abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 11:28:52 #76
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80798434
Blij dat er hier serieus meegedacht wordt. Was een beetje bang voor '100% terugbetalen die oneigenlijke centjes' reacties. Ik wil serieus de beste manier kiezen, zonder dat ik er enorm de dupe van wordt.

En dan zit 'wijzigen en niks zeggen' me nog steeds niet lekker. Moet ik er de hele tijd op voorbedacht zijn dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Ik hou bewust iets achter. En bovendien moet ik dan de rest van mijn leven 5k opzij zetten. Geld hebben en er niks mee kunnen doen schiet ook niet echt op. Buiten de rente die ik vang dan, maar die is feitelijk dan ook niet eens van mij.

Fijnste optie zou denk ik zijn dat ik een gedeelte van het bedrag terug moet betalen. Omdat de oorzaak van de situatie niet bij mij ligt. Mij is verwijtbaar dat ik niet goed heb opgelet, klopt. Maar ik ben nou eenmaal iemand die ook zn sportschoolabonnement niet opzegt terwijl ik al maanden niet meer ga. Dat is laks en stom, maar geen kwade opzet en ik doe ook niets fout.

Zou ik sterk staan als ik niet het gehele bedrag wil 'terug'betalen? Wat zou redelijk zijn? De gedupeerde zal denk ik alles als pure winst zien...
  woensdag 28 april 2010 @ 11:31:17 #77
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80798516
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:56 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Pardon, als je 100euro overhoud weet je toch dat er misschien iets niet klopt.
Dat slaat nergens op.

Als ik honderd Euro overhoud dan weet ik dat ook niet.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:32:14 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798560
Ik zou niet weten waarom het "nalatig" zou zijn als je niet weet dat er maandelijks een bedrag onterecht van je rekening wordt afgeschreven....

Als jij gewoon normaal met je geld omgaat, en niet maandelijks tot ver in het rood of zelfs maar tot nul uitgeeft dan kan ik me voorstellen dat het niet opvalt.
Als er maar een paar dingen van een rekening worden afgeschreven valt het idd wel op, maar als je een gezamenlijke rekening hebt waar maandelijks 2 normale salarissen op binnenkomen, en je hebt geen buitensporige uitgavenpatroon en je woont niet in een huis waar een over de top hypotheek opzit, dan kan ik me voorstellen dat je per maand gewoon een paar honderd euro overhoudt... en dat een bedrag van 100 euro dat aan een VVE betaald wordt niet echt opvalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80798594
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:28 schreef Jiggle het volgende:
Blij dat er hier serieus meegedacht wordt. Was een beetje bang voor '100% terugbetalen die oneigenlijke centjes' reacties. Ik wil serieus de beste manier kiezen, zonder dat ik er enorm de dupe van wordt.

En dan zit 'wijzigen en niks zeggen' me nog steeds niet lekker. Moet ik er de hele tijd op voorbedacht zijn dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Ik hou bewust iets achter. En bovendien moet ik dan de rest van mijn leven 5k opzij zetten. Geld hebben en er niks mee kunnen doen schiet ook niet echt op. Buiten de rente die ik vang dan, maar die is feitelijk dan ook niet eens van mij.

Fijnste optie zou denk ik zijn dat ik een gedeelte van het bedrag terug moet betalen. Omdat de oorzaak van de situatie niet bij mij ligt. Mij is verwijtbaar dat ik niet goed heb opgelet, klopt. Maar ik ben nou eenmaal iemand die ook zn sportschoolabonnement niet opzegt terwijl ik al maanden niet meer ga. Dat is laks en stom, maar geen kwade opzet en ik doe ook niets fout.

Zou ik sterk staan als ik niet het gehele bedrag wil 'terug'betalen? Wat zou redelijk zijn? De gedupeerde zal denk ik alles als pure winst zien...
Je hoeft sowieso niets aan de gedupeerde terug te betalen. Die moet namelijk bij de VVE zijn. Vervolgens komt de VVE dan weer bij jou.

Eerste stap is sowieso dat je nu het goede nummer doorgeeft aan de VVE.
Volgende stap kan zijn dat je de VVE vertelt dat ze al die tijd het geld hebben afgeschreven van een rekeningmummer dat niet van jou is. Dan kunnen zij beslissen wat ze verder doen.

Edit: het is een VVE, zie ik. Dat geeft nog een extra dimensie aan de zaak: Je zit namelijk zelf ook in de VVE!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 11:34:37 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 11:36:47 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798724
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:
Je hoeft sowieso niets aan de gedupeerde terug te betalen. Die moet namelijk bij de VVE zijn. Vervolgens komt de VVE dan weer bij jou.

Eerste stap is sowieso dat je nu het goede nummer doorgeeft aan de VVE.
Volgende stap kan zijn dat je de VVE vertelt dat ze al die tijd het geld hebben afgeschreven van een rekeningmummer dat niet van jou is. Dan kunnen zij beslissen wat ze verder doen.
Op zich vind ik dat wel een goede oplossing, al was het alleen al omdat de VVE wel open zal staan voor een betaling in termijnen.

Overigens zou ik met die terugbetaling dan weer alleen akkoord gaan als ik zeker weet dat de VVE zijn schuld aan degene bij wie ze nu onterecht hebben afgeschreven hebben terugbetaald.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de VVE een regeling met TS treft over de betaling aan hen, en zij vervolgens denken "laten we geen slapende honden wakker maken"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80798779
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat wel een goede oplossing, al was het alleen al omdat de woningstichting wel open zal staan voor een betaling in termijnen.

Overigens zou ik met die terugbetaling dan weer alleen akkoord gaan als ik zeker weet dat de woningstichting zijn schuld aan degene bij wie ze nu onterecht hebben afgeschreven hebben terugbetaald.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de woningstichting een regeling met TS treft over de betaling aan hen, en zij vervolgens denken "laten we geen slapende honden wakker maken"
Het is geen woningstichting, het ging om een VVE.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:40:53 #82
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_80798888
Je kan een nieuwe rekening openen. Daarop elke maand 100 euro op storten, en dan aan de VVE doorgeven dat het geld voortaan van die nieuwe rekening mag worden afgeschreven.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:40:59 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798889
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is geen woningstichting, het ging om een VVE.
Ja ja ja... ik was ook al aan het editten, ik had het eerder al een VVE genoemd maar in mijn reactie op jouw post wilde ik het gelijk houden qua terminologie.

Overigens noemt TS het zelf regelmatig "woningstichting" het zou dus ook een woningstichting kunnen zijn en geen VVE, er zijn panden waarvan het onderhoud in beheer van een woningstichting is, dit gebeurt nogal eens als ze onderdeel zijn van een blok wat bestaat uit (deels) voormalige huurwoningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80799068
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ja ja... ik was ook al aan het editten, ik had het eerder al een VVE genoemd maar in mijn reactie op jouw post wilde ik het gelijk houden qua terminologie.

Overigens noemt TS het zelf regelmatig "woningstichting" het zou dus ook een woningstichting kunnen zijn en geen VVE, er zijn panden waarvan het onderhoud in beheer van een woningstichting is, dit gebeurt nogal eens als ze onderdeel zijn van een blok wat bestaat uit (deels) voormalige huurwoningen.
Nee, anderen dan TS noemen het een woningstichting, vandaar de verwarring.

Anyway: als het een VVE is, levert het wel een extra dimensie op, want TS zit zelf in de VVE.

Hoe groot is de VVE en is er een administratiekantoor dat de zaken doet of is het een kleine VVE waar het bestuur het zelf doet? (Ik vermoed dat er een administratiekantoor is).
pi_80799100
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

I am not impressed with your performance.
quote:
Waarom zou je een portemonnee die je vindt vrijwillig teruggeven? De ander is 'm toch zelf kwijtgeraakt?

Die ander is dan misschien wel schuldig aan nalatigheid, misschien is het zelfs een pedofiel, maar feit blijft dat TS 5K heeft gekregen terwijl hij daar geen recht op had.
Bij het verliezen van een portemonnee heeft de gedupeerde geen kans meer op zijn fout te herstellen. In dit geval kan de rekeninghouder op ieder moment van de dag zijn fout herstellen wanneer hij er een klein beetje energie in steekt. En dat is in deze het grootste verschil.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:47:07 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799138
TS noemt het woonstichting. Hij zegt nergens VVE.
The love you take is equal to the love you make.
pi_80799209
Wat ik nu eigenlijk mis in het verhaal, klopt het rekeningnummer wel die TS heeft opgegeven bij het invullen van de machtiging voor het automatische incasso?
pi_80799241
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:40 schreef DrD00m het volgende:
Je kan een nieuwe rekening openen. Daarop elke maand 100 euro op storten, en dan aan de VVE doorgeven dat het geld voortaan van die nieuwe rekening mag worden afgeschreven.
en opgegeven moment sta je rood, want een rekening kost ook geld
  woensdag 28 april 2010 @ 11:49:59 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799264
Tja, als hij dat gaat navragen, maakt hij misschien een slapende hond wakker?
pi_80799282
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Lienekien het volgende:
Tja, als hij dat gaat navragen, maakt hij misschien een slapende hond wakker?
Uiteraard, maar voor de schuldvraag is dat natuurlijk wel enigszins relevant.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:53:11 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80799396
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:46 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Bij het verliezen van een portemonnee heeft de gedupeerde geen kans meer op zijn fout te herstellen. In dit geval kan de rekeninghouder op ieder moment van de dag zijn fout herstellen wanneer hij er een klein beetje energie in steekt. En dat is in deze het grootste verschil.
En waar heeft de rekeninghouder waarvan het bedrag wordt afgeschreven precies een fout gemaakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80799503
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:28 schreef Jiggle het volgende:

Dat zou het fijnste voor jou zijn, maar dat gaat toch niet gebeuren.

En een deel van iets wat je onterrecht betaald hebt terug krijgen en dat als pure winst zien?

Als je je er niet lekker bij voelt, moet je gewoon je VVE inlichten en alles betalen van de afgelopen 4 jaar
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:55:50 #93
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80799523
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef quimby het volgende:

[..]

en opgegeven moment sta je rood, want een rekening kost ook geld
Dan stort je bij. Duh
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_80799552
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

En waar heeft de rekeninghouder waarvan het bedrag wordt afgeschreven precies een fout gemaakt?
Die fout is het laten passeren van 48(!!) afschrijvingen van 100 euro zonder aan de bel te trekken. Hij heeft 48 keer kunnen zien dat er een onverschuldigde betaling is afgeschreven. Dat vind ik een fout ja.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:56:59 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799567
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar voor de schuldvraag is dat natuurlijk wel enigszins relevant.
Maakt de schuldvraag nog iets uit voor TS? De gedupeerde moet gewoon al zijn geld terug krijgen, van de woonstichting/VVE. Vervolgens heeft de woonstichting/VVE nog een rekening voor TS. TS hoopt erop dat hij niet alles hoeft te betalen, maar ik zie daar geen reden toe. Hij heeft een betalingsverplichting.
pi_80799636
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maakt de schuldvraag nog iets uit voor TS? De gedupeerde moet gewoon al zijn geld terug krijgen, van de woonstichting/VVE. Vervolgens heeft de woonstichting/VVE nog een rekening voor TS. TS hoopt erop dat hij niet alles hoeft te betalen, maar ik zie daar geen reden toe. Hij heeft een betalingsverplichting.
Nou ja, TS vind dat het zijn schuld is, ik probeer dat even onderuit te halen. Ik vind het namelijk wel degelijk je eigen verantwoording.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:59:43 #97
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80799686
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:31 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op.

Als ik honderd Euro overhoud dan weet ik dat ook niet.
Ik ga er vanuit dat als je een hypotheek/huur moet overboeken of andere dingen voor de woning dat je dat wel hebt berekend.

Als je per maand zo een 1000euro betaald aan alle vaste lasten en er maandelijks maar 900 word afgeschreven denk ik dat je dit echt wel merkt.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:01:10 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799739
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou ja, TS vind dat het zijn schuld is, ik probeer dat even onderuit te halen. Ik vind het namelijk wel degelijk je eigen verantwoording.
TS vindt dat het wiens schuld is?
pi_80800011
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat als je een hypotheek/huur moet overboeken of andere dingen voor de woning dat je dat wel hebt berekend.

Als je per maand zo een 1000euro betaald aan alle vaste lasten en er maandelijks maar 900 word afgeschreven denk ik dat je dit echt wel merkt.
Dat hangt natuurlijk van je inkomen af.

Ik zou het wel merken omdat ik kijk wat er afgeschreven wordt, maar niet omdat ik opeens maandelijks geld overhou, want dat fluctueert toch nogal elke maand. Sommige maanden moet ik geld overmaken van mijn spaarrekening, en andere gaat het juist de andere kant op.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:10:39 #100
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80800087
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Nou mijn uitgaven fluctueren nogal.
Dus als alle lasten worden afgeschreven en ik pij 100 Euro de ene maand in de eerste week en de maand erop 200 Euro dan weet ik niet meer wanneer er nou 100 Euro teveel of te weinig wordt afgeschreven hoor.

Mij zou het niet opvallen in ieder geval.

Tevens is een telefoonrekening de ene maand 100 Euro en de andere maand 30 Euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')