abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2010 @ 16:03:53 #176
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_80845889
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Laat ik het vertalen naar een tastbare situatie en niet een "onpersoonlijke girale".
Je rijdt per ongeluk met je boodschappenkarretje tegen een geparkeerde auto.

- Je doet niks en laat de tegenpartij de schade betalen.
TS laat de situatie zoals hij is en laat de tegenpartij 100,- per maand betalen.

- Je neemt je voor om bij een volgende schade de tegenpartij in te lichten
TS neemt een andere rekeningnummer en zwijgt over de 5k euro. (geen deuk maar een goede tweedehands per 4 jaar)

- Je laat een briefje achter om het via de verzekering te regelen.
TS neemt contact op met de tegenpartij en betaald terug.
Bij een aanrijding heeft de benadeelde geen invloed en is overgeleverd aan de grillen van de veroorzaker. In de situatie van de TS staat de benadeelde met zijn neus op de situatie, dus heeft direct invloed op het verloop van de situatie.
pi_80846233
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:03 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Bij een aanrijding heeft de benadeelde geen invloed en is overgeleverd aan de grillen van de veroorzaker. In de situatie van de TS staat de benadeelde met zijn neus op de situatie, dus heeft direct invloed op het verloop van de situatie.
idd de benadeelde is echt een slaper, dat ga ik niet ontkennen.
Hij komt er wellicht pas achter bij het inruilen van zijn auto dat de waarde 5000,- gedaald is.

Dit goedpraten is witteboordencriminaliteit. Het is giraal, onzichtbaar, de slachtoffers zijn domme schapen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 29 april 2010 @ 16:42:53 #178
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80847394
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:02 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Het zit jurdisch vrij eenvoudig in elkaar.

TS en de betaler zelf hebben niet met elkaar te maken.
Een vordering (van betaler op TS) op grond van ongerechtvaardigde verrijking zie ik toch ook nog wel zitten. Als de stichting bijvoorbeeld failliet zou gaan zou ik als betaler toch een poging op deze grond wagen.

En daarbij zou de kans op matiging voor TS m.i. wel vrijwel nihil zijn. De stichting valt meer te verwijten en zit ook dicht tegen verjaring aan.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80863945
Je hebt ook kans dat als je het nr wijzigt die slapende hond ineens wakker wordt, zovan "hee waarom is die incasso ineens gestopt"
  vrijdag 30 april 2010 @ 02:52:11 #180
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80864592
Ik heb hetzelfde met mijn mobiel internet gehad. Was ook van het verkeerde rekeningnummer afgehaald. Na 8 maanden had die vrouw het door en heeft ze naar de provider gebeld. Toen kon ik alles in een klap betalen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_80867673
Ich haben es nicht gewusst.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 april 2010 @ 12:10:19 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_80869982
TS, als je niets doet loopt de vordering alleen maar op. Laat je rekeningnummer wijzigen, licht de woningstichting in en trek het recht. Ze zullen heus wel akkoord gaan met een betalingsregeling, per slot van rekening hebben zij iets verkeerd gedaan waardoor het bedrag niet bij jou is afgeschreven maar bij die andere persoon. Als je niets doet blijft dit als een zwaard van Damocles boven je hangen en kun je er elk moment mee geconfronteerd worden. Geen prettig idee, lijkt me.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:22:59 #183
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80870365
Ik zou het inderdaad bij de woningstichting neerleggen (melding maken dat het niet jou nummer is). Nummer wijzigen daar en aan hun over laten om het te regelen met die andere partij. De meeste woningstichtingen zijn niet zo snel en tegen de tijd dat ze wat gaan regelen (als ze al wat gaan regelen) heb jij al wat gespaard en je kunt ook inderdaad vast wel een betalingsregeling afspreken. Die persoon waarvan die rekening is zal nooit direct bij jou aankloppen aangezien de woningstichting het geld afschrijft. Stel dat de woningbouw pas over een jaar actie onderneemt kun jij tenminste zeggen dat jij ze er al een jaar geleden op heb gewezen en sta jij weer wat sterker voor een betalingsregeling aanzien zij dan al 2 fouten hebben gemaakt en het echt niet aan jou ligt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_80877354
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:45 schreef Keiichi het volgende:
tvp, als ik 1 onbekende betaling zie, dan laat ik het loeihard storneren. Benieuwd wie zo dom is om na 4 jaar nog niets door te hebben.
Dat is gewoon mogelijk, misschien een rekening van een minderjarige?

Had ik namelijk ook. Bij mij heeft KPN iets van 2 jaar internet afgeschreven toen mijn ma nog het bankpasje had.
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:46:26 #185
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_80877916
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

Juist niet.
Elke betaling wordt gefiatteerd, meestal meerdere malen zelfs.
Hangt helemaal van het bedrijf af. Automatische incasso wordt helemaal niet van te voren bekeken en goedgekeurd, dat is een bekende zwakke schakel en de reden waarom veel bedrijven geen automatische incasso`s toestaan.

Verder kan de vreemde rekening ook van een dement oud vrouwtje zijn waarvan een neef oid de administratie doet en die denkt dan dat het haar eigen servicekosten zijn..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 11:00:46 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_80896876
Ik zou als ik TS was, het zo snel mogelijk aankaarten. Leuk is het niet, maar vroeg of laat krijg je dit toch terug, en dan is de schade alleen maar groter dan dat het nu is. Bittere pil, maar ook even doorbijten, zou ik zo zeggen.

Zo ben ik nadat ik afgestudeerd was, vergeten mijn inkomen aan te passen bij de belastingdienst in verband met de zorgtoeslag. Nooit bij stilgestaan, het is zo'n gewoonte om dat bedrag elke maand te ontvangen. Tot ik na anderhalf jaar de naheffing kreeg. Dat was erg zuur, maar vooral dom van mezelf.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 mei 2010 @ 13:19:05 #187
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80928997
Ik zou het gewoon door laten lopen. Misschien ben je je hele leven vrij van die kosten en worden die netjes door die ander betaald
Zet het geld wel elke maand opzij, en probeer wat extra te sparen om dat bedrag van 5000 euro bij elkaar te sparen.
En dan gewoon maar kijken wanneer het schip strand, misschien pas over 10 jaar.
Lekker toch
Rayen 2½ jaar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 mei 2010 @ 13:37:16 #188
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_80929636
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:19 schreef TimeJumper het volgende:
Ik zou het gewoon door laten lopen. Misschien ben je je hele leven vrij van die kosten en worden die netjes door die ander betaald
Zet het geld wel elke maand opzij, en probeer wat extra te sparen om dat bedrag van 5000 euro bij elkaar te sparen.
En dan gewoon maar kijken wanneer het schip strand, misschien pas over 10 jaar.
Lekker toch
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet dat het bedrag in die 10 jaar nog een stuk hoger wordt dan 5000 euro?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 14:02:48 #189
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80930558
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarbij je voor het gemak maar even vergeet dat het bedrag in die 10 jaar nog een stuk hoger wordt dan 5000 euro?
Daarom zegt hij ook elke maand opzij zetten en daarnaast extra sparen... Dan is het 5000 plus de 100 per maand die TS spaart toch?

Niet dat ik het eens ben met dit advies trouwens... Maar goed heb mijn mening al gegeven en daar wil TS geloof ik niet aan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_80930663
quote:
Wat te kiezen?!
Verhuizen lijkt me het makkelijkst
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80933722
Als ik TS was zou ik een andere rekening openen en daar het bedrag opzetten en vervolgens de machtiging wijzigen,het voordeel is in ieder geval dat de vordering niet verder oploopt.

Verder kan je proberen te beginnen met de achterstand te gaan sparen en als je je daar beter bij voelt contact op te nemen met de vereniging dat in het verleden het geld van een foutief rekeningnummer is afgeboekt zij kunnen dan via de bank contact opnemen met de rekeninghouder over het terugbetalen.

Vraag desnoods of je de machtiging even kunt zien, misschien heb je zelf per ongeluk een foutief nummer doorgegeven.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:16:35 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80938400
Om de machtiging te wijzigen, moet toch de vorige machtiging ingetrokken worden? Hoe kan TS dat doen als van een verkeerde rekening wordt geïncasseerd? Volgens mij komt dan sowieso aan het licht dat het al vijf jaar niet goed gaat.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 17:17:43 #193
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80938439
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Om de machtiging te wijzigen, moet toch de vorige machtiging ingetrokken worden? Hoe kan TS dat doen als van een verkeerde rekening wordt geïncasseerd? Volgens mij komt dan sowieso aan het licht dat het al vijf jaar niet goed gaat.
TS hoeft zijn oude machtiging niet in te trekken. Gewoon een nieuwe machtiging afgeven is voldoende.

Voor de vereniging hier voer ik ook incasso's uit en als het lid het rekeningnummer wil aanpassen hoef ik alleen maar de nieuwe machtiging te hebben.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 2 mei 2010 @ 17:26:40 #194
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_80938766
Ik open net een brief van de VVE hier. Blijkt dat iemand anders al 1,5 jaar de servicekosten voor mijn P-plaats betaald Ik had zelf niet eens gezien dat ik die niet betaald heb Gaat om een bedrag van 7 euro per maand. VVE is er achter gekomen via degene die blijkbaar voor mij betaalde, dus nu willen ze dat ik in 5 termijnen het verschuldigde bedrag terug betaal. Ben blij dat ze er nu achter komen en niet over 3 of 4 jaar
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 2 mei 2010 @ 19:58:44 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80944221
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef Jiggle het volgende:
Uiteenlopende reacties...

Ik geef in mijn OP al aan dat ik het niet zo handig van mezelf vind dat ik hier pas na 4 jaar achter kom. Maar goed, dat op mijn bankafschriften me niet opvalt dat er iets NIET op staat vind ik een stuk minder gek dan dat me niet opvalt dat er iets onterechts WEL opstaat. Op het rekeningafschrift van de bewuste persoon/instantie zal waarschijnlijk ook zelfs het adres bij vermeld staan.

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude. Tot nu toe valt mij niets te verwijten, ik wist simpelweg van niks, was in de veronderstelling dat via die automatische incasso het geld automatisch afgeschreven werd. Maar nu is de situatie anders. Als ik nu zomaar het rekeningnummer wijzig dan bevestig ik dat ik weet dat het eerdere rekeningnummer niet goed was. Zou dat dan later weer niet problemen op kunnen leveren? Buiten de ethische kwestie an sich.

Maar ja, de enige andere optie zou me een schuld van 5000 euro opleveren. Niet geheel onlogisch dat ik daar niet op zit te wachten. Ergens zou het toch ook niet helemaal eerlijk zijn dat ik door iemand anders zijn fout in één keer een groot geldbedrag terug moet betalen? Ik wist niet beter dan dat het (extra) geld dat ik elke maand overhield van mij was...
Diegene die nu betaalt heeft m.i. geen directe vordering op jou. Wat die persoon kan doen, en dat zou ik hem adviseren, is om onder de vlag van onverschuldigde betaling het geld bij de woningstichting terug te halen. Die komen vervolgens naar jou, en jij kan de volledige mep betalen.

Met andere woorden: vanuit jouw perspectief zou ik er niets aan doen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 20:24:56 #196
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80945271
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Diegene die nu betaalt heeft m.i. geen directe vordering op jou. Wat die persoon kan doen, en dat zou ik hem adviseren, is om onder de vlag van onverschuldigde betaling het geld bij de woningstichting terug te halen. Die komen vervolgens naar jou, en jij kan de volledige mep betalen.

Met andere woorden: vanuit jouw perspectief zou ik er niets aan doen.
niets?
mag toch hopen dat jij in het perspectief van TS wel de machting bij de VVE zou wijzigen?
pi_80952599
Met de huidige kennis (op basis van gedrag uit het verleden) is het objectief gezien het slimste voor TS om niets te ondernemen richting de VVE (en zich van de domme te houden wanneer hem ernaar gevraagd wordt door de VVE), maar om voor de zekerheid vanaf nu wel die 100 per maand, plus die eerdere 5000 zsm bij elkaar te sparen op een aparte rekening.

Het lulligste (voor TS!) aan de situatie is immers dat hem ineens gevraagd kan worden om alle onjuist geïnde maandelijkse betalingen ineens terug te betalen en op deze manier zorgt hij ervoor dat hij geen slapende honden wakker maakt, maar adresseert hij het probleem wel op zo'n manier dat hij niet ineens een inkomensklap krijgt als de brief zich aandient.

Wanneer al die maandelijkse betalingen en de originele 5000 bij elkaar gespaard zijn (en er nog steeds niemand bij hem aangebeld heeft), kan TS overigens altijd nog 'ineens' melden dat ht rek. nr. niet klopt en alles in een keer fixen.

Ander scenario is om op dat moment alleen de machtiging te wijzigen en vervolgens af te wachten of iemand zich meldt bij de VVE. Er zal vast een verjaringstermijn voor zijn en wanneer die verstreken is kan TS het gespaarde bedrag houden.

Moreel gezien liggen de kaarten uiteraard anders (direct rek. nr. aanpassen en zich melden bij de VVE), maar dat is een afweging die TS zelf alleen maar kan maken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 mei 2010 @ 23:29:56 #198
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80953309
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
Met de huidige kennis (op basis van gedrag uit het verleden) is het objectief gezien het slimste voor TS om niets te ondernemen richting de VVE (en zich van de domme te houden wanneer hem ernaar gevraagd wordt door de VVE), maar om voor de zekerheid vanaf nu wel die 100 per maand, plus die eerdere 5000 zsm bij elkaar te sparen op een aparte rekening.

Het lulligste (voor TS!) aan de situatie is immers dat hem ineens gevraagd kan worden om alle onjuist geïnde maandelijkse betalingen ineens terug te betalen en op deze manier zorgt hij ervoor dat hij geen slapende honden wakker maakt, maar adresseert hij het probleem wel op zo'n manier dat hij niet ineens een inkomensklap krijgt als de brief zich aandient.

Wanneer al die maandelijkse betalingen en de originele 5000 bij elkaar gespaard zijn (en er nog steeds niemand bij hem aangebeld heeft), kan TS overigens altijd nog 'ineens' melden dat ht rek. nr. niet klopt en alles in een keer fixen.

Ander scenario is om op dat moment alleen de machtiging te wijzigen en vervolgens af te wachten of iemand zich meldt bij de VVE. Er zal vast een verjaringstermijn voor zijn en wanneer die verstreken is kan TS het gespaarde bedrag houden.

Moreel gezien liggen de kaarten uiteraard anders (direct rek. nr. aanpassen en zich melden bij de VVE), maar dat is een afweging die TS zelf alleen maar kan maken.
de oplossing om alleen rekeningnummer te wijzigen... te sparen.. en zelf contact opnemen met de andere eigenaar van dat rekeningnummer lijkt mij voor TS een rustiger gevoel...
pi_80957869
Vanuit irrationele angst bekeken is dat zo. En als hij financieel wat pijn wil lijden maar inderdaad die angst heeft en een rustig gevoel wil hebben, dan moet hij absoluut de waarheid opbiechten naar de VVE toe (en niet de eigenaar van het rek. nr., want die is geen partij).

Maar logisch gezien liggen de zaken anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vagere_Hein op 03-05-2010 06:59:14 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 08:38:35 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80958304
Hoogstwaarschijnlijk is de persoon van wie het nu afgeschreven wordt iemand die in hetzelfde gebouw woont, lid is van dezelfde vereniging.
Jullie hebben waarschijnlijk tegeliijkertijd de machtiging ingestuurd, en de gene die het moest verwerken heeft zijn/haar rekening nummer bij jouw gegevens gezet.
Die persoon betaalt dus ook gewoon aan de vve, en heeft niet door dat hij voor jou betaalt.

Ik heb dat ooit eens gehad met ee t-mobile contract. Dat was op mijn naam gezet maar het nummer was niet van mij.

In eerste instantie kwam ik er niet achter. Ik kreeg een factuur en keek alleen naar het bedrag. Stond immers op mijn naam. 2 dagen later kreeg ik weer een factuur. Toen ik goed ging kijken zag ik dat er op factuur 1 een heel ander telefoon nummer stond.
Uiteindelijk na een paar keer bellen en dreigen met gerechtelijke stappen is het hersteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 03-05-2010 09:02:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')