abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218429887
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_218429944
Vorige deel was dicht zag ik, dus even een nieuwe gestart :) (mods al gevraagd te reeksen).

Eind juli heb ik n.a.v. 2e bloedonderzoek, samen met man gesprek gehad bij de gyn. Dit was eigenlijk niet helemaal wat we verwachten - de waardes waren een stuk minder slecht dan de keer ervoor. Nog steeds hogere waardes dan gewenst en de interne echo loog er natuurlijk niet om qua (gebrek aan) eitjesvoorraad, maar mijn lijf lijkt dus nog wel prima in staat zelf een eisprong te initiëren.

Parallel daaraan hebben we natuurlijk wel gesprekken gehad over de kinderwens, hoe sterk die is, wel/niet een IVF traject willen. We merken toch allebei dat we om meerdere redenen een ziekenhuis traject niet willen. Misschien is dat een beetje vloeken in de kerk hier, en als ik nog wel spontaan zwanger raak gaan we er ook echt voor, maar zoals iemand in het vorige topic schreef: kinderwens ja, maar leven eerst. We hebben geen direct vangnet om de hoek, familie woont op afstand, het is gewoon best pittig zonder the village zeg maar.

Omdat er tussen mijn eerste en 2e bloedonderzoek geen 4 weken zat, wilde de gyn om echt zekerheid te hebben toch dat ik nog 1x bloed laat afnemen, zodat we m.b.t. de overgang meer duidelijkheid hebben. Ook zodat we, als we TOCH tot IVF besluiten over te gaan, al een kloppend dossier hebben. Dus nu is het even afwachten wanneer mijn menstruatie weer aanbreekt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:06:47 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_218448819
Gereekst!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_218855886
Ik ben er weer… ;(

Over een maand en vier dagen eindelijk intake ICSI…

Bij de Uroloog en de vervolgonderzoeken is er toen naar voren gekomen dat man
SPOILER
hormonen moet slikken. Gisteren gehoord dat dit niks heeft uitgehaald. Want hij moest dat natuurlijk een aantal maanden slikken.
Dus dat heeft amper de kwaliteit verbeterd. IVF heeft geen zin dus we gaan voor ICSI.

Ik weet niet of ik verdrietig of opgelucht of blij moet zijn.

Wel weet ik dat m’n man eerst geen medische polonaise wil. Maar hij wil dit nu kennelijk wel. We praten er nooit over eigenlijk.

Z’n libido is nog steeds -10 dus de natuurlijke manier waar je op hoopt en de mooie verhalen over hoort dat het ‘ineeens’ lukt en je dan een 4927472-ling krijgt…. Die kans lijkt ook nihil.

[ Bericht 73% gewijzigd door LadyTagliatelle op 24-09-2025 08:23:19 ]
Born to Lose, but Built to Win.
pi_218855950
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:15 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik ben er weer… ;(

Over een maand en vier dagen eindelijk intake ICSI…

Bij de Uroloog en de vervolgonderzoeken is er toen naar voren gekomen dat man
SPOILER
hormonen moet slikken. Gisteren gehoord dat dit niks heeft uitgehaald. Want hij moest dat natuurlijk een aantal maanden slikken.
Dus dat heeft amper de kwaliteit verbeterd. IVF heeft geen zin dus we gaan voor ICSI.

Ik weet niet of ik verdrietig of opgelucht of blij moet zijn.

Wel weet ik dat m’n man eerst geen medische polonaise wil. Maar hij wil dit nu kennelijk wel. We praten er nooit over eigenlijk.

Z’n libido is nog steeds -10 dus de natuurlijke manier waar je op hoopt en de mooie verhalen over hoort dat het ‘ineeens’ lukt en je dan een 4927472-ling krijgt…. Die kans lijkt ook nihil.

Wat heftig.
SPOILER
  woensdag 24 september 2025 @ 08:54:26 #6
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_218856094
:{ - kak

[ Bericht 25% gewijzigd door Moeraskat op 24-09-2025 09:06:09 ]
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_218856232
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:32 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat heftig.
SPOILER
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:32 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat heftig.
SPOILER
Ik had ook net even wat waterige ogen. Dat is allang niet meer voorgekomen. Weet niet goed waarom dat nu wel kwam. Het is niet echt doorgebroken of zo, maar voelde me wel even echt heel kut. En aan de andere kant ben ik ook blij dat er eindelijk iets lijkt te gebeuren. Al heb ik geen idee of er dan ook echt iets gaat gebeuren, of ik dan hormonen krijg of niet. Misschien moet ik dan ook pas weer na een lange tijd terug voor de volgende stap en was dit ook maar een gesprek. Geen idee. Dat is me namelijk onlangs ook al overkomen. Máánden wachten tot de afspraak, kom je daar... krijg je een matig gesprek van 2 minuten. Vervolgens weer anderhalve maand wachten voor een belafspraak en nu weer meer dan een maand wachten... Zo word ik vanzelf 40 natuurlijk.

SPOILER
Edit:

SPOILER
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 10:51 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Pff wat frustrerend! het is allemaal al spannend genoeg, dan wil je dat gepruts van ziekenhuizen er niet bij hebben.. Goed zo dat je ff tijd hebt gepakt om wat emoties eruit te laten :*
wat was de reden om naar een ander ziekenhuis te gaan? Doen ze bij het oude ziekenhuis geen ivf/icsi?
Ik hoop dat die onderzoeken snel achter de rug zijn zodat jullie weer verder kunnen in het traject zelf :* wachttijden zijn stom.
Ze deden daar inderdaad geen IVF of ICSI en daar heb ik nooit bij stilgestaan. Het is geen seconde in me opgekomen dat ze ergens wel IUI zouden kunnen doen en de rest niet. De grap is dat
SPOILER
ik al eerder in het huidige ziekenhuis geweest ben i.v.m. een gesprek daar wegens een kinderwens + mijn adhd medicatie. Maar toen wist ik nog niets van de situatie van m'n man af. Dus toen het elke keer (weet je nog?) op niks uitdraaide kreeg ik van de HA gewoon een verwijzing en mocht ik wel kiezen tussen ziekenhuizen, en heb ik die gekozen die het dichtst in de buurt was. De HA had aangegeven dat het allebei niks uitmaakte maar de ene ook een kortere wachtlijst had. Nou, daar had ik dus voor gekozen. Stom eigenlijk.. Dat heeft ons dus echt meer anderhalf jaar tijd gekost. Misschien wel meer. Want ik vind het nu wel lang duren, maar als ik kijk hoe lang we nu bezig zijn bij dit ziekenhuis dan zijn we toch wel van gesprek 1 tot nu 'maar' 7 maanden verder'.
Als ik na die medicatie-gesprekken daar gewoon in het zicht was gebleven in 2023 was het wellicht anders uitgepakt, maar daar heb ik nks meer aan nu.

quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:41 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ik ben heel erg spuit elf hoor. Maar wat een gedoe en spanning allemaal. Maar het is inderdaad echt zo dat je steeds je grens verlegt en dan zit je best snel aan die 10 jaar.

Word soms ook best verdrietig van de goedbedoelde adviezen. "Gewoon loslaten, dan komt er wel een wonder!" Hoe laat je zoiets makkelijk los dan? Daarnaast ook onzin.

Hoe gaat het intussen met jullie? :*
Ja... ''Gewoon loslaten'' echt irritant.
Ik heb ook oprecht het gevoel dat ik het tussen de afspraken door los laat. Ik doe echt nooit meer testjes en ik weet niet eens exact meer waar ik in m'n cyclus zit etc. Het is dat ik soms een pop-up krijg van een app. Maar die lees ik niet eens meer.
Maar...
SPOILER
Wat denk je van die grappen als ik het eens warm heb en een ander niet?
Of grappen over m'n leeftijd. Ik krijg inmiddels grappen zoals; ben je in de overgang?
Dat maakt me zo woedend, verdrietig en pissig.

Mind you: sommige mensen weten zelfs van die kinderwens en maken alsnog die grap. Ik moet me dan zó inhouden om niet te ontploffen.
pi_218856261
@LadyTagliatelle
SPOILER
Heel veel sterkte. :* De achtbaan van deze trajecten is zo ontzettend pittig. Lichamelijk moet je door een hele hoop en mentaal ook de spanning, de angst. Ik kan dat gevoel, ook al ben ik er lang uit nog steeds terughalen.

Die grappen, zo ongepast. Wat ik ook zo raar vind.
SPOILER

[ Bericht 45% gewijzigd door Cygne op 24-09-2025 09:32:54 ]
pi_218856291
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:22 schreef Cygne het volgende:

[..]
SPOILER
Heel veel sterkte. :* De achtbaan van deze trajecten is zo ontzettend pittig. Lichamelijk moet je door een hele hoop en mentaal ook de spanning, de angst. Ik kan dat gevoel, ook al ben ik er lang uit nog steeds terughalen.

Weet ook nog niet echt goed wat me te wachten staat. Ik hoop gewoon zo dat het blijft plakken straks. Ik praat mezelf aan dat dat het minst spannende onderdeel is omdat ik al een keer zwanger ben geweest en nu een heel leuk kind van 10 heb. Dat was overigens echt gewoon door de pil én condoomgebruik heen. Dit zijn twee mega uiterste... ik probeer daarom maar vertrouwen in m'n eigen lijf te houden.

Maar ergens zit er een stemmetje die al jaren zegt dat die ene zwangerschap m'n enige kans was en dit zo moest zijn.
Die gedachte was er ook toen ik zwanger was van m'n dochter, toen was het: breek dit niet af, dit zou wel eens je eerste en laatste kans kunnen zijn om moeder te worden.

Stom... maar het is wel prominent aanwezig. Zelfs zo erg dat het echt voelt alsof ik dit allemaal doe tegen beterweten in.
pi_218856332
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:22 schreef Cygne het volgende:
@:LadyTagliatelle
SPOILER
:*

SPOILER
pi_218856397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Weet ook nog niet echt goed wat me te wachten staat. Ik hoop gewoon zo dat het blijft plakken straks. Ik praat mezelf aan dat dat het minst spannende onderdeel is omdat ik al een keer zwanger ben geweest en nu een heel leuk kind van 10 heb. Dat was overigens echt gewoon door de pil én condoomgebruik heen. Dit zijn twee mega uiterste... ik probeer daarom maar vertrouwen in m'n eigen lijf te houden.

Maar ergens zit er een stemmetje die al jaren zegt dat die ene zwangerschap m'n enige kans was en dit zo moest zijn.
Die gedachte was er ook toen ik zwanger was van m'n dochter, toen was het: breek dit niet af, dit zou wel eens je eerste en laatste kans kunnen zijn om moeder te worden.

Stom... maar het is wel prominent aanwezig. Zelfs zo erg dat het echt voelt alsof ik dit allemaal doe tegen beterweten in.
Je kunt jezelf zo gek maken. Het is een soort zelfbescherming omdat de onzekerheid zo beangstigend is, dat je jezelf maar voorhoudt dat het nooit gebeurt. Dan kun je niet teleurgesteld worden. Mijn gynaecoloog zei 12 jaar geleden: "reken maar niet op kinderen van jezelf", de kansen zijn heel ongunstig bij mijn translocatie.
pi_218856408
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:40 schreef Cygne het volgende:

[..]
Je kunt jezelf zo gek maken. Het is een soort zelfbescherming omdat de onzekerheid zo beangstigend is, dat je jezelf maar voorhoudt dat het nooit gebeurt. Dan kun je niet teleurgesteld worden. Mijn gynaecoloog zei 12 jaar geleden: "reken maar niet op kinderen van jezelf", de kansen zijn heel ongunstig bij mijn translocatie.
Klopt inderdaad.

Heftige uitspraak wel van die gyn..
pi_218856482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:30 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
:*

SPOILER
SPOILER
pi_218856543
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:50 schreef Cygne het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_218857247
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 10:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
SPOILER
Klopt.
SPOILER
pi_218932014
Even inbreken in dit topic….

Dat “loslaten” wat sommige mensen adviseren vind ik toch zo bizar. Van de lucht is nog nooit iemand zwanger geworden dus er zal toch echt actie ondernomen moeten worden als je een kind wil maken. Niks loslaten hoor…..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')