abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81374794
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt. Of denk jij dat zo'n vliegtuig gaat stuiteren?
Wat voor een ondergrond was het in Tripoli? Het maakt natuurlijk ook wel uit of het een zachte grond of harde grond was.
Leaf
pi_81374829
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat je nauwelijks een krater maakt. Het ding explodeert en valt in duizenden stukjes uiteen. Het is maar blik.

Hoe groot was de krater in Pennsylvania? Dat ding is op volle snelheid de grond in gevlogen.
Ja, we hebben het natuurlijk niet over een enorme krater, maar eerder een flinke zwarte kuil. In Pennsylvania kon je dat duidelijk zien.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 11:42:25 #128
862 Arcee
Look closer
pi_81374831
'Overlevende in kritieke toestand'

Beetje een warrig bericht eigenlijk, maar het lijkt er toch op dat ze bedoelen dat hij zich nu in kritieke toestand bevindt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81374835
de media hyped de ramp behoorlijk op, maarja , er zal maar een bekende van je in dat vliegtuig hebben gezeten en volg ik het allemaal vooral omdat ik benieuwd ben naar de oorzaak van de ramp met dit nieuwe toestel en of de enige overlevende het zal redden, en de passagierslijst natuurlijk
pi_81374864
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat voor een ondergrond was het in Tripoli? Het maakt natuurlijk ook wel uit of het een zachte grond of harde grond was.
Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:44:21 #131
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81374902
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:39 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ze liepen met veel te veel mensen op die crashsite rond te banjeren en onderdelen op te pakken en te verplaatsen.
Zwarte dozen zoeken, kijken of er nog meer overlevenden waren, persoonsbewijzen zoeken om de identiteit vast te stellen, hoe had je dit dan willen aanpakken?
be nice or go away
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:45:11 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81374930
Er komt een WK in Zuid Afrika, potentieel doelwit voor terroristen en de Zuid Afrikanen weten niet eens een passagierslijst te produceren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:45:39 #133
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81374943
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
Ik neem aan dat bedoeld wordt dat een harde ondergrond een minder diepe krater tot gevolg zal hebben.
Is het rots dan waarschijnlijk helemaal niet
Wie dit leest is gek
pi_81374961
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja, we hebben het natuurlijk niet over een enorme krater, maar eerder een flinke zwarte kuil. In Pennsylvania kon je dat duidelijk zien.
Nou, en dit ging vloog waarschijnlijk langzamer, vloog horizontaal, brak over een groter gebied uiteen, en sowieso ik heb geen volledig beeld van de crashsite gezien, dus misschien zijn die kuilen er wel? Ik vind het allemaal niet zo vreemd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 11:46:50 #135
163650 Greys
pi_81374998
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Arcee het volgende:
'Overlevende in kritieke toestand'

Beetje een warrig bericht eigenlijk, maar het lijkt er toch op dat ze bedoelen dat hij zich nu in kritieke toestand bevindt.
Ik lees het juist andersom. Dat er een dokter is geweest die had gezegd dat hij in kritieke toestand is, maar dat er nu mensen met hem zelfs al gesproken hebben dat hij het naar omstandigheden redelijk maakt. En dat het 'kritiek' dus nu juist wordt tegengesproken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81375010
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
Het ging toch om de kuil. Jij denkt nu even te kunnen zeggen of er een kuil / gat is dat bij de omstandigheden hoor. Dan moet je ook weten wat voor een ondergrond er was en of het wel makkelijk is om daar een kuil te maken.
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 11:47:57 #137
862 Arcee
Look closer
pi_81375035
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Want bij een harde ondergrond stuitert ie wel? Geloof me, een vliegtuig is echt niet zo stevig dat dat wat uitmaakt.
Precies, dus maakt-ie bij grote horizontale snelheid ook niet gauw een (grote) krater.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 11:49:34 #138
862 Arcee
Look closer
pi_81375076
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Greys het volgende:
Ik lees het juist andersom. Dat er een dokter is geweest die had gezegd dat hij in kritieke toestand is, maar dat er nu mensen met hem zelfs al gesproken hebben dat hij het naar omstandigheden redelijk maakt. En dat het 'kritiek' dus nu juist wordt tegengesproken.
De kop is net veranderd in 'Berichten tegenstrijdig over toestand Ruben', dat verklaart een hoop.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:52:17 #139
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81375143
Er schijnt de afgelopen nacht naar men zegt een zandstorm over het vliegveld geraasd te zijn dus er was wel degelijk haast om papierwerk als ID's en tickets veilig te stellen.
Wie dit leest is gek
pi_81375153
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, en dit ging vloog waarschijnlijk langzamer, vloog horizontaal, brak over een groter gebied uiteen, en sowieso ik heb geen volledig beeld van de crashsite gezien, dus misschien zijn die kuilen er wel? Ik vind het allemaal niet zo vreemd.
Als die kuilen er al zouden zijn, zou je niet zoveel losse kleine onderdelen over het hele gebied verspreid hebben liggen............

Soms heb ik echt het idee dat ik tegen mensen met een IQ lager dan 80 zit te lullen hier.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:53:40 #141
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81375189
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Er komt een WK in Zuid Afrika, potentieel doelwit voor terroristen en de Zuid Afrikanen weten niet eens een passagierslijst te produceren.
Dat is wel bekend, alleen hebben ze de namen nog niet vrijgegeven.
Nu:
quote:
Passagiers

Het toestel bevatte 104 inzittenden, waarvan 93 passagiers en 11 bemanningsleden. Daarvan hadden 42 passagiers als eindbestemming Düsseldorf, 32 passagiers vlogen door naar Brussel.

Zeven passagiers hadden als eindbestemming Londen Gatwick, 1 passagier vloog door naar Parijs, elf passagiers hadden als eindbestemming Tripoli.
Er lijkt me niet aan te tornen, vermoedelijk willen ze eerst van alle mensen de identiteit vaststellen en de families op de hoogte brengen. Dan horen we misschien wel wie er in het vliegtuig zat.
be nice or go away
pi_81375203
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het ging toch om de kuil. Jij denkt nu even te kunnen zeggen of er een kuil / gat is dat bij de omstandigheden hoor. Dan moet je ook weten wat voor een ondergrond er was en of het wel makkelijk is om daar een kuil te maken.
Het ging me helemaal niet om de kuil...
pi_81375230
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Er komt een WK in Zuid Afrika, potentieel doelwit voor terroristen en de Zuid Afrikanen weten niet eens een passagierslijst te produceren.
bij geen enkele vliegramp zijn ze snel met dit soort gegevens, denk bijvoorbeeld aan turkish airlines vorig jaar hier in nederland ...., ook toen duurde het enkele dagen
pi_81375241
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:44 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Zwarte dozen zoeken, kijken of er nog meer overlevenden waren, persoonsbewijzen zoeken om de identiteit vast te stellen, hoe had je dit dan willen aanpakken?
Minder chaotisch en meer georganiseerd, zoals een geciviliseerd land dat zou doen. Mja, misschien zie jij dat verschil niet.
pi_81375249
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als die kuilen er al zouden zijn, zou je niet zoveel losse kleine onderdelen over het hele gebied verspreid hebben liggen............
Ik vermoed dat bepaalde onderdelen, met name de motoren, net even een andere uitwerking hebben op de grond dan het frame. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat het bestaan van kuilen door de impact niet uitsluit dat er grote gedeeltes van het vliegtuig verspreid zijn over een groot gebied.

Ik zie het probleem werkelijk niet.
pi_81375280
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het ging me helemaal niet om de kuil...
Krater dan.
quote:
Denk eens logisch na. Ik denk dat je met een impact hoek van 20 graden al een flinke krater maakt.
Of er echt een flinke krater komt is afhankelijk van het soort ondergrond.
Leaf
pi_81375309
tvp
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:57:48 #148
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81375316
het is een rotsen woestijn grond, tuurlijk komt daar geen krater. Zeker met deze landsnelheid niet. Libie zou echt geen terroristische aanslag plegen hoor Libie is een van de rijkste landen van Afrika, die hebben die shit echt niet meer nodig.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:58:00 #149
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81375321
quote:
Identificatieteam aangekomen in Tripoli

Een speciaal vliegtuig van Buitenlandse Zakan vertrekt vanaf Rotterdam Airport richting Tripoli
NOS Update: donderdag 13 mei 2010, 09:49

Een Nederlands forensisch team is aangekomen Tripoli om slachtoffers van de vliegramp te identificeren. Het team reisde met een regeringstoestel, dat vanochtend vroeg van Rotterdam Airport vertrok.

Het was de bedoeling dat het toestel gisteravond zou vertrekken, maar door een zandstorm in Libië moest dat worden uitgesteld.

De zes leden van het team moeten ter plaatse de situatie verkennen voordat ze aan de slag kunnen, zegt woordvoerder Ed Kraszewski van het Landelijk Team Forensische Opsporing.

Vraag is bijvoorbeeld of de Nederlanders de enige forensische deskundigen op de rampplek zijn. "Als dat zo is zouden we het verzoek kunnen krijgen of we alle slachtoffers willen identificeren. In dat geval moeten we meer mensen naar Libië sturen."

Bezoek
Het is zaak om zo snel mogelijk te beginnen, zegt Kraszewski. "Tijd is belangrijk voor de nabestaanden. Zij willen dat de identiteit van hun dierbaren bekend wordt en dat die zo spoedig mogelijk naar Nederland komen."

Het identificatieproces begint met het "beschrijven van de stoffelijke resten". Daarbij gaat het om bijzondere kenmerken als littekens, tatoeages en de gebitstatus. Als het mogelijk is worden ook vingerafdrukken genomen.

Tegelijkertijd gaan in Nederland rechercheurs op bezoek bij nabestaanden om gegevens te verzamelen. "Zo krijgen we twee dossiers die we gaan proberen te matchen."

Honderd procent
Dat is volgens Kraszewski de reden dat het ministerie van Buitenlandse Zaken nabestaanden aanraadt om niet naar Tripoli te vliegen. "Dat zou oponthoud betekenen en daar zijn de nabestaanden niet bij gebaat."

Het forensisch team werkt aan de hand van een internationaal protocol dat is opgesteld door Interpol. "Dat protocol is zodanig gemaakt dat we voor honderd procent zekerheid kunnen gaan. Dat moet ook, want je kunt het maar één keer goed doen. Je moet er niet aan denken dat je een overschot bij de verkeerde nabestaanden aflevert."
Er was dus idd een zandstorm en er zijn nu Nederlandse experts ter plaatse.
be nice or go away
pi_81375375
Als we toch aan het speculeren zijn; wat als er zoiets gebeurde vlak voor de landing?

Is er trouwens al een goede overzichts-foto van het impact gebied?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')