abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80795906
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Toch knap dat jij dat weet.
Als het iemand op bijstandsniveau is, zal hij of zij het echt wel merken dat er maandelijks 100 euro wordt afgeschreven van zijn rekening. Hetzelfde verhaal als het een modaal inkomen is. Het zal dus iig niet iemand zijn die het helemaal niet breed heeft. Maar ik zou er persoonlijk ook al na een maand achterkomen gezien het feit ik mijn rekeningafschriften/internetbankieren goed controleer.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:08:41 #27
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80795935
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit is vlgs mij niet relevant. De vordering komt nl. van degene die die 100E betaalde en daar heeft niemand navraag gedaan.
Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
De WB heeft nog steeds een vordering op TS want die heeft niet netjes betaald (artikel 6:30 BW is niet van toepassing want de ander betaalt "per ongeluk").
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:02 schreef Dennis101 het volgende:

Ik heb geen idee hoe ze dat juridisch eventueel op moeten lossen.
De betaler kan zijn geld op grond van onverschuldige betaling terugvorderen van de stichting. De stichting zal vervolgens gewoon nakoming eisen van TS.
quote:
Ik weet niet in hoeverre het relevant is dat dat de woonstichting vanaf een verkeerd rekeningnummer heeft geïncasseerd en aangegeven heeft dat TS netjes betaalt.
Met het oog op de verjaring van de vordering is dat niet relevant. Met het oog op eventuele rechtsverwerking kan het wel relevant zijn.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80795936
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Mss is het wel een grote organisatie ofzo. Maar dan zou de accountant het moeten zien vlgs mij...

Maar een rekening omzetten gebeurt regelmatig hoor, dat zou op zich geen vragen op moeten roepen. Ik heb laatste de boel ook helemaal omgegooid en dat is echt een formaliteit.
Juist niet.
Elke betaling wordt gefiatteerd, meestal meerdere malen zelfs.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:18 #29
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80795960
pi_80795964
Wat hier al gezegd wordt, gewoon zeggen dat je rekeningnummer gewijzigd is zodat jij voortaan betaalt. Met een beetje geluk hoor je dan niets meer over de afgelopen 4 jaar. De woonstichtig zal sowieso niet moeilijk gaan doen, want die hebben altijd gewoon netjes betaald gekregen.

Heb je dat rekeningnummer al eens gegoogled eigenlijk?
pi_80795977
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef muiterij het volgende:

[..]

Als het iemand op bijstandsniveau is, zal hij of zij het echt wel merken dat er maandelijks 100 euro wordt afgeschreven van zijn rekening. Hetzelfde verhaal als het een modaal inkomen is. Het zal dus iig niet iemand zijn die het helemaal niet breed heeft. Maar ik zou er persoonlijk ook al na een maand achterkomen gezien het feit ik mijn rekeningafschriften/internetbankieren goed controleer.
Wat te denken van mensen die niet goed met geld om kunnen gaan of niet hun afschriften goed controleren, denken dat het alleen een rijk iemand kan zijn is nogal voorbarig.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:09:58 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80795987
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

Juist niet.
Elke betaling wordt gefiatteerd, meestal meerdere malen zelfs.
Daarom zei ik... dan zou de accountant dat moeten zien als de boekhouder zit te slapen...
pi_80796076
Is het trouwens een gironummer of een banknummer? Gironummers kan iemand met ING wel achterhalen wie de eigenaar is van de rekening.
pi_80796078
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat te denken van mensen die niet goed met geld om kunnen gaan of niet hun afschriften goed controleren, denken dat het alleen een rijk iemand kan zijn is nogal voorbarig.
De aanname dat het een rijk iemand is, is inderdaad wat voorbarig, maar die mensen zijn dan makkelijke slachtoffers van skimmers. Maar ik zit toch niet in de situatie, dus hoef er ook geen lastige beslissing over te make. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Edit: ik zou btw wel mijn rekening wijzigen.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:14:28 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80796113
Gewoon door laten lopen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_80796177
ik zou hem wijzigen per direct naar mn eigen rekening en verder hopen dat er nooit een claim komt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:17:03 #37
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80796196
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:14 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon door laten lopen
Totaal onethisch, maar puur berekenend inderdaad niet onverstandig. Je zult immers in principe niet meer dan 6.000 hoeven te betalen (let wel op het "in principe" ).

Maar niet doen, TS.
pi_80796239
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daarom zei ik... dan zou de accountant dat moeten zien als de boekhouder zit te slapen...
de accountant gaat niet alle binnenkomende en uitgaande betalingen langslopen. omdat men zal werken met een steekproef is er een grote kans dat men de ontvangst van TS niet eens zal controleren.

daarnaast is betalen in principe schulderkenning, waarmee de juistheid van de vordering of opbrengst voldoende is vastgesteld.
you and I ain't done Zeke!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:19:18 #39
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_80796261
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef muiterij het volgende:

[..]

Dit dus, ik controleer ook goed mijn rekening, weet wanneer er iets gestort gaat worden of wanneer er iets af gaat. Ik kan op een paar euro na vertellen wat er op mijn rekeningen staat en wat er nog afgeboekt moet worden deze maand.

Echter moet ik wel zeggen dat ik ook mensen ken die het niet breed hebben maar ook niet naar de inkomsten en uitgave kijkt. Hun zouden deze fout van 100euro per maand ook niet opvallen maar ook dan is 4 jaar een super lange tijd.

Als ik TS was zou ik het rekening nummer wel naar zijn eigen rekening over zetten en het verder zo laten. Eventueel rekening houden dat die 5000E terug gevorderd word en een spaarpotje opbouwen. Komt de beste man/vrouw niet terug heb je een mooi zakcentje en zo wel dan heb je pech. Dat JIJ hier 4jaar niets van hebt gemerkt vind ik ook een beetje verontrustend. Je hebt je appartement toch gekocht/gehuurd omdat je alles kunt betalen, ook de servicekosten? 100E in de maand over vind ik toch al een misrekening en zou alles toch even nakijken op eventuele fouten. Zeker omdat je weet dat het overgeboekt zou worden. Ik controleer wel even of die automatische incasso's goed gaan en hun geen fouten maken.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:21:47 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80796332
De automatische incasso per direct laten overzetten naar je eigen rekening en iig beginnen maandelijks ¤ 100,= extra apart te zetten, en dan eens goed overwegen of je het maandelijks op het rekeningnummer van degene gaat storten die de afgelopen 4 jaar jouw servicekosten betaald heeft, of geen slapende honden wakker maken.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand niet doorheeft dat het maandelijks afgeschreven wordt, net zoals TS niet door heeft gehad dat hij het niet betaalde.
Het is geen enorm bedrag, en als er "automatische incasso VVE" op een bankafschrift staat dan sta ik ook niet heel raar te kijken als dat een van mijn kostenposten is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80796389
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:19 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

Als ik TS was zou ik het rekening nummer wel naar zijn eigen rekening over zetten en het verder zo laten. Eventueel rekening houden dat die 5000E terug gevorderd word en een spaarpotje opbouwen. Komt de beste man/vrouw niet terug heb je een mooi zakcentje en zo wel dan heb je pech. Dat JIJ hier 4jaar niets van hebt gemerkt vind ik ook een beetje verontrustend. Je hebt je appartement toch gekocht/gehuurd omdat je alles kunt betalen, ook de servicekosten? 100E in de maand over vind ik toch al een misrekening en zou alles toch even nakijken op eventuele fouten. Zeker omdat je weet dat het overgeboekt zou worden. Ik controleer wel even of die automatische incasso's goed gaan en hun geen fouten maken.
^^ Zoiets wilde ik ook schrijven.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_80796453
Godver! Ik dacht dat dat de kosten waren voor de vereniging van eigenaren hier!

Er net achteraan gebeld. Heb bij de vve een betalingsachterstand. Kut zooi.

Sorry TS, maar dat geld moet ik wel terug. Misschien in 10 tot 20 termijnen?
  woensdag 28 april 2010 @ 10:26:08 #43
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_80796472
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Totaal onethisch, maar puur berekenend inderdaad niet onverstandig. Je zult immers in principe niet meer dan 6.000 hoeven te betalen (let wel op het "in principe" ).

Maar niet doen, TS.
Tuurlijk niet. Ik zou last krijgen van m'n geweten als ik het zou laten doorlopen. Maar goed, op jaarbasis scheelt het je wel een vakantie en die ander mist het kennelijk niet
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:38:07 #44
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80796816
Uiteenlopende reacties...

Ik geef in mijn OP al aan dat ik het niet zo handig van mezelf vind dat ik hier pas na 4 jaar achter kom. Maar goed, dat op mijn bankafschriften me niet opvalt dat er iets NIET op staat vind ik een stuk minder gek dan dat me niet opvalt dat er iets onterechts WEL opstaat. Op het rekeningafschrift van de bewuste persoon/instantie zal waarschijnlijk ook zelfs het adres bij vermeld staan.

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude. Tot nu toe valt mij niets te verwijten, ik wist simpelweg van niks, was in de veronderstelling dat via die automatische incasso het geld automatisch afgeschreven werd. Maar nu is de situatie anders. Als ik nu zomaar het rekeningnummer wijzig dan bevestig ik dat ik weet dat het eerdere rekeningnummer niet goed was. Zou dat dan later weer niet problemen op kunnen leveren? Buiten de ethische kwestie an sich.

Maar ja, de enige andere optie zou me een schuld van 5000 euro opleveren. Niet geheel onlogisch dat ik daar niet op zit te wachten. Ergens zou het toch ook niet helemaal eerlijk zijn dat ik door iemand anders zijn fout in één keer een groot geldbedrag terug moet betalen? Ik wist niet beter dan dat het (extra) geld dat ik elke maand overhield van mij was...
pi_80796886
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik bevestig je 'vlgns mij'
  woensdag 28 april 2010 @ 10:39:56 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80796890
Je kunt toch moeilijk het rekeningnummer nu níet gaan wijzigen? Dan loopt je schuld alleen maar op. En voor je gemoedsrust is het ook niet echt fijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:43:20 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80797004
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef Jiggle het volgende:
Uiteenlopende reacties...

Ik geef in mijn OP al aan dat ik het niet zo handig van mezelf vind dat ik hier pas na 4 jaar achter kom. Maar goed, dat op mijn bankafschriften me niet opvalt dat er iets NIET op staat vind ik een stuk minder gek dan dat me niet opvalt dat er iets onterechts WEL opstaat. Op het rekeningafschrift van de bewuste persoon/instantie zal waarschijnlijk ook zelfs het adres bij vermeld staan.

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Zomaar het bankrekeningnummer wijzigen en verder niks doen klinkt een beetje als fraude. Tot nu toe valt mij niets te verwijten, ik wist simpelweg van niks, was in de veronderstelling dat via die automatische incasso het geld automatisch afgeschreven werd. Maar nu is de situatie anders. Als ik nu zomaar het rekeningnummer wijzig dan bevestig ik dat ik weet dat het eerdere rekeningnummer niet goed was. Zou dat dan later weer niet problemen op kunnen leveren? Buiten de ethische kwestie an sich.

Maar ja, de enige andere optie zou me een schuld van 5000 euro opleveren. Niet geheel onlogisch dat ik daar niet op zit te wachten. Ergens zou het toch ook niet helemaal eerlijk zijn dat ik door iemand anders zijn fout in één keer een groot geldbedrag terug moet betalen? Ik wist niet beter dan dat het (extra) geld dat ik elke maand overhield van mij was...
Niet wijzigen is ook fraude hoor!
pi_80797053
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef ruud.nl het volgende:
Het zou netjes zijn als je het bedrag aan de betreffende persoon over zou maken, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zo ziet zitten.

Misschien zou je een wijzigingsformulier bij de woningstichting in kunnen vullen waarop je het goede rekeningnummer doorgeeft, dan betaal je vanaf dat moment zelf je servicekosten.
Hoe komen ze dan aan het rekeningnummer, iemand heeft een fout gemaakt maar wie

Het is alleen frappant dat jij er pas na 4 jaar achterkomt dat iemand anders de servicekosten betaald, ook lekker slim van je. Alleen nu weet je het en dan lijkt het me slimmer om het e.e.a. recht te zetten zodat jij gewoon weer de servicekosten betaald, zoals het hoort.

O ja, de tegenpartij zou het ook kunnen uitvinden en het eventueel fraude kunnen noemen
  woensdag 28 april 2010 @ 10:48:36 #49
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80797149
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet wijzigen is ook fraude hoor!
Nee tuurlijk, ik ga er sowieso iets aan doen nu ik het weet.
Tis meer dat hier de optie 'wijzigen en verder niks zeggen' wordt geopperd. Dat zit me ook niet helemaal lekker. Allereerst omdat het niet eerlijk is, maar ook omdat het dan later nog problemen op zou kunnen leveren in de vorm van moedwillig frauderen.
Maar met de optie 'wijzigen en wel iets zeggen' heb ik een schuld van 5000 euro boven mijn hoofd hangen.

Wat te kiezen?!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:50:17 #50
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80797191
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:38 schreef Jiggle het volgende:

Niet zomaar. Ik denk dat je wel een goede kans hebt dat het bedrag gematigd zal worden. Daarvan hangt ook nog af of je aan kunt tonen dat je er achteraan bent gegaan en zij gezegd hebben dat je netjes betaalde.

Wijzigen en niets zeggen levert niet zomaar fraude op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')