problemen oplossen.
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:40:47 #104
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_83568750
Zo moeilijk is integreren niet

Leer de taal, en indien mogelijk leer iets van de geschiedenis.
Als je er bent, ga op een plaatselijke club, zo leer jij je buren kennen, en zij jou.
Ga NIET alleen met je landgenoten om.
Doe mee wat belangrijk is in je nieuwe vaderland.Gedenk de doden als zij het ook doen, vier feest als het een feestdag is.
Doe buiten de deur wat je nieuwe landgenoten ook doen.

Verwacht niet dat de mensen in je nieuwe land zich aanpassen aan jou, pas jezelf aan
Als je je niet wil/kan aanpassen aan de nieuwe woonomgeving, emigreer dan niet.
JIJ ben tenslotte degene die in een ander land wil gaan wonen.

ZO simpel, en na een tijdje zal je merken dat je niet alleen een huis hebt, maar je je er ook echt thuis voelt.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 2 juli 2010 @ 16:55:37 #105
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83576826
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:40 schreef KarinJ. het volgende:
Zo moeilijk is integreren niet

Leer de taal, en indien mogelijk leer iets van de geschiedenis.
Als je er bent, ga op een plaatselijke club, zo leer jij je buren kennen, en zij jou.
Ga NIET alleen met je landgenoten om.
Doe mee wat belangrijk is in je nieuwe vaderland.Gedenk de doden als zij het ook doen, vier feest als het een feestdag is.
Doe buiten de deur wat je nieuwe landgenoten ook doen.

Verwacht niet dat de mensen in je nieuwe land zich aanpassen aan jou, pas jezelf aan
Als je je niet wil/kan aanpassen aan de nieuwe woonomgeving, emigreer dan niet.
JIJ ben tenslotte degene die in een ander land wil gaan wonen.

ZO simpel, en na een tijdje zal je merken dat je niet alleen een huis hebt, maar je je er ook echt thuis voelt.
Wat een expert ben jij, zeg! Schrijf een boek, zou ik zeggen.... En jij woont in?

Vooral het dikgedrukte vind ik erg grappig.. Wat stel je je aar bij voor?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 2 juli 2010 @ 17:06:39 #106
304638 KarinJ.
pi_83577349
Is het belangrijk waar ik woon?

Ehhh rijstijl aanpassen, schoenen uit bij de deur, pas plantjes in de tuin planten als zij het ook doen.
Vooral praktische dingen dus.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 17:38:02 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83579428
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 17:06 schreef KarinJ. het volgende:
Is het belangrijk waar ik woon?

Ehhh rijstijl aanpassen, schoenen uit bij de deur, pas plantjes in de tuin planten als zij het ook doen.
Vooral praktische dingen dus.
Ik vind het wel interessant waar je woont, ja.

Rijstijl aanpassen, dat is vaak wettelijk geregeld, weinig keuze. Ik doe mijn boodschappen, ik wandel naar de bieb (maar niet met de auto, al doen ze dat hier dus wel), ik hang mijn was aan de lijn (niet in de droger, wat hier normaal is), ik kook elke avond (ze zijn hier nogal van het afhalen/bestellen/drive thru), mijdt de Tim Hortons en drink geen koffie, wij kijken voetbal, geen hockey, vieren geen Canada day ofzo, doe veel Canadezen ook niet.

Maar goed, slecht geintegreerd dus
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:03:19 #108
304638 KarinJ.
pi_83581336
Lees dit en je weet t :-) KarinJ. [] donderdag 1 juli 2010 @ 20:47
Ik ben dus ervaringsdeskundige haha en als de truc bij mij werkt, werkt ie toch ook bij een ander?

Hier gelden zo ong. dezelfde regels als in Nederland.
Het grote verschil is dat hier weinig tot geen stress is ( enne file????? Wat is dat????).
Wij sukkelen nu dus ook, net als de rest.
(daarbij komt 30 km te snel....rijbewijs kwijt, en dan kom je je erf dus niet meer af)

Ik had t ook over BUITENSHUIS.......hoewel...ik zet nu ook een hele taart ( of taarten) op tafel, kan iedereen zoveel en zo vaak nemen als ie wil ;-)
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 18:16:22 #109
45833 crew  Fogel
pi_83582014
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 18:03 schreef KarinJ. het volgende:
Ik ben dus ervaringsdeskundige haha en als de truc bij mij werkt, werkt ie toch ook bij een ander?

Het grote verschil is dat hier weinig tot geen stress is ( enne file????? Wat is dat????).
(daarbij komt 30 km te snel....rijbewijs kwijt, en dan kom je je erf dus niet meer af)

Ik had t ook over BUITENSHUIS.......hoewel...ik zet nu ook een hele taart ( of taarten) op tafel, kan iedereen zoveel en zo vaak nemen als ie wil ;-)
Een file is als er meer dan 5 autos voor een verkeerslicht stilstaan
De file neemt ernstige proporties aan als het er 10 worden en gaat in de geschiedenisboeken als het er 15 of meer zijn...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:17:04 #110
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83582058
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 18:03 schreef KarinJ. het volgende:

Oh leuk, een puzzeltje.....

Maar goed, ik doe gewoon lekker mijn eigen ding, binnen, buiten, whatever. Ik ben er echt totaal niet mee bezig om te 'integreren' of 'Canadees te worden'. Ik heb hier mijn leven, dat is het. Dat gemiep over 'je aanpassen'.... Aan wie dan? Zolang ik geen sociale taboes overtreed, vind ik het allemaal best...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:23:43 #111
304638 KarinJ.
pi_83582329
verkeerslichten???? De ene staat 40 km verderop, de ander 60 km verderop haha
maar idd 15 auto's en t komt in de krant.

Basboussa, ieder doet t op zijn eigen wijze he, voor mij werkt t prima zo.:-)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:35:25 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83582667
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 18:23 schreef KarinJ. het volgende:
same
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 18:48:01 #113
45833 crew  Fogel
pi_83583030
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 18:23 schreef KarinJ. het volgende:
Maar jij woont dan ook afgelegen, ik in een stad (de "fileinformatie" op de lokale radio gaat nog steeds op kruispuntniveau)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:56:35 #114
304638 KarinJ.
pi_83583305
Ik woon niet afgelegen, ik woon nogal rustig :-)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:22:52 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_83584164
Ik wil nu wel in NL zijn.

!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:50:28 #116
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_83584995
Leuk topic. Ik weet niet of ik altijd in NL zal blijven wonen. Er zijn te veel dingen die me irriteren, zelfs in de uithoek waar ik woon en waar de grotestedenproblematiek vrijwel onbekend is. Het is iets niet te definiëren wat me aan NL stoort. Ik heb me dan ook nooit specifiek met Nederland verbonden gevoeld, eerder met Noord-west Europa in het algemeen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:45:31 #117
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_83590978
Ik denk trouwens dat wel/niet hebben van stoplichten niet een goede criteria is om te meten hoe rustig het wel of niet is op de plek waar je woont.

Hier op straat is het veel drukker dan bijv. Amersfoort, echter in de hele stad is geen enkele stoplicht te vinden

Ik heb me ook nooit gestoord dus aan drukte..het is meer dat je als in Nederland in een middelgrote stad even buiten het centrum bent je al weinig mensen op straat ziet.

Dat is ook een reden waarom ik hier zit...in Nederland gebeurt bijna alles binnen en dat vind ik eigenlijk vrij saai.

Mocht ik er even uit willen dan kan ik alsnog de motor pakken en de stad uit rijden

Dat gevoel van vrijheid...dat ontbreekt gewoon in Nederland...
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:09:28 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83592234
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 19:22 schreef popolon het volgende:

!
wie niet?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 3 juli 2010 @ 02:05:45 #119
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83598043
quote:

!
Ik verdomme ook! kost me 1900 $ om even voor de finale en de huldiging naar NL te vliegen
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  zaterdag 3 juli 2010 @ 03:37:53 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83598703
quote:

!

Het was anders echt ENORM gezellig vanmorgen..... We hadden een goede 40 Nederlanders bij elkaar gekregen in de kroeg, en na de overwinning werden er - ook al was het net 9:00 's ochtends - aardig wat pintjes bier getapt!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 juli 2010 @ 03:46:53 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83598744
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.
Maar dat gaat dan weer totaal niet op voor een gebied als de Greater Los Angeles area..... 16 miljoen mensen in een gebied zo groot als Gelderland en Overijsel, criminaliteits problemnen die de spuigaten uitlopen, Koreaanse gangs die vechten met Zwarte gangs, en Vietnamese gangs die vechten met Latino gangs,etc.... een moord-ratio dat vele malen hoger ligt dan dat van Nederland etc....

Maar toch zijn ze hier wat verschillende TAAL en CULTUUR betreft echt een heel stuk toleranter dan in Nederland. Reclame langs snelwegen en straatbordjes in twee talen zijn daar maar kleine voorbeelden van natuurlijk.

Ik denk dus dat bevolkingsdichtheid en criminaliteit iets te maken heeft met het wel of niet willen accepteren van reclame borden in het Arabisch.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 juli 2010 @ 03:48:41 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83598748
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Amerikanen hebben simpelweg meer ruimte. Vanuit praktisch elke grote stad zit je binnen een uurtje rijden in de middle of nowhere. In Nederland is dat simpelweg niet vindbaar. En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
Je mist het punt een beetje. Waarom zou in Nederland een advertentiebord van de KPN in het Arabisch niet kunnen, en een bord in het Koreaans of Vietnamees wel in de VS?

Waarom ontbreekt die tolerantie in Nederland?
-
  zaterdag 3 juli 2010 @ 03:51:55 #123
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_83598759
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen (en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Hier kan ik me ook in vinden .
Plus wat al eerder werd aangegen de rust . Alles is asocialer + een mentaliteit waar je zo langzamerhand ook niet trots op kan zijn . Ik was laatst in zweden en daar hebben ze dat soort zaken wel prima in orde . Ik zie mezelf dan ook niet mijn hele leven in NL wonen ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:49:47 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83608246
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 03:48 schreef maartena het volgende:

Waarom ontbreekt die tolerantie in Nederland?
Paar redenen waar ik zo aan kan denken:

De USA (mens en cultuur) is een land dat in het beginsel uit immigranten is ontstaan. Niet zo hier en daar wat immigratie, maar 100% immigratie (-een paar indianen).

Jouw gebied is relatief gezien nog niet zo lang USA en was daarvoor Mexico en daarmee dus Spaanstalige invloed die er al was voordat de gringos er kwamen wonen.

Het sociale systeem in de USA is veel minder aanwezig en dus betalen de belastingbetalers niet de riante uitkeringen van immigranten die de officiele taal van het land niet eens spreken. Nederland heeft dus wel een officiele taal, daar functioneert het land in en we zouden dus kunnen verwachten dat iedereen met een NL paspoort het spreekt. (ik weet dat het niet zo is)

En zoals als eerder gezegd: segregatie ipv integratie. In NL probeert men (ook door ruimte) iedereen te betrekken in dezelfde maatschappij en in de USA heb je veel 'walled communities'.

Ook al is er ook affirmative action in de USA, dat geld niet voor politie en justitie. Iedereen wordt in theorie en in het algemeen op dezelfde manier 'geknuffeld' in de USA als het op ras aankomt. (klassenjustitie bestaat overal) De NL politie doet meer aan pappen en nathouden met bepaalde groepen en dat is schadelijk voor iedereen.

Dat allemaal opgeteld, laag opleidingsniveau, lage sociale klasse, een populist/catalyst als Wilders en presto: veel mensen zijn bang voor iets waar ze ervoor nog nauwlijks van wisten.

En de UK ligt een beetje 50/50 tussen Europa en USA in, hoewel de Britse Wilders (Nick Griffin) geen enkele invloed en erg weinig support heeft.
reset
pi_83616230
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen (en ja, ik heb er zat geprobeerd).
In Nederland is er een ongelooflijke diversiteit aan mensen. Ik mis juist de hoge aantallen vrouwen in Nederland, niet alleen in discotheken maar ook het straatbeeld. Ik woon nu in Spanje en hier zijn de vrouwen echt lelijk. De mooie exemplaren zijn meestal Zuid-Amerikanen of Noorse vrouwen.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef copilco het volgende:
Nederland is saai en burgerlijk en er zijn veeel te veel regels. Kom op hey, op zondag de winkels dicht? Wat is dat voor iets achterlijks!
Saai ok, maar winkels dicht? Daar is absoluut niets Nederlands aan. In Spanje gaat op zaterdag middag alles al dicht, rond een uur of 2, en dan gaan ze maandag ochtend pas weer open hoor. Supermarkten zijn wel open op zaterdag, maar op zondag bijna nooit. Heb gemerkt dat dat in heel veel landen zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')