abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80113026
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #78

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. dan gaat de IVF van start.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 10-05-2010 16:14:12 ]
pi_80113134
Het laatste nieuws:
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:19 schreef twentemeisje het volgende:
Lieve meiden, even een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Ik ben een beetje afwezig de laatste tijd, wilde er even niet zoveel meer mee bezig zijn. Beetje struisvogelpolitiek zeg maar .

Ben vanmorgen naar 't ziekenhuis geweest. Zit op dag 13 in de cyclus en er is een echo gemaakt. Was nog niet duidelijk of er wat goed gaat doorgroeien (waarschijnlijk te vroeg om dat te zeggen, was ook te verwachten gezien de lengtes van mijn cycli). Maar omdat het de vorige keer ook zo snel groeide durfde ze niet tot maandag te wachten en mag ik zaterdag terugkomen voor een echo.

We hebben de HSG besproken en die gaan we na deze cyclus inplannen. Anders had het nu maandag al gemoeten (onder voorbehoud van geen eisprong) en dat was wat krap. Later is geen optie omdat we dan misschien een goede eicel zouden verprutsen met het doorspoelen van de eileider.

De progresteron na de eisprong was iets aan de lage kant, maar niet absurd laag. Ik kan er wel zwanger om worden maar het zou mooier zijn wanneer dat nog iets hoger zou zijn.

Ik ga even bijlezen om te zien hoe het met jullie is!
en Cisco gaat lekker 2 weken op vakantie.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:09 schreef Ciscostar het volgende:
Iedereen dikke
Komende 2 weken hebben jullie rust van mij, ben nu op Schiphol, over uurtje gaan we vliegen

pi_80113147
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
Het laatste nieuws:
en Cisco gaat lekker 2 weken op vakantie.
Veel plezier!

Ik merk dat ik het toch wel een beetje spannend vind nu. Het is zo echt allemaal. En het gevoel begint te komen dat ik het toch maar de familie wil melden. Voor de IUI moeten we/ik toch wel weer vaker naar het ziekenhuis en ik kwam de laatste keer mijn moeder ook al tegen op weg er naartoe... Maar ik vind dat zooo moeilijk om te vertellen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:36:14 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80113535
PZE misschien is het wel fijner als je het vertelt.. Mijn moeder wist dat we graag kinderen wilde en na het hele ziekenhuis opname gebeuren en uitslag dat het endometriose is ben ik wel blij dat ze het weet. Je kan dan ook een keer je ei kwijt bij iemand. Het ligt natuurlijk wel aan de band die je met je moeder hebt. En ik heb het verteld omdat ik dan niet constant de vraag zou kunnen krijgen van goh wanneer komen er nu (klein)kinderen..
Maar ga op je gevoel af, als je het geen fijn idee vind vertel je het niet.. En je kan het altijd nog vertellen het hoeft niet nu meteen, en als je het moeilijk vind om het te vertellen omdat het je teveel wordt emotioneel gezien, schrijf een brief en leg het daar in uit..
Be happy with the little things in life
pi_80114792
Cisco, veel plezier!!

PZE, lastig is dat he? Voordat ik de eerste keer zwanger werd, heb ik wel alles aan mijn moeder verteld.. gewoon, zodat ik ook mijn ei kwijt kon en dat ik niet bang hoefde te zijn dat ik me per ongeluk versprak enzo. Toen deze zwangerschap een miskraam werd, wilde mijn man niet meer dat anderen het direct zouden weten als ik zwanger was, dus toen heb ik wel tegen mijn moeder gezegd dat we weer bezig zouden, maar gevraagd of ze er zelf niet over wilde beginnen... maar ik merk dat ik het toch lastig blijf vinden om het hele gebeuren geheim te houden..
Anyway, veel sterkte en succes! Het is spannend, maar je droom komt nu wel een stapje dichterbij!
pi_80123715
Lieve PZE, het is ook lastig om zo 'met je billen bloot' te gaan (gelukkig niet letterlijk ), het is toch iets van jullie sámen...

Ikzelf ben net een open boek en heb het altijd gewoon verteld. Ik vond dat altijd heel fijn. Mensen wisten ook dat ze ernaar mochten vragen. Ik vond het zelfs prettig, dat anderen ook eens konden vragen hoe het met mij ging op dat gebied en dat ik dus vrijwel nooit opmerkingen heb gehad als 'willen jullie nog geen kinderen?'.

Het kan ook een stukje rust geven door het te delen... maar spannend is het wel om het zo maar even te vertellen. Mensen weten soms ook niet hoe ze moeten reageren... Sterkte in ieder geval... Ook met de IUI behandelingen die eraan komen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_80124009
Bedankt meiden, het is een lastig ding inderdaad. Zal het nog eens met mijn lief bespreken, kijken wat zijn oordeel nu werkelijk is. Misschien geeft het inderdaad wel rust. Dank voor de adviezen.
pi_80153092
pze dat is inderdaad heel moeilijk. wij hebben hier alle ouders ingelicht toen ik zwanger was, en dat ging dus mis. vanaf toen wist iedereen dus van onze kinderplannen af. we wilden het wel weer stilhouden wat er ging gebeuren vanaf toen, maar ik moest een paar keer worden geopereerd, en dat was natuurlijk niet stil te houden. daarna met de IUI's en zo wilde ik wel graag m'n moeder op de hoogte houden, aangezien zij al zoveel zou moeten gaan missen van kleinkinderen die zij toen waarschijnlijk en nu zeker nooit zou zien. maar mijn schoonmoeder is een ander verhaal. die wilde ik niet al te veel vertellen. mijn man vertelde haar wel veel, wat ook logisch was want dat deed ik ook bij mijn moeder, maar ik vond het dan vervelend dat ernaar gevraagd werd bij mij, ook als manlief er niet bij was. ik wilde het daar helemaal niet over hebben, maar ze wilde het tot in de details weten. ook met de prikken had ze gezegd dat ze me wel wilde helpen, maar dat zag ik al helemaal niet zitten. (ze werkt in de zorg en mag prikken zetten) het is een gevoelskwestie, wie je het wel wil vertellen en wie niet. mijn gevoel was daar weer anders in dan dat van mijn man. niet erg, maar soms geeft het lastige situaties. (zo wordt me nu regelmatig gevraagd of we al weten wanneer we naar Amsterdam mogen, terwijl ik graag zou willen dat we kunnen verrassen met een zwangerschapstest...)
pi_80153455
Interessant topic waar mijn vriendin ook veel aan heeft. Staat inmiddels in haar MyAt
75 topics = FIN
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:06:35 #10
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80155455
Waarom vind je het zo moeilijk om te vertellen pze? En wat weten ze tot nu toe?

Bij ons weten onze directe familie en vrienden wel waar we mee bezig zijn in het ziekenhuis. Ik vind het fijn om daar zo open over te zijn, op deze manier krijg je ook niet de voor jullie misschien vervelende vragen en is er gewoon begrip en belangstelling. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurllijk.

Het is aan de andere kant natuurlijk ook wel een beetje vreemd wanneer je ouders precies weten wanneer je seks hebt gehad . Niet dat ik ze daarover bel, maar zij kunnen natuurlijk ook 1 en 1 optellen .

Vanmorgen weer geweest voor een echo. Zoals verwacht te vroeg, maar er is rechts weer een follikel beginnen te groeien. Dinsdag terugkomen, als ie lekker doorgroeit is de verwachte eisprong zo rond woensdag/donderdag. Hope so!
pi_80155744
dat zou mooi zijn twentemeisje ik duim voor je dat het mooi doorzet tot woensdag/donderdag
dat idee van dat iedereen weet wanneer je sex hebt gehad en alles om het kinderen krijgen heen vind ik ook heel intiem en van ons samen. zo zou ik ook niemand anders meewillen naar een echo dan m'n man (en ms m'n zusje) en bij een eventuele bevalling wil ik echt alleen m'n man bij me en niemand op de gang of in de buurt die binnen zoveel minuten binnenstuiven... dat vind ik te intiem en van ons...

FP128, is je vriendin al een bekende van ons? (omdat dit al in haar myAT staat?)
pi_80158599
TM, ik hoop dat de volgende echo een mooi ei laat zien.

tsja, het is een beetje wat mijsje schrijft, mijn eigen ouders zijn het probleem niet. Maar mijn schoonmoeder wil ik hier niet in betrekken eigenlijk. En het is zo intiem allemaal, ik verras ze ook liever met een test. Aan de andere kant: het is niet niks en het is fijn om het te delen. Toch heb ik ook geen zin in elke maand En? Is het gelukt? Vandaar.
Zo gaan we naar vrienden die er wel van weten, kunnen we even spuien.
pi_80159563
Kun je dan niet doen zoals ik? Het wel vertellen, zodat je het kwijt kunt en hopelijk wat begrip krijgt...
Maar er ook direct bij vermelden dat je er geen zin in hebt dat het elke maand gevraagd wordt en dat je er dus zelf wel over begint als je wat wil vertellen?
pi_80159847
Inderdaad Tierrr, dat was ook mijn idee. Alleen vindt mijn vriend dat we het beter voor ons samen kunnen houden. Dat doen we dus nog maar even, maar ik weet niet voor hoelang want op een gegeven moment moet ik het toch kwijt.
pi_80162043
Ja, dat hadden/hebben we hier ook precies zo hoor. Voor een man is zoiets toch weer anders... die voelt ook niet alles in zijn lichaam, heeft geen last van hormonen... en is vaak sowieso wat minder praterig aangelegd natuurlijk.. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen! Succes iig!
pi_80162136
Ik had het wel verteld aan mijn ouders, en toen we de behandelingen ingingen ook in mijn omgeving. Het enige nadeel was dat mensen dan met goedbedoelde raad kwamen (ga op vakantie, wees er niet teveel mee bezig, bla bla).

Wat ik het vervelendst vond is dat toen ik zwanger was, een aantal mensen niet meer geinteresseerd leek, en dan vooral mijn schoonmoeder en schoonzus. Ik voelde het net alsof ik alleen toen het niet lukte wel interessant was.

Ik moet zeggen dat ze nu ook weinig tot niet informeren naar Thijs, maar wel altijd blij zijn om hem te zien en dat is ook wat waard!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 10 april 2010 @ 17:34:00 #17
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80163762
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:16 schreef mijsje het volgende:
dat zou mooi zijn twentemeisje ik duim voor je dat het mooi doorzet tot woensdag/donderdag
quote:
zo zou ik ook niemand anders meewillen naar een echo dan m'n man (en ms m'n zusje) en bij een eventuele bevalling wil ik echt alleen m'n man bij me en niemand op de gang of in de buurt die binnen zoveel minuten binnenstuiven... dat vind ik te intiem en van ons...
Hier ben ik het ook volledig mee eens mijsje.
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
TM, ik hoop dat de volgende echo een mooi ei laat zien.
quote:
tsja, het is een beetje wat mijsje schrijft, mijn eigen ouders zijn het probleem niet. Maar mijn schoonmoeder wil ik hier niet in betrekken eigenlijk. En het is zo intiem allemaal, ik verras ze ook liever met een test. Aan de andere kant: het is niet niks en het is fijn om het te delen. Toch heb ik ook geen zin in elke maand En? Is het gelukt? Vandaar. Zo gaan we naar vrienden die er wel van weten, kunnen we even spuien.
Ik snap het wel pze, maar tegelijkertijd lijkt het me ook zo moeilijk om het er niet over te hebben. Maar nu heb ik misschien makkelijk praten, ik ben gezegend met een kringetje familie en vrienden die niet van de "En??? Gelukt?" zijn, dat scheelt natuurlijk.

Aan de andere kant, je weet natuurlijk ook niet of mensen zo zullen reageren . Staat voorop dat iedereen moet doen wat voor haar of hem goed voelt!
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:14:27 #18
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80173211
ik had helemaal over twentemeisje heen gelezen: spannend, ik hoop dat er dinsdag een mooi te zien is

@pze dat is moeilijk als je vriend het nog voor zich wil houden. Mijn verloofde praat er alleen over als hij er behoefte aan heeft, en ik trouwens ook, als ik er niet over wil praten zeg ik dat gewoon heel eerlijk, zowel tegen mijn oudes als schoonouders of wie dan ook die er naar vraagd.. Ik hoop dat jullie samen tot een beslissing komen waar je beide goed mee voelt
  zondag 11 april 2010 @ 16:58:49 #19
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_80191221
Mc Laura; gaat dit over mijn schoonfamilie ? Ook zij hebben maar weinig interesse in Bas... de keren dat ze hem gezien hebben zijn misschien op 2 handen te tellen... gek he, elke keer die opmerking 'wat is hij weer gegroeid! En wat is hij veranderd!', maar de keren dat ze hem zien, vinden ze het wel heel erg leuk

Over het wel of niet vertellen aan familie/vrienden geldt dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Wat voor de één wel zo is, kan voor de ander heel anders zijn. Kan me wel voorstellen dat het lastig voor je is als je vriend/man er liever niet over praat en jij wel... De opmerking van Tierrr lijkt me een prima middenweg in ieder geval!
pi_80192009
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:48 schreef Tierrr het volgende:
Kun je dan niet doen zoals ik? Het wel vertellen, zodat je het kwijt kunt en hopelijk wat begrip krijgt...
Maar er ook direct bij vermelden dat je er geen zin in hebt dat het elke maand gevraagd wordt en dat je er dus zelf wel over begint als je wat wil vertellen?
Heb ik ook op die manier gedaan En dat is vrij goed meegevallen. Ze hebben er alleszins nooit naar gevraagd en dat was wel fijn.

(maar misschien toch ff vermelden dat ik het wel 'moest' vertellen omdat de verpleegster elke dag om 20u moest langskomen om een inspuiting te geven en we toen nog bij mijn schoonouders woonden. Ik wou dan weer niet dat mijn schoonbroer en zijn vrouw het wisten. Ik had ook liever voor een verrassing met een positieve test gezorgd ipv het verhaal te moeten vertellen )
pi_80232396
Zo, de pregnyl is in huis. Ik vind de kleinste naald ook nog best groot...
Maar goed, morgenvroeg echo en prikinstructie. Brr. Ik vind het maar eng.

Hoe gaat het met alle dames die overal en nergens op wachten?
  maandag 12 april 2010 @ 18:40:28 #22
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80235175
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Zo, de pregnyl is in huis. Ik vind de kleinste naald ook nog best groot...
Maar goed, morgenvroeg echo en prikinstructie. Brr. Ik vind het maar eng.

Hoe gaat het met alle dames die overal en nergens op wachten?
Hopelijk hoef je niet al te lang met die naalden aan de gang meis en is het snel raak!

Ik weet nog goed dat ik een keuze moest maken tussen de verschillende medicijnen die er zijn voor MS. Dat zijn allemaal injecties, het verschil is dat de een onder de huid wordt gespoten en de ander in een spier. Toen de naalden op tafel kwamen schoof ik direct de grote naald (voor in een spier) weg en riep dat dit echt geen optie was. Bij een tweede gesprek heb ik uiteindelijk dit medicijn gekozen omdat het maar 1x per week hoeft te worden gespoten .

Helaas niet op ware grootte , maar ik moest dus kiezen tussen deze 2 formaten en kwam uit op de onderste:

En ik kan je melden: het went echt pze!

Sterker nog, ik kreeg er bijna lol in omdat ik mezelf zo ontzettend stoer vond, iedereen gruwelde bij die naald en ik stak 'm zonder moeite rechtop in mijn been.

Hier gaat het verder wel goed, morgenvroeg weer een echo en dan weet ik weer meer. Ben benieuwd, ik gok 17,5 mm ..

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 12-04-2010 18:57:16 ]
pi_80272248
Hihi, jij stoer wijf twentemeisje! Zo stoer ben ik niet... ik mag de avond dat ik moet prikken naar de eerste hulp, dan prikken ze me daar. Vind ik wel fijn eigenlijk. Mijn ei was 8 mm vanmorgen, vrijdag weer terug. Dan begin volgende week terug en hopelijk ook volgende week inseminatie. Daar gaat 'ie dan!
Hoe groot was jouw ei tm?
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:16:47 #24
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80273296
Ik ga ontzettend voor je duimen pze! Fijn dat het begin er nu is.

Maar het is echt zo dat alles went, ook jij zou het durven als het zou moeten. De eerste keer was doodeng, maar iedere keer daarna al ietsje minder. We maakten er ook echt een ritueeltje van, op woensdagavond zo tegen half acht. Na het eten, kopje koffie, samen op de bank en hopsakee spuit erin. Mijn lief was er ook altijd bij voor het geval ik een adertje raakte, dan kon ie snel een pleister grijpen .

Vanmorgen voor het eerst de (enige) mannelijke gyn die er op de f-poli rondloopt, hij zag er heel streng uit maar het was een hele lieve, rustige en duidelijke man. Hij had de poli daar ook opgezet.

Mijn ei was bijna 18mm, goed gegroeid dus . Ergens deze week gaat ie dus wel springen! Was nog ff wat verwarring omdat er een klein eitje voor lag, toen mat ie eerst 13,5 mm en dat was niet goed geweest. Maar een andere 'invalshoek' bracht meer duidelijkheid.

Afwachten dus nou ja, eigenlijk allesbehalve afwachten natuurlijk ! Donderdagmorgen weer een echo.
pi_80281166
18mm, dan zal hij wel springen binnenkort. Goed gegroeid dus, dat is mooi! Zou hij donderdag al zover zijn?

Ik vind het eigenlijk wel een beetje slap om niet zelf te prikken. Misschien vraag ik vrijdag alsnog wel instructie...

Mijsje, wat ben je stil. Gaat het goed?
pi_80284019
PZE, ervaar het eerst een keer dat prikken... dan weet je ook wat het inhoudt en durf je het misschien de volgende keer wel zelf... en anders niet.... Succes in ieder geval!
pi_80286246
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
18mm, dan zal hij wel springen binnenkort. Goed gegroeid dus, dat is mooi! Zou hij donderdag al zover zijn?

Ik vind het eigenlijk wel een beetje slap om niet zelf te prikken. Misschien vraag ik vrijdag alsnog wel instructie...

Mijsje, wat ben je stil. Gaat het goed?
niks slap hoor, mijn eerste keer heb ik het bij de huisarts laten doen, kon ik mooi nog even meekijken hoe het ook alweer moest... vanaf ronde 2 met pregnyl ben ik het pas zelf gaan doen...

en ehm... gaat wel... niet te enthousiast in ieder geval...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank je dat je naar me vraagt... ik lees op het moment ook niet zo heel veel hier... ben er gewoon niet bij met m'n gedachten...
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:29:55 #28
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80288638
Gewoon alleen even een dikke digitale en knuffel voor je mijsje.
pi_80292598
voor mijsje!
  woensdag 14 april 2010 @ 12:37:43 #30
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80300500
Vanmorgen een positieve ovulatietest . Ben benieuwd of ie morgenvroeg tijdens de echo nog te zien is...
pi_80313888
Mijsje, ook van mij een dikke

tm, spannend! Jompel voor je ei!
  woensdag 14 april 2010 @ 19:35:06 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80316279
dikke knuffel en voor mijsje

oeh spannend twentemeisje

pze je hoeft je zelf niet slap te vinden hoor .. ik ben zo'n held op sokken. Toen ik vroeger de opleiding deed moest ik mezelf prikken voor een bloedsuikertest nou dat is 1 prikje in je vinger en dat vond ik doodeng.. nog steeds hoor.. Dus als je jezelf niet durft te prikken is dat helemaal niet erg , komt misschien vanzelf wel.. en anders lekker laten prikken
  donderdag 15 april 2010 @ 10:16:47 #33
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80334450
Jump! Vanmorgen wassie weg . Ik voelde gisteravond krampen in mijn onderbuik (aan de rechterkant), dus ik heb bijna zeker de eisprong gevoeld volgens de arts.

Dit worden weer twee spannende weken. Met hopelijk hele leuke afleiding omdat mijn zusje de 21e is uitgerekend .
  donderdag 15 april 2010 @ 10:58:08 #34
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80335802
oeh spannend twentemeisje ik ga voor je duimen
pi_80343585
Mijsje... ik word helemaal plaatsvervangend verdrietig... ik vind je zo dapper... en ik gun je die langgewenste zwangerschap zo...

TM, wat goed dat je je eisprong hebt gehad... spannend!
pi_80358459
Een voor twentemeisje. Spannende weken weer

En een grote knuffel voor mijsje
  donderdag 15 april 2010 @ 21:36:52 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80361096
Spannend Twentemeisje! Succes!
  donderdag 15 april 2010 @ 21:43:59 #38
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80361584
Thanks lieve meiden!
pi_80370695
vanaf hier!!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_80373365
dank jullie meiden! het maakt me helemaal emotioneel om te lezen hoe jullie meeleven...

TM, wel even een vette voor jou en je ei!!! fijn hoor! ik duim voor je!
pi_80373898
Ik lees en leef ook weer met jullie allemaal mee!

Ik gooi er maar weer eens wat jompels in, hopelijk brengen ze jullie geluk

pi_80375685
Zo, daar was ik weer. Ei nu 11 mm, dinsdag weer echo en dan donderdag waarschijnlijk inseminatie. Heb afgesproken alleen de eerste keer op de eerste hulp te prikken. Dan heb ik het een keer gezien, net als jullie zeiden.
zo, nu naar de kapper!
pi_80376470
Ben even niet op het forum geweest, kom toch een hele dikke knuffel voor Mijsje brengen.

Twentemeisje, heel veel succes!

En PZE natuurlijk ook!

Even wat knuffels en jompels voor alle lieve dames hier:

Ik ben vandaag ongesteld geworden, op naar een nieuwe ronde.
26 april (maandag over een week) staat de kijkoperatie gepland. Hellup......heeeeeel erg nerveus.
Loopt gelijk allemaal weer in de soep, ik had gisteravond moeten vliegen (werken) maar dat ging door dat stofwolkje niet door..Nu maar afwachten wanneer ik weg moet en waarheen. Hele rooster verandert.. Hoop dat ik straks met mijn vruchtbare dagen thuis ben..
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_80383199
Isla, spannend. Hopelijk valt de operatie je straks mee en ben je inderdaad op die dagen thuis!

Poezebeest hoe is het met jou? ik stuur je even een pm...
pi_80393936
Oeh Isla, wat een spannende maand dan. Ik hoop met Jose mee dat je gewoon thuis bent en dat de kijkoperatie meevalt. Hopelijk komt er dan ook meer duidelijkheid.
pi_80405352
Lang niet meer hier gepost, maar ik leef nog hoor!

Nog 9 weken tot we in Nijmegen terecht kunnen. Heb echter al van meerdere mensen gehoord dat er wat standaard onderzoeken worden gedaan en dat 10 weken later ofzo pas de uitslag bekend is. Ik verwacht zelf niet voor het eind van het jaar iets te weten. Frustrerend maar het is niet anders. Ergens heb ik ook helemaal geen zin in al die ziekenhuisbezoeken, vooral omdat we niet de verwachting hebben dat het ook iets gaat opleveren. Ik heb wel een beetje de hoop gezet op de kid, maar ook daar zullen we pas aan het eind van het jaar meer over weten. Al met al zal ik hier nog wel een tijdje rond hangen, de ene keer wat meer dan de andere keer, nu heb ik gewoon weinig te melden, zitten in rustig vaarwater.

PZE; bezig met het IUI traject en bijkomende spuiten, spannend hoor allemaal! Ik hoop dat dit kleine beetje hulp voldoende is om om zwanger te worden. Ik duim voor je!
Hier weet trouwens iedereen van het begin af aan welk traject we doormaken, zowel familie, vrienden als collega's. Ik heb nog geen enkel moment gehad dat ik er spijt van heb gehad of dat er rare opmerkingen zijn gemaakt door mensen, voor mij is het goed zo. Maar dat het voor mij zo goed is betekend niet dat iedereen zich hier goed bij zou voelen. Maar ik vind het wel erg jammer dat ik mensen waarschijnlijk nooit echt zal verrassen als ik wel zwanger zou zijn, maar goed, so be it.

TM: een mooi ei voor jou, mag ik toch wel even voor jompelen, niet? en anders doe ik het toch
En wat goed dat je de eisprong waarschijnlijk gevoeld hebt! Ik voel hem ook en gaf/geeft mij toch wel wat houvast. Spannend dat je zusje binnenkort een kleintje krijgt, maar ook dubbel lijkt me.

Mijsje; een hele dikke knuffel voor jou! Het is ook niet niks allemaal

Isla; wat balen van de menstruatie en wat spannend dat de operatie staat gepland, kan me voorstellen dat je daar nerveus voor bent. Hopelijk valt het allemaal mee! En ook vervelend dat je werk last heeft van die aswolk en daardoor het rooster verandert. Hoop dat ze rekening houden met je vruchtbare dagen
pi_80424928
Poezebeest, wat een enorm lange tijd moeten jullie wachten. Ik vind het enorm knap hoe je er mee om lijkt te gaan. Ik hoop ontzettend dat het wachten beloond zal worden.
pi_80433532
PZE; dankjewel voor het compliment!

Soms heb ik het gevoel dat wij in zo'n enorme sneltreinvaart door het traject zijn gegaan en dan van het eerste station, een cyclus die door de war is, keihard door tot eigenlijk het laatste station, de tese. Wij hebben niet alle stappen door hoeven lopen, wachten of het toch niet vanzelf gaat, 1000 en 1 onderzoeken en dan eens beginnen met iui. Vanaf het eerste moment was het duidelijk, geen zaadcellen, punt. En dan ga je meteen een ander proces in, want iedereen weet dat je zonder zaadcellen niet zwanger wordt. En dan in eerste instantie nog denken dat het wellicht een blokkade is, daar alle hoop uit putten en dan het nieuws krijgen dat het niet zo is. Op dat moment was het voor mij wel al duidelijk, biologisch komt er geen kindje van ons. En dat gevoel heb ik nog steeds. En dan komen de moeilijk gesprekken samen, als er biologisch geen kindje komt, wat dan, wat is plan b, willen we een plan b. Ik vraag me af of ik zou kunnen accepteren dat ik nooit moeder zal worden, wil ik dat accepteren. Een moeilijke periode met veel twijfels, onzekerheden en verdriet. Gelukkig is hier een plan b, maar als dat er niet zou zijn zou ik er niet zo makkelijk mee om kunnen gaan. En mensen vinden het dan ook knap als er een plan b blijkt te zijn, maar voor ons is het de meest logische stap in het hele proces en het voelt goed.

wat betreft de tese zijn er veel twijfels en vragen. Ergens vind ik het heel onnatuurlijk dat er gewerkt gaat worden met niet rijpe zaadcellen, waarom moeten wij zo nodig de natuur manipuleren. Het is niet voor niets dat iemand onvruchtbaar is. Wat heeft dat voor een gevolgen voor een kindje, als het een jongetje wordt, is hij dan ook onvruchtbaar, kiezen wij hier als ouders voor? Wat zijn de lichamelijke gevolgen voor de man als er tese wordt uitgevoerd, hoe groot is de operatie en wat gebeurd er met het testosteron gehalte. Allemaal vragen waardoor ik soms twijfel over het gehele traject en liever meteen door zou gaan met plan b. Maar diep van binnen wil ik ook gewoon heel graag een biologisch kindje van mij en mijn man.
pi_80436660
Lief, lief poezebeest. Wat is het toch een heftig verhaal. Ik heb echt veel respect voor de manier waarop jullie ermee omgaan. Ik gun jullie echt een lief klein hummeltje, op welke manier dan ook.
pi_80438271
Pff poezebeest, wat is het toch heftig allemaal... kan me je twijfels zo goed voorstellen.
Maar volgens mij hebben jullie er heel goed over nagedacht en gaat het helemaal goedkomen met jullie, op welke manier dan ook!

Enne.. ik denk altijd maar zo: ze zouden geen TESE doen als de voordelen niet op zouden wegen tegen de nadelen. Ik kan me voorstellen dat het een eng idee is om met niet rijpe zaadcellen te werken.. er zullen vast wel nadelen aan kleven... maar ik ben het niet eens met 'iemand is niet voor niks onvruchtbaar'. Soms zijn er gewoon foutjes van de natuur... en gelukkig heeft de medische wetenschap daar soms oplossingen voor.
Heb je al eens een gesprek gehad met specialisten over je vragen? Of met ervaringsdeskundigen? Misschien kan dat voor jullie meer duidelijk maken...
  zondag 18 april 2010 @ 10:59:35 #51
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80439702
Dames, ik denk nog steeds aan jullie en blijf gewoon stug doorduimen. Binnenkort gaan er weer dames overstappen naar het volgende topic, ik weet het zeker

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80444044
Zo onhandig dit! Zou dinsdag weer terug komen voor een echo, maar heb vandaag een positieve ovulatietest in mijn handen. Nu ga ik toch maar morgen even, stel je voor dat we te laat zijn dinsdag. Vinden ze op mijn werk ook vast fijn.
pi_80444264
Zijn ze in het weekend niet te bereiken PZE?
pi_80444441
Nee, ik krijg het bericht dat ze gesloten zijn als ik bel.
pi_80448956
Oh balen zeg... Nou morgen maar direct erheen...
pi_80456798
Dat vind ik ook, hopelijk blijft mijn ei nog even zitten.
pi_80462284
pze
pi_80466757
* mijsje meeduimt voor het ei van pze...

ik ben de afgelopen dagen ziek geweest, grieperig met verkouden... (nee, kon je niet weten, had ik niemand verteld) daarvoor heb ik ook een zware antibioticakuur gekregen van de dokter (blijf maar steeds verkouden, ben nu al ongeveer 8 maanden aan één stuk verkouden, behalve in december 2 weken niet toen ik ook al een antibioticakuur kreeg van de dokter...) dus nu moet ik weer helemaal beter worden... en zo niet, een retourtje naar de huisarts dus...
en ow ja, kuch, gisteren ongesteld geworden...
maar goed, morgen ga ik weer werken, dus welterusten allemaal!
pi_80469703
Mijsje, hopelijk ben je nu snel over je verkoudheid heen. Je had vast al verwacht dat deze poging niet gelukt was, maar toch was het misschien weer even slikken. Iui was het niet voor jullie, ik hoop echt dat IVF dat wel is.
pi_80488700
Mocht er iemand willen weten hoe het met mijn ei is: die was pas 14mm en ook mijn bmslijmvlies was nog te dun. Dus geen idee waarom die ovutest positief was... Gek hoor. Nu woensdag weer terug komen, hopelijk vrijdag inseminatie. Gek lijf.
pi_80488822
PZe, wat bizar! Zeiden ze er nog iets over, dat je test nu wel al positief was? Zou het kunnen dat je hiervoor misschien ook steeds te vroeg een positieve test had?

Nou ja, wel goed dat ie dus nog niet gesprongen is en je alle kansen nog hebt deze maand!

Mijsje, wat vervelend dat je maar ziek blijft!!
pi_80488823
Wat vreemd prinses. Heb je vandaag nog een ovu test gedaan?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_80490217
Mijn ovutestje was net zo goed als positief. Als ik geen echo gehad had vandaag, had ik gedacht dat mijn ei gejumpt was. Ze begreep ook niet waarom hij positief was gisteren, mompelde iets over lh en menopur, dat gebruik ik niet. Ze was een assistente en eerlijk gezegd was ze een beetje klunzig, ik zag mijn bm eerder dan haar.
pi_80490269
Was dit je eerste meting dan PZE? Het zou niet kunnen dat er 2 eitjes aan het groeien waren en er toch 1 gesprongen is?
pi_80490737
Dit was de 4e echo al Orea, vrijdag was er eentje van 11mm te zien die dus nu 14mm was. Is dus niet gesprongen, dat kan echt niet.
pi_80491169
Jeetje PZE; wat raar dat je ei nog niet rijp was maar wel een positieve ovulatie in handen. Op zich wel fijn dat je ei nog niet gesprongen is, zijn jullie nog niet te laat. Maar zou het altijd zo zijn geweest? Dan is er ook een kans dat jullie steeds te vroeg deden sexen. Nou ja, het zal een raadsel blijven. Fijn dat je ei er nog zit en op naar de iui komende vrijdag! Ik duim voor je!
pi_80491405
Dat zei mijn vriend ook Poezebeest... Maar toen ik temperatuurde klopte het wel redelijk allemaal. Nou ja, ze bekijken het nu in elk geval goed.
  maandag 19 april 2010 @ 19:01:52 #68
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80491490
gelukkig dat je ei nog niet gesprongen is.. maar wel raar dat je wel een positieve ovutest had maar toch geen ei-sprong.. Op naar vrijdag ik ga hard voor je duimen
pi_80493041
voor het nog groeiende eitje van PZE
ik heb me eens laten vertellen dat ovutesten met golven positief kunnen uitslaan, omdat het eitje dan op springen staat, maar dat het dan nog niet hoeft te springen zodat het nog kan doorgroeien... en het is mogelijk om überhaubt meerdere LHpieken in je cyclus te hebben, ook vlak voor je menstruatie is mogelijk... maar wat er allemaal van waar is... ik heb eigenlijk geen idee... (en daarmee is dit dus de meest nutteloze post dit topic... )

bedankt meiden, ik voel me wel al wat beter, maar nog steeds verkouden... maar ja, de kuur duurt 2 weken, dus ik kan nog even vooruit tot het echt over moet zijn...
en pze, ik had inderdaad niet verwacht dat het deze poging raak zou zijn... ik noemde dit niet eens meer een poging, en we hebben ook niet denderend ons best gedaan om het een goeie poging te laten zijn... (al lag dat ook meer aan mij dan aan manlief... ik was er even zo klaar mee deze maand...)
pi_80493804
Mijsje, dat van die meerdere LH-pieken heb ik in oktober meegemaakt, toen had ik 3 dagen achter elkaar een positieve test, waarbij ik persoonlijk ook het vermoeden had dat er sprake zou kunnen zijn van een dubbele eisprong.

Toen ik vorige maand aan het eind van mijn cyclus weer met ovutesten bezig was om te kijken of er wat te zien kon zijn meldde Flugeltje ook dat er vlak voor je menstruatie soms een piek is waardoor een ovutest dan ook uitslaat.

Succes dames
pi_80495653
PZE, gelukkig dat je eisprong niet geweest is van 't weekend, maar wel gek zeg! Kun je het niet bij de gyn zelf navragen?

Mijsje, jammer dat je toch weer ongesteld bent geworden, ook al verwachtte je er niet al te veel van... Beterschap ook!
pi_80496478
Kan wel Jose, maar ik geloof dat hij er dan ook geen verklaring voor heeft. Het ei zit er nog, hoe het verder zit kan me weinig schelen eerlijk gezegd. Het is geen exacte wetenschap, dat is me wel duidelijk.
  maandag 19 april 2010 @ 20:56:19 #73
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80496696
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef mijsje het volgende:
voor het nog groeiende eitje van PZE
ik heb me eens laten vertellen dat ovutesten met golven positief kunnen uitslaan, omdat het eitje dan op springen staat, maar dat het dan nog niet hoeft te springen zodat het nog kan doorgroeien... en het is mogelijk om überhaubt meerdere LHpieken in je cyclus te hebben, ook vlak voor je menstruatie is mogelijk... maar wat er allemaal van waar is... ik heb eigenlijk geen idee... (en daarmee is dit dus de meest nutteloze post dit topic... )

bedankt meiden, ik voel me wel al wat beter, maar nog steeds verkouden... maar ja, de kuur duurt 2 weken, dus ik kan nog even vooruit tot het echt over moet zijn...
en pze, ik had inderdaad niet verwacht dat het deze poging raak zou zijn... ik noemde dit niet eens meer een poging, en we hebben ook niet denderend ons best gedaan om het een goeie poging te laten zijn... (al lag dat ook meer aan mij dan aan manlief... ik was er even zo klaar mee deze maand...)
oh mijsje ik had helemaal over je heen gelezen.. beterschap hopelijk slaat de kuur goed aan. Geniet lekker van de rust samen, zodat je lekker uitgerust aan de ivf kan beginnen, en dat je er even klaar mee bent is logisch het is een heftige tijd geweest..
pi_80536150
dank je droomvrouwtje ik hoop het ook, maar vooralsnog ben ik nog steeds verkouden, en ik heb de kuur al 5 dagen... (misschien verwacht ik te veel en te snel, maar ik had van een zware kuur verwacht dat ik nu in ieder geval niet meer verkouden zou zijn...)
en ik moet zeggen, ik kijk iedere dag benieuwd in de brievenbus of er al post van het AMC in zit...
pi_80546658
mijsje beterschap

Hier helaas, maar wel zoals ik verwachten ongesteld geworden (pijnlijke boobs iets ervoor)
Veel te vroeg dat wel... was het altijd netjes 35 dagen, vorige keer ineens 32 en nu dus 30 dagen.
Ik ga deze maand maar eens aan de ovu testen, om te zien hoe wat en wanneer.
Op naar ronde 17 en deze cyclus mag ik weer komen voor een samenlevingstest, alleen geen idee welke dag ik moet langskomen..
Wel beter dat ik het nu ben, dan ben ik het vrijdag in het vliegtuig niet meer zo erg
pi_80546698
PZE fijn dat je ei er nog zit.. niet van het weekend gesprongen is
pi_80548006
Cisco, wat balen dat het niet gelukt is.
hopelijk komt er wat zinnigs uit de samenlevingstest.
pi_80561631
Daar was ik weer... Mijn ei was 18,5mm dus morgen inseminatie. Ik werd meteen in het ziekenhuis geprikt, dus dat hebben we ook weer gehad voor deze ronde. Kreeg geen pregnyl, maar iets wat hetzelfde doet want dat hadden ze nog liggen. Ik heb er op een gekke manier wel lol in om er zo mee bezig te zijn. We zijn al zo lang bezig met zinloze pogingen, heb nu echt het gevoel dat er iets gebeurt. Ondanks dat ik heeel goed weet dat de kans niet ineens megagroot is nu, is het voor mijn gevoel een fijne stap.
pi_80561691
Nu wordt het inderdaad echt spannend pze. Hoe laat is de inseminatie?
pi_80561836
Om half 12, een uurtje eerder moeten we de zwemmers inleveren. Mijn lief heeft de hele dag 'vrij', dus kunnen we alles deze keer fijn samen doen.
pi_80561858
Toevallig Otrivelle PZE?

Wat spannend ik ga heeeeeel erg hard voor je duimen!
pi_80562060
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:36 schreef Orea het volgende:
Toevallig Otrivelle PZE?
Ik weet het niet... Erg he? Heb niet eens gekeken naar de verpakking. Nou ja, het zal wel goed zijn. (Al denk ik er zelden zo over, nu kan ik toch niet meer terug. ) Het was iig veel duurder dan Pregnyl en het was al gemengd, zeg maar gewoon in 1 spuit.
pi_80562432

Ach ja, ook niet druk over maken het is óf pregnyl óf otrivelle, dus denk dat je die dan hebt gehad!

Maar spannend!!!
pi_80565554
actie voor PZE!!! en inderdaad, het maakt niet uit wat het is, als je maar je eisprong krijgt rond de tijd van de inseminatie... (deden ze niet moeilijk over hoe ver van te voren qua tijd je de spuit kreeg? bij mij waren ze nogal stipt dat ik precies 36 uur voor de afspraak van de inseminatie de pregnyl moest nemen...)
pi_80565586
PZE heel veel succes met de inseminatie
pi_80565749
Dank voor alle jompels!
Mijsje: het moest wel meteen, maar verder had ze het nergens over. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat. Ook zonder pregnyl zou mijn ei morgen springen...
pi_80566196
dan is het wel fijn dat ze met medicijnen (welk dan ook) toch nog een beetje kunnen sturen en dan insemineren maar... ik duim voor je meid, dat het hier echt stopt voor je, en je dan 38 weken kunt gaan genieten van alle moeite...
pi_80566393
Ja hoor, mijsje heeft me weer aan het huilen gekregen!
pi_80566536
PZE, wat spannend! Ik zal morgen heel hard voor je duimen!
pi_80567033
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja hoor, mijsje heeft me weer aan het huilen gekregen!
kusje erop, over?
pi_80573593
Ja tuurlijk. Soms vergeet ik weleens waar we het allemaal voor doen. Het stond er zo lief, zo echt. Vandaar.
pi_80574333

ik herken het wel hoor, ik vraag me ook wel eens af waar we het nou allemaal voor doen. (niet dat ik dat echt vergeet hoor...) maar het is zo'n klinisch verhaal ondertussen, dat ik me niet voor kan stellen dat ik straks ook misschien zwanger kan zijn van een heel echt kindje... het echte, spontane, spannende gevoel is er bij ons hier wel af. we zijn nu vooral bezig met het knutselen van... en dat is wel eens moeilijk om dat terug te leiden naar het oorspronkelijke doel, namelijk een kindje krijgen...
pi_80575095
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Daar was ik weer... Mijn ei was 18,5mm dus morgen inseminatie. Ik werd meteen in het ziekenhuis geprikt, dus dat hebben we ook weer gehad voor deze ronde. Kreeg geen pregnyl, maar iets wat hetzelfde doet want dat hadden ze nog liggen. Ik heb er op een gekke manier wel lol in om er zo mee bezig te zijn. We zijn al zo lang bezig met zinloze pogingen, heb nu echt het gevoel dat er iets gebeurt. Ondanks dat ik heeel goed weet dat de kans niet ineens megagroot is nu, is het voor mijn gevoel een fijne stap.
De kans is inderdaad niet supergroot, maar die kans is hier nu 1 jaar en 4 maanden... elke kans is er één!
Ik ga voor je duimen PZE!
  woensdag 21 april 2010 @ 23:09:47 #94
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80580679
oeh spannend PZE ik ga heel hard voor je duimen.. En ik steek morgen een kaarsje aan voor alle dames hier, voor mijsje, voor poezebeest, voor PZE, voor twentemeisje, voor jullie allemaal, dat er dit jaar nog kleine grote wondertjes mogen gebeuren
pi_80584838
PZE heel veel sterkte vandaag (als je dit leest is het bij jullie donderdag)
Ik hoop dat het met je eerste keer IUI raak is en jullie over aantal maandje mooi kindje krijgen!

Ik duim vanaf hier heel erg hard voor jou en je

donderdag 22 april 2010 @ 07:57:24 #96
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80585461
mijsje nog steeds verkouden, hopelijk houdt dat snel op! Is het niet een allergie? Al post gehad?

Cisco, waardeloos dat je weer ongesteld bent geworden

PZE ik duim voor je vandaag!!! Het moet wel haast een hele mooie dag worden want mijn lieve kleine zusje haar vliezen zijn gebroken en de weeen begonnen . Ik hoop zo dat het bij jullie snel raak is met de IUI! Ook voor jou een dikke .

Droomvrouwtje en flugeltje voor jullie lieve woorden!

Hier neemt de spanning ook een beetje toe, ik leef (zonder twijfel net als jullie allemaal) toch elke keer weer naar het einde van zo'n cyclus toe. De vorige keer werd ik 11 dagen na mijn eisprong al ongesteld, dat zou dus in theorie al zondag kunnen zijn. Als ik nu heel hard 'ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet' roep, denken jullie dan dat mijn menstruatie zo schrikt en weg zal blijven .

Nog wel grappige achtergrondinfo, mocht ik deze cyclus wel zwanger zijn geraakt dan is dat de tweede keer dat ik zwanger zou raken in de week dat een van mijn zusje bevalt . Ik durf er echter niet op te hopen
pi_80585693
Ik denk aan je PZE!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_80589082
Veel succes vandaag PZE!
pi_80592336
Het is kwart over 12. Als alles goed is gegaan is pze pupo
pi_80593315
Joepiedepoepie, alles gelukt! Spannende twee weken voor de boeg. Lief dat jullie zo meeleven.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:37:00 #101
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80595083
PZE ik ga heel hard duimen de komende 2 weken *in duimstand gaat*

twentemeisje.. Dat zou wel een heel mooi iets zijn jij zwanger na de bevalling van je zus.. ik duim nog altijd
pi_80595367
Ik duim mee voor allemaal
pi_80598108
Mooi PZE! Je hebt het lekker achter de rug..!
pi_80601542
Mooi zo, PZE. Nu 2 weken duimen!
pi_80603654
voor PZE!!! viel het mee of tegen in het ziekenhuis vandaag? Ik duim in ieder geval dat het niet nog eens nodig is!
quote:
Op donderdag 22 april 2010 07:57 schreef twentemeisje het volgende:
mijsje nog steeds verkouden, hopelijk houdt dat snel op! Is het niet een allergie? Al post gehad?

Cisco, waardeloos dat je weer ongesteld bent geworden

PZE ik duim voor je vandaag!!! Het moet wel haast een hele mooie dag worden want mijn lieve kleine zusje haar vliezen zijn gebroken en de weeen begonnen . Ik hoop zo dat het bij jullie snel raak is met de IUI! Ook voor jou een dikke .

Droomvrouwtje en flugeltje voor jullie lieve woorden!

Hier neemt de spanning ook een beetje toe, ik leef (zonder twijfel net als jullie allemaal) toch elke keer weer naar het einde van zo'n cyclus toe. De vorige keer werd ik 11 dagen na mijn eisprong al ongesteld, dat zou dus in theorie al zondag kunnen zijn. Als ik nu heel hard 'ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet' roep, denken jullie dan dat mijn menstruatie zo schrikt en weg zal blijven .

Nog wel grappige achtergrondinfo, mocht ik deze cyclus wel zwanger zijn geraakt dan is dat de tweede keer dat ik zwanger zou raken in de week dat een van mijn zusje bevalt . Ik durf er echter niet op te hopen
ik denk niet aan een allergie, het gedraagt zich echt als verkoudheid... (alleen vreemd nu dat het nog steeds niet wegtrekt, terwijl ik al een week die zware antibiotica-kuur heb... ik word er alleen maar heel moe van...)
en helaas, nee, nog geen post...

Ik hoop in iederval dat je nu zwanger mag zijn, nu weer aan het eind van een zwangerschap van een van je zusjes, maar dat het nu dan wel blijft zitten! heeeeeel hard roepen...

Cisco... bah... toch weer ongesteld...
pi_80615519
hallo allemaal.
heb even niet gepost.
het werd me even te heftig allemaal. de boodschap van pcos is nu pas goed ingeslagen.
heb toch even afgewacht of de cyclus regelmaat ging vertonen maar helaas.
maar goed. ik heb nog geen bericht gehad maar ontvang binnenkort wanneer ik naar de kliniek mag.
aan iedereen een hele dikke knuffel!!!!!
ik vind dit zo`n fijn topic ondanks dat de aanleiding zachtgezegd wat minder is.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 22 april 2010 @ 22:51:28 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_80615779
Mijsje continue verkoudheid kan wel degelijk een symptoom van allergie zijn.

Verders wachtende dames sterkte met alles, ik weet nooit goed wat te zeggen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_80622425
Even reageren op iedereen, nu ik weer terug ben op aarde.

TM, ik hoop echt dat het zo mooi zal zijn. Zwanger als je zusje net bevallen is. Wat zou dat mooi zijn. En dat je kunt denken dat je niet ongesteld wilt worden en het dan ook niet wordt... tsja, ik heb sterk het vermoeden dat dat bij mij twee maanden geleden zo was. Je denken heeft echt een grote invloed op alles, maar helaas kun je jezelf niet zwanger denken. Anders hadden we dat allang gedaan hier.

Mijsje, ik vind het steeds zo erg dat je nu weer moet wachten. Doe gewoon een extra bijeenkomst en hupsakee! Word er echt boos van, je moet nu gewoon verder. Maar boos helpt ook niks natuurlijk, dus ik hoop dat ze een beetje opschieten. Wat evenstar zegt, kan best allergie zijn.

Winterstorm, balen joh.

Cisco nog lekker op vakantie. Zou ze zwanger terugkomen?

Poezebeest, nog maar 8 weken!

Isla, het is al bijna maandag. Trek je het nog voor je operatie?

(Anders doe je even een smiley na elke zin. )
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:08:42 #109
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80635261
Voor iedereen een dikke kus en dank voor de lieve woorden!

Ik ben dolgelukkig, vannacht is mijn neefje geboren . Het was een zware klus van 24 uur (eerst niet genoeg ontsluiting) die helaas resulteerde in een keizersnede omdat hij niet genoeg wilde zakken. Voor mijn zusje was het een verlossing. Alles is goed met haar en haar mannetje.

Ik moet 'm gewoon even spammen :

Hopelijk hebben we snel allemaal zo'n prachtkind in onze armen!
pi_80635969
TM, van harte gefeliciteerd met je neefje! Wat een lief, vrolijk manneke.
pi_80636438
TM, wat een poppetje! Gefeliciteerd hoor!!!! (en nu dat jij zwanger bent! Wanneer is je NOD?)

Mijsje, jammer dat het weer niet gelukt is deze maand. Nu komt er hopelijk schot in de zaak. (en je weet het he? De thee en koekjes staan al klaar voor als je een keer in de buurt (van AMC) bent-en als je tijd hebt natuurlijk!)

Poezebeest wat moet je toch lang wachten. Alles duurt al zo lang.. en voor jou en je man helemaal!

Winterstormpje wat jammer weer. Maar je kunt met pcos toch wel zwanger worden? (dacht ik) of moet je sowieso de MMM in? (ivf enzo?) Ook een voor jou!

PZE ik duim voor je! Hoop zo dat dit het gewoon is voor jou, één ronde IUI en GO!
Wat goed dat je onthouden hebt dat ik maandag die kijkoperatie heb... Ben helemaal niet zo vaak meer op het forum, dus heb het niet zo goed bijgehouden van iedereen..
Ik ben heel erg nerveus. Zo erg dat ik s'avonds moeite heb met in slaap komen. Gelukkig mag ik me maandag al om 7:15 melden, ben ik er er meteen van af. Dames als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag!
Zal dit weekend mijn vriendenkring op de hoogte brengen. De meesten weten nog niks, heb het al die tijd verborgen gehouden. Zie daar ook wel een beetje tegenop. Maar ik zal een week thuis blijven en dat valt niet meer te verbergen.. Ben benieuwd hoe ze reageren... ik hou jullie op de hoogte.

Verder nog even een knuffel voor Tierr, Ahava, José, Evenstar. Pvoess, Cisco (fijne vakantie!) Flugel, Droomvrouwtje, Leonieke, Soneal, Kolonia, Crazy Princess, Brighteyes, Orea, Mc Laura en iedereen die ik vergeten ben: de zwangere en nog-niet zwangere dames die altijd lieve, bemoedigende woorden hebben en advies geven als het nodig is!
pi_80638694
PZE: Ik hoop zo dat het raak is je eerste IUI.Ik stuur je thuis even een pm over hoe het in zijn werk ging etc.
Helaas ben ik maandagavond al ongesteld geworden (vast over heen gelezen ) Niet fijn natuurlijk, maar nu ben ik het vandaag/vanavond niet meer zo erg in het vliegtuig (hier nog ochtend, daar alweer bijna avond)

Isla: Heel heel veel succes met je operatie maandag en succes met het vertellen aan je vrienden. Ze reageren vast allemaal heel blij dat je bezig bent, en meelevend dat het nog niet lukt en dat je nu geopereerd moet worden Komt goed meisje! Binnenkort wij beide zwanger(zijn toch gelijk begonnen, dus ook samen zwanger )

Twentemeisje: wat een mooi manneke! Hopenlijk jij ook zwanger!

Mijsje: bah nog steeds verkouden...

Nou het is hier nu bijna 11 uur in de ochtend. Om 13.30 uur worden we opgehaald door de bus en gaan we richting het vliegveld. Om 17.15 uur (lokale tijd) vliegen we. Dat is bij jullie 23.15 uur. Om 9 uur nederlandse tijd (zaterdagochtend) landen we.
Iedereen
pi_80638970
ik heb er zin in Isla, ik wacht nog op de post van het AMC, en dan ga ik je even laten weten wanneer dat is...
en die kijkoperatie, komt goed meid, gewoon ontspannen, dan word je ook ontspannen weer wakker. de narcose versterkt de emotie waarin je bent. ik ben een keer erg verdrietig de narcose ingegaan (met de miskraam) en toen werd ik ook heel erg verdrietig weer wakker... maar verder eigenlijk altijd heel ontspannen. (die laatste seconden voor je in slaap valt, dat vind ik zo'n heerlijk gevoel...) ik hoop dat je een beetje steun ook kunt krijgen van je vriendengroep nog. dat heb ik hier ook als prettig ervaren.

Winterstormpje, wat vervelend dat het er toch flink inhakt... maar ook logisch... Ik hoop dat je lijf toch wat constanter wordt!

pze, dat is lief van je... doen we deze week een overgooi spelletje? ik laat jou huilen, en jij mij?

hmmm, lang verkouden dus toch een teken van allergie? nou, dan toch maar terug naar de huisarts als het niet overgaat met de antibiotica en vragen om een uitgebreide allergietest... ik zou echt niet weten waarvan ik een allergische reactie kan hebben...

TM, wat fijn dat je neefje er is! Gefeliciteerd!
pi_80639956
Wat een lievigheid hier, het is bijna tijd voor een rel in de geest van Fok.
Sorry Cisco, heb ik inderdaad overheen gelezen, ik was te druk met mezelf denk ik. Hopelijk ben je wel lekker uitgerust.
Isla, succes met vertellen. Het is toch best privé, maar heerlijk om wat steun te krijgen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:03:34 #115
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_80645154
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:42 schreef IslaBonita het volgende:
Ik ben heel erg nerveus. Zo erg dat ik s'avonds moeite heb met in slaap komen. Gelukkig mag ik me maandag al om 7:15 melden, ben ik er er meteen van af. Dames als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag!
Zal dit weekend mijn vriendenkring op de hoogte brengen. De meesten weten nog niks, heb het al die tijd verborgen gehouden. Zie daar ook wel een beetje tegenop. Maar ik zal een week thuis blijven en dat valt niet meer te verbergen.. Ben benieuwd hoe ze reageren... ik hou jullie op de hoogte.

Verder nog even een knuffel voor Tierr, Ahava, José, Evenstar. Pvoess, Cisco (fijne vakantie!) Flugel, Droomvrouwtje, Leonieke, Soneal, Kolonia, Crazy Princess, Brighteyes, Orea, Mc Laura en iedereen die ik vergeten ben: de zwangere en nog-niet zwangere dames die altijd lieve, bemoedigende woorden hebben en advies geven als het nodig is!
Lief... ! Heel veel sterkte voor je operatie..! Ik hoop dat het meevalt en dat er geen gekke dingen gevonden worden. Ik ga voor je duimen.

TM, gefeliciteerd met je neefje!
pi_80660772
Aaaaaah TM, wat een ongelooflijk mooi lief schatje! Kan me voorstellen dat je superblij bent. En nu jij er gewoon direct achteraan... over 8 a 9 maanden nog zo'n schatje!

Isla, spannend hoor... het schiet idd al op... vandaag en morgen nog maar ff van het mooie weer genieten en dan heel erg veel succes voor maandag!!
pi_80662837
Bedankt voor de lieve woorden dames...

Fijn weekend allemaal!
pi_80672669
PZE: maakt toch niet uit dat je even aan jezelf dacht.. Heb je alle reden toe. Het is nu even jou beurt, is niet niks de eerste keer IUI. Je bent over 2 weken gewoon zwanger en dan mag je voor ons duimen dat wij ook snel zwanger zijn!

- hier inmiddels sinds 10 uur thuis, wasmachine is volop bezig. Heb zojuist (op de valreep want ze hebben een actie tot morgen) wat sensitesten ovulatietesten gekocht, wil deze maand wel eens zien hoe mijn cyclus verloopt. Welke dag raden jullie me aan te beginnen?
pi_80673124
Welkom thuis Cisco! Als je echt geen idee hebt zou ik op dag 10 beginnen, dan is de kans minimaal dat je je piek al gemist hebt.
pi_80673141
@Cisco: ligt er een beetje aan hoe regelmatig je bent, maar een dag of vijf voor de verwachte eisprong lijkt me redelijk safe.
Ikzelf hou het op drie dagen.
Ga je ook je temp bijhouden?
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:19:25 #121
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80677249
Kijken of het lukt om op iedereen te reageren:

@winterstormpje: he balen meid hoop dat je snel bericht krijgt van de kliniek

@twentemeisje wat een scheetje geniet van je neefje en ik duim nog altijd voor je dat jullie over 8 maanden ook een kleintje in jullie armen kunnen sluiten

@IslaBonita ik ga aan je denken maandag , wel lekker vroeg. Ik hoop dat je wel nog een beetje kan genieten van het weekend en het mooie weer en de nervositeit niet de overhand heeft

@Mijsje het kan idd wat evenstar zegt idd een allergie zijn, anders had je met een kuur al beter moeten voelen en de verkoudheid over moeten zijn. Je kan ook last van hooikoorts hebben, en een allergietest duurt een half uurtje bij de huisarts, misschien idd wel een ideetje om te doen.

@cisco Hoe was je vakantie?? en testen tja daar kan ik je geen tips over geven, heb ik echt geen verstand van..

Hopelijk heb ik niemand overgeslagen..

Lieve meiden geniet van het weekend en het mooie weer
pi_80677340
Ik ga niet tempen, heb ik 4 maanden gedaan en niet veel wijzer van geworden. Ik ga testen zodra pakket binnen is, verwacht maandag/dinsdag.
pi_80677870
Mijsje; beterschap, hopelijk voel je je snel wat beter! En ik kan me zo goed voorstellen dat je de postbode iedere dag bijna opwacht. Hopelijk komt dé brief snel!

Winterstorm: Wat vervelend dat het even allemaal te heftig voor je was. Ik denk dat we allemaal wel zo'n periode hebben dat het allemaal even te veel is. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je snel bericht ontvangt om naar de kliniek te mogen. Sterkte

TM; proficiat met je kleine neefje! Wat een mooi en lief mannetje Geniet er maar van als tante, hoewel ik me kan voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is. Hopelijk ligt er over 9 maanden ook zo'n kleintje in jouw armen!

Isla; heel veel succes met de operatie komende maandag! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal heel spannend vindt en dat is het ook! Hoe is het gegaan met het op de hoogte brengen van je vrienden? Ik hoop dat je zenuwen voor niks zijn en je vrienden lief en zorgzaam reageren! Ik vind het zo fijn dat mijn vrienden op de hoogte zijn, heb daar echt heel veel steun aan. Ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn, ik gun dat iedereen, want het is een enorm klote periode met veel onzekerheid! Ik heb trouwens van niemand tot nu toe een vervelende of nare reactie gehad, terwijl wij echt heel open er over zijn en ik toch wel van iemand een stomme opmerking had verwacht, maar helemaal niet.

Cisco; heb je een fijne vakantie gehad? Ik weet niet of je hier had vermeld waar je heen was, maar vast wel ergens ver weg gezien het grote tijdsverschil. Wat betreft de ovulatietesten zou ik ook zo'n 3 tot 5 dagen voor de verwachte eisprong beginnen, maar ik heb meestal wel een idee wanneer deze is, wegens regelmatig en buikpijn van naderende eisprong.

Droomvrouwtje; Je gaat al bijna trouwen Hoe is het met de zenuwen en voorbereidingen? En is er al een plan wat betreft jullie kinderwens na de bruiloft of moet dat nog gemaakt/onderzocht worden?
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:12:49 #124
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80678856
@poezebeest, ja het trouwen schiet al op, de voorbereidingen zijn zo goed als klaar, nog wat kleine dingetjes en af en toe slaat de paniek,stress en zenuwen wel toe. Ik heb 27 mei weer een afspraak bij de gyn wat daar besproken word geen idee, alles is nog steeds een beetje vaag en onduidelijk naar mijn mening. Het eerste bezoek bij de gyn vond ik vreselijk, van te voren moest ik een echo maken, die moest omdat ze wilde weten hoe mijn baarmoeder eruit zag en of ze mijn li-eierstok kunnen zien, kom ik binnen zegt de echoscopiste: hoe ver bent u zwanger echt ik was pissig. Daarna meteen de afspraak bij de gyn, die weer een echo wou doen en toen ik zei dat ik hem net had gehad, had ze echt zoiets van O dat wist ik niet wat raar Dus ze vraagt de gegevens op maar ze heeft er niet eens naar gekeken, het was een heel raar bezoek en naar afloop was ik geen steek wijzer, het was een ernstige vorm (gezien de foto's van de kijkoperatie)maar het was niet een klassiek beeld, vreemd dus. Ik krijg dit keer ook een andere gyn, en het eerste wat ik die ga vragen is of hij even fatsoenlijk naar die echo wil kijken. En de rest ik laat het op me af komen, kan er niet veel mee en erover stressen heeft ook geen zin, en ondertussen slik ik de pil op advies van het ziekenhuis, dus heb geen flauwidee hoe mijn cyclus is want ik moet hem doorslikken..

wat een laptekst zeg

Hoe is het verder met jou??
pi_80679795
Wat een gedoe allemaal Droomvrouwtje! Enorm kwetsend dat er wordt gevraagd hoe lang je zwanger bent bij de echo. Echt slecht dat daar zo vanuit gegaan wordt. En dan helemaal stom dat de gyn niet weet dat je al een echo hebt gehad en het vervolgens zelf wil doen. Wat een samenwerking, NOT
Zorgt er ook niet echt voor dat je er vertrouwen in krijgt. Hoop dat het volgende bezoek meer oplevert, maar eerst trouwen en genieten van een hele mooie en onvergetelijke dag!

Hier alles goed, wachtende op de afspraak in Nijmegen, eind juni. Maar de weken vliegen voorbij dus de afspraak komt steeds dichterbij. Ik vind het wel spannend en heb er weinig zin in, maar we kunnen niet verder met de volgende stap als we deze niet nemen, dus er zit niets anders op. Nou ja, toch wel, helemaal stoppen er mee, maar dat wil ik ook niet. Hoewel ik soms op het punt sta het bijltje er bij neer te gooien, maar ik denk dat iedereen dat gevoel wel heeft. Ik hoop dat er snel meer duidelijk is zodra we in Nijmegen zijn geweest, maar ik verwacht er weinig van...
pi_80687286
Droomvrouwtje, jeetje zeg, dat komt niet echt professioneel over inderdaad... balen zeg... dan weet je eigenlijk dus nog niks.

Poezebeest, ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor... maar gelukkg gaat de tijd vrij snel, is het zomaar juni en dan weten jullie hopelijk wat meer... dan kun je je er ook beter op voorbereiden!

Cisco, fijne vakantie gehad? Waar was je ook alweer?
Maare... je had dus al getemp maar daar kon je niks van maken, zei je? Geen temperatuurverhoging? Heb je die lijstjes dan al wel eens aan de gyn laten zien?
pi_80688562
Als onbekende stille meelezer: gewoon dikke knuffel en kus voor jullie dappere meiden/vrouwen
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_80700736
Droomvrouwtje: wat een klote gyn zeg.. Snap best dat je torn ffies flink pissig werd!

Poezebeest: tijd vliegt inderdaad, nog even geduld. En ik denk inderdaad dat iedereen het bijltje er op een gegeven moment wel even bij neer wil gooien omdat zo lang duurt etc

Trierrr: Ik heb ze aan de gyn laten zien en heb wel iets verhoging, maar maand later gaat op en neer en dan weer regelmatig met uitschietertje(maar dan laat ovutest weer niks zien) maar hij zit zo rond dag 23 (maar dit was met cyclus van 35 dagen) en momenteel zit ik weer 32 en 29...
Vakantie was fijn en waren naar de nederlandse antillen
  zondag 25 april 2010 @ 20:26:22 #129
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80705654

Weer precies 11 dagen na de eisprong begint mijn menstruatie. Wederom een enorme domper, probeer mezelf er telkens tegen te beschermen maar dat lukt steeds minder goed. Helemaal als je net daarvoor nog zo;n klein wondertje in je armen hebt gehad.

Morgen maar direct bellen om de HSG in te laten plannen. Kunnen ze de boel nog net goed doorspoelen voor de volgende eisprong...

Misschien moesten we alle 'goede adviezen' maar eens opvolgen en 'lekker op vakantie gaan en er niet teveel aan denken' .

Bedankt voor jullie felicitaties. Ik ben in love met dat mooie, kleine ventje! Mijn zusje is vandaag weer thuis gekomen, lekker op hun eigen stekkie (toevallig bij mij om de hoek ).
  zondag 25 april 2010 @ 20:40:21 #130
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_80706189
jammer TM. Slim dat je gelijk actie wil laten ondernemen. Hopelijk kunnen ze je gauw inplannen...!
pi_80708394
TM balen dat je ongesteld bent geworden
Succes met je HSG deze zal vanaf dag 5 tm 10 ingepland. Dit was bij tenminste zo

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciscostar op 25-04-2010 22:00:55 ]
pi_80709728
TM, dat is rot meid... ik hoop dat een HSG gauw ingepland kan worden...
bij mij was dat op ongeveer dag 16 van m'n cyclus... was niet handig met die maand zwanger worden. ik mocht ook niet proberen om zwanger te worden die maand. het ligt eraan wanneer het ziekenhuis kan, en als dat niet anders is dan op een vervelende dag voor je cyclus, dan is het jammer... (zoals bij mij) maar over het algemeen proberen ze er gelukkig wel rekening mee te houden. ik hoop dat je gauw kan en mag, en dat je er niet te veel last van hebt...

Poezebeest, wat vervelend dat je nog moet wachten tot eind juni... maar goed, er zit in ieder geval schot in de zaak... ik snap het gevoel van het bijltje erbij neer willen gooien wel hoor, dat gevoel heb ik ook regelmatig... maar goed, nu in de rustperiode is het wel prettig, niks moet, alles mag... ik hoop dat jullie in juni eindelijk een keer horen wat je wil horen... (en inderdaad, ik wil dé brief nu gauw hebben, ik wacht maar en ik wacht maar... naja, komende week maar weer eens mailen met het AMC of ze al weten wanneer de volgende informatiebijeenkomst is...)

droomvrouwtje vervelend is dat he? met een rotgevoel weer weggaan bij je gyn... dat had ik de allereerste keer ook... ik ben ook niet meer bij die gyn, ik wilde niet meer naar haar terug... ik hoop dat je volgende bezoek wat fijner is...

Cisco, welkom thuis! lekker gevlogen? Ik wil ook zooo graag een keer naar de Ned. Antillen...
wel lekker genoten en ontspannen?
pi_80709810
TM, wat ontzettend klote voor je. Kan het niet anders zeggen. Het is gewoon niet leuk, hopelijk kan de hsg snel voor je. Bij mij was het voor mijn eisprong ingepland.
pi_80717958
Mijsje: was heerlijke vakantie, zo weer starten met werken *gaap* nog moe zijn

PZE: mijn hsg was ook voor mijn eisprong (dag 9)
pi_80719145
TM, wat een teleurstelling.

Sterkte vandaag Isla-B!
  maandag 26 april 2010 @ 12:17:07 #136
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80723552
@poezebeest, gelukkig vliegen de weken voorbij, en dat gevoel dat je ermee wil stoppen dat heeft iedereen weleens ja, en dan is stoppen toch geen optie..

@IslaBonita hoe is het gegaan?? Doe maar lekker rustig aan

@twentemeisje ik weet niet wat ik moet zeggen, vind het heel erg jammer voor je. *dikke knuffel geeft*

En het was zeker een rot gevoel en ik hoop dat ik de volgende keer wat wijzer en met een beter gevoel naar buiten loop, maar voorlopig probeer ik er niet aan te denken, eerst lekker genieten van mijn vakantie straks en de bruiloft.. En daarna mag ik pas van mezelf gaan stressen over het komende bezoek aan de gyn
pi_80726882
Isla hoe is het gegaan? Hoe voel je jezelf? Hopenlijk niet al te veel pijn

TM: gyn al gebelt voor afspraak hsg?
pi_80730866
Dames, ik ben weer boven water. Bedankt voor de belangstelling. Heb me inderdaad (zoals de meesten van jullie al zeiden) druk gemaakt voor niks. Heerlijk die slaappil, en daarna narcose... lekker weg en twee en een half uur later wakker. De gyn moest weer door met opereren en ik lag nog lekker te pitten dus heeft hij de verpleegster laten doorgeven dat er endometriose was gevonden(ik weet niet hoe ernstig) en hij dat allemaal heeft weggehaald. De HSG was goed, eileiders doorgangkelijk, geen rare dingen met mijn baarmoeder, dus dat is goed nieuws. Ik heb nog wel heel wat vragen aan hem maar die zal ik pas in juni kunnen stellen op de vervolgafspraak. (ik las bijvoorbeeld wat op de brief aan de huisarts over cystes maar dat artsen handschrift is zo onleesbaar, dus waar het precies over gaat weet ik niet:of ik ze nou wel of niet had? Moet het maar afwachten) Voel me niet megabrak, beetje beurse buik en af en toe die schouderpijn. Nu lekker door mijn vent verwend met thee, koekjes, tijdschriften en films dus ik kom mijn tijd wel door..

Heb gister twee vriendinnen ingelicht die compleet in shock raakten. Allebei heel lief, maar de tweede bleef doorgaan op het feit dat ik het niet eerder verteld had. Denk dat ze zich gepasseerd voelde(want voorheen vertelde ik haar alles, en nu had ik dit anderhalf jaar verzwegen)en misschien ook wel lullig omdat ze meerder malen begon over dat ik nu wel eens aan kinderen moest beginnen. Toch ging het er bij haar niet zo goed in dat dit niet om haar ging, maar iets prive is tussen mijn vent en mij. En ze bleef ook vragen over of ik het dan niet moeilijk vond dat zij zwanger raakte en beviel. Lastig om uit te leggen dat ik superblij was voor haar, en geen jaloezie voelde, maar ook gewoon zo graag wilde. Maar jeetje, ik ben van het begin tot het einde superenthousiast geweest, naar alle babywinkels meegegaan, heb zelfs haar babyshower georganiseerd. Ze vroeg zich af of we daarom wat minder vaak afspraken, dat ik het niet aankon om haar met haar baby te zien. Neehee.... ik kon het eerder niet aan dat ze de hele tijd zat te pushen dat ik ook maar eens moest beginnen..plus ZIJ had minder tijd nu ze een kleintje heeft... lastig gesprek, maar ze bedoelde het denk ik wel goed...Nu de rest nog....

Droomvrouwtje wat een nare ervaring.. ik hoop dat ze in de toekomst beter voorbereid zijn, dit is wel heel onpersoonlijk terwijl het allemaal om zoiets intiems gaat...Ga inderdaad maar eerst genieten van je huwelijksdag en alles er om heen en dan weer verder...

Poezebeest, lief dat je zo met iedereen begaan bent terwijl jij steeds zo lang moet wachten.. Wachten we samen maar tot juni. Hopelijk dat daar iets uitkomt waar je wat mee kunt. Vind het wel heel heftig en moedig hoor, jij moet nu al zoveel stappen verder dan de meesten van ons...

Cisco, ik vind het een goed plan, zelfde tijd begonnen, en hopelijk ook samen (snel) zwanger. Ik zou ook beginnen met ovutesten op dag tien. Probeer een paar uur niks te drinken en dan zo'n plasje eruit te persen, en dat elke dag op de zelfde tijd (tussen 12 en 15u) werkt bij mij het best, dan mis ik hem meestal nooit!

TM wat ontzettend jammer.... ik vroeg me af, kun jij ook geen laparascopie (kijkoperatie) doen? Kunnen ze meteen die HSG doen en weet je (zoals ik) waar je aan toe bent. Ik weet het, het is even slikken, het is toch een operatie maar geeft wel veel duidelijkheid. Ik had helemaal geen klachten maar bleek toch endometriose te hebben, wat een zwangerschap kan bemoeilijken.

En Mijsje..... HIERRRRRR met die enveloppe! Ik voor je dat hij morgen op de mat valt!

Kolonia, verkeerde topic, ik weet het, maar heb jij nog voortekentjes? Of gaat de temp omlaag..
En Tierr, waar zit jij in je cyclus?

Ook sorry voor de lap tekst!

Voor de rest van de dames een dikke
pi_80731183
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:07 schreef IslaBonita het volgende:
En Tierr, waar zit jij in je cyclus?
Lieverd, je hebt wat gemist... ik ben één van de mazzelkonten die er uiteindelijk tóch nog redelijk makkelijk doorheen is gefietst... ben 10 weken zwanger!
Alleen ik leef zo met jullie mee dat ik het gewoon niet kan laten om hier toch nog af en toe te posten...

Maar meid, wat fijn dat het je mee is gevallen. Ik hoop dat je ook niet meer pijn gaat krijgen straks als de narcose helemaal uitgewerkt is! En de HSG goed, das ook super nieuws natuurlijk! Die endometriose niet... maar dan wel weer dat alles weg is gehaald. Fijn hoor! Alleen moet je nog wel lang wachten op de vervolgafspraak zeg... juni... pfff... succes met wachten en herstellen!
pi_80731460
Oh sorry, wat ongelooflijk suf van me Tierr, nu je het zegt staat me er ook wel iets van bij, dat je iets zei dat je hoopte na je miskraam van die tweeling nu wél een goeie zwangerschap zou hebben...en het gaat dus hartstikke goed met je, wat fijn!
Bedankt ook voor je lieve woorden!
pi_80731538
Uh..dat was jij toch, van die tweeling die een miskraam werd? Ja Isla rakel het nog even op.. Sorry hoor maar ben t even kwijt!
pi_80732022
Hahaha, geeft niet joh... het lukt mij ook niet altijd om alles van iedereen bij te houden, hoor!
En jij hebt zelfs nog een extra excuus: je bent nog suf van de narcose!

Maar alles gaat hier tot nu toe gelukkig super inderdaad. Al zit ik wel in spanning voor de 2e echo donderdag... toevalligerwijs precies een half jaar na de foute echo van de tweeling... hoe krijgen we het voor elkaar?
pi_80733778
Ja raar altijd weer dat soort "toevalligheden"....
Ik ga iig voor je duimen dat alles helemaal goed is! (ga er ook wel een beetje van uit!)
pi_80735940
Isla; Wat fijn dat de operatie is meegevallen! Laat je maar flink verwennen door je vent
Samen wachten tot juni, dat klinkt nog zoooo ver weg, maar is eigenlijk al best snel. Hopelijk komt er bij beide dan wat schot in de zaak En kei lief dat je me moedig noemt. En die stappen die wij verder moeten, tja we dealen er maar mee. Maar wij hebben tot nu toe weinig tussenstapjes gehad. De meeste meiden hier moeten eerst dit proberen en dan dat. Dat hebben wij niet, maar het eindstation komt hier wel in zicht en de bijbehorende moeilijke keuzes ook. Maar daar zijn we gedurende het traject in gegroeid en nu zijn het logische stappen. Neemt natuurlijk niet weg dat het soms heel moeilijk is.
Wel vervelend dat je vriendin het zich zo persoonlijk aan trok dat je nu pas vertelde wat er aan de hand is. Kan me voorstellen dat je daar wel een beetje van baalt. Wellicht moet het allemaal nog even bezinken bij haar.

Tierr; wat spannend, donderdag de 2e echo. Hoop dat alles goed is met de baby, ik denk aan je en duim voor je
pi_80736075
Gelukkig viel het mee Isla! Goed gedaan joh.
Dat je vriendin zo reageert is wel een tikje egoïstisch... Zou ik ook van balen. Hopelijk trekt ze nog bij.
  maandag 26 april 2010 @ 19:06:33 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80736951
mijsje, even zo want je PM-box is vol, maar volgende week zijn wij een weekje weg. Als er weer plek is in je PM-box, dan stuur ik je even een uitgebreid bericht terug.
pi_80737041
Ja Poezebeest, ik vind het echt moedig. Juist omdat het eindstation in zicht is. Dat is echt even slikken (zwak uitgedrukt) maar je gaat er wel mee door.(al wil je er af en toe mee stoppen) Je hebt (veel) minder kansen dan de meesten van ons, maar aan de andere kant: je kunt nu een heleboel zinloze stappen overslaan. (IUI,IVF, etc) Dan moet je nog steeds heel lang wachten, maar ik hoop en gun het je zo dat het dan meteen dé methode voor jullie is, dat het meteen raak is...
pi_80737242
PZE ik denk ook dat ze het niet slecht bedoelt...maar het viel inderdaad even niet lekker. Die andere vriendin daarentegen reageerde heel relaxed. Ze was verdrietig voor mij, maar begreep helemaal dat het prive is en ik het voor me heb gehouden. Maargoed, ze moeten het beiden laten bezinken. Nu de rest nog..én mijn ouders...hellup..
pi_80738656
Herkenbaar Isla... Wij houden het toch nog even voor ons voor de ouders. Tot we echt moeten liegen denk ik. Lastig allemaal.
pi_80741596
Dat was dus bij mij ook doorslaggevend om het onze vrienden te vertellen, of eerlijk gezegd, mijn vriendinnen, omdat die behoorlijk irritant nieuwsgierig zijn en zich overal mee bemoeien. Ik moest me teveel in bochten wringen, en dat hou je niet vol. Mijn ouders vragen er niet naar, dus misschien laat ik hen ook nog niets weten....toch leuk om nog iemand te kunnen verrassen, en niet zomaar iemand!
pi_80747386
Isla, fijn dat je er zo goed doorheen gekomen bent! en dat je vriendin niet kan begrijpen waarom je het haar niet verteld hebt... tja, dat blijf je houden, dat mensen zich gepasseerd voelen omdat je een keuze maakt die je voor jullie maakt... je kan het niet iedereen naar de zin maken, maar van de andere kant gezien mogen mensen dat ook niet van je verlangen. fijn in ieder geval dat je er wel over kon praten met haar. misschien komt ze volgende week wel met een veel fijner gevoel bij je dat gun ik je.

Asy, ik heb je alweer een pm gestuurd, stom dat ik niet in de gaten had dat m'n pmbox vol zat... ik zat iedere dag braaf te checken of je terug had gestuurd...
pi_80755829
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:45 schreef prinseszondererwt het volgende:
Herkenbaar Isla... Wij houden het toch nog even voor ons voor de ouders. Tot we echt moeten liegen denk ik. Lastig allemaal.
Liegen tegen onze ouders is het moeilijkste (beste vrienden/vriendinnen weten het) Mijn schoonouders zitten steeds te vissen en zien me liever vandaag dan morgen zwanger zijn, maar we vertellen ze het niet omdat ik niet zo'n hoogte krijg van mijn moeder. Ze zegt steeds nee kinderen moet je pas later nemen, je bent nog jong ga eerst van jezelf en vrije tijd genieten etc Misschien vind ze het harstikke leuk en is het puur beschermingspraat, zodat je bewuster over je keuze nadenkt ofzo. Durf het haar dus niet te vertellen omdat ik bang ben dat ze negatief reageerd. Wil het haar zó graag vertellen(en als zij het weet dan vertellen we het mijn schoonouders ook meteen)

Isla, fijn dat goed gegaan is. Rust maar lekker uit
pi_80762773
Voor Mijsje. Bedankt Cisco. Mijn moeder is juist een stresskip, als ik haar van te voren over die operatie had verteld had zij een hartaanval gekregen. Zij maakt zich altijd zo extreem zorgen om ons (haar kinderen) dat ze er zelf aan onder door gaat. Ze zal er nog meer over in zitten dan ik als ik haar vertel dat het zwanger worden niet zo makkelijk gaat. En dat kan ik er aan de ene kant niet bij hebben, ik wil er positief over blijven. En aan de andere kant, het is toch mijn lieve mammie, bij wie ik uit wil huilen. Mijn schoonmoeder daarentegen, is een ander verhaal. Ze heeft het nooit over kleinkinderen, ze is niet in mij geinteresseerd. Als haar zoons maar werken en sparen, dan is het goed. En kinderen kosten geld, dus ik denk dat ze er niet om zit te springen. Maar wie weet draait ze om. Vroeger moest ze me niet, nu is alles ok, maar ze wordt nooit die warme schoomoeder die ik graag had willen hebben. Maakt ook verder niet uit...en dit is waaaaayyyy off topic.
Dus ik ben er nog niet uit of ik het mijn ouders ga vertellen, maar mijn schoonmoeder hoort het pas als het raak is.
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:43:01 #154
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80764904
Lieve meiden, wat is er weer een hoop geschreven en gebeurd. Een dikke zoen voor jullie allemaal (beetje 'gemakkelijk', maar het is een beetje druk in mijn hoofd waardoor ik niet echt iets fatsoenlijk getikt krijg).

Gisteren kwam mijn lievelingsnichtje (ook een goede vriendin van me) me vertellen dat ze zwanger is. Dat was weer even heftig. Uiteraard ben ik ontzettend blij voor haar, maar ik wil ook zo ontzettend graag. We hebben samen even lekker gehuild. Ze weet wel dat ik haar alle geluk van de wereld wens, maar dat de emoties even om voorrang vochten.

Zij kreeg op de dag dat ik eigenlijk was uitgerekend een miskraam (waar ik bij was...). Hoe bedenk het? Net als dat mijn zusje vorige week beviel op de dag die destijds als eerste dag van mijn zwangerschap werd gerekend. Allemaal van die datum-toevalligheden...

Het is sowieso een spannende week. Deze week krijgt mijn lieve paps namelijk de uitslag van onderzoeken die moeten uitwijzen of hij de ziekte van Parkinson heeft. Ik word al beroerd als ik er aan denk, wat een ellende. We zijn ook echt bang dat het wel zo is, gezien hij aan een aantal (typische) kenmerken voldoet en de neuroloog dit ook als vermoeden heeft uitgesproken. Er ligt een hele dikke knoop in mijn maag. Het is gewoon even allemaal een beetje teveel het afgelopen jaar.

Isla: ik heb morgen weer een gesprek, onder meer over de uitslag van de progesteron die geprikt is. De tijd tussen mijn eisprong en menstruatie is ook niet overdreven lang (11 dagen) en omdat de progesteron de vorige keer aan de lage kant was is dit misschien wel 'iets'. Maar eerst eens horen hoe dat zit. Ben benieuwd wat ze nog meer willen gaan doen in dit stadium. Ben ook een beetje bang dat ze ons naar huis gaan sturen als de HSG niets uitwijst. 'Probeert u het nog maar een half jaartje'... Geen idee hoor, maar dat is gewoon iets dat ik vrees.

Is het dan alleen maar kommer en kwel? Nee, ik heb net heerlijk een hele tijd geknuffeld met mijn lieve kleine neefje . Het is een voorbeeldkindje en het gaat fantastisch met hem en zijn mama!
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:55:33 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80765360
Zie nu overigens net de brief van het ziekenhuis in de brievenbus liggen. Volgende week donderdag (dag 11 na begin menstruatie) is de HSG.
pi_80765668
Ze sturen je echt niet naar huis na de HSG als daar niks uitkomt. Mijn eileiders zijn open maar toch nog niet zwanger, ze gaan bij mij gewoon door met de onderzoeken.

Beetje on en beetje offtopic; vanmorgen gebelt door het ziekenhuis, maandag wordt ik geopereerd aan mijn knie. Best wel spannend! Zit dan op dag 15 van mijn cyclus,maar mijn cyclus is altijd wat langer en eisprong later dus ik hoop dat het deze maand wat gaat worden.. Ga vanmiddag in ieder geval voor 11 mei afspraak maken voor samenlevingstest
pi_80773636
Jeetje TM wat heftig allemaal. Ik hoop zo dat het allemaal meevalt met je vader. Je hebt het echt niet makkelijk meid. Ik hoop dat dit een beter jaar voor je wordt, op alle fronten.
Wel fijn dat er nu van alles onderzocht wordt. En zoals Cisco zegt, het stopt niet na een HSG hoor!

Cisco fijn dat je aan de beurt bent voor je knie. En dat de samenlevingstest wordt gedaan. Er zit nu eindelijk een beetje schot in!
pi_80774130
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:29 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje TM wat heftig allemaal. Ik hoop zo dat het allemaal meevalt met je vader. Je hebt het echt niet makkelijk meid. Ik hoop dat dit een beter jaar voor je wordt, op alle fronten.
Wel fijn dat er nu van alles onderzocht wordt. En zoals Cisco zegt, het stopt niet na een HSG hoor!

Cisco fijn dat je aan de beurt bent voor je knie. En dat de samenlevingstest wordt gedaan. Er zit nu eindelijk een beetje schot in!
Heb al 2x samenlevingstest gehad.. Verkeerde dag of iets mis bij mij, gaan nu dag 23 proberen. En ook ala hsg gehad. Hopenlijk wijst test 3 inderdaad iets uit
pi_80774583
TM, wat veel aan je hoofd joh! Dat is allemaal best heftig in zo'n korte tijd. Hopelijk valt het mee met je vader. En succes morgen natuurlijk!

Cisco, spannend joh. Operaties zijn niet goed voor je seksleven, maar na de HSG ben je toch extra vruchtbaar dus dan komt het misschien dan goed.

Isla, herkenbaar van die moeders. Ook hier een lieve stresskip als mama. Mijn schoonmoeder is minder erg dan de jouwe, maar heb toch geen behoefte om het met haar te delen.
pi_80776905
Oh Cisco, dat is waar ook. De eerste ST is al een tijdje geleden he? Wel gek dat je voor de derde keer moet, ik heb er één gedaan vorig jaar bij de HA, was geen zaadcel te vinden dus werd gelijk doorgestuurd naar de gyn. De HA twijfelde dus niet aan zijn eigen kundigheid of dat het misschien op het verkeerde moment was gedaan... En dan nog heb je er niet heel veel aan zegt men.(als er zaadjes gevonden worden is het goed, als er niks gevonden wordt is het niet meteen helemaal fout...duh ) Ik hoop dat de rest dan van de onderzoeken dan ook in gang wordt gezet, want je bent al een hele tijd bezig!
Enneh...die knie hoeft het babymaking niet in de weg te zitten toch? Als je er maar gewoon lekker bij kan liggen...
pi_80777334
Nog even een vraagje voor de dames die ooit een laparascopie hebben gehad: heeft het je eisprong vervroegd of vertraagd? En je menstruatie? Ben zelf even in de war, had vanochtend een hoge temp maar aankomend weekend moet mijn ei pas springen. Nouja zal mijn temp morgen maar even afwachten.. Verder nog weinig symptomen (en nog geen ovutestjes gebruikt) Je hoort vaker dat je na de laparascopie extra vruchtbaar bent, dus wil er even goed gebruik van maken! (al moet ik er nu nog niet aan denken )
pi_80779048
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:04 schreef IslaBonita het volgende:
Oh Cisco, dat is waar ook. De eerste ST is al een tijdje geleden he? Wel gek dat je voor de derde keer moet, ik heb er één gedaan vorig jaar bij de HA, was geen zaadcel te vinden dus werd gelijk doorgestuurd naar de gyn. De HA twijfelde dus niet aan zijn eigen kundigheid of dat het misschien op het verkeerde moment was gedaan... En dan nog heb je er niet heel veel aan zegt men.(als er zaadjes gevonden worden is het goed, als er niks gevonden wordt is het niet meteen helemaal fout...duh ) Ik hoop dat de rest dan van de onderzoeken dan ook in gang wordt gezet, want je bent al een hele tijd bezig!
Enneh...die knie hoeft het babymaking niet in de weg te zitten toch? Als je er maar gewoon lekker bij kan liggen...
eerste 2 testen waren bij gyn, 3de ook. Ze denkt dat ze te vroeg was op dag 14 en 16 en daarom nu op dag 23. Afgelopen maand kon dag 23 niet ivm vakantie en maand ervoor moesten we afzeggen vanwege migriane En nu weer me knie, maar laat hem dit x gewoon doorgaan. We verzinnen wel een manier haha

PZE: van extra vruchtbaar zijn afgelopen cyclus niks van gemerkt

TM: veel sterkte met je vader
pi_80780539
Oh vandaar Cisco. Wel goed dat je dan nu met ovutestjes aan de slag gaat, kun je zelf in ieder geval uitvissen of het op de juiste dag wordt gedaan!
pi_80780581
Oh en dat extra vruchtbaar schijnt voor de eerste drie maanden na de HSG te gelden! Dus aan de slag jij!
pi_80782489
Ik zit nu in die derde maand, hopelijk helpt het inderdaad... Het gevoel van extra kans is in elk geval fijn.
pi_80782735
PZE ik val in herhaling maar toch:
  woensdag 28 april 2010 @ 11:10:07 #167
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80797812
Thanks voor jullie wensen meiden

Cisco: succes met je knie-operatie, hopelijk valt het mee en raakt je eisprong er niet door ontregeld. Hopelijk nu wel een goede samenlevingstest!

Isla: mijn moeder is ook een vreselijk lief stresskipje, alles voor haar kids (ze mag best wel wat meer aan zichzelf denken zo af en toe)

PZE: ik duim nog even hard mee dat die derde maand na HSG je het geluk brengt dat we je allemaal zo wensen!

Ben net terug van een heftig gesprek in het ziekenhuis. Het blijkt dus dat het progesteron nog lager was de vorige keer. Het zou dus zomaar eens kunnen dat we hier de reden van het niet zwanger worden te pakken hebben. De HSG volgende week moet uitwijzen of alles wel goed doorgankelijk is. Als dat zo is dan is een hormoonbehandeling de aangewezen stap. Alleen.... daarvoor moet ik dus eerst nog 9 kilo afvallen.

Dat is natuurlijk logisch en goed, maar het is tegelijkertijd zo moeilijk nu ik zo slecht in mijn vel zit. Ik ben een echte emotie-eter en dat moet ik dus aan gaan pakken. Hopelijk lukt het me om dit er binnen een niet al te lange tijd (geen zorgen, ik ga niet aan een crashdieet hoor) af te krijgen. Zou dan natuurlijk ook zomaar kunnen dat mijn cyclus en de bijbehorende lichaamsstofjes zich al uit zichzelf herstellen...

Ik ga nu lekker even uitwaaien op de fiets, het weer is hier heerlijk dus maar eens op pad.
pi_80809393
TM als dat het is ben je inderdaad al een heel stuk verder! En het mooiste zou zijn als je het dan "natuurlijk" op kunt lossen door af te vallen. Wel pittig als dat nu zou moeten in deze moeilijke periode, misschien kun je het nog even uitstellen? Of rustig aan proberen wat minder te snoepen en iets meer te bewegen? Dan kan het best lukken zonder meteen heel drastisch te gaan lijnen.. Hoe dan ook, wel lastig! Maar je bent wel een stapje verder!

Vanochtend belde mn gyn, even uitleggen wat hij had gezien en gedaan. Die cystes waren dus ook endometriose, en alles is nu weg. Hij was helemaal enthousiast, hij zei: verras me! (hij bedoelde dus; word jij nu maar zwanger!) Dat gaf wel een beetje hoop.
Toen belde mijn manager, om te vragen of ik alweer kon werken! (twee dagen na de operatie! Dacht het niet.. )
  woensdag 28 april 2010 @ 17:02:23 #169
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80810276
Wat een goed nieuws Isla! Hopelijk kun je hem heel snel verrassen!

Ik heb vandaag bijna 30 kilometer gefietst, een goed begin dus
pi_80811282
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:02 schreef twentemeisje het volgende:

Wat goed! Dat is een heel goed begin!
pi_80813593
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:02 schreef twentemeisje het volgende:
Wat een goed nieuws Isla! Hopelijk kun je hem heel snel verrassen!

goed zo
pi_80819250
TM, wat goed dat je meteen zoveel gefietst hebt! Ik roep maar even: na mijn afvalrace had ik plots weer een eigen ei. Hopelijk is het voor jou ook een wondermiddel.
pi_80831546
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:08 schreef twentemeisje het volgende:
Voor iedereen een dikke kus en dank voor de lieve woorden!

Ik ben dolgelukkig, vannacht is mijn neefje geboren . Het was een zware klus van 24 uur (eerst niet genoeg ontsluiting) die helaas resulteerde in een keizersnede omdat hij niet genoeg wilde zakken. Voor mijn zusje was het een verlossing. Alles is goed met haar en haar mannetje.

Ik moet 'm gewoon even spammen :
[ afbeelding ]

Hopelijk hebben we snel allemaal zo'n prachtkind in onze armen!
TM, wat een schatje
Zal voor je duimen hoor meis
Sorry voor het binnenvallen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 29 april 2010 @ 13:23:50 #174
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80840183
No problem Ml-etje

Eerst het goede nieuws, ik heb gisteravond nog eens tien kilometer aan het dagtotaal toegevoegd. Goed he?

Dat staat echter in schril contrast tot het slechte nieuws dat we vanmorgen in het ziekenhuis kregen over mijn vader. Hij heeft namelijk wel Parkinson, ik was er ook al vanuit gegaan dat het zo zou zijn. Maar wat een klotenieuws... Toch is de zekerheid dat het zo is op de een of andere manier beter te handelen dan het 'not knowing'.

Nu weten we wat het is (we knepen 'm allemaal ook nog wel ff voor een tumor die dan ineens per ongeluk op de MRI zou zijn gevonden) kunnen we er ook wat mee. We hebben een heel hecht gezin, dus mijn ouders staan er niet alleen voor.
pi_80842783
TM... wat heftig zeg, van je vader... heel veel sterkte!!

En.. succes met je lijnpoging! Goed van je dat je zo'n eind hebt gefietst..!!
  donderdag 29 april 2010 @ 15:58:40 #176
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_80845731
heb niet helemaal bijgelezen maar TM wat een heftig nieuws. Heel veel sterkte

en voor de rest van de dames hier ook een dikke en knuffel
pi_80848725
Tm, dat is shit. Had geduimt voor beter nieuws.
pi_80849261
Tm wat een rotnieuws, veel succes en sterkte!

Ovutestjes zijn gisteren binnen gekomen, net om 17 uur mijn eerste gedaan. Niks te zien nog, logisch het is dag 11
pi_80853364
Even niet bijgelezen, maar wil TM even een hele dikke knuffel geven! Wat een enorm klote nieuws. Heel veel sterkte voor jou en je familie.
pi_80854433
TM, wat een vreselijk nieuws... ook al vermoedden jullie het al, het blijft vreselijk om te horen...

Cisco, ik hoop dat de testjes je duidelijkheid verschaffen...

ik heb eergisteren een brief van m'n eigen ziekenhuis gekregen... ik maakte de envelope vol spanning open, is het alleen het CC wat ze naar het AMC hebben gestuurd... hmmm, ik weet dus nog helemaal niks... (buiten de technische praat van wat er de afgelopen jaren met me is gedaan...)
pi_80855053
... Mijsje, rot dat je nog niks weet...wachten duurt lang...
pi_80856715
ja, vond het ook heel rot... zelfs manlief was er helemaal sjaga van...
  donderdag 29 april 2010 @ 21:50:16 #183
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_80857151
Thanks lieverds!

En een extra voor mijsje!
pi_80857279
mijsje
Hopelijk snel een echte brief!
pi_80866311
Even een voor alle dames hier.
Al dat wachten en de onzekerheid is killing, maar het resultaat straks mag er zijn.
pi_80867915
TM wat een ontzettend verdrietig nieuws..... heel heel veel sterkte.

Mijsje wat balen! Hoop dat er snel info komt waar je wat aan hebt.
pi_80898469
Net gebelt door mijn werkgeefster, ze wordt oma. Ik werk als 1 op 1 begeleidster en ga heel goed om met mijn werkgeefster en haar dochter (met haar werk ik) Haar andere dochter is pas 8 weken maar wilde het me toch al vertellen omdat ze weet dat wij bezig zijn en niet lukt.
Was net heel terrecht echt blij voor haar/hun. Was echt zo'n fijn gevoel. Gewoon heel blij kunnen zijn terwijl je zelf al zo lang wil en dat het maar niet lukt! Kon daarvoor ook terrecht blij zijn voor nieuwe zwangere Maar dit de eerste dichtbijstaande sinds eeeh 28 weken(goede vriendin nu iets meer dan 28 weken *zij weet wie ik bedoel* ) Was dus net echt blij verrast!! Doet heus wel even pijn, maar mijn tijd en ook die van jullie, onze tijd dus.. Die komt vast heeeeeel snel!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:25:09 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80898661
Cisco, jouw tijd en de tijd van alle meiden hier komt absoluut ook

Ik blijf duimen voor jullie dames, hoop met heel m'n hart dat de nieuw te nemen stappen voor jullie allemaal succes opleveren...

* iedereen eens effe een fikse knuffel geeft
pi_80899750
Cisco dat had ik van de week ook. Ik belde een collega die ik al een tijd niet gesproken had. De laatste keer was drie maanden geleden. Toen konden we samen heel goed praten over dat we het er soms moeilijk mee hadden nog niet zwanger te zijn. Zij was toen ook al meer dan een jaar bezig, was een keer zwanger geraakt maar dat was geeindigd in een hele nare miskraam, en nu lukte het maar niet. Ze is ook veertig dus dacht ze dat het niet meer zou lukken. En nu is ze dus zwanger! Ik was zo ontzettend blij voor haar! En zij voelde zich zo schuldig tegenover mij....Maar dat hoeft helemaal niet. Ze geeft me juist hoop. Dat het ons allemaal een keer gaat lukken. Ik was ook oprecht blij voor haar. En natuurlijk een beetje verdrietig, ik zou het zo leuk vinden om samen zwanger te zijn... maargoed dat kan nog!

Flugeltje je blijft zo met ons begaan! Wat lief! Alles goed met jou?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 13:21:46 #190
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80900074
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:07 schreef IslaBonita het volgende:

Flugeltje je blijft zo met ons begaan! Wat lief! Alles goed met jou?
Hier gaat alles prima, misschien ook wel een fijne opsteker voor jullie. Als het dan uiteindelijk lijkt te lukken zakt de ellende snel weg... Na de eerste voorzichtigheid ben ik nu gewoon net als iedere andere zwangere... Het wordt dus beter, ook voor jullie
pi_80900212
Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat.....eindelijk! Het is jou ook ontzettend gegund!
pi_80900579
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:25 schreef flugeltje het volgende:
Cisco, jouw tijd en de tijd van alle meiden hier komt absoluut ook

Ik blijf duimen voor jullie dames, hoop met heel m'n hart dat de nieuw te nemen stappen voor jullie allemaal succes opleveren...

* iedereen eens effe een fikse knuffel geeft
Je bent de allerliefste hèhè
Ik heb al iets gekocht voor Willem op vakantie En ik zou het zooo gaaf vinden om nog even "samen" zwanger te zijn En als ik zwanger ben is isla het ook (hebben we elkaar beloofd hihi )
pi_80913594
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:41 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Je bent de allerliefste hèhè
Ik heb al iets gekocht voor Willem op vakantie En ik zou het zooo gaaf vinden om nog even "samen" zwanger te zijn En als ik zwanger ben is isla het ook (hebben we elkaar beloofd hihi )
Klopt!!!!
  maandag 3 mei 2010 @ 14:00:57 #194
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_80967533
ooh... altijd als ik hier kom kijken, hoop ik dat er ineens heel veel pagina's met felicitaties bijgekomen zijn... maar als ik dan zie dat we nog steeds op dezelfde pagina zijn, denk ik "... ...weer niemand..."

Even voor jullie allemaal; ... en probeer de moed erin te houden!!
pi_80967869
Dat vind ik zo lief Jose, je komt nog vaak even kijken en ons bemoedigend toespreken. Dank je.

Ik heb weer de laatste wachtdagen in de vakantie, hoe kien ik het elke keer uit...
  maandag 3 mei 2010 @ 14:57:55 #196
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_80969629
pi_80978269
Jose, ik vind jou ook altijd heel lief en betrokken naar iedereen toe!

pze, lopen we weer ongeveer gelijk op? Ik moet weeer wachten tot de laatste zaterdag van de vakantie... (al weet ik wel wat er dan weer gaat gebeurenn bij mij... )
pi_80979607
Mijsje, wat mag jij nog lang wachten... Sterkte, al zijn je kansen deze maand misschien niet zo geweldig: de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik moet nog tot vrijdag wachten, dan is het 14 dagen na de iui.
pi_80979958
ow, jij deze vrijdag al heb jij dan korter vakantie dan ik? ik las weer eens verkeerd (ik dacht al: je IUI is toch al weer even terug, maar idd, dat was het ook... )
thanks in ieder geval, ik hoop ergens ook nog op een wondertje...
  maandag 3 mei 2010 @ 20:57:59 #200
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_80983440
... ik hoop ook op een paar mooie wondertjes!!
pi_81041504
Maandag gyn gebeld, dinsdag 11 mei mijn samenlevingstest.
Ze vroeg aantal keer of het wel klopte de assistent dat ik hem op dag 23 moet.. Jaaaá dat klopt, tenminste dat hopen we. Dag 23 had de gyn uitgerekend met behulp van mijn temp lijst én het feit van cyclus van 35 dagen.
Eisprong in ieder geval nog niet geweest, ovulatietesten nog geen streep (dag 16 getest, vandaag is het dag 17, test rond 17 uur(
pi_81042647
Hopelijk is dat de juiste dag Cisco!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:54:06 #203
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81046468
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik moet nog tot vrijdag wachten, dan is het 14 dagen na de iui.
Morgen is toch al 14 dpo? Voel je al wat? (ik heb over je gedroomd, althans je avatar die was zwanger. Kwam denk omdat we gister met Vlindur hadden over wanneer we zwanger waren geworden en wanneer begonnen enzo). Mijn duimen draaien in ieder geval

Ook voor de rest van de meiden natuurlijk die ik het ook zo hard gun om zo'n kleintje te mogen krijgen
pi_81061353
Haha happy, leuk altijd die dromen! Ik hoop dat je gelijk krijgt ooit, deze ronde voel ik echt weer he-le-maal niks, dus ga er maar weer vanuit dat ik morgen of vrijdag ongesteld ga worden. Maar een heel klein beetje spannend zal het wel blijven denk ik. Jeetje Daan is alweer 2 maanden, wat gaat het toch hard. Inderdaad wel tof dat bijna iedereen van 'toen' nu een klein hummeltje heeft.
pi_81064520
Ik hoop dat het gewoon raak is voor je pze!
Streepje begint donkerder te worden (cd17) Hopenlijk zitten we op dinsdag dan goed, anders te laat.
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:18:42 #206
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81065585
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:48 schreef prinseszondererwt het volgende:
Haha happy, leuk altijd die dromen! Ik hoop dat je gelijk krijgt ooit, deze ronde voel ik echt weer he-le-maal niks, dus ga er maar weer vanuit dat ik morgen of vrijdag ongesteld ga worden. Maar een heel klein beetje spannend zal het wel blijven denk ik. Jeetje Daan is alweer 2 maanden, wat gaat het toch hard. Inderdaad wel tof dat bijna iedereen van 'toen' nu een klein hummeltje heeft.
Poppejans heeft bij mij ook zo'n droom gehad, meen ik mij te herinneren
pi_81075079
Dames, dan ga ik mijn best doen te dromen dat álle dames hier zwanger zijn, ok?
Ik droom hele nachten lang, dus zou moeten lukken, zou je zeggen...

pi_81075330
Tsja, als je je zwanger kon dromen...
Maar helaas, hier is iui 1 officieel mislukt. Spotting en lage temperatuur dus jammerdebammer.
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:06:45 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81075365
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:01 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tsja, als je je zwanger kon dromen...
Maar helaas, hier is iui 1 officieel mislukt. Spotting en lage temperatuur dus jammerdebammer.

Maar mei is ook een goede maand om zwanger te raken
pi_81075536
Lief happy. Ik kan dat positieve even niet opbrengen deze keer. Zit even in de onverschillige fase, we zien wel of het ooit lukt. Maar echt teleurgesteld ben ik ook niet, de kans was echt niet groot natuurlijk.
pi_81075558
K*t pze
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:28:28 #212
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81075612
Hè, crap, PZE, ik had het zó gehoopt..
3!
pi_81076144
PZE.
pi_81077605
pze
Het is ook zo moeilijk om positief te blijven. Gelukkig hoeft dat ook niet.
* CrazyPrincess zet grote doos chocola neer voor alle dames die het nodig hebben
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:31:46 #215
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81078013
pze jammer dat de eerste IUI mislukt is. Ik hoop zo erg dat de tweede jou wel jullie wondertje oplevert.
pi_81078751
PZE; wat ontzettend balen dat de eerste poging is mislukt, een dikke knuffel voor jou!
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:25:33 #217
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81087053
PZE wat balen zeg! Snap helemaal dat je nu even in die onverschillige modus schiet! Natuurlijk had je je er meer van voorgesteld, in ieder geval gehoopt.

Duimen jullie even voor me? Ik heb om 15.30u die HSG en ik ben een beetje misselijk van de zenuwen...
pi_81087482
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:25 schreef twentemeisje het volgende:

Duimen jullie even voor me? Ik heb om 15.30u die HSG en ik ben een beetje misselijk van de zenuwen...
heel veel succes
pi_81089411
Dank allemaal, het komt wel goed. Ooit.

TM, nog maar 10 minuutjes... Zet hem op! Als je dit hebt gehad is alleen de bevalling nog erger.
pi_81089600
He PZE...... .... Wat onwijs balen meid. Zo begrijpelijk, dat je er even heel erg onverschillig van word. Dat heen en weer geslingerd worden tussen hoop en teleurstelling, dat is zo naar..
Je hoeft nu even helemaal niet positief te zijn. Even goed balen. En chocola eten. En lief voor jezelf zijn. Dikke dikke knuffel.

Cisco, spannend! Aan de slag jij, deze ronde moet het hem worden! Ronde 17, !

TM, ik was te laat om je succes te wensen, maar waarschijnlijk ben je NU aan de beurt, dus ik denk aan je! Kom je nog even vertellen hoe het is gegaan?
pi_81091054
Waardeloos, PZE! Het duurt allemaal veel te lang. Ik herken het gevoel dat je de hoop verliest wel hoor. Ik kan je allemaal heel veel sterkte wensen.

TM, ik hoop dat het meevalt voor je!
pi_81092113
TM hoe is het gegaan? Ook door een hel gegaan van de pijn? En nog belangrijker, wat was de uitslag??

Aan de slag zal moeilijk gaan, morgen knie operatie! Maar vanavond komt het goed en hopenlijk kunnen we zondag op 1 of andere manier ook seks hebben hèhè
pi_81092189
Hahaha er is vast wel een manier te vinden Cisco...
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:51:47 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81095550
Creatief zijn Cisco!

Lieve meiden bedankt! Het is me gelukkig 100% meegevallen!

Ik voelde het inbrengen van het slangetje in de baarmoeder helemaal niet, alleen het opblazen van het ballonnetje was wat pijnlijk. Ieder lijf is natuurlijk anders gebouwd, bij mij was het kennelijk zodanig dat dit onderzoek meeviel. Heb nu een beetje krampende pijntjes in de onderbuik, inderdaad te vergelijken met menstruatiepijn. En het bloed wat, maar dat zal al gauw veel lijken door de contrastvloeistof die ook weer mee naar buiten loopt. Wel erg naar voor de meiden waarbij het wel veel pijn deed. Je ligt daar al niet voor je lol of op je gemak en als het dan ook nog eens helse pijn doet, bah.

Maar het belangrijkst is natuurlijk dat de uitslag gewoon goed is. De vloeistof liep mooi naar alle 'uithoeken' van mijn voortplantingsstelsel en dus een voldoende! Ook dat scheelt weer kopzorgen. Kortom: allemaal goed nieuws!

Ik heb een keer of zes nierstenen gehad en dat heb ik ervaren als een hel (ik lag toen rollend van de pijn op de grond in het ziekenhuis, smekend aan de verpleging of ze me nog meer morfine wilden geven). Ik ben heel erg opgelucht dat me dit vanmiddag zo mee is gevallen, want ik had natuurlijk ook weer net alle ervaringen gelezen die ik niet moest lezen...
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:54:44 #225
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81095649
twentemeisje wat goed dat het zo goed is meegevallen én dat de resultaten ook nog eens goed waren

Ik heb ook 2 keer nierstenen gehad en idd, liggen rollen op de grond van de pijn. De dokter zei me achteraf toen ik dat vertelde (ik had ook geen last van het onderzoek) dat ik door de ervaring met die nierstenen misschien wel pijn had, maar omdat het minder was dan met de nierstenen dat ik het misschien wat minimaliseerde.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:02:07 #226
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81095897
Thanks leonieke!

Ik heb ook het idee dat mijn pijngrens wat is opgeschoven na die nierstenen, ik dacht de eerste keer serieus dat ik dood zou gaan (er zit er nu volgens mij weer een aan te komen, het 'zeurt' er al een paar weken). Van de 6x moest er twee keer een operatie aan te pas komen omdat ie er vanzelf niet uit wilde. Het zit hier helaas in de familie, mij paps en enkele van mijn ooms en nichtjes hebben het ook.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:19:15 #227
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81096454
PZE, meiske toch

Kan begrijpen dat je even geen positiviteit op kunt brengen, dan houden wij voor dit keer voor jou de moed er wel in

TM fijn dat het meeviel meis!

Cisco, hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen morgen. Enne, je hebt je knie natuurlijk niet perse nodig voor de sex
  donderdag 6 mei 2010 @ 21:01:56 #228
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81103929
PZE, wat jammer dat deze eerste IUI mislukt is...

TM, fijn dat de HSG zo is meegevallen en dat alles er goed uit ziet!

CrazyPrincess... als ik toch zie dat jij alweer tegen eind loopt... tjonge, wat gaat het hard!! En ook Flugeltje is al een heel eind op weg... wat mooi en bijzonder toch om te zien...!
pi_81104509
Fijn dat het is meegevallen, TM! En dat alles er goed uitziet. Wie weet, behoor jij tot degenen die verhoogd vruchtbaar is na een HSG. Ik duim ervoor!

Meiden, ik zie dit jaar zo op tegen moederdag. Ik haat die dag. En alle reclames voor moederdag ook. Zo. Dat moest er even uit.
pi_81104652
Tm; Fijn dat de HSG is meegevallen en dat de uitslag goed is. Laat je vanavond maar goed verwennen!

Cisco; Heel veel succes met de operatie morgen en laat je daarna ook maar flink verwennen. Succes met het herstel!
pi_81109134
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:22 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lief happy. Ik kan dat positieve even niet opbrengen deze keer. Zit even in de onverschillige fase, we zien wel of het ooit lukt. Maar echt teleurgesteld ben ik ook niet, de kans was echt niet groot natuurlijk.
Zo herkenbaar meid..... Het zegt zo weinig en misschien betekent het niks voor je, maar ik leef met je mee!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81110932
Fijn dat het zo meeviel TM! Goed gedaan.

McLaura, het betekent zeker wel wat. Lief van je.
pi_81111159
Fijn dat je HSG meeviel TM, en super dat alles netjes open is!
Hier zojuist laatste hapje eten en drinken gehad, vanaf nu nuchter! Gaan zo slapen, maar eerst nog even klussen (alle kansen goed benutten hèhè )

pi_81111528
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:09 schreef prinseszondererwt het volgende:

McLaura, het betekent zeker wel wat. Lief van je.
Ik mag dan nu wel een ventje boven hebben slapen, maar dat betekent niet dat ik niet meer weet hoe het was. Al denk ik heel vaak dat jullie in dit topic denken 'ja, makkelijk lullen Lau, jij hebt Thijs!'.
pi_81120467
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:23 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik mag dan nu wel een ventje boven hebben slapen, maar dat betekent niet dat ik niet meer weet hoe het was. Al denk ik heel vaak dat jullie in dit topic denken 'ja, makkelijk lullen Lau, jij hebt Thijs!'.
Zo denk ik niet hoor, Laura. Ik vind het heel lief en bijzonder dat je zo met ons meeleeft.
pi_81120542
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:51 schreef twentemeisje het volgende:
Creatief zijn Cisco!

Lieve meiden bedankt! Het is me gelukkig 100% meegevallen!

Ik voelde het inbrengen van het slangetje in de baarmoeder helemaal niet, alleen het opblazen van het ballonnetje was wat pijnlijk. Ieder lijf is natuurlijk anders gebouwd, bij mij was het kennelijk zodanig dat dit onderzoek meeviel. Heb nu een beetje krampende pijntjes in de onderbuik, inderdaad te vergelijken met menstruatiepijn. En het bloed wat, maar dat zal al gauw veel lijken door de contrastvloeistof die ook weer mee naar buiten loopt. Wel erg naar voor de meiden waarbij het wel veel pijn deed. Je ligt daar al niet voor je lol of op je gemak en als het dan ook nog eens helse pijn doet, bah.

Maar het belangrijkst is natuurlijk dat de uitslag gewoon goed is. De vloeistof liep mooi naar alle 'uithoeken' van mijn voortplantingsstelsel en dus een voldoende! Ook dat scheelt weer kopzorgen. Kortom: allemaal goed nieuws!

Ik heb een keer of zes nierstenen gehad en dat heb ik ervaren als een hel (ik lag toen rollend van de pijn op de grond in het ziekenhuis, smekend aan de verpleging of ze me nog meer morfine wilden geven). Ik ben heel erg opgelucht dat me dit vanmiddag zo mee is gevallen, want ik had natuurlijk ook weer net alle ervaringen gelezen die ik niet moest lezen...
Gelukkig TM! dan is dat ieg
  vrijdag 7 mei 2010 @ 09:33:53 #237
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81120719
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 09:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gelukkig TM! dan is dat ieg
pi_81121126
quote:

[..]

Ik sluit me bij Ahava aan, je bent gewoon lief. Niks makkelijk lullen, Thijs is ook niet heel makkelijk in elkaar geknutseld. (En trouwens, wat dan nog. Je leeft gewoon lief mee.)

Trouwens Ahava, moederdag is ook een moeilijk dag hier hoor. Bah.
Hoe gaat het verder met je?
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 11:04:26 #239
5428 crew  miss_sly
pi_81123298
quote:

[..]

Ik denk er precies zo over, maar voel me soms bezwaard om hier te posten. Terwijl ik ook nog wel weet dat ik het iig niet zo heb ervaren en dat het altijd fijn is om te weten dat anderen met je meeleven. Toch vind ik het moeilijk hier te posten, maar ik denk heel vaak aan jullie.

Moederdag is ook een moeilijke dag, iedere keer weer.

dikke voor alle meiden hier!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81147460
Cisco; al bijna de samenlevingstest, spannend, ben benieuwd of er iets uit komt!

Isla; hoe is het bij jou?

Mclaura en Miss_sly; kan me voorstellen dat jullie je bezwaard voelen om hier te posten omdat jullie wel een kleintje hebben, maar ik vind het niet erg als anderen hier mee posten die wel een kleintje hebben. Jullie hebben ook een traject doorgemaakt en weten wat wij doormaken, de onzekerheden en de stress. Ik waardeer het juist en ik vind het ook heel lief wanneer mensen met ons meeleven, of ze nu wel of geen kleintje hebben.

Voor iedereen hier een dikke knuffel omdat het bijna moederdag is, voor ons allen een moeilijke dag denk ik, want het is toch een confrontatie dat wij geen moeder zijn, terwijl we dat zo ontzettend graag willen.
pi_81155033
Ja bijna de samenlevingstest nr 3, dinsdag pas (duurt nog ff ) Nu eerst herstellen van mijn knie operatie (vandaag gehad, en tjee wat valt het tegen, best veel pijn en pijnstillers helpen niet echt ) maar goed hoeven pas maandagavond in actie te komen
pi_81155906
Owh ja, dinsdag duurt nog ff. Ben een beetje de dagen kwijt, heb veel vrij gehad namelijk. Vervelend dat je napijn hebt van de operatie. Flink aan de pijnstillers en goed rusten zodat je maandag weer aan de slag kunt Beterschap in ieder geval
pi_81163086
TM, wat fijn dat het je alles is meegevallen! wat fijn dat er ook verhalen zijn die het gemiddelde weer omhoog halen! ik vond het al zo verdrietig dat er zoveel verhalen als de mijne waren...
ik ben trots op je, je hebt het weer mooi gedaan!

Cisco, ik hoop dat jouw knie gauw weer herstelt van de operatie! Wat voor pijnstillers heb je gekregen? ik hoop dat je maandagavond goed in actie kan komen!
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:11 schreef Ahava het volgende:
Fijn dat het is meegevallen, TM! En dat alles er goed uitziet. Wie weet, behoor jij tot degenen die verhoogd vruchtbaar is na een HSG. Ik duim ervoor!

Meiden, ik zie dit jaar zo op tegen moederdag. Ik haat die dag. En alle reclames voor moederdag ook. Zo. Dat moest er even uit.
ik weet wat je bedoelt... dit jaar ook heel dubbel voor mij... én ik ben zelf nog niet mama, én ik heb niet meer zelf een mama... van mij mag het dit jaar worden overgeslagen...
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk er precies zo over, maar voel me soms bezwaard om hier te posten. Terwijl ik ook nog wel weet dat ik het iig niet zo heb ervaren en dat het altijd fijn is om te weten dat anderen met je meeleven. Toch vind ik het moeilijk hier te posten, maar ik denk heel vaak aan jullie.

Moederdag is ook een moeilijke dag, iedere keer weer.

dikke voor alle meiden hier!
ik sluit me helemaal aan bij wat Poezebeest zegt, ik waardeer het ook heel erg dat er mensen meeleven, wel of geen kindje... Ik vind het ook superfijn en heel erg lief dat er aan ons gedacht wordt! Ik kan me het gevoel van bezwaard wel voorstellen, maar het is wmb helemaal niet nodig! dikke knuffel voor jullie!

hier ook een beetje nieuws...
we kwamen vanavond terug van een paar daagjes bij mijn paps en aansluitend in Antwerpen (ik schaam me diep, ik heb de laatste tijd helemaal niet veel verteld hier... ) en in de brievenbus zat gewoon DE brief... ik mag samen met mannetjelief op dinsdag 25 mei me melden in het AMC, dan worden we eerst ingeschreven als nieuwe patient, daarna krijgen we een rondleiding op de poli van de afdeling voortplantingsgeneeskunde, dan kunnen we naar collegezaal 4 waar we dan de informatiemiddag gaan krijgen... het gaat gebeuren, het balletje gaat rollen, we gaan beginnen met de IVF...
pi_81164453
Jompels voor mijsje, want dé brief is binnen en nog deze maand dé dag dat het voor jullie gaat beginnen, wat ontzettend spannend allemaal!
En je moet je ook niet bezwaard voelen als je hier even niet komt posten, ik verwacht van niemand dat ze hier dagelijks of wekelijks posten, dat doe ik zelf ook niet. Ik post wanneer ik daar behoefte aan heb en de ene keer is dat vaker dan de andere keer, vooral nu we in de wachtfase zitten ben ik hier wat minder postend te vinden, want meelezen doe ik wel, vaak 's avonds voor het slapen gaan ff checken op mijn gsm.
Voor jou een extra dikke knuffel voor komende zondag, is allemaal niet makkelijk
pi_81165745
Mijsje DE brief is binnen! Let's go!
pi_81168941
Mijsje, wat goed zeg! Deze maand gaat het voor jullie beginnen. Erg spannend natuurlijk, maar het betekent ook: kansen!!

Cisco, sterkte met je knie!
Nog geen dikke streep op je ovutestjes?

Twentemeisje, wat fijn dat de HSG mee is gevallen en alles er goed uit zag, zeg! Daar doe je het voor!

En verder voor iedereen hier heel veel sterkte voor moederdag...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:53:50 #247
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81169497
Allereerst een dikke knuffel voor jou mijsje, dat de volgende moederdag er maar een mag zijn waarop jij mama bent! Vandaar ook een omdat het gaat beginnen deze maand!

Natuurlijk hoop ik voor alle meiden hier (en natuurlijk ook voor mezelf ) dat de volgende moederdag er eentje zal zijn die van het geluk uit z'n voegen barst! Dat we allemaal maar mama mogen zijn dan!

Cisco, hopelijk herstelt je knie goed en heb je er niet veel pijn meer van. Misschien moet je even de kamasutra google'n voor maandag, wellicht kun je je knie dan ontlasten .

McLaura en miss_sly: ik geloof niet dat er hier iemand is die zo over jullie (berichtjes) denkt, ik in ieder geval niet! Jullie zijn toch juist het voorbeeld dat het allemaal gewoon goed gaat komen?

Had gisteren nog wel wat last van mijn onderbuik (erger dan de dag van de HSG zelf), maar al met al is het me dus echt 100% meegevallen. Inderdaad wel fijn dat er (en nu gelukkig die van mezelf) ook positieve verhalen over die HSG zijn, scheelt misschien voor een ander die nog moet. Het hoeft dus gelukkig niet altijd heel veel pijn te doen.

En voor iedereen die tegen morgen opziet ook nog een dikke vette knuffel!
pi_81170258
TM, het schijnt ook enorm te schelen dat ze bij jou een ballonnetje hebben gebruikt. Bij mij ging het nog ouderwets met ijzeren tangen enzo... Dat maakt echt veel verschil.

Cisco, you go girll!

Trouwens, ik ga dinsdag over een week (de 18e) weer naar het ziekenhuis voor de eerste echo van poging twee. Dan is het al dag 12, dus al bijna tijd voor poging twee. Nieuwe ronde... toch weer nieuwe kansen.

[ Bericht 0% gewijzigd door prinseszondererwt op 08-05-2010 10:53:44 ]
pi_81170344
Ja, eindelijk is daar dan DE brief, mijsje! Hoe voelt dat het nu gaat beginnen? Heb je iets gehad aan die korte periode van 'rust'?

Die moederdag is voor ons allemaal moeilijk en confronterend dus en voor jou dubbel, mijsje. Ik zal aan jullie denken morgen ; dat doe ik toch al vrijwel elke dag al post ik niet elke dag. Wat betreft het posten, ben ik het helemaal met Poezebeest eens. Voel je niet verplicht altijd te posten. Soms is het juist heel goed om even los te komen van alles, niets om je schuldig over te voelen.
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 09:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens Ahava, moederdag is ook een moeilijk dag hier hoor. Bah.
Hoe gaat het verder met je?
Lief dat je het vraagt. Het gaat op zich best redelijk maar het duurt langer dan ik dacht voor ik er weer "ben". Ik ben bijvoorbeeld nog niet fulltime aan het werk. Maar goed, dat komt wel weer.
Wat betreft IVF, we zijn nog niet weer begonnen en ik weet ook niet wanneer (en of?) dat gaat gebeuren. We weten zelfs de uitslagen van de onderzoeken nog niet; ik kan me er maar niet toe zetten het ziekenhuis te bellen. Dat laat ik dus nog maar even.

Hoe is het met jou? Lukt het een beetje om toch weer je moed bij elkaar te rapen? Gaan jullie nu verder met een volgende IUI?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:51:44 #250
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81170360
Toen we het vooraf met de gyn over de HSG hadden zei ze ook dat de techniek veranderd was. Dat het slangetje met ballonnetje veel minder pijnlijk was dan de manier waarop ze het eerst deden. Wellicht komen er vanaf nu steeds meer verhalen als de mijne!

Jemig pze, wat gaat de tijd toch snel, poging twee alweer! Ik duim voor je .
pi_81170377
Nog niet aan de orde hier, maar ik las net een bericht over adoptie op nu.nl. Door dat nieuws zou voor ons denk ik adoptie afvallen. Hoe hard dat ook klinkt, ik denk dat een adoptiekindje altijd al veel extra (emotionele) zorg nodig heeft. Echt bewust een gehandicapt adoptiekindje in ons midden halen... ik weet niet of ik dat (aan) zou kunnen.
pi_81171625
PZE; ik las zojuist ook dat bericht op nu.nl en mijn gedachte was ook, als het al een optie zou zijn geweest valt die nu helemaal weg. Wij zijn hier wel mee bezig geweest, maar eigenlijk hebben wij altijd gezegd, ook toen er nog niets bekend was, adoptie is geen optie. Maar als het dan toch moeilijk gaat worden ga je er wel over nadenken. Maar ik was er eigenlijk al snel uit, omdat overal wordt gesproken over de special needs kindjes en ik persoonlijk geen jarenlange procedure door wil én 15000 euro moet betalen voor een kindje wat niet gezond is. Laat staan de dijk van een hechtingsstoornis die waarschijnlijk aanwezig is omdat een kindje pas op latere leeftijd bij jou terecht komt. Misschien klinkt het egoïstisch, maar ik heb liever geen kindje dan dat ik bewust kies voor een kindje met een probleem.
pi_81180402
TM wat fijn dat alles goed was en dat het zo mee viel! Nu weer vol goede moed verder!

Mijsje wat fijn, de brief!!!!!
Nu gaat het echt beginnen! (tenminste, het lijkt me dat het zo voelt)
Veel sterkte morgen. Ik weet zeker dat je moeder bij je is. Niet alleen morgen, maar op alle momenten dat je het moeilijk hebt.

Ahava neem lekker de tijd ervoor. Als jij er nog niet aan toe bent om voor de uitslagen te bellen, niet doen. Er komt vanzelf een moment waarop je verder wilt en de uitslagen wilt weten.

Miss Sly, Mc Laura en Tierr, altijd weer lieve woorden. Fijn dat jullie nog zo vaak langskomen. Jullie geven ons inderdaad hoop!

Cisco sterkte! (en heb je de Kamasutra pose al gevonden? Even oefenen van te voren. )

PZE de tijd gaat inderaad snel, alweer poging 2! Hoop zo dat dit hem gaat worden. En je hebt weer een lichtpuntje om naar uit te kijken.

Voor jou gaat de tijd waarschiijnlijk veel te langzaam Poezebeest. Ik wou dat ik je met een tijdmachine vooruit in de tijd kon schieten.
Je vroeg hoe het met mij gaat, lief!
Ben een paar dagen na de operatie lekker aan de slag gegaan met mn vent, dus heb goed van de vruchtbare dagen gebruik weten te maken. Ik heb weer een beetje hoop. Het zou zo maar kunnen zijn dat de zaadjes van mn vent nu twee maanden na de ingreep wat beter zwemmen, en als ik echt zo vruchtbaar ben na de laparoscopie als gezegd wordt, heb ik misschien wel iets meer kans.. Dus ik zit toch een beetje ongeduldig en in spanning te wachten op mijn NOD (17 mei) En soms heb ik weer een sombere bui en denk ik dat het toch niet lukt zonder IVF. Beetje dubbel dus. Ik voel ook nog he-le-maal niks. Maarja dat kan natuurlijk ook niet 5 dpo.

En lieve dames, allemaal sterkte morgen. Ik heb er zelf niet zoveel last van, mijn moeder heeft het ooit afgeschaft. Ze vond het belachelijk, het is toch altijd moederdag. Ik neem ook altijd een cadeautje voor haar mee. (dus ik ben wel duurder uit haha) Maar ik begrijp dat het voor velen moeilijk zal zijn, dus ik denk aan jullie. En hoop en bid heel hard dat jullie allemaal ooit moeder zullen zijn.
pi_81205760
En toen was het moederdag, even slikken en weer doorgaan! voor iedereen

Mijsje: je brief is er

@trierrr: op cd19 had ik eem dikke vette Streep (operatiedag) hebben het die avond ervoor gedaan. Gisteren (cd20) Streep weg. Voelde ook steken in mijn zij dus had vrijdag/zaterdag mijn eisprong! We willen nu dus morgen overleggen hoe en wat, want samenlevingstest heeft weinig zin op dag 23.

Seks zit er voorlopig nog niet in, verga van die klote pijn. Val nog steeds regelmatig flauw als ik met de krukken moet lopen naar het toilet. Pijnstillers zijn 4x 2x 500mg paracetamol (iemand vroeg dat hier )
pi_81205947
Moederdag.... ik hoop met heel mijn hart dat iedereen in dit topic 2011 of 2012 moederdag zal vieren. Met buik of met beeb!

Bedankt voor de reacties op mijn 'drempelvrees' van dit topic. In de tijd dat ik hier met lege handen zat, zijn er ook meiden vertrokken (Jose81 en Diaan) en toen vond ik het leuk dat die regelmatig even lieten horen hoe het ging en lieten merken dat ze meeleefden.
pi_81205960
Mijsje super! Met één been onderweg in het IVF traject!
pi_81206006
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:30 schreef IslaBonita het volgende:
Voor jou gaat de tijd waarschiijnlijk veel te langzaam Poezebeest. Ik wou dat ik je met een tijdmachine vooruit in de tijd kon schieten.
Ik ook.... of in elk geval een kijkje kon laten nemen naar het resultaat van al dit wachten en alle frustraties!
pi_81206698
Cisco, met zo'n onregelmatige cyclus kun je toch nooit een samenlevingstest goed timen joh. Wat onhandig.
Hopelijk is de pijn in je knie snel weer minder. En wie weet, de avond voor de operatie...
pi_81207098
Isla, ik begrijp je dubbele gevoel volkomen... en ik denk dat het op zich wel goed is om niet teveel hoop te hebben... maar een beetje hoop doet leven, toch? Ik duim iig voor je!

Cisco, wat balen dat je zo ontzettend veel pijn hhebt... sterkte ermee!
En dan ook nog eens te laat met de samenlevingstest... grrr, balen zeg...
Misschien volgende keer om follikelmetingen vragen? Zodat ze zeker weten dat ze je vruchtbare dagen niet missen? Want dit is ook niks natuurlijk...

Voor de rest voor iedereen een dikke , moederdag zal idd voor een boel dames hier niet makkelijk zijn...
pi_81209096
McLaura en Isla; lief hoor Wij moeten idd vooral heel veel wachten, maar van de andere kant valt het best mee want we zitten 'pas' 7 mnd in de mmm. Veel korter dan menig ander hierzo, maar wij slaan een aantal stappen over en zijn al bij het eindstation. Ik zou ook graag in de toekomst willen kijken om te zien of het goed komt. Als ik alleen al zou weten dat het goed komt zou dat het wachten veeeeel makkelijker maken.

Isla; hopelijk zijn jullie idd extra vruchtbaar deze maand

Cisco; wat vervelend dat je zoveel pijn hebt! En nog meer balen dat je eisprong al is geweest. Wellicht is het goed om te bespreken of de volgende cyclus gevolgd kan worden zodat je in ieder geval op het goede moment die samenlevingstest kan doen. Op deze manier blijven jullie bezig En een eisprong heb je nou niet wekelijks, helaas.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:16:03 #261
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81209554
Meiden, juist vandaag denk ik een beetje extra aan jullie! Dikke
3!
pi_81210144
Wat lief, Incantrix, dankjewel. En alle andere meiden ook bedankt en ook sterkte voor jullie vandaag.
Dit jaar is de eeste keer dat ik het echt moeilijk heb met moederdag; hiervoor was het altijd even slikken en huppakee, op naar de (schoon)moeders. Maar als alles goed was gegaan, zou ik nu zwanger zijn en volgend jaar mijn eerste eigen moederdag vieren. Uiteindelijk valt het me toch mee vandaag (de tranen zijn in de afgelopen week al gevallen ); mijn vriend en ik gaan lekker samen leuke dingen doen.

Ciscostar, wat naar van die pijn in je knie! En voor die samenlevingstest zou het inderdaad wel handig zijn als ze in het ziekenhuis je cyclus volgen met echo’s. Dan weet je tenminste zeker dat de test op het goede moment wordt uitgevoerd. Hopelijk is het niet meer nodig en lukt het toch deze maand, maar anders hoop ik echt dat je de volgende keer gevolgd gaat worden. Sterkte!

Ik heb hetzelfde als jullie m.b.t. adoptie, Poezebeest en PZE. Ik had al mijn twijfels of dat wel wat voor ons zou zijn (mijn vriend ook), maar het hele idee gaat me steeds meer tegenstaan.

Isla, ik hoop echt dat jij een van degenen bent die extra vruchtbaar is na een laprascopie! Maar ik begrijp je dubbele gevoel wel, heel herkenbaar.

Inderdaad, Poezebeest en McLaura, als je maar wist dat al dat wachten en al die onderzoeken en behandelingen, uiteindelijk wel resultaat zouden hebben, dan zou dat het allemaal een stuk minder zwaar maken.
  zondag 9 mei 2010 @ 14:34:22 #263
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81212358
Mijsje, wat spannend dat het nu echt echt wordt...! Ik wens jullie heel, heel, heel veel succes...hopelijk levert het een mooi wondertje op!
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:20 schreef McLaura het volgende:
Bedankt voor de reacties op mijn 'drempelvrees' van dit topic. In de tijd dat ik hier met lege handen zat, zijn er ook meiden vertrokken (Jose81 en Diaan) en toen vond ik het leuk dat die regelmatig even lieten horen hoe het ging en lieten merken dat ze meeleefden.
Ik herken dat wel, hoor! Toen wij in de molen zaten, vond ik het ook wel fijn om te horen hoe het met mijn voorgangers ging... maar... ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wel een beetje het gevoel had van 'tja... jullie wel, maar ik niet'...

Jeeeemig! Dat artikel! Toevallig hadden wij het er van de week ook nog over toen we op tv een ziekenhuisprogramma zagen waarin een stel twee adoptiekindjes had en één daarvan had een handicap aan z'n arm. Toen zei ik nog tegen 'kijk, als een kindje zo'n handicap heeft, zou ik een kindje nog wel willen adopteren, maar als je echt een zwaar gehandicapt kindje krijgt... nee, dan zou ik er ook niet voor kiezen'... dan zou voor mij ook gelden 'liever geen kindje dan een kindje met een zware handicap'.
pi_81244067
Zojuist de samenlevingstest afgebeld.
Ik had zoiets van het is totaal de verkeerder dag en daar hebben hun ook niks aan. Moet nu dus weer bij mijn volgende cyclus ovulatietesten gebruiken en dan als hij donkerder begint te worden meteen bellen.
We zullen wel zien Weer een maand verder...
Maargoed, seks zat er toch niet in, pijn is nog even niet te harden
pi_81244622
Jeetje Cisco wat onwijs balen....
Het schiet niet op zo he? Maar ik hoop dat het door die ene keer dat je bovenop je vent bent gesprongen gewoon raak is nu!

Hoop dat de pijn heel snel veel minder wordt.
pi_81244863
Wat Isla zegt Cisco, dat sucks. Een maand is lang, ik weet er alles van.

Mijsje, hoe ben je gisteren door gekomen?
pi_81245250
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:49 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Cisco wat onwijs balen....
Het schiet niet op zo he? Maar ik hoop dat het door die ene keer dat je bovenop je vent bent gesprongen gewoon raak is nu!

Hoop dat de pijn heel snel veel minder wordt.
Ik hoop het ook dat het voldoende was
  maandag 10 mei 2010 @ 11:37:38 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81246174
Waarom doen ze geen follikelmetingen Cisco? Dan weten ze toch precies wanneer ze die samenlevingtest moeten doen?
pi_81248505
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:37 schreef twentemeisje het volgende:
Waarom doen ze geen follikelmetingen Cisco? Dan weten ze toch precies wanneer ze die samenlevingtest moeten doen?
Geen ide
pi_81248576
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:58 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat Isla zegt Cisco, dat sucks. Een maand is lang, ik weet er alles van.

Mijsje, hoe ben je gisteren door gekomen?
lief dat je aan me denkt... heel rot... we zijn wel even naar m'n schoonmoeder gegaan, maar ik was blij dat we daar weer wegkonden omdat ik me gewoon niet fijn voelde... verder hebben we de dag thuis doorgebracht, maar ik heb me veel afgezonderd... ik huil veel op het moment, ik mis m'n moeder gewoon heel erg en het lijkt steeds meer te worden en zwaarder te wegen, dat gevoel...

hoe voel jij je nu?

cisco, wat stom dat je weer je moment gemist hebt... ik hoop dat het komende cyclus nou eens wel gaat lukken, of dat het gewoon niet meer nodig is... en ik hoop dat je pijn nu snel weg gaat trekken!
en follikelmetingen zijn ook niet alles, je moet er iedere 2 dagen voor naar het ziekenhuis, wat bij ons plannen in de ochtenden was, wat met mijn werk samen niet handig combineerde. (ik kreeg geen inval voor de tijden dat ik daarvoor in het ziekenhuis was... lastig als je pas laat aan de beurt bent, en je ook met de kinderen in je klas moet bezighouden) wat dat betreft kunnen ovutesten ook een hoop vertellen... maar als het nou nog misgaat komende cyclus, zou je daar wel om kunnen vragen, want dan is inderdaad de kans dat de samenlevingstest door kan gaan opeens een stuk groter! het grote voordeel is ook dat het maar 2 tellen duurt als je eenmaal binnen bent bij de gyn
(ik heb die test nooit gehad, dat heb ik volgens mij overgeslagen doordat de gyn direct verder ging met IUI...)
  maandag 10 mei 2010 @ 12:50:39 #271
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81248851
Zit bijna te grienen hier (ben ook behoorlijk aan de huil lately), wat een verdriet mijsje. Ik word alleen al helemaal naar bij het idee dat ik mijn moeder ooit moet missen (hopelijk wordt ze eerst nog 100) en voor jou is dat de harde realiteit... Ik kan niets anders doen dan er nog maar een knuffel en een tegenaan te gooien lieve mijsje.
pi_81249313
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:50 schreef twentemeisje het volgende:
Zit bijna te grienen hier (ben ook behoorlijk aan de huil lately), wat een verdriet mijsje. Ik word alleen al helemaal naar bij het idee dat ik mijn moeder ooit moet missen (hopelijk wordt ze eerst nog 100) en voor jou is dat de harde realiteit... Ik kan niets anders doen dan er nog maar een knuffel en een tegenaan te gooien lieve mijsje.
zitten we samen te grienen lief van je meid, ik hoop ook van harte dat je je moeder tot minstens 100 bij je mag houden! dank je voor je lieve woorden
pi_81250644
Lieve huilebalkjes toch.
pi_81251189
Lieve Mijsje, wat een vervelende moederdag zo! Geen moeder meer, en zelf geen mama. Je moeder kan ik niet voor je terugwensen, maar ik hoop toch echt dat je volgend jaar op moederdag zelf moeder (in spé) bent.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:57:27 #275
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_81251380
*komt binnen struikelen* even snel een dikke knuffel voor allemaal .. ook voor de meiden die nog altijd meelezen en posten om ons een hart onder de riem te steken.. lief dat jullie zo meeleven met ons.... dankjewel daarvoor

en nu ben ik weer weg, lees na de bruiloft weer bij, wil me nu niet zo lukken, maar ik denk wel aan jullie
  maandag 10 mei 2010 @ 14:35:05 #276
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_81252698
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:52 schreef McLaura het volgende:
Lieve Mijsje, wat een vervelende moederdag zo! Geen moeder meer, en zelf geen mama. Je moeder kan ik niet voor je terugwensen, maar ik hoop toch echt dat je volgend jaar op moederdag zelf moeder (in spé) bent.
Dit was precies wat ik ook wilde zeggen... dus ik sluit me hier helemaal bij aan!!

Cisco, wat jammer dat je nu weer een ronde over hebt moeten slaan... Hopelijk volgende maand meer succes inderdaad!

Droomvrouwtje, mocht je dit nog lezen; heel, heel, heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier op je trouwdag!! Geniet ervan!! Het is zo bijzonder om mee te maken..!
  maandag 10 mei 2010 @ 14:43:32 #277
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81253002
Droomvrouwtje geniet!!!!! Ik wens jullie een perfecte dag toe!
pi_81255463
Fijne dag Droomvrouwtje
pi_81255480
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:35 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Dit was precies wat ik ook wilde zeggen... dus ik sluit me hier helemaal bij aan!!

Cisco, wat jammer dat je nu weer een ronde over hebt moeten slaan... Hopelijk volgende maand meer succes inderdaad!

Droomvrouwtje, mocht je dit nog lezen; heel, heel, heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier op je trouwdag!! Geniet ervan!! Het is zo bijzonder om mee te maken..!
heel vervelend, baal er ook ontzettend van
pi_81260534
Droomvrouwtje, een heel fijne trouwdag!
pi_81261300
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:52 schreef McLaura het volgende:
pze, Laura, Jose... wat zijn jullie toch lief! Laura, je slaat ook precies de spijker op de kop... dat is het precies, geen moeder meer (van mezelf) en ook nog zelf niet mama... ik hoop dat je gelijk hebt voor het volgende jaar...

Droomvrouwtje, ik had je al een berichtje gestuurd op je eigen site, maar ook hier wil ik je nog een hele fijne dag toewensen! veel mooi weer voor prachtige foto's en veel liefde en geluk maar ook veel plezier!
en daarna zien we hier wel weer verder, eerst lekker genieten!
pi_81261894
Lang nagedacht maar ik wil ook in de openingspost

Ciscostar:
In december 2008 zijn we gestopt met de pil. Netjes na 28 dagen werd ik ongesteld.
De cyclus werdern steeds langer en na een tijdje bleeft deze netjes op 35 dagen.
Bij poging 9 gestart met het opmeten van mijn temparatuur. Van mijn temparatuur werd ik niet veel wijzer (ging steeds op en neer) en bij de ovulatietesten kwam ook geen duidelijk streep.
Nadat poging 12 mislukte (iets meer dan een jaar) zijn we naar de huisarts gegaan.
De huisarts nam me meteen serieus en werd doorverwezen naar de gyn. Bloedtesten, spermatesten en 2 samenlevingstesten volgende snel. Helaas was er op dag 14 en 16 van de samenlevingstest niks te zien, bij poging 15 was ik nog steeds niet zwanger dus kreeg ik een HSG.
Mijn eileiders waren mooi open en het zag er goed uit. De volgende stap nu is om nog een keer (3de keer) een samenlevingstest te doen. Mijn gyn had zich bedacht dat dag 16 te vroeg is voor een samenlevingstest ivm lmijn angere cyclus. Dag 23 zou de juiste dag zijn, helaas kon de samenlevingstest bij poging 17 (in mei) niet doorgaan want deze was gepland op 11 mei en had mijn eisprong eerder (dag 18/19) ipv dag 23 [

Kan een modje dit erbij zetten? Alvast bedankt
pi_81262551
Het is inmiddels al avond, maar droomvrouwtje, ik hoop dat je een geweldig mooie en onvergetelijke dag hebt vandaag. Geniet er van met volle teugen en natuurlijk gefeliciteerd met je huwelijk.

Mijsje, een dikke knuffel voor jou.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:56:17 #284
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81263116
Je bent nog niet te laat met je wensen poezebeest, droomvrouwtje trouwt vrijdag pas .

Even een vraagje: ik ging net naar het toilet en schrok daar ff. Er zat een grote bloedvlek in mijn unterhose. Bij het afvegen zat er weefsel en 'vers' bloed bij. Zou dit door de HSG komen? Als het aanhoudt bel ik morgen wel even met de fertiliteitspoli, maar kon zijn dat een van jullie er ervaring mee heeft.
pi_81265532
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:56 schreef twentemeisje het volgende:
Je bent nog niet te laat met je wensen poezebeest, droomvrouwtje trouwt vrijdag pas .

Even een vraagje: ik ging net naar het toilet en schrok daar ff. Er zat een grote bloedvlek in mijn unterhose. Bij het afvegen zat er weefsel en 'vers' bloed bij. Zou dit door de HSG komen? Als het aanhoudt bel ik morgen wel even met de fertiliteitspoli, maar kon zijn dat een van jullie er ervaring mee heeft.
nabloeden kan, maar geloof niet zoveel dagen erna. Maar alles kan natuurlijk
pi_81265736
TM, nabloeden kan zeker hebben ze mij verteld. Maar als je zelf het gevoel hebt dat het teveel is, gewoon even bellen. Daar zijn ze voor.
pi_81268043
Hihi, beter dan zo gek vroeg met feliciteren. Heb even terug gelezen hoe ik bij vandaag kom, maar niemand heeft het over vrijdag, dus dacht dat het vandaag was. Droomvrouwtje, heel veel plezier vrijdag!

Tm, vervelend die bloeding en wat de rest zegt, als je het niet vertrouwd morgen gewoon bellen.
pi_81284851
Mijsje....
Wat verdrietig dat je het zo moeilijk hebt gehad. Ik denk dat iedereen hier aan je gedacht heeft zondag. Je hebt geen moeder meer en dat is ontzettend verdrietig. Maar je hebt hier wel een heleboel dames die aan je denken en om je geven.

Droomvrouwtje, een hele fijne dag vrijdag! Geniet ervan!

TM wat vervelend. Ga je vandaag bellen?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:30:42 #289
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81285272
Net gebeld met de f-poli, gynaecoloog aan de lijn gekregen. Zij denkt dat het met de HSG te maken heeft, vind het bloedverlies (mits niet gigantisch) niet verontrustend. Het kan zijn dat mijn cyclus op hol is deze maand, maar dat verwacht ze niet direct. Dus gewoon maar even kijken wat er gebeurd. Heb 16 juni weer een afspraak, dan kan ik het ook nog bespreken daar.

Hopelijk blijft het niet lang aanhouden, anders zijn mijn kansen deze maand verkeken . Vermoed dat mijn eisprong rond het eind van deze week zit. Begin vandaag maar eens even met de ovulatiestestjes.

En nu happy thoughts, de zon schijnt hier. Ik fiets zo eens lekker de stad in .
pi_81288434
Hopenlijk stopt het dan snel TM

Bah zit hier even niet mee, eerst loopt de hond weg vanmorgen (kon er niet zo snel achteraan door mijn krukken) , ben ik opgestaan met soort van maagzuur (en heb ik nog last van) en nog steeds pijn in knie.
Maar we blijven positief zoals TM al zei Morgen gaat vast beter worden
pi_81293546
TM en Cisco, even een cliché er tegenaan hoor: achter de wolken schijnt de zon.
pi_81300562
Trouwens, hier is het ook bewolkt. Moet nodig weer eens met mijn lief babbelen, mijn hart luchten. Zit mijn halve vakantie hier in mijn eentje te verdoen met sippen. Bleh. Dat is even wel lekker, maar het houdt een keer op.
pi_81332230
PZE, het is ook nogal wat. Je bent al zo lang bezig. Probeer er dan maar eens de moed in te houden. Ik vind je altijd erg positief hoor. En af en toe lekker sippen mag. Moet zelfs. Dan kun je er weer even tegen aan. Dikke dikke knuffel voor jou!
pi_81333709
Dank je Isla, ik zie de zon alweer een beetje schijnen. Ben nooit zo lang sip hoor, maar als ik veel alleen ben... Nou ja, je snapt hem.
pi_81339123
ik snap je ook pze... dikke kus voor jou!
pi_81348787
offtopic: Grr hechting 1 is eruit, 2de ging niet. Na veel prutsen, tranen in mijn ogen en mannetje met rode arm besloot de arts maar te stoppen. Nu over 3 weken terug voor hechting 2 en tot die tijd fysio. Rot knie!

ontopic: hoe gaat het vandaag met je PZE? Hier schijnt de zon magertjes (knie in combi met alweer maagzuur achtige klachten) maar morgen... dan schijnt de zon vast feller

voor de rest een dikke

ps. Modje zou je mijn verhaaltje kunnen bijvoegen? Eerder in het topic te lezen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:50:26 #297
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81349396
Voel je je al wat beter pze? I hope so! Hopelijk goed gesprek met je lief gehad en je hoofd weer wat opgeklaard.

Cisco: auw! Hopelijk gaat het snel beter met je knie en doet die 2e hechting over drie weken niet zo vervelend als dit keer!

Hier is het bloeden over, gelukkig, zo kan ik hopelijk deze maand toch nog meedoen voor de hoofdprijs .

En goed nieuws... ik kom net bij de dietiste vandaan en er is DRIE KILO af! Wat een ontzettende stimulans is dit. Ik doe niets raars, alleen veel meer bewegen en minder snaaien. Als ik zo doorga dan heb ik die kilo's die het ziekenhuis van me vraagt er over twee maanden af .

Zo, sorry voor deze uitbarsting maar ondanks het dikke pak wolken boven Twente schijnt het zonnetje hier in huis nu even fel! Dat ie in jullie huizen maar net zo hard mag schijnen lieve meiden .
pi_81350917
TM, fijn dat de zon even lekker schijnt in Twente, maak er gebruik van! fijn in ieder geval dat je het al zo goed merkt met je gewicht meid!

Cisco balen van die stomme hechtingen... misschien was het inderdaad nog niet genoeg genezen van binnen, anders lieten de hechtingen vast beter los... ik duim voor de volgende keer!
(en voor een MODje denk ik dat je beter even kan pmmen... dat doe ik ook tegenwoordig als ik hier iets wil wijzigen in de OP, ik heb het idee dat dit topic niet meer dagelijks door de MODjes wordt gelezen, dus dat updates makkelijk over het hoofd gezien worden... (dit is geen kritiek op de MODjes hoor, die hebben het al zo druk! ) )
pi_81358434
TM, wat fijn! Bij jou is de zomer duidelijk al begonnen! Goed bezig.

Cisco, hechtingen die niet loslaten zijn er nog niet klaar voor. Zegt men... en mijsje ook al, dan zal het wel. Gelukkig gaat het verder al ietsje beter.

Hier gaat het wel hoor, gewoon opnieuw beginnen met ronde 2.
pi_81359345
pze, inderdaad, even uitzuchten en dan gewoon weer verder gaan... ga je voorlopig ook gewoon door zonder extra meds, alleen de pregnyl aan het einde van de follikelmetingen?

posten we hier in het topic: als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat, staat er een advertentie over wat te doen bij ongewenste zwangerschap onder in beeld... hoezo tegenstrijdig?
pi_81362593
Klopt van de hechting, wond eromheen nog ontstoken. Nu langzaam aan meer bewegen en zwelling laten afzakken.
En als ik weer normaal kan bewegen ga ik een paar kilo afvallen! Heb laatste weken (meer dan normaal) te veel gegeten, gesnaaid, niet veel bewogen..Was al te zwaar, maar bleef dooreten enzo. Emotie eter
Baal verschrikkelijk van mijn lichaam en gewicht! Tijd om er snel wat te doen!

TM fijn dat het bloeden gestopt is! Ik nu ook in twente op de camping bij mams (lees 'redelijk' luxe stacaravan met groter bed dan Thuis )

mijsje bedankt voor de tip, ik pm de modjes vrijdag even

Sluit ik zomaar het topic, maar op telefoon is een nieuwe openen niet makkelijk. Wil iemand anders een nieuwe openen? Kan dan meteen mijn verhaal er bij in de openingspost?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ciscostar op 12-05-2010 22:45:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')