Amerikanen hebben simpelweg meer ruimte. Vanuit praktisch elke grote stad zit je binnen een uurtje rijden in de middle of nowhere. In Nederland is dat simpelweg niet vindbaar. En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik reageerde op de opmerking wat er zou gebeuren als KPN reclame zou maken in het Arabisch. Daar zijn Amerikanen praktischer en ruimdenkender in.
Landelijk bezien is Nederland absoluut dichter bevolkt, maar als we bijvoorbeeld de omgeving van LA nemen, lijkt mij ook redelijk dichtbevolkt. Heeft men daar dezelfde 'problemen' als in Nederland ? Of worden daar 'problemen gezien' analoog aan de Nederlandse situatie.
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar ik heb het gevoel dat ten opzichte van integratie/seggegratie men kiest zo je wilt voor seggegratie en daar niet zo 'n issue van maakt als in Nederland. Enerzijds hoeft dat ook niet gezien de ruimte die ze hebben (in Nederland ben je min of meer gedwongen tot integratie), anderzijds, ziet men het als een probleem dat er bevolkingsgroepen langs elkaar heen leven ?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
Wat een expert ben jij, zeg! Schrijf een boek, zou ik zeggen.... En jij woont in?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:40 schreef KarinJ. het volgende:
Zo moeilijk is integreren niet
Leer de taal, en indien mogelijk leer iets van de geschiedenis.
Als je er bent, ga op een plaatselijke club, zo leer jij je buren kennen, en zij jou.
Ga NIET alleen met je landgenoten om.
Doe mee wat belangrijk is in je nieuwe vaderland.Gedenk de doden als zij het ook doen, vier feest als het een feestdag is.
Doe buiten de deur wat je nieuwe landgenoten ook doen.
Verwacht niet dat de mensen in je nieuwe land zich aanpassen aan jou, pas jezelf aan
Als je je niet wil/kan aanpassen aan de nieuwe woonomgeving, emigreer dan niet.
JIJ ben tenslotte degene die in een ander land wil gaan wonen.
ZO simpel, en na een tijdje zal je merken dat je niet alleen een huis hebt, maar je je er ook echt thuis voelt.
Ik vind het wel interessant waar je woont, ja.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:06 schreef KarinJ. het volgende:
Is het belangrijk waar ik woon?
Ehhh rijstijl aanpassen, schoenen uit bij de deur, pas plantjes in de tuin planten als zij het ook doen.
Vooral praktische dingen dus.
Een file is als er meer dan 5 autos voor een verkeerslicht stilstaanquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:03 schreef KarinJ. het volgende:
Lees dit en je weet t :-) KarinJ. [] donderdag 1 juli 2010 @ 20:47
Ik ben dus ervaringsdeskundige haha en als de truc bij mij werkt, werkt ie toch ook bij een ander?
Hier gelden zo ong. dezelfde regels als in Nederland.
Het grote verschil is dat hier weinig tot geen stress is ( enne file????? Wat is dat????).
Wij sukkelen nu dus ook, net als de rest.
(daarbij komt 30 km te snel....rijbewijs kwijt, en dan kom je je erf dus niet meer af)
Ik had t ook over BUITENSHUIS.......hoewel...ik zet nu ook een hele taart ( of taarten) op tafel, kan iedereen zoveel en zo vaak nemen als ie wil ;-)
Oh leuk, een puzzeltje.....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:03 schreef KarinJ. het volgende:
Lees dit en je weet t :-) KarinJ. [] donderdag 1 juli 2010 @ 20:47
Ik ben dus ervaringsdeskundige haha en als de truc bij mij werkt, werkt ie toch ook bij een ander?
Hier gelden zo ong. dezelfde regels als in Nederland.
Het grote verschil is dat hier weinig tot geen stress is ( enne file????? Wat is dat????).
Wij sukkelen nu dus ook, net als de rest.
(daarbij komt 30 km te snel....rijbewijs kwijt, en dan kom je je erf dus niet meer af)
Ik had t ook over BUITENSHUIS.......hoewel...ik zet nu ook een hele taart ( of taarten) op tafel, kan iedereen zoveel en zo vaak nemen als ie wil ;-)
samequote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:23 schreef KarinJ. het volgende:
verkeerslichten???? De ene staat 40 km verderop, de ander 60 km verderop haha
maar idd 15 auto's en t komt in de krant.
Maar jij woont dan ook afgelegen, ik in een stad (de "fileinformatie" op de lokale radio gaat nog steeds op kruispuntniveau)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:23 schreef KarinJ. het volgende:
verkeerslichten???? De ene staat 40 km verderop, de ander 60 km verderop haha
maar idd 15 auto's en t komt in de krant.
wie niet?quote:
Ik verdomme ook! kost me 1900 $ om even voor de finale en de huldiging naar NL te vliegenquote:
quote:
Maar dat gaat dan weer totaal niet op voor een gebied als de Greater Los Angeles area..... 16 miljoen mensen in een gebied zo groot als Gelderland en Overijsel, criminaliteits problemnen die de spuigaten uitlopen, Koreaanse gangs die vechten met Zwarte gangs, en Vietnamese gangs die vechten met Latino gangs,etc.... een moord-ratio dat vele malen hoger ligt dan dat van Nederland etc....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dikke stierepoep, 'wij' zien dat als een probleem omdat het een probleem is vergeet niet dat nederland gemiddeld een stukje dichter bevolkt is en dat je dan dus meer moet nivileren.
Je mist het punt een beetje. Waarom zou in Nederland een advertentiebord van de KPN in het Arabisch niet kunnen, en een bord in het Koreaans of Vietnamees wel in de VS?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Amerikanen hebben simpelweg meer ruimte. Vanuit praktisch elke grote stad zit je binnen een uurtje rijden in de middle of nowhere. In Nederland is dat simpelweg niet vindbaar. En je wil beweren dat er in de grote steden in Amerika geen problemens zijn met etnische groeperingen? Of met disciminatie?
Hier kan ik me ook in vinden .quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen(en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Paar redenen waar ik zo aan kan denken:quote:Op zaterdag 3 juli 2010 03:48 schreef maartena het volgende:
Waarom ontbreekt die tolerantie in Nederland?
In Nederland is er een ongelooflijke diversiteit aan mensen. Ik mis juist de hoge aantallen vrouwen in Nederland, niet alleen in discotheken maar ook het straatbeeld. Ik woon nu in Spanje en hier zijn de vrouwen echt lelijk. De mooie exemplaren zijn meestal Zuid-Amerikanen of Noorse vrouwen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:48 schreef andlikethathesgone het volgende:
oh, nog een reden om te vertrekken: Nederlandse vrouwen. Voor ieder wat wils maar ik zal ze niet missen(en ja, ik heb er zat geprobeerd).
Saai ok, maar winkels dicht? Daar is absoluut niets Nederlands aan. In Spanje gaat op zaterdag middag alles al dicht, rond een uur of 2, en dan gaan ze maandag ochtend pas weer open hoor. Supermarkten zijn wel open op zaterdag, maar op zondag bijna nooit. Heb gemerkt dat dat in heel veel landen zo is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 03:19 schreef copilco het volgende:
Nederland is saai en burgerlijk en er zijn veeel te veel regels. Kom op hey, op zondag de winkels dicht? Wat is dat voor iets achterlijks!
E was wel Spaanstalige invloed inderdaad.... maar niet op de wijze waarop jij denkt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:49 schreef Individual het volgende:
Jouw gebied is relatief gezien nog niet zo lang USA en was daarvoor Mexico en daarmee dus Spaanstalige invloed die er al was voordat de gringos er kwamen wonen.
Ja dat klopt inderdaad.... er is geen officiële taal. En ik ken genoeg Amerikanen die het vervelend vinden dat al die Mexicanen geen Engels spreken, maar toch word het in de normale omgang, en ook zeker in de politiek gewoon geaccepteerd dat dat zo is.quote:Het sociale systeem in de USA is veel minder aanwezig en dus betalen de belastingbetalers niet de riante uitkeringen van immigranten die de officiele taal van het land niet eens spreken. Nederland heeft dus wel een officiele taal, daar functioneert het land in en we zouden dus kunnen verwachten dat iedereen met een NL paspoort het spreekt. (ik weet dat het niet zo is)
Je hebt inderdaad veel segregatie gehad van cultuur en taal, waardoor wijken als Koreatown ook mogelijk werden. Maar het lijkt er sterk op dat een deel van de Nederlanders daar ook voor stemmen. Het politieke platform van de PVV bevorderd de segregatie namelijk alleen maar, en er zijn anderhalf miljoen Nederlanders die wel wat voelen voor een grondwet waarin Christelijke en Joodse normen en waarden "meer waardevol" worden aangemerkt dan Islamitische. Men is dus in Nederland juist - in ieder geval de afgelopen 5, 10 jaar - op weg naar een segregatie van de verschillende culturen, in plaats van integratie. Men heeft het gevoel dat integratie niet werkt, men realiseert zich dat assimilatie niet kan, en dan blijft alleen maar over bepaalde culturen in hun eigen hokjes te zetten, of althans..... zo denkt een (nog klein) deel van NL er over.quote:En zoals als eerder gezegd: segregatie ipv integratie. In NL probeert men (ook door ruimte) iedereen te betrekken in dezelfde maatschappij en in de USA heb je veel 'walled communities'.
Tja, ik denk dat het politieke stelsel in Nederland (Waar je voor een lijst van namen stemt in plaats van op personen) ook veel meer ruimte laat voor extremisten. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de details van het Engelse politieke stelsel niet zo ken.... en alhoewel ook het Amerikaanse systeem een hoop verbeteringen nodig heeft, is het wel zo dat ELKE senator, ELKE afgevaardigde, de President, de Vice President, en de Speaker of the House op die plek zit..... omdat zij als persoon meer dan 50% van de stemmen kregen.quote:Ook al is er ook affirmative action in de USA, dat geld niet voor politie en justitie. Iedereen wordt in theorie en in het algemeen op dezelfde manier 'geknuffeld' in de USA als het op ras aankomt. (klassenjustitie bestaat overal) De NL politie doet meer aan pappen en nathouden met bepaalde groepen en dat is schadelijk voor iedereen.
Dat allemaal opgeteld, laag opleidingsniveau, lage sociale klasse, een populist/catalyst als Wilders en presto: veel mensen zijn bang voor iets waar ze ervoor nog nauwlijks van wisten.
En de UK ligt een beetje 50/50 tussen Europa en USA in, hoewel de Britse Wilders (Nick Griffin) geen enkele invloed en erg weinig support heeft.
Ik bedoel ook niet dat Hollandse vrouwen lelijk zijn, dat ligt er maar net aan in welke omgeving je vertoeft (stad vs. dorpquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:22 schreef illusions het volgende:
[..]
In Nederland is er een ongelooflijke diversiteit aan mensen. Ik mis juist de hoge aantallen vrouwen in Nederland, niet alleen in discotheken maar ook het straatbeeld. Ik woon nu in Spanje en hier zijn de vrouwen echt lelijk. De mooie exemplaren zijn meestal Zuid-Amerikanen of Noorse vrouwen.
[..]
In Amerika moet je wel enigszins integreren om een buck te kunnen verdienen!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:27 schreef Pinterman het volgende:
Tja, het probleem is dat het hele integratietraject anders is gelopen in Nederland dan in de VS. Als je in NL gaat adverteren in het Arabisch, zal dat in opspraak komen, maar dat is voornamelijk omdat moslims hier in opspraak zijn. In het Chinees zul je prima kunnen adverteren - daar zal Wilders denk ik geen aandacht aan besteden, omdat Chinezen geen problematische groep immigranten zijn.
Ik heb het idee dat veel buitenlanders in Nederland zich toch op de eerste plaats buitenlander blijven voelen. In de VS, correct me if I'm wrong, heerst onder immigranten meer het "we zijn Amerikanen" -gevoel. Ook is de VS natuurlijk een land waar uiteindelijk bijna iedereen een immigrant is, en de hele cultuur heeft niet zo lang de tijd gehad om zich te vormen voordat er ook niet-Europese buitenlanders bij kwamen kijken. Desalniettemin hebben ze ook daar hun aandeel problemen wel gehad, in de jaren '60 en '70 met de rassenrellen.
Ofwel, ik denk niet dat we in Nederland een ander soort samenleving nastreven, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, en eerst bestaande problemen oplossen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:54 schreef copilco het volgende:
[..]
In Amerika moet je wel enigszins integreren om een buck te kunnen verdienen!
In NL ga je lekker in een sociale huurwoning zitten en hou je je handje op. Laat je je gewoon verwennen door vadertje-staat. Why the fuck zou je integreren. Das toch helemaal niet nodig?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
9 op 10 niet-westerse allochtonen hebben in Nederland gewoon een baan hoor.
91,0% in 2008, is dat precies genoeg voor jou?quote:
De enige echte "buitenlander" heeft een kleurtje natuurlijk!quote:Op zondag 4 juli 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
De mensen die "de buitenlanders"als argument zien om te vertrekken uit Nederland, vergeten één ding, ze worden zelf "de buitenlander".
niet zo zeer met stemgedrag te maken...mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..quote:Op zondag 4 juli 2010 13:21 schreef Individual het volgende:
[..]
De enige echte "buitenlander" heeft een kleurtje natuurlijk!![]()
Dat is niet alleen in NL zo. Hier in een pub zat een man luidkeels zijn gal op buitenlanders te spuwen. Ik vertelde hem dat ik ook een buitenlander was. "Yeah but you're all right. Want another pint mate?" Kansloos BNP (Britse PVV) volk.
Precies.... velen in Nederland denken ook dat het "de moslims" zijn die problemen veroorzaken, maar in werkelijkheid zijn het gewoon "de minderheden", en geloof of cultuur heeft er alleen zijdelings wat mee te maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
niet zo zeer met stemgedrag te maken...mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Hier in NZ zijn het vooral de Aziaten die gezien als de buitenlanders terwijl ik hier gewoon volledig geaccepteerd ben
Plus zo'n beetje alle westerse....en ook een hele hoop niet-westerse.... hebben een groep "buitenlanders" die als minder waardig worden gezien. Als je in Nederland op Marokkanen zit te kankeren, dan ga je in de VS ook op Mexicanen kankeren.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
De mensen die "de buitenlanders"als argument zien om te vertrekken uit Nederland, vergeten één ding, ze worden zelf "de buitenlander".
Wat deze meneer zei ging verder dan alleen houden van z'n eigen mensen..quote:Op zondag 4 juli 2010 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet zo zeer met stemgedrag te maken... mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Ik heb hier het geluk dat we hier in Engeland de 'favoriete' buitenlanders zijn. Veel Engelsen (Britten zelfs) staan nu achter Oranje. Nog een paar andere volken ook.quote:Hier in NZ zijn het vooral de Aziaten die gezien als de buitenlanders terwijl ik hier gewoon volledig geaccepteerd ben
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten, en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Plus zo'n beetje alle westerse....en ook een hele hoop niet-westerse.... hebben een groep "buitenlanders" die als minder waardig worden gezien. Als je in Nederland op Marokkanen zit te kankeren, dan ga je in de VS ook op Mexicanen kankeren.Duurt misschien een paar jaar....
En ja.... je bent dan zelf opeens allochtoon.
Oh? Voor zover ik weet heeft iedereen in Nederland een dak boven z'n hoofd, en zijn we qua voedselvoorziening zelfs nog zelfvoorzienend ook. Dus waar precies zie jij een ruimtegebrek?quote:Op zondag 4 juli 2010 22:35 schreef erik666 het volgende:
[..]
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten,
Wat denk jij, wat de eisen zijn die Nederland stelt om het land binnen te mogen?quote:en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
Je komt dus makkelijker de VS binnen dan Nederland. Helemaal als je getrouwd bent met een buitenlandse, het is bijna onmogelijk om terug te keren naar Nederland zonder dat je eerst zelf naar Nederland gaat een een vast contract regelt.... En als je eens goed kijkt naar de migratiecijfers van het CBS, dan valt het nogal mee.... zoveel nieuwe migranten komen er niet bij, en de meesten die binnenkomen zijn EU-land bewoners. De problemen in Nederland liggen ook niet aan nieuwe migranten.... maar bij hen die hier geboren zijn, zoals puber-marokkaantjes etc.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:35 schreef erik666 het volgende:
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten, en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
Ik ga liever 's nachts op straat in Spangen (wijk in R'dam) in ieder geval dan in Inglewood. (voorstad van L.A.)quote:Op zondag 4 juli 2010 22:57 schreef Igen het volgende:
Wat denk jij, waar er meer ellende en criminaliteit is: in een Nederlandse wijk met veel allochtonen, of in een willekeurige Project in de VS?
Zelfde vergelijking met Londen. Sommige metro-stations durf ik overdag ook echt niet uit te lopen.quote:Op maandag 5 juli 2010 02:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ga liever 's nachts op straat in Spangen (wijk in R'dam) in ieder geval dan in Inglewood. (voorstad van L.A.)
Serieus??quote:Op maandag 5 juli 2010 08:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zelfde vergelijking met Londen. Sommige metro-stations durf ik overdag ook echt niet uit te lopen.
Pff, zo vaak kom ik niet eens buiten de zones 1-2. Maar goed, als je in de tube richting Heathrow zit, zijn er delen die met niet erg vriendelijk lijken. Uiteindelijk zijn bijna alle grotere council estates buiten het centrum natuurlijk een tyfus zooi. Het probleem in Londen is vaak dat de vervelendere gebieden soms vrij klein zijn en weer omringd worden door prima gebieden. Brixton is bijvoorbeeld niet compleet ellendig, maar er zitten wel stukken in waar je mij echt niet zult vinden. Neasden vind ik ook zo'n kut gebied. Net als delen van Hackney, terwijl andere stukken daar weer top zijn.quote:
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:45 schreef Drive-r het volgende:
Maar goed, ik heb waarschijnlijk gewoon "council estate"-anxiety
Als ik door Neasden heen moet lopen, krijg ik daar toch echt weinig positieve vibes bij. Vast aardige mensen, maar het enige wat ik zie zijn pittbulls, dichtgespijkerde huizen en een hele hoop jonge mensen die verveeld rond hangen. Ik loop daar dan gewoon niet graag. Met een beetje gezellig etnische wijk heb ik geen probleem, maar er zitten gewoon buurten tussen die ik echt ellende vind. Heb ik in NL niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Er is geen enkel gebied in London waar ik me overdag of 's nachts onveilig voel. Ik kom ook wel op council estates en kan meestal wel met de mensen opschieten.
Een van de weinig keren dat me wel wat onveiliger voelde was na middernacht in South Central LA zonder geld op zak (teveel uitgegeven in TJ) en het hotel was bij LAX. Dat hele metrolijntje van Central naar Long Beach (Compton, Inglewood en Watts) was ook niet zo 'gevaarlijk' als de films doen vermoeden. Zolang je maar niet bij een gang hoort en een beetje verstandig ben is er niets aan de hand. Aardige mensen ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |