abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 09:39:23 #1
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80795174
Het is echt een bizar verhaal maar het lijkt echt waar te zijn. De servicekosten die ik maandelijks voor mijn woning moet betalen worden afgeschreven van een rekening die niet van mij is.

Vier jaar geleden heb ik een appartementje gekocht en daarvoor moet ik 100 euro in de maand servicekosten betalen. Ik heb daarvoor een machtiging voor een automatische incasso ingevuld, en ook een bevestiging ontvangen dat die ontvangen was. Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad. Totdat me bij telebankieren opviel dat er nergens op mijn afschriften servicekosten terug te vinden waren. Ik heb geļnformeerd bij de woonstichting maar die zeiden dat ik nog steeds netjes betaalde. Ik snapte er niks van. Bij de kascontrole heb ik van de week kunnen kijken waar mijn betalingen dan vandaan kwamen. Dat bleek een rekeningnummer te zijn dat ik helemaal niet kende. Wel stond er mijn naam bij.

Wat moet ik nu doen? Vind het van mezelf al niet handig dat ik hier pas na 4 jaar achter kom, maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij voor mij betaalt. Uiteraard wil ik hier nu iets aan doen, maar het zou wel erg verneukeratief zijn als ik nu ineens 5000 euro zou moeten schokken. Hoewel misschien eerlijk, zou het wel echt heel heel heel erg zuur zijn. Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie. De gedupeerde daarvan lijkt er geen problemen mee te hebben. Wat is wijsheid?!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:40:46 #2
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_80795206
tvp.
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 april 2010 @ 09:41:25 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80795227
Ik heb verder geen advies, maar ik zou graag het rekeningnummer hebben.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:43:01 #4
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_80795259
Tip: rekeningnummer / incasso omzetten naar je eigen rekening en die ander niets laten weten.. na een paar jaar is het verjaard!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_80795265
Het zou netjes zijn als je het bedrag aan de betreffende persoon over zou maken, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zo ziet zitten.

Misschien zou je een wijzigingsformulier bij de woningstichting in kunnen vullen waarop je het goede rekeningnummer doorgeeft, dan betaal je vanaf dat moment zelf je servicekosten.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 april 2010 @ 09:43:45 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80795272
Gewoon zo laten
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80795281
Andere rekening opsturen naar woonvereniging.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 28 april 2010 @ 09:44:41 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795299
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef KhaZ het volgende:
Tip: rekeningnummer / incasso omzetten naar je eigen rekening en die ander niets laten weten.. na een paar jaar is het verjaard!

En dan zelf proberen alvast een beetje te sparen voor het geval er toch nog iemand om die 100Eur 5000Eur komt...
Maar ik zou geloof ik niet zelf die slapende hond wakker maken.
pi_80795307
tvp, als ik 1 onbekende betaling zie, dan laat ik het loeihard storneren. Benieuwd wie zo dom is om na 4 jaar nog niets door te hebben.
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 april 2010 @ 09:45:15 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80795308
quote:
Plausibel idd. En dan gewoon aangeven 'mijn rekeningnummer is veranderd'. Verder niets melden.
pi_80795320
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef ruud.nl het volgende:
Het zou netjes zijn als je het bedrag aan de betreffende persoon over zou maken, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zo ziet zitten.

Misschien zou je een wijzigingsformulier bij de woningstichting in kunnen vullen waarop je het goede rekeningnummer doorgeeft, dan betaal je vanaf dat moment zelf je servicekosten.
Dat laatste iig.

Maar dat iemand al 4 jaar lang niet ziet dat er elke maand ¤ 100 wordt afgeschreven door een instantie waar 'ie niets mee te maken heeft
  woensdag 28 april 2010 @ 09:47:12 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795353
Mss is het wel een grote organisatie ofzo. Maar dan zou de accountant het moeten zien vlgs mij...

Maar een rekening omzetten gebeurt regelmatig hoor, dat zou op zich geen vragen op moeten roepen. Ik heb laatste de boel ook helemaal omgegooid en dat is echt een formaliteit.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 april 2010 @ 09:47:28 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_80795355
quote:
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:52:55 #14
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80795462
Heb je bevestiging van het feit dat je er achteraan bent gegaan en de woningstichting gezegd heeft dat je "netjes betaalde"?

Zo ja, dan sta je naar mijn mening best sterk, zo nee, dan wordt het lastig.

De vordering verjaart trouwens na vijf jaar, dus de eerste betalingen over een jaar.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80795463
Heel interessant dilemma, eerlijk- vs oneerlijkheid.
Je zou natuurlijk ook per maand 100,- kunnen terugbetalen.

Probleem is dat je natuurlijk niet weet van wie die rekening is.

Een bank/verzekeraar oid zou van mij driemaal de schijt kunnen krijgen.
Een bejaarde met een AOW'tje is wat mij betreft een ander verhaal.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_80795470
Vreemde zaken dit, hoe kan jullie nou allebei niets merken. Maar goed, rekeningnummer overzetten dus en hopen dat de andere partij er niet achter komt dat hij al 4 jaar jouw servicekosten betaalt.
pi_80795483
Ik wil mijn geld terug
  woensdag 28 april 2010 @ 09:58:02 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795601
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:52 schreef BertV het volgende:
Heel interessant dilemma, eerlijk- vs oneerlijkheid.
Je zou natuurlijk ook per maand 100,- kunnen terugbetalen.

Probleem is dat je natuurlijk niet weet van wie die rekening is.

Een bank/verzekeraar oid zou van mij driemaal de schijt kunnen krijgen.
Een bejaarde met een AOW'tje is wat mij betreft een ander verhaal.
Dat dus idd. Maar het lijkt me dat een bejaarde het toch wel zou merken?
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Heb je bevestiging van het feit dat je er achteraan bent gegaan en de woningstichting gezegd heeft dat je "netjes betaalde"?

Zo ja, dan sta je naar mijn mening best sterk, zo nee, dan wordt het lastig.

De vordering verjaart trouwens na vijf jaar, dus de eerste betalingen over een jaar.
Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.
Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:58:35 #19
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_80795616
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie.
Erm, je bent zelf verantwoordelijk voor het juist en op tijd betalen van je rekeningen... In plaats van met je vingertje te gaan wijzen zou je natuurlijk ook gewoon een bij jezelf te raden kunnen gaan waarom je dit na 4 jaar opvalt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_80795720
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat dus idd. Maar het lijkt me dat een bejaarde het toch wel zou merken?
[..]

Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.
Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
Degene die nu betaald heeft, heeft een vordering op de woonstichting en de woonstichting dan weer op TS. Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen. Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geļncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
pi_80795726
Leuke gewetensvraag dit. Aan de ene kant vindt je het niet erg om het zo te laten, want diegene is zelf zo stom geweest om 4 jaar dit niet te controleren. Aan de andere kant krijg je toch gewetensvroeging. Ik zou het zo laten, dat diegene dit niet heeft opgemerkt zegt al genoeg over zijn financiele positie.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:05:07 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795801
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Degene die nu betaald heeft, heeft een vordering op de woonstichting en de woonstichting dan weer op TS. Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen. Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geļncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
Als de WB de zaken op orde heeft, hebben die als het goed is de machtigings-gegevens nog liggen. Dan is het zo terug te zoeken wie de fout gemaakt heeft.
En dan gaat de vlieger over 'TS is er achteraan gegaan' mss idd wel op.
De vordering loopt idd wrsch wel via de WB ja. Daar had ik niet aan gedacht.
pi_80795805
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef muiterij het volgende:
Leuke gewetensvraag dit. Aan de ene kant vindt je het niet erg om het zo te laten, want diegene is zelf zo stom geweest om 4 jaar dit niet te controleren. Aan de andere kant krijg je toch gewetensvroeging. Ik zou het zo laten, dat diegene dit niet heeft opgemerkt zegt al genoeg over zijn financiele positie.
Toch knap dat jij dat weet.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:06:33 #24
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_80795854
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Erm, je bent zelf verantwoordelijk voor het juist en op tijd betalen van je rekeningen... In plaats van met je vingertje te gaan wijzen zou je natuurlijk ook gewoon een bij jezelf te raden kunnen gaan waarom je dit na 4 jaar opvalt...
Bedrijven hameren er altijd op dat je de boel automatisch laten incasseren ... en dan doe je dat, en dan doen zij het fout ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_80795891
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef muiterij het volgende:
Jij bedoelt iemand met torenhoge schulden die zijn rekeningen niet meer durft te bekijken?
Oh, and that's a bad miss!
pi_80795906
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Toch knap dat jij dat weet.
Als het iemand op bijstandsniveau is, zal hij of zij het echt wel merken dat er maandelijks 100 euro wordt afgeschreven van zijn rekening. Hetzelfde verhaal als het een modaal inkomen is. Het zal dus iig niet iemand zijn die het helemaal niet breed heeft. Maar ik zou er persoonlijk ook al na een maand achterkomen gezien het feit ik mijn rekeningafschriften/internetbankieren goed controleer.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:08:41 #27
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80795935
quote:

[..]

De WB heeft nog steeds een vordering op TS want die heeft niet netjes betaald (artikel 6:30 BW is niet van toepassing want de ander betaalt "per ongeluk").
quote:

Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen.
De betaler kan zijn geld op grond van onverschuldige betaling terugvorderen van de stichting. De stichting zal vervolgens gewoon nakoming eisen van TS.
quote:
Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geļncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
Met het oog op de verjaring van de vordering is dat niet relevant. Met het oog op eventuele rechtsverwerking kan het wel relevant zijn.
pi_80795936
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mss is het wel een grote organisatie ofzo. Maar dan zou de accountant het moeten zien vlgs mij...

Maar een rekening omzetten gebeurt regelmatig hoor, dat zou op zich geen vragen op moeten roepen. Ik heb laatste de boel ook helemaal omgegooid en dat is echt een formaliteit.
Juist niet.
Elke betaling wordt gefiatteerd, meestal meerdere malen zelfs.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:18 #29
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80795960
pi_80795964
Wat hier al gezegd wordt, gewoon zeggen dat je rekeningnummer gewijzigd is zodat jij voortaan betaalt. Met een beetje geluk hoor je dan niets meer over de afgelopen 4 jaar. De woonstichtig zal sowieso niet moeilijk gaan doen, want die hebben altijd gewoon netjes betaald gekregen.

Heb je dat rekeningnummer al eens gegoogled eigenlijk?
pi_80795977
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef muiterij het volgende:

[..]

Als het iemand op bijstandsniveau is, zal hij of zij het echt wel merken dat er maandelijks 100 euro wordt afgeschreven van zijn rekening. Hetzelfde verhaal als het een modaal inkomen is. Het zal dus iig niet iemand zijn die het helemaal niet breed heeft. Maar ik zou er persoonlijk ook al na een maand achterkomen gezien het feit ik mijn rekeningafschriften/internetbankieren goed controleer.
Wat te denken van mensen die niet goed met geld om kunnen gaan of niet hun afschriften goed controleren, denken dat het alleen een rijk iemand kan zijn is nogal voorbarig.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:58 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795987
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

Juist niet.
Daarom zei ik... dan zou de accountant dat moeten zien als de boekhouder zit te slapen...
pi_80796076
Is het trouwens een gironummer of een banknummer? Gironummers kan iemand met ING wel achterhalen wie de eigenaar is van de rekening.
pi_80796078
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat te denken van mensen die niet goed met geld om kunnen gaan of niet hun afschriften goed controleren, denken dat het alleen een rijk iemand kan zijn is nogal voorbarig.
De aanname dat het een rijk iemand is, is inderdaad wat voorbarig, maar die mensen zijn dan makkelijke slachtoffers van skimmers. Maar ik zit toch niet in de situatie, dus hoef er ook geen lastige beslissing over te make. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Edit: ik zou btw wel mijn rekening wijzigen.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:14:28 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80796113
Gewoon door laten lopen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_80796177
ik zou hem wijzigen per direct naar mn eigen rekening en verder hopen dat er nooit een claim komt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:17:03 #37
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80796196
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:14 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon door laten lopen
Totaal onethisch, maar puur berekenend inderdaad niet onverstandig. Je zult immers in principe niet meer dan 6.000 hoeven te betalen (let wel op het "in principe" ).

Maar niet doen, TS.
pi_80796239
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daarom zei ik... dan zou de accountant dat moeten zien als de boekhouder zit te slapen...
de accountant gaat niet alle binnenkomende en uitgaande betalingen langslopen. omdat men zal werken met een steekproef is er een grote kans dat men de ontvangst van TS niet eens zal controleren.

daarnaast is betalen in principe schulderkenning, waarmee de juistheid van de vordering of opbrengst voldoende is vastgesteld.
you and I ain't done Zeke!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:19:18 #39
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80796261
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef muiterij het volgende:

[..]

Dit dus, ik controleer ook goed mijn rekening, weet wanneer er iets gestort gaat worden of wanneer er iets af gaat. Ik kan op een paar euro na vertellen wat er op mijn rekeningen staat en wat er nog afgeboekt moet worden deze maand.

Echter moet ik wel zeggen dat ik ook mensen ken die het niet breed hebben maar ook niet naar de inkomsten en uitgave kijkt. Hun zouden deze fout van 100euro per maand ook niet opvallen maar ook dan is 4 jaar een super lange tijd.

Als ik TS was zou ik het rekening nummer wel naar zijn eigen rekening over zetten en het verder zo laten. Eventueel rekening houden dat die 5000E terug gevorderd word en een spaarpotje opbouwen. Komt de beste man/vrouw niet terug heb je een mooi zakcentje en zo wel dan heb je pech. Dat JIJ hier 4jaar niets van hebt gemerkt vind ik ook een beetje verontrustend. Je hebt je appartement toch gekocht/gehuurd omdat je alles kunt betalen, ook de servicekosten? 100E in de maand over vind ik toch al een misrekening en zou alles toch even nakijken op eventuele fouten. Zeker omdat je weet dat het overgeboekt zou worden. Ik controleer wel even of die automatische incasso's goed gaan en hun geen fouten maken.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:21:47 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80796332
De automatische incasso per direct laten overzetten naar je eigen rekening en iig beginnen maandelijks ¤ 100,= extra apart te zetten, en dan eens goed overwegen of je het maandelijks op het rekeningnummer van degene gaat storten die de afgelopen 4 jaar jouw servicekosten betaald heeft, of geen slapende honden wakker maken.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand niet doorheeft dat het maandelijks afgeschreven wordt, net zoals TS niet door heeft gehad dat hij het niet betaalde.
Het is geen enorm bedrag, en als er "automatische incasso VVE" op een bankafschrift staat dan sta ik ook niet heel raar te kijken als dat een van mijn kostenposten is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80796389
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:19 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Als ik TS was zou ik het rekening nummer wel naar zijn eigen rekening over zetten en het verder zo laten. Eventueel rekening houden dat die 5000E terug gevorderd word en een spaarpotje opbouwen. Komt de beste man/vrouw niet terug heb je een mooi zakcentje en zo wel dan heb je pech. Dat JIJ hier 4jaar niets van hebt gemerkt vind ik ook een beetje verontrustend. Je hebt je appartement toch gekocht/gehuurd omdat je alles kunt betalen, ook de servicekosten? 100E in de maand over vind ik toch al een misrekening en zou alles toch even nakijken op eventuele fouten. Zeker omdat je weet dat het overgeboekt zou worden. Ik controleer wel even of die automatische incasso's goed gaan en hun geen fouten maken.
^^ Zoiets wilde ik ook schrijven.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_80796453
Godver! Ik dacht dat dat de kosten waren voor de vereniging van eigenaren hier!

Er net achteraan gebeld. Heb bij de vve een betalingsachterstand. Kut zooi.

Sorry TS, maar dat geld moet ik wel terug. Misschien in 10 tot 20 termijnen?
  woensdag 28 april 2010 @ 10:26:08 #43
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80796472
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Totaal onethisch, maar puur berekenend inderdaad niet onverstandig. Je zult immers in principe niet meer dan 6.000 hoeven te betalen (let wel op het "in principe" ).

Maar niet doen, TS.
Tuurlijk niet. Ik zou last krijgen van m'n geweten als ik het zou laten doorlopen. Maar goed, op jaarbasis scheelt het je wel een vakantie en die ander mist het kennelijk niet
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:38:07 #44
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80796816
Uiteenlopende reacties...

Ik geef in mijn OP al aan dat ik het niet zo handig van mezelf vind dat ik hier pas na 4 jaar achter kom. Maar goed, dat op mijn bankafschriften me niet opvalt dat er iets NIET op staat vind ik een stuk minder gek dan dat me niet opvalt dat er iets onterechts WEL opstaat. Op het rekeningafschrift van de bewuste persoon/instantie zal waarschijnlijk ook zelfs het adres bij vermeld staan.

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude. Tot nu toe valt mij niets te verwijten, ik wist simpelweg van niks, was in de veronderstelling dat via die automatische incasso het geld automatisch afgeschreven werd. Maar nu is de situatie anders. Als ik nu zomaar het rekeningnummer wijzig dan bevestig ik dat ik weet dat het eerdere rekeningnummer niet goed was. Zou dat dan later weer niet problemen op kunnen leveren? Buiten de ethische kwestie an sich.

Maar ja, de enige andere optie zou me een schuld van 5000 euro opleveren. Niet geheel onlogisch dat ik daar niet op zit te wachten. Ergens zou het toch ook niet helemaal eerlijk zijn dat ik door iemand anders zijn fout in één keer een groot geldbedrag terug moet betalen? Ik wist niet beter dan dat het (extra) geld dat ik elke maand overhield van mij was...
pi_80796886
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik bevestig je 'vlgns mij'
  woensdag 28 april 2010 @ 10:39:56 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80796890
Je kunt toch moeilijk het rekeningnummer nu nķet gaan wijzigen? Dan loopt je schuld alleen maar op. En voor je gemoedsrust is het ook niet echt fijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:43:20 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80797004
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef Jiggle het volgende:

Ik geef in mijn OP al aan dat ik het niet zo handig van mezelf vind dat ik hier pas na 4 jaar achter kom. Maar goed, dat op mijn bankafschriften me niet opvalt dat er iets NIET op staat vind ik een stuk minder gek dan dat me niet opvalt dat er iets onterechts WEL opstaat. Op het rekeningafschrift van de bewuste persoon/instantie zal waarschijnlijk ook zelfs het adres bij vermeld staan.

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude. Tot nu toe valt mij niets te verwijten, ik wist simpelweg van niks, was in de veronderstelling dat via die automatische incasso het geld automatisch afgeschreven werd. Maar nu is de situatie anders. Als ik nu zomaar het rekeningnummer wijzig dan bevestig ik dat ik weet dat het eerdere rekeningnummer niet goed was. Zou dat dan later weer niet problemen op kunnen leveren? Buiten de ethische kwestie an sich.

Maar ja, de enige andere optie zou me een schuld van 5000 euro opleveren. Niet geheel onlogisch dat ik daar niet op zit te wachten. Ergens zou het toch ook niet helemaal eerlijk zijn dat ik door iemand anders zijn fout in één keer een groot geldbedrag terug moet betalen? Ik wist niet beter dan dat het (extra) geld dat ik elke maand overhield van mij was...
Niet wijzigen is ook fraude hoor!
pi_80797053
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef ruud.nl het volgende:

Hoe komen ze dan aan het rekeningnummer, iemand heeft een fout gemaakt maar wie

Het is alleen frappant dat jij er pas na 4 jaar achterkomt dat iemand anders de servicekosten betaald, ook lekker slim van je. Alleen nu weet je het en dan lijkt het me slimmer om het e.e.a. recht te zetten zodat jij gewoon weer de servicekosten betaald, zoals het hoort.

O ja, de tegenpartij zou het ook kunnen uitvinden en het eventueel fraude kunnen noemen
  woensdag 28 april 2010 @ 10:48:36 #49
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80797149
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet wijzigen is ook fraude hoor!
Nee tuurlijk, ik ga er sowieso iets aan doen nu ik het weet.
Tis meer dat hier de optie 'wijzigen en verder niks zeggen' wordt geopperd. Dat zit me ook niet helemaal lekker. Allereerst omdat het niet eerlijk is, maar ook omdat het dan later nog problemen op zou kunnen leveren in de vorm van moedwillig frauderen.
Maar met de optie 'wijzigen en wel iets zeggen' heb ik een schuld van 5000 euro boven mijn hoofd hangen.

Wat te kiezen?!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:50:17 #50
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80797191
quote:

Niet zomaar. Ik denk dat je wel een goede kans hebt dat het bedrag gematigd zal worden. Daarvan hangt ook nog af of je aan kunt tonen dat je er achteraan bent gegaan en zij gezegd hebben dat je netjes betaalde.

Wijzigen en niets zeggen levert niet zomaar fraude op.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:51:15 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80797218
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:48 schreef Jiggle het volgende:
[..]
Tis meer dat hier de optie 'wijzigen en verder niks zeggen' wordt geopperd. Dat zit me ook niet helemaal lekker. Allereerst omdat het niet eerlijk is, maar ook omdat het dan later nog problemen op zou kunnen leveren in de vorm van moedwillig frauderen.
Maar met de optie 'wijzigen en wel iets zeggen' heb ik een schuld van 5000 euro boven mijn hoofd hangen.

Wat te kiezen?!
Als degene die jouw rekening betaalt toch kennelijk zo slecht zijn afschriften bekijkt, dan zou je kunnen overwegen om gewoon automatisch 48 maandelijkse betalingen van ¤ 100,= op zijn rekening te doen.

Dan laat je iig zien dat je de fout ontdekt en hersteld hebt, en dat je de intentie tot terugbetalen hebt maar dat je dat niet in één keer kunt doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 april 2010 @ 10:51:36 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797227
quote:
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude.
Mij lijken alle andere opties juist fraude te zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80797260
Ik zou het rekeningnummer wijzigen, ondertussen sparen voor een eventuele terugvordering en dan maar hopen dat die vordering nooit komt.

Door laten lopen is geen optie, want de kans is aanwezig dat je vroeg of laat tegen de lamp gaat lopen waarbij je 100% kans hebt op een terugvordering.
pi_80797263
quote:

[..]

Wat te kiezen?!
De schuld van 5000 euro is terecht. Jij had dat geld moeten betalen en je had je administratie niet op orde. De tegenpartij ook niet (kennelijk) en de woonstichting ook niet. Daarom zou ik nu ter goede trouw contact opnemen met de twee andere partijen.

Je hebt kans dat: - de woonstichting je wel tegemoet wil komen, aangezien zij een fout hebben gemaakt en de andere partij je wel evt. ook tegemoet wil komen en een betalingsregeling wil treffen.

Als je nu dus ter goede trouw reageerd heb je het meeste kans op een positief eindresultaat, waar je zelf ethisch gezien ook mee kan leven. En verder voortaan je administratie beter op orde houden.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:53:27 #55
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_80797278
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:25 schreef mien-moeke het volgende:
Godver! Ik dacht dat dat de kosten waren voor de vereniging van eigenaren hier!

Er net achteraan gebeld. Heb bij de vve een betalingsachterstand. Kut zooi.

Sorry TS, maar dat geld moet ik wel terug. Misschien in 10 tot 20 termijnen?
Wat is het rekeningnummer dan?
pi_80797291
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als degene die jouw rekening betaalt toch kennelijk zo slecht zijn afschriften bekijkt, dan zou je kunnen overwegen om gewoon automatisch 48 maandelijkse betalingen van ¤ 100,= op zijn rekening te doen.

Dan laat je iig zien dat je de fout ontdekt en hersteld hebt, en dat je de intentie tot terugbetalen hebt maar dat je dat niet in één keer kunt doen.
Dit is natuurlijk niet zo slim, terugbetalen kan altijd nog wanneer de rekeninghouder de betalingen opmerkt. Je gaat toch geen slapende honden wakker maken.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:56:45 #57
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80797370
quote:

Pardon, als je 100euro overhoud weet je toch dat er misschien iets niet klopt.
quote:
Ik weet niet of je wel bevestigd dat je wist dat het fout was. Je kunt toch een ander rekeningnummer hebben aangevraagd.
quote:
Dit vind ik ook wel een beetje met de vinger naar iemand wijzen. Jij bent ook wel degelijk fout, je hebt dit immers 4jaar lang door laten lopen zonder het in de gaten te hebben. Je hoort (denk ik) dit soort dingen echt wel na te kijken. En ik blijf erbij, 100euro in de maand is veel.
En 'ik wist niet beter dan dat dat geld over was' vind ik ook een beetje naief. Je geeft hier dus al aan dat je wist dat je 'extra' geld over had dan je verwacht. Bij mij zouden er iig alarmbellen gaan rinkelen, 'Hee klopt dit wel? Zie ik niet iets over het hoofd.'
pi_80797388
Ik word altijd een beetje moe van die schijnheilige figuren hier. WAAROM zou je in godsnaam uit vrijwilige basis 5K gaan overmaken. De rekeninghouder die altijd die 100 euro heeft betaald heeft ook een plicht om zijn betalingen te controleren, dus in zekere zin is de rekeninghouder zelf ook schuldig aan nalatigheid.
Wat is er mis mee om de bal bij de rekeninghouder te leggen? Als hij dat geld terug wilt hebben, dan mag hij/zij er ook wel een beetje moeite voor doen!
pi_80797464
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:53 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet zo slim, terugbetalen kan altijd nog wanneer de rekeninghouder de betalingen opmerkt. Je gaat toch geen slapende honden wakker maken.

Lekker sociaal, als iemand anders 100 euro van je rekening afhaald dan schreeuw je moord en brand maar als het andersom is no problemo

Mag hopen dat het iemand is die nu een schuld heeft van 5.000 euro en waarbij de schuldsaneerder de dader op het matje zal gaan roepen
pi_80797549
Sowieso heeft het weinig zin het bedrag over te maken naar degene die per ongeluk betaald heeft. Die heeft namelijk een vordering op de woningbouwstichting, niet op TS.
pi_80797553
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:59 schreef quimby het volgende:

[..]

Lekker sociaal, als iemand anders 100 euro van je rekening afhaald dan schreeuw je moord en brand maar als het andersom is no problemo

Mag hopen dat het iemand is die nu een schuld heeft van 5.000 euro en waarbij de schuldsaneerder de dader op het matje zal gaan roepen
Dan zal de woningbouw zich dus moeten verantwoorden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80797582
quote:

[..]

Wanneer iemand in 4 jaar (!!!) tijd een maandelijkse betaling van 100 euro niet opmerkt, dan is dat nogal nalatig. Ik vind dat je als rekeninghouder ook een plicht hebt om je uitgaande betalingsverkeer te controleren.

De bal ligt in mijn ogen bij de rekeninghouder. Hij/zij moet maar actie ondernemen om het geld terug te krijgen en niet andersom.
pi_80797611
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:52 schreef DanHardy het volgende:
Ik zou het rekeningnummer wijzigen, ondertussen sparen voor een eventuele terugvordering en dan maar hopen dat die vordering nooit komt.

Door laten lopen is geen optie, want de kans is aanwezig dat je vroeg of laat tegen de lamp gaat lopen waarbij je 100% kans hebt op een terugvordering.
Dat dus, gewoon het geld achter de hand houden voor als ze ooit bij je komen. Jij wist niet dat het geld werd afgeschreven van de verkeerde rekening, dus het is geen (moedwillige) fraude. Natuurlijk weet je het nu wel, daarom heb je ook zo snel mogelijk het rekeningnummer gewijzigd. Het zou enerzijds terecht zijn als je het bedrag moest terug betalen, anderzijds is de rekeninghouder minstens net zo verantwoordelijk als jij en zou ik in jouw geval geen slapende honden wakker maken. Laat ze maar naar jou toekomen en houd rekening met dat het kan gebeuren. Zo niet, dan is dat hun eigen schuld en hebben ze het geld blijkbaar ook niet gemist.
pi_80797619
quote:

[..]

TS heeft geen geld van die rekening afgehaald, dat heeft de woningbouwstichting gedaan

Hooguit heeft TS een verkeerd rekeningnummer doorgegeven. Dat hoeft geen kwade opzet te zijn.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:04:01 #65
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80797627
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:57 schreef DanHardy het volgende:
Ik word altijd een beetje moe van die schijnheilige figuren hier. WAAROM zou je in godsnaam uit vrijwilige basis 5K gaan overmaken. De rekeninghouder die altijd die 100 euro heeft betaald heeft ook een plicht om zijn betalingen te controleren, dus in zekere zin is de rekeninghouder zelf ook schuldig aan nalatigheid.
Wat is er mis mee om de bal bij de rekeninghouder te leggen? Als hij dat geld terug wilt hebben, dan mag hij/zij er ook wel een beetje moeite voor doen!
Mee eens. Ik zou het zelf namelijk ook niet zomaar overmaken. Maar WEL het rekening nummer veranderen zodat het nu wel goed is en dit controleren. Je voorkomt zo iig een hogere schuld als de rekeninghouder het terug wil.
De rekeninghouder heeft ook deze plicht maar TS ook! En 5k apart leggen voor de zekerheid kan geen kwaad. (of je er nu nog voor moet sparen of niet dat terzijde.) Als betreffende persoon nou wel of geen verhaal komt halen.
pi_80797669
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:04 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zou het zelf namelijk ook niet zomaar overmaken. Maar WEL het rekening nummer veranderen zodat het nu wel goed is en dit controleren. Je voorkomt zo iig een hogere schuld als de rekeninghouder het terug wil.
De rekeninghouder heeft ook deze plicht maar TS ook! En 5k apart leggen voor de zekerheid kan geen kwaad. (of je er nu nog voor moet sparen of niet dat terzijde.) Als betreffende persoon nou wel of geen verhaal komt halen.
Eensch
  woensdag 28 april 2010 @ 11:05:50 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80797695
TS gaat dus moedwillig niet aan de woonstichting vertellen dat zij 4 jaar lang van een verkeerde rekening hebben geļncasseerd en dat de woonstichting nu een schuld heeft aan die onbekende derde.

Klopt niet.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:06:24 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80797713
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:04 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik dus ook doen geloof ik.
Ik ben (helaas) niet roomser dan de Paus...
En dan idd wel geld apart leggen om het evt. terug te kunnen gaan betalen.
Degene die nu onterecht betaald heeft dan nl. ineens 100E in de maand over en gaat mss alsnog eens terugzoeken...
  woensdag 28 april 2010 @ 11:06:46 #69
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80797729
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

TS heeft geen geld van die rekening afgehaald, dat heeft de woningbouwstichting gedaan

Hooguit heeft TS een verkeerd rekeningnummer doorgegeven. Dat hoeft geen kwade opzet te zijn.
TS heeft de eerste betaling handmatig gedaan. De woningbouw heeft dus wel het goede rekeningnummer. Weldegelijk een fout van de woningbouw dus.

Rekeninghouder gaat naar woningbouw, woningbouw naar TS en TS moet dan alsnog betalen maar of dat daadwerkelijk zal gebeuren zal dan afhangen van de rekeninghouder als TS niets doet.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:08:00 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80797764
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:06 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

TS heeft de eerste betaling handmatig gedaan. De woningbouw heeft dus wel het goede rekeningnummer. Weldegelijk een fout van de woningbouw dus.

Rekeninghouder gaat naar woningbouw, woningbouw naar TS en TS moet dan alsnog betalen maar of dat daadwerkelijk zal gebeuren zal dan afhangen van de rekeninghouder als TS niets doet.
Dat is onzin vlgs mij want TS heeft een machtiging afgegeven. Die gebruiken ze om de betalingsopdracht klaar te zetten, niet die ene overboeking... Daar staat nl. geen handtekening onder en mss heeft de moeder van de TS die ene betaling wel gedaan etc. etc.
Ze moeten dus de officiele machtiging gebruiken.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:08:43 #71
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797780
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:06 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Want het kan nooit zo zijn dat iemand twee rekeningen heeft, de eenmalige rekening van de ene rekening betaalde en de machtiging op de andere rekening zet?

Wat ik me afvraag, TS, heb je een vaak voorkomende voorletter-achternaam combinatie? Jouw naam stond er immers bij zei je, als die naam niet klopt zou de bank (van die andere persoon) dit toch gezien moeten hebben?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 april 2010 @ 11:12:30 #72
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80797896
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:
Ik heb daarvoor een machtiging voor een automatische incasso ingevuld, en ook een bevestiging ontvangen dat die ontvangen was. Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is onzin vlgs mij want TS heeft een machtiging afgegeven. Die gebruiken ze om de betalingsopdracht klaar te zetten, niet die ene overboeking... Daar staat nl. geen handtekening onder en mss heeft de moeder van de TS die ene betaling wel gedaan etc. etc.
Ze moeten dus de officiele machtiging gebruiken.
Mijn fout dan, ik gebruik namelijk nooit automatische incasso's.
Juist omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik het wil betalen.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Want het kan nooit zo zijn dat iemand twee rekeningen heeft, de eenmalige rekening van de ene rekening betaalde en de machtiging op de andere rekening zet?
Ik bezit ook 3 rekeningen maar probeer rekeningen zoveel mogelijk (allemaal) van 1 rekening te betalen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fancy_Me op 28-04-2010 11:18:02 (quote + opmerking toegevoegd) ]
  woensdag 28 april 2010 @ 11:23:25 #73
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80798229
quote:
I am not impressed with your performance.

Waarom zou je een portemonnee die je vindt vrijwillig teruggeven? De ander is 'm toch zelf kwijtgeraakt?

Die ander is dan misschien wel schuldig aan nalatigheid, misschien is het zelfs een pedofiel, maar feit blijft dat TS 5K heeft gekregen terwijl hij daar geen recht op had.
pi_80798423
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]
Die ander is dan misschien wel schuldig aan nalatigheid, misschien is het zelfs een pedofiel, maar feit blijft dat TS 5K heeft gekregen terwijl hij daar geen recht op had.
Zodra het giraal is gelden er voor sommige schijnbaar andere regels.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:28:46 #75
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80798428
Open gewoon bij een andere bank een rekening, gooi daar wat geld op en geef dat nieuwe nummer door aan de vve.

Als ze dan ooit zeggen dat je wist dat het fout ging kun je dit ontkennen door te zeggen dat je een andere rekening hebt geopend om daar bepaalde zaken vanaf te laten schrijven.

Gewoon van die rekening laten afschrijven en niets zeggen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:28:52 #76
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80798434
Blij dat er hier serieus meegedacht wordt. Was een beetje bang voor '100% terugbetalen die oneigenlijke centjes' reacties. Ik wil serieus de beste manier kiezen, zonder dat ik er enorm de dupe van wordt.

En dan zit 'wijzigen en niks zeggen' me nog steeds niet lekker. Moet ik er de hele tijd op voorbedacht zijn dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Ik hou bewust iets achter. En bovendien moet ik dan de rest van mijn leven 5k opzij zetten. Geld hebben en er niks mee kunnen doen schiet ook niet echt op. Buiten de rente die ik vang dan, maar die is feitelijk dan ook niet eens van mij.

Fijnste optie zou denk ik zijn dat ik een gedeelte van het bedrag terug moet betalen. Omdat de oorzaak van de situatie niet bij mij ligt. Mij is verwijtbaar dat ik niet goed heb opgelet, klopt. Maar ik ben nou eenmaal iemand die ook zn sportschoolabonnement niet opzegt terwijl ik al maanden niet meer ga. Dat is laks en stom, maar geen kwade opzet en ik doe ook niets fout.

Zou ik sterk staan als ik niet het gehele bedrag wil 'terug'betalen? Wat zou redelijk zijn? De gedupeerde zal denk ik alles als pure winst zien...
  woensdag 28 april 2010 @ 11:31:17 #77
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80798516
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:56 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Pardon, als je 100euro overhoud weet je toch dat er misschien iets niet klopt.
Dat slaat nergens op.

Als ik honderd Euro overhoud dan weet ik dat ook niet.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:32:14 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798560
Ik zou niet weten waarom het "nalatig" zou zijn als je niet weet dat er maandelijks een bedrag onterecht van je rekening wordt afgeschreven....

Als jij gewoon normaal met je geld omgaat, en niet maandelijks tot ver in het rood of zelfs maar tot nul uitgeeft dan kan ik me voorstellen dat het niet opvalt.
Als er maar een paar dingen van een rekening worden afgeschreven valt het idd wel op, maar als je een gezamenlijke rekening hebt waar maandelijks 2 normale salarissen op binnenkomen, en je hebt geen buitensporige uitgavenpatroon en je woont niet in een huis waar een over de top hypotheek opzit, dan kan ik me voorstellen dat je per maand gewoon een paar honderd euro overhoudt... en dat een bedrag van 100 euro dat aan een VVE betaald wordt niet echt opvalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80798594
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:28 schreef Jiggle het volgende:
Blij dat er hier serieus meegedacht wordt. Was een beetje bang voor '100% terugbetalen die oneigenlijke centjes' reacties. Ik wil serieus de beste manier kiezen, zonder dat ik er enorm de dupe van wordt.

En dan zit 'wijzigen en niks zeggen' me nog steeds niet lekker. Moet ik er de hele tijd op voorbedacht zijn dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Ik hou bewust iets achter. En bovendien moet ik dan de rest van mijn leven 5k opzij zetten. Geld hebben en er niks mee kunnen doen schiet ook niet echt op. Buiten de rente die ik vang dan, maar die is feitelijk dan ook niet eens van mij.

Fijnste optie zou denk ik zijn dat ik een gedeelte van het bedrag terug moet betalen. Omdat de oorzaak van de situatie niet bij mij ligt. Mij is verwijtbaar dat ik niet goed heb opgelet, klopt. Maar ik ben nou eenmaal iemand die ook zn sportschoolabonnement niet opzegt terwijl ik al maanden niet meer ga. Dat is laks en stom, maar geen kwade opzet en ik doe ook niets fout.

Zou ik sterk staan als ik niet het gehele bedrag wil 'terug'betalen? Wat zou redelijk zijn? De gedupeerde zal denk ik alles als pure winst zien...
Je hoeft sowieso niets aan de gedupeerde terug te betalen. Die moet namelijk bij de VVE zijn. Vervolgens komt de VVE dan weer bij jou.

Eerste stap is sowieso dat je nu het goede nummer doorgeeft aan de VVE.
Volgende stap kan zijn dat je de VVE vertelt dat ze al die tijd het geld hebben afgeschreven van een rekeningmummer dat niet van jou is. Dan kunnen zij beslissen wat ze verder doen.

Edit: het is een VVE, zie ik. Dat geeft nog een extra dimensie aan de zaak: Je zit namelijk zelf ook in de VVE!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 11:34:37 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 11:36:47 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798724
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:
Je hoeft sowieso niets aan de gedupeerde terug te betalen. Die moet namelijk bij de VVE zijn. Vervolgens komt de VVE dan weer bij jou.

Eerste stap is sowieso dat je nu het goede nummer doorgeeft aan de VVE.
Volgende stap kan zijn dat je de VVE vertelt dat ze al die tijd het geld hebben afgeschreven van een rekeningmummer dat niet van jou is. Dan kunnen zij beslissen wat ze verder doen.
Op zich vind ik dat wel een goede oplossing, al was het alleen al omdat de VVE wel open zal staan voor een betaling in termijnen.

Overigens zou ik met die terugbetaling dan weer alleen akkoord gaan als ik zeker weet dat de VVE zijn schuld aan degene bij wie ze nu onterecht hebben afgeschreven hebben terugbetaald.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de VVE een regeling met TS treft over de betaling aan hen, en zij vervolgens denken "laten we geen slapende honden wakker maken"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80798779
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat wel een goede oplossing, al was het alleen al omdat de woningstichting wel open zal staan voor een betaling in termijnen.

Overigens zou ik met die terugbetaling dan weer alleen akkoord gaan als ik zeker weet dat de woningstichting zijn schuld aan degene bij wie ze nu onterecht hebben afgeschreven hebben terugbetaald.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de woningstichting een regeling met TS treft over de betaling aan hen, en zij vervolgens denken "laten we geen slapende honden wakker maken"
Het is geen woningstichting, het ging om een VVE.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:40:53 #82
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_80798888
Je kan een nieuwe rekening openen. Daarop elke maand 100 euro op storten, en dan aan de VVE doorgeven dat het geld voortaan van die nieuwe rekening mag worden afgeschreven.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:40:59 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798889
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is geen woningstichting, het ging om een VVE.
Ja ja ja... ik was ook al aan het editten, ik had het eerder al een VVE genoemd maar in mijn reactie op jouw post wilde ik het gelijk houden qua terminologie.

Overigens noemt TS het zelf regelmatig "woningstichting" het zou dus ook een woningstichting kunnen zijn en geen VVE, er zijn panden waarvan het onderhoud in beheer van een woningstichting is, dit gebeurt nogal eens als ze onderdeel zijn van een blok wat bestaat uit (deels) voormalige huurwoningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80799068
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ja ja... ik was ook al aan het editten, ik had het eerder al een VVE genoemd maar in mijn reactie op jouw post wilde ik het gelijk houden qua terminologie.

Overigens noemt TS het zelf regelmatig "woningstichting" het zou dus ook een woningstichting kunnen zijn en geen VVE, er zijn panden waarvan het onderhoud in beheer van een woningstichting is, dit gebeurt nogal eens als ze onderdeel zijn van een blok wat bestaat uit (deels) voormalige huurwoningen.
Nee, anderen dan TS noemen het een woningstichting, vandaar de verwarring.

Anyway: als het een VVE is, levert het wel een extra dimensie op, want TS zit zelf in de VVE.

Hoe groot is de VVE en is er een administratiekantoor dat de zaken doet of is het een kleine VVE waar het bestuur het zelf doet? (Ik vermoed dat er een administratiekantoor is).
pi_80799100
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

I am not impressed with your performance.
quote:
Waarom zou je een portemonnee die je vindt vrijwillig teruggeven? De ander is 'm toch zelf kwijtgeraakt?

Bij het verliezen van een portemonnee heeft de gedupeerde geen kans meer op zijn fout te herstellen. In dit geval kan de rekeninghouder op ieder moment van de dag zijn fout herstellen wanneer hij er een klein beetje energie in steekt. En dat is in deze het grootste verschil.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:47:07 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799138
TS noemt het woonstichting. Hij zegt nergens VVE.
pi_80799209
Wat ik nu eigenlijk mis in het verhaal, klopt het rekeningnummer wel die TS heeft opgegeven bij het invullen van de machtiging voor het automatische incasso?
pi_80799241
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:40 schreef DrD00m het volgende:
Je kan een nieuwe rekening openen. Daarop elke maand 100 euro op storten, en dan aan de VVE doorgeven dat het geld voortaan van die nieuwe rekening mag worden afgeschreven.
en opgegeven moment sta je rood, want een rekening kost ook geld
  woensdag 28 april 2010 @ 11:49:59 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799264
Tja, als hij dat gaat navragen, maakt hij misschien een slapende hond wakker?
pi_80799282
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Lienekien het volgende:
Uiteraard, maar voor de schuldvraag is dat natuurlijk wel enigszins relevant.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:53:11 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80799396
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:46 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Bij het verliezen van een portemonnee heeft de gedupeerde geen kans meer op zijn fout te herstellen. In dit geval kan de rekeninghouder op ieder moment van de dag zijn fout herstellen wanneer hij er een klein beetje energie in steekt. En dat is in deze het grootste verschil.
En waar heeft de rekeninghouder waarvan het bedrag wordt afgeschreven precies een fout gemaakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80799503
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:28 schreef Jiggle het volgende:

Dat zou het fijnste voor jou zijn, maar dat gaat toch niet gebeuren.

En een deel van iets wat je onterrecht betaald hebt terug krijgen en dat als pure winst zien?

Als je je er niet lekker bij voelt, moet je gewoon je VVE inlichten en alles betalen van de afgelopen 4 jaar
  woensdag 28 april 2010 @ 11:55:50 #93
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80799523
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef quimby het volgende:

[..]

en opgegeven moment sta je rood, want een rekening kost ook geld
Dan stort je bij. Duh
pi_80799552
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

En waar heeft de rekeninghouder waarvan het bedrag wordt afgeschreven precies een fout gemaakt?
Die fout is het laten passeren van 48(!!) afschrijvingen van 100 euro zonder aan de bel te trekken. Hij heeft 48 keer kunnen zien dat er een onverschuldigde betaling is afgeschreven. Dat vind ik een fout ja.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:56:59 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799567
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar voor de schuldvraag is dat natuurlijk wel enigszins relevant.
Maakt de schuldvraag nog iets uit voor TS? De gedupeerde moet gewoon al zijn geld terug krijgen, van de woonstichting/VVE. Vervolgens heeft de woonstichting/VVE nog een rekening voor TS. TS hoopt erop dat hij niet alles hoeft te betalen, maar ik zie daar geen reden toe. Hij heeft een betalingsverplichting.
pi_80799636
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maakt de schuldvraag nog iets uit voor TS? De gedupeerde moet gewoon al zijn geld terug krijgen, van de woonstichting/VVE. Vervolgens heeft de woonstichting/VVE nog een rekening voor TS. TS hoopt erop dat hij niet alles hoeft te betalen, maar ik zie daar geen reden toe. Hij heeft een betalingsverplichting.
Nou ja, TS vind dat het zijn schuld is, ik probeer dat even onderuit te halen. Ik vind het namelijk wel degelijk je eigen verantwoording.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:59:43 #97
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80799686
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:31 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op.

Als ik honderd Euro overhoud dan weet ik dat ook niet.
Ik ga er vanuit dat als je een hypotheek/huur moet overboeken of andere dingen voor de woning dat je dat wel hebt berekend.

Als je per maand zo een 1000euro betaald aan alle vaste lasten en er maandelijks maar 900 word afgeschreven denk ik dat je dit echt wel merkt.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:01:10 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799739
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou ja, TS vind dat het zijn schuld is, ik probeer dat even onderuit te halen. Ik vind het namelijk wel degelijk je eigen verantwoording.
TS vindt dat het wiens schuld is?
pi_80800011
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat als je een hypotheek/huur moet overboeken of andere dingen voor de woning dat je dat wel hebt berekend.

Als je per maand zo een 1000euro betaald aan alle vaste lasten en er maandelijks maar 900 word afgeschreven denk ik dat je dit echt wel merkt.
Dat hangt natuurlijk van je inkomen af.

Ik zou het wel merken omdat ik kijk wat er afgeschreven wordt, maar niet omdat ik opeens maandelijks geld overhou, want dat fluctueert toch nogal elke maand. Sommige maanden moet ik geld overmaken van mijn spaarrekening, en andere gaat het juist de andere kant op.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:10:39 #100
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80800087
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Nou mijn uitgaven fluctueren nogal.
Dus als alle lasten worden afgeschreven en ik pij 100 Euro de ene maand in de eerste week en de maand erop 200 Euro dan weet ik niet meer wanneer er nou 100 Euro teveel of te weinig wordt afgeschreven hoor.

Mij zou het niet opvallen in ieder geval.

Tevens is een telefoonrekening de ene maand 100 Euro en de andere maand 30 Euro.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:11:55 #101
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80800128
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Die fout is het laten passeren van 48(!!) afschrijvingen van 100 euro zonder aan de bel te trekken. Hij heeft 48 keer kunnen zien dat er een onverschuldigde betaling is afgeschreven. Dat vind ik een fout ja.
Juist omdat het elke maand gebeurt denkt iemand misschien dat het "normaal" is. En de wetgever heeft niet voor niets de grens op 60 (!!) maanden gezet.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:12:56 #102
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80800161
Voor de duidelijkheid: De woonstichting voert de administratie van onze VVE. Zij voeren dus ook de automatische incasso uit. Op zich maakt dat het ook nog wel interessanter inderdaad.

Ik heb uiteraard mijn eigen rekeningnummer ingevuld bij de automatische incasso. Rekeningnummer lijkt ook helemaal niet op het mijne, ik zit zelfs bij een andere bank. Maar zelfs als ik het foute in had gevuld zou dit volgens mij nog niet zomaar mogen gebeuren. Of de betreffende persoon moet een naamgenoot van mij zijn?!
pi_80800175
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Juist omdat het elke maand gebeurt denkt iemand misschien dat het "normaal" is. En de wetgever heeft niet voor niets de grens op 60 (!!) maanden gezet.
Nog een jaartje wachten dus
  woensdag 28 april 2010 @ 12:15:53 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80800274
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:12 schreef Jiggle het volgende:
Voor de duidelijkheid: De woonstichting voert de administratie van onze VVE. Zij voeren dus ook de automatische incasso uit. Op zich maakt dat het ook nog wel interessanter inderdaad.

Ik heb uiteraard mijn eigen rekeningnummer ingevuld bij de automatische incasso. Rekeningnummer lijkt ook helemaal niet op het mijne, ik zit zelfs bij een andere bank. Maar zelfs als ik het foute in had gevuld zou dit volgens mij nog niet zomaar mogen gebeuren. Of de betreffende persoon moet een naamgenoot van mij zijn?!
Toch wel erg vreemd dat ze dan ineens een compleet ander nummer gebruiken. Als het een paar cijfers verschilt kan het een typefoutje zijn, maar een compleet ander nummer, hoe komt dat daar terecht met de juiste naam? Je weet zeker dat je vier jaar geleden geen tweede rekening had?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 april 2010 @ 12:16:20 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80800286
quote:
Kan best zijn dat de persoon die het nu betaalt eerst op het adres van TS heeft gewoond. Naar een flatje verderop is verhuisd dat ook van de WB is en zodoende ook weer (hetzelfde bedrag?) servicekosten moet betalen en dat diegene dus denkt dat ie dat voor zichzelf betaalt.

Als TS dan het reknr wijzigt dan betaalt die persoon dus opeens geen servicekosten meer, krijgt een briefje thuis dat ie zn reknr moet doorgeven en dan gaat ie bellen. En dan heb je de poppen aan het dansen. TS kan niet bewijzen dat hij de servicekosten heeft betaald en degene die dat nu betaalt kan niet bewijzen dat ie zijn eigen servicekosten heeft betaald Waarschijnlijk omdat één of andere jojo bij de WB vergeten is in een bepaald veld het bankreknr bij te werken.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:17:34 #106
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80800331
Ik zie een telefoonrekening niet als vaste lasten eigenlijk. Denk aan de huur/hypotheek, internet, tv, electriciteit, water etc. Bedragen die iedere maand hetzelfde zijn, uitgezonder van die ene afrekening in het jaar. En de hypotheek die kan veranderen maar denk dat je dit ook wel in de gaten houdt.

het maandelijks bedrag totaal wisselt bij mij ook wel maar zoals Wombcat al aangeeft kijkt hij zijn uitgave na. Zo kun je ook zien of er onrechtmatig geld word afgehaald.
In het geval van TS word er iets niet afgehaald en kun je dit dus wel merken als je regelmatig nakijkt. De eerste maand betaald je wel die 100e (handmatig overgeboekt) de maand erna kan het niet zijn door een foutje of word het later gedaan maar de 3e maand zou het zeker al geregeld moeten zijn en standaard worden dat het rond dezelfde datum word afgeboekt.
Dit vind ik dus wel nalatigheid. Daar doelde ik op.
pi_80800357
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Kan best zijn dat de persoon die het nu betaalt eerst op het adres van TS heeft gewoond. Naar een flatje verderop is verhuisd dat ook van de WB is en zodoende ook weer (hetzelfde bedrag?) servicekosten moet betalen en dat diegene dus denkt dat ie dat voor zichzelf betaalt.

Als TS dan het reknr wijzigt dan betaalt die persoon dus opeens geen servicekosten meer, krijgt een briefje thuis dat ie zn reknr moet doorgeven en dan gaat ie bellen. En dan heb je de poppen aan het dansen. TS kan niet bewijzen dat hij de servicekosten heeft betaald en degene die dat nu betaalt kan niet bewijzen dat ie zijn eigen servicekosten heeft betaald Waarschijnlijk omdat één of andere jojo bij de WB vergeten is in een bepaald veld het bankreknr bij te werken.
Diegene kan natuurlijk wel bewijzen dat hij het verschuldigde bedrag heeft betaald, dat staat immers op zijn rekeningafschriften.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:18:21 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80800358
quote:

zou ook kunnen

Maar het gebeurt zo vaak als je met templates werkt waarvan je de laatstgebruikte oid herbruikt.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:19:31 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80800385
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Diegene kan natuurlijk wel bewijzen dat hij het verschuldigde bedrag heeft betaald, dat staat immers op zijn rekeningafschriften.
ja alleen heeft ie iets betaald wat niet voor hem is, dat wat hij had moeten betalen wordt in dat geval dus niet betaald. Maar dat zouden ze kunnen verrekenen met een beetje goede wil.
pi_80800481
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja alleen heeft ie iets betaald wat niet voor hem is, dat wat hij had moeten betalen wordt in dat geval dus niet betaald. Maar dat zouden ze kunnen verrekenen met een beetje goede wil.
Hoezo? Als hij voor zijn appartement ¤100 aan servicekosten moet betalen, dan staat er gewoon op zijn afschriften ¤100 aan servicekosten. Betaald aan de VVE. Dus de VVE heeft iets geļncasseerd met de juiste omschrijving en het juiste bedrag.
Dat de administratie van de VVE zuigt doet daar niets aan af.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:24:06 #111
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80800528
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toch is het niet zo simpel. De gedupeerde kan inderdaad het geld terugvorderen van de woningstichting/VVE. Of de woningstichting vervolgens ook van TS kan terugvorderen is de vraag.

Hoewel de vordering niet (deels) verjaard is, kan TS wellicht een beroep op rechtsverwerking doen. Het ligt er in dat verband ook aan wanneer hij bij de stichting/VVE op de situatie heeft gewezen.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nog een jaartje wachten dus
Probleem is dat dan alleen de eerste betaling verjaart.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:25:01 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80800563
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo? Als hij voor zijn appartement ¤100 aan servicekosten moet betalen, dan staat er gewoon op zijn afschriften ¤100 aan servicekosten. Betaald aan de VVE. Dus de VVE heeft iets geļncasseerd met de juiste omschrijving en het juiste bedrag.
Dat de administratie van de VVE zuigt doet daar niets aan af.
Ik dacht dat er een omschrijving met adres aan vast hing, maar niet dus.
pi_80800622
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Toch is het niet zo simpel. De gedupeerde kan inderdaad het geld terugvorderen van de woningstichting/VVE. Of de woningstichting vervolgens ook van TS kan terugvorderen is de vraag.

Hoewel de vordering niet (deels) verjaard is, kan TS wellicht een beroep op rechtsverwerking doen. Het ligt er in dat verband ook aan wanneer hij bij de stichting/VVE op de situatie heeft gewezen.
[..]
Uit de OP begrijp ik dat dat pas recent is geweest.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:40:05 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80801086
quote:

Wellicht een naamgenoot die ook van dezelfde woningstichting huurt of wiens VVE ook via dezelfde woningstichting betaald wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80801234
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik dacht dat er een omschrijving met adres aan vast hing, maar niet dus.
Dat zou kunnen, maar dan kan 'ie weer aantonen dat 'ie voor een verkeerd adres heeft betaald, kunnen ze dat terugstorten zodat hij voor het goede adres kan betalen.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 13:04:30 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_80801811
Wij maken het bedrag aan de VvE over via automatische overschrijving. Dan vul je alles zelf in en gaat het vanaf dan ook automatisch.

Lijkt me voor jullie ook een idee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 28 april 2010 @ 13:08:33 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80801963
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:24 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

[..]

Probleem is dat dan alleen de eerste betaling verjaart.
Leg eens uit wat dat is, rechtsverwerking, en wat dat in dit kader voor consequenties heeft voor e.e.a.
pi_80802591
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Lienekien het volgende:
Exact. Ik zeg altijd maar zo: slapende honden blaffen niet.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  woensdag 28 april 2010 @ 13:27:21 #119
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80802629
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leg eens uit wat dat is, rechtsverwerking, en wat dat in dit kader voor consequenties heeft voor e.e.a.
Rechtsverwerking komt in beeld wanneer je uit bepaalde, bijzondere omstandigheden mag afleiden dat de andere partij zijn rechten niet zal uitoefenen. De toezegging dat ik niks tegen je ga ondernemen kan dat bijvoorbeeld al opleveren. Enkel tijdsverloop is nooit voldoende (daar is verjaring juist voor), maar bij een bepaald tijdsverloop die dicht tegen verjaring aanzit heb je soms niet veel extra meer nodig.

In dit geval zou je moeten betogen dat door de gedragingen van de stcihting bij jou het gerechtvaardigd vertrouwen is gewekt dat je (een deel van) de rekening niet hoefde te betalen. Ook als je kunt aantonen dat je door de omstandigheden in je bewijspositie bent benadeeld (bijvoorbeeld omdat je de documenten waaruit blijkt dat je zelf de stichting hebt geinformeerd niet meer hebt) maak je kans.
pi_80803053
lekker lullig als er 5 k van je rekening is afgeschreven laatste 4 jaar.
I'm not the man you think I am!
  woensdag 28 april 2010 @ 13:46:25 #121
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_80803221
quote:

[..]

Met als gevolg dat TS natuurlijk een heel groot probleem heeft wanneer die onbekende terugvordert en de woningstichting op haar beurt een vordering bij TS neerlegt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 28 april 2010 @ 13:50:16 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80803366
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Rechtsverwerking komt in beeld wanneer je uit bepaalde, bijzondere omstandigheden mag afleiden dat de andere partij zijn rechten niet zal uitoefenen. De toezegging dat ik niks tegen je ga ondernemen kan dat bijvoorbeeld al opleveren. Enkel tijdsverloop is nooit voldoende (daar is verjaring juist voor), maar bij een bepaald tijdsverloop die dicht tegen verjaring aanzit heb je soms niet veel extra meer nodig.

In dit geval zou je moeten betogen dat door de gedragingen van de stcihting bij jou het gerechtvaardigd vertrouwen is gewekt dat je (een deel van) de rekening niet hoefde te betalen. Ook als je kunt aantonen dat je door de omstandigheden in je bewijspositie bent benadeeld (bijvoorbeeld omdat je de documenten waaruit blijkt dat je zelf de stichting hebt geinformeerd niet meer hebt) maak je kans.
Hoe kun je dįt nou betogen?!
  woensdag 28 april 2010 @ 14:03:39 #123
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80803796
Dat zie ik ook niet echt in. Ik heb uiteraard niet gedacht dat ik niet hoefde te betalen. Ik dacht gewoon dat ik daadwerkelijk betaalde.

Juridisch gezien hoop ik er gewoon op dat de Woonstichting als "veroorzaker" letterlijk een deel van de rekening krijgt. Maar ik weet niet in hoeverre het verwijtbaar is dat zij die incasso verkeerd door hebben gevoerd. Zit ook de bank van de betaler niet fout, die zo'n incasso nooit mogen laten plaatsvinden? (Wat is de controle? Naam+rek.nr moeten overeenstemmen?)

Ik denk dat het er uiteindelijk op uit zal draaien dat ik een betaalregeling krijg waarbij ik bijv. 5 jaar lang die extra servicekosten ga betalen. Plus daarbij ook nog de servicekosten die ik in de huidige situatie dus helemaal niet betaal. Mooi kut, daar moet ik toch echt nog eens ff goed over nadenken.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:12:41 #124
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_80804069
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:03 schreef Jiggle het volgende:
Dat zie ik ook niet echt in. Ik heb uiteraard niet gedacht dat ik niet hoefde te betalen. Ik dacht gewoon dat ik daadwerkelijk betaalde.

Juridisch gezien hoop ik er gewoon op dat de Woonstichting als "veroorzaker" letterlijk een deel van de rekening krijgt. Maar ik weet niet in hoeverre het verwijtbaar is dat zij die incasso verkeerd door hebben gevoerd. Zit ook de bank van de betaler niet fout, die zo'n incasso nooit mogen laten plaatsvinden? (Wat is de controle? Naam+rek.nr moeten overeenstemmen?)

Ik denk dat het er uiteindelijk op uit zal draaien dat ik een betaalregeling krijg waarbij ik bijv. 5 jaar lang die extra servicekosten ga betalen. Plus daarbij ook nog de servicekosten die ik in de huidige situatie dus helemaal niet betaal. Mooi kut, daar moet ik toch echt nog eens ff goed over nadenken.
Je moet je in ieder geval niet bang laten maken door die moraalridders hier op fok!
  woensdag 28 april 2010 @ 14:13:50 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80804094
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:12 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Je moet je in ieder geval niet bang laten maken door die moraalridders hier op fok!
Ja gut, een beetje fatsoen in je donder hebben, doodeng is dat....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 april 2010 @ 14:35:19 #126
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_80804881
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja gut, een beetje fatsoen in je donder hebben, doodeng is dat....
Fatsoen als het over anders mensen gaat zeker?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:41:38 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80805132
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Fatsoen als het over anders mensen gaat zeker?
Waarom ga jij er bij voorbaat van uit dat mensen schijnheilig of hypocriet zijn?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:51:55 #128
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_80805476
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom ga jij er bij voorbaat van uit dat mensen schijnheilig of hypocriet zijn?
Omdat het lekker makkelijk praat over andermans portemonnee. Wanneer het dan over de eigen situatie gaat, gelden ineens andere normen.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:55:54 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80805644
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:51 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Omdat het lekker makkelijk praat over andermans portemonnee. Wanneer het dan over de eigen situatie gaat, gelden ineens andere normen.
Nou nee.... als ik op een of andere manier geld tot mijn beschikking heb dat niet van mij blijkt te zijn dan gaat het ook terug naar de rechtmatige eigenaar, ongeacht of ik dat geld in een portemonnee vind of op mijn bankrekening.
En ongeacht hoe goed ik het op dat moment zelf kan gebruiken.

De enige uitzondering die ik daar op maak is als ik nog een appeltje te schillen heb met de rechtmatige eigenaar, maar als het om een onbekende gaat dan is dat niet het geval.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 april 2010 @ 15:15:33 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80806342
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:51 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Ja, dat komt op hetzelfde neer als zeggen dat we schijnheilig of hypocriet zijn.

Waarom ga je daar vanuit?
pi_80806412
Als ik zie wat voor personeel er rondloopt op de woningbouwverenigingen alhier zou het me niks verbazen als dat foute rekeningnummer ook nog eens van de vereniging zelf is
  woensdag 28 april 2010 @ 15:18:42 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80806463
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:17 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik zie wat voor personeel er rondloopt op de woningbouwverenigingen alhier zou het me niks verbazen als dat foute rekeningnummer ook nog eens van de vereniging zelf is
Dat zou wel humor zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80806464
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat komt op hetzelfde neer als zeggen dat we schijnheilig of hypocriet zijn.

Waarom ga je daar vanuit?
Zoals de waard is...
  woensdag 28 april 2010 @ 15:25:44 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80806723
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:18 schreef BertV het volgende:

[..]

Zoals de waard is...
Da's wat ik ook dacht, inderdaad.
pi_80810786
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:03 schreef Jiggle het volgende:

Wat de controle is weet ik niet precies, maar volgens mij is die zeer slecht. Ik heb namelijk ook weleens op mijn rekeningafschrift "Jazz Ballet Wedstrijd" voorbij zien komen. Niet iets wat ik zelf had gedaan (Sorry, maar Jazz Ballet is niets voor mij!) en het bleek een automatische incasso te zijn. Die heb ik gestorneerd en verder nooit meer iets over gehoord. Kennelijk zijn ze er toen achtergekomen dat het fout is gegaan.
pi_80811321
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:15 schreef kahlie het volgende:

[..]

Wat de controle is weet ik niet precies, maar volgens mij is die zeer slecht. Ik heb namelijk ook weleens op mijn rekeningafschrift "Jazz Ballet Wedstrijd" voorbij zien komen. Niet iets wat ik zelf had gedaan (Sorry, maar Jazz Ballet is niets voor mij!) en het bleek een automatische incasso te zijn. Die heb ik gestorneerd en verder nooit meer iets over gehoord. Kennelijk zijn ze er toen achtergekomen dat het fout is gegaan.
Storneren -> Herinnering naar afnemer van dienst (met ingevulde acceptgiro of rekeningnummer in de brief herinnering zelf) -> afnemer constateert dat het rekeningnummer fout is en meldt dit...

Is eigenlijk best simpel.
pi_80811620
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:31 schreef Gnomestein het volgende:

[..]

Storneren -> Herinnering naar afnemer van dienst (met ingevulde acceptgiro of rekeningnummer in de brief herinnering zelf) -> afnemer constateert dat het rekeningnummer fout is en meldt dit...

Is eigenlijk best simpel.
Simpel, maar wel slechte controle... vind ik zelf. Het ging nu om 5 euro, daar niet van, en het was me opgevallen. Maar als het je niet opvalt tussen al je bedragen ben je je geld gewoon kwijt. Je zou denken dat er een check is van door de afnemer en eentje gedaan wordt door de bank... Kennelijk is dat niet zo..
pi_80811781
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:41 schreef kahlie het volgende:

[..]

Simpel, maar wel slechte controle... vind ik zelf. Het ging nu om 5 euro, daar niet van, en het was me opgevallen. Maar als het je niet opvalt tussen al je bedragen ben je je geld gewoon kwijt. Je zou denken dat er een check is van door de afnemer en eentje gedaan wordt door de bank... Kennelijk is dat niet zo..
Je vult op een machtiging je naam, rekeningnummer en woonplaats in... In principe zou de bank de incasso niet kunnen uitvoeren als de gegevens niet overeenkomen, als ik geld ten name van een verkeerde persoon overmaak krijg ik een terugstorting vanwege het niet overeenkomen van de gegevens...

Er kunnen altijd typo´s gemaakt worden bij het invullen van zo´n machtiging, of de medewerker die de machtiging in behandeling neemt ziet een cijfer verkeerd. Maar op dat moment zou het systeem van de bank de incasso dus niet moeten accepteren...
  woensdag 28 april 2010 @ 17:58:02 #139
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80812168
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kun je dįt nou betogen?!
Misschien dat het inderdaad lastig is, maar ik denk dat er toch iets voor te zeggen is.

Maar het is inderdaad altijd verstandig om het daarnaast op de (overkoepelende) redelijkheid en billijkheid (6:248 lid 2) gooien.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 april 2010 @ 18:05:50 #140
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80812429
quote:

[..]

Wat te kiezen?!
Aangezien het niet handig is om ineens 5000 euro neer te moeten leggen lijkt mij het toch handig om eerst geen slapende honden wakker te maken. Extra spaarrekening openen en daar de 100 euro per maand op storten, als je dan de 5000 bij elkaar hebt kun je je geweten afkopen door het over te maken naar dat rekeningnummer.
Als je namelijk nu al ineens 100 euro per maand gaat storten valt het diegene waarschijnlijk wel op en dan kan hij proberen ineens het hele bedrag te krijgen.. Ben jij mooi klaar mee, je geweten gesust alleen nu een financieel probleem.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 28 april 2010 @ 18:33:10 #141
300000 300000
ja echt 300000
pi_80813283
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

Aangezien het niet handig is om ineens 5000 euro neer te moeten leggen lijkt mij het toch handig om eerst geen slapende honden wakker te maken. Extra spaarrekening openen en daar de 100 euro per maand op storten, als je dan de 5000 bij elkaar hebt kun je je geweten afkopen door het over te maken naar dat rekeningnummer.
Als je namelijk nu al ineens 100 euro per maand gaat storten valt het diegene waarschijnlijk wel op en dan kan hij proberen ineens het hele bedrag te krijgen.. Ben jij mooi klaar mee, je geweten gesust alleen nu een financieel probleem.
Als je op dit moment geen 5000 euro kan missen, maar het wel graag wil terugbetalen lijkt dit me de beste oplossing. Met het enkel wijzigen van het rekeningnummer zal het nog niemand opvallen dat er iets is fout gegaan. Als je gelijk aangeeft dat je ten onrechte ¤5000.- niet hebt betaald loop je het risico dat je het bedrag in 1x moet terugbetalen. Je weet immers niet hoe er wordt gereageerd als de fout aan het licht komt. Een spaarpotje maken zodat je het bedrag binnen 2 jaar geheel kan terugbetalen lijkt me de beste oplossing.
Ik snap dat je het geld misschien liever wilt houden (ik weet eigenlijk ook niet of ik het terug zou betalen) maar dan loop je wel altijd met het idee rond dat je iemand van ¤5000,- hebt bestolen. Er wordt veel geroepen dat het geld waarschijnlijk niet gemist wordt omdat het van een rijke stinkerd afkomstig is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik vermoed eerder dat het van of een tokkie die zijn rekeningen niet checkt of van een berjaarde is. Mischien is het zelfs een gewone rekening die als spaarrekening wordt gebruikt , je weet het niet.

tvp voor de afloop
  woensdag 28 april 2010 @ 18:51:48 #142
107521 Furia
snoopy weer
pi_80813938
Het is ¤5000 - da's veel geld, maar zou je daarvoor een dief willen zijn? Misschien kun je wel een betalingsregeling treffen met de woningstichting/VVE en betalen zij het bedrag terug aan de rechtmatige eigenaar. Jij bent hem immers eigenlijk geld schuldig en zij zijn die ander geld schuldig. Dan betaal je alles niet in één keer en weet je toch dat je het juiste gedaan hebt.
  woensdag 28 april 2010 @ 19:00:31 #143
300000 300000
ja echt 300000
pi_80814199
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:51 schreef Furia het volgende:
Dan betaal je alles niet in één keer en weet je toch dat je het juiste gedaan hebt.

Op het moment dat je er melding van maakt weet je niet of ze hier mee akkoord zullen gaan.
pi_80814673
Het komt ook regelmatig voor dat rekeningen niet meer gebruikt worden of alleen gebruikt worden om rente over te trekken. Heb ooit bij de bank gewerkt en daar moesten we de niet gebruikte rekeningen opsporen om zo de klant te contacteren. Ik ben rekeningen tegen gekomen waar meer dan een miljoen euro op stond waar vervolgens al ruim twee jaar geen transacties op werden gemaakt, de klant niet meer op het adres woonde en niet inlogde bij de bank. Dit komt vaker voor dan je denkt.

En naam-rekening overeenkomst wordt alleen gebruikt bij de ing en fortis geloof ik. Abn en rabobank doen daar niet aan. Daar kun je gemakkelijk andere woonplaatsen en namen invullen.

Ik zou mijn rekeningnummer laten wijzigen en ondertussen hopen dat de eigenaar van de rekening niks door heeft.
  woensdag 28 april 2010 @ 19:16:56 #145
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_80814733
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef Paul het volgende:
Gewoon zo laten
Jij komt in de hel!
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 28 april 2010 @ 20:24:09 #146
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80817509
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:15 schreef Silvieja het volgende:
Ik zou mijn rekeningnummer laten wijzigen en ondertussen hopen dat de eigenaar van de rekening niks door heeft.
Ik ben zeker niet roomser dan de paus dus dit scenario klinkt op zich erg aanlokkelijk. Maar ik durf het denk ik niet. Een klein beetje omdat ik het niet eerlijk vind (maar op zich wordt het geld blijkbaar niet gemist, en wat niet weet wat niet deert komt voor mij in dit geval wel goed uit...), maar meer omdat ik denk dat het meteen uitkomt als ik mijn rekeningnummer wijzig. Dan stoppen bij die andere partij namelijk de betalingen. En dat valt op. En dan moet ik gaan uitleggen waarom ik dit niet gezegd heb.
Plus, ik moet dan altijd in mijn achterhoofd houden dat er ooit een moment kan komen dat ik 5k terug moet betalen. Das toch ook niet echt relaxed. Maja, nu meteen 5k moeten schokken is dan nog veel minder.

Damn, ik weet het echt niet!!!
  woensdag 28 april 2010 @ 20:52:02 #147
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80818857
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 28 april 2010 @ 20:55:13 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80819008
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:24 schreef Jiggle het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet roomser dan de paus dus dit scenario klinkt op zich erg aanlokkelijk. Maar ik durf het denk ik niet. Een klein beetje omdat ik het niet eerlijk vind (maar op zich wordt het geld blijkbaar niet gemist, en wat niet weet wat niet deert komt voor mij in dit geval wel goed uit...), maar meer omdat ik denk dat het meteen uitkomt als ik mijn rekeningnummer wijzig. Dan stoppen bij die andere partij namelijk de betalingen. En dat valt op. En dan moet ik gaan uitleggen waarom ik dit niet gezegd heb.
Plus, ik moet dan altijd in mijn achterhoofd houden dat er ooit een moment kan komen dat ik 5k terug moet betalen. Das toch ook niet echt relaxed. Maja, nu meteen 5k moeten schokken is dan nog veel minder.

Daar valt wel een betalingsregeling voor te treffen lijkt mij. Misschien niet 100 e p/m maar iets meer, maar ja dan ben je er ook sneller weer vanaf.
pi_80820067
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Niet zomaar. Ik denk dat je wel een goede kans hebt dat het bedrag gematigd zal worden.
0,0 kans zou ik zeggen. Dr wordt echt niet zomaar gematigd hoor. Vergeet niet dat TS er gewoon 5000 euro voordeel van heeft dat een ander voor hem betaalt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 april 2010 @ 22:42:09 #150
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80824667
quote:

[..]

Je maakt het jezelf ontiegelijk moeilijk.
Als iemand het niet opvalt dat er al 48 maanden 100 euro te veel van zijn rekening gaat denk je nou echt dat diegene meteen merkt dat hij 100 euro meer per maand over houdt?
De VVE zal echt niet moeilijk doen als jij je rekeningnummer aanpast. Namelijk om het feit dat jij niet hoeft te zeggen waarom het aangepast moet worden. Weten zij veel dat dat andere nummer niet van jou was....

En als het dan wel opvalt bij de andere partij, dan zal deze waarschijnlijk contact opnemen met de VVE en kun jij aangeven bij de VVE dat jij zodra je het ontdekt hebt je rekeningnummer hebt aangepast.
En dat je voornemens bent om de andere partij terug te betalen.

Neem tenminste aan dat je momenteel wel de 100 kunt missen die je afgelopen tijd niet betaald hebt. En daarnaast hoop ik dat er een mogelijkheid in jouw financiėle situatie is om een regeling te kunnen treffen.
Bij de VVE zal dat ook geen probleem zijn omdat jij kunt aangeven dat jij nooit een machtiging hebt gegeven om van dat verkeerde rekeningnummer af te schrijven...

En ik mag aannemen dat de andere persoon allang blij gaat zijn dat jij voornemens bent om terug te betalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 29 april 2010 @ 00:56:36 #151
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_80829295
Ik vraag me af hoe zoiets kan eigenlijk en wiens fout dat is? Lijkt me dat de bank uiteindelijk de schuldige is hierin en dat degene die betaalt de bank daarvoor aansprakelijk zou kunnen stellen. Ik ga er tenminste vanuit dat diegene nooit een machtiging heeft getekend?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_80829317
Niets doen en 100 euro in de maand op je spaarrekening storten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80829324
Tsja iedereen is fout in dit geval.
pi_80829350
Iemand die het na 4 jaar nog niet door heeft, heeft het geld een stuk minder nodig dan ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80829388
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die het na 4 jaar nog niet door heeft, heeft het geld een stuk minder nodig dan ik
Daar denkt de belastingdienst anders over.
pi_80829420
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:03 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daar denkt de belastingdienst anders over.
Maar das dan ook een kut Robin Hood
pi_80829434
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar das dan ook een kut Robin Hood
En wat ben jij dan?
pi_80829449
Slachtoffer van Robin Hood
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 29 april 2010 @ 01:12:05 #159
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80829471
quote:
Op donderdag 29 april 2010 00:56 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik vraag me af hoe zoiets kan eigenlijk en wiens fout dat is? Lijkt me dat de bank uiteindelijk de schuldige is hierin en dat degene die betaalt de bank daarvoor aansprakelijk zou kunnen stellen. Ik ga er tenminste vanuit dat diegene nooit een machtiging heeft getekend?
de bank heeft hier geen schuld aan. De VVE hoeft namelijk hun bewijs niet aan de bank te laten zien. Kortom de VVE voert de rekeningnummers in en de bedragen en de namen... Op basis daarvan doet de bank de incasso's.
pi_80829678
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Slachtoffer van Robin Hood

Ach gut en wat nu?
pi_80829698
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ach gut en wat nu?
Niks
pi_80829704
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

de bank heeft hier geen schuld aan. De VVE hoeft namelijk hun bewijs niet aan de bank te laten zien. Kortom de VVE voert de rekeningnummers in en de bedragen en de namen... Op basis daarvan doet de bank de incasso's.
VVE waar TS ook bijhoort cashed dus onterecht en rekeninghouder heeft 't niet in de gaten.
Misschien nog oud rekeningnummer van vorige bewoner in hun systeem?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2010 01:36:12 ]
pi_80829723
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niks
Ok dan heb je meer tijd om te lezen wat er staat.
  donderdag 29 april 2010 @ 01:46:58 #164
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_80829829
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dus zo'n VVE kan gewoon willekeurige namen en rekeningnummers invoeren en de bank hoeft helemaal geen controle daarop uit te oefenen? Dat lijkt me raar en fraude in de hand werkend.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  donderdag 29 april 2010 @ 01:48:39 #165
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_80829854
tvp
It's okay to be white
pi_80829929
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:46 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

Dus zo'n VVE kan gewoon willekeurige namen en rekeningnummers invoeren en de bank hoeft helemaal geen controle daarop uit te oefenen? Dat lijkt me raar en fraude in de hand werkend.
Er is niet voor niets een kredietcrisis.
pi_80829964
quote:

[..]

De woonstichting heeft geld van iemands rekening afgeplukt, zonder dat de stichting en de persoon in kwestie dat door hebben gehad. Dit is niet jouw fout, maar die van de stichting.

Als je dit aangeeft bij de stichting, kunnen ze, contact opnemen met de eigenaar van de rekening om de situatie uit te leggen en de 5000 euro terug te storten. Die 5000 euro zullen ze terug willen van jou, maar ze zullen je uiteraard niet vragen om dat hele bedrag in één keer terug te betalen. Ik veronderstel dat ze - in overleg met jou - met een regeling zullen komen. Bijvoorbeeld een tijdlang een hogere maandlast, of de mogelijkheid om naar draagkracht af te betalen - daar zijn constructies op te verzinnen.

Wat je in elk geval niet moet doen is zelf proberen met de benadeelde persoon in contact te komen, want jij hebt met hem/haar niets te schaften. Jij hebt keurig een machtiging afgegeven en de stichting heeft die verwerkt, niet jij. Sterker nog, als jij geen inzage zou hebben in het kasboek, zou jij van niets weten.

Voor jou is 5000 euro al een aardig bedrag, ik heb het vermoeden dat dat voor de benadeelde persoon ook zo is. Denk je in hoe je je zelf zou voelen als je hoort dat er over een periode van ruim 4 jaar maandelijks 100 euro van je rekening is afgeschreven. Ik denk dat je héél blij zult zijn dat iemand je daarvan op de hoogte heeft gebracht.

Aan de andere kant kan je de gok wagen dat hij/zij er nooit achterkomt. Jij hebt het immers ook nooit doorgehad. Persoonlijk vind ik dat niet zo'n nette oplossing en zou het gewoon melden aan de woonstichting en het daarmee oplossen
pi_80829990
Als je op je geld let ben je er na 1 maand al achter. Die ene persoon geeft echt niks om geld
  donderdag 29 april 2010 @ 12:20:03 #169
48120 nicoco
Drie keer links is ook rechts.
pi_80838256
Wat mij opvalt is dat iedereen een mening heeft, maar niemand weet hoe dit juridisch in elkaar steekt. Waarom leg je het issue niet eens voor bij een bureau voor rechtshulp of je rechtsbijstandverzekering? Zij hebben nl wel de kennis in huis om jou goed te adviseren omtrent deze zaak.

Mischien moet je uiteindelijk alles terugbetalen, maar dan kan je atlijd afspraken maken.
Mischien hoeft je niet of maar een gedeelte te betalen aangezien de andere partij wellicht nalatigheid verweten kan worden.

Kortom: ga eens naar een juridische instelling. Daar krijg je een goed onderbouwd advies ipv alleen wat meningen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 29 april 2010 @ 12:55:52 #170
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80839393
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:20 schreef nicoco het volgende:
Wat mij opvalt is dat iedereen een mening heeft, maar niemand weet hoe dit juridisch in elkaar steekt. Waarom leg je het issue niet eens voor bij een bureau voor rechtshulp of je rechtsbijstandverzekering? Zij hebben nl wel de kennis in huis om jou goed te adviseren omtrent deze zaak.

Mischien moet je uiteindelijk alles terugbetalen, maar dan kan je atlijd afspraken maken.
Mischien hoeft je niet of maar een gedeelte te betalen aangezien de andere partij wellicht nalatigheid verweten kan worden.

Kortom: ga eens naar een juridische instelling. Daar krijg je een goed onderbouwd advies ipv alleen wat meningen.
juridisch is het simpel. TS heeft een onterechte 'betaling' gekregen en moet deze terug betalen aan de andere partij.
Ook al is het niet zo dat de 100 euro op rekening van TS kwamen is het wel op die manier verrekend.

Dus juridisch gezien zal TS terug moeten betalen. Dit wil TS ook, begrijp ik uit de posts.
Alleen de manier waarop is nu nog even lastig omdat TS niet zomaar 5000 euro voor handen heeft.
pi_80844237
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:55 schreef Nizno het volgende:

[..]

juridisch is het simpel. TS heeft een onterechte 'betaling' gekregen en moet deze terug betalen aan de andere partij.
Ook al is het niet zo dat de 100 euro op rekening van TS kwamen is het wel op die manier verrekend.

Dus juridisch gezien zal TS terug moeten betalen. Dit wil TS ook, begrijp ik uit de posts.
Alleen de manier waarop is nu nog even lastig omdat TS niet zomaar 5000 euro voor handen heeft.
Nou dat zie je niet helemaal goed, TS heeft geen schuld aan de partij die nu alles betaalt. Die partij heeft een vordering op de WB/VVE. Zij hebben dan weer op hun beurt een vordering op TS.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 29 april 2010 @ 15:29:09 #172
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80844605
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou dat zie je niet helemaal goed, TS heeft geen schuld aan de partij die nu alles betaalt. Die partij heeft een vordering op de WB/VVE. Zij hebben dan weer op hun beurt een vordering op TS.
ik heb het ook alleen over de andere partij.
pi_80844797
TS,
Je hebt al een paar keer aangegeven dat het je niet lekker zit om je rekeningnummer te laten wijzigen.
Volgens mij is dat juist het netste wat je kunt doen!
Want er zijn genoeg mensen die wel eens overstappen van bank of wat dan ook. Je hoeft ook alleen maar je nieuwe rekeningnummer op te geven en een handtekening te zetten. Een bedrijf checkt echt niet of het oude rekeningnummer soms niet de jouwe was.

Wanneer je Het zo laat, dat zou pas stom zijn, aangezien je het nu ontdekt hebt, en je het eigenlijk niet kan maken om geen actie te ondernemen.

Je zegt je zorgen te maken over het bedrag terug te moeten betalen, maar die zorgen die hoeven niet groter of kleiner te worden wanneer je het rekeningnummer laat wijzigen, want hoe dan ook, die persoon bij wie het geld werd afgeschreven kan altijd bij je aankloppen. En liever bij 5k euro dan bij 10k euro!
pi_80845160
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
...want hoe dan ook, die persoon bij wie het geld werd afgeschreven kan altijd bij je aankloppen. En liever bij 5k euro dan bij 10k euro!
Laat ik het vertalen naar een tastbare situatie en niet een "onpersoonlijke girale".
Je rijdt per ongeluk met je boodschappenkarretje tegen een geparkeerde auto.

- Je doet niks en laat de tegenpartij de schade betalen.
TS laat de situatie zoals hij is en laat de tegenpartij 100,- per maand betalen.

- Je neemt je voor om bij een volgende schade de tegenpartij in te lichten
TS neemt een andere rekeningnummer en zwijgt over de 5k euro. (geen deuk maar een goede tweedehands per 4 jaar)

- Je laat een briefje achter om het via de verzekering te regelen.
TS neemt contact op met de tegenpartij en betaald terug.
pi_80845850
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:20 schreef nicoco het volgende:

Het zit jurdisch vrij eenvoudig in elkaar.

De woningsstichting heeft een vordering van 5000 euro op TS. Degene die de 5000 euro heeft betaald heeft een vordering van 5000 euro op de woningsstichting op grond van een onverschuldigde betaling (BW6:203).

De vordering van de woningsstichting op TS verjaart na 5 jaar. De vordering van degene die nu betaalt aan de woningsstichting verjaart na 20 jaar of 5 jaar nadat degene erachter is gekomen dat hij een onverschuldigde betaling heeft gedaan. TS en de betaler zelf hebben niet met elkaar te maken.
  donderdag 29 april 2010 @ 16:03:53 #176
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_80845889
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Laat ik het vertalen naar een tastbare situatie en niet een "onpersoonlijke girale".
Je rijdt per ongeluk met je boodschappenkarretje tegen een geparkeerde auto.

- Je doet niks en laat de tegenpartij de schade betalen.
TS laat de situatie zoals hij is en laat de tegenpartij 100,- per maand betalen.

- Je neemt je voor om bij een volgende schade de tegenpartij in te lichten
TS neemt een andere rekeningnummer en zwijgt over de 5k euro. (geen deuk maar een goede tweedehands per 4 jaar)

- Je laat een briefje achter om het via de verzekering te regelen.
TS neemt contact op met de tegenpartij en betaald terug.
Bij een aanrijding heeft de benadeelde geen invloed en is overgeleverd aan de grillen van de veroorzaker. In de situatie van de TS staat de benadeelde met zijn neus op de situatie, dus heeft direct invloed op het verloop van de situatie.
pi_80846233
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:03 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Bij een aanrijding heeft de benadeelde geen invloed en is overgeleverd aan de grillen van de veroorzaker. In de situatie van de TS staat de benadeelde met zijn neus op de situatie, dus heeft direct invloed op het verloop van de situatie.
idd de benadeelde is echt een slaper, dat ga ik niet ontkennen.
Hij komt er wellicht pas achter bij het inruilen van zijn auto dat de waarde 5000,- gedaald is.

Dit goedpraten is witteboordencriminaliteit. Het is giraal, onzichtbaar, de slachtoffers zijn domme schapen.
  donderdag 29 april 2010 @ 16:42:53 #178
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80847394
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:02 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Het zit jurdisch vrij eenvoudig in elkaar.

TS en de betaler zelf hebben niet met elkaar te maken.
Een vordering (van betaler op TS) op grond van ongerechtvaardigde verrijking zie ik toch ook nog wel zitten. Als de stichting bijvoorbeeld failliet zou gaan zou ik als betaler toch een poging op deze grond wagen.

En daarbij zou de kans op matiging voor TS m.i. wel vrijwel nihil zijn. De stichting valt meer te verwijten en zit ook dicht tegen verjaring aan.
pi_80863945
Je hebt ook kans dat als je het nr wijzigt die slapende hond ineens wakker wordt, zovan "hee waarom is die incasso ineens gestopt"
  vrijdag 30 april 2010 @ 02:52:11 #180
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80864592
Ik heb hetzelfde met mijn mobiel internet gehad. Was ook van het verkeerde rekeningnummer afgehaald. Na 8 maanden had die vrouw het door en heeft ze naar de provider gebeld. Toen kon ik alles in een klap betalen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_80867673
Ich haben es nicht gewusst.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 april 2010 @ 12:10:19 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_80869982
TS, als je niets doet loopt de vordering alleen maar op. Laat je rekeningnummer wijzigen, licht de woningstichting in en trek het recht. Ze zullen heus wel akkoord gaan met een betalingsregeling, per slot van rekening hebben zij iets verkeerd gedaan waardoor het bedrag niet bij jou is afgeschreven maar bij die andere persoon. Als je niets doet blijft dit als een zwaard van Damocles boven je hangen en kun je er elk moment mee geconfronteerd worden. Geen prettig idee, lijkt me.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:22:59 #183
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80870365
Ik zou het inderdaad bij de woningstichting neerleggen (melding maken dat het niet jou nummer is). Nummer wijzigen daar en aan hun over laten om het te regelen met die andere partij. De meeste woningstichtingen zijn niet zo snel en tegen de tijd dat ze wat gaan regelen (als ze al wat gaan regelen) heb jij al wat gespaard en je kunt ook inderdaad vast wel een betalingsregeling afspreken. Die persoon waarvan die rekening is zal nooit direct bij jou aankloppen aangezien de woningstichting het geld afschrijft. Stel dat de woningbouw pas over een jaar actie onderneemt kun jij tenminste zeggen dat jij ze er al een jaar geleden op heb gewezen en sta jij weer wat sterker voor een betalingsregeling aanzien zij dan al 2 fouten hebben gemaakt en het echt niet aan jou ligt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_80877354
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:45 schreef Keiichi het volgende:
tvp, als ik 1 onbekende betaling zie, dan laat ik het loeihard storneren. Benieuwd wie zo dom is om na 4 jaar nog niets door te hebben.
Dat is gewoon mogelijk, misschien een rekening van een minderjarige?

Had ik namelijk ook. Bij mij heeft KPN iets van 2 jaar internet afgeschreven toen mijn ma nog het bankpasje had.
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:46:26 #185
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_80877916
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

Juist niet.
Hangt helemaal van het bedrijf af. Automatische incasso wordt helemaal niet van te voren bekeken en goedgekeurd, dat is een bekende zwakke schakel en de reden waarom veel bedrijven geen automatische incasso`s toestaan.

Verder kan de vreemde rekening ook van een dement oud vrouwtje zijn waarvan een neef oid de administratie doet en die denkt dan dat het haar eigen servicekosten zijn..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 11:00:46 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_80896876
Ik zou als ik TS was, het zo snel mogelijk aankaarten. Leuk is het niet, maar vroeg of laat krijg je dit toch terug, en dan is de schade alleen maar groter dan dat het nu is. Bittere pil, maar ook even doorbijten, zou ik zo zeggen.

Zo ben ik nadat ik afgestudeerd was, vergeten mijn inkomen aan te passen bij de belastingdienst in verband met de zorgtoeslag. Nooit bij stilgestaan, het is zo'n gewoonte om dat bedrag elke maand te ontvangen. Tot ik na anderhalf jaar de naheffing kreeg. Dat was erg zuur, maar vooral dom van mezelf.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 mei 2010 @ 13:19:05 #187
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80928997
Ik zou het gewoon door laten lopen. Misschien ben je je hele leven vrij van die kosten en worden die netjes door die ander betaald
Zet het geld wel elke maand opzij, en probeer wat extra te sparen om dat bedrag van 5000 euro bij elkaar te sparen.
En dan gewoon maar kijken wanneer het schip strand, misschien pas over 10 jaar.
Lekker toch
Rayen 2½ jaar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 mei 2010 @ 13:37:16 #188
13151 crew  Rewimo
pi_80929636
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:19 schreef TimeJumper het volgende:
Ik zou het gewoon door laten lopen. Misschien ben je je hele leven vrij van die kosten en worden die netjes door die ander betaald
Zet het geld wel elke maand opzij, en probeer wat extra te sparen om dat bedrag van 5000 euro bij elkaar te sparen.
En dan gewoon maar kijken wanneer het schip strand, misschien pas over 10 jaar.
Lekker toch
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet dat het bedrag in die 10 jaar nog een stuk hoger wordt dan 5000 euro?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 14:02:48 #189
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80930558
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarbij je voor het gemak maar even vergeet dat het bedrag in die 10 jaar nog een stuk hoger wordt dan 5000 euro?
Daarom zegt hij ook elke maand opzij zetten en daarnaast extra sparen... Dan is het 5000 plus de 100 per maand die TS spaart toch?

Niet dat ik het eens ben met dit advies trouwens... Maar goed heb mijn mening al gegeven en daar wil TS geloof ik niet aan.
pi_80930663
quote:
Wat te kiezen?!
Verhuizen lijkt me het makkelijkst
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80933722
Als ik TS was zou ik een andere rekening openen en daar het bedrag opzetten en vervolgens de machtiging wijzigen,het voordeel is in ieder geval dat de vordering niet verder oploopt.

Verder kan je proberen te beginnen met de achterstand te gaan sparen en als je je daar beter bij voelt contact op te nemen met de vereniging dat in het verleden het geld van een foutief rekeningnummer is afgeboekt zij kunnen dan via de bank contact opnemen met de rekeninghouder over het terugbetalen.

Vraag desnoods of je de machtiging even kunt zien, misschien heb je zelf per ongeluk een foutief nummer doorgegeven.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:16:35 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80938400
Om de machtiging te wijzigen, moet toch de vorige machtiging ingetrokken worden? Hoe kan TS dat doen als van een verkeerde rekening wordt geļncasseerd? Volgens mij komt dan sowieso aan het licht dat het al vijf jaar niet goed gaat.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 17:17:43 #193
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80938439
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Om de machtiging te wijzigen, moet toch de vorige machtiging ingetrokken worden? Hoe kan TS dat doen als van een verkeerde rekening wordt geļncasseerd? Volgens mij komt dan sowieso aan het licht dat het al vijf jaar niet goed gaat.
TS hoeft zijn oude machtiging niet in te trekken. Gewoon een nieuwe machtiging afgeven is voldoende.

Voor de vereniging hier voer ik ook incasso's uit en als het lid het rekeningnummer wil aanpassen hoef ik alleen maar de nieuwe machtiging te hebben.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:26:40 #194
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_80938766
Ik open net een brief van de VVE hier. Blijkt dat iemand anders al 1,5 jaar de servicekosten voor mijn P-plaats betaald Ik had zelf niet eens gezien dat ik die niet betaald heb Gaat om een bedrag van 7 euro per maand. VVE is er achter gekomen via degene die blijkbaar voor mij betaalde, dus nu willen ze dat ik in 5 termijnen het verschuldigde bedrag terug betaal. Ben blij dat ze er nu achter komen en niet over 3 of 4 jaar
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 2 mei 2010 @ 19:58:44 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80944221
quote:

Diegene die nu betaalt heeft m.i. geen directe vordering op jou. Wat die persoon kan doen, en dat zou ik hem adviseren, is om onder de vlag van onverschuldigde betaling het geld bij de woningstichting terug te halen. Die komen vervolgens naar jou, en jij kan de volledige mep betalen.

Met andere woorden: vanuit jouw perspectief zou ik er niets aan doen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 20:24:56 #196
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80945271
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Diegene die nu betaalt heeft m.i. geen directe vordering op jou. Wat die persoon kan doen, en dat zou ik hem adviseren, is om onder de vlag van onverschuldigde betaling het geld bij de woningstichting terug te halen. Die komen vervolgens naar jou, en jij kan de volledige mep betalen.

Met andere woorden: vanuit jouw perspectief zou ik er niets aan doen.
niets?
mag toch hopen dat jij in het perspectief van TS wel de machting bij de VVE zou wijzigen?
pi_80952599
Met de huidige kennis (op basis van gedrag uit het verleden) is het objectief gezien het slimste voor TS om niets te ondernemen richting de VVE (en zich van de domme te houden wanneer hem ernaar gevraagd wordt door de VVE), maar om voor de zekerheid vanaf nu wel die 100 per maand, plus die eerdere 5000 zsm bij elkaar te sparen op een aparte rekening.

Het lulligste (voor TS!) aan de situatie is immers dat hem ineens gevraagd kan worden om alle onjuist geļnde maandelijkse betalingen ineens terug te betalen en op deze manier zorgt hij ervoor dat hij geen slapende honden wakker maakt, maar adresseert hij het probleem wel op zo'n manier dat hij niet ineens een inkomensklap krijgt als de brief zich aandient.

Wanneer al die maandelijkse betalingen en de originele 5000 bij elkaar gespaard zijn (en er nog steeds niemand bij hem aangebeld heeft), kan TS overigens altijd nog 'ineens' melden dat ht rek. nr. niet klopt en alles in een keer fixen.

Ander scenario is om op dat moment alleen de machtiging te wijzigen en vervolgens af te wachten of iemand zich meldt bij de VVE. Er zal vast een verjaringstermijn voor zijn en wanneer die verstreken is kan TS het gespaarde bedrag houden.

Moreel gezien liggen de kaarten uiteraard anders (direct rek. nr. aanpassen en zich melden bij de VVE), maar dat is een afweging die TS zelf alleen maar kan maken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 23:29:56 #198
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80953309
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
Met de huidige kennis (op basis van gedrag uit het verleden) is het objectief gezien het slimste voor TS om niets te ondernemen richting de VVE (en zich van de domme te houden wanneer hem ernaar gevraagd wordt door de VVE), maar om voor de zekerheid vanaf nu wel die 100 per maand, plus die eerdere 5000 zsm bij elkaar te sparen op een aparte rekening.

Het lulligste (voor TS!) aan de situatie is immers dat hem ineens gevraagd kan worden om alle onjuist geļnde maandelijkse betalingen ineens terug te betalen en op deze manier zorgt hij ervoor dat hij geen slapende honden wakker maakt, maar adresseert hij het probleem wel op zo'n manier dat hij niet ineens een inkomensklap krijgt als de brief zich aandient.

Wanneer al die maandelijkse betalingen en de originele 5000 bij elkaar gespaard zijn (en er nog steeds niemand bij hem aangebeld heeft), kan TS overigens altijd nog 'ineens' melden dat ht rek. nr. niet klopt en alles in een keer fixen.

Ander scenario is om op dat moment alleen de machtiging te wijzigen en vervolgens af te wachten of iemand zich meldt bij de VVE. Er zal vast een verjaringstermijn voor zijn en wanneer die verstreken is kan TS het gespaarde bedrag houden.

Moreel gezien liggen de kaarten uiteraard anders (direct rek. nr. aanpassen en zich melden bij de VVE), maar dat is een afweging die TS zelf alleen maar kan maken.
de oplossing om alleen rekeningnummer te wijzigen... te sparen.. en zelf contact opnemen met de andere eigenaar van dat rekeningnummer lijkt mij voor TS een rustiger gevoel...
pi_80957869
Vanuit irrationele angst bekeken is dat zo. En als hij financieel wat pijn wil lijden maar inderdaad die angst heeft en een rustig gevoel wil hebben, dan moet hij absoluut de waarheid opbiechten naar de VVE toe (en niet de eigenaar van het rek. nr., want die is geen partij).

Maar logisch gezien liggen de zaken anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vagere_Hein op 03-05-2010 06:59:14 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 08:38:35 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80958304
Hoogstwaarschijnlijk is de persoon van wie het nu afgeschreven wordt iemand die in hetzelfde gebouw woont, lid is van dezelfde vereniging.
Jullie hebben waarschijnlijk tegeliijkertijd de machtiging ingestuurd, en de gene die het moest verwerken heeft zijn/haar rekening nummer bij jouw gegevens gezet.
Die persoon betaalt dus ook gewoon aan de vve, en heeft niet door dat hij voor jou betaalt.

Ik heb dat ooit eens gehad met ee t-mobile contract. Dat was op mijn naam gezet maar het nummer was niet van mij.

In eerste instantie kwam ik er niet achter. Ik kreeg een factuur en keek alleen naar het bedrag. Stond immers op mijn naam. 2 dagen later kreeg ik weer een factuur. Toen ik goed ging kijken zag ik dat er op factuur 1 een heel ander telefoon nummer stond.
Uiteindelijk na een paar keer bellen en dreigen met gerechtelijke stappen is het hersteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 03-05-2010 09:02:40 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 08:57:54 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80958511
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

niets?
mag toch hopen dat jij in het perspectief van TS wel de machting bij de VVE zou wijzigen?
Het punt is dat TS kennelijk momenteel het geld niet bezit. Als hij nu die machtiging gaat wijzigen dan begint de molen te draaien. Ik bedoelde het dus vanuit het slechte point of view.

Als TS rechtvaardig zou willen handelen zou hij per direct die machtiging moeten stopzetten/wijzigen, en een regeling met de woningstichting moeten treffen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 mei 2010 @ 11:13:13 #202
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80961342
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het punt is dat TS kennelijk momenteel het geld niet bezit. Als hij nu die machtiging gaat wijzigen dan begint de molen te draaien. Ik bedoelde het dus vanuit het slechte point of view.

Als TS rechtvaardig zou willen handelen zou hij per direct die machtiging moeten stopzetten/wijzigen, en een regeling met de woningstichting moeten treffen.
Op moment dat je je machtiging verandert zal de VVE echt niet kijken waarom dat zal zijn hoor.
Zij hebben gewoon een nieuwe machtiging en zullen deze verwerken.
Pas als daarna de eigenaar van bankrekening 2 zich meldt zal de VVE op zoek gaan.

Maar de VVE heeft nu dus 4 jaar van een ander rekeningnummer afgeschreven. Zou dit een bewoner zijn van hetzelfde complex dan zou deze toch allang aanmaningen e.d. moeten hebben dat zijn eigen servicekosten al 4 jaar niet betaald worden?
pi_80961431
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar aan de hand van de OP zou ik het volgende doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, als je toch last krijgt van je geweten is het aan te raden om je rekeninggegevens te wijzigen en het te laten voor wat het is iig geen contact proberen te zoeken a.d.h.v. dat andere rekeningnummer.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:31:20 #204
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_80961922
quote:
Het is echt een bizar verhaal maar het lijkt echt waar te zijn. De servicekosten die ik maandelijks voor mijn woning moet betalen worden afgeschreven van een rekening die niet van mij is.

Vier jaar geleden heb ik een appartementje gekocht en daarvoor moet ik 100 euro in de maand servicekosten betalen. Ik heb daarvoor een machtiging voor een automatische incasso ingevuld, en ook een bevestiging ontvangen dat die ontvangen was. Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad. Totdat me bij telebankieren opviel dat er nergens op mijn afschriften servicekosten terug te vinden waren. Ik heb geļnformeerd bij de woonstichting maar die zeiden dat ik nog steeds netjes betaalde. Ik snapte er niks van. Bij de kascontrole heb ik van de week kunnen kijken waar mijn betalingen dan vandaan kwamen. Dat bleek een rekeningnummer te zijn dat ik helemaal niet kende. Wel stond er mijn naam bij.

Wat moet ik nu doen? Vind het van mezelf al niet handig dat ik hier pas na 4 jaar achter kom, maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij voor mij betaalt. Uiteraard wil ik hier nu iets aan doen, maar het zou wel erg verneukeratief zijn als ik nu ineens 5000 euro zou moeten schokken. Hoewel misschien eerlijk, zou het wel echt heel heel heel erg zuur zijn. Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie. De gedupeerde daarvan lijkt er geen problemen mee te hebben. Wat is wijsheid?!
Grappig, ik heb zoiets gehad met de Vitens. De vorige bewoners betaalden nog gewoon voor mijn waterverbruik. Kwam er ook pas na 1,5 jaar achter, hoewel ik toendertijd wel een wijzigingsformulier heb ingevuld. Dus de fout lag bij Vitens en de vorige bewoners.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 3 mei 2010 @ 12:52:18 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80964826
Als je ECHT heel graag in contact wilt komen met die andere persoon zou je 1 cent kunnen overmaken met de mededeling dat ie contact met je moet opnemen als ie z'n knaken terugwil.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:55:00 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80964929
Eigenlijk is het niet eens vreemd hoor dat ie het niet merkt. Misschien zijn het wel allochtonen die geen nederlands kunnen met jonge kinderen (kunnen wel nederlands maar begrijpen nog niet zoveel van vaste lasten en servicekosten).
  maandag 3 mei 2010 @ 12:55:06 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80964936
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Als je ECHT heel graag in contact wilt komen met die andere persoon zou je 1 cent kunnen overmaken met de mededeling dat ie contact met je moet opnemen als ie z'n knaken terugwil.
Tsja, als maandelijkse afschrijvingen van 100 euro, vijf jaar lang, niet opvallen vraag ik me af of hij de omschrijving bij een overboeking wel ziet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 mei 2010 @ 13:29:24 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80966281
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:55 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Tsja, als maandelijkse afschrijvingen van 100 euro, vijf jaar lang, niet opvallen vraag ik me af of hij de omschrijving bij een overboeking wel ziet..
Tis niet gezegd dat dat niet opvalt, misschien denkt diegene dat ie daarmee zn eigen servicekosten betaalt?
  maandag 3 mei 2010 @ 13:44:01 #209
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_80966849
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
LOL, als ie in vier jaar niet merkt dat ie nog steeds servicekosten betaalt, dan zal ie ook wel niet erg vaak op zijn rekeningoverzicht kijken.
  maandag 3 mei 2010 @ 16:51:27 #210
107521 Furia
snoopy weer
pi_80973769
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:00 schreef 300000 het volgende:

[..]

Op het moment dat je er melding van maakt weet je niet of ze hier mee akkoord zullen gaan.
De 'eigenaar' van het geld niet nee, maar dat is het probleem van de VVE/Woningstichting. Jij hebt weer met hen te maken en zij hebben t.o.v. TS een fout gemaakt door zijn/haar formulier niet goed in te voeren. Dat zou ze tenminste moreel verplichten tot het instemmen met een betalingsregeling.
pi_80975843
Waarom zou iemand na 48 betalingen zich ineens gaan afvragen waarvoor die betalingen geweest zijn. Ik mag aannemen dat jij na 48 x iets betaalt te hebben je wel weet waarvoor je dat doet. Daarnaast acht ik de kans erg groot dat het gewoon een fout is bij de vve. Welke idioot heeft zoiets nou niet door. Of het is iemand die het makkelijk kan missen of het is een of ander inactief rekening nummer, nou daar huilt vast niemand om.

Wat ik zou doen is het hierbij laten het scheelt jou namelijk toch 100,- p/m. Tegelijkertijd zou ik vanaf nu een rekening openen waarop ik 100,- p/m zou sparen. Komt dan ooit nog die terugvordering heb je in ieder geval een zodanig groot bedrag bij elkaar dat je makkelijk de vordering kan terugbetalen aangezien je d.m.v. allerlei rechtsprocedures toch wel vermindering zult krijgen. Komt diegene er nooit achter of is het een fout van de vve (eigen nummer etc.) dan heb je een win/win situatie. Stel je verhuist over een aantal jaar en er doet zich geen probleem voor heb je een dusdanig bedrag gespaart waarmee je iets leuks zou kunnen doen en je hebt nooit die 100,- service kosten hoeven te betalen.

Laat je in ieder geval niet opnaaien door iedereen hier.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  maandag 3 mei 2010 @ 19:03:57 #212
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80978181
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:02 schreef Nizno het volgende:

[..]

Daarom zegt hij ook elke maand opzij zetten en daarnaast extra sparen... Dan is het 5000 plus de 100 per maand die TS spaart toch?

Niet dat ik het eens ben met dit advies trouwens... Maar goed heb mijn mening al gegeven en daar wil TS geloof ik niet aan.
Toch?
Ja inderdaad!

Gewoon zelf die 100 per maand apart zetten, zoals 49euro zegt
Rayen 2½ jaar!
pi_80978457
quote:

Daar ben ik het niet mee eens.

Onbekende persoon X heeft een vordering op de VVE, dus de VVE heeft wel een vordering op de topicstarter.

Topicstarter moet betalen, maar heeft niets betaald. De VVE zou dat geld eigenlijk gewoon bij hem op kunnen eisen als ze er achter komen.
pi_80978549
wie weet is degene die het nu betaald wel een oud omaatje die zoiets echt niet in de gaten heeft. en als die strakkies naar een instelling moet oid, dan zijn de rapen gaar want dan duikt er iemand in haar financien

wat anderen ook al zeggen: gewoon netjes vanaf nu met het goede rekeningnummer betalen, niks zeggen maar wel stilletjes vast sparen wellicht? ik kan me nl ook wel voorstellen dat 5k ineens wel veel is. eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik persoonlijk er wel achteraan zou gaan. ik ben nu eenmaal zo'n eerlijke sucker
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 mei 2010 @ 19:28:28 #215
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80979196
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:50 schreef 49euro het volgende:
Waarom zou iemand na 48 betalingen zich ineens gaan afvragen waarvoor die betalingen geweest zijn. Ik mag aannemen dat jij na 48 x iets betaalt te hebben je wel weet waarvoor je dat doet. Daarnaast acht ik de kans erg groot dat het gewoon een fout is bij de vve. Welke idioot heeft zoiets nou niet door. Of het is iemand die het makkelijk kan missen of het is een of ander inactief rekening nummer, nou daar huilt vast niemand om.

Wat ik zou doen is het hierbij laten het scheelt jou namelijk toch 100,- p/m. Tegelijkertijd zou ik vanaf nu een rekening openen waarop ik 100,- p/m zou sparen. Komt dan ooit nog die terugvordering heb je in ieder geval een zodanig groot bedrag bij elkaar dat je makkelijk de vordering kan terugbetalen aangezien je d.m.v. allerlei rechtsprocedures toch wel vermindering zult krijgen. Komt diegene er nooit achter of is het een fout van de vve (eigen nummer etc.) dan heb je een win/win situatie. Stel je verhuist over een aantal jaar en er doet zich geen probleem voor heb je een dusdanig bedrag gespaart waarmee je iets leuks zou kunnen doen en je hebt nooit die 100,- service kosten hoeven te betalen.

Laat je in ieder geval niet opnaaien door iedereen hier.
TS geeft al aan dat hij niet de boel wil belazeren en zoekt een oplossing. Dit stel hij al duidelijk in de OP... Jouw advies is natuurlijk geen oplossing voor TS... Dat snap je hopelijk ook....
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 mei 2010 @ 19:30:06 #216
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80979274
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:13 schreef simmu het volgende:
wie weet is degene die het nu betaald wel een oud omaatje die zoiets echt niet in de gaten heeft. en als die strakkies naar een instelling moet oid, dan zijn de rapen gaar want dan duikt er iemand in haar financien
als ze naar een instelling moet mag ze blij zijn dat ze nu die 5000 euro kwijt is.. Anders moet ze die afstaan....
quote:
wat anderen ook al zeggen: gewoon netjes vanaf nu met het goede rekeningnummer betalen, niks zeggen maar wel stilletjes vast sparen wellicht? ik kan me nl ook wel voorstellen dat 5k ineens wel veel is. eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik persoonlijk er wel achteraan zou gaan. ik ben nu eenmaal zo'n eerlijke sucker
Dat idd.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:31:26 #217
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_80979336
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:44 schreef Tamashii het volgende:
Andere rekening opsturen naar woonvereniging.
En dan idd maar hopen dat die pipo er nooit achterkomt
ondertussen geld opzij zetten voor eventuele terugbetaling kan ook geen kwaad
  maandag 3 mei 2010 @ 20:07:52 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80980939
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:55 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je kan het natuurlijk 30 dagen lang achter elkaar herhalen. Als ie dan nog steeds niet reageert kan ie de pleuris krijgen, dan heb je je best gedaan en ligt het aan hem.
pi_80982599
Probleem ligt bij VVE, die krijgen hun geld. TS weet het nu da's zijn probleem.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:18:56 #220
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80987396
quote:
Als je het eerlijk wilt doen, geef je het aan bij de VVE. Stuur je een wijzigingskaart in met je juiste rekeningnummer.
En komt er iemand zijn geld terugeisen dan spreek je een betalingsregeling af.
Ik heb geen juridische achtergrond, maar ik denk als iemand erachter komt dat je het gewoon terug moet betalen.
Betaal je 100 euro aan de VVE en 100 extra om die 5000 terug te betalen. (dat wordt wel een lange afbetalingsregeling).

Dan ben je wel lekker eerlijk
Rayen 2½ jaar!
  maandag 3 mei 2010 @ 22:34:21 #221
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80988258
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:18 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Als je het eerlijk wilt doen, geef je het aan bij de VVE. Stuur je een wijzigingskaart in met je juiste rekeningnummer.
En komt er iemand zijn geld terugeisen dan spreek je een betalingsregeling af.
Ik heb geen juridische achtergrond, maar ik denk als iemand erachter komt dat je het gewoon terug moet betalen.
Betaal je 100 euro aan de VVE en 100 extra om die 5000 terug te betalen. (dat wordt wel een lange afbetalingsregeling).

Dan ben je wel lekker eerlijk
Die 'iemand' zal niet bij TS het geld komen halen maar bij de woningbouw. Die schrijft het geld namelijk af. De woningbouw zal dan uiteraard (na een tijdje) wel bij TS uitkomen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_80990889
En al contact opgenomen of iets hier mee gedaan?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:02:11 #223
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80996654
Nee, nog niet. Ik lees dus nog steeds alle reacties, maar die lopen net zo uiteen als mijn geachtes .

Ik heb inmiddels gebeld met mijn bank, maar die kunnen hier niet in adviseren.
Vervolgens mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld. Die mevrouw zegt dat ze moreel gezien niet anders kan adviseren dan contact opnemen, en dat betekent dat ik het hele bedrag terug moet betalen. Een betalingsregeling zal dan wel mogelijk zijn, maar ik zal wel het volle bedrag moeten terugbetalen. Verjaring treedt namelijk pas op na 5 jaar.
Ik kom er dus echt op het meest kutte moment achter dat er maar is. Was ik er maar na 7 jaar ofzo achter gekomen.

Vrijdag heb ik een persoonlijke afspraak bij mijn bank en dan ga ik het nogmaals voorleggen. Daarna maar eens beslissen wat ik ga doen.
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 09:06:00 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_80996731
Als je er naar 7 jaar achter was gekomen, had je alsnog voor 5 jaar terug moeten betalen volgens mij. En dat is een groter bedrag dan dat dat niet zou zijn.

Je neemt met iedereen contact op, behalve met de VvE. Ik zou die als ik jou was ook eens aan de mouw trekken en een kopie van de machtiging vragen. Kun je kijken of je zelf een fout nummer hebt opgegeven, of dat zij een typefout hebben gemaakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 mei 2010 @ 09:36:48 #225
13151 crew  Rewimo
pi_80997369
Wat moet je hiermee bij je bank Die zijn al helemaal geen partij. Je moet bij de woningstichting zijn.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:48:49 #226
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80997663
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je er naar 7 jaar achter was gekomen, had je alsnog voor 5 jaar terug moeten betalen volgens mij. En dat is een groter bedrag dan dat dat niet zou zijn.

Je neemt met iedereen contact op, behalve met de VvE. Ik zou die als ik jou was ook eens aan de mouw trekken en een kopie van de machtiging vragen. Kun je kijken of je zelf een fout nummer hebt opgegeven, of dat zij een typefout hebben gemaakt.
Als ik er na 7 jaar achter was gekomen, dan was er in ieder geval 2 jaar servicekosten in mijn voordeel uitgevallen. Nu moet ik het volle bedrag terugbetalen en ondervind ik alleen maar nadelen. Later erachter komen zou dus vreemd genoeg voordeliger zijn. Niet bepaald een motivatie om het te gaan melden.

Met de Woningstichting heb ik inderdaad nog geen contact opgenomen. zo gauw ik daar namelijk contact mee opneem is de molen aan het draaien en kan ik binnen 5 minuten 5k aan mijn broek hebben hangen. Eerst dus de juiste strategie bepalen. Bij de bank wil ik daarom gewoon met een juridisch adviseur praten. Veel advocaten heb ik niet in mijn kennissenkring, dus dan maar zo.

Die fout heb ik in ieder geval niet zelf gemaakt, dat rekeningnummer lijkt in de verste verte niet op die van mij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 mei 2010 @ 09:52:33 #227
13151 crew  Rewimo
pi_80997763
Je wilt eigenlijk geen oplossing, je wilt dat bedrag niet terugbetalen

En of er nu 5 jaar of meer niet betaald is, je zult in elk geval 5 jaar terug moeten betalen. En hopelijk gewoon alles, wat een instelling heb jij zeg
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:52:56 #228
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_80997776
Ik neem aan dat je niet het hele bedrag in een keer hoeft te betalen.
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 09:53:02 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_80997778
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:48 schreef Jiggle het volgende:

[..]

Als ik er na 7 jaar achter was gekomen, dan was er in ieder geval 2 jaar servicekosten in mijn voordeel uitgevallen. Nu moet ik het volle bedrag terugbetalen en ondervind ik alleen maar nadelen. Later erachter komen zou dus vreemd genoeg voordeliger zijn. Niet bepaald een motivatie om het te gaan melden.

Met de Woningstichting heb ik inderdaad nog geen contact opgenomen. zo gauw ik daar namelijk contact mee opneem is de molen aan het draaien en kan ik binnen 5 minuten 5k aan mijn broek hebben hangen. Eerst dus de juiste strategie bepalen. Bij de bank wil ik daarom gewoon met een juridisch adviseur praten. Veel advocaten heb ik niet in mijn kennissenkring, dus dan maar zo.

Die fout heb ik in ieder geval niet zelf gemaakt, dat rekeningnummer lijkt in de verste verte niet op die van mij.
Ik snap je punt wel, maar ik denk dat de jurist van de bank ook bij een betalingsregeling uitkomt. Feit is gewoon dat jij het had moeten betalen, en niet iemand anders. Vermoedelijk heeft de VvE hier ook wel schuld aan, maar ik denk niet dat ze dat gaan uiten door (een deel) van het bedrag van je over te nemen. Je zult niet op meer hoeven rekenen dan een bosje bloemen, vermoed ik. Hoe zuur dat ook is.

That's life
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:21:25 #230
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_81011785
Natuurlijk wil ik niet zomaar 5000 euro terugbetalen. Ik wist van niks! Ik heb netjes die machtiging opgestuurd, dacht dat ik overaal aan voldeed. En nu zit ik opeens met een schuld van 5000 euro!

Buiten dat het mijzelf natuurlijk had moeten opvallen, is de Woningstichting wel degelijk schuldig aan deze situatie. Zij hebben mij bij wijze van spreken 100 euro in de maand gegeven, vrij te besteden. Dat heb ik gedaan, ik wist niet beter dan dat het van mij was. Nu ben ik degene die ontdekt dat ze het geld helemaal niet hadden moeten geven. En dan moet ik het ff allemaal netjes teruggeven?! Das toch ook niet eerlijk?! Zij maken een fout en mogen blij zijn dat ik erachter kom?!
pi_81012004
Jij hebt bijna 5 jaar niet betaald, en dat is wel eerlijk?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:43:08 #232
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_81012644
Nee, dat is ook niet eerlijk. Dus ik ben op zoek naar een polderoplossing. Ik heb geen recht op het geld, dus moet het terugbetalen. De Woningstichting heeft schuld aan de situatie, dus moet gedeeltelijk op de blaren zitten, en mij tegemoet komen.

Das volgens mij echt niet meer dan redelijk. De mensen die me oneerlijk noemen moeten zichzelf ook eens afvragen hoe ze het zouden vinden als ze vanuit het niks, buiten hun directe schuld om, even een schuldenpost van 5000 euro voorgeschoteld krijgen. Ik vind dat ik al eerlijk genoeg ben door wat aan de situatie te willen veranderen, ik kan me ook van de domme houden en weet ik hoelang van gratis geld van een ander profiteren.
pi_81012758
De woningstichting=VVE. Als de VVE jouw je bijdrage gedeeltelijk kwijtscheldt, heeft de VVE een tekort, wat door de leden van de VVE opgehoest moet worden. Daar draag jij ook aan bij. En de buurman. Da's wel eerlijk?

Door wat aan de situatie te willen veranderen ben je nog niet eerlijk genoeg. Je bent pas eerlijk genoeg als je wat aan de situatie verandert. Eerste stap is om het goede rekeningnummer door te geven.
pi_81012932
Stel je eens voor dat het niet jou was overkomen, maar je buurman. Degene van wie het van de rekening is afgeschreven meldt het aan de VVE. Die ontdekt het en stort het terug. De VVE klopt vervolgens bij je buurman aan, maar die wil maar de helft betalen.
Op de eerstvolgende VVE-vergadering stelt je buurman voor om de helft van zijn schuld kwijt te schelden. Gevolg is dat de bijdrage voor de VVE met een x bedrag omhoog moet. Wat zou je stemmen?
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 17:10:04 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_81013806
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:50 schreef Wombcat het volgende:
Stel je eens voor dat het niet jou was overkomen, maar je buurman. Degene van wie het van de rekening is afgeschreven meldt het aan de VVE. Die ontdekt het en stort het terug. De VVE klopt vervolgens bij je buurman aan, maar die wil maar de helft betalen.
Op de eerstvolgende VVE-vergadering stelt je buurman voor om de helft van zijn schuld kwijt te schelden. Gevolg is dat de bijdrage voor de VVE met een x bedrag omhoog moet. Wat zou je stemmen?
Second that. Meer dan een betalingsregeling hoef je echt niet te verwachten
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:23:51 #236
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_81014433
Ja, leuke redenering. Iedereen stemt natuurlijk tegen. Want mijn buren zijn hier geen partij in en denken dus terecht aan hun eigen portemonnee.

Maar goed. De Woningstichting is niet gelijk aan de VVE. De Woningstichting voert de administratie uit voor de VVE. De VVE heeft geen fout gemaakt. De Woningstichting heeft een fout gemaakt. Dus de VVE valt hier helemaal buiten.
Als ik het gehele bedrag moet terugbetalen klaag ik bij wijze van spreken de Woningstichting aan dat ze mij zonder dat ik het wist 4 jaar lang boven mijn stand hebben laten leven.

Ik wil ook wel een voorbeeld geven:
Stel je wint 20 miljoen euro met een loterij.
4 jaar later kom je erachter dat je helemaal niet het winnende lot had, maar dat de loterij een fout heeft gemaakt. Iemand anders had de prijs moeten hebben. Vind jij dat de loterij dan de volledige 20 miljoen euro van jou terug moet krijgen, om deze vervolgens aan de werkelijke winnaar te geven?
pi_81014727
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:23 schreef Jiggle het volgende:
Ja, leuke redenering. Iedereen stemt natuurlijk tegen. Want mijn buren zijn hier geen partij in en denken dus terecht aan hun eigen portemonnee.

Maar goed. De Woningstichting is niet gelijk aan de VVE. De Woningstichting voert de administratie uit voor de VVE. De VVE heeft geen fout gemaakt. De Woningstichting heeft een fout gemaakt. Dus de VVE valt hier helemaal buiten.
Als ik het gehele bedrag moet terugbetalen klaag ik bij wijze van spreken de Woningstichting aan dat ze mij zonder dat ik het wist 4 jaar lang boven mijn stand hebben laten leven.
Nou, succes ermee dan, ik denk niet dat je daarin gelijk krijgt.
quote:
Ik wil ook wel een voorbeeld geven:
Stel je wint 20 miljoen euro met een loterij.
4 jaar later kom je erachter dat je helemaal niet het winnende lot had, maar dat de loterij een fout heeft gemaakt. Iemand anders had de prijs moeten hebben. Vind jij dat de loterij dan de volledige 20 miljoen euro van jou terug moet krijgen, om deze vervolgens aan de werkelijke winnaar te geven?
Da's wel totaal iets anders.

Als de loterij heeft gepubliceerd dat jij het winnende lot hebt, kunnen ze dat niet opeens terugdraaien.

Als ze het bedrag hebben overgemaakt zonder te checken of je daadwerkelijk het winnende lot, dan hebben ze een flinke blunder gemaakt, en krijg je waarschijnlijk gelijk.

Jouw geval is meer te vergelijken met:
Iemand heeft de loterij gewonnen en er wordt opeens op jouw rekening 20 miljoen overgemaakt. Jij zegt niets en houdt het geld lekker zelf, de loterij komt er achter en je moet het terugbetalen. Terecht lijkt me.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:20:13 #238
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_81016673
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:30 schreef Wombcat het volgende:

Nou, succes ermee dan, ik denk niet dat je daarin gelijk krijgt.
Dank je. Ik bedoelde het natuurlijk vooral als beeldspraak.
quote:
Da's wel totaal iets anders.

Als de loterij heeft gepubliceerd dat jij het winnende lot hebt, kunnen ze dat niet opeens terugdraaien.
De Woningstichting heeft bevestigd dat ze mijn machtiging in goede orde hebben ontvangen.
quote:
Als ze het bedrag hebben overgemaakt zonder te checken of je daadwerkelijk het winnende lot, dan hebben ze een flinke blunder gemaakt, en krijg je waarschijnlijk gelijk.
Blijkbaar heeft er inderdaad geen goede controle plaatsgevonden, want het bedrag wordt al 4 jaar lang van het verkeerde rekeningnummer afgehaald. Die check heeft dus inderdaad niet plaatsgevonden of er is in ieder geval flink mee gefaald.
quote:
Jouw geval is meer te vergelijken met:
Iemand heeft de loterij gewonnen en er wordt opeens op jouw rekening 20 miljoen overgemaakt. Jij zegt niets en houdt het geld lekker zelf, de loterij komt er achter en je moet het terugbetalen. Terecht lijkt me.
Op mijn rekeningafschrift zou staan dat ik het heb gewonnen. Ik ben me er niet bewust van dat de loterij een fout heeft gemaakt, dus ik denk dat het daadwerkelijk van mij is. Drie wereldreizen en honderden goede doelen later komen ze er ineens achter dat het geld niet voor mij is en moeten ze het terug.

Is er ook iemand die dit 'second'?!
pi_81017089
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:20 schreef Jiggle het volgende:
Is er ook iemand die dit 'second'?!
Nope. Sorry, maar in jouw voorbeeld heb jij geen enkele verantwoordelijkheid. Je hebt het lot gekocht, en that's it. In de echte situatie, ben jij verantwoordelijk om te bekijken of je je rekening betaald hebt, daarin heb je gefaald. Je eigen administratie is niet sluitend geweest. Kennelijk nooit je maandelijkse kosten op een rijtje gezet of nagekeken.

Sorry, ik snap dat het zuur is. Ik snap dat je het liever niet wil betalen. Ik snap dat je liever die 5k gebruikt om iets anders leuks te doen. Juridisch gezien moet je het gewoon betalen en moreel gezien vind ik dat je het ook moet betalen. Het is een klote situatie, maar ik zou als ik jou was gewoon door de zure appel heen bijten, zodat je jezelf ook in de spiegel kan blijven kijken... maar ik geloof dat je er vooral op zit te vlassen om toestemming te krijgen om iemand voor 5k te benadelen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:50:42 #240
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_81017955
Ik snap best dat het zo overkomt. Ik vind het ook niet meer dan terecht dat ik voor die servicekosten moet gaan betalen. Wat ik alleen maar voor ogen heb is dat de Woningstichting ook gedeeltelijk opdraait voor de problemen die ZIJ mij bezorgen hiermee. Ook al had ik het zelf eerder opgemerkt moeten hebben, zij bezorgen me uiteindelijk het probleem.

Want je zegt wel dat ik heb gefaald, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb netjes die machtiging ingevuld. Heb bericht gehad dat deze ontvangen is. En daarmee verplicht de Woningstichting zich om dat op een goede manier af te handelen.
Daar heb ik gewoon op vertrouwd. En verder heb ik netjes mijn eigen saldo in de gaten gehouden om te zien of ik financieel nog goed op de rit sta, netjes al mijn overige rekeningen betaald, netjes elk jaar belastingaangifte gedaan. Het is me gewoon niet opgevallen dat er niet maandelijks 100 euro meer uitgegaan is. Dat mag je laks en raar noemen, maar niet dat ik gefaald heb! Dat geldt namelijk voor de Woningstichting.

Ik ga weer ff in mn denktank!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:53:10 #241
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_81018063
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:50 schreef Jiggle het volgende:
Ik snap best dat het zo overkomt. Ik vind het ook niet meer dan terecht dat ik voor die servicekosten moet gaan betalen. Wat ik alleen maar voor ogen heb is dat de Woningstichting ook gedeeltelijk opdraait voor de problemen die ZIJ mij bezorgen hiermee. Ook al had ik het zelf eerder opgemerkt moeten hebben, zij bezorgen me uiteindelijk het probleem.

Want je zegt wel dat ik heb gefaald, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb netjes die machtiging ingevuld. Heb bericht gehad dat deze ontvangen is. En daarmee verplicht de Woningstichting zich om dat op een goede manier af te handelen.
Daar heb ik gewoon op vertrouwd. En verder heb ik netjes mijn eigen saldo in de gaten gehouden om te zien of ik financieel nog goed op de rit sta, netjes al mijn overige rekeningen betaald, netjes elk jaar belastingaangifte gedaan. Het is me gewoon niet opgevallen dat er niet maandelijks 100 euro meer uitgegaan is. Dat mag je laks en raar noemen, maar niet dat ik gefaald heb! Dat geldt namelijk voor de Woningstichting.

Ik ga weer ff in mn denktank!
Dat die andere persoon niet heeft gemerkt dat er 100 euro onterecht is afgeschreven is precies net zo vreemd als dat jij niet hebt gemerkt dat er NIET 100 euro per maand is afgeschreven. Je faalt, hoezeer je er ook omheen draait. Nu gewoon netjes oplossen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_81018170
In je OP vraag je om de juridische situatie. Hoe dat zit is al verschillende keren uitgelegd. Er is een verjaringstermijn van 5 jaar. Binnen die termijn kan de woningstichting je het bedrag alsnog laten betalen. Het zou dan netjes zijn als ze een betalingsregeling treffen, want ze kunnen moeilijk van je verwachten dat je in één keer ¤5.000 ophoest.

Heb je inmiddels al het juiste rekeningnummer doorgegeven?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 mei 2010 @ 21:01:58 #243
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81025590
oke in eerste instantie lijk je je zorgen te maken om de 5000 euro in 1 keer te moeten betalen, maar wil je ze wel graag betalen.
Nu begint het ineens met kijken of je er je voordeel uit wilt halen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:58:48 #244
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_81050359
TVP voor de afloop.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:01:07 #245
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_81059429
quote:

maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij niks betaalt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_81077575
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:50 schreef Jiggle het volgende:
Sorry, maar jij hebt gefaald. Je wist dat deze kosten bestonden, je wist ook dat je ze moest betalen.

Dat je een machtiging hebt ingevuld wil niet zeggen dat je jij helemaal klaar bent met de transactie.

Daarnaast vind ik het wel leuk om te zien, dat je al een beetje omdraait Maar de (financiele) schuld bij de WB/VVE/elke-willekeurige-andere-stichting-ook gaat je niet lukken.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:43:19 #247
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_81078345
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Dat die andere persoon niet heeft gemerkt dat er 100 euro onterecht is afgeschreven is precies net zo vreemd als dat jij niet hebt gemerkt dat er NIET 100 euro per maand is afgeschreven.
Dat is logisch. Als er iets afgeschreven wordt, doet het zeer. Je merkt dat. Als er niets gebeurd, merk je niets.
pi_81078641
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Dat je een machtiging hebt ingevuld wil niet zeggen dat je jij helemaal klaar bent met de transactie.
...dit, met gemeende medeleven voor TS.

Die nu echt de keuze moet maken tussen witteboordencrimineel of wereldverbeteraar.
Wat mij betreft geen tussenweg mogelijk nu TS weet wat hij weet.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:09:12 #249
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_81083854
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:53 schreef BertV het volgende:

[..]

...dit, met gemeende medeleven voor TS.

Die nu echt de keuze moet maken tussen witteboordencrimineel of wereldverbeteraar.
Wat mij betreft geen tussenweg mogelijk nu TS weet wat hij weet.
Ik zou kiezen voor crimineel. Hoe harder je werkt en hoe eerlijker je bent, hoe harder je genaaid word.
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:35:29 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81087453
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:09 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor crimineel. Hoe harder je werkt en hoe eerlijker je bent, hoe harder je genaaid word.
Ja, en als je zo hard hebt gewerkt dat je het niet eens merkt als je maandelijks ¤ 100,= voor een ander betaalt dan word je dus kennelijk nog harder genaaid.

Dan worden feiten als hard werken en eerlijk zijn zelfs gebruikt om een ander aan te zetten iemand te naaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_81153464
Andere rekening openen (Bij andere bank) daar een bult geld naartoe overschrijven en dat (nieuwe) rekeningnummer doorgeven. Dan is het geen fraude, want geef je de wijziging door omdat je een nieuw reknr. hebt!

Wat ik niet snap: hoe kan het komen dat je dat reknr. helemaal niet herkent? Heb je dan zo'n ander nummer opgegeven
Love is in the air!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 8 mei 2010 @ 10:47:05 #252
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81170260
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:20 schreef Landgeld het volgende:
Andere rekening openen (Bij andere bank) daar een bult geld naartoe overschrijven en dat (nieuwe) rekeningnummer doorgeven. Dan is het geen fraude, want geef je de wijziging door omdat je een nieuw reknr. hebt!

Wat ik niet snap: hoe kan het komen dat je dat reknr. helemaal niet herkent? Heb je dan zo'n ander nummer opgegeven
het rekeningnummer dat de VVE/woningbouw gebruikt is niet door TS opgegeven.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:26:53 #253
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_81171172
Jiggle, hoe weet je of iemand anders daadwerkelijk jouw servicekosten betaalt. Krijg je dan wel een afrekening?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 8 mei 2010 @ 11:58:46 #254
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81172095
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:26 schreef phusician het volgende:
Jiggle, hoe weet je of iemand anders daadwerkelijk jouw servicekosten betaalt. Krijg je dan wel een afrekening?
Dat vertelt hij netjes in de OP:
quote:
Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad. Totdat me bij telebankieren opviel dat er nergens op mijn afschriften servicekosten terug te vinden waren. Ik heb geļnformeerd bij de woonstichting maar die zeiden dat ik nog steeds netjes betaalde. Ik snapte er niks van. Bij de kascontrole heb ik van de week kunnen kijken waar mijn betalingen dan vandaan kwamen. Dat bleek een rekeningnummer te zijn dat ik helemaal niet kende. Wel stond er mijn naam bij.
pi_81172335
Grappig al die mensen die nu roepen dat TS alles maar klakkeloos terug moet betalen. Ik ben er niet van overtuigd dat de meeste mensen hier precies hetzelfde zouden doen.

Die zouden waarschijnlijk een topic openen ala "haha sukkel betaald al 4 jaar mijn service kosten".
Leaf
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 12:18:52 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_81172831
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:04 schreef VancouverFan het volgende:
Grappig al die mensen die nu roepen dat TS alles maar klakkeloos terug moet betalen. Ik ben er niet van overtuigd dat de meeste mensen hier precies hetzelfde zouden doen.

Die zouden waarschijnlijk een topic openen ala "haha sukkel betaald al 4 jaar mijn service kosten".
Ik zou er ook van balen wanneer het mij overkwam. Magoed, eerlijk is eerlijk, TS heeft niet veel andere opties dan het gewoon alsnog te betalen. En hoe langer ie wacht, hoe meer dat bedrag wordt.
pi_81173471
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou er ook van balen wanneer het mij overkwam. Magoed, eerlijk is eerlijk, TS heeft niet veel andere opties dan het gewoon alsnog te betalen. En hoe langer ie wacht, hoe meer dat bedrag wordt.
Ik zie ook weinig andere opties, maar het wordt TS kwalijk genomen dat die kijkt of er nog een andere oplossing is. Per slot ligt een deel van de fout ook bij diegene die het geld int, gezien het feit dat de rekeningnummers totaal anders zijn.

TS, is het trouwens ook niet zo dat iemand anders in jouw flat de betaling voor jou doet? Misschien dat iemand zijn betalingen 2 keer genoteerd worden. Voor die persoon zelf en voor jou.

Dat kan ook verklaren waarom het diegene niet is opgevallen dat die onnodig geld betaalt.
Leaf
pi_81176928
Ik heb van de week de afschrijving van mijn hypotheek gewijzigd naar een ander gironummer een kwestie van klantnummer opgeven en nummers van de akte,oude en nieuwe nummer.

Met een paar dagen via e-mail een bevestiging gehad dat ze het van een ander nummer gaan afschrijven.

Kijk zo eenvoudig is het nu,vraag ze om het rekeningnummer te wijzigen in het nieuwe nummer dan kan de schuld al niet meer groter worden,daarna kan je gaan werken aan het bedrag wat van de "foute" rrekening is afgeschreven door bijvoorbeeld te beginnen te sparen aan het bedrag wat je degene die voor jouw heeft betaald nog van je tegoed heeft.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_81180849
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:04 schreef VancouverFan het volgende:

Dat komt omdat de gemiddelde burgelijke Nederlander al begint te schuimbekken als de buurman een grotere auto dan hem heeft en per direct naar BeCam of lenen.nl stapt om hem te kunnen overtroeven.

Niet gek dat men dan ook compleet uit z'n dak gaat als TS zomaar 5.000 euro heeft gekregen. Dat is niet "eerlijk".
pi_81180939
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:

[..]

Dat komt omdat de gemiddelde burgelijke Nederlander al begint te schuimbekken als de buurman een grotere auto dan hem heeft en per direct naar BeCam of lenen.nl stapt om hem te kunnen overtroeven.

Niet gek dat men dan ook compleet uit z'n dak gaat als TS zomaar 5.000 euro heeft gekregen. Dat is niet "eerlijk".
Het zou pas niet eerlijk zijn als TS dat geld gewoon houd en zich er niet druk om maakt.
Leaf
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:52:37 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81181100
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:

[..]

Wat een flauwekul.
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 16:54:57 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_81181187
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef VancouverFan het volgende:

TS, is het trouwens ook niet zo dat iemand anders in jouw flat de betaling voor jou doet? Misschien dat iemand zijn betalingen 2 keer genoteerd worden. Voor die persoon zelf en voor jou.

Dat kan ook verklaren waarom het diegene niet is opgevallen dat die onnodig geld betaalt.
Ik vind dit wel een hele goede eigenlijk...!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:56:06 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81181238
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat was al eens eerder in dit topic geopperd. Maar dan moet dat toch blijken uit een jaarlijks tekort op het totaal van 1200 euro?
pi_81181240
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dan moet de VVE inkomsten missen. Uit de kascontrole zou het moeten blijken.
pi_81181405
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het zou pas niet eerlijk zijn als TS dat geld gewoon houd en zich er niet druk om maakt.
Hij gaat het ook niet houden en dat zou ook niet de bedoeling zijn. Zou ik zelf ook niet doen.

Wel is me iets soortgelijks 2x eerder overkomen (voor veel minder geld, dat wel) en in beide gevallen begonnen de slachtoffer partijen beiden te dreigen en claimen.

Maar goed. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie van de toekomst. Dus de 3e keer zou ik het wel proberen terug te betalen. Maar op mijn termijn. En vind ik het belangrijk dat het op een manier gebeurd waar ik zelf niet genaaid / in de problemen komt.

Je krijgt immers vaak weinig / niets terug van andere mensen helpen. Oplichten daarentegen verkrijg je status en macht door. Zolang het maar niet openbaar komt.
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 17:03:21 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_81181467
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat was al eens eerder in dit topic geopperd. Maar dan moet dat toch blijken uit een jaarlijks tekort op het totaal van 1200 euro?
Niet als die bewoner per maand dus 2x ¤ 100,- betaald. Als er in het kenmerk iets van 'bijdrage VvE' staat, valt het misschien niet zo op?

Misschien heeft de VvE per ongeluk 2x hetzelfde rekeningnummer ingevuld
pi_81244563
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Niet als die bewoner per maand dus 2x ¤ 100,- betaald. Als er in het kenmerk iets van 'bijdrage VvE' staat, valt het misschien niet zo op?

Misschien heeft de VvE per ongeluk 2x hetzelfde rekeningnummer ingevuld

Dat het je niet opvalt als je niet betaald kan ik nog begrijpen, maar als je elke maand 2 dezelfde afschrijvingen krijgt, moet het toch wel opvallen. Dit lijkt mij heel sterk.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:05:36 #268
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_81451308
Is er al een update?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:40:19 #269
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_81452067
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:05 schreef Razor21 het volgende:
Is er al een update?
Nee
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:17:33 #270
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_81454715
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:05 schreef Razor21 het volgende:
Is er al een update?
Tuurlijk niet, TS laat zich niet meer zien natuurlijk.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:32:55 #271
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_81455160
TS heeft zijn internet opgezegd, om zodoende sneller te sparen om die 5000 euro terug te betalen
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:44:27 #272
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_81455509
Gewoon rekeningnummer wijzigen, klaar. Er gaat echt geen belletje rinkelen bij de administratie als iemand z'n rekeningnummer wijzigt hoor
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')