abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 09:39:23 #1
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80795174
Het is echt een bizar verhaal maar het lijkt echt waar te zijn. De servicekosten die ik maandelijks voor mijn woning moet betalen worden afgeschreven van een rekening die niet van mij is.

Vier jaar geleden heb ik een appartementje gekocht en daarvoor moet ik 100 euro in de maand servicekosten betalen. Ik heb daarvoor een machtiging voor een automatische incasso ingevuld, en ook een bevestiging ontvangen dat die ontvangen was. Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad. Totdat me bij telebankieren opviel dat er nergens op mijn afschriften servicekosten terug te vinden waren. Ik heb geïnformeerd bij de woonstichting maar die zeiden dat ik nog steeds netjes betaalde. Ik snapte er niks van. Bij de kascontrole heb ik van de week kunnen kijken waar mijn betalingen dan vandaan kwamen. Dat bleek een rekeningnummer te zijn dat ik helemaal niet kende. Wel stond er mijn naam bij.

Wat moet ik nu doen? Vind het van mezelf al niet handig dat ik hier pas na 4 jaar achter kom, maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij voor mij betaalt. Uiteraard wil ik hier nu iets aan doen, maar het zou wel erg verneukeratief zijn als ik nu ineens 5000 euro zou moeten schokken. Hoewel misschien eerlijk, zou het wel echt heel heel heel erg zuur zijn. Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie. De gedupeerde daarvan lijkt er geen problemen mee te hebben. Wat is wijsheid?!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:40:46 #2
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_80795206
tvp.
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 april 2010 @ 09:41:25 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80795227
Ik heb verder geen advies, maar ik zou graag het rekeningnummer hebben.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:43:01 #4
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_80795259
Tip: rekeningnummer / incasso omzetten naar je eigen rekening en die ander niets laten weten.. na een paar jaar is het verjaard!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_80795265
Het zou netjes zijn als je het bedrag aan de betreffende persoon over zou maken, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zo ziet zitten.

Misschien zou je een wijzigingsformulier bij de woningstichting in kunnen vullen waarop je het goede rekeningnummer doorgeeft, dan betaal je vanaf dat moment zelf je servicekosten.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 april 2010 @ 09:43:45 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80795272
Gewoon zo laten
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80795281
Andere rekening opsturen naar woonvereniging.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 28 april 2010 @ 09:44:41 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795299
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef KhaZ het volgende:
Tip: rekeningnummer / incasso omzetten naar je eigen rekening en die ander niets laten weten.. na een paar jaar is het verjaard!

En dan zelf proberen alvast een beetje te sparen voor het geval er toch nog iemand om die 100Eur 5000Eur komt...
Maar ik zou geloof ik niet zelf die slapende hond wakker maken.
pi_80795307
tvp, als ik 1 onbekende betaling zie, dan laat ik het loeihard storneren. Benieuwd wie zo dom is om na 4 jaar nog niets door te hebben.
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 april 2010 @ 09:45:15 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80795308
quote:
Plausibel idd. En dan gewoon aangeven 'mijn rekeningnummer is veranderd'. Verder niets melden.
pi_80795320
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef ruud.nl het volgende:
Het zou netjes zijn als je het bedrag aan de betreffende persoon over zou maken, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zo ziet zitten.

Misschien zou je een wijzigingsformulier bij de woningstichting in kunnen vullen waarop je het goede rekeningnummer doorgeeft, dan betaal je vanaf dat moment zelf je servicekosten.
Dat laatste iig.

Maar dat iemand al 4 jaar lang niet ziet dat er elke maand ¤ 100 wordt afgeschreven door een instantie waar 'ie niets mee te maken heeft
  woensdag 28 april 2010 @ 09:47:12 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795353
Mss is het wel een grote organisatie ofzo. Maar dan zou de accountant het moeten zien vlgs mij...

Maar een rekening omzetten gebeurt regelmatig hoor, dat zou op zich geen vragen op moeten roepen. Ik heb laatste de boel ook helemaal omgegooid en dat is echt een formaliteit.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 april 2010 @ 09:47:28 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_80795355
quote:
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:52:55 #14
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80795462
Heb je bevestiging van het feit dat je er achteraan bent gegaan en de woningstichting gezegd heeft dat je "netjes betaalde"?

Zo ja, dan sta je naar mijn mening best sterk, zo nee, dan wordt het lastig.

De vordering verjaart trouwens na vijf jaar, dus de eerste betalingen over een jaar.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80795463
Heel interessant dilemma, eerlijk- vs oneerlijkheid.
Je zou natuurlijk ook per maand 100,- kunnen terugbetalen.

Probleem is dat je natuurlijk niet weet van wie die rekening is.

Een bank/verzekeraar oid zou van mij driemaal de schijt kunnen krijgen.
Een bejaarde met een AOW'tje is wat mij betreft een ander verhaal.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_80795470
Vreemde zaken dit, hoe kan jullie nou allebei niets merken. Maar goed, rekeningnummer overzetten dus en hopen dat de andere partij er niet achter komt dat hij al 4 jaar jouw servicekosten betaalt.
pi_80795483
Ik wil mijn geld terug
  woensdag 28 april 2010 @ 09:58:02 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795601
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:52 schreef BertV het volgende:
Heel interessant dilemma, eerlijk- vs oneerlijkheid.
Je zou natuurlijk ook per maand 100,- kunnen terugbetalen.

Probleem is dat je natuurlijk niet weet van wie die rekening is.

Een bank/verzekeraar oid zou van mij driemaal de schijt kunnen krijgen.
Een bejaarde met een AOW'tje is wat mij betreft een ander verhaal.
Dat dus idd. Maar het lijkt me dat een bejaarde het toch wel zou merken?
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Heb je bevestiging van het feit dat je er achteraan bent gegaan en de woningstichting gezegd heeft dat je "netjes betaalde"?

Zo ja, dan sta je naar mijn mening best sterk, zo nee, dan wordt het lastig.

De vordering verjaart trouwens na vijf jaar, dus de eerste betalingen over een jaar.
Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.
Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:58:35 #19
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_80795616
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie.
Erm, je bent zelf verantwoordelijk voor het juist en op tijd betalen van je rekeningen... In plaats van met je vingertje te gaan wijzen zou je natuurlijk ook gewoon een bij jezelf te raden kunnen gaan waarom je dit na 4 jaar opvalt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_80795720
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat dus idd. Maar het lijkt me dat een bejaarde het toch wel zou merken?
[..]

Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.
Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
Degene die nu betaald heeft, heeft een vordering op de woonstichting en de woonstichting dan weer op TS. Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen. Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geïncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
pi_80795726
Leuke gewetensvraag dit. Aan de ene kant vindt je het niet erg om het zo te laten, want diegene is zelf zo stom geweest om 4 jaar dit niet te controleren. Aan de andere kant krijg je toch gewetensvroeging. Ik zou het zo laten, dat diegene dit niet heeft opgemerkt zegt al genoeg over zijn financiele positie.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:05:07 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795801
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Degene die nu betaald heeft, heeft een vordering op de woonstichting en de woonstichting dan weer op TS. Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen. Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geïncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
Als de WB de zaken op orde heeft, hebben die als het goed is de machtigings-gegevens nog liggen. Dan is het zo terug te zoeken wie de fout gemaakt heeft.
En dan gaat de vlieger over 'TS is er achteraan gegaan' mss idd wel op.
De vordering loopt idd wrsch wel via de WB ja. Daar had ik niet aan gedacht.
pi_80795805
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef muiterij het volgende:
Leuke gewetensvraag dit. Aan de ene kant vindt je het niet erg om het zo te laten, want diegene is zelf zo stom geweest om 4 jaar dit niet te controleren. Aan de andere kant krijg je toch gewetensvroeging. Ik zou het zo laten, dat diegene dit niet heeft opgemerkt zegt al genoeg over zijn financiele positie.
Toch knap dat jij dat weet.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:06:33 #24
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_80795854
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Erm, je bent zelf verantwoordelijk voor het juist en op tijd betalen van je rekeningen... In plaats van met je vingertje te gaan wijzen zou je natuurlijk ook gewoon een bij jezelf te raden kunnen gaan waarom je dit na 4 jaar opvalt...
Bedrijven hameren er altijd op dat je de boel automatisch laten incasseren ... en dan doe je dat, en dan doen zij het fout ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_80795891
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef muiterij het volgende:
Jij bedoelt iemand met torenhoge schulden die zijn rekeningen niet meer durft te bekijken?
Oh, and that's a bad miss!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')