Om optimale zaadkwaliteit te hebben mag je 3 dagen niet vrijen. Heel spontaan houden we het zo
 Om optimale zaadkwaliteit te hebben mag je 3 dagen niet vrijen. Heel spontaan houden we het zo 

Als hij smiddags het zaad moet inleveren had ik zo ook gedacht.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo?
Mag het niet vanwege de IUI? Is dat dan voor het zaad van je man?
Ik geloof dat ik me daar niet zo veel van aan zou trekken, of is dat simpel gezegd?
Ik zou denken 2 keer schieten voor de prijs van 1.

Tally, dat is klote, dat nu ook je IVF niet doorgaat... wel fijn inderdaad dat ze iets met het eitje doen, maar weer balen van de huwelijksnacht...
 Tally, dat is klote, dat nu ook je IVF niet doorgaat... wel fijn inderdaad dat ze iets met het eitje doen, maar weer balen van de huwelijksnacht...  het is gewoon zo balen allemaal... dat bedenk je je ook niet van tevoren...
 het is gewoon zo balen allemaal... dat bedenk je je ook niet van tevoren... 

balen tally. Succes met je IUI.
 balen tally. Succes met je IUI. 

Fijn dat er meer pijnstilling mogelijk is. Hoop dat je je focus op de punctie een beetje kunt loslaten nu, want er gaat nog een hoop op je afkomen
 Fijn dat er meer pijnstilling mogelijk is. Hoop dat je je focus op de punctie een beetje kunt loslaten nu, want er gaat nog een hoop op je afkomen  

vanavond een verlaat cadeautje zal brengen in februari 2011.
  vanavond een verlaat cadeautje zal brengen in februari 2011.  

(Sorry, het is zooo plat, maar het klinkt zo leuk.)
  (Sorry, het is zooo plat, maar het klinkt zo leuk.)

).
). 

Isla, gefeliciteerd meid! ik gun je een verlaat cadeautje in februari 2011!
 Isla, gefeliciteerd meid! ik gun je een verlaat cadeautje in februari 2011! 
 CP, ik hoop ook dat ik de overstimulatie mag overslaan
 CP, ik hoop ook dat ik de overstimulatie mag overslaan  
  droomvrouwtje
 droomvrouwtje ik heb er vandaag nog veel aan moeten denken, maar toch ben ik al wat geruster op de punctie moet ik zeggen. daarom alleen al was naar de infomiddag gaan het al waard...
 ik heb er vandaag nog veel aan moeten denken, maar toch ben ik al wat geruster op de punctie moet ik zeggen. daarom alleen al was naar de infomiddag gaan het al waard...  ik hoop dat dat gerust gestelde gevoel zo blijft...
 ik hoop dat dat gerust gestelde gevoel zo blijft...  

sterkte met bijkomen tally!
 sterkte met bijkomen tally!  en ik hoop van harte dat het tot een zwangerschap leidt!
 en ik hoop van harte dat het tot een zwangerschap leidt!

Nou ik ben onwijs aan het soppenquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:25 schreef trui het volgende:
geil verhaaltje!sterkte met bijkomen tally!
en ik hoop van harte dat het tot een zwangerschap leidt!

ehm... rare bloeding, borsten opeens groter... ehm... weet je heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? (ms een doorbraakbloeding...)quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:07 schreef Ciscostar het volgende:
Ik word een beetje turreluurs van mijn menstruatie. Eerst 3 dagen wel, toen dag niet, toen 1 dag wel, 1 dag niet, gisteren weer wel (beetje) en vandaag niks. Mijn moeder riep dat het van de narcose kan komen, maar dat is morgen 3 weken geleden (lijkt me dan toch niet)
Gisteren ook nog tijdens vriendinnenavond naar hunkemöler geweest en weer eens laten meten en nu van b toch naar c/d gegaan. Best grappig want mijn man zei 2 dagen geleden nog, zijn ze groter? Word nog wat als ze gaan groeien als ik zwanger ben.
 kusje erop en morgen gezond weer op?
 kusje erop en morgen gezond weer op? 
 droomvrouwtje... wat heftig om te horen allemaal... ik hoop dat het allemaal toch mee blijkt te vallen...
 droomvrouwtje... wat heftig om te horen allemaal... ik hoop dat het allemaal toch mee blijkt te vallen...  

Ik durfde het eigelijk niet te zeggen maar dacht het wel..quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:46 schreef mijsje het volgende:
[..]
ehm... rare bloeding, borsten opeens groter... ehm... weet je heel zeker dat je niet zwanger kunt zijn? (ms een doorbraakbloeding...)

toen ik net wist dat ik zwanger was, heb ik gelijk een nieuwe (lees: grotere) BH moeten kopen
   toen ik net wist dat ik zwanger was, heb ik gelijk een nieuwe (lees: grotere) BH moeten kopen  
   ...
 ... 

Ik ga heel hard voor je duimen..
  Ik ga heel hard voor je duimen.. , dat afvallen gaat vast lukken, lijkt mij juist het makkelijkste deel van allemaal. Hier vandaag een verlofdag gekregen van mijn baas, zag het vanmorgen helemaal niet zitten om te werken en voelde me belabberd, misselijk en hoofdpijn, dus eerst ziek gemeld  (moest om 7u beginnen) en later bij mijn baas nog eens ziek gemeld en die vroeg naar gisteren, dus maar in grote lijnen verteld wat er gisteren gezegd is, en toen had hij zoiets van, neem een verlofdag dan kun je op jou manier alles op een rijtje zetten, hij kon zich goed voorstellen dat ik het vandaag even niet zag zitten. Ik was over zijn reactie echt verbaasd, hij is namelijk niet altijd zo meegaand. Dus ik heb vandaag eerst nog ff liggen dutten en ben daarna op de bank gaan hangen bij mijn beste vriendin. Was wel lekker, even afschakelen..
 , dat afvallen gaat vast lukken, lijkt mij juist het makkelijkste deel van allemaal. Hier vandaag een verlofdag gekregen van mijn baas, zag het vanmorgen helemaal niet zitten om te werken en voelde me belabberd, misselijk en hoofdpijn, dus eerst ziek gemeld  (moest om 7u beginnen) en later bij mijn baas nog eens ziek gemeld en die vroeg naar gisteren, dus maar in grote lijnen verteld wat er gisteren gezegd is, en toen had hij zoiets van, neem een verlofdag dan kun je op jou manier alles op een rijtje zetten, hij kon zich goed voorstellen dat ik het vandaag even niet zag zitten. Ik was over zijn reactie echt verbaasd, hij is namelijk niet altijd zo meegaand. Dus ik heb vandaag eerst nog ff liggen dutten en ben daarna op de bank gaan hangen bij mijn beste vriendin. Was wel lekker, even afschakelen.. 

Ja, idd, doe mij gewoon na Mijsje! Komt goed!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt als een goede voorlichting mijsje!
En nu gewoon 'even' hup gelijk bij de eerste poging zwanger hoor! Het heeft nu echt wel lang genoeg geduurd.

19/20 juni, weekend rondom onze trouwdag. Heb nog een hele cyclus om te gaan, zit nu op dag 10 geloof ik. Teste vanmorgen omdat ik raar verloop qua bloedingen had en meerdere mensen die zeiden, je borsten zijn groter en dit ook klopte na meetingquote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jammer Cis, ik had het je vreselijk gegund. Wanneer is je nod eigenlijk?

bah Cisco, dat is naar... sorry als ik valse hoop gewekt had...
 bah Cisco, dat is naar... sorry als ik valse hoop gewekt had...  

Laura, heb je nog gouden tips? zodat ik je zeker weten achterna kan komen?
 Laura, heb je nog gouden tips? zodat ik je zeker weten achterna kan komen?  

wanneer had je de samenlevingstest?? (ik niet zo goed in data's onthouden)
  wanneer had je de samenlevingstest?? (ik niet zo goed in data's onthouden) 

Tsja... mijn eigen houding tegenover de IVF is me erg goed bevallen. Vol hoop, het zien als de eerste serieuze kans. En gewoon doen wat goed voelt. Was dat een wijntje en een sigaret, dan nam ik die (maar niet na de terugplaatsing, dat voelde niet goed). Wanneer ga je 'los'?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:48 schreef mijsje het volgende:Laura, heb je nog gouden tips? zodat ik je zeker weten achterna kan komen?

ik ga vrijdag m'n startgesprek in, en als het mag zou ik de zondag daarna kunnen beginnen met prikken met de decapeptyl...  ik ben heel benieuwd wat er nou in het startgesprek nog besproken moet worden, aangezien ik al weet dat ik gonal moet gaan spuiten vanaf ongeveer dag 5 en de hoeveelheid weet ik ook al. (het dubbele van de IUI, dus 150 IE om mee te beginnen...) misschien dat er nog extra uitleg komt over de decapeptyl en de andere medicijnen, en misschien nog wat over de pijnbestrijding/roesje tijdens de punctie... we gaan het zien... ik moet zeggen, ik ben helemaal zenuwachtig en wil graag beginnen hiermee... en net wat je zegt, ik zie het nu ook als eerste serieuze kans, aangezien we bij de IUI eigenlijk al wisten dat er geen extra kansen gemaakt werden voor ons persoonlijk... (schijnt zo te zijn bij onbegrepen onvruchtbaarheid...)
 ik ga vrijdag m'n startgesprek in, en als het mag zou ik de zondag daarna kunnen beginnen met prikken met de decapeptyl...  ik ben heel benieuwd wat er nou in het startgesprek nog besproken moet worden, aangezien ik al weet dat ik gonal moet gaan spuiten vanaf ongeveer dag 5 en de hoeveelheid weet ik ook al. (het dubbele van de IUI, dus 150 IE om mee te beginnen...) misschien dat er nog extra uitleg komt over de decapeptyl en de andere medicijnen, en misschien nog wat over de pijnbestrijding/roesje tijdens de punctie... we gaan het zien... ik moet zeggen, ik ben helemaal zenuwachtig en wil graag beginnen hiermee... en net wat je zegt, ik zie het nu ook als eerste serieuze kans, aangezien we bij de IUI eigenlijk al wisten dat er geen extra kansen gemaakt werden voor ons persoonlijk... (schijnt zo te zijn bij onbegrepen onvruchtbaarheid...)  

Heb je al contracten gekregen? Soort van prikinstructie van de andere medicatie?quote:Op zondag 30 mei 2010 00:29 schreef mijsje het volgende:
ik ga vrijdag m'n startgesprek in, en als het mag zou ik de zondag daarna kunnen beginnen met prikken met de decapeptyl... ik ben heel benieuwd wat er nou in het startgesprek nog besproken moet worden, aangezien ik al weet dat ik gonal moet gaan spuiten vanaf ongeveer dag 5 en de hoeveelheid weet ik ook al. (het dubbele van de IUI, dus 150 IE om mee te beginnen...) misschien dat er nog extra uitleg komt over de decapeptyl en de andere medicijnen, en misschien nog wat over de pijnbestrijding/roesje tijdens de punctie... we gaan het zien... ik moet zeggen, ik ben helemaal zenuwachtig en wil graag beginnen hiermee... en net wat je zegt, ik zie het nu ook als eerste serieuze kans, aangezien we bij de IUI eigenlijk al wisten dat er geen extra kansen gemaakt werden voor ons persoonlijk... (schijnt zo te zijn bij onbegrepen onvruchtbaarheid...)

dat zijn dan inderdaad vast de dingen waar het over zal gaan Tally
 dat zijn dan inderdaad vast de dingen waar het over zal gaan Tally  gonal en pregnyl ken ik wat prikken betreft, maar decapeptyl heb ik nog nooit eerder gehad. (ik ga er vanuit dat dat niet heel anders zal zijn dan de pregnyl, maar dan iedere dag...)
 gonal en pregnyl ken ik wat prikken betreft, maar decapeptyl heb ik nog nooit eerder gehad. (ik ga er vanuit dat dat niet heel anders zal zijn dan de pregnyl, maar dan iedere dag...)  bedankt voor het duimen weer meiden, ik heb echt het gevoel dat we nu pas echt van start gaan, ben weer bijna net zo zenuwachtig als toen we net waren gestopt met de pil...
 bedankt voor het duimen weer meiden, ik heb echt het gevoel dat we nu pas echt van start gaan, ben weer bijna net zo zenuwachtig als toen we net waren gestopt met de pil...  

heerlijk vind ik dat nu, de verhalen waar je uit kan zien dat het echt werkt!
 heerlijk vind ik dat nu, de verhalen waar je uit kan zien dat het echt werkt!  Bij mij is gekozen voor gonal-f, omdat ik dat bij de IUI's ook heb gehad.
 Bij mij is gekozen voor gonal-f, omdat ik dat bij de IUI's ook heb gehad.

Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ookquote:Op zondag 30 mei 2010 13:39 schreef McLaura het volgende:
Ik heb Decapeptyl en Puregon gehad (en Pregnyl), en de buuf Decapeptyl en Gonal-F (en Pregnyl). En beide heeft gewerkt

quote:Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ook

en dan ben ik 'pas' 29
 en dan ben ik 'pas' 29  )
) 

quote:Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters.
 Echt waar??
  Echt waar??   

.. het gaat nu wel heel snel. Ben ook blij voor je dat je zo snel aan de slag kunt, en ik ga duimen voor een super mooi resultaat
 .. het gaat nu wel heel snel. Ben ook blij voor je dat je zo snel aan de slag kunt, en ik ga duimen voor een super mooi resultaat 
 wat raar hamsterhormonen.. gek hoor en bizar dat de hormonen van hamsters helpen om zwanger te raken....
 wat raar hamsterhormonen.. gek hoor en bizar dat de hormonen van hamsters helpen om zwanger te raken....

en uiteindelijk draait het om de kwaliteit
 en uiteindelijk draait het om de kwaliteit  alhoewel een lekker aantal ook wel fijn is, maar de eerste prio is de kwaliteit
 alhoewel een lekker aantal ook wel fijn is, maar de eerste prio is de kwaliteit  

Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.phpquote:Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
I
Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters. Dit is niet slechter, maar sommige vrouwen reageren daar niet goed op. (en sommige weer wel!)

quote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zouden kindjes dan ook hamsterwangetjes krijgen?

Dat krijgen ze van Menopur ookquote:Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zouden kindjes dan ook hamsterwangetjes krijgen?
 (en een dubbele kin
 (en een dubbele kin  )
 )

Ineens is er dus weer hoop! Inmiddels was die bij mij vrijwel verdwenen, moet ik eerlijk zeggen. 50% van de stellen die IVF doen, blijven immers kinderloos; ik dacht dat wij daarbij zou gaan horen. Dat kan alsnog natuurlijk, maar toch, er is weer hoop.
 Ineens is er dus weer hoop! Inmiddels was die bij mij vrijwel verdwenen, moet ik eerlijk zeggen. 50% van de stellen die IVF doen, blijven immers kinderloos; ik dacht dat wij daarbij zou gaan horen. Dat kan alsnog natuurlijk, maar toch, er is weer hoop.

voor jullie, en als ik nog iemand vergeet ook een
 voor jullie, en als ik nog iemand vergeet ook een   .
 .

fijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen
 fijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen  

Dank je. Het is inderdaad fijn om andere dingen weer even de ruimte te geven, om andere aspecten van mezelf, buiten het 'wensmoeder' zijn, meer aan bod te laten komen.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ahavafijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen

Heel verstandig! Die dingen zijn zo belangrijk, juist ook om dit proces vol te kunnen houden, maar ook voor je verdere leven. Dat houdt niet op bij IVF (gelukkig!). Veel sterkte!quote:Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja ik heb idd een zwaar gesprek gehad met de gyn. Maar ik ga ervoor, wel op mijn eigen (ons) tempo. Ik wil dit niet tenkoste van mijn relatie of mijn eigen lichaam (zowel lichamelijk als geestelijk)

.
 . 

Ja dat ken ik heel goed, zelfs nu ondanks dat ik de pil moet slikken, heb ik dat nog.. Maar je maakt het wel weer spannend. O je vraag durf ik je geen antwoord te geven, heb ik geen verstand van. Anders bel even met de poli misschien dat zij het wel weten en ook kunnen uitleggen...
  Ja dat ken ik heel goed, zelfs nu ondanks dat ik de pil moet slikken, heb ik dat nog.. Maar je maakt het wel weer spannend. O je vraag durf ik je geen antwoord te geven, heb ik geen verstand van. Anders bel even met de poli misschien dat zij het wel weten en ook kunnen uitleggen...

dan vraag ik het natuurlijk eerder
  dan vraag ik het natuurlijk eerder  .
.

Ook ik zou even bellen met zo'n specifieke vraag.
 Ook ik zou even bellen met zo'n specifieke vraag.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb even snel de berichten doorgelezen, hoop dat ik het meeste onthouden heb, ben nogal gaar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Droomvrouwtje, ik had ook endometriose, fase 2, maar de gyn heeft alles weg kunnen halen tijdens de laparascopie. Ik vraag me af waarom je geen laparascopie (kijkoperatie in je buik) krijgt ipv een MRI. Kunnen ze meteen zien waar het zit en voor zover mogelijk het weghalen. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger raken terwijl ze dat hebben, het hangt er vooral vanaf waar het zit. Je kunt fase 4 hebben, heel ernstig dus, maar toch zwanger raken omdat het niet in je eierstokken zit, en je kunt fase 2 hebben, maar als dat in je eiserstokken zit en de boel afsluit, is het inderdaad moelijk om zwanger te raken, en dan gaan ze meteen over naar IVF. Maar zolang ze dat niet weten wordt het niet meteen IVF hoor. Hopelijk krijg je wat meer uitleg dan die brief!
Mijsje vrijdag komt steeds dichterbij! het gaat nu echt beginnen!
PZE ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt!
Ahava wat fijn dat ze iets gevonden hebben! (hoe stom het ook klinkt, maar nu kan er iets aan gedaan worden!) Ik slikte sowieso al extra vitamine B6 en B12 en mijn cervixslijm is veel beter (meer!) geworden, ik wist niet dat het ook goed was voor stollingsproblemen! Nu een beetje rust, dat is wel fijn. Je zei iets over je leeftijd, hoe oud ben je dan? Ik heb ook wel last van dat gevoel, ben vorige week 36 geworden..
Lief dat je naar me vroeg! Ik heb weer goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen.(o.a mijn verjaardagswip) Ik voel mijn eisprong bijna elke maand, maar dit keer was het bijzonder pijnlijk. heb zelfs een pijnstiller geslikt, iets wat ik nog nooit gedaan heb voor mijn eisprong! het duurde ook ongeveer 8 uur, het was echt heftig! Door die laparascopie weet ik dat er geen cystes of andere rare dingen (meer) zijn, dus maak ik me geen zorgen, maar opvallend was het wel. Heb er nu nog af en toe last van. Ik hoop maar dat het een gigantisch groot en gezond ei was, of misschien wel twee...

Dus ik zit weer in de wachtweken. Over twee weken weer een gesprek met de gyn. Als ik dan weer ongesteld ben geworden wil ik graag beginnen met IUI. Ik hoop dat er dan wat vaart in komt.
Dikkevoor alle dames hier!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)

Mijn hele lijf doet godverdomme zeer.
 Mijn hele lijf doet godverdomme zeer.

waardeloos. Ik las dat je IVF was afgeblazen en dat het nu weer een IUI poging is geweest. Is al duidelijk wat het traject is? Volgende keer weer IVF en dan andere hormonen of dosering? Of wellicht ISCI?
  waardeloos. Ik las dat je IVF was afgeblazen en dat het nu weer een IUI poging is geweest. Is al duidelijk wat het traject is? Volgende keer weer IVF en dan andere hormonen of dosering? Of wellicht ISCI? 

En niet net zoals nu, maar 1tje.
 En niet net zoals nu, maar 1tje.

quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef Tally het volgende:
Ik wil ff zeggen dat ik het zat ben
Ik heb opeens een klote buiMijn hele lijf doet godverdomme zeer.
En alles kan de pest krijgen! IK BEN HET ZAT.
Ik WIL OOK ZO'N POKKE KRIJS JONG
 ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje...
 ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje... 
 (in mijn geval komt dat ook door heel druk op school en thuis...)
 (in mijn geval komt dat ook door heel druk op school en thuis...) quote:Op maandag 31 mei 2010 11:13 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.php
GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f.
Daarnaast is, sinds GONAL-f kan worden afgewogen op basis van gewicht, door middel van een high-tech methode (filled-by- mass), nu bij het afwegen ook het gebruik van proefdieren niet meer nodig. Meer informatie over het Filled-by-Mass proces kunt u vinden in een artikel van dr. Schats uit de VU Amsterdam op www.Fertimagazine.nl.
Serono Benelux BV.
*gauw weer weg duikt*

weet je hoelang ze nog moeten verbouwen?
 weet je hoelang ze nog moeten verbouwen? heel begrijpelijk dat je er wat meer afstand van genomen hebt. ik hoop dat je je rust helemaal kan nemen en dat dan later de tijd voor het kindje vanzelf weer komt...
 heel begrijpelijk dat je er wat meer afstand van genomen hebt. ik hoop dat je je rust helemaal kan nemen en dat dan later de tijd voor het kindje vanzelf weer komt... 
 ik duim met je mee dat je eerder ernaar moet vragen meid!
 ik duim met je mee dat je eerder ernaar moet vragen meid! 
 lichtbruin... daar zou ik ook niet meteen aan innesteling denken... maar goed, je weet maar nooit... wanneer was je NOD ook alweer? of je leest gewoon even goed... ik duim met je voor vrijdag of zaterdag, maar dan voor streepjes...
 lichtbruin... daar zou ik ook niet meteen aan innesteling denken... maar goed, je weet maar nooit... wanneer was je NOD ook alweer? of je leest gewoon even goed... ik duim met je voor vrijdag of zaterdag, maar dan voor streepjes... 
 dat klinkt goed! Ik hoop dat er een goeie bij zit voor je!
 dat klinkt goed! Ik hoop dat er een goeie bij zit voor je!  

.
 . . Bang voor weer een teleurstelling. Misschien was mijn ovutest wel vals positief omdat ik 's ochtends om half elf heb getest... Of lijkt dat onwaarschijnlijk? Ben niet echt misselijk meer, wel nog steeds een beetje raar gevoel in mijn maag. Dat zal wel niet wat zijn. On the other hand, mijn vorige cycli zaten op 31/32 dagen, ik zit nu al op dag 38.
. Bang voor weer een teleurstelling. Misschien was mijn ovutest wel vals positief omdat ik 's ochtends om half elf heb getest... Of lijkt dat onwaarschijnlijk? Ben niet echt misselijk meer, wel nog steeds een beetje raar gevoel in mijn maag. Dat zal wel niet wat zijn. On the other hand, mijn vorige cycli zaten op 31/32 dagen, ik zit nu al op dag 38. 

en een vals positieve ovutest, volgens mij niet hoor, volgens mij moet je kunnen testen op iedere tijd van de dag, behalve vroeg in de ochtend met de eerste ochtendurine...
 en een vals positieve ovutest, volgens mij niet hoor, volgens mij moet je kunnen testen op iedere tijd van de dag, behalve vroeg in de ochtend met de eerste ochtendurine... 

pze, shit! Een dikke knuffel voor jou! Balen meis
 pze, shit! Een dikke knuffel voor jou! Balen meis   .
 . 

PZE
  PZE   dat is balen.. Maar idd 3x is scheepsrecht..
   dat is balen.. Maar idd 3x is scheepsrecht.. schiet ook al op voor jou.. 2 weken is voorbij voor dat je het weet..
  schiet ook al op voor jou.. 2 weken is voorbij voor dat je het weet.. 

quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mijsje nog 2 nachtjes en dan is het 4 juni.. Dan gaat het beginnen.. Hoe voel je??

, stedentripje naar Barcelona. Of we verder van de zomer nog wegkunnen durf ik niet te zeggen, zo lastig plannen met die behandelingen dus deze hebben we dan mooi binnen! Door de ziekte van mijn geliefde dateert de laatste vakantie van 2007 dus we hebben er heel veel zin in! En mocht punctie en terugplaatsing doorgaan is het echt die dagen bekend en als het dan niet gelukt is, is dit ook mooie afleiding
, stedentripje naar Barcelona. Of we verder van de zomer nog wegkunnen durf ik niet te zeggen, zo lastig plannen met die behandelingen dus deze hebben we dan mooi binnen! Door de ziekte van mijn geliefde dateert de laatste vakantie van 2007 dus we hebben er heel veel zin in! En mocht punctie en terugplaatsing doorgaan is het echt die dagen bekend en als het dan niet gelukt is, is dit ook mooie afleiding   

we konden ons niet beheersen en hebben vanavond een test gedaan... Negatief. Kl_te
 we konden ons niet beheersen en hebben vanavond een test gedaan... Negatief. Kl_te   

Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewustquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:19 schreef mijsje het volgende:
[..]
 )
)

Nou, ik snap je helemaal! Hopelijk brengt het kleinigheidje ook jou geluk!quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:35 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik voel me zenuwachtig, maar ook zin om te beginnen, maar ook bang en blij en verdrietig en....... ik voel heel veel tegelijk en na elkaar... snap je me nog?

quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust)
 zitten we straks allemaal met onze lang verwachte pokke-krijs-jongen...
 zitten we straks allemaal met onze lang verwachte pokke-krijs-jongen... 
quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:49 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, ik snap je helemaal! Hopelijk brengt het kleinigheidje ook jou geluk!
 ik hoop het ook
 ik hoop het ook  

Moet het dan niet het 'Heb-hier-spijt-van-je-vruchbaarheidsbehandeling'-topic heten?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:37 schreef McLaura het volgende:
Als het zo is he, dan moet er maar een speciaal 'Pokke-krijs-jongen'-topic komen

Nooit!quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Moet het dan niet het 'Heb-hier-spijt-van-je-vruchbaarheidsbehandeling'-topic heten?
 Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan
 Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan  

Dat pokke krijs - meisje komt hier over een paar weken alquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust)

dus vul mijn plaats maar in voor de rest uit dit topic
 dus vul mijn plaats maar in voor de rest uit dit topic  hopelijk brengt het geluk
 hopelijk brengt het geluk  

helemaal mee eens..quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Nooit!Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan

Groot gelijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Nooit!Nooit spijt hebben over wat je hebt gedaan meer over wat je niet hebt gedaan

wat lief dat iedereen zo meedenkt!
 wat lief dat iedereen zo meedenkt!  dank jullie!
 dank jullie!  ) maar maakt het veel uit? hoe hebben jullie dat gedaan? (die dus al IVF/ICSI doen/gedaan hebben...)
 ) maar maakt het veel uit? hoe hebben jullie dat gedaan? (die dus al IVF/ICSI doen/gedaan hebben...) niet dat jullie denken dat ik, omdat ik nog niet gepost heb, sowieso slecht nieuws heb gehad over het mogen starten met de IVF deze cyclus...
 niet dat jullie denken dat ik, omdat ik nog niet gepost heb, sowieso slecht nieuws heb gehad over het mogen starten met de IVF deze cyclus... CP, je zit gewoon 6 dagen over je 40 weken heen!!!
 CP, je zit gewoon 6 dagen over je 40 weken heen!!!  

waar is de tijd gebleven??
  waar is de tijd gebleven??

Hoef jezelf niet voor te bellen hoorquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:09 schreef mijsje het volgende:
wat lief dat iedereen zo meedenkt!
dank jullie!
morgen dus het startgesprek in het ziekenhuis... maar ik vroeg me af, hoe belangrijk is het om je zorgverzekeraar van tevoren gesproken te hebben dat je deze behandeling gaat doen? ik wil morgenochtend wel even bellen dat ik het ga doen, (manlief was het van de week vergeten...) maar maakt het veel uit? hoe hebben jullie dat gedaan? (die dus al IVF/ICSI doen/gedaan hebben...)
het startgesprek hebben we in de ochtend, maar ik moet daarna werken, dus ik heb pas eind van de middag tijd om te komen posten...niet dat jullie denken dat ik, omdat ik nog niet gepost heb, sowieso slecht nieuws heb gehad over het mogen starten met de IVF deze cyclus...
CP, je zit gewoon 6 dagen over je 40 weken heen!!!

phieuw... toch wel opluchting...quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef Tally het volgende:
[..]
Hoef jezelf niet voor te bellen hoor
Dat horen ze van het ziekenhuis.
 ik zag al ramp scenario's waarin we niet konden beginnen omdat we dat nog niet gedaan hadden...
 ik zag al ramp scenario's waarin we niet konden beginnen omdat we dat nog niet gedaan hadden...  

Nee hoor. Je gaat ook voor een operatie niet aangeven dat je opgenomen wordquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef mijsje het volgende:
[..]
phieuw... toch wel opluchting...ik zag al ramp scenario's waarin we niet konden beginnen omdat we dat nog niet gedaan hadden...
dank je pze!

) vergoed wordt.
 ) vergoed wordt. 

Dat heb ik dus ook van de week gedaan, maar het was eigenlijk heel eenvoudig bij Trias. IVF poging 1,2 en 3 zitten in het basispakket en de rest van de 'fertiliteitsbevorderende behandelingen' ook. Aanvullend verzekeren helpt mij verder niks meer. Ik meen dat dat vroeger wel zo was. Maar zal per verzekeraar verschillen denk ik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:15 schreef Saffier het volgende:
Mijsje ik heb even de polisvoorwaarden opgezocht van mijn verzekering (stonden gewoon op i-net) om te weten waar ik aan toe was. Daar stond in Wie Wat Hoe en Waar en Hoevaak en Hoeveel (enz enz) vergoed wordt.
Heel veel succes met je gesprek morgen

Mijsje, succes vandaag!!!!
 Mijsje, succes vandaag!!!!  

wat naar Cisco...
 wat naar Cisco...  ik hoop dat je hondje een mooi kindje terug begeleidt naar jullie toe
 ik hoop dat je hondje een mooi kindje terug begeleidt naar jullie toe  sterkte meid!
 sterkte meid! jullie zijn zo ontzettend lief! (wat is het toch fijn om onderdeel van OUD te zijn...
 jullie zijn zo ontzettend lief! (wat is het toch fijn om onderdeel van OUD te zijn...  )
 ) we zijn nu dus echt begonnen met IVF. ik mag zondag inderdaad beginnen met de decapeptyl, en dan komt op dag 5 van m'n nieuwe cyclus daar nog de gonal bij. morgen even bij de apotheek in Den Helder de decapeptyl ophalen, dan kan ik beginnen
 we zijn nu dus echt begonnen met IVF. ik mag zondag inderdaad beginnen met de decapeptyl, en dan komt op dag 5 van m'n nieuwe cyclus daar nog de gonal bij. morgen even bij de apotheek in Den Helder de decapeptyl ophalen, dan kan ik beginnen  ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan en hoeveel eitjes er gaan rijpen...
 ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan en hoeveel eitjes er gaan rijpen...  ) en daarna nog wachten op welke apotheek in de buurt op tijd de decapeptyl in huis kon hebben, aangezien we hier een kleine apotheek hebben, die morgen niet open zijn... alles geregeld dus...
 ) en daarna nog wachten op welke apotheek in de buurt op tijd de decapeptyl in huis kon hebben, aangezien we hier een kleine apotheek hebben, die morgen niet open zijn... alles geregeld dus... 

.
. 

Best Spannend ditquote:

kan ik best gebruiken...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:40 schreef Saffier het volgende:
Klinkt 'goed' allemaal Mijsje! De decapeptyl vond ik wel 'prettig' spul, kreeg er geen hormonale toestanden door buiten zo af en toe wat schoonmaakwoede.
Heel veel succes met je 1e (en naar ik hoop ook meteen je laatste) IVF-poging

dank je wel!
 dank je wel! quote:

jee jullie gaan nu echt starten, spannend!
  jee jullie gaan nu echt starten, spannend! , je weet dat ze niet het eeuwige leven hebben maar het is altijd zo naar en verdrietig als je een huisdier verliest.
 , je weet dat ze niet het eeuwige leven hebben maar het is altijd zo naar en verdrietig als je een huisdier verliest. 

, niks te klagen! Vind het zelf gewoon soms lastig, heb normaal best veel afspraken en dat is nu gewoon lastig  want je wilt dingen ook niet afzeggen. Alles wat niet zo urgent was heb ik gewoon even doorgeschoven
 , niks te klagen! Vind het zelf gewoon soms lastig, heb normaal best veel afspraken en dat is nu gewoon lastig  want je wilt dingen ook niet afzeggen. Alles wat niet zo urgent was heb ik gewoon even doorgeschoven   

.. Spannend.. Op naar de eerst poging (en meteen de laatste)
 .. Spannend.. Op naar de eerst poging (en meteen de laatste) 

super spannend mijsje & joene! ik hoop hard mee op een goede afloop! zet 'm op!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:56 schreef mijsje het volgende:
we zijn nu dus echt begonnen met IVF.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |