Als ik er na 7 jaar achter was gekomen, dan was er in ieder geval 2 jaar servicekosten in mijn voordeel uitgevallen. Nu moet ik het volle bedrag terugbetalen en ondervind ik alleen maar nadelen. Later erachter komen zou dus vreemd genoeg voordeliger zijn. Niet bepaald een motivatie om het te gaan melden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je er naar 7 jaar achter was gekomen, had je alsnog voor 5 jaar terug moeten betalen volgens mij. En dat is een groter bedrag dan dat dat niet zou zijn.
Je neemt met iedereen contact op, behalve met de VvE. Ik zou die als ik jou was ook eens aan de mouw trekken en een kopie van de machtiging vragen. Kun je kijken of je zelf een fout nummer hebt opgegeven, of dat zij een typefout hebben gemaakt.
Ik snap je punt wel, maar ik denk dat de jurist van de bank ook bij een betalingsregeling uitkomt. Feit is gewoon dat jij het had moeten betalen, en niet iemand anders. Vermoedelijk heeft de VvE hier ook wel schuld aan, maar ik denk niet dat ze dat gaan uiten door (een deel) van het bedrag van je over te nemen. Je zult niet op meer hoeven rekenen dan een bosje bloemen, vermoed ik. Hoe zuur dat ook is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:48 schreef Jiggle het volgende:
[..]
Als ik er na 7 jaar achter was gekomen, dan was er in ieder geval 2 jaar servicekosten in mijn voordeel uitgevallen. Nu moet ik het volle bedrag terugbetalen en ondervind ik alleen maar nadelen. Later erachter komen zou dus vreemd genoeg voordeliger zijn. Niet bepaald een motivatie om het te gaan melden.
Met de Woningstichting heb ik inderdaad nog geen contact opgenomen. zo gauw ik daar namelijk contact mee opneem is de molen aan het draaien en kan ik binnen 5 minuten 5k aan mijn broek hebben hangen. Eerst dus de juiste strategie bepalen. Bij de bank wil ik daarom gewoon met een juridisch adviseur praten. Veel advocaten heb ik niet in mijn kennissenkring, dus dan maar zo.
Die fout heb ik in ieder geval niet zelf gemaakt, dat rekeningnummer lijkt in de verste verte niet op die van mij.
Second that. Meer dan een betalingsregeling hoef je echt niet te verwachtenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:50 schreef Wombcat het volgende:
Stel je eens voor dat het niet jou was overkomen, maar je buurman. Degene van wie het van de rekening is afgeschreven meldt het aan de VVE. Die ontdekt het en stort het terug. De VVE klopt vervolgens bij je buurman aan, maar die wil maar de helft betalen.
Op de eerstvolgende VVE-vergadering stelt je buurman voor om de helft van zijn schuld kwijt te schelden. Gevolg is dat de bijdrage voor de VVE met een x bedrag omhoog moet. Wat zou je stemmen?
Nou, succes ermee dan, ik denk niet dat je daarin gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:23 schreef Jiggle het volgende:
Ja, leuke redenering. Iedereen stemt natuurlijk tegen. Want mijn buren zijn hier geen partij in en denken dus terecht aan hun eigen portemonnee.
Maar goed. De Woningstichting is niet gelijk aan de VVE. De Woningstichting voert de administratie uit voor de VVE. De VVE heeft geen fout gemaakt. De Woningstichting heeft een fout gemaakt. Dus de VVE valt hier helemaal buiten.
Als ik het gehele bedrag moet terugbetalen klaag ik bij wijze van spreken de Woningstichting aan dat ze mij zonder dat ik het wist 4 jaar lang boven mijn stand hebben laten leven.
Da's wel totaal iets anders.quote:Ik wil ook wel een voorbeeld geven:
Stel je wint 20 miljoen euro met een loterij.
4 jaar later kom je erachter dat je helemaal niet het winnende lot had, maar dat de loterij een fout heeft gemaakt. Iemand anders had de prijs moeten hebben. Vind jij dat de loterij dan de volledige 20 miljoen euro van jou terug moet krijgen, om deze vervolgens aan de werkelijke winnaar te geven?
Dank je. Ik bedoelde het natuurlijk vooral als beeldspraak.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:30 schreef Wombcat het volgende:
Nou, succes ermee dan, ik denk niet dat je daarin gelijk krijgt.
De Woningstichting heeft bevestigd dat ze mijn machtiging in goede orde hebben ontvangen.quote:Da's wel totaal iets anders.
Als de loterij heeft gepubliceerd dat jij het winnende lot hebt, kunnen ze dat niet opeens terugdraaien.
Blijkbaar heeft er inderdaad geen goede controle plaatsgevonden, want het bedrag wordt al 4 jaar lang van het verkeerde rekeningnummer afgehaald. Die check heeft dus inderdaad niet plaatsgevonden of er is in ieder geval flink mee gefaald.quote:Als ze het bedrag hebben overgemaakt zonder te checken of je daadwerkelijk het winnende lot, dan hebben ze een flinke blunder gemaakt, en krijg je waarschijnlijk gelijk.
Op mijn rekeningafschrift zou staan dat ik het heb gewonnen. Ik ben me er niet bewust van dat de loterij een fout heeft gemaakt, dus ik denk dat het daadwerkelijk van mij is. Drie wereldreizen en honderden goede doelen later komen ze er ineens achter dat het geld niet voor mij is en moeten ze het terug.quote:Jouw geval is meer te vergelijken met:
Iemand heeft de loterij gewonnen en er wordt opeens op jouw rekening 20 miljoen overgemaakt. Jij zegt niets en houdt het geld lekker zelf, de loterij komt er achter en je moet het terugbetalen. Terecht lijkt me.
Nope. Sorry, maar in jouw voorbeeld heb jij geen enkele verantwoordelijkheid. Je hebt het lot gekocht, en that's it. In de echte situatie, ben jij verantwoordelijk om te bekijken of je je rekening betaald hebt, daarin heb je gefaald. Je eigen administratie is niet sluitend geweest. Kennelijk nooit je maandelijkse kosten op een rijtje gezet of nagekeken.quote:
Dat die andere persoon niet heeft gemerkt dat er 100 euro onterecht is afgeschreven is precies net zo vreemd als dat jij niet hebt gemerkt dat er NIET 100 euro per maand is afgeschreven. Je faalt, hoezeer je er ook omheen draait. Nu gewoon netjes oplossen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:50 schreef Jiggle het volgende:
Ik snap best dat het zo overkomt. Ik vind het ook niet meer dan terecht dat ik voor die servicekosten moet gaan betalen. Wat ik alleen maar voor ogen heb is dat de Woningstichting ook gedeeltelijk opdraait voor de problemen die ZIJ mij bezorgen hiermee. Ook al had ik het zelf eerder opgemerkt moeten hebben, zij bezorgen me uiteindelijk het probleem.
Want je zegt wel dat ik heb gefaald, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb netjes die machtiging ingevuld. Heb bericht gehad dat deze ontvangen is. En daarmee verplicht de Woningstichting zich om dat op een goede manier af te handelen.
Daar heb ik gewoon op vertrouwd. En verder heb ik netjes mijn eigen saldo in de gaten gehouden om te zien of ik financieel nog goed op de rit sta, netjes al mijn overige rekeningen betaald, netjes elk jaar belastingaangifte gedaan. Het is me gewoon niet opgevallen dat er niet maandelijks 100 euro meer uitgegaan is. Dat mag je laks en raar noemen, maar niet dat ik gefaald heb! Dat geldt namelijk voor de Woningstichting.
Ik ga weer ff in mn denktank!
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:
maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij niks betaalt.
Sorry, maar jij hebt gefaald. Je wist dat deze kosten bestonden, je wist ook dat je ze moest betalen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:50 schreef Jiggle het volgende:
Want je zegt wel dat ik heb gefaald, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb netjes die machtiging ingevuld. Heb bericht gehad dat deze ontvangen is. En daarmee verplicht de Woningstichting zich om dat op een goede manier af te handelen.
Dat is logisch. Als er iets afgeschreven wordt, doet het zeer. Je merkt dat. Als er niets gebeurd, merk je niets.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Dat die andere persoon niet heeft gemerkt dat er 100 euro onterecht is afgeschreven is precies net zo vreemd als dat jij niet hebt gemerkt dat er NIET 100 euro per maand is afgeschreven.
...dit, met gemeende medeleven voor TS.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat je een machtiging hebt ingevuld wil niet zeggen dat je jij helemaal klaar bent met de transactie.
Ik zou kiezen voor crimineel. Hoe harder je werkt en hoe eerlijker je bent, hoe harder je genaaid word.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:53 schreef BertV het volgende:
[..]
...dit, met gemeende medeleven voor TS.
Die nu echt de keuze moet maken tussen witteboordencrimineel of wereldverbeteraar.
Wat mij betreft geen tussenweg mogelijk nu TS weet wat hij weet.
Ja, en als je zo hard hebt gewerkt dat je het niet eens merkt als je maandelijks ¤ 100,= voor een ander betaalt dan word je dus kennelijk nog harder genaaid.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:09 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor crimineel. Hoe harder je werkt en hoe eerlijker je bent, hoe harder je genaaid word.
het rekeningnummer dat de VVE/woningbouw gebruikt is niet door TS opgegeven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:20 schreef Landgeld het volgende:
Andere rekening openen (Bij andere bank) daar een bult geld naartoe overschrijven en dat (nieuwe) rekeningnummer doorgeven. Dan is het geen fraude, want geef je de wijziging door omdat je een nieuw reknr. hebt!
Wat ik niet snap: hoe kan het komen dat je dat reknr. helemaal niet herkent? Heb je dan zo'n ander nummer opgegeven![]()
Dat vertelt hij netjes in de OP:quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:26 schreef phusician het volgende:
Jiggle, hoe weet je of iemand anders daadwerkelijk jouw servicekosten betaalt. Krijg je dan wel een afrekening?
quote:Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad. Totdat me bij telebankieren opviel dat er nergens op mijn afschriften servicekosten terug te vinden waren. Ik heb geïnformeerd bij de woonstichting maar die zeiden dat ik nog steeds netjes betaalde. Ik snapte er niks van. Bij de kascontrole heb ik van de week kunnen kijken waar mijn betalingen dan vandaan kwamen. Dat bleek een rekeningnummer te zijn dat ik helemaal niet kende. Wel stond er mijn naam bij.
Ik zou er ook van balen wanneer het mij overkwam. Magoed, eerlijk is eerlijk, TS heeft niet veel andere opties dan het gewoon alsnog te betalen. En hoe langer ie wacht, hoe meer dat bedrag wordt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:04 schreef VancouverFan het volgende:
Grappig al die mensen die nu roepen dat TS alles maar klakkeloos terug moet betalen. Ik ben er niet van overtuigd dat de meeste mensen hier precies hetzelfde zouden doen.
Die zouden waarschijnlijk een topic openen ala "haha sukkel betaald al 4 jaar mijn service kosten".
Ik zie ook weinig andere opties, maar het wordt TS kwalijk genomen dat die kijkt of er nog een andere oplossing is. Per slot ligt een deel van de fout ook bij diegene die het geld int, gezien het feit dat de rekeningnummers totaal anders zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou er ook van balen wanneer het mij overkwam. Magoed, eerlijk is eerlijk, TS heeft niet veel andere opties dan het gewoon alsnog te betalen. En hoe langer ie wacht, hoe meer dat bedrag wordt.
Dat komt omdat de gemiddelde burgelijke Nederlander al begint te schuimbekken als de buurman een grotere auto dan hem heeft en per direct naar BeCam of lenen.nl stapt om hem te kunnen overtroeven.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:04 schreef VancouverFan het volgende:
Grappig al die mensen die nu roepen dat TS alles maar klakkeloos terug moet betalen. Ik ben er niet van overtuigd dat de meeste mensen hier precies hetzelfde zouden doen.
Die zouden waarschijnlijk een topic openen ala "haha sukkel betaald al 4 jaar mijn service kosten".
Het zou pas niet eerlijk zijn als TS dat geld gewoon houd en zich er niet druk om maakt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Dat komt omdat de gemiddelde burgelijke Nederlander al begint te schuimbekken als de buurman een grotere auto dan hem heeft en per direct naar BeCam of lenen.nl stapt om hem te kunnen overtroeven.
Niet gek dat men dan ook compleet uit z'n dak gaat als TS zomaar 5.000 euro heeft gekregen. Dat is niet "eerlijk".
Wat een flauwekul.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:45 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Dat komt omdat de gemiddelde burgelijke Nederlander al begint te schuimbekken als de buurman een grotere auto dan hem heeft en per direct naar BeCam of lenen.nl stapt om hem te kunnen overtroeven.
Niet gek dat men dan ook compleet uit z'n dak gaat als TS zomaar 5.000 euro heeft gekregen. Dat is niet "eerlijk".
Ik vind dit wel een hele goede eigenlijk...!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef VancouverFan het volgende:
TS, is het trouwens ook niet zo dat iemand anders in jouw flat de betaling voor jou doet? Misschien dat iemand zijn betalingen 2 keer genoteerd worden. Voor die persoon zelf en voor jou.
Dat kan ook verklaren waarom het diegene niet is opgevallen dat die onnodig geld betaalt.
Dat was al eens eerder in dit topic geopperd. Maar dan moet dat toch blijken uit een jaarlijks tekort op het totaal van 1200 euro?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een hele goede eigenlijk...!
Dan moet de VVE inkomsten missen. Uit de kascontrole zou het moeten blijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een hele goede eigenlijk...!
Hij gaat het ook niet houden en dat zou ook niet de bedoeling zijn. Zou ik zelf ook niet doen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het zou pas niet eerlijk zijn als TS dat geld gewoon houd en zich er niet druk om maakt.
Niet als die bewoner per maand dus 2x ¤ 100,- betaald. Als er in het kenmerk iets van 'bijdrage VvE' staat, valt het misschien niet zo op?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was al eens eerder in dit topic geopperd. Maar dan moet dat toch blijken uit een jaarlijks tekort op het totaal van 1200 euro?
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet als die bewoner per maand dus 2x ¤ 100,- betaald. Als er in het kenmerk iets van 'bijdrage VvE' staat, valt het misschien niet zo op?
Misschien heeft de VvE per ongeluk 2x hetzelfde rekeningnummer ingevuld
Neequote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:05 schreef Razor21 het volgende:
Is er al een update?
Tuurlijk niet, TS laat zich niet meer zien natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:05 schreef Razor21 het volgende:
Is er al een update?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |