abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 10:51:15 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80797218
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:48 schreef Jiggle het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, ik ga er sowieso iets aan doen nu ik het weet.
Tis meer dat hier de optie 'wijzigen en verder niks zeggen' wordt geopperd. Dat zit me ook niet helemaal lekker. Allereerst omdat het niet eerlijk is, maar ook omdat het dan later nog problemen op zou kunnen leveren in de vorm van moedwillig frauderen.
Maar met de optie 'wijzigen en wel iets zeggen' heb ik een schuld van 5000 euro boven mijn hoofd hangen.

Wat te kiezen?!
Als degene die jouw rekening betaalt toch kennelijk zo slecht zijn afschriften bekijkt, dan zou je kunnen overwegen om gewoon automatisch 48 maandelijkse betalingen van ¤ 100,= op zijn rekening te doen.

Dan laat je iig zien dat je de fout ontdekt en hersteld hebt, en dat je de intentie tot terugbetalen hebt maar dat je dat niet in één keer kunt doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 april 2010 @ 10:51:36 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797227
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef Jiggle het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude.
Mij lijken alle andere opties juist fraude te zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80797260
Ik zou het rekeningnummer wijzigen, ondertussen sparen voor een eventuele terugvordering en dan maar hopen dat die vordering nooit komt.

Door laten lopen is geen optie, want de kans is aanwezig dat je vroeg of laat tegen de lamp gaat lopen waarbij je 100% kans hebt op een terugvordering.
pi_80797263
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:48 schreef Jiggle het volgende:

[..]

Nee tuurlijk, ik ga er sowieso iets aan doen nu ik het weet.
Tis meer dat hier de optie 'wijzigen en verder niks zeggen' wordt geopperd. Dat zit me ook niet helemaal lekker. Allereerst omdat het niet eerlijk is, maar ook omdat het dan later nog problemen op zou kunnen leveren in de vorm van moedwillig frauderen.
Maar met de optie 'wijzigen en wel iets zeggen' heb ik een schuld van 5000 euro boven mijn hoofd hangen.

Wat te kiezen?!
De schuld van 5000 euro is terecht. Jij had dat geld moeten betalen en je had je administratie niet op orde. De tegenpartij ook niet (kennelijk) en de woonstichting ook niet. Daarom zou ik nu ter goede trouw contact opnemen met de twee andere partijen.

Je hebt kans dat: - de woonstichting je wel tegemoet wil komen, aangezien zij een fout hebben gemaakt en de andere partij je wel evt. ook tegemoet wil komen en een betalingsregeling wil treffen.

Als je nu dus ter goede trouw reageerd heb je het meeste kans op een positief eindresultaat, waar je zelf ethisch gezien ook mee kan leven. En verder voortaan je administratie beter op orde houden.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:53:27 #55
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_80797278
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:25 schreef mien-moeke het volgende:
Godver! Ik dacht dat dat de kosten waren voor de vereniging van eigenaren hier!

Er net achteraan gebeld. Heb bij de vve een betalingsachterstand. Kut zooi.

Sorry TS, maar dat geld moet ik wel terug. Misschien in 10 tot 20 termijnen?
Wat is het rekeningnummer dan?
pi_80797291
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als degene die jouw rekening betaalt toch kennelijk zo slecht zijn afschriften bekijkt, dan zou je kunnen overwegen om gewoon automatisch 48 maandelijkse betalingen van ¤ 100,= op zijn rekening te doen.

Dan laat je iig zien dat je de fout ontdekt en hersteld hebt, en dat je de intentie tot terugbetalen hebt maar dat je dat niet in één keer kunt doen.
Dit is natuurlijk niet zo slim, terugbetalen kan altijd nog wanneer de rekeninghouder de betalingen opmerkt. Je gaat toch geen slapende honden wakker maken.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:56:45 #57
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80797370
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef Jiggle het volgende:
Uiteenlopende reacties...

Ik geef in mijn OP al aan dat ik het niet zo handig van mezelf vind dat ik hier pas na 4 jaar achter kom. Maar goed, dat op mijn bankafschriften me niet opvalt dat er iets NIET op staat vind ik een stuk minder gek dan dat me niet opvalt dat er iets onterechts WEL opstaat. Op het rekeningafschrift van de bewuste persoon/instantie zal waarschijnlijk ook zelfs het adres bij vermeld staan.
Pardon, als je 100euro overhoud weet je toch dat er misschien iets niet klopt.
quote:
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude. Tot nu toe valt mij niets te verwijten, ik wist simpelweg van niks, was in de veronderstelling dat via die automatische incasso het geld automatisch afgeschreven werd. Maar nu is de situatie anders. Als ik nu zomaar het rekeningnummer wijzig dan bevestig ik dat ik weet dat het eerdere rekeningnummer niet goed was. Zou dat dan later weer niet problemen op kunnen leveren? Buiten de ethische kwestie an sich.
Ik weet niet of je wel bevestigd dat je wist dat het fout was. Je kunt toch een ander rekeningnummer hebben aangevraagd.
quote:
Maar ja, de enige andere optie zou me een schuld van 5000 euro opleveren. Niet geheel onlogisch dat ik daar niet op zit te wachten. Ergens zou het toch ook niet helemaal eerlijk zijn dat ik door iemand anders zijn fout in één keer een groot geldbedrag terug moet betalen? Ik wist niet beter dan dat het (extra) geld dat ik elke maand overhield van mij was...
Dit vind ik ook wel een beetje met de vinger naar iemand wijzen. Jij bent ook wel degelijk fout, je hebt dit immers 4jaar lang door laten lopen zonder het in de gaten te hebben. Je hoort (denk ik) dit soort dingen echt wel na te kijken. En ik blijf erbij, 100euro in de maand is veel.
En 'ik wist niet beter dan dat dat geld over was' vind ik ook een beetje naief. Je geeft hier dus al aan dat je wist dat je 'extra' geld over had dan je verwacht. Bij mij zouden er iig alarmbellen gaan rinkelen, 'Hee klopt dit wel? Zie ik niet iets over het hoofd.'
pi_80797388
Ik word altijd een beetje moe van die schijnheilige figuren hier. WAAROM zou je in godsnaam uit vrijwilige basis 5K gaan overmaken. De rekeninghouder die altijd die 100 euro heeft betaald heeft ook een plicht om zijn betalingen te controleren, dus in zekere zin is de rekeninghouder zelf ook schuldig aan nalatigheid.
Wat is er mis mee om de bal bij de rekeninghouder te leggen? Als hij dat geld terug wilt hebben, dan mag hij/zij er ook wel een beetje moeite voor doen!
pi_80797464
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:53 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet zo slim, terugbetalen kan altijd nog wanneer de rekeninghouder de betalingen opmerkt. Je gaat toch geen slapende honden wakker maken.

Lekker sociaal, als iemand anders 100 euro van je rekening afhaald dan schreeuw je moord en brand maar als het andersom is no problemo

Mag hopen dat het iemand is die nu een schuld heeft van 5.000 euro en waarbij de schuldsaneerder de dader op het matje zal gaan roepen
pi_80797549
Sowieso heeft het weinig zin het bedrag over te maken naar degene die per ongeluk betaald heeft. Die heeft namelijk een vordering op de woningbouwstichting, niet op TS.
pi_80797553
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:59 schreef quimby het volgende:

[..]

Lekker sociaal, als iemand anders 100 euro van je rekening afhaald dan schreeuw je moord en brand maar als het andersom is no problemo

Mag hopen dat het iemand is die nu een schuld heeft van 5.000 euro en waarbij de schuldsaneerder de dader op het matje zal gaan roepen
Dan zal de woningbouw zich dus moeten verantwoorden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_80797582
quote:

[..]

Wanneer iemand in 4 jaar (!!!) tijd een maandelijkse betaling van 100 euro niet opmerkt, dan is dat nogal nalatig. Ik vind dat je als rekeninghouder ook een plicht hebt om je uitgaande betalingsverkeer te controleren.

De bal ligt in mijn ogen bij de rekeninghouder. Hij/zij moet maar actie ondernemen om het geld terug te krijgen en niet andersom.
pi_80797611
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:52 schreef DanHardy het volgende:
Ik zou het rekeningnummer wijzigen, ondertussen sparen voor een eventuele terugvordering en dan maar hopen dat die vordering nooit komt.

Door laten lopen is geen optie, want de kans is aanwezig dat je vroeg of laat tegen de lamp gaat lopen waarbij je 100% kans hebt op een terugvordering.
Dat dus, gewoon het geld achter de hand houden voor als ze ooit bij je komen. Jij wist niet dat het geld werd afgeschreven van de verkeerde rekening, dus het is geen (moedwillige) fraude. Natuurlijk weet je het nu wel, daarom heb je ook zo snel mogelijk het rekeningnummer gewijzigd. Het zou enerzijds terecht zijn als je het bedrag moest terug betalen, anderzijds is de rekeninghouder minstens net zo verantwoordelijk als jij en zou ik in jouw geval geen slapende honden wakker maken. Laat ze maar naar jou toekomen en houd rekening met dat het kan gebeuren. Zo niet, dan is dat hun eigen schuld en hebben ze het geld blijkbaar ook niet gemist.
pi_80797619
quote:

[..]

TS heeft geen geld van die rekening afgehaald, dat heeft de woningbouwstichting gedaan

Hooguit heeft TS een verkeerd rekeningnummer doorgegeven. Dat hoeft geen kwade opzet te zijn.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:04:01 #65
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80797627
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:57 schreef DanHardy het volgende:
Ik word altijd een beetje moe van die schijnheilige figuren hier. WAAROM zou je in godsnaam uit vrijwilige basis 5K gaan overmaken. De rekeninghouder die altijd die 100 euro heeft betaald heeft ook een plicht om zijn betalingen te controleren, dus in zekere zin is de rekeninghouder zelf ook schuldig aan nalatigheid.
Wat is er mis mee om de bal bij de rekeninghouder te leggen? Als hij dat geld terug wilt hebben, dan mag hij/zij er ook wel een beetje moeite voor doen!
Mee eens. Ik zou het zelf namelijk ook niet zomaar overmaken. Maar WEL het rekening nummer veranderen zodat het nu wel goed is en dit controleren. Je voorkomt zo iig een hogere schuld als de rekeninghouder het terug wil.
De rekeninghouder heeft ook deze plicht maar TS ook! En 5k apart leggen voor de zekerheid kan geen kwaad. (of je er nu nog voor moet sparen of niet dat terzijde.) Als betreffende persoon nou wel of geen verhaal komt halen.
pi_80797669
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:04 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zou het zelf namelijk ook niet zomaar overmaken. Maar WEL het rekening nummer veranderen zodat het nu wel goed is en dit controleren. Je voorkomt zo iig een hogere schuld als de rekeninghouder het terug wil.
De rekeninghouder heeft ook deze plicht maar TS ook! En 5k apart leggen voor de zekerheid kan geen kwaad. (of je er nu nog voor moet sparen of niet dat terzijde.) Als betreffende persoon nou wel of geen verhaal komt halen.
Eensch
  woensdag 28 april 2010 @ 11:05:50 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80797695
TS gaat dus moedwillig niet aan de woonstichting vertellen dat zij 4 jaar lang van een verkeerde rekening hebben geïncasseerd en dat de woonstichting nu een schuld heeft aan die onbekende derde.

Klopt niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:06:24 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80797713
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:04 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik dus ook doen geloof ik.
Ik ben (helaas) niet roomser dan de Paus...
En dan idd wel geld apart leggen om het evt. terug te kunnen gaan betalen.
Degene die nu onterecht betaald heeft dan nl. ineens 100E in de maand over en gaat mss alsnog eens terugzoeken...
  woensdag 28 april 2010 @ 11:06:46 #69
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80797729
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

TS heeft geen geld van die rekening afgehaald, dat heeft de woningbouwstichting gedaan

Hooguit heeft TS een verkeerd rekeningnummer doorgegeven. Dat hoeft geen kwade opzet te zijn.
TS heeft de eerste betaling handmatig gedaan. De woningbouw heeft dus wel het goede rekeningnummer. Weldegelijk een fout van de woningbouw dus.

Rekeninghouder gaat naar woningbouw, woningbouw naar TS en TS moet dan alsnog betalen maar of dat daadwerkelijk zal gebeuren zal dan afhangen van de rekeninghouder als TS niets doet.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:08:00 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80797764
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:06 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

TS heeft de eerste betaling handmatig gedaan. De woningbouw heeft dus wel het goede rekeningnummer. Weldegelijk een fout van de woningbouw dus.

Rekeninghouder gaat naar woningbouw, woningbouw naar TS en TS moet dan alsnog betalen maar of dat daadwerkelijk zal gebeuren zal dan afhangen van de rekeninghouder als TS niets doet.
Dat is onzin vlgs mij want TS heeft een machtiging afgegeven. Die gebruiken ze om de betalingsopdracht klaar te zetten, niet die ene overboeking... Daar staat nl. geen handtekening onder en mss heeft de moeder van de TS die ene betaling wel gedaan etc. etc.
Ze moeten dus de officiele machtiging gebruiken.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:08:43 #71
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797780
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:06 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Want het kan nooit zo zijn dat iemand twee rekeningen heeft, de eenmalige rekening van de ene rekening betaalde en de machtiging op de andere rekening zet?

Wat ik me afvraag, TS, heb je een vaak voorkomende voorletter-achternaam combinatie? Jouw naam stond er immers bij zei je, als die naam niet klopt zou de bank (van die andere persoon) dit toch gezien moeten hebben?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 april 2010 @ 11:12:30 #72
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80797896
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:
Ik heb daarvoor een machtiging voor een automatische incasso ingevuld, en ook een bevestiging ontvangen dat die ontvangen was. Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is onzin vlgs mij want TS heeft een machtiging afgegeven. Die gebruiken ze om de betalingsopdracht klaar te zetten, niet die ene overboeking... Daar staat nl. geen handtekening onder en mss heeft de moeder van de TS die ene betaling wel gedaan etc. etc.
Ze moeten dus de officiele machtiging gebruiken.
Mijn fout dan, ik gebruik namelijk nooit automatische incasso's.
Juist omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik het wil betalen.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Want het kan nooit zo zijn dat iemand twee rekeningen heeft, de eenmalige rekening van de ene rekening betaalde en de machtiging op de andere rekening zet?
Ik bezit ook 3 rekeningen maar probeer rekeningen zoveel mogelijk (allemaal) van 1 rekening te betalen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fancy_Me op 28-04-2010 11:18:02 (quote + opmerking toegevoegd) ]
  woensdag 28 april 2010 @ 11:23:25 #73
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80798229
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:57 schreef DanHardy het volgende:
I am not impressed with your performance.

Waarom zou je een portemonnee die je vindt vrijwillig teruggeven? De ander is 'm toch zelf kwijtgeraakt?

Die ander is dan misschien wel schuldig aan nalatigheid, misschien is het zelfs een pedofiel, maar feit blijft dat TS 5K heeft gekregen terwijl hij daar geen recht op had.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80798423
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]
Die ander is dan misschien wel schuldig aan nalatigheid, misschien is het zelfs een pedofiel, maar feit blijft dat TS 5K heeft gekregen terwijl hij daar geen recht op had.
Zodra het giraal is gelden er voor sommige schijnbaar andere regels.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 28 april 2010 @ 11:28:46 #75
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80798428
Open gewoon bij een andere bank een rekening, gooi daar wat geld op en geef dat nieuwe nummer door aan de vve.

Als ze dan ooit zeggen dat je wist dat het fout ging kun je dit ontkennen door te zeggen dat je een andere rekening hebt geopend om daar bepaalde zaken vanaf te laten schrijven.

Gewoon van die rekening laten afschrijven en niets zeggen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:28:52 #76
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80798434
Blij dat er hier serieus meegedacht wordt. Was een beetje bang voor '100% terugbetalen die oneigenlijke centjes' reacties. Ik wil serieus de beste manier kiezen, zonder dat ik er enorm de dupe van wordt.

En dan zit 'wijzigen en niks zeggen' me nog steeds niet lekker. Moet ik er de hele tijd op voorbedacht zijn dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Ik hou bewust iets achter. En bovendien moet ik dan de rest van mijn leven 5k opzij zetten. Geld hebben en er niks mee kunnen doen schiet ook niet echt op. Buiten de rente die ik vang dan, maar die is feitelijk dan ook niet eens van mij.

Fijnste optie zou denk ik zijn dat ik een gedeelte van het bedrag terug moet betalen. Omdat de oorzaak van de situatie niet bij mij ligt. Mij is verwijtbaar dat ik niet goed heb opgelet, klopt. Maar ik ben nou eenmaal iemand die ook zn sportschoolabonnement niet opzegt terwijl ik al maanden niet meer ga. Dat is laks en stom, maar geen kwade opzet en ik doe ook niets fout.

Zou ik sterk staan als ik niet het gehele bedrag wil 'terug'betalen? Wat zou redelijk zijn? De gedupeerde zal denk ik alles als pure winst zien...
  woensdag 28 april 2010 @ 11:31:17 #77
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80798516
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:56 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Pardon, als je 100euro overhoud weet je toch dat er misschien iets niet klopt.
Dat slaat nergens op.

Als ik honderd Euro overhoud dan weet ik dat ook niet.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:32:14 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798560
Ik zou niet weten waarom het "nalatig" zou zijn als je niet weet dat er maandelijks een bedrag onterecht van je rekening wordt afgeschreven....

Als jij gewoon normaal met je geld omgaat, en niet maandelijks tot ver in het rood of zelfs maar tot nul uitgeeft dan kan ik me voorstellen dat het niet opvalt.
Als er maar een paar dingen van een rekening worden afgeschreven valt het idd wel op, maar als je een gezamenlijke rekening hebt waar maandelijks 2 normale salarissen op binnenkomen, en je hebt geen buitensporige uitgavenpatroon en je woont niet in een huis waar een over de top hypotheek opzit, dan kan ik me voorstellen dat je per maand gewoon een paar honderd euro overhoudt... en dat een bedrag van 100 euro dat aan een VVE betaald wordt niet echt opvalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80798594
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:28 schreef Jiggle het volgende:
Blij dat er hier serieus meegedacht wordt. Was een beetje bang voor '100% terugbetalen die oneigenlijke centjes' reacties. Ik wil serieus de beste manier kiezen, zonder dat ik er enorm de dupe van wordt.

En dan zit 'wijzigen en niks zeggen' me nog steeds niet lekker. Moet ik er de hele tijd op voorbedacht zijn dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Ik hou bewust iets achter. En bovendien moet ik dan de rest van mijn leven 5k opzij zetten. Geld hebben en er niks mee kunnen doen schiet ook niet echt op. Buiten de rente die ik vang dan, maar die is feitelijk dan ook niet eens van mij.

Fijnste optie zou denk ik zijn dat ik een gedeelte van het bedrag terug moet betalen. Omdat de oorzaak van de situatie niet bij mij ligt. Mij is verwijtbaar dat ik niet goed heb opgelet, klopt. Maar ik ben nou eenmaal iemand die ook zn sportschoolabonnement niet opzegt terwijl ik al maanden niet meer ga. Dat is laks en stom, maar geen kwade opzet en ik doe ook niets fout.

Zou ik sterk staan als ik niet het gehele bedrag wil 'terug'betalen? Wat zou redelijk zijn? De gedupeerde zal denk ik alles als pure winst zien...
Je hoeft sowieso niets aan de gedupeerde terug te betalen. Die moet namelijk bij de VVE zijn. Vervolgens komt de VVE dan weer bij jou.

Eerste stap is sowieso dat je nu het goede nummer doorgeeft aan de VVE.
Volgende stap kan zijn dat je de VVE vertelt dat ze al die tijd het geld hebben afgeschreven van een rekeningmummer dat niet van jou is. Dan kunnen zij beslissen wat ze verder doen.

Edit: het is een VVE, zie ik. Dat geeft nog een extra dimensie aan de zaak: Je zit namelijk zelf ook in de VVE!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 11:34:37 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 11:36:47 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798724
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:
Je hoeft sowieso niets aan de gedupeerde terug te betalen. Die moet namelijk bij de VVE zijn. Vervolgens komt de VVE dan weer bij jou.

Eerste stap is sowieso dat je nu het goede nummer doorgeeft aan de VVE.
Volgende stap kan zijn dat je de VVE vertelt dat ze al die tijd het geld hebben afgeschreven van een rekeningmummer dat niet van jou is. Dan kunnen zij beslissen wat ze verder doen.
Op zich vind ik dat wel een goede oplossing, al was het alleen al omdat de VVE wel open zal staan voor een betaling in termijnen.

Overigens zou ik met die terugbetaling dan weer alleen akkoord gaan als ik zeker weet dat de VVE zijn schuld aan degene bij wie ze nu onterecht hebben afgeschreven hebben terugbetaald.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de VVE een regeling met TS treft over de betaling aan hen, en zij vervolgens denken "laten we geen slapende honden wakker maken"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80798779
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat wel een goede oplossing, al was het alleen al omdat de woningstichting wel open zal staan voor een betaling in termijnen.

Overigens zou ik met die terugbetaling dan weer alleen akkoord gaan als ik zeker weet dat de woningstichting zijn schuld aan degene bij wie ze nu onterecht hebben afgeschreven hebben terugbetaald.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de woningstichting een regeling met TS treft over de betaling aan hen, en zij vervolgens denken "laten we geen slapende honden wakker maken"
Het is geen woningstichting, het ging om een VVE.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:40:53 #82
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_80798888
Je kan een nieuwe rekening openen. Daarop elke maand 100 euro op storten, en dan aan de VVE doorgeven dat het geld voortaan van die nieuwe rekening mag worden afgeschreven.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:40:59 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80798889
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is geen woningstichting, het ging om een VVE.
Ja ja ja... ik was ook al aan het editten, ik had het eerder al een VVE genoemd maar in mijn reactie op jouw post wilde ik het gelijk houden qua terminologie.

Overigens noemt TS het zelf regelmatig "woningstichting" het zou dus ook een woningstichting kunnen zijn en geen VVE, er zijn panden waarvan het onderhoud in beheer van een woningstichting is, dit gebeurt nogal eens als ze onderdeel zijn van een blok wat bestaat uit (deels) voormalige huurwoningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80799068
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ja ja... ik was ook al aan het editten, ik had het eerder al een VVE genoemd maar in mijn reactie op jouw post wilde ik het gelijk houden qua terminologie.

Overigens noemt TS het zelf regelmatig "woningstichting" het zou dus ook een woningstichting kunnen zijn en geen VVE, er zijn panden waarvan het onderhoud in beheer van een woningstichting is, dit gebeurt nogal eens als ze onderdeel zijn van een blok wat bestaat uit (deels) voormalige huurwoningen.
Nee, anderen dan TS noemen het een woningstichting, vandaar de verwarring.

Anyway: als het een VVE is, levert het wel een extra dimensie op, want TS zit zelf in de VVE.

Hoe groot is de VVE en is er een administratiekantoor dat de zaken doet of is het een kleine VVE waar het bestuur het zelf doet? (Ik vermoed dat er een administratiekantoor is).
pi_80799100
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

I am not impressed with your performance.
quote:
Waarom zou je een portemonnee die je vindt vrijwillig teruggeven? De ander is 'm toch zelf kwijtgeraakt?

Bij het verliezen van een portemonnee heeft de gedupeerde geen kans meer op zijn fout te herstellen. In dit geval kan de rekeninghouder op ieder moment van de dag zijn fout herstellen wanneer hij er een klein beetje energie in steekt. En dat is in deze het grootste verschil.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:47:07 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799138
TS noemt het woonstichting. Hij zegt nergens VVE.
pi_80799209
Wat ik nu eigenlijk mis in het verhaal, klopt het rekeningnummer wel die TS heeft opgegeven bij het invullen van de machtiging voor het automatische incasso?
pi_80799241
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:40 schreef DrD00m het volgende:
Je kan een nieuwe rekening openen. Daarop elke maand 100 euro op storten, en dan aan de VVE doorgeven dat het geld voortaan van die nieuwe rekening mag worden afgeschreven.
en opgegeven moment sta je rood, want een rekening kost ook geld
  woensdag 28 april 2010 @ 11:49:59 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799264
Tja, als hij dat gaat navragen, maakt hij misschien een slapende hond wakker?
pi_80799282
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Lienekien het volgende:
Tja, als hij dat gaat navragen, maakt hij misschien een slapende hond wakker?
Uiteraard, maar voor de schuldvraag is dat natuurlijk wel enigszins relevant.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:53:11 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80799396
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:46 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Bij het verliezen van een portemonnee heeft de gedupeerde geen kans meer op zijn fout te herstellen. In dit geval kan de rekeninghouder op ieder moment van de dag zijn fout herstellen wanneer hij er een klein beetje energie in steekt. En dat is in deze het grootste verschil.
En waar heeft de rekeninghouder waarvan het bedrag wordt afgeschreven precies een fout gemaakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80799503
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:28 schreef Jiggle het volgende:

Dat zou het fijnste voor jou zijn, maar dat gaat toch niet gebeuren.

En een deel van iets wat je onterrecht betaald hebt terug krijgen en dat als pure winst zien?

Als je je er niet lekker bij voelt, moet je gewoon je VVE inlichten en alles betalen van de afgelopen 4 jaar
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:55:50 #93
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80799523
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef quimby het volgende:

[..]

en opgegeven moment sta je rood, want een rekening kost ook geld
Dan stort je bij. Duh
pi_80799552
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

En waar heeft de rekeninghouder waarvan het bedrag wordt afgeschreven precies een fout gemaakt?
Die fout is het laten passeren van 48(!!) afschrijvingen van 100 euro zonder aan de bel te trekken. Hij heeft 48 keer kunnen zien dat er een onverschuldigde betaling is afgeschreven. Dat vind ik een fout ja.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:56:59 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799567
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar voor de schuldvraag is dat natuurlijk wel enigszins relevant.
Maakt de schuldvraag nog iets uit voor TS? De gedupeerde moet gewoon al zijn geld terug krijgen, van de woonstichting/VVE. Vervolgens heeft de woonstichting/VVE nog een rekening voor TS. TS hoopt erop dat hij niet alles hoeft te betalen, maar ik zie daar geen reden toe. Hij heeft een betalingsverplichting.
pi_80799636
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maakt de schuldvraag nog iets uit voor TS? De gedupeerde moet gewoon al zijn geld terug krijgen, van de woonstichting/VVE. Vervolgens heeft de woonstichting/VVE nog een rekening voor TS. TS hoopt erop dat hij niet alles hoeft te betalen, maar ik zie daar geen reden toe. Hij heeft een betalingsverplichting.
Nou ja, TS vind dat het zijn schuld is, ik probeer dat even onderuit te halen. Ik vind het namelijk wel degelijk je eigen verantwoording.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:59:43 #97
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80799686
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:31 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op.

Als ik honderd Euro overhoud dan weet ik dat ook niet.
Ik ga er vanuit dat als je een hypotheek/huur moet overboeken of andere dingen voor de woning dat je dat wel hebt berekend.

Als je per maand zo een 1000euro betaald aan alle vaste lasten en er maandelijks maar 900 word afgeschreven denk ik dat je dit echt wel merkt.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:01:10 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80799739
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou ja, TS vind dat het zijn schuld is, ik probeer dat even onderuit te halen. Ik vind het namelijk wel degelijk je eigen verantwoording.
TS vindt dat het wiens schuld is?
pi_80800011
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat als je een hypotheek/huur moet overboeken of andere dingen voor de woning dat je dat wel hebt berekend.

Als je per maand zo een 1000euro betaald aan alle vaste lasten en er maandelijks maar 900 word afgeschreven denk ik dat je dit echt wel merkt.
Dat hangt natuurlijk van je inkomen af.

Ik zou het wel merken omdat ik kijk wat er afgeschreven wordt, maar niet omdat ik opeens maandelijks geld overhou, want dat fluctueert toch nogal elke maand. Sommige maanden moet ik geld overmaken van mijn spaarrekening, en andere gaat het juist de andere kant op.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:10:39 #100
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_80800087
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:59 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Nou mijn uitgaven fluctueren nogal.
Dus als alle lasten worden afgeschreven en ik pij 100 Euro de ene maand in de eerste week en de maand erop 200 Euro dan weet ik niet meer wanneer er nou 100 Euro teveel of te weinig wordt afgeschreven hoor.

Mij zou het niet opvallen in ieder geval.

Tevens is een telefoonrekening de ene maand 100 Euro en de andere maand 30 Euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')