abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81370447
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
Ssssst Europees product.
pi_81370544
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
De Airbus crash op Hudson River was in ieder geval wel heel.
pi_81370609
Ach.. Boeing en Airbus gaan qua crashes volgens mij redelijk gelijk op.
pi_81370611
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ssssst Europees product.
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
pi_81370625
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?
pi_81370634
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Zou kunnen, maar zou een Boeing dan in 3 stukken vallen?
pi_81370639
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:27 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?
En dat natuurlijk ook.
pi_81370663
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Wat ik weleens zou willen zien is de impact op de grond. Qua gaten in de grond en sporen.
pi_81370681
Ik denk dat het HAARP was. Topic kan alvast wel naar BNW.
  donderdag 13 mei 2010 @ 02:37:42 #35
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_81370730
Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_81370735
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:37 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt.
Daar zijn zelfs al overal beelden van op tv geweest.
pi_81370775
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:56 schreef donquixote het volgende:
we weten wat gaat gebeuren: onvoorstelbaar leed voor de jongen, en alle betrokkenen..

wat weten we eigenlijk?
vanuit cockpit komt melding explosie, en verzoek om ambulances klaar te houden bij landing.

dan een versnipperd neergestort vliegtuig,
geen krater!
ik zag nog net het neerstuiter inprint van een wiel in het zand.

en dit alles minder dan kilometers van het vliegveld.

dit vliegtuig is niet kapot gegaan op de grond, het was al in de lucht kapot.

verklaar de explosie (ze kwamen wel erg snel met verklaring van geen terrorisme)

either major technical failure, or major explosion
think about cockpit message: explosion and get ambulances

DQ
Aangezien hij aan het landen was, zal er ook niet veel benzine in hebben gezeten.
Maar als het een aanslag is, is het zinloos als hij niet opgeëist wordt.

Ik lees net dat de ANWB vandaag vertrekt en als eerste doel heeft om naar dat jongetje te gaan. Dat er niet eerder een Nederlander naar hem toe is vind ik echt verschrikkelijk triest! Er is echt wel iemand daar in de buurt die nederlands spreekt.
pi_81371215
"Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
pi_81371220
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:

Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
En wat is de meerwaarde? Daar ben ik echt héél erg benieuwd naar.
  donderdag 13 mei 2010 @ 03:58:25 #40
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81371225
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 03:52 schreef indahnesia.com het volgende:
"Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?
  donderdag 13 mei 2010 @ 04:00:19 #41
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81371227
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P.
Wat is dit nu weer voor onzin? Een verdachte is niet bij voorbaat al schuldig. Mensen die in Nederland verdacht worden van welk strafbaar feit dan ook blijven onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo kan iemand die vandaag als verdachte wordt gezien, morgen alweer onschuldig en zelfs slachtoffer zijn.
pi_81371274
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 03:58 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?
Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.
pi_81371275
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Als de hoogtemeter nog niet vervangen was, zou dat zomaar kunnen.
pi_81371277
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 04:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.
Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.
pi_81371279
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door Isabeau op 13-05-2010 04:40:41 (ga ergens anders klieren) ]
Und ein frau ist ein frau
pi_81371283
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 04:30 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.
Ik las inderdaad net dat het een hardstikke nieuw vliegtuig is. Da's best eng, zeker als het geen terrorisme blijkt te zijn.
pi_81371377
opgeleverd aug 2009, start operationeel sept 2009.
1600 vlieguren

dan zijn er nog geen grote beurt services aan de machine aan de orde.

ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd

ik denk dat onderhoud niet eens nog relevant is,
te nieuw toestel.
en ik kan me geen piloot actie bedenken die dit kan veroorzaken, behalve een flip-over..
ach, onzin, dit was disintegration al voor de grond werd geraakt
het weer was ook niet slecht

hoe je het ook wendt of keert,
er was die cockpit melding van explosie en vraag om ambulances bij landing..
daarna is iets helemaal verkeerd gegaan..

young boy Ruben gaat ook informatie geven.
Gott, je geeft dat jong mens wel iets erg zwaars te dragen..

blijft staan: geen krater, alleen maar stukjes vliegtuig!
Allemaal erg vreemd, hoop dat de 'black box' iets duidelijk maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door donquixote op 13-05-2010 07:00:58 ]
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 06:55:13 #48
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81371421
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:


ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd
Dat hoeft echt niet imo. Er zijn zoveel factoren zoals de hoek waarin het neer is gekomen, de grondsoort, obstakels etc. Een vliegtuig is van licht materiaal en kan behoorlijk desintegreren bij zo'n klap. Ja de ene keer heb je grote stukken romp en de andere keer liggen de vleugels er nog redelijk bij enz. maar dat zegt niks over hoe het een volgende keer moet zijn.
pi_81371443
ik heb wel wat gebroken bomen gezien, maar ook de motoren in de buurt.
dat duidt toch ook niet op een voortgaande beweging, meer rechtstandig naar beneden
pi_81371491
Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
quote:
OOGGETUIGE. 'Vliegtuig ploegde door gebouwen heen'

TRIPOLI - Het vliegtuig uit Johannesburg dat woensdag in Libië kort voor de landing neerstortte, kwam ongeveer een kilometer voor de landingsbaan terecht. 'Toen ploegde het door bomen, enkele gebouwen en een paar voertuigen heen', vertelde ooggetuige Juan Wolmarans (36), een manager van de particuliere luchtvaartmaatschappij Global Aviation in Tripoli, die op een collega wachtte die in de Airbus A330 zat.

Dat berichtten Zuid-Afrikaanse media. 'Het zicht was erg slecht', aldus Wolmarans. 'Toen ik op de plaats van het ongeluk kwam, was de staart van het vliegtuig het enige deel dat nog herkenbaar was. Wrakstukken en lichamen lagen verspreid over een gebied van 800 meter. Er was geen teken van leven. Het was gruwelijk.'
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')