abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82901763
FOK! Dieetclub #303 - volgende keer weer een org. titel ;)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 juni 2010 @ 20:56:22 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82902394
Originele titel

Ik heb erg lekker gegeten vanavond, eerst verse groentesoep gehad en nu net (na in bed leggen dochter) een heerlijke salade met ijsbergsla, tonijn, tomaat, haricots verts, rode ui, champignons, een gekookt eitje en een dressing van peterselie, knoflook, azijn en wat olie... Jum!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_82902442
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:56 schreef Sjeen het volgende:
Originele titel
Die mag Blossom verzinnen die het vorige topic dichtgooide
pi_82902650

ik heb zo nog een klein stukje ontbijtkoek , een appeltje en 500 gram magere kwark met appelkaneelsmaak voor vanavond op het menu staan.
pi_82903514
Even tvptje. Vandaag uit eten geweest en een chickenwrap gehad met wat friet
Ow en twee bolletjes stratiatellaijs
pi_82903852
Hoi Ik heb gezondigd vandaag Kutdag op kantoor eigenlijk gewoon ff een kutweek Ik heb nasi goreng rames gehaald Totaal en absoluut geen zin in koken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82913866
hmm.. ik had vanavond "ladiesnight"
met vriendinnen eerst uit eten (http://www.vapiano.com/) en daarna een film-arrangement (http://www.pathe.nl/specials.asp?cat=ladies)

en nu durf ik morgen niet meer op de weegschaal te gaan staan

(hoe doe je trouwens een website "in het blauw "zetten(zodat het woord film klikbaar is en je dan op de pathe site komt??)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82916439
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:23 schreef Barretje80 het volgende:
hmm.. ik had vanavond "ladiesnight"
met vriendinnen eerst uit eten (http://www.vapiano.com/) en daarna een film-arrangement (http://www.pathe.nl/specials.asp?cat=ladies)

en nu durf ik morgen niet meer op de weegschaal te gaan staan
Gewoon doen Ik heb het net ook gedaan. De nasi heeft me een kilo erbij geleverd
quote:
(hoe doe je trouwens een website "in het blauw "zetten(zodat het woord film klikbaar is en je dan op de pathe site komt??)
Door de url tussen [ url] en [ /url] te zetten Wel de spaties weghalen. Je kan ook nog doen [ url=http://www.blablabla]ander naampje vn url [ /url]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82917970
de prosecco heeft me inderdaad een halve kilo erbij opgeleverd.
welke alcoholische dranken zijn wel goed voor de lijn?(of dan, het minst slecht..)

vandaag maar iets minder eten dan.

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82918031
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:07 schreef Barretje80 het volgende:
welke alcoholische dranken zijn wel goed voor de lijn?(of dan, het minst slecht..)
Geen En anders de dingen met een laag alcohol percentage zou ik zeggen
quote:
vandaag maar iets minder eten dan.
Niet minder. Anders. Neem meer fruit en salade ipv frietjes.
pi_82919423
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:07 schreef Barretje80 het volgende:
Alcohol en afvallen gaan niet samen.

Hier een overzichtje (wel kort, maar geeft een beeld):
http://snelvermageren.nl/voeding/afvallen-en-alcohol/

Aan de champagne dus
pi_82919456
Waarom staat de helft van de bezoekers hier trouwens niet in het lijstje van de openingspost? Ik zie bijvoorbeeld PdeHoog, Barretje80 en xBlossomx er niet instaan.

Ik zit nu op 3,4 kg
pi_82919530
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die mag Blossom verzinnen die het vorige topic dichtgooide
Ik ben inspiratieloos op dit moment.
pi_82919646
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:00 schreef willempjewever het volgende:
Waarom staat de helft van de bezoekers hier trouwens niet in het lijstje van de openingspost? Ik zie bijvoorbeeld PdeHoog, Barretje80 en xBlossomx er niet instaan.

Ik zit nu op 3,4 kg
Omdat ik geen zin heb om me te registreren
pi_82919665
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik ben inspiratieloos op dit moment.
Kijk, een titel is geboren

"waar xBlossomx geen nieuwe titel kan bedenken"
pi_82919723
Hoeveel Kcal heb je eigenlijk minimaal op een dag nodig om goed te kunnen functioneren? De diëtiste zei dat ik al goed bezig was (moest al mijn plannen laten zien etc.) en dat ze niets had toe te voegen. Maar ze had me een schema gegeven van hoeveel calorieën ik moet binnenkrijgen iedere week om af te vallen (25 kg in een jaar).

Deze week moet ik elke dag 1532 Kcal binnenkrijgen. Dit wordt dan iedere week iets minder en in week 52 zit ik rond de 1300. Maar de week daarna (als ik dus ben afgevallen) moet ik gewoon weer het normale aantal Kcal binnenkrijgen voor mijn gewicht & lengte om op gewicht te blijven; rond de 1800 Kcal. Dit zal wel iets meer worden aangezien ik weer fanatiek ga sporten als ik ben afgevallen, maar zo ongeveer 1800.

En hoeveel Kcal krijgen jullie binnen?
pi_82919733
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
Omdat ik geen zin heb om me te registreren
dat is in 2 minuten geregeld

maar je bent nu toch ook 2,5 week bezig net als ik? Hoeveel ben jij nu afgevallen?
pi_82919930
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:10 schreef xBlossomx het volgende:
Hoeveel Kcal heb je eigenlijk minimaal op een dag nodig om goed te kunnen functioneren?
Dat zijn al die BMR berekeningen uit het vorige topic Je maakt een berekening op basis van gewicht, lengte en leeftijd en dat vermenigvuldig je met een correctiefactor gebaseerd op je lichamelijke beweging. Daar komt het aantal cals uit wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Ga er 500 onder zitten om gezond af te vallen.
quote:
Maar de week daarna (als ik dus ben afgevallen) moet ik gewoon weer het normale aantal Kcal binnenkrijgen voor mijn gewicht & lengte om op gewicht te blijven; rond de 1800 Kcal. Dit zal wel iets meer worden aangezien ik weer fanatiek ga sporten als ik ben afgevallen, maar zo ongeveer 1800.
Nou, dan is je BMR dus 1800 en die 1300 die je noemt klopt dan ook
quote:
En hoeveel Kcal krijgen jullie binnen?
Ik heb een tooltje die het allemaal berekent voor me op mijn PDA. Ik mag iets van 2550 cal per dag en vaak haal ik dat niet. Gisteren helaas wel en dat merkte ik vanmorgen gelijk. Kilo zwaarder dan gister
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

dat is in 2 minuten geregeld

maar je bent nu toch ook 2,5 week bezig net als ik? Hoeveel ben jij nu afgevallen?
Klopt Maar nog steeds geen zin in Idd. 2,5 week bezig en ik ben 3,5 kg kwijt. Helaas gisteren weer een kg erbij maar goed, dat normaliseert wel de komende dagen ff weer normaal eten
pi_82920253
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:17 schreef PdeHoog het volgende:
Klopt Maar nog steeds geen zin in Idd. 2,5 week bezig en ik ben 3,5 kg kwijt. Helaas gisteren weer een kg erbij maar goed, dat normaliseert wel de komende dagen ff weer normaal eten
Dan zit je op hetzelfde schema als ik , dat klinkt goed (ik was me zorgen gaan maken als je al op bijv. 7 kilo zat).

Ik hoop op 4 kilo te zitten aankomende maandag
pi_82920402
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan zit je op hetzelfde schema als ik , dat klinkt goed (ik was me zorgen gaan maken als je al op bijv. 7 kilo zat).

Ik ook Maar ik heb een bbq-weekend voor de boeg Nou is het grote voordeel dat mijn gastvrouw op een lowcarb-dieet zit dus er zullen vermoedelijk geen fritjes bij de bbq zijn En wel veeel groenten
pi_82920515
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ook Maar ik heb een bbq-weekend voor de boeg Nou is het grote voordeel dat mijn gastvrouw op een lowcarb-dieet zit dus er zullen vermoedelijk geen fritjes bij de bbq zijn En wel veeel groenten
Oei, de kat op het spek binden

Wat was jouw weddenschap? Je moets toch over een maand of 10 kilo kwijt zijn?
pi_82920727
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oei, de kat op het spek binden

Wat was jouw weddenschap? Je moets toch over een maand of 10 kilo kwijt zijn?
Nee joh 13 september pas En zoals het nu gaat, ga ik dat halen denk ik Ik weet wel dat ik me al een stuk prettiger voel
pi_82927150
Oei, net iets ongelofelijks gedaan. Ik moest even de sportschool van mijn vrouw afbellen omdat ze hoofdpijn heeft en toen heb ik even geinformeerd naar de kosten voor fitness. Ze hebben nu een nieuwe aanbieding: voor 20 euro per maand onbeperkt fitness (en het is een heel moderne sportschool). Dat klonk niet verkeerd.

Nu heb ik er even over zitten nadenken en nog eens nagedacht en nog eens en ik heb nu om 17:15 een afspraak met een personal trainer gemaakt die mij gaat testen en een schema gaat opstellen met een hartslagmeter en al dat werk. En dan ga ik 3,5 maand 2 keer in de week fitnessen. Dat kost mijn dan iets van 125 euro en als dat goed gaat neem ik een jaarabonnement en als ik in 1 keer betaal is dat maar 240 euro.

Ik ben ook goed gek
pi_82927251
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

bbq hoeft helemaal niet verkeerd te zijn als je maar je niet vol gaat stouwen met sausjes en brood :0 en idd veel salade eten... visjes op de bbq en gamba' s bijv of groentepakketjes...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_82928678
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:
Oei, net iets ongelofelijks gedaan. Ik moest even de sportschool van mijn vrouw afbellen omdat ze hoofdpijn heeft en toen heb ik even geinformeerd naar de kosten voor fitness. Ze hebben nu een nieuwe aanbieding: voor 20 euro per maand onbeperkt fitness (en het is een heel moderne sportschool). Dat klonk niet verkeerd.

Nu heb ik er even over zitten nadenken en nog eens nagedacht en nog eens en ik heb nu om 17:15 een afspraak met een personal trainer gemaakt die mij gaat testen en een schema gaat opstellen met een hartslagmeter en al dat werk. En dan ga ik 3,5 maand 2 keer in de week fitnessen. Dat kost mijn dan iets van 125 euro en als dat goed gaat neem ik een jaarabonnement en als ik in 1 keer betaal is dat maar 240 euro.

Ik ben ook goed gek
he wat goed willempjewever!
dus je hebt toch wel wat tijd gevonden? (of is het dat je nu tijd moet maken omdat het anders zonde van het geld is?? )
ik hoop dat het je gaat lukken!
succes!

pi_82931201
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:

Ik ben ook goed gek
Toppie!!
pi_82931278
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

bbq hoeft helemaal niet verkeerd te zijn als je maar je niet vol gaat stouwen met sausjes en brood :0 en idd veel salade eten... visjes op de bbq en gamba' s bijv of groentepakketjes...
Ik ben gek van sausjes, dus als ik een BBQ heb, neem ik of BBQ saus of gewoon ketchup. Dan heb ik weliswaar geen witte sauzen..maar toch wel saus. Zalm op de BBQ..he verdikkie, ik krijg er nu trek in.
pi_82931360
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Goed hoor. Ik ben net een week bezig en 1,3 kilo kwijt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 15:32:25 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82934609
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

DE, liebchen Hoe is het met jou?
pi_82934771
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

DE, liebchen Hoe is het met jou?
Hi! het gaat goed met me. Heb best een aantal klote maanden gehad en heb een flinke klap van de operatie gehad en de lange ziekenhuisopname maar ik voel mij weer een stuk beter. Ben zelfs weer begonnen met hardlopen, vandaag les 9 gedaan (moest echt helemaal opnieuw beginnen, spieren waren flink ingeteerd en conditie was compleet weg) ... Verder gaan we lekker binnenkort op vakantie (schotland ) en ben nog lekker aan t koken ...

Hoe is het met jou??
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_82935096
Mên, waar drastische levensveranderingen al niet goed voor zijn. Waar ik eerder qua beweging gelijk stond aan een schildpad, fiets ik nu elke dag naar werk (enkele reis: 35+ minuten), ga straks zwemmen (fuck alle andere mensen, de dame achter de balie van het zwembad was dikker dan ik), en ga vanmiddag m'n collega vragen of we het sporten in de sportschool weer op kunnen pakken, zodat ik ook aan m'n krachttraining kom. Ik heb me al een hele tijd niet gewogen omdat m'n weegschaal nog bij m'n moeder ligt, maar ik moét toch wel afvallen zo .

Alleen eten gaat niet super de laatste tijd. Diezelfde drastische levensveranderingen maken dat ik me er niet toe kan zetten om elke avond voor m'n eentje te koken... Houdt in dat ik veel kant en klaar eet, helaas. Wel elke dag wat groenten, maar ik hoop daar toch deze week wat verandering in te brengen.

Oh, en mijn BMR is 2900+ . Dan hoef ik niet bepaald richting 1500 calorieën te gaan. Mooi, want dat ik toch onhaalbaar. Ik doe niet aan diëten, he'k besloten.
pi_82935450
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:42 schreef Blue. het volgende:
Mên, waar drastische levensveranderingen al niet goed voor zijn. Waar ik eerder qua beweging gelijk stond aan een schildpad, fiets ik nu elke dag naar werk (enkele reis: 35+ minuten), ga straks zwemmen (fuck alle andere mensen, de dame achter de balie van het zwembad was dikker dan ik), en ga vanmiddag m'n collega vragen of we het sporten in de sportschool weer op kunnen pakken, zodat ik ook aan m'n krachttraining kom. Ik heb me al een hele tijd niet gewogen omdat m'n weegschaal nog bij m'n moeder ligt, maar ik moét toch wel afvallen zo .

Alleen eten gaat niet super de laatste tijd. Diezelfde drastische levensveranderingen maken dat ik me er niet toe kan zetten om elke avond voor m'n eentje te koken... Houdt in dat ik veel kant en klaar eet, helaas. Wel elke dag wat groenten, maar ik hoop daar toch deze week wat verandering in te brengen.

Oh, en mijn BMR is 2900+ . Dan hoef ik niet bepaald richting 1500 calorieën te gaan. Mooi, want dat ik toch onhaalbaar. Ik doe niet aan diëten, he'k besloten.
Wat handig is om te dag ervoor al bijvoorbeeld de groente te snijden etc. etc. zodat je minder hoeft te doen de dag erop. Misschien kun je dan wel voor jezelf koken?
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 15:56:08 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82935794
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:36 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Hi! het gaat goed met me. Heb best een aantal klote maanden gehad en heb een flinke klap van de operatie gehad en de lange ziekenhuisopname maar ik voel mij weer een stuk beter. Ben zelfs weer begonnen met hardlopen, vandaag les 9 gedaan (moest echt helemaal opnieuw beginnen, spieren waren flink ingeteerd en conditie was compleet weg) ... Verder gaan we lekker binnenkort op vakantie (schotland ) en ben nog lekker aan t koken ...

Hoe is het met jou??
Ben blij dat je weer thuis bent! Heeft de operatie nog verdere gevolgen?

Ik klooi wat aan... Heb mezelf beloofd nooit meer boven de 90 kilo te wegen, dus daar ben ik mee bezig.
pi_82935947
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:49 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Wat handig is om te dag ervoor al bijvoorbeeld de groente te snijden etc. etc. zodat je minder hoeft te doen de dag erop. Misschien kun je dan wel voor jezelf koken?
Mjah, normaal stel ik weekmenu's op en doe aan de hand daarvan ook boodschappen enzo.Ik heb een beetje een rare twee weken gehad, dus alles is enigzins in de soep gelopen, ook met het bijhouden van de afwas bijvoorbeeld en al die dingen gaan me dan tegen zitten . Maar wat ik zeg, vandaag ben ik in ieder geval fit genoeg om te koken en dit weekend ga ik lekker een flinke schoonmaak en boodschappenbeurt doen, dan komt het wel goed .
pi_82935965
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ben blij dat je weer thuis bent! Heeft de operatie nog verdere gevolgen?

Ik klooi wat aan... Heb mezelf beloofd nooit meer boven de 90 kilo te wegen, dus daar ben ik mee bezig.
ja eigenlijk wel, moet sowieso altijd onder controle blijven aangezien de pancreas nooit echt rustig zal gaan worden en ik meer risico op suikerziekte heb doordat er delen van de pancreas afgestorven zijn. verder zal ik bepaalde voedingsmiddelen slechter kunnen verwerken (maar das niet zo erg) Oh ja en ben flink afgevallen en nu 3 maanden later is dat er nog af dus das dan weer een voordeel

goeie belofte, lukt het een beetje met sporten en gezond eten ??
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:49:14 #36
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82938856
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:00 schreef willempjewever het volgende:

Ik zit nu op 3,4 kg
En mij niet, ondanks twee PM's aan Troel.

Ik ben niet zo heel vaak online, dus ik heb me rot gezocht naar dit topic!
Het afvallen gaat lekker, ik ben nu 11 kilo kwijt en ik hoop dat het zo doorgaat.
pi_82939022
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:49 schreef -Maggie- het volgende:

[..]

En mij niet, ondanks twee PM's aan Troel.

Ik ben niet zo heel vaak online, dus ik heb me rot gezocht naar dit topic!
Het afvallen gaat lekker, ik ben nu 11 kilo kwijt en ik hoop dat het zo doorgaat.
Ga zo door! Hoe lang ben je bezig geweest voor die 11 kilo?
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:54:44 #38
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82939153
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:52 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ga zo door! Hoe lang ben je bezig geweest voor die 11 kilo?
Een maandje
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 16:56:42 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82939264
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:59 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja eigenlijk wel, moet sowieso altijd onder controle blijven aangezien de pancreas nooit echt rustig zal gaan worden en ik meer risico op suikerziekte heb doordat er delen van de pancreas afgestorven zijn. verder zal ik bepaalde voedingsmiddelen slechter kunnen verwerken (maar das niet zo erg) Oh ja en ben flink afgevallen en nu 3 maanden later is dat er nog af dus das dan weer een voordeel

goeie belofte, lukt het een beetje met sporten en gezond eten ??
Leuk, dat gewichtsverlies, maar kan me goed voorstellen dat je liever gewoon gezond zou zijn

Gezond eten is geen probleem, wel het houden van mate zowel met eten als drinken. Alcohol is inmiddels weer beperkt tot de weekenden. En sporten gaat even niet, vanwege blessures...
pi_82939437
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:54 schreef -Maggie- het volgende:

[..]

Een maandje
Wel snel hoor. Je hebt toch geen crashdieet gedaan hè?
pi_82939474
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leuk, dat gewichtsverlies, maar kan me goed voorstellen dat je liever gewoon gezond zou zijn

Gezond eten is geen probleem, wel het houden van mate zowel met eten als drinken. Alcohol is inmiddels weer beperkt tot de weekenden. En sporten gaat even niet, vanwege blessures...
jammer van die blessures, veel last van?

oh ja; ik mag nauwelijks alcohol meer ! alleen bij echte gelegenheden ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:11:30 #42
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82939984
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:00 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Wel snel hoor. Je hebt toch geen crashdieet gedaan hè?
Nee, ik doe helemaal geen dieet zelfs.
Ik ben er sinds een tijdje achter dat mijn schildklier vertraagd werkte, wat het afvallen behoorlijk lastig maakte. Nu ik daar pilletjes voor heb, gaat het een stuk beter.
pi_82940543
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:11 schreef -Maggie- het volgende:

[..]

Nee, ik doe helemaal geen dieet zelfs.
Ik ben er sinds een tijdje achter dat mijn schildklier vertraagd werkte, wat het afvallen behoorlijk lastig maakte. Nu ik daar pilletjes voor heb, gaat het een stuk beter.
Geweldig! Laten we hopen dat het zo doorblijft gaan. Je komt er wel, ik weet het zeker.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 17:28:49 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82940783
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:00 schreef DarkElf het volgende:

[..]

jammer van die blessures, veel last van?

oh ja; ik mag nauwelijks alcohol meer ! alleen bij echte gelegenheden ofzo
Mag niet volleyballen vanwege zwaargekneusde duim En vervolgens ben ik op vakantie gevallen en mag ik van fysiotherapeut even niet gaan hardlopen om knie te ontzien... Dochterlief heeft al een nieuw koosnaampje voor me: stuntelkampioen

Balen hoor, geen chardonnay meer
pi_82940986
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mag niet volleyballen vanwege zwaargekneusde duim En vervolgens ben ik op vakantie gevallen en mag ik van fysiotherapeut even niet gaan hardlopen om knie te ontzien... Dochterlief heeft al een nieuw koosnaampje voor me: stuntelkampioen

Balen hoor, geen chardonnay meer
leuke dochter heb jij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_82948448
Zo, vandaag voor het eerst in jaren weer in de sportschool geweest en een test gedaan. Ik weet nog dat ik 3 jaar geleden op gemiddeld zat, nu was mijn coniditie het 1 na laagste niveau. Ik heb 8 punten ofzo en dat moet 24 worden. Over 6 weken moet ik op12 punten zitten.

Nu voel ik me heerlijk, hoop morgen ook en niet zoveel spierpijn. Heb nu een uur cardio gedaan en ga volgende week een uur krachttraining doen en als het goed is weet ik dan ongeveer hoe al die apparaten werken. Verder heb ik via mijn werk waar veel sportinstructeurs lesgeven al schema's laten opmaken, ideaal.

En als beloning mag ik van mijzelf 2 keer per maand (minimaal) naar de sauna. En straks nieuwe kleren kopen, mijn broek zakt nu al van mijn kont af. Zo zonde, het zijn zulke leuke broeken. Afvallen maakt meer kapot dan je lief is
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 20:53:30 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82949536
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

leuke dochter heb jij
Och ze heeft wel gelijk hoor (ik ga je niet vertellen waarom ik in de afgelopen maand meer contact met mijn verzekeringsagent gehad heb, dan in de afgelopen 12 jaar...) En het komt van een liedje van Kinderen voor Kinderen, dus nog best grappig eigenlijk

Riemen Willempje, riemen... die hebben mij door mijn eerste afvalperiode heengeholpen.
pi_82958083
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:32 schreef willempjewever het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst in jaren weer in de sportschool geweest en een test gedaan. Ik weet nog dat ik 3 jaar geleden op gemiddeld zat, nu was mijn coniditie het 1 na laagste niveau. Ik heb 8 punten ofzo en dat moet 24 worden. Over 6 weken moet ik op12 punten zitten.

Nu voel ik me heerlijk, hoop morgen ook en niet zoveel spierpijn. Heb nu een uur cardio gedaan en ga volgende week een uur krachttraining doen en als het goed is weet ik dan ongeveer hoe al die apparaten werken. Verder heb ik via mijn werk waar veel sportinstructeurs lesgeven al schema's laten opmaken, ideaal.

En als beloning mag ik van mijzelf 2 keer per maand (minimaal) naar de sauna. En straks nieuwe kleren kopen, mijn broek zakt nu al van mijn kont af. Zo zonde, het zijn zulke leuke broeken. Afvallen maakt meer kapot dan je lief is
Ik heb ook net twee nieuwe broeken die nu al te bol zitten . Maar goed, daar moeten we eigenlijk alleen maar blij mee zijn .

Zo, ik heb net drie kwartier gezwommen, dat was even heerlijk zeg, ik had het al jaaaren niet meer gedaan! En ik vind zwemmen eigenlijk haske leuk! In en uit het bad stappen was ongemakkelijk, maar eigenlijk waren het allemaal volwassenen die baantjes trokken, dus het ging best prima. Ik voel het ook in m'n armen, heerlijk .
pi_82958412
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:58 schreef Blue. het volgende:

[..]

Mjah, normaal stel ik weekmenu's op en doe aan de hand daarvan ook boodschappen enzo.Ik heb een beetje een rare twee weken gehad, dus alles is enigzins in de soep gelopen, ook met het bijhouden van de afwas bijvoorbeeld en al die dingen gaan me dan tegen zitten . Maar wat ik zeg, vandaag ben ik in ieder geval fit genoeg om te koken en dit weekend ga ik lekker een flinke schoonmaak en boodschappenbeurt doen, dan komt het wel goed .
Herkenbaar verhaaltje hoor Ik heb het ook En idd, gewoon ff de schouders eronder, alles in orde maken en dan weer aan de bak Koken hoeft niet zoveel tijd en moeite te kosten
pi_82958528
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:32 schreef willempjewever het volgende:

Held Goed bezig Ik heb besloten nooit meer naar de sportschool te gaan
pi_82959594
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb vanavond juist weer geprobeerd een collega over te halen om een avondje krachttraining te doen . Ik verbaas mezelf. Enige nadeel is dat een collega waar ik echt een ontzettende bloedhekel aan heb daar ook sport, dus die zou ik dan moeten zien te ontwijken.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:41:43 #52
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82959784
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:53 schreef Sjeen het volgende:

Riemen Willempje, riemen... die hebben mij door mijn eerste afvalperiode heengeholpen.
Die helpen mij ook behoorlijk op het moment!
Voor het eerst sinds een jaar of 10 heb ik een riem om.

Mijn fijne spijkerbroek lubberde zelfs zo erg om mijn middel dat ik hem met behulp van de naaimachine een klein stukje heb ingestikt. Zo kan hij nog even mee.
pi_82959837

Bedrijfsborrels zijn erg.

Ik kon me weer niet inhouden en zit nu thuis aan de microgolf satè

Veels te laat om gezond te eten dus maar weer sjunkievoedsel

Wat doen jullie bij zulke slechte momenten?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_82961022
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zorgen dat je eten in huis hebt Blikjes soep of zo. Ook niet supergoed door alle zout, maar altijd beter dan sate En verder, nu je het toch al gedaan hebt , niet meer achterom kijken en morgen met een schone lei aan de slag gaan en een dagje wat rustiger aan doen.
pi_82963014
Vanavond met collega's shoarma gegeten en veel wijn gedronken. en nu even aan de komkommer
pi_82970003
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:38 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

he wat goed willempjewever!
dus je hebt toch wel wat tijd gevonden? (of is het dat je nu tijd moet maken omdat het anders zonde van het geld is?? )
ik hoop dat het je gaat lukken!
succes!
Nou, tijd gevonden... het is wel heel lastig, maar ik ga het wat inplannen. Ik denk 2 keer gelijk na het werk op dagen dat mijn vrouw niet werkt. Het voelde wel goed, jullie zetten me toch aan het denken!

En vanochtend gelijk resultaat, 400 gram extra afgevallen! Zit al bijna op 4 kilo na 3 weken en maandag is mijn officiele weegdag.

Mijn vrouw is wel net voor een lang weekeinde weggegaan en ik zit hier alleen met de kids. Gelukkig al wel boodschappen gedaan (gezond, gezonder, gezondst) en ik ga niet stiekem wat snoepen. In je eentje op de avond moet ik wel oppassen, je grijpt dan denk ik eerder naar wat lekkers. Maar die 400 gram eraf vanochtend zal me er wel doorheen duwen.

Bedrijfsborrels enzo kan ik goed weerstaan. Ik drink dan cola light en alleen wat salade en een aardappel of stukje brood. Heb daar gelukkig niet zo'n moeite mee. Het wordt pas lastig als er diverse keren schalen bitterballen of nog erger, mini frikandelletjes met chilisaus voorbij komen (oh, waar denk ik nu weer aan).
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
Zo dacht ik er 2 dagen geleden ook nog over
pi_82999184
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Bedrijfsborrels zijn erg.32
Ik kon me weer niet inhouden en zit nu thuis aan de microgolf satè

Veels te laat om gezond te eten dus maar weer sjunkievoedsel

Nou ja..ik zou ervoor zorgen dat ik zelf al wat gegeten heb zodat ik een voldaan gevoel heb. Dan heb je minder de neiging je 'vol te proppen'. (Dit voor de bedrijfsborrels).

Als je niet wilt koken of als het te laat is. Zorg dat je altijd wat fruit in huis hebt. Dan kun je een fruitsalade maken. Evergreen is ook wel goed. En als je echt het gevoel wilt hebben dat je wat gegeten hebt..zorg dan dat je brood in huis hebt. Altijd beter dan een magnetron maaltijd.
pi_83012746
Zo, ben op bijna 25% van het afvallen, gaat echt heerlijk.

Wil vandaag eigenlijk gaan sporten, maar heb geen oppas kunnen regelen. Straks maar even een uurtje of 2 met de kids gaan wandelen als het nu eens stopt met regenen.

Het kost me nu ook geen enkele moeite meer. Bedrijfsborrels, uit eten gaan, barbeque, ik lach erom. Over een half jaartje heb ik bereikt wat ik wil bereiken! En dan lekker kleren kopen en samen met de vrouw en kids een fotoshoot bij de fotograaf.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:59:56 #59
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_83016228
Gisteren een poging gedaan om te sporten, maar het was geen succes . Afgelopen week (woensdag) een ongeluk gehad (er klapte een Duitser achterop in de file....hij reed de file sneller voorbij als ik :S) en heb sinds donderdagmiddag last van mijn rug. Stijf en pijnlijk, ik kon geen oefening goed uitvoeren. Leek me beter om te stoppen.

Na het weekend maar weer proberen...
Live life to the Ender :D
pi_83023273
Ik heb een boek gekocht over fitness (Fitness-coach voor het leven van Matt Roberts) en een 3 maanden trainingsprograma opgesteld.

Voor maand 1 ziet mijn programma er als volgt uit (ik ga 3 keer in de week sporten ipv 2 keer na het lezen van het boek):

Training maandag
5 minuten warming up : fietsen
10 minuten heuvelloop met 3% helling met hartslag 130 tot 140
10 minuten fietsen met hartslag 130 tot 140
10 minuten roeien met hartslag 130 tot 140
16 keer chest press
16 keer lat pull-down
16 keer leg curl
20 keer ball squat
30 keer basic crunch
30 keer oblique crunch
Rekoefeningen voor het hele lichaam als cooling-down

Training woensdag
3 minuten hardlopen met hartslag 150
2 minuten snelwandelen met hartslag 140
16 keer chest press
16 keer leg curl
16 keer seated row
16 keer lunge met linkerbeen
16 keer lunge met rechterbeen
16 keer chest press
16 keer leg curl
16 keer seated row
16 keer lunge met linkerbeen
16 keer lunge met rechterbeen
10 minuten crosstrainer met hartslag 140
30 keer basic crunch
30keer oblique crunch
Rekoefeningen voor het hele lichaam als cooling-down

Training vrijdag
Cardio fitness naar keuze voor 45 minuten met hartslag 140
Rekoefeningen voor het onderlichaam als cooling-down

In maand 2 en 3 verandert mijn trainingsprogramma, maar dat moet ik nog even allemaal narekenen. Dit programma is ook niet voor anderen van toepassing aangezien het op maat gemaakt is met behulp van het boek. Maar het geeft jullie wel een idee wat ik van plan ben.

Met het gehele 3 maandenprogramma help je je lichaam vet kwijt te raken op een verantwoord tempo. Hierdoor krijg je blijvend gewichtsverlies. Ik kan natuurlijk ook zoals ik eerst van plan was alleen een dieet volgen, maar nu begrijp ik na veel lezen dat mijn stofwisseling dan trager wordt waardoor mijn lichaamsvorm gaat wisselen en het moeilijk zal zijn om vervolgens op gewicht te blijven.

Nu alleen nog zien of mijn sportschool een bal heeft voor de ball squat en de woensdag ziet er nogal heftig uit, maar misschien valt dat wel mee?
pi_83046487
Ziet er idd pittig uit.

Het moeilijkste blijft vooral het volhouden over een langere periode (zo lang je leeft namelijk).

Verder zou ik in het begin opletten dat je niet te veel van jezelf vraagt en je met blessures komt te zitten.

Succes
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_83047178
Dat hardlopen lijkt voor mij op de woensdag het zwaarst. die buikspieroefeningen en krachttraining dingetjes heb je in een uur er wel doorheen. maar ik zou als ik jou was ook even de sportschool vragen wat zij precies adviseren.
pi_83051667
ja, woensdag is vrij heftig als ik dat schema bekijk

maar ik overleg het nog met de sportschool (al heb ik daar pas donderdag een afspraak voor staan). Ik moet even kijken of ik die naar woensdag kan verzetten, ik weet namelijk nu alleen hoe de cardio apparaten werken. Ik ga dus morgen eerst maar de 3e dag van die training doen, anders stel ik apparaten verkeerd in en kan ik inderdaad met blessures komen te zitten.

Ik zie wel even hoe het gaat. Mijn conditie is niet heel denderend, maar we zullen zien. Het afvallen leek me ook heel lastig en dat was het ook in week 1, maar dat gaat nu ook heel erg goed. Dus dit lukt vast ook.
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Het moeilijkste blijft vooral het volhouden over een langere periode (zo lang je leeft namelijk).
Ik wil een andere sport gaan doen als ik afgevallen ben, misschien squash, maar ik ga ook informeren naar kaatsen (maar daar heb je wat hoge aanschafkosten aan het begin, dus dat moet ik nog even navragen of ik dat eerst kan lenen of huren).
pi_83052031
Vanmorgen zou ik gaan fitnessen, uiteindelijk meegedaan aan de spinningles omdat vriendin dat zo graag wou. Wel kapot beetje nu.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:19:12 #65
155571 samjustme
S hartje M
pi_83071742
Meldt zich hier ook, na jaren jojoën ben ik eindelijk achter gekomen wat voor mij werkt, ben bijna op mijn streefgewicht op een gezonde wijze.

Laten we eerlijk wezen iedereen weet uiteindelijk wat gezond eten inhoudt, probeer zelf koolhydraat arm als vet arm te eten, daarnaast geen junkfood meer, geen frisdrank, koekjez enz. Veel groente en fruit. Heb tegenwoordig geen hongergevoel meer en het voelt niet eens meer aan als lijnen,

Oh ja bewegen is ook ontzettend belangrijk, nog 5 kilootjes eraf en dan flink krachttraining P90X , schijn je hele mooie resultaten mee te boeken.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_83089052
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:19 schreef samjustme het volgende:
en dan flink krachttraining P90X , schijn je hele mooie resultaten mee te boeken.
Dit is de overtreffende trap van een crash dieet in cardio/fitness vorm gegoten. De youtube filmpjes met resultaten zijn trouwens wel erg indrukwekkend.
pi_83089176
vraagje,

hebben jullie als je gaat sporten niet enorm zware armen en benen?
als ik aan het dieeten ben en ik heb volleybal training dan kom ik niet vooruit (of omhoog)..
meestal eet ik dus toch maar een flinke pasta hap van tevoren..

hoe doen jullie dat?

pi_83089188
Mijn resultaten tot nu toe:

Start: 100 kilo

Na week 1: 97,2 kilo (verlies van 2,8 kilo)
Na week 2: 96,9 kilo (verlies van 0,3 kilo)
Na week 3: 95,6 kilo (verlies van 1,3 kilo)

Ik begin deze week met 3 keer in de week cardio/fitness erbij te doen. Ben benieuwd naar de resultaten
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:19 schreef Barretje80 het volgende:
hoe doen jullie dat?
Ik had hier de eerste keer dat ik ging sporten geen last van. Vanavond ga ik weer sporten en ik ga eerst eten en daarna naar de sportschool. Ik denk dat ik een half bordje met aardappels, groente en een half worstje neem en als ik terugkom van sporten de andere helft van mijn bord opeet.

Ik eet verder gewoon 6 boterhammen met spaarzaam beleg, 2 appels, 500 gram kwark en een normale warme maaltijd met aardappels, 200 gram groente en 60 gram vlees en that's it.
pi_83089241
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:20 schreef willempjewever het volgende:
Mijn resultaten tot nu toe:

Start: 100 kilo

Na week 1: 97,2 kilo (verlies van 2,8 kilo)
Na week 2: 96,9 kilo (verlies van 0,3 kilo)
Na week 3: 95,6 kilo (verlies van 1,3 kilo)
Netjes Ik ben tov vorige week maandag afgevallen, maar een weekendje whiskyproeven zorgde ervoor dat er wat bijkwam
quote:
Ik begin deze week met 3 keer in de week cardio/fitness erbij te doen. Ben benieuwd naar de resultaten
Stel je er nou niet teveel bij voor he Je zou er zelfs zwaarder van kunnen worden door spieropbouw. Daarnaast moet je ook goed bijeten en niet je huidige aantal punten volhouden. Sporten vraagt meer energie van je dus dat moet er ook bij komen.
pi_83089267
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:19 schreef Barretje80 het volgende:
vraagje,

hebben jullie als je gaat sporten niet enorm zware armen en benen?
als ik aan het dieeten ben en ik heb volleybal training dan kom ik niet vooruit (of omhoog)..
meestal eet ik dus toch maar een flinke pasta hap van tevoren..

hoe doen jullie dat?
Dat wordt ook aangeraden door de sportschool Tegen mij werd gezegd toen: eet een koolhydratenrijk spul omdat dat snel energie geeft.
pi_83089413
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:22 schreef PdeHoog het volgende:
Stel je er nou niet teveel bij voor he
Ik hoop op die 1,3 kilo verlies per week te blijven, ijdele hoop denk ik
pi_83089450
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Sowieso gaat die 1.3 kg per week een keer normaliseren Maar met sporten ga je spieren kweken. En spieren zijn zwaarder dan vet. Je moet dan andere dingen gaan meten. Je buik-omvang en zo.
pi_83089465
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat hou je niet lang vol hoor
pi_83089623
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Sowieso gaat die 1.3 kg per week een keer normaliseren Maar met sporten ga je spieren kweken. En spieren zijn zwaarder dan vet. Je moet dan andere dingen gaan meten. Je buik-omvang en zo.
hmm.. kweek je iedere keer dat je sport spieren? hoeveel spieren kan je dan wel niet kweken?
ik kan me voorstellen dat als je nooit sport je dan eerst spieren moet kweken.
maar denk dat je als je al 3 keer per week sport je dan niet veel spieren moet kweken.
ook vraag ik me af hoe snel die spieren weer weg zijn, aangezien ik nu ong een maand NIET meer 3 keer per week sport

pi_83090562
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:35 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

hmm.. kweek je iedere keer dat je sport spieren? hoeveel spieren kan je dan wel niet kweken?
ik kan me voorstellen dat als je nooit sport je dan eerst spieren moet kweken.
maar denk dat je als je al 3 keer per week sport je dan niet veel spieren moet kweken.
ook vraag ik me af hoe snel die spieren weer weg zijn, aangezien ik nu ong een maand NIET meer 3 keer per week sport
Ik wilde alleen een punt maken dat-ie, als-ie van niets naar 3x per week gaat, dus spieren gaat kweken en dat dat betekent dat-ie misschien wel gelijk blijft of zwaarder wordt Niet gelijk diep na gaan denken. Daar is het op maandagochtend NIET het goeie moment voor
pi_83091093
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

veel spieren is natuurlijk ook niet verkeerd. Dan duurt het afvallen wat langer, maar heb ik straks het lijf van een godenzoon

Het zal wel loslopen, eerst maar dat sporten wat langer dan 2 maand volhouden (is tot nu toe mijn record bij fitness)
pi_83091105
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik wilde alleen een punt maken dat-ie, als-ie van niets naar 3x per week gaat, dus spieren gaat kweken en dat dat betekent dat-ie misschien wel gelijk blijft of zwaarder wordt Niet gelijk diep na gaan denken. Daar is het op maandagochtend NIET het goeie moment voor
mweh was bezorgd om mijn eigen situatie hoor dat ik straks ook ineens weer zwaarder wordt en/of dat het afvallen nu eigenlijk is omdat m'n spieren verdwijnen??

en.. het is al bijna maandag middag hoor

pi_83091352
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:21 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

mweh was bezorgd om mijn eigen situatie hoor dat ik straks ook ineens weer zwaarder wordt en/of dat het afvallen nu eigenlijk is omdat m'n spieren verdwijnen??

en.. het is al bijna maandag middag hoor
Als je te snel afvalt dan gaan je spieren als eerste eraan
en je zal inderdaad zwaarder worden als er weer spieren bij komen

ik heb een erg slecht weekend gehad, het was lekker op dat moment alleen nu al dagen last van mijn buik/maag
dus dat moet ik maar niet meer doen

vanmiddag ook weer hardlopen
pi_83091636
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:30 schreef Laydina het volgende:
Dat hou je niet lang vol hoor
ik weet ook wel dat ik straks op 500 gram per week zit, maar even dromen mag best
pi_83091732
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik weet ook wel dat ik straks op 500 gram per week zit, maar even dromen mag best
Zelfs dat zal niet altijd zo blijven en hoe ga je er dan mee om?
Je lijkt nog steeds alleen gericht op zoveel mogelijk gewichtsverlies en niet op een gezonde levenstijl die je voor altijd kan behouden (want dat zal nu eenmaal moeten)
De eerste maanden (zelfs jaren) zijn de gemakkelijkste, daarna ga je geen gewichtsverlies meer zien maar moet je wel op dezelfde manier blijven leven
pi_83091812
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:40 schreef Sarabi het volgende:
De eerste maanden (zelfs jaren) zijn de gemakkelijkste, daarna ga je geen gewichtsverlies meer zien maar moet je wel op dezelfde manier blijven leven
Dat wordt een uitdaging idd Maar goed, ik merk nu al bijna geen zin meer in zoetigheid. Als dat zo blijft, zal ik heel blij zijn
pi_83091817
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:40 schreef Sarabi het volgende:
Je lijkt nog steeds alleen gericht op zoveel mogelijk gewichtsverlies en niet op een gezonde levenstijl die je voor altijd kan behouden
Ik denk dat je een verkeerd beeld van mij hebt.
pi_83091850
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:43 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verkeerd beeld van mij hebt.
Nou, ik snap Sarabi's beeld wel hoor Je hebt het continue over gewichtsverlies dus ik kan me voorstellen dat ze dat beeld krijgt
pi_83091869
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat wordt een uitdaging idd Maar goed, ik merk nu al bijna geen zin meer in zoetigheid. Als dat zo blijft, zal ik heel blij zijn
Die trek blijft wel weg maar de sociale druk vond ik op een gegeven moment weer groot worden en dan neem je afentoe weer iets en tja dan is die trek ook weer terug

en ww dan zal ik inderdaad wel een verkeerd beeld van je hebben
pi_83091914
hmm..
het hebben over gewichtsverlies lijkt me iet echt gek in een dieet topic

pi_83091978
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:46 schreef Barretje80 het volgende:
hmm..
het hebben over gewichtsverlies lijkt me iet echt gek in een dieet topic
misschien niet maar dan denk je verkeerd
de meeste hier zijn ook geen voorstander van dieeten
maar jezelf een gezonde levenstijl aanleren
pi_83092041
Ik heb gister lekker veel ijs gehad
Afvallen doe ik toch al niet echt meer en doe er ook niet echt meer moeite voor. Behalve af en toe nog opletten wat ik eet. Maareigenlijk zelfs dat niet echt meer. Morgen wel nieuw trainingsschema, dus maar eens kijken of dat wat is.
pi_83092052
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:44 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, ik snap Sarabi's beeld wel hoor Je hebt het continue over gewichtsverlies dus ik kan me voorstellen dat ze dat beeld krijgt
Ja, dat begrijp ik ook. Maar het beeld klopt niet dat jullie van mij hebben
pi_83092124
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:49 schreef Laydina het volgende:
Ik heb gister lekker veel ijs gehad
Afvallen doe ik toch al niet echt meer en doe er ook niet echt meer moeite voor. Behalve af en toe nog opletten wat ik eet. Maareigenlijk zelfs dat niet echt meer. Morgen wel nieuw trainingsschema, dus maar eens kijken of dat wat is.
Je moet er inderdaad wel helemaal achter staan
Maar als je wel zin hebt om te gaan trainen (en niet op je eten te letten) dan is dat ook al positief
pi_83092338
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:52 schreef Sarabi het volgende:

Je moet er inderdaad wel helemaal achter staan
Maar als je wel zin hebt om te gaan trainen (en niet op je eten te letten) dan is dat ook al positief
Ow zeker, ja sporten vind ik opzich wel lekker. In ieder geval wel 2x in de week en dat vind ik leuk en houdt ik goed vol
  maandag 21 juni 2010 @ 15:04:22 #91
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_83099350
Ik sport op het moment helemaal niet, omdat dat lichamelijk even niet gaat, maar ben van plan dat wel weer op te pakken als ik me weer beter voel. Een eind skaten met een muziekje op mijn hoofd en een flesje water in mijn tas als het mooi weer is vind ik echt heerlijk.

Vanaf vandaag houd ik bij wat ik eet en drink in een excel-bestandje, in de hoop wat meer duidelijkheid te krijgen over waar ik op moet letten en of ik niet teveel/te weinig voedingsstoffen binnenkrijg.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 juni 2010 @ 16:11:40 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83103109
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:04 schreef -Maggie- het volgende:
Ik sport op het moment helemaal niet, omdat dat lichamelijk even niet gaat, maar ben van plan dat wel weer op te pakken als ik me weer beter voel. Een eind skaten met een muziekje op mijn hoofd en een flesje water in mijn tas als het mooi weer is vind ik echt heerlijk.

Vanaf vandaag houd ik bij wat ik eet en drink in een excel-bestandje, in de hoop wat meer duidelijkheid te krijgen over waar ik op moet letten en of ik niet teveel/te weinig voedingsstoffen binnenkrijg.
Doe ik ook, heb het trouwens in Google docs gezet, zodat ik er thuis en op werk in kan aanpassen. Mijn lijstje van gisteren is opzich niet verkeerd, we hebben Tapas gegeten. Maar het geheel is flink overgoten met champagne en wijn, dus nu een beetje katerig

Dus vandaag lekker veel water om de zooi weer een beetje bij te trekken...
pi_83103311
Ik heb mijn sportabonnement van 2 keer in de week naar 3 keer in de week omgezet. Net een heel dik plan uitgeprint dat ik gemaakt heb zodat ik per dag kan zien wat mijn trainingsschema voor die keer is.

Alleen gaat de sportschool van 5 juli t/m 19 augustus alleen op maandag, dinsdag en woensdag open en dat is op zich prima omdat ik 3 keer in de week moet sporten, maar dat gaat even tandjes op elkaar zetten worden. Ik had namelijk gepland om op maandag, woensdag en vrijdag te gaan sporten en dat wil dan niet Voor mijn traningsprogramma maakt het verder niks uit mits ik maar 2 dagen in de week niet sport.

Hopelijk geen spierpijn in het begin, maar dat zal wel meevallen.
Ben benieuwd wat mijn instructeur van mijn goed uitgewerkte plan vind. Het ziet er zeer solide uit.

Volgens mij ben ik de enige sporter die met een heel boek onder zijn arm de zaal instapt , maarja, big deal. Hier op het werk zitten een paar honder sportfreaks en die zeggen ook dat een goed programma essentieel is. En ik onthoud dat nu nog niet, ik ken de helft van de apparaten niet eens goed.
pi_83104210
Een boekwerk? 1 blaadje is toch voldoende? En die heb je bij ons er wel vaker rondlopen ivm schema's die zijn opgezet. Zelf doe ik het gewoon uit m'n hoofd en daar waar ik zin in heb

en 3 dagen achter elkaar zo intensief sporten (omdat je dat ngo niet eerder hebt gedaan) is denk ik niet heel verstandig. Kan je beter 2x blijven doen ma en wo
pi_83105276
3 dagen achter elkaar is inderdaad niet slim zeker als je niet getraind bent...
hopelijk elke dag wel een andere spiergroep?
pi_83105472
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef Laydina het volgende:
en 3 dagen achter elkaar zo intensief sporten (omdat je dat ngo niet eerder hebt gedaan) is denk ik niet heel verstandig. Kan je beter 2x blijven doen ma en wo
Dat dus Je lichaam heeft volgens mij ook tijd nodg om te herstellen.
pi_83115949
P, dat programmaatje dat jij en Steer hebben kan ook op de PC toch?
Wat was het precies? Moet je dat kopen?
  maandag 21 juni 2010 @ 20:43:28 #98
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_83116237
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Doe ik ook, heb het trouwens in Google docs gezet, zodat ik er thuis en op werk in kan aanpassen. Mijn lijstje van gisteren is opzich niet verkeerd, we hebben Tapas gegeten. Maar het geheel is flink overgoten met champagne en wijn, dus nu een beetje katerig

Dus vandaag lekker veel water om de zooi weer een beetje bij te trekken...
De autist in mij jubelt.
In google docs is wel een goed idee ja! Dan kan ik er gewoon altijd en overal bij!

Hmm, moet een keertje kunnen hoor.
Ik zit ook al de hele dag aan het water, na een rondje Starbucks met mijn vriend.
pi_83116620
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:57 schreef PdeHoog het volgende:
Dat dus Je lichaam heeft volgens mij ook tijd nodg om te herstellen.
valt mee. Mijn schema heb ik doorgenomen met de sportdocenten van het werk en de sportschool heeft er net naar gekeken en ze zijn allemaal zeer tevreden.

Voor de krachttrainingen heb je inderdaad hersteltijd nodig, voor cardio is het minimaal. Ik ben nu met een gewichtsverliesprogramma bezig waar de hoofdzaak op cardio ligt met een beetje krachttraining en een beetje leningsheidsoefeningen erbij.

Het ging erg goed vandaag. Omdat ik op basis van de hartfrequentie train hoef ik niet voluit alles te doen en dat maakt het niet lastig of zwaar. Verder was het erg gezellig op de sportschool, veel bekenden zoals de juffen van mijn kinderen. Die hebben afgelopen week de ronde van Leeuwarden gelopen en we hebben afgesproken dat ik volgend jaar meeloop (is voor een goed doel). Gelijk een mooi doel om te behalen, al stelt 5 km hardlopen ook weer niet heel veel voor volgens mij, maar zo klinkt het nu wel.

Ik heb nog even overlegd met de personal assitant van de sportschool of het problemen geeft met mijn programma om straks op ma t/m woe 3 dagen achter elkaar te sporten (rest van de week is de sportschool dicht gedurende 1,5 maand) en dat was geen enkel probleem. Ik heb de 2e dag van de week veel krachttraining en dag 3 alleen cardio, dus dat kon prima.

Alle cardio doe ik trouwens met hartslagmeter om de borst en een horloge om het af te lezen.
pi_83116850
2e dag veel kracht.. volgens mij loop je de 3e dag dan met lekker veel spierpijn op de cardio
pi_83116987
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef Laydina het volgende:
Een boekwerk? 1 blaadje is toch voldoende?
Nee, het is nogal een complex geheel. Ik doe minimiaal 15 verschillende zaken en alles moet op verschillende hartfrequenties gebeuren. Dat kan ik wat lastig onthouden nog.

En het boek had ik voor de cooling down nodig. Ik had vandaag een algemene lenigheidsaanpak van 8 dingen en bijv. vrijdag een leningheid van het onderlichaam en dat zijn allemaal oefeningen en dan moet ik eerst even een plaatje zien het moet (op de juiste manier strekken van bepaalde spieren bijvoorbeeld).
pi_83117056
Ik wens je succes ww want vanuit het niets zo opeens te gaan sporten lijkt me erg zwaar, zeker als je vorige week nog aan gaf er helemaal geen tijd voor te hebben.
En je moet er ook aan denken als je nu 3x per week gaat sporten dat je dat wel vol moet gaan blijven houden
pi_83117066
Succes dan maar..

Ik zou dat niet willen
pi_83117155
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:54 schreef Laydina het volgende:
2e dag veel kracht.. volgens mij loop je de 3e dag dan met lekker veel spierpijn op de cardio
ja, dag 2 vind ik ook wat heftig, maar we zullen zien. Ik heb vandaag 10 minuten hardgelopen op die band en dat hield ik prima vol. Dat had ik niet verwacht.

Maar ik ben altijd heel sportief geweest, misschien ligt het daaraan. Het is pas sinds 3 jaar dat ik niet meer sport en hiervoor minimaal 4 keer in de week en elke dag (7 dagen per week) veel pushups e.d. voor het dansen (bij acrobatische rock en roll moet je je partner in de lucht gooien en salto's laten maken en ook weer kunnen opvangen en dat kost veel kracht). En ik heb lange tijd roeien gedaan (bijv. harlinger-terschelling race). Misschien is er wat blijven hangen, al weet ik morgen pas hoe het met de spierpijn zit
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:58 schreef Sarabi het volgende:
Ik wens je succes ww want vanuit het niets zo opeens te gaan sporten lijkt me erg zwaar, zeker als je vorige week nog aan gaf er helemaal geen tijd voor te hebben.
En je moet er ook aan denken als je nu 3x per week gaat sporten dat je dat wel vol moet gaan blijven houden
Ja, tijd is echt irritant nu ik kids heb. Maar ik heb wat kunnen inplannen door te schuiven met werktijden. Maar volhouden is inderdaad belangrijk, dat is de lastigste opdracht. De vorige keer ben ik gestopt met fitness en toen gaan squashen (wat trouwens ook erg intensief is als je het goed kan). Maar ik heb nu goede hoop, ik was verbaasd hoe gezellig het was en ik train in iedergeval op de maandag met de leuke juffen van mijn kids en dat zijn niet de meest onaantrekkelijke meiden om te zien, dus een pluspunt. Beter dan die tv's met discovery channel etc. om naar te kijken tijdens het sporten
pi_83117216
Owww dat maakt wel een groot verschil tussen NOOIT gesport of even een paar jaar niet na intensief sporten
pi_83117380
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:00 schreef Laydina het volgende:
Owww dat maakt wel een groot verschil tussen NOOIT gesport of even een paar jaar niet na intensief sporten
ik post morgen wel hoe ik mij voel, mijn conditie was bij de test low (poor is 1 vakje lager en het laagste wat er is). Maar conditie kan je heel snel verbeteren weet ik.

Maar het kan goed zijn dat ik hier morgen mijn beklag doe over spierpijn, ik voelde toch wat spieren vandaag waarvan ik het bestaan niet wist
pi_83117522
Nou, genoeg over mijn ervaringen van de sportschool. Ik ben benieuwd naar het volgende:

Wat raden jullie aan, voor of na het eten sporten? Ik ben vandaag om 18:00 gaan sporten en was om 20:00 thuis (maar ik denk dat ik straks het wel in anderhelf uur kan). En nu zit ik aan het eten (wel wat laat, maar kids moesten eerst op bed enzo).

Wat zouden jullie doen? De sportschool is pas open als ik al op het werk moet zijn, dus in de ochtend kan niet. Maar hij is open tot 21:30 en ik kan op 3 avonden ook tot die tijd.

Dus... rond 18:00 beginnen en daarna eten of rond 19:00 beginnen nadat ik gegeten heb?
pi_83117669
Ligt eraan wat je eet. Een lichte maaltijd zou eventueel van te voren kunnen. Eet je zwaar dan heb je daar dan wel last van.
Of je doet een heel klein beetje van te voren en wat meer na. Tis maar net wat je zelf prettig vindt. Elk lichaam reageert anders.
pi_83117915
Ik zo inderdaad doen wat Laydina zegt
van te voren een klein beetje eten en daarna en iets grotere maaltijd
  maandag 21 juni 2010 @ 21:15:19 #110
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_83118081
Dat dus.

Als je tijd hebt, van te voren gewoon een lichte maaltijd eten, als je minder tijd hebt, een knäckebrödje met smeerkaas of kip o.i.d. eten en na het sporten een 'echte' maaltijd.

Sporten met een lege maag is niet erg prettig en ook niet goed voor de opbouw van spieren.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_83131141
Nou..mijn dag begint al kut. Mijn vader zei net dat ik echt 'te vet aan het worden ben en dat ik moet afvallen'..nee echt? Waar denk je dat ik mee bezig ben...

Ik zeg tegen hem dat ik 1,5 kilo ben afgevallen in een week. 'Kan me niets schelen'. Ik zou ook alleen aan eten denken? Sorry hoor, maar ik eet 1500 calorieën, precies volgens het schema van die diëtiste terwijl een gezond persoon van dit gewicht 2000+ caloriën zou moeten eten (om op gewicht te blijven)...en 'ik zou moeten bewegen'..dus ik zeg tegen hem dat ik cardio doe wanneer iedereen weg is. 'Ik geloof je niet'. Godskolere..ben nu helemaal van mijn apropos geraakt.

Na dit akkefietje zei hij dat hij naar mijn omvang keek, nou ik heb gezegd dat hij moet blijven kijken, ik zal hem eens laten zien dat ik het zelf kan.

Sorry ik moest dit echt even kwijt.

Hoe gaat het bij jullie met het afvallen en de gezonde leefstijl?
pi_83131463
Blossom
Wat een nare reacties van je pa zeg! Alsof hij je niet geloofd en geen vertrouwen erin heeft
Maar je bent goed op weg en je kan hem mooi laten zien wat je allemaal wel kan! En dat het je gaat lukken. Niet voor hem, maar voor jezelf!

Mijn pa zei er vroeger ook regelmatig wat van. Dan negeerde ik het gewoon Luisterde wel, maar dat had hij niet door en dat werkte ook wel op z'n zenuwen. Scheelde dat hij zelf ook altijd last heeft gehad van wat overgewicht en hij weet hoe moeilijk het er bij hem afgaat.

Sterkte meis
pi_83131473
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:21 schreef willempjewever het volgende:

[..]

veel spieren is natuurlijk ook niet verkeerd. Dan duurt het afvallen wat langer, maar heb ik straks het lijf van een godenzoon
Juist niet. Het afvallen gaat sneller, want spieren verbranden meer vet. Het gewichtsverlies daarentegen zal naar jouw gevoel wel langzamer gaan (en in het begin kan je zelfs wat aankomen).

Ik zit eraan te denken om ook een fitnessprogramma voor mij te laten opstellen, zal ik het doen?
pi_83131502
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:19 schreef xBlossomx het volgende:

Ik zit eraan te denken om ook een fitnessprogramma voor mij te laten opstellen, zal ik het doen?
wat zijn de redenen om het niet te doen?

Ik laat nu ook een schema (krachttraining) opzetten. Of ik mij eraan ga houden is een tweede
het fitnessprogramma dat een ander heeft opgezet hou ik mij totaal niet meer aan. Maar het is voor mij puur ter informatie.
pi_83131503
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:18 schreef Laydina het volgende:
Blossom
Wat een nare reacties van je pa zeg! Alsof hij je niet geloofd en geen vertrouwen erin heeft
Maar je bent goed op weg en je kan hem mooi laten zien wat je allemaal wel kan! En dat het je gaat lukken. Niet voor hem, maar voor jezelf!

Mijn pa zei er vroeger ook regelmatig wat van. Dan negeerde ik het gewoon Luisterde wel, maar dat had hij niet door en dat werkte ook wel op z'n zenuwen. Scheelde dat hij zelf ook altijd last heeft gehad van wat overgewicht en hij weet hoe moeilijk het er bij hem afgaat.

Sterkte meis
Ja, natuurlijk is het voor mezelf maar het is ook wel leuk om hem te laten zien dat ik het er wel af krijg Wil zijn gezicht volgend jaar wel zien. Ik negeer het gewoon vanaf nu..want ik krijg nog een hoge bloeddruk joh.
pi_83131545
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:22 schreef Laydina het volgende:

[..]

wat zijn de redenen om het niet te doen?

Ik laat nu ook een schema (krachttraining) opzetten. Of ik mij eraan ga houden is een tweede
het fitnessprogramma dat een ander heeft opgezet hou ik mij totaal niet meer aan. Maar het is voor mij puur ter informatie.
En hoe gaat het dan in z'n werk? En mag zelf kiezen wat voor schema je wilt (cardio / krachttraining of een combinatie van beide)? En voor hoe lang is zo'n schema, een maandje?
pi_83131613
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:25 schreef xBlossomx het volgende:

En hoe gaat het dan in z'n werk? En mag zelf kiezen wat voor schema je wilt (cardio / krachttraining of een combinatie van beide)? En voor hoe lang is zo'n schema, een maandje?
dat kan je allemaal aangeven, maar je kan ook aangeven dat je doel bv 'afvallen' is en dan kijken ze zelf of daar cardio en/of kracht bij moet zitten. Meestal is zo'n schema voor een maandje of 3.

Bij mij bestond het eerste schema voornamelijk uit cardio. Dat was conditie/afvallen gericht. Kwartiertje op elk cardio apparaat en 1 krachttrainingsding voor de benen.
En vanavond ga ik mijn (voornamelijk) krachttrainingsschema zien. Hij zei dat dit beter was, omdat met cardio voordat je afvalt je ruim een uur bezig moet zijn en daarbij je lichaam eraan gewend raakt. Krachttraining moet je dus niet verwaarlozen.
pi_83133337
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 07:36 schreef xBlossomx het volgende:
Nou..mijn dag begint al kut. Mijn vader zei net dat ik echt 'te vet aan het worden ben en dat ik moet afvallen'..nee echt? Waar denk je dat ik mee bezig ben...

Ik zeg tegen hem dat ik 1,5 kilo ben afgevallen in een week. 'Kan me niets schelen'. Ik zou ook alleen aan eten denken? Sorry hoor, maar ik eet 1500 calorieën, precies volgens het schema van die diëtiste terwijl een gezond persoon van dit gewicht 2000+ caloriën zou moeten eten (om op gewicht te blijven)...en 'ik zou moeten bewegen'..dus ik zeg tegen hem dat ik cardio doe wanneer iedereen weg is. 'Ik geloof je niet'. Godskolere..ben nu helemaal van mijn apropos geraakt.

Na dit akkefietje zei hij dat hij naar mijn omvang keek, nou ik heb gezegd dat hij moet blijven kijken, ik zal hem eens laten zien dat ik het zelf kan.

Sorry ik moest dit echt even kwijt.

Hoe gaat het bij jullie met het afvallen en de gezonde leefstijl?
Lekkere support ook Laat je niet op de kop zitten he Volg je eigen plan en laat niet de druk van anderen je gaan overheersen.
pi_83133602
wat een stomme reactie blossom!
proberen om niet al te veel van aan te trekken

vandaag 2,5jaar samen met en we gaan picknicken
gelukkig is het een stukje fietsen dus dan maakt het de hapjes weer een beetje goed
pi_83133691
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:09 schreef Sarabi het volgende:
wat een stomme reactie blossom!
proberen om niet al te veel van aan te trekken

vandaag 2,5jaar samen met en we gaan picknicken
gelukkig is het een stukje fietsen dus dan maakt het de hapjes weer een beetje goed
Feli en geniet ze van de picknick Mooi weer ook
pi_83133702
A.s. vrijdag btw bedrjfs BBQ. Tips om deze ietwat ongeschonden door te komen
pi_83133883
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Feli en geniet ze van de picknick Mooi weer ook
Thanks ja het is nu al warm buiten
pi_83134285
quote:
wat heb jij vaak lekkere uitjes zeg, bbq's en whiskey proeverijen en naar festivals... ben blij dat ik minder verleidingen heb

Ik heb na 2 uurtjes sporten gisteren helemaal geen last van spierpijn. Ik ga vanavond weer sporten, kan namelijk op donderdag niet omdat ik dan alleen in de avond thuis ben en op vrijdag heb ik de hele dag overleg aan de andere kant van Nederland en daarna moet ik patat uitdelen op het kinderdagverblijf op het zomerfeest (mooie test voor mijn wilskracht ) en daarna ga ik thuis eten en gaat mijn vrouw naar een leuk restaurantje met haar sportschoolvriendinnen. Mmm, het lijkt dan wel of iedereen gaat genieten behalve ik
pi_83134437
quote:
Zorgen dat je van te voren die dag normaal gegeten hebt, dus dat je neit met honger naar de BBQ gaat
En verder voor jezelf bedenken wat je echt lekker vind en dan de rest zoveel mogelijk laten staan, niet teveel sausjes en stokbrood
pi_83135347
Gister ook BBQ gehad..
weliswaar een beetje luxe BBQ maar toch..

er was biefstukjes en grote gamba's, dus heb ik die genomen, leek me het beste voor de lijn. 2 stukjes stokbrood met aioli mochten van mij ook wel.
verder veel salade gegeten ( en dan niet huzaren salade eten.. dat is zooooo slecht! )

pi_83135668
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:33 schreef willempjewever het volgende:
wat heb jij vaak lekkere uitjes zeg, bbq's en whiskey proeverijen en naar festivals... ben blij dat ik minder verleidingen heb
Vrijgezel met een druk sociaal leven Kan er niets anders van maken Sarabi kent me Maar het is wel een uitdaging zo idd Tot op heden gaat het goed Deze week probeer ik wat strenger te zijn na afgelopen week.
pi_83135715
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zorgen dat je van te voren die dag normaal gegeten hebt, dus dat je neit met honger naar de BBQ gaat
En verder voor jezelf bedenken wat je echt lekker vind en dan de rest zoveel mogelijk laten staan, niet teveel sausjes en stokbrood
Ok. Dat moet lukken Het is dus een hele middag. We gaan eerst sportief doen ( ik ga fotograferen...heb me mooi gedrukt daar ) en daarna dus bbq-en. Lunch vooraf. Maar ik denk dat ik dat stuk skip en even vasthou aan mijn eigen schema.
pi_83135769
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vrijgezel met een druk sociaal leven Kan er niets anders van maken Sarabi kent me Maar het is wel een uitdaging zo idd Tot op heden gaat het goed Deze week probeer ik wat strenger te zijn na afgelopen week.
I know you
Je doet erg veel leuke dingen en zo te horen doe je het ook goed in combinatie met gezonder leven
pi_83135808
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok. Dat moet lukken Het is dus een hele middag. We gaan eerst sportief doen ( ik ga fotograferen...heb me mooi gedrukt daar ) en daarna dus bbq-en. Lunch vooraf. Maar ik denk dat ik dat stuk skip en even vasthou aan mijn eigen schema.
Fotograferen is ook een sport
Succes! En gewoon van te voren bedenken wat je echt lekker vind en dus waard vind om te eten
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:26:11 #130
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83140267
yay

Ben een shitload aan workout DVD's aan het downloaden, van jillian Michael tot Carmen elektra en zumba zit er niet bij

Hopelijk boeit het me genoeg om me actief te houden.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_83140445
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:26 schreef sweetlady-o het volgende:
yay

Ben een shitload aan workout DVD's aan het downloaden, van jillian Michael tot Carmen elektra en zumba zit er niet bij

als je toch aan het downloaden bent: losing it with jillian

is een nieuwe serie in amerika, heb nu 3 delen bekeken (morgen wordt deel 4 uitgezonden). Je hebt er qua sport weinig aan, maar het is zeer leuk en de resultaten die die dikke mensen krijgen zijn echt stimulerend om zelf door te gaan. Een soort mix tussen sonja bakker een een drill instructrice uit het leger is het.

lekkere meid trouwens die jillian, maar ondanks dat zou ik haar niet als instructrice willen, wat een beest is dat!!!!!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:21:40 #132
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83142517
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:30 schreef willempjewever het volgende:

[..]

als je toch aan het downloaden bent: losing it with jillian

is een nieuwe serie in amerika, heb nu 3 delen bekeken (morgen wordt deel 4 uitgezonden). Je hebt er qua sport weinig aan, maar het is zeer leuk en de resultaten die die dikke mensen krijgen zijn echt stimulerend om zelf door te gaan. Een soort mix tussen sonja bakker een een drill instructrice uit het leger is het.

lekkere meid trouwens die jillian, maar ondanks dat zou ik haar niet als instructrice willen, wat een beest is dat!!!!!
Das toevallig ik kijk dat nu.
Ep 1 beviel me dus ep 2 is nu aan het laden. Ik moet mezelf telkens eraan herinneren dat ik erger was dan deze mensen om niet boos te worden.
pi_83142846
episode 2 is erg leuk, zit jillian opeens niet te schreeuwen, maar dat doet ze (blijkt later) omdat er kleine kinderen bijzitten.

Ik vond aflevering 1 wel heel zielig, heb echt lopen janken bij de tv.
morgen komt aflevering 4 op internet denk ik, daar kijk ik nu al naar uit. Elke aflevering is erg goed en een stuk leuker dan die sos sonja programma's die hier op de buis zijn.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:46:35 #134
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83143622
Episode 2 kijk ik nu en het is inderdaad verfrissend om te zien dat ze ook kan fluisteren.
Wel zielig van die pa, en sos sonja heb ik nooit gezien. Wel kijk ik gretig the biggest loser.
pi_83143923
volgens mij zie je een heleboel niet in de show hoor, ze krijgen na afloop echt wel professionele hulp, anders lukt dat nooit. De resulaten zjin echt verbluffend namelijk.

Ik moet ook maar meedoen met haar show, die 50.000 dollar die je cadeau krijgt van haar is natuurlijk een goede stimulans
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:20:16 #136
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83145259
Hoeveel zou men van sonja krijgen?
pi_83145462
http://brittsings.blogsnel.nl/

die vrouw heb ik gezien en die krijgt een abonnement op de sportschool tot maat 38 staat op haar blog. Ze is trouwens met het sonja dieet gestopt en doet nu het cambridge dieet

Je kan ook stage lopen bij Sonja, 400 euro bruto
http://audities.123forum.(...)a-sos-sonja-t79.html

Mijn god, wat een krenten zijn dat. En miljoenen opstrijken met de reclame / verkoop boeken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26:49 #138
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83145556
Dan word het Jillian.
Aan de andere kant....heb je wel kinderen die prima dienen als schreeuwblokkeerders?
pi_83145830
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef sweetlady-o het volgende:
Dan word het Jillian.
Aan de andere kant....heb je wel kinderen die prima dienen als schreeuwblokkeerders?
ja, 2 maar liefst

ik red het wel zonder jillian, maar ben ook niet zo dik als die mensen die ze uitkiezen. Vind het wel grappig, ze zijn eerst helemaal enthousiast als ze opgebeld worden en moeten dan 20 minuten later in de sportschool zijn en een half uur later willen ze liever dood dan leven

ziet er alleen niet echt gezond uit, maar vermakelijk is het wel als je zelf ook afvalt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:48:06 #140
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83150486
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ja, 2 maar liefst

ik red het wel zonder jillian, maar ben ook niet zo dik als die mensen die ze uitkiezen. Vind het wel grappig, ze zijn eerst helemaal enthousiast als ze opgebeld worden en moeten dan 20 minuten later in de sportschool zijn en een half uur later willen ze liever dood dan leven

ziet er alleen niet echt gezond uit, maar vermakelijk is het wel als je zelf ook afvalt.
Ja die vrouw die helemaal klaagde dat ze geen adem kon halen.
Maar ik zeg altijd tegen mezelf dat deze mensen helemaal door gescreend zijn voor men ze zo afbeult. Gaat er namelijk iemand dood tijdens dit soort programma's zal de advocaat die de schadevergoeding uit deze zaak mag halen zooooooooo gelukkig zijn.
pi_83157338
Net terug van de sportschool en m'n schema's gekregen. 2 dagen, twee iets verschillende schema's. Combi van cardio en kracht. Heb hem nu niet helemaal gedaan, vooral uitleg.

Maar! hij zal pittig worden!
Kracht wordt redelijk zwaar, en ik moet ook gaan hardlopen!
Heb vandaag even geprobeerd. Moest 3x 2 min en dan tussendoor 2 min lopen. Dat ging gelukkig goed Wonderbaarlijk!

Net mijn oude resultaten van m'n vorige sportschool (sept/okt 2009) opgehaald. En hopelijk binnenkort een vetmeting bij deze sportschool zodat ik eens kan kijken hoe het is veranderd in de tijd. Ben wel benieuwd

Maar ik moet me wel houden aan m'n schema tenminste, ik hoop het! Met dumbells voor de spiegels daar gaan staan Tussen al die zwaar gewichten haha. Maar heb wel het vertrouwen dat het een goed schema is
pi_83158446
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:26 schreef sweetlady-o het volgende:
yay

Ik heb er gewoon een heleboel hier dat voorkomt dat het saai wordt iedere keer een andere pakken en gaan
pi_83158490
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ik heb er gewoon een heleboel hier dat voorkomt dat het saai wordt iedere keer een andere pakken en gaan
Goedzo! Afwisselen houdt je lichaam alert en zorgt dat het afvalproces niet stagneert.
pi_83158689
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:17 schreef Laydina het volgende:
Net terug van de sportschool en m'n schema's gekregen. 2 dagen, twee iets verschillende schema's. Combi van cardio en kracht. Heb hem nu niet helemaal gedaan, vooral uitleg.

Heb vandaag even geprobeerd. Moest 3x 2 min en dan tussendoor 2 min lopen. Dat ging gelukkig goed Wonderbaarlijk!

Net mijn oude resultaten van m'n vorige sportschool (sept/okt 2009) opgehaald. En hopelijk binnenkort een vetmeting bij deze sportschool zodat ik eens kan kijken hoe het is veranderd in de tijd. Ben wel benieuwd

Maar ik moet me wel houden aan m'n schema tenminste, ik hoop het! Met dumbells voor de spiegels daar gaan staan Tussen al die zwaar gewichten haha. Maar heb wel het vertrouwen dat het een goed schema is
Goed bezig

Wel goed op je houding letten als je gaat trainen die spiegels staan er niet voor niets!

*Nee die staan er niet om de mooiboy/girl uit te hangen maar om te controleren of je wel ergonomisch verantwoord aan het trainen bent
pi_83159202
Laydina, misschien een gekke vraag maar waar train jij in (aangezien jij ook een vrouw bent)? Lange broek, korte broek..t-shirt of geen t-shirt weet ik veel. Op de een of andere manier weet ik niet of een korte broek nu beter is dan een lange.
pi_83159317
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:54 schreef xBlossomx het volgende:
Layina, misschien een gekke vraag maar waar train jij in (aangezien jij ook een vrouw bent)? Lange broek, korte broek..t-shirt of geen t-shirt weet ik veel. Op de een of andere manier weet ik niet of een korte broek nu beter is dan een lange.
Ik sport altijd met lange broek. Maar dat is puur praktisch: hoef ik mijn benen niet altijd geschoren te hebben
En verder in tshirt met v-hals omdat dat niet killing is voor de nek.

korte broek moet je je denk ik prettig in voelen en dat doe ik niet. Drie kwart zou kunnen, maar dan zit ik weer met het scheren punt
pi_83159503
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:56 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik sport altijd met lange broek. Maar dat is puur praktisch: hoef ik mijn benen niet altijd geschoren te hebben
En verder in tshirt met v-hals omdat dat niet killing is voor de nek.

korte broek moet je je denk ik prettig in voelen en dat doe ik niet. Drie kwart zou kunnen, maar dan zit ik weer met het scheren punt
Waarschijnlijk dan een korte broek en een t-shirt met een v hals ofzo. Als ik afgevallen ben kan ik gewoon in mijn sport bh trainen (ziet eruit als een 'crop top'). Ik heb 0 haargroei op mijn benen dus gelukkig heb ik dat probleem niet.
pi_83166896
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:17 schreef Laydina het volgende:
Zo hoort het ook

Ik ben net terug van mijn 2 uur sporten (dag 2 van 3 in week 1). Had vandaag veel krachttrainingen en 15 minuten hardlopen , 10 minuten fietsen, 10 minuten crosstrainer en ga zo maar door. Oh oh, ik had moeite om naar huis te lopen, maar nu gaat het weer lekker.

Wel heerlijk hoor, ik heb morgen alleen een cardio dag (krachttraining mag niet op dag 3 omdat de spieren rust moeten hebben) en hoef dan maar 5 minuten warming up, 30 minuten cardio naar keuze en dan lenigheid/rekoefenigen voor het onderlichaam en ik ben klaar voor week 1!

Heb al de schema's voor maand 2 en 3 bekeken en ik ben nu al bang , het wordt straks nog heftiger. Maar met mijn schema ben ik in 3 maand tijd 12 kilo extra kwijt en straks een strakke buik. Moet zeggen dat je met zo'n schema wel een stimulans hebt om door te gaan. Veel beter dan vrij trainen.

En niet vergeten de harslagmeter te gebruiken, zie toch veel mensen (vooral vrouwen) trainen zonder hartslagmeter of plan en dan kan je evengoed buiten gaan wandelen omdat je niet optimaal effect van je training hebt (zoals een muts die op een krachttrainingsapparaat zat en sms'jes ging versturen, nou dan heb je hem niet goed ingesteld kan ik je vertellen, zweten moet je en als je kan sms'en doe je iets verkeerd).

Ohja, dat harlopen / snelwandelen valt reuze mee. Daar zag ik ook erg tegenop,maar het is best leuk en makkelijk moet ik zeggen (tot mijn verbazing).
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:48 schreef sweetlady-o het volgende:
Ja die vrouw die helemaal klaagde dat ze geen adem kon halen.
Dat is zo'n geniaal stuk, voor het leedvermaak heb ik dat 3 keer bekeken
Vooral als je eerst het stukje bekijkt dat ze heel heel enthousiast is dat Jillian komt en dan daarna dat bekijkt, ik kwam niet meer bij van het lachen.

Maar ik betwijfel het of het gezond is, Jil doet het meer om die mensen uit hun patroon te halen en de oorzaak van het overgewicht boven tafel te krijgen. Het werkt wel en levert leuke tv op , in Nederland zou zoiets nooit kunnen denk ik.
pi_83167196
Uh willempje.. jij hebt ooit al gesport en conditie gehad.. dan is dat hardlopen toch even ites anders dan voor een redelijke leek als mij
pi_83167367
Voor veel mensen is 1 a 2 minuten hardlopen al een hele klus inderdaad als je geen (hardloop) conditie hebt
pi_83167481
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:11 schreef Laydina het volgende:
Uh willempje.. jij hebt ooit al gesport en conditie gehad.. dan is dat hardlopen toch even ites anders dan voor een redelijke leek als mij
nee joh, dat valt mee. Dat komt omdat je op 80% van je Hf gaat hardlopen en snelwandelen op 70% van je Hf (maximale hartfrequentie).

Omdat je minder conditie hebt gaat je hartslag sneller omhoog en ga je niet zo heel snel rennen als sommige freaks daar. Ik ren op 6,8 of 7,2 en dan staat er naast mij iemand die hem gelijk op 9 zet. Snel wandelen doe ik op stand 4,8 en dat is best traag, maar anders daalt mijn hartslag niet naar die 70%.

Je gaat vanzelf sneller wandelen/hardlopen als je conditie beter wordt (dan gaat je Hf minder snel omhoog en moet je je meer inspannen). En 1 ding: ik haat hardlopen echt, eerlijk waar. En ik kan buiten echt niet 2 minuten rennen, maar op dat apparaat gaat het goed. Als je op 70 of 80% van je Hf zit kan je het ook lang volhouden en door het in de gaten te houden en je snelheid te verminderen als je Hf te hoog wordt blijf je goed trainen en kan je het prima volhouden. Ik met een bierbuik kan het , jij ook hoor! En je bent volgens mij in betere shape dan ik.
pi_83167727
ik doe 6-9-6-9-6-9-6
standje 6.8 en 7.2 vind ik echt te langzaam om een beetje op te rennen. Snelwandelen vind ik niks. 9 loopt wel hard, maar het is tenminste wel een lekker tempo.
officieel moet ik hem op 6 doen, maar ik zet hem op 5,5, want dan kan ik iets beter op adem komen.
pi_83168265
6.8 en 7.2 vind ik ook echt te langzaam, dan is het alleen maar zwaarder vind ik
ik loop tussen de 8 en 9
en bij het wandelen op 5.5
pi_83168493
maar is jullie hartfrequentie dan niet te hoog? Ik vind 8 ook lekker lopen hoor, maar dan gaat mijn hartfreqentie naar 160 toe en dan verzuurt mijn lichaam werd mij verteld en is de training minder effectief en je word sneller moe.

maar misschien hebben jullie andere apparaten of zijn al die snelheden gelijk bij elk merk?
pi_83168580
volgens mij loopt het redelijk gelijk op.

maar tja geen idee wat mijn hart doet. Mij werd dit geadviseerd, dus vind het wel best. Ga er ook niet te druk over maken. Als het me niet lukt stop ik, gaat het goed, dan is het mooi
pi_83168597
lijkt me dat de snelheden km/per uur hetzelfde zijn....
en hartfrequentie let ik niet op want dan zou ik niet sneller dan 4 mogen want die schiet zo omhoog
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 22:39:13 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83169069
Ik heb de garage opgeruimd, telt dat ook als sporten?
pi_83169224
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:31 schreef Sarabi het volgende:
lijkt me dat de snelheden km/per uur hetzelfde zijn....
en hartfrequentie let ik niet op want dan zou ik niet sneller dan 4 mogen want die schiet zo omhoog
Nou, als jullie beiden dat schema aanhouden wat jullie nu schrijven, dan gaat de conditie vrij snel omhoog. Ik had vorig jaar een fittest op het werk. Eerst een meting in een bus (bloedcontrole en alles erop en eraan) en dan mocht je op kosten van de baas voor 250 euro sporten (ik had voor 200 euro sportkleding gekocht en voor 50 euro bier aan de bar) en was toen niet echt gaan sporten

Vervolgens kregen we een half jaar later een bericht dat er over een maand een controle kwam en iedereen die die 250 euro had opgemaakt moest een betere conditie hebben, anders moest je het geld terugbetalen. Ik ben toen naar een collega gegaan (ik werk met veel sportdocenten) en die gaven aan dat je in 2 weken tijd je conditie prima kon verbeteren, toen 2 weken wat cardio / fitness dingen gedaan en ik had een betere conditie en mocht die 250 euro houden.

Maar een beetje een lang verhaal, ik wilde zeggen dat je nu op stand 4 misschien al snel erboven zit, maar dat is over 6 weken wel een heeeeel stuk verbeterd. En als ik het goed heb heb je veel minder effect als je boven die 80% gaat, maar dat kan een sportexpert beter vertellen. Dus feitelijk heb je meer effect als je op stand 4 traint dan op stand 8 en je word ook minder moe denk ik.
pi_83169306
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb de garage opgeruimd, telt dat ook als sporten?
jazeker. Ik heb 2 weken tapijt getrokken in de woonkamer, daar kan geen sportschoolapparaat tegenop hoor!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:44:03 #160
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83169389
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:07 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Zo hoort het ook

Ik ben net terug van mijn 2 uur sporten (dag 2 van 3 in week 1). Had vandaag veel krachttrainingen en 15 minuten hardlopen , 10 minuten fietsen, 10 minuten crosstrainer en ga zo maar door. Oh oh, ik had moeite om naar huis te lopen, maar nu gaat het weer lekker.

Netjes, ik heb al moeite met 1 uur.
pi_83169520
@ willem.

Ik ben niet zozeer van de cijfertjes en de effecten. Zo'n schema vind ik handig als leidraad. En verder doe ik wat goed voelt en waar ik zin in heb. Dat je gelijk hebt mbt 80% enzo zal zeker zo zijn. Maar daar kijk ik eerlijk gezegd niet naar.

@sweet.. 1 uur lang? als je een beetje krachttraining erbij doet, ben je er zo doorheen hoor!
pi_83169713
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:46 schreef Laydina het volgende:
Ik ben niet zozeer van de cijfertjes en de effecten. Zo'n schema vind ik handig als leidraad. En verder doe ik wat goed voelt en waar ik zin in heb.
Als ik doe waar ik zin in heb, dan is dat niet fitnessen

Maar zolang je beweegt en er plezier in hebt is het altijd goed. Ik ben de vorige keer dat ik fitness deed afgehaakt en dat kwam mede omdat ik geen goed plan had en dat werkt bij mij niet, nu hoop ik het langer vol te houden.

Ik heb alleen nu al zo'n zeurend gevoel in mijn bovenarmen, volgens mij was de 40 kg die ik op dat apparaat instelde wat te ambitieus, maar de man voor mij had 90 kilo genomen en ik wilde geen mietje lijken. Volgens mij wordt autorijden morgen wat lastig
pi_83169750
Ik ben wel een beetje zoals laydina, ik doe wat ik leuk vind en wat goed voelt (zo is het ook makkelijker vol te houden)
pi_83169786
daar moet je je idd niet teveel mee bezig houden.
Doen wat je kan hebben en niet meer

Ik ga morgen dat schema doen en dan dus tussen al die spierbundels voor de spiegels die tig kilo's pakken. En ik zal met sommige oefeningen met 2 kilo al kapot gaan
pi_83169860
quote:
@sweet.. 1 uur lang? als je een beetje krachttraining erbij doet, ben je er zo doorheen hoor!
vandaag heb ik geleerd van de sportschool dat je cardio minimaal 30 minuten moet doen omdat je pas na die periode een effect krijgt.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:50 schreef Laydina het volgende:
Ik ga morgen dat schema doen en dan dus tussen al die spierbundels voor de spiegels die tig kilo's pakken.
op mijn sportschool mogen geen spierbundels komen. Je moet ook verplicht een tshirt aanhouden staat overal. Dat vind ik wel jammer, een paar vrouwen zonder tshirt doe mij vaker naar de sportschool komen
pi_83170210
Mogen geen spierbundels komen? waar wordt de grens dan gelegd? En hoe doen ze dat?

Shirt houden ze hier gewoon aan hoor. Mannen en vrouwen. Behalve in de sauna
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:08:28 #167
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83170857
quote:
@ willem.

Ik doe geen krachttraining al zou dat wel moeten...
pi_83171155
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:08 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik doe geen krachttraining al zou dat wel moeten...
Bewuste keuze?
af en toe een beetje tussendoor is idd niet slecht voor je.
pi_83173390
he hallo sportschool luitjes..

even een vraagje.. welke "apparaten" gebruiken jullie allemaal voor die kracht trainingen??
die gym hier thuis moet binnen kort ook wat meer vorm krijgen en ik wilde wel weten wat voor dumbels/ballen/etc jullie gebruiken voor die kracht training..(weet ik ook weer wat ik aan moet schaffen )

tnx!

(ennuh.. respect voor de ambitieuze schema's!)

woensdag 23 juni 2010 @ 00:43:14 #170
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83175968
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:13 schreef Laydina het volgende:

[..]

Bewuste keuze?

af en toe een beetje tussendoor is idd niet slecht voor je.
nee, een luiheid die ik nog een beetje in me heb en spierpijn.
pi_83179461
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:48 schreef Barretje80 het volgende:
he hallo sportschool luitjes..
even een vraagje.. welke "apparaten" gebruiken jullie allemaal voor die kracht trainingen??
qua krachtapparaten: chest press, lat pull-down, leg curl, seated row, leg press

qua oefeningen uit groepslessen / stand alone oefeningen: lunge, lateral raise, single arm row, bridge, basic crunch, oblique crunch, power lunch, dips, reverse curl, ball squat

qua cardioapparatuur: snelwandelen, fietsen, roeien, cross-trainer

En bij alles, dus ook bij de kracht trainingen maak ik gebruik van een hartslagmeter om optimaal resultaat te behalen. Ik neem vrij grote gewichten bij de krachttrainingen, niks onder de 30 kilo en meestal 40 kilo en dan 32 oefeningen per uur per apparaat (maar dat hangt heel erg van het schema af).

[ Bericht 22% gewijzigd door willempjewever op 23-06-2010 08:41:58 ]
pi_83179518
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

chest press, lat pull-down, leg curl, seated row, leg press, lunge, lateral raise, single arm row, bridge, basic crunch, oblique crunch, power lunch, dips, reverse curl, ball squat
zouden ze daar ook nederlandse termen voor hebben??

ik ga googlen!

pi_83179713
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:31 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

zouden ze daar ook nederlandse termen voor hebben??

ik ga googlen!
nee, die zijn er niet (heb ook gezocht)

in de sportschool staat ook op elk apparaat die engelse term. Maar bij mijn sportschool heb ik numers laten schrijven bij plaatjes die in mijn schema staan, anders weet ik niet welk apparaat wat is.

Sinds vandaag zit ik trouwens al op 25% van mijn afvaldoel

Vanavond duik ik weer de sportschool in. Het sporten is wel zwaar, maar het voelt achteraf zo goed en het is zo heerlijk om met een compleet nat shirt van het zweet eruit te lopen en onder de douche te springen. En ook reuze gezellig, ik klets heel wat af met alles en iedereen. Daardoor duurt mijn training altijd wel wat langer dan de 1,5 a 2 uur die ervoor staan, maarja.

Ga het bijna jammer vinden dat ik deze maand maar 3 keer per week volgens mijn schema mag, bizar gewoon omdat ik eerst niet eens wilde sporten.

[ Bericht 17% gewijzigd door willempjewever op 23-06-2010 08:48:17 ]
pi_83179804
welke apparaten? Geen idee En dumbells van 2 kilo gebruik ik. Misschien 3, maar voor bewegingen boven het hoofd 2 en dat is al tricky

Trouwens van eht kleine beetje dat ik gister heb gedaan heb ik al spierpijn. En dat was ong een 7e deel van wat mij te wachten staat
pi_83179852
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:48 schreef Laydina het volgende:
Trouwens van eht kleine beetje dat ik gister heb gedaan heb ik al spierpijn. En dat was ong een 7e deel van wat mij te wachten staat
Hup doorzetten, nog maar 5 kilo en je hebt je doel al bereikt of ga je dat straks lager bijstellen?

Ik heb echt keihard getrained en geen spierpijn, al voelt het wel alsof een vracthwagen over mij gereden is
pi_83180184
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:50 schreef willempjewever het volgende:

Hup doorzetten, nog maar 5 kilo en je hebt je doel al bereikt of ga je dat straks lager bijstellen?

Ik heb echt keihard getrained en geen spierpijn, al voelt het wel alsof een vracthwagen over mij gereden is
Nou tis nog 6 kilo op het moment, dus dat duurt nog wel even. Maar ik ga hem zeker bijstellen met nog eens 5 kilo. En het liefst nog eens 5, maar dat zien we dan wel weer.

Geen spierpijn maar wel een vrachtwagen? Rare combi
pi_83181456
Jeej Ik begon 2 juni op 151.4 kg en vanmorgen stond-ie op 146
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 09:57:05 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83181882
Goed zeg PdH
pi_83182014
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:57 schreef Sjeen het volgende:
Goed zeg PdH
Ja Dank je wel Ben helemaaaaaaaaaaaaal blij
pi_83182095
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
Goedzo!!! Ga zo door! Train jij ook trouwens, of let je alleen op je eten?
pi_83182759
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:02 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Goedzo!!! Ga zo door! Train jij ook trouwens, of let je alleen op je eten?
Trainen is voor pussy's Ik let vooral op mijn eten en probeer meer te bewegen maar niet in trainingsvorm. Gewoon meer wandelen in hoger tempo en meer fietsen.
pi_83183312
quote:
he PdeHoog, goed zeg!
wat is je streefgewicht?

mijn doelen lijken weer even ver weg..
dus die fotoshoots staan weer even in de ijskast

ik moet toch echt minder uit eten gaan
maar het uit eten is over het algemeen zonder frietjes etc.. dus ik snap het niet helemaal ...
aankomende week ook offshore.. is wel meer fysiek werk ( niet de hele dag achter de computer) maar er wordt ook voor me gekookt.. hopelijk met veel salade dat ik zo toch op mn eten kan letten..
we gaan het zien..

pi_83183579
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Trainen is voor pussy's Ik let vooral op mijn eten en probeer meer te bewegen maar niet in trainingsvorm. Gewoon meer wandelen in hoger tempo en meer fietsen.
Haha. ^^ Ja wandelen met de honden doe ik veel en ik fiets (ja nu dus niet want 'school' begint in september pas weer) elke dag.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:45:22 #184
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83183694
quote:
gefeliciteerd
Voelt goed he?
pi_83183707
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:36 schreef Barretje80 het volgende:
he PdeHoog, goed zeg!
wat is je streefgewicht?
Voorlopige doel is 140. Daarna bepalen we een nieuw doel Ik hoop ergens op de 100 uit te komen uiteindelijk.
quote:
mijn doelen lijken weer even ver weg..
dus die fotoshoots staan weer even in de ijskast
quote:
ik moet toch echt minder uit eten gaan
maar het uit eten is over het algemeen zonder frietjes etc.. dus ik snap het niet helemaal ...
Wat heb je gegeten allemaal dan? Veel pasta en rijst?
quote:
aankomende week ook offshore.. is wel meer fysiek werk ( niet de hele dag achter de computer) maar er wordt ook voor me gekookt.. hopelijk met veel salade dat ik zo toch op mn eten kan letten..
Veel fysiek werk betekent ook dat je meer zult verbranden dus dan kun je wel wat meer hebben. Gewoon proberen regelmatig te eten maar wel voldoende. Niet te weinig iig.
pi_83183718
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:45 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Voelt goed he?
Oh yeah
pi_83184053
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:45 schreef PdeHoog het volgende:
Oh yeah
0,3 kilo meer dan ik in deze week en ik train me rot. En je hebt ook nog een whiskey proeferij gehad, misschien moet ik ook maar eens wat whiskey drinken
pi_83184139
quote:
Goedzo
Jij gaat lekker
pi_83184355
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:45 schreef PdeHoog het volgende:

Wat heb je gegeten allemaal dan? Veel pasta en rijst?
gister was het gazpacho met coquilles ( volgens mij redelijk gezond)
daarna een of ander hoentjeal had ik miischien beter de rodewijnsaus moeten laten staan ( en het glas rodewijn)
ik hou niet van rijst, en alleen de patatjes bij de mac vind ik lekker (de rest is veel te plakkerig )
en pasta zat er ook niet bij.. dat heb ik alleen vorige week dinsdag gegeten
Alleen het toetje met chocolade taartjes had ik beter niet kunnen doen
maar.. een keer jezelf verwennen moet kunnen!

vandaag maar weer aan de salade dan :p

pi_83184408
Weet een of van jullie misschien of de weegschaal van Tefal Bodysignal Glass een aanrader is? Ik heb een nieuwe weegschaal nodig.
pi_83184444
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:02 schreef xBlossomx het volgende:
Weet een of van jullie misschien of de weegschaal van Tefal Bodysignal Glass een aanrader is? Ik heb een nieuwe weegschaal nodig.
ik heb een weegschaal van de ikea..
werkt prima!

pi_83184494
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:01 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

gister was het gazpacho met coquilles ( volgens mij redelijk gezond)
daarna een of ander hoentjeal had ik miischien beter de rodewijnsaus moeten laten staan ( en het glas rodewijn)
ik hou niet van rijst, en alleen de patatjes bij de mac vind ik lekker (de rest is veel te plakkerig )
en pasta zat er ook niet bij.. dat heb ik alleen vorige week dinsdag gegeten
Alleen het toetje met chocolade taartjes had ik beter niet kunnen doen
maar.. een keer jezelf verwennen moet kunnen!

vandaag maar weer aan de salade dan :p
En als je dan vet eet..of in elk geval meer dan 'geoorloofd', water drinken..water drinken..en nog eens water drinken. Het helpt echt. Had vorige week een vreetdag joh..ik had een half stokbrood met kibbeling en knoflooksaus gegeten.. en ik was niets aangekomen..omdat ik toen ruim 2 liter water had gedronken daarna. En balansdagen zijn ook een aanrader.
pi_83184557
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:03 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ik heb een weegschaal van de ikea..
werkt prima!
Ok
pi_83184733
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:04 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

En als je dan vet eet..of in elk geval meer dan 'geoorloofd', water drinken..water drinken..en nog eens water drinken. Het helpt echt. Had vorige week een vreetdag joh..ik had een half stokbrood met kibbeling en knoflooksaus gegeten.. en ik was niets aangekomen..omdat ik toen ruim 2 liter water had gedronken daarna. En balansdagen zijn ook een aanrader.
Volgens mij helpt dat water drinken niet echt hoor Maar idd...balansdagen zijn de truuk Ene dag wat zwaarder en dan de volgende dag compenseren door echt goed op te letten
pi_83184830
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Volgens mij helpt dat water drinken niet echt hoor Maar idd...balansdagen zijn de truuk Ene dag wat zwaarder en dan de volgende dag compenseren door echt goed op te letten
Ik heb mezelf net getrakteerd op nieuwe schoenen omdat ik 4,5 kilo ben afgevallen. De schoenen komen volgende week en dan zou ik dus op -5 moeten zitten.

Doe jij ook aan balansdagen?
pi_83184974
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:04 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Op wat voor manier werkt dat water dan?
pi_83185019
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:12 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik heb mezelf net getrakteerd op nieuwe schoenen omdat ik 4,5 kilo ben afgevallen. De schoenen komen volgende week en dan zou ik dus op -5 moeten zitten.

Doe jij ook aan balansdagen?
Netjes En ik doe ook aan balansdagen Nou eigenlijk, probeer ik de hele week zo normaal mogelijk te doen. Mijn enige zondigingen die ik probeer vast te houden zijn de bekertjes Wiener Melange hier op kantoor En verder eet ik alles wat lekker is en ook nog eens gezond Op zich weinig hunkering naar snoepgoed oid. Soms wel, maar da's ff als ik een rothumeur heb of moe ben.

Gisteren was ik moe en een beetje beroerd en toen heb ik, ipv afhaalzooi te halen, een maaltijdsalade van de appie gehaald. Ik probeer dus zoveel mogelijk toch vol te houden dat ik wegblijf bij de chinees en zo. MAAR...als ik dan wat leuks ga doen (whiskyproeverij afgelopen weekend) dan wil ik er ook wel volop van genieten zonder heel erg stil te staan bij de consequenties. En dan de dagen erna weer rustig aan doen met het eten. Dan komt het helemaal goed. JE ziet een piekje die daarna weer vrij snel naar beneden gaat. voordeel van op dagbasis je gewicht bij houden....je ziet alle ups en downs en kan ze relateren aan wat je de dagen ervoor hebt gedaan
pi_83185076
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Op wat voor manier werkt dat water dan?
Nou..je lichaam heeft vocht (lees: water) nodig om afvalstoffen (sneller) af te voeren en je te reinigen zeg maar. Als je dus meer water drinkt, zet vet minder snel aan aangezien het sneller wordt afgevoerd. Je valt niet af als je heel veel water drinkt, maar je komt minder snel aan.
pi_83185137
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:18 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Nou..je lichaam heeft vocht (lees: water) nodig om afvalstoffen (sneller) af te voeren en je te reinigen zeg maar. Als je dus meer water drinkt, zet vet minder snel aan aangezien het sneller wordt afgevoerd. Je valt niet af als je heel veel water drinkt, maar je komt minder snel aan.
Oke.....dat wist ik nog niet
Nu drink ik altijd al veel water dus heb ik er niets meer aan
pi_83185191
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Netjes En ik doe ook aan balansdagen Nou eigenlijk, probeer ik de hele week zo normaal mogelijk te doen. Mijn enige zondigingen die ik probeer vast te houden zijn de bekertjes Wiener Melange hier op kantoor En verder eet ik alles wat lekker is en ook nog eens gezond Op zich weinig hunkering naar snoepgoed oid. Soms wel, maar da's ff als ik een rothumeur heb of moe ben.

Gisteren was ik moe en een beetje beroerd en toen heb ik, ipv afhaalzooi te halen, een maaltijdsalade van de appie gehaald. Ik probeer dus zoveel mogelijk toch vol te houden dat ik wegblijf bij de chinees en zo. MAAR...als ik dan wat leuks ga doen (whiskyproeverij afgelopen weekend) dan wil ik er ook wel volop van genieten zonder heel erg stil te staan bij de consequenties. En dan de dagen erna weer rustig aan doen met het eten. Dan komt het helemaal goed. JE ziet een piekje die daarna weer vrij snel naar beneden gaat. voordeel van op dagbasis je gewicht bij houden....je ziet alle ups en downs en kan ze relateren aan wat je de dagen ervoor hebt gedaan
Klinkt zeer goed. Ja, ik wil mijn gewicht ook dagelijks bijhouden. Velen zeggen dat dit deprimerend werkt, maar ik vind het juist confronterend op een positieve manier. Dan weet je direct wat je fout hebt gedaan de vorige dag en kan je er al de volgende dag op letten. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
pi_83185222
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:18 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Psssst.... http://www.opdieet.nl/water.htm
quote:
Wegspoelen kan niet
Water drinken is dus gezond, maar je valt er niet van af. Vet kan sowieso niet worden weggespoeld met water, want het lost er niet in op. Suiker kan wel worden weggespoeld, maar dat gebeurt alleen bij onbehandelde diabetespatiënten.

Toch is water wel belangrijk volgens dat artikel
quote:
In elk geval is water drinken belangrijk als je aan het afvallen bent.
Tijdens het afvallen wordt het vetweefsel afgebroken, waardoor vetten en gifstoffen in je bloed terecht komen.
Gifstoffen worden namelijk opgeslagen in het vetweefsel. Daar zitten ze relatief veilig, maar in je bloed zijn ze schadelijk. Daarom is het belangrijk om gifstoffen zo snel mogelijk kwijt te raken. Je nieren helpen je er bij. Ze spoelen gif via de urine weg, en daar is...je raadt het al...veel water voor nodig. Drink daarom minimaal 1,5 liter per dag.
pi_83185234
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oke.....dat wist ik nog niet
Nu drink ik altijd al veel water dus heb ik er niets meer aan
Jawel, want het is goed voor je. En waarschijnlijk (als je ook een beetje op je eten let natuurlijk) is je gewicht min of meer constant gebleven?
pi_83185315
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Psssst.... http://www.opdieet.nl/water.htm
[..]

Toch is water wel belangrijk volgens dat artikel
[..]

Ik had het over afvalstoffen.
pi_83185363
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:23 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik had het over afvalstoffen.
En in zin 2 over vet
pi_83185408
Ik spreek jullie straks wel weer, ik moet naar school wat boeken inleveren etc. etc.

Let goed op je eten en geniet van je dag ^^!
pi_83185427
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En in zin 2 over vet
Het vet zet minder snel aan, ik zei niet dat water het wegspoelt ;o. Maar goed.
pi_83185642
Het maakt opzich niet heel veel uit wat voor weegschaal je koop. Liefst digitaal wel.

Zolang je altijd maar op dezelfde weegschaal meet
pi_83185767
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:25 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Het vet zet minder snel aan, ik zei niet dat water het wegspoelt ;o. Maar goed.
Miscommunicatie dan
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 11:54:30 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83186722
Ik zit aan het water nu... en straks letterlijk, ga zo naar de speeltuin

Over gewicht bijhouden, ik weeg me dagelijks en houd dit bij op mijn telefoon (mooi android tooltje). En eens in de week probeer ik hier te updaten, dat deed ik voorheen ook op valtaf.nl maar daar kom ik niet zo vaak meer.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:19:24 #210
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83187744
Nog maar 5,6 kilo en dan ben ik 50 kilo afgevallen.
pi_83187931
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn enige zondigingen die ik probeer vast te houden zijn de bekertjes Wiener Melange hier op kantoor
hier heb ik die ook, maar ik neem 2 keer per dag nu een warme chocomel (gewone en ik druk maar niet op de knop luxe chocomel). Die wiener melange vind ik veel te zoet.

Verder gebruik ik nooit balansdagen, ik eet amper teveel en kan me tot nu toe prima aan mijn schema houden (eet meestal minder dan ik moet eten, maar het afvallen gaat goed en dat houden we dus maar zo).
pi_83190383
Ik ga beginnen met Weight Watchers, en ik wil 15 kilo kwijt. Liefst nog 20. Maar laten we niet tè hard van stapel lopen he
www.beautyfreak.nl
Wanneer je half bezopen bent, heb je echt een gebrek aan doorzettingsvermogen.
pi_83190422
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:25 schreef beautyfreak het volgende:
Ik ga beginnen met Weight Watchers, en ik wil 15 kilo kwijt. Liefst nog 20. Maar laten we niet tè hard van stapel lopen he
ga je naar de bijeenkomsten toe of ga je het zelf doen?
pi_83194502
Nog even terugkomen op de ontbijtkoek discussie die Sarabi helaas niet laat rusten:

Ontbijtkoek bevat weinig vet en blijft een gezond tussendoortje aldus het Voedingscentrum, bron:
http://www.voedingscentru(...)fieke-producten.aspx
quote:
Ontbijtkoek bevat weinig vet en blijft een gezond tussendoortje. Andere gezonde vergelijkbare tussendoortjes zijn rijstwafels, lange vingers, eierkoeken en tussendoorbiscuits. Er is geen reden om geen ontbijtkoek meer te eten. Het is belangrijker minder chips, zoutjes en patat te eten, zodat op die manier de hoeveelheid vet en acrylamide in het eten beperkt blijft.
Begint je maag om 16.00 uur toch te knorren? Neem dan bijvoorbeeld vers fruit of een plak ontbijtkoek aldus het Voedingscentrum, bron:
http://www.voedingscentru(...)fieke-producten.aspx
pi_83194738
lange vingers gezond? al dat suiker?
pi_83194999
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:17 schreef Laydina het volgende:
lange vingers gezond? al dat suiker?
Ja joh dat je dat niet weet!

En ww het voedingscentrum is al lang afgeschreven als wetenschappelijke bron
Ontbijtkoek, eierkoeken, lange vingers (!), sultana............misschien geen vet maar wat voegt het verder aan voedingstoffen toe?
Suiker........alleen maar suiker, waardoor je weer snel honger gaat hebben.

Als je het lekker vind, mooi moet je het eten
Maar verantwoord is het niet

Oja ww jammer dat je je pm uit hebt gezet anders had ik prive nog wel even antwoord gegeven hoor
pi_83196588
Gezond in vergelijking met de tussendoortjes die je meestal neemt zoals een lekker handje chips (of in mijn geval een hele zak )

Ik ga me opmaken om weer naar de sportschool te gaan, vandaag alleen cardio voor 50 minuten en dan douchen en thuis eten en vanavond even lekker relaxen. Donderdag en vrijdag hele dagen in de auto voor het werk en lunchen op kosten van de baas, maar ik neem maar eigen boterhammetjes mee , ik ken die zaken en dat gaat geheid mis. Ik ga maar voor de zekerheid naast mijn collega uit Amsterdam zitten, die is net 30 kilo afgevallen (met een soort repen, duur en onverantwoord volgens mij) en ik laat mijn vaste eetmaatje maar even links liggen (dik bord patat met 2 snacks).

Ben benieuwd of iemand al wat ziet morgen
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 16:17:05 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83197326
Het gaat erom dat die tussendoortjes in vergelijking gezond zijn, niet strikt gezond. In vergelijking met een tompouce is een plak peperkoek een gezonde keuze. En in vergelijking met chocolat chip cookies zijn lange vingers een gezonde keuze.

Vergeet niet dat een heleboel mensen geen benul hebben van voeding. Dan zijn dit soort tips heus niet verkeerd. En ik zou dus echt niet alleen maar op echt 'gezonde' tussendoortjes kunnen overleven
pi_83198627
De ontbijtkoekdiscussie is er eentje waar je niet uit gaat komen denk ik Ik ben daar heel simpel in: als je het lekker vind en het helpt je om te voorkomen dat de snoepautomaat geplunderd wordt, dan gewoon doen

Qua kcals is het goed te doen: 65 kcal voor een plak van 25 gr. Koolhydraten en suikers is een ander verhaal. Maar goed, moet ieder voor zich weten. Het is gelukkig allemaal geen wet wat al die gezonde voedselorganisaties beweren.
pi_83198768
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:17 schreef Sjeen het volgende:
En ik zou dus echt niet alleen maar op echt 'gezonde' tussendoortjes kunnen overleven
Niemand heeft mij nog kunnen vertellen wat dan die "gezonde" tussendoortjes zijn volgens mij Dan kom je al heel snel op cherrytomaatjes, komkommer etc. uit. Ook lekker op zijn tijd, maar juist dat kleine beetje zoete kan de trigger geven om toch vol te houden
pi_83199979
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:19 schreef sweetlady-o het volgende:
Nog maar 5,6 kilo en dan ben ik 50 kilo afgevallen.
Phew..goed hoor! Hoe lang ben je al bezig?
pi_83200723
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:45 schreef PdeHoog het volgende:
Niemand heeft mij nog kunnen vertellen wat dan die "gezonde" tussendoortjes zijn volgens mij Dan kom je al heel snel op cherrytomaatjes, komkommer etc. uit. Ook lekker op zijn tijd, maar juist dat kleine beetje zoete kan de trigger geven om toch vol te houden
Komkommer e.d. zijn alleen lekker met een sausje en tja.... sausjes....
pi_83202490
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Komkommer e.d. zijn alleen lekker met een sausje en tja.... sausjes....
Niet waar. Komkommer moet zonder saus
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:05:42 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_83202626
Komkommer schoonmaken in plakjes snijden met kaasschaaf in een grote kom, daarover veel witte azijn zoetstof, zout en peper! Lekker hoor
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_83202941
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Komkommer schoonmaken in plakjes snijden met kaasschaaf in een grote kom, daarover veel witte azijn zoetstof, zout en peper! Lekker hoor
Die zoetstof mag wel weg, maar voor de rest.

pi_83204581
Ik doe het met azijn, suiker, peper en mayonaise. Wel iets minder goed, maar ook lekker

Zometeen toch maar sporten. Heb er wel zin in, maar heb op verschillende plekken al spierpijn die mij echt niet gaat helpen bij het sporten. Wil in ieder geval wel weer dat hardlopen gaan doen en dan kijk ik wel of de dumbell oefeningen ook gaan werken. Anders doe ik die morgen thuis wel ofzo.
pi_83204721
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef Laydina het volgende:
Ik doe het met azijn, suiker, peper en mayonaise. Wel iets minder goed, maar ook lekker

Zometeen toch maar sporten. Heb er wel zin in, maar heb op verschillende plekken al spierpijn die mij echt niet gaat helpen bij het sporten. Wil in ieder geval wel weer dat hardlopen gaan doen en dan kijk ik wel of de dumbell oefeningen ook gaan werken. Anders doe ik die morgen thuis wel ofzo.
Gebruik geen mayonaise, maar fritesaus. Dat scheelt al een hoop (en ik vind het persoonlijk lekkerder dan mayonaise)
pi_83204876
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:55 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Gebruik geen mayonaise, maar fritesaus. Dat scheelt al een hoop (en ik vind het persoonlijk lekkerder dan mayonaise)
ow ik noem alles mayo, ik weet niet welke variant ik heb
pi_83204891
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:55 schreef xBlossomx het volgende:
ik heb laatst mayonaise met 0,3 % vet gekocht en het ziet er echt uit als mayonaise, alleen het smaakte naar niks

ik had uitgerekend dat ik 3 volle eetlepels mocht, maar 2,5 lepel bleef op het bord achter en voorheen kon ik zo een halve pot echte mayo naar binnen werken met vlaamse friet.
pi_83204944
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:59 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik heb laatst mayonaise met 0,3 % vet gekocht en het ziet er echt uit als mayonaise, alleen het smaakte naar niks
Getsie. Neem dan gewoon fritessaus, maar MINDER en meer ketchup (of in elk geval een rode saus). Ik ben fel voorstander van minder lekkers i.p.v. meer 'vies'.
pi_83205035
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:00 schreef xBlossomx het volgende:
Getsie. Neem dan gewoon fritessaus, maar MINDER en meer ketchup (of in elk geval een rode saus). Ik ben fel voorstander van minder lekkers i.p.v. meer 'vies'.
rode sauzen vind ik niet lekker op chilisaus na. Ik ga weer aan de jopisaus de volgende keer hoor, dan maar een beetje, maar die mayo zonder vet was goor.
pi_83205792
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:17 schreef Sjeen het volgende:
Het gaat erom dat die tussendoortjes in vergelijking gezond zijn, niet strikt gezond. In vergelijking met een tompouce is een plak peperkoek een gezonde keuze. En in vergelijking met chocolat chip cookies zijn lange vingers een gezonde keuze.

Vergeet niet dat een heleboel mensen geen benul hebben van voeding. Dan zijn dit soort tips heus niet verkeerd. En ik zou dus echt niet alleen maar op echt 'gezonde' tussendoortjes kunnen overleven

Maar voor diegene die er niet veel van af weten is het juist gevaarlijk als ze wel heel erg geloven dat ontbijtkoek gezond is
pi_83205853
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Veel groente inderdaad of gewoon een extra volkoren boterham
of een lekkere omelet (of beter gekookt eitje)
pi_83205973
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
De ontbijtkoekdiscussie is er eentje waar je niet uit gaat komen denk ik Ik ben daar heel simpel in: als je het lekker vind en het helpt je om te voorkomen dat de snoepautomaat geplunderd wordt, dan gewoon doen

Qua kcals is het goed te doen: 65 kcal voor een plak van 25 gr. Koolhydraten en suikers is een ander verhaal. Maar goed, moet ieder voor zich weten. Het is gelukkig allemaal geen wet wat al die gezonde voedselorganisaties beweren.

Ik denk ook dat ik dit bedoelde met dat ik zei dat WW alleen maar op gewichtsverlies zit te kijken
Er zit misschien weinig of minder kcal in maar dan kijk je alleen naar afvallen maar je wilt gezond leven (lijkt me?) dus moet je niet kijken naar wat er minder in zit maar wat voor gezonds zit er in, welke voedingsstoffen zitten er in ontbijtkoek waar je lichaam iets aan heeft.
pi_83207267
Niet zo fitten op WW hoor Hij is wel mijn vriendje.
pi_83207285
-Edit dubbel post.
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 20:08:44 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83208667
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar voor diegene die er niet veel van af weten is het juist gevaarlijk als ze wel heel erg geloven dat ontbijtkoek gezond is
Ook dat is weer waar... Het blijft schipperen hoe je informatie zo goed mogelijk bij een zo grote groep brengt

Ik blijf bij mijn motto: Genieten met mate En daarin past ook wat blossom net zei, beter minder van lekkers dan meer van vies(ig).
pi_83210628
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:44 schreef xBlossomx het volgende:
Niet zo fitten op WW hoor Hij is wel mijn vriendje.
Help hem dan af en toe met de info
pi_83211245
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Help hem dan af en toe met de info
Okay, zal ik doen.
pi_83211672
Ik zit proppievol van mijn avondeten en ik heb niet eens zoveel gegeten! Ik heb 2,5-3 aardappelen gegeten ongeveer, wat doperwtjes en worteltjes en een klein stukje karbonade. En ik heb niet heel veel gegeten vandaag, gewoon normaal.

What's going on?

Normaal schepte ik 3x op zoiets..en dan wel wat meer aardappelen (lees: heel veel meer)
pi_83212904
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:21 schreef Sarabi het volgende:
Ik denk ook dat ik dit bedoelde met dat ik zei dat WW alleen maar op gewichtsverlies zit te kijken
Ja, dat doe ik inderdaad omdat ik al een gezonde levensstijl heb. Altijd al gehad, ik kan wel blijven herhalen dat ik mijn hele leven 4 keer per week minimaal heb gesport en dat ik altijd zeer gezond eet. Ik ben pas wat aangekomen toen ik kinderen kreeg en gestopt ben met sporten en elke avond lekker ging snacken bij het tv kijken.

En dit is het laatste wat ik erover zeg Sarabi, het is notebene al de 3e keer dat ik dit moet herhalen voor je. Zoals ik al per pm aan je gezegd heb: negeer me maar en dan zit je een stuk fijner op Fok! zonder je te ergeren.
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 21:08:18 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83213007
Wat heerlijk buiten trouwens! Ben net even de tuin ingelopen en heb stiekem van de zwarte bessen gesnoept
pi_83213062
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:06 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik inderdaad omdat ik al een gezonde levensstijl heb. Altijd al gehad, ik kan wel blijven herhalen dat ik mijn hele leven 4 keer per week minimaal heb gesport en dat ik altijd zeer gezond eet. Ik ben pas wat aangekomen toen ik kinderen kreeg en gestopt ben met sporten en elke avond lekker ging snacken bij het tv kijken.

En dit is het laatste wat ik erover zeg Sarabi, het is notebene al de 3e keer dat ik dit moet herhalen voor je. Zoals ik al per pm aan je gezegd heb: negeer me maar en dan zit je een stuk fijner op Fok! zonder je te ergeren.
dan is jouw mening over wat een gezonde levensstijl is wel heel anders dan de mijne maar daar heb ik ook geen probleem mee
alleen als je iemand advies gaat geven over iets dat niet klopt zal ik er wel iets van zeggen, sorry als je dat vervelend vind
pi_83213138
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:08 schreef Sjeen het volgende:
Wat heerlijk buiten trouwens! Ben net even de tuin ingelopen en heb stiekem van de zwarte bessen gesnoept
Lekker
pi_83213179
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:51 schreef xBlossomx het volgende:
Normaal schepte ik 3x op zoiets..en dan wel wat meer aardappelen (lees: heel veel meer)
Aardappelen zijn niet zo heel slecht voor je, maar wel meer groente eten , al zijn doperwten niet de meest handige groente, maar wel erg lekker

Ik ben net terug van de 3e sportdag deze week. Nu alleen cardio (fietsen 5 minuten, cross-trainer 10 minuten, roeien 10 minuten, fietsen 10 minuten) en daarna veel strekoefeningen voor het onderlichaam om wat spierpijn te voorkomen. Erg erg zwaar, doorweekt van het zweet kwam ik uit de zaal.

Vind het wel goed van mijzelf, had weinig zin vandaag om te gaan, maar toch doorgezet. Nu heb ik 4 rustdagen (maar weer lange dagen in de auto voor het werk voor de boeg). Maandag gaan we weer in de sportschool van start.

Heb nog even nagevraagd hoe het komt dat ik zulk extreem resultaat krijg (kilo's vliegen eraf). Dit heb je kennelijk alleen de eerste 6 weken, daarna krijg je bij cardio/fitness een dip die je moet overbruggen en daarna weer een goede periode. Dus nog 5 goede weken te gaan en dan even voorbeeiden op wat minder rusultaat voor daarna.
pi_83213258
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

dan is jouw mening over wat een gezonde levensstijl is wel heel anders dan de mijne maar daar heb ik ook geen probleem mee
alleen als je iemand advies gaat geven over iets dat niet klopt zal ik er wel iets van zeggen, sorry als je dat vervelend vind
Ik zal me hier verder alleen gaan bezighouden met mijn vorderingen en geen adviezen meer posten voor anderen. Dan hebben we hier geen discussies en kunnen we elkaar steunen in het afvalproces zonder ergernissen, dat is voor niemand leuk.
pi_83213434
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:12 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik zal me hier verder alleen gaan bezighouden met mijn vorderingen en geen adviezen meer posten voor anderen. Dan hebben we hier geen discussies en kunnen we elkaar steunen in het afvalproces zonder ergernissen, dat is voor niemand leuk.
Advies is altijd welkom lijkt me dus daar moet je niet mee stoppen
Maar dan moet je het wel van te voren even checken
pi_83213857
WW en Sarabi, ophouden nu

Ja, advies geven mag, en ja, commentaar geven mag, maar laten we het wel leuk houden hoor.
pi_83213876
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:14 schreef Sarabi het volgende:
Maar dan moet je het wel van te voren even checken
ik ben iemand die altijd gelijk denkt te hebben, het lijkt me echt beter dat ik wat minder eetadviezen ga geven
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 21:22:27 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83213967
Ik vind anders dat het er heel sophisticated aan toe gaat hoor, best verfrissend zo'n discussie
pi_83213982
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:21 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik ben iemand die altijd gelijk denkt te hebben, het lijkt me echt beter dat ik wat minder eetadviezen ga geven
Een echte man dus
pi_83214025
Net terug van het sporten Ging verrassend lekker
Kwam nog een collega tegen en daar dus nog even mee gepraat, goed voor de rust tussendoor. En daardoor ging het naar huis fietsen ook lekker

Maar het schema viel me alles mee
pi_83214042
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:21 schreef xBlossomx het volgende:
WW en Sarabi, ophouden nu

Ja, advies geven mag, en ja, commentaar geven mag, maar laten we het wel leuk houden hoor.
ja, ik houd op. Ga lekker op bed. Heb straks nog een heel pak magere yoghurt dat ik mag/moet opeten om aan mjn hoeveelheid voor vandaag te komen. Heb namelijk alleen een lichte maaltijd voor het sporten genomen.

Hoe gaat het met jouw sportschool? Wordt het september of ben je al begonnen?
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:23 schreef Laydina het volgende:
Maar het schema viel me alles mee
Hoe vaak moet jij van het schema in de week sporten? 2 keer of ook 3 keer?
Ik was te laat in de sportschool en iedereen die ik kende ging net naar huis, maar kon ondertussen wel wat voetbal kijken
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juni 2010 @ 21:24:40 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83214128
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Een echte man dus
Zeg, wil je hier nu mee zeggen dat ik een man ben?
* Sjeen heeft dezelfde trekjes
pi_83214187
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:23 schreef willempjewever het volgende:

Hoe vaak moet jij van het schema in de week sporten? 2 keer of ook 3 keer?
ik heb 2 schema's. Allebei voor 1 dag in de week.
De ene dag iets andere spiergroepen dan de andere dag. Maar in beide cardio.
pi_83214310
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:23 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ja, ik houd op. Ga lekker op bed. Heb straks nog een heel pak magere yoghurt dat ik mag/moet opeten om aan mjn hoeveelheid voor vandaag te komen. Heb namelijk alleen een lichte maaltijd voor het sporten genomen.

Hoe gaat het met jouw sportschool? Wordt het september of ben je al begonnen?
[..]
Ik ga in september. Weet nog niet welke dagen..en ik zit erover te denken om er een nog 4e dag bij te doen met alleen cardio.
pi_83214365
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:25 schreef Laydina het volgende:
ik heb 2 schema's. Allebei voor 1 dag in de week.
De ene dag iets andere spiergroepen dan de andere dag. Maar in beide cardio.
ik heb op dag 1 spieren en cardio
op dag 2 heb ik cardio en heeeeeel veel spieren
en op dag 3 alleen cardio

en ik heb per ongeluk gekeken bij maand 2 en 3 hoe het er dan uit gaat zien en dan is dit een lachertje en ik heb er nu al wat moeite mee (maar dat komt vast door die zware dag 2 en mijn conditie
pi_83214544
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:27 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ga in september. Weet nog niet welke dagen..en ik zit erover te denken om er een nog 4e dag bij te doen met alleen cardio.
ik zou de eerste maand 3 dagen doen, daarna misschien 4... het valt namelijk niet echt mee.

of dag 4 wat leuks zoals zumba ofzo (neem aan dat alle vrouwen dat leuk vinden).
pi_83214547
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik heb op dag 1 spieren en cardio
op dag 2 heb ik cardio en heeeeeel veel spieren
en op dag 3 alleen cardio

en ik heb per ongeluk gekeken bij maand 2 en 3 hoe het er dan uit gaat zien en dan is dit een lachertje en ik heb er nu al wat moeite mee (maar dat komt vast door die zware dag 2 en mijn conditie
Kan je die van maand 2 en 3 mailen? Hoop dat ik geen hartverzakking krijg.

Dag 2 is echt verschrikkelijk (in vergelijking met dag 1 en 2).
pi_83214624
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:29 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik zou de eerste maand 3 dagen doen, daarna misschien 4... het valt namelijk niet echt mee.
Ja, kan beter rustig beginnen. Dat is waar.

Doe jij een dag rust er tussen of niet?
pi_83214692
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:29 schreef willempjewever het volgende:

[..]

of dag 4 wat leuks zoals zumba ofzo (neem aan dat alle vrouwen dat leuk vinden).
Ik heb een bloedhekel aan zumba. Dan ga ik liever streetdancen/breakdancen met mijn dansgroep (waar nu een fikse ruzie is..die eerst opgelost moet worden.. )
pi_83214764
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:29 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Kan je die van maand 2 en 3 mailen? Hoop dat ik geen hartverzakking krijg.

Dag 2 is echt verschrikkelijk (in vergelijking met dag 1 en 2).
doe ik, maar ik moet ze nog even uitwerken. Ik mail ze je morgen. Het boek ligt namelijk op mijn werk. Maand 2 is al 2 keer zo zwaar als maand 1 (althans voor mjijn gevoel) en maand 3 is gewoon 3 dagen voluit gaan. Maar het boek belooft 12 kilo gewichtsverlies in 3 maand van het sporten alleen! Maar ik moet er nu nog niet aan denken, als het te zwaar is doe ik gewoon maand 1 opnieuw. Al moet je conditie wel na 6 weken verdubeld zijn volgens mijn sportschool (althans als die net als die van mij op low staat volgens zo'n tabel).

Verder heb ik vandaag gesproken met een collega die Nederlands kampioen kickboxen (of zoiets) is en die zei dat je na 3 maanden beter je eigen schema kan gaan maken om specifieke onderdelen te gaan trainen van je lichaam (maar dat klonk nogal wat ambitieus).
pi_83214968
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:30 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ja, kan beter rustig beginnen. Dat is waar.

Doe jij een dag rust er tussen of niet?
dat wil ik wel, maar lukt vaak niet. Ik ben donderdag en vrijdag vanaf 06:00 in de ochtend tot 22:00 in de avond weg voor het werk en zaterdagochtend kraambezoek van nichtje en zaterdagmiddag en zondag is de sportschool dicht
pi_83215058
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

doe ik, maar ik moet ze nog even uitwerken. Ik mail ze je morgen. Het boek ligt namelijk op mijn werk. Maand 2 is al 2 keer zo zwaar als maand 1 (althans voor mjijn gevoel) en maand 3 is gewoon 3 dagen voluit gaan. Maar het boek belooft 12 kilo gewichtsverlies in 3 maand van het sporten alleen! Maar ik moet er nu nog niet aan denken, als het te zwaar is doe ik gewoon maand 1 opnieuw. Al moet je conditie wel na 6 weken verdubeld zijn volgens mijn sportschool (althans als die net als die van mij op low staat volgens zo'n tabel).

Verder heb ik vandaag gesproken met een collega die Nederlands kampioen kickboxen (of zoiets) is en die zei dat je na 3 maanden beter je eigen schema kan gaan maken om specifieke onderdelen te gaan trainen van je lichaam (maar dat klonk nogal wat ambitieus).
Toe maar...12 kilo in 3 maanden. En als je verder gaat met de schema's, wat beloven ze dan voor leuks?

Als het te zwaar is, altijd teruggaan inderdaad. Als je doorgaat is de kans groot dat je helemaal afhaakt. Niet goed.

Mwah..als die schema's (weet niet tot hoe lang ze gaan) goed zijn kun je dat ook gewoon blijven doen.
pi_83217459
Net weer ge tae-booT

Behoorlijk zweten 22 graden hier
pi_83221145
pff.. ik heb m'n ander halve uurtje yoga er ook weer opzitten..
wat een rek eb strek ellende weer!
ik ben ook altijd helemaal bezweet als ik daar geweest ben.
maar nu weer een fijn gevoel dat ik toch gegaan ben..

binnenkort maar eens m'n fiets fixen om op de fiets naar werk te gaan

woensdag 23 juni 2010 @ 23:03:03 #267
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83221940
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:12 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Phew..goed hoor! Hoe lang ben je al bezig?
ongeveer een jaar.
pi_83222297
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:03 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

ongeveer een jaar.
Train jij, net zoals de meesten hier ook, of let je echt alleen op je eten en is je beweging per dag matig?
pi_83222382
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:50 schreef Barretje80 het volgende:
pff.. ik heb m'n ander halve uurtje yoga er ook weer opzitten..
wat een rek eb strek ellende weer!
ik ben ook altijd helemaal bezweet als ik daar geweest ben.
maar nu weer een fijn gevoel dat ik toch gegaan ben..

binnenkort maar eens m'n fiets fixen om op de fiets naar werk te gaan
Fietsen naar het werk helpt echt, gewoon om er aan te wennen elke dag in elk geval te bewegen (hoewel je dat vast wel al doet).
pi_83223502
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:11 schreef xBlossomx het volgende:

[..]
hoewel je dat vast wel al doet.
tellen bed-sports ook?

pi_83223712
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:32 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

tellen bed-sports ook?
Verbrand je ook cals mee
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:27:29 #272
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_83226027
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:09 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Train jij, net zoals de meesten hier ook, of let je echt alleen op je eten en is je beweging per dag matig?
Ik wii bijna elke dag dance dance revolution

En nu dus ook heel veel workout dvd's
pi_83229396
quote:

[..]

tellen bed-sports ook?
Ligt eraan of je slikt
pi_83229591
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:27 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik wii bijna elke dag dance dance revolution

En nu dus ook heel veel workout dvd's
Dance dance revolution is echt helemaal geweldig.

[ Bericht 1% gewijzigd door xBlossomx op 24-06-2010 08:10:47 ]
pi_83229630
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 07:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ligt eraan of je slikt
Ja hallo je mag best een beloning krijgen voor al je harde werk toch?
pi_83230207
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 07:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ligt eraan of je slikt
Dat is maar 7 calorieën bij de gemiddelde man, bij mij mag je 14 rekenen
quote:
tellen bed-sports ook?
Een clitoraal orgasme is 15 calorieën
Een vaginaal orgamse 21 calorieën
Op zijn hondjes heeft maar liefst 40,5 calorieën

Althans als ik deze betrouwbare bron mag aanhalen: http://www.c4vct.com/kym/humor/csex.htm
pi_83231290
in dat geval:

gym eruit, matras van 3x4 er in

vanmorgen weer een teleurstelling op de weegschaal.. mja, chinees is ook niet ECHT heel erg goed voor de lijn

volgens mij hebben ze offshore ook een gym, misschien maar eens gebruik van gaan maken!

pi_83231457
Ik doe niet aan seks
Ik doe het gewoon met normale sport .. ook veel effectiever
pi_83233943
Wat een gesprek zo vroeg op de ochtend.....
Net lekker hardgelopen
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 juni 2010 @ 11:00:59 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83234140
Batterij van weegschaal leeg...
pi_83234194
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Batterij van weegschaal leeg...
groter feest morgen

pi_83242943
Voor Blossom en liefhebbers:

Ik post hier voor iedereen het vetverliesprogramma voor gebruik in de sportschool. Ik zal dit tevens straks in het nieuwe topic posten, voor de mensen die naast het dieet serieus aan de fitness/cardio willen is het een zeer goed schema (maar wel zwaar, zweer zwaar). Qua zwaarte redeiljk gelijk aan P90X, een impressie van de resultaten die je na 90 dagen behaalt:

Het schema is opgesteld door Matt Roberts en wordt onder andere door Sting, Madonna, Mel C en Naomi Campbell gevolgd.

Het doel van het programma is vet te verbranden en ook de stofwisseling sneller te laten werken; dit wordt bereikt door aerobe training. Steeds op hetzelfde tempo werken voor langere tijd bouwt uithoudingsvermogen op.

Intervaltraining, korte perioden met veel inspanning trainht het weerstandsvermogen en versnelt de stofwisseling tot zelfs twintig uur na de training. Krachttraining met veel herhalingen zullen met name de lange spieren van benen, borst en rug verstevigen. Dit versnelt je stofwisseling omdat de spieren actiever zijn en je blijft op gewicht.

Het is van belang dat je dit schema volgt met de hartslagmeter. In het schema staan de hartslagen voor mijzelf vermeld. Je kan het voor jezelf aanpassen. Een hartslag van 130 voor mij is 70% Hf, een hartslag van 140 is 75% Hf en 149 is 80% Hf. Je Hf kan je op de sportschool laten berekeken door een conditietest op de fiets.

Als je de 3 maanden volmaakt val je minimaal 12 kilo af. Als je daarnaast minimaal 1 liter water per dag drinkt, elke dag ontbijt, een keer per dag maximaal tarwe producten neemt, maximaal 1 keer per week rood vlees eet en 5 porties vers fruit en 3 porties groente neemt en veel vette vis eet val je meer, veel meer af. Zie het boek Fitness-coarch voor het leven van Matt Roberts voor meer uitleg over bijvoorbeeld het mijden van koffie (doe ik zelf niet) en het eten van vette vis. Deze tekst komt letterlijk uit zijn boek.

Het schema is een stuk zwaarder dan je van een sportschool zal krijgen als beginner. Overleg het gerust met je sportschool, ze zullen onder de indruk zijn als je dit gaat uitvoeren. En gebruik het youtube filmpje als stimulans!!! Jij kan dit ook!

Ik begin maandag met week 2 en maak me ernstig zorgen over maand 3, maar als Mel C het kan, dan kan ik het ook!

Het document is 132 pagina's lang met plaats voor aantekeningen in de sportschool:

Klik hier om het trainingsschema in PDF formaat te downloaden

[ Bericht 1% gewijzigd door willempjewever op 24-06-2010 15:12:59 ]
pi_83245532
Kom je er als vrouwzijnde dan ook uit te zien als Madonna?
pi_83252266
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:36 schreef Sarabi het volgende:
Kom je er als vrouwzijnde dan ook uit te zien als Madonna?
Mel B kon ik zo snel vinden, al staat hier een andere personal trainer vermeld, maar daar zullen de sterren wel snel van wisselen kennelijk:

Maar het schema hierboven is alleen het basisschema (3 pagina's uit een boek van meer dan 200 pagina's vol met schema's). Als je het echter uitwerkt voor jezelf komen er 50 pagina's voor elke pagina in het boek

Maar over iets minder dan 3 maand zal ik hier het resultaat posten. Afvallen gaat in iedergeval snel, verlies bijna 500 gram per dag terwijl ik hetzelfde eet als 2 weken geleden en toen viel ik maar 50 tot 80 gram per dag af. Als dat zo even doorgaat kan ik straks stabiliseren en dat is een stuk leuker dan afvallen. En dat sporten blijf ik er wel bijdoen, is toch erg gezellig op de sportschool.
pi_83252349
Maar is het nu Mel B of Mel C
Mel B zegt 5x per dag sex te hebben dus dat is al een hele workout
pi_83252451
Vandaar dat de personal trainer niet klopte! Nouja, Mel B was ook zo dik (maar dan niet zwanger) en zag er later ook zo uit. Maar 5 keer per dag sex? Lucky Eddy Murphy (als ze daar nog mee gaat).
pi_83252516
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:52 schreef willempjewever het volgende:
Vandaar dat de personal trainer niet klopte! Nouja, Mel B was ook zo dik (maar dan niet zwanger) en zag er later ook zo uit. Maar 5 keer per dag sex? Lucky Eddy Murphy (als ze daar nog mee gaat).
Dat is al uit
Maar Mel B is nooit dik geweest hoor
Mel C is wel zwaar geweest
pi_83254653
Net deel 4 van losing it with Jillian gekeken, die show is echt een heel goede motiviatie voor mij.

De komende dagen ben ik niet online, maandag zal ik weer mijn status updaten met hopelijk weer een paar gram eraf. Succes allemaal het komende weekeinde met deze hitte en niet teveel aan de ijsco's
pi_83254755
En 'aankomen door zwangerschap' kan je natuurlijk niet vergelijken met dik worden en daarna afvallen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83254835
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:47 schreef Isabeau het volgende:
En 'aankomen door zwangerschap' kan je natuurlijk niet vergelijken met dik worden en daarna afvallen
Maar haar buik was wel erg groot
pi_83254882
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:50 schreef Sarabi het volgende:

Maar haar buik was wel erg groot
Ja, er zat een baby in
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83255445
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:50 schreef Sarabi het volgende:
Maar is het nu Mel B of Mel C
Mel B zegt 5x per dag sex te hebben dus dat is al een hele workout
jaja en zoveel sporten op een dag en 5x keer seks... right
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83256394
losing it with Jillian zit in de downloadqueue bestelling
pi_83257657
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:35 schreef willempjewever het volgende:
Voor Blossom en liefhebbers:

Ik post hier voor iedereen het vetverliesprogramma voor gebruik in de sportschool. Ik zal dit tevens straks in het nieuwe topic posten, voor de mensen die naast het dieet serieus aan de fitness/cardio willen is het een zeer goed schema (maar wel zwaar, zweer zwaar). Qua zwaarte redeiljk gelijk aan P90X, een impressie van de resultaten die je na 90 dagen behaalt:

Het schema is opgesteld door Matt Roberts en wordt onder andere door Sting, Madonna, Mel C en Naomi Campbell gevolgd.

Het doel van het programma is vet te verbranden en ook de stofwisseling sneller te laten werken; dit wordt bereikt door aerobe training. Steeds op hetzelfde tempo werken voor langere tijd bouwt uithoudingsvermogen op.

Intervaltraining, korte perioden met veel inspanning trainht het weerstandsvermogen en versnelt de stofwisseling tot zelfs twintig uur na de training. Krachttraining met veel herhalingen zullen met name de lange spieren van benen, borst en rug verstevigen. Dit versnelt je stofwisseling omdat de spieren actiever zijn en je blijft op gewicht.

Het is van belang dat je dit schema volgt met de hartslagmeter. In het schema staan de hartslagen voor mijzelf vermeld. Je kan het voor jezelf aanpassen. Een hartslag van 130 voor mij is 70% Hf, een hartslag van 140 is 75% Hf en 149 is 80% Hf. Je Hf kan je op de sportschool laten berekeken door een conditietest op de fiets.

Als je de 3 maanden volmaakt val je minimaal 12 kilo af. Als je daarnaast minimaal 1 liter water per dag drinkt, elke dag ontbijt, een keer per dag maximaal tarwe producten neemt, maximaal 1 keer per week rood vlees eet en 5 porties vers fruit en 3 porties groente neemt en veel vette vis eet val je meer, veel meer af. Zie het boek Fitness-coarch voor het leven van Matt Roberts voor meer uitleg over bijvoorbeeld het mijden van koffie (doe ik zelf niet) en het eten van vette vis. Deze tekst komt letterlijk uit zijn boek.

Het schema is een stuk zwaarder dan je van een sportschool zal krijgen als beginner. Overleg het gerust met je sportschool, ze zullen onder de indruk zijn als je dit gaat uitvoeren. En gebruik het youtube filmpje als stimulans!!! Jij kan dit ook!

Ik begin maandag met week 2 en maak me ernstig zorgen over maand 3, maar als Mel C het kan, dan kan ik het ook!

Het document is 132 pagina's lang met plaats voor aantekeningen in de sportschool:

Klik hier om het trainingsschema in PDF formaat te downloaden
Welk boek is het eigenlijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door xBlossomx op 24-06-2010 20:16:39 ]
pi_83258420
quote:
Ik zocht een mel c , maar vond alleen een mel b.

En een paar weken geleden leek het anders wel net alsof ik zanger was met mijn bierbuik
pi_83258537
Hier een filmpje van mijn fitness hulpmannetje Robert en het gaat ook even kort over Mel C (en niet B zoals ik dacht)...

Dit boek heb ik in 1 ruk uitgelezen:

Ik vind het een fijne leidraad bij het afvallen en sporten. Het geeft mij een beter gevoel dan de schema's van de sportschool omdat ik er nu zelf ook over lees en straks een eigen schema kan maken.
pi_83258623
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:21 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik zocht een mel c , maar vond alleen een mel b.

En een paar weken geleden leek het anders wel net alsof ik zanger was met mijn bierbuik
Maar wat probeer je nu precies met die Mel's te zeggen?
En hoe kom je erbij om Mel B dan dik te noemen?
Ik wil niet moeilijk doen maar je blijft maar dingen roepen die uiteindelijk dan weer nergens op slaan.....
pi_83258705
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar wat probeer je nu precies met die Mel's te zeggen?
En hoe kom je erbij om Mel B dan dik te noemen?
Ik wil niet moeilijk doen maar je blijft maar dingen roepen die uiteindelijk dan weer nergens op slaan.....
Ach het maakt echt niets uit om welke Mel het gaat. Dat is echt pure bijzaak, vind je niet?
pi_83258734
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:24 schreef willempjewever het volgende:
Hier een filmpje van mijn fitness hulpmannetje Robert en het gaat ook even kort over Mel C (en niet B zoals ik dacht)...

Dit boek heb ik in 1 ruk uitgelezen:
[ afbeelding ]

Ik vind het een fijne leidraad bij het afvallen en sporten. Het geeft mij een beter gevoel dan de schema's van de sportschool omdat ik er nu zelf ook over lees en straks een eigen schema kan maken.
Is dat het boek waar de schema's uit komen, die van 200 pagina's?
pi_83258810
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:28 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ach het maakt echt niets uit om welke Mel het gaat. Dat is echt pure bijzaak, vind je niet?
Nou.....komt er dus weer op neer dat iets niet klopt dat hij probeert te vertellen, maar goed het kan dat je je vergist
Maar dan nog begrijp ik niet waarom Mel C (of B) er nu bij gehaald werd, waar ging dat over?
En hoe komt ie erbij dat Mel B dik was?
Dat vroeg ik me gewoon af omdat WW weer dingen heel stellig beweert en dan uiteindelijk nog geen idee heeft over wie het ging en of die nou dik was of niet
pi_83258824
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:29 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Is dat het boek waar de schema's uit komen, die van 200 pagina's?
Jazeker. Is een fijn boek als je met fitness wilt beginnen. Alle oefeningen, ook voor thuis staan er met foto's in beschreven. Elke oefening staat met minimaal 2 foto's beschreven en duidelijke uitleg erbij. Dan kan je niks fout doen.

Ongeveer 100 pagina's met uitleg hoe je elk cardio apparaat / krachtapparaat goed gebruikt en heel veel schema's, van het basisschema dat ik je gaf hier tot aan schema's voor golfers, tennisers, strakke buikspiren, een perfect kontje en ga zo maar door. Sommige schema's zijn gesplitst (voor mannen en vrouwen).

2e Hands is het boek nog wel te krijgen, helaas niet meer nieuw.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 juni 2010 @ 21:40:42 #302
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83261229
quote:
Nee, is inderdaad absoluut niet te vergelijken. Heb ervaring met beide...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')