quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef KhaZ het volgende:
Tip: rekeningnummer / incasso omzetten naar je eigen rekening en die ander niets laten weten.. na een paar jaar is het verjaard!
Plausibel idd. En dan gewoon aangeven 'mijn rekeningnummer is veranderd'. Verder niets melden.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef KhaZ het volgende:
Tip: rekeningnummer / incasso omzetten naar je eigen rekening en die ander niets laten weten.. na een paar jaar is het verjaard!
Dat laatste iig.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef ruud.nl het volgende:
Het zou netjes zijn als je het bedrag aan de betreffende persoon over zou maken, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zo ziet zitten.
Misschien zou je een wijzigingsformulier bij de woningstichting in kunnen vullen waarop je het goede rekeningnummer doorgeeft, dan betaal je vanaf dat moment zelf je servicekosten.
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef KhaZ het volgende:
Dat dus idd. Maar het lijkt me dat een bejaarde het toch wel zou merken?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:52 schreef BertV het volgende:
Heel interessant dilemma, eerlijk- vs oneerlijkheid.
Je zou natuurlijk ook per maand 100,- kunnen terugbetalen.![]()
Probleem is dat je natuurlijk niet weet van wie die rekening is.
Een bank/verzekeraar oid zou van mij driemaal de schijt kunnen krijgen.
Een bejaarde met een AOW'tje is wat mij betreft een ander verhaal.
Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Heb je bevestiging van het feit dat je er achteraan bent gegaan en de woningstichting gezegd heeft dat je "netjes betaalde"?
Zo ja, dan sta je naar mijn mening best sterk, zo nee, dan wordt het lastig.
De vordering verjaart trouwens na vijf jaar, dus de eerste betalingen over een jaar.
Erm, je bent zelf verantwoordelijk voor het juist en op tijd betalen van je rekeningen... In plaats van met je vingertje te gaan wijzen zou je natuurlijk ook gewoon een bij jezelf te raden kunnen gaan waarom je dit na 4 jaar opvalt...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie.
Degene die nu betaald heeft, heeft een vordering op de woonstichting en de woonstichting dan weer op TS. Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen. Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geïncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat dus idd. Maar het lijkt me dat een bejaarde het toch wel zou merken?
[..]
Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.
Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
Als de WB de zaken op orde heeft, hebben die als het goed is de machtigings-gegevens nog liggen. Dan is het zo terug te zoeken wie de fout gemaakt heeft.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Degene die nu betaald heeft, heeft een vordering op de woonstichting en de woonstichting dan weer op TS. Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen. Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geïncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
Toch knap dat jij dat weet.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef muiterij het volgende:
Leuke gewetensvraag dit. Aan de ene kant vindt je het niet erg om het zo te laten, want diegene is zelf zo stom geweest om 4 jaar dit niet te controleren. Aan de andere kant krijg je toch gewetensvroeging.Ik zou het zo laten, dat diegene dit niet heeft opgemerkt zegt al genoeg over zijn financiele positie.
Bedrijven hameren er altijd op dat je de boel automatisch laten incasseren ... en dan doe je dat, en dan doen zij het fout ...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Erm, je bent zelf verantwoordelijk voor het juist en op tijd betalen van je rekeningen... In plaats van met je vingertje te gaan wijzen zou je natuurlijk ook gewoon een bij jezelf te raden kunnen gaan waarom je dit na 4 jaar opvalt...
Jij bedoelt iemand met torenhoge schulden die zijn rekeningen niet meer durft te bekijken?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef muiterij het volgende:
Leuke gewetensvraag dit. Aan de ene kant vindt je het niet erg om het zo te laten, want diegene is zelf zo stom geweest om 4 jaar dit niet te controleren. Aan de andere kant krijg je toch gewetensvroeging.Ik zou het zo laten, dat diegene dit niet heeft opgemerkt zegt al genoeg over zijn financiele positie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |