Ik hoop echt zo erg dat dit hele gebeuren gaat slagen! Het wordt hoog tijd dat je een keer met positief (letterlijk en figuurlijk) nieuws komt!
 Ik hoop echt zo erg dat dit hele gebeuren gaat slagen! Het wordt hoog tijd dat je een keer met positief (letterlijk en figuurlijk) nieuws komt!   
  , wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! En je man is nu dus helemaal onvruchtbaar... gelukkig dat er nog een voorraadje in de vriezer ligt! Ik hoop dat het weer -tegen de verwachtingen in- een succesverhaal wordt op korte termijn!
 , wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! En je man is nu dus helemaal onvruchtbaar... gelukkig dat er nog een voorraadje in de vriezer ligt! Ik hoop dat het weer -tegen de verwachtingen in- een succesverhaal wordt op korte termijn!   

Moet ik natuurlijk nog wel ff een goede ovutest hebbe zodadelijk
 Moet ik natuurlijk nog wel ff een goede ovutest hebbe zodadelijk  

ik ga weer duimen voor je...
  ik ga weer duimen voor je...  *  *dikke knuffel geeft
 *  *dikke knuffel geeft  

driedubbel (vrienden van ons gaan trouwenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:36 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Cisco! 4 juni zou dus een dubbelleuke dag kunnen worden in dit topic!Moet ik natuurlijk nog wel ff een goede ovutest hebbe zodadelijk
 ) maar ik hoop dat jij en PZE zwanger zijn die dag, 2 streepjes plassen!
 ) maar ik hoop dat jij en PZE zwanger zijn die dag, 2 streepjes plassen!

Dankjewel..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:10 schreef Jose81 het volgende:
droomvrouwtje; wat zagen jullie er mooi uit op jullie trouwdag! Toen ik vorige week naar huis reed, kwam ik langs een huis op met een spandoek 'just married' ervoor. Ik dacht nog... 'goh, ze zou toch niet ook hier wonen?'... maar toen ik op je site keek, zag ik dat jullie niet in de buurt wonen

Hieraan merkte ik dat ik toch nog wel moe ben (knie, herstellen) en vanmorgen was ik zeer duizelig (dus misschien sloeg de wijn daarom wel extra in)
 Hieraan merkte ik dat ik toch nog wel moe ben (knie, herstellen) en vanmorgen was ik zeer duizelig (dus misschien sloeg de wijn daarom wel extra in) Maar we hebben zojuist geproost op een vruchtbare periode, en een ronde die maar mag slagen
  Maar we hebben zojuist geproost op een vruchtbare periode, en een ronde die maar mag slagen   

Ach, we zien het wel. Ik houd deze dag toch maar ff aan voor de zekerheid
  Ach, we zien het wel. Ik houd deze dag toch maar ff aan voor de zekerheid  .
. 
  .
.

. En hopelijk zijn die hormonen dan niet meer nodig!
. En hopelijk zijn die hormonen dan niet meer nodig!

), maar dat bulkt van de suiker en das niet zo handig als er wat af moet
 ), maar dat bulkt van de suiker en das niet zo handig als er wat af moet  .
 . .
.

. Ik moet echt meer regelmaat hebben en gewoon 3x per dag gaan eten ipv snoepen als ik trek heb. Gelukkig zijn er hier ook al 3 kg af maar dat vind ik niet genoeg, en die 3 waren vooral door de stress van de bruiloft, nu hang ik een beetje stil.. Dr. Frank heb ik laatst naar gekeken, maar dan mis ik de boterhammen en aardappelen..
 . Ik moet echt meer regelmaat hebben en gewoon 3x per dag gaan eten ipv snoepen als ik trek heb. Gelukkig zijn er hier ook al 3 kg af maar dat vind ik niet genoeg, en die 3 waren vooral door de stress van de bruiloft, nu hang ik een beetje stil.. Dr. Frank heb ik laatst naar gekeken, maar dan mis ik de boterhammen en aardappelen..

Ik was begonnen met "afvallen/gezonder eten" maar toen werd in ongesteld en chagerijnig en dat werkt niet. Ik beweeg ook nog amper dus dat gaat ook nog niet zoals moet, en met 2x BBQ op het menu dit weekend.. Vanaf volgende week 2x fysiosport in de week voor 4 weken en erna ga ik op waterzumba met een vriendin (dus dan komt alles wel weer op gang en zal het beter gaan) Dus nog even paar dagen wachten nog. Dat dr.Frank ook naar gekeken en ik denk dat ik de aardappels niet persee ga missen.. Ik zie nog welquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
het zelfde probleem als bij mij dus, snoepen NOMNOMNOM. Ik moet echt meer regelmaat hebben en gewoon 3x per dag gaan eten ipv snoepen als ik trek heb. Gelukkig zijn er hier ook al 3 kg af maar dat vind ik niet genoeg, en die 3 waren vooral door de stress van de bruiloft, nu hang ik een beetje stil.. Dr. Frank heb ik laatst naar gekeken, maar dan mis ik de boterhammen en aardappelen..

jullie denken gewoon aan me...
 jullie denken gewoon aan me...  wat lief!!!
 wat lief!!!  

TM dat je er al zoveel kilo af hebt!!! Goed hoor! Ik wil er ook wel wat af, en ik weet ook wel waar het aan ligt dat het nog niet gelukt is (te kort bewegen en te veel snoepen, ook soms ipv een maaltijd...) maar ik heb er respect voor dat je je levensstijl/eetstijl zo aan kunt passen dat je zo mooi afvalt...
 TM dat je er al zoveel kilo af hebt!!! Goed hoor! Ik wil er ook wel wat af, en ik weet ook wel waar het aan ligt dat het nog niet gelukt is (te kort bewegen en te veel snoepen, ook soms ipv een maaltijd...) maar ik heb er respect voor dat je je levensstijl/eetstijl zo aan kunt passen dat je zo mooi afvalt... 

)
) 

dank je Jose en Orea!
 dank je Jose en Orea! 
 (tuurlijk is het te doen, anders waren er niet zoveel vrouwen die het ook al ondergaan waren...
 (tuurlijk is het te doen, anders waren er niet zoveel vrouwen die het ook al ondergaan waren...  ) ik ben benieuwd wat er morgen allemaal verteld wordt. en inderdaad, wij gaan ook naar het AMC... maar het is wel handig te weten dat deze aflevering er is. (handig voor op school of familie ofzo...)
 ) ik ben benieuwd wat er morgen allemaal verteld wordt. en inderdaad, wij gaan ook naar het AMC... maar het is wel handig te weten dat deze aflevering er is. (handig voor op school of familie ofzo...)  inderdaad heel handig en duidelijk
 inderdaad heel handig en duidelijk  

Wauw, wat een mooi item zeg! Ik heb een aantal dingen gezien die ik nog niet had gezien. Mooi kijkje achter de schermen!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Orea het volgende:
Meiden, er is in het klokhuis 19 mei een onderdeel geweest over IVF, vond het wel een grappige uitzending
(Mijsje, jij doet toch transfer met AMC? Deel van het filmpje is in het AMC)
http://player.omroep.nl/?aflID=10978700
Oh en veel succes morgen natuurlijk

Net gekeken, goed item! Duidelijk allemaal en leuk om het eens achter de schermen te zien. Zag ook heel even iui of KI (weet nier welke het nou precies was)quote:Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Orea het volgende:
Meiden, er is in het klokhuis 19 mei een onderdeel geweest over IVF, vond het wel een grappige uitzending
(Mijsje, jij doet toch transfer met AMC? Deel van het filmpje is in het AMC)
http://player.omroep.nl/?aflID=10978700
Oh en veel succes morgen natuurlijk

.
 .

Ook al zo'n stoer wijf! Hopelijk kun je snel starten!
  Ook al zo'n stoer wijf! Hopelijk kun je snel starten! 

het was heel veel info tegelijk, ik ben ook bekaf en kapot nu... (blij dat ik morgen niet hoef te werken...
 het was heel veel info tegelijk, ik ben ook bekaf en kapot nu... (blij dat ik morgen niet hoef te werken...  ) we hebben ons laten registreren als nieuw patient, we hebben daarna een rondleiding gekregen op de afdeling zelf en daarna zijn we naar de collegezaal gegaan. daar kregen we in twee uur een heleboel informatie van een gynaecologe, een verpleegkundige en van iemand van de Freya-site ( www.freya.nl staat ook boven in de OP.) de vragen die ik had (vooral over de pijnbestrijding) waren gauw beantwoord, en een heleboel informatie wisten we al. veel van hier en veel van zelf opzoeken op internet... Het AMC doet standaard 2 zware paracetamol, 2 valium en een bethadine-spuit... het schijnt dat je dan echt zo ongeveer onder zeil bent als het gaat gebeuren. ook krijg je een plaatselijke verdoving bij de baarmoedermond. en ben je dan nog heel bang van te voren, dan mag je dat aangeven en kijken ze wat ze voor je kunnen doen. voor mij dus wel nuttig
 ) we hebben ons laten registreren als nieuw patient, we hebben daarna een rondleiding gekregen op de afdeling zelf en daarna zijn we naar de collegezaal gegaan. daar kregen we in twee uur een heleboel informatie van een gynaecologe, een verpleegkundige en van iemand van de Freya-site ( www.freya.nl staat ook boven in de OP.) de vragen die ik had (vooral over de pijnbestrijding) waren gauw beantwoord, en een heleboel informatie wisten we al. veel van hier en veel van zelf opzoeken op internet... Het AMC doet standaard 2 zware paracetamol, 2 valium en een bethadine-spuit... het schijnt dat je dan echt zo ongeveer onder zeil bent als het gaat gebeuren. ook krijg je een plaatselijke verdoving bij de baarmoedermond. en ben je dan nog heel bang van te voren, dan mag je dat aangeven en kijken ze wat ze voor je kunnen doen. voor mij dus wel nuttig  verder veel gehoord over risico's, kansen, afwijkingen, foliumzuur (er waren maar 3 of 4 stellen waarvan de vrouw nog foliumzuur gebruikte... is blijkbaar heel normaal dat je daar op een gegeven moment mee stopt als je heel lang moet wachten op een kindje...) en ook over die eerste IVF-baby die zelf ook een kindje heeft gekregen een tijdje terug. ook over of je je "onvruchtbaarheid"/verminderde vruchtbaarheid kon overgeven op je kinderen, maar dat hoeft helemaal niet... we hoorden over de medicijnen die gebruikt worden en we kregen ook de verschillen tussen IVF, ICSI en TESE te horen en wanneer dat gedaan wordt, al met al was het dus een hele drukke dag.
 verder veel gehoord over risico's, kansen, afwijkingen, foliumzuur (er waren maar 3 of 4 stellen waarvan de vrouw nog foliumzuur gebruikte... is blijkbaar heel normaal dat je daar op een gegeven moment mee stopt als je heel lang moet wachten op een kindje...) en ook over die eerste IVF-baby die zelf ook een kindje heeft gekregen een tijdje terug. ook over of je je "onvruchtbaarheid"/verminderde vruchtbaarheid kon overgeven op je kinderen, maar dat hoeft helemaal niet... we hoorden over de medicijnen die gebruikt worden en we kregen ook de verschillen tussen IVF, ICSI en TESE te horen en wanneer dat gedaan wordt, al met al was het dus een hele drukke dag.  

(en ik voel me al wat beter over de combinatie van de medicijnen zodat ik echt zo'n beetje van de wereld ben...
 (en ik voel me al wat beter over de combinatie van de medicijnen zodat ik echt zo'n beetje van de wereld ben...  ) maar goed, dat was het zo'n beetje...
 ) maar goed, dat was het zo'n beetje... dank jullie allemaal!
 dank jullie allemaal! 
dat zei de gyn in het AMC ook nog!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef McLaura het volgende:
Van het onderzoek naar aangeboren afwijkingen en ivf is bekend dat er percentueel meer aangeboren afwijkingen voorkomen dan bij stellen bij wie het binnen een jaar lukt. Aan de andere kant is het percentage nagenoeg even hoog als bij stellen die er langer dan een jaar over doen maar toch spontaan zwanger worden.
Oftewel : het is niet direct te linken aan ivf!
 alleen is de kans bij ICSI wel wat groter. Bij IVF (en spontane zwangerschap na een jaar) is die kans 1% dat er aangeboren afwijkingen zijn, en bij ICSI is die kans 2%... voor veel mensen echt te verwaarlozen, maar stel je toch voor dat je net bij die procenten zit...
 alleen is de kans bij ICSI wel wat groter. Bij IVF (en spontane zwangerschap na een jaar) is die kans 1% dat er aangeboren afwijkingen zijn, en bij ICSI is die kans 2%... voor veel mensen echt te verwaarlozen, maar stel je toch voor dat je net bij die procenten zit...
 wat spannend dat ook voor jou de intake steeds dichterbij komt! Ik hoop op resultaat voor jou!
 wat spannend dat ook voor jou de intake steeds dichterbij komt! Ik hoop op resultaat voor jou!  

Van dat laatste wordt je alleen rood/oranje, van de eerste kan je idd goed 'weg' van raken. Het wordt ook gebruikt bij bevallingen, ik heb er 2 uur lang heerlijk op liggen slapen dwars door een weeen-infuus heen.
 Van dat laatste wordt je alleen rood/oranje, van de eerste kan je idd goed 'weg' van raken. Het wordt ook gebruikt bij bevallingen, ik heb er 2 uur lang heerlijk op liggen slapen dwars door een weeen-infuus heen.  

Mijsje; wat ontzettend spannend dat jullie nu echt gaan beginnen! Daar mag wel voor gejompeld worden!
  Mijsje; wat ontzettend spannend dat jullie nu echt gaan beginnen! Daar mag wel voor gejompeld worden!

mijsje het gaat nu dan echt beginnen, hier heb je zo lang op gewacht.. Wel een fijne uitgebreide uitleg hebben ze gegeven...
 mijsje het gaat nu dan echt beginnen, hier heb je zo lang op gewacht.. Wel een fijne uitgebreide uitleg hebben ze gegeven... 

bedankt!
 bedankt!  ik ben zo hyper en tegelijk zo rustig van de zenuwen...
 ik ben zo hyper en tegelijk zo rustig van de zenuwen...  
 quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt als een goede voorlichting mijsje!
En nu gewoon 'even' hup gelijk bij de eerste poging zwanger hoor! Het heeft nu echt wel lang genoeg geduurd.
Btw... het is pethidine ipv betadine.Van dat laatste wordt je alleen rood/oranje, van de eerste kan je idd goed 'weg' van raken. Het wordt ook gebruikt bij bevallingen, ik heb er 2 uur lang heerlijk op liggen slapen dwars door een weeen-infuus heen.
 hahaha, ik bedoelde inderdaad de pethidine, maar wist het niet meer helemaal... ik had ook zoveel medicijnnamen gehoord de afgelopen uren...
 hahaha, ik bedoelde inderdaad de pethidine, maar wist het niet meer helemaal... ik had ook zoveel medicijnnamen gehoord de afgelopen uren...  ik ben benieuwd hoe die me bevalt bij de punctie!
 ik ben benieuwd hoe die me bevalt bij de punctie! 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |