Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 09:37 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Anne op 16-06-2010 09:42:33 ] | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 09:48 |
![]() | |
Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 09:53 |
Wat ben je ook een lekker ding he Anne | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 09:55 |
1:10 voor een simpele 320i...ik vind het niet goedkoop hoor. Dat maakt mijn overweging voor een 320d alleen maar groter. Waarbij meespeelt dat ik al hendig 12k per jaar woon/werk rij en met vakantie en plezierritjes makkelijk richting de 20k ga... dan is de diesel simpelweg goeiekoper ![]() | |
Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 10:02 |
van 20 jaar oud he ![]() Ik rij 8k km per jaar ongeveer, dus voor mij kan het wel uit ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 10:02 |
quote:Met een verbruik van 1:10 en jaarlijkse kilometers tot 20.000 is het maar de vraag of het echt goedkoper is. Je speelt i.i.g. in de buurt van break even. Al verschilt dat misschien wel weer per provincie, ik heb dit nu berekend o.b.v. Zuid-Holland. | |
Anne | woensdag 16 juni 2010 @ 10:06 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 16 juni 2010 @ 10:13 |
Waarom een 4 cilinder dan als een 6 cilinder even zuinig is..? ![]() Als je ook nog eens wist wat voor verbruik ik op snelweg behaal ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 16 juni 2010 @ 10:14 |
6Cilinder FTW. Eens 6, altijd 6. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 16 juni 2010 @ 10:23 |
Mah, 6 is overrated. Tegenwoordig zijn de 4 cilinders al heel snel en veel zuiniger. | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 10:28 |
quote:Even los van de verzekering (al scheelt dat vast ook niet veel, misschien een tientje per maand) heb ik de wegenbelasting en de fabrieksopgave van het verbruik naast elkaar gelegd. Je rijdt altijd wel iets onzuiniger, maar ik reken voor het gemak even daarmee. Bij een E46 320i kom ik bij 20k per jaar, benzineprijs van 1,50, fabrieksopgave 9l/100km op 3444 per jaar. Bij een E46 320d kom ik bij 20k per jaar, dieselprijs van 1,20, fabrieksopgave 5.9l/100km op 2972 per jaar. Beide fabrieksopgaven zijn gecombineerd verbruik. Mijn ervaring met de diesel is dat je in praktijk rond de 6,5 - 7l/100km verbruikt, maar de benzine zal ook wel wat onzuiniger zijn. Dan scheelt het toch zo'n 400 à 500 euro. | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 10:30 |
quote:Grappig, ik wist niet dat een diesel zoveel zuiniger rijdt. ![]() -edit : Niet gezien dat je al wegenbelasting had meegenomen in de berekening. Inderdaad een fors verschil!!- | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 10:36 |
quote:Ik heb de wegenbelasting al meegerekend ![]() ![]() Scheelt wel dat ik laatst een paar duizend km deels met een volbepakte (geleende) E46 320d heb gereden, deels niet bepakt maar wel rond de 190 op de cruise, en zelfs toen kwam ik nog tot een gemiddeld verbruik van 1:14. Wanneer je dus niet vol doorplankt en vol beladen bent, moet het zuiniger kunnen. Tegen 1.20 de liter scheelt dat nogal tov de 320i. Prettige ervaring dus opgedaan, waardoor ik wel enigszins bevooroordeeld ben maar dus ook wel een goede, enigszins representatieve ervaring heb ![]() Overigens is het ding door het formaat van de auto wel een stuk duurder dan andere karretjes. Met m'n Nissan Almera 1.4 benzinehok doe ik gemiddeld rond de 1:13/1:14, en dan is een diesel wel pas rendabel ruim boven de 25k per jaar ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 10:40 |
Ik dacht altijd dat het omslagpunt veel hoger lag. ![]() ![]() Aan de andere kant is het niet zo heel belangrijk, want ik wil de auto die ik nu heb toch niet wegdoen. ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 10:49 |
quote:Mja dat scheelt wel ja. Ik merk dat ik vaak ook een stuk meer rij dan gepland en vooral met z'n diesel is dat natuurlijk snel gebeurd (want: relatief goedkoop). Ik weet echter dat ik de afgelopen jaren rond de 15k per jaar zat, maar toen werkte ik een dag in de week minder en leende ik een maand per jaar een andere auto ivm vakantie. Dat scheelt zomaar 2 à 3k per jaar. Dus dan is 20k denk ik wel een reële inschatting. ![]() Ik had het ook niet verwacht hoor, dat het zo snel al rendabel zou zijn. Zat eerst te kijken naar een dikke benzineversie omdat het verbruik elkaar niet zoveel ontloopt bij die versies, dus dan maar iets leuks. Zo'n 330i is geniaal speelgoed natuurlijk...minder dan 7 seconden naar de 100 en 250 begrensde top ![]() ![]() | |
jackson | woensdag 16 juni 2010 @ 10:50 |
Zojuist weer een rit gemaakt met aanstaande BMW. Gaat deze week nog gepoetst worden maar de APK en nieuwe banden zitten erop ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 10:53 |
quote:Het zal vast niet veel ontlopen. ![]() quote:Hoewel het nog wel zo is dat je bij een 330i of 330d niet per sé brandstofverslindend *hoeft* te rijden. ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 10:57 |
quote:Je sleurt er waarschijnlijk wat meer aan en het 'vaste' verbruik ligt natuurlijk ook wat hoger. Het verschil is bij de diesel wel een stuk groter dan bij de benzine trouwens (9.0 vs 9.3 bij benzine en 5.9 vs 7.0 bij de diesel (320 vs 330 dus)). Maar ook in onderhoud zal het wel schelen, krachten op het materiaal enzo. En voor de bonnen is een 320 misschien ook iets meer verantwoord ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 11:19 |
Aan de andere kant maakt het voor bonnen denk ik weinig uit. Ik rijd altijd wel door. Het enige verschil met wat vettere motor is natuurlijk dat je eerder op snelheid bent.. | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 11:32 |
quote:Maar als het lekker doorsleurt en trekt, is het wel verleidelijk omdat soms wat langer en verder te doen dan verstandig is ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 11:34 |
quote:Dat is wel weer waar. Zeker als je eindelijk na 10 kilometer iemand die hinderlijk langzaam rijdt kunt inhalen. ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 11:41 |
quote:Zo herkenbaar. Als ik dan constant 60 @ 80 heb gereden, ben ik zo geïrriteerd als ik ga inhalen dat ik dat compenseer met 130 @ 80 ofzo, da's dan weer niet handig ![]() ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 11:45 |
quote:Een tijdje terug had ik ook zoiets. Iemand die 60 reed waar je 80 mag. Gaspedaal flink in. Na inhalen reed ik dus ook zo'n 120, terwijl je op dat stuk 50 mocht. Was nog in Duitsland ook, dus wie weet wat voor ellende dat dan nog had opgeleverd. ![]() | |
Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 11:45 |
de eerste keer niet zoveel ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 11:46 |
quote:Je hebt ervaring? ![]() | |
rival | woensdag 16 juni 2010 @ 12:09 |
quote:hij gaat niet rond.... je hebt het verkeerd, het is een M52 ![]() ik ga uiteindelijk ook de inlaat van mijn 2.5 erop zetten... maar ik wil het nu werkend krijgen met de huidige setup... ik heb de EWS en alles wat erbij hoort... | |
Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 12:20 |
quote:Nee maar dat weet ik toevallig. | |
rival | woensdag 16 juni 2010 @ 12:23 |
quote: iets van 120 euro voor 20 te hard ofzo... afgelopen winter...... meen ik te herinneren | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 12:43 |
quote:Dat ligt eraan. Als je geflitst wordt maak je nog een kans er onderuit te komen. Als je staande gehouden wordt, heb je gewoon een Fahrverbot te pakken. Via papierwerk krijg je hooguit punten in Flensburg en kun je, wanneer ze dat opleggen, in overleg een maand Fahrverbot opnemen (als ze dat opleggen zijn ze meestal wel voor rede vatbaar en kun je in overleg je maand 'uitzitten', dus niet in Duitsland rijden). Bij staandehouding ben je echter direct de lul. De Duitsers zijn over het algemeen niet flauw met snelheidslimieten en sturen niet schokkend veel lullige bekeuringen (geen razzia-style zoals in Nederland), maar als je een flinke overschrijding hebt waar wél een serieuze, goed onderbouwde limiet geldt (en dan controleren ze dus) dan zijn ze wel serieus. | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 12:46 |
quote:Ook bij 70+ te hard? ![]() | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 12:54 |
quote:Duitsers zijn voor zover ik weet maar weinig minder erg dan Oostenrijkers en Zwitsers wat dat soort dingen aangaat.. quote:Ik heb Duitse agenten inderdaad wel zien laseren bij haarspeldbochten enzo.. En aangezien Duitsers nette mensen zijn, verwacht ik toch dat met 70+ aangehouden worden niet al te best is. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 16 juni 2010 @ 13:54 |
quote:okee. zat er niet veel langs dan ![]() Vonkt ie? Brandstof? ![]() | |
rival | woensdag 16 juni 2010 @ 14:01 |
quote:Gast, mijn startmotor moet draaien. de rest zien we dan wel weer.... bedankt voor het meedenken hoor ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 16 juni 2010 @ 14:50 |
quote:Normaal ligt het omslagpunt hoger doordat een diesel bij de aanschaf duurder is dan benzine. Bij 2e hands auto's is dat bijna niet meer merkbaar. Ik heb 40k in een jaar gereden met m'n 318ci ![]() ![]() | |
piekartz87 | woensdag 16 juni 2010 @ 19:51 |
quote:dag mag heul niet meer ![]() | |
kikoooooo | woensdag 16 juni 2010 @ 19:54 |
quote:Diesel ![]() edit: o shit, dit is het BMW topic ![]() | |
Sounddragon | woensdag 16 juni 2010 @ 20:01 |
quote:Correct; in de nieuwe layout zit een topic-volg-knoppie ingebouwd die dat overbodig maakt ![]() Gebruik je een layout waar hij niet in zit, dan zul je een 'nuttige' post uit je duim moeten zuigen ![]() Lijkt me niet zo ingewikkeld ![]() | |
Maharbal | woensdag 16 juni 2010 @ 20:19 |
Mijn BMW staat stil voor de deur. Ziehier, mijn nuttige post (dat stomme "volg topic" knopje propt het in myat, en niet in de topics waar ik reageer. Ik kijk nooit in myat) | |
jackson | woensdag 16 juni 2010 @ 20:21 |
In mijn layout staat hij niet eens, dus dan maar wat nuttigs verzinnen... Maar dat had ik al gedaan. Eindelijk eind van de week mijn BMW, het werd me daar eens tijd zeg! Teh horror, weken langer moeten wachten. | |
YoshiBignose | woensdag 16 juni 2010 @ 21:55 |
Ik heb de oude layout nog. Zag laatst dat er voor anderen er een dinosaurus achter m'n naam staat ![]() | |
Mikkie | woensdag 16 juni 2010 @ 21:57 |
quote:Dat geintje is inmiddels alweer voorbij ![]() | |
Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 22:06 |
quote:hoezo niet? | |
Alicey | donderdag 17 juni 2010 @ 08:41 |
quote:Mjah, dat weet eigenlijk ook niemand volgens mij. Het wordt wel vaker geprobeerd. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 17 juni 2010 @ 10:16 |
Huh? Ik kijk altijd in my active topics. Dat is toch het nut van een TVP? | |
piekartz87 | donderdag 17 juni 2010 @ 11:13 |
En daarom is er nu een "volg topic"knopje, zelfde functie als een tvp. maar dan zonder berichtje. Dan staat het ook onder je active topics. @ haarbal, staat je bmw stil omdat je er niet in zit of heeft het een technische reden? | |
YoshiBignose | donderdag 17 juni 2010 @ 12:34 |
Waar staat die dan ![]() | |
piekartz87 | donderdag 17 juni 2010 @ 12:41 |
quote: alleen in de nieuwere layouts, rechtsonder het schermpje waar jij je reacties typt. ik las ook ergens dat die oude layout er sowieso uitging. dus ik ben ook pas overgestapt. | |
YoshiBignose | donderdag 17 juni 2010 @ 13:12 |
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE BEN DEZE AL GEWEND | |
Catch22- | donderdag 17 juni 2010 @ 14:08 |
liev autistje | |
tha_rizzo | donderdag 17 juni 2010 @ 18:17 |
Hoi, ik ben Rizzeau. Ik heb nog steeds een stilstaande 5er. Ik baal er van dat het niet veilig is om ermee te rijden. Stomme remmen! | |
Maharbal | donderdag 17 juni 2010 @ 18:49 |
Ik bedoel dus dat ie niet staat in de topics waar ik reageer (dat ik dus linksbovenin op "Maharbal" druk). M'n auto staat gewoon stil omdat ik er niet in zit. Ik moest toch iets bedenken om hier te "mogen" posten. | |
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2010 @ 19:16 |
Je MyAT is natuurlijk óók een lijst met topics waarin je gerageerd hebt, alleen anders gesorteerd. | |
Turquaz52 | donderdag 17 juni 2010 @ 19:28 |
![]() ![]() Is nou vervangen door een 316i logo ![]() | |
piekartz87 | donderdag 17 juni 2010 @ 21:21 |
quote:oh nou gelukkig maar dan ![]() de mijne houd soms een beetje in... als ik vanaf 150 de snelheid terug laat zakken, en bij 140 weer gaf geef dan trekt hij trillerig en moeizaam op. als ik het gas wat dieper intrap is het weer weg. Iemand enig idee wat dit is? | |
piekartz87 | donderdag 17 juni 2010 @ 21:22 |
oja,, ik kan me natuurlijk ook een keer aan de snelheid houden ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 17 juni 2010 @ 23:12 |
quote:Maar hoe zien je knipperlichten en achteruit licht er nou uit als alles rood is? | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 08:03 |
quote:bij onze de achteruitrij gingen richting rose en de knippers donker oranje.. redelijk richting rood. de knippers zien er erg mooi uit savonds. (wij hadden ze zelf gespoten.) | |
Alicey | vrijdag 18 juni 2010 @ 08:43 |
quote:Komt het getril vanuit je motor of komt het ergens anders vandaan? | |
Alicey | vrijdag 18 juni 2010 @ 08:43 |
quote:Je rijdt nog best bescheiden. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 18 juni 2010 @ 08:59 |
quote:Dat mag toch niet? Volgens mij zijn achteruitrijlicht(en) verplicht bij auto's van na 97, maar als je ze op een oudere auto er toch op hebt zitten dan moeten ze wel wit licht uitstralen. Nou ja, het zal vast niet het enige punt zijn waar je een boete op kan krijgen met die bak ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 09:01 |
quote:Even mooi als nu, Me knipperlichten zijn amerikaans achtig dus rood. (expres voor gekozen) maar me achteruitrij verlichting is gewoon wit met een roze gloed.. ![]() Zal er eens een foto van maken ![]() Volgens wetgeving mogen je achter knipperlichten ALLEEN Rood of AmberOranje licht geven, en voor alleen WIT of Amber oranje en daar heb ik me aan gehouden want me voor knipperlichten zijn wit ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 18 juni 2010 @ 09:36 |
Ik weet wat de regelgeving omtrent knipperlichten is ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:27 |
quote:het is nog steeds meer wit als roze... maar ik snap wel wat je bedoeld... ik heb voor de zekerheid ook altijd nog een stadnaard setje voor de apk... ik maak bijna altijd de achterlichten zwart of rood ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:30 |
die zijn wit dan ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:31 |
Ik ga nog een helder LED setje halen en de bovenkant rood spuiten.. Vind dat er geen ander combo mooier is incl. witte auto.. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:34 |
Haal dan een setje heldere achterlichten die al rood wit zijn..Crystal Edge geloof ik.. Google maar eens op afbeeldingen. | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:35 |
quote: vind dat de wit/rode ook erg mooi staan op een witte auto ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:37 |
Mja,nog een bakkie koffie en dan ab naar Maastricht,kevertje slopen. | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() En ipv zwart rood gespoten ![]() Maar ik zit ook te denken aan deze stiekem: ![]() Maar aan de andere kant is het niet een beetje te sjonnie..? Of oogt het toch wat moderner uit? En evt. met de Backlight spray er overheen zodat het 'gewoon' rood is maar wel andere indeling + LED? ![]() BTW me faceliftnieren zijn ook al gemonteerd + auto is gepolijst/gewaxt ![]() | |
Maharbal | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:56 |
Je hebt een E36 die met tie-wraps aan elkaar hangt, plakband er op en een E46 voorkant. Over sjonnie hoef je je geen zorgen meer te maken ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:58 |
quote:Ik ben al van dat e46 front afgestapt.. ![]() ![]() EN ik krijg nog indezer dagen me M3 bumper binnen en zwarte wrap folie ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:58 |
En knipperlichten voor ![]() | |
Maharbal | vrijdag 18 juni 2010 @ 11:08 |
quote: ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 11:10 |
die eerste zijn nog mooi, die onderste niet! | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 11:11 |
quote:ik heb nog M3 sideskirts liggen voor een E36 (echte, originele) en leer interieur.... kopen? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 11:48 |
Skirts voor Sedan of Coupe? ![]() En leer interieur eerlijk gezegd geen intresse in, tenzij ze voor een onweerstaanbaar laag prijs weggaan, maar dat betwijfel ik ![]() Heb zelf een E34 Leer interieur te koop, 150 euro de eerste de beste die hem meeneemnt.. met electrische lendesteun of stelling of weet ik veel wat.. (Achterbank + voorstoelen.) | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 11:58 |
quote:ze zaten op een coupe. 50 euro. (volgens mij is de wielbasis gelijk en kunnen ze dus overgezet worden) ik moet ze wel onweerstaanbaar goedkoop verkopen want het is geel leer ![]() | |
piekartz87 | vrijdag 18 juni 2010 @ 11:58 |
quote:Vanuit de motor. als ik de koppeling intrap is het weg. Denk zelf dat het met een ingesleten nokkenas te maken heeft. Hij tikt al jaren, maar reed nog prima. Maar nu houdt hij dus in (alleen bij 140,,, wtf) Gelukkig heb ik nog een e30 staan ![]() | |
jackson | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:04 |
Eindelijk de trotse berijder van een E34. Alles geregeld en alles rond! Binnenkort zal ik een foto posten, hopelijk is hij dan nog een beetje schoon want hij is net totaal gepoetst e.d. | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:09 |
quote:dat zou heel goed je nokkenas kunnen zijn, ik heb er ook last van...., maar dan zou je het niet alleen bij 140 moeten voelen... maar in elke versnelling waar je dezelfde toeren maakt als 140 in zijn 5 ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:10 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door rival op 18-06-2010 12:10:34 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:11 |
quote:Als je de koppeling intrapt is een getril weg? Zou ik zeggen Druklager/vliegwiel etc.. (heb je hele verhaaltje niet gelezen).. quote:Intresse in zwart leer met electrische lendesteun? ![]() Mag voor spotprijsje weg ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:12 |
quote:Show eens een pic, en pm me je prijs eens door.. Kan voor 400 al een complete Rood leren interieur kopen met de deurpanelen, hoedenplank etc.. Dus wil niet al te veel geld uitgeven voor iets wat ik maar tijdelijk wil gebruiken ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:19 |
quote:ga ik voor je maken! | |
jackson | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:29 |
quote:Bedankt voor de aanbieding maar ik sla hem even af. Interieur wat ik nu heb is stof maar ben niet van plan er leer in te gaan zetten. Leer ziet er uiteraard wel veel strakker uit, maar het is verder niet letterlijk mijn auto. Hij zal dus blijven zoals hij nu is. Hopelijk krijg ik er in de toekomst niet teveel problemen mee gezien de 200k op de teller. Echt rustig doet men normaal ook niet met een M5. Hebben jullie ervaring met dergelijke blokken en km-standen? | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:39 |
quote: de mensen die het geld voor een M hebben zijn niet de mensen die een auto aftrappen meestal ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:03 |
quote:Een M met stoffen interieur is zowieozoo no-go ![]() imo iig.. | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:05 |
quote:Ga na foto maken ![]() ![]() Misschien kan ik het echt niet weerstaan.. ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:06 |
quote:prijsje komt wel met de foto, dan heb je het gezien en kunnen we erover babbelen ![]() maw, ik moet even aan de " baas" vragen wat ik als laagste prijs mag vragen voordat we ruzie krijgen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:15 |
quote:Turquaz die zich afvraagt of iets niet te sjonnie is... Gekker wordt het niet meer. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2010 13:15:16 ] | |
jackson | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:32 |
quote:Het zit wel lekkerder tijdens het nemen van dijkjes en de ring ![]() | |
jackson | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:33 |
quote:Misschien ook weer waar, maar gezien de leeftijd is hij in het verleden goed betaalbaar geweest... En als je dan zo'n ding hebt dan wil je ook knallen. De toekomst zal het uitwijzen. Mocht ik er zaken mee hebben laat ik het weten hier. | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:34 |
quote:in een M heb je meestal wel de juiste stoelen zitten ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:40 |
quote:Ga na huis man gek.. Ik heb zo mijn apartheden.. maar ik ben GEEN sjonnie. Valt het je niet op dat ik de laatste zoveel reeks Stratenmakers ferrari TS ben..? ![]() ![]() iig check me nieren ![]() ![]() ![]() ![]() Close Up: ![]() Me 316i kontje ![]() ![]() | |
Catch22- | vrijdag 18 juni 2010 @ 13:59 |
Mja... Ik denk dat wij een iets andere definitie van stratenmaker hebben. Je komt er aardig in de buurt met je E36 | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 14:03 |
1 keer een mooie verflaag eroverheen en het is gewoon een nette E36. er zitten geen rare spoiler of bumpers op.... het ziet er gewoon niet uit vanwege alle steenslag en verschillende kleuren... maar het is volgens mij ook nog steeds een project ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 18 juni 2010 @ 14:03 |
quote:Iedere, iets bijzonderder auto, kent het frietboeren/pooier intermezzo. Als ze die periode overleven worden het echte klassiekers. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 18 juni 2010 @ 14:07 |
quote:idd. dat ding verdient een behoorlijke laklaag Turquaz vroeg zich eerder af hoe je flink wat geld kan verdienen. Ik zeg: goede autospuiter worden. die zijn echt zeldzaam aan het worden. ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 14:10 |
quote:so true! | |
jackson | vrijdag 18 juni 2010 @ 15:59 |
quote:Zit ik nog in het frietboeren/pooier gedeelte ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 18 juni 2010 @ 16:12 |
ik ben mijn 413 " red label" ecu kwijt ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 18 juni 2010 @ 16:12 |
quote:Weet ik niet. Kom maar door met pics; dan stel ik wel een diagnose. ![]() | |
jackson | vrijdag 18 juni 2010 @ 16:15 |
quote:Als ik terminaal pooier ben in die auto dan moet ik toch wat anders denk ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 17:05 |
quote:Enige "verschillende" kleuren is mijn motorkap en nierenhouder.. ![]() Maar het wordt erger ![]() iig, ik wil hem in dezelfde kleur als de Toyota Prius laten spuiten: Pearl White Metalic ![]() ![]() Eerst schade wegwerken etc.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 17:06 |
quote:Ik verdien genoeg geld. Thanks. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 18 juni 2010 @ 17:49 |
Dan ben je wel erg snel tevreden als je dat al genoeg vindt. | |
Hyperdude | vrijdag 18 juni 2010 @ 18:02 |
quote:Zinnige opmerking. Not. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 18:05 |
quote:Ik ben niet hebzuchtig. Voor mijn leeftijd verdien ik goed en ben blij met wat ik heb. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 juni 2010 @ 18:53 |
quote:Alleen het dak? waarom dat in hemelsnaam? | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 19:03 |
Morgen of overmorgen wordt mijn nierhouder gespoten, dus ik dacht ik doe ff iets geks ![]() Voor: ![]() Na: ![]() ![]() ![]() Ik verwacht geen waardering of iets positiefs vanuit jullie kant, maar ik vind het wel tof uit zien, lijkt toch een beetje op een E46 look.. 't wordt toch wit gespoten dus ![]() | |
Maharbal | vrijdag 18 juni 2010 @ 19:24 |
En die auto maar in de tuin blijven parkeren. Ik moet er elke keer weer om lachen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 18 juni 2010 @ 19:59 |
Toch als ie helemaal wit is dan is het wel mooi. Je ziet maar weinig witte E36's (ook weinig witte E46's trouwens). Vroeger was het wit ook wat lelijker dan het wit van tegenwoordig lijkt wel.quote:Als dat een vereiste zou moeten zijn in het grote bmw fantopic dan zaten we nu nog in deel 1 ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 20:29 |
quote:Het is me voortuin, en ik hou er niet van me buren te belemmeren door op hun plaats te parkeren.. (ben sociaal) dus parkeer ik hem lekker in de tuin, niemand die mij lastig valt en ik niemand anders ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 20:34 |
You see ![]() ![]() | |
hamkaastosti | vrijdag 18 juni 2010 @ 20:56 |
heb je ondertussen al een APK op dat hok en een kloppende verzekering? | |
Turquaz52 | vrijdag 18 juni 2010 @ 22:07 |
Verzekering klopt, dat is 1 ding wat zeker is.. APK tjahh.. ben bezig ![]() | |
Bowny | vrijdag 18 juni 2010 @ 22:35 |
Reed vanmorgen achter de huidige M3, in ´t zwart. Leuk porno-autootje en dikke sound ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 18 juni 2010 @ 22:39 |
Boeiend ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 juni 2010 @ 23:09 |
quote:Het embleem te klein? Meen je dat? ![]() | |
Bowny | vrijdag 18 juni 2010 @ 23:28 |
quote:Het moet gewoon in verhouding staan ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 19 juni 2010 @ 17:50 |
Iemand nog belang bij een M-Tech I stuur? (E30) Pics heb ik wel. | |
Turquaz52 | zaterdag 19 juni 2010 @ 18:41 |
Ik heb ook nog een Leren M-Tech stuur liggen van een e36 zonder airbag.. Mag ook wel voor een prikkie weg ![]() | |
Catch22- | zaterdag 19 juni 2010 @ 22:03 |
quote:Ik wel denk ik ![]() | |
Maharbal | zaterdag 19 juni 2010 @ 22:15 |
quote:Ben ff vergeten of je ook een account had op e30fora, daarom plaats ik hier wel even foto's voor je (tis toch BMW gerelateerd ![]() Het is de grote variant, en in redelijke staat: ![]() ![]() Dit zijn de ergste twee plekken: ![]() ![]() | |
metallicattim | zondag 20 juni 2010 @ 00:36 |
quote:Oh dat verklaart waarom mijn TVP post verwijderd was en ik dus al 2 dagen denk dat er geen berichten geplaatst zijn in dit topic, want het stond niet in myat ![]() Weten we dat ook weer ![]() Morgen ga ik naar de WTCC in Zolder, hoop daar flink wat BMW actie te mogen zien ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 juni 2010 @ 12:40 |
@ Turquaz..waarom open je niet een project topic? Het gaat best de serieuze kant weer op met je e36.. I | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 13:51 |
en dan hoeven we je vragen hier ook niet steeds te lezen. | |
#ANONIEM | zondag 20 juni 2010 @ 14:01 |
quote:Mwoah..hier doelde ik niet zo zeer op..het gaat op zich toch best lekker met dat project en hij heeft genoeg te posten,zo te zien. Ik ben stiekem erg benieuwd hoe dit gaat verlopen...het gaat al een stuk beter als die Uno en die gele e36. En hij leert er ook nog eens van. | |
hamkaastosti | zondag 20 juni 2010 @ 14:55 |
quote:ljikt me ook. en die onderdelenhandel kan in V&A | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 16:23 |
quote:Op het voorwaarde dat er normaal wordt gereageerd en beschaafd blijft.. Bij de eerste beste post wat me irriteert kan betekenen dat ik weer niks bij hou dan ![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 18:45 |
Turqs Project: BMW 318i 2.5 24v -- Part 1 (?)![]() | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 21:27 |
pleur gewoon alles in dat topic en hou het hier weg. kthnxbye | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 21:38 |
quote:En anders? Wat wil je doen? TR? Dat je TS bent houdt niet in dat jij hier alles voor het zeggen hebt gast.. ![]() Ik ben er klaar mee, wordt die topiq ook verpest dan houdt het echt op.. Krijg jij jou zin en ik post nergens meer een vordering hier op Fok! | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 21:39 |
Nee, maar dit topic lijkt wel erg op een projecttopic van jou, terwijl het gewoon een BMW topic is. Ik vind het leuk om dingen over BMW's te lezen, ik lees hier niet mee om jouw BMW verkracht te zien worden. Als lui lopen te trollen in je topic, roep je toch gewoon een mod? Wat is 't probleem? | |
Anne | zondag 20 juni 2010 @ 21:43 |
En ik denk dat een heleboel mensen hier niet meelezen voor dit gezeik. | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 21:44 |
quote:Verkrachten van mijn BMW? Wat vind jij verkrachten aan een 318 met 525 blok? ![]() Noem 1 ding op wat na jou mening verkracht is. | |
Sounddragon | zondag 20 juni 2010 @ 21:46 |
Hou eens op kinders.. ![]() TurQ heeft nu lekker weer zijn eigen topic, turQ gaat hier dus wat minder BMW 'verkrachtings' foto's spammen, jullie blij, hij kan zijn ei kwijt, hij blij.. iedereen blij.. mooi .. slotje !! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 21:47 |
quote: ![]() | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 21:58 |
quote:het front? | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 22:30 |
Okee.. Ik heb zwarte motorkap en zwarte nieren. Mijn bumperstrips missen dus ik heb direct een sjonniebak.. ![]() Hellup! | |
#ANONIEM | zondag 20 juni 2010 @ 22:44 |
Ik vind dit echt een enorm boeiende discussie.SPOILER [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2010 22:44:52 ] | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 23:00 |
quote:Ik heb het ook gehad, mensen mogen denken wat ze willen over mijn 318ietje( ![]() Puh endan is een verrotte versjonniede auto.. IK heb BEWEZEN dat mijn BMW weer rijdt. en dit keer direct met een 2.5l motor en geen miezerige 1.9 16v ofzoo ![]() Performance over Looks. (met je 2.0 12v ![]() | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 23:06 |
![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 23:07 |
quote:Jij bestaat niet eens, eerlijk? Ik denk dat je een Bot bent, omdat je geen leven hebt ![]() Ben ik dan nu ook levenloos omdat ik tegen jou praat..? ![]() | |
Catch22- | zondag 20 juni 2010 @ 23:15 |
Gozer... Ik vind je project gewoon niet echt netjes afgewerkt en het is totaal niet mijn smaak, maar dat moet je zelf weten. Alleen wordt dit topic gewoon een heel stuk minder interessant omdat jij het gebruikt om als je vragen aangaande je project te stellen. En ik heb idd geen spannende auto, maar hij is wel netjes en origineel en ik heb geen pretenties. We cool? | |
Turquaz52 | zondag 20 juni 2010 @ 23:21 |
quote:wat jij wil.. | |
rival | maandag 21 juni 2010 @ 00:07 |
quote:liever wat Posts van turq dan mensen die niks boeiends hebben te vertellen maar wel zeiken ![]() lees ik nog liever over parkeerplekken in de voortuin ![]() | |
metallicattim | maandag 21 juni 2010 @ 08:57 |
![]() ![]() ![]() Er stond ook nog een witte X6M, matzwarte E92 M3 ( Vet!!! ), witte E93 M3 Cabrio en dan opeens deze Sport EVO!! Daar was behoorlijk veel belangstelling voor. Hij zag er dan ook SUPER mooi uit. Met 100.xxx op de teller ook niet verkeerd natuurlijk. Verder was de WTCC niet echt spannend :crazy: | |
Catch22- | maandag 21 juni 2010 @ 09:32 |
check http://500e.nl/bmw/![]() ![]() ![]() quote:Lekkerhoor | |
rival | maandag 21 juni 2010 @ 10:31 |
Die prijzen ![]() | |
boegschroef | maandag 21 juni 2010 @ 10:40 |
quote:Ik reed vanmorge achter een grijze en dacht precies hetzelfde. Dat logo is te klein voor de achterklep. En die uitlaten moeten echt verder uit elkaar. | |
Catch22- | maandag 21 juni 2010 @ 12:49 |
quote:ding is gewoon nieuw, moet je er ook maar over hebben... Ze krijgen ze wel verkocht, dat is wel knap | |
elmagnifico | maandag 21 juni 2010 @ 12:54 |
wie kan mij een duw in de goede richting geven twijfel tussen een 530d of een 520 benzine (e90), een 525d valt af vanwege hogere verbruik als die van een 530d. Jaarlijks rijd ik 20.000km en mij lijkt een 530d qua benzinekosten goedkoper. gemiddelde verbruik 520: 1 op 10,2 gemiddelde verbruik 530d : 1 op 13,3 gemiddelde verbruik 525d: 1 op 12,8 | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 13:04 |
De E90 is een 3-serie. Heb je het nu over de nieuwste 5 (mooie bak btw) of de E60? | |
Catch22- | maandag 21 juni 2010 @ 13:17 |
Ik denk dat die 525d in de praktijk minder verbruikt, check spritmonitor.de maar eens... Check wel ff de wegenbelasting en de verzekering, diesel is vaak duurder he | |
elmagnifico | maandag 21 juni 2010 @ 14:02 |
sorry, tussen het werk door gereageerd; moet natuurlijk de E60 zijn. Verschil tussen benzine en diesel in belasting ken ik, heb nu een Alfa 159 jtd plus een mercedes a-klasse benzine. Bedoeling is dat ik beide wegdoe en voor in de plaats een 5 serie wil halen. Twijfel omdat de cijfers die fabrikanten opgeven nooit reeel zijn. En als ik het vraag via advertenties op marktplaats krijg ik 9 vd 10 keer de cijfers terug die ikzelf ook kan vinden via google edit/ net op spiritmotor gekeken; 520 : 11,99 l/100km 530d : 6,49 l/100km / 6,92 l/100km / 7,44 l/100km 525d: 6,49 l/100km / 6,64 l/100km / 6,91 l/100km enkele eruit gevist, en gemiddeld is het verschil tussen een 525d en 530d erg klein. Dan valt voor mij een 525d sowiezo af. Vanavond even rekenen welke gunstiger is voor mij, een 520 of 530d reden dat ik het vraag is omdat ik zon auto moet kunnen verantwoorden bij vrouwlief ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door elmagnifico op 21-06-2010 14:10:23 ] | |
Catch22- | maandag 21 juni 2010 @ 14:17 |
dat scheelt nogal met de fabrieksopgave. Die 530d is volgens mij een erg fijn blok. | |
piekartz87 | maandag 21 juni 2010 @ 14:56 |
Zitten hier ook BMW motorrijders trouwens? ben ik wel benieuwd naar. en wat vinden mensen van die nieuwe bmw motor (nja nieuw,,, vrij nieuw iig) de S 1000 RR. ![]() | |
Catch22- | maandag 21 juni 2010 @ 15:12 |
die vind ik iig supergeil. | |
Turquaz52 | maandag 21 juni 2010 @ 15:14 |
quote:Ik ben geen Motorrijder, maar dat ding is GEILLLL ![]() ![]() | |
Catch22- | maandag 21 juni 2010 @ 16:27 |
dat is toch de snelste productiefiets? | |
Maharbal | maandag 21 juni 2010 @ 16:40 |
quote:Ik heb maar een paar honderd km met de 530 gedaan, maar dat verbruik klopt dan wel aardig. Erg fijne blokken (en auto's) in ieder geval. | |
tha_rizzo | maandag 21 juni 2010 @ 19:40 |
http://www.autoblog.nl/ar(...)ortpakket#post-36201 @Piekart, volgens mij zitten hier geen motorfietsen, maar van mij part zijn die hier ook welkom (daarom had ik dat kopje in de OP aangemaakt ![]() Die fiets is wel tof, maar wat dacht je van de HP2? ![]() | |
piekartz87 | maandag 21 juni 2010 @ 19:47 |
Ook erg mooi maar toch minder. vind het zo lelijk dat die motoronderdelen er zover uitsteken. zoals hier,, hij raakt daar de grond gewoon ![]() | |
piekartz87 | maandag 21 juni 2010 @ 19:50 |
alhoewel je daar wel erg je best voor moet doen zo te zien | |
Bowny | maandag 21 juni 2010 @ 20:32 |
quote:Wow, erg vet ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 21 juni 2010 @ 20:38 |
quote:Meldt, net weer thuis van een rondje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2001, 90000 km op de teller en prima ding om bochtjes te nemen. Topsnelheid is ongeveer de helft van mijn auto. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 21-06-2010 20:51:48 ] | |
Bowny | maandag 21 juni 2010 @ 21:07 |
Naar aanleiding van het met 1 of 2 handen sturen-topic, een vraag voor de E46 rijders. Stuurt jullie auto ook redelijk "zwaar"? Het is natuurlijk niet zo zwaar dat je er spieren van krijgt, maar bij het parkeren of 90 graden bochten moet ik toch echt beide handen gebruiken......anders moet ik wel heel hard met m'n hand op 't stuur drukken om het draaiend te krijgen ![]() Is overigens wel m'n eerste auto waar ik met 2 handen stuur, lekker nauwkeurig over bochtige wegen raggen ![]() | |
Alicey | maandag 21 juni 2010 @ 21:22 |
quote:BMW's zijn altijd een beetje stug. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 21:33 |
quote:Grappig dat je er over begint. Reed nu een paar keer in de E36 van m'n broertje en toen ik weer over stapte naar mijn E46 schrok ik. Het stuurt echt ONGELOOFLIJK zwaar. Dacht dat m'n banden misschien zacht waren, maar daar was niks mee aan de hand. Echt weer een tijdje wennen voordat het wat lichter lijkt, maar ik blijf het vreemd vinden. Ik heb ook het gevoel dat het stuur blijft kleven. Dus dan stuur je naar rechts en laat je los. Normaal gaat het stuur een beetje terug, maar bij mij blijft ie de bocht gewoon maken. Heb jij het ook zo erg Bowner? | |
Sounddragon | maandag 21 juni 2010 @ 21:33 |
quote:Ik vind dat echt de úberúberúber ![]() ![]() Prijs is hoog, maar dit is ook een zo goed als nieuwe natuurlijk, misschien wel béter ![]() | |
piekartz87 | maandag 21 juni 2010 @ 21:48 |
quote:gaaf ding ! wat is de helft van die topsnelheid dan? ![]() | |
Bowny | maandag 21 juni 2010 @ 21:57 |
quote:Nee, van het "kleven" heb ik geen last. Als ik loslaat en weer gas erop geef, draait ie bijna vanzelf naar neutraal. Voor zover het relevant is, maatje 225 voorop. De auto stuurt wel het fijnst als de banden weer spijkerhard zijn opgepompt ![]() | |
Maharbal | maandag 21 juni 2010 @ 21:57 |
quote:1) Check je stuurbekrachtigingvloeistof 2) Waarschijnlijk heeft je E46 grotere/dikkere banden dan de E36 van je broertje? Dat speelt ook mee. De E46 waar ik hier in rijd stuurt helemaal niet zwaar. Ongeveer net zo zwaar als m'n E30 (zit een E36 stuurhuis in). Op de E46 zit 225 (en 40 of 45, vergeten) voorop, en 255 (zelfde verhaal) achterop. quote:Maten zijn zeker wel relevant. | |
Turquaz52 | maandag 21 juni 2010 @ 22:00 |
quote:Als ik me nog goed kan herinneren moet die motor een 6 in lijn motor hebben.. iets wat nooit eerder is gedaan of niet grote aantallen op het markt. | |
Bowny | maandag 21 juni 2010 @ 22:00 |
Maar je kan toch niet "vingersturen"....toch Haarbal? | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 22:00 |
Ja ik heb 225 voor en 255 achter. Ik denk dat voornamelijk de voorwielen bij het sturen uitmaken ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 21 juni 2010 @ 22:01 |
Ik heb helemaal geen stuurbekrachtiging en run op 225/40/18 bandjes ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 22:04 |
Ach ja, in de E30 van m'n tante ook geen stuurbekrachtiging maar zo erg merk je het niet behalve bij inparkeren ![]() | |
Maharbal | maandag 21 juni 2010 @ 22:04 |
quote:Kan gewoon met 1 hand parkeren, als je dat bedoelt. quote:Potje open en kijken maar ![]() | |
Hyperdude | maandag 21 juni 2010 @ 22:04 |
quote:Iets van 160 geloof ik. Maar bij 130 waai je er af. ![]() Ik vind qua sturen dat er eigenlijk niet zo veel verschil tussen een E36 325 met 205 (of was het 215?) en een E46 330 met 225 banden (rondom)zit. Beide met M-onderstel [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 21-06-2010 22:11:24 ] | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 22:06 |
quote:Kan het ook met uitlijnen / balanceren te maken hebben? M'n auto trekt wat naar rechts. | |
Bowny | maandag 21 juni 2010 @ 22:08 |
quote:Heb je dat niet gedaan, na je crash? | |
Xtr3mE | maandag 21 juni 2010 @ 22:09 |
Ik vind het wel fijn, dat zwaarder sturen, geeft beter feedback in snelle bochten dan een te makkelijke (indirecte?) auto. De Leon 1p van mijn pa stuur je met 1 vinger letterlijk. Dat is weer té soft en gevoelloos. Ook 225 banden voor overigens. | |
Maharbal | maandag 21 juni 2010 @ 22:11 |
quote:Naar rechts trekken is nooit goed ![]() ![]() quote:Daarom heb je vaak geen stuurbekrachtiging op het circuit enzo, je krijgt nog wat meer feedback. En inderdaad, jezus die Leon's.....geen gevoel whatsoever. | |
hamkaastosti | maandag 21 juni 2010 @ 22:15 |
heel veel auto's hebben tegenwoordig gevoelloze besturing. net alsof er elastiek tussen de onderdelen zit ![]() ik vind het wel fijn dat het zwaar stuurt en dat de pedalen een stuk zwaarder werken dan andere auto's. Behalve als ik uit de sportschool kom en ik bijna ergens tegenaan rij omdat ik het stuur niet rond krijg ![]() | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 22:29 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
hamkaastosti | maandag 21 juni 2010 @ 22:31 |
ophanging losgehad en zonder uitlijnen nieuwe banden d'r op? da's ook niet bijzonder handig | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 22:32 |
In het begin ging het redelijk recht ![]() | |
Maharbal | maandag 21 juni 2010 @ 22:36 |
quote:Maar dat komt omdat de banden gaan "zoeken" (grotere oppervlak = meer zoekgedrag eigenlijk, althans bij de E46 valt me op). Nieuwe banden erop zonder uitlijnen kan vaak nog wel, maar draagarmen en fusees enzo vervangen...ja, ophanging is dus losgeweest. Dat moet gewoon worden uitgelijnd! Maar of dat invloed heeft op het zwaar sturen, durf ik niet te zeggen. | |
YoshiBignose | maandag 21 juni 2010 @ 22:38 |
OKE bedankt ga ik toch maar even uitlijnen inderdaad. Ja dat zoekerige is best erg, beetje spoorvorming op de weg en je moet echt constant aan dat stuur zitten zoals vroeger in films. Het is echt veeel minder met 225 rondom dan 225/255 wat ik nu heb. Misschien heeft grootte/gewicht van de velgen er ook mee te maken? | |
Bowny | maandag 21 juni 2010 @ 22:46 |
Ik liet laatst iemand anders in m'n auto rijden, op een slecht stuk wegdek. We moesten stoppen voor een stoplicht en je moest eens zien hoe snel zijn andere hand ook naar het stuur ging ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 21 juni 2010 @ 22:49 |
quote:225/255 hebben wij hier ook op de E46. Aardig wat spoorvorming inderdaad. De kwaliteit van de band verbetert het een beetje, maar je blijft het houden. Volgende keer weer een maatje kleiner op de E46, zodat het nog een stukje relaxter wordt om er mee te rijden. Het is vooral de band die het veroorzaakt (nuja indirect de velg ook, omdat op grotere velgen grotere banden moeten/mogen ![]() | |
Hyperdude | maandag 21 juni 2010 @ 22:51 |
quote:Hoe groter je wielen, hoe gevoeliger het geheel wordt voor afwijkingen in wielophanging (wie heeft er wel eens een E46 bestuurd met nieuwe voorste draagarmen? ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 10:22 |
quote: dan moet je altijd laten uitlijnen. wanneer kom je langs? ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 10:23 |
quote:als ik me niet vergis is het vooral de breedte die ervoor zorgt.... maar als jouw velg een kant op wilt gaan, dan zal je een zwaardere velg wel sterker voelen dan een lichtere... maarja.. breedte en gezicht is redelijk aan elkaar gelinkt natuurlijk... | |
jackson | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:03 |
quote:Heb zelf volgens mij ook 225 voor en 255 achter, of 235 voor. Inderdaad smerig veel last van spoorvorming, dat was wel flink wennen. Heb zelf 17" eronder liggen dus niet uitzonderlijk groot. | |
Oksel | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:08 |
Ik heb afgelopen weekend met mn lamme hoofd startkabels verkeerd aangesloten gehad.. resultaat: zekering eruit (die er speciaal voor randdebielen als ik erin zit.. ![]() | |
Catch22- | dinsdag 22 juni 2010 @ 12:25 |
Ik heb 225 breed gehad voor op mijn e34, dat ding begon echt als een wilde te zoeken. | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:04 |
Is daar niks aan te doen..? ![]() Ik vind het best irritant.. | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:06 |
Hij lijkt net een dweil op de weg btw.. | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:13 |
quote:is weinig aan te doen. als je draagarmen en vering in orde zijn kan je er niks aan doen... het zou kunnen dat je bv nog wat speling hebt op je draagarmen dan wordt het minder als je die fixt.. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:34 |
Ik heb 225/255 en ook ik merk gevoeligheid voor spoorvorming. De runflat-banden schijnen dat effect nog te versterken, maar ik vind het zonde om ze te verwisselen als ze nog helemaal goed zijn. | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:35 |
quote: klopt, zijn natuurlijk stugger... | |
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:49 |
quote:Tja, toch vind ik 'm niet oncomfortabel ofzo. Terwijl er achter hele dunne (255/35/18), en dus stugge, banden onder liggen. Voor is 225/40/18. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 13:50:02 ] | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:49 |
Ik heb (gloednieuwe) schroef set er onder dus vering+schokdempers zijn al nieuw.. Hij is lekker comfortabel, maar als ik over een wegmarkering rij, doorgetrokkenlijn of onderbroken dan trekt de auto na links of na rechts e.d.. Maar wat me ook opviel was dat me beide achterwiellen echt een zwaare Toe in (waarde?) hebben/zijn? http://www.miracerros.com/mustang/t_toe.gif Valt dit zelf te fixxen? Of moet ik hem perse laten uitlijnen? (denk het wel ivm. ander achter as & andere ophanging?) [ Bericht 7% gewijzigd door Turquaz52 op 22-06-2010 14:45:14 ] | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:04 |
quote:als je zelf kan uitlijnen kan je het fixen ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:06 |
Jongens ik heb een bmw gered!!! ![]() hij was ontvoerd door een nare man die hem allemaal dingen liet doen die hij niet wilde,..... hij was al bijna niet meer zichzelf.... ![]() DIRECT originele achterlichten erop gezet. ![]() en daarna heb ik de kampeertafel van de klep getrokken..... dat was gelijmt dus nu heb ik 2 flinke plekken zitten maar alles beter dan dit toch ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:13 |
Hey heb je die achterlichten nog liggen..?? Bij mij hebben ze alle fittingen kapot gemaakt toen ie stil stond (ingebroken).. Ik zocht nog cheap ass lampen die ik toch weer rood zou spuiten.. Wat wil je er voor hebben?? ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:14 |
quote:ze gaan op marktplaats voor 50 euro. | |
raulbouli | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19 |
en terecht, weg met die rommellampen. Bmw's moeten origineel blijven ! | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19 |
quote:nee je mag hem best leuker maken, maar verneuken zou verboden moeten worden ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:20 |
en nu nog even gokken wat ik betaald heb! ![]() | |
Catch22- | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:28 |
het is een 318i van '94-'95? 1500-2000 ? Als hij technisch nog goed is en niet roest oid | |
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:29 |
Je zou geld toe moeten krijgen. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:30 |
En een Fok/Turq prijs? ![]() Ik geef je 30 incl. en maak het geld nu over als je akkoord gaat? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:32 |
quote:Mwa.. niet een beetje te hoog gegrepen? ![]() | |
Catch22- | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:35 |
Nee maar jij koopt elke auto voor 150 euro. Ik kan die auto verder niet beoordelen op 2 foto's van de achterkant. | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:36 |
quote: 318i van 91. stond op marktplaats zonder foto... 91, hey een E30 dacht ik. met airco. voor 300 euro! ![]() bleek dus een E36 te zijn, zonder airco.... uiteindelijk kon ik hem voor 200 meenemen... dus zei ik geen nee ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:37 |
quote:die rode die ik had is 2 maanden geleden verkocht voor 2500 euro. was dan wel een 325i. maar toch. | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:37 |
Mijn 318i automaat kostte mij 500 euro incl. 8 maanden APK en deukje links achter en rechts voor.. Hij heeft wel een uber mooie kleur dat wel ![]() | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:38 |
quote:de prijs is op zich oke, maar ik hou niet van verzenden. dus ik wacht eerst even af of iemand hem wilt halen. ben namelijk bijna alles wat ik erop zet binnen een week kwijt en ze komen het altijd halen. ik heb geen tijd om ermee naar een postkantoor te gaan..... sorry. | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:38 |
quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:39 |
quote:Waar woon je dan? | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:49 |
quote:de " is" is nog de M42 wat ook in de E30 lag ja. maar is mijn E36 dan ook met een M10 nu? | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 15:49 |
quote:amsterdam/purmerend kan je meteen het leren interieur meenemen en de M-skirts. ![]() | |
Catch22- | dinsdag 22 juni 2010 @ 16:52 |
hoe ziet hij er verder uit? Ennuh, tikken de klepstoters? | |
rival | dinsdag 22 juni 2010 @ 16:58 |
quote:hij tikt, maar er zat 2 liter olie te weinig in.. dus alles zou kunnen tikken ![]() hij tikt niet heel erg sinds ik olie heb gevult... auto is in slechte staat, bodem is nog wel redelijk.. maar onderstel is slap en op... ik moest ff iets hebben voor paar weekjes... dit was de goedkoopste op marktplaats ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 22 juni 2010 @ 18:32 |
Purmerend, daar wonen al die sjonnies. | |
Xtr3mE | dinsdag 22 juni 2010 @ 19:31 |
Gave kleur die E36 ! Maar ik heb liever die M3 op de achtergrond ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 19:34 |
quote:I ![]() De Blauwe, is dat een IS? Dan is het een M42 blok wat nog uit de E30 ook stamt ja, maar deze is wel lang gebruikt.. (tot 95?). Als je blauwe geen IS is maar gewone en 316/318, dan is het een M40, in jou geval een M40B18. Dus de gasklep in het midden ipv. spaggeti-inlaatspruitstuk. En M10 is nooit in de E36 geleverd, want in de begin jaren van de E36, opvolger van de E30 stapten ze direct over na de nieuwe serie motoren van de e34, dus de M50.. (Al zou ik wel graag een keer een 2.7e motor in een e36 willen lepelen) ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 22 juni 2010 @ 19:35 |
quote:krijg ik ze gratis mee dan? ![]() dan wil ik er wel voor de lol 2 tientjes extra bovenop gooien ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 08:05 |
quote:Ik heb nog een mooie spoiler te koop in die kleur ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 08:06 |
quote:ja M40 bedoelde ik ook... weet niet waar ik M10 vandaan haalde (de helft van m20 ![]() wist niet dat die doorging in de e36 ![]() ik heb een 2.7e staan, die is niet zo snel hoor... wel als ik er een 2.7i van maak...... | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 08:55 |
Spoiler eraf ![]() Michelins eraf ![]() ![]() ![]() | |
Oksel | woensdag 23 juni 2010 @ 09:07 |
Wel cool, zo goedkoop een auto kopen.. ![]() | |
Catch22- | woensdag 23 juni 2010 @ 09:09 |
quote:Ziet er op zich uit als een nette auto. | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 09:09 |
quote:Dit was de goedkoopste oplossing ![]() Met een beetje mazzel rijdt de E30 coupe vanavond. Krijg straks de ecu binnen, en dan zou het allemaal meteen moeten werken... maarja... er zou wel meer ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 09:11 |
quote:ja wel na het verwijderen van de achterlichten en spoiler.... toen ik ernaast reed op de snelweg vond ik hem er best netjes uitzien ![]() Nu moeten we met zijn allen nog een leuk idee verzinnen om ermee te doen als ie niet meer nodig is.... ![]() | |
Catch22- | woensdag 23 juni 2010 @ 09:18 |
met een setje nette velgen zou ik er zo in gaan rijden. En een ander blok. | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 09:42 |
Ja hij is wel traag hoor ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 09:44 |
quote:Pirelli ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 juni 2010 @ 11:05 |
heb nog een IS blok liggen...:P plug and play. wil wel een super laag prijs voor je maken indien intresse? | |
Turquaz52 | woensdag 23 juni 2010 @ 11:10 |
en rival. als je nou es eerder vermelde dat je een e36 zocht voor goed koop, ik had nog een 320 coupé te koop voor 500 | |
piekartz87 | woensdag 23 juni 2010 @ 11:13 |
sjesus wat heb jij niet liggen turq? ![]() | |
G4RUD4 | woensdag 23 juni 2010 @ 11:17 |
wat kan ik voor deze velgen+banden vragen? http://link.marktplaats.nl/353356665 oh ja en flame away zou ik zeggen ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 juni 2010 @ 11:23 |
quote:een kameel. | |
Oksel | woensdag 23 juni 2010 @ 11:35 |
Turq, ik zoek nog (goedkoop) setje velgen (met eventueel goede zomerbanden) voor onder mijn 118d. Heb jij een idee? | |
Turquaz52 | woensdag 23 juni 2010 @ 11:46 |
mijn velgen niks? | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 13:31 |
quote: quote:gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen! ![]() maar daar wordt allemaal aan gewerkt dus heb ik dit kreng ff tijdelijk.... ik zocht geen E36, ik dacht een E30 te kopen tot ik daar aankwam.... ik heb hem genomen omdat hij 200 euro was.. ik wil geen E36 tenzij het een 3.2 is ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 13:32 |
quote:nieuw? 2e hands? welk model rij je? (ivm steek) en de banden, nieuw? 2e hands? kan ik even kijken wat ik heb liggen ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 13:35 |
quote:ik gok dat het imitatievelgen zijn, maar dat weet de rest van de wereld niet dus je kan er nog wel aardig wat voor vragen.... in mijn omgeving zou je ze niet kwijt kunnen voor 1000 maar op marktplaats zie ik dat zo gebeuren... | |
Bowny | woensdag 23 juni 2010 @ 14:21 |
Tering man, knal ik 1,5 maand geleden nieuwe H7's erin (Philips Vision Plus), kapt m'n rechter unit er nu alweer mee.... ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 14:40 |
quote:vast met je vingers aangezeten ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 juni 2010 @ 15:40 |
quote:Hoeft niet per direct.. ![]() | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 15:41 |
quote:klopt, anderhalve maand zou wel kunnen ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 juni 2010 @ 15:57 |
quote:Merkwielen.nl | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 16:36 |
quote:Mijn merk ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 juni 2010 @ 17:54 |
Misschien dat iemand het hier weet: Met normaal remmen is er niks aan de hand, en dan remt ie voor mijn gevoel voldoende. Trap ik wat harder en/of abrupter op de rem, dan wordt het pedaal kneiterhard (voor zover ik weet is dat dus normaal). Punt is alleen dat ie voor mijn gevoel dan minder remt op het moment dat het pedaal kneiterhard wordt. Misschien zit het in m'n hoofd en/of zie ik spoken, maar waar kan ik het eerste naar kijken? Als het de remvloeistof was geweest, dan had het pedaal volgens mij zompig aangevoeld. De remblokken voor zijn een paar honderd (ik denk wel duizend) kilometer geleden vervangen, en die horen nu wel voldoende ingesleten te zijn. Iemand tips, suggesties of punten waar ik even naar kan kijken? | |
Hyperdude | woensdag 23 juni 2010 @ 18:37 |
Voelt het net zo als je met de motor uit het rempedaal een paar keer indrukt zodat ie ook "kneiterhard" wordt? Dan zou ik eerst naar de rembekrachtiging kijken. Maar ik breng mijn gebakkie meestal naar de garage met dit soort dingen (lees: weet er weinig van af. ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 juni 2010 @ 18:39 |
quote:Yup. Het is normaal dat het pedaal harder wordt als je 'm harder indrukt, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik dan wat remvermogen mis. Dit is allemaal wat lastig om uit te leggen als je het niet hebt gevoeld. Misschien zie ik ook wel dingen die er niet zijn (aangezien ik over 3 weken op vakantie ga met dat ding en dus ruim 4.000km ga maken) | |
rival | woensdag 23 juni 2010 @ 19:22 |
quote:er loopt een vacuüm slangetje van je rembooster naar je blok. Daar zou ik naar kijken. Is daar misschien iets mis mee?( als je remolie peil ed al gechecked heb) anders denk ik booster stuk, maar dat heb ik nog niet eerder gehoord. | |
Maharbal | woensdag 23 juni 2010 @ 19:23 |
quote:Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd. | |
tha_rizzo | woensdag 23 juni 2010 @ 19:59 |
Ik ben een paar dagen niet online en men zit al op pagina 6. Damn, dat gaat snel. | |
vannelle | woensdag 23 juni 2010 @ 20:06 |
quote:Ik heb dit met een volvo gehad, ander merk maar precies hetzelfde probleem. Lag aan een klepje op de rembooster, heel makkelijk en goedkoop te verhelpen in mijn geval. Dit was nl. het tuitje waar de vacuumslang op zit, zit in de booster geklemd in mijn geval. Ik hoop voor je dat je hetzelfde hebt. ![]() | |
Maharbal | woensdag 23 juni 2010 @ 20:10 |
quote:Kzal zo voordat ik wegga nog even kijken. Binnenkort ga ik toch weer bij iemand langs om de voorwiellagers te laten vervangen, dus dan maar meteen even kijken naar een proefritje. | |
Catch22- | woensdag 23 juni 2010 @ 21:15 |
quote:de helft is Turq ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 juni 2010 @ 22:41 |
En jij ![]() Maar ff haarbal: Rembekrachtiger kapoet of vacuumslang na bekrachtiger poreus/valse lucht of membraamklepje.. Check ze ff een voor een na ![]() | |
Bowny | woensdag 23 juni 2010 @ 22:52 |
quote:Nee, ik ben me ervan bewust dat je met je tengels van het glas moet afblijven ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 02:58 |
quote:Wat wil je voor de M52b28 hebben? Denk dat als me auto af is dat ik hem verder upgrade na 2.8 met mijn 2.5 spruitstuk ![]() ![]() | |
Bowny | donderdag 24 juni 2010 @ 10:03 |
quote:Leipe shit, vanmorgen deden ze het weer ![]() ![]() | |
rival | donderdag 24 juni 2010 @ 12:07 |
quote:sukkel waarom let je nooit op? je denkt alleen maar aan jezelf! ![]() de m52 zit in een E30. gisteren eindelijk de ecu binnen gekregen maar geen tijd om alles af te maken... ik hoop hem vanavond te starten... dan hoef ik morgen alleen nog een uitlaat te fixen... | |
rival | donderdag 24 juni 2010 @ 12:09 |
quote:kan zijn dat er een lek zit oid wat pas effect heeft als er meer druk op komt? misschien... maar je probleem kwam me bekend voor. bij mij was het de vacuumslang tussen de booster en het blok (kan je zo zien) | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 13:05 |
quote:Sukkel vermeld het dan goed in je post, want jij zegt: "gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!" ![]() en natuurlijk denk ik alleen maar aan me zelf ik ben da Turq ![]() | |
rival | donderdag 24 juni 2010 @ 14:15 |
quote:even wat anders, ik zoek een versnellingsbak van een 318is .. heb je die liggen? | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 14:30 |
Nope ![]() ![]() ik kan je er wel zo een regelen, denk datje voor 5 tientjes ofzo eentje hebt HOOGUIT 100.. | |
rival | donderdag 24 juni 2010 @ 14:32 |
quote:ik had er 1 van een gewone 318... maar ze zeggen dat ie niet past (wat volgens mij bullshit is, maarja ik doe de klus niet ik help ze zoeken naar een bak) dus als je kan regelen van een 318is dan hoor ik dat graag | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 14:46 |
Ik kan er een regelen, een paar zelfs.. maar van een 318 past ook op een IS.. ![]() Ben ik vrijwel 100% zeker van.. Wat je kunt doen is dat ijzeren "pakking" plaatje van wat er tussen de motor en bak ligt voor de bak houden of op het blok (ligt er aan welke je hebt op dat moment) en dan kun je zo zien of het past of niet.. ![]() | |
rival | donderdag 24 juni 2010 @ 14:53 |
quote:ik doe niks ![]() maar een berichtje posten voor ze op het net kan ik best doen ![]() | |
Maharbal | donderdag 24 juni 2010 @ 16:08 |
quote:Die vacuumslang ziet er nog prima uit, niet poreus of lek of wat dan ook. | |
vannelle | donderdag 24 juni 2010 @ 16:25 |
Kijk ook even naar het klepje waar ik het over had. | |
Maharbal | donderdag 24 juni 2010 @ 16:33 |
quote:Ik kon het klepje dat je bedoelde niet precies vinden. | |
vannelle | donderdag 24 juni 2010 @ 17:02 |
quote:Je hebt de rembekrachtiger tegen het schutbord zitten en vanaf daar vertrekt er een slangetje richting spruitstuk? Waar de slang op de bekrachtiger zit is niet alleen maar een nippel, het is ook een klepje. Daar dus, de aansluiting tussen de bekrachtiger en je vacuumslang. Dat was bij mij iig het geval, lijkt mij dat die techniek vrij universeel is vandaar dat ik het opper. | |
Maharbal | donderdag 24 juni 2010 @ 17:05 |
quote:Ah, volgens mij is die slang inderdaad omwonden door één of andere stof. Ik heb naar die aansluitingen gekeken/gevoeld/gemorreld, maar ik voelde/zag eigenlijk niks eigenaardigs. Nja, binnen een week ga ik toch bij iemand langs voor de voorwiellagers. Dan hem maar even een testritje laten maken. Misschien zit 't ook wel gewoon in m'n hoofd. | |
vannelle | donderdag 24 juni 2010 @ 17:34 |
Ik bedoel de nippel waar die slang op zit. Dat is stiekem niet alleen een nippel maar ook een klepje. Slang zelf kan best wel goed zijn, of dat klepje goed is kun je niet zien zolang de slang er nog op zit. | |
Maharbal | donderdag 24 juni 2010 @ 17:35 |
quote:Als ik die slang er af ga jassen, dan komt er toch vloeistof uit? Of is dit een apart circuit dat niet op de remvloeistof zit aangesloten? (kheb alleen een globaal idee hoe een rembooster werkt). | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 18:04 |
![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 18:07 |
ik heb iig geen klepje of nippel op 318.. maar dannog, op afstand valt er niet veel te doen eerlijk gezegd.. ![]() | |
vannelle | donderdag 24 juni 2010 @ 18:12 |
quote:Werkt op vacuum dus je zal geen natte handen krijgen. ![]() | |
Maharbal | donderdag 24 juni 2010 @ 18:15 |
quote:Zo'n vermoeden had ik al. Ik vroeg me dus af of 't een apart circuit was ![]() quote:Khad 't over het circuit van de rembooster. | |
Turquaz52 | donderdag 24 juni 2010 @ 18:43 |
quote:Enige circuit van een rembooster/bekrachtiger is 1 slangetje naar het Inlaatspruitstuk. De aansluiting van de hoofdremcilinder op de booster is apart verhaal, Look: ![]() ![]() | |
Maharbal | donderdag 24 juni 2010 @ 18:46 |
Kijk, en daar kwam mijn verwarring dus vandaan. Want ik zag ook de aansluiting die de firewall in liep (dus naar de hoofdremcilinder dunkt me), en vroeg me af waarom er dan twee waren. | |
tha_rizzo | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:28 |
Nu we het hier toch over remmen hebben. Mijn auto remt niet meer lekker en trilt bij het remmen, daarom wil ik de blokken en schijven rondom vervangen. Waar moet ik op letten? | |
Turquaz52 | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:36 |
Dat je de klauwen niet los laat hangen maar vastmaakt met een tiewrapje aan je schokdemper oid. Anders rek je je remslangen, wat niet goed is.. Voor de rest zou ik kwaliteit spul halen, ga na heuts bijvoorbeeld. Daar kun je ook originele onderdelen kopen, vraag om garage korting en je bent een stuk goedkoper klaar.. ![]() Voor de rest neem ik aan dat je weet hoe het moet? Dus eerder hebt gedaan? ![]() | |
tha_rizzo | zondag 27 juni 2010 @ 19:12 |
Heb alleen schijven achter los gehad. ![]() Blokken niet. | |
Maharbal | zondag 27 juni 2010 @ 19:31 |
Cruisen met schuifdakje en ramen helemaal open, heerlijk ![]() Resultaat: linkerarm meer verbrand dan rechterarm ![]() | |
Sounddragon | zondag 27 juni 2010 @ 19:47 |
quote:Dat heet een chauffeursarm ![]() | |
Sounddragon | zondag 27 juni 2010 @ 19:49 |
quote:Dan zit er waarschijnlijk vuil tussen de naaf en je schijf waardoor er een kleine slag onstaat in de loop van de schijf, of... je hebt hem niet exact hetzelfde teruggezet als dat hij er vanaf kwam ![]() | |
tha_rizzo | zondag 27 juni 2010 @ 19:51 |
quote:Ik wil gewoon alles vervangen, maar het was even eerder een antwoord op de vraag van Turq ![]() | |
Turquaz52 | zondag 27 juni 2010 @ 21:07 |
Achzoo.. Nou okee, draai de stuur zo na je toe dat je naar de rug van de klauw kijkt. Stop een dikke platte schroevendraaier tussen de blok en schijf en push ze uit elkaar, net zo ver dat je niet meer kunt of iig een cm speling hebt.. Haal de beide bouten aan de linker kant van de klauw op de naaf af. Haal ook de 2 schroeven los van de klauw zodat je hem in 2 delen hebt en de blokken er dus ook uit kan halen. Haal de oude blokken af, schroef de schijf los en plaats de nieuwe schijf.. Pak een tang, liefst een grote waterpomptang (dus niet zo'n normale grootte), push de remzuiger helemaal terug en plaats de blokken, maak de klauw vast, zet de beugeltje er weer terug op (vergeten te melden net). Voel of alles goed vast zit, check alles ff 2/3x ff met de hand na en zet je wiel er op en doe dan de andere kant ![]() ![]() Als ik wat vergeten ben dan hoor ik het wel. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 27 juni 2010 @ 21:17 |
Waar je op moet letten is in feite dus de speling creëeren alvorens het losdraaien van de klauw en dat je de klauw ophangt aan een tiewrapje ofzo dat de slang niet onder spanning komt te staan ![]() (en niet de Remblok indicator kabeltje vergeet aan te sluiten) |