abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:00:04 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83617529
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:49 schreef Individual het volgende:
Jouw gebied is relatief gezien nog niet zo lang USA en was daarvoor Mexico en daarmee dus Spaanstalige invloed die er al was voordat de gringos er kwamen wonen.
E was wel Spaanstalige invloed inderdaad.... maar niet op de wijze waarop jij denkt. VOOR de Gold Rush van 1949, woonden er in heel California hooguit 50.000 mensen, waarvan de helft ongeveer spaanstalig..... en dat waren inderdaad de spanjaarden die de missies langs de hele kust hebben gesticht, en de daaruit voortbloeiende "San" en "Santa" steden.

Toen California een STAAT werd, en de Gold Rush begon, kwamen er opeens 300.000 mensen naar California binnen 10 jaar, en dat waren voornamelijk Europese migranten. In 1850, een jaar na de Gold Rush van '49 woonden er al 100.000 mensen in California.

Aan het einde van de 19e eeuw, was California voornamelijk een "europese" staat, waar de Mexicaanse bevolking niet eens echt groot was...... Er woonden toen 1,2 Miljoen mensen in California. Pas vanaf het begin van de 20e eeuw kwam er echt een enorme influx aan Mexicaanse en Spaanstalige migranten die vanuit het zuiden.... maar de grootste groei kwam van 1960 tot nu, toen de bevolking elk jaar met meer dan een half miljoen toenam, en die groei zet nog steeds door.... zelfs in de afgelopen 10 jaar groeide de bevolking met meer dan een half miljoen per jaar, en de meeste "Latinos" die nu in California wonen.... zijn net zoals de Marokkanen en Turken in Nederland van de 1e, 2e, of 3e generatie. Ik denk dat we hier zeker een generatie voorlopen, omdat de 3e generatie migranten in Nederland nog echt onder 10 jaar oud zijn, en er hier dus al grootvaders zijn die in de jaren 30 naar California kwamen.
quote:
Het sociale systeem in de USA is veel minder aanwezig en dus betalen de belastingbetalers niet de riante uitkeringen van immigranten die de officiele taal van het land niet eens spreken. Nederland heeft dus wel een officiele taal, daar functioneert het land in en we zouden dus kunnen verwachten dat iedereen met een NL paspoort het spreekt. (ik weet dat het niet zo is)
Ja dat klopt inderdaad.... er is geen officiële taal. En ik ken genoeg Amerikanen die het vervelend vinden dat al die Mexicanen geen Engels spreken, maar toch word het in de normale omgang, en ook zeker in de politiek gewoon geaccepteerd dat dat zo is.
quote:
En zoals als eerder gezegd: segregatie ipv integratie. In NL probeert men (ook door ruimte) iedereen te betrekken in dezelfde maatschappij en in de USA heb je veel 'walled communities'.
Je hebt inderdaad veel segregatie gehad van cultuur en taal, waardoor wijken als Koreatown ook mogelijk werden. Maar het lijkt er sterk op dat een deel van de Nederlanders daar ook voor stemmen. Het politieke platform van de PVV bevorderd de segregatie namelijk alleen maar, en er zijn anderhalf miljoen Nederlanders die wel wat voelen voor een grondwet waarin Christelijke en Joodse normen en waarden "meer waardevol" worden aangemerkt dan Islamitische. Men is dus in Nederland juist - in ieder geval de afgelopen 5, 10 jaar - op weg naar een segregatie van de verschillende culturen, in plaats van integratie. Men heeft het gevoel dat integratie niet werkt, men realiseert zich dat assimilatie niet kan, en dan blijft alleen maar over bepaalde culturen in hun eigen hokjes te zetten, of althans..... zo denkt een (nog klein) deel van NL er over.
quote:
Ook al is er ook affirmative action in de USA, dat geld niet voor politie en justitie. Iedereen wordt in theorie en in het algemeen op dezelfde manier 'geknuffeld' in de USA als het op ras aankomt. (klassenjustitie bestaat overal) De NL politie doet meer aan pappen en nathouden met bepaalde groepen en dat is schadelijk voor iedereen.

Dat allemaal opgeteld, laag opleidingsniveau, lage sociale klasse, een populist/catalyst als Wilders en presto: veel mensen zijn bang voor iets waar ze ervoor nog nauwlijks van wisten.

En de UK ligt een beetje 50/50 tussen Europa en USA in, hoewel de Britse Wilders (Nick Griffin) geen enkele invloed en erg weinig support heeft.
Tja, ik denk dat het politieke stelsel in Nederland (Waar je voor een lijst van namen stemt in plaats van op personen) ook veel meer ruimte laat voor extremisten. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de details van het Engelse politieke stelsel niet zo ken.... en alhoewel ook het Amerikaanse systeem een hoop verbeteringen nodig heeft, is het wel zo dat ELKE senator, ELKE afgevaardigde, de President, de Vice President, en de Speaker of the House op die plek zit..... omdat zij als persoon meer dan 50% van de stemmen kregen.

In Nederland stem je voor een lijst. Kent iemand wie er op plek 14 staat van de VVD of plek 18 van de PvdA of plek 15 van de PVV? Nee.... de lijst wordt samengesteld door een groep wijze partijmannen, waardoor extremisten als Gidi Markuszower op de lijst kunnen komen, en het Nederlandse volk heeft daar in principe dus niets over te zeggen.

Zoals gezegd, er zitten ook genoeg haken en ogen aan het Amerikaanse systeem, maar de democratie is veel directer. Een persoon als Wilders zou denk ik niet 50% van de stemmen kunnen krijgen bijvoorbeeld in de VS met zijn standpunten. Er zijn controversielen hier die dat wel kunnen, maar geen van hen heeft een echt zware anti-immigratie of anti-dubbele nationaliteits platform, en nog belangrijker: Je wint hier echt geen stemmen als je 1 godsdienst zo kleineert, ook al is het de godsdienst die 3000 levens heeft genomen op 9/11 en de reden waarom "we" in Afghanistan zitten.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_83618898
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:22 schreef illusions het volgende:

[..]

In Nederland is er een ongelooflijke diversiteit aan mensen. Ik mis juist de hoge aantallen vrouwen in Nederland, niet alleen in discotheken maar ook het straatbeeld. Ik woon nu in Spanje en hier zijn de vrouwen echt lelijk. De mooie exemplaren zijn meestal Zuid-Amerikanen of Noorse vrouwen.
[..]

Ik bedoel ook niet dat Hollandse vrouwen lelijk zijn, dat ligt er maar net aan in welke omgeving je vertoeft (stad vs. dorp ) Ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen niet sympathiek. Eigenlijk over de hele linie te verwaand en een misplaatste trots vanwege papieren welvaart.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:54:09 #128
271876 copilco
Elvis is dead
pi_83619393
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:27 schreef Pinterman het volgende:
Tja, het probleem is dat het hele integratietraject anders is gelopen in Nederland dan in de VS. Als je in NL gaat adverteren in het Arabisch, zal dat in opspraak komen, maar dat is voornamelijk omdat moslims hier in opspraak zijn. In het Chinees zul je prima kunnen adverteren - daar zal Wilders denk ik geen aandacht aan besteden, omdat Chinezen geen problematische groep immigranten zijn.

Ik heb het idee dat veel buitenlanders in Nederland zich toch op de eerste plaats buitenlander blijven voelen. In de VS, correct me if I'm wrong, heerst onder immigranten meer het "we zijn Amerikanen" -gevoel. Ook is de VS natuurlijk een land waar uiteindelijk bijna iedereen een immigrant is, en de hele cultuur heeft niet zo lang de tijd gehad om zich te vormen voordat er ook niet-Europese buitenlanders bij kwamen kijken. Desalniettemin hebben ze ook daar hun aandeel problemen wel gehad, in de jaren '60 en '70 met de rassenrellen.

Ofwel, ik denk niet dat we in Nederland een ander soort samenleving nastreven, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, en eerst bestaande problemen oplossen.
In Amerika moet je wel enigszins integreren om een buck te kunnen verdienen!
In NL ga je lekker in een sociale huurwoning zitten en hou je je handje op. Laat je je gewoon verwennen door vadertje-staat. Why the fuck zou je integreren. Das toch helemaal niet nodig?
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_83621513
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:54 schreef copilco het volgende:

[..]

In Amerika moet je wel enigszins integreren om een buck te kunnen verdienen!
In NL ga je lekker in een sociale huurwoning zitten en hou je je handje op. Laat je je gewoon verwennen door vadertje-staat. Why the fuck zou je integreren. Das toch helemaal niet nodig?

9 op 10 niet-westerse allochtonen hebben in Nederland gewoon een baan hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2010 20:49:24 ]
pi_83622942
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

9 op 10 niet-westerse allochtonen hebben in Nederland gewoon een baan hoor.

Lijkt me een tamelijk grove schatting
pi_83623259
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:22 schreef LeNick het volgende:

[..]

Lijkt me een tamelijk grove schatting
91,0% in 2008, is dat precies genoeg voor jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2010 21:31:55 ]
  zondag 4 juli 2010 @ 13:11:43 #132
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_83640976
De mensen die "de buitenlanders"als argument zien om te vertrekken uit Nederland, vergeten één ding, ze worden zelf "de buitenlander".
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  zondag 4 juli 2010 @ 13:21:41 #133
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83641286
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
De mensen die "de buitenlanders"als argument zien om te vertrekken uit Nederland, vergeten één ding, ze worden zelf "de buitenlander".
De enige echte "buitenlander" heeft een kleurtje natuurlijk!

Dat is niet alleen in NL zo. Hier in een pub zat een man luidkeels zijn gal op buitenlanders te spuwen. Ik vertelde hem dat ik ook een buitenlander was. "Yeah but you're all right. Want another pint mate?" Kansloos BNP (Britse PVV) volk.
reset
  zondag 4 juli 2010 @ 21:21:12 #134
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83655919
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:21 schreef Individual het volgende:

[..]

De enige echte "buitenlander" heeft een kleurtje natuurlijk!

Dat is niet alleen in NL zo. Hier in een pub zat een man luidkeels zijn gal op buitenlanders te spuwen. Ik vertelde hem dat ik ook een buitenlander was. "Yeah but you're all right. Want another pint mate?" Kansloos BNP (Britse PVV) volk.
niet zo zeer met stemgedrag te maken...mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Hier in NZ zijn het vooral de Aziaten die gezien als de buitenlanders terwijl ik hier gewoon volledig geaccepteerd ben
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 4 juli 2010 @ 21:31:14 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83656419
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
niet zo zeer met stemgedrag te maken...mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Hier in NZ zijn het vooral de Aziaten die gezien als de buitenlanders terwijl ik hier gewoon volledig geaccepteerd ben
Precies.... velen in Nederland denken ook dat het "de moslims" zijn die problemen veroorzaken, maar in werkelijkheid zijn het gewoon "de minderheden", en geloof of cultuur heeft er alleen zijdelings wat mee te maken.

In de Greater Los Angeles area zijn het vooral Latino gangs uit Mexico die problemen veroorzaken, in Melbourne, Australië schijnen het de Vietnamezen te zijn, In Toronto zijn het de Pakistanen, in New York voornamelijk Puerto Ricanen en Zwarte Amerikanen, en in Darwin, Australië zijn het Indonesiërs.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 4 juli 2010 @ 21:34:11 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83656593
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:11 schreef KarinJ. het volgende:
Plus zo'n beetje alle westerse....en ook een hele hoop niet-westerse.... hebben een groep "buitenlanders" die als minder waardig worden gezien. Als je in Nederland op Marokkanen zit te kankeren, dan ga je in de VS ook op Mexicanen kankeren. Duurt misschien een paar jaar....

En ja.... je bent dan zelf opeens allochtoon.
-
  zondag 4 juli 2010 @ 22:16:41 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83659158
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niet zo zeer met stemgedrag te maken... mensen "houden" nu eenmaal van mensen die zijn zoals ze zelf zijn..
Wat deze meneer zei ging verder dan alleen houden van z'n eigen mensen..

Ben het wel met je eens hoor. Heb het biertje ook met hem meegedronken. Hij was wel grappig. Ongeinformeerd maar grappig.
quote:
Ik heb hier het geluk dat we hier in Engeland de 'favoriete' buitenlanders zijn. Veel Engelsen (Britten zelfs) staan nu achter Oranje. Nog een paar andere volken ook.
reset
pi_83659429
Nederland is te vol te druk , weinig mooie natuur en als het er al is zijn daar ook weer veel mensen.
Wat dacht je van een dagje strand met mooi weer, nou dat is niet meer te doen, al ga je heel vroeg de deur uit.
De belasting is te hoog, de huizen te duur. Ja en Nederlanders zelf zijn afgunstig, en steek vooral je kop niet boven het maaiveld uit. Wat me wel leuk lijkt om eens per jaar een rondje Nederland te doen, kroketje eten, haring happen, en dan snel weer weg, de vraag is alleen waar naartoe???
pi_83660241
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Plus zo'n beetje alle westerse....en ook een hele hoop niet-westerse.... hebben een groep "buitenlanders" die als minder waardig worden gezien. Als je in Nederland op Marokkanen zit te kankeren, dan ga je in de VS ook op Mexicanen kankeren. Duurt misschien een paar jaar....

En ja.... je bent dan zelf opeens allochtoon.
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten, en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
pi_83661250
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:35 schreef erik666 het volgende:

[..]

Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten,
Oh? Voor zover ik weet heeft iedereen in Nederland een dak boven z'n hoofd, en zijn we qua voedselvoorziening zelfs nog zelfvoorzienend ook. Dus waar precies zie jij een ruimtegebrek?
quote:
en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
Wat denk jij, wat de eisen zijn die Nederland stelt om het land binnen te mogen?
Wat denk jij, in hoe verre de talloze illegale Mexicanen in de VS voldoen aan de officiële eisen voor immigranten?
Wat denk jij, waar er meer ellende en criminaliteit is: in een Nederlandse wijk met veel allochtonen, of in een willekeurige Project in de VS?
  zondag 4 juli 2010 @ 23:02:13 #141
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_83661486
Tja, hier ( in Noorwegen) moesten we laten zien dat we een onderkomen en genoeg inkomsten hadden,daarmee kregen we een verblijfsvergunning voor een half jaar.Na het half jaar werd er weer gekeken of je werk en n huis had, daarna kregen we pas een verblijfsvergunning voor 5 jaar.En mochten we ons crimineel gedragen.....dan worden we de grens weer over gekieperd ( terecht hoor, ben ik helemaal mee eens).
Voor ons waren "de buitenlanders" geen argument om t eens ergens anders te proberen, wel was één van de argumenten het idee dat Nederland steeds minder leuk werd.
Sneller, sneller, efficiënter...nog efficiënter....en nooit was t goed genoeg.....
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  zondag 4 juli 2010 @ 23:12:48 #142
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83661975
De gierige aard van de Nederlander bouwt alles dicht op mekaar waardoor de Nederlander zelf er de pest in krijgt en de Nederlander zelf vertrekt
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 5 juli 2010 @ 02:40:44 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83668516
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:35 schreef erik666 het volgende:
Ja maar de VS is niet te vergelijken met Nederland, en dan heb ik het alleen over het onderwerp buitenlander. Hier in Nederland is de oppervlakte veel te klein om zoveel buitenlanders te huisvesten, en vind ik het van de politiek gewoon crimineel beleid om zeveel buitenlanders binnen te laten die geen werk, inkomen ,kapitaal of wat dan ook hebben. En wil je naar de VS nou dan moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen, nou hier is het allemaal veel te makkelijk om binnen te komen.
Je komt dus makkelijker de VS binnen dan Nederland. Helemaal als je getrouwd bent met een buitenlandse, het is bijna onmogelijk om terug te keren naar Nederland zonder dat je eerst zelf naar Nederland gaat een een vast contract regelt.... En als je eens goed kijkt naar de migratiecijfers van het CBS, dan valt het nogal mee.... zoveel nieuwe migranten komen er niet bij, en de meesten die binnenkomen zijn EU-land bewoners. De problemen in Nederland liggen ook niet aan nieuwe migranten.... maar bij hen die hier geboren zijn, zoals puber-marokkaantjes etc.

Wat betreft de VS, wederom pak ik de Greater Los Angeles area als voorbeeld. Over de grens met de VS komen DAGELIJKS zo'n 3000 illegalen binnen, waarvan zo'n 1000 in California. De greater LA area heeft ook zo'n 16 miljoen mensen, en past in de ruimte van Gelderland en Overijsel, misschien ook Flevoland er nog bij.

Problemen met criminele buitenlanders lopen hier de spuigaten uit.... en er is een enorm bijkomend probleem met drugsverkeer in Mexico. Naar schatting wonen er tussen de 15 en 20 miljoen illegalen in de VS, en dat is dus tussen de 5 en 7% van de totale bevolking. In California ligt dat eerder nabij de 10%.

Vergelijk deze cijfers maar eens met die van het CBS:

http://www.cis.org/articles/2007/back1007.html

Je zult er versteld van staan.....
-
  maandag 5 juli 2010 @ 02:41:42 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83668522
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:57 schreef Igen het volgende:
Wat denk jij, waar er meer ellende en criminaliteit is: in een Nederlandse wijk met veel allochtonen, of in een willekeurige Project in de VS?
Ik ga liever 's nachts op straat in Spangen (wijk in R'dam) in ieder geval dan in Inglewood. (voorstad van L.A.)
-
pi_83670086
quote:
Op maandag 5 juli 2010 02:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ga liever 's nachts op straat in Spangen (wijk in R'dam) in ieder geval dan in Inglewood. (voorstad van L.A.)
Zelfde vergelijking met Londen. Sommige metro-stations durf ik overdag ook echt niet uit te lopen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 5 juli 2010 @ 10:54:51 #146
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83673334
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zelfde vergelijking met Londen. Sommige metro-stations durf ik overdag ook echt niet uit te lopen.
Serieus?? Welke dan?
reset
pi_83674984
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Serieus?? Welke dan?
Pff, zo vaak kom ik niet eens buiten de zones 1-2. Maar goed, als je in de tube richting Heathrow zit, zijn er delen die met niet erg vriendelijk lijken. Uiteindelijk zijn bijna alle grotere council estates buiten het centrum natuurlijk een tyfus zooi. Het probleem in Londen is vaak dat de vervelendere gebieden soms vrij klein zijn en weer omringd worden door prima gebieden. Brixton is bijvoorbeeld niet compleet ellendig, maar er zitten wel stukken in waar je mij echt niet zult vinden. Neasden vind ik ook zo'n kut gebied. Net als delen van Hackney, terwijl andere stukken daar weer top zijn.

Maar goed, ik heb waarschijnlijk gewoon "council estate"-anxiety
  maandag 5 juli 2010 @ 14:34:47 #148
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83681407
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:45 schreef Drive-r het volgende:

Maar goed, ik heb waarschijnlijk gewoon "council estate"-anxiety
Dat zal het zijn.

Er is geen enkel gebied in London waar ik me overdag of 's nachts onveilig voel. Ik kom ook wel op council estates en kan meestal wel met de mensen opschieten.

Een van de weinig keren dat me wel wat onveiliger voelde was na middernacht in South Central LA zonder geld op zak (teveel uitgegeven in TJ) en het hotel was bij LAX. Dat hele metrolijntje van Central naar Long Beach (Compton, Inglewood en Watts) was ook niet zo 'gevaarlijk' als de films doen vermoeden. Zolang je maar niet bij een gang hoort en een beetje verstandig ben is er niets aan de hand. Aardige mensen ook.
reset
pi_83681651
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat zal het zijn.

Er is geen enkel gebied in London waar ik me overdag of 's nachts onveilig voel. Ik kom ook wel op council estates en kan meestal wel met de mensen opschieten.

Een van de weinig keren dat me wel wat onveiliger voelde was na middernacht in South Central LA zonder geld op zak (teveel uitgegeven in TJ) en het hotel was bij LAX. Dat hele metrolijntje van Central naar Long Beach (Compton, Inglewood en Watts) was ook niet zo 'gevaarlijk' als de films doen vermoeden. Zolang je maar niet bij een gang hoort en een beetje verstandig ben is er niets aan de hand. Aardige mensen ook.
Als ik door Neasden heen moet lopen, krijg ik daar toch echt weinig positieve vibes bij. Vast aardige mensen, maar het enige wat ik zie zijn pittbulls, dichtgespijkerde huizen en een hele hoop jonge mensen die verveeld rond hangen. Ik loop daar dan gewoon niet graag. Met een beetje gezellig etnische wijk heb ik geen probleem, maar er zitten gewoon buurten tussen die ik echt ellende vind. Heb ik in NL niet.
pi_83877067
Ik zou niet uit Nederland willen vertrekken omdat je hier nog enigszins een sociaal vangnet hebt (wat ook niet meer optimaal werkt), maar wel omdat ik niet het idee hebt dat nieuwe ideeën (wat dit ook mag zijn) geaccepteerd wordt en waarvoor je ruimte krijgt om te ontwikkelen (a.k.a burocratie).

In Amerika kan dit je maken (of breken als je al je geld er in stopt)tot een beter mens.
Neem nu het Burning Man festival.
Ongekend..... Dat is al een rede om in ieder geval een jaar weg te blijven van Nederland en me daar op te concentreren.. (Dennis Storm van 3 op reis heeft hier een mooi verslag van gemaakt).

Daarnaast lijkt me de atitude van de Amerikaanse bevolking ten opzichte van werken wel lekker:
werk veel, niet snel/efficiënt.
En dan heb ik het nog niet eens over de scholing......

Zonder al te veel uit te wijken op het onderwerp:
Je wordt hier te veel aan regels gehouden (die je ook wel kunnen redden mocht het nodig zijn).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')