We zouden het eigenlijk moeten omdraaien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
quote:Afriqiyah Airways confirms as per the information received from the Libyan authorities the death of the 103 passengers on board flight 8U 771 from Johannesburg to Tripoli 12th May 2010. Only one survived the accident (a Dutch child).
The passenger’s nationalities are as follows:
58 Dutch
6 South Africans
2 Libyans
2 Austrians
1 German
1 Zimbabwean
1 French
2 British
19 Unknown (to be notified upon confirmation)
11 Crew members (Libyan nationalities)
Afriqiyah Airways will release further information as soon as it is available
Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.
Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?
Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
En 19 unknown, dus daar zullen dan nog 3 of 4 Nederlanders bij zitten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:29 schreef Felixa het volgende:
Op de site van Afriqiyah wordt nu melding gemaakt van 58 Nederlandse doden:
[..]
Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.
Met de reservering dat het hier om een ongeluk gaat. Als het om een aanslag of zoiets als toen bij koninginnedag gaat ligt het iets anders. Daar kun je je wel kut over voelen. Gewoon omdat het doelbewust geweld is.
Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:57 schreef Dwab het volgende:
[..]
Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!
quote:Ruben is samen met zijn broer Enzo (11), moeder Trudy (41) en vader Patrick op safari in Zuid-Afrika geweest om de koperen bruiloft van het echtpaar Van Assouw-Van de Sande te vieren.
"We snappen er helemaal niets van", aldus mevrouw Van de Sande. "Het is alsof we in een film zitten." Een oom en tante van Ruben worden zo snel mogelijk met een regeringsvliegtuig naar Libië overgebracht.
Iedereen is een verdachte totdat rechtspraak is gedaan. Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak? Want die 1% zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij net op de plaats van het misdrijf aankwam, en het pistool oppakte.....quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:26 schreef ACT-F het volgende:
Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.
Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:00 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.
En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:08 schreef Dwab het volgende:
[..]
Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...
Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:10 schreef LosPollos het volgende:
[..]
En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.
Zolang een groot deel van de maatschappij hier niet doorheen kijkt, zullen ze dit gedrag blijven vertonen. Het is ontzettend makkelijk scoren. Lijkt me een hel om in dat wereldje te opereren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:14 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...
Laat ik even voorop stellen dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij wil, ook de media. Je kunt bij elk voorval te pas en onpas volledige namen noemen, er is geen wet die dit verbiedt. Echter, als betrokken persoon bezwaar maakt tegen publicatie van zijn naam vanwege schending van een recht, zoals privacy of smaad, en de rechter geeft hem gelijk, dan pas heeft het consequenties voor de publicist. In de praktijk komt dit zelden voor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:01 schreef maartena het volgende:
Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak?
Ssssst Europees product.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
De Airbus crash op Hudson River was in ieder geval wel heel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:13 schreef sig000 het volgende:
Die Airbussen vallen nogal snel in stukjes uit elkaar?
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.quote:
Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Zou kunnen, maar zou een Boeing dan in 3 stukken vallen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
En dat natuurlijk ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:27 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Dat had je bijna 24 uur later toch al lang geweten wanneer er een gebouw was geraakt?
Wat ik weleens zou willen zien is de impact op de grond. Qua gaten in de grond en sporen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Daar zijn zelfs al overal beelden van op tv geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:37 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben nu zelfs een foto van dat jongentje terwijl hij in het ziekenhuisbed ligt.
Aangezien hij aan het landen was, zal er ook niet veel benzine in hebben gezeten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:56 schreef donquixote het volgende:
we weten wat gaat gebeuren: onvoorstelbaar leed voor de jongen, en alle betrokkenen..
wat weten we eigenlijk?
vanuit cockpit komt melding explosie, en verzoek om ambulances klaar te houden bij landing.
dan een versnipperd neergestort vliegtuig,
geen krater!
ik zag nog net het neerstuiter inprint van een wiel in het zand.
en dit alles minder dan kilometers van het vliegveld.
dit vliegtuig is niet kapot gegaan op de grond, het was al in de lucht kapot.
verklaar de explosie (ze kwamen wel erg snel met verklaring van geen terrorisme)
either major technical failure, or major explosion
think about cockpit message: explosion and get ambulances
DQ
En wat is de meerwaarde? Daar ben ik echt héél erg benieuwd naar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:52 schreef indahnesia.com het volgende:
"Maar het was wel lekker goedkoop"... wie vliegt er nu met een Afrikaanse maatschappij zeg? Beetje navraag doen hoe je vakantie geregeld wordt is er tegenwoordig ook al niet meer bij.
Wat is dit nu weer voor onzin? Een verdachte is niet bij voorbaat al schuldig. Mensen die in Nederland verdacht worden van welk strafbaar feit dan ook blijven onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo kan iemand die vandaag als verdachte wordt gezien, morgen alweer onschuldig en zelfs slachtoffer zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P.
Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom er bij voorbaat vanuit gaan dat het aan de maatschappij te wijten is?
Als de hoogtemeter nog niet vervangen was, zou dat zomaar kunnen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd dat het toestel zo kort voor de landing in zoveel kleine stukken is geeindigd.
Misschien te laag en gebouw geraakt?
Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 04:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Afrikaanse maatschappijen staan niet echt bekend als veilig over het algemeen. Wellicht was dit een van de weinige maatschappijen die nog wel mochten vliegen op Europa. Zou de lijst erbij moeten pakken voor de duidelijkheid.
Ik las inderdaad net dat het een hardstikke nieuw vliegtuig is. Da's best eng, zeker als het geen terrorisme blijkt te zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 04:30 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Niet op zwarte lijst, vliegtuig was pas vanaf september '09 in gebruik, maatschappij heeft perfect record dus nooit eerder voorvallen.
Dat hoeft echt niet imo. Er zijn zoveel factoren zoals de hoek waarin het neer is gekomen, de grondsoort, obstakels etc. Een vliegtuig is van licht materiaal en kan behoorlijk desintegreren bij zo'n klap. Ja de ene keer heb je grote stukken romp en de andere keer liggen de vleugels er nog redelijk bij enz. maar dat zegt niks over hoe het een volgende keer moet zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:
ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006quote:OOGGETUIGE. 'Vliegtuig ploegde door gebouwen heen'
TRIPOLI - Het vliegtuig uit Johannesburg dat woensdag in Libië kort voor de landing neerstortte, kwam ongeveer een kilometer voor de landingsbaan terecht. 'Toen ploegde het door bomen, enkele gebouwen en een paar voertuigen heen', vertelde ooggetuige Juan Wolmarans (36), een manager van de particuliere luchtvaartmaatschappij Global Aviation in Tripoli, die op een collega wachtte die in de Airbus A330 zat.
Dat berichtten Zuid-Afrikaanse media. 'Het zicht was erg slecht', aldus Wolmarans. 'Toen ik op de plaats van het ongeluk kwam, was de staart van het vliegtuig het enige deel dat nog herkenbaar was. Wrakstukken en lichamen lagen verspreid over een gebied van 800 meter. Er was geen teken van leven. Het was gruwelijk.'
Er lag inderdaad wel een auto bij het wrak die 'geramd' leek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:34 schreef Krantenman het volgende:
Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
[..]
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
quote:Clues to the cause of the Libya plane crash
Photos already offer clues to the cause of the Afriqiyah Airways Libyan plane crash Wednesday, says an aviation safety expert. And some are asking, why is a 10-year-old Dutch boy the sole survivor?
Johannesburg
A 10-year old Dutch boy was the sole survivor in Wednesday's crash of an Afriqiyah Airways Airbus A330-200 in Libya. The aircraft's black boxes - the flight data recorders - have been found, which should help investigators determine the cause of the crash.
An official report as to why the Airbus A330-200 came up short of the runway in Tripoli may be months away. But there are already clues to what might have happened in the photographs from the crash scene, says Bill Waldock, a professor of safety science and director of the Robertson Aeronautical Accident Investigation Laboratory at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz.
“The wreckage looks a lot like the [1985] Delta L-1011 crash in Dallas-Fort Worth,” Mr. Waldock says. “The wreckage is scattered on both sides of slide path, suggesting a shallow angle of descent, about 3 to 4 degrees. There also isn’t a lot of fire damage from what I can see, which is what you would expect at the end of a flight.”
Also, the tail section is nearly intact, he adds, while the front of the plane was nearly disingegrated, something that occurs when a plane lands short of the runway. “If there was any fog, that could complicate things,” Waldock says. “Tripoli doesn’t have the best in the way of landing aids, so if you get fog it could obscure or even give the visual illusion that makes you think you are further away than you really are.”
Libyan authorities have already ruled out a terrorist attack.
One aviation blog, including comments from aviation professionals from around the world, also noted similarities to the Delta Flight 191 crash in 1985, as well as reports that the Afriqiyah Airways aircraft had made more than one pass at the runway. Another observed that landing on that particular runway at sunrise, the pilot may have had reduced visibility due to glare or a sandstorm:
"Word has it that they were on the RWY 09 approach, which is a non-precision NDB approach directly into the sunrise at that time. The METAR reports haze, (which may possibly be due to sandstorm activity). Under the circumstances they could have been in IMC conditions on final without glideslope guidance."
“An A330-200 is a sophisticated plane, but it is only as good as what is on the ground in terms of landing aids,” says Waldock.
How did the child survive?
A 13-year-old girl was the only survivor of a Yemeni Airbus 310 that crashed last June near the Comoros islands. With the young boy, now hospitalized but in stable condition in Tripoli, as the sole survivor of this crash, some are asking, "why did these children survive?"
Waldock says that each crash is different, but it’s possible that the mere fact of the child’s smaller size within an adult-sized seat may have protected the 10-year-old boy in the Afriqiyah Airways aircraft from the impact of the crash. “Often it’s simply because they’re a lot smaller and lighter, and if a seat separates from the plane and goes tumbling, he’s simply smaller” and more protected by the frame of the seat than an adult would be, he says.
bron
Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burgerquote:Op donderdag 13 mei 2010 06:20 schreef donquixote het volgende:
opgeleverd aug 2009, start operationeel sept 2009.
1600 vlieguren
dan zijn er nog geen grote beurt services aan de machine aan de orde.
ik blijf zeggen:
ik zie geen krater, alleen maar stukjes..
dus moet al in de lucht zijn gebeurd
ik denk dat onderhoud niet eens nog relevant is,
te nieuw toestel.
en ik kan me geen piloot actie bedenken die dit kan veroorzaken, behalve een flip-over..
ach, onzin, dit was disintegration al voor de grond werd geraakt
het weer was ook niet slecht
hoe je het ook wendt of keert,
er was die cockpit melding van explosie en vraag om ambulances bij landing..
daarna is iets helemaal verkeerd gegaan..
young boy Ruben gaat ook informatie geven.
Gott, je geeft dat jong mens wel iets erg zwaars te dragen..
blijft staan: geen krater, alleen maar stukjes vliegtuig!
Allemaal erg vreemd, hoop dat de 'black box' iets duidelijk maakt.
Tsja, er is nu eenmaal niet zoveel nieuws te melden op dit moment..quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
Die kerel die gisteren zei ooggetuige te zijn geweest zei juist weer duidelijk te hebben gezien dat er in de lucht al een steekvlam was, en wat later vlak boven de grond een grotere explosie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:34 schreef Krantenman het volgende:
Tja, ik weet niet in hoeverre het waar is, want ooggetuigenverslagen zijn vaak onbetrouwbaar, maar goed:
[..]
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100513_006
Wanneer alle nabestaanden zijn ingelicht, denk ik.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:41 schreef Razor21 het volgende:
Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
Hoezo zouden wij moeten weten wie er op de passagierslijst stonden??quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:41 schreef Razor21 het volgende:
Wanneer wordt die passagierslijst bekend gemaakt? Dat hoeft toch niet zo lang te duren?
Hier staat ook nog niets : http://www.afriqiyah.aero/news/7-afriqiyah-flight-771-crash.html
Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben gek op complotten maar de insinuaties moeten wel van een redelijk capabel persoon komen. Dit is weer treurigheid ten top: de mondige burger
Wacht nou eerst maar eens af Sherlock.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Dat kan ik van jou niet zeggen.
En toch vreemd dat ze het nu weer hebben over 'dichte mist' terwijl er gister nog gezegd werd dat het zo helder als wat was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Godsamme zeg... Daar zijn er een paar klaargekomen toen ze die titels maakten....
Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wacht nou eerst maar eens af Sherlock.
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik wacht af, doe jij dat ook? Lijkt er niet op als je iemand met plausibele opmerkingen meteen belachelijk maakt met 'mondige burger'.
En het is ook heel makkelijk om te zeggen dat het anders is gegaan dan gemeld wordt. Er maar 1 manier zoals het gebeurd is, er zijn 1.000den andere manieren mogelijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.quote:HEERDE - De gemeente Heerde houdt de adem in over het lot van een gezin uit de gemeenschap. Familie en vrienden houden er ernstig rekening mee dat een vader, moeder, twee volwassen dochters en een vriend van een van de dochters zijn omgekomen bij de vliegramp in Tripoli. Een bekende van de familie heeft vandaag de gemeente gemeld dat het gezin in het rampvliegtuig zat.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:23 schreef Bassfly het volgende:
Ik hou het erop dat hij uit de lucht is geschoten door een UFO.
Tot zover de Telegraaf van vandaag...quote:De tante troost de intens verdrietige moeder, de honden in de woning blijven onophoudelijk blaffen.
Das rot Q.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:22 schreef Q. het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)er-lot-van-gezin.ece
[..]
Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.
Ja, met de huidige snelle media heeft iedereen al beelden en informatie die je normaal pas veel later hebt, daardoor lopen feiten en fictie zo door elkaar dat ze door een leek vrijwel niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Als je kennis van zaken hebt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.
quote:Identiteit overlevende nu bekend
` Het staat nu vast dat de overlevende
van de vliegramp in Tripoli in Libië
een Nederlandse jongen van negen jaar
is.Een medewerkster van de Nederlandse
ambassade heeft met hem kunnen spreken.
De jongen vertelde dat hij Ruben heet.
Hij komt uit Tilburg en hij maakt het
naar omstandigheden redelijk,meldt het
ministerie van Buitenlandse Zaken.
Een oom en een tante van de jongen zijn
vanochtend met een regeringsvliegtuig
naar Libië vertrokken.Ze zullen zo snel
mogelijk naar het ziekenhuis in Tripoli
gebracht worden om Ruben te bezoeken.
Zodra zijn gezondheidstoestand dat
toelaat,gaat hij terug naar Nederland,
Er is geen reden om meteen maar aan te nemen dat niemand kennis van zaken heeft. En wat betreffende user postte over een eventuele explosie vlak boven de grond is alles behalve raar en BNW-achtig in dit geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je kennis van zaken hebt.
Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren.
Tja, het is 'gewoon' een vliegtuig ongeluk zoals die wel vaker voorkomen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
Het is idd raar als mensen een gezicht krijgen, voor het jongentje had ik ergens nog gehoopt dat het een kind van gescheiden ouders was, en dat er in NL dus nog gewoon een ouder zou zijn om het kind op te vangen, maar hij was een kind van ouders die hun koperen bruiloft met een reisje vierden....quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Goeiemorgen....
Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen
En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig?
Pfff, het zou je maar gebeuren....
Mwah, las ik niet verspreid over zo'n 800 meter?? Dat is nogal een eind....quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied.
Nee zo'n berichtje komt van een Tante Truus die de Telegraaf heeft gebeld van "och witte nog dat wij doar ook mee gevlogen emme? Da was wa heej!", en die waarschijnlijk op basis van een vlaag alcohol (die eerder van de trolley dan van de stewardess kwam) haar conclusies getrokken... Kan best natuurlijk.... Misschien is het ook wel waar, dat zal dan ook wel snel genoeg blijken. Ik denk niet dat het de meest plausibele oorzaak is van de crash. Ik lees nu ook dat er toch wel zeer dichte en laaghangende mist was, zo dicht dat opstijgende vliegtuigen de crashplaats al niet eens meer konden zien.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:53 schreef Leandra het volgende:
Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen.
Geen foto, maar in de telegraaf van vandaag staat wel ene plaatje met waar de crashplaats is ten opzichte van de landingsbaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er al een luchtfoto van de brokstukken?
Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend?
Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding?
Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is.
Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is.
Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgensquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja..............
En wat voor tijd is dat?
In Tripoli ook? Of is het daar tussen 4 en 6 of tussen 6 en 8?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens
De OPquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Lokaal, zulu?
Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |