abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81364417
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #79

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. dan gaat de IVF van start.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Ciscostar:
In december 2008 gestopt met de pil.
De cyclus werd steeds langer.Na een tijdje bleeft deze netjes op 35 dagen. Bij poging 9 gestart met het opmeten van mijn temparatuur. Van mijn temparatuur werd ik niet veel wijzer (ging op en neer) en bij de ovulatietesten kwam ook geen duidelijk streep. Nadat poging 12 mislukte (iets meer dan een jaar) zijn we naar de huisarts gegaan.
De huisarts verwees ons door naar de gyn. Bloedtesten, spermatesten en 2 samenlevingstesten volgende snel. Helaas was er op dag 14 & 16 van de samenlevingstest niks te zien, bij poging 15 was ik nog steeds niet zwanger dus kreeg ik een HSG. Mijn eileiders zijn mooi open en het zag er goed uit.
Ik krijg nu nog een keer (3de keer) een samenlevingstest. Deze nu op dag 23, later dan normaal vanwege mijn langere cyclus. Samenlevingstest van mei doorgeschoven naar juni (op ovulatietest was op dag 18 een duidelijke eisprong)

[ Bericht 6% gewijzigd door mijsje op 13-05-2010 16:18:06 ]
pi_81364642
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:37 schreef Ciscostar het volgende:
Klopt van de hechting, wond eromheen nog ontstoken. Nu langzaam aan meer bewegen en zwelling laten afzakken.
En als ik weer normaal kan bewegen ga ik een paar kilo afvallen! Heb laatste weken (meer dan normaal) te veel gegeten, gesnaaid, niet veel bewogen..Was al te zwaar, maar bleef dooreten enzo. Emotie eter
Baal verschrikkelijk van mijn lichaam en gewicht! Tijd om er snel wat te doen!

TM fijn dat het bloeden gestopt is! Ik nu ook in twente op de camping bij mams (lees 'redelijk' luxe stacaravan met groter bed dan Thuis )

mijsje bedankt voor de tip, ik pm de modjes vrijdag even

Sluit ik zomaar het topic, maar op telefoon is een nieuwe openen niet makkelijk. Wil iemand anders een nieuwe openen? Kan dan meteen mijn verhaal er bij in de openingspost?
je staat erbij hoor
wat goed dat je wat met je gewicht gaat doen veel plezier nog in Twente! (geniet maar van TMs zonnetje straalt vast hard genoeg voor jullie beitjes )
  donderdag 13 mei 2010 @ 00:14:09 #3
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81367311
Voel je 't zonnetje Cisco?

Waar staan jullie op de camping in Twente? Ootmarsum? Weerselo? Hopelijk klaart het echte weer ook een beetje op! Morgen lekker naar de boekenmarkt, zou fijn zijn als het dan droog is!

Welterusten you all!
pi_81368148
Daar zijn we allemaal weer, in deel 80!
Laten we wederom hopen dat dit de laatste is.
pi_81377303
TM: staan in markelo, zonnetje schijnt hier af en toe
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_81378796
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
Daar zijn we allemaal weer, in deel 80!
Laten we wederom hopen dat dit de laatste is.
dat hoop ik ook!
pi_81379014
Lijkt me echt klote als je graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet. Gelukkig is er vaak wel een oplossing in iui of ivf. Bij ons was het juist omgekeerd... Met 99,9% betrouwbare voorbehoudsmiddelen toch zwanger... Nu een prachtige en lieve welkome dochter van een half jaar.

Ik wens jullie ook het geluk toe van een kindje. En gelukkig zal dat voor de meesten ook gebeuren! Vrienden van me hebben met succes een iui behandeling ondergaan.
Whatever...
pi_81379206
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:50 schreef Spanky78 het volgende:
Lijkt me echt klote als je graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet. Gelukkig is er vaak wel een oplossing in iui of ivf. Bij ons was het juist omgekeerd... Met 99,9% betrouwbare voorbehoudsmiddelen toch zwanger... Nu een prachtige en lieve welkome dochter van een half jaar.

Ik wens jullie ook het geluk toe van een kindje. En gelukkig zal dat voor de meesten ook gebeuren! Vrienden van me hebben met succes een iui behandeling ondergaan.
geniet van je mooie dochter! Bedankt voor je medeleven.

Mijn verhaaltje in de openingspost erg lang zie ik nu. Morgen wat inkorten.
pi_81379529
Mijsje als jij nog kan aanpassen kun je mijn verhaal veranderen in dit:

In december 2008 gestopt met de pil.
De cyclus werd steeds langer.Na een tijdje bleeft deze netjes op 35 dagen. Bij poging 9 gestart met het opmeten van mijn temparatuur. Van mijn temparatuur werd ik niet veel wijzer (ging op en neer) en bij de ovulatietesten kwam ook geen duidelijk streep. Nadat poging 12 mislukte (iets meer dan een jaar) zijn we naar de huisarts gegaan.
De huisarts verwees ons door naar de gyn. Bloedtesten, spermatesten en 2 samenlevingstesten volgende snel. Helaas was er op dag 14 & 16 van de samenlevingstest niks te zien, bij poging 15 was ik nog steeds niet zwanger dus kreeg ik een HSG. Mijn eileiders zijn mooi open en het zag er goed uit.
Ik krijg nu nog een keer (3de keer) een samenlevingstest. Deze nu op dag 23, later dan normaal vanwege mijn langere cyclus. Samenlevingstest van mei doorgeschoven naar juni (op ovulatietest was op dag 18 een duidelijke eisprong)
pi_81383706
lief van je Spanky78... dat moet ook schrikke geweest zijn, door je voorbehoedsmiddelen heen... maar fijn dat je zo'n lieve mooie (en natuurlijk welkome) dochter hebt!

is het zo beter Cisco? bah, jij nu ook al anderhalf jaar bezig...
pi_81385704
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef mijsje het volgende:
lief van je Spanky78... dat moet ook schrikke geweest zijn, door je voorbehoedsmiddelen heen... maar fijn dat je zo'n lieve mooie (en natuurlijk welkome) dochter hebt!

is het zo beter Cisco? bah, jij nu ook al anderhalf jaar bezig...
bedankt! Het is alsnog een lap tekst, maar is niet anders.
Ik inderdaad alweer Anderhalf jaar bezig,gaat vlot

[ Bericht 1% gewijzigd door Ciscostar op 13-05-2010 23:04:09 ]
pi_81393013
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

bedankt! Het is alsnog een lap tekst, maar is niet anders.
Anderhalf jaar alweer, gaat vlot

het is inderdaad vlot... het is net alsof we nog maar net bezig zijn ook hier, en als ik dan qua tijd ga kijken, is dat alweer zoooooo lang... maar goed, het gaat wel snel... 25 mei komt ook hard dichterbij... (ik heb geen nagels meer om nog te bijten... ben aan de velletjes naast de nagels begonnen... ik heb nu dus echt geen mooie vingers meer... )
pi_81396292
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:23 schreef mijsje het volgende:

[..]

het is inderdaad vlot... het is net alsof we nog maar net bezig zijn ook hier, en als ik dan qua tijd ga kijken, is dat alweer zoooooo lang... maar goed, het gaat wel snel... 25 mei komt ook hard dichterbij... (ik heb geen nagels meer om nog te bijten... ben aan de velletjes naast de nagels begonnen... ik heb nu dus echt geen mooie vingers meer... )
#geen
pi_81397712
Mijsje, ik hoop toch zo dat jij (en ik) de 3 jaar niet gaan vol maken... Een vriendin zei laatst: ik heb geen enkele wens voor 2010, ik wens alleen dat jij zwanger zult worden. Dat is hier ook wel van toepassing.
pi_81399797
Het is snel 25 mei, je kunt beter op een stokje bijten (beter voor je nagels)

En pze en mijsje, jullie zijn gewoon heel snel zwanger en halen die 3 jaar gewoon niet!
pi_81469673
Wat is het stil hier.......

Inderdaad Mijsje en PZE, dit jaar gaat het gewoon lukken. Nog voordat jullie de drie jaar halen.

Ik ben ongesteld geworden. Had een beetje meer hoop....en dat heb ik nog steeds. Voor de volgende ronde dan, ronde 18. Ben er wel ok onder. De maanden dat ik verdrietig werd toen ik steeds weer ongesteld werd, zijn voorbij. (hoop ik )
We gaan er weer vol goede moed tegenaan!

Cisco, ik reken op jou nu! Jij moet die streepjes gaan plassen, ook al heb je niet al je kansen kunnen benutten... Al nieuws? En is de pijn van je knie al minder?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_81481249
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:29 schreef IslaBonita het volgende:
Wat is het stil hier.......

Inderdaad Mijsje en PZE, dit jaar gaat het gewoon lukken. Nog voordat jullie de drie jaar halen.

Ik ben ongesteld geworden. Had een beetje meer hoop....en dat heb ik nog steeds. Voor de volgende ronde dan, ronde 18. Ben er wel ok onder. De maanden dat ik verdrietig werd toen ik steeds weer ongesteld werd, zijn voorbij. (hoop ik )
We gaan er weer vol goede moed tegenaan!

Cisco, ik reken op jou nu! Jij moet die streepjes gaan plassen, ook al heb je niet al je kansen kunnen benutten... Al nieuws? En is de pijn van je knie al minder?
Ik vond het ook al zo stil hier.
Balen isla dat je ongesteld bent geworden Op naar ronde 18. Eind januari/begin februari kindjes ook heel mooi!
Ik bang dat ik met je mee ga naar ronde 18. Gisteren zijn de pijnlijke borsten begonnen, en als dat week voor nod is dat een teken van ongesteld worden. We zien het wel.
pi_81483101
Isla en Cisco, dat is niet de bedoeling meiden... Obladi oblada dan maar weer he? Volgende maand hebben jullie hopelijk meer geluk!
Ik mag overmorgen weer voor de 1e echo voor ronde 2 iui. Dan is het al dag 12, dus hopelijk eind van de week inseminatie. Huspakee, gewoon doorgaan met die banaan. Aan ons doorzettingsvermogen zal het niet liggen!
pi_81483729
Isla en Cisco...

PZE, en wel 10 minuten blijven liggen na de inseminatie he? er is wetenschappelijk bewezen dat er dan grotere kansen zijn dat het lukt dan wanneer je meteen opstaat... Ik duim weer voor je!
  zondag 16 mei 2010 @ 13:19:33 #20
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81485809
En wij hebben trouwens de avond van de gelukte inseminatie (die was om 11u 's ochtends) ook nog seks gehad

Dames, ik hoop zo erg om jullie heel vlug in Z&G te zien Vaak vind ik het moeilijk om hier iets te posten, maar ik volg jullie nog steeds op de voet.
Een dikke knuffel wil ik jullie ook nog geven... gewoon omdat jullie hem zo goed kunnen gebruiken.
pi_81486027
dat is wel mazzel Leonieke, dat je dan dubbele kans hebt gehad... hier bij ons is gezegd dat we geen seks meer mochten hebben vanaf de dag van de pregnyl... om zoveel mogelijk goed zaad bij elkaar te hebben voor de inseminatie... dat hebben we dus ook braaf gedaan steeds...

ik vind het lief dat je hier ook nog meeleest en ook post. net als bij missSly en laura, vind ik het fijn om de "succesverhalen" hier ook nog terug te zien
  zondag 16 mei 2010 @ 13:28:31 #22
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81486109
Wij hebben er ook braaf geen seks voor gehad (om zoveel mogelijk goed zaad te hebben) maar 's avonds dacht ik: "al zit er maar één zaadje in, het is misschien dat zaadje dat we nodig hebben"
pi_81487109
Cisco wat balen! Manlief mag dus misschien zijn geluksgetal gaan veranderen. In 18 dan! Maarreh... geen bloed geeft moed dus het kan toch nog? Toch nog maar even duimen dan..

Goeie tips Leonieke en Mijsje...
Ik hoop dat ik in juli mag beginnen met IUI. 9 juni hebben we een afspraak met de gyn, dan krijgen we te horen wat de plannen verder zijn. Wil het niet meer afwachten...tijd voor actie!

PZE wat gaat de tijd snel! Tweede ronde IUI, spannend, hopelijk word dit hem!

[ Bericht 14% gewijzigd door IslaBonita op 16-05-2010 14:23:21 ]
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_81490214
Nou ja beetje spuit elf, maar lees en leef hier nog altijd mee...Dit is 5 jaar het topic geweest waar ik poste..
Post hier nu ook zoveel minder mee, praktisch niet zelfs, omdat het inderdaad voelt als: heb je haar weer! Weet wel dat het ook wel niet zo werkt...Want hoop doet leven!!

Dan nog maar eens laten weten dat ik veel aan jullie denk en heel erg voor jullie duim!! Echt heel erg!!
pi_81492471
Leo en Orea, wat lief dat jullie ook deze ronde weer zo meeleven. Gewoon doen hoor, het voelt absoluut niet vervelend. En ik moet inderdaad ook 10 minuten blijven liggen, daar kwamen ze in het zkh zelf mee. Anders had ik er ook om gevraagd hoor. Enne, ik zal Leo's advies ter harte nemen. 's Avonds kunnen we best ook nog even seksen. Why not. Steek de kaarsjes maar weer aan zegt de gyn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')