abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82097492
Ik heb Decapeptyl en Puregon gehad (en Pregnyl), en de buuf Decapeptyl en Gonal-F (en Pregnyl). En beide heeft gewerkt
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82097873
heerlijk vind ik dat nu, de verhalen waar je uit kan zien dat het echt werkt! Bij mij is gekozen voor gonal-f, omdat ik dat bij de IUI's ook heb gehad.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:35:56 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82099744
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:39 schreef McLaura het volgende:
Ik heb Decapeptyl en Puregon gehad (en Pregnyl), en de buuf Decapeptyl en Gonal-F (en Pregnyl). En beide heeft gewerkt
Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ook
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82100675
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb decapeptyl en menopur gehad... Werkt ook
pi_82100929
Ik heb bij de vorige keren Puregon gehad en Menopur en nu Gonal F omdat ik meedoen aan een onderzoek dat loopt in het AMC. Als deze poging niet slaagt krijg ik de volgende poging Menopur. Daar ben ik toen zwanger van geraakt en ik weet nog dat de arts zei " we kunnen het niet echt verklaren maar wij hebben het idee dat Menopur tot meer zwangerschappen leidt dan Puregon". Dat is een beetje blijven hangen dus dat wil ik dan graag weer.
pi_82101363
de arts in het AMC noemde dat onderzoek al ja... ze zei erbij dat ik net te laat was om eraan mee te doen... naja, zonder onderzoek dan maar, maar als het niet lukt bij deze poging, ga ik ook eens praten over menopur denk ik... kan geen kwaad toch?
pi_82101778
Ik doe mee aan het onderzoek maar ook niet echt want ik zit in de controlegroep. De testgroep spuit elke dag extra LH hormonen omdat ze vermoeden dat dat een gunstige invloed kan hebben op ik geloof de kwaliteit van de eitjes (kan ook de hoeveelheid zijn, dat ben ik even kwijt). Om goed te kunnen vergelijken prikt iedereen die aan het onderzoek meedoet als stimulerend hormoon Gonal F.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer ze nou kiezen voor Gonal, Puregon of Menopur. Als het een echt aanzienlijk betere resultaten opleverde zou de rest er niet meer zijn waarschijnlijk.... Als jij een voorkeur hebt voor een bepaald middel, zullen ze daar waarschijnlijk niet zo'n punt van maken.
pi_82102269
Ik heb Lucrin + decapeptyl gebruikt (lucrin bij de eerste 2, deca bij de 3e) en bij alle 3 de ivf-en Menopur.. Doordat er inderdaad naast FSH, LH inzit vermoeden ze dat de kwaliteit van de eitjes beter is. Daarbij is Menopur een natuurlijke stimulant (gemaakt uit urine van vrouwen in de overgang. Vrouwen in de overgang maken heel veel FSH aan. En dit is het stofje wat zorgt voor de rijping van de eitjes) wat op sommige vrouwen weer een beter resultaat geeft..

Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters. Dit is niet slechter, maar sommige vrouwen reageren daar niet goed op. (en sommige weer wel!)

Waar ze op baseren welk hormoon ze bij welke vrouw gebruiken is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat in het Flevo waar ik mijn eerste 2 behandelingen had, ik de Lucrin en Menopur kreeg, maar Sproet-je (zelfde ziekenhuis) weer een andere. Dus artsen zullen ook wel naar je persoonlijk kijken, maar de criteria zijn mij niet duidelijk.

Bij het MCK waar ik mijn 3e poging heb gehad werken ze standaard met Puregon, maar uiteindelijk besloten ze toch om me weer aan de Menopur te zetten. Waarschijnlijk omdat ik lastig te stimuleren ben. Geloof dat ze Menopur ook vaak bij oudere vrouwen gebruiken (lekker idee en dan ben ik 'pas' 29 )

Uiteindelijk maakt het volgens mij geen grote verschillen. Wel heb ik gezien via een ander forum dat iemand met ik meen Puregon gewoon steeds geen rijpe eitjes had, en maar een stuk of 3 bij de punctie. Nu is ze overgestapt voor poging 4 naar een ander ziekenhuis, kreeg Menopur en had ineens rond de 15 eitjes, waarvan er zomaar 8 geschikt waren voor ICSI. Het schijnt de combi FSH/LH te zijn die het hem doet.

Wel de tip dus, wil het niet, of blijven de resultaten achter na poging 1, max 2... ga dan zeker in overleg voor een andere stimulant!
pi_82103221
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters.
Echt waar??

Ik wist niet dat in Menopur dat LH al zat. Bij de eerste poging 3 jaar geleden met Puregon had ik 'maar' 8 eitjes, voor de volgende poging kreeg ik daarom inderdaad Menopur in een flinke dosis en dat leverde heel teleurstellend maar 5 eitjes op. Maar inderdaad wel van betere kwaliteit dan die 8 van de eerste poging...
Ik ben heel benieuwd wat er nu met de Gonal F gebeurd. Ik ben woensdag begonnen met prikken (hoeveelheid 225) en heb dinsdag een afspraak om te kijken hoeveel eitjes er zijn of hoe groot.
pi_82103711
Ik dacht dat die hamsterhormonen in Otrivelle zaten, vond het vorige maand ook een gek idee...
Hamsterhormonen in mijn lijf.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:44:38 #211
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82105442
oh spannend mijsje .. het gaat nu wel heel snel. Ben ook blij voor je dat je zo snel aan de slag kunt, en ik ga duimen voor een super mooi resultaat

wat raar hamsterhormonen.. gek hoor en bizar dat de hormonen van hamsters helpen om zwanger te raken....
Be happy with the little things in life
pi_82106713
Ja is echt zo

En dat kan kloppen Madelieve en uiteindelijk draait het om de kwaliteit alhoewel een lekker aantal ook wel fijn is, maar de eerste prio is de kwaliteit
pi_82135290
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:33 schreef Orea het volgende:
I

Gonal F bijv. wordt gemaakt in de eierstokken van Chinese hamsters. Dit is niet slechter, maar sommige vrouwen reageren daar niet goed op. (en sommige weer wel!)

Volgens deze link : http://www.freya.nl/web_medisch/ch.php

GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f.

Daarnaast is, sinds GONAL-f kan worden afgewogen op basis van gewicht, door middel van een high-tech methode (filled-by- mass), nu bij het afwegen ook het gebruik van proefdieren niet meer nodig. Meer informatie over het Filled-by-Mass proces kunt u vinden in een artikel van dr. Schats uit de VU Amsterdam op www.Fertimagazine.nl.

Serono Benelux BV.

*gauw weer weg duikt*
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_82137138
Zouden kindjes dan ook hamsterwangetjes krijgen?
  maandag 31 mei 2010 @ 14:03:44 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82141834
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
  maandag 31 mei 2010 @ 14:07:28 #216
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82141982
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:03 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat krijgen ze van Menopur ook (en een dubbele kin )
pi_82145872
Ik heb even een tijdje afstand genomen van dit topic, maar zag nu dat er naar me werd gevraagd. Lief.

Wij hebben goed nieuws gehad! We hebben nu van alle onderzoeken de uitslagen binnen en het blijkt dat ik wat kleine stollingsafwijkingen heb. Hierdoor kan het zijn dat het zwanger worden en blijven moeilijker gaat. Daarom ga ik extra foliumzuur en vitamine B6 en B12 slikken. Daarnaast krijg ik tijdens een IVF-poging bloedverdunnende medicijnen.
Dit is eigenlijk het beste wat we hadden kunnen hopen: er is een oorzaak, die relatief onschuldig is en waar iets aan te doen is. Ineens is er dus weer hoop! Inmiddels was die bij mij vrijwel verdwenen, moet ik eerlijk zeggen. 50% van de stellen die IVF doen, blijven immers kinderloos; ik dacht dat wij daarbij zou gaan horen. Dat kan alsnog natuurlijk, maar toch, er is weer hoop.

Toch stellen we de volgende IVF nog even uit wegens wat andere zaken die spelen. Om eerlijk te zijn, vind ik dat niet zo erg, op een klein randje nervositeit m.b.t. mijn leeftijd na. Ik vind het fijn om eindelijk eens die andere zaken aan te kunnen pakken en me ook weer wat meer op bijv. mijn werk te kunnen richten. Even geen kindergedoe. En, heel eerlijk, ik zou het er nu ook niet 'bij' kunnen hebben, zo'n intensieve behandeling. Nog even relatieve rust dus.

Ik heb net bijgelezen eens kijken wat is blijven hangen.

Voor mijsje gaat alles nu van start. Spannend! Ik hoop dat je na het startgesprek direct de behandeling in kunt gaan. Zelf heb ik Menopur en Decapeptyl gespoten, wat 1 keer wel en 1 keer niet tot een zwangerschap heeft geleid. Of was jij dat niet met Menopur? Was dat Madelieve?

Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan, Madelieve! Ik hoop dat je snel succes hebt.

Ciscostar, balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Hopelijk levert de samenlevingstest deze keer bruikbare info op.

Droomvrouwtje, gefeliciteerd getrouwde vrouw! Als ik me niet vergis, ben jij degene die best een zwaar gesprek heeft gehad met de gyn. Neem de tijd om dat een plekje te geven hoor, het is niet niks.

PZE, jij was toch alweer met de volgende IUI bezig? Waar zit je nu precies in de cyclus?

Tally, balen dat het een escape IUI is geworden! En naar dat die eendebek bij jou steeds zo'n pijn doet.

Poezebeest en Isla, ik weet even niet meer hoe het er bij jullie voor staat. Dus alleen even een dikke voor jullie, en als ik nog iemand vergeet ook een .
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_82146130
Ik wist het natuurlijk achter de schermen al, maar ik vind het echt super nieuws voor jullie
  maandag 31 mei 2010 @ 15:47:09 #219
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82146384
Ahava fijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen

Ja ik heb idd een zwaar gesprek gehad met de gyn. Maar ik ga ervoor, wel op mijn eigen (ons) tempo. Ik wil dit niet tenkoste van mijn relatie of mijn eigen lichaam (zowel lichamelijk als geestelijk)
pi_82147236
Orea
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ahava fijn dat er een oorzaak is gevonden. Ik vind het knap dat je er voorlopig nog voor kiest om geen IVF te doen en lekker met andere zaken bezig kan zijn. Ook die positiviteit heb je nodig om dit te kunnen volhouden. Geniet er maar lekker van, rust is zo heerlijk ook al is hij relatief, het geeft je ruimte om over dingen na te denken en op een rijtje te zetten, maar ook weer te kunnen genieten van dingen. Fijn om weer wat van je te lezen
Dank je. Het is inderdaad fijn om andere dingen weer even de ruimte te geven, om andere aspecten van mezelf, buiten het 'wensmoeder' zijn, meer aan bod te laten komen.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja ik heb idd een zwaar gesprek gehad met de gyn. Maar ik ga ervoor, wel op mijn eigen (ons) tempo. Ik wil dit niet tenkoste van mijn relatie of mijn eigen lichaam (zowel lichamelijk als geestelijk)
Heel verstandig! Die dingen zijn zo belangrijk, juist ook om dit proces vol te kunnen houden, maar ook voor je verdere leven. Dat houdt niet op bij IVF (gelukkig!). Veel sterkte!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:08:09 #221
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82147413
Mijsje het is bijna zover

Ahava: wat fijn voor jullie! Geniet voor nu maar even lekker van het er even niet mee bezig zijn!

Droomvrouwtje: wat een tegenvaller die endometriose, maar goed dat je je eigen grenzen duidelijk stelt. Hopelijk gaat het afvallen voorspoedig en heb je helemaal geen IVF nodig.

Ook voor alle andere meiden een dikke knuffel.

Ik voel me vandaag niet zo lekker. Misselijk en moe... Stom is dat he? Dat ik nu niet eens durf te denken dat ik zwanger zou kunnen zijn. Terwijl ik natuurlijk niets liever wil. Als ik de 21e een eisprong heb gehad dan zou ik gezien mijn laatste cycli vandaag ongesteld moeten worden. Heb alleen in tegenstelling tot de normale nadere menstruaties totaal geen gevoelige borsten. Misschien was die ovutest vals positief .

Het is zo irritant (jullie kennen het zonder twijfel allemaal ook) dat je aan alle dingen die je wel of niet voelt conclusies probeert te verbinden. Terwijl er geen peil op te trekken is. Ik probeer het gewoon maar even van me af te zetten.

Wat wij ons trouwens dit weekend afvroegen is of ze me bij de fertiliteitspoli wel medicijnen zouden geven om een progresterontekort te behandelen in het geval ik nu spontaan zwanger zou raken? Dus om die zwangerschap meer kans van slagen te geven. Wat denken jullie?
pi_82147778
Ik zou gewoon even, bellen en vragen, Twentemeisje, dan weet je het maar! En dan van alles en niets voelen wat van alles en niets kan betekenen, is inderdaad heel frustrerend.
  maandag 31 mei 2010 @ 16:19:25 #223
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_82147999
TM Ja dat ken ik heel goed, zelfs nu ondanks dat ik de pil moet slikken, heb ik dat nog.. Maar je maakt het wel weer spannend. O je vraag durf ik je geen antwoord te geven, heb ik geen verstand van. Anders bel even met de poli misschien dat zij het wel weten en ook kunnen uitleggen...
  maandag 31 mei 2010 @ 16:22:28 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82148152
Thanks meiden!

Ik heb de 16e weer een afspraak op de poli, dan vraag ik het wel. Mocht ik voor die tijd zwanger blijken te zijn dan vraag ik het natuurlijk eerder .
pi_82155819
Ahava, wat fijn zeg! Hoop doet leven, goedbedoelde dooddoener die hier wel van toepassing is.
lief dat je naar me vraagt, ik zou vrijdag ongesteld moeten worden, zaterdag kan ook. Of liever niet eigenlijk.

TM, ja hoor herkenbaar! Ik voel elke ronde weer andere dingen. Maar moe en misselijk... Klinkt goed! Ook ik zou even bellen met zo'n specifieke vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')