abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81377656
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In zekere zin wel ja.
Waarom? Ook zat Nederlanders die een rechstreekse vlucht naar Zuid-Afrika boeken met de KLM hoor.

Maar als Zuid-Afrika je droom is, en je nu ook weer niet zo veel hebt te besteden, kun je mooi op die vlucht besparen.
pi_81377676
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Denk maar niet dat al die prijsvechters alleen Nederlanders vervoeren
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Leaf
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 13:15:25 #203
163650 Greys
pi_81377760
Wel een prettig idee dat het jongetje nu zijn oom en tante bij zich heeft.
Al zal het voor die mensen ook reuze zwaar zijn, hun zus en broer kwijt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 13:15:53 #204
862 Arcee
Look closer
pi_81377772
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Checken, checken, checken... Ze moeten echt heel zeker zijn voordat ze iets naar buiten brengen...
Inderdaad, maar als je als familie nog geen telefoontje hebt gehad van degene die mogelijk in het vliegtuig zat dan is er weinig hoop.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 13:17:29 #205
862 Arcee
Look closer
pi_81377834
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:15 schreef Greys het volgende:
Wel een prettig idee dat het jongetje nu zijn oom en tante bij zich heeft.
Al zal het voor die mensen ook reuze zwaar zijn, hun zus en broer kwijt.
Zus, zwager en neefje of broer, schoonzus en neefje, lijkt me...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:17:44 #206
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81377846
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
kras en stip reizen hebben die vluchten natuurlijk gekaapt om goedkopere reizen te kunnen aanbieden.
pi_81377869
quote:

[..]

Ze zouden nog verschillende tussenstoppen maken en het vliegtuig was halfleeg, misschien dat daarna nog veel mensen met andere nationaliteiten in zouden stappen.
pi_81377923
Misschien vanwege de meivakantie? http://nl.wikipedia.org/wiki/Meivakantie

Vorige week was het in Parijs ook retedruk met voornamelijk Nederlanders.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:21:28 #209
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81377967
quote:

[..]

Deze stoelen waren gekocht door Nederlandse reisorganisaties.
Die bieden een complete reis aan voor een bepaalde prijs.
Die prijs kunnen ze bieden door via Brussel naar Tripoli te vliegen en daar over te stappen op een lokale prijsvechter.
Via een KLM lijnvlucht is het waarschijnlijk 2x zo duur

Een volgend vliegtuig zat misschien vol met Noren of Italianen omdat die stoelen gekocht waren door reisorganisaties daar.
Wie dit leest is gek
pi_81378058
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Misschien vanwege de meivakantie? http://nl.wikipedia.org/wiki/Meivakantie

Vorige week was het in Parijs ook retedruk met voornamelijk Nederlanders.
Precies, in andere landen (zoals België en waarschijnlijk ook Frankrijk) bestaat die vakantie niet.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:24:24 #211
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81378065
De telegraaf heeft een gratis editie, http://images2-telegraaf.(...)e_Vliegr_722255a.pdf

Op de bekende suggestieve manier geschreven maar wel met overzichtsfoto's e.d.
Tussen de sensatie verhalen ook specs van het vliegtuig en mogelijke oorzaken.
be nice or go away
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:27:17 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81378148
retourtje A'dam Johanesburg met KLM kost 883-1348 Euro
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_81378217
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:
De telegraaf heeft een gratis editie, http://images2-telegraaf.(...)e_Vliegr_722255a.pdf

Op de bekende suggestieve manier geschreven maar wel met overzichtsfoto's e.d.
Tussen de sensatie verhalen ook specs van het vliegtuig en mogelijke oorzaken.
Ik wil een foto van boven zien zodat er meer te zeggen is over de inslag.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:31:17 #214
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81378287
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:27 schreef Re het volgende:
retourtje A'dam Johanesburg met KLM kost 883-1348 Euro
17 dagen Zuidafrika incl. huurauto en retourvlucht 1599 euro bij KRAS
Wie dit leest is gek
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 13:34:48 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81378408
Er kwam gister al uitgebreid aan de orde dat het qua veiligheid niets uitmaakt of je met KLM of die goedkopere maatschappijen gaat.
De exp[ert wist het mooi te verwoorden,
je betaalt bij KLM-achtigen voor een "gevoel"onderhoud en veiligheid is precies hetzelfde.

Kras staat al jaren bekend voor z'n scherpe inkoop, en bedenk dat Z-A aan de vooravond staat van het WK en er nog niet veel geboekt is, dus die prijzen gaan zeker omlaag..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:37:09 #216
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81378506
MOOK - Het hele Noord-Limburgse dorp Mook is ondergedompeld in rouw. Het bericht dat het hele gezin Van Dam is omgekomen bij de vliegramp in Tripoli laat niemand onberoerd. Vader Frank, moeder Sandra, dochter Noor (11) en zoon Stijn (8) zaten in het vliegtuig dat woensdag neerstortte.

Hoewel er nog geen officiele bevestiging van hun dood is, weet het dorp dat het ongelooflijke waar is. Een heel gezin is in een keer weggevaagd. Burgemeester Rob Persoon van Mook lastte vanwege het drama de gemeenteraadsvergadering woensdagavond af: "We kunnen hier niet over een of ander onderwerp gaan zitten neuzelen terwijl er zo'n drama heeft plaatsgevonden. Dit is een enorme klap voor het hele dorp.'"
Wie dit leest is gek
pi_81378590
Zoon van de burgemeester van Geldrop zat ook in het vliegtuig.
pi_81378701
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
pi_81378747
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Wat is de wereld toch klein hè
pi_81378772
quote:
Je zult wel heel aangeslagen zijn
pi_81378780
quote:
Wow, sterkte man
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:52:36 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81379075
geloof niet dat de prijs van het ticket in dit geval wat met de oorzaak van de ramp te maken heeft. Het is een gloednieuwe Airbus en Lufthansa doet het onderhoud er op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:53:46 #223
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81379123
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef yvonne het volgende:
Er kwam gister al uitgebreid aan de orde dat het qua veiligheid niets uitmaakt of je met KLM of die goedkopere maatschappijen gaat.
De exp[ert wist het mooi te verwoorden,
je betaalt bij KLM-achtigen voor een "gevoel"onderhoud en veiligheid is precies hetzelfde.

Kras staat al jaren bekend voor z'n scherpe inkoop, en bedenk dat Z-A aan de vooravond staat van het WK en er nog niet veel geboekt is, dus die prijzen gaan zeker omlaag..
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.
pi_81379164
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof niet dat de prijs van het ticket in dit geval wat met de oorzaak van de ramp te maken heeft. Het is een gloednieuwe Airbus en Lufthansa doet het onderhoud er op.
Klopt. Ik zou eerder denken aan een aanslag(als je naar het land kijkt, net echt levensgevaarlijk maar ook niet dat je zegt: goh, wat een kankergezellige boel daar). Birdstrike en wake turbulence(turbulentie veroorzaakt door het vliegtuig dat daarvoor vloog) kan natuurlijk ook.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81379239
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.
Maar misschien weet jij het wel gewoon beter dan de experts op luchtvaartgebied
pi_81379286
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
pi_81379351
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
pi_81379396
quote:
Daar gaat weleens vaker langer dan 24 uur overheen. Dat kan bijvoorbeeld met praktische voordelen voor de daders te maken hebben.

Het feit dat er nu nog niets is opgeeist, zegt eigenlijk nu niet zoveel.
pi_81379409
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.
Maar misschien weet jij het wel gewoon beter dan de experts op luchtvaartgebied
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.

En het hoeft niet eens onderhoud te zijn, de bemanning kan ook falen
quote:
Voice and flight data recorders revealed that the pilot's 15-year-old son Eldar Kudrinsky, while seated at the controls, had unknowingly disabled the A310's autopilot's control of the ailerons, which put the aircraft into a steep bank, and then an uncontrolled dive. The pilots were not aware of the partial disconnection of the autopilot, which occurred with no audible alarm, and did not regain control of the aircraft
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593

En dan heb ik toch wel wat meer vertrouwen in KLM'ers dan in een paar Libier's.
Leaf
pi_81379439
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.
pi_81379461
quote:

[..]

Er zijn veel kanslozere aanslagen opgeeist. Vanuit terroristisch perspectief gezien, zou dit een voltreffer zijn. Al ga ik er niet vanuit dat dit een aanslag was.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:03:50 #232
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81379472
quote:
Vraag ik me ook af.
pi_81379557
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.

En het hoeft niet eens onderhoud te zijn, de bemanning kan ook falen
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593

En dan heb ik toch wel wat meer vertrouwen in KLM'ers dan in een paar Libier's.
Toen mochten er nog mensen in de cockpit komen en de piloten waren door Airbus slecht opgeleid.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_81379604
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af.
Het is helemaal niet zo uitzonderlijk dat aanslagen pas iets later worden opgeeist. Al-Qaida eiste de aanslag op de Deense ambassade bijvoorbeeld ook pas 3 dagen later op.

http://www.depers.nl/buit(...)ag-ambassade-op.html
quote:
Gepubliceerd: donderdag 5 juni

Het terreurnetwerk Al-Qaida heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslag op de Deense ambassade in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad, waarbij maandag zes mensen om het leven kwamen en tientallen gewond raakten. De claim staat op een internetsite die regelmatig door moslimextremisten wordt gebruikt.
pi_81379697
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.
Ik was de PI vergeten, sorry

Mr Vancouver: ik stap ook liever in een KLM vliegtuig maar de paar zogenaamde experts die op radio of tv kwamen benadrukten allen dat er niks mis is met deze maatschappij of deze vliegtuigen, vandaar mijn posting
pi_81379811
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Jammer, van dat tranentrekkende middenstuk. Maar de samenwerking verloopt dus relatief soepel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81379831
quote:
Volgens mij waren aanslagen al uitgesloten. Geen idee hoe ze dat uitgesloten kunnen hebben, want de zwarte box moet nog gelezen worden. Hoogstwaarschijnlijk zou dit in Frankrijk gebeuren. Binnen een paar dagen zou er in ieder geval meer bekend moeten kunnen zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:15:27 #238
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 14:17:28 #239
163650 Greys
pi_81379940
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:13 schreef marcodej het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Jammer, van dat tranentrekkende middenstuk. Maar de samenwerking verloopt dus relatief soepel.
Maar dit is wel heel vreemd:
quote:
Vooralsnog is er geen duidelijkheid over de locatie waar de Libische autoriteiten de stoffelijk resten hebben verzameld. De Nederlandse forensische onderzoekers willen daarheen om te kunnen helpen bij de identificatie.
Dat zouden ze zo'n team toch binnen een seconde moeten kunnen vertellen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:18:18 #240
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_81379963
Even een vraag.
Als ik kijk op google earth naar het vliegveld, zie in het verlengde van beide banen geen gebouwen of bomen binnen een kilometer.
Als een vliegtuig tegen bomen vliegt dan moeten de vleugels toch afbreken en ergens liggen.
Als een vliegtuig tegen een gebouw vliegt dan is het verspreidingsgebied van de brokstukken toch veel kleiner?
Ben ik nu gek?
pi_81380000
uit dat telegraafartikel:
quote:
De Nederlandse delegatie is verbijsterd over de enorme ravage, die uitgestrekt ligt over ruim achthonderd meter. Het wrakstukkenspoor ligt in een kaarsrechte lijn pal naast de aanvliegroute. Tussen de miljoenen brokstukjes liggen de hartverscheurende overblijfselen van de bezittingen van de Nederlandse inzittenden, zoals zwemsnorkels, een spelletje ’mens-erger-je-niet’, een verdwaalde Donald Duck in het Nederlands, souvenirs uit Zuid-Afrika, koffers, een half fototoestel, een bril zonder glazen en vele geblakerde schoenen. Het brokstukkenspoor begint vanaf een plek waar een krater is ontstaan door de inslag. Aan het einde van het spoor liggen de vleugels, waar omheen de lucht hangt van krosine en brand.
1) dus toch een krater

2) aw.... die persoonlijke spullen maken het toch wel heel confronterend om daar te werken. brrr.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:20:24 #242
3542 Gia
User under construction
pi_81380020
quote:

[..]

Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.

En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat.
Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen.
pi_81380109
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:18 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Even een vraag.
Als ik kijk op google earth naar het vliegveld, zie in het verlengde van beide banen geen gebouwen of bomen binnen een kilometer.
Als een vliegtuig tegen bomen vliegt dan moeten de vleugels toch afbreken en ergens liggen.
Als een vliegtuig tegen een gebouw vliegt dan is het verspreidingsgebied van de brokstukken toch veel kleiner?
Ben ik nu gek?
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81380160
quote:

[..]

Wat een onzin...
pi_81380167
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

Volgens de foto;s in de Telegraaf is het hier gebeurd, daar zie je inderdaad enkele huisjes staan....
pi_81380212
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.

En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat.
Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen.
Je bent er echt van overtuigd he?
pi_81380218
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:15 schreef Zwansen het volgende:
vast al langsgekomen:

http://www.telegraaf.nl/p(...)gekomen__.html?p=3,2
Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_81380219
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.
pi_81380254
quote:

Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
pi_81380262
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.
Bebouwing dan, da's misschien een beter woord.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:26 #251
3542 Gia
User under construction
pi_81380286
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je bent er echt van overtuigd he?
Waar haal je dat vandaan? Ik zeg, lees effe goed, ALS HET OM EEN AANSLAG ZOU GAAN........

Ben ik er dan van overtuigd???
pi_81380298
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef paddy het volgende:

[..]

Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.
Haar dochtertje Dana van 6 is thuis achtergebleven, en nu dus haar moeder kwijt.
pi_81380317
En wederom een onjuiste weergave van de hoogtemeter?
Dit keer niet dat het vliegtuig laag zou vliegen en dus in snelheid afnam, maar misschien een foutieve hoogtemeter die ervan uit ging dat het vliegtuig nog hoog vloog (en dus een hoge snelheid had) terwijl het vliegtuig al praktsich geland was (nog 1 km te gaan) en dus ie gecrasht??
pi_81380349
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Jasje2010 het volgende:
En wederom een onjuiste weergave van de hoogtemeter?
Dit keer niet dat het vliegtuig laag zou vliegen en dus in snelheid afnam, maar misschien een foutieve hoogtemeter die ervan uit ging dat het vliegtuig nog hoog vloog (en dus een hoge snelheid had) terwijl het vliegtuig al praktsich geland was (nog 1 km te gaan) en dus ie gecrasht??
Er was volgens mij genoeg zicht zodat de piloten dat hadden moeten zien. En de schade lijkt me te groot voor zoiets.
pi_81380384
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur.
pi_81380446
quote:

[..]

Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft.

(Dat sluit een aanslag natuurlijk nog steeds niet helemaal uit, het kan natuurlijk een groepering zijn die los van de regering opereert, maar ik vind hun reactie gezien het verleden eigenlijk wel enigszins begrijpelijk.)
pi_81380449
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:31 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur.
Yep. Als er zaken zo rigoreus worden uitgesloten, dan is het wel handig als men enige argumenten heeft om die zaken per definitie uit te sluiten en tot nu toe hebben de Libiers er geen blijk van gegeven te beschikking over deze argumenten.
pi_81380490
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:33 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft.

(Dat sluit een aanslag natuurlijk nog steeds niet helemaal uit, het kan natuurlijk een groepering zijn die los van de regering opereert, maar ik vind hun reactie gezien het verleden eigenlijk wel enigszins begrijpelijk.)
Zijn reactie is wel te verklaren, maar erg handig is het niet. Men zou beter volledige medewerking kunnen verlenen aan het onderzoek en daarna conclusies trekken in plaats van nu allerlei dingen te roepen om het eigen straatje schoon te vegen.
pi_81380524
Oké, wat voor nut zou een aanslag hebben op die plek. Ik zie het niet eigenlijk.

Weet iemand hoe het vliegtuig naar beneden ging? Kan best eerder gezegd zijn, maar overheen gelezen dan.
pi_81380529
quote:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit toch? Veel doden zijn veel doden lijkt me.
pi_81380587
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit toch? Veel doden zijn veel doden lijkt me.
Klopt, het was een mislukt grappeltje
pi_81380605
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef paddy het volgende:
Oké, wat voor nut zou een aanslag hebben op die plek. Ik zie het niet eigenlijk.

Weet iemand hoe het vliegtuig naar beneden ging? Kan best eerder gezegd zijn, maar overheen gelezen dan.
Wat voor nut? 100 doden. Genoeg aanslagen die minder doden opleveren.
pi_81380667
Misschien een vergelding voor Uruzgan ofzo, of een bangmakertje voor het WK.
pi_81380781
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef paddy het volgende:

Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik.
pi_81380938
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Er was gisteren een man op de tv en zijn collega had t vliegtuig wel in de lucht gezien + vuurbal dacht ik.
Maar ja, zelfs een vuurbal hoeft nog niet te betekenen dat het een aanslag was.
pi_81380954
quote:

[..]

Jij dacht dat en die man had het weer van een collega.

Ooggetuigeverslagen zijn al vaker zeer onbetrouwbaar gebleken bij dit soort gevallen.
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 14:51:14 #267
135305 beequeen
Lost.
pi_81381007
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:40 schreef Jac0bus het volgende:
of een bangmakertje voor het WK.
Zou mij niks verbazen gezien dit artikel.
Ja, ik weet het, de Televaag. Maar toch.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_81381022
quote:

[..]

Die man had een explosie gezien. Ook dat is al heel wat anders dan een vuurbal...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81381068
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:49 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar ja, zelfs een vuurbal hoeft nog niet te betekenen dat het een aanslag was.
Een vuurbal is wat anders dan een explosie (er was een explosie gezien) en het is zaak om aan de hand van onder andere dit soort getuigenverslagen onderzoek te verrichten naar wat er precies is gebeurd in plaats van al meteen allerlei dingen te roepen die in elk geval niet voortkomen uit enig onderzoek.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:54:56 #271
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81381127
quote:

[..]

Nou ja.. dat is inderdaad blijkbaar gezegd door iemand in Lybie.
Maar zoiets wordt dan overal weer in de media overgenomen omdat er verder niets feitelijks te melden is.
Iedereen die logisch redeneert weet dat een aanslag via een bom of raket niet uit te sluiten is zolang je niet weet wat het wél is.
Wie dit leest is gek
pi_81381167
quote:
Misschien dat die Annette Herfkens met Ruben kan gaan praten als hij er klaar voor is, zou kunnen helpen.
pi_81381208
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:51 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die man had een explosie gezien. Ook dat is al heel wat anders dan een vuurbal...
Ow nouja hoorde het op tv maarja er wordt zoveel gezegd.
pi_81381240
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:57 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Misschien dat die Annette Herfkens met Ruben kan gaan praten als hij er klaar voor is, zou kunnen helpen.
Yep, dat denk ik ook wel, al weet ik niet of de rest van de familie Herfkens in dat vliegtuig zat. Het is wat anders denk ik of je als loner als enige de ramp hebt overleefd of dat je reizende met je familie als enige de ramp hebt overleefd.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:00:20 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81381253
Het valt me op dat er bijna alleen maar mooie vrouwen omgekomen zijn. Waarom niet een paar van die irritante mooiboys?

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_81381263
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, dat denk ik ook wel, al weet ik niet of de rest van de familie Herfkens in dat vliegtuig zat. Het is wat anders denk ik of je als loner als enige de ramp hebt overleefd of dat je reizende met je familie als enige de ramp hebt overleefd.
In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash. Het is niet helemaal dezelfde ervaring, maar ik denk wel dat ze genoeg delen om elkaar te kunnen helpen.
pi_81381272
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou ja.. dat is inderdaad blijkbaar gezegd door iemand in Lybie.
Maar zoiets wordt dan overal weer in de media overgenomen omdat er verder niets feitelijks te melden is.
Iedereen die logisch redeneert weet dat een aanslag via een bom of raket niet uit te sluiten is zolang je niet weet wat het wél is.
Ik heb de TV maar afgezet toen ze voor de zoveelste keer begonnen over de spullen die daar lagen e.d. Kranten melden veel interessantere dingen.
pi_81381282
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:00 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash.
Was dat gisteren toevallig op BNR?
pi_81381330
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Was dat gisteren toevallig op BNR?
http://nos.nl/audio/15703(...)rash-in-vietnam.html
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 15:03:18 #280
862 Arcee
Look closer
pi_81381344
quote:
Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar.
pi_81381367
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat voor nut? 100 doden. Genoeg aanslagen die minder doden opleveren.
Ja, maar die worden dan vaak met een bewuste reden op een bepaalde plek gedaan. Wat heeft Libië dan voor vijanden?
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 15:04:07 #282
135305 beequeen
Lost.
pi_81381377
Volgens verslaggever Jaap van Deurzen nu bij RTL 7 ( doet verslag ter plaatse in Tripoli), mag iedereen zomaar de crashsite betreden.
Hij is stomverbaasd.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_81381393
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zo ben je een anoniem jongetje van 9 jaar en zo ben je wereldwijd voorpaginanieuws. Bizar.
Nu is het jongetje negen?
pi_81381394
quote:

[..]

Toch verbaast het me dat er al vaker sole survivors zijn geweest. Dat van dat Franse meisje herinnerde ik me nog, maar ik dacht echt dat zij de enige was.
pi_81381395
quote:
Haar ouders zijn gisteren naar Ho Chi Minh-stad afgereisd om hun dood gewaande dochter op te zoeken. Zij kregen zondagmiddag te horen dat zij toch nog leefde en gevonden was. De familie had vorige week al een rouwadvertentie geplaatst, nadat uit Vietnam het bericht was gekomen dat geen van de 30 inzittenden van het vliegtuig de ramp had overleefd. Onder de slachtoffers is ook de vriend van Herfkens, Willem van der Pas (36). Zijn lichaam is nog niet gevonden. Van der Pas werkte in Vietnam voor een Nederlandse bank.

De ANWB Alarmcentrale wist gisteren alleen dat Annette Herfkens in het Ghoray-ziekenhuis in Ho Chi Minh-stad is opgenomen. Ze zou gevonden zijn in het plaatsje Khaonson, vlakbij de kustplaats Na Thrang. "Maar we weten niet hoe ze daar uiteindelijk terecht is gekomen. Misschien is ze bij het wrak gevonden, misschien heeft ze op eigen kracht de bewoonde wereld bereikt" , aldus een woordvoerder van de ANWB. Annette zou een gebroken bekken hebben, verwondingen aan haar longen en te kampen hebben met uitdrogingsverschijnselen. De ANWB probeert om haar met een ambulancevliegtuig over te brengen naar Singapore. "Daar kan ze betere medische verzorging krijgen. Ze is er nog te slecht aan toe om de reis naar Nederland te maken" , aldus de ANWB.

Het Nederlandse stel zou een vakantie in het zuiden van Vietnam doorbrengen en vloog twee weken geleden van Ho Chi Minh-stad naar de iets noordelijker gelegen kustplaats Na Thrang, een vlucht van nog geen uur. Vlak voor de landing verdween het toestel van de radar, in een wervelstorm. Volgens het persbureau Reuter zouden reddingwerkers de plek van de ramp inmiddels hebben bereikt. Zij bevestigden dat alle andere inzittenden dood zijn. Er zijn nog geen slachtoffers gedentificeerd. Familie en vrienden van Annette Herfkens waren gisteren opgetogen over het wonder dat zij de ramp heeft overleefd. "Maar naast dit geweldige nieuws blijft de pijn van de dood van haar vriend, met wie ze al twaalf jaar samen was" , aldus een betrokkene.
Bron: Trouw (1992)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 15:05:01 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81381406
quote:

[..]

en wees....
pi_81381429
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, maar die worden dan vaak met een bewuste reden op een bepaalde plek gedaan. Wat heeft Libië dan voor vijanden?
Vaak, maar niet altijd. Uiteindelijk gaat het vaak om zoveel mogelijk mensen dood te krijgen.
pi_81381497
Ohjah een besloten bijeenkomst ergens in het land. Zou op een geheime locatie moeten zijn, maar camera ploegen zijn daar gewoon ter plaatse. Locatie Claus Event Center in hoofddorp.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:09:13 #289
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81381514
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:08 schreef StephanL het volgende:
Ohjah een besloten bijeenkomst ergens in het land. Zou op een geheime locatie moeten zijn, maar camera ploegen zijn daar gewoon ter plaatse. Locatie Claus Event Center in hoofddorp.
Uiteraard hebben die onbeschofte eikels niet het fatsoen om daar weg te blijven .
pi_81381526
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:00 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

In een stukje op de radio hoorde ik dat haar vriend omkwam bij die crash. Het is niet helemaal dezelfde ervaring, maar ik denk wel dat ze genoeg delen om elkaar te kunnen helpen.
Yep. Het jongetje ligt nu ook in het ziekenhuis, Herfkens heeft het eerst nog 'n week zonder hulp uit moeten houden. Waarschijnlijk waren er ook nog wel meer mensen toen die na de klap niet meteen dood waren.
pi_81381652
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Uiteraard hebben die onbeschofte eikels niet het fatsoen om daar weg te blijven .
Is niet erg netjes nee.
pi_81381671
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het is nieuws en deze gasten worden betaald om nieuws te verslaan.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:17:50 #293
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81381701
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is nieuws en deze gasten worden betaald om nieuws te verslaan.
Moet dat ten koste van ALLES? Die nabestaanden kiezen er niet voor om daar te zijn, laat staan ongetwijfeld groot met hun hoofd in het journaal en/of de krant terecht te komen.
pi_81381703
De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben:

http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/
pi_81381739
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Moet dat ten koste van ALLES? Die nabestaanden kiezen er niet voor om daar te zijn, laat staan ongetwijfeld groot met hun hoofd in het journaal en/of de krant terecht te komen.
Er zijn altijd wel mensen bereid tot een praatje voor de camera hoor.
pi_81381757
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef ReWinD het volgende:
De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben:

http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/
Sterke beargumentatie van de NOS. Vind ik serieus.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:22:30 #297
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_81381824
quote:
Opvallend vaak zijn het dus kinderen die het overleven. Aangezien ze kleiner zijn, zullen ze waarschijnlijk meer hebben bescherming van hun stoel.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:22:54 #298
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81381836
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sterke beargumentatie van de NOS. Vind ik serieus.
Ik vind van niet. Het kind heeft recht op privacy en dat verliest ie niet 'omdat het nieuws is'.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:24:53 #299
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81381904
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel mensen bereid tot een praatje voor de camera hoor.
Inderdaad, het is wachten op een moeder/vader van een klasgenootje dat een interview met de Telegraaf of SBS6 gaat geven, inclusief dingen als: Ik moet er niet aan denken dat zoiets mijn kind overkomt, mijn kind is er helemaal stuk van, wij zijn geschokt en verdrietig etc. etc. etc.
be nice or go away
pi_81381913
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Het kind heeft recht op privacy en dat verliest ie niet 'omdat het nieuws is'.
DIe privacy verliest het kind niet doordat het in het ziekenhuis wordt gefilmd... Ook al filmt de NOS het kind niet, dan nog gaan mensen op zoek naar wie de enige overlevende is. Mensen willen dat gewoon weten en overlevenden hebben vaak later zelf geen enkele moeite er mee om er in de media wat over te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')