abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82901763
FOK! Dieetclub #303 - volgende keer weer een org. titel ;)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 juni 2010 @ 20:56:22 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82902394
Originele titel

Ik heb erg lekker gegeten vanavond, eerst verse groentesoep gehad en nu net (na in bed leggen dochter) een heerlijke salade met ijsbergsla, tonijn, tomaat, haricots verts, rode ui, champignons, een gekookt eitje en een dressing van peterselie, knoflook, azijn en wat olie... Jum!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_82902442
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:56 schreef Sjeen het volgende:
Originele titel
Die mag Blossom verzinnen die het vorige topic dichtgooide
pi_82902650

ik heb zo nog een klein stukje ontbijtkoek , een appeltje en 500 gram magere kwark met appelkaneelsmaak voor vanavond op het menu staan.
pi_82903514
Even tvptje. Vandaag uit eten geweest en een chickenwrap gehad met wat friet
Ow en twee bolletjes stratiatellaijs
pi_82903852
Hoi Ik heb gezondigd vandaag Kutdag op kantoor eigenlijk gewoon ff een kutweek Ik heb nasi goreng rames gehaald Totaal en absoluut geen zin in koken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82913866
hmm.. ik had vanavond "ladiesnight"
met vriendinnen eerst uit eten (http://www.vapiano.com/) en daarna een film-arrangement (http://www.pathe.nl/specials.asp?cat=ladies)

en nu durf ik morgen niet meer op de weegschaal te gaan staan

(hoe doe je trouwens een website "in het blauw "zetten(zodat het woord film klikbaar is en je dan op de pathe site komt??)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82916439
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:23 schreef Barretje80 het volgende:
hmm.. ik had vanavond "ladiesnight"
met vriendinnen eerst uit eten (http://www.vapiano.com/) en daarna een film-arrangement (http://www.pathe.nl/specials.asp?cat=ladies)

en nu durf ik morgen niet meer op de weegschaal te gaan staan
Gewoon doen Ik heb het net ook gedaan. De nasi heeft me een kilo erbij geleverd
quote:
(hoe doe je trouwens een website "in het blauw "zetten(zodat het woord film klikbaar is en je dan op de pathe site komt??)
Door de url tussen [ url] en [ /url] te zetten Wel de spaties weghalen. Je kan ook nog doen [ url=http://www.blablabla]ander naampje vn url [ /url]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82917970
de prosecco heeft me inderdaad een halve kilo erbij opgeleverd.
welke alcoholische dranken zijn wel goed voor de lijn?(of dan, het minst slecht..)

vandaag maar iets minder eten dan.

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82918031
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:07 schreef Barretje80 het volgende:
welke alcoholische dranken zijn wel goed voor de lijn?(of dan, het minst slecht..)
Geen En anders de dingen met een laag alcohol percentage zou ik zeggen
quote:
vandaag maar iets minder eten dan.
Niet minder. Anders. Neem meer fruit en salade ipv frietjes.
pi_82919423
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:07 schreef Barretje80 het volgende:
Alcohol en afvallen gaan niet samen.

Hier een overzichtje (wel kort, maar geeft een beeld):
http://snelvermageren.nl/voeding/afvallen-en-alcohol/

Aan de champagne dus
pi_82919456
Waarom staat de helft van de bezoekers hier trouwens niet in het lijstje van de openingspost? Ik zie bijvoorbeeld PdeHoog, Barretje80 en xBlossomx er niet instaan.

Ik zit nu op 3,4 kg
pi_82919530
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die mag Blossom verzinnen die het vorige topic dichtgooide
Ik ben inspiratieloos op dit moment.
pi_82919646
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:00 schreef willempjewever het volgende:
Waarom staat de helft van de bezoekers hier trouwens niet in het lijstje van de openingspost? Ik zie bijvoorbeeld PdeHoog, Barretje80 en xBlossomx er niet instaan.

Ik zit nu op 3,4 kg
Omdat ik geen zin heb om me te registreren
pi_82919665
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik ben inspiratieloos op dit moment.
Kijk, een titel is geboren

"waar xBlossomx geen nieuwe titel kan bedenken"
pi_82919723
Hoeveel Kcal heb je eigenlijk minimaal op een dag nodig om goed te kunnen functioneren? De diëtiste zei dat ik al goed bezig was (moest al mijn plannen laten zien etc.) en dat ze niets had toe te voegen. Maar ze had me een schema gegeven van hoeveel calorieën ik moet binnenkrijgen iedere week om af te vallen (25 kg in een jaar).

Deze week moet ik elke dag 1532 Kcal binnenkrijgen. Dit wordt dan iedere week iets minder en in week 52 zit ik rond de 1300. Maar de week daarna (als ik dus ben afgevallen) moet ik gewoon weer het normale aantal Kcal binnenkrijgen voor mijn gewicht & lengte om op gewicht te blijven; rond de 1800 Kcal. Dit zal wel iets meer worden aangezien ik weer fanatiek ga sporten als ik ben afgevallen, maar zo ongeveer 1800.

En hoeveel Kcal krijgen jullie binnen?
pi_82919733
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
Omdat ik geen zin heb om me te registreren
dat is in 2 minuten geregeld

maar je bent nu toch ook 2,5 week bezig net als ik? Hoeveel ben jij nu afgevallen?
pi_82919930
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:10 schreef xBlossomx het volgende:
Hoeveel Kcal heb je eigenlijk minimaal op een dag nodig om goed te kunnen functioneren?
Dat zijn al die BMR berekeningen uit het vorige topic Je maakt een berekening op basis van gewicht, lengte en leeftijd en dat vermenigvuldig je met een correctiefactor gebaseerd op je lichamelijke beweging. Daar komt het aantal cals uit wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Ga er 500 onder zitten om gezond af te vallen.
quote:
Maar de week daarna (als ik dus ben afgevallen) moet ik gewoon weer het normale aantal Kcal binnenkrijgen voor mijn gewicht & lengte om op gewicht te blijven; rond de 1800 Kcal. Dit zal wel iets meer worden aangezien ik weer fanatiek ga sporten als ik ben afgevallen, maar zo ongeveer 1800.
Nou, dan is je BMR dus 1800 en die 1300 die je noemt klopt dan ook
quote:
En hoeveel Kcal krijgen jullie binnen?
Ik heb een tooltje die het allemaal berekent voor me op mijn PDA. Ik mag iets van 2550 cal per dag en vaak haal ik dat niet. Gisteren helaas wel en dat merkte ik vanmorgen gelijk. Kilo zwaarder dan gister
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

dat is in 2 minuten geregeld

maar je bent nu toch ook 2,5 week bezig net als ik? Hoeveel ben jij nu afgevallen?
Klopt Maar nog steeds geen zin in Idd. 2,5 week bezig en ik ben 3,5 kg kwijt. Helaas gisteren weer een kg erbij maar goed, dat normaliseert wel de komende dagen ff weer normaal eten
pi_82920253
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:17 schreef PdeHoog het volgende:
Klopt Maar nog steeds geen zin in Idd. 2,5 week bezig en ik ben 3,5 kg kwijt. Helaas gisteren weer een kg erbij maar goed, dat normaliseert wel de komende dagen ff weer normaal eten
Dan zit je op hetzelfde schema als ik , dat klinkt goed (ik was me zorgen gaan maken als je al op bijv. 7 kilo zat).

Ik hoop op 4 kilo te zitten aankomende maandag
pi_82920402
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan zit je op hetzelfde schema als ik , dat klinkt goed (ik was me zorgen gaan maken als je al op bijv. 7 kilo zat).

Ik ook Maar ik heb een bbq-weekend voor de boeg Nou is het grote voordeel dat mijn gastvrouw op een lowcarb-dieet zit dus er zullen vermoedelijk geen fritjes bij de bbq zijn En wel veeel groenten
pi_82920515
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ook Maar ik heb een bbq-weekend voor de boeg Nou is het grote voordeel dat mijn gastvrouw op een lowcarb-dieet zit dus er zullen vermoedelijk geen fritjes bij de bbq zijn En wel veeel groenten
Oei, de kat op het spek binden

Wat was jouw weddenschap? Je moets toch over een maand of 10 kilo kwijt zijn?
pi_82920727
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oei, de kat op het spek binden

Wat was jouw weddenschap? Je moets toch over een maand of 10 kilo kwijt zijn?
Nee joh 13 september pas En zoals het nu gaat, ga ik dat halen denk ik Ik weet wel dat ik me al een stuk prettiger voel
pi_82927150
Oei, net iets ongelofelijks gedaan. Ik moest even de sportschool van mijn vrouw afbellen omdat ze hoofdpijn heeft en toen heb ik even geinformeerd naar de kosten voor fitness. Ze hebben nu een nieuwe aanbieding: voor 20 euro per maand onbeperkt fitness (en het is een heel moderne sportschool). Dat klonk niet verkeerd.

Nu heb ik er even over zitten nadenken en nog eens nagedacht en nog eens en ik heb nu om 17:15 een afspraak met een personal trainer gemaakt die mij gaat testen en een schema gaat opstellen met een hartslagmeter en al dat werk. En dan ga ik 3,5 maand 2 keer in de week fitnessen. Dat kost mijn dan iets van 125 euro en als dat goed gaat neem ik een jaarabonnement en als ik in 1 keer betaal is dat maar 240 euro.

Ik ben ook goed gek
pi_82927251
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

bbq hoeft helemaal niet verkeerd te zijn als je maar je niet vol gaat stouwen met sausjes en brood :0 en idd veel salade eten... visjes op de bbq en gamba' s bijv of groentepakketjes...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_82928678
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:
Oei, net iets ongelofelijks gedaan. Ik moest even de sportschool van mijn vrouw afbellen omdat ze hoofdpijn heeft en toen heb ik even geinformeerd naar de kosten voor fitness. Ze hebben nu een nieuwe aanbieding: voor 20 euro per maand onbeperkt fitness (en het is een heel moderne sportschool). Dat klonk niet verkeerd.

Nu heb ik er even over zitten nadenken en nog eens nagedacht en nog eens en ik heb nu om 17:15 een afspraak met een personal trainer gemaakt die mij gaat testen en een schema gaat opstellen met een hartslagmeter en al dat werk. En dan ga ik 3,5 maand 2 keer in de week fitnessen. Dat kost mijn dan iets van 125 euro en als dat goed gaat neem ik een jaarabonnement en als ik in 1 keer betaal is dat maar 240 euro.

Ik ben ook goed gek
he wat goed willempjewever!
dus je hebt toch wel wat tijd gevonden? (of is het dat je nu tijd moet maken omdat het anders zonde van het geld is?? )
ik hoop dat het je gaat lukken!
succes!

pi_82931201
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:

Ik ben ook goed gek
Toppie!!
pi_82931278
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

bbq hoeft helemaal niet verkeerd te zijn als je maar je niet vol gaat stouwen met sausjes en brood :0 en idd veel salade eten... visjes op de bbq en gamba' s bijv of groentepakketjes...
Ik ben gek van sausjes, dus als ik een BBQ heb, neem ik of BBQ saus of gewoon ketchup. Dan heb ik weliswaar geen witte sauzen..maar toch wel saus. Zalm op de BBQ..he verdikkie, ik krijg er nu trek in.
pi_82931360
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Goed hoor. Ik ben net een week bezig en 1,3 kilo kwijt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 15:32:25 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82934609
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

DE, liebchen Hoe is het met jou?
pi_82934771
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

DE, liebchen Hoe is het met jou?
Hi! het gaat goed met me. Heb best een aantal klote maanden gehad en heb een flinke klap van de operatie gehad en de lange ziekenhuisopname maar ik voel mij weer een stuk beter. Ben zelfs weer begonnen met hardlopen, vandaag les 9 gedaan (moest echt helemaal opnieuw beginnen, spieren waren flink ingeteerd en conditie was compleet weg) ... Verder gaan we lekker binnenkort op vakantie (schotland ) en ben nog lekker aan t koken ...

Hoe is het met jou??
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_82935096
Mên, waar drastische levensveranderingen al niet goed voor zijn. Waar ik eerder qua beweging gelijk stond aan een schildpad, fiets ik nu elke dag naar werk (enkele reis: 35+ minuten), ga straks zwemmen (fuck alle andere mensen, de dame achter de balie van het zwembad was dikker dan ik), en ga vanmiddag m'n collega vragen of we het sporten in de sportschool weer op kunnen pakken, zodat ik ook aan m'n krachttraining kom. Ik heb me al een hele tijd niet gewogen omdat m'n weegschaal nog bij m'n moeder ligt, maar ik moét toch wel afvallen zo .

Alleen eten gaat niet super de laatste tijd. Diezelfde drastische levensveranderingen maken dat ik me er niet toe kan zetten om elke avond voor m'n eentje te koken... Houdt in dat ik veel kant en klaar eet, helaas. Wel elke dag wat groenten, maar ik hoop daar toch deze week wat verandering in te brengen.

Oh, en mijn BMR is 2900+ . Dan hoef ik niet bepaald richting 1500 calorieën te gaan. Mooi, want dat ik toch onhaalbaar. Ik doe niet aan diëten, he'k besloten.
pi_82935450
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:42 schreef Blue. het volgende:
Mên, waar drastische levensveranderingen al niet goed voor zijn. Waar ik eerder qua beweging gelijk stond aan een schildpad, fiets ik nu elke dag naar werk (enkele reis: 35+ minuten), ga straks zwemmen (fuck alle andere mensen, de dame achter de balie van het zwembad was dikker dan ik), en ga vanmiddag m'n collega vragen of we het sporten in de sportschool weer op kunnen pakken, zodat ik ook aan m'n krachttraining kom. Ik heb me al een hele tijd niet gewogen omdat m'n weegschaal nog bij m'n moeder ligt, maar ik moét toch wel afvallen zo .

Alleen eten gaat niet super de laatste tijd. Diezelfde drastische levensveranderingen maken dat ik me er niet toe kan zetten om elke avond voor m'n eentje te koken... Houdt in dat ik veel kant en klaar eet, helaas. Wel elke dag wat groenten, maar ik hoop daar toch deze week wat verandering in te brengen.

Oh, en mijn BMR is 2900+ . Dan hoef ik niet bepaald richting 1500 calorieën te gaan. Mooi, want dat ik toch onhaalbaar. Ik doe niet aan diëten, he'k besloten.
Wat handig is om te dag ervoor al bijvoorbeeld de groente te snijden etc. etc. zodat je minder hoeft te doen de dag erop. Misschien kun je dan wel voor jezelf koken?
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 15:56:08 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82935794
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:36 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Hi! het gaat goed met me. Heb best een aantal klote maanden gehad en heb een flinke klap van de operatie gehad en de lange ziekenhuisopname maar ik voel mij weer een stuk beter. Ben zelfs weer begonnen met hardlopen, vandaag les 9 gedaan (moest echt helemaal opnieuw beginnen, spieren waren flink ingeteerd en conditie was compleet weg) ... Verder gaan we lekker binnenkort op vakantie (schotland ) en ben nog lekker aan t koken ...

Hoe is het met jou??
Ben blij dat je weer thuis bent! Heeft de operatie nog verdere gevolgen?

Ik klooi wat aan... Heb mezelf beloofd nooit meer boven de 90 kilo te wegen, dus daar ben ik mee bezig.
pi_82935947
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:49 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Wat handig is om te dag ervoor al bijvoorbeeld de groente te snijden etc. etc. zodat je minder hoeft te doen de dag erop. Misschien kun je dan wel voor jezelf koken?
Mjah, normaal stel ik weekmenu's op en doe aan de hand daarvan ook boodschappen enzo.Ik heb een beetje een rare twee weken gehad, dus alles is enigzins in de soep gelopen, ook met het bijhouden van de afwas bijvoorbeeld en al die dingen gaan me dan tegen zitten . Maar wat ik zeg, vandaag ben ik in ieder geval fit genoeg om te koken en dit weekend ga ik lekker een flinke schoonmaak en boodschappenbeurt doen, dan komt het wel goed .
pi_82935965
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ben blij dat je weer thuis bent! Heeft de operatie nog verdere gevolgen?

Ik klooi wat aan... Heb mezelf beloofd nooit meer boven de 90 kilo te wegen, dus daar ben ik mee bezig.
ja eigenlijk wel, moet sowieso altijd onder controle blijven aangezien de pancreas nooit echt rustig zal gaan worden en ik meer risico op suikerziekte heb doordat er delen van de pancreas afgestorven zijn. verder zal ik bepaalde voedingsmiddelen slechter kunnen verwerken (maar das niet zo erg) Oh ja en ben flink afgevallen en nu 3 maanden later is dat er nog af dus das dan weer een voordeel

goeie belofte, lukt het een beetje met sporten en gezond eten ??
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:49:14 #36
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82938856
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:00 schreef willempjewever het volgende:

Ik zit nu op 3,4 kg
En mij niet, ondanks twee PM's aan Troel.

Ik ben niet zo heel vaak online, dus ik heb me rot gezocht naar dit topic!
Het afvallen gaat lekker, ik ben nu 11 kilo kwijt en ik hoop dat het zo doorgaat.
pi_82939022
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:49 schreef -Maggie- het volgende:

[..]

En mij niet, ondanks twee PM's aan Troel.

Ik ben niet zo heel vaak online, dus ik heb me rot gezocht naar dit topic!
Het afvallen gaat lekker, ik ben nu 11 kilo kwijt en ik hoop dat het zo doorgaat.
Ga zo door! Hoe lang ben je bezig geweest voor die 11 kilo?
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:54:44 #38
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82939153
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:52 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ga zo door! Hoe lang ben je bezig geweest voor die 11 kilo?
Een maandje
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 16:56:42 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82939264
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:59 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja eigenlijk wel, moet sowieso altijd onder controle blijven aangezien de pancreas nooit echt rustig zal gaan worden en ik meer risico op suikerziekte heb doordat er delen van de pancreas afgestorven zijn. verder zal ik bepaalde voedingsmiddelen slechter kunnen verwerken (maar das niet zo erg) Oh ja en ben flink afgevallen en nu 3 maanden later is dat er nog af dus das dan weer een voordeel

goeie belofte, lukt het een beetje met sporten en gezond eten ??
Leuk, dat gewichtsverlies, maar kan me goed voorstellen dat je liever gewoon gezond zou zijn

Gezond eten is geen probleem, wel het houden van mate zowel met eten als drinken. Alcohol is inmiddels weer beperkt tot de weekenden. En sporten gaat even niet, vanwege blessures...
pi_82939437
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:54 schreef -Maggie- het volgende:

[..]

Een maandje
Wel snel hoor. Je hebt toch geen crashdieet gedaan hè?
pi_82939474
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leuk, dat gewichtsverlies, maar kan me goed voorstellen dat je liever gewoon gezond zou zijn

Gezond eten is geen probleem, wel het houden van mate zowel met eten als drinken. Alcohol is inmiddels weer beperkt tot de weekenden. En sporten gaat even niet, vanwege blessures...
jammer van die blessures, veel last van?

oh ja; ik mag nauwelijks alcohol meer ! alleen bij echte gelegenheden ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:11:30 #42
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82939984
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:00 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Wel snel hoor. Je hebt toch geen crashdieet gedaan hè?
Nee, ik doe helemaal geen dieet zelfs.
Ik ben er sinds een tijdje achter dat mijn schildklier vertraagd werkte, wat het afvallen behoorlijk lastig maakte. Nu ik daar pilletjes voor heb, gaat het een stuk beter.
pi_82940543
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:11 schreef -Maggie- het volgende:

[..]

Nee, ik doe helemaal geen dieet zelfs.
Ik ben er sinds een tijdje achter dat mijn schildklier vertraagd werkte, wat het afvallen behoorlijk lastig maakte. Nu ik daar pilletjes voor heb, gaat het een stuk beter.
Geweldig! Laten we hopen dat het zo doorblijft gaan. Je komt er wel, ik weet het zeker.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 17:28:49 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82940783
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:00 schreef DarkElf het volgende:

[..]

jammer van die blessures, veel last van?

oh ja; ik mag nauwelijks alcohol meer ! alleen bij echte gelegenheden ofzo
Mag niet volleyballen vanwege zwaargekneusde duim En vervolgens ben ik op vakantie gevallen en mag ik van fysiotherapeut even niet gaan hardlopen om knie te ontzien... Dochterlief heeft al een nieuw koosnaampje voor me: stuntelkampioen

Balen hoor, geen chardonnay meer
pi_82940986
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mag niet volleyballen vanwege zwaargekneusde duim En vervolgens ben ik op vakantie gevallen en mag ik van fysiotherapeut even niet gaan hardlopen om knie te ontzien... Dochterlief heeft al een nieuw koosnaampje voor me: stuntelkampioen

Balen hoor, geen chardonnay meer
leuke dochter heb jij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_82948448
Zo, vandaag voor het eerst in jaren weer in de sportschool geweest en een test gedaan. Ik weet nog dat ik 3 jaar geleden op gemiddeld zat, nu was mijn coniditie het 1 na laagste niveau. Ik heb 8 punten ofzo en dat moet 24 worden. Over 6 weken moet ik op12 punten zitten.

Nu voel ik me heerlijk, hoop morgen ook en niet zoveel spierpijn. Heb nu een uur cardio gedaan en ga volgende week een uur krachttraining doen en als het goed is weet ik dan ongeveer hoe al die apparaten werken. Verder heb ik via mijn werk waar veel sportinstructeurs lesgeven al schema's laten opmaken, ideaal.

En als beloning mag ik van mijzelf 2 keer per maand (minimaal) naar de sauna. En straks nieuwe kleren kopen, mijn broek zakt nu al van mijn kont af. Zo zonde, het zijn zulke leuke broeken. Afvallen maakt meer kapot dan je lief is
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2010 @ 20:53:30 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82949536
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

leuke dochter heb jij
Och ze heeft wel gelijk hoor (ik ga je niet vertellen waarom ik in de afgelopen maand meer contact met mijn verzekeringsagent gehad heb, dan in de afgelopen 12 jaar...) En het komt van een liedje van Kinderen voor Kinderen, dus nog best grappig eigenlijk

Riemen Willempje, riemen... die hebben mij door mijn eerste afvalperiode heengeholpen.
pi_82958083
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:32 schreef willempjewever het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst in jaren weer in de sportschool geweest en een test gedaan. Ik weet nog dat ik 3 jaar geleden op gemiddeld zat, nu was mijn coniditie het 1 na laagste niveau. Ik heb 8 punten ofzo en dat moet 24 worden. Over 6 weken moet ik op12 punten zitten.

Nu voel ik me heerlijk, hoop morgen ook en niet zoveel spierpijn. Heb nu een uur cardio gedaan en ga volgende week een uur krachttraining doen en als het goed is weet ik dan ongeveer hoe al die apparaten werken. Verder heb ik via mijn werk waar veel sportinstructeurs lesgeven al schema's laten opmaken, ideaal.

En als beloning mag ik van mijzelf 2 keer per maand (minimaal) naar de sauna. En straks nieuwe kleren kopen, mijn broek zakt nu al van mijn kont af. Zo zonde, het zijn zulke leuke broeken. Afvallen maakt meer kapot dan je lief is
Ik heb ook net twee nieuwe broeken die nu al te bol zitten . Maar goed, daar moeten we eigenlijk alleen maar blij mee zijn .

Zo, ik heb net drie kwartier gezwommen, dat was even heerlijk zeg, ik had het al jaaaren niet meer gedaan! En ik vind zwemmen eigenlijk haske leuk! In en uit het bad stappen was ongemakkelijk, maar eigenlijk waren het allemaal volwassenen die baantjes trokken, dus het ging best prima. Ik voel het ook in m'n armen, heerlijk .
pi_82958412
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:58 schreef Blue. het volgende:

[..]

Mjah, normaal stel ik weekmenu's op en doe aan de hand daarvan ook boodschappen enzo.Ik heb een beetje een rare twee weken gehad, dus alles is enigzins in de soep gelopen, ook met het bijhouden van de afwas bijvoorbeeld en al die dingen gaan me dan tegen zitten . Maar wat ik zeg, vandaag ben ik in ieder geval fit genoeg om te koken en dit weekend ga ik lekker een flinke schoonmaak en boodschappenbeurt doen, dan komt het wel goed .
Herkenbaar verhaaltje hoor Ik heb het ook En idd, gewoon ff de schouders eronder, alles in orde maken en dan weer aan de bak Koken hoeft niet zoveel tijd en moeite te kosten
pi_82958528
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:32 schreef willempjewever het volgende:

Held Goed bezig Ik heb besloten nooit meer naar de sportschool te gaan
pi_82959594
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb vanavond juist weer geprobeerd een collega over te halen om een avondje krachttraining te doen . Ik verbaas mezelf. Enige nadeel is dat een collega waar ik echt een ontzettende bloedhekel aan heb daar ook sport, dus die zou ik dan moeten zien te ontwijken.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:41:43 #52
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82959784
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:53 schreef Sjeen het volgende:

Riemen Willempje, riemen... die hebben mij door mijn eerste afvalperiode heengeholpen.
Die helpen mij ook behoorlijk op het moment!
Voor het eerst sinds een jaar of 10 heb ik een riem om.

Mijn fijne spijkerbroek lubberde zelfs zo erg om mijn middel dat ik hem met behulp van de naaimachine een klein stukje heb ingestikt. Zo kan hij nog even mee.
pi_82959837

Bedrijfsborrels zijn erg.

Ik kon me weer niet inhouden en zit nu thuis aan de microgolf satè

Veels te laat om gezond te eten dus maar weer sjunkievoedsel

Wat doen jullie bij zulke slechte momenten?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_82961022
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zorgen dat je eten in huis hebt Blikjes soep of zo. Ook niet supergoed door alle zout, maar altijd beter dan sate En verder, nu je het toch al gedaan hebt , niet meer achterom kijken en morgen met een schone lei aan de slag gaan en een dagje wat rustiger aan doen.
pi_82963014
Vanavond met collega's shoarma gegeten en veel wijn gedronken. en nu even aan de komkommer
pi_82970003
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:38 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

he wat goed willempjewever!
dus je hebt toch wel wat tijd gevonden? (of is het dat je nu tijd moet maken omdat het anders zonde van het geld is?? )
ik hoop dat het je gaat lukken!
succes!
Nou, tijd gevonden... het is wel heel lastig, maar ik ga het wat inplannen. Ik denk 2 keer gelijk na het werk op dagen dat mijn vrouw niet werkt. Het voelde wel goed, jullie zetten me toch aan het denken!

En vanochtend gelijk resultaat, 400 gram extra afgevallen! Zit al bijna op 4 kilo na 3 weken en maandag is mijn officiele weegdag.

Mijn vrouw is wel net voor een lang weekeinde weggegaan en ik zit hier alleen met de kids. Gelukkig al wel boodschappen gedaan (gezond, gezonder, gezondst) en ik ga niet stiekem wat snoepen. In je eentje op de avond moet ik wel oppassen, je grijpt dan denk ik eerder naar wat lekkers. Maar die 400 gram eraf vanochtend zal me er wel doorheen duwen.

Bedrijfsborrels enzo kan ik goed weerstaan. Ik drink dan cola light en alleen wat salade en een aardappel of stukje brood. Heb daar gelukkig niet zo'n moeite mee. Het wordt pas lastig als er diverse keren schalen bitterballen of nog erger, mini frikandelletjes met chilisaus voorbij komen (oh, waar denk ik nu weer aan).
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
Zo dacht ik er 2 dagen geleden ook nog over
pi_82999184
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Bedrijfsborrels zijn erg.32
Ik kon me weer niet inhouden en zit nu thuis aan de microgolf satè

Veels te laat om gezond te eten dus maar weer sjunkievoedsel

Nou ja..ik zou ervoor zorgen dat ik zelf al wat gegeten heb zodat ik een voldaan gevoel heb. Dan heb je minder de neiging je 'vol te proppen'. (Dit voor de bedrijfsborrels).

Als je niet wilt koken of als het te laat is. Zorg dat je altijd wat fruit in huis hebt. Dan kun je een fruitsalade maken. Evergreen is ook wel goed. En als je echt het gevoel wilt hebben dat je wat gegeten hebt..zorg dan dat je brood in huis hebt. Altijd beter dan een magnetron maaltijd.
pi_83012746
Zo, ben op bijna 25% van het afvallen, gaat echt heerlijk.

Wil vandaag eigenlijk gaan sporten, maar heb geen oppas kunnen regelen. Straks maar even een uurtje of 2 met de kids gaan wandelen als het nu eens stopt met regenen.

Het kost me nu ook geen enkele moeite meer. Bedrijfsborrels, uit eten gaan, barbeque, ik lach erom. Over een half jaartje heb ik bereikt wat ik wil bereiken! En dan lekker kleren kopen en samen met de vrouw en kids een fotoshoot bij de fotograaf.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:59:56 #59
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_83016228
Gisteren een poging gedaan om te sporten, maar het was geen succes . Afgelopen week (woensdag) een ongeluk gehad (er klapte een Duitser achterop in de file....hij reed de file sneller voorbij als ik :S) en heb sinds donderdagmiddag last van mijn rug. Stijf en pijnlijk, ik kon geen oefening goed uitvoeren. Leek me beter om te stoppen.

Na het weekend maar weer proberen...
Live life to the Ender :D
pi_83023273
Ik heb een boek gekocht over fitness (Fitness-coach voor het leven van Matt Roberts) en een 3 maanden trainingsprograma opgesteld.

Voor maand 1 ziet mijn programma er als volgt uit (ik ga 3 keer in de week sporten ipv 2 keer na het lezen van het boek):

Training maandag
5 minuten warming up : fietsen
10 minuten heuvelloop met 3% helling met hartslag 130 tot 140
10 minuten fietsen met hartslag 130 tot 140
10 minuten roeien met hartslag 130 tot 140
16 keer chest press
16 keer lat pull-down
16 keer leg curl
20 keer ball squat
30 keer basic crunch
30 keer oblique crunch
Rekoefeningen voor het hele lichaam als cooling-down

Training woensdag
3 minuten hardlopen met hartslag 150
2 minuten snelwandelen met hartslag 140
16 keer chest press
16 keer leg curl
16 keer seated row
16 keer lunge met linkerbeen
16 keer lunge met rechterbeen
16 keer chest press
16 keer leg curl
16 keer seated row
16 keer lunge met linkerbeen
16 keer lunge met rechterbeen
10 minuten crosstrainer met hartslag 140
30 keer basic crunch
30keer oblique crunch
Rekoefeningen voor het hele lichaam als cooling-down

Training vrijdag
Cardio fitness naar keuze voor 45 minuten met hartslag 140
Rekoefeningen voor het onderlichaam als cooling-down

In maand 2 en 3 verandert mijn trainingsprogramma, maar dat moet ik nog even allemaal narekenen. Dit programma is ook niet voor anderen van toepassing aangezien het op maat gemaakt is met behulp van het boek. Maar het geeft jullie wel een idee wat ik van plan ben.

Met het gehele 3 maandenprogramma help je je lichaam vet kwijt te raken op een verantwoord tempo. Hierdoor krijg je blijvend gewichtsverlies. Ik kan natuurlijk ook zoals ik eerst van plan was alleen een dieet volgen, maar nu begrijp ik na veel lezen dat mijn stofwisseling dan trager wordt waardoor mijn lichaamsvorm gaat wisselen en het moeilijk zal zijn om vervolgens op gewicht te blijven.

Nu alleen nog zien of mijn sportschool een bal heeft voor de ball squat en de woensdag ziet er nogal heftig uit, maar misschien valt dat wel mee?
pi_83046487
Ziet er idd pittig uit.

Het moeilijkste blijft vooral het volhouden over een langere periode (zo lang je leeft namelijk).

Verder zou ik in het begin opletten dat je niet te veel van jezelf vraagt en je met blessures komt te zitten.

Succes
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83047178
Dat hardlopen lijkt voor mij op de woensdag het zwaarst. die buikspieroefeningen en krachttraining dingetjes heb je in een uur er wel doorheen. maar ik zou als ik jou was ook even de sportschool vragen wat zij precies adviseren.
pi_83051667
ja, woensdag is vrij heftig als ik dat schema bekijk

maar ik overleg het nog met de sportschool (al heb ik daar pas donderdag een afspraak voor staan). Ik moet even kijken of ik die naar woensdag kan verzetten, ik weet namelijk nu alleen hoe de cardio apparaten werken. Ik ga dus morgen eerst maar de 3e dag van die training doen, anders stel ik apparaten verkeerd in en kan ik inderdaad met blessures komen te zitten.

Ik zie wel even hoe het gaat. Mijn conditie is niet heel denderend, maar we zullen zien. Het afvallen leek me ook heel lastig en dat was het ook in week 1, maar dat gaat nu ook heel erg goed. Dus dit lukt vast ook.
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Het moeilijkste blijft vooral het volhouden over een langere periode (zo lang je leeft namelijk).
Ik wil een andere sport gaan doen als ik afgevallen ben, misschien squash, maar ik ga ook informeren naar kaatsen (maar daar heb je wat hoge aanschafkosten aan het begin, dus dat moet ik nog even navragen of ik dat eerst kan lenen of huren).
pi_83052031
Vanmorgen zou ik gaan fitnessen, uiteindelijk meegedaan aan de spinningles omdat vriendin dat zo graag wou. Wel kapot beetje nu.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:19:12 #65
155571 samjustme
S hartje M
pi_83071742
Meldt zich hier ook, na jaren jojoën ben ik eindelijk achter gekomen wat voor mij werkt, ben bijna op mijn streefgewicht op een gezonde wijze.

Laten we eerlijk wezen iedereen weet uiteindelijk wat gezond eten inhoudt, probeer zelf koolhydraat arm als vet arm te eten, daarnaast geen junkfood meer, geen frisdrank, koekjez enz. Veel groente en fruit. Heb tegenwoordig geen hongergevoel meer en het voelt niet eens meer aan als lijnen,

Oh ja bewegen is ook ontzettend belangrijk, nog 5 kilootjes eraf en dan flink krachttraining P90X , schijn je hele mooie resultaten mee te boeken.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_83089052
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:19 schreef samjustme het volgende:
en dan flink krachttraining P90X , schijn je hele mooie resultaten mee te boeken.
Dit is de overtreffende trap van een crash dieet in cardio/fitness vorm gegoten. De youtube filmpjes met resultaten zijn trouwens wel erg indrukwekkend.
pi_83089176
vraagje,

hebben jullie als je gaat sporten niet enorm zware armen en benen?
als ik aan het dieeten ben en ik heb volleybal training dan kom ik niet vooruit (of omhoog)..
meestal eet ik dus toch maar een flinke pasta hap van tevoren..

hoe doen jullie dat?

pi_83089188
Mijn resultaten tot nu toe:

Start: 100 kilo

Na week 1: 97,2 kilo (verlies van 2,8 kilo)
Na week 2: 96,9 kilo (verlies van 0,3 kilo)
Na week 3: 95,6 kilo (verlies van 1,3 kilo)

Ik begin deze week met 3 keer in de week cardio/fitness erbij te doen. Ben benieuwd naar de resultaten
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:19 schreef Barretje80 het volgende:
hoe doen jullie dat?
Ik had hier de eerste keer dat ik ging sporten geen last van. Vanavond ga ik weer sporten en ik ga eerst eten en daarna naar de sportschool. Ik denk dat ik een half bordje met aardappels, groente en een half worstje neem en als ik terugkom van sporten de andere helft van mijn bord opeet.

Ik eet verder gewoon 6 boterhammen met spaarzaam beleg, 2 appels, 500 gram kwark en een normale warme maaltijd met aardappels, 200 gram groente en 60 gram vlees en that's it.
pi_83089241
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:20 schreef willempjewever het volgende:
Mijn resultaten tot nu toe:

Start: 100 kilo

Na week 1: 97,2 kilo (verlies van 2,8 kilo)
Na week 2: 96,9 kilo (verlies van 0,3 kilo)
Na week 3: 95,6 kilo (verlies van 1,3 kilo)
Netjes Ik ben tov vorige week maandag afgevallen, maar een weekendje whiskyproeven zorgde ervoor dat er wat bijkwam
quote:
Ik begin deze week met 3 keer in de week cardio/fitness erbij te doen. Ben benieuwd naar de resultaten
Stel je er nou niet teveel bij voor he Je zou er zelfs zwaarder van kunnen worden door spieropbouw. Daarnaast moet je ook goed bijeten en niet je huidige aantal punten volhouden. Sporten vraagt meer energie van je dus dat moet er ook bij komen.
pi_83089267
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:19 schreef Barretje80 het volgende:
vraagje,

hebben jullie als je gaat sporten niet enorm zware armen en benen?
als ik aan het dieeten ben en ik heb volleybal training dan kom ik niet vooruit (of omhoog)..
meestal eet ik dus toch maar een flinke pasta hap van tevoren..

hoe doen jullie dat?
Dat wordt ook aangeraden door de sportschool Tegen mij werd gezegd toen: eet een koolhydratenrijk spul omdat dat snel energie geeft.
pi_83089413
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:22 schreef PdeHoog het volgende:
Stel je er nou niet teveel bij voor he
Ik hoop op die 1,3 kilo verlies per week te blijven, ijdele hoop denk ik
pi_83089450
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Sowieso gaat die 1.3 kg per week een keer normaliseren Maar met sporten ga je spieren kweken. En spieren zijn zwaarder dan vet. Je moet dan andere dingen gaan meten. Je buik-omvang en zo.
pi_83089465
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat hou je niet lang vol hoor
pi_83089623
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Sowieso gaat die 1.3 kg per week een keer normaliseren Maar met sporten ga je spieren kweken. En spieren zijn zwaarder dan vet. Je moet dan andere dingen gaan meten. Je buik-omvang en zo.
hmm.. kweek je iedere keer dat je sport spieren? hoeveel spieren kan je dan wel niet kweken?
ik kan me voorstellen dat als je nooit sport je dan eerst spieren moet kweken.
maar denk dat je als je al 3 keer per week sport je dan niet veel spieren moet kweken.
ook vraag ik me af hoe snel die spieren weer weg zijn, aangezien ik nu ong een maand NIET meer 3 keer per week sport

pi_83090562
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:35 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

hmm.. kweek je iedere keer dat je sport spieren? hoeveel spieren kan je dan wel niet kweken?
ik kan me voorstellen dat als je nooit sport je dan eerst spieren moet kweken.
maar denk dat je als je al 3 keer per week sport je dan niet veel spieren moet kweken.
ook vraag ik me af hoe snel die spieren weer weg zijn, aangezien ik nu ong een maand NIET meer 3 keer per week sport
Ik wilde alleen een punt maken dat-ie, als-ie van niets naar 3x per week gaat, dus spieren gaat kweken en dat dat betekent dat-ie misschien wel gelijk blijft of zwaarder wordt Niet gelijk diep na gaan denken. Daar is het op maandagochtend NIET het goeie moment voor
pi_83091093
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

veel spieren is natuurlijk ook niet verkeerd. Dan duurt het afvallen wat langer, maar heb ik straks het lijf van een godenzoon

Het zal wel loslopen, eerst maar dat sporten wat langer dan 2 maand volhouden (is tot nu toe mijn record bij fitness)
pi_83091105
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik wilde alleen een punt maken dat-ie, als-ie van niets naar 3x per week gaat, dus spieren gaat kweken en dat dat betekent dat-ie misschien wel gelijk blijft of zwaarder wordt Niet gelijk diep na gaan denken. Daar is het op maandagochtend NIET het goeie moment voor
mweh was bezorgd om mijn eigen situatie hoor dat ik straks ook ineens weer zwaarder wordt en/of dat het afvallen nu eigenlijk is omdat m'n spieren verdwijnen??

en.. het is al bijna maandag middag hoor

pi_83091352
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:21 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

mweh was bezorgd om mijn eigen situatie hoor dat ik straks ook ineens weer zwaarder wordt en/of dat het afvallen nu eigenlijk is omdat m'n spieren verdwijnen??

en.. het is al bijna maandag middag hoor
Als je te snel afvalt dan gaan je spieren als eerste eraan
en je zal inderdaad zwaarder worden als er weer spieren bij komen

ik heb een erg slecht weekend gehad, het was lekker op dat moment alleen nu al dagen last van mijn buik/maag
dus dat moet ik maar niet meer doen

vanmiddag ook weer hardlopen
pi_83091636
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:30 schreef Laydina het volgende:
Dat hou je niet lang vol hoor
ik weet ook wel dat ik straks op 500 gram per week zit, maar even dromen mag best
pi_83091732
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik weet ook wel dat ik straks op 500 gram per week zit, maar even dromen mag best
Zelfs dat zal niet altijd zo blijven en hoe ga je er dan mee om?
Je lijkt nog steeds alleen gericht op zoveel mogelijk gewichtsverlies en niet op een gezonde levenstijl die je voor altijd kan behouden (want dat zal nu eenmaal moeten)
De eerste maanden (zelfs jaren) zijn de gemakkelijkste, daarna ga je geen gewichtsverlies meer zien maar moet je wel op dezelfde manier blijven leven
pi_83091812
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:40 schreef Sarabi het volgende:
De eerste maanden (zelfs jaren) zijn de gemakkelijkste, daarna ga je geen gewichtsverlies meer zien maar moet je wel op dezelfde manier blijven leven
Dat wordt een uitdaging idd Maar goed, ik merk nu al bijna geen zin meer in zoetigheid. Als dat zo blijft, zal ik heel blij zijn
pi_83091817
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:40 schreef Sarabi het volgende:
Je lijkt nog steeds alleen gericht op zoveel mogelijk gewichtsverlies en niet op een gezonde levenstijl die je voor altijd kan behouden
Ik denk dat je een verkeerd beeld van mij hebt.
pi_83091850
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:43 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verkeerd beeld van mij hebt.
Nou, ik snap Sarabi's beeld wel hoor Je hebt het continue over gewichtsverlies dus ik kan me voorstellen dat ze dat beeld krijgt
pi_83091869
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat wordt een uitdaging idd Maar goed, ik merk nu al bijna geen zin meer in zoetigheid. Als dat zo blijft, zal ik heel blij zijn
Die trek blijft wel weg maar de sociale druk vond ik op een gegeven moment weer groot worden en dan neem je afentoe weer iets en tja dan is die trek ook weer terug

en ww dan zal ik inderdaad wel een verkeerd beeld van je hebben
pi_83091914
hmm..
het hebben over gewichtsverlies lijkt me iet echt gek in een dieet topic

pi_83091978
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:46 schreef Barretje80 het volgende:
hmm..
het hebben over gewichtsverlies lijkt me iet echt gek in een dieet topic
misschien niet maar dan denk je verkeerd
de meeste hier zijn ook geen voorstander van dieeten
maar jezelf een gezonde levenstijl aanleren
pi_83092041
Ik heb gister lekker veel ijs gehad
Afvallen doe ik toch al niet echt meer en doe er ook niet echt meer moeite voor. Behalve af en toe nog opletten wat ik eet. Maareigenlijk zelfs dat niet echt meer. Morgen wel nieuw trainingsschema, dus maar eens kijken of dat wat is.
pi_83092052
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:44 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, ik snap Sarabi's beeld wel hoor Je hebt het continue over gewichtsverlies dus ik kan me voorstellen dat ze dat beeld krijgt
Ja, dat begrijp ik ook. Maar het beeld klopt niet dat jullie van mij hebben
pi_83092124
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:49 schreef Laydina het volgende:
Ik heb gister lekker veel ijs gehad
Afvallen doe ik toch al niet echt meer en doe er ook niet echt meer moeite voor. Behalve af en toe nog opletten wat ik eet. Maareigenlijk zelfs dat niet echt meer. Morgen wel nieuw trainingsschema, dus maar eens kijken of dat wat is.
Je moet er inderdaad wel helemaal achter staan
Maar als je wel zin hebt om te gaan trainen (en niet op je eten te letten) dan is dat ook al positief
pi_83092338
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:52 schreef Sarabi het volgende:

Je moet er inderdaad wel helemaal achter staan
Maar als je wel zin hebt om te gaan trainen (en niet op je eten te letten) dan is dat ook al positief
Ow zeker, ja sporten vind ik opzich wel lekker. In ieder geval wel 2x in de week en dat vind ik leuk en houdt ik goed vol
  maandag 21 juni 2010 @ 15:04:22 #91
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_83099350
Ik sport op het moment helemaal niet, omdat dat lichamelijk even niet gaat, maar ben van plan dat wel weer op te pakken als ik me weer beter voel. Een eind skaten met een muziekje op mijn hoofd en een flesje water in mijn tas als het mooi weer is vind ik echt heerlijk.

Vanaf vandaag houd ik bij wat ik eet en drink in een excel-bestandje, in de hoop wat meer duidelijkheid te krijgen over waar ik op moet letten en of ik niet teveel/te weinig voedingsstoffen binnenkrijg.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 juni 2010 @ 16:11:40 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83103109
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:04 schreef -Maggie- het volgende:
Ik sport op het moment helemaal niet, omdat dat lichamelijk even niet gaat, maar ben van plan dat wel weer op te pakken als ik me weer beter voel. Een eind skaten met een muziekje op mijn hoofd en een flesje water in mijn tas als het mooi weer is vind ik echt heerlijk.

Vanaf vandaag houd ik bij wat ik eet en drink in een excel-bestandje, in de hoop wat meer duidelijkheid te krijgen over waar ik op moet letten en of ik niet teveel/te weinig voedingsstoffen binnenkrijg.
Doe ik ook, heb het trouwens in Google docs gezet, zodat ik er thuis en op werk in kan aanpassen. Mijn lijstje van gisteren is opzich niet verkeerd, we hebben Tapas gegeten. Maar het geheel is flink overgoten met champagne en wijn, dus nu een beetje katerig

Dus vandaag lekker veel water om de zooi weer een beetje bij te trekken...
pi_83103311
Ik heb mijn sportabonnement van 2 keer in de week naar 3 keer in de week omgezet. Net een heel dik plan uitgeprint dat ik gemaakt heb zodat ik per dag kan zien wat mijn trainingsschema voor die keer is.

Alleen gaat de sportschool van 5 juli t/m 19 augustus alleen op maandag, dinsdag en woensdag open en dat is op zich prima omdat ik 3 keer in de week moet sporten, maar dat gaat even tandjes op elkaar zetten worden. Ik had namelijk gepland om op maandag, woensdag en vrijdag te gaan sporten en dat wil dan niet Voor mijn traningsprogramma maakt het verder niks uit mits ik maar 2 dagen in de week niet sport.

Hopelijk geen spierpijn in het begin, maar dat zal wel meevallen.
Ben benieuwd wat mijn instructeur van mijn goed uitgewerkte plan vind. Het ziet er zeer solide uit.

Volgens mij ben ik de enige sporter die met een heel boek onder zijn arm de zaal instapt , maarja, big deal. Hier op het werk zitten een paar honder sportfreaks en die zeggen ook dat een goed programma essentieel is. En ik onthoud dat nu nog niet, ik ken de helft van de apparaten niet eens goed.
pi_83104210
Een boekwerk? 1 blaadje is toch voldoende? En die heb je bij ons er wel vaker rondlopen ivm schema's die zijn opgezet. Zelf doe ik het gewoon uit m'n hoofd en daar waar ik zin in heb

en 3 dagen achter elkaar zo intensief sporten (omdat je dat ngo niet eerder hebt gedaan) is denk ik niet heel verstandig. Kan je beter 2x blijven doen ma en wo
pi_83105276
3 dagen achter elkaar is inderdaad niet slim zeker als je niet getraind bent...
hopelijk elke dag wel een andere spiergroep?
pi_83105472
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef Laydina het volgende:
en 3 dagen achter elkaar zo intensief sporten (omdat je dat ngo niet eerder hebt gedaan) is denk ik niet heel verstandig. Kan je beter 2x blijven doen ma en wo
Dat dus Je lichaam heeft volgens mij ook tijd nodg om te herstellen.
pi_83115949
P, dat programmaatje dat jij en Steer hebben kan ook op de PC toch?
Wat was het precies? Moet je dat kopen?
  maandag 21 juni 2010 @ 20:43:28 #98
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_83116237
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Doe ik ook, heb het trouwens in Google docs gezet, zodat ik er thuis en op werk in kan aanpassen. Mijn lijstje van gisteren is opzich niet verkeerd, we hebben Tapas gegeten. Maar het geheel is flink overgoten met champagne en wijn, dus nu een beetje katerig

Dus vandaag lekker veel water om de zooi weer een beetje bij te trekken...
De autist in mij jubelt.
In google docs is wel een goed idee ja! Dan kan ik er gewoon altijd en overal bij!

Hmm, moet een keertje kunnen hoor.
Ik zit ook al de hele dag aan het water, na een rondje Starbucks met mijn vriend.
pi_83116620
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:57 schreef PdeHoog het volgende:
Dat dus Je lichaam heeft volgens mij ook tijd nodg om te herstellen.
valt mee. Mijn schema heb ik doorgenomen met de sportdocenten van het werk en de sportschool heeft er net naar gekeken en ze zijn allemaal zeer tevreden.

Voor de krachttrainingen heb je inderdaad hersteltijd nodig, voor cardio is het minimaal. Ik ben nu met een gewichtsverliesprogramma bezig waar de hoofdzaak op cardio ligt met een beetje krachttraining en een beetje leningsheidsoefeningen erbij.

Het ging erg goed vandaag. Omdat ik op basis van de hartfrequentie train hoef ik niet voluit alles te doen en dat maakt het niet lastig of zwaar. Verder was het erg gezellig op de sportschool, veel bekenden zoals de juffen van mijn kinderen. Die hebben afgelopen week de ronde van Leeuwarden gelopen en we hebben afgesproken dat ik volgend jaar meeloop (is voor een goed doel). Gelijk een mooi doel om te behalen, al stelt 5 km hardlopen ook weer niet heel veel voor volgens mij, maar zo klinkt het nu wel.

Ik heb nog even overlegd met de personal assitant van de sportschool of het problemen geeft met mijn programma om straks op ma t/m woe 3 dagen achter elkaar te sporten (rest van de week is de sportschool dicht gedurende 1,5 maand) en dat was geen enkel probleem. Ik heb de 2e dag van de week veel krachttraining en dag 3 alleen cardio, dus dat kon prima.

Alle cardio doe ik trouwens met hartslagmeter om de borst en een horloge om het af te lezen.
pi_83116850
2e dag veel kracht.. volgens mij loop je de 3e dag dan met lekker veel spierpijn op de cardio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')