YoshiBignose | vrijdag 21 mei 2010 @ 14:49 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 21-05-2010 17:39:26 ] | |
YoshiBignose | vrijdag 21 mei 2010 @ 14:50 |
HEY RIZZO, het past niet eens ![]() M'n laatste post: quote:Mensen die hun auto nog in de TT willen hebben moeten het snel zeggen ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 14:57 |
E30 318is is e30 325i cabrio geworden ![]() en je zwaartepunt gaat omlaag, ook helt je auto minder over in de bocht. Beide zorgen ervoor dat je sneller door de bocht bent. | |
Catch22- | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:00 |
hoi slettebakken die ga ik vanavond ophalen. Jeej! | |
piekartz87 | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:01 |
oja bij mij mag er 2x voor ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:03 |
quote:die staan netjes onder een e30 een vriend van mij heeft ze. Die heeft laatst het hart zwart gemaakt, ziet er goed uit ook ![]() | |
Catch22- | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:04 |
hoezo 2 viercilinders? Ik zat gister ff marktplaatsen voor een e30 320/325i, maar ze zijn duurder dan ik verwachtte nog. 4 cilindertje (muv de 318iS) pik je voor weinig op, maar de 6 cilinders zijn wat duurder. @Rival cool, toevallig een piccie voor handen? [ Bericht 3% gewijzigd door Catch22- op 21-05-2010 15:10:24 ] | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:12 |
quote:nee sorry ik zie nergens zijn auto op foto's. En ik ga dit weekend waarschijnlijk 1 of 2 6 cilinders halen. 1 daarvan is dan puur voor de verkoop ik zal wel even details geven als het doorgaat. | |
piekartz87 | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:13 |
omdat het kan | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:15 |
Hier zijn het de achtervelgen, voor lijkt er wel op maar is anders.![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:16 |
quote: ![]() | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:17 |
quote:Ik neem de uitdaging graag aan maar wellicht heb je gelijk inderdaad ![]() | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:18 |
quote:Dan had je in ieder geval een behoorlijke motor maar dan nog is dat geen reden de auto zo toe te takelen ![]() | |
Catch22- | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:21 |
Kunnen we geen sticker op Turq plakken?quote: | |
YoshiBignose | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:40 |
Dat zou een leugen zijn. Veel BMW-rijders zijn zo ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:41 |
quote:we hebben het nu alleen over verlagen. Dan hebben we nog de bandenmaat, bandenmerk, schokdempers, stabilisatorstangen, wielbasis in lengte en breedte. Sporing, askanteling en zo voorts wat allemaal met het bochtenwerl te maken heeft. Maw, die m van jou gaat vast harder door de bocht ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:42 |
quote:veel jongelui is zo. Je ziet het toch echt vaker met corsaatjes enzo ![]() bmws vallen gewoon op omdat het ons pijn doet ![]() | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:55 |
quote:Ooh, het was geen opmerking van ik ben beter,sneller,mooier, groter of wat dan ook... Maar dat verlagen heeft niet altijd voordeel. Zoals je aangeeft spelen nog een aantal andere zaken mee. Het alleen verlagen heeft weinig nut imo. | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:59 |
quote:maar dan heb je het dus echt verkeerd. Gewichtsverplaatsing, dus overhellen e.d wil je zo min mogelijk in een bocht. Weggedrag is echt veel sportiever al doe je alleen de veren. | |
YoshiBignose | vrijdag 21 mei 2010 @ 15:59 |
DAT dacht ik dus ook. Stel je hebt 2 identieke auto's maar eentje is 40mm verlaagd, wat zal dat uitmaken in de bochten? | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:02 |
quote:Ooh, ok. | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:02 |
quote:in 1 bocht misschien niet al teveel. Gaan we bv slalommen dan is de verlaagde echt ver in het voordeel. | |
Vuurmuis | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:04 |
Mag ik ook in het overzicht? ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:05 |
Ik heb er vanmorgen nog filmpjes van zitten bekijken op een website ( ben namelijk aan het zoeken naar verlaging voor mijn cabrio) maar ik kan het niet terug vinden. Daar gingen dat dus testen met een standaard en verlaagde auto. | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:07 |
quote:Dat is inderdaad wel prettig op de openbare weg ja..... ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:10 |
quote:slalommen misschien niet maar ook is de weg hier niet mooi glad. Elke snelwegbocht heeft er wel een 'hobbel' in oid. Allemaal dingen waar je minder last van heb. Ook het insturen van een bocht kan harder. | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:11 |
Voor normaal gebruik heb je er weinig aan maar ik zit a) weleens op het circuit b) ben niet normaal ![]() | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:12 |
Mensen die zeggen dat ze niet normaal zijn..... ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:13 |
quote:kwa rijgedrag ![]() je houdt niet van zelfkennis? ![]() oh en, waarom moeten mensen altijd kenbaar maken wat ze van een ander vinden? Ook al heeft dat niks met het gesprek te maken. Denken ze soms dat het een ander boeit? ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door rival op 21-05-2010 16:19:45 ] | |
Catch22- | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:30 |
quote:Het ligt natuurlijk aan resterende demping. Als je niet verlaagd maar wel hele stijve veren hebt, dan ben je sneller dan een verlaagde auto met lekke dempers denk ik. | |
jackson | vrijdag 21 mei 2010 @ 16:34 |
quote: ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 21 mei 2010 @ 17:11 |
Eindelijk een propere TT. Auto stond gisteravond opeens weer voor de deur ![]() Moet alleen nog even de monteur spreken ![]() Ik hoop er morgen mee naar 't strand te kunnen rijden ![]() | |
rival | vrijdag 21 mei 2010 @ 17:39 |
quote:klopt helemaal ![]() hangt er dan nog wel vanaf hoeveel verschil er in die demping zit | |
YoshiBignose | vrijdag 21 mei 2010 @ 17:41 |
![]() I like RWD ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 21 mei 2010 @ 18:02 |
Auto door APK, er was praktisch niks mis mee. Iets wat mij wel verbaasde ![]() Alleen wat roest bij die kriksteunbalk en een lek remslangetje. | |
YoshiBignose | vrijdag 21 mei 2010 @ 18:12 |
Nice. En nu lekker cruisen ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 21 mei 2010 @ 18:22 |
Inderdaad. Vanavond eerst nog even werken en dat stukje rijd ik even in de 107, maar morgen lekker naar 't strand in m'n 5je! | |
Xtr3mE | vrijdag 21 mei 2010 @ 23:15 |
Wat is dat voor een ronde E46-voorkant-op-een-vierkante-E36-body-met-paarse-velgen wagen ? :| | |
Catch22- | zaterdag 22 mei 2010 @ 00:33 |
Mijn nieuwe velgen!![]() Vergelijk met de oude ![]() ![]() Links is de oude band (195 breed) Ze lopen helaas iets aan met 3 velgen in de kofferbak en 1 op de achterbank. Ik vermoed dat de veren achter niet helemaal fris meer zijn dus die moet ik dan ook maar vervangen. Het is een ET18 velg dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Er liggen 205 banden op.. quote:Turq zijn mod man... | |
De_Groentenboer | zaterdag 22 mei 2010 @ 01:13 |
Ik kijk de hele tijd stiekem naar e34's.. en dan vooral de big six of v8's.. ik vind ze zo mooi ![]() | |
Catch22- | zaterdag 22 mei 2010 @ 01:22 |
Zijn echt superwagens. Heb een 4 cil e34 gehad, maar dat is echt super rijden hoor. Een 535i of 540i is geweldig. alhoewel je tegenwoordig ook bijna een e39 hebt voor dat geld.. | |
Turquaz52 | zaterdag 22 mei 2010 @ 01:25 |
Thanks dat je me photoshop in de OP plaats SoundDragon! ![]() En ik ben Vandaag ECHT heel blij ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 mei 2010 @ 01:26 |
Mijn dag kon niet kapot ![]() ![]() ![]() ![]() Morgen hopelijk nog een prachtig dag voor de boeg (morgen is dus in feite vandaag en vandaag dus gister) (tis nu 01:26 vandaar ![]() | |
Catch22- | zaterdag 22 mei 2010 @ 01:31 |
hoezo ben je zo blij of wil je dat niet delen? | |
YoshiBignose | zaterdag 22 mei 2010 @ 09:55 |
quote:Volgens mij ben ik de TS hoor ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 22 mei 2010 @ 12:06 |
quote:Waarom 2 van die dingen? 2 dezelfde? Of eentje voor je vrouw en een voor jou? | |
tha_rizzo | zaterdag 22 mei 2010 @ 12:18 |
Catch, je sleutels zitten nog in 't slot. Vandaag heerlijk gereden in m'n vijfje ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 22 mei 2010 @ 15:40 |
Schijt. M'n airco heeft het begeven lijkt het op. Aan de passagiers kant doen de 2 ventilatoren (van de airco) het iig niet meer. Aan bestuurderskant nog wel, maar wordt niet heel erg koud ook al zet ik hem op 16 graden en voluit. Hij maakt ook veel lawaai, vooral tijdens het optrekken. ![]() ![]() | |
hamkaastosti | zaterdag 22 mei 2010 @ 15:46 |
ik doe mijn airco ook nooit aan op korte ritjes. Pas als ik de snelweg op ga gaat het schuifdakje dicht en knal ik de airco aan. Tenzij ik in m'n nette kleren zit en niet wil zweten ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 22 mei 2010 @ 15:48 |
Klopt, doe ik ook altijd. Heb tijdens de winter wel een paar keer aangedaan omdat dat goed schijnt te zijn ofzo voor de airco, maar ja nu is ie toch niet helemaal goed meer ![]() ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:31 |
Yoshi heb je niet stiekem gescheiden airco in je E46 ? ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 22 mei 2010 @ 20:25 |
![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 22 mei 2010 @ 21:17 |
Even paar ringetjes gemonteerd ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 22 mei 2010 @ 21:40 |
nice! nu sparen voor 't lederen interieur? | |
mitchelll0181 | zaterdag 22 mei 2010 @ 21:44 |
yeppp ... elke keer als ik instap denk ik er aan ... ![]() gvd vergeet steeds om je een pm terug te sturen ga het zo gelijk doen ... | |
Turquaz52 | zaterdag 22 mei 2010 @ 22:16 |
quote:Kut.. Sorry ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 mei 2010 @ 23:00 |
quote:Heb een super deal gesloten ![]() M50B25 FTW!!! ![]() ![]() Nog een maandje APK ![]() <knip, niet doen> [ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 23-05-2010 00:12:07 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 22 mei 2010 @ 23:26 |
en 150 euro betaal ik echt niet voor een APK beurt ![]() Dacht eerder aan 50-100.. ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 22 mei 2010 @ 23:42 |
lol, bestaan die keurmeesters nog echt?? waar je een x-bedrag geeft voor een 'blinde' APK keuring..... als de rdw toch eens een steekproef doet daar ..... ![]() | |
Sounddragon | zondag 23 mei 2010 @ 00:15 |
Pas op met illegale handelingen op een forum mannen, regel dat FF anders ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 01:25 |
Kijk, daar heb je sounddragon ![]() | |
Bowny | zondag 23 mei 2010 @ 11:00 |
Zo maar even de snelweg op ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 11:19 |
quote:Vorige week nog wel iig ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 23 mei 2010 @ 11:35 |
![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 12:00 |
quote:Denk om de politie daar he ![]() ![]() | |
Catch22- | zondag 23 mei 2010 @ 12:45 |
Vanochtend:![]() ![]() ![]() Hoe komt dit?! ![]() Tijdelijk maar zo | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 13:16 |
Ahhhh ... Pcies met dit weer ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 13:25 |
Staat ook wel leuk ![]() | |
gebrokenglas | zondag 23 mei 2010 @ 13:41 |
quote:Als je snel kijkt valt het niet eens op. Hiero staat er eentje met zoeen gele thuiskomer. Dat ziet er triest uit. ![]() | |
Crouton | zondag 23 mei 2010 @ 14:16 |
quote:Mooie ringen! Was het veel werk? | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 15:58 |
Nee zeer goed te doen 20 min per kant, meegeleverde bevestiging is fragiel .. Dus mochten ze loskomen dan gaanze gelijmd worden . Setje komt van marktplaats af M power xl Rotterdam 30 euro maar ! | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 16:10 |
volgens mij de zelfde ringen gehaald destijds voor mijn e36, kwamen van een e46 af ![]() Worden nog in mijn e46 koplampen dumpt.. ![]() | |
Sounddragon | zondag 23 mei 2010 @ 16:11 |
quote:Kan het niet goed zien; wat is er precies mis mee ?? lekt hij door het ventiel of het ventiel gewoon afgescheurd ?? Laatste komt vaak gewoon door verdroging ![]() | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 16:13 |
Lijkt me gewoon verdroging, 5 euro zet je zo nieuwe ventieltje in.. ![]() | |
Maharbal | zondag 23 mei 2010 @ 20:05 |
TVP | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 20:24 |
Spacers/Adapters laten maken? Quanta costa en waar? ff voor de handige mensen onder ons, als jullie me helpen zou wel liev zijn ![]() Thanks ![]() | |
teamlead | zondag 23 mei 2010 @ 20:56 |
![]() althans: de startmotor is overleden en er loopt ergens (god mag weten waar) koelvloeistof weg... ![]() iemand interesse in een bijna rijdende e36 uit 95 voor onderdelen ofzo? * gaat op autojacht | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 20:58 |
Wat is de verdere staat van de E36 dan? Is op zich toch nog wel te repareren? | |
teamlead | zondag 23 mei 2010 @ 21:05 |
bij de laatste apk kwamen als aandachtspunten de kokerbalk en de remslang ( ![]() Daarnaast heeft het ding nu 236K gelopen. Kan nu wel gaan repareren voor een paar honderd euro, maar what's next dan? | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 21:08 |
Dat is waar. Voor die E36's krijg je tegenwoordig ook niks meer. Remslangen zijn niet zo heel moeilijk te vervangen, kokerbalk ken ik niet. Tijd voor een E46je? ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 21:09 |
50 euro geboden ![]() | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 21:20 |
quote:pm me ff een prijs.. is het een sedan of coupe? ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 21:29 |
Zet hier ff wat info neer over die bak dan en foto's ![]() | |
Bowny | zondag 23 mei 2010 @ 21:36 |
quote:Leuk, hoeveel kosten die? | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 21:46 |
quote:3 tientjes zei hij toch? | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 21:56 |
Idd wel opletten hè ![]() http://hla-rotterdam.com/index Impulsive buyers niet klikken :p gaat geld kosten | |
teamlead | zondag 23 mei 2010 @ 21:59 |
De foto's: Hij heeft wat lichte gebruikssporen (uiteraard ![]() Op een dode startmotor na (volgens de anwb-meneer echt helemaal aan gort ![]() | |
teamlead | zondag 23 mei 2010 @ 22:01 |
De kleur volgens het plaatje onder de motorkap is violet-schwarz ![]() oh.. en qua prijs... geen flauw idee ![]() | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 22:06 |
100 euri | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 22:22 |
Lol ja die roest verziekt et een beetje .. Maarre tja ... 750 ofzo | |
teamlead | zondag 23 mei 2010 @ 22:30 |
die roest is ook het enige stukje aan de hele auto ![]() Maarre.. 750?? zoveel ![]() | |
Catch22- | zondag 23 mei 2010 @ 22:33 |
750 voor een e36 compact die niet loopt, lekt en roest heeft, is vrij veel imo. | |
YoshiBignose | zondag 23 mei 2010 @ 22:35 |
Ik kreeg 800 euro voor m'n 316 met 175.000 km ofzo. Had ook wat minpuntjes, maar niet ZOVEEL (en minder roest). Dit is een 318tds? Nog trager ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 23 mei 2010 @ 22:43 |
Mja de "goede" beginnen vanaf 1000 .. Je moet maar net een gek tegenkomen denk ik ![]() | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 22:56 |
quote:100 euro, niet meer.. Ik heb voor de garage een 325TD gekocht (Sedan) voor 250 euro.. en een 318i Sedan M40 voor 150 euro.. Beide liepen goed behalve de 325TD had een scheurtje in een brandstofleiding.. Vandaar, Compact 100 euro.. ![]() | |
Catch22- | zondag 23 mei 2010 @ 23:09 |
handelsprijzen ja. Particulier kan je er vaak wel iets meer voor krijgen. | |
Turquaz52 | zondag 23 mei 2010 @ 23:30 |
quote:Een particulier koopt geen auto die zo gaar is ![]() (No offence Teamlead) | |
Catch22- | zondag 23 mei 2010 @ 23:33 |
dat is waar, of je moet al willen sleutelen. | |
Grielen | zondag 23 mei 2010 @ 23:34 |
quote:Studenten races door de polder waarna de auto geheid op zijn dak beland ![]() | |
teamlead | maandag 24 mei 2010 @ 00:23 |
quote:non taken ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 00:31 |
quote:Dat bedoel ik ![]() 100,- me bod staat vast.. kan deze hele week komen vanaf woensdag.. ![]() | |
Maharbal | maandag 24 mei 2010 @ 10:34 |
Ah, ik zie dat Turq dingen weer op waarde aan het schatten is ![]() P.S. Mijn auto is een kleine 8x meer waard dan "wat Turq er voor zou geven". Met andere woorden: kijk gewoon verder en zet 'm ergens te koop. Je haalt meer op voor de onderdelen apart dan de genoemde ¤100. | |
mitchelll0181 | maandag 24 mei 2010 @ 11:06 |
Tenzij je lui bent en er in een keer vanaf wil | |
teamlead | maandag 24 mei 2010 @ 11:17 |
ik ben van nature best lui... maar dan nog ![]() | |
piekartz87 | maandag 24 mei 2010 @ 12:34 |
quote:2 om uiteindelijk van 1 lelijke en 1 redelijke 1 mooie te maken. maar ze hebben allebei gewoon apk en ze rijden ook allebei. ik heb wellicht een sleutelplek geregeld met lasapparaat aanwezig en een brug. ^^ | |
piekartz87 | maandag 24 mei 2010 @ 12:39 |
quote:wat een ruksite zeg ![]() | |
Twista101 | maandag 24 mei 2010 @ 13:43 |
Even een vraagje voor jullie, aangezien jullie zo te lezen veel meer in die wereld thuis zijn dan ik dat ben. Ik ben op zoek naar een BMW Business radio voor een E36. Het liefste nieuw, ik heb al van alles gezocht maar ik kan hem nergens vinden. Weet iemand hier waar ik die kan krijgen? | |
tha_rizzo | maandag 24 mei 2010 @ 13:47 |
BMW dealer al geprobeerd? Of ebay.de | |
Twista101 | maandag 24 mei 2010 @ 13:48 |
Op de sites kom ik bij de BMW dealer niet meer verder dan een E46. Blijkbaar is de E36 te oud. | |
Maharbal | maandag 24 mei 2010 @ 13:56 |
quote:http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/ | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 14:25 |
wat moet ik allemaal vervangen voor onderhoud aan me nieuwe blok? ![]() Ik heb al dit samen gesteld: Achter as met kardan as - 100 euro (sloop) Automaat bak olie koeler - 50 euro? (sloop) Motor Olie filter - 10 euro Motor Olie - 65 euro Automaatbak olie - 40 euro Automaatbak filter - 20 euro (?) Brandstof filter - 20 euro Motorsteun - 70euro Bougies - 80 euro Uitlaat - 60euro (einddemper) Remblokkenset - 75euro Remschijven - 65euro Volle tank - 70euro Brandstof pomp van 540i e34 - 20euro (sloop) Overige kleinspul etc.. - 200 euro --------------------------------------------------+ 745,- Euro | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 14:26 |
Ik ga het zometeen halen, maar is er iets anders toe te voegen nu dat blok gewoon los ligt? ![]() | |
Maharbal | maandag 24 mei 2010 @ 14:30 |
¤80 voor bougies? Die Bosch/NGK dingen kosten volgens mij ¤6-8 euro per stuk. Overigens valt remmerij etc. niet onder "blok" ![]() | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 14:47 |
![]() ![]() & 80 euro voor bougies is toch goede prijs? Ga geen flut dingetjes er in zetten ![]() Wat mis ik nog meer? | |
Maharbal | maandag 24 mei 2010 @ 14:52 |
quote:Het zal zeker goed zijn om de remmerij aan te passen, maar ik bedoel gewoon dat remmen niet vallen onder "blok" ![]() Overigens zou ik gewoon voor Bosch/NGK bougies zijn. Die worden gewoon door BMW gebruikt en voldoen prima. ¤80 voor bougies vind ik een beetje overkill. Ik kon 6 Bosch bougies voor ¤36 euro kopen dacht ik. | |
Turquaz52 | maandag 24 mei 2010 @ 15:00 |
Jaa okee.. maar wat mis ik nog in mijn lijstje ![]() Wat zal ik direct vervangen nu ik dat blok los heb, of iig iets aan de auto wat belangrijk is met onderhoud.. ik heb als evt. hardyschijf (100,-) als die van de sloop te gaar is.. Dan nog einddemper, want mijne is brak. kat enzo mag weg.. openluchtfilter kit van K&N 57i wat nog meer? ![]() | |
Maharbal | maandag 24 mei 2010 @ 15:06 |
Ik ben even vergeten of een M50 nou een distributieriem of ketting had. Als riem -> eventueel preventief vervangen? | |
metallicattim | maandag 24 mei 2010 @ 18:21 |
Paar daagjes niet online geweest hier, meteen 15 pagina's verder ![]() Morgen hoop ik foto's te kunnen plaatsen van mn vaders Last Edition 325i M-Tech II cabrio ![]() | |
tha_rizzo | maandag 24 mei 2010 @ 20:08 |
Naar strand rijden in een 5-serie is tof! Ik miste alleen airco ![]() | |
Twista101 | maandag 24 mei 2010 @ 21:08 |
Bedankt voor de link! Daar valt genoeg te vinden! ![]() | |
YoshiBignose | maandag 24 mei 2010 @ 21:12 |
quote:Ketting ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 25 mei 2010 @ 08:12 |
quote:dacht ik ook al aan voor 2 seconden, maar deze hebben lekker ketting.. Gues what, de versnellingsbakolie koeller van me 318 past niet op de aansluitingen van de ZF bak (me oude was GM). Mag ik dat ook gaan fixxe. ![]() Zometeen direct naar heuts, bestellen alles en alles wat niet op dat moment in de magazijn ligt krijg ik dan voor 12 uur nog bezorgd.. Ga zometeen na de sloop voor de koeller (past die van een E34 525TDS automaat er ook op?), brandstofpompje van een e34 540i meenemen & achteras+kardan etc.. Iemand iets toe te voegen? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 25 mei 2010 @ 08:15 |
En ik mis 1 motorsteun, compleet ![]() Dus niet die rubber wat op de subframe gaat maar de arm die op het blok en op dat rubber wordt geplaatst.. Enig idee hoeveel zo iets kost? ![]() | |
Vuurmuis | dinsdag 25 mei 2010 @ 11:46 |
quote:Ziet er netjes uit ![]() ![]() | |
jackson | dinsdag 25 mei 2010 @ 12:24 |
quote:Wat vind je er mooi aan dan ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 mei 2010 @ 12:58 |
quote:Staan in bestelling ![]() | |
Catch22- | dinsdag 25 mei 2010 @ 12:59 |
ik moet ff snel 2 veren voor mijn achterkant hebben, iemand een tip? Liefst in Drenthe ergens, ong 50km van Emmen is mooi. | |
Vuurmuis | dinsdag 25 mei 2010 @ 13:12 |
quote:Dat zal er een heel stuk beter uit gaan zien! ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 25 mei 2010 @ 13:40 |
quote:Waarom geen LED? ![]() | |
Vuurmuis | dinsdag 25 mei 2010 @ 14:58 |
LED is ook mooi idd, ik had op me sedan de rood/wit LED achterlichten maar je hebt dacht ik tegenwoordig ook de rood/wit/rood (FL)achterlichten in LED [ Bericht 28% gewijzigd door Vuurmuis op 25-05-2010 15:25:15 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 25 mei 2010 @ 15:25 |
Dat is neppe troep. | |
Vuurmuis | dinsdag 25 mei 2010 @ 15:40 |
quote:Voor een sedan zijn ze eigenlijk allemaal nep ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 mei 2010 @ 16:07 |
Ik heb ze in het echt gezien, aan, en vondt het lichtval/licht beeld niet zo mooi .. Zag er erg cheap uit | |
Vuurmuis | dinsdag 25 mei 2010 @ 16:35 |
Dus je neemt deze? ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 mei 2010 @ 17:01 |
Yepppp![]() Kijk : die led's zien er niet uit ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 mei 2010 @ 17:04 |
owja en het volgende zit ik al 2 dagen over te twijfelen .. ![]() De bumper dus | |
Maharbal | dinsdag 25 mei 2010 @ 17:36 |
Persoonlijk vind ik het altijd jammer dat er auto's worden uitgebouwd met bumpersets en wat nog meer, terwijl er nog steeds gewoon weinig vermogen onder de kap blijft zitten. Mompelt iets over all show en no go ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 mei 2010 @ 17:44 |
hahaha true true ... zeker met een 1800 hahahaha och jaaa | |
YoshiBignose | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:34 |
FL-achterlichten en NFL voor is juist geen gezicht. Net als mensen die witte knippers voor doen en oranje achter. Moet wel een beetje consistentie in de auto zitten ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:35 |
quote:Gewoon even dealer bellen of langsgaan ![]() | |
Bowny | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:51 |
quote:1900.... En damn...wat blijft een E46 toch mooi. Hadden ze bij BMW in '98 al door.....tijdloze dreier ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:53 |
Voor de geïnteresseerden, een rijtest van een 335i cabrio E9x | |
Twista101 | dinsdag 25 mei 2010 @ 19:20 |
Oud vs nieuw:![]() ![]() Ziet er stuk beter uit al zeg ik het zelf! | |
jackson | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:20 |
quote:Volgens mij zijn beide oud, maargoed..... | |
Maharbal | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:23 |
quote:"Oude situatie vs nieuwe situatie" | |
jackson | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:26 |
quote:Hmkee... Ik vind die E34 van mij echt zwaar gedateerd overkomen als de die nieuwe interieuren gewend bent. Best een flinke teruggang ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:30 |
20 jaar is ook best een tijd terug he? | |
piekartz87 | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:31 |
staat wel een stuk netter zo met een originele radio | |
Hyperdude | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:37 |
quote:Dat zijn nog echte mannen dashboards: ![]() itt. tot die gaylord designbende van tegenwoordig: ![]() | |
Catch22- | dinsdag 25 mei 2010 @ 21:03 |
ik hou ook wel van de oude dashes hoor![]() Ik vinnet leuk! Ik heb inmiddels wel een andere radio | |
Xtr3mE | dinsdag 25 mei 2010 @ 23:15 |
^^ maakte BMW's vroeger ook vrachtwagens ? ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 25 mei 2010 @ 23:33 |
quote:mooi zo met obc en checkcontrol ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 01:47 |
Check my e34 Steelies met een Laag ET Yo!![]() En oh ja, dit.. ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 26 mei 2010 @ 08:25 |
quote:Deze foto is vanaf de achterbank genomen. | |
jackson | woensdag 26 mei 2010 @ 09:15 |
quote:Doet u mij de nieuwe maar... ![]() Ik snap prima wat je bedoelt maar ik heb er weinig mee verder. Het is gewoon even schrikken als je uit een nieuwe golf komt ![]() | |
Vuurmuis | woensdag 26 mei 2010 @ 09:20 |
quote:Alleen de mtech2 bumper, of de hele bodykit? | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 10:38 |
waaarom ;praat iedereen hier over die verschrikkelijke dashboards terwijl er een M50 in mijn 318 ligt? ![]() | |
Catch22- | woensdag 26 mei 2010 @ 10:44 |
zolang jij niet rijdt vind ik je project niet zo interresant. | |
mitchelll0181 | woensdag 26 mei 2010 @ 11:16 |
Hahaha e36 of 46 ?? Zittie er al in ? Veel aanpas werk ? | |
jackson | woensdag 26 mei 2010 @ 11:35 |
quote:Foto's? Specificaties? Watsgeburt? | |
Maharbal | woensdag 26 mei 2010 @ 15:55 |
quote:'Cuz it didn't happen. | |
hamkaastosti | woensdag 26 mei 2010 @ 16:07 |
boeie. ik heb er een m52 in liggen en een 318i heb ik ook al gehad | |
tha_rizzo | woensdag 26 mei 2010 @ 18:45 |
quote:Ja, hoe komt dat toch? Ik vind het nieuwe interieur van BMW niet lelijk hoor ![]() Zeker niet een lichtleder interieur met houten inleg ![]() Ik zit eraan te denken om bij mij een lichtledereninterieur er in te gooien.... ooit ![]() | |
jackson | woensdag 26 mei 2010 @ 21:31 |
quote:Ik heb..... Nee, ik doe het niet ![]() Care inderdaad | |
hamkaastosti | woensdag 26 mei 2010 @ 21:34 |
wat die turq doet met bmw's heeft helemaal niets te zoeken in een bmw fantopic ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 22:17 |
quote:Foto's volgen, Specs zijn 2.5 24v DOHC 192PK. Wat in een 318i is gelepeld.. quote:Pardon ![]() quote:wtf? Waarom niet? quote:e36 318i automaat ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 22:20 |
Geen aanpassingen behalve de accupool en miniscule dingetjes zoals vacuumslang rembekrachtiger vervangen (oude was te kort), gaskabel modden dat ie volgas geeft ipv half gas met de pedaal op de vloer en brandstoffilter verplaatsen en de toe en afvoer slangen vervangen door op maat gemaakte. Ik mis er zeker wel een paar miniscule dingetjes, maar dat is iets wat elk ander monteur als een doordedaags ding aanziet en ongedacht verhelpt.. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 26 mei 2010 @ 22:54 |
M50 is zeer OK. Succes d´r mee Draait ie al? ![]() | |
Maharbal | woensdag 26 mei 2010 @ 22:55 |
quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 23:08 |
Vandaag alles aangesloten, veel kleinigheidjes verholpen etc, geen haast mee ![]() Besef dat me diff kapot is dus morgen ff nieuwe halen en verder gaan met de bak er op zetten. Dan direct starten ![]() Oshii, 75 euro al klaargelegd? ![]() | |
Catch22- | woensdag 26 mei 2010 @ 23:10 |
Nieuwe veren gemonteert!![]() Klusje viel op zich mee en de wielen raken de wielkastrand niet meer. Fijn dus. Wielen zijn gebalanceerd en trillen niet meer, ook goed! Volgende week nieuwe uitlaat en dan is het technisch weer op orde. | |
Maharbal | woensdag 26 mei 2010 @ 23:17 |
Achter is inderdaad eitje. Demper los, voet op de bende en naar beneden drukken en dan trekken maar ![]() Apex? | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 23:43 |
iemand een paar foto's aub van de vacuum slangetjes van de M50B25 blok?? ik kom niet uit met de Idle Controll valve en de 2 gaten onder dat bocht tussen de gasklep en luchtmassa meter.. + de schema als het mogelijk was ![]() Thanks.. ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 00:39 |
quote:Apex? De veer is van de Brezan, niet op gelet wat voor merk het was. Er kwam nog wel redelijk wat bij kijken. Die draagarmen wouden niet echt ver naar beneden, dus we moesten hem met een koevoet op zijn plek krijgen. 't is gelukt en het scheelt echt massa's in de achterkant. We gingen er met zijn 2en op hangen (toch minstens 180kg) en hij raakte de wielkast nog lang niet. Hij is dus ook gewoon weer een stuk stabieler op de weg. Volgende week komt mijn midden- en einddemper. Ook weer een frisse en gasdichte uitlaatlijn. | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:14 |
quote:Iemand antwoord op mijn vraag? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:15 |
quote:Wat heb je er voor betaald? Ik heb mij een schroefset besteld ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:18 |
Oh ja!: Diff is kapot dus moet wel ander achter as... Kan ik elke cardan as van een 6 pitter e36 meenemen of moetie perse automaat zijn? ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 10:22 |
Ik heb 150 euro betaald voor 2 nieuwe veren. Duur, maar wel kwaliteit. Ik wou niet met die goedkope setjes in de weer, ik heb daar geen lekker gevoel bij. En je auto hangt er wel op, dus dan moet het goed zijn. | |
YoshiBignose | donderdag 27 mei 2010 @ 12:46 |
Hmm de E36 nieuwe viscus koppeling maar wordt alsnog warm bij files (alleen duurt het iets langer). Wat kan het nou zijn? Iemand zegt waterpomp? De radiateur is net nieuw dus dat kan het niet zijn lijkt me. | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 12:49 |
Wanneer is je waterpomp voor het laatst vervangen? | |
lezzer | donderdag 27 mei 2010 @ 12:50 |
Iemand ervaring met rijden in een X3 (uit 2005 zo'n beetje)? Ik overweeg er zakelijk eentje te gaan rijden. | |
hamkaastosti | donderdag 27 mei 2010 @ 12:54 |
Meestal wordt bij het vervangen van je viscokoppeling direct ook je warmtepomp vervangen. Waterpomp voor de E36 kost zo'n 50 euro. Je thermostaat kan ook kapot zijn. Ik geloof dat je dat snel kunt checken door te voelen of de onderste slang bij je radiateur koud blijft bij een warme motor | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 12:56 |
Meestal wel ja, bij Beun de Haas niet. | |
YoshiBignose | donderdag 27 mei 2010 @ 12:58 |
![]() | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 13:10 |
Toch? Vaak als mensen zelf aan hun auto knutselen dan laat je die vaak zitten 'omdat hij het toch wel doet' | |
Vuurmuis | donderdag 27 mei 2010 @ 13:52 |
quote:Ik zou zeggen rij naar de dealer en vraag een proefrit aan ![]() | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 13:54 |
Ik heb de E36 gisteren verkocht voor 2500 euro!![]() ik heb niks met de e36, ik heb niks met automaten! En toch mis ik em stiekem al een beetje haha. Maar nu is het tijd voor projects! Ik krijg morgen een m30b35 binnen en dan gaan we die in een e30 bouwen ![]() | |
Vuurmuis | donderdag 27 mei 2010 @ 13:59 |
quote:Dus je hoeft je niet te vervelen ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 14:02 |
echt ziek hoeveel engineswaps er met e30's worden gedaan. De ziekste blokken zie je er in. | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 14:03 |
quote:ik heb me al zo lang niet verveeld dat ik het mis ![]() gisteren op de terugweg trouwens 2 mtech 1 sideskirts opgepikt voor op 1 van de wagens ![]() | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 14:04 |
quote:v10 van de m5\6 is het bruutst wat ik hèb gezien. Zelfs al een skyline turbo motor gezien. Ik hou het nog even bij BMW blokken ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 14:04 |
ik zag laatst een e30 v12 TwinTurbo, dat vond ik wel bizar. Weinig info tho'. Waarom is het zo makkelijk ei'k? Sterk chassis icm veel ruimte? | |
jackson | donderdag 27 mei 2010 @ 14:07 |
quote:Ja, met name zo'n V10 erin is echt helemaal leip ![]() ![]() | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 14:22 |
quote:makkelijk wil ik niet zeggen, en er is ook weer niet zoveel ruimte. Het valt best tegen. Echt zat auto's die meer ruimte hebben. Men rijdt graag e30 ![]() goed chassis, redelijk laag gewicht, rijeigenschappen van de auto zijn zeer goed:) | |
lezzer | donderdag 27 mei 2010 @ 14:39 |
quote:ja, dat had ik natuurlijk ook zelf wel bedacht ![]() | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 14:46 |
quote:en dat is het enige juiste ![]() | |
Maharbal | donderdag 27 mei 2010 @ 15:27 |
quote:Wtf. Voor ¤190 euro heb je rondom een set H&R veren (en reken maar dat het kwalitatief bijna niet beter wordt dan H&R en consorten). Die brezan-veren komen waarschijnlijk gewoon bij de BMW leverancier vandaan, en qua stijfheid, kwaliteit, inveren etc. doen ze onder voor een hoop merken. quote:Dat is het niet. De auto rijdt gewoon fantastisch (alhoewel je er VEEL geld in moet pompen wil je de gewichtsverdeling met zo'n V10 er in weer goed krijgen) en oogt mooi, daarom doen mensen het. Dezelfde dingen worden met civicjes ofzo gedaan. | |
jackson | donderdag 27 mei 2010 @ 16:05 |
Ik zag net de banden liggen die onder mijn beamer gaan... Beste stukken rubber ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 16:11 |
quote:Oke, maar ik kon ze niet vinden voor dat geld. Had daarbij haast en wou per se niet verlagen. | |
Maharbal | donderdag 27 mei 2010 @ 16:20 |
quote:Dan wordt de keus inderdaad beperkter. Nou ja, als ze het maar goed doen. | |
Catch22- | donderdag 27 mei 2010 @ 16:35 |
En dat doen ze. Belachelijk dat het onmogelijk is om orginele hoogte-veren te krijgen... | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 20:40 |
Morgen komt mijn schroefset, complete achteras en (originele) 325i einddemper binnen ![]() Vandaag mijn vacuumleidingen gefixt, automaatbak opgehangen, accupool aangemaakt, stuurbekrachtigingspomp aangesloten en nog wat dingetjes.. ![]() 1400 euro in 3 dagen ![]() En morgen een 325i coupe automaat kopen voor 700 euro, leer interieur etc.. ![]() ![]() | |
Maharbal | donderdag 27 mei 2010 @ 20:42 |
quote:Een goede schroefset kost dat al ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 22:36 |
quote:Ja, voor mijn gebruik is de schroefset wat ik besteld heb perfect, lekker comfortabel heerlijk zacht maar toch stug, 2 jaar garantie.. Heb nergens om te klagen.. 1400 dat is niet niks ![]() Waar ben ik aan begonnen ![]() | |
Hyperdude | donderdag 27 mei 2010 @ 22:36 |
quote:Klinkt goed ![]() Ben benieuwd Misschien heb je wel mijn originele 325i achterdemper gescoord. Die heb ik ooit 1500 km voordat ik de 325i wegdeed laten monteren. ![]() ![]() | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 22:41 |
quote:heb er 1 voor 3 en een half keer zoveel verkocht gisteren, dus doe je goed ![]() maar of ze in dezelfde staat zijn ![]() | |
rival | donderdag 27 mei 2010 @ 22:42 |
Morgen krijg ik mijn blok binnen ![]() of had ik dat al gezegt? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 22:54 |
quote:Vanwaar wil ik van heel nederland uitgerekend JOU einddemper bemachtigen ![]() Kan wel, why not.. staat dit op: BMW e36 Coupe V6. ( ![]() Geen spatje roest, nog in de coating.. ga de uitlaat zo maken zodat ie met 2 buizen na achteren gaan tot de einddemper en daar bij elkaar komen ipv. de X-stuk @ de lambdasonde.. kat & middendempertjes sloop ik er ook onderuit.. gewoon freeflow tot de uitlaat.. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 mei 2010 @ 22:56 |
Pfff al die termen. Ben blij dat ik gewoon wat geld heb neergeteld en een auto mee kreeg. Rijden blijft nog altijd het leukste. | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 22:57 |
Welke termen? ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 08:52 |
quote:kat en middendemper moet je lekker zelf weten maar bovenstaande zou ik niet doen ![]() | |
jackson | vrijdag 28 mei 2010 @ 09:40 |
quote:Inderdaad, gister nog even in een 850csi gereden. Even naar de garage voor een APK-keuring. Laat ze bij de garage maar lekker schroeven dan doe ik wel lekker rijden ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 28 mei 2010 @ 09:57 |
Dat is waar. Ik vind het ook wel leuk om wat dingen te kennen, maar ik hoef niet zelf die halve auto in elkaar te kunnen zetten. 850csi lijkt me echt lachen om in te rijden. | |
jackson | vrijdag 28 mei 2010 @ 10:05 |
quote:Ja, is ook wel lachen... Zou zo'n ding zelf niet snel kopen maar het is wel iets speciaals eigenlijk. Sowieso is een 5,5liter V12 al een feest om aan te horen slaan ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 11:18 |
quote:Hoezo niet? ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 11:33 |
quote:dat wordt mij verteld door mensen met kennis ![]() ik kan er alleen niks over vinden dus kan je geen goed antwoord geven ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:06 |
![]() Heb bijna al mijn auto's die ik langer dan een maand reed de kat er onderuit geslagen en meestal middendemper meegenomen ![]() Alleen maar Voordelen tov. nadelen ![]() | |
hamkaastosti | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:35 |
quote:oneens. Klussen aan je auto is hartstikke mooi werk. Eerst je handen zwart maken en dan een testritje maken om te kijken of het in orde is ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:40 |
quote:de kat en middendemper moet je dan ook lekker zelf weten ![]() ging om dat kruisstukje eruit halen, die moet je laten zitten. Volgende keer zal ik je ook kunnen vertellen waarom ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:43 |
quote:eens. Ik heb de pest aan werken. Maar zo in het weekend in je loodsje met je maat aan de auto sleutelen ( en dan ook echt wat doen in ons geval) is hartstikke tof. Ik ken de auto nu van binnen en buiten en waag het ondertussen ook om aan motorblokken te komen ed. Ik ben maar een kantoorpik ![]() en als je bv een motorswap doet, het gevoel als dat ding dan ineens werkt is geweldig, heb ik zelf gedaan denk je dan elke keer als je wegscheurt ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:43 |
quote:hmm.. Ja voor de lambda sonde misschien, maar voor de rest zie ik geen nadeel tov. het voordeel dat er betere flow is? ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:44 |
quote:niet voldoende kennis om deze discussie te beginnen dus volgende keer ![]() | |
jackson | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:51 |
quote:Lijkt me inderdaad ook helemaal geweldig ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 12:59 |
quote:ik kan wel een paar handen extra gebruiken hoor dit weekend ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 13:34 |
De mijne gaan uitrusten, de ene op het stuur de andere op mijn armsteun ![]() | |
jackson | vrijdag 28 mei 2010 @ 13:34 |
quote:Het lijkt me financieel niet zo aantrekkelijk voor je ![]() | |
rival | vrijdag 28 mei 2010 @ 14:23 |
quote:ik heb een biertje voor je koud staan ![]() en Oké, krijg je de lunch van mij ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41 |
quote:Jij klust liever dan dat je er in rijdt? Dan moet je monteur worden en met de trein naar je werk ![]() En voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het niet leuk is, maar rijden is leuker ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door YoshiBignose op 28-05-2010 15:54:42 ] | |
Maharbal | vrijdag 28 mei 2010 @ 15:46 |
Ik weet er ook de ballen van, maar als iets lukt....dikke euforie ![]() Ik doe motorisch alleen nog steeds niet heel veel, omdat het voor mij m'n enige auto is. Zou ik er nog een andere bij hebben, dan had ik zeker wat vaker (ook voor de leuk) dat ding uit elkaar getrokken. | |
tha_rizzo | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:18 |
quote:Dat heb je toch met alles? ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:31 |
quote: ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:35 |
Dat was een inkoppertje haarballetje ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:37 |
quote:Ja ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:40 |
quote: ![]() @ discussie van net; ik ben het klussen nu even zat. Ik heb al genoeg problemen gehad de laatste tijd. Ik wil eens gewoon kunnen rijden zoals de auto behoort te rijden. | |
Maharbal | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:53 |
quote:O ja, het moet niet te gek worden. Ik heb gewoon aan het begin van het jaar een lijstje gemaakt met dingen die ik dit jaar gedaan wilde hebben (zowel motorisch als esthetisch), en dat lijstje is - zij het dat er af en toe wat aan is toegevoegd - bijna afgewerkt. | |
tha_rizzo | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:57 |
Ik moet dit jaar echt m'n remmen vervangen, dus schijven; blokken; handremsegmenten. Voor en achter. Het lampje en het trillen begint me te irriteren ![]() | |
hamkaastosti | vrijdag 28 mei 2010 @ 17:02 |
Wie kan me met zekerheid zeggen dat het ombouwen van een niet multifunctioneel wiel naar een stuur met multifunctioneelknoppen gaat werken op een '99 M52 blok? De één zegt ja, dat heb ik ook. stuur d'r op 2 nieuwe kabelboompjes trekken en gaan. de ander zegt nee, pas bij modellen na 06/2000. Maar waarom kan ik dan wel auto's vinden met m52 blokken met MF sturen uit '99 en | |
Xtr3mE | vrijdag 28 mei 2010 @ 18:32 |
Volgens mij kan het wel hoor, iemand vroeg dat ook op het BMW portal, het was alleen 3 kabeltjes trekken ipv 2 | |
hamkaastosti | vrijdag 28 mei 2010 @ 18:49 |
Ik weet wel dat er bij het M54 blok er veranderingen zijn gemaakt bij het gaspedaal. M52 heeft een kabel en de m54 niet maar ik lees op internet verhalen over mensen die de instructies voor een m54 blok gevolgd hebben en daar werkt het ook bij ![]() | |
Bowny | vrijdag 28 mei 2010 @ 21:25 |
Lol, ik was laatst zo trots op mezelf dat ik de carterventilatieslang zelf had verwisseld en zo weer 79 ex. BTW heb bespaard ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 29 mei 2010 @ 00:06 |
Schroefsetje er onder gepleurd, nieuwe velgjes gekocht maar na 5 minuten al bedacht omdat ik steelies toch vetter vind ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En de achterkant is nog verlaagd met de vorige veren van een half jaar terug, komt morgen samen met de 325i Vanos achteras er onder.. ![]() Heb nu 195/5015 bandjes op me steelies getrokken, e34 stalen achter en e46 voor ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 29 mei 2010 @ 00:09 |
btw, de velgjes zijn te koop (niet de Steelies maar de M velgen).. ![]() PM me maar indien intresse, mogen voor een heel mooi prijsje weg ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 11:11 |
Wtf. Je hebt een "schroefset" gekocht voor je voorwielen? Of nog niet gemonteerd? | |
rival | zaterdag 29 mei 2010 @ 11:59 |
Technische mensen, ik zoek schema's om de bedrading aan te sluiten van een blok.... welke site/forum heeft daar mooie overzichtjes van? of moet ik aan de vraagbaak? | |
rival | zaterdag 29 mei 2010 @ 12:10 |
![]() | |
Hyperdude | zaterdag 29 mei 2010 @ 12:47 |
Deze ken je al? http://www.e30.de/inhalt.htm http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00120/f00120.htm http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00120/16.htm | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 16:46 |
Turq, nu denk ik misschien ietjes te logisch hoor, maar heb je ooit nagedacht dat je niet op het circuit woont maar gewoon in Nederland. Met andere woorden drempels. Waarom sowieso auto's verlagen.... Dat is voor paupers. | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 17:13 |
quote: Omdat het de wegligging verbetert, mits je het goed doet (en vaak wel wat mooier). Wat denk je dat bijvoorbeeld het M-pakket van BMW o.a. inhoudt? M-Tech II betekent ook gewoon af fabriek al een verlaging op mijn auto. quote:Rechtstreeks van de BMW site. Stelletje paupers daar ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Maharbal op 29-05-2010 17:19:31 ] | |
Xtr3mE | zaterdag 29 mei 2010 @ 17:16 |
te laag man en idd wat tha_rizzo zegt. | |
hamkaastosti | zaterdag 29 mei 2010 @ 17:20 |
Verlagen is prima. Zolang het maar niet onhandig wordt. Met dat ding zo laag kom je nergens meer. Ik heb d'r een eibach verenset onder en soms hoor ik al schraapgeluiden ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 17:26 |
Haarbal, Wat M-tech doet kan nog, maar vaak zie je echt dat de auto dermate verlaagd is dat het gewoon echt niet te doen is. En veelal is het ook gewoon stereotyp,verlaagd, ENORME spoiler (het liefst meer dan twee) Audi-ledjes, DTM-uitlaat, Lexus-achterlichten et cetera. What's the fucking use? En sommige BMW-eigenaren doen dat ook ![]() | |
rival | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:01 |
quote:ik begrijp geen duits, en als ik het vertaal op babelfish dan begrijp ik het ook niet ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:15 |
quote:Ja. Ik heb ook eibach pro kit. Dat is volgens mij de minste verlaging van alle veren en ik vind het precies goed. Het hoeft echt niet nog lager van mij. Ik wil geen hoofd er tussen kunnen leggen, maar het hoeft ook niet zoals turqie hier. | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:48 |
quote:O, ik ben ook zeker niet van de 80mm dat je hier nog wel 's voorbij ziet komen, dat is helemaal niet meer praktisch. Ik zit op 35mm en dat voldoet prima, veel lager en ik begin meer last te krijgen van drempels (heb ik nu enigszins, maar dat komt omdat m'n bumper los hangt. Kheb nieuwe klemmetjes ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:52 |
Godver, zie ik vandaag tot 2x toe geile M6'en op de weg.....zijn het beide keren langharige mocro's als bestuurders ![]() Toch zou ik 'm ook kopen als ik het geld had, schijt aan het imago ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:54 |
Ik denk altijd - of het slecht is of niet mag je zelf invullen - "vast eerlijk verdiend" bij dat soort types. Does that make me a bad man? ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:56 |
quote:Nope, want toen ik met m'n 118 heule PK's erlangs ging, dacht ik ook; "Ik heb er iig voor gewerkt" ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 18:57 |
Vooroordelen noemen ze dat. Voor de X6 hetzelfde, paar keer mensen zien uitstappen. 4 negers met kettingen en in andere paar pakistani. Ze beginnen op jonge leeftijd in E36 en eindigen in een M6... maar toch. Om zo'n ding te betalen moet je ECHT geld hebben. Hebben ze toch nog wat goed gedaan denk ik??? Ach ja, wat is eerlijk verdienen. Drugs dealen is ook werk en het is zeker niet gemakkelijk. Hey, weet je wat mij laatst trouwens op viel. Ik zie best wel vaak E36's rijden maar... ik zie ze 's ochtends nooit in de file ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:01 |
Hhahaha dat zijn de auto's voor de Hustler ![]() En de e46 natuurlijk ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:02 |
E46 is voor masters ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:03 |
quote:Vooroordelen ja, helaas blijken die - in dit soort gevallen - maar al te vaak waar te zijn. Uiteraard schuilt er altijd wel een stukje jaloezie in dat soort gedachtes, maar aan het einde van de dag ben ik toch blij dat ik nog even eerlijk moet "sparen" om zoiets te kunnen rijden. The wait is worth it! ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:03 |
quote:Omdat ze het niet aandurven ![]() BTW, met het oog op de toekomst ben ik eigenlijk best blij met m'n E46. Die van mij is een simpele Farngruen', maar door de velgen trekt ie toch altijd bekijks bij Turken en Mocro's ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:04 |
quote:Ik blijf 't één van de mooiste 3-series ooit vinden. Daarom wordt m'n eerste M een E46 M! (en die wil ik binnen 5 jaar hebben ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:06 |
quote:Als je een groepje stereotypes uit ziet stappen in een gloednieuwe E60... daar zet ik m'n vraagtekens bij. Hier in de buurt rijdt ook een Merc. CLS rond, schets van de buurt; pauper. | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:06 |
quote:3-serie ![]() 5-serie ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:06 |
Ja ze kijken ook naar mijn E46, maar het is nooit echt vriendelijk. Ik stopte een keer naast een busje met 2 mocro's. Zaten al naar me te kijken (raam open) met zo'n blik... toen ging hun stoplicht op groen. Maar ze reden niet. Dus ik zei: het is groen hoor. Gewoon uit beleefdheid ![]() Ik ben nog nooit uitgescholden door een groep hangchinezen ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:08 |
Ja, want Wilders heeft goede plannen ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:10 |
Haha, inderdaad, vriendelijk kijken ze nooit. Naar een mocro steek ik gewoon een duimpje op met een brede glimlach, meestal ontvangen ze dat wel vriendelijk haha. Ik naai de mensen naast me altijd op, milimeters smokkelen bij het stoplicht, je voelt je buurman op scherp staan om dan vervolgens bij groen als een oma op te trekken (ik dus) ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:11 |
Over sjonnies gesproken, ik had laatst een fantastisch sjonnie moment ![]() Voor me zag ik een hyundai coupé en een clio er naast voor de stoplichten staan (beide zagen er enigszins sportief uit). Ik voelde gewoon dat zij met elkaar wilden sprinten, dus besloot ik ff om een lolletje te hebben! Zij spurten weg en "racen" dus tegen elkaar, en ik trek met ze mee. 5 sec later was de clio voorbij de hyundai, maar moest ie meteen aan de kant omdat ik nog 50% van m'n versnelling over had en toen pas begon op te trekken ![]() ![]() Stukje verder liet ik 't gas los omdat het toch wat snel begon te gaan. Uiteraard komt de hyundai dan nog ff voorbij knallen, om toch te laten zien dat hij sneller gaat ![]() Af en toe ben ik ook zo'n banaan edit: maar normaal trek ik ook op als een oma ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:12 |
quote:Mond spoelen jij! ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:14 |
quote:Je kan niet anders dan optrekken als een oma in die 318 van jou ![]() Maar maharbal, zo'n E30 325i is toch niet zo heel erg snel? Vergeleken met de standaard nu zeg maar ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:15 |
170 pk is nog sneller dan het meeste verkeer hoor ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:17 |
quote:De standaard van tegenwoordig zit nog steeds rond de 10 sec voor de 100. Dan is de ~7,5 van de 325i toch wel aardig te noemen (autoweek zegt in de 8 sec, maar dat klopt niet. BMW gaf vroeger langzamere cijfers op, omdat anders de concurrentie voor hun eigen M3 te groot werd. De M3 had dan te weinig meerwaarde t.o.v de 325i). De 325i E46 doet het in 7,2, en die kan niet echt bij mij wegtrekken. | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:19 |
Ik zou er volgens opgaaf 9,6 seconden over moeten doen ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:20 |
Oooh oke 7.5 is wel nice ja, ik ging inderdaad uit van de autoweek cijfers. Nou ja rizzo 170 pk zegt natuurlijk niet altijd wat. Jouw 525i zit op 9.6 sec, niks schokkends meer dus ![]() Je rijdt mijn 318 niet eens eruit ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21 |
Ik heb er 150 ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21 |
@ yoshi, echt wel. Wellicht niet naar de 100 km/h, maar daarna wel.![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21 |
Ooh 150 maar. Nou ja rijdt wel lekker ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:23 |
Als de remmen het goed doen, en je geen gekraak hoort bij het insturen en je geen lekke band hebt; dan rijdt het heerlijk. | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:23 |
quote:Ik weet het nog zo net niet hoor ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:24 |
......maar na alle E46 liefde, blijft dit nog steeds mijn meest kut-schakelende auto ever! Er is geen automatisme meer, ik moet "denken". ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:24 |
quote:Betekent dit dat ik weer "haha rizzo rijdt niet" grapjes mag maken? ![]() quote:Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaal ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:25 |
quote:Agreed, wat dacht je hoe het rijdt met een versleten koppeling? Kan je het voorstellen ![]() ![]() quote:Nee het is echt een E46 kwaaltje. Komt door die cdv ofzo die ze ertussen zetten. Soms grijpt die koppeling heel raar aan en dat is geen kwestie van wennen want het is telkens anders. Ken ook iemand die vertelde het laatst en ging ermee naar de garage want dacht er is iets mis. Maar die zeiden ook al: dat hoort zo. Ik moet toch nog eens die cdv ertussen uit halen want dat schijnt toch wel heeeel veel te helpen. | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:25 |
Haarbal; sadistische lul dat je bent ![]() Nee, ik rijd wel. Alleen moet ik wel uitkijken, afstand houden, niet te hard remmen en continu m'n banden controleren ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:26 |
quote:Yo Haarbal, no, dit is echt een E46 iets.....doet ie af-fabriek al. Alles voor en na de E46 schakelt uiteraard prima! | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:27 |
quote: ![]() quote:Apart. De handgeschakelde E46's die ik heb gereden waren helemaal zo erg nog niet. | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:28 |
Zulk rijgedrag moet ik nu afleren ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:30 |
![]() ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:32 |
quote:De sterkere varianten (320+) van de E46 hebben een Clutch Delay Valve, is er volgens mij ingebouwd voor de Amerikaanse markt. Die mongolen daar kunnen natuurlijk niet schakelen en BMW wilt zo voorkomen dat alle krachten ineens op de aandrijflijn klappen. Mijn 318i heeft die CDV volgens mij niet, maar de symptomen lijken er wel op! Je moet altijd die koppeling even tegenhouden bij het opkomen, anders gaan de hoofdjes weer van voor-naar-achter.... ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:33 |
quote:O, dan ligt het aan mij. Ik houd vrijwel altijd de koppeling even tegen in elke auto waar ik in rijd, omdat dat comfortabeler is. Je bedoelt toch niet dat je gewend bent om je koppeling gewoon te laten schieten? ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:33 |
Ik heb van meerdere mensen gehoord die een 318 hadden en ook een CDV. | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:35 |
quote:Thanks, dan laat ik zsm dat ding eruit draaien als ik bij de garage ben. | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:36 |
quote:Nee, ik laat het tuurlijk nooit schieten, in geen enkele auto, maar er is gewoon geen gevoel in de E46.....komt goed, komt goed! ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:38 |
quote:Ook gehoord waar het er niet in zat ![]() Het is inderdaad ook weer niet dat je elke keer met horten en stoten op trekt, maar als ik in andere auto's rijdt, bijvoorbeeld een E36, dan is het eerste wat me altijd opvalt dat de koppeling en het schakelen zo soepel werken. | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:39 |
quote:Ik reed laatst in een auto voor m'n werk waarbij de koppeling volgens mij niet helemaal jofel meer was. Dat ding begon te lopen als je de koppeling ~2cm liet opkomen. Ik kan je vertellen dat dat vervelend is als je voor het stoplicht staat en je voet wordt moe ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:41 |
Zet je hem toch in z'n vrij ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:42 |
quote:Ik wist dat een dergelijke reactie ging komen ![]() ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:45 |
quote:Helemaal true, je leert er mee leven, maar fijn is het niet. Je merkt vooral bij een ´sprintje´ trekken dat je teveel tijd verliest daardoor. Haarbal : ![]() ![]() Ik sta altijd in m´n vrij bij het stoplicht om de koppeling te ontlasten. Nu genoeg geluld voor vandaag. Ik ga even een stukje cruizen! | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:48 |
quote:Ja, ik zet 'm wel 's in z'n vrij...maar niet als ik vooraan sta. Ik vind het irritant als ik op mensen moet wachten die er lang over doen om weg te rijden, dus doe ik het zelf ook niet. Vooraan kan ik dan mooi meteen wegrijden. Als ik ergens verder sta, dan mooi ff in z'n vrij ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:48 |
O, en om de volgende persoon mooi lastig te vallen met het maken van het nieuwe topic! Één na laatste post ![]() | |
Bowny | zaterdag 29 mei 2010 @ 19:49 |
Doe ik wel een keer! |