abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219193095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ik doe nu sinds halverwege dit jaar ovulatie-inductie voor een tweede kind, maar merk dat de wens nu veel minder sterk is dan voor kind 1 en vind het daardoor ook lastiger om me te blijven motiveren voor het hele traject van medicijnen nemen, langsgaan voor controles, ovulatietesten doen, geplande seks hebben. En loop daardoor ook regelmatig rond met de gedachte, wil ik dit wel echt, ik heb toch al een gezond kind, waarom doe ik dit mezelf eigenlijk aan. Er zijn ook genoeg momenten dat ik het wel graag wil, maar er spelen gewoon veel meer twijfels in mijn hoofd.
Herkenbaar voor iemand?
Onwijs.

Het hele gedoe. Echt een heel stuk minder motivatie. Soms zelfs de twijfels of ik dan wel zo’n traject ‘verdien’, want het is natuurlijk ook gewoon een duur traject dat je maar krijgt.

Maar tegelijkertijd besef ik mezelf heel erg dat deze tijden (relatief) snel voorbij gaan en dat ik het juist doe voor de langere toekomst. En mijn dochter is ergens ook mijn motivatie. Ik weet dat het geen garantie is dat ze een goede band krijgen, maar ik zou het haar zo gunnen.

En positief gezien is het ook wel lekker om er iets relaxter mee om te kunnen gaan. Traject is nog altijd intens, maar ik ben zelf niet constant aan het panieken over ‘wat als het niet lukt?’.
pi_219193104
Morgen overigens weer echo. Zoals verwacht niet onwijs veel eitjes in de race. Maar de gyn was voor mijn AMH waarde wel tevreden. Wel heel benieuwd of er nog wat kleine toch nog mee gaan doen en wanneer de punctie is.
pi_219214770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Onwijs.

Het hele gedoe. Echt een heel stuk minder motivatie. Soms zelfs de twijfels of ik dan wel zo’n traject ‘verdien’, want het is natuurlijk ook gewoon een duur traject dat je maar krijgt.

Maar tegelijkertijd besef ik mezelf heel erg dat deze tijden (relatief) snel voorbij gaan en dat ik het juist doe voor de langere toekomst. En mijn dochter is ergens ook mijn motivatie. Ik weet dat het geen garantie is dat ze een goede band krijgen, maar ik zou het haar zo gunnen.

En positief gezien is het ook wel lekker om er iets relaxter mee om te kunnen gaan. Traject is nog altijd intens, maar ik ben zelf niet constant aan het panieken over ‘wat als het niet lukt?’.
Dat schuldgevoel herken ik ook wel ja.
Zou het mijn dochter erg gunnen om een broertje of zusje te krijgen. Maar de echte intrinsieke wens voor een tweede voel ik niet zo sterk. In elk geval niet op een manier die te vergelijken is met het gevoel dat ik had voor R. geboren werd. Het haalt de stress gelukkig grotendeels uit het traject, maar het brengt ook twijfels, doe ik hier wel goed aan, is het wel eerlijk om zonder die intense wens een kind op de wereld te zetten. Tegelijkertijd heb ik er wel vertrouwen in dat mocht het zover komen, het met de liefde/hechting wel goed zal komen. En dat moet toch genoeg zijn.

Hoe is de echo gegaan? Punctie al in zicht?
pi_219215294
Deze week druk aan de echo’s, maandag, woensdag, vandaag en morgen weer. Waarschijnlijk zondag of maandag de punctie.

Ik was even vergeten hoe irritant het is dat het allemaal niet vooruit valt te plannen. :’)

Ik wissel de afgelopen dagen ook lekker tussen het heel optimistisch inzien en heerlijk doemdenken. Misschien spelen de hormonen daar ook een rol in.
pi_219215333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:30 schreef Lokasenna het volgende:
Dat schuldgevoel herken ik ook wel ja.
Zou het mijn dochter erg gunnen om een broertje of zusje te krijgen. Maar de echte intrinsieke wens voor een tweede voel ik niet zo sterk. In elk geval niet op een manier die te vergelijken is met het gevoel dat ik had voor R. geboren werd. Het haalt de stress gelukkig grotendeels uit het traject, maar het brengt ook twijfels, doe ik hier wel goed aan, is het wel eerlijk om zonder die intense wens een kind op de wereld te zetten. Tegelijkertijd heb ik er wel vertrouwen in dat mocht het zover komen, het met de liefde/hechting wel goed zal komen. En dat moet toch genoeg zijn.
Ik herken die twijfels ook helemaal! Wil ik het wel graag genoeg? Zou ik het niet veel meer moeten willen? Inderdaad zoals die eerste keer. Maar aan de andere kant, bij mensen waarbij het allemaal wat makkelijker gaat is het ook niet altijd vanuit een obsessieve wens.

Ik ben echt onwijs aan het overdenken omdat het zo’n bewuste keuze moet zijn, het zal geen toevalstreffer zijn. Terwijl als je me zou vragen of een ‘ongelukje’ gewenst zou zijn, zou ik daar helemaal niet over na hoeven denken.
pi_219232726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 20:16 schreef Myraela het volgende:
Fijn dat je kunt gaan starten @:LadyTagliatelle

Mijn menstruatie startte zondag, dus ik zit in dag twee van spuiten. Vrijdag komt de tweede spuit er bij en maandag de eerste echo om te kijken of het allemaal een beetje aanslaat. Ik ben heel benieuwd. De verwachting is dat er niet superveel eitjes zullen gaan ontwikkelen, dus dat maakt het spannend.
Dank je!
Oh, bij mij is het wachten tot menstruatie en dan elke dag 2 injecties.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:15 schreef Myraela het volgende:
Ik kwam pas achter mijn lage AMH waarde (0,7) bij mijn (tweede, bij ander ziekenhuis de eerste ronde niet eens gemeten) ICSI traject. Dus dat maakt de situatie wel anders.

Praktisch zorgt het er in zo’n traject bij mij dus wel voor dat ik de maximale dosis spuit om de ontwikkeling van eicellen dus wel te stimuleren. En dat er dan (waarschijnlijk) alsnog maar weinig eitjes ontwikkelen. Mijn vorige ronde waren dat 5 eitjes, dat vinden ze weinig. Maar daar heb ik wel een prachtige dochter uit. Dus daardoor zie ik het nog wel optimistisch in.

Wat zegt je arts nu qua mogelijkheden?
Ehm. Ik weet niet eens wat een AMH waarde is en ik denk ook niet dat hier naar gekeken is? Maar ik heb ook niks gekregen over ovulatie testen en ik zie altijd mensen die dingen doen en temperatuur meten en zo. Is ook niks over gezegd…

Maakt me heel onzeker.

Hoe is het met jou nu?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_219232753
Ik ben gewoon zo bizar zenuwachtig voor die icsi. Bang voor de confrontatie/realiteitcheck dat het niet lukt en aan de andere kant stik zenuwachtig want stel je voor dat het wél lukt…
pi_219238404
Vandaag de punctie gehad. Vijf eicellen, heel blij mee. Dat is precies evenveel als bij mijn vorige punctie en daar heb ik m’n dochter uit. O+ Dus dat maakt optimistisch.

Morgen horen we of en hoeveel er ook succesvol bevrucht zijn. Dus nog even duimen blijven draaien.
pi_219238413
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:28 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Dank je!
Oh, bij mij is het wachten tot menstruatie en dan elke dag 2 injecties.
[..]
Ehm. Ik weet niet eens wat een AMH waarde is en ik denk ook niet dat hier naar gekeken is? Maar ik heb ook niks gekregen over ovulatie testen en ik zie altijd mensen die dingen doen en temperatuur meten en zo. Is ook niks over gezegd…

Maakt me heel onzeker.

Hoe is het met jou nu?
Ovulatietesten heb ik bij mijn trajecten ook nooit gebruikt. Maar lijkt me in zo’n traject ook behoorlijk zinloos. Ze controleren je cyclus en eisprong volledig met medicijnen en controleren alles constant met echo’s.
pi_219240105
Fijn dat de punctie achter de rug is @Myraela!

Bij IVF/ICSI heb je niet echt wat met ovulatietesten en dergelijke te maken nee.
Ik gebruik in principe alleen medicatie op dag 3 t/m 7. Nu ik op de medicatie ingesteld ben, krijg ik op dag 10 een echo, en als er dan een follikel groeit, mag ik daarna kiezen of ik tot de ovulatie voor echo's blijf komen of dat ik thuis ovulatietesten doe.

Temperaturen heb ik ook nooit gedaan omdat ik een onregelmatig dag/nachtritme heb en het dan niet zoveel nut schijnt te hebben. :P
pi_219247088
Nou, nog steeds geen menstruatie. Zit ik er een keer op te wachten, komt het niet door. :’)

Zoals jullie beschrijven dacht ik ook, die testen hebben geen zin lijkt me.

Hoop dat ik morgen kan beginnen met die injecties.
pi_219256940
Vandaag een terugplaatsing gehad. Zondag horen we of er ook nog eentje de vriezer in kan, dat was nog even onzeker.

Het blijft allemaal spannend met zo’n lage respons, maar we hebben er maar eentje nodig. O+ nu vooral hopen dat de menstruatie uitblijft.
pi_219277544
Helaas niets in de vriezer, dus extra hard duimen dat deze blijft plakken. O+
pi_219277735
De duimen draaien :*. Extra spannend als er niks in de vriezer kan…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219283982
Ik duim ook mee! :*
pi_219284904
pi_219289550
Spannend @Myraela! Ik duim ook mee.
pi_219289902
pi_219294337
Ik ook! :*
Dat worden spannende dagen/weken voor jullie.

Hier nog steeds aan het wachten op Mn menstruatie. Inmiddels cd36 en normaal heb ik hem rond de 28-30 dagen. Snap er echt geen snars van. Wil gewoon graag beginnen met die injecties voor het icsi traject, en dan denkt m’n lijf, stik maar, ik menstrueer lekker niet. :’) nog nooit meegemaakt dit.

Edit/update. Nu woensdag: nog niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door LadyTagliatelle op 19-11-2025 10:46:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')