Waarom? Ook zat Nederlanders die een rechstreekse vlucht naar Zuid-Afrika boeken met de KLM hoor.quote:
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Denk maar niet dat al die prijsvechters alleen Nederlanders vervoeren
Inderdaad, maar als je als familie nog geen telefoontje hebt gehad van degene die mogelijk in het vliegtuig zat dan is er weinig hoop.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Checken, checken, checken... Ze moeten echt heel zeker zijn voordat ze iets naar buiten brengen...
Zus, zwager en neefje of broer, schoonzus en neefje, lijkt me...quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:15 schreef Greys het volgende:
Wel een prettig idee dat het jongetje nu zijn oom en tante bij zich heeft.
Al zal het voor die mensen ook reuze zwaar zijn, hun zus en broer kwijt.
kras en stip reizen hebben die vluchten natuurlijk gekaapt om goedkopere reizen te kunnen aanbieden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Ze zouden nog verschillende tussenstoppen maken en het vliegtuig was halfleeg, misschien dat daarna nog veel mensen met andere nationaliteiten in zouden stappen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Deze stoelen waren gekocht door Nederlandse reisorganisaties.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Vandaar dat ik het zo raar vind dat er zoveel Nederlanders in dat ene vliegtuig zaten. Je zou toch denken dat er veel meer Engelsen in zouden zitten. Het was immers op weg naar Engeland. Of Belgen die net als veel Nederlanders naar Brussel gingen.
Precies, in andere landen (zoals België en waarschijnlijk ook Frankrijk) bestaat die vakantie niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:19 schreef Jojoke het volgende:
Misschien vanwege de meivakantie? http://nl.wikipedia.org/wiki/Meivakantie
Vorige week was het in Parijs ook retedruk met voornamelijk Nederlanders.
Ik wil een foto van boven zien zodat er meer te zeggen is over de inslag.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:
De telegraaf heeft een gratis editie, http://images2-telegraaf.(...)e_Vliegr_722255a.pdf
Op de bekende suggestieve manier geschreven maar wel met overzichtsfoto's e.d.
Tussen de sensatie verhalen ook specs van het vliegtuig en mogelijke oorzaken.
17 dagen Zuidafrika incl. huurauto en retourvlucht 1599 euro bij KRASquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:27 schreef Re het volgende:
retourtje A'dam Johanesburg met KLM kost 883-1348 Euro
Wat is de wereld toch klein hčquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Je zult wel heel aangeslagen zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Wow, sterkte manquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef yvonne het volgende:
Er kwam gister al uitgebreid aan de orde dat het qua veiligheid niets uitmaakt of je met KLM of die goedkopere maatschappijen gaat.
De exp[ert wist het mooi te verwoorden,
je betaalt bij KLM-achtigen voor een "gevoel"onderhoud en veiligheid is precies hetzelfde.
Kras staat al jaren bekend voor z'n scherpe inkoop, en bedenk dat Z-A aan de vooravond staat van het WK en er nog niet veel geboekt is, dus die prijzen gaan zeker omlaag..
Klopt. Ik zou eerder denken aan een aanslag(als je naar het land kijkt, net echt levensgevaarlijk maar ook niet dat je zegt: goh, wat een kankergezellige boel daar). Birdstrike en wake turbulence(turbulentie veroorzaakt door het vliegtuig dat daarvoor vloog) kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof niet dat de prijs van het ticket in dit geval wat met de oorzaak van de ramp te maken heeft. Het is een gloednieuwe Airbus en Lufthansa doet het onderhoud er op.
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatiequote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Daar gaat weleens vaker langer dan 24 uur overheen. Dat kan bijvoorbeeld met praktische voordelen voor de daders te maken hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.
Maar misschien weet jij het wel gewoon beter dan de experts op luchtvaartgebied
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593quote:Voice and flight data recorders revealed that the pilot's 15-year-old son Eldar Kudrinsky, while seated at the controls, had unknowingly disabled the A310's autopilot's control of the ailerons, which put the aircraft into a steep bank, and then an uncontrolled dive. The pilots were not aware of the partial disconnection of the autopilot, which occurred with no audible alarm, and did not regain control of the aircraft
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Er zijn veel kanslozere aanslagen opgeeist. Vanuit terroristisch perspectief gezien, zou dit een voltreffer zijn. Al ga ik er niet vanuit dat dit een aanslag was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Toen mochten er nog mensen in de cockpit komen en de piloten waren door Airbus slecht opgeleid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.
En het hoeft niet eens onderhoud te zijn, de bemanning kan ook falen
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593
En dan heb ik toch wel wat meer vertrouwen in KLM'ers dan in een paar Libier's.
Het is helemaal niet zo uitzonderlijk dat aanslagen pas iets later worden opgeeist. Al-Qaida eiste de aanslag op de Deense ambassade bijvoorbeeld ook pas 3 dagen later op.quote:
quote:Gepubliceerd: donderdag 5 juni
Het terreurnetwerk Al-Qaida heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslag op de Deense ambassade in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad, waarbij maandag zes mensen om het leven kwamen en tientallen gewond raakten. De claim staat op een internetsite die regelmatig door moslimextremisten wordt gebruikt.
Ik was de PI vergeten, sorryquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.
Volgens mij waren aanslagen al uitgesloten. Geen idee hoe ze dat uitgesloten kunnen hebben, want de zwarte box moet nog gelezen worden. Hoogstwaarschijnlijk zou dit in Frankrijk gebeuren. Binnen een paar dagen zou er in ieder geval meer bekend moeten kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Maar dit is wel heel vreemd:quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:13 schreef marcodej het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Jammer, van dat tranentrekkende middenstuk. Maar de samenwerking verloopt dus relatief soepel.
Dat zouden ze zo'n team toch binnen een seconde moeten kunnen vertellen?quote:Vooralsnog is er geen duidelijkheid over de locatie waar de Libische autoriteiten de stoffelijk resten hebben verzameld. De Nederlandse forensische onderzoekers willen daarheen om te kunnen helpen bij de identificatie.
1) dus toch een kraterquote:De Nederlandse delegatie is verbijsterd over de enorme ravage, die uitgestrekt ligt over ruim achthonderd meter. Het wrakstukkenspoor ligt in een kaarsrechte lijn pal naast de aanvliegroute. Tussen de miljoenen brokstukjes liggen de hartverscheurende overblijfselen van de bezittingen van de Nederlandse inzittenden, zoals zwemsnorkels, een spelletje ’mens-erger-je-niet’, een verdwaalde Donald Duck in het Nederlands, souvenirs uit Zuid-Afrika, koffers, een half fototoestel, een bril zonder glazen en vele geblakerde schoenen. Het brokstukkenspoor begint vanaf een plek waar een krater is ontstaan door de inslag. Aan het einde van het spoor liggen de vleugels, waar omheen de lucht hangt van krosine en brand.
Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:18 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Even een vraag.
Als ik kijk op google earth naar het vliegveld, zie in het verlengde van beide banen geen gebouwen of bomen binnen een kilometer.
Als een vliegtuig tegen bomen vliegt dan moeten de vleugels toch afbreken en ergens liggen.
Als een vliegtuig tegen een gebouw vliegt dan is het verspreidingsgebied van de brokstukken toch veel kleiner?
Ben ik nu gek?
Wat een onzin...quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Volgens de foto;s in de Telegraaf is het hier gebeurd, daar zie je inderdaad enkele huisjes staan....quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.
Je bent er echt van overtuigd he?quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.
En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat.
Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen.
Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:15 schreef Zwansen het volgende:
vast al langsgekomen:
http://www.telegraaf.nl/p(...)gekomen__.html?p=3,2
En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Bebouwing dan, da's misschien een beter woord.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |