quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:37 schreef Ciscostar het volgende:
Klopt van de hechting, wond eromheen nog ontstoken. Nu langzaam aan meer bewegen en zwelling laten afzakken.
En als ik weer normaal kan bewegen ga ik een paar kilo afvallen! Heb laatste weken (meer dan normaal) te veel gegeten, gesnaaid, niet veel bewogen..Was al te zwaar, maar bleef dooreten enzo. Emotie eter
Baal verschrikkelijk van mijn lichaam en gewicht! Tijd om er snel wat te doen!
TM fijn dat het bloeden gestopt is! Ik nu ook in twente op de camping bij mams (lees 'redelijk' luxe stacaravan met groter bed dan Thuis)
mijsje bedankt voor de tip, ik pm de modjes vrijdag even
Sluit ik zomaar het topic, maar op telefoon is een nieuwe openen niet makkelijk. Wil iemand anders een nieuwe openen? Kan dan meteen mijn verhaal er bij in de openingspost?
quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
Daar zijn we allemaal weer, in deel 80!
Laten we wederom hopen dat dit de laatste is.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:50 schreef Spanky78 het volgende:
Lijkt me echt klote als je graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet. Gelukkig is er vaak wel een oplossing in iui of ivf. Bij ons was het juist omgekeerd... Met 99,9% betrouwbare voorbehoudsmiddelen toch zwanger... Nu een prachtige en lieve welkome dochter van een half jaar.
Ik wens jullie ook het geluk toe van een kindje. En gelukkig zal dat voor de meesten ook gebeuren! Vrienden van me hebben met succes een iui behandeling ondergaan.
bedankt! Het is alsnog een lap tekst, maar is niet anders.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef mijsje het volgende:lief van je Spanky78... dat moet ook schrikke geweest zijn, door je voorbehoedsmiddelen heen... maar fijn dat je zo'n lieve mooie (en natuurlijk welkome) dochter hebt!
is het zo beter Cisco?bah, jij nu ook al anderhalf jaar bezig...
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
bedankt! Het is alsnog een lap tekst, maar is niet anders.
Anderhalf jaar alweer, gaat vlot
quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:23 schreef mijsje het volgende:
[..]
het is inderdaad vlot... het is net alsof we nog maar net bezig zijn ook hier, en als ik dan qua tijd ga kijken, is dat alweer zoooooo lang... maar goed, het gaat wel snel... 25 mei komt ook hard dichterbij... (ik heb geen nagels meer om nog te bijten... ben aan de velletjes naast de nagels begonnen... ik heb nu dus echt geen mooie vingers meer...)
Ik vond het ook al zo stil hier.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:29 schreef IslaBonita het volgende:
Wat is het stil hier.......
Inderdaad Mijsje en PZE, dit jaar gaat het gewoon lukken. Nog voordat jullie de drie jaar halen.![]()
Ik ben ongesteld geworden. Had een beetje meer hoop....en dat heb ik nog steeds. Voor de volgende ronde dan, ronde 18. Ben er wel ok onder. De maanden dat ik verdrietig werd toen ik steeds weer ongesteld werd, zijn voorbij. (hoop ik)
We gaan er weer vol goede moed tegenaan!
Cisco, ik reken op jou nu! Jij moet die streepjes gaan plassen, ook al heb je niet al je kansen kunnen benutten...Al nieuws? En is de pijn van je knie al minder?
Dan piep je wel andersquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:43 schreef IslaBonita het volgende:
Tja dat blijft toch soms best moeilijk...
Jij en je vent zijn er klaar voor, stabiele relatie, vast inkomen, eigen huisje... en willen zo graag een kindje. En het lukt maar niet. En een stel, dat er duidelijk nog niet helemaal klaar voor is, daar "lukt" het zo makkelijk. En natuurlijk wens je iedereen altijd het beste. En hoop je van harte dat ze bij elkaar blijven en alles goed uitpakt. En daar zal je als tante ook je best voor doen. Maar soms voelt het zo ongelooflijk oneerlijk... Wanneer zijn wij nou een keer aan de beurt? Het is soms best moeilijk, en dat kun je hier ook gewoon kwijt. Want alle dames hier weten hoe het voelt. En we zijn er om je op te beuren als je je zo voelt. En dat doe ik dan ook maar. Ik geloof echt dat het voor de meeste dames hier echt wel een keer gaat gebeuren. En juist omdat we zo ontzettend veel geduld moeten hebben, vaak slecht nieuws moeten incasseren, tussen hoop en twijfel leven, denk ik dat als het lukt, wij nét iets dankbaarder zullen zijn dan stellen bij wie alles zo makkelijk lijkt te gaan.(niet dat zij niet dankbaar zijn..maar je snapt me wel denk ik) Als je vaak genoeg de angst hebt gehad misschien nooit moeder te worden, zul je de hemel te rijk zijn als je ooit wel een kindje op de wereld zet. Ik kan dan ook niet wachten tot ik zwanger raak en de eerste zwangerschapskwaaltjes krijg...kom maar op!![]()
Meid kop op, onze tijd komt wel! (jouw tijd is volgende maand!)
Ik had precies hetzelfde gevoel, wou ook het cirkeltje rondmaken in Jette en ben daarom ook nog veranderd van gynaecologe. En dan net voor het vertrek uit het ziekenhuis (de 5e dag) nog een geboortekaartje binnenbrengen op de dienst fertiliteit. En drie dagen later een brief in de bus van het CRG met felicitaties voor de geboorte van Thomas.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik moest gisteren bloed laten prikken in het ziekenhuis. En dat is ook het ziekenhuis waar we bijna de hele behandeling hebben gehad. Waar ik twee keer een of meerdere nachten heb gelegen i.v.m. de behandeling. En waar ik ook ga bevallen (is de planning). En toen ik aan kwam lopen voelde ik me ineens heel emotioneel. Eigenlijk wel blij dat ik niet thuis ga bevallen, maar het cirkeltje rond kan maken door daar te bevallen.
Al die emoties die even naar boven kwamen borrelen. Tranen achter m'n oogbollen
Mijsje... punctie is gewoon heel eng, zeker de eerste keer. Ik was al in paniek voordat ze begonnen. Je kunt je pinnen op de 10 minuutjes die ze bezig zijn. Vragen mee te tellen als het niet teveel eitjes zijn... Dat soort dingen.. En gewoon vragen om een goede pijnstilling. Morfine of een roesje zijn best prettig.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:45 schreef mijsje het volgende:
Hey Droomvrouwtje, getrouwde vrouw...![]()
het is fijn dat het nu bijna gaat beginnen, maar man oh man... die punctie... ik ben echt zo bang... ik zag gisteren iets in de folder van het AMC (had ik op internet bekeken) over hoe ze de punctie doen. (ik dacht, dan kan me dat wat geruststellen...) maar ik zag hoe ze de naald inbrengen... de tranen rolden over m'n wangen... toen las ik ook dat er ook narcose gegeven wordt in sommige gevallen... ik ga dus zeker vragen welke gevallen daarvoor in aanmerking komen... maar goed, het is het waard hoor, als we hierdoor echt eindelijk papa en mama mogen worden, maar ik ben echt zooo bang...
Nou én, ik ga het toch voor mijn verjaardag vragen!quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:36 schreef mijsje het volgende:bedankt allemaal voor de lieve woorden, en ticootje, bedankt voor het delen van je ervaringen... ik ga zeker vragen of een roesje mag/kan...
Kolonia, ik mag 25 mei naar het AMC voor de inschrijving en de informatiedag... (dus zeker nog niet zwanger voor je verjaardag Isla...) op die dag is ook de rondleiding over de afdeling door een verpleegkundige.
zijn er hier ook mensen die ook in het AMC zijn geweest voor de IVF?
bre jezelf prikken, eng! Succes vanavond!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje, het is ook eng gewoon. Vooral als je niet weet wat je verwachten kunt. Vooral vragen hè? Alles kan je helpen, als je goed voorbereid bent kan dat alweer schelen.
Cisco, schiet niet op bij jou met knie en poging. Ik snap dat het voor jou ook eng is. Sterkte.
Ik heb de pregnyl weer in tha fridge... Toch wel eng, maar ga het gewoon doen om 22:00.
sorry, lees het nu pas...quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Heb je nog tips Mijsje? Waar is die nagelbijtsmiley?
Bij de 1000 die ik heb moeten breken is het inderdaad 1x misgegaan.. Dat deed goed zeer en precies zo'n pijnlijke snee op mn duim..quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:48 schreef Ciscostar het volgende:
PZE je bent stoer!![]()
Tip voor de ampullen: (werk in de zorg, werk er iedere dag mee), pak een stukje keukenrol en doe die om de bovenkant (waar je hem breekt) dan heb je geen glasplinters meer. Als goed is zit er ook een inkeping of stipje waar het makkelijkste is om te breken..
* Ciscostar zoekt druk naar het ei van TMquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:57 schreef twentemeisje het volgende:![]()
![]()
![]()
Damn! Balen Cisco... Daar mag je inderdaad wel eens even een flinke schop voor uitdelen!![]()
![]()
![]()
Ik ben deze maand mijn eisprong kwijt... Zat de vorige maanden of dag 20/21 en nu is het al dag 25 en nog niks...
Dat dacht ik dus ook, dat mijn cyclus door de HSG van slag was. Maar dit dus nagevraagd bij de gyn en zij had dit nog nooit gezien. Maar blijf zoekenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:12 schreef twentemeisje het volgende:
* twentemeisje vindt het net Pasen
Zou het kunnen dat mijn cyclus van slag is door de HSG?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:07 schreef flugeltje het volgende:
Cisco![]()
TM, balen zo'n langere cyclus...
Bijna! Ik weet nu waar ie zich verstoptquote:
Ja niet echt de behoefte om hier te postenquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:51 schreef Jose81 het volgende:
Tally!!!!!!!!!!![]()
Hoe is het met jou dan? Jij bent lang weg geweest!
Zeg, laat jij mensen eens even niet zo spontaan in janken uitbarstenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:10 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja niet echt de behoefte om hier te posten
Zo confronterend enzo. Maar ik zag mijsje een beetje in de stress zitten (en ik praat vaak met haar man over het gebeuren) dus ik vond dat ik dr even een hart onder de riem moest steken.
En over dat dopje. Gewoon handig. Alleen ben ik zo handig dat ik hem dus vergeten ben mee te nemen en door gedoe vanmorgen dus helemaal vergeten ben om er weer naar te vragen
Dus zondag maar weer..
Met mij persoonlijk gaat het goedIk heb alleen wel last van de medicatie op dit moment.
Na 6 mislukte IUI pogingen zijn we nu in het IVF traject terecht gekomen mede omdat men er achterkwam (na 3 jaar) dat het bij hubbie toch ook niet helemaal goed zit/zat.
Was de bedoeling eind deze maand (wat het al bijna is) te beginnen maar dat werd wat sneller dan verwacht omdat ik opeens uit mezelf ongesteld werd (wat ik dus normaal gesproken nooit heb).
Diezelfde dag met de puregon begonnen. En 2 dagen later met de olgalutran. Nu wachten (inmiddels 2 weken verder) op een follikelgroei maar dat blijft helaas een beetje uit. Zo ging het vorige maand te snel en nu gaat het te langzaam (naar mijn zin). Vanmorgen echo heb ik 8 potentieeltjes. Hopelijk blijven ze ook alle 8 doorgroeien. Voor ons is het nu dus echt allemaal begonnen..
Gister zo liefIk ben systeembeheerder. En gisteravond moest ik overwerken. Samen met een programmeur van een externe partij. Toen mijn directe collega weg ging riep ik dat ik morgen (vandaag dus) wat later was ivm ziekenhuis. Mijn collega weet alles
Vind ik makkelijker.
Programmeur vroeg me wat er aan de hand was. Ik vertelde hem het verhaal en hij liet me een foto zien van zijn kindje. Dus ik uhmJa mooi kindje. Ja! Dat is het resultaat van 12 jaar geduld en een gelukte IVF poging.
Dus volgend jaar zit jij hier met een dikke buik gevuld met ook zo'n mooi kindje!
Ik moest ook even behoorlijk slikken, wat een mooi verhaal Tally!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Zeg, laat jij mensen eens even niet zo spontaan in janken uitbarsten![]()
Wat mooi en lief en hoopvol
Ik heb 'm gevondenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef Ciscostar het volgende:
TM je eihuppa je bed in straks met mannetje
Op dag 26... wordt dus weer een extended version deze menstruatiequote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:32 schreef Ciscostar het volgende:
@TM: leuk vooruitzicht voor vanavond! Ze zeggen dat je het beste niet kunt testen met ochtendurine, dus zal straks nog eens testen inderdaad. Welke dag zit je nu?
Die zitten er al in (maar je mag er 2 en dan na 8 uurtjes nog 1) en daarna mag je niet meer.. Geloof ik. Dus gisteren alles al gebruikt. Maar aan het einde van de dag zal het al minder zijn (meestal zo, einde dag 2)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:41 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Op dag 26... wordt dus weer een extended version deze menstruatie.
Kun je niet een femimaxje of iets dergelijks nemen meis?
driedubbel (vrienden van ons gaan trouwenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:36 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Cisco! 4 juni zou dus een dubbelleuke dag kunnen worden in dit topic!Moet ik natuurlijk nog wel ff een goede ovutest hebbe zodadelijk
Dankjewel..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:10 schreef Jose81 het volgende:
droomvrouwtje; wat zagen jullie er mooi uit op jullie trouwdag! Toen ik vorige week naar huis reed, kwam ik langs een huis op met een spandoek 'just married' ervoor. Ik dacht nog... 'goh, ze zou toch niet ook hier wonen?'... maar toen ik op je site keek, zag ik dat jullie niet in de buurt wonen
Ik was begonnen met "afvallen/gezonder eten" maar toen werd in ongesteld en chagerijnig en dat werkt niet. Ik beweeg ook nog amper dus dat gaat ook nog niet zoals moet, en met 2x BBQ op het menu dit weekend.. Vanaf volgende week 2x fysiosport in de week voor 4 weken en erna ga ik op waterzumba met een vriendin (dus dan komt alles wel weer op gang en zal het beter gaan) Dus nog even paar dagen wachten nog. Dat dr.Frank ook naar gekeken en ik denk dat ik de aardappels niet persee ga missen.. Ik zie nog welquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
het zelfde probleem als bij mij dus, snoepen NOMNOMNOM. Ik moet echt meer regelmaat hebben en gewoon 3x per dag gaan eten ipv snoepen als ik trek heb. Gelukkig zijn er hier ook al 3 kg af maar dat vind ik niet genoeg, en die 3 waren vooral door de stress van de bruiloft, nu hang ik een beetje stil.. Dr. Frank heb ik laatst naar gekeken, maar dan mis ik de boterhammen en aardappelen..
Wauw, wat een mooi item zeg! Ik heb een aantal dingen gezien die ik nog niet had gezien. Mooi kijkje achter de schermen!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Orea het volgende:
Meiden, er is in het klokhuis 19 mei een onderdeel geweest over IVF, vond het wel een grappige uitzending
(Mijsje, jij doet toch transfer met AMC? Deel van het filmpje is in het AMC)
http://player.omroep.nl/?aflID=10978700
Oh en veel succes morgen natuurlijk
Net gekeken, goed item! Duidelijk allemaal en leuk om het eens achter de schermen te zien. Zag ook heel even iui of KI (weet nier welke het nou precies was)quote:Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Orea het volgende:
Meiden, er is in het klokhuis 19 mei een onderdeel geweest over IVF, vond het wel een grappige uitzending
(Mijsje, jij doet toch transfer met AMC? Deel van het filmpje is in het AMC)
http://player.omroep.nl/?aflID=10978700
Oh en veel succes morgen natuurlijk
dat zei de gyn in het AMC ook nog!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef McLaura het volgende:
Van het onderzoek naar aangeboren afwijkingen en ivf is bekend dat er percentueel meer aangeboren afwijkingen voorkomen dan bij stellen bij wie het binnen een jaar lukt. Aan de andere kant is het percentage nagenoeg even hoog als bij stellen die er langer dan een jaar over doen maar toch spontaan zwanger worden.
Oftewel : het is niet direct te linken aan ivf!
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt als een goede voorlichting mijsje!![]()
En nu gewoon 'even' hup gelijk bij de eerste poging zwanger hoor! Het heeft nu echt wel lang genoeg geduurd.
Btw... het is pethidine ipv betadine.Van dat laatste wordt je alleen rood/oranje, van de eerste kan je idd goed 'weg' van raken. Het wordt ook gebruikt bij bevallingen, ik heb er 2 uur lang heerlijk op liggen slapen dwars door een weeen-infuus heen.
Heel vaakquote:Op woensdag 26 mei 2010 08:40 schreef Brighteyes het volgende:
He bah... wat balen!
Maar zoals ze zeggen 'er hoeft er maar eentje te zijn...'
Hoewel je die dooddoener vast ook al een keer of wat te vaak hebt gehoord...
Als hij smiddags het zaad moet inleveren had ik zo ook gedacht.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo?
Mag het niet vanwege de IUI? Is dat dan voor het zaad van je man?
Ik geloof dat ik me daar niet zo veel van aan zou trekken, of is dat simpel gezegd?
Ik zou denken 2 keer schieten voor de prijs van 1.
Nou ik ben onwijs aan het soppenquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:25 schreef trui het volgende:
geil verhaaltje!sterkte met bijkomen tally!
en ik hoop van harte dat het tot een zwangerschap leidt!
ehm... rare bloeding, borsten opeens groter... ehm... weet je heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? (ms een doorbraakbloeding...)quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:07 schreef Ciscostar het volgende:
Ik word een beetje turreluurs van mijn menstruatie. Eerst 3 dagen wel, toen dag niet, toen 1 dag wel, 1 dag niet, gisteren weer wel (beetje) en vandaag niks. Mijn moeder riep dat het van de narcose kan komen, maar dat is morgen 3 weken geleden (lijkt me dan toch niet)
Gisteren ook nog tijdens vriendinnenavond naar hunkemöler geweest en weer eens laten meten en nu van b toch naar c/d gegaan. Best grappig want mijn man zei 2 dagen geleden nog, zijn ze groter? Word nog wat als ze gaan groeien als ik zwanger ben.
Ik durfde het eigelijk niet te zeggen maar dacht het wel..quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
[..]
ehm... rare bloeding, borsten opeens groter... ehm... weet je heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? (ms een doorbraakbloeding...)
Ja, idd, doe mij gewoon na Mijsje! Komt goed!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt als een goede voorlichting mijsje!![]()
En nu gewoon 'even' hup gelijk bij de eerste poging zwanger hoor! Het heeft nu echt wel lang genoeg geduurd.
19/20 juni, weekend rondom onze trouwdag. Heb nog een hele cyclus om te gaan, zit nu op dag 10 geloof ik. Teste vanmorgen omdat ik raar verloop qua bloedingen had en meerdere mensen die zeiden, je borsten zijn groter en dit ook klopte na meetingquote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jammer Cis, ik had het je vreselijk gegund. Wanneer is je nod eigenlijk?
Tsja... mijn eigen houding tegenover de IVF is me erg goed bevallen. Vol hoop, het zien als de eerste serieuze kans. En gewoon doen wat goed voelt. Was dat een wijntje en een sigaret, dan nam ik die (maar niet na de terugplaatsing, dat voelde niet goed). Wanneer ga je 'los'?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:48 schreef mijsje het volgende:Laura, heb je nog gouden tips? zodat ik je zeker weten achterna kan komen?
Heb je al contracten gekregen? Soort van prikinstructie van de andere medicatie?quote:Op zondag 30 mei 2010 00:29 schreef mijsje het volgende:
ik ga vrijdag m'n startgesprek in, en als het mag zou ik de zondag daarna kunnen beginnen met prikken met de decapeptyl... ik ben heel benieuwd wat er nou in het startgesprek nog besproken moet worden, aangezien ik al weet dat ik gonal moet gaan spuiten vanaf ongeveer dag 5 en de hoeveelheid weet ik ook al. (het dubbele van de IUI, dus 150 IE om mee te beginnen...) misschien dat er nog extra uitleg komt over de decapeptyl en de andere medicijnen, en misschien nog wat over de pijnbestrijding/roesje tijdens de punctie... we gaan het zien... ik moet zeggen, ik ben helemaal zenuwachtig en wil graag beginnen hiermee... en net wat je zegt, ik zie het nu ook als eerste serieuze kans, aangezien we bij de IUI eigenlijk al wisten dat er geen extra kansen gemaakt werden voor ons persoonlijk... (schijnt zo te zijn bij onbegrepen onvruchtbaarheid...)
Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ookquote:Op zondag 30 mei 2010 13:39 schreef McLaura het volgende:
Ik heb Decapeptyl en Puregon gehad (en Pregnyl), en de buuf Decapeptyl en Gonal-F (en Pregnyl). En beide heeft gewerkt
quote:Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ook
quote:Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters.
Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.phpquote:Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
I
Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters. Dit is niet slechter, maar sommige vrouwen reageren daar niet goed op. (en sommige weer wel!)
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zouden kindjes dan ook hamsterwangetjes krijgen?
Dat krijgen ze van Menopur ookquote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zouden kindjes dan ook hamsterwangetjes krijgen?
Dank je. Het is inderdaad fijn om andere dingen weer even de ruimte te geven, om andere aspecten van mezelf, buiten het 'wensmoeder' zijn, meer aan bod te laten komen.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ahavafijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen
![]()
Heel verstandig! Die dingen zijn zo belangrijk, juist ook om dit proces vol te kunnen houden, maar ook voor je verdere leven. Dat houdt niet op bij IVF (gelukkig!). Veel sterkte!quote:Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja ik heb idd een zwaar gesprek gehad met de gyn. Maar ik ga ervoor, wel op mijn eigen (ons) tempo. Ik wil dit niet tenkoste van mijn relatie of mijn eigen lichaam (zowel lichamelijk als geestelijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb even snel de berichten doorgelezen, hoop dat ik het meeste onthouden heb, ben nogal gaar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Droomvrouwtje, ik had ook endometriose, fase 2, maar de gyn heeft alles weg kunnen halen tijdens de laparascopie. Ik vraag me af waarom je geen laparascopie (kijkoperatie in je buik) krijgt ipv een MRI. Kunnen ze meteen zien waar het zit en voor zover mogelijk het weghalen. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger raken terwijl ze dat hebben, het hangt er vooral vanaf waar het zit. Je kunt fase 4 hebben, heel ernstig dus, maar toch zwanger raken omdat het niet in je eierstokken zit, en je kunt fase 2 hebben, maar als dat in je eiserstokken zit en de boel afsluit, is het inderdaad moelijk om zwanger te raken, en dan gaan ze meteen over naar IVF. Maar zolang ze dat niet weten wordt het niet meteen IVF hoor. Hopelijk krijg je wat meer uitleg dan die brief!![]()
Mijsje vrijdag komt steeds dichterbij! het gaat nu echt beginnen!![]()
PZE ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt!![]()
Ahava wat fijn dat ze iets gevonden hebben! (hoe stom het ook klinkt, maar nu kan er iets aan gedaan worden!) Ik slikte sowieso al extra vitamine B6 en B12 en mijn cervixslijm is veel beter (meer!) geworden, ik wist niet dat het ook goed was voor stollingsproblemen! Nu een beetje rust, dat is wel fijn. Je zei iets over je leeftijd, hoe oud ben je dan? Ik heb ook wel last van dat gevoel, ben vorige week 36 geworden..
Lief dat je naar me vroeg! Ik heb weer goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen.(o.a mijn verjaardagswip) Ik voel mijn eisprong bijna elke maand, maar dit keer was het bijzonder pijnlijk. heb zelfs een pijnstiller geslikt, iets wat ik nog nooit gedaan heb voor mijn eisprong! het duurde ook ongeveer 8 uur, het was echt heftig! Door die laparascopie weet ik dat er geen cystes of andere rare dingen (meer) zijn, dus maak ik me geen zorgen, maar opvallend was het wel. Heb er nu nog af en toe last van. Ik hoop maar dat het een gigantisch groot en gezond ei was, of misschien wel twee...
![]()
Dus ik zit weer in de wachtweken. Over twee weken weer een gesprek met de gyn. Als ik dan weer ongesteld ben geworden wil ik graag beginnen met IUI. Ik hoop dat er dan wat vaart in komt.
Dikkevoor alle dames hier!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef Tally het volgende:
Ik wil ff zeggen dat ik het zat ben
Ik heb opeens een klote buiMijn hele lijf doet godverdomme zeer.
En alles kan de pest krijgen! IK BEN HET ZAT.
Ik WIL OOK ZO'N POKKE KRIJS JONG
quote:Op maandag 31 mei 2010 11:13 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.php
GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f.
Daarnaast is, sinds GONAL-f kan worden afgewogen op basis van gewicht, door middel van een high-tech methode (filled-by- mass), nu bij het afwegen ook het gebruik van proefdieren niet meer nodig. Meer informatie over het Filled-by-Mass proces kunt u vinden in een artikel van dr. Schats uit de VU Amsterdam op www.Fertimagazine.nl.
Serono Benelux BV.
*gauw weer weg duikt*
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mijsje nog 2 nachtjes en dan is het 4 juni.. Dan gaat het beginnen.. Hoe voel je??
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewustquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:19 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje...
Nou, ik snap je helemaal! Hopelijk brengt het kleinigheidje ook jou geluk!quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:35 schreef mijsje het volgende:
[..]![]()
ik voel me zenuwachtig, maar ook zin om te beginnen, maar ook bang en blij en verdrietig en....... ik voel heel veel tegelijk en na elkaar... snap je me nog?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust)
quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:49 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, ik snap je helemaal! Hopelijk brengt het kleinigheidje ook jou geluk!
Moet het dan niet het 'Heb-hier-spijt-van-je-vruchbaarheidsbehandeling'-topic heten?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef McLaura het volgende:
Als het zo is he, dan moet er maar een speciaal 'Pokke-krijs-jongen'-topic komen
Nooit!quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Moet het dan niet het 'Heb-hier-spijt-van-je-vruchbaarheidsbehandeling'-topic heten?
Dat pokke krijs - meisje komt hier over een paar weken alquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust)
helemaal mee eens..quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Nooit!Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan
Groot gelijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Nooit!Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan
Hoef jezelf niet voor te bellen hoorquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef mijsje het volgende:
wat lief dat iedereen zo meedenkt!
dank jullie!
morgen dus het startgesprek in het ziekenhuis... maar ik vroeg me af, hoe belangrijk is het om je zorgverzekeraar van tevoren gesproken te hebben dat je deze behandeling gaat doen? ik wil morgenochtend wel even bellen dat ik het ga doen, (manlief was het van de week vergeten...) maar maakt het veel uit? hoe hebben jullie dat gedaan? (die dus al IVF/ICSI doen/gedaan hebben...)
het startgesprek hebben we in de ochtend, maar ik moet daarna werken, dus ik heb pas eind van de middag tijd om te komen posten...niet dat jullie denken dat ik, omdat ik nog niet gepost heb, sowieso slecht nieuws heb gehad over het mogen starten met de IVF deze cyclus...
CP, je zit gewoon 6 dagen over je 40 weken heen!!!
![]()
phieuw... toch wel opluchting...quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef Tally het volgende:
[..]
Hoef jezelf niet voor te bellen hoor
Dat horen ze van het ziekenhuis.
Nee hoor. Je gaat ook voor een operatie niet aangeven dat je opgenomen wordquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef mijsje het volgende:
[..]
phieuw... toch wel opluchting...ik zag al ramp scenario's waarin we niet konden beginnen omdat we dat nog niet gedaan hadden...
dank je pze!
Dat heb ik dus ook van de week gedaan, maar het was eigenlijk heel eenvoudig bij Trias. IVF poging 1,2 en 3 zitten in het basispakket en de rest van de 'fertiliteitsbevorderende behandelingen' ook. Aanvullend verzekeren helpt mij verder niks meer. Ik meen dat dat vroeger wel zo was. Maar zal per verzekeraar verschillen denk ik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:15 schreef Saffier het volgende:
Mijsje ik heb even de polisvoorwaarden opgezocht van mijn verzekering (stonden gewoon op i-net) om te weten waar ik aan toe was. Daar stond in Wie Wat Hoe en Waar en Hoevaak en Hoeveel (enz enz) vergoed wordt.
Heel veel succes met je gesprek morgen
Best Spannend ditquote:
kan ik best gebruiken...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:40 schreef Saffier het volgende:
Klinkt 'goed' allemaal Mijsje! De decapeptyl vond ik wel 'prettig' spul, kreeg er geen hormonale toestanden door buiten zo af en toe wat schoonmaakwoede.
Heel veel succes met je 1e (en naar ik hoop ook meteen je laatste) IVF-poging![]()
quote:
super spannend mijsje & joene! ik hoop hard mee op een goede afloop! zet 'm op!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:56 schreef mijsje het volgende:
we zijn nu dus echt begonnen met IVF.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |