abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81364417
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #79

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. dan gaat de IVF van start.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Ciscostar:
In december 2008 gestopt met de pil.
De cyclus werd steeds langer.Na een tijdje bleeft deze netjes op 35 dagen. Bij poging 9 gestart met het opmeten van mijn temparatuur. Van mijn temparatuur werd ik niet veel wijzer (ging op en neer) en bij de ovulatietesten kwam ook geen duidelijk streep. Nadat poging 12 mislukte (iets meer dan een jaar) zijn we naar de huisarts gegaan.
De huisarts verwees ons door naar de gyn. Bloedtesten, spermatesten en 2 samenlevingstesten volgende snel. Helaas was er op dag 14 & 16 van de samenlevingstest niks te zien, bij poging 15 was ik nog steeds niet zwanger dus kreeg ik een HSG. Mijn eileiders zijn mooi open en het zag er goed uit.
Ik krijg nu nog een keer (3de keer) een samenlevingstest. Deze nu op dag 23, later dan normaal vanwege mijn langere cyclus. Samenlevingstest van mei doorgeschoven naar juni (op ovulatietest was op dag 18 een duidelijke eisprong)

[ Bericht 6% gewijzigd door mijsje op 13-05-2010 16:18:06 ]
pi_81364642
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:37 schreef Ciscostar het volgende:
Klopt van de hechting, wond eromheen nog ontstoken. Nu langzaam aan meer bewegen en zwelling laten afzakken.
En als ik weer normaal kan bewegen ga ik een paar kilo afvallen! Heb laatste weken (meer dan normaal) te veel gegeten, gesnaaid, niet veel bewogen..Was al te zwaar, maar bleef dooreten enzo. Emotie eter
Baal verschrikkelijk van mijn lichaam en gewicht! Tijd om er snel wat te doen!

TM fijn dat het bloeden gestopt is! Ik nu ook in twente op de camping bij mams (lees 'redelijk' luxe stacaravan met groter bed dan Thuis )

mijsje bedankt voor de tip, ik pm de modjes vrijdag even

Sluit ik zomaar het topic, maar op telefoon is een nieuwe openen niet makkelijk. Wil iemand anders een nieuwe openen? Kan dan meteen mijn verhaal er bij in de openingspost?
je staat erbij hoor
wat goed dat je wat met je gewicht gaat doen veel plezier nog in Twente! (geniet maar van TMs zonnetje straalt vast hard genoeg voor jullie beitjes )
  donderdag 13 mei 2010 @ 00:14:09 #3
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81367311
Voel je 't zonnetje Cisco?

Waar staan jullie op de camping in Twente? Ootmarsum? Weerselo? Hopelijk klaart het echte weer ook een beetje op! Morgen lekker naar de boekenmarkt, zou fijn zijn als het dan droog is!

Welterusten you all!
pi_81368148
Daar zijn we allemaal weer, in deel 80!
Laten we wederom hopen dat dit de laatste is.
pi_81377303
TM: staan in markelo, zonnetje schijnt hier af en toe
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_81378796
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
Daar zijn we allemaal weer, in deel 80!
Laten we wederom hopen dat dit de laatste is.
dat hoop ik ook!
pi_81379014
Lijkt me echt klote als je graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet. Gelukkig is er vaak wel een oplossing in iui of ivf. Bij ons was het juist omgekeerd... Met 99,9% betrouwbare voorbehoudsmiddelen toch zwanger... Nu een prachtige en lieve welkome dochter van een half jaar.

Ik wens jullie ook het geluk toe van een kindje. En gelukkig zal dat voor de meesten ook gebeuren! Vrienden van me hebben met succes een iui behandeling ondergaan.
Whatever...
pi_81379206
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:50 schreef Spanky78 het volgende:
Lijkt me echt klote als je graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet. Gelukkig is er vaak wel een oplossing in iui of ivf. Bij ons was het juist omgekeerd... Met 99,9% betrouwbare voorbehoudsmiddelen toch zwanger... Nu een prachtige en lieve welkome dochter van een half jaar.

Ik wens jullie ook het geluk toe van een kindje. En gelukkig zal dat voor de meesten ook gebeuren! Vrienden van me hebben met succes een iui behandeling ondergaan.
geniet van je mooie dochter! Bedankt voor je medeleven.

Mijn verhaaltje in de openingspost erg lang zie ik nu. Morgen wat inkorten.
pi_81379529
Mijsje als jij nog kan aanpassen kun je mijn verhaal veranderen in dit:

In december 2008 gestopt met de pil.
De cyclus werd steeds langer.Na een tijdje bleeft deze netjes op 35 dagen. Bij poging 9 gestart met het opmeten van mijn temparatuur. Van mijn temparatuur werd ik niet veel wijzer (ging op en neer) en bij de ovulatietesten kwam ook geen duidelijk streep. Nadat poging 12 mislukte (iets meer dan een jaar) zijn we naar de huisarts gegaan.
De huisarts verwees ons door naar de gyn. Bloedtesten, spermatesten en 2 samenlevingstesten volgende snel. Helaas was er op dag 14 & 16 van de samenlevingstest niks te zien, bij poging 15 was ik nog steeds niet zwanger dus kreeg ik een HSG. Mijn eileiders zijn mooi open en het zag er goed uit.
Ik krijg nu nog een keer (3de keer) een samenlevingstest. Deze nu op dag 23, later dan normaal vanwege mijn langere cyclus. Samenlevingstest van mei doorgeschoven naar juni (op ovulatietest was op dag 18 een duidelijke eisprong)
pi_81383706
lief van je Spanky78... dat moet ook schrikke geweest zijn, door je voorbehoedsmiddelen heen... maar fijn dat je zo'n lieve mooie (en natuurlijk welkome) dochter hebt!

is het zo beter Cisco? bah, jij nu ook al anderhalf jaar bezig...
pi_81385704
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef mijsje het volgende:
lief van je Spanky78... dat moet ook schrikke geweest zijn, door je voorbehoedsmiddelen heen... maar fijn dat je zo'n lieve mooie (en natuurlijk welkome) dochter hebt!

is het zo beter Cisco? bah, jij nu ook al anderhalf jaar bezig...
bedankt! Het is alsnog een lap tekst, maar is niet anders.
Ik inderdaad alweer Anderhalf jaar bezig,gaat vlot

[ Bericht 1% gewijzigd door Ciscostar op 13-05-2010 23:04:09 ]
pi_81393013
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

bedankt! Het is alsnog een lap tekst, maar is niet anders.
Anderhalf jaar alweer, gaat vlot

het is inderdaad vlot... het is net alsof we nog maar net bezig zijn ook hier, en als ik dan qua tijd ga kijken, is dat alweer zoooooo lang... maar goed, het gaat wel snel... 25 mei komt ook hard dichterbij... (ik heb geen nagels meer om nog te bijten... ben aan de velletjes naast de nagels begonnen... ik heb nu dus echt geen mooie vingers meer... )
pi_81396292
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:23 schreef mijsje het volgende:

[..]

het is inderdaad vlot... het is net alsof we nog maar net bezig zijn ook hier, en als ik dan qua tijd ga kijken, is dat alweer zoooooo lang... maar goed, het gaat wel snel... 25 mei komt ook hard dichterbij... (ik heb geen nagels meer om nog te bijten... ben aan de velletjes naast de nagels begonnen... ik heb nu dus echt geen mooie vingers meer... )
#geen
pi_81397712
Mijsje, ik hoop toch zo dat jij (en ik) de 3 jaar niet gaan vol maken... Een vriendin zei laatst: ik heb geen enkele wens voor 2010, ik wens alleen dat jij zwanger zult worden. Dat is hier ook wel van toepassing.
pi_81399797
Het is snel 25 mei, je kunt beter op een stokje bijten (beter voor je nagels)

En pze en mijsje, jullie zijn gewoon heel snel zwanger en halen die 3 jaar gewoon niet!
pi_81469673
Wat is het stil hier.......

Inderdaad Mijsje en PZE, dit jaar gaat het gewoon lukken. Nog voordat jullie de drie jaar halen.

Ik ben ongesteld geworden. Had een beetje meer hoop....en dat heb ik nog steeds. Voor de volgende ronde dan, ronde 18. Ben er wel ok onder. De maanden dat ik verdrietig werd toen ik steeds weer ongesteld werd, zijn voorbij. (hoop ik )
We gaan er weer vol goede moed tegenaan!

Cisco, ik reken op jou nu! Jij moet die streepjes gaan plassen, ook al heb je niet al je kansen kunnen benutten... Al nieuws? En is de pijn van je knie al minder?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_81481249
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:29 schreef IslaBonita het volgende:
Wat is het stil hier.......

Inderdaad Mijsje en PZE, dit jaar gaat het gewoon lukken. Nog voordat jullie de drie jaar halen.

Ik ben ongesteld geworden. Had een beetje meer hoop....en dat heb ik nog steeds. Voor de volgende ronde dan, ronde 18. Ben er wel ok onder. De maanden dat ik verdrietig werd toen ik steeds weer ongesteld werd, zijn voorbij. (hoop ik )
We gaan er weer vol goede moed tegenaan!

Cisco, ik reken op jou nu! Jij moet die streepjes gaan plassen, ook al heb je niet al je kansen kunnen benutten... Al nieuws? En is de pijn van je knie al minder?
Ik vond het ook al zo stil hier.
Balen isla dat je ongesteld bent geworden Op naar ronde 18. Eind januari/begin februari kindjes ook heel mooi!
Ik bang dat ik met je mee ga naar ronde 18. Gisteren zijn de pijnlijke borsten begonnen, en als dat week voor nod is dat een teken van ongesteld worden. We zien het wel.
pi_81483101
Isla en Cisco, dat is niet de bedoeling meiden... Obladi oblada dan maar weer he? Volgende maand hebben jullie hopelijk meer geluk!
Ik mag overmorgen weer voor de 1e echo voor ronde 2 iui. Dan is het al dag 12, dus hopelijk eind van de week inseminatie. Huspakee, gewoon doorgaan met die banaan. Aan ons doorzettingsvermogen zal het niet liggen!
pi_81483729
Isla en Cisco...

PZE, en wel 10 minuten blijven liggen na de inseminatie he? er is wetenschappelijk bewezen dat er dan grotere kansen zijn dat het lukt dan wanneer je meteen opstaat... Ik duim weer voor je!
  zondag 16 mei 2010 @ 13:19:33 #20
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81485809
En wij hebben trouwens de avond van de gelukte inseminatie (die was om 11u 's ochtends) ook nog seks gehad

Dames, ik hoop zo erg om jullie heel vlug in Z&G te zien Vaak vind ik het moeilijk om hier iets te posten, maar ik volg jullie nog steeds op de voet.
Een dikke knuffel wil ik jullie ook nog geven... gewoon omdat jullie hem zo goed kunnen gebruiken.
pi_81486027
dat is wel mazzel Leonieke, dat je dan dubbele kans hebt gehad... hier bij ons is gezegd dat we geen seks meer mochten hebben vanaf de dag van de pregnyl... om zoveel mogelijk goed zaad bij elkaar te hebben voor de inseminatie... dat hebben we dus ook braaf gedaan steeds...

ik vind het lief dat je hier ook nog meeleest en ook post. net als bij missSly en laura, vind ik het fijn om de "succesverhalen" hier ook nog terug te zien
  zondag 16 mei 2010 @ 13:28:31 #22
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81486109
Wij hebben er ook braaf geen seks voor gehad (om zoveel mogelijk goed zaad te hebben) maar 's avonds dacht ik: "al zit er maar één zaadje in, het is misschien dat zaadje dat we nodig hebben"
pi_81487109
Cisco wat balen! Manlief mag dus misschien zijn geluksgetal gaan veranderen. In 18 dan! Maarreh... geen bloed geeft moed dus het kan toch nog? Toch nog maar even duimen dan..

Goeie tips Leonieke en Mijsje...
Ik hoop dat ik in juli mag beginnen met IUI. 9 juni hebben we een afspraak met de gyn, dan krijgen we te horen wat de plannen verder zijn. Wil het niet meer afwachten...tijd voor actie!

PZE wat gaat de tijd snel! Tweede ronde IUI, spannend, hopelijk word dit hem!

[ Bericht 14% gewijzigd door IslaBonita op 16-05-2010 14:23:21 ]
pi_81490214
Nou ja beetje spuit elf, maar lees en leef hier nog altijd mee...Dit is 5 jaar het topic geweest waar ik poste..
Post hier nu ook zoveel minder mee, praktisch niet zelfs, omdat het inderdaad voelt als: heb je haar weer! Weet wel dat het ook wel niet zo werkt...Want hoop doet leven!!

Dan nog maar eens laten weten dat ik veel aan jullie denk en heel erg voor jullie duim!! Echt heel erg!!
pi_81492471
Leo en Orea, wat lief dat jullie ook deze ronde weer zo meeleven. Gewoon doen hoor, het voelt absoluut niet vervelend. En ik moet inderdaad ook 10 minuten blijven liggen, daar kwamen ze in het zkh zelf mee. Anders had ik er ook om gevraagd hoor. Enne, ik zal Leo's advies ter harte nemen. 's Avonds kunnen we best ook nog even seksen. Why not. Steek de kaarsjes maar weer aan zegt de gyn.
pi_81492956
Hier nog een lurker die niet te vaak uit lurkstand komt. Ik leef echt enorm met jullie mee
pi_81496392
Inderdaad ik heb nog een week tot nod, dus kan nog niet roepen dat deze poging mislukt is!
17, daar hadden we nog discussie over.. Want eerste keer was ongesteld worden na stoppen van de pil, dus in theorie dit poging 16 en volgende cyclus 17..

PZE spannend hoor, hopenlijk 2de keer raak. Eerste keer moest je lichaam eraan wennen en nu is het bekend dus gewoon raak haha!!

Orea, CP en leonieke en andere oud gediendes/lurkers.. Jullie zijn altijd welkom. Juist jullie weten wat we doormaken etc. En jullie lieve woorden zijn altijd heel welkom en fijn! En dat jullie niet zo vaak lezen/reageren.. Logisch! Jullie zijn druk aan het broeden op jullie mooie kindje waar jullie hard voor gewerkt hebben en lang op hebben gewacht!

pi_81513486
zow even weer een teken van leven van mijn kant.
giga druk met mijn werk en prive
twee maanden al niet ongesteld weer.
heb nu een kuur met preg.... gehad weer om de ongesteldheid proberen op te wekken zodat ik met een begincyclus kan gaan beginnen.
maar goed het werkte de vorige keer ook niet dus heb er een hard hoofd in.
ondertussen proberen aan mijn eetpatroon te werken zodat ik iets afval.
ik ben niet heel stevig maar elke kilo schijnt verschil uit te maken.

ik ben toen ook door mijn spiraaltje heen zwanger geraakt twee jaar geleden maar helaas is het niet blijven plakken.
nu naar 2 jaar heb ik er zo moeite mee dat het zo moeizaam gaat.
ik ben er zo klaar voor.
ik rammel de pan uit zogezegd.

nou ja stap voor stap zeggen ze dan......

dikke xxxxxx en knuffel voor iedereen hier
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_81525225
Winterstorm hopelijk helpt de preg snel, en komt je ongesteldheid dit keer wel! Ik ga duimen voor je
pi_81531220
Hier van start gegaan met het '"gezonde eten/afvallen" Geen avondsnacks meer zoals chips,stokbrood met kruidenboter, ijs etc en overdag ook geen cake of chocolade of andere troep (die je krijgt bij verjaardagen van cliënten, collega met vreetkick etc ) Omdat ik nog thuis ben vandaag (knie,ziektewet) heb ik een balans/fruitdag. Vanmorgen 1 Peer, net 1 appel op en om 15 uur een kiwi.
Hopelijk kan ik het allemaal volhouden, ben ik snel wat meer tevreden over mijn lichaam en bevorderd wat kilo's minder de vruchtbaarheid
pi_81551912
Winterstormpje ik hoop ook dat de preg snel gaat werken. Jij bent nou ook al zo'n lange tijd bezig. Het wordt echt tijd dat jij nu eens een keertje zwanger raakt.....

Cisco, wat goed! Hoop ook dat je het volhoudt.
Dus beide dames... succes met afvallen! (En TM natuurlijk ook!)
pi_81576206
Ik wil het toch heel even van me afschrijven.

Ik ging zondag even gezellig mee met mijn moeder naar een gezamenlijke verjaardag van mijn neef (25) en zijn vriendin (24). Hing daar in de gang een poster met alle maanden uitgelegd van je zwangerschap. Ik zag hem wel, maar dacht nog.. misschien leuke opvulling van hun huis
Komt mijn tante binnen en maakt bijna meteen de opmerking naar de vriendin van mijn neef; je ziet er moe uit, maar dat is over paar weken wel over. Ik wist toen genoeg en vroeg hoever ze was (8 weken) Ik feliciteerde ze en was de rest van de verjaardag erg stil. Ik gun het ze, een mooi kindje, de zwangerschap alles. Maar ik schrok gewoon en had zoiets van ieder ander wel en wij niet en wij zijn al zo lang bezig.

De reden dat ik het verder niet zo zie zitten is dit;
Mijn neef heeft nooit eerder een vriendin gehad, ineens vorig jaar 14 maart kreeg hij iets met haar, maand later kochten ze samen een huis en vroeg hij haar ten huwelijk. Voor de hele familie en grote schok. Mijn tante heeft het er erg moeilijk mee (oom ook) (het gaat allemaal veel te snel) en nu zijn ze dus zwanger.
Mijn moeder heeft nog met mijn tante gesproken 's avonds, mijn tante is er niet heel blij mee. Ze vertelde ook dat mijn neef nog een tijd wilde wachten, maar zijn vriendin dacht er anders over.
Ze wonen net samen, zij heeft haar baan opgezegd omdat ze het geen leuk werk vond. Nu had ze wel iets anders gevonden maar dat kan niet meer vanwege haar zwangerschap. Nu gaat ze rustig opzoek, ze wil nu schoonmaakwerk doen ofzo. Mijn neef is al 5 jaar vakkenvuller. Beide hebben ze hun opleiding vroegtijdig beëindigd en hun hoogste diploma is hun middelbare school. Ik hoop dat het gewoon goed gaat komen, gelukkig heeft mijn neef een goede familie achter zich (wij, mijn oom en tante) dus het kindje zal niks te kort gaan komen.. maar toch.
pi_81577055
Tja dat blijft toch soms best moeilijk...
Jij en je vent zijn er klaar voor, stabiele relatie, vast inkomen, eigen huisje... en willen zo graag een kindje. En het lukt maar niet. En een stel, dat er duidelijk nog niet helemaal klaar voor is, daar "lukt" het zo makkelijk. En natuurlijk wens je iedereen altijd het beste. En hoop je van harte dat ze bij elkaar blijven en alles goed uitpakt. En daar zal je als tante ook je best voor doen. Maar soms voelt het zo ongelooflijk oneerlijk... Wanneer zijn wij nou een keer aan de beurt? Het is soms best moeilijk, en dat kun je hier ook gewoon kwijt. Want alle dames hier weten hoe het voelt. En we zijn er om je op te beuren als je je zo voelt. En dat doe ik dan ook maar. Ik geloof echt dat het voor de meeste dames hier echt wel een keer gaat gebeuren. En juist omdat we zo ontzettend veel geduld moeten hebben, vaak slecht nieuws moeten incasseren, tussen hoop en twijfel leven, denk ik dat als het lukt, wij nét iets dankbaarder zullen zijn dan stellen bij wie alles zo makkelijk lijkt te gaan.(niet dat zij niet dankbaar zijn..maar je snapt me wel denk ik) Als je vaak genoeg de angst hebt gehad misschien nooit moeder te worden, zul je de hemel te rijk zijn als je ooit wel een kindje op de wereld zet. Ik kan dan ook niet wachten tot ik zwanger raak en de eerste zwangerschapskwaaltjes krijg...kom maar op!
Meid kop op, onze tijd komt wel! (jouw tijd is volgende maand! )
pi_81577758
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:43 schreef IslaBonita het volgende:
Tja dat blijft toch soms best moeilijk...
Jij en je vent zijn er klaar voor, stabiele relatie, vast inkomen, eigen huisje... en willen zo graag een kindje. En het lukt maar niet. En een stel, dat er duidelijk nog niet helemaal klaar voor is, daar "lukt" het zo makkelijk. En natuurlijk wens je iedereen altijd het beste. En hoop je van harte dat ze bij elkaar blijven en alles goed uitpakt. En daar zal je als tante ook je best voor doen. Maar soms voelt het zo ongelooflijk oneerlijk... Wanneer zijn wij nou een keer aan de beurt? Het is soms best moeilijk, en dat kun je hier ook gewoon kwijt. Want alle dames hier weten hoe het voelt. En we zijn er om je op te beuren als je je zo voelt. En dat doe ik dan ook maar. Ik geloof echt dat het voor de meeste dames hier echt wel een keer gaat gebeuren. En juist omdat we zo ontzettend veel geduld moeten hebben, vaak slecht nieuws moeten incasseren, tussen hoop en twijfel leven, denk ik dat als het lukt, wij nét iets dankbaarder zullen zijn dan stellen bij wie alles zo makkelijk lijkt te gaan.(niet dat zij niet dankbaar zijn..maar je snapt me wel denk ik) Als je vaak genoeg de angst hebt gehad misschien nooit moeder te worden, zul je de hemel te rijk zijn als je ooit wel een kindje op de wereld zet. Ik kan dan ook niet wachten tot ik zwanger raak en de eerste zwangerschapskwaaltjes krijg...kom maar op!
Meid kop op, onze tijd komt wel! (jouw tijd is volgende maand! )
Dan piep je wel anders
Maar dat mag gelukkig ook

Ik moest gisteren bloed laten prikken in het ziekenhuis. En dat is ook het ziekenhuis waar we bijna de hele behandeling hebben gehad. Waar ik twee keer een of meerdere nachten heb gelegen i.v.m. de behandeling. En waar ik ook ga bevallen (is de planning ). En toen ik aan kwam lopen voelde ik me ineens heel emotioneel. Eigenlijk wel blij dat ik niet thuis ga bevallen, maar het cirkeltje rond kan maken door daar te bevallen.
Al die emoties die even naar boven kwamen borrelen. Tranen achter m'n oogbollen

Meiden, ik hoop zooooooo hard dat jullie over een jaar ook mee kunnen praten over zwangerschapskwaaltjes enzo. Ik weet zo goed hoe het voelt om anderen steeds maar voor te moeten zien gaan. En inderdaad soms ook mensen die het gevoelsmatig allemaal wat minder goed voor elkaar hebben. Zo oneerlijk...

Een hele grote knuffel voor jullie allemaal
pi_81578074
Cisco het blijft moeilijk om steeds weer andere mensen voor te laten gaan. Ik hoop echt dat het heel binnenkort jullie beurt is
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:03 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]
Ik moest gisteren bloed laten prikken in het ziekenhuis. En dat is ook het ziekenhuis waar we bijna de hele behandeling hebben gehad. Waar ik twee keer een of meerdere nachten heb gelegen i.v.m. de behandeling. En waar ik ook ga bevallen (is de planning ). En toen ik aan kwam lopen voelde ik me ineens heel emotioneel. Eigenlijk wel blij dat ik niet thuis ga bevallen, maar het cirkeltje rond kan maken door daar te bevallen.
Al die emoties die even naar boven kwamen borrelen. Tranen achter m'n oogbollen
Ik had precies hetzelfde gevoel, wou ook het cirkeltje rondmaken in Jette en ben daarom ook nog veranderd van gynaecologe. En dan net voor het vertrek uit het ziekenhuis (de 5e dag) nog een geboortekaartje binnenbrengen op de dienst fertiliteit. En drie dagen later een brief in de bus van het CRG met felicitaties voor de geboorte van Thomas.
pi_81578716
Meiden jullie zijn ontzettend lief! Dikke voor jullie!
pi_81578958
jullie zijn lief
pi_81585123
Van mij ook even een gemeende knuffel!
Ik reageer hier inderdaad ook nooit, maar lurk wel altijd mee.
pi_81589649
Och Cis, dat is inderdaad even moeilijk dan. Ik hoop dat ze het gaan redden, het klinkt niet als heel makkelijk iig.

Ik had vanmorgen al een mooi ei van 16 bij 17 mm, dus mag ik woensdagavond pregnyl prikken (ga ik zelf doen) en dan vrijdagmorgen inseminatie. Dus gewoon maar 1 echo deze keer, dat is nog eens wat anders dan de 5 van vorige maand.
pi_81590283
pze wat fijn dat je maar één echo nodig hebt gehad Maakt toch veel verschil uit dat je niet om de twee dagen over en weer moet rijden.

Ik duim alvast voor vrijdagochtend
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:58:16 #41
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81595162
zo het word een tijd dat ik ook weer wat van mij laat horen. Heb vluchtig bij gelezen.. Bedankt voor alle felicitaties.. we hadden echt een super dag..

Ik had gelezen dat @mijsje de brief binnen had.. Weer een stapje vooruit in de goede richting..

@cisco dat gevoel ken ik wel hoor.. Je wilt zo graag. Ik heb het ook hoor dat ik schrik en denk waarom zij wel en ik niet.. Is helemaal niet erg dat je zo voelt, en nu is natuurlijk helemaal dubbel als je naar je neef kijkt en dan naar je eigen situatie en tot de conclusie komt dat je zelf alles op een rijtje hebt: Goede stabiele relatie, werk en een leuk huis, en dat zij nu pas beginnen.. dat komt soms hard aan.. * *geeft een hele dikke knuffel

@pze oeh spannend ik ga weer heel hard duimen voor je ..

@winterstormpje ik hoop dat de preg snel gaat werken en je weer een cyclus gaat krijgen

@alle meiden die hier toch nog mee lezen.. Post gerust hoor.. Jullie geven mij in iedergeval hoop dat het toch nog goed gaat komen. En succes verhalen zijn altijd mooi om te lezen

@alle ander meiden die hier posten en die ik vergeten ben te noemen een dikke knuffel
Be happy with the little things in life
pi_81602114
Hey Droomvrouwtje, getrouwde vrouw...
het is fijn dat het nu bijna gaat beginnen, maar man oh man... die punctie... ik ben echt zo bang... ik zag gisteren iets in de folder van het AMC (had ik op internet bekeken) over hoe ze de punctie doen. (ik dacht, dan kan me dat wat geruststellen...) maar ik zag hoe ze de naald inbrengen... de tranen rolden over m'n wangen... toen las ik ook dat er ook narcose gegeven wordt in sommige gevallen... ik ga dus zeker vragen welke gevallen daarvoor in aanmerking komen... maar goed, het is het waard hoor, als we hierdoor echt eindelijk papa en mama mogen worden, maar ik ben echt zooo bang...
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:48:22 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81614773
Dames ik lees, duim en voel nog steeds heel erg met jullie mee....

Volgende maand streepjesregen afspreken?

mijsje
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:52:01 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81614915
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:45 schreef mijsje het volgende:
Hey Droomvrouwtje, getrouwde vrouw...
het is fijn dat het nu bijna gaat beginnen, maar man oh man... die punctie... ik ben echt zo bang... ik zag gisteren iets in de folder van het AMC (had ik op internet bekeken) over hoe ze de punctie doen. (ik dacht, dan kan me dat wat geruststellen...) maar ik zag hoe ze de naald inbrengen... de tranen rolden over m'n wangen... toen las ik ook dat er ook narcose gegeven wordt in sommige gevallen... ik ga dus zeker vragen welke gevallen daarvoor in aanmerking komen... maar goed, het is het waard hoor, als we hierdoor echt eindelijk papa en mama mogen worden, maar ik ben echt zooo bang...
Mijsje... punctie is gewoon heel eng, zeker de eerste keer. Ik was al in paniek voordat ze begonnen. Je kunt je pinnen op de 10 minuutjes die ze bezig zijn. Vragen mee te tellen als het niet teveel eitjes zijn... Dat soort dingen.. En gewoon vragen om een goede pijnstilling. Morfine of een roesje zijn best prettig.
De punctie die ik helemaal in paniek was is me ook zwaar tegen gevallen.. Maar bij de andere 2 wist ik wat me er te wachten stond en de laatste heb ik gewoon heel rustig mezelf vooral gericht op rustig blijven ademen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_81615799
Mijsje ik hoop dat die punctie mee gaat vallen. Ik hou zelf ook totaal niet van dat soort dingen (met naalden) Volgende week heb je het al achter de rug, denk dat maar

Droomvrouwtje en flugel --> jullie zijn lief

PZE vrijdag poging 2 deze keer is het raak! Fijn dat je nu minder echo's hoeft!

Hier nemen de pijnlijke boobs af, dus zal morgen of vrijdag wel ongesteld worden.
pi_81616530
PZE, ik hoop heel hard dat deze poging raak is!

Mijsje. Wanneer is de grote dag?

Cisco: de moed niet opgeven hoor, het is tenslotten poging 17 .

Alle andere dames:
pi_81618615
offtopic: Ik net stoer praten tegen mijsje over die naalden en punctie.. pff nou hier is mijn knie/hechting begonnen met te ontsteken. Moet nu dus over een uur in het ziekenhuis zijn en dan gaan ze ernaar kijken. Helemaal zenuwachtig en buikpijn nu (kan echt heeeel slecht tegen dit soort dingen)

ontopic: oke we houden de moed erin Maar we hadden nog een discussie of dit wel poging 17 is vanwege het volgende: poging 1 was de eerste keer na het stoppen van de pil, dus eigenlijk kun je die niet meereken. Dus eigenlijk zou dit dus ronde 16 zijn en volgende ronde nr 17...

@kolonia: geloof dat mijsje 25 of 26 mei moet
pi_81624857
Nienna, Droomvrouwtje, Ticootje, Flugeltje, Kolonia: jullie zijn ook al zo lief (voor iedereen)

Droomvrouwtje gefeliciteerd! Hoe voelt het nu, om "de vrouw van" te zijn?

Cisco pechvogel! Enneh..je weet: Als dit hem niet wordt deze ronde wordt het de komende maand, hebben we afgesproken. Veel sterkte vanmiddag!

Mijsje wat fijn dat er nu schot in de zaak komt...en ja wat eng allemaal! Ik hoop dat het een beetje gaat meevallen. En vraag gewoon om een roesje als dat kan hoor!
(hoop dat je 26 mei aan de beurt bent, is mijn verjaardag, en voor mijn verjaardag wil ik dat jij zwanger raakt! )

Ook een kus voor de rest die meelurkt!
pi_81625427
bedankt allemaal voor de lieve woorden, en ticootje, bedankt voor het delen van je ervaringen... ik ga zeker vragen of een roesje mag/kan...
Kolonia, ik mag 25 mei naar het AMC voor de inschrijving en de informatiedag... (dus zeker nog niet zwanger voor je verjaardag Isla... ) op die dag is ook de rondleiding over de afdeling door een verpleegkundige.
zijn er hier ook mensen die ook in het AMC zijn geweest voor de IVF?

Cisco, wat balen van je knie, ik kan me voorstellen dat het vreselijk zeer doet en dat je er niet op zit te wachten om daarvoor naar de arts terug te moeten...
pi_81626208
Ik leef nog! Hechting is eruit, nu wachten tot de ontsteking weg is en dan dinsdag hopelijk weer aan het werk! Nou mijsje, die punctie ga jij ook overleven (is voor een goed doel)

Ja isla anders de volgende ronde en dan trek ik jou en de rest gewoon mee!
pi_81626478
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:36 schreef mijsje het volgende:
bedankt allemaal voor de lieve woorden, en ticootje, bedankt voor het delen van je ervaringen... ik ga zeker vragen of een roesje mag/kan...
Kolonia, ik mag 25 mei naar het AMC voor de inschrijving en de informatiedag... (dus zeker nog niet zwanger voor je verjaardag Isla... ) op die dag is ook de rondleiding over de afdeling door een verpleegkundige.
zijn er hier ook mensen die ook in het AMC zijn geweest voor de IVF?
Nou én, ik ga het toch voor mijn verjaardag vragen!

Stoere Cisco! Beterschap!
pi_81630165
Mijsje, het is ook eng gewoon. Vooral als je niet weet wat je verwachten kunt. Vooral vragen hè? Alles kan je helpen, als je goed voorbereid bent kan dat alweer schelen.

Cisco, schiet niet op bij jou met knie en poging. Ik snap dat het voor jou ook eng is. Sterkte.

Ik heb de pregnyl weer in tha fridge... Toch wel eng, maar ga het gewoon doen om 22:00.
pi_81632449
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje, het is ook eng gewoon. Vooral als je niet weet wat je verwachten kunt. Vooral vragen hè? Alles kan je helpen, als je goed voorbereid bent kan dat alweer schelen.

Cisco, schiet niet op bij jou met knie en poging. Ik snap dat het voor jou ook eng is. Sterkte.

Ik heb de pregnyl weer in tha fridge... Toch wel eng, maar ga het gewoon doen om 22:00.
bre jezelf prikken, eng! Succes vanavond!!
pi_81636395
Isla, ik wens het ook voor jouw verjaardag...

pze, stoere meid dat jij ook zelf durft te prikken! het gaat je lukken meid! (de pregnyl ging hier prima naar binnen, ik verwacht dat het jou ook prima gaat lukken! )
pi_81637341
Heb je nog tips Mijsje? Waar is die nagelbijtsmiley?
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:45:58 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81637500
oh brrr jezelf prikken.. Maar dat gaat je vast wel lukken
Zowiezo ik vind iedereen een stoer wijf die zichzelf durft te prikken .. weet niet of ik dat zou durven
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:53:13 #57
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81637782
de nagelbijtsmiley...
pi_81648977
Als het goed is zit de prik van PZE er in, hoe is het gegaan? Je bent echt wel een stoer wijf dat je dat durft!
pi_81649095
Ik heb mezelf ook vaak genoeg geprikt, maar als ik er nu aan denk denk ik toch weer 'brrrrrr'

pze
pi_81649384
Thanks meiden! Het is gelukt, met bibbervingers. Eigenlijk best te doen, vond alleen het glas van de ampullen een beetje gek. Maar dat zal er wel bij horen allemaal. Dank voor het meeleven weer! Ik voel me wel stoer nu.
pi_81651216
pze Je bent ook gewoon echt stoer!

En ik heb me zo vaak gesneden bij het breken van de ampullen Op een bepaald moment was het zo erg dat ik de pleisters al klaar legde voor ik eraan begon
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:46:34 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81651827
PZE jij stoer wijf!!

Ik ben keitrots op je...
pi_81653238
Hihi, dank jullie.
pi_81656189
PZE je bent stoer!
Tip voor de ampullen: (werk in de zorg, werk er iedere dag mee), pak een stukje keukenrol en doe die om de bovenkant (waar je hem breekt) dan heb je geen glasplinters meer. Als goed is zit er ook een inkeping of stipje waar het makkelijkste is om te breken..
pi_81656419
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Heb je nog tips Mijsje? Waar is die nagelbijtsmiley?
sorry, lees het nu pas... mijn tip zou zijn geweest: de ampullen niet met je blote vingers breken, maar met een dubbel gevouwen keukenrolletje, of met zo'n toverdoekje van tupperware... (ik sneed me tot 2 keer toe in m'n vingers met die ampullen, tot ik er iets tussen deed... ) maar ik vind je ook een stoer wijf dat je jezelf nu gewoon geprikt hebt! en de eerste keer is altijd het vervelendst/moeilijkst, dus de volgende prik gaat makkelijker... wat zeg ik nou? je hebt geen volgende keer meer nodig!!!

ow, en ik nog even naar jullie, ik ga morgen op schoolkamp met onze groep 7, en overmorgen als we terugkomen, ga ik met manlief en zijn familie een weekend naar Groenlo voor Pinksteren...
tot later allemaal!
pze, succes met de inseminatie weer!

[ Bericht 17% gewijzigd door mijsje op 20-05-2010 00:13:46 ]
pi_81660806
Veel plezier mijsje! En dank voor de keukenroltip, ben heel blij dat de fert. assistente die ook gaf.
pi_81665785
Ah, dat was ook de tip van mijn man. Die werd al ambetant als ik weer een ampul brak zonder keukenrol. Maar dat was zo frustrerend. Ging het 5 dagen goed (zonder keukenrol) was het op dag 6 weer feest met glassplinters erbij. En net op dag 6 geen pleisters in de buurt want ik kon het toch
pi_81665827
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:48 schreef Ciscostar het volgende:
PZE je bent stoer!
Tip voor de ampullen: (werk in de zorg, werk er iedere dag mee), pak een stukje keukenrol en doe die om de bovenkant (waar je hem breekt) dan heb je geen glasplinters meer. Als goed is zit er ook een inkeping of stipje waar het makkelijkste is om te breken..
Bij de 1000 die ik heb moeten breken is het inderdaad 1x misgegaan.. Dat deed goed zeer en precies zo'n pijnlijke snee op mn duim..
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:37:25 #69
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81668875
Mijsje ik kan me zo goed voorstellen dat je 'm enorm knijpt! Ik duim voor je dat het gewoon onwijs mee gaat vallen . En dat je maar snel 'de vruchten ervan mag plukken' .

Cisco, fijn dat je hechting er in elk geval uit is, hopelijk houdt dat gedonder met je knie snel op en nog belangrijker: is het snel raak voor jullie!

PZE: heldin!

Droomvrouwtje ben je al uit de roes van je trouwdag? Heb even op je site gespiekt, wat zagen jullie er prachtig uit! Gefeliciteerd meis! En nu op naar jullie volgende droom!

Aan alle andere schatten hier ook een dikke knuffel!
pi_81671206
He mijsje niet mijn tip jatten he haha

Ongesteld geworden 2 uur geleden
*schopt tegen de muur*
Vorige maand 29 dagen, nu weer 31 dagen. Was zolang mooi 35 dagen. Gelukkig vond ik mijn eisprong en wist ik dat als het niet raak zou zijn ik vandaag of morgen ongesteld zou worden
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:57:27 #71
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81672012

Damn! Balen Cisco... Daar mag je inderdaad wel eens even een flinke schop voor uitdelen!

Ik ben deze maand mijn eisprong kwijt... Zat de vorige maanden of dag 20/21 en nu is het al dag 25 en nog niks...
pi_81672287
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:57 schreef twentemeisje het volgende:

Damn! Balen Cisco... Daar mag je inderdaad wel eens even een flinke schop voor uitdelen!

Ik ben deze maand mijn eisprong kwijt... Zat de vorige maanden of dag 20/21 en nu is het al dag 25 en nog niks...
* Ciscostar zoekt druk naar het ei van TM
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:07:25 #73
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81672457
Cisco

TM, balen zo'n langere cyclus...
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:12:13 #74
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81672703
* twentemeisje vindt het net Pasen

Zou het kunnen dat mijn cyclus van slag is door de HSG?
pi_81672917
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:12 schreef twentemeisje het volgende:
* twentemeisje vindt het net Pasen

Zou het kunnen dat mijn cyclus van slag is door de HSG?
Dat dacht ik dus ook, dat mijn cyclus door de HSG van slag was. Maar dit dus nagevraagd bij de gyn en zij had dit nog nooit gezien. Maar blijf zoeken
pi_81672937
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:07 schreef flugeltje het volgende:
Cisco

TM, balen zo'n langere cyclus...
je bent lief!
pi_81674854
PZE, knap van je dat je zelf hebt geprikt!! En hoe vond je het nou? Vond je het achteraf meevallen?

Cisco... wat kl*te weer...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_81684643
Voor het breken van die flesjes kan je in het ziekenhuis een handig dopje vragen.
Die dopjes zet je aan de bovenkant van het flesje en breek je hem heel snel en handig af.

En mijsje. Je mag kiezen voor een roesje hoor Die keuze krijg je van tevoren. Je krijgt dan een morfine infuus
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_81688701
TM, gebruik je ovutesten? Kan je misschien je piek gemist hebben? Beetje standaardvraag, maar het kan... Wel doorzoeken he, kan best een langere cyclus tussendoor zitten.

Cisco, wat ontzettend waardeloos.

Jose, ja: ik vond het geloof ik meevallen. Toch hoop ik dat het maar 1 keer hoefde.
tally, dank voor de tip. Ik zal het dopje - mocht het toch nog eens moeten - in het zkh vragen. Hoest met u?

[ Bericht 0% gewijzigd door prinseszondererwt op 20-05-2010 22:00:07 ]
pi_81694102
Tally!!!!!!!!!! Hoe is het met jou dan? Jij bent lang weg geweest!

PZE, ja, dat hoop ik ook heel erg voor je ... prikken is niet leuk en elke keer is 1 keer teveel...
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:03:19 #81
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81694807
Ik test stug door pze, vandaag weer een nieuw pak gekocht. Was wel confronterend, ooit heb ik namelijk een 'gezinsverpakking' van Matcare gekocht met 50 ovulatietesten.... die is op. Jullie hebben er misschien al veel meer gebruikt, maar ik had nooit gedacht dat ik dit pak leeg zou maken

pi_81695589
Oh ja, dat is inderdaad confronterend TM. Dat snap ik heel goed. (ik ben laatst begonnen met weggooien van oude ovutesten. Wat vreselijk om testen te zien van bijna drie jaar geleden.) Ik hoop dat je je ei snel gaat vinden. Als het je te lang gaat duren... Bellen hoor.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:24:08 #83
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81696142
pi_81696368
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:24 schreef twentemeisje het volgende:
[ afbeelding ]
je ei gevonden?
pi_81698910
He dames , ik kom graag met jullie meeposten.

Even kort mijn geschiedenis: mijn man heeft een nierziekte en is daardoor minder vruchtbaar. Bijna 3 jaar geleden zijn we van start gegaan met ISCI-pogingen en van de 2e poging ben ik zwanger geworden !

Onze dochter Jasja wordt in augustus 2 en we willen nu heel graag gaan proberen of we nog een keer zo'n onzettend geluk hebben. Het is inmiddels duidelijk dat mijn man helemaal onvruchtbaar is dus deze keer zullen ze ingevroren zaad gaan gebruiken. Ik ben inmiddels weer van start met de Decapeptyl, ben maandag ongesteld geworden en heb morgen de eerste echo-afspraak. Ik weet dat de kans dat ik zwanger zal worden niet zo groot is. Voorgaande keren was aantal en kwaliteit van de eitjes niet geweldig, er was beide keren ook maar 1 embryo maar dat bleek dus gelukkig wel voldoende voor een zwangerschap . In het AMC gaven ze ook eerlijk toe dat ze toen best verbaasd waren dat ik zwanger was geworden omdat het er helemaal niet zo rooskeurig uitzag dus ik hoop ze gewoon weer te gaan verbazen
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:14:34 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81699278
ik hoop met je mee madelieve! spannend zeg!

de rest ook allemaal succes gewenst, wat een enorme geduldoefening is 't toch he. en als je nou zeker wist dat 't ooit wel een keer ging lukken. maar die onzekerheid lijkt me echt slopend. ik vond dat destijds al lang duren, en dan viel de lengte van 't wachten bij ons nog allemaal redelijk mee. sterkte met de moeilijke momenten!
in de haak.
pi_81699956
Dank je trui!

He Mijsje, ik lees dat je 25 mei de voorlichtingsbijeenkomst heb in het AMC! Ik zie ons nog zitten... Ik had een knus zaaltje verwacht met een stuk of 8 stellen maar het was gewoon een collegezaal met zo'n 80 a 100 man . Toen drong het pas door dat er echt veel stellen zijn waarbij het niet lukt. Ik zat toen ook iedereen aandachtig te bekijken, of zoek naar een overeenkomst (behalve dus het niet zwanger kunnen worden) maar die is er natuurlijk helemaal niet, het is totaal willekeurig...
Het zou dus zo maar kunnen dat we de komende maanden samen in de wachtkamer zitten trouwens .
pi_81702106
Welkom madelieve! Hopelijk snel zwanger en laat je ze inderdaad weer versteld staan!
pi_81705447
Succes komende tijd Madelieve!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:23:31 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81707430
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:27 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

je ei gevonden?
Bijna! Ik weet nu waar ie zich verstopt . Gisteren ovutesten van Kruidvat gekocht, het streepje was net ietsje lichter dan de controlestreep. Straks nog maar eens weer testen.

Madelieve, hopelijk staan ze daar in het AMC straks net weer zo verbaasd te kijken omdat het direct raak is! Ik duim voor jullie!

Dankjewel Trui!

Dames ik ben vanmorgen al wezen zwemmen in het buitenbad, goed he? Ik laat me lekker meesleuren door mijn lief die aan het trainen is voor de kwart-triathlon in Holten. Zwem ik daar lekker tussen alle oude dames . Vanmorgen met dat zonnetje erbij was het echt heerlijk!

En nu ontbijt .
pi_81708716
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:51 schreef Jose81 het volgende:
Tally!!!!!!!!!! Hoe is het met jou dan? Jij bent lang weg geweest!
Ja niet echt de behoefte om hier te posten
Zo confronterend enzo. Maar ik zag mijsje een beetje in de stress zitten (en ik praat vaak met haar man over het gebeuren) dus ik vond dat ik dr even een hart onder de riem moest steken.
En over dat dopje. Gewoon handig. Alleen ben ik zo handig dat ik hem dus vergeten ben mee te nemen en door gedoe vanmorgen dus helemaal vergeten ben om er weer naar te vragen
Dus zondag maar weer..

Met mij persoonlijk gaat het goed Ik heb alleen wel last van de medicatie op dit moment.
Na 6 mislukte IUI pogingen zijn we nu in het IVF traject terecht gekomen mede omdat men er achterkwam (na 3 jaar) dat het bij hubbie toch ook niet helemaal goed zit/zat.
Was de bedoeling eind deze maand (wat het al bijna is) te beginnen maar dat werd wat sneller dan verwacht omdat ik opeens uit mezelf ongesteld werd (wat ik dus normaal gesproken nooit heb).
Diezelfde dag met de puregon begonnen. En 2 dagen later met de olgalutran. Nu wachten (inmiddels 2 weken verder) op een follikelgroei maar dat blijft helaas een beetje uit. Zo ging het vorige maand te snel en nu gaat het te langzaam (naar mijn zin). Vanmorgen echo heb ik 8 potentieeltjes. Hopelijk blijven ze ook alle 8 doorgroeien. Voor ons is het nu dus echt allemaal begonnen..

Gister zo lief Ik ben systeembeheerder. En gisteravond moest ik overwerken. Samen met een programmeur van een externe partij. Toen mijn directe collega weg ging riep ik dat ik morgen (vandaag dus) wat later was ivm ziekenhuis. Mijn collega weet alles Vind ik makkelijker.
Programmeur vroeg me wat er aan de hand was. Ik vertelde hem het verhaal en hij liet me een foto zien van zijn kindje. Dus ik uhm Ja mooi kindje. Ja! Dat is het resultaat van 12 jaar geduld en een gelukte IVF poging.
Dus volgend jaar zit jij hier met een dikke buik gevuld met ook zo'n mooi kindje!
pi_81710128
Tally
#geen
pi_81710557
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja niet echt de behoefte om hier te posten
Zo confronterend enzo. Maar ik zag mijsje een beetje in de stress zitten (en ik praat vaak met haar man over het gebeuren) dus ik vond dat ik dr even een hart onder de riem moest steken.
En over dat dopje. Gewoon handig. Alleen ben ik zo handig dat ik hem dus vergeten ben mee te nemen en door gedoe vanmorgen dus helemaal vergeten ben om er weer naar te vragen
Dus zondag maar weer..

Met mij persoonlijk gaat het goed Ik heb alleen wel last van de medicatie op dit moment.
Na 6 mislukte IUI pogingen zijn we nu in het IVF traject terecht gekomen mede omdat men er achterkwam (na 3 jaar) dat het bij hubbie toch ook niet helemaal goed zit/zat.
Was de bedoeling eind deze maand (wat het al bijna is) te beginnen maar dat werd wat sneller dan verwacht omdat ik opeens uit mezelf ongesteld werd (wat ik dus normaal gesproken nooit heb).
Diezelfde dag met de puregon begonnen. En 2 dagen later met de olgalutran. Nu wachten (inmiddels 2 weken verder) op een follikelgroei maar dat blijft helaas een beetje uit. Zo ging het vorige maand te snel en nu gaat het te langzaam (naar mijn zin). Vanmorgen echo heb ik 8 potentieeltjes. Hopelijk blijven ze ook alle 8 doorgroeien. Voor ons is het nu dus echt allemaal begonnen..

Gister zo lief Ik ben systeembeheerder. En gisteravond moest ik overwerken. Samen met een programmeur van een externe partij. Toen mijn directe collega weg ging riep ik dat ik morgen (vandaag dus) wat later was ivm ziekenhuis. Mijn collega weet alles Vind ik makkelijker.
Programmeur vroeg me wat er aan de hand was. Ik vertelde hem het verhaal en hij liet me een foto zien van zijn kindje. Dus ik uhm Ja mooi kindje. Ja! Dat is het resultaat van 12 jaar geduld en een gelukte IVF poging.
Dus volgend jaar zit jij hier met een dikke buik gevuld met ook zo'n mooi kindje!
Zeg, laat jij mensen eens even niet zo spontaan in janken uitbarsten
Wat mooi en lief en hoopvol
pi_81710643
Nu echt begonnen Tally, dat werd tijd. Gek toch, dat ze er pas na drie jaar achter komen dat het bij je vent niet goed zit. Hadden ze die niet eerder onderzocht? Nou ja, wel herkenbaar helaas. Mijn lief werd ook pas na heul lang bekeken. Ik hoop dat je collega gelijk krijgt.

Hier is de buit weer binnen, mooie waardes weer. Nu twee weken wachtpret.
pi_81711005
tally
Hier is mannetje alleen gecontroleerd op de hoeveelheid sperma hij had, dit was voldoende.

TM je ei huppa je bed in straks met mannetje
PZE fijn dat de waardes goed waren, nu wachten wachten wachten! Succes
pi_81711189
Bij ons eerste gesprek bij de gynaecoloog heb ik aangegeven dat ik wilde dat mijn man eerst ook zou worden onderzocht voordat ik met wat voor behandeling dan ook zou beginnen. Dat verzoek werd wel gehonoreerd, maar de gyn had wel zoiets van 'ja maar jij zult toch wel eerst opgelapt moeten worden voordat we eventueel eens met je man aan de slag gaan'. Dus toen heb ik aangegeven dat ik niet zomaar met mijn lichaam wil gaan aanrommelen als ik niet eens weet of mijn man ueberhaupt wel vruchtbaar is. Het is toch niet niks al dat gedoe met hormonen enzo. Maar kennelijk wordt er door (sommige) gyn's toch wel makkelijk over gedacht.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:26:45 #97
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81711403
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:05 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Zeg, laat jij mensen eens even niet zo spontaan in janken uitbarsten
Wat mooi en lief en hoopvol
Ik moest ook even behoorlijk slikken, wat een mooi verhaal Tally!
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef Ciscostar het volgende:
TM je ei huppa je bed in straks met mannetje
Ik heb 'm gevonden . Duidelijke streep daarnet, vanavond voor de zekerheid nog een keer testen (misschien was het nog teveel ochtendurine (test rond half elf gedaan))

PZE voor je waardes, en nu weer wachten.
pi_81711682
@CP: als mijn 3de samenlevingstest ook niks uitwijst zal ik weer eens op tafel gooien om mannetje nog eens te testen, voor ze weer verder gaan met mij.

@TM: leuk vooruitzicht voor vanavond! Ze zeggen dat je het beste niet kunt testen met ochtendurine, dus zal straks nog eens testen inderdaad. Welke dag zit je nu?

[klaagmodus] klote menstruatie, zoveel buikkrampen grrr! Waa vanmorgen gewoon licht van in mijn hoofd. Laat maar weer snel voorbij zijn! knie gaat wel vooruit sinds ontstoken hechting eruit is [/klaagmodus]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:41:05 #99
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81712105
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:32 schreef Ciscostar het volgende:
@TM: leuk vooruitzicht voor vanavond! Ze zeggen dat je het beste niet kunt testen met ochtendurine, dus zal straks nog eens testen inderdaad. Welke dag zit je nu?
Op dag 26... wordt dus weer een extended version deze menstruatie .

Kun je niet een femimaxje of iets dergelijks nemen meis?
pi_81713773
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:41 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Op dag 26... wordt dus weer een extended version deze menstruatie .

Kun je niet een femimaxje of iets dergelijks nemen meis?
Die zitten er al in (maar je mag er 2 en dan na 8 uurtjes nog 1) en daarna mag je niet meer.. Geloof ik. Dus gisteren alles al gebruikt. Maar aan het einde van de dag zal het al minder zijn (meestal zo, einde dag 2)

Dag 26.. Gaat lange worden, misschien wel hele erge lange (zwanger) je nod is dus 4 juni! Ik ga duimen voor je, net als voor PZE (die ook die dag dat ze weet of het raak is)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:32:03 #101
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81717096
Tally, ik kan me goed voorstellen hoor, dat het confronterend of gewoon lastig is om hier mee te posten. Het is ook moeilijk... Het is alleen maar mooi dat iedereen z'n eigen weg erin vindt... Maar wat kl*te zeg dat jullie nu ook al zo'n eind in het traject zitten. Ik weet nog goed dat we hier samen aan het posten waren een tijd terug... Ik wens jullie in ieder geval heel, heel, heeeeeeeeel veel succes... en ik hoop net als je collega dat jij daar gauw met een dikke buik achter de computer zit!

Mijsje, ik was vorige week de posts in Z&G aan het lezen van toen ik zelf zwanger was... en toen zag ik jou voorbij komen... eerst de mededeling dat je ook zwanger was en later dat het mis was gegaan... oh, ik kreeg gewoon een brok in m'n keel, toen ik me bedacht dat je nu nog steeds geen wondertje hebt en IVF moet gaan doen... Ik hoop echt zo erg dat dit hele gebeuren gaat slagen! Het wordt hoog tijd dat je een keer met positief (letterlijk en figuurlijk) nieuws komt!

Madelieve , wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! En je man is nu dus helemaal onvruchtbaar... gelukkig dat er nog een voorraadje in de vriezer ligt! Ik hoop dat het weer -tegen de verwachtingen in- een succesverhaal wordt op korte termijn!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:36:35 #102
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81717329
Thanks Cisco! 4 juni zou dus een dubbelleuke dag kunnen worden in dit topic! Moet ik natuurlijk nog wel ff een goede ovutest hebbe zodadelijk
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:03:54 #103
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81718541
@pze jij stoer wijf ik ga weer duimen voor je...

@cisco * *dikke knuffel geeft

@TM je ei.. vanavond lekker klussen of wacht eens ff dag 26 he * *duimt heel hard
Ik ondertussen wel uit de roes. Vind het jammer dat het al voorbij is, voelde me die dag zo mooi en gelukkig, wou dat het elke dag zo'n dag was. Het was echt een super dag, en zo relaxt, heerlijk gewoon

@tally wat een mooi verhaal daar krijg je toch weer goede hoop van

@madelieve welkom.. Hopelijk ben je weer zo snel zwanger
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:10:35 #104
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81718855
droomvrouwtje; wat zagen jullie er mooi uit op jullie trouwdag! Toen ik vorige week naar huis reed, kwam ik langs een huis op met een spandoek 'just married' ervoor. Ik dacht nog... 'goh, ze zou toch niet ook hier wonen?'... maar toen ik op je site keek, zag ik dat jullie niet in de buurt wonen
pi_81718921
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:36 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Cisco! 4 juni zou dus een dubbelleuke dag kunnen worden in dit topic! Moet ik natuurlijk nog wel ff een goede ovutest hebbe zodadelijk
driedubbel (vrienden van ons gaan trouwen ) maar ik hoop dat jij en PZE zwanger zijn die dag, 2 streepjes plassen!
pi_81719074
Oeh 4 juni dus, had het zelf niet eens uitgerekend nog. 4 streepjes die dag, goed idee!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:16:28 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81719143
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:10 schreef Jose81 het volgende:
droomvrouwtje; wat zagen jullie er mooi uit op jullie trouwdag! Toen ik vorige week naar huis reed, kwam ik langs een huis op met een spandoek 'just married' ervoor. Ik dacht nog... 'goh, ze zou toch niet ook hier wonen?'... maar toen ik op je site keek, zag ik dat jullie niet in de buurt wonen
Dankjewel..

voor degene die nieuwsgierig zijn naar nog meer foto's hier klikken
pi_81740652
Had ze van de week al bekeken droomvrouwtje, mooie foto's! Je was een mooi bruidje
Jij moet 27 mei weer naar de gyn toch?

Hier vandaag mijn frustraties eruit gekookt! En het was best wel lekker
En in de supermarkt bedacht ik me dat ik zowaar een wijntje kon drinken! Nou die gedachte liet ik me niet ontgaan en meteen wijn gekocht!
Hij sloeg alleen in als een bom Hieraan merkte ik dat ik toch nog wel moe ben (knie, herstellen) en vanmorgen was ik zeer duizelig (dus misschien sloeg de wijn daarom wel extra in)
En als toetje had ik heel heel heeeeeel veeeeeel chocolade!

Verder vind ik het gewoon enorm k*t dat ik ongesteld ben Maar we hebben zojuist geproost op een vruchtbare periode, en een ronde die maar mag slagen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:16:17 #109
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81741561
Ik hoop het ook Ciscootje, maar de ovutest tegen de avond was weer negatief (streepje iets lichter dan controlestreep), hmmpf, misschien een korte piek? Ach, we zien het wel. Ik houd deze dag toch maar ff aan voor de zekerheid .

Fijn dat jullie samen konden proosten, ik doe zo even met jullie mee!

Droomvrouwtje: ik ga even in je trouwalbum koekeloeren .
pi_81742882
TM, ik heb erg slechte ervaringen met de Kruidvattesten. Op zondag had ik een positieve test, terwijl mijn ei pas op vrijdag springklaar was. Pin je er dus niet 100% op vast zou ik zeggen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:20:42 #111
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81747870
@cisco ja de 27e mag ik weer.. maar ik ben op dit moment van heel erg mijn kop in het zandsteken, wil er niet aan denken maar toch gebeurt het. Zit er ook best tegenop, niet dat er wat gaat gebeuren, zal wel alleen kennis maken zijn en daarna kijken wat voor actie er ondernomen word.. maar toch wou ik dat het niet nodig was..

@TM gewoon lekker klussen. Mare misschien dat ik erover heen gelezen had, maar ik dacht dat ze bij jou de eisprong in het ziekenhuis in de gaten hielden of was maar eenmalig??

@pze ik ga weer in duimstand!!! Op naar 4 juni dat die maand heel vruchtbaar mag zijn!!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:35:49 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81748441
Dat hebben ze twee cycli gedaan droomvrouwtje, daarna HSG gehad (die goed was) en vervolgafspraak op 16 juni. Even geen echo's dus. Er is wel vastgesteld dat mijn progresteron minder hoog is dan ze zouden willen. Ik krijg pas hormonen als ik eerst zo'n 9 kilo ben afgevallen. De helft daarvan is er nu zo'n beetje af dus het schiet op . En hopelijk zijn die hormonen dan niet meer nodig!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:20:59 #113
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81750191
@TM ah oke.. heb ik helemaal overheen gelezen.. wat goed dat je de helft al kwijt bent, mag ik vragen hoe je dat doet?? Ik wil er ook wel wat kwijt. 16 juni schiet ook al weer op, duurt niet meer zo lang. Ik ben eens benieuwd en hoop dat die hormonen niet nodig zijn
  zaterdag 22 mei 2010 @ 08:34:45 #114
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81752690
Ik doe eigenlijk niets bijzonders drommvrouwtje, ik ben veel meer gaan bewegen en minder gaan eten/snaaien. Belangrijkste verschil is misschien wel dat ik bijna geen gewone cola meer drink. Ik ben behoorlijk verslingerd aan Coca Cola (liefst Cherry Coke ), maar dat bulkt van de suiker en das niet zo handig als er wat af moet .

Lastig is het wel. Maar ik heb een tijdje geleden dat Dr. Frank dieet gedaan en daar werd ik zo lusteloos van, dat werkt gewoon niet voor mij. De kilo's gaan er wel af maar als ik me dan algeheel belabberd voel dan is het niet vol te houden. Ik moet gewoon mijn eetpatroon aanpassen en ik wist ook best waar het fout ging .
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:20:03 #115
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81755238
het zelfde probleem als bij mij dus, snoepen NOMNOMNOM . Ik moet echt meer regelmaat hebben en gewoon 3x per dag gaan eten ipv snoepen als ik trek heb. Gelukkig zijn er hier ook al 3 kg af maar dat vind ik niet genoeg, en die 3 waren vooral door de stress van de bruiloft, nu hang ik een beetje stil.. Dr. Frank heb ik laatst naar gekeken, maar dan mis ik de boterhammen en aardappelen..
pi_81757256
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
het zelfde probleem als bij mij dus, snoepen NOMNOMNOM . Ik moet echt meer regelmaat hebben en gewoon 3x per dag gaan eten ipv snoepen als ik trek heb. Gelukkig zijn er hier ook al 3 kg af maar dat vind ik niet genoeg, en die 3 waren vooral door de stress van de bruiloft, nu hang ik een beetje stil.. Dr. Frank heb ik laatst naar gekeken, maar dan mis ik de boterhammen en aardappelen..
Ik was begonnen met "afvallen/gezonder eten" maar toen werd in ongesteld en chagerijnig en dat werkt niet. Ik beweeg ook nog amper dus dat gaat ook nog niet zoals moet, en met 2x BBQ op het menu dit weekend.. Vanaf volgende week 2x fysiosport in de week voor 4 weken en erna ga ik op waterzumba met een vriendin (dus dan komt alles wel weer op gang en zal het beter gaan) Dus nog even paar dagen wachten nog. Dat dr.Frank ook naar gekeken en ik denk dat ik de aardappels niet persee ga missen.. Ik zie nog wel
pi_81782720
Mijsje, het is bijna dinsdag. Je kamp en familieweekend zijn bijna voorbij. Het gaat bijna beginnen! Ik hoop dat je lekker veel afleiding gehad hebt en er klaar voor bent.
pi_81840595
Mijsje; morgen is de info-avond, spannend! Weet je al wanneer je daarna kunt starten of krijg je dat morgen te horen?
  maandag 24 mei 2010 @ 20:07:05 #119
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81842412
mijsje het gaat spannend worden.. Morgen de eerste stap richting de IVF.. Hopelijk weet je snel wanneer je verder kan
pi_81847503
jullie denken gewoon aan me... wat lief!!!

ik vind het razend spannend! het kamp was druk en het weekend ook, dus het ging lekker snel om gelukkig, maar inderdaad, morgen is het dan eindelijk zover! ik ben benieuwd...
Morgen laat ik wel even weten hoe het was

verder las ik over afvallen... TM dat je er al zoveel kilo af hebt!!! Goed hoor! Ik wil er ook wel wat af, en ik weet ook wel waar het aan ligt dat het nog niet gelukt is (te kort bewegen en te veel snoepen, ook soms ipv een maaltijd...) maar ik heb er respect voor dat je je levensstijl/eetstijl zo aan kunt passen dat je zo mooi afvalt...
dr Frank heb ik ook naar gekeken, maar op het moment dat je klaar bent met het dieet en je gaat weer wat "normaler" eten, kom je volgens mij ook weer veel aan opeens... (is vaker zo met dieten waarbij je geen of weinig koolhydraten binnenkrijgt...) dat is dan ook een gevaarlijk dieet voor mij persoonlijk, want wat er hier bij aan komt, gaat er lastig af...

oeh, ik vind het zooo spannend en ben zoooo zenuwachtig... welterusten allemaal!
  maandag 24 mei 2010 @ 21:41:42 #121
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81847509
Mijsje, heel veel succes! Spannend!
pi_81850448
Meiden, er is in het klokhuis 19 mei een onderdeel geweest over IVF, vond het wel een grappige uitzending
(Mijsje, jij doet toch transfer met AMC? Deel van het filmpje is in het AMC )

http://player.omroep.nl/?aflID=10978700

Oh en veel succes morgen natuurlijk
pi_81852144
Ik had het ook al gezien, maar helemaal niet er aan gedacht om het hier te posten
Vind het een erg leuk en duidelijk filmpje
pi_81852150
dank je Jose en Orea!

Orea, ik heb net nog de klokhuisaflevering bekeken... zo zag het er wel te doen uit (tuurlijk is het te doen, anders waren er niet zoveel vrouwen die het ook al ondergaan waren... ) ik ben benieuwd wat er morgen allemaal verteld wordt. en inderdaad, wij gaan ook naar het AMC... maar het is wel handig te weten dat deze aflevering er is. (handig voor op school of familie ofzo...) inderdaad heel handig en duidelijk
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:21:44 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81856551
succes mijsje!
in de haak.
pi_81858054
Succes vandaag, mijsje!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_81858311
Succes Mijsje!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81858605
Lieve mijsje heel veel succes vandaag bij je infodag! Hopelijk mag je snel aan de slag!
pi_81858718
dank je wel meiden. we gaan zo de deur uit, lekker op tijd richting Amsterdam.
pi_81858750
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Orea het volgende:
Meiden, er is in het klokhuis 19 mei een onderdeel geweest over IVF, vond het wel een grappige uitzending

Wauw, wat een mooi item zeg! Ik heb een aantal dingen gezien die ik nog niet had gezien. Mooi kijkje achter de schermen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81858974
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Orea het volgende:

Net gekeken, goed item! Duidelijk allemaal en leuk om het eens achter de schermen te zien. Zag ook heel even iui of KI (weet nier welke het nou precies was)

Mijsje
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:12:48 #132
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81860839
Je bent de deur vast al uit mijsje, maar ik wil je toch nog een hele goede dag toewensen! Hopelijk brengt het een hoop duidelijkheid en rust voor jullie!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:32:08 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81861407
Mijsje, ook hier draaien de duimen dat het na vandaag allemaal heel erg snel zal gaan
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:55:37 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81862177
Mijsje
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:02:18 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81862441
Hey, en ik zie een Tally-update! Jammer dat je nog steeds hier moet posten, maar wel fijn om weer eens wat van je te lezen. Wat irritant dat ze er pas zo laat achter gekomen zijn dat het zaad van je man toch niet goed is...

En Madelieve ook weer terug! Spannend voor jullie ook!
pi_81864039
Ik ben geboren in hetzelfde jaar als de eerste IVF baby, Louise Brown in 1978. Ik was wel benieuwd hoe het nu met haar gaat, en las leuk nieuws : ze heeft inmiddels zelf een kindje! Niet via het medisch circuit, maar gewoon 'zelf'.

Ik ben alleen wel benieuwd of, buiten het onderzoek naar verhoogde kans op afwijkingen bij IVF kinderen, er ook al een onderzoek loopt naar vruchtbaarheid van IVF kinderen!
pi_81865898
Mijsje, ik ben te laat om je succes te wensen, maar ik hoop dat het een informatieve dag was en dat het nu allemaal heel snel zal gaan voor jullie!

Mc Laura dat onderzoek zet je wel aan het denken... ben ook heel benieuwd naar de uitslag ervan.

Dat filmpje was inderdaad heel goed en duidelijk!

Vanochtend zaadjes van mn vent naar het laboratorium gebracht. Ben benieuwd of het beter is na de ingreep van drie maanden geleden (spatader dichtgemaakt) Horen we over drie weken. Vruchtbare week is weer begonnen, dus weer aan de slag!
pi_81879044
Van het onderzoek naar aangeboren afwijkingen en ivf is bekend dat er percentueel meer aangeboren afwijkingen voorkomen dan bij stellen bij wie het binnen een jaar lukt. Aan de andere kant is het percentage nagenoeg even hoog als bij stellen die er langer dan een jaar over doen maar toch spontaan zwanger worden.

Oftewel : het is niet direct te linken aan ivf!
pi_81890941
Mijsje, hoe was het??? * prinseszondererwt is niet nieuwsgierig maar wil wel graag alles weten...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:29:37 #140
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81891238
Mijsje, hoe is het gegaan? Ben je wat wijzer geworden? En viel het je mee of is het toch veel info tegelijk..?
pi_81893090
He Mijsje, ik hoop dat je een goede avond heb en dat jullie snel kunnen starten!

Ik mag me morgenochtend weer melden in het AMC voor bloedprikken en een echo. Ik was er vrijdag ook, op cyclusdag 5. Ze kijken dan hoeveel eitjes er zijn en bepalen de dosis van het hormoon dat de eigroei moet stimuleren. Het baarmoederslijm was echter nog te dik dus ik kon niet starten, hopelijk morgen wel. Omdat ik een hormoon spuit dan mijn eigen cyclus stillegt kunnen ze de cyclus dus langer maken dan de normale 30 dagen. Ben nu al 3 weken aan het spuiten en eigenlijk nog geeneens echt begonnen dus... Het zal nu zo'n beetje rond onze trouwdag zijn dat we weten of het wel of niet gelukt is .
pi_81894144
Oeh madelieve, ik duim dat het een extra mooie trouwdag zal worden.
pi_81894717
Mijsje; ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het is geweest!

Madelieve; ook spannend voor jou, maar al 3 weken aan het spuiten Ook al zo'n stoer wijf! Hopelijk kun je snel starten!

Hier nog maar een paar weekjes tot de intake in Nijmegen. Begin het stiekem toch wel spannend te vinden, net alsof het nu voor de echt gaat beginnen, ookal verwacht ik dat de ingreep pas eind van het jaar plaats zal vinden en we dan pas weten of we voor icsi verder kunnen. Het is wel een stapje in de goede richting om duidelijkheid te krijgen.
pi_81895684
het was heel veel info tegelijk, ik ben ook bekaf en kapot nu... (blij dat ik morgen niet hoef te werken... ) we hebben ons laten registreren als nieuw patient, we hebben daarna een rondleiding gekregen op de afdeling zelf en daarna zijn we naar de collegezaal gegaan. daar kregen we in twee uur een heleboel informatie van een gynaecologe, een verpleegkundige en van iemand van de Freya-site ( www.freya.nl staat ook boven in de OP.) de vragen die ik had (vooral over de pijnbestrijding) waren gauw beantwoord, en een heleboel informatie wisten we al. veel van hier en veel van zelf opzoeken op internet... Het AMC doet standaard 2 zware paracetamol, 2 valium en een bethadine-spuit... het schijnt dat je dan echt zo ongeveer onder zeil bent als het gaat gebeuren. ook krijg je een plaatselijke verdoving bij de baarmoedermond. en ben je dan nog heel bang van te voren, dan mag je dat aangeven en kijken ze wat ze voor je kunnen doen. voor mij dus wel nuttig verder veel gehoord over risico's, kansen, afwijkingen, foliumzuur (er waren maar 3 of 4 stellen waarvan de vrouw nog foliumzuur gebruikte... is blijkbaar heel normaal dat je daar op een gegeven moment mee stopt als je heel lang moet wachten op een kindje...) en ook over die eerste IVF-baby die zelf ook een kindje heeft gekregen een tijdje terug. ook over of je je "onvruchtbaarheid"/verminderde vruchtbaarheid kon overgeven op je kinderen, maar dat hoeft helemaal niet... we hoorden over de medicijnen die gebruikt worden en we kregen ook de verschillen tussen IVF, ICSI en TESE te horen en wanneer dat gedaan wordt, al met al was het dus een hele drukke dag.
het was wel heel grappig dat ik delen van de afdeling vanmorgen herkende van de klokhuisaflevering...

we mogen nu vrijdag 4 juni (dan zit ik op dag 21) voor m'n startgesprek (persoonlijk) in ons eigen ziekenhuis komen. als het goed is (want op zich is alles allemaal al gedaan zodat IVF meteen kan starten) kunnen we dan zondag beginnen met de decapeptyl om de cyclus lam te leggen. (word je dan evengoed ongesteld eigenlijk? heeft ze wel gezegd, maar ik weet het niet meer...) het zou jammer zijn als we dan nog een cyclus moeten wachten om ermee te beginnen... maar goed, er zit dus actie aan te komen!!! (en ik voel me al wat beter over de combinatie van de medicijnen zodat ik echt zo'n beetje van de wereld ben... ) maar goed, dat was het zo'n beetje...
Ik vind het heel lief en voel me erg gevleid dat er zoveel mensen aan me gedacht hebben! dank jullie allemaal!
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef McLaura het volgende:
Van het onderzoek naar aangeboren afwijkingen en ivf is bekend dat er percentueel meer aangeboren afwijkingen voorkomen dan bij stellen bij wie het binnen een jaar lukt. Aan de andere kant is het percentage nagenoeg even hoog als bij stellen die er langer dan een jaar over doen maar toch spontaan zwanger worden.

Oftewel : het is niet direct te linken aan ivf!
dat zei de gyn in het AMC ook nog! alleen is de kans bij ICSI wel wat groter. Bij IVF (en spontane zwangerschap na een jaar) is die kans 1% dat er aangeboren afwijkingen zijn, en bij ICSI is die kans 2%... voor veel mensen echt te verwaarlozen, maar stel je toch voor dat je net bij die procenten zit...

Madelieve, wat spannend, jij bent gewoon al midden in het proces! Ik hoop voor je dat je nu gauw verder kunt en dat je inderdaad een geweldige trouwdag hebt!!!

Poezebeest wat spannend dat ook voor jou de intake steeds dichterbij komt! Ik hoop op resultaat voor jou!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:21:49 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81896209
Klinkt als een goede voorlichting mijsje!
En nu gewoon 'even' hup gelijk bij de eerste poging zwanger hoor! Het heeft nu echt wel lang genoeg geduurd.

Btw... het is pethidine ipv betadine. Van dat laatste wordt je alleen rood/oranje, van de eerste kan je idd goed 'weg' van raken. Het wordt ook gebruikt bij bevallingen, ik heb er 2 uur lang heerlijk op liggen slapen dwars door een weeen-infuus heen.
pi_81896356
Mijsje; wat ontzettend spannend dat jullie nu echt gaan beginnen! Daar mag wel voor gejompeld worden!
pi_81896891
Mijsje gaat beginnen! Wat fijn dat het zo uitgebreid was. En inderdaad: nu heb je lang genoeg gewacht.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:04:38 #148
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81899588
mijsje het gaat nu dan echt beginnen, hier heb je zo lang op gewacht.. Wel een fijne uitgebreide uitleg hebben ze gegeven...

Madelieve ook spannend voor jou, zou wel een extra mooie trouwdag kunnen zijn, mijn duimen gaan weer draaien..
pi_81901462
bedankt! ik ben zo hyper en tegelijk zo rustig van de zenuwen...
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
En nu gewoon 'even' hup gelijk bij de eerste poging zwanger hoor! Het heeft nu echt wel lang genoeg geduurd.

Btw... het is pethidine ipv betadine. Van dat laatste wordt je alleen rood/oranje, van de eerste kan je idd goed 'weg' van raken. Het wordt ook gebruikt bij bevallingen, ik heb er 2 uur lang heerlijk op liggen slapen dwars door een weeen-infuus heen.
hahaha, ik bedoelde inderdaad de pethidine, maar wist het niet meer helemaal... ik had ook zoveel medicijnnamen gehoord de afgelopen uren... ik ben benieuwd hoe die me bevalt bij de punctie!
pi_81901596
Spannend Mijsje!! Ik ga nog harder voor je/jullie duimen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_81906929
Mijn IVF word afgeblazen.. Te weinig blaasjes. Maar 1tje. Dus ik krijg morgen een IUI. Om er toch nog iets mee te doen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:40:24 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81907025
He bah... wat balen!
Maar zoals ze zeggen 'er hoeft er maar eentje te zijn...'
Hoewel je die dooddoener vast ook al een keer of wat te vaak hebt gehoord...
pi_81907168
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:40 schreef Brighteyes het volgende:
He bah... wat balen!
Maar zoals ze zeggen 'er hoeft er maar eentje te zijn...'
Hoewel je die dooddoener vast ook al een keer of wat te vaak hebt gehoord...
Heel vaak
Eitje zit ook aan de verkeerde kant. Maar ook die dooddoener heb ik vaak gehoord.
KRUISBESTUIVING!!! Kan best.. Maar na 4 jaar denk je ook: Steek maar in je hol

Maar toch BE
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:52:40 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81907240
Ja, dat zou ik dus ook denken hoor.
Of nou ja, dat dacht ik dus ook net, 'pfoe... eentje is dan wel een heeeeeeeeeeeeeeele kleine kans'.
Maar ja, nou ja, ik wilde je een soort van een hart onder de riem steken, maar ik kan me voorstellen dat je in dit soort gevallen idd de hoop maar even op de plank laat liggen...
pi_81907287
Ach met die hoop zit het wel goed. Hoop op een nieuwe IVF poging. Met meer geluk.
Met die IUI.. Tja.. Ach.. Fijn hoor dat ze toch iets doen met mijn eitje..
Maar had er ook niet rauwig om geweest als ze zeiden ja pech.. Word maar ongesteld en we beginnen opnieuw!

Mja.. Klote is wel dat ik mijn huwelijksnacht (vandaag 4 jaar getrouwd ) niet kan overdoen
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:58:39 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81907369
Hoezo?
Mag het niet vanwege de IUI? Is dat dan voor het zaad van je man?
Ik geloof dat ik me daar niet zo veel van aan zou trekken, of is dat simpel gezegd?
Ik zou denken 2 keer schieten voor de prijs van 1.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:07:24 #157
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81907571
Nee BE, dan is vrijen aan banden gelegd Om optimale zaadkwaliteit te hebben mag je 3 dagen niet vrijen. Heel spontaan houden we het zo

Meiden, regelmatig lees ik hier mee en maar heel af en toe reageer ik. Tally balen dat er maar 1 eitje is gegroeid
Even een extra aanmoedigingsjompel voor Mijsje
Ik blijf duimen voor jullie allemaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door Saffier op 26-05-2010 09:15:14 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_81908001
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo?
Mag het niet vanwege de IUI? Is dat dan voor het zaad van je man?
Ik geloof dat ik me daar niet zo veel van aan zou trekken, of is dat simpel gezegd?
Ik zou denken 2 keer schieten voor de prijs van 1.
Als hij smiddags het zaad moet inleveren had ik zo ook gedacht.
Maar hij moet smorgens vroeg al. En als we dan hebben liggen ketsen vannacht blijft er weinig over
De IVF poging is ook deels omdat het zaad van mijn man niet al te goed was de laatste keren.
Nou ja voor de laatste keer. Die was weer onwijs goed

En ik ga niet die eendebek dr in laten proppen (wat bij mij ALTIJD pijn doet) als de kans als 0 is
Dus dan morgenavond maar ketsen
pi_81909024
Tally, dat is klote, dat nu ook je IVF niet doorgaat... wel fijn inderdaad dat ze iets met het eitje doen, maar weer balen van de huwelijksnacht... het is gewoon zo balen allemaal... dat bedenk je je ook niet van tevoren...

ik hoop dat de hoeveelheid gonal die ik moet gaan spuiten (150 IE, want bij de IUI had ik 75 IE) genoeg blaasjes op gaat leveren... nieuw voor mij was wel dat ik bij de echo's voor follikelmeting nu ook elke keer bloed af moet laten nemen (is geen probleem voor mij) en dat ik ook een zwangerschapstest in het ziekenhuis moet doen, ook als ik ongesteld word. (een bloedtest wordt sowieso gedaan op dag 18 na de punctie) ik mag wel ook zelf een testje doen, maar moet dus ook naar het ziekenhuis voor een bloedtest...
pi_81910424
balen tally. Succes met je IUI.
Mijsje wat goed dat alles nu in gang is gezet! Succes!!

Hier niet meer ongesteld, dus we kunnen weer aan de slag. Zo eerst eens het ziekenhuis bellen voor afspraak bij gyn voor een samenlevingstest
pi_81913237
Tally wat klote! Dat is precies hetgeen wat je niet hoopt als je in de poging zit. Welke medicijnen gebruik je? Had je bij eerdere metingen (als die er waren) wel meer follikels? Leuk is het niet, maar je behoudt de poging nu wel! Als er geen punctie heeft plaatsgevonden telt ie niet als volledige ivf. Dus ondanks dat de kansen deze maand eigenlijk bekeken zijn en je weer een ronde moet wachten, heb je nog wel een extra kans! Ik hoop echt dat het nu eens snel raak is...!

Mijsje klinkt goed, en die bethadine/pethadine Fijn dat er meer pijnstilling mogelijk is. Hoop dat je je focus op de punctie een beetje kunt loslaten nu, want er gaat nog een hoop op je afkomen

Ik strooi nog maar wat geluksjompels rond hier, baadt het niet...

pi_81923749
Tally wat balen! Maar fijn dat je toch een ronde IUI kunt doen. Wie weet...

Madelieve, voor jou is het ook spannend..

Cisco, we hadden toch afgesproken dat deze ronde (17) raak is? Samenlevingstest is dus nergens voor nodig.
Nee hoor. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, toch wel weer fijn gevoel he?

Mijn vruchtbare week is begonnen. Vandaag ben ik jarig, dus ik hoop dat mijn birthday-wipje vanavond een verlaat cadeautje zal brengen in februari 2011.
pi_81926783
Gefeliciteerd isla!!
Ja ga jij eens je eigen cadeautje knutselen ;-)

Mijn volgende nod is op onze trouwdag zag ik vandaag met rekenen.
pi_81928123
Thanks Cis!

Nou als het geluksgetal van je vent 17 is, en je nod op jullie huwelijksdag valt, kan het toch niet anders dan raak zijn deze ronde...
pi_81929128
Shit Tally, dat sucks. You never know, misschien is het een geluksei. Kindersurprise ofzo.

Isla, van harte! Ga jij maar lekker genieten van je verjaardagswip. (Sorry, het is zooo plat, maar het klinkt zo leuk.)
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:32:01 #166
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81929457
Isla van harte gefeliciteerd.. whahah dat wat PZE zegt klinkt wel grappig... hihihi

Oh Tally dat is wel balen zeg, maar toch fijn dat ze dan wel een IUI poging doen, je weet maar nooit, er is maar 1 eitje en zaadje nodig

Mijsje wat gaat het ineens hard, ik ga weer heel hard duimen
pi_81930529
Tally..............
Jij bent nou ook echt wel eens een keer aan de beurt hoor. Wat een K*tnieuws

En mijsje de eerste concrete stap in het IVF-traject. Ik ga heel hard duimen dat het net zo'n kort traject wordt als bij mij (minus de overstimulatie, die gun ik je dan weer niet ).

En voor alle andere meiden ook een hele grote
pi_81933163
Isla, gefeliciteerd meid! ik gun je een verlaat cadeautje in februari 2011!

CP, ik hoop ook dat ik de overstimulatie mag overslaan

droomvrouwtje

Orea ik heb er vandaag nog veel aan moeten denken, maar toch ben ik al wat geruster op de punctie moet ik zeggen. daarom alleen al was naar de infomiddag gaan het al waard... ik hoop dat dat gerust gestelde gevoel zo blijft...
pi_81964292
Ik word een beetje turreluurs van mijn menstruatie. Eerst 3 dagen wel, toen dag niet, toen 1 dag wel, 1 dag niet, gisteren weer wel (beetje) en vandaag niks. Mijn moeder riep dat het van de narcose kan komen, maar dat is morgen 3 weken geleden (lijkt me dan toch niet)
Gisteren ook nog tijdens vriendinnenavond naar hunkemöler geweest en weer eens laten meten en nu van b toch naar c/d gegaan. Best grappig want mijn man zei 2 dagen geleden nog, zijn ze groter? Word nog wat als ze gaan groeien als ik zwanger ben.
pi_81966707
Mijn IUI zit er op. Net gehad. Wat een marteling weer.
1ste eendebek deed het niet goed. 2de eendebek vloog er steeds uit.
Steeds harder en dieper duwen. Mijn baarmoedermond werkte niet mee en begon steeds samen te knijpen dus was de katheter er weer uit. Heeft even geduurd maar ik ben weer thuis. In bed.
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:25:21 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81967409
geil verhaaltje! sterkte met bijkomen tally! en ik hoop van harte dat het tot een zwangerschap leidt!
in de haak.
pi_81969909
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:25 schreef trui het volgende:
geil verhaaltje! sterkte met bijkomen tally! en ik hoop van harte dat het tot een zwangerschap leidt!
Nou ik ben onwijs aan het soppen

pi_81970148
Wat vervelend dat die eendebek altijd zo'n pijn doet bij jou Tally
Ook al acht je kans klein, ik ga toch heel hard voor je duimen dat het nu per ongeluk raak is
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:43:11 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81983040
Oh bah Tally dat de eendenbek zo zeer deed.. gelukkig zit het er weer op.. Al acht je zelf de kans klein ik ga wel voor je duimen

Cisco hmm vreemd.. ik zou zo ook niet weten of narcose invloed kan hebben.. Misschien eens navragen bij de huisarts??

Hier vandaag een drukke dag gehad, vanmorgen naar de gyn geweest. Hij was pijnlijk duidelijk, en ik werd er niet vrolijk van. Ik zal bij het begin beginnen: Had vandaag een andere gyn die gespecialiseerd is in endometriose, deze zei meteen, gezien alle info die ik heb is het gewoon duidelijk dat je endometriose hebt. Het is alleen niet helemaal duidelijk waar de plekken nog meer zitten en in welk stadia ik zit, dus om daar achter te komen krijg ik binnenkort een MRI, deze afspraak krijg ik binnenkort binnen met de post. Toen zag ik op het formulier staan dat het om gradatie 3-4 gaat.. Na snel google houdt 3 gemiddeld in en 4 is ernstige vorm van endometriose. Hij was ook meteen heel duidelijk met betrekking tot onze kinderwens dat dit niet gemakkelijk gaat worden, daar de behandeling voor endometriose haaks staat op de behandeling voor een zwangerschap. Ook gaf hij meteen aan dat het eindstation IVF was, maar dat was alleen als het heel ernstig is. Voor mijn gevoel met andere woorden bereid je daar maar vast op voor. Ik ben ook meteen doorgestuurd naar een dieeetiste, in Heerlen en Maastricht behouden ze de norm voor IVF dat je BMI niet boven de 30 mag zijn, en laat die van mij er nou eens boven zitten. Iets wat ik natuurlijk ook wel gedacht had. En wat ik ook niet erg vind, ik wilde zowiezo wat kilo's kwijt en nu krijg ik hier ook hulp bij, en het is natuurlijk ook voor een goed doel. Ook heb ik nog 4 buisje bloed af mogen geven. Het was een heftige ochtend en nog steeds besef ik niet helemaal wat er nou gezegd is. Ik had wel verwacht dat het niet gunstig zou zijn, maar het kwam toch wel hard aan.
1 pluspunt, ik heb een goed gevoel bij deze gyn, hij was heel relaxt en wist precies waar hij het overhad, dat was wel weer heel fijn.
pi_81983170
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:07 schreef Ciscostar het volgende:
Ik word een beetje turreluurs van mijn menstruatie. Eerst 3 dagen wel, toen dag niet, toen 1 dag wel, 1 dag niet, gisteren weer wel (beetje) en vandaag niks. Mijn moeder riep dat het van de narcose kan komen, maar dat is morgen 3 weken geleden (lijkt me dan toch niet)
Gisteren ook nog tijdens vriendinnenavond naar hunkemöler geweest en weer eens laten meten en nu van b toch naar c/d gegaan. Best grappig want mijn man zei 2 dagen geleden nog, zijn ze groter? Word nog wat als ze gaan groeien als ik zwanger ben.
ehm... rare bloeding, borsten opeens groter... ehm... weet je heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? (ms een doorbraakbloeding...)

Tally, wat stom dat je toch weer zo'n pijn hebt bij die stomme eendebek... bij mij scheelde het per gyn of het zeer deed met de eendebek of niet... op de een of andere manier had de ene gyn er meer gevoel voor dan de ander... ik hoop dat het niet voor niks is geweest, maar goed, ik weet zelf de kans ook wel bij IUI... (het is niet voor niks dat we door zijn gestuurd voor IVF zeg maar...) kusje erop en morgen gezond weer op?

droomvrouwtje... wat heftig om te horen allemaal... ik hoop dat het allemaal toch mee blijkt te vallen...
moet je veel afvallen om onder de BMI van 30 te komen?
ik vind het vreemd dat er tegen mij door nog geen enkele arts is gezegd dat het niet geheel onverstandig is om wat af te vallen ook voor onze kinderwens, hoewel ik het van heel veel vrouwen terughoor dat ze dat is aangeraden....

[ Bericht 12% gewijzigd door mijsje op 27-05-2010 19:51:45 ]
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:49:11 #176
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81983323
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:

[..]

ehm... rare bloeding, borsten opeens groter... ehm... weet je heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? (ms een doorbraakbloeding...)
Ik durfde het eigelijk niet te zeggen maar dacht het wel..
pi_81985089
Tally, eendebek klinkt heel vrolijk maar het zijn rotdingen. Ik heb er geen pijn aan, maar leuk is anders.

Cisco, is testen inderdaad geen optie?! Het klinkt best spannend...

Droomvrouwtje, het is een heftig verhaal zeg. Hopelijk is het toch een 3 ipv 4 gradatie. Dat afvallen... Ik blijf erbij dat het uitmaakt. Heb zelfs nog steeds in mijn achterhoofd dat dat er hier ook mee te maken heeft. BMI hier 28 nu, maar nog steeds te zwaar dus.
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:53:48 #178
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81987057
@mijsje: ik moet 10 kilo afvallen en dan zat mijn BMI onder de 30.. Idd wel vreemd, de gyn en ook de life style verpleegkundige gaven allebei aan dat het voor je lichaam gewoon beter is om een BMI onder de 30 te hebben, overgewicht kon namelijk ook zorgen voor storingen in je cyclus, je hebt meer kans op complicaties voor en tijdens de zwangerschap. Er zijn zelfs onderzoeken die aantonen dat gewicht effect heeft op de zwangerschap en eventuele complicaties, maar ook op de vruchtbaarheidsproblematiek. Zodra het gewicht beter werd, verminderde de complicaties en heeft dit ook een gunstig effect op de vruchtbaarheidsproblematiek, sommigen hadden daardoor helemaal geen vruchtbaarheidsproblemen meer. Ik heb wel begrepen van die verpleegkundige dat elk ziekenhuis een andere BMI aanhoud voor het weigeren van IVF, hier is het dus boven de 30 is geen IVF behandeling..

@PZE ik denk ook wel dat het zal gaan uitmaken.. en het is voor een goed doel en natuurlijk ook mooi voor mezelf ga ik eindelijk daad bij woord zetten.
Ja ik hoop ook op 3, ben benieuwd wat er uit de MRI gaat komen..

[ Bericht 16% gewijzigd door droomvrouwtje op 27-05-2010 21:10:24 ]
pi_82021695
Zal ik er morgenochtend dan even een test tegenaan gooien.. genoeg liggen hier haha.
Nu testen lijkt me niet heel handig (geen ochtendurine)

Net ook de gyn gebelt voor nieuwe samenlevingstest, deze krijg ik maandag 7 juni

Wat een klote bericht droomvrouwtje.. wel fijn dat je jezelf goed voelt bij deze gyn
Succes met afvallen
pi_82022482
Goedzo Cisco, ik ga vast duimen!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:09:50 #181
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_82025343
Droomvrouwtje, wat een rotbericht, zeg... bah. Dit is niet wat je hoopt... maar ik ben altijd wel heel blij met duidelijke diagnoses en niet dat 'eromheen-gepraat'... je weet nu wel waar je staat en wat je kunt verwachten. Heel veel succes met het afvallen en de verdere behandeling!!

Mijsje, wat fijn dat je alle info nu hebt en dat jullie nu van start kunnen... ik ga hoe dan ook heel hard voor je duimen!!

Tally, het zit dus weer niet mee... shit...

Cisco, spannend...en het zou natuurlijk maar zo kunnen... toen ik net wist dat ik zwanger was, heb ik gelijk een nieuwe (lees: grotere) BH moeten kopen ...
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:04:14 #182
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82030856
oeh Cisco spannend hoor.. het zou wel super zijn als het zo is, ben je toch nog samen zwanger met je allerbeste vriendin Ik ga heel hard voor je duimen..

Dankjewel meiden , dat afvallen gaat vast lukken, lijkt mij juist het makkelijkste deel van allemaal. Hier vandaag een verlofdag gekregen van mijn baas, zag het vanmorgen helemaal niet zitten om te werken en voelde me belabberd, misselijk en hoofdpijn, dus eerst ziek gemeld (moest om 7u beginnen) en later bij mijn baas nog eens ziek gemeld en die vroeg naar gisteren, dus maar in grote lijnen verteld wat er gisteren gezegd is, en toen had hij zoiets van, neem een verlofdag dan kun je op jou manier alles op een rijtje zetten, hij kon zich goed voorstellen dat ik het vandaag even niet zag zitten. Ik was over zijn reactie echt verbaasd, hij is namelijk niet altijd zo meegaand. Dus ik heb vandaag eerst nog ff liggen dutten en ben daarna op de bank gaan hangen bij mijn beste vriendin. Was wel lekker, even afschakelen..

Hoe gaat het eigelijk met Ahava?? Heb al lang niks meer van je gehoord??
pi_82043762
@ droomvrouwtje: zou super zijn als fluugs en ik nog even samen zwanger zouden zijn inderdaad
Fijn dat je baas zo meegaand is

ahava inderdaad al tijdje stil vanaf jou kant, hoe gaat het met je?
pi_82045117
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, idd, doe mij gewoon na Mijsje! Komt goed!
pi_82045769
Gaan gewoon voor 1ste keer raak bij ivf bij mijsje, 2de poging iui raak bij pze, iui tally ook raak, raak bij droomvrouwtje zodra ze start en ik deze cyclus ook raak (zonder hulp) en de rest ook gewoon zwanger! Met zijn alle weg hier!

pi_82052908
Test was negatief, haha had ook echt niet anders verwacht. Moet een andere verklaring zijn voor mijn borsten groei. En voor de rare bloedingen tijdens mijn menstruatie. Ga nu weer lekker verder slapen
pi_82052913
Ging iets fout sorry
pi_82053263
Jammer Cis, ik had het je vreselijk gegund. Wanneer is je nod eigenlijk?
pi_82053486
Jammer Cisco. Ik had stiekem wel op een wondertje gehoopt
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:32:47 #190
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82053856
Cisco

droomvrouwtje

Jullie tijd gaat ook nog komen, ik weet het zeker. Er komt een tijd dat ik met Willem bij jullie op kraamvisite kan gaan!

En ieders tijd komt hier in dit topic! Ik blijf zo enorm voor jullie duimen. Er komt een streepjesregen aan die voortduurt tot het hele topic leeggelopen is

* Armen wijd uit spreidt en iedereen die het nodig heeft effe een stevige knuffel geeft
pi_82054113
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 08:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jammer Cis, ik had het je vreselijk gegund. Wanneer is je nod eigenlijk?
19/20 juni, weekend rondom onze trouwdag. Heb nog een hele cyclus om te gaan, zit nu op dag 10 geloof ik. Teste vanmorgen omdat ik raar verloop qua bloedingen had en meerdere mensen die zeiden, je borsten zijn groter en dit ook klopte na meeting
pi_82056186
bah Cisco, dat is naar... sorry als ik valse hoop gewekt had...
ik hoop dat je in ieder geval nu meer informatie kan halen uit de nieuwe samenlevingstest (dat die in ieder geval nu goed door kan gaan!) en dat je volgende menstruatie (die natuurlijk pas over een maand of 9 of nog langer weg komt) weer wat normaler verloopt...

* mijsje ook Flugel een stevige knuffel geeft en de armen open houdt voor meer knuffelgrage mensen...

Laura, heb je nog gouden tips? zodat ik je zeker weten achterna kan komen?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:22:40 #193
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82068992
Oh balen cisco wanneer had je de samenlevingstest?? (ik niet zo goed in data's onthouden)

* Droomvrouwtje Flugel en mijsje een stevige knuffel geeft en ook haar armen open houdt voor andere die een dikke knuffel willen
pi_82082110
* Ciscostar wil graag een knuffel van iedereen en wil ook iedereen een knuffel geven!!

Droomvrouwtje hij is maandag 7 juni om 10 uur
pi_82082907
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:48 schreef mijsje het volgende:

Laura, heb je nog gouden tips? zodat ik je zeker weten achterna kan komen?
Tsja... mijn eigen houding tegenover de IVF is me erg goed bevallen. Vol hoop, het zien als de eerste serieuze kans. En gewoon doen wat goed voelt. Was dat een wijntje en een sigaret, dan nam ik die (maar niet na de terugplaatsing, dat voelde niet goed). Wanneer ga je 'los'?
pi_82085908
ik ga vrijdag m'n startgesprek in, en als het mag zou ik de zondag daarna kunnen beginnen met prikken met de decapeptyl... ik ben heel benieuwd wat er nou in het startgesprek nog besproken moet worden, aangezien ik al weet dat ik gonal moet gaan spuiten vanaf ongeveer dag 5 en de hoeveelheid weet ik ook al. (het dubbele van de IUI, dus 150 IE om mee te beginnen...) misschien dat er nog extra uitleg komt over de decapeptyl en de andere medicijnen, en misschien nog wat over de pijnbestrijding/roesje tijdens de punctie... we gaan het zien... ik moet zeggen, ik ben helemaal zenuwachtig en wil graag beginnen hiermee... en net wat je zegt, ik zie het nu ook als eerste serieuze kans, aangezien we bij de IUI eigenlijk al wisten dat er geen extra kansen gemaakt werden voor ons persoonlijk... (schijnt zo te zijn bij onbegrepen onvruchtbaarheid...)
pi_82086754
Mijsje, de eerste serieuze poging na zoveel jaar. Dat moet goed voelen. Ik duim mijn duimen stuk voor jullie.
pi_82087731
Spannend mijsje ik ga voor je duimen
pi_82092260
quote:
Op zondag 30 mei 2010 00:29 schreef mijsje het volgende:
ik ga vrijdag m'n startgesprek in, en als het mag zou ik de zondag daarna kunnen beginnen met prikken met de decapeptyl... ik ben heel benieuwd wat er nou in het startgesprek nog besproken moet worden, aangezien ik al weet dat ik gonal moet gaan spuiten vanaf ongeveer dag 5 en de hoeveelheid weet ik ook al. (het dubbele van de IUI, dus 150 IE om mee te beginnen...) misschien dat er nog extra uitleg komt over de decapeptyl en de andere medicijnen, en misschien nog wat over de pijnbestrijding/roesje tijdens de punctie... we gaan het zien... ik moet zeggen, ik ben helemaal zenuwachtig en wil graag beginnen hiermee... en net wat je zegt, ik zie het nu ook als eerste serieuze kans, aangezien we bij de IUI eigenlijk al wisten dat er geen extra kansen gemaakt werden voor ons persoonlijk... (schijnt zo te zijn bij onbegrepen onvruchtbaarheid...)
Heb je al contracten gekregen? Soort van prikinstructie van de andere medicatie?
Dat soort dingen kreeg ik te horen in het persoonlijke gesprek

Tuurlijk ga ik nu ook weer voor jullie duimen
pi_82095472
dat zijn dan inderdaad vast de dingen waar het over zal gaan Tally gonal en pregnyl ken ik wat prikken betreft, maar decapeptyl heb ik nog nooit eerder gehad. (ik ga er vanuit dat dat niet heel anders zal zijn dan de pregnyl, maar dan iedere dag...)
bedankt voor het duimen weer meiden, ik heb echt het gevoel dat we nu pas echt van start gaan, ben weer bijna net zo zenuwachtig als toen we net waren gestopt met de pil...
pi_82097492
Ik heb Decapeptyl en Puregon gehad (en Pregnyl), en de buuf Decapeptyl en Gonal-F (en Pregnyl). En beide heeft gewerkt
pi_82097873
heerlijk vind ik dat nu, de verhalen waar je uit kan zien dat het echt werkt! Bij mij is gekozen voor gonal-f, omdat ik dat bij de IUI's ook heb gehad.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:35:56 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82099744
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:39 schreef McLaura het volgende:
Ik heb Decapeptyl en Puregon gehad (en Pregnyl), en de buuf Decapeptyl en Gonal-F (en Pregnyl). En beide heeft gewerkt
Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ook
pi_82100675
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ook
pi_82100929
Ik heb bij de vorige keren Puregon gehad en Menopur en nu Gonal F omdat ik meedoen aan een onderzoek dat loopt in het AMC. Als deze poging niet slaagt krijg ik de volgende poging Menopur. Daar ben ik toen zwanger van geraakt en ik weet nog dat de arts zei " we kunnen het niet echt verklaren maar wij hebben het idee dat Menopur tot meer zwangerschappen leidt dan Puregon". Dat is een beetje blijven hangen dus dat wil ik dan graag weer.
pi_82101363
de arts in het AMC noemde dat onderzoek al ja... ze zei erbij dat ik net te laat was om eraan mee te doen... naja, zonder onderzoek dan maar, maar als het niet lukt bij deze poging, ga ik ook eens praten over menopur denk ik... kan geen kwaad toch?
pi_82101778
Ik doe mee aan het onderzoek maar ook niet echt want ik zit in de controlegroep. De testgroep spuit elke dag extra LH hormonen omdat ze vermoeden dat dat een gunstige invloed kan hebben op ik geloof de kwaliteit van de eitjes (kan ook de hoeveelheid zijn, dat ben ik even kwijt). Om goed te kunnen vergelijken prikt iedereen die aan het onderzoek meedoet als stimulerend hormoon Gonal F.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer ze nou kiezen voor Gonal, Puregon of Menopur. Als het een echt aanzienlijk betere resultaten opleverde zou de rest er niet meer zijn waarschijnlijk.... Als jij een voorkeur hebt voor een bepaald middel, zullen ze daar waarschijnlijk niet zo'n punt van maken.
pi_82102269
Ik heb Lucrin + decapeptyl gebruikt (lucrin bij de eerste 2, deca bij de 3e) en bij alle 3 de ivf-en Menopur.. Doordat er inderdaad naast FSH, LH inzit vermoeden ze dat de kwaliteit van de eitjes beter is. Daarbij is Menopur een natuurlijke stimulant (gemaakt uit urine van vrouwen in de overgang. Vrouwen in de overgang maken heel veel FSH aan. En dit is het stofje wat zorgt voor de rijping van de eitjes) wat op sommige vrouwen weer een beter resultaat geeft..

Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters. Dit is niet slechter, maar sommige vrouwen reageren daar niet goed op. (en sommige weer wel!)

Waar ze op baseren welk hormoon ze bij welke vrouw gebruiken is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat in het Flevo waar ik mijn eerste 2 behandelingen had, ik de Lucrin en Menopur kreeg, maar Sproet-je (zelfde ziekenhuis) weer een andere. Dus artsen zullen ook wel naar je persoonlijk kijken, maar de criteria zijn mij niet duidelijk.

Bij het MCK waar ik mijn 3e poging heb gehad werken ze standaard met Puregon, maar uiteindelijk besloten ze toch om me weer aan de Menopur te zetten. Waarschijnlijk omdat ik lastig te stimuleren ben. Geloof dat ze Menopur ook vaak bij oudere vrouwen gebruiken (lekker idee en dan ben ik 'pas' 29 )

Uiteindelijk maakt het volgens mij geen grote verschillen. Wel heb ik gezien via een ander forum dat iemand met ik meen Puregon gewoon steeds geen rijpe eitjes had, en maar een stuk of 3 bij de punctie. Nu is ze overgestapt voor poging 4 naar een ander ziekenhuis, kreeg Menopur en had ineens rond de 15 eitjes, waarvan er zomaar 8 geschikt waren voor ICSI. Het schijnt de combi FSH/LH te zijn die het hem doet.

Wel de tip dus, wil het niet, of blijven de resultaten achter na poging 1, max 2... ga dan zeker in overleg voor een andere stimulant!
pi_82103221
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters.
Echt waar??

Ik wist niet dat in Menopur dat LH al zat. Bij de eerste poging 3 jaar geleden met Puregon had ik 'maar' 8 eitjes, voor de volgende poging kreeg ik daarom inderdaad Menopur in een flinke dosis en dat leverde heel teleurstellend maar 5 eitjes op. Maar inderdaad wel van betere kwaliteit dan die 8 van de eerste poging...
Ik ben heel benieuwd wat er nu met de Gonal F gebeurd. Ik ben woensdag begonnen met prikken (hoeveelheid 225) en heb dinsdag een afspraak om te kijken hoeveel eitjes er zijn of hoe groot.
pi_82103711
Ik dacht dat die hamsterhormonen in Otrivelle zaten, vond het vorige maand ook een gek idee...
Hamsterhormonen in mijn lijf.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:44:38 #211
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82105442
oh spannend mijsje .. het gaat nu wel heel snel. Ben ook blij voor je dat je zo snel aan de slag kunt, en ik ga duimen voor een super mooi resultaat

wat raar hamsterhormonen.. gek hoor en bizar dat de hormonen van hamsters helpen om zwanger te raken....
pi_82106713
Ja is echt zo

En dat kan kloppen Madelieve en uiteindelijk draait het om de kwaliteit alhoewel een lekker aantal ook wel fijn is, maar de eerste prio is de kwaliteit
pi_82135290
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
I

Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters. Dit is niet slechter, maar sommige vrouwen reageren daar niet goed op. (en sommige weer wel!)

Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.php

GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f.

Daarnaast is, sinds GONAL-f kan worden afgewogen op basis van gewicht, door middel van een high-tech methode (filled-by- mass), nu bij het afwegen ook het gebruik van proefdieren niet meer nodig. Meer informatie over het Filled-by-Mass proces kunt u vinden in een artikel van dr. Schats uit de VU Amsterdam op www.Fertimagazine.nl.

Serono Benelux BV.

*gauw weer weg duikt*
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_82137138
Zouden kindjes dan ook hamsterwangetjes krijgen?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:03:44 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82141834
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
  maandag 31 mei 2010 @ 14:07:28 #216
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82141982
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat krijgen ze van Menopur ook (en een dubbele kin )
pi_82145872
Ik heb even een tijdje afstand genomen van dit topic, maar zag nu dat er naar me werd gevraagd. Lief.

Wij hebben goed nieuws gehad! We hebben nu van alle onderzoeken de uitslagen binnen en het blijkt dat ik wat kleine stollingsafwijkingen heb. Hierdoor kan het zijn dat het zwanger worden en blijven moeilijker gaat. Daarom ga ik extra foliumzuur en vitamine B6 en B12 slikken. Daarnaast krijg ik tijdens een IVF-poging bloedverdunnende medicijnen.
Dit is eigenlijk het beste wat we hadden kunnen hopen: er is een oorzaak, die relatief onschuldig is en waar iets aan te doen is. Ineens is er dus weer hoop! Inmiddels was die bij mij vrijwel verdwenen, moet ik eerlijk zeggen. 50% van de stellen die IVF doen, blijven immers kinderloos; ik dacht dat wij daarbij zou gaan horen. Dat kan alsnog natuurlijk, maar toch, er is weer hoop.

Toch stellen we de volgende IVF nog even uit wegens wat andere zaken die spelen. Om eerlijk te zijn, vind ik dat niet zo erg, op een klein randje nervositeit m.b.t. mijn leeftijd na. Ik vind het fijn om eindelijk eens die andere zaken aan te kunnen pakken en me ook weer wat meer op bijv. mijn werk te kunnen richten. Even geen kindergedoe. En, heel eerlijk, ik zou het er nu ook niet 'bij' kunnen hebben, zo'n intensieve behandeling. Nog even relatieve rust dus.

Ik heb net bijgelezen eens kijken wat is blijven hangen.

Voor mijsje gaat alles nu van start. Spannend! Ik hoop dat je na het startgesprek direct de behandeling in kunt gaan. Zelf heb ik Menopur en Decapeptyl gespoten, wat 1 keer wel en 1 keer niet tot een zwangerschap heeft geleid. Of was jij dat niet met Menopur? Was dat Madelieve?

Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan, Madelieve! Ik hoop dat je snel succes hebt.

Ciscostar, balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Hopelijk levert de samenlevingstest deze keer bruikbare info op.

Droomvrouwtje, gefeliciteerd getrouwde vrouw! Als ik me niet vergis, ben jij degene die best een zwaar gesprek heeft gehad met de gyn. Neem de tijd om dat een plekje te geven hoor, het is niet niks.

PZE, jij was toch alweer met de volgende IUI bezig? Waar zit je nu precies in de cyclus?

Tally, balen dat het een escape IUI is geworden! En naar dat die eendebek bij jou steeds zo'n pijn doet.

Poezebeest en Isla, ik weet even niet meer hoe het er bij jullie voor staat. Dus alleen even een dikke voor jullie, en als ik nog iemand vergeet ook een .
pi_82146130
Ik wist het natuurlijk achter de schermen al, maar ik vind het echt super nieuws voor jullie
  maandag 31 mei 2010 @ 15:47:09 #219
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82146384
Ahava fijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen

Ja ik heb idd een zwaar gesprek gehad met de gyn. Maar ik ga ervoor, wel op mijn eigen (ons) tempo. Ik wil dit niet tenkoste van mijn relatie of mijn eigen lichaam (zowel lichamelijk als geestelijk)
pi_82147236
Orea
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ahava fijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen
Dank je. Het is inderdaad fijn om andere dingen weer even de ruimte te geven, om andere aspecten van mezelf, buiten het 'wensmoeder' zijn, meer aan bod te laten komen.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja ik heb idd een zwaar gesprek gehad met de gyn. Maar ik ga ervoor, wel op mijn eigen (ons) tempo. Ik wil dit niet tenkoste van mijn relatie of mijn eigen lichaam (zowel lichamelijk als geestelijk)
Heel verstandig! Die dingen zijn zo belangrijk, juist ook om dit proces vol te kunnen houden, maar ook voor je verdere leven. Dat houdt niet op bij IVF (gelukkig!). Veel sterkte!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:08:09 #221
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82147413
Mijsje het is bijna zover

Ahava: wat fijn voor jullie! Geniet voor nu maar even lekker van het er even niet mee bezig zijn!

Droomvrouwtje: wat een tegenvaller die endometriose, maar goed dat je je eigen grenzen duidelijk stelt. Hopelijk gaat het afvallen voorspoedig en heb je helemaal geen IVF nodig.

Ook voor alle andere meiden een dikke knuffel.

Ik voel me vandaag niet zo lekker. Misselijk en moe... Stom is dat he? Dat ik nu niet eens durf te denken dat ik zwanger zou kunnen zijn. Terwijl ik natuurlijk niets liever wil. Als ik de 21e een eisprong heb gehad dan zou ik gezien mijn laatste cycli vandaag ongesteld moeten worden. Heb alleen in tegenstelling tot de normale nadere menstruaties totaal geen gevoelige borsten. Misschien was die ovutest vals positief .

Het is zo irritant (jullie kennen het zonder twijfel allemaal ook) dat je aan alle dingen die je wel of niet voelt conclusies probeert te verbinden. Terwijl er geen peil op te trekken is. Ik probeer het gewoon maar even van me af te zetten.

Wat wij ons trouwens dit weekend afvroegen is of ze me bij de fertiliteitspoli wel medicijnen zouden geven om een progresterontekort te behandelen in het geval ik nu spontaan zwanger zou raken? Dus om die zwangerschap meer kans van slagen te geven. Wat denken jullie?
pi_82147778
Ik zou gewoon even, bellen en vragen, Twentemeisje, dan weet je het maar! En dan van alles en niets voelen wat van alles en niets kan betekenen, is inderdaad heel frustrerend.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:19:25 #223
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82147999
TM Ja dat ken ik heel goed, zelfs nu ondanks dat ik de pil moet slikken, heb ik dat nog.. Maar je maakt het wel weer spannend. O je vraag durf ik je geen antwoord te geven, heb ik geen verstand van. Anders bel even met de poli misschien dat zij het wel weten en ook kunnen uitleggen...
  maandag 31 mei 2010 @ 16:22:28 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82148152
Thanks meiden!

Ik heb de 16e weer een afspraak op de poli, dan vraag ik het wel. Mocht ik voor die tijd zwanger blijken te zijn dan vraag ik het natuurlijk eerder .
pi_82155819
Ahava, wat fijn zeg! Hoop doet leven, goedbedoelde dooddoener die hier wel van toepassing is.
lief dat je naar me vraagt, ik zou vrijdag ongesteld moeten worden, zaterdag kan ook. Of liever niet eigenlijk.

TM, ja hoor herkenbaar! Ik voel elke ronde weer andere dingen. Maar moe en misselijk... Klinkt goed! Ook ik zou even bellen met zo'n specifieke vraag.
  maandag 31 mei 2010 @ 22:25:27 #226
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_82168349
Ahava, wat fijn zeg! En ik kan me voorstellen dat je nu weer wat hoop krijgt... gelukkig zijn er geen grote of rare afwijkingen gevonden, waardoor het allemaal nog moeizamer zou kunnen lopen... Ik ga heel hard voor je duimen voor deze nieuwe fase!!
pi_82178071
Hee meiden, had even geen internet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb even snel de berichten doorgelezen, hoop dat ik het meeste onthouden heb, ben nogal gaar..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje, ik had ook endometriose, fase 2, maar de gyn heeft alles weg kunnen halen tijdens de laparascopie. Ik vraag me af waarom je geen laparascopie (kijkoperatie in je buik) krijgt ipv een MRI. Kunnen ze meteen zien waar het zit en voor zover mogelijk het weghalen. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger raken terwijl ze dat hebben, het hangt er vooral vanaf waar het zit. Je kunt fase 4 hebben, heel ernstig dus, maar toch zwanger raken omdat het niet in je eierstokken zit, en je kunt fase 2 hebben, maar als dat in je eiserstokken zit en de boel afsluit, is het inderdaad moelijk om zwanger te raken, en dan gaan ze meteen over naar IVF. Maar zolang ze dat niet weten wordt het niet meteen IVF hoor. Hopelijk krijg je wat meer uitleg dan die brief!

Mijsje vrijdag komt steeds dichterbij! het gaat nu echt beginnen!

PZE ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt!

Ahava wat fijn dat ze iets gevonden hebben! (hoe stom het ook klinkt, maar nu kan er iets aan gedaan worden!) Ik slikte sowieso al extra vitamine B6 en B12 en mijn cervixslijm is veel beter (meer!) geworden, ik wist niet dat het ook goed was voor stollingsproblemen! Nu een beetje rust, dat is wel fijn. Je zei iets over je leeftijd, hoe oud ben je dan? Ik heb ook wel last van dat gevoel, ben vorige week 36 geworden..

Lief dat je naar me vroeg! Ik heb weer goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen.(o.a mijn verjaardagswip ) Ik voel mijn eisprong bijna elke maand, maar dit keer was het bijzonder pijnlijk. heb zelfs een pijnstiller geslikt, iets wat ik nog nooit gedaan heb voor mijn eisprong! het duurde ook ongeveer 8 uur, het was echt heftig! Door die laparascopie weet ik dat er geen cystes of andere rare dingen (meer) zijn, dus maak ik me geen zorgen, maar opvallend was het wel. Heb er nu nog af en toe last van. Ik hoop maar dat het een gigantisch groot en gezond ei was, of misschien wel twee...
Dus ik zit weer in de wachtweken. Over twee weken weer een gesprek met de gyn. Als ik dan weer ongesteld ben geworden wil ik graag beginnen met IUI. Ik hoop dat er dan wat vaart in komt.

Dikke voor alle dames hier!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:47:53 #228
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82180692
Isla ik heb eind januari al een kijkoperatie gehad omdat ze dachten dat ik een blinde darm onsteking had, daar zijn ze er toen achtergekomen dat ik endometriose heb, ik heb het al op mijn rechter eierstok zitten, de linker konden ze toen niet goed zien omdat hij te diep lag. Ze hebben toen alleen gekeken en niks weggehaald. Ik laat het op mij afkomen en zie het wel. Ik vond het ook niet erg, hij was meteen heel duidelijk wat en hoe het traject kan zijn, en daar ben ik ook wel blij mee, dan dat ik gaande weg te horen krijg, ja sorry hoor maar het gaat toch allemaal niet zo lukken, nu kan het alleen nog maar meevallen..
pi_82206435
Ik zie wat lichtbruin gedoe hier... wel wat vroeg, maar toch denk ik niet meteen aan innesteling ofzo.

Zag trouwens in het vergoedingenoverzicht van mijn verzekering dat van IVF 3 pogingen vergoed worden en de overige fertiliteitsbevorderende behandelingen volledig. Dat vond ik toch even een geruststelling...

[ Bericht 36% gewijzigd door prinseszondererwt op 01-06-2010 20:48:07 ]
pi_82209226
Ik wil ff zeggen dat ik het zat ben
Ik heb opeens een klote bui Mijn hele lijf doet godverdomme zeer.
En alles kan de pest krijgen! IK BEN HET ZAT.

Ik WIL OOK ZO'N POKKE KRIJS JONG

pi_82210952
He meiden, ik moet er nog een beetje inkomen hoor wie precies waar in welk traject zit en waarom. Ook niet iedereen staat in de OP dus het is een beetje speuren...

Ahava, kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Fijn dat de vooruitzichten helemaal niet zo slecht zijn als je begon te denken.

PZE, dat maakt het wel extra spannend, vergelijkbaar met eerste bloed wat je normaal met een menstruatie verliest of echt anders? Vrijdag is D-day toch? Moet je nu een IUI eigenlijk bloed laten prikken of gewoon met een testje vaststellen of het gelukt is.

Tally waardeloos. Ik las dat je IVF was afgeblazen en dat het nu weer een IUI poging is geweest. Is al duidelijk wat het traject is? Volgende keer weer IVF en dan andere hormonen of dosering? Of wellicht ISCI?

Ik had vanmorgen een afspraak om te kijken hoeveel eitjes er waren en hoe groot. Ze keek eerst links en daar zaten er maar 2 dus ik was al even teleurgesteld maar links zaten er gelukkig 7 dus dat is niet slecht. Donderdag weer echo en dan verwacht ze dat zondag of maandag de punctie kan plaatsvinden.
pi_82211668
Traject is IVF. Dosering gaat omhoog. 150 eenheden puregon ipv de 100 waar we mee begonnen zijn.
Tijdens de puregon Orgalutran pikken. En dan wachten op een punctie.
Voor ISCI is het nog te vroeg. Dit was de eerste poging IVF.
Wel wil ik eens vragen waarom ik aan de puregon zit en waarom er geen andere medicatie geprobeerd is.
Maar mij kan het weinig rotten als ik maar eitjes aanmaak En niet net zoals nu, maar 1tje.
pi_82213056
Pffff, jullie gaan hier echt heel snel, kan het allemaal niet meer bijhouden, of lees ik gewoon te weinig hier...

Voor alle meiden die het even nodig hebben een dikke knuffel

Ik hoef nog maar twee weken en een beetje te wachten tot de intake!
pi_82216324
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef Tally het volgende:
Ik wil ff zeggen dat ik het zat ben
Ik heb opeens een klote bui Mijn hele lijf doet godverdomme zeer.
En alles kan de pest krijgen! IK BEN HET ZAT.

Ik WIL OOK ZO'N POKKE KRIJS JONG

ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje...

Poezebeest, ik heb ook moeite met het bijhouden hoor (in mijn geval komt dat ook door heel druk op school en thuis...)
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:13 schreef Joene het volgende:

[..]

Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.php

GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f.

Daarnaast is, sinds GONAL-f kan worden afgewogen op basis van gewicht, door middel van een high-tech methode (filled-by- mass), nu bij het afwegen ook het gebruik van proefdieren niet meer nodig. Meer informatie over het Filled-by-Mass proces kunt u vinden in een artikel van dr. Schats uit de VU Amsterdam op www.Fertimagazine.nl.

Serono Benelux BV.

*gauw weer weg duikt*

ik moest ook wel even lachen toen ik hoorde dat gonal van hamsters komt...
pi_82221578
Isla, wachten duurt lang en zeker zonder laptop!

Madelieve genoeg eitjes, dat doe je goed! Ik zou vr of za ongesteld moeten worden na de 2e iui. Volgens mij komt het dus wat eerder.
pi_82225068
zo, even beter teruggelezen.

Isla, wat een drama, zo met je laptop... en met je buren... weet je hoelang ze nog moeten verbouwen?

Ahava heel begrijpelijk dat je er wat meer afstand van genomen hebt. ik hoop dat je je rust helemaal kan nemen en dat dan later de tijd voor het kindje vanzelf weer komt...
(maar ik was niet van de menopur, ik was van de gonal-f... Madelieve was van de menopur in haar vorige poging en wilde dat ook weer als deze poging tot niks leidt...)

TM ik duim met je mee dat je eerder ernaar moet vragen meid!

pze lichtbruin... daar zou ik ook niet meteen aan innesteling denken... maar goed, je weet maar nooit... wanneer was je NOD ook alweer? of je leest gewoon even goed... ik duim met je voor vrijdag of zaterdag, maar dan voor streepjes...

Madelieve 9 follikels al in totaal dat klinkt goed! Ik hoop dat er een goeie bij zit voor je!
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:56:44 #237
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82226082
Thanks mijsje .

Ik werd de vorige maanden 11 dagen na de positieve ovutest ongesteld. Dat was gisteren en nu nog geen zere boobs of menstruatie te bekennen. Hmm, ik word een beetje nerveus want ik durf ook niet te testen . Bang voor weer een teleurstelling. Misschien was mijn ovutest wel vals positief omdat ik 's ochtends om half elf heb getest... Of lijkt dat onwaarschijnlijk? Ben niet echt misselijk meer, wel nog steeds een beetje raar gevoel in mijn maag. Dat zal wel niet wat zijn. On the other hand, mijn vorige cycli zaten op 31/32 dagen, ik zit nu al op dag 38.

Ik wacht denk ik tot zaterdag, ben ik dan nog niet ongesteld dan ga ik maar eens testen.

Hebben jullie dat ook, dat je je bijna niet voor kunt stellen dat er op een dag zomaar twee streepjes zullen verschijnen?
pi_82227190
hmmm, dat klinkt wel hoopvol TM en een vals positieve ovutest, volgens mij niet hoor, volgens mij moet je kunnen testen op iedere tijd van de dag, behalve vroeg in de ochtend met de eerste ochtendurine...
maar wachten tot zaterdag om evt te testen is toch een prima idee? dan gun je het nog wat tijd zonder steeds de angst te hebben dat je toch wel weer te vroeg zal testen...

en ja, dat kan ik me heel goed voorstellen... ik kon het me de vorige keer ook niet voorstellen. ik liep al weg van de test zo van: ach, het is toch weer negatief... en m'n man zei toen tegen me: volgens mij zijn dit toch echt twee streepjes en niet maar één...
pi_82236964
TM, wat superspannend! Mijn ovutest was wel vals positief vorige maand... kruidvat vertrouw ik dus niet meer.

Wij gaan op naar ronde 3 iui, want dit gaat hem niet worden weer. Bruine smurrie neemt toe, dus gaat een dezer dagen doorbreken. 3x scheepsrecht dan maar he.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:00:39 #240
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82237074
pze, shit! Een dikke knuffel voor jou! Balen meis .

Ik baal ervan dat ik kruidvat-testen heb gekocht, maar zolang er geen smurrie te bekennen is blijf ik toch stiekem hopen...
pi_82237497
Ja tuurlijk! En dat je cyclus zo veel langer is zegt ook wat natuurlijk! Wilde je niet ontmoedigen ofzo, maar toevallig was het zo.
pi_82239404
volgens mij kun je wel vaker in een cyclus 2 streepjes hebben op je ovutest, en zelfs sterke streepjes, omdat je ook vaker in een cyclus een LH-piek kan hebben. dat wil dan niet meteen zeggen dat je je eisprong krijgt, maar het is wel verwarrend op je ovutest dan...
ik hoop gewoon dat jullie gauw door kunnen stromen zonder nog al dat vervelende gedoe...
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:50:55 #243
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82242491
TM je houdt het wel spannend zeg.

Oh PZE dat is balen.. Maar idd 3x is scheepsrecht..

Mijsje nog 2 nachtjes en dan is het 4 juni.. Dan gaat het beginnen.. Hoe voel je??

Poezebeest schiet ook al op voor jou.. 2 weken is voorbij voor dat je het weet..

Madelieve 9 eitjes in totaal netjes.. dat moet gewoon lukken

Ik heb vandaag de brief binnen gekregen, 22 juni mag ik in de MRI

Voor de rest van de meiden een dikke knuffel
pi_82252683
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mijsje nog 2 nachtjes en dan is het 4 juni.. Dan gaat het beginnen.. Hoe voel je??

ik voel me zenuwachtig, maar ook zin om te beginnen, maar ook bang en blij en verdrietig en....... ik voel heel veel tegelijk en na elkaar... snap je me nog?
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:40:03 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82252948
ja hoor ik snap je nog wel
pi_82252952
Heel herkenbaar Mijsje, die achtbaan

Andere dames ook een dikke
pi_82260265
Mijsje, yep ik snap het, het is zo dubbel...

Zooo, zojuist onze 'huwelijksreis' geboekt , stedentripje naar Barcelona. Of we verder van de zomer nog wegkunnen durf ik niet te zeggen, zo lastig plannen met die behandelingen dus deze hebben we dan mooi binnen! Door de ziekte van mijn geliefde dateert de laatste vakantie van 2007 dus we hebben er heel veel zin in! En mocht punctie en terugplaatsing doorgaan is het echt die dagen bekend en als het dan niet gelukt is, is dit ook mooie afleiding
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:01:36 #248
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82261311
we konden ons niet beheersen en hebben vanavond een test gedaan... Negatief. Kl_te

Waarschijnlijk is dit weer een hele rare cyclus aan het worden.... blegh.

Ik wil jullie desondanks toch allemaal even een dikke knuffel uitdelen!
pi_82264103
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:19 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje...
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust )
pi_82264140
TM, dat is klote zeg. Rare cyclussen zijn hel als je bezig bent. Bleh!
pi_82264191
Madelieve, een stedentrip als huwelijksreis is tof! Wij hebben London 'gedaan' als huwelijksreis!
pi_82264257
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:35 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik voel me zenuwachtig, maar ook zin om te beginnen, maar ook bang en blij en verdrietig en....... ik voel heel veel tegelijk en na elkaar... snap je me nog?
Nou, ik snap je helemaal! Hopelijk brengt het kleinigheidje ook jou geluk!
pi_82266761
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust )
zitten we straks allemaal met onze lang verwachte pokke-krijs-jongen...
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:49 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nou, ik snap je helemaal! Hopelijk brengt het kleinigheidje ook jou geluk!
ik hoop het ook
pi_82273090
Als het zo is he, dan moet er maar een speciaal 'Pokke-krijs-jongen'-topic komen
pi_82273371
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef McLaura het volgende:
Als het zo is he, dan moet er maar een speciaal 'Pokke-krijs-jongen'-topic komen
Moet het dan niet het 'Heb-hier-spijt-van-je-vruchbaarheidsbehandeling'-topic heten?

Sorry dames, heb nog niet heel gedetailleerd bijgelezen, maar meende me te herinneren dat mijsje morgen echt gaat starten?
pi_82273758
Blegh, negatieve testen voor tm en pze

9 eitjes voor madelieve. Dat klinkt goed

Tally, ik ga duimen dat de 150 eenheden meer resultaat gaan opleveren. Een kleine verhoging kan al zoveel verschil geven

Bijna intake voor Poezebeest. Spannend!

droomvrouwtje ook deze maand nog weer een stap vooruit. Maar wat kunnen die weken lang duren he?

Voor iedereen die ik vergeten ben:
pi_82273790
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Moet het dan niet het 'Heb-hier-spijt-van-je-vruchbaarheidsbehandeling'-topic heten?
Nooit! Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan
pi_82274232
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat pokke krijs - meisje komt hier over een paar weken al dus vul mijn plaats maar in voor de rest uit dit topic hopelijk brengt het geluk
pi_82274615
Negatieve testen.
Wat een teleurstelling dames.

Even Mijsje sterkte en vooral veel succes wensen morgen!

Ik hoop zo dat dit topic snel een stuk leger wordt, ik duim voor jullie allemaal.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:25:54 #260
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82275146
TM balen zeg. Negatieve testen zijn gewoon zwaar k*t * dikke knuffel geeft

Madelieve oh heerlijk een stedentrip.. geniet ervan..

Hier staat de afspraak voor de uitslag van de MRI bij de gyn ook al gepland, ik kon pas 28 juli terecht daarvoor was hij op vakantie. Echt balen, maar ja niks aan te doen.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Nooit! Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan
helemaal mee eens..
pi_82276438
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Groot gelijk
pi_82295257
wat lief dat iedereen zo meedenkt! dank jullie!

morgen dus het startgesprek in het ziekenhuis... maar ik vroeg me af, hoe belangrijk is het om je zorgverzekeraar van tevoren gesproken te hebben dat je deze behandeling gaat doen? ik wil morgenochtend wel even bellen dat ik het ga doen, (manlief was het van de week vergeten... ) maar maakt het veel uit? hoe hebben jullie dat gedaan? (die dus al IVF/ICSI doen/gedaan hebben...)
het startgesprek hebben we in de ochtend, maar ik moet daarna werken, dus ik heb pas eind van de middag tijd om te komen posten... niet dat jullie denken dat ik, omdat ik nog niet gepost heb, sowieso slecht nieuws heb gehad over het mogen starten met de IVF deze cyclus...

CP, je zit gewoon 6 dagen over je 40 weken heen!!!
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:17:35 #263
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82295676
Hmm mijsje daar stel je een goede vraag, iets wat ik ook wel zou willen weten.. Ik hoop dat je morgen gaat horen wanneer je aan de gang mag. Ik zal morgen aan je denken.

Boh ja CP morgen ben je gewoon 41 weken waar is de tijd gebleven??
pi_82296092
volgens mij gaat CP gewoon voor de 42 weken... dat is toch ook The Answer to The Ultimate Question Of Life, the Universe and Everything!
pi_82296902
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef mijsje het volgende:
wat lief dat iedereen zo meedenkt! dank jullie!

morgen dus het startgesprek in het ziekenhuis... maar ik vroeg me af, hoe belangrijk is het om je zorgverzekeraar van tevoren gesproken te hebben dat je deze behandeling gaat doen? ik wil morgenochtend wel even bellen dat ik het ga doen, (manlief was het van de week vergeten... ) maar maakt het veel uit? hoe hebben jullie dat gedaan? (die dus al IVF/ICSI doen/gedaan hebben...)
het startgesprek hebben we in de ochtend, maar ik moet daarna werken, dus ik heb pas eind van de middag tijd om te komen posten... niet dat jullie denken dat ik, omdat ik nog niet gepost heb, sowieso slecht nieuws heb gehad over het mogen starten met de IVF deze cyclus...

CP, je zit gewoon 6 dagen over je 40 weken heen!!!
Hoef jezelf niet voor te bellen hoor
Dat horen ze van het ziekenhuis.
pi_82297820
Balen TM!

Succes morgen Mijsje!

Bedankt dat je me vergat McLaura, dan lijkt het even net alsof we niet al bijna 3 jaar bezig zijn.
pi_82298023
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef Tally het volgende:

[..]

Hoef jezelf niet voor te bellen hoor
Dat horen ze van het ziekenhuis.
phieuw... toch wel opluchting... ik zag al ramp scenario's waarin we niet konden beginnen omdat we dat nog niet gedaan hadden...

dank je pze!
pi_82298136
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef mijsje het volgende:

[..]

phieuw... toch wel opluchting... ik zag al ramp scenario's waarin we niet konden beginnen omdat we dat nog niet gedaan hadden...

dank je pze!
Nee hoor. Je gaat ook voor een operatie niet aangeven dat je opgenomen word
Dat horen zij ook via het ziekenhuis. En wanneer je je medicijnen ophaalt zal het bij hun helemaal duidelijk worden.
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:15:51 #269
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82298360
Mijsje ik heb even de polisvoorwaarden opgezocht van mijn verzekering (stonden gewoon op i-net) om te weten waar ik aan toe was. Daar stond in Wie Wat Hoe en Waar en Hoevaak en Hoeveel (enz enz ) vergoed wordt.
Heel veel succes met je gesprek morgen
Ylana
pi_82300156
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:15 schreef Saffier het volgende:
Mijsje ik heb even de polisvoorwaarden opgezocht van mijn verzekering (stonden gewoon op i-net) om te weten waar ik aan toe was. Daar stond in Wie Wat Hoe en Waar en Hoevaak en Hoeveel (enz enz ) vergoed wordt.
Heel veel succes met je gesprek morgen
Dat heb ik dus ook van de week gedaan, maar het was eigenlijk heel eenvoudig bij Trias. IVF poging 1,2 en 3 zitten in het basispakket en de rest van de 'fertiliteitsbevorderende behandelingen' ook. Aanvullend verzekeren helpt mij verder niks meer. Ik meen dat dat vroeger wel zo was. Maar zal per verzekeraar verschillen denk ik.
pi_82304048
De eerste 3 ivf pogingen zitten inderdaad in het basis pakket. En je hoeft niks te melden aan je verzekeraar...
Er schijnen nog 1 of 2 verzekeraars te zijn die meer ivf-en vergoeden, maar daar zal je al niet meer geaccepteerd worden omdat je al met behandelingen begonnen bent...

blijft krom gedoe, vind ik! Voor brand kun je je verzekeren, voor inbraak kun je je verzekeren.. Maar niet voor extra ivf-en... maar je betaald wel voor de steunkousen van iemand van 80+
pi_82304160
Dit staat in ieder geval op de site van mijn verzekering, ook in de basisverzekering... de aanvullende verzekeringen veranderen er verder ook niks aan... :

in-vitrofertilisatie (IVF)
1e ,2e en 3e poging

overige fertiliteitsbevorderende behandelingen
volledig

dat scheelt. ik hoorde in het AMC mensen praten over dat ze een machtiging van de verzekering nodig hadden om te mogen beginnen met de behandelingen. werd er nerveuzig van...

donderdag 3 juni 2010 @ 22:17:02 #273
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_82305581
Mijsje: succes morgen.

En ook voor alle andere dames: succes! Heb weer 'even' bijgelezen hier. Hoop dat jullie snel mogen volgen naar het z&g topic!
pi_82307162
TM en PZE balen

mijsje ik ga voor je duimen morgen! Succes!

Hier heel erg verdrietig, gisteren ons oudste hondje moeten laten inslapen. Ze is 15 jaar geworden (mooie leeftijd)
Maar het doet pijn, zo verdomde pijn! Het gemis, gewoon alles. Maar ze is nu bij mijn vader daar boven en voor ze gisteren stierf vroeg ik haar om een mooi kindje terug te sturen naar ons.

Maargoed nu even verwerken en van het weekend genieten en dan maandag samenlevingstest.

De rest
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 08:04:54 #275
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_82315467
Mijsje, succes vandaag!!!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:23:37 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82315660
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:04 schreef just me het volgende:
Mijsje, succes vandaag!!!!
Wat zij zegt!
pi_82315662
Mijsje, succes!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:36:41 #278
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82315827
Mijsje...
pi_82315832
mijsje Joene Succes
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:33:09 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82321139
mijsje succes vandaag
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:49:26 #281
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_82332232
Mijsje, hoe is het gegaan???
pi_82333337
Hopelijk was het een fijn gesprek Mijsje & Joene.
pi_82337362
wat naar Cisco... ik hoop dat je hondje een mooi kindje terug begeleidt naar jullie toe sterkte meid!

wow, wat zijn er veel mensen die hier naar me gevraagd hebben... jullie zijn zo ontzettend lief! (wat is het toch fijn om onderdeel van OUD te zijn... )
hier was het een goed gesprek vanmorgen we zijn nu dus echt begonnen met IVF. ik mag zondag inderdaad beginnen met de decapeptyl, en dan komt op dag 5 van m'n nieuwe cyclus daar nog de gonal bij. morgen even bij de apotheek in Den Helder de decapeptyl ophalen, dan kan ik beginnen ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan en hoeveel eitjes er gaan rijpen...
maar jeetje, wat een papierwinkel zeg... er kwam een hele stapel papier op tafel die we even samen gingen invullen... we waren ongeveer een half uur bij de arts zelf binnen. daarna prikinstructie voor de decapeptyl. (u kwam voor instructie voor gonal? ehm, nee, die ken ik ondertussen wel... ) en daarna nog wachten op welke apotheek in de buurt op tijd de decapeptyl in huis kon hebben, aangezien we hier een kleine apotheek hebben, die morgen niet open zijn... alles geregeld dus...
nu moet ik bellen als ik ongesteld word, en dan kan ik op dag 5 komen voor de eerste echo. In het AMC zijn ze gewend om bij iedere echo een bloedproef te doen, maar dat hoeft in ons ziekenhuis niet. in het Gemini doen ze alleen bloed prikken als de eitjes groot genoeg zijn voor de punctie. dus maar 1 keer bloed af laten nemen... dat scheelt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:40:38 #284
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82338805
Klinkt 'goed' allemaal Mijsje! De decapeptyl vond ik wel 'prettig' spul, kreeg er geen hormonale toestanden door buiten zo af en toe wat schoonmaakwoede .
Heel veel succes met je 1e (en naar ik hoop ook meteen je laatste) IVF-poging
Ylana
pi_82339184
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:56 schreef mijsje het volgende:
Heel verhaal.
Best Spannend dit
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_82339470
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:40 schreef Saffier het volgende:
Klinkt 'goed' allemaal Mijsje! De decapeptyl vond ik wel 'prettig' spul, kreeg er geen hormonale toestanden door buiten zo af en toe wat schoonmaakwoede .
Heel veel succes met je 1e (en naar ik hoop ook meteen je laatste) IVF-poging
kan ik best gebruiken...
dank je wel!
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:50 schreef Joene het volgende:

[..]

Best Spannend dit
pi_82340264
Mijsje en Joene, heel veel succes! Ik weet zeker dat het allemaal gaat lukken
#geen
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:33:36 #288
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82340908
Zonder andere meiden en hun partners te willen passeren, want ik gun íéderéén dit geluk;

Joene, jou wens ik natuurlijk net zoveel succes!!
Ylana
pi_82341782
nu zijn jullie écht begonnen mijsje! Super spannend lijkt me dat. Ik wens jullie in ieder geval enorm veel succes en ik hoop dat het bij deze ene poging blijft!

Cisco; wat enorm klote van jullie hondje, sterkte
pi_82342125
Mijsje en Joene zijn begonnen! Dat is zeker spannend met een hoofdletter. Succes jullie!
pi_82344259
Mijsje en Joene jee jullie gaan nu echt starten, spannend!
Bofferd dat je niet iedere keer bloed hoeft te prikken, mijn aderen zijn heel lastig te vinden dus ze hebben alweer de nodige keren misgeprikt. Vorige keer na 2x misprikken in mijn arm hebben ze uiteindelijk maar in mijn hand geprikt.

Cisco, sterkte , je weet dat ze niet het eeuwige leven hebben maar het is altijd zo naar en verdrietig als je een huisdier verliest.

Ik was gisteren weer in het AMC voor een echo, nog steeds 9 eiblaasjes zichtbaar die goed gegroeid waren maar niet superhard dus ze twijfelde over punctie op zondag waar ik eigenlijk stond ingedeeld.Ze zouden vrijdagmiddag bellen of punctie zondag of maandag zou worden maar uiteindelijk belde ze dat ik morgen (zaterdag dus) weer voor een echo moet komen dus zondag wordt het sowieso niet meer, zal dus maandag of dinsdag worden. Beetje lastig dat ik op mijn werk dus nog zinnigs kon zeggen, en ook lastig met inplannen van afspraken maar het is even niet anders..
pi_82346111
Madelieve; Fijn dat de eiblaasjes zijn gegroeid, maar wel jammer dat het niet snel genoeg gaat voor een punctie op zondag. Lijkt me inderdaad wel lastig voor je werk aangezien alles ad hoc gepland wordt en je kunt niet een dagje later omdat het werktechnisch niet zo goed uitkomt. Hoop dat je een werkgever hebt die daar wel een beetje flexibel in is.
pi_82346656
Madelieve, lastig dat het niet te plannen valt hè? Mijn directrice heeft dat mij ook duidelijk geprobeerd te maken. Hou nou eens op met plannen, dat werkt toch niet. Maar je moet het maar treffen, je baas kan het je lastig maken, hopelijk is dat bij jou niet zo.
pi_82346914
Nee op mijn werk zijn ze echt helemaal top , niks te klagen! Vind het zelf gewoon soms lastig, heb normaal best veel afspraken en dat is nu gewoon lastig want je wilt dingen ook niet afzeggen. Alles wat niet zo urgent was heb ik gewoon even doorgeschoven
pi_82347073
Gelukkig! Dat scheelt echt enorm.
pi_82348013
Zeker fijn dat dat goed geregeld is, hoef je je daar in ieder geval niet druk om te maken!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:33:28 #297
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82351759
Ja mijsje nu gaat het echt beginnen .. Spannend.. Op naar de eerst poging (en meteen de laatste)
Madelieve goed dat de eiblaasjes gegroeid zijn. Gelukkig dat ze op het werk niet moeilijk doen..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:43:10 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82352178
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:56 schreef mijsje het volgende:
we zijn nu dus echt begonnen met IVF.
super spannend mijsje & joene! ik hoop hard mee op een goede afloop! zet 'm op!
in de haak.
pi_82355553
Mijsje fijn dat het nu echt begonnen is
pi_82357372
voor mijsje en Joene

voor Madelieve

En een voor Cisco. Mooie leeftijd, maar toch heel verdrietig
pi_82357564
En een voor CP. Klinkt 5 juni niet als een mooie dag om te bevallen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')