abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 22:25:27 #226
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_82168349
Ahava, wat fijn zeg! En ik kan me voorstellen dat je nu weer wat hoop krijgt... gelukkig zijn er geen grote of rare afwijkingen gevonden, waardoor het allemaal nog moeizamer zou kunnen lopen... Ik ga heel hard voor je duimen voor deze nieuwe fase!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_82178071
Hee meiden, had even geen internet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb even snel de berichten doorgelezen, hoop dat ik het meeste onthouden heb, ben nogal gaar..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje, ik had ook endometriose, fase 2, maar de gyn heeft alles weg kunnen halen tijdens de laparascopie. Ik vraag me af waarom je geen laparascopie (kijkoperatie in je buik) krijgt ipv een MRI. Kunnen ze meteen zien waar het zit en voor zover mogelijk het weghalen. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger raken terwijl ze dat hebben, het hangt er vooral vanaf waar het zit. Je kunt fase 4 hebben, heel ernstig dus, maar toch zwanger raken omdat het niet in je eierstokken zit, en je kunt fase 2 hebben, maar als dat in je eiserstokken zit en de boel afsluit, is het inderdaad moelijk om zwanger te raken, en dan gaan ze meteen over naar IVF. Maar zolang ze dat niet weten wordt het niet meteen IVF hoor. Hopelijk krijg je wat meer uitleg dan die brief!

Mijsje vrijdag komt steeds dichterbij! het gaat nu echt beginnen!

PZE ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt!

Ahava wat fijn dat ze iets gevonden hebben! (hoe stom het ook klinkt, maar nu kan er iets aan gedaan worden!) Ik slikte sowieso al extra vitamine B6 en B12 en mijn cervixslijm is veel beter (meer!) geworden, ik wist niet dat het ook goed was voor stollingsproblemen! Nu een beetje rust, dat is wel fijn. Je zei iets over je leeftijd, hoe oud ben je dan? Ik heb ook wel last van dat gevoel, ben vorige week 36 geworden..

Lief dat je naar me vroeg! Ik heb weer goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen.(o.a mijn verjaardagswip ) Ik voel mijn eisprong bijna elke maand, maar dit keer was het bijzonder pijnlijk. heb zelfs een pijnstiller geslikt, iets wat ik nog nooit gedaan heb voor mijn eisprong! het duurde ook ongeveer 8 uur, het was echt heftig! Door die laparascopie weet ik dat er geen cystes of andere rare dingen (meer) zijn, dus maak ik me geen zorgen, maar opvallend was het wel. Heb er nu nog af en toe last van. Ik hoop maar dat het een gigantisch groot en gezond ei was, of misschien wel twee...
Dus ik zit weer in de wachtweken. Over twee weken weer een gesprek met de gyn. Als ik dan weer ongesteld ben geworden wil ik graag beginnen met IUI. Ik hoop dat er dan wat vaart in komt.

Dikke voor alle dames hier!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:47:53 #228
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82180692
Isla ik heb eind januari al een kijkoperatie gehad omdat ze dachten dat ik een blinde darm onsteking had, daar zijn ze er toen achtergekomen dat ik endometriose heb, ik heb het al op mijn rechter eierstok zitten, de linker konden ze toen niet goed zien omdat hij te diep lag. Ze hebben toen alleen gekeken en niks weggehaald. Ik laat het op mij afkomen en zie het wel. Ik vond het ook niet erg, hij was meteen heel duidelijk wat en hoe het traject kan zijn, en daar ben ik ook wel blij mee, dan dat ik gaande weg te horen krijg, ja sorry hoor maar het gaat toch allemaal niet zo lukken, nu kan het alleen nog maar meevallen..
Be happy with the little things in life
pi_82206435
Ik zie wat lichtbruin gedoe hier... wel wat vroeg, maar toch denk ik niet meteen aan innesteling ofzo.

Zag trouwens in het vergoedingenoverzicht van mijn verzekering dat van IVF 3 pogingen vergoed worden en de overige fertiliteitsbevorderende behandelingen volledig. Dat vond ik toch even een geruststelling...

[ Bericht 36% gewijzigd door prinseszondererwt op 01-06-2010 20:48:07 ]
pi_82209226
Ik wil ff zeggen dat ik het zat ben
Ik heb opeens een klote bui Mijn hele lijf doet godverdomme zeer.
En alles kan de pest krijgen! IK BEN HET ZAT.

Ik WIL OOK ZO'N POKKE KRIJS JONG

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_82210952
He meiden, ik moet er nog een beetje inkomen hoor wie precies waar in welk traject zit en waarom. Ook niet iedereen staat in de OP dus het is een beetje speuren...

Ahava, kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Fijn dat de vooruitzichten helemaal niet zo slecht zijn als je begon te denken.

PZE, dat maakt het wel extra spannend, vergelijkbaar met eerste bloed wat je normaal met een menstruatie verliest of echt anders? Vrijdag is D-day toch? Moet je nu een IUI eigenlijk bloed laten prikken of gewoon met een testje vaststellen of het gelukt is.

Tally waardeloos. Ik las dat je IVF was afgeblazen en dat het nu weer een IUI poging is geweest. Is al duidelijk wat het traject is? Volgende keer weer IVF en dan andere hormonen of dosering? Of wellicht ISCI?

Ik had vanmorgen een afspraak om te kijken hoeveel eitjes er waren en hoe groot. Ze keek eerst links en daar zaten er maar 2 dus ik was al even teleurgesteld maar links zaten er gelukkig 7 dus dat is niet slecht. Donderdag weer echo en dan verwacht ze dat zondag of maandag de punctie kan plaatsvinden.
pi_82211668
Traject is IVF. Dosering gaat omhoog. 150 eenheden puregon ipv de 100 waar we mee begonnen zijn.
Tijdens de puregon Orgalutran pikken. En dan wachten op een punctie.
Voor ISCI is het nog te vroeg. Dit was de eerste poging IVF.
Wel wil ik eens vragen waarom ik aan de puregon zit en waarom er geen andere medicatie geprobeerd is.
Maar mij kan het weinig rotten als ik maar eitjes aanmaak En niet net zoals nu, maar 1tje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_82213056
Pffff, jullie gaan hier echt heel snel, kan het allemaal niet meer bijhouden, of lees ik gewoon te weinig hier...

Voor alle meiden die het even nodig hebben een dikke knuffel

Ik hoef nog maar twee weken en een beetje te wachten tot de intake!
pi_82216324
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef Tally het volgende:
Ik wil ff zeggen dat ik het zat ben
Ik heb opeens een klote bui Mijn hele lijf doet godverdomme zeer.
En alles kan de pest krijgen! IK BEN HET ZAT.

Ik WIL OOK ZO'N POKKE KRIJS JONG

ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje...

Poezebeest, ik heb ook moeite met het bijhouden hoor (in mijn geval komt dat ook door heel druk op school en thuis...)
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:13 schreef Joene het volgende:

[..]

Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.php

GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f.

Daarnaast is, sinds GONAL-f kan worden afgewogen op basis van gewicht, door middel van een high-tech methode (filled-by- mass), nu bij het afwegen ook het gebruik van proefdieren niet meer nodig. Meer informatie over het Filled-by-Mass proces kunt u vinden in een artikel van dr. Schats uit de VU Amsterdam op www.Fertimagazine.nl.

Serono Benelux BV.

*gauw weer weg duikt*

ik moest ook wel even lachen toen ik hoorde dat gonal van hamsters komt...
pi_82221578
Isla, wachten duurt lang en zeker zonder laptop!

Madelieve genoeg eitjes, dat doe je goed! Ik zou vr of za ongesteld moeten worden na de 2e iui. Volgens mij komt het dus wat eerder.
pi_82225068
zo, even beter teruggelezen.

Isla, wat een drama, zo met je laptop... en met je buren... weet je hoelang ze nog moeten verbouwen?

Ahava heel begrijpelijk dat je er wat meer afstand van genomen hebt. ik hoop dat je je rust helemaal kan nemen en dat dan later de tijd voor het kindje vanzelf weer komt...
(maar ik was niet van de menopur, ik was van de gonal-f... Madelieve was van de menopur in haar vorige poging en wilde dat ook weer als deze poging tot niks leidt...)

TM ik duim met je mee dat je eerder ernaar moet vragen meid!

pze lichtbruin... daar zou ik ook niet meteen aan innesteling denken... maar goed, je weet maar nooit... wanneer was je NOD ook alweer? of je leest gewoon even goed... ik duim met je voor vrijdag of zaterdag, maar dan voor streepjes...

Madelieve 9 follikels al in totaal dat klinkt goed! Ik hoop dat er een goeie bij zit voor je!
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:56:44 #237
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82226082
Thanks mijsje .

Ik werd de vorige maanden 11 dagen na de positieve ovutest ongesteld. Dat was gisteren en nu nog geen zere boobs of menstruatie te bekennen. Hmm, ik word een beetje nerveus want ik durf ook niet te testen . Bang voor weer een teleurstelling. Misschien was mijn ovutest wel vals positief omdat ik 's ochtends om half elf heb getest... Of lijkt dat onwaarschijnlijk? Ben niet echt misselijk meer, wel nog steeds een beetje raar gevoel in mijn maag. Dat zal wel niet wat zijn. On the other hand, mijn vorige cycli zaten op 31/32 dagen, ik zit nu al op dag 38.

Ik wacht denk ik tot zaterdag, ben ik dan nog niet ongesteld dan ga ik maar eens testen.

Hebben jullie dat ook, dat je je bijna niet voor kunt stellen dat er op een dag zomaar twee streepjes zullen verschijnen?
pi_82227190
hmmm, dat klinkt wel hoopvol TM en een vals positieve ovutest, volgens mij niet hoor, volgens mij moet je kunnen testen op iedere tijd van de dag, behalve vroeg in de ochtend met de eerste ochtendurine...
maar wachten tot zaterdag om evt te testen is toch een prima idee? dan gun je het nog wat tijd zonder steeds de angst te hebben dat je toch wel weer te vroeg zal testen...

en ja, dat kan ik me heel goed voorstellen... ik kon het me de vorige keer ook niet voorstellen. ik liep al weg van de test zo van: ach, het is toch weer negatief... en m'n man zei toen tegen me: volgens mij zijn dit toch echt twee streepjes en niet maar één...
pi_82236964
TM, wat superspannend! Mijn ovutest was wel vals positief vorige maand... kruidvat vertrouw ik dus niet meer.

Wij gaan op naar ronde 3 iui, want dit gaat hem niet worden weer. Bruine smurrie neemt toe, dus gaat een dezer dagen doorbreken. 3x scheepsrecht dan maar he.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:00:39 #240
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82237074
pze, shit! Een dikke knuffel voor jou! Balen meis .

Ik baal ervan dat ik kruidvat-testen heb gekocht, maar zolang er geen smurrie te bekennen is blijf ik toch stiekem hopen...
pi_82237497
Ja tuurlijk! En dat je cyclus zo veel langer is zegt ook wat natuurlijk! Wilde je niet ontmoedigen ofzo, maar toevallig was het zo.
pi_82239404
volgens mij kun je wel vaker in een cyclus 2 streepjes hebben op je ovutest, en zelfs sterke streepjes, omdat je ook vaker in een cyclus een LH-piek kan hebben. dat wil dan niet meteen zeggen dat je je eisprong krijgt, maar het is wel verwarrend op je ovutest dan...
ik hoop gewoon dat jullie gauw door kunnen stromen zonder nog al dat vervelende gedoe...
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:50:55 #243
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82242491
TM je houdt het wel spannend zeg.

Oh PZE dat is balen.. Maar idd 3x is scheepsrecht..

Mijsje nog 2 nachtjes en dan is het 4 juni.. Dan gaat het beginnen.. Hoe voel je??

Poezebeest schiet ook al op voor jou.. 2 weken is voorbij voor dat je het weet..

Madelieve 9 eitjes in totaal netjes.. dat moet gewoon lukken

Ik heb vandaag de brief binnen gekregen, 22 juni mag ik in de MRI

Voor de rest van de meiden een dikke knuffel
pi_82252683
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mijsje nog 2 nachtjes en dan is het 4 juni.. Dan gaat het beginnen.. Hoe voel je??

ik voel me zenuwachtig, maar ook zin om te beginnen, maar ook bang en blij en verdrietig en....... ik voel heel veel tegelijk en na elkaar... snap je me nog?
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:40:03 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82252948
ja hoor ik snap je nog wel
pi_82252952
Heel herkenbaar Mijsje, die achtbaan

Andere dames ook een dikke
pi_82260265
Mijsje, yep ik snap het, het is zo dubbel...

Zooo, zojuist onze 'huwelijksreis' geboekt , stedentripje naar Barcelona. Of we verder van de zomer nog wegkunnen durf ik niet te zeggen, zo lastig plannen met die behandelingen dus deze hebben we dan mooi binnen! Door de ziekte van mijn geliefde dateert de laatste vakantie van 2007 dus we hebben er heel veel zin in! En mocht punctie en terugplaatsing doorgaan is het echt die dagen bekend en als het dan niet gelukt is, is dit ook mooie afleiding
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:01:36 #248
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82261311
we konden ons niet beheersen en hebben vanavond een test gedaan... Negatief. Kl_te

Waarschijnlijk is dit weer een hele rare cyclus aan het worden.... blegh.

Ik wil jullie desondanks toch allemaal even een dikke knuffel uitdelen!
pi_82264103
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:19 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik wil ook dat jij zo'n pokke krijs jong krijgt... en dan wil ik er zelf ook eentje...
Nou, dat worden dan sowieso 2 pokke-krijs-jongen begin 2011. En ook één voor TM, Madelieve en Orea en degenen die ik vergeet (maar niet bewust )
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82264140
TM, dat is klote zeg. Rare cyclussen zijn hel als je bezig bent. Bleh!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')