We zouden het eigenlijk moeten omdraaien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
quote:Afriqiyah Airways confirms as per the information received from the Libyan authorities the death of the 103 passengers on board flight 8U 771 from Johannesburg to Tripoli 12th May 2010. Only one survived the accident (a Dutch child).
The passenger’s nationalities are as follows:
58 Dutch
6 South Africans
2 Libyans
2 Austrians
1 German
1 Zimbabwean
1 French
2 British
19 Unknown (to be notified upon confirmation)
11 Crew members (Libyan nationalities)
Afriqiyah Airways will release further information as soon as it is available
Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.
Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?
Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
En 19 unknown, dus daar zullen dan nog 3 of 4 Nederlanders bij zitten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:29 schreef Felixa het volgende:
Op de site van Afriqiyah wordt nu melding gemaakt van 58 Nederlandse doden:
[..]
Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.
Met de reservering dat het hier om een ongeluk gaat. Als het om een aanslag of zoiets als toen bij koninginnedag gaat ligt het iets anders. Daar kun je je wel kut over voelen. Gewoon omdat het doelbewust geweld is.
Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:57 schreef Dwab het volgende:
[..]
Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!
quote:Ruben is samen met zijn broer Enzo (11), moeder Trudy (41) en vader Patrick op safari in Zuid-Afrika geweest om de koperen bruiloft van het echtpaar Van Assouw-Van de Sande te vieren.
"We snappen er helemaal niets van", aldus mevrouw Van de Sande. "Het is alsof we in een film zitten." Een oom en tante van Ruben worden zo snel mogelijk met een regeringsvliegtuig naar Libië overgebracht.
Iedereen is een verdachte totdat rechtspraak is gedaan. Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak? Want die 1% zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij net op de plaats van het misdrijf aankwam, en het pistool oppakte.....quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:26 schreef ACT-F het volgende:
Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.
Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:00 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.
En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:08 schreef Dwab het volgende:
[..]
Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...
Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:10 schreef LosPollos het volgende:
[..]
En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.
Zolang een groot deel van de maatschappij hier niet doorheen kijkt, zullen ze dit gedrag blijven vertonen. Het is ontzettend makkelijk scoren. Lijkt me een hel om in dat wereldje te opereren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:14 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...
Laat ik even voorop stellen dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij wil, ook de media. Je kunt bij elk voorval te pas en onpas volledige namen noemen, er is geen wet die dit verbiedt. Echter, als betrokken persoon bezwaar maakt tegen publicatie van zijn naam vanwege schending van een recht, zoals privacy of smaad, en de rechter geeft hem gelijk, dan pas heeft het consequenties voor de publicist. In de praktijk komt dit zelden voor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:01 schreef maartena het volgende:
Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak?
Ssssst Europees product.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
De Airbus crash op Hudson River was in ieder geval wel heel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.quote:
Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Zou kunnen, maar zou een Boeing dan in 3 stukken vallen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
En dat natuurlijk ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:27 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?
Wat ik weleens zou willen zien is de impact op de grond. Qua gaten in de grond en sporen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Daar zijn zelfs al overal beelden van op tv geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:37 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt.
Aangezien hij aan het landen was, zal er ook niet veel benzine in hebben gezeten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:56 schreef donquixote het volgende:
we weten wat gaat gebeuren: onvoorstelbaar leed voor de jongen, en alle betrokkenen..
wat weten we eigenlijk?
vanuit cockpit komt melding explosie, en verzoek om ambulances klaar te houden bij landing.
dan een versnipperd neergestort vliegtuig,
geen krater!
ik zag nog net het neerstuiter inprint van een wiel in het zand.
en dit alles minder dan kilometers van het vliegveld.
dit vliegtuig is niet kapot gegaan op de grond, het was al in de lucht kapot.
verklaar de explosie (ze kwamen wel erg snel met verklaring van geen terrorisme)
either major technical failure, or major explosion
think about cockpit message: explosion and get ambulances
DQ
En wat is de meerwaarde? Daar ben ik echt héél erg benieuwd naar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:52 schreef indahnesia.com het volgende:
"Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
Wat is dit nu weer voor onzin? Een verdachte is niet bij voorbaat al schuldig. Mensen die in Nederland verdacht worden van welk strafbaar feit dan ook blijven onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo kan iemand die vandaag als verdachte wordt gezien, morgen alweer onschuldig en zelfs slachtoffer zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P.
Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?
Als de hoogtemeter nog niet vervangen was, zou dat zomaar kunnen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 04:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.
Ik las inderdaad net dat het een hardstikke nieuw vliegtuig is. Da's best eng, zeker als het geen terrorisme blijkt te zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 04:30 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.
Dat hoeft echt niet imo. Er zijn zoveel factoren zoals de hoek waarin het neer is gekomen, de grondsoort, obstakels etc. Een vliegtuig is van licht materiaal en kan behoorlijk desintegreren bij zo'n klap. Ja de ene keer heb je grote stukken romp en de andere keer liggen de vleugels er nog redelijk bij enz. maar dat zegt niks over hoe het een volgende keer moet zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:
ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006quote:OOGGETUIGE. 'Vliegtuig ploegde door gebouwen heen'
TRIPOLI - Het vliegtuig uit Johannesburg dat woensdag in Libië kort voor de landing neerstortte, kwam ongeveer een kilometer voor de landingsbaan terecht. 'Toen ploegde het door bomen, enkele gebouwen en een paar voertuigen heen', vertelde ooggetuige Juan Wolmarans (36), een manager van de particuliere luchtvaartmaatschappij Global Aviation in Tripoli, die op een collega wachtte die in de Airbus A330 zat.
Dat berichtten Zuid-Afrikaanse media. 'Het zicht was erg slecht', aldus Wolmarans. 'Toen ik op de plaats van het ongeluk kwam, was de staart van het vliegtuig het enige deel dat nog herkenbaar was. Wrakstukken en lichamen lagen verspreid over een gebied van 800 meter. Er was geen teken van leven. Het was gruwelijk.'
Er lag inderdaad wel een auto bij het wrak die 'geramd' leek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:34 schreef Krantenman het volgende:
Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
[..]
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
quote:Clues to the cause of the Libya plane crash
Photos already offer clues to the cause of the Afriqiyah Airways Libyan plane crash Wednesday, says an aviation safety expert. And some are asking, why is a 10-year-old Dutch boy the sole survivor?
Johannesburg
A 10-year old Dutch boy was the sole survivor in Wednesday's crash of an Afriqiyah Airways Airbus A330-200 in Libya. The aircraft's black boxes - the flight data recorders - have been found, which should help investigators determine the cause of the crash.
An official report as to why the Airbus A330-200 came up short of the runway in Tripoli may be months away. But there are already clues to what might have happened in the photographs from the crash scene, says Bill Waldock, a professor of safety science and director of the Robertson Aeronautical Accident Investigation Laboratory at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz.
“The wreckage looks a lot like the [1985] Delta L-1011 crash in Dallas-Fort Worth,” Mr. Waldock says. “The wreckage is scattered on both sides of slide path, suggesting a shallow angle of descent, about 3 to 4 degrees. There also isn’t a lot of fire damage from what I can see, which is what you would expect at the end of a flight.”
Also, the tail section is nearly intact, he adds, while the front of the plane was nearly disingegrated, something that occurs when a plane lands short of the runway. “If there was any fog, that could complicate things,” Waldock says. “Tripoli doesn’t have the best in the way of landing aids, so if you get fog it could obscure or even give the visual illusion that makes you think you are further away than you really are.”
Libyan authorities have already ruled out a terrorist attack.
One aviation blog, including comments from aviation professionals from around the world, also noted similarities to the Delta Flight 191 crash in 1985, as well as reports that the Afriqiyah Airways aircraft had made more than one pass at the runway. Another observed that landing on that particular runway at sunrise, the pilot may have had reduced visibility due to glare or a sandstorm:
"Word has it that they were on the RWY 09 approach, which is a non-precision NDB approach directly into the sunrise at that time. The METAR reports haze, (which may possibly be due to sandstorm activity). Under the circumstances they could have been in IMC conditions on final without glideslope guidance."
“An A330-200 is a sophisticated plane, but it is only as good as what is on the ground in terms of landing aids,” says Waldock.
How did the child survive?
A 13-year-old girl was the only survivor of a Yemeni Airbus 310 that crashed last June near the Comoros islands. With the young boy, now hospitalized but in stable condition in Tripoli, as the sole survivor of this crash, some are asking, "why did these children survive?"
Waldock says that each crash is different, but it’s possible that the mere fact of the child’s smaller size within an adult-sized seat may have protected the 10-year-old boy in the Afriqiyah Airways aircraft from the impact of the crash. “Often it’s simply because they’re a lot smaller and lighter, and if a seat separates from the plane and goes tumbling, he’s simply smaller” and more protected by the frame of the seat than an adult would be, he says.
bron
Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burgerquote:Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:
opgeleverd aug 2009, start operationeel sept 2009.
1600 vlieguren
dan zijn er nog geen grote beurt services aan de machine aan de orde.
ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd
ik denk dat onderhoud niet eens nog relevant is,
te nieuw toestel.
en ik kan me geen piloot actie bedenken die dit kan veroorzaken, behalve een flip-over..
ach, onzin, dit was disintegration al voor de grond werd geraakt
het weer was ook niet slecht
hoe je het ook wendt of keert,
er was die cockpit melding van explosie en vraag om ambulances bij landing..
daarna is iets helemaal verkeerd gegaan..
young boy Ruben gaat ook informatie geven.
Gott, je geeft dat jong mens wel iets erg zwaars te dragen..
blijft staan: geen krater, alleen maar stukjes vliegtuig!
Allemaal erg vreemd, hoop dat de 'black box' iets duidelijk maakt.
Tsja, er is nu eenmaal niet zoveel nieuws te melden op dit moment..quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
Die kerel die gisteren zei ooggetuige te zijn geweest zei juist weer duidelijk te hebben gezien dat er in de lucht al een steekvlam was, en wat later vlak boven de grond een grotere explosie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:34 schreef Krantenman het volgende:
Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
[..]
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
Wanneer alle nabestaanden zijn ingelicht, denk ik.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:41 schreef Razor21 het volgende:
Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
Hoezo zouden wij moeten weten wie er op de passagierslijst stonden??quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:41 schreef Razor21 het volgende:
Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burger
Wacht nou eerst maar eens af Sherlock.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen.
En toch vreemd dat ze het nu weer hebben over 'dichte mist' terwijl er gister nog gezegd werd dat het zo helder als wat was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Godsamme zeg... Daar zijn er een paar klaargekomen toen ze die titels maakten....
Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wacht nou eerst maar eens af Sherlock.
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'.
En het is ook heel makkelijk om te zeggen dat het anders is gegaan dan gemeld wordt. Er maar 1 manier zoals het gebeurd is, er zijn 1.000den andere manieren mogelijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.quote:HEERDE - De gemeente Heerde houdt de adem in over het lot van een gezin uit de gemeenschap. Familie en vrienden houden er ernstig rekening mee dat een vader, moeder, twee volwassen dochters en een vriend van een van de dochters zijn omgekomen bij de vliegramp in Tripoli. Een bekende van de familie heeft vandaag de gemeente gemeld dat het gezin in het rampvliegtuig zat.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:23 schreef Bassfly het volgende:
Ik hou het erop dat hij uit de lucht is geschoten door een UFO.
Tot zover de Telegraaf van vandaag...quote:De tante troost de intens verdrietige moeder, de honden in de woning blijven onophoudelijk blaffen.
Das rot Q.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:22 schreef Q. het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)er-lot-van-gezin.ece
[..]
Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.
Ja, met de huidige snelle media heeft iedereen al beelden en informatie die je normaal pas veel later hebt, daardoor lopen feiten en fictie zo door elkaar dat ze door een leek vrijwel niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Als je kennis van zaken hebt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.
quote:Identiteit overlevende nu bekend
` Het staat nu vast dat de overlevende
van de vliegramp in Tripoli in Libië
een Nederlandse jongen van negen jaar
is.Een medewerkster van de Nederlandse
ambassade heeft met hem kunnen spreken.
De jongen vertelde dat hij Ruben heet.
Hij komt uit Tilburg en hij maakt het
naar omstandigheden redelijk,meldt het
ministerie van Buitenlandse Zaken.
Een oom en een tante van de jongen zijn
vanochtend met een regeringsvliegtuig
naar Libië vertrokken.Ze zullen zo snel
mogelijk naar het ziekenhuis in Tripoli
gebracht worden om Ruben te bezoeken.
Zodra zijn gezondheidstoestand dat
toelaat,gaat hij terug naar Nederland,
Er is geen reden om meteen maar aan te nemen dat niemand kennis van zaken heeft. En wat betreffende user postte over een eventuele explosie vlak boven de grond is alles behalve raar en BNW-achtig in dit geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je kennis van zaken hebt.
Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren.
Tja, het is 'gewoon' een vliegtuig ongeluk zoals die wel vaker voorkomen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
Het is idd raar als mensen een gezicht krijgen, voor het jongentje had ik ergens nog gehoopt dat het een kind van gescheiden ouders was, en dat er in NL dus nog gewoon een ouder zou zijn om het kind op te vangen, maar hij was een kind van ouders die hun koperen bruiloft met een reisje vierden....quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Goeiemorgen....
Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen
En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig?
Pfff, het zou je maar gebeuren....
Mwah, las ik niet verspreid over zo'n 800 meter?? Dat is nogal een eind....quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied.
Nee zo'n berichtje komt van een Tante Truus die de Telegraaf heeft gebeld van "och witte nog dat wij doar ook mee gevlogen emme? Da was wa heej!", en die waarschijnlijk op basis van een vlaag alcohol (die eerder van de trolley dan van de stewardess kwam) haar conclusies getrokken... Kan best natuurlijk.... Misschien is het ook wel waar, dat zal dan ook wel snel genoeg blijken. Ik denk niet dat het de meest plausibele oorzaak is van de crash. Ik lees nu ook dat er toch wel zeer dichte en laaghangende mist was, zo dicht dat opstijgende vliegtuigen de crashplaats al niet eens meer konden zien.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:53 schreef Leandra het volgende:
Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen.
Geen foto, maar in de telegraaf van vandaag staat wel ene plaatje met waar de crashplaats is ten opzichte van de landingsbaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er al een luchtfoto van de brokstukken?
Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend?
Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding?
Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is.
Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is.
Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgensquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja..............
En wat voor tijd is dat?
In Tripoli ook? Of is het daar tussen 4 en 6 of tussen 6 en 8?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens
De OPquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Lokaal, zulu?
Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel.
Daar staat alleen nog maar 06.00 uur, ik weet dat er in eerdere berichten achter het tijdstip "Nederlandse tijd" stond.quote:
Aankomst dus inderdaad 06u lokale tijd.quote:8U 0771 21:30:00 / Johannesburg 06:20:00 / Tripoli
3:30 uur om dergelijk nieuws uit Tripoli te krijgen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan is het allemaal hier in Nederland pas erg laat bekend geworden. Vliegtuig stortte rond 6.00 neer, tegen 9.30 werd het hier bekend dat in Tripoli een vliegtuig was neergestort.
Tja... Libie he.... Ze hebben ook meteen de crashsite verziekt voor verder onderzoek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan is het allemaal hier in Nederland pas erg laat bekend geworden. Vliegtuig stortte rond 6.00 neer, tegen 9.30 werd het hier bekend dat in Tripoli een vliegtuig was neergestort.
Het eerste topic was van 09.17quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan is het allemaal hier in Nederland pas erg laat bekend geworden. Vliegtuig stortte rond 6.00 neer, tegen 9.30 werd het hier bekend dat in Tripoli een vliegtuig was neergestort.
De horizontale snelheid was veel groter dan de verticale. Lijkt me dat je dan juist geen krater verwacht.quote:Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:
ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd
Verziekt? Er is een jongen levend gevonden, ik hoop dat ze heel goed hebben gekeken of er nog meer mensen het misschien hebben gehaald. Dat het niet zo is weten we nu maar dat was toen nog niet bekend natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja... Libie he.... Ze hebben ook meteen de crashsite verziekt voor verder onderzoek.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:26 schreef Disana het volgende:
http://www.wereldtijd-zoeker.nl/wat-is-de-tijd-in/libie/tripoli/
Ze hebben daar dezelfde tijd als hier (net als Zuid-Afrika). Tenzij ik me heel sterk vergis.
http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)al-mogelijk-67.dhtmlquote:'Nederlands dodental mogelijk 67'
TRIPOLI - In het vliegtuig dat woensdag in Tripoli (Libië) neerstortte zaten mogelijk 68 Nederlanders. Volgens een ingewijde uit de reiswereld, direct betrokken bij reisorganisators Kras en Stip Reizen, ligt het dodental rond de ramp op 67. Zo waren volgens hem 61 mensen officieel ingecheckt en was er nog één Nederlander privé ingestapt.
Daarnaast ging volgens de betrokkene in de Telegraaf, op het allerlaatste moment nog een gezin van in totaal vijf mensen aan boord van het rampvliegtuig. Dat zou betekenen dat het dodental van de vliegramp bij Tripoli in totaal op 67 komt.
Inderdaad. Nietsvermoedend in het vliegtuig gestapt om weer naar huis te gaan. Bah...quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, ze liggen op dezelfde lijn. Die mensen waren dus vroeg aan het vliegen.
Ik kots er echt vanquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:33 schreef kawotski het volgende:
De media smullen.. er kunnen ze maar niet genoeg Nederlanders aan boord hebben gezeten..
Verziekt ja.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Verziekt? Er is een jongen levend gevonden, ik hoop dat ze heel goed hebben gekeken of er nog meer mensen het misschien hebben gehaald. Dat het niet zo is weten we nu maar dat was toen nog niet bekend natuurlijk.
Ik vind het best veel tijd eigenlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:19 schreef VancouverFan het volgende:
3:30 uur om dergelijk nieuws uit Tripoli te krijgen.
Vind ik wel meevallen hoor.
Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt. Of denk jij dat zo'n vliegtuig gaat stuiteren?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
De horizontale snelheid was veel groter dan de verticale. Lijkt me dat je dan juist geen krater verwacht.
En op die van STIP staat 06.00 plaatselijke tijdquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op de website van KRAS staat trouwens 08.00 uur Nederlandse tijd
http://www.kras.nl/vakantie/cco.htm?SplashPageDetails=true&IncidentId=274
Ze liepen met veel te veel mensen op die crashsite rond te banjeren en onderdelen op te pakken en te verplaatsen.quote:
Ik denk dat je nauwelijks een krater maakt. Het ding explodeert en valt in duizenden stukjes uiteen. Het is maar blik.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt. Of denk jij dat zo'n vliegtuig gaat stuiteren?
Wat voor een ondergrond was het in Tripoli? Het maakt natuurlijk ook wel uit of het een zachte grond of harde grond was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt. Of denk jij dat zo'n vliegtuig gaat stuiteren?
Ja, we hebben het natuurlijk niet over een enorme krater, maar eerder een flinke zwarte kuil. In Pennsylvania kon je dat duidelijk zien.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat je nauwelijks een krater maakt. Het ding explodeert en valt in duizenden stukjes uiteen. Het is maar blik.
Hoe groot was de krater in Pennsylvania? Dat ding is op volle snelheid de grond in gevlogen.
Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat voor een ondergrond was het in Tripoli? Het maakt natuurlijk ook wel uit of het een zachte grond of harde grond was.
Zwarte dozen zoeken, kijken of er nog meer overlevenden waren, persoonsbewijzen zoeken om de identiteit vast te stellen, hoe had je dit dan willen aanpakken?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:39 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ze liepen met veel te veel mensen op die crashsite rond te banjeren en onderdelen op te pakken en te verplaatsen.
Ik neem aan dat bedoeld wordt dat een harde ondergrond een minder diepe krater tot gevolg zal hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
Nou, en dit ging vloog waarschijnlijk langzamer, vloog horizontaal, brak over een groter gebied uiteen, en sowieso ik heb geen volledig beeld van de crashsite gezien, dus misschien zijn die kuilen er wel? Ik vind het allemaal niet zo vreemd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, we hebben het natuurlijk niet over een enorme krater, maar eerder een flinke zwarte kuil. In Pennsylvania kon je dat duidelijk zien.
Ik lees het juist andersom. Dat er een dokter is geweest die had gezegd dat hij in kritieke toestand is, maar dat er nu mensen met hem zelfs al gesproken hebben dat hij het naar omstandigheden redelijk maakt. En dat het 'kritiek' dus nu juist wordt tegengesproken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Arcee het volgende:
'Overlevende in kritieke toestand'
Beetje een warrig bericht eigenlijk, maar het lijkt er toch op dat ze bedoelen dat hij zich nu in kritieke toestand bevindt.
Het ging toch om de kuil. Jij denkt nu even te kunnen zeggen of er een kuil / gat is dat bij de omstandigheden hoor. Dan moet je ook weten wat voor een ondergrond er was en of het wel makkelijk is om daar een kuil te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
Precies, dus maakt-ie bij grote horizontale snelheid ook niet gauw een (grote) krater.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
De kop is net veranderd in 'Berichten tegenstrijdig over toestand Ruben', dat verklaart een hoop.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Greys het volgende:
Ik lees het juist andersom. Dat er een dokter is geweest die had gezegd dat hij in kritieke toestand is, maar dat er nu mensen met hem zelfs al gesproken hebben dat hij het naar omstandigheden redelijk maakt. En dat het 'kritiek' dus nu juist wordt tegengesproken.
Als die kuilen er al zouden zijn, zou je niet zoveel losse kleine onderdelen over het hele gebied verspreid hebben liggen............quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, en dit ging vloog waarschijnlijk langzamer, vloog horizontaal, brak over een groter gebied uiteen, en sowieso ik heb geen volledig beeld van de crashsite gezien, dus misschien zijn die kuilen er wel? Ik vind het allemaal niet zo vreemd.
Dat is wel bekend, alleen hebben ze de namen nog niet vrijgegeven.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Er komt een WK in Zuid Afrika, potentieel doelwit voor terroristen en de Zuid Afrikanen weten niet eens een passagierslijst te produceren.
Er lijkt me niet aan te tornen, vermoedelijk willen ze eerst van alle mensen de identiteit vaststellen en de families op de hoogte brengen. Dan horen we misschien wel wie er in het vliegtuig zat.quote:Passagiers
Het toestel bevatte 104 inzittenden, waarvan 93 passagiers en 11 bemanningsleden. Daarvan hadden 42 passagiers als eindbestemming Düsseldorf, 32 passagiers vlogen door naar Brussel.
Zeven passagiers hadden als eindbestemming Londen Gatwick, 1 passagier vloog door naar Parijs, elf passagiers hadden als eindbestemming Tripoli.
Het ging me helemaal niet om de kuil...quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ging toch om de kuil. Jij denkt nu even te kunnen zeggen of er een kuil / gat is dat bij de omstandigheden hoor. Dan moet je ook weten wat voor een ondergrond er was en of het wel makkelijk is om daar een kuil te maken.
bij geen enkele vliegramp zijn ze snel met dit soort gegevens, denk bijvoorbeeld aan turkish airlines vorig jaar hier in nederland ...., ook toen duurde het enkele dagenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Er komt een WK in Zuid Afrika, potentieel doelwit voor terroristen en de Zuid Afrikanen weten niet eens een passagierslijst te produceren.
Minder chaotisch en meer georganiseerd, zoals een geciviliseerd land dat zou doen. Mja, misschien zie jij dat verschil niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zwarte dozen zoeken, kijken of er nog meer overlevenden waren, persoonsbewijzen zoeken om de identiteit vast te stellen, hoe had je dit dan willen aanpakken?
Ik vermoed dat bepaalde onderdelen, met name de motoren, net even een andere uitwerking hebben op de grond dan het frame. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat het bestaan van kuilen door de impact niet uitsluit dat er grote gedeeltes van het vliegtuig verspreid zijn over een groot gebied.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als die kuilen er al zouden zijn, zou je niet zoveel losse kleine onderdelen over het hele gebied verspreid hebben liggen............
Krater dan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het ging me helemaal niet om de kuil...
Of er echt een flinke krater komt is afhankelijk van het soort ondergrond.quote:Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt.
Er was dus idd een zandstorm en er zijn nu Nederlandse experts ter plaatse.quote:Identificatieteam aangekomen in Tripoli
Een speciaal vliegtuig van Buitenlandse Zakan vertrekt vanaf Rotterdam Airport richting Tripoli
NOS Update: donderdag 13 mei 2010, 09:49
Een Nederlands forensisch team is aangekomen Tripoli om slachtoffers van de vliegramp te identificeren. Het team reisde met een regeringstoestel, dat vanochtend vroeg van Rotterdam Airport vertrok.
Het was de bedoeling dat het toestel gisteravond zou vertrekken, maar door een zandstorm in Libië moest dat worden uitgesteld.
De zes leden van het team moeten ter plaatse de situatie verkennen voordat ze aan de slag kunnen, zegt woordvoerder Ed Kraszewski van het Landelijk Team Forensische Opsporing.
Vraag is bijvoorbeeld of de Nederlanders de enige forensische deskundigen op de rampplek zijn. "Als dat zo is zouden we het verzoek kunnen krijgen of we alle slachtoffers willen identificeren. In dat geval moeten we meer mensen naar Libië sturen."
Bezoek
Het is zaak om zo snel mogelijk te beginnen, zegt Kraszewski. "Tijd is belangrijk voor de nabestaanden. Zij willen dat de identiteit van hun dierbaren bekend wordt en dat die zo spoedig mogelijk naar Nederland komen."
Het identificatieproces begint met het "beschrijven van de stoffelijke resten". Daarbij gaat het om bijzondere kenmerken als littekens, tatoeages en de gebitstatus. Als het mogelijk is worden ook vingerafdrukken genomen.
Tegelijkertijd gaan in Nederland rechercheurs op bezoek bij nabestaanden om gegevens te verzamelen. "Zo krijgen we twee dossiers die we gaan proberen te matchen."
Honderd procent
Dat is volgens Kraszewski de reden dat het ministerie van Buitenlandse Zaken nabestaanden aanraadt om niet naar Tripoli te vliegen. "Dat zou oponthoud betekenen en daar zijn de nabestaanden niet bij gebaat."
Het forensisch team werkt aan de hand van een internationaal protocol dat is opgesteld door Interpol. "Dat protocol is zodanig gemaakt dat we voor honderd procent zekerheid kunnen gaan. Dat moet ook, want je kunt het maar één keer goed doen. Je moet er niet aan denken dat je een overschot bij de verkeerde nabestaanden aflevert."
tja en Hugo Borst moet zo reageren omdat hij betaalt wordt voor zijn cynische gedrag. Daar waar Jan Smit wordt geacht geschokt te reageren omdat hij betaalt wordt voor zijn burgerlijke gedrag. En zo is de cirkel weer rond.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:01 schreef Fredo55 het volgende:
Hugo Borst had gelijk gisteravond.
http://www.dumpert.nl/med(...)en_fuck_schelen.html
Zou hij al weten dat zijn ouders en broer er niet meer zijn?quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:03 schreef Arcee het volgende:
Overlevende glimlachte toen zijn familie binnenkwam.
Tssk, wat doe jij arrogant zeg, minder chaotisch? Was jij ter plaatse? Wat een onzin, ik vind dat ze het netjes aanpakken en iedereen toelaat die eventueel kan helpen. Dat ze het anders aanpakken dan hier wil niet zeggen dat het verkeerd of nalatig is:quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Minder chaotisch en meer georganiseerd, zoals een geciviliseerd land dat zou doen. Mja, misschien zie jij dat verschil niet.
quote:Political News
A passenger plane has crashed at Tripoli airport, killing more than 100 people on board, Libyan officials say. 2010-05-12
The Afriqiyah Airways flight from Johannesburg had been due arrive at 0400 GMT. The plane crashed as it attempted to land, the airline said.
Officials say 93 passengers and 11 crew were on board the Airbus 330. They are said to be of various nationalities, including British and South African.
The sole survivor was a Dutch child, a Libyan minister said.
The Dutch foreign ministry has said a number of Dutch nationals were on board, AFP news agency reported.
map
Some passengers on board had been due to connect with flights for Europe.
The 11 crew member were all thought to be Libyan nationals, an employee said.
Afriqiyah Airways later said on its website that Flight 8U771 had an accident during landing at Tripoli airport.
Britain's Foreign and Commonwealth Office said said it was "aware of reports that there were British nationals on board the flight, but this has not been confirmed".
"We are urgently investigating. A consular team from the British Embassy are on their way to the airport. Consular staff in Tripoli are urgently seeking further details," it said.
'Totally disintegrated'
Libya's state TV showed footage of a field scattered with pieces of plane debris, and police and rescuers walking with surgical masks and gloves.
The cause of the crash was not immediately known. Some reports suggest the plane crashed very close to the runway.
"It exploded on landing and totally disintegrated," a Libyan security official told AFP.
The BBC's Rana Jawad in Tripoli says that the airport is currently sealed off and ambulances have been going back and forth to the airport.
Our correspondent adds that the weather has been sunny and clear over the past few days.
Afriqiyah Airways is a Libyan airline that was founded in 2001.
{BBC}
Niet bang om hand in eigen boezem te steken en bovendien alle medewerking.quote:Business News
Afriqiyah Flight 771 crash release. 2010-05-12
We are very sorry to announce the tragic loss of Afriqiyah airways flight 8u 771 from Johannesburg in an accident during landing at Tripoli international airport at 04:00 UTC. (06:00 am Tripoli time) today Wednesday 12 may. We extend our deepest sympathy to the families and friends of the victims the search and rescue mission has now been completed and casualties have been moved to various hospitals. the secretariat of health will issue a statement on the condition of those casualties.
Our prime objective is to prevent accidents from happening and every effort is being done address any failure in our safety management system. at this moment we cannot speculate further and will relay to you all factual information as we receive them.
Parties seeking information on passengers should contact
{afriqiyah.aero}
Ja, laat hem maar gaan, is vast zo'n vliegtuigspotter dat denkt dat hij helikopterpiloot is ofzoquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tssk, wat doe jij arrogant zeg, minder chaotisch? Was jij ter plaatse? Wat een onzin, ik vind dat ze het netjes aanpakken en iedereen toelaat die eventueel kan helpen. Dat ze het anders aanpakken dan hier wil niet zeggen dat het verkeerd of nalatig is:
http://www.libyaonline.com/news/details.php?id=13466
[..]
Dan zou hij toch juist blij zijn familie te zien?quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:06 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zou hij al weten dat zijn ouders en broer er niet meer zijn?
Alsof dat elkaar zou tegensprekenquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:12 schreef ASroma het volgende:
sowieso mensen die Libië afdoen als bananenrepubliekRijkste land van Afrika
![]()
Het is een stinkend stuk stront tussen andere stukken stront die nog net iets harder stinken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:15 schreef ASroma het volgende:
[..]
geeft gewoon aan dat ze toch wel iets goed doen.
Kwestie van geluk: olie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:15 schreef ASroma het volgende:
[..]
geeft gewoon aan dat ze toch wel iets goed doen.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:16 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het is een stinkend stuk stront tussen andere stukken stront die nog net iets harder stinken.
Volgens de Telegraaf is zij tevens de voormalige zangeres van meidengroep WOWquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:35 schreef Felixa het volgende:
Ook een Zeeuwse moeder omgekomen:
http://www.pzc.nl/regio/z(...)euws-slachtoffer.ece
http://www.misalsa.nl/
Waar de fuck heb je het over? Het kan me geen fluit schelen dat het arm of rijk is, het gaat erom dat het een Islamistisch randmongolen-staatje is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:18 schreef ASroma het volgende:
[..]
Nee het zal inderdaad niet voldoen aan jouw ideaal plaatje met MAC book-flatscreen tv-ikea inrichting-en over betaalde kantoorbaan
Je hebt gelijk, maakt ook niet uit. Zijn arogante toontje en neerbuigend gedrag schoten me in het verkeerde keelgat, het is eigenlijk ook geen reactie waard idd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:12 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Ja, laat hem maar gaan, is vast zo'n vliegtuigspotter dat denkt dat hij helikopterpiloot is ofzo
goed zullen we het hier maar bij latenquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:19 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waar de fuck heb je het over? Het kan me geen fluit schelen dat het arm of rijk is, het gaat erom dat het een Islamistisch randmongolen-staatje is.
Libië heeft volgens mij het meeste olie, maar het is inderdaad zo dat andere landen die ook olie hebben andere problemen hebben. Libië is letterlijk weinig meer dan een zandbak met een zandbakdictator die de dienst uitmaakt, daar is het een kwestie van zoeken, boren en transporteren, klaar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:19 schreef ASroma het volgende:
[..]
meerdere landen in Afrika hebben grote olievelden, toch doen die het lang niet zo goed.
Hij is toch (wannabe?) luchtmachtvlieger? Arrogantie en neerbuigendheid horen dan bij de functie lijkt me.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maakt ook niet uit. Zijn arogante toontje en neerbuigend gedrag schoten me in het verkeerde keelgat, het is eigenlijk ook geen reactie waard idd.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:21 schreef ASroma het volgende:
[..]
goed zullen we het hier maar bij latenPVV is helemaal rechts aankruisen op 9 juni he niet vergeten.
en dat ondanks jarenlange sancties van de vnquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Libië heeft volgens mij het meeste olie, maar het is inderdaad zo dat andere landen die ook olie hebben andere problemen hebben. Libië is letterlijk weinig meer dan een zandbak met een zandbakdictator die de dienst uitmaakt, daar is het een kwestie van zoeken, boren en transporteren, klaar.
Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:08 schreef kahaarin het volgende: Ik vind dit ook erg netjes:
[..]
Niet bang om hand in eigen boezem te steken en bovendien alle medewerking.
Islamisme slaat op een zekere vorm van politiek-betrokken Islam, in de meest gebruikelijke zin, en hoewel Libië uiteraard een islamitische bevolking heeft en de regering soms de beste vriend van de Islam is, is het in werkelijkheid gewoon een militaire dictatuur, zoals er honderden van zijn geweest in het Midden-Oosten, Afrika, Zuid-Amerika, Azië en ook Europa.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:19 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waar de fuck heb je het over? Het kan me geen fluit schelen dat het arm of rijk is, het gaat erom dat het een Islamistisch randmongolen-staatje is.
Wat een zooiquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:08 schreef zoeperzazke het volgende:
op geenstijl een mega grote foto van het terrein.....
Is zeer uitgebreid in het nieuws geweest; het was een tussenstop vanuit Zuid-Afrika.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt.
Maar wat ik mij nu afvraag, en sorry als die vraag al gesteld en beantwoord is, wat deden zoveel Nederlanders daar? Het is niet echt vakantie seizoen. Was er iets bijzonders daar oid?
overstappen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt.
Maar wat ik mij nu afvraag, en sorry als die vraag al gesteld en beantwoord is, wat deden zoveel Nederlanders daar? Het is niet echt vakantie seizoen. Was er iets bijzonders daar oid?
In Afrika is het nu net na de zomer. En Nederlanders gaan gewoon het hele jaar door op vakantie. Misschien een verlengde mei vakantie in dit geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt.
Maar wat ik mij nu afvraag, en sorry als die vraag al gesteld en beantwoord is, wat deden zoveel Nederlanders daar? Het is niet echt vakantie seizoen. Was er iets bijzonders daar oid?
Zoveel mensen reizen buiten het hoogseizoen, juist met dit soort groepsreizen. Dat is goedkoper. En daar is het ook in hun winter niet echt koud.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt.
Maar wat ik mij nu afvraag, en sorry als die vraag al gesteld en beantwoord is, wat deden zoveel Nederlanders daar? Het is niet echt vakantie seizoen. Was er iets bijzonders daar oid?
Daarom, ik denk dat ze er niet bij gebaat zijn om te proberen alles onder het vloerkleed te vegen. Om naar Libië te kijken met westerse ogen is een beetje te simpel, ik vind dat ze het netjes oplossen zo.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij zeldzaam dat dit al zo snel gezegd wordt.
Maar wat ik mij nu afvraag, en sorry als die vraag al gesteld en beantwoord is, wat deden zoveel Nederlanders daar? Het is niet echt vakantie seizoen. Was er iets bijzonders daar oid?
Ik denk dat binnen enkele dagen er toch wel een paar verklaringen van het ventje zullen komen, zodra hij een beetje helder is gaan ze zulke dingen in het belang van het onderzoek toch zsm aan hem vragen denk ik....quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:48 schreef Gia het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat dat jochie kan vertellen over het gebeurde. Heeft men het aan zien komen? Werd er iets omgeroepen? Ook die zwarte doos zal daar nog wel wat duidelijkheid over scheppen.
NOS journaal meldt dat ookquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:03 schreef StephanL het volgende:
70 nederlandse doden zegt BuZa volgens RTL.
Afrikaanse namen lijken soms best veel op Nederlandse namen dus dat zal ook wel driedubbel gecheckt zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:05 schreef Re het volgende:... vandaar misschien dat die passagierslijsten zolang op zich lieten wachten?
waarschijnlijk...quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:05 schreef Re het volgende:
... vandaar misschien dat die passagierslijsten zolang op zich lieten wachten?
Misschien heeft het ermee te maken dat het een goedkope vlucht was ..quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:07 schreef VancouverFan het volgende:
Bizar dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zitten. Als het groepsreizen zijn tikt het natuurlijk snel aan. Maar daarnaast nog eens 9 Nederlanders terwijl het niet eens een rechtstreeks vlucht naar Nederland was.
Checken, checken, checken... Ze moeten echt heel zeker zijn voordat ze iets naar buiten brengen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:05 schreef Re het volgende:
... vandaar misschien dat die passagierslijsten zolang op zich lieten wachten?
Zijn wij Nederlanders dan echt zoveel gieriger dan andere landenquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Knallert het volgende:
[..]
Misschien heeft het ermee te maken dat het een goedkope vlucht was ..
Denk maar niet dat al die prijsvechters alleen Nederlanders vervoerenquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zijn wij Nederlanders dan echt zoveel gieriger dan andere landen
In zekere zin wel ja.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zijn wij Nederlanders dan echt zoveel gieriger dan andere landen
Zal wel meevallen. Kan zijn dat er voor die vlucht via bepaalde NL reisbureaus veel reclame is gemaakt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zijn wij Nederlanders dan echt zoveel gieriger dan andere landen
Waarom? Ook zat Nederlanders die een rechstreekse vlucht naar Zuid-Afrika boeken met de KLM hoor.quote:
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Denk maar niet dat al die prijsvechters alleen Nederlanders vervoeren
Inderdaad, maar als je als familie nog geen telefoontje hebt gehad van degene die mogelijk in het vliegtuig zat dan is er weinig hoop.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Checken, checken, checken... Ze moeten echt heel zeker zijn voordat ze iets naar buiten brengen...
Zus, zwager en neefje of broer, schoonzus en neefje, lijkt me...quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:15 schreef Greys het volgende:
Wel een prettig idee dat het jongetje nu zijn oom en tante bij zich heeft.
Al zal het voor die mensen ook reuze zwaar zijn, hun zus en broer kwijt.
kras en stip reizen hebben die vluchten natuurlijk gekaapt om goedkopere reizen te kunnen aanbieden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Ze zouden nog verschillende tussenstoppen maken en het vliegtuig was halfleeg, misschien dat daarna nog veel mensen met andere nationaliteiten in zouden stappen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Deze stoelen waren gekocht door Nederlandse reisorganisaties.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Precies, in andere landen (zoals België en waarschijnlijk ook Frankrijk) bestaat die vakantie niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Misschien vanwege de meivakantie? http://nl.wikipedia.org/wiki/Meivakantie
Vorige week was het in Parijs ook retedruk met voornamelijk Nederlanders.
Ik wil een foto van boven zien zodat er meer te zeggen is over de inslag.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:
De telegraaf heeft een gratis editie, http://images2-telegraaf.(...)e_Vliegr_722255a.pdf
Op de bekende suggestieve manier geschreven maar wel met overzichtsfoto's e.d.
Tussen de sensatie verhalen ook specs van het vliegtuig en mogelijke oorzaken.
17 dagen Zuidafrika incl. huurauto en retourvlucht 1599 euro bij KRASquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:27 schreef Re het volgende:
retourtje A'dam Johanesburg met KLM kost 883-1348 Euro
Wat is de wereld toch klein hèquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Je zult wel heel aangeslagen zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Wow, sterkte manquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef yvonne het volgende:
Er kwam gister al uitgebreid aan de orde dat het qua veiligheid niets uitmaakt of je met KLM of die goedkopere maatschappijen gaat.
De exp[ert wist het mooi te verwoorden,
je betaalt bij KLM-achtigen voor een "gevoel"onderhoud en veiligheid is precies hetzelfde.
Kras staat al jaren bekend voor z'n scherpe inkoop, en bedenk dat Z-A aan de vooravond staat van het WK en er nog niet veel geboekt is, dus die prijzen gaan zeker omlaag..
Klopt. Ik zou eerder denken aan een aanslag(als je naar het land kijkt, net echt levensgevaarlijk maar ook niet dat je zegt: goh, wat een kankergezellige boel daar). Birdstrike en wake turbulence(turbulentie veroorzaakt door het vliegtuig dat daarvoor vloog) kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof niet dat de prijs van het ticket in dit geval wat met de oorzaak van de ramp te maken heeft. Het is een gloednieuwe Airbus en Lufthansa doet het onderhoud er op.
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatiequote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Daar gaat weleens vaker langer dan 24 uur overheen. Dat kan bijvoorbeeld met praktische voordelen voor de daders te maken hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.
Maar misschien weet jij het wel gewoon beter dan de experts op luchtvaartgebied
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593quote:Voice and flight data recorders revealed that the pilot's 15-year-old son Eldar Kudrinsky, while seated at the controls, had unknowingly disabled the A310's autopilot's control of the ailerons, which put the aircraft into a steep bank, and then an uncontrolled dive. The pilots were not aware of the partial disconnection of the autopilot, which occurred with no audible alarm, and did not regain control of the aircraft
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Er zijn veel kanslozere aanslagen opgeeist. Vanuit terroristisch perspectief gezien, zou dit een voltreffer zijn. Al ga ik er niet vanuit dat dit een aanslag was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Toen mochten er nog mensen in de cockpit komen en de piloten waren door Airbus slecht opgeleid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.
En het hoeft niet eens onderhoud te zijn, de bemanning kan ook falen
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593
En dan heb ik toch wel wat meer vertrouwen in KLM'ers dan in een paar Libier's.
Het is helemaal niet zo uitzonderlijk dat aanslagen pas iets later worden opgeeist. Al-Qaida eiste de aanslag op de Deense ambassade bijvoorbeeld ook pas 3 dagen later op.quote:
quote:Gepubliceerd: donderdag 5 juni
Het terreurnetwerk Al-Qaida heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslag op de Deense ambassade in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad, waarbij maandag zes mensen om het leven kwamen en tientallen gewond raakten. De claim staat op een internetsite die regelmatig door moslimextremisten wordt gebruikt.
Ik was de PI vergeten, sorryquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.
Volgens mij waren aanslagen al uitgesloten. Geen idee hoe ze dat uitgesloten kunnen hebben, want de zwarte box moet nog gelezen worden. Hoogstwaarschijnlijk zou dit in Frankrijk gebeuren. Binnen een paar dagen zou er in ieder geval meer bekend moeten kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Maar dit is wel heel vreemd:quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:13 schreef marcodej het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Jammer, van dat tranentrekkende middenstuk. Maar de samenwerking verloopt dus relatief soepel.
Dat zouden ze zo'n team toch binnen een seconde moeten kunnen vertellen?quote:Vooralsnog is er geen duidelijkheid over de locatie waar de Libische autoriteiten de stoffelijk resten hebben verzameld. De Nederlandse forensische onderzoekers willen daarheen om te kunnen helpen bij de identificatie.
1) dus toch een kraterquote:De Nederlandse delegatie is verbijsterd over de enorme ravage, die uitgestrekt ligt over ruim achthonderd meter. Het wrakstukkenspoor ligt in een kaarsrechte lijn pal naast de aanvliegroute. Tussen de miljoenen brokstukjes liggen de hartverscheurende overblijfselen van de bezittingen van de Nederlandse inzittenden, zoals zwemsnorkels, een spelletje ’mens-erger-je-niet’, een verdwaalde Donald Duck in het Nederlands, souvenirs uit Zuid-Afrika, koffers, een half fototoestel, een bril zonder glazen en vele geblakerde schoenen. Het brokstukkenspoor begint vanaf een plek waar een krater is ontstaan door de inslag. Aan het einde van het spoor liggen de vleugels, waar omheen de lucht hangt van krosine en brand.
Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:18 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Even een vraag.
Als ik kijk op google earth naar het vliegveld, zie in het verlengde van beide banen geen gebouwen of bomen binnen een kilometer.
Als een vliegtuig tegen bomen vliegt dan moeten de vleugels toch afbreken en ergens liggen.
Als een vliegtuig tegen een gebouw vliegt dan is het verspreidingsgebied van de brokstukken toch veel kleiner?
Ben ik nu gek?
Wat een onzin...quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Volgens de foto;s in de Telegraaf is het hier gebeurd, daar zie je inderdaad enkele huisjes staan....quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.
Je bent er echt van overtuigd he?quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.
En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat.
Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen.
Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:15 schreef Zwansen het volgende:
vast al langsgekomen:
http://www.telegraaf.nl/p(...)gekomen__.html?p=3,2
En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Bebouwing dan, da's misschien een beter woord.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.
Waar haal je dat vandaan? Ik zeg, lees effe goed, ALS HET OM EEN AANSLAG ZOU GAAN........quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je bent er echt van overtuigd he?
Haar dochtertje Dana van 6 is thuis achtergebleven, en nu dus haar moeder kwijt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.
Er was volgens mij genoeg zicht zodat de piloten dat hadden moeten zien. En de schade lijkt me te groot voor zoiets.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Jasje2010 het volgende:
En wederom een onjuiste weergave van de hoogtemeter?
Dit keer niet dat het vliegtuig laag zou vliegen en dus in snelheid afnam, maar misschien een foutieve hoogtemeter die ervan uit ging dat het vliegtuig nog hoog vloog (en dus een hoge snelheid had) terwijl het vliegtuig al praktsich geland was (nog 1 km te gaan) en dus ie gecrasht??
Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
Yep. Als er zaken zo rigoreus worden uitgesloten, dan is het wel handig als men enige argumenten heeft om die zaken per definitie uit te sluiten en tot nu toe hebben de Libiers er geen blijk van gegeven te beschikking over deze argumenten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:31 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur.
Zijn reactie is wel te verklaren, maar erg handig is het niet. Men zou beter volledige medewerking kunnen verlenen aan het onderzoek en daarna conclusies trekken in plaats van nu allerlei dingen te roepen om het eigen straatje schoon te vegen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:33 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft.
(Dat sluit een aanslag natuurlijk nog steeds niet helemaal uit, het kan natuurlijk een groepering zijn die los van de regering opereert, maar ik vind hun reactie gezien het verleden eigenlijk wel enigszins begrijpelijk.)
Dat maakt niet zoveel uit toch? Veel doden zijn veel doden lijkt me.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Klopt, het was een mislukt grappeltjequote:Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit toch? Veel doden zijn veel doden lijkt me.
Wat voor nut? 100 doden. Genoeg aanslagen die minder doden opleveren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef paddy het volgende:
Oké, wat voor nut zou een aanslag hebben op die plek. Ik zie het niet eigenlijk.
Weet iemand hoe het vliegtuig naar beneden ging? Kan best eerder gezegd zijn, maar overheen gelezen dan.
Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef paddy het volgende:
Oké, wat voor nut zou een aanslag hebben op die plek. Ik zie het niet eigenlijk.
Weet iemand hoe het vliegtuig naar beneden ging? Kan best eerder gezegd zijn, maar overheen gelezen dan.
Maar ja, zelfs een vuurbal hoeft nog niet te betekenen dat het een aanslag was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik.
Jij dacht dat en die man had het weer van een collega.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik.
Die man had een explosie gezien. Ook dat is al heel wat anders dan een vuurbal...quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik.
Een vuurbal is wat anders dan een explosie (er was een explosie gezien) en het is zaak om aan de hand van onder andere dit soort getuigenverslagen onderzoek te verrichten naar wat er precies is gebeurd in plaats van al meteen allerlei dingen te roepen die in elk geval niet voortkomen uit enig onderzoek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:49 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Maar ja, zelfs een vuurbal hoeft nog niet te betekenen dat het een aanslag was.
Nou ja.. dat is inderdaad blijkbaar gezegd door iemand in Lybie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
Misschien dat die Annette Herfkens met Ruben kan gaan praten als hij er klaar voor is, zou kunnen helpen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Halcon het volgende:
http://www.foxnews.com/wo(...)major-plane-crashes/
Ow nouja hoorde het op tv maarja er wordt zoveel gezegd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die man had een explosie gezien. Ook dat is al heel wat anders dan een vuurbal...
Yep, dat denk ik ook wel, al weet ik niet of de rest van de familie Herfkens in dat vliegtuig zat. Het is wat anders denk ik of je als loner als enige de ramp hebt overleefd of dat je reizende met je familie als enige de ramp hebt overleefd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Misschien dat die Annette Herfkens met Ruben kan gaan praten als hij er klaar voor is, zou kunnen helpen.
In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash. Het is niet helemaal dezelfde ervaring, maar ik denk wel dat ze genoeg delen om elkaar te kunnen helpen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep, dat denk ik ook wel, al weet ik niet of de rest van de familie Herfkens in dat vliegtuig zat. Het is wat anders denk ik of je als loner als enige de ramp hebt overleefd of dat je reizende met je familie als enige de ramp hebt overleefd.
Ik heb de TV maar afgezet toen ze voor de zoveelste keer begonnen over de spullen die daar lagen e.d. Kranten melden veel interessantere dingen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou ja.. dat is inderdaad blijkbaar gezegd door iemand in Lybie.
Maar zoiets wordt dan overal weer in de media overgenomen omdat er verder niets feitelijks te melden is.
Iedereen die logisch redeneert weet dat een aanslag via een bom of raket niet uit te sluiten is zolang je niet weet wat het wél is.
Was dat gisteren toevallig op BNR?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash.
Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Halcon het volgende:
http://www.foxnews.com/wo(...)major-plane-crashes/
Ja, maar die worden dan vaak met een bewuste reden op een bepaalde plek gedaan. Wat heeft Libië dan voor vijanden?quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor nut? 100 doden. Genoeg aanslagen die minder doden opleveren.
Nu is het jongetje negen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar.
Toch verbaast het me dat er al vaker sole survivors zijn geweest. Dat van dat Franse meisje herinnerde ik me nog, maar ik dacht echt dat zij de enige was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar.
Bron: Trouw (1992)quote:Haar ouders zijn gisteren naar Ho Chi Minh-stad afgereisd om hun dood gewaande dochter op te zoeken. Zij kregen zondagmiddag te horen dat zij toch nog leefde en gevonden was. De familie had vorige week al een rouwadvertentie geplaatst, nadat uit Vietnam het bericht was gekomen dat geen van de 30 inzittenden van het vliegtuig de ramp had overleefd. Onder de slachtoffers is ook de vriend van Herfkens, Willem van der Pas (36). Zijn lichaam is nog niet gevonden. Van der Pas werkte in Vietnam voor een Nederlandse bank.
De ANWB Alarmcentrale wist gisteren alleen dat Annette Herfkens in het Ghoray-ziekenhuis in Ho Chi Minh-stad is opgenomen. Ze zou gevonden zijn in het plaatsje Khaonson, vlakbij de kustplaats Na Thrang. "Maar we weten niet hoe ze daar uiteindelijk terecht is gekomen. Misschien is ze bij het wrak gevonden, misschien heeft ze op eigen kracht de bewoonde wereld bereikt" , aldus een woordvoerder van de ANWB. Annette zou een gebroken bekken hebben, verwondingen aan haar longen en te kampen hebben met uitdrogingsverschijnselen. De ANWB probeert om haar met een ambulancevliegtuig over te brengen naar Singapore. "Daar kan ze betere medische verzorging krijgen. Ze is er nog te slecht aan toe om de reis naar Nederland te maken" , aldus de ANWB.
Het Nederlandse stel zou een vakantie in het zuiden van Vietnam doorbrengen en vloog twee weken geleden van Ho Chi Minh-stad naar de iets noordelijker gelegen kustplaats Na Thrang, een vlucht van nog geen uur. Vlak voor de landing verdween het toestel van de radar, in een wervelstorm. Volgens het persbureau Reuter zouden reddingwerkers de plek van de ramp inmiddels hebben bereikt. Zij bevestigden dat alle andere inzittenden dood zijn. Er zijn nog geen slachtoffers gedentificeerd. Familie en vrienden van Annette Herfkens waren gisteren opgetogen over het wonder dat zij de ramp heeft overleefd. "Maar naast dit geweldige nieuws blijft de pijn van de dood van haar vriend, met wie ze al twaalf jaar samen was" , aldus een betrokkene.
en wees....quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar.
Vaak, maar niet altijd. Uiteindelijk gaat het vaak om zoveel mogelijk mensen dood te krijgen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, maar die worden dan vaak met een bewuste reden op een bepaalde plek gedaan. Wat heeft Libië dan voor vijanden?
Uiteraard hebben die onbeschofte eikels niet het fatsoen om daar weg te blijvenquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:08 schreef StephanL het volgende:
Ohjah een besloten bijeenkomst ergens in het land. Zou op een geheime locatie moeten zijn, maar camera ploegen zijn daar gewoon ter plaatse. Locatie Claus Event Center in hoofddorp.
Yep. Het jongetje ligt nu ook in het ziekenhuis, Herfkens heeft het eerst nog 'n week zonder hulp uit moeten houden. Waarschijnlijk waren er ook nog wel meer mensen toen die na de klap niet meteen dood waren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash. Het is niet helemaal dezelfde ervaring, maar ik denk wel dat ze genoeg delen om elkaar te kunnen helpen.
Is niet erg netjes nee.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Uiteraard hebben die onbeschofte eikels niet het fatsoen om daar weg te blijven![]()
.
Het is nieuws en deze gasten worden betaald om nieuws te verslaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Uiteraard hebben die onbeschofte eikels niet het fatsoen om daar weg te blijven![]()
.
Moet dat ten koste van ALLES? Die nabestaanden kiezen er niet voor om daar te zijn, laat staan ongetwijfeld groot met hun hoofd in het journaal en/of de krant terecht te komen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is nieuws en deze gasten worden betaald om nieuws te verslaan.
Er zijn altijd wel mensen bereid tot een praatje voor de camera hoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Moet dat ten koste van ALLES? Die nabestaanden kiezen er niet voor om daar te zijn, laat staan ongetwijfeld groot met hun hoofd in het journaal en/of de krant terecht te komen.
Sterke beargumentatie van de NOS. Vind ik serieus.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef ReWinD het volgende:
De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben:
http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/
Opvallend vaak zijn het dus kinderen die het overleven. Aangezien ze kleiner zijn, zullen ze waarschijnlijk meer hebben bescherming van hun stoel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Halcon het volgende:
http://www.foxnews.com/wo(...)major-plane-crashes/
Ik vind van niet. Het kind heeft recht op privacy en dat verliest ie niet 'omdat het nieuws is'.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sterke beargumentatie van de NOS. Vind ik serieus.
Inderdaad, het is wachten op een moeder/vader van een klasgenootje dat een interview met de Telegraaf of SBS6 gaat geven, inclusief dingen als: Ik moet er niet aan denken dat zoiets mijn kind overkomt, mijn kind is er helemaal stuk van, wij zijn geschokt en verdrietig etc. etc. etc.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen bereid tot een praatje voor de camera hoor.
DIe privacy verliest het kind niet doordat het in het ziekenhuis wordt gefilmd... Ook al filmt de NOS het kind niet, dan nog gaan mensen op zoek naar wie de enige overlevende is. Mensen willen dat gewoon weten en overlevenden hebben vaak later zelf geen enkele moeite er mee om er in de media wat over te zeggen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het kind heeft recht op privacy en dat verliest ie niet 'omdat het nieuws is'.
hij is nieuws, groot nieuws dus mensen willen het nou eenmaal met eigen ogen zien, dus een reportage met gepaste afstand lijkt me dan ook wel nuttig, minder nuttig is de senatie schreeuwkoppen die er ook zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het kind heeft recht op privacy en dat verliest ie niet 'omdat het nieuws is'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |