Wow, sterkte manquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:42 schreef El_jefe07 het volgende:
De zoon van mijn buurman zijn klasgenoot, die zijn moeder heeft vroeger op school gezeten en de bakker van een leraar van die school heeft het ook in de krant gelezen. Hij reageerde geshockeerd.
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef yvonne het volgende:
Er kwam gister al uitgebreid aan de orde dat het qua veiligheid niets uitmaakt of je met KLM of die goedkopere maatschappijen gaat.
De exp[ert wist het mooi te verwoorden,
je betaalt bij KLM-achtigen voor een "gevoel"onderhoud en veiligheid is precies hetzelfde.
Kras staat al jaren bekend voor z'n scherpe inkoop, en bedenk dat Z-A aan de vooravond staat van het WK en er nog niet veel geboekt is, dus die prijzen gaan zeker omlaag..
Klopt. Ik zou eerder denken aan een aanslag(als je naar het land kijkt, net echt levensgevaarlijk maar ook niet dat je zegt: goh, wat een kankergezellige boel daar). Birdstrike en wake turbulence(turbulentie veroorzaakt door het vliegtuig dat daarvoor vloog) kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof niet dat de prijs van het ticket in dit geval wat met de oorzaak van de ramp te maken heeft. Het is een gloednieuwe Airbus en Lufthansa doet het onderhoud er op.
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening over. Westerse maatschappijen volgen orders op van de fabrikanten, iets wat meer ten zuiden van ons totaal niet gebeurd. Het klopt wel dat Air France etc veel meer vragen voor een stoel dan strikt noodzakelijk is.
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatiequote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Daar gaat weleens vaker langer dan 24 uur overheen. Dat kan bijvoorbeeld met praktische voordelen voor de daders te maken hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je als vliegtuigmaatschappij de boel loopt te sneaken, kom je gewoon op de zwarte lijst.
Maar misschien weet jij het wel gewoon beter dan de experts op luchtvaartgebied
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593quote:Voice and flight data recorders revealed that the pilot's 15-year-old son Eldar Kudrinsky, while seated at the controls, had unknowingly disabled the A310's autopilot's control of the ailerons, which put the aircraft into a steep bank, and then an uncontrolled dive. The pilots were not aware of the partial disconnection of the autopilot, which occurred with no audible alarm, and did not regain control of the aircraft
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Er zijn veel kanslozere aanslagen opgeeist. Vanuit terroristisch perspectief gezien, zou dit een voltreffer zijn. Al ga ik er niet vanuit dat dit een aanslag was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Toen mochten er nog mensen in de cockpit komen en de piloten waren door Airbus slecht opgeleid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het al ontdekt wordt en dat duurt ook even voordat je op zo'n lijst beland.
En het hoeft niet eens onderhoud te zijn, de bemanning kan ook falen
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593
En dan heb ik toch wel wat meer vertrouwen in KLM'ers dan in een paar Libier's.
Het is helemaal niet zo uitzonderlijk dat aanslagen pas iets later worden opgeeist. Al-Qaida eiste de aanslag op de Deense ambassade bijvoorbeeld ook pas 3 dagen later op.quote:
quote:Gepubliceerd: donderdag 5 juni
Het terreurnetwerk Al-Qaida heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslag op de Deense ambassade in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad, waarbij maandag zes mensen om het leven kwamen en tientallen gewond raakten. De claim staat op een internetsite die regelmatig door moslimextremisten wordt gebruikt.
Ik was de PI vergeten, sorryquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwkul. Er zijn toch veel doden? Het doel van een aanslag is angst te zaaien. Als die nu opgeeist wordt door een organisatie is iedereen in rep en roer.
Volgens mij waren aanslagen al uitgesloten. Geen idee hoe ze dat uitgesloten kunnen hebben, want de zwarte box moet nog gelezen worden. Hoogstwaarschijnlijk zou dit in Frankrijk gebeuren. Binnen een paar dagen zou er in ieder geval meer bekend moeten kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?
Maar dit is wel heel vreemd:quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:13 schreef marcodej het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Jammer, van dat tranentrekkende middenstuk. Maar de samenwerking verloopt dus relatief soepel.
Dat zouden ze zo'n team toch binnen een seconde moeten kunnen vertellen?quote:Vooralsnog is er geen duidelijkheid over de locatie waar de Libische autoriteiten de stoffelijk resten hebben verzameld. De Nederlandse forensische onderzoekers willen daarheen om te kunnen helpen bij de identificatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |