abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81380000
uit dat telegraafartikel:
quote:
De Nederlandse delegatie is verbijsterd over de enorme ravage, die uitgestrekt ligt over ruim achthonderd meter. Het wrakstukkenspoor ligt in een kaarsrechte lijn pal naast de aanvliegroute. Tussen de miljoenen brokstukjes liggen de hartverscheurende overblijfselen van de bezittingen van de Nederlandse inzittenden, zoals zwemsnorkels, een spelletje ’mens-erger-je-niet’, een verdwaalde Donald Duck in het Nederlands, souvenirs uit Zuid-Afrika, koffers, een half fototoestel, een bril zonder glazen en vele geblakerde schoenen. Het brokstukkenspoor begint vanaf een plek waar een krater is ontstaan door de inslag. Aan het einde van het spoor liggen de vleugels, waar omheen de lucht hangt van krosine en brand.
1) dus toch een krater

2) aw.... die persoonlijke spullen maken het toch wel heel confronterend om daar te werken. brrr.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:20:24 #242
3542 Gia
User under construction
pi_81380020
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.

En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat.
Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen.
pi_81380109
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:18 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Even een vraag.
Als ik kijk op google earth naar het vliegveld, zie in het verlengde van beide banen geen gebouwen of bomen binnen een kilometer.
Als een vliegtuig tegen bomen vliegt dan moeten de vleugels toch afbreken en ergens liggen.
Als een vliegtuig tegen een gebouw vliegt dan is het verspreidingsgebied van de brokstukken toch veel kleiner?
Ben ik nu gek?
Ik zie wel wat huisjes en ook bomen staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81380160
quote:

[..]

Omdat het vlak voor de landing gebeurde ipv vlak na het opstijgen... Je gaat op deze manier gewoon af als terroristische organisatie
Wat een onzin...
pi_81380167
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

Volgens de foto;s in de Telegraaf is het hier gebeurd, daar zie je inderdaad enkele huisjes staan....
pi_81380212
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan ook dat het net te vroeg gebeurde en dat de luchthaven van Tripoli het doel was om te raken met dit vliegtuig.

En meestal worden aanslagen toch pas opgeëist als het bekend is dat het om een aanslag gaat.
Zolang hier niet is vastgesteld dat het om een aanslag zou gaan, is het zinloos om em op te eisen.
Je bent er echt van overtuigd he?
pi_81380218
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:15 schreef Zwansen het volgende:
vast al langsgekomen:

http://www.telegraaf.nl/p(...)gekomen__.html?p=3,2
Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81380219
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.
pi_81380254
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het een aanslag is, waarom zou die dan nog niet zijn opgeeist?

Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
pi_81380262
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

En het hoeven natuurlijk geen echte huizen te zijn, het kan ook gaan om gebouwen die voor het onderhoud dienen etc., dat weet je niet.
Bebouwing dan, da's misschien een beter woord.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:26 #251
3542 Gia
User under construction
pi_81380286
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je bent er echt van overtuigd he?
Waar haal je dat vandaan? Ik zeg, lees effe goed, ALS HET OM EEN AANSLAG ZOU GAAN........

Ben ik er dan van overtuigd???
pi_81380298
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef paddy het volgende:

[..]

Was dat haar dochtertje op de foto samen met haar? Ja, dat doet me dan ook wel weer heel veel. Ze heeft in ieder geval haar vader nog. Vraag me trouwens af of er ook kinderen zijn waarvan de ouders misschien samen op reis waren zonder kinderen. die staan er dan net zo alleen voor als ook Ruben.
Haar dochtertje Dana van 6 is thuis achtergebleven, en nu dus haar moeder kwijt.
pi_81380317
En wederom een onjuiste weergave van de hoogtemeter?
Dit keer niet dat het vliegtuig laag zou vliegen en dus in snelheid afnam, maar misschien een foutieve hoogtemeter die ervan uit ging dat het vliegtuig nog hoog vloog (en dus een hoge snelheid had) terwijl het vliegtuig al praktsich geland was (nog 1 km te gaan) en dus ie gecrasht??
pi_81380349
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Jasje2010 het volgende:
En wederom een onjuiste weergave van de hoogtemeter?
Dit keer niet dat het vliegtuig laag zou vliegen en dus in snelheid afnam, maar misschien een foutieve hoogtemeter die ervan uit ging dat het vliegtuig nog hoog vloog (en dus een hoge snelheid had) terwijl het vliegtuig al praktsich geland was (nog 1 km te gaan) en dus ie gecrasht??
Er was volgens mij genoeg zicht zodat de piloten dat hadden moeten zien. En de schade lijkt me te groot voor zoiets.
pi_81380384
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aanslagen worden niet altijd binnen de 5 minuten opgeeist. Wat aparter is, is dat de Libiers en zo snel zo zeker van waren dat het geen aanslag is geweest. Er was nog geen onderzoek verricht en nog geen zwarte doos beluisterd en ze wisten al precies te vertellen wat het niet geweest kan zijn.
Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur.
pi_81380446
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft.

(Dat sluit een aanslag natuurlijk nog steeds niet helemaal uit, het kan natuurlijk een groepering zijn die los van de regering opereert, maar ik vind hun reactie gezien het verleden eigenlijk wel enigszins begrijpelijk.)
pi_81380449
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:31 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Idd. Het is veel vreemder dat je direct dergelijke zaken weet uit te sluiten, dan dat iets niet direct wordt opgeeist wanneer het een aanslag is. Zoals ik hierboven al zei gebeurt dat lang niet altijd binnen een paar uur.
Yep. Als er zaken zo rigoreus worden uitgesloten, dan is het wel handig als men enige argumenten heeft om die zaken per definitie uit te sluiten en tot nu toe hebben de Libiers er geen blijk van gegeven te beschikking over deze argumenten.
pi_81380490
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:33 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ergens is dat ook wel te begrijpen. Kadhaffi is zwaar door het stof gegaan in de affaire-Lockerbie en heeft er zowat alles aan gedaan om de Amerikanen terug tot zijn vriendjes te maken. Dus ze zullen waarschijnlijk vooral duidelijk hebben willen maken dat de Libische regering er niets mee te maken heeft.

(Dat sluit een aanslag natuurlijk nog steeds niet helemaal uit, het kan natuurlijk een groepering zijn die los van de regering opereert, maar ik vind hun reactie gezien het verleden eigenlijk wel enigszins begrijpelijk.)
Zijn reactie is wel te verklaren, maar erg handig is het niet. Men zou beter volledige medewerking kunnen verlenen aan het onderzoek en daarna conclusies trekken in plaats van nu allerlei dingen te roepen om het eigen straatje schoon te vegen.
pi_81380524
Oké, wat voor nut zou een aanslag hebben op die plek. Ik zie het niet eigenlijk.

Weet iemand hoe het vliegtuig naar beneden ging? Kan best eerder gezegd zijn, maar overheen gelezen dan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81380529
quote:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit toch? Veel doden zijn veel doden lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')