abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82959594
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Held Goed bezig Ik heb besloten nooit meer naar de sportschool te gaan
Ik heb vanavond juist weer geprobeerd een collega over te halen om een avondje krachttraining te doen . Ik verbaas mezelf. Enige nadeel is dat een collega waar ik echt een ontzettende bloedhekel aan heb daar ook sport, dus die zou ik dan moeten zien te ontwijken.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:41:43 #52
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_82959784
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:53 schreef Sjeen het volgende:

Riemen Willempje, riemen... die hebben mij door mijn eerste afvalperiode heengeholpen.
Die helpen mij ook behoorlijk op het moment!
Voor het eerst sinds een jaar of 10 heb ik een riem om.

Mijn fijne spijkerbroek lubberde zelfs zo erg om mijn middel dat ik hem met behulp van de naaimachine een klein stukje heb ingestikt. Zo kan hij nog even mee.
pi_82959837

Bedrijfsborrels zijn erg.

Ik kon me weer niet inhouden en zit nu thuis aan de microgolf satè

Veels te laat om gezond te eten dus maar weer sjunkievoedsel

Wat doen jullie bij zulke slechte momenten?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_82961022
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zorgen dat je eten in huis hebt Blikjes soep of zo. Ook niet supergoed door alle zout, maar altijd beter dan sate En verder, nu je het toch al gedaan hebt , niet meer achterom kijken en morgen met een schone lei aan de slag gaan en een dagje wat rustiger aan doen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82963014
Vanavond met collega's shoarma gegeten en veel wijn gedronken. en nu even aan de komkommer
pi_82970003
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:38 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

he wat goed willempjewever!
dus je hebt toch wel wat tijd gevonden? (of is het dat je nu tijd moet maken omdat het anders zonde van het geld is?? )
ik hoop dat het je gaat lukken!
succes!
Nou, tijd gevonden... het is wel heel lastig, maar ik ga het wat inplannen. Ik denk 2 keer gelijk na het werk op dagen dat mijn vrouw niet werkt. Het voelde wel goed, jullie zetten me toch aan het denken!

En vanochtend gelijk resultaat, 400 gram extra afgevallen! Zit al bijna op 4 kilo na 3 weken en maandag is mijn officiele weegdag.

Mijn vrouw is wel net voor een lang weekeinde weggegaan en ik zit hier alleen met de kids. Gelukkig al wel boodschappen gedaan (gezond, gezonder, gezondst) en ik ga niet stiekem wat snoepen. In je eentje op de avond moet ik wel oppassen, je grijpt dan denk ik eerder naar wat lekkers. Maar die 400 gram eraf vanochtend zal me er wel doorheen duwen.

Bedrijfsborrels enzo kan ik goed weerstaan. Ik drink dan cola light en alleen wat salade en een aardappel of stukje brood. Heb daar gelukkig niet zo'n moeite mee. Het wordt pas lastig als er diverse keren schalen bitterballen of nog erger, mini frikandelletjes met chilisaus voorbij komen (oh, waar denk ik nu weer aan).
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
Held Goed bezig Ik heb besloten nooit meer naar de sportschool te gaan
Zo dacht ik er 2 dagen geleden ook nog over
pi_82999184
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Bedrijfsborrels zijn erg.32
Ik kon me weer niet inhouden en zit nu thuis aan de microgolf satè

Veels te laat om gezond te eten dus maar weer sjunkievoedsel

Nou ja..ik zou ervoor zorgen dat ik zelf al wat gegeten heb zodat ik een voldaan gevoel heb. Dan heb je minder de neiging je 'vol te proppen'. (Dit voor de bedrijfsborrels).

Als je niet wilt koken of als het te laat is. Zorg dat je altijd wat fruit in huis hebt. Dan kun je een fruitsalade maken. Evergreen is ook wel goed. En als je echt het gevoel wilt hebben dat je wat gegeten hebt..zorg dan dat je brood in huis hebt. Altijd beter dan een magnetron maaltijd.
pi_83012746
Zo, ben op bijna 25% van het afvallen, gaat echt heerlijk.

Wil vandaag eigenlijk gaan sporten, maar heb geen oppas kunnen regelen. Straks maar even een uurtje of 2 met de kids gaan wandelen als het nu eens stopt met regenen.

Het kost me nu ook geen enkele moeite meer. Bedrijfsborrels, uit eten gaan, barbeque, ik lach erom. Over een half jaartje heb ik bereikt wat ik wil bereiken! En dan lekker kleren kopen en samen met de vrouw en kids een fotoshoot bij de fotograaf.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:59:56 #59
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_83016228
Gisteren een poging gedaan om te sporten, maar het was geen succes . Afgelopen week (woensdag) een ongeluk gehad (er klapte een Duitser achterop in de file....hij reed de file sneller voorbij als ik :S) en heb sinds donderdagmiddag last van mijn rug. Stijf en pijnlijk, ik kon geen oefening goed uitvoeren. Leek me beter om te stoppen.

Na het weekend maar weer proberen...
Live life to the Ender :D
pi_83023273
Ik heb een boek gekocht over fitness (Fitness-coach voor het leven van Matt Roberts) en een 3 maanden trainingsprograma opgesteld.

Voor maand 1 ziet mijn programma er als volgt uit (ik ga 3 keer in de week sporten ipv 2 keer na het lezen van het boek):

Training maandag
5 minuten warming up : fietsen
10 minuten heuvelloop met 3% helling met hartslag 130 tot 140
10 minuten fietsen met hartslag 130 tot 140
10 minuten roeien met hartslag 130 tot 140
16 keer chest press
16 keer lat pull-down
16 keer leg curl
20 keer ball squat
30 keer basic crunch
30 keer oblique crunch
Rekoefeningen voor het hele lichaam als cooling-down

Training woensdag
3 minuten hardlopen met hartslag 150
2 minuten snelwandelen met hartslag 140
16 keer chest press
16 keer leg curl
16 keer seated row
16 keer lunge met linkerbeen
16 keer lunge met rechterbeen
16 keer chest press
16 keer leg curl
16 keer seated row
16 keer lunge met linkerbeen
16 keer lunge met rechterbeen
10 minuten crosstrainer met hartslag 140
30 keer basic crunch
30keer oblique crunch
Rekoefeningen voor het hele lichaam als cooling-down

Training vrijdag
Cardio fitness naar keuze voor 45 minuten met hartslag 140
Rekoefeningen voor het onderlichaam als cooling-down

In maand 2 en 3 verandert mijn trainingsprogramma, maar dat moet ik nog even allemaal narekenen. Dit programma is ook niet voor anderen van toepassing aangezien het op maat gemaakt is met behulp van het boek. Maar het geeft jullie wel een idee wat ik van plan ben.

Met het gehele 3 maandenprogramma help je je lichaam vet kwijt te raken op een verantwoord tempo. Hierdoor krijg je blijvend gewichtsverlies. Ik kan natuurlijk ook zoals ik eerst van plan was alleen een dieet volgen, maar nu begrijp ik na veel lezen dat mijn stofwisseling dan trager wordt waardoor mijn lichaamsvorm gaat wisselen en het moeilijk zal zijn om vervolgens op gewicht te blijven.

Nu alleen nog zien of mijn sportschool een bal heeft voor de ball squat en de woensdag ziet er nogal heftig uit, maar misschien valt dat wel mee?
pi_83046487
Ziet er idd pittig uit.

Het moeilijkste blijft vooral het volhouden over een langere periode (zo lang je leeft namelijk).

Verder zou ik in het begin opletten dat je niet te veel van jezelf vraagt en je met blessures komt te zitten.

Succes
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83047178
Dat hardlopen lijkt voor mij op de woensdag het zwaarst. die buikspieroefeningen en krachttraining dingetjes heb je in een uur er wel doorheen. maar ik zou als ik jou was ook even de sportschool vragen wat zij precies adviseren.
pi_83051667
ja, woensdag is vrij heftig als ik dat schema bekijk

maar ik overleg het nog met de sportschool (al heb ik daar pas donderdag een afspraak voor staan). Ik moet even kijken of ik die naar woensdag kan verzetten, ik weet namelijk nu alleen hoe de cardio apparaten werken. Ik ga dus morgen eerst maar de 3e dag van die training doen, anders stel ik apparaten verkeerd in en kan ik inderdaad met blessures komen te zitten.

Ik zie wel even hoe het gaat. Mijn conditie is niet heel denderend, maar we zullen zien. Het afvallen leek me ook heel lastig en dat was het ook in week 1, maar dat gaat nu ook heel erg goed. Dus dit lukt vast ook.
quote:
Op zondag 20 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Het moeilijkste blijft vooral het volhouden over een langere periode (zo lang je leeft namelijk).
Ik wil een andere sport gaan doen als ik afgevallen ben, misschien squash, maar ik ga ook informeren naar kaatsen (maar daar heb je wat hoge aanschafkosten aan het begin, dus dat moet ik nog even navragen of ik dat eerst kan lenen of huren).
pi_83052031
Vanmorgen zou ik gaan fitnessen, uiteindelijk meegedaan aan de spinningles omdat vriendin dat zo graag wou. Wel kapot beetje nu.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:19:12 #65
155571 samjustme
S hartje M
pi_83071742
Meldt zich hier ook, na jaren jojoën ben ik eindelijk achter gekomen wat voor mij werkt, ben bijna op mijn streefgewicht op een gezonde wijze.

Laten we eerlijk wezen iedereen weet uiteindelijk wat gezond eten inhoudt, probeer zelf koolhydraat arm als vet arm te eten, daarnaast geen junkfood meer, geen frisdrank, koekjez enz. Veel groente en fruit. Heb tegenwoordig geen hongergevoel meer en het voelt niet eens meer aan als lijnen,

Oh ja bewegen is ook ontzettend belangrijk, nog 5 kilootjes eraf en dan flink krachttraining P90X , schijn je hele mooie resultaten mee te boeken.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_83089052
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:19 schreef samjustme het volgende:
en dan flink krachttraining P90X , schijn je hele mooie resultaten mee te boeken.
Dit is de overtreffende trap van een crash dieet in cardio/fitness vorm gegoten. De youtube filmpjes met resultaten zijn trouwens wel erg indrukwekkend.
pi_83089176
vraagje,

hebben jullie als je gaat sporten niet enorm zware armen en benen?
als ik aan het dieeten ben en ik heb volleybal training dan kom ik niet vooruit (of omhoog)..
meestal eet ik dus toch maar een flinke pasta hap van tevoren..

hoe doen jullie dat?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83089188
Mijn resultaten tot nu toe:

Start: 100 kilo

Na week 1: 97,2 kilo (verlies van 2,8 kilo)
Na week 2: 96,9 kilo (verlies van 0,3 kilo)
Na week 3: 95,6 kilo (verlies van 1,3 kilo)

Ik begin deze week met 3 keer in de week cardio/fitness erbij te doen. Ben benieuwd naar de resultaten
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:19 schreef Barretje80 het volgende:
hoe doen jullie dat?
Ik had hier de eerste keer dat ik ging sporten geen last van. Vanavond ga ik weer sporten en ik ga eerst eten en daarna naar de sportschool. Ik denk dat ik een half bordje met aardappels, groente en een half worstje neem en als ik terugkom van sporten de andere helft van mijn bord opeet.

Ik eet verder gewoon 6 boterhammen met spaarzaam beleg, 2 appels, 500 gram kwark en een normale warme maaltijd met aardappels, 200 gram groente en 60 gram vlees en that's it.
pi_83089241
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:20 schreef willempjewever het volgende:
Mijn resultaten tot nu toe:

Start: 100 kilo

Na week 1: 97,2 kilo (verlies van 2,8 kilo)
Na week 2: 96,9 kilo (verlies van 0,3 kilo)
Na week 3: 95,6 kilo (verlies van 1,3 kilo)
Netjes Ik ben tov vorige week maandag afgevallen, maar een weekendje whiskyproeven zorgde ervoor dat er wat bijkwam
quote:
Ik begin deze week met 3 keer in de week cardio/fitness erbij te doen. Ben benieuwd naar de resultaten
Stel je er nou niet teveel bij voor he Je zou er zelfs zwaarder van kunnen worden door spieropbouw. Daarnaast moet je ook goed bijeten en niet je huidige aantal punten volhouden. Sporten vraagt meer energie van je dus dat moet er ook bij komen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_83089267
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:19 schreef Barretje80 het volgende:
vraagje,

hebben jullie als je gaat sporten niet enorm zware armen en benen?
als ik aan het dieeten ben en ik heb volleybal training dan kom ik niet vooruit (of omhoog)..
meestal eet ik dus toch maar een flinke pasta hap van tevoren..

hoe doen jullie dat?
Dat wordt ook aangeraden door de sportschool Tegen mij werd gezegd toen: eet een koolhydratenrijk spul omdat dat snel energie geeft.
pi_83089413
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:22 schreef PdeHoog het volgende:
Stel je er nou niet teveel bij voor he
Ik hoop op die 1,3 kilo verlies per week te blijven, ijdele hoop denk ik
pi_83089450
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Sowieso gaat die 1.3 kg per week een keer normaliseren Maar met sporten ga je spieren kweken. En spieren zijn zwaarder dan vet. Je moet dan andere dingen gaan meten. Je buik-omvang en zo.
pi_83089465
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:28 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat hou je niet lang vol hoor
pi_83089623
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Sowieso gaat die 1.3 kg per week een keer normaliseren Maar met sporten ga je spieren kweken. En spieren zijn zwaarder dan vet. Je moet dan andere dingen gaan meten. Je buik-omvang en zo.
hmm.. kweek je iedere keer dat je sport spieren? hoeveel spieren kan je dan wel niet kweken?
ik kan me voorstellen dat als je nooit sport je dan eerst spieren moet kweken.
maar denk dat je als je al 3 keer per week sport je dan niet veel spieren moet kweken.
ook vraag ik me af hoe snel die spieren weer weg zijn, aangezien ik nu ong een maand NIET meer 3 keer per week sport

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83090562
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:35 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

hmm.. kweek je iedere keer dat je sport spieren? hoeveel spieren kan je dan wel niet kweken?
ik kan me voorstellen dat als je nooit sport je dan eerst spieren moet kweken.
maar denk dat je als je al 3 keer per week sport je dan niet veel spieren moet kweken.
ook vraag ik me af hoe snel die spieren weer weg zijn, aangezien ik nu ong een maand NIET meer 3 keer per week sport
Ik wilde alleen een punt maken dat-ie, als-ie van niets naar 3x per week gaat, dus spieren gaat kweken en dat dat betekent dat-ie misschien wel gelijk blijft of zwaarder wordt Niet gelijk diep na gaan denken. Daar is het op maandagochtend NIET het goeie moment voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')