het was heel veel info tegelijk, ik ben ook bekaf en kapot nu... (blij dat ik morgen niet hoef te werken... 

) we hebben ons laten registreren als nieuw patient, we hebben daarna een rondleiding gekregen op de afdeling zelf en daarna zijn we naar de collegezaal gegaan. daar kregen we in twee uur een heleboel informatie van een gynaecologe, een verpleegkundige en van iemand van de Freya-site ( 
www.freya.nl staat ook boven in de OP.) de vragen die ik had (vooral over de pijnbestrijding) waren gauw beantwoord, en een heleboel informatie wisten we al. veel van hier en veel van zelf opzoeken op internet... Het AMC doet standaard 2 zware paracetamol, 2 valium en een bethadine-spuit... het schijnt dat je dan echt zo ongeveer onder zeil bent als het gaat gebeuren. ook krijg je een plaatselijke verdoving bij de baarmoedermond. en ben je dan nog heel bang van te voren, dan mag je dat aangeven en kijken ze wat ze voor je kunnen doen. voor mij dus wel nuttig 

verder veel gehoord over risico's, kansen, afwijkingen, foliumzuur (er waren maar 3 of 4 stellen waarvan de vrouw nog foliumzuur gebruikte... is blijkbaar heel normaal dat je daar op een gegeven moment mee stopt als je heel lang moet wachten op een kindje...) en ook over die eerste IVF-baby die zelf ook een kindje heeft gekregen een tijdje terug. ook over of je je "onvruchtbaarheid"/verminderde vruchtbaarheid kon overgeven op je kinderen, maar dat hoeft helemaal niet... we hoorden over de medicijnen die gebruikt worden en we kregen ook de verschillen tussen IVF, ICSI en TESE te horen en wanneer dat gedaan wordt, al met al was het dus een hele drukke dag. 
het was wel heel grappig dat ik delen van de afdeling vanmorgen herkende van de klokhuisaflevering... 
we mogen nu vrijdag 4 juni (dan zit ik op dag 21) voor m'n startgesprek (persoonlijk) in ons eigen ziekenhuis komen. als het goed is (want op zich is alles allemaal al gedaan zodat IVF meteen kan starten) kunnen we dan zondag beginnen met de decapeptyl om de cyclus lam te leggen. (word je dan evengoed ongesteld eigenlijk? heeft ze wel gezegd, maar ik weet het niet meer...) het zou jammer zijn als we dan nog een cyclus moeten wachten om ermee te beginnen... maar goed, er zit dus actie aan te komen!!! 

(en ik voel me al wat beter over de combinatie van de medicijnen zodat ik echt zo'n beetje van de wereld ben... 

) maar goed, dat was het zo'n beetje...
Ik vind het heel lief en voel me erg gevleid dat er zoveel mensen aan me gedacht hebben! 

dank jullie allemaal! 

quote:
 Op dinsdag 25 mei 2010  17:51 schreef McLaura het volgende:
 Op dinsdag 25 mei 2010  17:51 schreef McLaura het volgende:Van het onderzoek naar aangeboren afwijkingen en ivf is bekend dat er percentueel meer aangeboren afwijkingen voorkomen dan bij stellen bij wie het binnen een jaar lukt. Aan de andere kant is het percentage nagenoeg even hoog als bij stellen die er langer dan een jaar over doen maar toch spontaan zwanger worden.
Oftewel : het is niet direct te linken aan ivf!
dat zei de gyn in het AMC ook nog! 

alleen is de kans bij ICSI wel wat groter. Bij IVF (en spontane zwangerschap na een jaar) is die kans 1% dat er aangeboren afwijkingen zijn, en bij ICSI is die kans 2%... 
voor veel mensen echt te verwaarlozen, maar stel je toch voor dat je net bij die procenten zit...Madelieve, wat spannend, jij bent gewoon al midden in het proces! Ik hoop voor je dat je nu gauw verder kunt en dat je inderdaad een geweldige trouwdag hebt!!! 

Poezebeest 

wat spannend dat ook voor jou de intake steeds dichterbij komt! Ik hoop op resultaat voor jou!