abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81367341
Lichamen slachtoffers pas over week naar Nederland

Het duurt nog minstens een week voor de omgekomen Nederlanders kunnen worden teruggevlogen naar Nederland, meldt het KLPD. Medewerkers van het KLPD reizen vanavond naar Tripoli om een begin te maken met de identificaties.

In het regeringstoestel zitten onder anderen forensisch deskundigen en mensen die de Nederlandse ambassade in Tripoli gaan ondersteunen.

De Libische maatschappij Afriqiyah Airways heeft nabestaanden uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Libië te gaan. Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken vraagt familieleden juist thuis te blijven in verband met het identificatieonderzoek.

Jongetje

Bij de vliegramp in Libië zijn 103 inzittenden omgekomen, onder wie zeer waarschijnlijk 61 Nederlanders. Er zijn 96 lichamen geborgen.

Een jongetje van acht jaar heeft het ongeluk met de Airbus overleefd. Hij heeft botbreuken en is in een ziekenhuis in Tripoli geopereerd, zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Of het om een Nederlands jongetje gaat, is nog niet helemaal zeker.

In het vliegtuig van Afriqiyah Airways dat vanochtend bij Tripoli verongelukte, zaten Nederlanders die een vakantie hadden geboekt bij KRAS.nl en STIP-reizen.
Onzeker

Dat er 62 Nederlanders in het toestel zaten, is overigens niet honderd procent zeker, heeft minister Verhagen gezegd. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van Kras.nl (24 passagiers) en Stip (38 passagiers), maar het is onduidelijk of ze allemaal aan boord waren.

Afriqiyah Airways maakte aan het eind van de dag de nationaliteiten op de passagierslijst bekend: 58 Nederlanders, 6 Zuid-Afrikanen, 2 Oostenrijkers, 1 Duitser, 1 Zimbabwaan, 2 Britten en 19 mensen van wie de nationaliteit nog niet is bevestigd. De crew bestond uit 11 Libiërs.

De Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways heeft de nabestaanden van de slachtoffers uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Tripoli te gaan. De directie regelt niet alleen de vlucht en het onderdak, maar ook de vereiste visa. Afriqiyah zorgt ook voor de begeleiding, staat in een verklaring.

Minister Verhagen adviseert familie niet meteen naar Libië te reizen, omdat ze in Nederland nodig zijn in verband met de identificatie. Vanavond gaat al een regeringsvliegtuig naar Tripoli met forensisch onderzoekers.

Tussenlanding

Vlucht 771 was vanuit het Zuid-Afrikaanse Johannesburg op weg naar Londen en zou een tussenlanding maken in Tripoli. Het verongelukte om 06.00 uur vanochtend, kort voor de landing.

De oorzaak van het ongeluk is onbekend. Arabische tv-zenders melden dat het toestel voor de crash in brand stond. De zwarte dozen zijn inmiddels gevonden.

De Nederlandse passagiers moesten in Tripoli overstappen. De mensen van KRAS.nl zouden doorreizen naar Brussel en de mensen van STIP-reizen naar Düsseldorf.

Familieleden en vrienden die de passagiers zouden ophalen, worden in Brussel en Düsseldorf opgevangen. Er is psychische hulp ter plaatse.

Op internet is een condoleanceregister geopend.

  • http://nos.nl/artikel/156(...)-naar-nederland.html

    Meer nieuwsberichten:
  • NU.nl
  • NRC Handelsblad
  • de Volkskrant
  • CNN
  • NOS Journaal 24
  • RTL Z Livestream

    Meer informatie
  • Persbericht van Afriqiyah Airways
  • Persbericht van Airbus
  • Artikel in de Nederlandstalige Wikipedia
  • Artikel in de Engelstalige Wikipedia

    Beeldmateriaal
    [ afbeelding ]
  • Fotoserie van NRC Handelsblad
  • Beeldmateriaal op de BBC-website
  • pi_81367391
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:14 schreef HankSchrader het volgende:
    TVP
    .
      donderdag 13 mei 2010 @ 00:16:37 #3
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81367400
    TVP posten in de laatste post = FAIL

    In ieder geval:
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
    Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".

    Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
    We zouden het eigenlijk moeten omdraaien.

    Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."

    Slachtoffers: Met de huidige voor verdachten geldende regels in de media: "Ruben A."
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 00:16:43 #4
    236264 crew  capricia
    pi_81367402
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    .
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_81367433
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    .
    Mijn excuses.
    pi_81367446
    Dikke vette TVP.
      Moderator / Redactie Sport donderdag 13 mei 2010 @ 00:20:25 #7
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_81367549
    Maar weer volgen
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      donderdag 13 mei 2010 @ 00:26:06 #8
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_81367723
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:

    Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
    Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_81367843
    Op de site van Afriqiyah wordt nu melding gemaakt van 58 Nederlandse doden:
    quote:
    Afriqiyah Airways confirms as per the information received from the Libyan authorities the death of the 103 passengers on board flight 8U 771 from Johannesburg to Tripoli 12th May 2010. Only one survived the accident (a Dutch child).

    The passenger’s nationalities are as follows:

    58 Dutch

    6 South Africans

    2 Libyans

    2 Austrians

    1 German

    1 Zimbabwean

    1 French

    2 British

    19 Unknown (to be notified upon confirmation)

    11 Crew members (Libyan nationalities)

    Afriqiyah Airways will release further information as soon as it is available
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 00:33:57 #10
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_81367977
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
    Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.

    Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?

    Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
    Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.

    Met de reservering dat het hier om een ongeluk gaat. Als het om een aanslag of zoiets als toen bij koninginnedag gaat ligt het iets anders. Daar kun je je wel kut over voelen. Gewoon omdat het doelbewust geweld is.
      Forum Admin donderdag 13 mei 2010 @ 00:52:22 #11
    35723 crew  GGMM
    pi_81368550
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    .


    (tvp)
    Alweer zo'n prachtige post van mij.
    Nicki Minaj en ik
    Mijn vissen in actie.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 00:53:56 #12
    862 Arcee
    Look closer
    pi_81368601
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:29 schreef Felixa het volgende:
    Op de site van Afriqiyah wordt nu melding gemaakt van 58 Nederlandse doden:
    [..]
    En 19 unknown, dus daar zullen dan nog 3 of 4 Nederlanders bij zitten.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_81368703
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:33 schreef NorthernStar het volgende:

    [..]

    Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.

    Met de reservering dat het hier om een ongeluk gaat. Als het om een aanslag of zoiets als toen bij koninginnedag gaat ligt het iets anders. Daar kun je je wel kut over voelen. Gewoon omdat het doelbewust geweld is.
    Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!
    pi_81368792
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:57 schreef Dwab het volgende:

    [..]

    Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!
    Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 01:01:23 #15
    862 Arcee
    Look closer
    pi_81368832
    Enige overlevende ramp heet Ruben van A...
    quote:
    Ruben is samen met zijn broer Enzo (11), moeder Trudy (41) en vader Patrick op safari in Zuid-Afrika geweest om de koperen bruiloft van het echtpaar Van Assouw-Van de Sande te vieren.

    "We snappen er helemaal niets van", aldus mevrouw Van de Sande. "Het is alsof we in een film zitten." Een oom en tante van Ruben worden zo snel mogelijk met een regeringsvliegtuig naar Libië overgebracht.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      donderdag 13 mei 2010 @ 01:01:29 #16
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81368835
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:26 schreef ACT-F het volgende:
    Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.
    Iedereen is een verdachte totdat rechtspraak is gedaan. Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak? Want die 1% zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij net op de plaats van het misdrijf aankwam, en het pistool oppakte.....

    Je bent pas een dader als de rechter zegt dat je het gedaan hebt, en schuldig wordt bevonden. Hadden we tussen 4 November 2004 en 13 Juli 2005 bijvoorbeeld Mohamed B. niet bij naam mogen noemen? Hij was tot die tijd immers slechts de verdachte...... ook al was het zo goed als zeker dat hij de dader was.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81368991
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:00 schreef LosPollos het volgende:

    [..]

    Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.

    Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...
    pi_81369038
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:08 schreef Dwab het volgende:

    [..]

    Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...
    En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.
    pi_81369121
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:10 schreef LosPollos het volgende:

    [..]

    En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.
    Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...
    pi_81369173
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:14 schreef Dwab het volgende:

    [..]

    Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...
    Zolang een groot deel van de maatschappij hier niet doorheen kijkt, zullen ze dit gedrag blijven vertonen. Het is ontzettend makkelijk scoren. Lijkt me een hel om in dat wereldje te opereren.
      donderdag 13 mei 2010 @ 01:24:15 #21
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_81369318
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:01 schreef maartena het volgende:
    Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak?
    Laat ik even voorop stellen dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij wil, ook de media. Je kunt bij elk voorval te pas en onpas volledige namen noemen, er is geen wet die dit verbiedt. Echter, als betrokken persoon bezwaar maakt tegen publicatie van zijn naam vanwege schending van een recht, zoals privacy of smaad, en de rechter geeft hem gelijk, dan pas heeft het consequenties voor de publicist. In de praktijk komt dit zelden voor.
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_81370054
    we weten wat gaat gebeuren: onvoorstelbaar leed voor de jongen, en alle betrokkenen..

    wat weten we eigenlijk?
    vanuit cockpit komt melding explosie, en verzoek om ambulances klaar te houden bij landing.

    dan een versnipperd neergestort vliegtuig,
    geen krater!
    ik zag nog net het neerstuiter inprint van een wiel in het zand.

    en dit alles minder dan kilometers van het vliegveld.

    dit vliegtuig is niet kapot gegaan op de grond, het was al in de lucht kapot.

    verklaar de explosie (ze kwamen wel erg snel met verklaring van geen terrorisme)

    either major technical failure, or major explosion
    think about cockpit message: explosion and get ambulances

    DQ
    pi_81370357
    Als het een aanslag zou zijn, dan was deze waarschijnlijk al opgeëist door een of andere baardenclub. Tenzij het een eenmansactie was natuurlijk. Wacht nou gewoon maar af.
      donderdag 13 mei 2010 @ 02:11:42 #24
    154252 EvanStone
    Daar gaan we!
    pi_81370402
    Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
    pi_81370447
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
    Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
    Ssssst Europees product.
    pi_81370544
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
    Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
    De Airbus crash op Hudson River was in ieder geval wel heel.
    pi_81370609
    Ach.. Boeing en Airbus gaan qua crashes volgens mij redelijk gelijk op.
    pi_81370611
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

    [..]

    Ssssst Europees product.
    Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
    Misschien te laag en gebouw geraakt?
    pi_81370625
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

    [..]

    Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
    Misschien te laag en gebouw geraakt?
    Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?
    pi_81370634
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

    [..]

    Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
    Misschien te laag en gebouw geraakt?
    Zou kunnen, maar zou een Boeing dan in 3 stukken vallen?
    pi_81370639
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:27 schreef LosPollos het volgende:

    [..]

    Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?
    En dat natuurlijk ook.
    pi_81370663
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

    [..]

    Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
    Misschien te laag en gebouw geraakt?
    Wat ik weleens zou willen zien is de impact op de grond. Qua gaten in de grond en sporen.
    pi_81370681
    Ik denk dat het HAARP was. Topic kan alvast wel naar BNW.
      donderdag 13 mei 2010 @ 02:37:42 #35
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_81370730
    Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
    pi_81370735
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:37 schreef VeX- het volgende:
    Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt.
    Daar zijn zelfs al overal beelden van op tv geweest.
    pi_81370775
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:56 schreef donquixote het volgende:
    we weten wat gaat gebeuren: onvoorstelbaar leed voor de jongen, en alle betrokkenen..

    wat weten we eigenlijk?
    vanuit cockpit komt melding explosie, en verzoek om ambulances klaar te houden bij landing.

    dan een versnipperd neergestort vliegtuig,
    geen krater!
    ik zag nog net het neerstuiter inprint van een wiel in het zand.

    en dit alles minder dan kilometers van het vliegveld.

    dit vliegtuig is niet kapot gegaan op de grond, het was al in de lucht kapot.

    verklaar de explosie (ze kwamen wel erg snel met verklaring van geen terrorisme)

    either major technical failure, or major explosion
    think about cockpit message: explosion and get ambulances

    DQ
    Aangezien hij aan het landen was, zal er ook niet veel benzine in hebben gezeten.
    Maar als het een aanslag is, is het zinloos als hij niet opgeëist wordt.

    Ik lees net dat de ANWB vandaag vertrekt en als eerste doel heeft om naar dat jongetje te gaan. Dat er niet eerder een Nederlander naar hem toe is vind ik echt verschrikkelijk triest! Er is echt wel iemand daar in de buurt die nederlands spreekt.
    pi_81371215
    "Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
    pi_81371220
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:

    Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
    En wat is de meerwaarde? Daar ben ik echt héél erg benieuwd naar.
      donderdag 13 mei 2010 @ 03:58:25 #40
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81371225
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 03:52 schreef indahnesia.com het volgende:
    "Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
    Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?
      donderdag 13 mei 2010 @ 04:00:19 #41
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81371227
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
    Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P.
    Wat is dit nu weer voor onzin? Een verdachte is niet bij voorbaat al schuldig. Mensen die in Nederland verdacht worden van welk strafbaar feit dan ook blijven onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo kan iemand die vandaag als verdachte wordt gezien, morgen alweer onschuldig en zelfs slachtoffer zijn.
    pi_81371274
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 03:58 schreef AryaMehr het volgende:

    [..]

    Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?
    Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.
    pi_81371275
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:

    [..]

    Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
    Misschien te laag en gebouw geraakt?
    Als de hoogtemeter nog niet vervangen was, zou dat zomaar kunnen.
    pi_81371277
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 04:28 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.
    Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.
    pi_81371279
    -edit-

    [ Bericht 97% gewijzigd door Isabeau op 13-05-2010 04:40:41 (ga ergens anders klieren) ]
    Und ein frau ist ein frau
    pi_81371283
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 04:30 schreef Unstoppable het volgende:

    [..]

    Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.
    Ik las inderdaad net dat het een hardstikke nieuw vliegtuig is. Da's best eng, zeker als het geen terrorisme blijkt te zijn.
    pi_81371377
    opgeleverd aug 2009, start operationeel sept 2009.
    1600 vlieguren

    dan zijn er nog geen grote beurt services aan de machine aan de orde.

    ik blijf zeggen:
    ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
    dus moet al in de lucht zijn gebeurd

    ik denk dat onderhoud niet eens nog relevant is,
    te nieuw toestel.
    en ik kan me geen piloot actie bedenken die dit kan veroorzaken, behalve een flip-over..
    ach, onzin, dit was disintegration al voor de grond werd geraakt
    het weer was ook niet slecht

    hoe je het ook wendt of keert,
    er was die cockpit melding van explosie en vraag om ambulances bij landing..
    daarna is iets helemaal verkeerd gegaan..

    young boy Ruben gaat ook informatie geven.
    Gott, je geeft dat jong mens wel iets erg zwaars te dragen..

    blijft staan: geen krater, alleen maar stukjes vliegtuig!
    Allemaal erg vreemd, hoop dat de 'black box' iets duidelijk maakt.

    [ Bericht 2% gewijzigd door donquixote op 13-05-2010 07:00:58 ]
      † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 06:55:13 #48
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_81371421
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:


    ik blijf zeggen:
    ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
    dus moet al in de lucht zijn gebeurd
    Dat hoeft echt niet imo. Er zijn zoveel factoren zoals de hoek waarin het neer is gekomen, de grondsoort, obstakels etc. Een vliegtuig is van licht materiaal en kan behoorlijk desintegreren bij zo'n klap. Ja de ene keer heb je grote stukken romp en de andere keer liggen de vleugels er nog redelijk bij enz. maar dat zegt niks over hoe het een volgende keer moet zijn.
    pi_81371443
    ik heb wel wat gebroken bomen gezien, maar ook de motoren in de buurt.
    dat duidt toch ook niet op een voortgaande beweging, meer rechtstandig naar beneden
    pi_81371491
    Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
    quote:
    OOGGETUIGE. 'Vliegtuig ploegde door gebouwen heen'

    TRIPOLI - Het vliegtuig uit Johannesburg dat woensdag in Libië kort voor de landing neerstortte, kwam ongeveer een kilometer voor de landingsbaan terecht. 'Toen ploegde het door bomen, enkele gebouwen en een paar voertuigen heen', vertelde ooggetuige Juan Wolmarans (36), een manager van de particuliere luchtvaartmaatschappij Global Aviation in Tripoli, die op een collega wachtte die in de Airbus A330 zat.

    Dat berichtten Zuid-Afrikaanse media. 'Het zicht was erg slecht', aldus Wolmarans. 'Toen ik op de plaats van het ongeluk kwam, was de staart van het vliegtuig het enige deel dat nog herkenbaar was. Wrakstukken en lichamen lagen verspreid over een gebied van 800 meter. Er was geen teken van leven. Het was gruwelijk.'
    http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
    pi_81371549
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 07:34 schreef Krantenman het volgende:
    Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
    [..]

    http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
    Er lag inderdaad wel een auto bij het wrak die 'geramd' leek.
    pi_81371563
    tvp
    pi_81371819
    quote:
    Clues to the cause of the Libya plane crash

    Photos already offer clues to the cause of the Afriqiyah Airways Libyan plane crash Wednesday, says an aviation safety expert. And some are asking, why is a 10-year-old Dutch boy the sole survivor?

    Johannesburg
    A 10-year old Dutch boy was the sole survivor in Wednesday's crash of an Afriqiyah Airways Airbus A330-200 in Libya. The aircraft's black boxes - the flight data recorders - have been found, which should help investigators determine the cause of the crash.

    An official report as to why the Airbus A330-200 came up short of the runway in Tripoli may be months away. But there are already clues to what might have happened in the photographs from the crash scene, says Bill Waldock, a professor of safety science and director of the Robertson Aeronautical Accident Investigation Laboratory at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz.

    “The wreckage looks a lot like the [1985] Delta L-1011 crash in Dallas-Fort Worth,” Mr. Waldock says. “The wreckage is scattered on both sides of slide path, suggesting a shallow angle of descent, about 3 to 4 degrees. There also isn’t a lot of fire damage from what I can see, which is what you would expect at the end of a flight.”
    Also, the tail section is nearly intact, he adds, while the front of the plane was nearly disingegrated, something that occurs when a plane lands short of the runway. “If there was any fog, that could complicate things,” Waldock says. “Tripoli doesn’t have the best in the way of landing aids, so if you get fog it could obscure or even give the visual illusion that makes you think you are further away than you really are.”

    Libyan authorities have already ruled out a terrorist attack.

    One aviation blog, including comments from aviation professionals from around the world, also noted similarities to the Delta Flight 191 crash in 1985, as well as reports that the Afriqiyah Airways aircraft had made more than one pass at the runway. Another observed that landing on that particular runway at sunrise, the pilot may have had reduced visibility due to glare or a sandstorm:

    "Word has it that they were on the RWY 09 approach, which is a non-precision NDB approach directly into the sunrise at that time. The METAR reports haze, (which may possibly be due to sandstorm activity). Under the circumstances they could have been in IMC conditions on final without glideslope guidance."

    “An A330-200 is a sophisticated plane, but it is only as good as what is on the ground in terms of landing aids,” says Waldock.

    How did the child survive?

    A 13-year-old girl was the only survivor of a Yemeni Airbus 310 that crashed last June near the Comoros islands. With the young boy, now hospitalized but in stable condition in Tripoli, as the sole survivor of this crash, some are asking, "why did these children survive?"

    Waldock says that each crash is different, but it’s possible that the mere fact of the child’s smaller size within an adult-sized seat may have protected the 10-year-old boy in the Afriqiyah Airways aircraft from the impact of the crash. “Often it’s simply because they’re a lot smaller and lighter, and if a seat separates from the plane and goes tumbling, he’s simply smaller” and more protected by the frame of the seat than an adult would be, he says.

    bron


    pi_81371976
    Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
      donderdag 13 mei 2010 @ 09:09:46 #55
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_81372002
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:
    opgeleverd aug 2009, start operationeel sept 2009.
    1600 vlieguren

    dan zijn er nog geen grote beurt services aan de machine aan de orde.

    ik blijf zeggen:
    ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
    dus moet al in de lucht zijn gebeurd

    ik denk dat onderhoud niet eens nog relevant is,
    te nieuw toestel.
    en ik kan me geen piloot actie bedenken die dit kan veroorzaken, behalve een flip-over..
    ach, onzin, dit was disintegration al voor de grond werd geraakt
    het weer was ook niet slecht

    hoe je het ook wendt of keert,
    er was die cockpit melding van explosie en vraag om ambulances bij landing..
    daarna is iets helemaal verkeerd gegaan..

    young boy Ruben gaat ook informatie geven.
    Gott, je geeft dat jong mens wel iets erg zwaars te dragen..

    blijft staan: geen krater, alleen maar stukjes vliegtuig!
    Allemaal erg vreemd, hoop dat de 'black box' iets duidelijk maakt.
    Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burger
    Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
      donderdag 13 mei 2010 @ 09:33:48 #56
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_81372244
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
    Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
    Tsja, er is nu eenmaal niet zoveel nieuws te melden op dit moment..
    pi_81372262
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 09:36:51 #58
    163650 Greys
    pi_81372272
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 07:34 schreef Krantenman het volgende:
    Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
    [..]

    http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
    Die kerel die gisteren zei ooggetuige te zijn geweest zei juist weer duidelijk te hebben gezien dat er in de lucht al een steekvlam was, en wat later vlak boven de grond een grotere explosie.
    Dat zou wat mij betreft aannemelijker klinken dan het door de gebouwen heen ploegen, want daarvoor moet het vliegtuig dan nog aardig heel zijn geweest (anders 'ploeg' je niet door gebouwen heen) toen het neer kwam en zouden al die brokstukjes ook allemaal in en rond die gebouwen moeten liggen, ipv op een aardig vrij gebied. Lijkt mij hoor, maar ik ben net zo min een expert
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      donderdag 13 mei 2010 @ 09:41:28 #59
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_81372340
    Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
    Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_81372374
    http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_008

    Ze weten nu al wat meer over de nationaliteiten van de inzittende passagiers. Er zat trouwens ook een Belg in, en verder zijn er 58 nederlanders dood. De toestand van het 10-of 8 jarig jongentje is stabiel

    RIP voor alle gestorven passagiers
    Are you from the Illuminati? No,of course not, that's an illusion
    We gaan er allemaal aan in 2012, oei jaah
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 09:43:57 #61
    163650 Greys
    pi_81372378
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:41 schreef Razor21 het volgende:
    Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
    Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
    Wanneer alle nabestaanden zijn ingelicht, denk ik.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_81372400
    quote:
    Godsamme zeg... Daar zijn er een paar klaargekomen toen ze die titels maakten....
    Leaf
    pi_81372437
    Die staartvin ligt er trouwens hetzelfde bij als de Turkish Airlines crash

      donderdag 13 mei 2010 @ 09:52:48 #64
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81372507
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:41 schreef Razor21 het volgende:
    Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
    Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
    Hoezo zouden wij moeten weten wie er op de passagierslijst stonden??
    Ik snap dat niet helemaal, wil je bevestiging dat de naam van de buurvrouw van de tante van de stiefzus van het neefje van je vriendin op de lijst staat?
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81372549
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:09 schreef eriksd het volgende:

    [..]

    Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burger
    Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen.
      donderdag 13 mei 2010 @ 09:57:48 #66
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_81372577
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:55 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen.
    Wacht nou eerst maar eens af Sherlock.
    Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 09:58:27 #67
    163650 Greys
    pi_81372585
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:45 schreef VancouverFan het volgende:

    [..]

    Godsamme zeg... Daar zijn er een paar klaargekomen toen ze die titels maakten....
    En toch vreemd dat ze het nu weer hebben over 'dichte mist' terwijl er gister nog gezegd werd dat het zo helder als wat was.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_81372729
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:57 schreef eriksd het volgende:

    [..]

    Wacht nou eerst maar eens af Sherlock.
    Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'.
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:14:04 #70
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_81372861
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:07 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'.
    Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
    Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
    pi_81372888
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:

    [..]

    Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
    En het is ook heel makkelijk om te zeggen dat het anders is gegaan dan gemeld wordt. Er maar 1 manier zoals het gebeurd is, er zijn 1.000den andere manieren mogelijk.
    Leaf
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:22:30 #72
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_81372998
    http://www.destentor.nl/r(...)er-lot-van-gezin.ece
    quote:
    HEERDE - De gemeente Heerde houdt de adem in over het lot van een gezin uit de gemeenschap. Familie en vrienden houden er ernstig rekening mee dat een vader, moeder, twee volwassen dochters en een vriend van een van de dochters zijn omgekomen bij de vliegramp in Tripoli. Een bekende van de familie heeft vandaag de gemeente gemeld dat het gezin in het rampvliegtuig zat.
    Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.
    For great justice!
    pi_81373030
    Ik hou het erop dat hij uit de lucht is geschoten door een UFO.
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:25:16 #74
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_81373058
    Ik ben benieuwd waar de sole survivor heeft gezeten, als je het wrak ziet misschien toch in het staart gedeelte...
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:28:20 #75
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_81373112
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:23 schreef Bassfly het volgende:
    Ik hou het erop dat hij uit de lucht is geschoten door een UFO.
    pi_81373120
    quote:
    De tante troost de intens verdrietige moeder, de honden in de woning blijven onophoudelijk blaffen.
    Tot zover de Telegraaf van vandaag...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81373209
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:22 schreef Q. het volgende:
    http://www.destentor.nl/r(...)er-lot-van-gezin.ece
    [..]

    Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.
    Das rot Q.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:35:52 #78
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81373259
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
    [..]
    Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
    Ja, met de huidige snelle media heeft iedereen al beelden en informatie die je normaal pas veel later hebt, daardoor lopen feiten en fictie zo door elkaar dat ze door een leek vrijwel niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.

    En omdat iedereen de informatie denkt te hebben, denkt ook iedereen te weten hoe het wel of niet moet of kan zijn gebeurd.

    Natuurijk is het vliegtuig in uitzonderlijk veel stukken uiteen gespat, maar dat zegt nog weinig over de toedracht, die kan nog steeds een natuurlijke zijn (microburst bijvoorbeeld) maar het kan net zo goed een aanslag vanaf de grond zijn, of een aanslag in het vliegtuig... of iets compleet anders.

    We weten nog helemaal niets, en een deskundige zal zich er niet toe laten verleiden zaken als vaststaand feit of onmogelijk aan te duiden, slechts op basis van de beelden. Maar goed, altijd leken die het beter weten.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81373282
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:

    [..]

    Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
    Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.
    pi_81373334
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:36 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.
    Als je kennis van zaken hebt.

    Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren.
    Leaf
    pi_81373409
    1 ding eindelijk bevestigd:
    quote:
    Identiteit overlevende nu bekend

    ` Het staat nu vast dat de overlevende
    van de vliegramp in Tripoli in Libië
    een Nederlandse jongen van negen jaar
    is.Een medewerkster van de Nederlandse
    ambassade heeft met hem kunnen spreken.

    De jongen vertelde dat hij Ruben heet.
    Hij komt uit Tilburg en hij maakt het
    naar omstandigheden redelijk,meldt het
    ministerie van Buitenlandse Zaken.

    Een oom en een tante van de jongen zijn
    vanochtend met een regeringsvliegtuig
    naar Libië vertrokken.Ze zullen zo snel
    mogelijk naar het ziekenhuis in Tripoli
    gebracht worden om Ruben te bezoeken.
    Zodra zijn gezondheidstoestand dat
    toelaat,gaat hij terug naar Nederland,
    Leaf
    pi_81373498
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:39 schreef VancouverFan het volgende:

    [..]

    Als je kennis van zaken hebt.

    Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren.
    Er is geen reden om meteen maar aan te nemen dat niemand kennis van zaken heeft. En wat betreffende user postte over een eventuele explosie vlak boven de grond is alles behalve raar en BNW-achtig in dit geval.
    pi_81373509
    Goeiemorgen....

    Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen

    En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig?

    Pfff, het zou je maar gebeuren....
    I had a signature once. It was awful.
    pi_81373548
    Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied.
    pi_81373626
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
    Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
    Tja, het is 'gewoon' een vliegtuig ongeluk zoals die wel vaker voorkomen.
    Zitten alleen wat Nederlanders in nu, dan is het natuurlijk heel bijzonder ineens..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:53:24 #86
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81373643
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:47 schreef zoeperzazke het volgende:
    Goeiemorgen....

    Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen

    En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig?

    Pfff, het zou je maar gebeuren....
    Het is idd raar als mensen een gezicht krijgen, voor het jongentje had ik ergens nog gehoopt dat het een kind van gescheiden ouders was, en dat er in NL dus nog gewoon een ouder zou zijn om het kind op te vangen, maar hij was een kind van ouders die hun koperen bruiloft met een reisje vierden....

    Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:54:21 #87
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81373662
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:49 schreef Lightning_NL het volgende:
    Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied.
    Mwah, las ik niet verspreid over zo'n 800 meter?? Dat is nogal een eind....
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:54:21 #88
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_81373663
    Is er al een luchtfoto van de brokstukken?
    Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend?
    Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding?

    Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is.
    Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is.
    Wie dit leest is gek
    pi_81373746
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:53 schreef Leandra het volgende:
    Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen.
    Nee zo'n berichtje komt van een Tante Truus die de Telegraaf heeft gebeld van "och witte nog dat wij doar ook mee gevlogen emme? Da was wa heej!", en die waarschijnlijk op basis van een vlaag alcohol (die eerder van de trolley dan van de stewardess kwam) haar conclusies getrokken... Kan best natuurlijk.... Misschien is het ook wel waar, dat zal dan ook wel snel genoeg blijken. Ik denk niet dat het de meest plausibele oorzaak is van de crash. Ik lees nu ook dat er toch wel zeer dichte en laaghangende mist was, zo dicht dat opstijgende vliegtuigen de crashplaats al niet eens meer konden zien.
    I had a signature once. It was awful.
    pi_81373754
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 10:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
    Is er al een luchtfoto van de brokstukken?
    Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend?
    Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding?

    Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is.
    Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is.
    Geen foto, maar in de telegraaf van vandaag staat wel ene plaatje met waar de crashplaats is ten opzichte van de landingsbaan.
    I had a signature once. It was awful.
    pi_81373788
    Hier is trouwens het weer van Tripoli. Heeft iemand het exacte tijdstip van de crash?

    HLLT 120620 VRB03KT 2000 BR BKN003 20/18 Q1009
    HLLT 120620Z VRB03KT 2000 BR BKN003 20/18 Q1009
    HLLT 120550 00000KT 2000 BR BKN003 19/18 Q1009
    HLLT 120550Z 00000KT 2000 BR BKN003 19/18 Q1009
    HLLT 120520Z VRB03KT 2000 BR BKN003 19/17 Q1009
    HLLT 120450Z 26007KT 2000 BR FEW003 19/17 Q1009
    HLLT 120425Z 27008KT 2000 BR NSC 19/17 Q1009
    HLLT 120420Z 27007KT 5000 BR NSC 19/17 Q1009
    HLLT 120350Z VRB01KT 6000 NSC 19/17 Q1008
    HLLT 120250Z 35003KT 6000 SKC 19/17 Q1008
    HLLT 112350Z 31004KT 7000 SKC 20/17 Q1008
    HLLT 112250 32005KT 7000 SKC 21/17 Q1008
    HLLT 112250Z 32005KT 7000 SKC 21/17 Q1008
    HLLT 112150 34003KT 7000 SKC 22/16 Q1008
      donderdag 13 mei 2010 @ 11:04:21 #92
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_81373867
    06.00
    Wie dit leest is gek
    pi_81373892
    Ja..............
    En wat voor tijd is dat?
      donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:10 #94
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81373916
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 11:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
    06.00
    Nederlandse tijd.....
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:39 #95
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_81373927
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 11:05 schreef Lightning_NL het volgende:
    Ja..............
    En wat voor tijd is dat?
    Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens
    Wie dit leest is gek
    pi_81373934
    Lokaal, zulu?



    Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel.
      donderdag 13 mei 2010 @ 11:07:31 #97
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81373947
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
    [..]
    Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens
    In Tripoli ook? Of is het daar tussen 4 en 6 of tussen 6 en 8?
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      donderdag 13 mei 2010 @ 11:08:14 #98
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_81373967
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
    Lokaal, zulu?



    Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel.
    De OP
    Wie dit leest is gek
    pi_81374025
    Het was 06.00 uur lokale tijd.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_81374038
    Nja, beetje matig dat er geen tijdzone bij staat, maar laten we uitgaan van 06:00 lokale tijd, dan was het weer dus behoorlijk goed, 5-6km zicht, heiig, geen bewolking, zwakke wind. Alleen de opkomende zon in combinatie met de heiigheid kon misschien wat lastig zijn, maar uiteraard geen reden om een vliegtuig te crashen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')